- = Radeon Topic part 18 = -

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.308 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
We houden de traditie in stand en gaan door met deel 18.

En met de Radeon 2 in aantocht verwacht ik weer een hoop leven in deze draad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Op donderdag 19 juli 2001 14:57 schreef Wekkel het volgende:
Aan de andere kant zijn huidige spellen extreem gefixeerd op fillrate. Misschien dat we domweg geen enorme sprongen in fillrate moeten verwachten van nieuwe videokaarten..
Ja, Wekkel dat is zo, maar er moeten altijd een min. aantal pixels verwerkt worden en dat kost ruwe rekenkracht en bandbreedte en daar mg wat mij betreft nog wel wat aan bijkomen zeg 1500 mp/sec (GF3=800mp/sec en GF2U= 1000mp/s) natuurlijk moet de bandbreedte dan zeer efficient zijn om dit op hoge res ook te halen, daarom racet de GF3 de GF2U er alleen uit in hoge res, 32 bitskleur en veel polygonen ect.

Een next generationkaart die al weer een duidelijke terugval laat zien met het stijgen van de resoluties in een spel als Q3 bevalt me niet, maar onrijpe drivers en lage kloksnelheden van pré samples zijn voldoende excuses, ik hoop snel andere uitslagen te zien..anders wordt de R300 pas m'n volgende ATI-kaart.

Ik wil gewoon geen terugval zien voor 1600x1200x32 in Q3 ;)niet om het speelbaar te houden maar om de spierballen van de kaart te tonen.

De 3dMark2001 scores zijn aardig, al weten we niet met welke overige harde waren er bij deze test gebruikt werden, ik heb het proberen te interpoleren maar dat valt niet mee en dat gaat alleen op als alle kaarten op 1 dezelfde config gestest waren en wat betreft Q3 in welke instellingen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Een terugval lijkt mij ook niet de bedoeling. Het betreft echter een vroeg model, dus ik schrik er (nog) niet van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Wat ik nog vreemder vind is dat er geen woord over gerept wordt in de forums van ragunderground, very strange.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Stilte voor de storm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Op donderdag 19 juli 2001 15:48 schreef edward2 het volgende:

[..]

Ja, Wekkel dat is zo, maar er moeten altijd een min. aantal pixels verwerkt worden en dat kost ruwe rekenkracht en bandbreedte en daar mg wat mij betreft nog wel wat aan bijkomen zeg 1500 mp/sec (GF3=800mp/sec en GF2U= 1000mp/s) natuurlijk moet de bandbreedte dan zeer efficient zijn om dit op hoge res ook te halen, daarom racet de GF3 de GF2U er alleen uit in hoge res, 32 bitskleur en veel polygonen ect.

[..]
Het gaat bij spellen vooral om de overdraw (over iets heen tekenen). Ik heb zelf een testprogrammaatje geschreven en daarmee behaalt mijn Radeon 32DDR toch 45fps op 1600x1200 met 65K polygonen op het scherm (da's 4 miljoen triangles/sec). Dit demootje heeft een overdraw van 1 (niets wordt overheen getekent). Mijn conclusie is dus dat het probleem kan het beste worden opgelost door de spelontwikkelaars met een efficienter render algoritme dat overdraw voorkomt.

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Dat zou nog mooier zijn, ik heb wel eens gelezen dat J.Carmack ook zoiets beloofd had voor q3, maar loopt je dan niet tegen andere beperkingen aan, want die log's om de overdraw te elimineren of verminderen moeten ook weer uitgerekend worden?, door de CPU?

Of zal dat per saldo meer besparen dan kosten?

Deus Ex heeft bv. erg veel overdraw.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Edje Kadetje, heb je mijn verhaal al gelezen waarom ik vermoed dat er geen bal van die tabel klopt?

dat is een, en als je door blijft kijken in die tabel zie je heel erg rare dingen aan het licht komen, dus ik geloof er helemaal geen reet van dat deze kloppen, ook het ontbreken van bronnen en testsysteem specs benadrukken dat, vrees niet edje kadetje het is nog even w8en en dan kan je het in al je glorie gaan bewonderen, die CEO zegt niet voor niets dat dat ding boven verw8ing presteerd, ik bedoel je gaat mij niet vertellen dat hij dit boven verw8ing vind, dus een hele scheepslading zout is ier wel op zijn plaats denk je ook niet?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
Op woensdag 18 juli 2001 14:56 schreef hjs het volgende:
Blij met mijn Radeon, je zou toch maar zo'n geforce in moeten bouwen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20010714/image/nche1.jpg
Op woensdag 18 juli 2001 17:02 schreef FirefoxAG het volgende:
[..]

