GateKeaper schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:49:
[...]
True, dat was een behoorlijk gebrek in de voorgaande jaren. Maar vandaag de dag is echt niet meer nodig.
Dit is juist iets at MS voor ons gefixt heeft. Promisses hadden ook zo hun nadelen nog, maar async / await, rechtstreeks vanuit C# geport naar Typescript, overgenomen in Ecmascript/Node. Wat een verademing!
Nee daar ben ik dus nu ook hard mee bezig.
[...]
Geen ervaring mee. Maar kan dat zijn omdat WebStorm bedoeld is voor Node ontwikkeling? Dezelfde leverancier, ander product? Ik heb echt 0 problemen met error reporting in WebStorm. Eslint / prettier plugin, alles met rode kriebeltjes is gefixt zodra ik opsla.
Voor zover ik weet bevat IntelliJ alles van PHPStorm en meer, en bevat PhpStorm alles van WebStorm en meer. Bij mij lijkt de type detection op variabelen het nooit goed te doen, altijd overal gele kringeltjes omdat hij denkt dat variabele "name" ineens de type "Exception" heeft. En foo.[tab] geeft als IntelliSense ook de property 'foobar' omdat die gedefinieerd is een class ergens compleet anders die niet eens geimport is in het huidige bestand.
Maar misschien gaat het wel goed als je behoorlijke code schrijft

[...]
I feel your pain. Maar die mensen moeten onslagen worden. Dat kan je Node niet kwalijk nemen. Anders is *kuch* PHP net zo slecht, en ook .NET kan je met "de juiste tools" nog "hotfixen" op productie.
Neem ik Node ook niet kwalijk, maar het maakt het werk aan dit project gewoon niet fijn. Zo zijn er sinds kort unit tests, maar die zijn niet consistent.
- Op productie werkt het prima
- Op een andere instance op productie-server werken een paar tests niet, soms.
- Op Vagrant op Hyper-V werken er 20 niet wegens nog steeds die vreemde 30 sec wachten (en dan hit ie een timeout)
- Op Vagrant op Hyper-V als ik alle bestanden lokaal in de VM zet werken er 4 niet, onduidelijk waarom
- Op Vagrant op VirtualBox op Windows werken er 59 niet, allemaal off-by-one errors, onduidelijk waarom
- Op Vagrant op VirtualBox op macOS werken er ook een flink aantal niet, totaal andere fails dan op alle andere manieren

Tjolk schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:08:
Fatsoenlijke code krijg je alleen van fatsoenlijke programmeurs. Als die hun tools kennen en juist toepassen, dan krijg je fatsoenlijke code, of dat nou PHP, C# of COBOL is.
Net zo goed als PHP ingangen biedt om slechte code te schrijven, kan een knurft C# om zeep helpen terwijl het toch compiled. Uiteindelijk blijft het gewoon een vak, net zoals ieder ander.
Dat is natuurlijk ook zeker waar. Uiteindelijk lukt het ook wel in PHP/JS maar ik mis toch gewoon wat language features. Strict typing is er zeker één van, maar bijvoorbeeld method overloading mis ik ook wel vaak.