De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓬ Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 102 Laatste
Acties:
  • 585.996 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:50

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

azerty schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:54:
[...]

Vraag het anders eventjes in het topic in het Abo forum waar je vragen kunt stellen over de zaken achter de schermen van Tweakers, misschien krijg je daar een antwoord :)
Geen slecht idee! :)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:28

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

AW_Bos schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:48:
Vanmiddag de laatste hand leggen aan het rechten-systeem in mijn CMS.
Het is een beetje afgekeken naar hoe (My)React vroeger werkte (toen je het nog kon downloaden), en gebruikt dus rechtengroepen waaraan je 'rules' hangt die verdeeld zijn in C-R-U-D-P rechten (ook publiceren valt eronder, aanmaken wil niet zeggen dat het meteen online staat) :)

Enkel nog even de webinterface afmaken om de groepen en rechten in te stellen en te INSERTEN/UPDATE'en.

Maar weet iemand nog hoe het overervingssysteem in de theorie werkte bij (My)React? :P
Die werkte ook op diverse manieren, herinner ik me.
Overerving als in de rechten copy/pasten van een andere user of inloggen als een bepaalde user?
Ik ben overigens wel benieuwd naar je keuze om zelf een CMS te maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

@Douweegbertje

Het overerving systeem in de rechten. :)
De rechten zijn verdeeld in diverse groepen: Redacteur, Beginnend redacteur (zonder publicatie rechten) etc...
Inmiddels heeft ACM in het abonneeforum het een en ander uit de doeken gedaan.

De reden dat ik een eigen CMS gebouwd heb, is omdat ik 10 jaar geleden een eigen programmeerprojectje wou starten. Afgelopen jaren ben ik druk bezig geweest om de code om te bouwen naar een eigen frameworkje.

Dan kan je natuurlijk vragen: Waarom geen bestaand framework? Tja, het is maar voor een site, hobbymatig, en ik had geen zin in een complete leercurve erbij. Ook wou ik OOP wat meer ontdekken.
Misschien zou ik nu wel kiezen voor CakePHP of Laravel. :P

Mocht ik een nieuw project starten dan gebruik ik uiteraard een framework :).

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 14-01-2019 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@AW_Bos : misschien heb je er nog wat aan: [php/[my]sql] inherited rechtensysteem

Hieruit heb ik toen ook voor mijn hobby project het rechtensysteem uit gedestilleerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

We Are Borg schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:38:
@AW_Bos : misschien heb je er nog wat aan: [php/[my]sql] inherited rechtensysteem

Hieruit heb ik toen ook voor mijn hobby project het rechtensysteem uit gedestilleerd :)
Exactly waar ik mijnes ook op heb gebaseerd :p. Code uit 2001, maar toch zeker zeer bruikbaar :p

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 14-01-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik moet een oude applicatie die ergens op een server draait lokaal aan de praat krijgen. Probeer hem uit te voeren en krijg een foutmelding dat MSVBVM50.DLL ontbreekt.

Ok, laten we die eens googlen:
Microsoft Visual Basic 5.0 runtime dll
* boe2 wandelt langzaam achteruit

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:54

Crazy D

I think we should take a look.

boe2 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:41:
Ik moet een oude applicatie die ergens op een server draait lokaal aan de praat krijgen. Probeer hem uit te voeren en krijg een foutmelding dat MSVBVM50.DLL ontbreekt.

[...]

Dat je dat moest google'n :X :D Maar veel plezier, des te meer waardeer je de huidige tijd :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

boe2 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:41:

[...]

MSVBVM50 Kan je gewoon naast je applicatie neerzetten, dat is dus nog geen reden tot paniek.
Alleen grote kans dat je daarna meldingen krijgt van MSCOMCTL.OCX en alle andere libraries met standaard controls. Die zal je moeten registreren in het systeem (ActiveX) of creatief worden met manifest files, dan kan het wel dat ie xcopy compatible blijft

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Hm...
* AW_Bos vraagt zich ook al weer af wat de term ook alweer was als je een site bouwt, waarbij je alle scriptingzaken zoals classes, configuratie, framework buiten je webroot zet? :P

Anyway.. Ik ben lekker bezig.
Rechtensysteem aan het afbouwen, conversie-script in .sh (nooit echt geprobeerd, er gaat hier een wereld open) maken om de live database te converteren naar de testomgeving. We komen wel hopelijk eind deze maand toe aan de alpha-versie van Treinenweb ;)

Eindelijk OOP, meer snelheid, en responsive a la Bootstrap :P

[ Voor 48% gewijzigd door AW_Bos op 15-01-2019 01:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

AW_Bos schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 01:15:
Hm...
* AW_Bos vraagt zich ook al weer af wat de term ook alweer was als je een site bouwt, waarbij je alle scriptingzaken zoals classes, configuratie, framework buiten je webroot zet? :P

Anyway.. Ik ben lekker bezig.
Rechtensysteem aan het afbouwen, conversie-script in .sh (nooit echt geprobeerd, er gaat hier een wereld open) maken om de live database te converteren naar de testomgeving. We komen wel hopelijk eind deze maand toe aan de alpha-versie van Treinenweb ;)

Eindelijk OOP, meer snelheid, en responsive a la Bootstrap :P
De term is best practice? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Of ik moet gewoon niet voor elke best practice een term zoeken :+

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 15-01-2019 09:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Krijg ik op linkedin een berichtje dat een vacature wel bij mij zou passen. Standplaats in Amersfoort (ik kom uit Dordrecht/Rotterdam). Aangegeven in hoeverre dat nou interessant voor mij kan zijn. Krijg ik vervolgens: Misschien wilde je wel naar Utrecht verhuizen en is Amersfoort dan interessant voor je.

8)7 8)7 8)7 piss off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 09:38
Douweegbertje schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:01:
Krijg ik op linkedin een berichtje dat een vacature wel bij mij zou passen. Standplaats in Amersfoort (ik kom uit Dordrecht/Rotterdam). Aangegeven in hoeverre dat nou interessant voor mij kan zijn. Krijg ik vervolgens: Misschien wilde je wel naar Utrecht verhuizen en is Amersfoort dan interessant voor je.