Huh... :?
Is dit bedoeld om de PC aantrekkelijker te maken voor casemoddende vrouwen ofzow (of verwijfde fl*kkers ;) ) :?
Dat is een uitermate kleine doelgroep ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.co.jp/products/mb/images/ax3spprom-b1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.co.jp/products/mb/images/ax3spprobox.jpg
...

Lange tijd niet zo gelachen om peecee hardware, wat leven we toch in een onzin wereld :D

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op donderdag 19 juli 2001 20:56 schreef The_PyroPath het volgende:
Edje Kadetje,
tss wtf is dit nou toch weer voor manier van communiceren, doe niet zo lomp, je hebt geen idioot tegenover je, moet ik nou weer de bal terugkaatsen met de namejokes?,

Soms teveel op het powerweb gezeten?

Ik praat hier ook normaal.

En verder, ik zeg toch alles al onder voorbehoud, dus er worden nog geen concussies getrokken.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_PyroPath en edward2: relax man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Sorry kerel, ik weet niet of je wel eens in vroeger tijden debiteuren crediteuren hebt gekeken, maar das bij mij erin getrapt en blijven hangen, daar was het namelijk:" HEEEE edje kadetje, wat heb je vandaag op de bammetjes?" excuses als ik je beledigd heb maar het was puur uit DC geplukt en niet bedoeld om je te trijteren ofzo, nogmaals mijn welgemeende excuses, ik heb altijd goed met iedereen door een deur gekunt hier, inclusief jou, en dat wil ik graag zo houden.

nog even over de discussie hier, ik hobbel nu ongeveer elke minuut naar rage3d om te kijken of er al nieuws is en om de draad te lezen over die benches, iemand van RageUnderground heeft zich op het forum gemeld en zegt dat het echte benches zijn, van een laag geklokt pre-prod model met onbekende drivers, ze weten alleen waar de RV mee getest is. Mijn vermoeden is dat in de drivers voor de Radeon geen sier meer gebeurd, althans weinig, en dat het R200 gedeelte erg opgepoetst word.

Blijft trouwens een best apparaat als ik het zo zie, voor een laag geklokt preprod kaartje met "brakke" drivers doet hij het behoorlijk goed, vergeet niet dat de GF2U ook sneller is dan de GF3 in Quake3, althans voor zover ik dat gehoord en gezien heb.

Dat ding is verder gewoon uit de Tijd van de GF3 alleen is het ontwikkelings process en stuk te traag gegaan

(Bah wat ben ik eigenlijk ook een loser als ik zie hoe ik alles loop te verdedigen aan deze cijfers,ze zijn niet officieel, dus we zullen moeten wachten, en ik hoop dat het niet te lang duurt)

[Droom Modus]
hhmmmzzz can u say R200 MAXX?
>:)WOOOHAHAHAHAHAHAHA>:)
[/Droom Modus]

[nog maar een edit]
wat gaat het ineens hard met posts in de draad, is er storm op komst?
[/nog een edit]

[en nog een]
"kom je net uit de Desert? Storm?" :+
[/en nog een]

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ok nevermind, sorry dan begreep ik het verkeerd , ik ben wel eens gauw op m'n pik getrapt.

DC ken ik maar al te goed, ik heb er een videoband van en nog veel andere van de Jiskefetcrew, zoals de "COC" ;)

Ik volg ook steeds het andere nieuws op rage3d en rageunder, om wat meer over die benches te weten te komen, want een R200 die langerzamer is dan de 183 mhz Radeon1 in 800x600 daar klopt iets niet.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

precies, net als wat ik zei over die bumpmaps test, lijkt me erg sterk 17,5% trager

BTW ik was lekker aan het lezen op anandtech en daar staat een update op met het weerwoord van nVida op de tech releases van ATi, daarin staat wij kunnen zus en zo ook terwijl ATi beweerd dat zei dat alleen kunnen.

ik heb toen de demo, de whitepapers en de pressrelease gaan nalezen, en ik heb 1 keer iets gevonden waarbij ze beweren dat allen de SmrtS dat kan, en das Horizon mapping en BMP blending, dat eerste is echt waar want dat kan de GF3 niet, dat tweede schijnt hij wel te kunnen, dus daar heeft ATi dan geen gelijk. Maar van alle punten die nVidia noemt dat ATi ongelijk heeft dat ze dat alleen kunnen, is er maar een half punt waarbij ze dat beweren, bij de rest staat dat ze het in tegenstelling tot de meeste kaarten niet kunnen.

