- = Radeon Topic part 18 = -

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.308 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 19:21 schreef LopeZ het volgende:

[..]

Nieuwe technologie hoeft niet altijd beter te zijn, hoevaak is een technologie wel niet voor niets geweest of duurde het lang voordat je er iets aanhad? Kijk naar T&L, leuk dat het op een gf1 zat maar geen enkel spel had er iets aan toen die uitkwam, nu begint het een beetje te komen maar we zitten dan ook alweer 2 generaties verder.

Nog een technologie die niet echt doorbrak;EMBM. Mooi bedacht maar weinig tot geen spellen ervoor gemaakt. Zo heb je ook nog de T-buffer van 3dfx en nog wel meer van dat soort technoligiën.

En natuurlijk zijn er ook goede technieken zoals tile based rendering en texture compressie.
Ok en wat heeft aTi voor technologien? De pixel en vertex shaders die in de ati radeon 2 worden geimplementeerd. Goed bedacht zeg aTi! Knap staaltje naaperij. Misschien zit er toch toekomst in?

En dat TRUFORM zou ik nou niet bepaald zo'n revolutionaire technologie willen noemen integendeel zelfs.

LoPeZ: Dit was niet echt een doordachte reactie van je, maar goed wat kan je anders van een aTi gebruiker verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 02:37
Ik vindt TruForm anders toch behoorlijk innovatief en lijkt me ook best nuttig.

En die reacite van Lopez is voor het grootste deel waar. In de praktijk valt het allemaal erg tegen maar daarvoor zijn we ook niet hier toch >:) .. praten over en kwijlen van nieuwe technologieen is een hobby appart (ook een apparte hobby ja ;) ).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op maandag 30 juli 2001 19:29 schreef Bomberman het volgende:
Ff voor de duidelijkheid, ik hoor niet bij dat clubje :o ..

Gasten lezen die lap tekst niet eens .. tss

[edit]->
[..]

Niet anti ATi of pro nVidia bedoeld (ja ik zeg het er maaf ff bij voordat ik weer gezeik krijg) maar de GF3 is al bijna een half jaar uit als de R200 het licht ziet. Die vergelijking is dus ook niet eerlijk. Waarom moeten kaarten altijd vergelijken worden met een 'vergelijkbare kaart' van de concurrentie? Beoordeel de kaart gewoon op zichzelf ipv die eeuwige vergelijkingen (en daardoor flames/ruzies/andere bull).
Inderdaad. Je hebt gelijk. Dit topic begint beneden zeeniveau te dalen.
Ik moet niet zo snel meer happen op dit soort discussies want er komen toch enkel maar flames van. |:(

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Laatst online: 21:24

LopeZ

Too much is never enough

Op maandag 30 juli 2001 19:32 schreef zonietdantochwel het volgende:

[..]

Ok en wat heeft aTi voor technologien? De pixel en vertex shaders die in de ati radeon 2 worden geimplementeerd. Goed bedacht zeg aTi! Knap staaltje naaperij. Misschien zit er toch toekomst in?

En dat TRUFORM zou ik nou niet bepaald zo'n revolutionaire technologie willen noemen integendeel zelfs.

LoPeZ: Dit was niet echt een doordachte reactie van je, maar goed wat kan je anders van een aTi gebruiker verwachten.
Nou we zullen zien of TRUFORM een goeie technologie is of niet, heb jij het al gezien op je beeldscherm dan? Nope....

Trouwens, ik heb geen ati ben geen aanhanger der van ook maar heb echt niets tegen ze.(Ben S3 aanhanger :P ) Het heeft niets met naapen te maken trouwens, goeie technieken moeten niet verloren gaan en wat wil jij dan? Dat elke videochip producent ze eigen standaren gaat verzinnen? Dat zou ook niet opschieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 30 juli 2001 19:14 schreef zonietdantochwel het volgende:

[..]

Ja dara zit je dan he met je radeon vivo 64 MB en dan zit je mijn reactie te lezen en dan zie je toch weer dta ik gelijk heb. Oh ja stoere woordspeling "Nvidiot" nog nooit ergens anders gehoord.

Oh ja en over die radeon 2 alles hartstikke leuk hoor maar de geforce 3 zal die het misschien met moeite van winnen , maar de hoger geklokte geforce 4....

Ik denk dat de radeon 2 blijh mag zijn als hij nog maar de helft haalt van de GF4 prestaties.

En trouwens, bij de ati radeon 1 werd ook zon ophef gemaakt om niks. Want de ati radeon is niet eens beter dan een gts. En jullie moeten allemaal zo lang wachten totdat jullie fabrikant weer is wat nieuws op de markt heeft gebracht, wat dan achteraf weer vies tegenvalt.

Mijn mening over ati gebruikers is dus:

naieve mensen die maar blijven hopen op betere producten van hun fabrikant. Dit doen ze omdat ze niet bij de grote kudde willen horen van nVidia gebruikers. Ondanks dit alles zijn zij bereid een hele hoop performance mis te lopen, om maar gedistancieerd te blijven van de kudde.

Am I right
8-)
Haha, dit is weer een hele verrijking voor het forum zeg, als je de moeite had genomen om wat meer de achtergrond van deze topic's te achterhalen, had je in de gaten gehad dat de mensen die hierin posten geen Radeon hebben genomen om de door jouw geschreven reden, sterker nog, de meeste zijn hier gewoon liefhebbers van (mooie)gfx en de daarmee samenhangende technieken

De Radeon was een frisse andere kijk op 3drendering, want met relatief weinig fillrate was deze kaart mbv hyperZ tot grootste prestaties in staat.

JIj loopt je vooroordeel maar weer te spuien en zegt zelf niks zinnig omdat je niets onderbouwd.