8)7 8)7 8)7 piss off.
Een van de redenen dat ik geen linkedin heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:07

Matis

Rubber Rocket

BladeSlayer1000 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:22:
Een van de redenen dat ik geen linkedin heb :P
Ik heb ook geen LinkedIn. Ik hoor genoeg collega's klagen over de spam/werving dat er allemaal op voorbij komt. Mijn motto is; als ik op zoek ga naar iets anders, dan vind ik dat zelf wel.

9 van de 10 keer komt een vacature bij een vriend of oud-collega vandaan. Dat heeft een aantal voordelen: Allereerst weet hij/zij wat voor karakter ik heb, wat ik leuk vind en waartoe ik bereid ben qua reistijd. Het menselijke is misschien wel het beste filter, daar kan geen LinkedIn of wervingsbureau tegenop.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18:20
Matis schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:59:
[...]

Ik heb ook geen LinkedIn. Ik hoor genoeg collega's klagen over de spam/werving dat er allemaal op voorbij komt. Mijn motto is; als ik op zoek ga naar iets anders, dan vind ik dat zelf wel.

9 van de 10 keer komt een vacature bij een vriend of oud-collega vandaan. Dat heeft een aantal voordelen: Allereerst weet hij/zij wat voor karakter ik heb, wat ik leuk vind en waartoe ik bereid ben qua reistijd. Het menselijke is misschien wel het beste filter, daar kan geen LinkedIn of wervingsbureau tegenop.
Linkedin is ook een prima manier om op de hoogte te blijven van wat oud-collega's doen. Daarnaast is het als je veel bij klanten over de vloer komt ook een prima visitekaartje.
Ik heb zelfs niet zo'n moeite met het categorisch negeren van spam/werving eerlijk gezegd. Afgezien van het zoveel mogelijk dichtzetten van je profiel kun je bij ongevraagde linkverzoekjes ook gewoon aangeven dat je die persoon niet kent e.d. om uiteindelijk weer te zorgen dat dat soort spam afneemt.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 16:19
Ik bespaar mijzelf die frustraties en reageer niet op zulke berichten of invites. Als het invites zijn negeer ik ze en geef ik aan dat ik de persoon niet ken. Als genoeg mensen dat doen zal het vanzelf wel stoppen (dan krijgen ze een tijdelijke ban dacht ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Giesber schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:34:
Ik bespaar mijzelf die frustraties en reageer niet op zulke berichten of invites. Als het invites zijn negeer ik ze en geef ik aan dat ik de persoon niet ken. Als genoeg mensen dat doen zal het vanzelf wel stoppen (dan krijgen ze een tijdelijke ban dacht ik).
Ik krijg alleen ook soms inmail, eigenlijk gewoon betaalde PM's :)
Het is mijn bedoeling om altijd normaal te reageren, ik had haar ook bedankt maar ik vind dat je net zo goed het recht hebt om een kritische vraag te stellen.
Goed, dat iemand dan dat niet oppakt als feedback maar serieus denkt dat ze bij het rechte eind zit.. soit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:02
Het kost credits om een InMail te sturen. Ze krijgen credits terug als je er op reageert. Ik negeer daarom de meeste InMails van recruiters.
Understanding credits for InMail messages with and without responses
Once you send an InMail message to a member you’re not connected to, you can’t send another InMail to them until they respond to the first message you sent. Keep in mind that an automatic reminder is sent to the recipient within three days of the InMail being sent.

InMail messages that don't receive a response will not get credited back. However, you will receive an InMail credit for every InMail message that receives a response within 90 days of the send date.

As part of the LinkedIn messaging experience, auto-replies to InMail messages also count as a response. "Interested" and "Maybe later" are reflected as accepted messages, while "Not interested" is recorded as declined. All three responses are eligible for a credit back. You'll receive the credit back immediately once the recipient responds.
https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/75

Als recruiters te vaak genegeerd worden bij het connecten met onbekenden (Ignore, gevolgd door "I don't know this person") kunnen ze verplicht worden het e-mailadres in te vullen van iedereen waar ze mee willen connecten:
https://www.linkedin.com/...er-members-best-practices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

AW_Bos schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:33:
De reden dat ik een eigen CMS gebouwd heb, is omdat ik 10 jaar geleden een eigen programmeerprojectje wou starten. Afgelopen jaren ben ik druk bezig geweest om de code om te bouwen naar een eigen frameworkje.

Dan kan je natuurlijk vragen: Waarom geen bestaand framework? Tja, het is maar voor een site, hobbymatig, en ik had geen zin in een complete leercurve erbij. Ook wou ik OOP wat meer ontdekken.
Misschien zou ik nu wel kiezen voor CakePHP of Laravel. :P

Mocht ik een nieuw project starten dan gebruik ik uiteraard een framework :).
Een framework en CMS is natuurlijk niet hetzelfde. Je kunt prima een CMS bouwen in een bestaand framework.

Jij hebt als ik het goed begrijp zowel een framework als CMS gebouwd; ofwel een CMS from scratch gebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

TheNephilim schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:48:
[...]

Een framework en CMS is natuurlijk niet hetzelfde. Je kunt prima een CMS bouwen in een bestaand framework.

Jij hebt als ik het goed begrijp zowel een framework als CMS gebouwd; ofwel een CMS from scratch gebouwd.
Dat klopt, ik heb het over twee dingen... :)
Mijn CMS die nog OOP- en classes-loos was
En mijn CMS die ik momenteel in een eigen simpele frameworkje bouw. Dat is naar mijn idee toch duidelijk op te maken in mijn bericht? ;)

Hm... 'Ombouwen' had ik misschien beter kunnen verteren als 'inbouwen'. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 16-01-2019 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 17:57
Nou, ik doe dat nu dagelijks. Met de auto naar Station Alexander en dan met de trein (waar ik dit typ) of volledig met de auto. Buiten de spits is het nog redelijk te doen. Gelukkig zit mijn opdrachtgever direct naast het station, dus dat is prima te doen. Maar het is wel vervelend: mijn werkgever zit bij Alexander en de opdracht begon op kantoor, maar zit nu op klantlocatie.
[/zucht] Dat krijg je als onderbetaalde consultant.:P

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
SPee schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 18:52:
[...]