Om de opmerking over phong shading lag ik in een deuk "ja dat kan Ati wel beweren dat alleen de R200 de komplete Phong vergelijking kan verwerken, maar er zijn veel meer phong vergelijkingen" wat ze er echter bij vergeten te vermelden is dat vrijwel altijd een manier word gebruikt, welke zo goed als onofficiele standaart is verheven, dus misschien moet ATi het zinnentje even bijstellen, maar ze hebben in principe wel gelijk.

edit:

de heren van de bruine ster?
een van de meesterlijksten waren koken met Obuma en reclame bureau Multilul.
kan het er niet vaak genoeg over hebben :)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Je moet even de tabellen en grafieken gaan bekijken, dan kan je zien dat dat ding het nog best bruut doet voor een preprod kaart, wat mij alleen een beetje heel onwaarschijnlijk voor komt is de grafiek van 3Dmark2000, alle atikaarten kan je precies een liniaal lang leggen...
appart
zelfde voor de Quake3 alleen daar valt de R200 er buiten
zt toch een lchtje aan de quake benches

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Even voor die kerel die vroeg in het oude topic of hij met de meegeleverde kabeltjes zijn video als tuner kan gebruiken:

NEE, die gasten bij ATi hebben om een of andere dwaze reden alleen een scart-in vlokje meegeleverd, en wat je nodig hebt om het beeld op je PC te kwakken is een scart-out stekker, gewoon even naar de locale electronica boer fietsen/brommen/scooteren/tuffen/auto'en/vliegen en daar om een scart-out stekkertje vragen, of als je dat makkelijker vind een schakelbaar scart blokkie waarbij je dus kan schakelen tussen in en uit, verder hoop ik dat het kabeltje lang genoeg is, want dat is die van mij net niet dus moest ik dat ook nog aanschaffen, ik heb namelijk een scart splitblok erbij gekocht zodat ik ook nog gewoon beeld op de TV heb.

nog meer vragen? dan hoor ik het graag

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

en even voor de mensen die even willen lachen zou ik even hiero kijken

edit:

URL gefixed

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 07:13 schreef The_PyroPath het volgende:
en even voor de mensen die even willen lachen zou ik even [url="http://:http://www.misinformer.com/archive/01-01/15.html"] hiero [/url] kijken
http://htpp: ?? Lachen ja ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Op vrijdag 20 juli 2001 07:13 schreef The_PyroPath het volgende:
en even voor de mensen die even willen lachen zou ik even [url="http://:http://www.misinformer.com/archive/01-01/15.html"] hiero [/url] kijken
Hij is wel lachen
Sony: The Praystation 3 hava the most advanced controller ever made. Isa more advanced than controls for Concorde airplane! Its use require discipline and many hours of training with a master. You are young and impulsive. You are a weak germ. You are not worthy of the Praystation 3 controller.
yeah right.. :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Heb je daar niet een apart topic voor geopend?!
lol ;)

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

jawel in spiellerij, althans daar issie heen verhuist, maar ik denk voor de vrienden hier toch even extra aand8

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Laatst online: 10-09 02:37
Ik lees dit net op nV News:
I had an opportunity to ask John Challinor II, ATI's Director of Public Relations, a question about those purported "R200" and "RV200" benchmarks up on Rage Underground.
Q: Would you like to comment on the authenticity of the purported benchmarks of the "R200" and "RV200" on Rage Underground?

A: They're not authentic

Thanks!

John B Challinor II APR
Director Public Relations
ATI Technologies
:o

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op vrijdag 20 juli 2001 21:43 schreef Bomberman het volgende:
Ik lees dit net op nV News:
[..]

:o
Het betere duimzuigen???