Ga eerst maar eens topic 1-18 doorlezen dan steek je er misschien nog wat van op >:)

Als je iets wilt weten over videokaarten, schroom niet en vraag het me gerust ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 30 juli 2001 19:32 schreef zonietdantochwel het volgende:

[..]

Dit zijn gewoon DX8 (8.1) technieken, elke kaart moet dit wel gaan ondersteunen op de 1 of andere manier!

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 19:48 schreef edward2 het volgende:

[..]

Dit zijn gewoon DX8 (8.1) technieken, elke kaart moet dit wel gaan ondersteunen op de 1 of andere manier!
edje kadetje luister is ff. Je hebt duidelijk geen verstand van zaken.

DX8 ondersteunt de pixel en vertex shaders, maar je kaart moet ze ook ondersteunen.

Vertel jij mij anders is waarom ik met mijn directx 8 en me geforce 2 niet de nature demo kan afspelen? Hij geeft de melding not supported by hardware.

Hmm wat zou dat nou betekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Op maandag 30 juli 2001 19:56 schreef zonietdantochwel het volgende:

[..]

DX8 ondersteunt de pixel en vertex shaders, maar je kaart moet ze ook ondersteunen.

Vertel jij mij anders is waarom ik met mijn directx 8 en me geforce 2 niet de nature demo kan afspelen? Hij geeft de melding not supported by hardware.

Dit is heel FOUT wat je zegt, ed blaat jouw er zo uit als het gaat over verstand van zaken. En ed bedoelt natuurlijk elke nieuwe kaart moet wel de dx8 technieken gaan ondersteunen, om mee te kunnen doen met de rest en omdat ze die technieken wel zien zitten voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Edward geen verstand van zaken :? ... hihi .. haha .. whahahahahaHAAA

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 30 juli 2001 19:56 schreef zonietdantochwel het volgende:

[..]

Ja hoor, precies het antwoord wat ik zou verwachten, ga je voor je gelijk of wil je echt wat leren?

Tuurlijk moet de kaart ze ondersteunen wie zegt van niet dan, hebben het hier over de implemetatie of de oorzaak?

De oorzaak dat de radeon ze bv. niet in 3DMark2001 ondersteunt is dat M$ besloot om na het ontwerp van de Radeon, de pixelshaders zodanig te wijzigen dat dat ze niet meer competible zijn met de Radeon, dat kan nog wat worden met toekomstige produkten, want nu blijkt de GF3 weer niet te werken met sommige DX 8.1 extensies.

Tuurlijk worden ze niet ondersteunt door een niet DX8-competible kaart (GF2).

Maar ik denk eerder dat de man (of vrouw) zonder nick zich verveelt en een gewillig slachtoffer zoekt om z'n tijd te doden ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Correct me if I'm wrong maar ik dacht dat ATi de Radeon pixel shader specs gebaseerd heeft op een DX8 beta versie. MS heeft natuurlijk ieder recht om hier nog iets aan te veranderen. Maargoed daarom niet minder lullig voor degene die een Radeon gekocht hebben met de veronderstelling (werkende) pixel shaders te hebben in hun GPU (zoals een paar mensen hier die al een Radeon hadden voor het hele pixelshader 1.0/1.1 gedoe bekend werd).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is ed heilig hier ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Dat zou goed kunnen, vandaar de meltdown voor een closere samenwerking tussen ATI en MSoft's dx9.0, nietwaar man (of vrouw) zonder Nick?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
En Edward is hier idd heilig. Sint Edwardicus noemen we hem ook wel Afbeeldingslocatie: http://www.3dpcgames.com/cwm/s/otn/funny/icon16.gif ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Op maandag 30 juli 2001 20:17 schreef zonietdantochwel het volgende:
is ed heilig hier ofzo
Ed weet gewoon veeeel (meer dan jij) over videokaarten dus
heilig, nee
expert, ja
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Edward is onze GOD, jij mag hoogstens zijn schoenen poetsen. ;)

en Tommy, niet weggaan, we zullen je missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Edward is onze GOD, jij mag hoogstens zijn schoenen poetsen
Whaha, likken zul je bedoelen >:) !

[edit]->
en Tommy, niet weggaan, we zullen je missen.
Wekkel weet me iedere keer weer op de kast te jagen. Maargoed ik zal nog gewoon zo af en toe langskomen ;) .. iig tot het feest is (1 jarig bestaan!) :) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 30 juli 2001 20:21 schreef LopeZ het volgende:

[..]

expert, ja
:)
Niet overdrijven ja, ik ben niks meer dan gewoon een videokaartengek en een early adopter, ipv de paus van de 3drendering ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahahah bizar voor woorden man. Stelletje nerds get a life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Thnx m8, U2. Bye.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 20:21 schreef Bomberman het volgende:
En Edward is hier idd heilig. Sint Edwardicus noemen we hem ook wel [afbeelding] ..
erg geinig, ik lig in een deuk.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ok mooi zo, ga nu buiten spelen aight.

http://www.nvnews.net/#996335244

Van jou Edward?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is er allemala aan de hand bomberman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 30 juli 2001 20:37 schreef Bomberman het volgende:
Ok mooi zo, ga nu buiten spelen aight.

http://www.nvnews.net/#996335244

Van jou Edward?
Yep, ik las dat 1e artikel op nvnews en ging zelf ook wat testjes doen.