Nou, ik doe dat nu dagelijks. Met de auto naar Station Alexander en dan met de trein (waar ik dit typ) of volledig met de auto. Buiten de spits is het nog redelijk te doen. Gelukkig zit mijn opdrachtgever direct naast het station, dus dat is prima te doen. Maar het is wel vervelend: mijn werkgever zit bij Alexander en de opdracht begon op kantoor, maar zit nu op klantlocatie.
Als je dan ook nog wat reistijd als werktijd mag gebruiken, dan is dat goed te doen (weet niet hoe lang je onderweg bent naar Alexander).
Heb nu ook een reistijd van 1 uur en 15 minuten waarvan een klein uur treinen. Klant is gelukkig redelijk flexibel, dus ik kan een deel van mijn treinreis gewoon als werktijd rekenen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online

DevWouter

Creator of Todo2d.com

SPee schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 18:52:
[...]

De extra reistijd van kantoor naar klant is gewoon werktijd.
Reizen van thuis naar kantoor = Woon-werk verkeer --> je eigen tijd
Reizen van kantoor naar klant = Werk-werk verkeer --> betaalt je baas
Reizen van thuis naar klant = Woon-werk verkeer, tenzij het gebruikelijk is om thuis te werken dan is het werk-werk verkeer (je thuis is namelijk je kantoor)
Omrijden op verzoek van baas/opdrachtgever = Werk-werk verkeer.

Wordt je als consultant geplaatst op een locatie en moet je daar elke dag naar toe? Dan is het dus woon-werk verkeer, maar moet je eens in de zoveel tijd naar de klant? Dan is het werk-werk verkeer.

Werken in de trein kan reistijd of werktijd zijn, dit moet je afspreken met je opdrachtgever/werkgever (of beide).

Zelf ben ik heel blij dat ik bij mijn nieuwe werkgever gewoon mag werken waar en wanneer ik wil. Heerlijk!
PS: We zoeken nog ontwikkelaars met dezelfde mentaliteit. Dus als je meer wilt weten (ook als je alleen maar weten wat anders is) stuur maar een PM.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Ik krijg regelmatig recruiter spam voor jobs in het buitenland. UK, Duitsland, Zwitserland. Ze proberen maar gewoon onder 't mom van 'nee heb je'. Gewoon met hagel schieten dus.
DevWouter schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:50:
Zelf ben ik heel blij dat ik bij mijn nieuwe werkgever gewoon mag werken waar en wanneer ik wil. Heerlijk!
Heb ik ook. Mag ook m'n eigen opdrachten uitzoeken, zelf bepalen hoe veel ik vrij neem en zelfs m'n eigen facturen versturen! :P

[ Voor 22% gewijzigd door Hydra op 17-01-2019 13:58 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:49
Hydra schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:57:
[...]
Heb ik ook. Mag ook m'n eigen opdrachten uitzoeken, zelf bepalen hoe veel ik vrij neem en zelfs m'n eigen facturen versturen! :P
Je bent ZZP'er/eigen baas? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Yup! Begin Jan gestart :) Volgende week m'n eerste factuur sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
DevWouter schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:50:
Ik ook, ik werk nu een jaartje vanuit huis en dat is heerlijk. Het grootste nadeel is dat ik gebonden ben aan een grote desktop bak, dus laat die RTX laptops maar komen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hydra schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:05:
[...]

Yup! Begin Jan gestart :) Volgende week m'n eerste factuur sturen :)
Ah, en aankomende zomer voor het eerst een factuur betaald krijgen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
EddoH schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:58:
[...]

Optimist :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:07

Matis

Rubber Rocket

Is een slecht geïnformeerde pessimist :Y)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

[...]

It's not funny because it's true :+

Het ergste is dat je steeds meer grotere bedrijven ziet die eigen regels hanteren. Je ontkomt er vaak ook niet aan om alles via hun voorwaarden te doen. Stuur je een offerte, krijg je een inkoopfactuur terug met iets van 'we betalen na 2 maanden'. 8)7

Ik snap vanuit origine wel het nut van je eigen voorwaarden. Als je duizenden dingen afneemt wil je niet duizend keer random voorwaarden doorspitten. Maak er alleen niet zo misbruik van.

Het leukste was dat ik met grootste spoed een offerte moest uitbrengen en het moest vrijwel ad-hoc ook gerealiseerd worden. Toen kwamen ze ook met dat je je geld na x-weken (8-9 oid) kreeg. Goed, toen had ik wel een mooie basis om te zeggen dat ik daar niet aan begon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Douweegbertje schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 00:02:
[...]

It's not funny because it's true :+

Het ergste is dat je steeds meer grotere bedrijven ziet die eigen regels hanteren. Je ontkomt er vaak ook niet aan om alles via hun voorwaarden te doen. Stuur je een offerte, krijg je een inkoopfactuur terug met iets van 'we betalen na 2 maanden'. 8)7

Ik snap vanuit origine wel het nut van je eigen voorwaarden. Als je duizenden dingen afneemt wil je niet duizend keer random voorwaarden doorspitten. Maak er alleen niet zo misbruik van.

Het leukste was dat ik met grootste spoed een offerte moest uitbrengen en het moest vrijwel ad-hoc ook gerealiseerd worden. Toen kwamen ze ook met dat je je geld na x-weken (8-9 oid) kreeg. Goed, toen had ik wel een mooie basis om te zeggen dat ik daar niet aan begon :P
Nog zo'n mooi voorbeeld: ik heb ooit een keer een factuur moeten sturen die pas na 90 dagen na ondertekening contract mocht worden opgestuurd, met een betalingstermijn van 90 dagen en als de factuur niet na 180 dagen binnen was hoefden ze hem niet te betalen maar moest ik wel leveren. En hij kon alleen per post. Die is dus mooi aangetekend verzonden. No way dat ik daar iets fout mee wou laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Dat valt wel mee gelukkig. Gaat via een tussenpartij waarbij je (voor een kleine marge) kan laten kiezen direct uit te laten betalen.