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Pardon?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Het staat ook op Rage3D (zag ik net pas, kom daar niet meer zo vaak ;) ) ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:12

SG

SG surft naar info hardewaren

Op donderdag 19 juli 2001 22:59 schreef edward2 het volgende:

Ik volg ook steeds het andere nieuws op rage3d en rageunder, om wat meer over die benches te weten te komen, want een R200 die langerzamer is dan de 183 mhz Radeon1 in 800x600 daar klopt iets niet.
Bij lage resoluties en bitdiepte is de grafische kaart niet de botleneck maar de CPU ook kan je hier de kwaliteit van de drivers aantonen

Dus CPU en Drivers spelen een rol en die drivers zullen wel beta of misschien alph zijn. dus somige features vallen tegen en ook de lage resoos.

De hoge resoos geven de potentie beter weer.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ja, ik weet dat allemaal ;) daarom zeg ik ook dat er iets "aan de hand" moet zijn, omdat alle tests op die P4 1,3 Ghz zijn gedaan, wat ik dus, zoals je al zegt wat betreft fillratelimited vs cpu limited, heel vreemd vind, gezien de uitslagen.

Ik ga ervan uit dat ATI het unified driverconcept hanteert, dus of slechte drivers de oorzaak zijn betwijfel ik.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 21:07 schreef mr_a het volgende:

[..]

[..]

...

Lange tijd niet zo gelachen om peecee hardware, wat leven we toch in een onzin wereld :D
LOL dat onderste plaatje ik dacht dat dat een vuurwerkmatje was ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:12

SG

SG surft naar info hardewaren

Op zaterdag 21 juli 2001 17:58 schreef edward2 het volgende:

Ik ga ervan uit dat ATI het unified driverconcept hanteert, dus of slechte drivers de oorzaak zijn betwijfel ik.
hum de G3 was er uit voordat er goede driver waren die Unified driver guru's van nVidia.

'N G2 type GPU is echt verschilen tov 'n G3
dat geval zal ook wel zijn tussen de Radeon en de RadeonII

Omdat de G3 & radeon II extra T&L features hebben en extra's dan hun voorganger

dus die driver component moet dan worden geimplementeerd in die unified driver die na 'n paar releases elke keer beter en stabieler wordt.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 12-09 19:57
18 topics verder... tussenstand:

Radeon is hopeloos aan het verouderen, maar werkt schijnbaar nog niet goed.. Helaas is het wel een van de weinige kaarten met 3d en 2d wat poremt.. dus de strijd duurt voort.. Ati zou aandelen in dit forum moeten nemen.. zouden ze nog wat van kunnen leren..

enne succes met de volgende 18 topics.. LoL

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Rage3d heeft smartshader plaatjes.
Dit is dus wel gaaf:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~afman/smartshader.jpg

Die Radeon2 die wil ik ook wel geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

dan heb je nog de brakke platen getoont eens even zoeken in het archief van ome Tommie:

Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.com/technews/images/20010719-image004.jpg
voor een 1024x768 klik je even hiero

en

Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.com/technews/images/20010719-image006.jpg

en daar van is de grote versie hier te vinden

dan hebben we nog een kleine plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.com/technews/images/20010719-image008.jpg

neej hoor ik wijd mijn zomervakantie niet aan alleen het internet :D

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Damn die plaatjes zien er goed uit!
Op zaterdag 21 juli 2001 23:52 schreef nigelator het volgende:

Radeon is hopeloos aan het verouderen, maar werkt schijnbaar nog niet goed.. Helaas is het wel een van de weinige kaarten met 3d en 2d wat poremt.. dus de strijd duurt voort.. Ati zou aandelen in dit forum moeten nemen.. zouden ze nog wat van kunnen leren..

Nog niet genoeg geflamed mafketel?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Die plaatjes laten zien wat er met bump-mapping werd beloofd (EMBM en DOT3).
Jammer dat we het in zo weinig games hebben teruggezien.

Nu maar hopen dat deze pixelshaders eindelijk eens WEL goed geïmplementeerd worden door de gameproducers.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho_Man
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 07:15
Op zaterdag 21 juli 2001 23:52 schreef nigelator het volgende:

Is die Ati Radeon nou weul of niet goed? Ik snap er niet veel meer van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op zondag 22 juli 2001 12:06 schreef Nacho_Man het volgende:

[..]

Goed? Wat heet goed? Een GeForce III is beter. (duh)
Het gaat er vooral voor wat je eisen zijn en je budget is.
Ik zou mijn Radeon iig niet willen ruilen voor een GeForce II GTS of Pro (Wat de vergelijkbare kaarten zijn qua 3D.)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op zondag 22 juli 2001 12:06 schreef Nacho_Man het volgende:

[..]