Heb je Payne al? hij is zeker de moeiete waard.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Ik weet niet of iemand dit al gemeld heeft hier, zo ja ik heb niets gezegd :P

Hier staat een interview met een technische marketing figuur van Ati, de R200 wordt ook genoemd (toevallig heet hij ook Ed :) )

En nog iets over de nieuwe Ati radeon2 VE, voor de dualheaders onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik heb Payne al ja .. WOW wat een game :9~. Tuurlijk wordt ik weer duizelig van de engine .. :( (bij 3DMark nooit last van gehad :? ).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 30 juli 2001 21:24 schreef Bomberman het volgende:
Tuurlijk wordt ik weer duizelig van de engine .. :( (bij 3DMark nooit last van gehad :? ).
Heb jij al eens advies gevraagd van een Arbodeskundige?

Het zou kunnen dat het aan de afstand ligt waarop je van je monitor zit.

Refreshrate kan ook een rol spelen, maar dat zal je al wel geprobeerd hebben, knap lullig trouwens, ik neem aan dat je al gekeken hebt op andere schermen en heb je het bij alle soorten 3dgames?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 30 juli 2001 21:14 schreef LopeZ het volgende:
Ik weet niet of iemand dit al gemeld heeft hier, zo ja ik heb niets gezegd :P

Hier staat een interview met een technische marketing figuur van Ati, de R200 wordt ook genoemd (toevallig heet hij ook Ed :) )

En nog iets over de nieuwe Ati radeon2 VE, voor de dualheaders onder ons.
Ze geven wel steeds standaard antwoorden he wat betreft de R200, maarja iedereen heeft zich natuurlijk aan de regels te houden en pas als de tijd rijp is mag de info naar buiten, het zal toch niet meer lang duren voor er harde cijfers naar buiten rollen :)

En nog steeds de SE ontkennen he, terwijl deze officieel wel bestaat, want ik ken iemand die er 1 heeft en deze wordt als SE weergegeven en draait op 198/198 default met 5 ns ram.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Op maandag 30 juli 2001 21:24 schreef Bomberman het volgende:
Tuurlijk wordt ik weer duizelig van de engine .. :(
Volgens mij heeft Bomberman een te grote monitor :P

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a

I'm not aware of ATI having done business with a company called Power Color.

LOL

"a company called Power Color", geniaal! :D

Ik vond het altijd al zo'n ongelofelijk slechte naam voor een bedrijf, en kennelijk vindt deze spokesperson dat dus ook. :+

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Thnx voor de tips (en nee m'n monitor is niet te groot ;) ) maar ik heb het al sinds het begin van 3D games. Van sommige 3D engines wordt ik gewoon duizelig (en vooral in 'binnen' omgevingen). Zo heb ik dat bv bij Unreal (1), Duke Nuke'm 3D, Tribes 1+2 en Half Life om er maar een paar te noemen. Ik heb het niet bij Quake1, 2 of 3, UT, etc maar weer wel bij een level met hele kleine ruimtes in ST Voyager Elite Force ( = Q3A engine zoals je zult weten). Wazige shit maar helaas waar. Ik heb dus over de jaren al een hoop 3D games moeten missen hierdoor :( . Wordt echt duizelig en misselijk tot bijna kotsen toe als ik gewoon door ga met spelen. Ik ben het echter ik geloof ook hier maar iig op US forums ook bij andere mensen tegen gekomen. Soort wagenziekte achtig verschijnsel. Ik heb 4 verschillende monitoren gehad en bij allemaal had ik er last van, ook aan de videokaarten of refreshrates lag het niet. Is niets aan te doen, gelukkig valt het bij Payne nog wel mee. Elke dag 30 minuten moet te doen zijn ;) ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 22:43 schreef Bomberman het volgende:
Thnx voor de tips (en nee m'n monitor is niet te groot ;) ) maar ik heb het al sinds het begin van 3D games. Van sommige 3D engines wordt ik gewoon duizelig (en vooral in 'binnen' omgevingen). Zo heb ik dat bv bij Unreal (1), Duke Nuke'm 3D, Tribes 1+2 en Half Life om er maar een paar te noemen. Ik heb het niet bij Quake1, 2 of 3, UT, etc maar weer wel bij een level met hele kleine ruimtes in ST Voyager Elite Force ( = Q3A engine zoals je zult weten). Wazige shit maar helaas waar. Ik heb dus over de jaren al een hoop 3D games moeten missen hierdoor :( . Wordt echt duizelig en misselijk tot bijna kotsen toe als ik gewoon door ga met spelen. Ik ben het echter ik geloof ook hier maar iig op US forums ook bij andere mensen tegen gekomen. Soort wagenziekte achtig verschijnsel. Ik heb 4 verschillende monitoren gehad en bij allemaal had ik er last van, ook aan de videokaarten of refreshrates lag het niet. Is niets aan te doen, gelukkig valt het bij Payne nog wel mee. Elke dag 30 minuten moet te doen zijn ;) ..
Ik ken het probleem ook, in mindere mate, maar ik herken het wel. Wolvenstein was heel erg, en nog heb ik het wel, bij Sam laatst had ik het een beetje.

Tuurlijk is Edward geen god, maar hij is wel een van de mensen die altijd goed onderbouwd en met voldoende info hun verhalen vertellen. (Slashhead is bv. ook zo iemand en Bomberman en zo zijn er nog wel een paar)
Gewoon respect hebben voor die gasten :)

Zo, morgen lekker een paar dagen op vakantie, dus mannen niet teveel ruzie maken, jullie mogen elkaar alleen om de oren slaan met echte argumenten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 30 juli 2001 23:19 schreef hjs het volgende:

[..]