Daarnaast betaalt de klant, wat ik van andere ZZPers begreep, netjes binnen de termijn van 30 dagen. Het is niet de Nederlandse overheid ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Hydra op 18-01-2019 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHH
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-09-2024

DHH

Gropah schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 00:21:
[...]
Nog zo'n mooi voorbeeld: ik heb ooit een keer een factuur moeten sturen die pas na 90 dagen na ondertekening contract mocht worden opgestuurd, met een betalingstermijn van 90 dagen en als de factuur niet na 180 dagen binnen was hoefden ze hem niet te betalen maar moest ik wel leveren. En hij kon alleen per post. Die is dus mooi aangetekend verzonden. No way dat ik daar iets fout mee wou laten gaan.
Feitelijk doe je dus je normale werk plus je verstrekt een lening voor een half jaar. ;(

Mijn ervaring met debiteurenbeheer is dat als je belt, veel klanten het de normaalste zaak van de wereld vinden dat de factuur 'pas twee weken vervallen' is en "we gaan kijken of 'ie met de volgende betaalronde mee kan" (uiteraard zonder te vermelden wanneer die betaalronde dan zou zijn). In de zomer is het bij sommige MKBers nog mooier: "Ja, Pietje is met vakantie en die gaat altijd over de betalingen, dus je kan het beter over 3 weken nog een keer proberen." (Om na 3 weken te horen dat Pietje zit te wachten op een handtekening van Klaasje die - toevallig - net ook op vakantie is gegaan...) Bedankt!

Aan de andere kant, als je een keer een dag te laat je goederen levert, krijg je gegarandeerd een claim aan je broek. Ik snap ook wel dat de impact van te laat leveren groter is, maar als je wilt dat je leverancier de afspraken nakomt, doe dat dan zelf ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
DHH schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 07:58:
[...]
Feitelijk doe je dus je normale werk plus je verstrekt een lening voor een half jaar. ;(
Daar moet je dan ook gewoon rekening mee houden in je offerte. Bij sommige bedrijven krijg je bijvoorbeeld 2% korting als je binnen 14 dagen betaalt. Die hebben rente dus al standaard in de offerte meegenomen.

Factuur moet aangetekend verstuurd worden vanwege het vervallen van een betalingsverplichting? +25 euro aan administratiekosten.
Douweegbertje schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 00:02:
Tenzij je de opdracht onder geen enkel beding wil aannemen is nee zeggen meestal niet zo handig. Dan is het beter om een hoge offerte op te maken (spoed? -> +50% op het factuurbedrag). Of de opdrachtgever zegt nee (te duur) of deze zegt ja en jij verdient er lekker goed aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Skyaero schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:36:
[...]

Daar moet je dan ook gewoon rekening mee houden in je offerte. Bij sommige bedrijven krijg je bijvoorbeeld 2% korting als je binnen 14 dagen betaalt. Die hebben rente dus al standaard in de offerte meegenomen.

Factuur moet aangetekend verstuurd worden vanwege het vervallen van een betalingsverplichting? +25 euro aan administratiekosten.

[...]

Tenzij je de opdracht onder geen enkel beding wil aannemen is nee zeggen meestal niet zo handig. Dan is het beter om een hoge offerte op te maken (spoed? -> +50% op het factuurbedrag). Of de opdrachtgever zegt nee (te duur) of deze zegt ja en jij verdient er lekker goed aan.
Ik verdien er meer aan als zo'n bedrag binnen x-periode op m'n rekening staat dan dat ik er x-% op krijg. Soms is een flow gewoon belangrijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik heb gelukkig een paar kleine bedrijven die lekker snel betalen als klant (hoogtepunt: 's ochtends factuur gestuurd, in de middag op de rekening). Een aantal dealers voor wie ik werk verricht. Die roepen altijd wel dat ze pas betalen als hun klant betaald heeft (ik geef dan wel aan dat dat hun risico is, personeel moeten ze ook betalen) maar die betalen eigenlijk toch ook altijd wel rond de 30 dagen.

Als een klant afdwingt dat ie pas na 60 of 90 dagen gaat betalen, prima, maar dan schrijf ik ter compensatie wel een uurtje extra of een iets hoger tarief. Daarmee leggen zij een groot risico bij mij neer (leuk als je klant na 2 maanden failliet gaat.. dag geld). Maar gelukkig nog niet tegen gekomen.

Mijn cashflow is gelukkig dusdanig dat het ook niet echt boeit of ze op tijd betalen, vind het alleen meer principe. Zij willen ook op tijd hun geld zien, waarom doe je dat bij je eigen leveranciers niet hetzelfde. En als het voor je cash-flow serieus uitmaakt of je nu of over 2 weken betaald, heb je denk ik sowieso een probleem als bedrijf.

Wat ik wel irritant betaalgedrag vind is "wij betalen altijd op vrijdag". Prima, maar doe dat op de laatste vrijdag dat de factuur betaald moet worden. Niet de eerst volgende vrijdag na de vervaldatum, waardoor als de factuur op vrijdag of zaterdag vervalt (want de betaling wordt natuurlijk op donderdag al klaargemaakt), je dus een week langer op je geld moet wachten. Dat vind ik wel irritant. Niet dat die week uitmaakt, maar de arrogantie die daarmee gepaard gaat.

Ik vind als zzp'er het facturatie gedrag van mijn leveraniers soms storender. Ik betaal gewoon als ik een factuur krijg direct, tenzij automatische incasso en zo. Maar dat is meestal paar dagen na de factuur, en eigenlijk altijd nog binnen 1 maand (en daarmee ook kwartaal) geen probleem voor BTW dus. Behalve de NS: half december de factuur binnen van november (terwijl op zich, automatisering, dat had ook best op 3 december gekunt) en die wordt 21 januari geincasseerd... Ik boek alles vanuit mijn bank-import, scheelt de helft van de tijd die ik daardoor aan mijn boekhouding moet besteden. Behalve dus de facturen van de NS... Die moet ik dus wel boeken bij binnenkomst zonder te betalen en ik hou niet van schuld...

Oh ja en de bedrijven die op 7 januari een factuur sturen met datum 31-12 "want onze factuurdatum is altijd de laatste dag van de maand waar die betrekking op heeft". Dus ipv gewoon het 1e weekend na een kwartaal-overgang de BTW direct regelen, moet je dus altijd nog even wachten want er kan nog een factuur na komen.... (en bij jaarwisseling nog onhandiger omdat ik eerst het jaar wil afsluiten voordat ik nieuwe mutaties voor 2019 maak).