Let maar niet op die nigelator, die vindt het leuk om af en toe wat geflame in het Radeon topic te gooien (niet alleen hier btw). Je hebt altijd van die mensen helaas .. triest.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

gaan we niet zeggen dat dat hele mooi platen zijn mijne damens en heren?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik 17 delen van deze topic gemist :P ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Hele mooie plaatjes, mijne dames en heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik morgen een nieuwe vga kaart zou willen gaan kopen om mijn huidige GeForce 256 met 32MB DDR te vervangen wat is dan verstandig:
A: Wachten op de Radeon II
B: Morgen een Radeon 64MB DDR halen
C: Morgen een Radeon 32MB DDR halen
D: Morgen een Radeon 32MB SDR halen
E: Morgen een Radeon VE 32MB DDR halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op maandag 23 juli 2001 14:32 schreef smartsys het volgende:
Als ik morgen een nieuwe vga kaart zou willen gaan kopen om mijn huidige GeForce 256 met 32MB DDR te vervangen wat is dan verstandig:
dan zou ik voor keuze b gaan.
Tenzij je het geld en de tijd heb, dan zou ik voor de Radeon 2 te gaan.
Wanneer moet die radeon 2 ongeveer uit gaan komen?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Radeon 2 eind september uit, dus leverbaar in Nederland begin november (mondjes maat)
MAAR dat geld voor de ATI kaart, als het goed is komen er nu meer merken met een Radeon 2 dus misschien is hij in Oktober al verkrijgbaar hier.

(eind september is ook maar een gok)

Maar persoonlijk zou ik het geduld wel opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 23 juli 2001 14:59 schreef hjs het volgende:
Radeon 2 eind september uit, dus leverbaar in Nederland begin november (mondjes maat)
MAAR dat geld voor de ATI kaart, als het goed is komen er nu meer merken met een Radeon 2 dus misschien is hij in Oktober al verkrijgbaar hier.

(eind september is ook maar een gok)

Maar persoonlijk zou ik het geduld wel opbrengen.
Hjs, doe niet zo eng, ik wil wel eerder dan Nov. een R2'tje proberen hoor ;)

Ahoewel, op de Maxx wil ik wel wachten, bv. een Hercules Radeon2Maxx 300mhz 128mb 300 MHz DDR :9~

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op maandag 23 juli 2001 14:32 schreef smartsys het volgende:
Als je het geduld kunt opbrengen zou ik wachten op de Radeon II
Naar mijn mening moet dit kunnen, want met de GeForce DDR kun je zelfs nog lekker Unreal II draaien volgens de ontwikkelaars.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat er een maxx versie komt is zeker? of niet?
Er zijn wel al een baar benchies van de r200 enzo maar er zijn nergens screenies te vinden van die kaart zelf, of heb ik ze net gemist?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Dat is nog nergens officieel gemeld

Ik heb wel ergens gelezen dat ATI mogelijk AMD's hypertranssport techniek wil gaan gebruiken.

Ik hoop dat ze nou ook eens een keer aan de videokaartgekken ;) denken, ipv aan de doorsnee koper.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Op maandag 23 juli 2001 16:18 schreef edward2 het volgende:
Dat is nog nergen officieel gemeld

Ik heb wel ergens gelezen dat ATI mogelijk AMD's hypertranssport techniek wil gaan gebruiken.

Ik hoop dat ze nou ook eens een keer aan de videokaartgekken ;) denken, ipv aan de doorsnee koper.
Doen ze wel, speciaal voor jouw ;)

Een Radeon 2 of Geforce 3 is trouwens al geen kaart voor de doorsnee koper, is ie ietsje pietsje te duur voor, ik vind de MX-200 wel iets voor de doorsnee koper
(als je al die advertenties van die k*t pcwinkels moet geloven tenminste (P4 1.8 GHZ met supersnelle 3d kaart een Geforce 2 mx-200 :r ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 23 juli 2001 16:23 schreef hjs het volgende:

[..]

Doen ze wel, speciaal voor jouw ;)

Een Radeon 2 of Geforce 3 is trouwens al geen kaart voor de doorsnee koper, is ie ietsje pietsje te duur voor
Ja dat is wel zo, maar hij is toch op de massa gericht.