Zo, morgen lekker een paar dagen op vakantie, dus mannen niet teveel ruzie maken, jullie mogen elkaar alleen om de oren slaan met echte argumenten :+
Zo is dat hjs, goeie vakantie, die van mij zit in m'n PC en de auto;)

Ik zal het dus met een paar weekjes NL moeten doen, maar een oude hobby, een beetje surfen, is nu ook weer een beetje aan het opkomen bij me en is met dit weer ook goed te doen, lekker op het Haringvliet.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Zo, even een post, zodat Bomberman's bloed weer gaat koken (aub even tusen de regels doorlezen, Bomberman.. Ik heb ook een TNT2, hoor!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Op dinsdag 31 juli 2001 09:45 schreef Wekkel het volgende:
Zo, even een post, zodat Bomberman's bloed weer gaat koken (aub even tusen de regels doorlezen, Bomberman.. Ik heb ook een TNT2, hoor!)
Heren,

We blijven wel normaal doen hoop ik? Dit topic was erg interessant tot post 80 daarna komt gewoon 50 posts flamerige onzin, gevoed door 2 of 3 trollerige opmerkingen van mensen met een Ati of een nVidia videokaart :Z.

Ik neem aan dat eigenlijk niemand hier blij van wordt. ;(

HJS: als je het volgende topic opent, wellicht een idee om maar meteen te vragen of geblaat, flames, trolls e.d. achterwege kunnen blijven?

Misschien is een verwijzing naar The Forum Survival Guide hier op zijn plaats.

Happy gamin' *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik vond 't wel vermakelijk allemaal, afgezien van de regelrechte flames af en toe. Een beetje porren en steken in de verhalen maakt 't wat levendig..

Ik mis nog wat real-life shots van Truform in een huidige of vergelijkbare applicatie... Zou 't weer een stoffig stukkie van de chip worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op dinsdag 31 juli 2001 11:17 schreef mr_a het volgende:

[..]

Heren,

We blijven wel normaal doen hoop ik? Dit topic was erg interessant tot post 80 daarna komt gewoon 50 posts flamerige onzin, gevoed door 2 of 3 trollerige opmerkingen van mensen met een Ati of een nVidia videokaart :Z.

Ik neem aan dat eigenlijk niemand hier blij van wordt. ;(

HJS: als je het volgende topic opent, wellicht een idee om maar meteen te vragen of geblaat, flames, trolls e.d. achterwege kunnen blijven?

Misschien is een verwijzing naar The Forum Survival Guide hier op zijn plaats.

Happy gamin' *D
Er zijn altijd mensen bij die zin hebben om te zieken, te flamen ect. het is jammer, maar dit gebeurt op het i-net, in real life kan je ingrijpen maar op i-net is iedereen min of meer ongrijpbaar.

Je denkt toch zeker niet dat zulke mensen zich houden aan regeltjes die aan het begin van de topic vermeld staan?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Op dinsdag 31 juli 2001 12:32 schreef edward2 het volgende:

[..]

Er zijn altijd mensen bij die zin hebben om te zieken, te flamen ect. het is jammer, maar dit gebeurt op het i-net, in real life kan je ingrijpen maar op i-net is iedereen min of meer ongrijpbaar.

Je denkt toch zeker niet dat zulke mensen zich houden aan regeltjes die aan het begin van de topic vermeld staan?
Wel met een BAN >:)

Af en toe een verzoek tot rede heeft wel effect, jammer dat het altijd maar herhaald wordt. Het probleem is natuurlijk ook dat je zo makkelijk meegaat in een flame, terwijl negeren de beste manier is om ervan af te komen. Beetje porren is trouwens wel leuk, maar ik zie het dan als grapje. Sommige mensen zijn hier verdomde serieus heb ik af en toe het gevoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik hou wel van een stevig stukje prietpraat. Daarbij krijg je op een gegeven moment gewoon stellingname. Puur discussietechnisch dus de reacties van anderen uitpluizen en daarop reageren. Daarbij kan al snel het beeld ontstaan, dat ik me helemaal vastbijt in de Radeon, wat in werkelijkheid niet zo sterk is. Bij een stevige reactie pro-Radeon ben je gewoon al snel ingedeeld bij de "tegen"partij als Nvidia-hater en andersom. Zolang de inhoud van de reacties op peil blijft (met de gebruikelijke sneer erin) en men elkaars post goed leest, zonder de persoon daarachter in een hokje wil stoppen, gaat 't allemaal best goed komen.

Dit is het Radeon topic, dus verwacht dan ook mensen, die Radeon geblaat uitslaan. Dat wil geenszins zeggen, dat een tot pro-Radeon bestempelt persoon meteen een Nvidia hater is.

Dan wordt het weer lief tegen lief en modderig gezwam, je mag toch wel iets aan de kaak stellen in iemands reactie?

Doordat dit allemaal via een forum gaat, ben je dat snelle van praten kwijt. Met de snelheid van direct praten poets je die kleine misverstanden en mogelijke brandhaarden al heel snel weg. Omdat het hier langzaam gaat, worden mogelijke brandhaarden al snel echte brandhaarden. Daarom bij forumdiscussies veel geduld opbrengen en even niet de eerste de beste gedachte eruit spuien. Dat levert vaak enorme winst op voor de kwaliteit van het Topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Maar soms gaat na enkele discussies de inhoud eruit, zoals gisteren, moet ik zeker om lachen en gaat een persoon over tot het beledigen van de forumers als stelletje nerds, omdat hij z'n gelijk niet kan halen, waar het hem om te doen was, een grotere afgang bestaat er niet, waarschijnlijk heeft hij het zelf nog niet door.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
@ Wekkel -> Mee eens .. maar lees jou reactie eens op mijn post (die gericht was aan de persoon erboven die naar mijn mening onzin uitkraamde, niet aan jou, dit topic of de Radeon). Klopt niet met wat je hierboven allemaal verteld. Maargoed, genoeg zo.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 20:31 schreef zonietdantochwel het volgende:
hahahah bizar voor woorden man. Stelletje nerds get a life
ROFL :D
Ik moest echt lachen toen ik jouw relpy las, het is namelijk echt een achtelijk topic :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ga poepen man.

