Wellicht ben ik te laat en heb je het al besteld, maar als je het nog niet gedaan hebt: doe het niet. Is mijn advies iig. Als je echt hun fiets wilt, wacht zeker nog een jaar. Waarom ik dat zeg ik het volgende: ik heb zelf de 750 besteld (in feb), en als het goed is, eind sep. begin okt. zou ik het moeten krijgen. Als je de "Mate Bike backers forum" op facebook gaan volgen en even de berichten doorneemt van de afgelopen 2 maanden, dan schrik je je een ongeluk hoeveel er mis kan zijn met de fiets wanneer je het krijgt. als je verder dan 2 maanden terug leest (of op de IGG pagina) dan zie je ook nog eens hoe "behulpzaam" het bedrijf is.Zothor schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 05:01:
Ik volg dit topic al een tijdje en ben heel jaloers op degene die hem al hebben! Ik was echter te laat bij de kickstarter en indigogo dus ben in twijfel om hem via de reguliere site te bestellen. 2 Dingen blijven me echter onduidelijk: Is er iemand al bekend met de daadwerkelijke actie radius van de 250w en 750w met de grootste accu? Ook vraag ik me af of de 250 versie "ontgrenst" kan worden om iets harder te gaan.
Het is zeker niet zo dat het bij iedereen dingen mis gaan, maar de percentage is te hoog. Ik begrijp ook dat bedrijven kosten zo laag mogelijk willen houden, maar het lijkt er heel erg op dat Mate wel heel erg ver is gegaan en prut spul gebruikt heeft (in tegen stelling tot wat ze zeggen en voordoen).
- de motor, versnelling en remmen zijn van bekende "brands" opeens naar onbekende brands veranderd.
- de fiets vorken komen gebroken aan (wat je dan laat twijfelen aan de kwaliteit van die dingen)
- de vorken die het doen, zijn er teveel mensen die klagen over de "suspension"
- de rear-suspension schijnt prut te zijn.
- banden die na enig gebruik scheuren en lek raken (alhoewel je dit zelf kan oplossen)
- de spatborden zijn prut (zeker als je kijkt naar hun prijs)
- de bagage drager kan moeilijk vast krijgen omdat de plekken waar je het vast moet maken niet met elkaar overeen komen.
- de schermen (waar je de snelheid te zien krijgt etc) hebben problemen
- en een van de ergste dingen: de laders zijn een brand gevaar omdat ze veel te heet worden EN het stopje waar je de verbinding moet maken met je fiets is ook prut.
Al met al: al die dingen zou je het beste moeten vervangen door iets beters wil je een degelijke fiets krijgen.
Ik wil hier even duidelijk melden: ik wil Mate niet zwart maken, ik noem alleen feiten. Niet iedereen heeft die problemen, zelfs niet het overgrote deel denk ik, maar de percentage mensen die met die problemen komen is te hoog. dat betekent dat er essentieel iets mis is met de manier waarop Mate de dingen uit gekozen heeft (want zij maken zelf niets, ze hebben gewoon onderdelen uit een catalogus uit gekozen, en dan in Taiwan bij elkaar laten zetten) en dat past bij hun manier van hoe ze met deze hele campagne om gegaan zijn en nog steeds omgaan. (mijn eigen ervaringen waren ook niet best met ze)
En dan zit je nog met de garantie... nou, ik zal je zeggen: ga er maar vanuit dat je die dus gewoon niet hebt. Of beter gezegd: je hebt er bijna niets aan gezien zij geen enkele dealer hier in NL hebben.
Als ik dit allemaal wist, had ik het niet gekocht. de reden waarom ik het niet gecanceld heb is dat je 25% van je geld kwijt bent. ja, volgens de EU regelgeving moeten ze alles terug betalen, doen ze ook, maar dan rekenen ze 25% administratie kosten, en daar kom je niet om heen en dan zou ik 450 euro kwijt zijn.
Ik had destijds ook met Rad Power Bikes contact opgenomen, maar ze de Radmini zouden ze niet uitbrengen in de EU. Ik zie nu wel dat ze binnenkort de Radrunner zullen uitbrengen... is geen Mate X maar ik denk dat ik die gehaald had als ze die destijds hadden. hun (europees) hoofdkantoor zit in Utrecht, dus als er iets misgaat is het iig makkelijker zaken mee te doen (iig makkelijker vergeleken met Mate) dan in het buitenland.
Als je echt perse dit wilt (want ik zeg je eerlijk, hij ziet er geweldig uit) ja, dan weet je nu waar je mee te maken kan krijgt. als je geen haast hebt, wacht nog een jaar, dan zijn ze misschien slim genoeg om het een en het ander te veranderen en te verbeteren.