Afijn met hooguit 15 minuten administratie per week is het allemaal ook niet zo dramatisch :+

Vriend van me zet op zijn facturen iets als Betaal deze factuur binnen een termijn die u billijk lijkt. Op zich wel een mooie... en als je de luxe hebt kun je daarmee mooi afscheidt nemen van klanten die het dus blijkbaar billijk vinden om belachelijke termijnen aan te houden :o

/rant

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
[b]Crazy D in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓬"
Wat ik wel irritant betaalgedrag vind is "wij betalen altijd op vrijdag".
Het is ook een lul-excuus. Je kunt namelijk bij de bank aangeven wanneer je een transactie wilt laten plaatsvinden. Als de factuur op maandag 8 januari binnenkomt en binnen 7 dagen betaald moet worden, kun je op vrijdag 12 januari deze inkloppen in online bankieren en aangeven dat de transactie op 19 15 januari plaats moet vinden.
Oh ja en de bedrijven die op 7 januari een factuur sturen met datum 31-12 "want onze factuurdatum is altijd de laatste dag van de maand waar die betrekking op heeft". Dus ipv gewoon het 1e weekend na een kwartaal-overgang de BTW direct regelen, moet je dus altijd nog even wachten want er kan nog een factuur na komen.... (en bij jaarwisseling nog onhandiger omdat ik eerst het jaar wil afsluiten voordat ik nieuwe mutaties voor 2019 maak).
Dit soort facturen stuur ik dus gewoon terug. Anti-dateren van facturen is valsheid in geschrifte en mag niet.
Vriend van me zet op zijn facturen iets als Betaal deze factuur binnen een termijn die u billijk lijkt. Op zich wel een mooie... en als je de luxe hebt kun je daarmee mooi afscheidt nemen van klanten die het dus blijkbaar billijk vinden om belachelijke termijnen aan te houden :o
Bestaat wel het risico dat je bij een wanbetaler je geld gewoon kwijt bent en niet kunt vorderen via de rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Skyaero schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:28:
[...]

Het is ook een lul-excuus. Je kunt namelijk bij de bank aangeven wanneer je een transactie wilt laten plaatsvinden. Als de factuur op maandag 8 januari binnenkomt en binnen 7 dagen betaald moet worden, kun je op vrijdag 12 januari deze inkloppen in online bankieren en aangeven dat de transactie op 19 januari plaats moet vinden.

[...]
De "grap" is wel, als consument in ieder geval, dat als je (bij Triodos) van te voren een betaling in boekt, het geld meteen van je rekening af gaat en de beschikbaarheid van het geld is juist hetgeen waar het meestal om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Gropah schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:30:
[...]

De "grap" is wel, als consument in ieder geval, dat als je (bij Triodos) van te voren een betaling in boekt, het geld meteen van je rekening af gaat en de beschikbaarheid van het geld is juist hetgeen waar het meestal om gaat.
Dat is vreemd. Het klinkt alsof zij een geplande uitgaven meteen verrekenen met je bankrekening terwijl het in werkelijkheid nog steeds in jouw bezit is. Ik vraag me af hoe je dat zichtbaar maakt op je balans.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Skyaero schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:28:
Bestaat wel het risico dat je bij een wanbetaler je geld gewoon kwijt bent en niet kunt vorderen via de rechter.
Nee want betaaltermijn op de factuur is niets-zeggend. Wettelijk 30 dagen, tenzij anders overeengekomen via algemene voorwaarden/overeenkomsten. Waarbij volgens mij bij een zzp'er het ook niet extreem mag zijn, geloof dat een betaaltermijn van 120 dagen bv niet wettelijk akkoord is, ook al dwingt een leverancier dat af (maar dat is iets van klok-lepel).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Gropah schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:30:
Da's niet hoe het bij de Rabo en de ING werkt gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Crazy D schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:27:
[...]

Nee want betaaltermijn op de factuur is niets-zeggend. Wettelijk 30 dagen, tenzij anders overeengekomen via algemene voorwaarden/overeenkomsten. Waarbij volgens mij bij een zzp'er het ook niet extreem mag zijn, geloof dat een betaaltermijn van 120 dagen bv niet wettelijk akkoord is, ook al dwingt een leverancier dat af (maar dat is iets van klok-lepel).
Vooral grotere ondernemingen zijn aan de banden gelegd om misbruik te voorkomen. Anders overeengekomen, mag zelfs maar tot max 60 dagen.

Zie ook https://www.kabaccountant...-lange-betalingstermijnen

Mocht je nog wat oude klanten hebben die altijd te laat waren, en waarvan je allang afscheid hebt genomen (want hierna is je relatie kapot). Factuureer dan nog even 8% over de misgelopen rente van afgelopen 5 jaar:
Betaalt de afnemer de factuur pas na de 30 dagen dan is de afnemer een vergoeding verschuldigd ter hoogte van de wettelijke handelsrente (op dit moment circa 8%). De rente kan tot 5 jaar na afloop van de betalingstermijn worden opgeëist.

[ Voor 24% gewijzigd door GateKeaper op 18-01-2019 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Ja, een van grote vier accountants had betalingstermijnen van 90-180 dagen. Om gek van te worden! Soms wilde je de dienst gewoon zwart gooien ipv nieuw bankkrediet aanvragen omdat ze hun rekening niet hadden betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

GateKeaper schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:28:
[...]

Vooral grotere ondernemingen zijn aan de banden gelegd om misbruik te voorkomen. Anders overeengekomen, mag zelfs maar tot max 60 dagen.

Zie ook https://www.kabaccountant...-lange-betalingstermijnen
Maar in de praktijk verlies je alsnog gewoon je opdracht en kiezen ze voor iemand die niet zeurt. Want het is wel prettig dat het in "de wet" staat, maar als je geen zaken met elkaar doet heb je ook niets met elkaar te maken.