(fok it guys, negeren sux teveel)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Yep, dat is dus wat ik bedoel met het wel en wee van een forum. Het is moeilijk te achterhalen wat voor wie bestemd is en in welke toon het gebracht wordt. Daar ga ik ook vaak mee de mist in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Het grapige is dat je al meteen kan zien dat de kinders die de boel hier bij elkaar flamen niet de moeite nemen om de hele topic te lezen. Had je de post over de R200 MAXX gelezen dan had je nooit of te nimmer durven roepen dat ATi nooit aan de snelheid van nVidia kan tippen, ik begin zo langzamerhand alle vormen van respect te verliezen voor die nVidioten, ik vind een discussie best, sterker nog ik vind het leuk, al verlies ik, maar bewijs dan dat ik of een ander het fout heeft, en ga niet met modder lopen gooien.

Als jij op voetbal zit en poephekel aan golf hebt dan ga je toch ook niet op de green staan schreeuwen hoe lame die sport is? laat iedereen in zijn waarden en respecteer zijn keuzes.

Een motivatie voor veel mensen om een GF2 te kopen ipv een Radeon was dat de Radeon langzamer was na de grote Detonator driver truuk, en dat mensen dachten dat de kaart te langzaam zou worden voor toen toekomste spellen. Maar wat schetst de verbazing van velen? in nieuwe spellen is de Radeon alleen maar dichterbij gekomen en in sommige gevallen zelfs voorbij gestreefd (oa Giants) ook zien de graphics er in veel gevalen beter uit op de Radeon, en das ook in 3D.

Ik vind dat elk bedrijf zijn product moet anchen als het af is, en niet als het publiek er om schreeuwt. Het is toch tragisch dat je Features van de GF3 niet kan gebruiken, omdat de drivers eigenlijk nog niet klaar waren voor de launch?

Een R200MAXX zou echt de vloer aanvegen met de concurrentie, mits je in gedachten houd dat men niet psies weet hoe snel een R200 is.

Ik vind ook dat ATi een respectabele actie gestart heeft door de gewone Radeon zonder bericht en zonder hoempapa vervangen heeft door een sneller model met een andere stepping, welke beter en asynchroon te klokken is, het mooiste nog? de zelfde prijs, gewoon service noemen ze dat, vind ik een mooi gebaar richting de klant.

Heb je vragen, dan kan je die GEWOON stellen, heb je opmerkingen? dan moet je die wel even onderbouwen en niet gewoon roepen dat het zo is.

Ik hoop dat het geflame van dit topic nou eens kan stoppen, ben je het niet eens met andermans aankoop? dan negeer je dat gewoon maar je gaat hier niet omdat het stoer of mans is lopen vlammen, dat doe je maar tegen je moeder ofzo, omdat ze volgens jou een slechte afwas machine gekocht heeft.

En van Ed blijven we met zijn allen af, die gozer heeft genoeg aan zijn kop, en verstand van zaken heeft hij genoeg, MEER dan genoeg.

en om te reageren op de vraag of hij heilig is ofzo? moet ik je antwoorden, nee hij is niet heilig maar hij is een mens welke normaal reageert en beargumenteert en iedereen met Respect behandeld, en een ieder die dat doet, krijgt van de "normale" mensen en gelijke behandeling terug.

Zeiken doe maar op de pot of tegen een boom, Hopen doe je maar op het Toilet en geloven doe je maar in de kerk, dus geen:
"Ik hoop dat..."
"Ik geloof dat...."
"Jij Zuigt...."

nu iedereen elkaar een handje geven en er zal 0+ zijn

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op Rage3d staat een link naar een franse site met vermeende R200 pics..

Kan je eitjes op bakken, zo'n grote plaat is het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:29
Op woensdag 01 augustus 2001 09:24 schreef Wekkel het volgende:
Op Rage3d staat een link naar een franse site met vermeende R200 pics..

Kan je eitjes op bakken, zo'n grote plaat is het :P
Das inderdaad een flinke jongen! Heb je tenminste het idee dat je waar voor je geld krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Ziet eruit als een testinstallatie. Ik vind het wel een vaag ding maar verder heb ik ook niet een reden waarom dit fake zou zijn. Het ziet er niet uit als een testinstallatie uit een ATI fabriek ofzo, meer een testlaboratorium.

Afbeeldingslocatie: http://www.demarrez.com/images/auto/img11214.jpg

Overigens wil de grote packaging niet meteen zeggen dat de core ook zo groot is. Het is ten slotten een 0.15 micron geval.

Ik vind wel dat er weer veel van die blikken doosjes op zitten (condensatoren?), die zie je bij alle Ati kaarten. Volgens mij is dat een teken dat ze veel aandacht aan een perfect elektrisch systeem op de kaart schenken.

Edit: misschien is het een soldeerinstalaltie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De huidige Radeon is ook al zo'n vierkante kaart. De huidige Nvidia's zijn wat slanker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

0.15 micron technology
- ATI's TRUFORM Technology
- ATI's SMARTSHADER Technology
- Full DirectX 8.1 compatibility
- 4 pixel pipelines at 250 MHz
- TV, VGA and DVI output.

Hier kan ik tevreden mee zijn 1000 mp/s ruwe fillrate.

Ze zullen toch wel minimaal het geheugen wat op de GF3 zit, eliteMT 3,8 ns gaan gebruiken.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Zou dit niet de RV200 zijn eigenlijk? (de dualhead versie dus) Want als je dat zo ziet dan zou je net als bij sommige gf2mx'en de dvi misschien met een verloopje kunnen omzetten naar vga.

Iemand hier iets over :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Laatst online: 13-09 00:21

DeTeraarist

#Boots2Asses

Op woensdag 01 augustus 2001 10:22 schreef Wekkel het volgende:
De huidige Radeon is ook al zo'n vierkante kaart. De huidige Nvidia's zijn wat slanker.
Denk eraan, hoe groter de kaart, des te meer kan er op.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:15
Hallo, had effe een vraagje: heb een tijdje dit topic niet meer gevolgd, maar is er nog iets interresants over de radeon 2 (of 3) bekent geworden? (Behalve Smartshader en Truform)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Het reference model nVidia is altijd erg eenvoudig van opzet: chip, RAM (liefst aan 1 kant), kleine beetje componentjes, en dan VGA connector. De "betere" nVidia kaarten, met veel extra's bevatten meer componenten. Maar meestal nog niet zoveel meuk als je hier ziet. Mijn Radeon 64 bevat ook in vergelijking met mijn TNT erg veel dingetjes (en kan ook heel veel) (en heeft ook een heel mooie beeldkwaliteit) (en is gewoon een fijnere kaart) ;)

Trouwens, het PCB oppervlak van mn Radeon is geloof ik kleiner dan van mijn Creative TNT. Maar de TNT2Vanta/M64 is natuurlijk lekker klein, evenals de GF2MX DDR van Creative.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Mijn oude Asus V3800 TNT2 TVR is ook best een aardige kaart qua oppervlakte. Daar valt een G400 bij in het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze vraag is al 100x gesteld maar toch... welke drivers kan ik het beste gebruiken???

Ik gebruik nu 3224 in w2k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
:? Ik vond het formaat van de huidige radeon juist erg meevallen. Hiervoor had ik een Voodoo2, en die was toch wel een stukje groter. Gisteren zach ik voor het eerst een Geforce2, en die was ook groter dan m'n Radeon (het was dan ook wel een Asus 7700 deluxe ofzo, daar kan het ook aan liggen).

Maar eigenlijk boeit het formaat van zo'n kaart me niet zo (zolang het niet extreem groot wordt). Het gaat natuurlijk meer om de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
Als-tie maar in je kast past!
Toch?
;)

Dan zie je er tenminste niks van! Hij moet natuurlijk niet de warmtehuishouding (lees luchtstromingen) in je kast negatief gaan beïnvloeden!
Op woensdag 01 augustus 2001 21:06 schreef MmmBeer het volgende:

[..]

:? Ik vond het formaat van de huidige radeon juist erg meevallen. Hiervoor had ik een Voodoo2, en die was toch wel een stukje groter. Gisteren zach ik voor het eerst een Geforce2, en die was ook groter dan m'n Radeon (het was dan ook wel een Asus 7700 deluxe ofzo, daar kan het ook aan liggen).

Maar eigenlijk boeit het formaat van zo'n kaart me niet zo (zolang het niet extreem groot wordt). Het gaat natuurlijk meer om de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dan is een R200 MAXX alla maatje V5 dus geen bezwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
Op woensdag 01 augustus 2001 22:34 schreef Wekkel het volgende:
Molybdenum noemt twee voorwaarden:
1. Als die kaart maar in je kast past
2. Als die kaart je airflow niet om zeep helpt

Een R200Maxx formaatje V5 is dan niet ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 22:34 schreef Wekkel het volgende:
die ATi rage fury MAXX was ook vrij klein.. ATi kan dat vast wel weer een 2e keer doen... V5 is veels te lompe kaart (ook gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet het... ik ben dom.. maar waar kan ik biossen vinden voor mijn radeon?? ik heb een 64MB OEM en wil er een 64MB Retail bios inflashen.... kan dat trouwens??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op donderdag 02 augustus 2001 13:03 schreef limp_bizkit het volgende:
ik weet het... ik ben dom.. maar waar kan ik biossen vinden voor mijn radeon?? ik heb een 64MB OEM en wil er een 64MB Retail bios inflashen.... kan dat trouwens??
Radeon BIOSsen zijn te vinden op www.radeonfaq.com
Ik heb geen ervaring met deze BIOSsen, dus ik kan niet zeggen wat ze doen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 13:07 schreef Tyrian het volgende:

[..]

Radeon BIOSsen zijn te vinden op www.radeonfaq.com
Ik heb geen ervaring met deze BIOSsen, dus ik kan niet zeggen wat ze doen.
ik ga het eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Radeon II plaatjes

Op Reactor Critical staan foto's van wat een Radeon II zou moeten zijn. Ook denken ze dat de Radeon II inmiddels in massaproductie is:

Afbeeldingslocatie: http://www.reactor.ru/news/july/r200_card.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.reactor.ru/news/july/r200_chip.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.reactor.ru/news/july/r200_chip_big.jpg
Guys from chinese site PCPOP has been to ATI factory in China and published a lot of interesting photos from there.

For example, this picture of card with unknown PCB design based on a chip, which name is crossed with red pen.

If we look at the photo carefully, we will probably notice a name of four symbols. And why is it crossed? Maybe it is something secret? :) And what secret does ATI have at the moment? Surely, R200.

If we examine the chip, actually, the first string, which is printed on the top of it, we will be able to notice some pretty interesting mark: "215R7". Keeping in mind that "215R6" means RADEON, we conclude that "215R7" is the mark for R200 or RADEON 2.

As we see, R200 (and it seems to be R200!) has the same heat spreader like NVidia GeForce3. It is quite normal, because all modern graphics processors are very complex and work on high frequences, so it is quite logical that they heat pretty well.

Unfortunately, we are not able to determine the revision of this chip, simply because ATI don`t provide such information and basically there are no leaks of such kind of data.