Zoiets zou alleen werken als er vanuit een onafhankelijke 3rd party (eigenlijk dus de overheid) ook controle's en boetes zijn voor dat soort type voorwaarden. Op het moment dat je een lange periode aanbied, direct in overtreding bent en dus consequenties hebt.

Nog niet te spreken over wanneer een factuur gestuurd mag worden / aanbetalingen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-10 10:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:35
Hah. Het gaat hier al de hele dag over "CyberRian". :P
Aan de ene kant is het hilarisch, aan de andere kant doodeng.
Een boekpresentatie voor een kamer gevuld met mensen die totaal geen idee hebben waar het over gaat. M.a.w kritiekloos klapvee.

Geef ze vervolgens een boek over het onderwerp waar ze niks van weten, gevuld met angst aanjagende scenario's, en mensen eten het op als zoete koek.

Het is tenslotte veel makkelijker om mensen bang te maken voor het onbekende, dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
Bol.com laat je een stukje lezen.
Afbeeldingslocatie: https://nieborg.eu/img/unhacked.png

8)7 En voor zover ik kan zien nergens bronnen om dit te bevestigen (wel voor de daaropvolgende alinea).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fo0
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-01-2023

fo0

hellum schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:07:
Bol.com laat je een stukje lezen.
[Afbeelding]

8)7 En voor zover ik kan zien nergens bronnen om dit te bevestigen (wel voor de daaropvolgende alinea).
Dat is hacken, snap dat dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 15:21
D-Raven schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:54:
[...]

Hah. Het gaat hier al de hele dag over "CyberRian". :P
Aan de ene kant is het hilarisch, aan de andere kant doodeng.
Een boekpresentatie voor een kamer gevuld met mensen die totaal geen idee hebben waar het over gaat. M.a.w kritiekloos klapvee.
Wat ik vooral heel bijzonder vind, is dat Gerard Sanderink hier geld in stopt en ook nog eens een heel bizarre referentie op de achterkant van het boek zet. (Linkje)

Hier kunnen drie dingen aan de hand zijn:
  1. Hij heeft geen verstand van zaken, wat ik bijzonder vind want hij is topman bij Centric
  2. Hij heeft het boek niet gelezen
  3. Hij datet met Rian
Het boek staat in ieder geval weer vol van onwaarheden, zoals te lezen op: https://www.volkskrant.nl...oek-over-cyber-~b8adb92a/
EEN PAAR OPVALLENDE PASSAGES:
Het internet begon in de jaren tachtig met verbindingen tussen mainframecomputers, de oude centrale computers.

Onjuist. Het internet vond zijn oorsprong al in de jaren zestig.

De concurrent van Google voor slimme oordopjes is het bedrijf Mountain View.

Onjuist. Zo’n bedrijf bestaat niet. Wel bevindt het Google-hoofdkwartier zich in Mountain View.

Toen hackers begrepen hoe de blockchain en de bitcoin werkten, bedachten ze hoe ze de blockchain konden inzetten voor cyberaanvallen.

Vermoedelijk bedoelt Van Rijbroek hier het tegenovergestelde: hackers kunnen pogingen doen de blockchain te hacken.

Het is voor een crimineel gemakkelijker om een geavanceerde hacking-tool te kopen waarmee je een auto tegen een boom kunt laten rijden dan zelf een moord te plegen.

Geen bewijs voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 22:02
dev10 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:19:
[...]

Wat ik vooral heel bijzonder vind, is dat Gerard Sanderink hier geld in stopt en ook nog eens een heel bizarre referentie op de achterkant van het boek zet. (Linkje)

1. Hij heeft geen verstand van zaken, wat ik bijzonder vind want hij is topman bij Centric
  3. Hij datet met Rian
Je vergeet optie 4:

Hij hoopt er een slaatje uit te slaan door zijn diensten van zijn CyberSecurity centrum te slijten aan bedrijfsleiders die het boek lezen en panikeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
azerty schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:39:
[...]

Je vergeet optie 4:

Hij hoopt er een slaatje uit te slaan door zijn diensten van zijn CyberSecurity centrum te slijten aan bedrijfsleiders die het boek lezen en panikeren ;)
Ja, maar bij mensen die wel verstand van zaken hebben heeft hij het nu wel verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hydra schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 07:51:
[...]
Daarnaast betaalt de klant, wat ik van andere ZZPers begreep, netjes binnen de termijn van 30 dagen. Het is niet de Nederlandse overheid ;)
In ieder geval de Rijksoverheid betaald al een tijdje vrij snel is mijn ervaring. Op wat gekloot met factureringsportalen geen gezeur daar.
Behalve dus de facturen van de NS... Die moet ik dus wel boeken bij binnenkomst zonder te betalen en ik hou niet van schuld...
Mja, dat hoort bij een boekhouding en als je niet van schuld houd misschien moet je dan gewoon weer treinkaartjes kopen. Want het feit dat je achteraf betaald is sowieso al een schuld.
Je kan als je echt perse altijd het eerste weekend na het kwartaal omzetbelastingaangifte wil doen dat alsnog doen en indien nodig corrigeren met de volgende aangifte of een losse suppletie. Maar je maakt het vooral je zelf erg lastig als ik het zo lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

[...]

Het boek staat in ieder geval weer vol van onwaarheden, zoals te lezen op: https://www.volkskrant.nl...oek-over-cyber-~b8adb92a/
Bizar! Wat moet je er nog meer van zeggen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
[...]

3. Hij datet met Rian
[...]
Of 4. Hij is gewoon een slimme zakenman die begrijpt dat een dusdanig omstreden boek veelbesproken en dus waarschijnlijk veel gekocht zal worden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Kut!
Moeten we weer met z'n allen aan de blockchain.
Anders zijn we niet veilig mensen!

Lekker op de bank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Gezien de context wilde ik deze even droppen; zelf nooit gebruik van gemaakt maar ik volg Melanie zelf een beetje (op social..) en ik vind het heel tof: https://radicallyopensecurity.com/

Non-profit bedrijf in security.