By the way, we assume that R200 has finaly gone to mass production - China factory does not produce sample boards, but the cards for China market. So, if there are commercial cards based GPU, we have to wait a couple of weeks till this GPU is announced :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ja het zal niet lang meer duren, voordat de R2 zal worden aangekondigd.

Ze mogen nou wel eens naar buiten daar bij ATI, and show the press ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Laatst online: 01-09 10:18
* Badger probeert door zijn monitor naar de kaart te klauwen

Wanneer is die R200 hier te krijgen (gokje)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op z'n vroegst eind September, maar Oktober zal het wel worden.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Vooral de prijzen mogen bekend worden, zodat ik reeds mijn loonontvangsten kan stroomlijnen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Carmack on Doom Engine and Radeon2 - 12:44 am EST - MrB [Comments (0)]
Everyone should know who John Carmack is so i'll just rip what he posted on Slashdot's Forums.

The standard lighting model in DOOM, with all features enabled, but no custom shaders, takes five passes on a GF1/2 or Radeon, either two or three passes on a GF3, and should be possible in a clear + single pass on ATI's new part.
It is still unclear how the total performance picture will look.

Lots of pixels are still rendered with no textures at all (stencil shadows), or only a single texture (blended effects), so the pass advantage will only show up on some subset of all the drawing.

If ATI doesn't do as good of a job with the memory interface, or doesn't get the clock rate up as high as NVidia, they will still lose.

The pixel operations are a step more flexible than Nvidia's current options, but it is still clearly not where things are going to be going soon in terms of generality.

Developers are just going to need to sweat out the diversity or go for a least common denominator for the next couple years.

I fully expect the next generation engine after the current DOOM engine will be targeted at the properly general purpose graphics processors that I have been pushing towards over the last several years.

Hardware vendors are sort of reticent to give up being able to "out feature" the opposition, but the arguments for the final flexibility steps are too strong to ignore.

John Carmack

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
DDR northbridge chip van ATI op de frontpage.

De chip wordt zowel voor de Pentium III als de Athlon uitgebracht. Er schijnt een RV200 geintegreerd te zitten. Dit zal ATI's verdediging tegen de nForce van nVidia wel zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

HEt is meer de afdeling ieder wat wils:

nVidia highend chipset met MX |:( erin, of budget cipset van ATi met een RV200 erin, net wat je er voor wilt betalen en wat je er mee wilt doen

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-08 00:17

reapher

Z POWER

Heeft een van jullie radeon gasten nascar4?

En zo ja wat voor fps haal je daar mee?

Ik vindt dat ik best laag haal ongeveer 40fps met 30 cars en alle details een beetje op avarage, reflection uit. Dit in opengl.

Op een athlon 1333@1400
383 MB
ATI radeon 64DDR Met nieuwste drivers.

alvast bedankt

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

DirextX 8.1 1.4 Pixel Shader Videos

Op een wazige Japanse site zijn opnames gepost van ATI's Radeon II pixel shader demo's, die gepresenteerd werden op Tokyo Meltdown.
De beeldkwaliteit is niet al te best want ze zijn met een videocamera van het beeldscherm opgenomen.

Afbeeldingslocatie: http://vwalker.com-path.ne.jp/news/0108/01_ati/Image2.jpg
http://stream.vwalker.com/meltdown/ati.mpg

Afbeeldingslocatie: http://vwalker.com-path.ne.jp/news/0108/01_ati/Image4.jpg
http://stream.vwalker.com/meltdown/ati2.mpg

Afbeeldingslocatie: http://vwalker.com-path.ne.jp/news/0108/01_ati/Image5.jpg
http://stream.vwalker.com/meltdown/ati3.mpg

Afbeeldingslocatie: http://vwalker.com-path.ne.jp/news/0108/01_ati/Image6.jpg
http://stream.vwalker.com/meltdown/ati4.mpg

Afbeeldingslocatie: http://vwalker.com-path.ne.jp/news/0108/01_ati/Image7.jpg
http://stream.vwalker.com/meltdown/ati5.mpg

Enjoy.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 07:32
hej mede radeon owners :)

ik heb een probleempje met mijn radeon

Na een paar minuten UTen klapt mijn radeon er spontaan uit. Dan krijg ik meestal een schermpje met critical error en dan wat texture zooi, ik heb het al met openGL en direct3D geprobeert
In software rendering blijft ie bijna nooit hangen

hebben jullie dit probleem toevallig ook al gehad ? :)

format c: heb ik al gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op vrijdag 03 augustus 2001 15:58 schreef Rappie het volgende:
hej mede radeon owners :)

ik heb een probleempje met mijn radeon

Na een paar minuten UTen klapt mijn radeon er spontaan uit. Dan krijg ik meestal een schermpje met critical error en dan wat texture zooi, ik heb het al met openGL en direct3D geprobeert
In software rendering blijft ie bijna nooit hangen

hebben jullie dit probleem toevallig ook al gehad ? :)

format c: heb ik al gedaan :)
Wat is je configuratie?
Heb je de laatste drivers al geinstalleerd?
Systeem niet overgeklokt?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn damn damn.. ik zit met een moeilijke keus.. mijn radeon is heel waarschijnlijk overleden tot mijn grote spijt.. ik was echt mega blij met het kaartje.. (voor meer info klik: hier)

ik zit nu te twijfelen... Radeon II of 2e hands een cheap ass kaartje kopen? ik heb nu mijn rage fury pro weer eens uit de kast gehaald.. maar die hoort eigenlijk in een andere pc..

hoe duur word radeon II en heeft het zin om te wachten (aangezien nog steeds niet echt 100% zeker is wanneer die nou komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinkymichiel
  • Laatst online: 07-12-2022
hmm, ik heb een tv-out probleempje...ik heb me radeon vivo op de tv aangesloten maar als ik dan naar de display properties --> settings--> advanced--> displays tab ga, kan ik daar geen 'tv' aanklikken...hij zegt dat er geen tv geconnect is...