Meer achtergrond info daarover in deze talk: YouTube: Q BERLIN QUESTIQNS 2018 | MELANIE RIEBACK

Allemaal 100x beter dan die boekjes en zogenaamde security experts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 17:57
ZaZ schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 00:26:
Kut!
Moeten we weer met z'n allen aan de blockchain.
Anders zijn we niet veilig mensen!
Gelukkig ben ik sinds gisteren ook een expert. :*)
Heb een online video "Essentials of Bitcoin and Blockchain" gevolgd in steenkolen indisch-engels.
Man..man..man.. ik hoop niet dat alle andere video's zo zijn. Je zou verwachten dat een publisher over betere voice-overs beschikt. :'(

Tijd om op het project ook over te stappen. Een simpele versienummer kan niet meer :+

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

[...]

3. Hij datet met Rian

[...]
Perceptie is realiteit. Je hoeft niet ergens wat van te weten, als de ander maar denkt dat je het weet. Ben je dan ook nog eens behendig en zonder scrupules dan kun je alle mislukkingen ook nog eens zo verdraaien dat het altijd de schuld van een ander is.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Duurde ff voordat ik doorhad dat ik die onderste twee alinea's niet geschreven had :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Toen hackers begrepen hoe de blockchain en de bitcoin werkten, bedachten ze hoe ze de blockchain konden inzetten voor cyberaanvallen.

Vermoedelijk bedoelt Van Rijbroek hier het tegenovergestelde: hackers kunnen pogingen doen de blockchain te hacken.
Ik vermoed dat het hier gaat over ransomware, waar vaak betaling via Bitcoin geëist wordt terwijl het geld niet te traceren is. :)

We are shaping the future

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mugwump
Alex) schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:41:
[...]

[...]

Ik vermoed dat het hier gaat over ransomware, waar vaak betaling via Bitcoin geëist wordt terwijl het geld niet te traceren is. :)
Ik vermoed dat ze gewoon geen idee heeft wat ze zegt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Mugwump schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:44:
[...]

Occam's razor.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Mugwump schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:44:
Paar psychologische stoornisjes erbij ook...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
hellum schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:46:
[...]

Ja, maar bij mensen die wel verstand van zaken hebben heeft hij het nu wel verpest.
ja maar de mensen die dat soort consultants in huren zijn over het algemeen niet de mensen die verstand van zaken hebben :+

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Kunnen ze dat mens niet eens een goede cursus schenken cybersecurity..

Oh wacht doe maar niet, dan krijg je weer allemaal leugens in een veel te duur boek..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

BladeSlayer1000 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:42:
Kunnen ze dat mens niet eens een goede cursus schenken cybersecurity..
Begin eerst eens wat algemener, met een cursus cyber.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:28

Koenvh

Hier tekenen: ______

Misschien is Rian van Rijbroek wel opgeleid door Charlene van Man Bijt Honds Ctrl+Alt+Delete :P

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:12

F.West98

Alweer 16 jaar hier

bwerg schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:08:
[...]

Begin eerst eens wat algemener, met een cursus cyber.
Gelukkig kun je online al veel vinden:

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 00:43
Uberhaupt de term "Cyber" .. 90's are calling .. Adam Curry denkt nog wat te willen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Adam Curry, die naam heb ik al een tijd niet meer gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Koenvh schreef op maandag 21 januari 2019 @ 23:39:
Misschien is Rian van Rijbroek wel opgeleid door Charlene van Man Bijt Honds Ctrl+Alt+Delete :P
_O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 00:43
Alex) schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:47:
Adam Curry, die naam heb ik al een tijd niet meer gehoord.
Mjah was dat met Rian van Rijbroek ook maar zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:43
Pfff de ontwikkeling van dotnet core gaat veel te snel. Zit wat intro video's van Scott H. te kijken en hij zit op 2.0, huidige versie is 2.2. De simpelste MVC app is alles al anders (en werkt niet) :(. Oftewel: al die video's kunnen de prullenbak in, want ze zijn nu al verouderd... >:)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ga eens met je tijd mee man :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Dat ben ik aan het doen :) Maar jammer dat het meteen al zo moet beginnen. Toont wat mij betreft wel aan dat dotnet core nog niet echt volwassen is, er veranderd gewoon teveel tussen versies.

[ Voor 76% gewijzigd door sig69 op 22-01-2019 23:47 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 17:49
sig69 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:34:
Pfff de ontwikkeling van dotnet core gaat veel te snel. Zit wat intro video's van Scott H. te kijken en hij zit op 2.0, huidige versie is 2.2. De simpelste MVC app is alles al anders (en werkt niet) :(. Oftewel: al die video's kunnen de prullenbak in, want ze zijn nu al verouderd... >:)
Scott H.? Scott Hanselman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
@Ryur Uiteraard.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Ik ben momenteel aan het kijken om een mail optie toe te voegen aan mijn project, echter zie ik door de bomen het bos niet meer.

Zo heb je mailtrap.io, mercury maar je kunt ook gmail, hotmail etc gebruiken..
Wat gebruiken jullie om mails lokaal te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
BladeSlayer1000 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:13:
Ik ben momenteel aan het kijken om een mail optie toe te voegen aan mijn project, echter zie ik door de bomen het bos niet meer.

Zo heb je mailtrap.io, mercury maar je kunt ook gmail, hotmail etc gebruiken..
Heb zelf veel gedaan met SMTP4Dev (https://github.com/rnwood/smtp4dev), maar een simpele google wijst je bijvoorbeeld ook op http://mailslurper.com/

[ Voor 59% gewijzigd door Laurens-R op 23-01-2019 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:42
Mocht je per ongeluk, met data van productie op development werken, wat uiteraard niemand ooit doet, dan zorgt zo'n development smtp server er ook voor dat je niet per ongeluk gaat mailen naar echte adressen

(Ik heb zelf https://mailcatcher.me gebruikt)

[ Voor 12% gewijzigd door Kalentum op 23-01-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
rutgerw schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:25:
Mocht je per ongeluk, met data van productie op development werken, wat uiteraard niemand ooit doet, dan zorgt zo'n development smtp server er ook voor dat je niet per ongeluk gaat mailen naar echte adressen

Wij developers natuurlijk niet, maar de keren dat ik vanuit de business (van klanten) doodleuk via de mail een onbeveiligd Excelletje heb gekregen met gevoelige persoonsinformatie of financiële data is echt niet op één hand te tellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
sig69 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:34:
Tussen 2.0 en 2.2 is er toch niet zo wezenlijk veel veranderd? (Wel veel toegevoegd natuurlijk) Ik heb er niet in detail naar gekeken, maar ben nog geen grote breaking changes in onze code tegen gekomen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Laurens-R schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:19:
[...]