(mischien handig om te weten, heb winxp + de latest official drivers...probeer zo de unofficial wel)

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

tsja als je goedkoop een kan krijgen zou ik het doen, en als je gewoon zat geld hebt ook, maat als je dat niet hebt maar wel weer gedult tot laten we zeggen macworldparis dan zou ik even w8en met kopen.

Let er wel op dat het altijd even duurt voordat de kaarten in europe te krijgen zijn, daar waren ze een tijd terug al mee bezig om dat te verbeteren dus hopelijk zit het nu beter in elkaar.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom radeon?

* het is een prima kaart (stabiel/betaalbaar)
* super 2d beeld
* lekkere 3d performance
* en (gelukkig) niet kapot te krijgen

en ik kan tenminste zeggen dat ik met alles ervaring heb.. al was de laatste ervaring erg vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

je weet toch hopelijk wel wat een bikkel is he? mank biswietje :)

Een bikkel is een man met slechts EEN bal :9

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zondag 05 augustus 2001 00:38 schreef The_PyroPath het volgende:

beter 1 dan geen :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
limp_bizkit, hoever kan je dan nu overklokken, met je Artic Silver en koelblokjes voor het geheugen? Just curious...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 01:46 schreef mr_a het volgende:
limp_bizkit, hoever kan je dan nu overklokken, met je Artic Silver en koelblokjes voor het geheugen? Just curious...
het is een OEM kaartje maar loopt op 210/210 met artifacts.. op 200/200 is het perfect :)

zo ff die blokkies er opnieuw opzetten en dan deze keer voorzichtig en nix kapot maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[edit] heb het al.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn.. ik kan de radeon SE waarden niet vinden.. weet iemand op hoeveel MHz zo'n SE kaartje loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

SE loopt op 198/198 met 5ns ram, sommige halen 250/250 met oc.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 20:58 schreef edward2 het volgende:
SE loopt op 198/198 met 5ns ram, sommige halen 250/250 met oc.
oh dan flash ik er wel een SE bios in.. mijn kaartje loopt stabiel op 200/200 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinkymichiel
  • Laatst online: 07-12-2022
...ik heb vanmiddag m'n pc op me tv aangesloten mbv de tv-out van mijn radeon vivo...maar d'r zit natuurlijk ook een tv-in in, dus zou ik op een 1 of andere manier daar me gewone tv in kunnen doen? ik weet dat er videocamera's enzo op kunnen worden aangesloten enzo...maar zat te twijfelen hoe het zat met gewone tv...

of zit ik nu als een dwaze te zwetsen en moet ik alsnog een apperte tv-kaart kopen eer ik get the picture op mijn pc-beeld-buis kan aanscouwen?

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone Gunman
  • Niet online
als je tv wilt kijken via de composite in, zal je toch een externe tuner moeten gebruiken. Zelf gebruik ik daar gewoon een oude videorecorder voor. De scartaansluiting van de video gaat dan naar de video in op mn radeon.

Maar volgens mij zijn er ook kleine losse tunertjes te krijgen, k dacht dat asus zoiets had.

mzzl, lone

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

correctie: een bikkel is gewoon het hardste bot van een schaap, het gewricht net boven de hoef... losers...

maar goed, ik zit eigenlijk op een betaalbare opvolger vd radeon... wanneer komt radeon 2 uit?

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

hehe, lekker nieuws!

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 01:28 schreef skullsplitter het volgende:

[..]

correctie: een bikkel is gewoon het hardste bot van een schaap, het gewricht net boven de hoef... losers...
bikkel heeft meerdere betekenissen.... maar goed daar gaat dit topic niet over... wanneer R200 komt is mij niet helemaal duidelijk maar kan niet lang meer duren denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

achja, een bikkel is tevens een man met maar een bal, ik kan er nix aan doen, no hard feelings.

nog een week of 2 dan zal de release van de R200 wel plaats gaan vinden....

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Laatst online: 11-09 07:32
Op vrijdag 03 augustus 2001 18:10 schreef Tyrian het volgende:

[..]

Wat is je configuratie?
Heb je de laatste drivers al geinstalleerd?
Systeem niet overgeklokt?
tuurlijk :) was vergeten datik ze uit mijn sig heb gehaald |:(

Mijn huidige configuratie
AMD 900, abit KT7A, 256 MB , Ati Radeon VIVO 64 MB retail , soundblaster live , 2 NIC's etc.

Nog niet OCed, nieuwe drivers van ATI en VIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.huizing3/sinks.jpg

mijn heatsinks met daarboven een 80mm fan op 12V.. :)

nou heb ik hier een intel box koeler liggen afkomstig van een PIII 733.. hoe kan ik die koeler het beste op de GPU zetten?? ik kan hem niet vast lijmen omdat die denk ik te zwaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5 minuten stilte graag.... nadat hij het een tijdje weer goed gedaan had... heeft hij het nu toch wel definitief begeven.

mijn ATi Radeon 64MB DDR ViVo Rust In Vrede

;( ;( ;( ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ow shit .. jammer ;( . Ga je nu wachten op de R200 of heb je nog iets anders liggen om te mollen .. ehh modden ;) ;) ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Eej Limp_Bizkit, ff helemaal off-topic: hoe precies doe je dat met die overloop/transparantie in Photoshop? Ik heb een tijdje lopen klooien maar krijg alleen een hele layer transparant, niet alleen de randen. Thnx :) .

PC Specs

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.