Heb zelf veel gedaan met SMTP4Dev (https://github.com/rnwood/smtp4dev), maar een simpele google wijst je bijvoorbeeld ook op http://mailslurper.com/
Leuke!
Gebruik zelf al jaren naar volle tevredenheid mailcatcher, nooit verder gekeken. Misschien toch eens de moeite waard.

[ Voor 3% gewijzigd door mcDavid op 23-01-2019 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

sig69 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 23:39:
Dat ben ik aan het doen :) Maar jammer dat het meteen al zo moet beginnen. Toont wat mij betreft wel aan dat dotnet core nog niet echt volwassen is, er veranderd gewoon teveel tussen versies.
Valt echt wel mee hoor. Wij gebruiken het sinds versie 1.0 en upgraden steeds. Tussen 2.0 en 2.2 valt het zeker wel mee. En als je tegen issues aanloopt even de "Announcement" repository bekijken ;)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
@Woy en @DeluxZ blijkbaar is het project template anders. Als ik dotnet new web doe komt er iets anders uit dan in zijn video. Allemaal superbasic natuurlijk, ben echt bij het begin begonnen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
sig69 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:25:
@Woy en @DeluxZ blijkbaar is het project template anders. Als ik dotnet new web doe komt er iets anders uit dan in zijn video. Allemaal superbasic natuurlijk, ben echt bij het begin begonnen.
Ah, ja dat klopt. Er zijn wat dingen in de initialisatie veranderd. Dat staat op zich ook best aardig gedocumenteerd:

https://docs.microsoft.co...20_21?view=aspnetcore-2.2

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
rutgerw schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:25:

Dit ziet eruit als een goede optie, geen restricties en gemakkelijk op te zetten. Bedankt!
Mugwump schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:40:
[...]

Wij developers natuurlijk niet, maar de keren dat ik vanuit de business (van klanten) doodleuk via de mail een onbeveiligd Excelletje heb gekregen met gevoelige persoonsinformatie of financiële data is echt niet op één hand te tellen. :P
Zeg nooit nooit, tijd geleden gehad van een een website een paar mails gehad die perongeluk door developers waren verstuurd :9

[ Voor 5% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 23-01-2019 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

sig69 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:25:
@sig69 Deze link is ook wel handig :) https://github.com/aspnet/Announcements/issues

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
BladeSlayer1000 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:08:
Zeg nooit nooit, tijd geleden gehad van een een website een paar mails gehad die perongeluk door developers waren verstuurd :9
Het was ook een beetje gekscherend bedoeld hoor. "Even een productiedump / -backup in m'n devomgeving laden" is ook geen uitzondering helaas.
Ik heb wel het idee dat er in de IT dienstverlening toch iets meer aandacht is voor potentiële beveiligingsrisico en datalekken dan bij veel klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Mugwump schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:14:
[...]

Het was ook een beetje gekscherend bedoeld hoor. "Even een productiedump / -backup in m'n devomgeving laden" is ook geen uitzondering helaas.
Ik heb wel het idee dat er in de IT dienstverlening toch iets meer aandacht is voor potentiële beveiligingsrisico en datalekken dan bij veel klanten.
Klopt, vooral sinds de AVG is er veel veranderd. Waar het eerst oeps sorry was, is het nu oeh we hebben iets ernstigs gedaan en als we het niet melden kunnen we een boete riskeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sig69
BladeSlayer1000 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:13:
...
XML:
1
2
3
4
5
6
7
<system.net>
    <mailSettings>
        <smtp deliveryMethod="SpecifiedPickupDirectory">
            <specifiedPickupDirectory pickupDirectoryLocation="C:\inetpub\pickup" />
        </smtp>
    </mailSettings>
</system.net>

[ Voor 23% gewijzigd door sig69 op 23-01-2019 13:47 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

https://github.com/mailhog/MailHog - dit draaien wij standaard voor test/accept envs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:28

Koenvh

Hier tekenen: ______

Voor mijn persoonlijke prul meestal http://nilhcem.com/FakeSMTP/, blijkbaar zijn er veel betere alternatieven, maar dit werkt, dus ik heb nog geen reden om om te schakelen :P

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Do more with patterns in C# 8.0

Heel fijn allemaal maar nu heb ik helemaal zoiets van: gebruik dan gewoon F# :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 11:05
Dat is niet altijd een keuze ;-)

Ik ben vooral blij met de switch-expressions in C# 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
BertS schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:48:
Dat is niet altijd een keuze ;-)

Ik ben vooral blij met de switch-expressions in C# 8!
Ja, dat is echt wel ideale functionaliteit. Nu Java nog. :P

Al vind ik dat Kotlin ook wel een elegante syntax hanteert met 'when':

code:
1
2
3
4
5
when {
    x.isOdd() -> print("x is odd")
    x.isEven() -> print("x is even")
    else -> print("x is funny")
}

code:
1
2
3
4
 when (val response = executeRequest()) {
            is Success -> response.body
            is HttpError -> throw HttpException(response.status)
        }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Mugwump schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:10:
[...]

Ja, dat is echt wel ideale functionaliteit. Nu Java nog. :P

Al vind ik dat Kotlin ook wel een elegante syntax hanteert met 'when':
Ja maar Java is traag. :Y)

Het was een beetje rustig hier, even kijken of het nu beter gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Douweegbertje schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:31:
[...]

Ja maar Java is traag. :Y)

Het was een beetje rustig hier, even kijken of het nu beter gaat
Ik zou eerder zeggen dat Java vooral conservatief is. :P
Je ziet ook dat nu er in principe eens per half jaar een nieuwe release komt in plaats van eens per drie jaar er nog steeds weinig adoptie is van de 'tussenreleases'.
Voordeel van de JVM is natuurlijk dat je veel meer talen hebt dan enkel Java.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ja maar de JVM doet type erasure :Y)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Pagina: 1 ... 16 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.