IK zou het wel eens leuk vinden als er ook voor de videofiel nog een iets exclusievere klasse komt.(was de GF3 maar SLI-cabable ;))

Zoals er ook voor de audiofiel zulke klasses zijn.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
De doorsnee koper die een spelletje wil spelen weet volgens mij dat je voor een videokaart die niet teleur gaat stellen toch minstens f300 uit moet geven.
Meer is misschien moeilijk bespreekbaar, dus vandaar dat de meeste mensen Radeon links laten liggen. Toch weten de meeste mensen na navragen wel dat een MX200 niet superhandig is als je wilt gamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Op maandag 23 juli 2001 08:20 schreef hjs het volgende:
Hele mooie plaatjes, mijne dames en heren.
dank je :P
Maar nog ff een vraagje: dat plaatje dat ik poste met dat raampje, is dat dan gewoon de environmental bumpmapping van de Radeon? Zie je met environmental bumpmapping dan gewoon de omgeving terug in het oppervlak (indien sprake van reflectie/transparency). Wow, ik wist niet dat dat kon, ik dacht dat het textures waren die in de bumpmap werden aangebracht om de illusie van een environment te creëren. Komt wel weer naar voren dat ik er de ballen verstand van heb :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Het is geen EMBM volgens mij .. Het wordt tijd dat ik me ook eens ga verdiepen in de nieuwe ATi goodness (en nieuwe pixel/vertex/smartshader stuff in general) .. loop een beetje achter :o . Ben later deze week terug als ik wat gelezen heb ;) ...

Ow en bumpmapping zijn niet gewoon textures nee, dat werd wel gebruikt voordat er echte bumpmapping was (of bruikbaar was). Echte bumpmapping reageerd ook op verschillende lichtinvallen .. 'bumped' textures (in feite gewoon plat dus) niet.

Over bumpmaps kun je natuurlijk weer een environementmap heen plakken voor de reflecties, die hebben weinig met bumpmapping zelf te maken volgens mij.

[edit]-> Oops ik begreep je verhaaltje verkeerd. Je dacht dus dat voor de reflectie van de omgeving gewoon textures aangebracht werden 'in de bumpmap' (je bedoelt erover/onder neem ik aan). Dat kan natuurlijk ook, hoewel je tegenwoordig ook reflecties van de echte 3D omgeving waar je je bevindt kunt gebruiken ipv 'fake' textures ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

GADVERDAMMAAA!
Onze trots word op de voorpagina door het slijk gehaald in een revieuw en zelfs vergeleken met een MX-400!!!! wat een stakkers, ze kunnen niet eens in hun eigen grafieken turen, te triest voor woorden dit, ze hebben ook nog eens alleen de OEM versie getest, en dus niet de hoger geklokte Retail of SE, hadden ze dat wel gedaan hadden we een stuk dichter bij die GF dingen gekomen, de SE er zelfs voorbij in 32 BIT

zo dat moest er even uit, nog iemand die even zijn mening wil ventileren?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Hecht niet te veel waarde aan die review .. check dit:
The G450 and TNT2 M64 were too slow for games. I didn't find a reason why someone would choose any TNT2 or G450 card even for office use. If someone claimed G450's 360Mhz RAMDAC, I would say that MX-400 has a 350 RAMDAC and it's a lot faster.
Gast weet schijnbaar niet eens dat RAMDAC speed shit uitmaakt voor beeldkwaliteit .. en beeldkwaliteit is waarom mensen voor een Matrox gaan (zouden moeten gaan in Office use), niet (RAMDAC) speed. Hij begint de Matrox kaarten ook af te kraken op 3D gebied!?

Nog iets:

Afbeeldingslocatie: http://www.3dreality.org/42%203D%20CARD%20TEST%20-%20Text_files/image003.jpg
This is the basic bare bones Radeon card, and it uses 32MB DDR SDRAM. Looking closely at the card, we can see the there is a TV-Out chip on the board (upper left), but unfortunately there is no TV-Out plug.
Is die kerel stoned of wat!? Dat is de bios, TV-Out chip my ass ..
This is the same card as the Radeon DDR, but it has the TV-Out & Video-In plugs. If you are wondering why the memory chips are smaller on his card, it's because it uses Hyundai chips rather than Samsung.
Oh man, deze persoon weet duidelijk niet waar ie over praat. De 32MB heeft SGRAM, de 64MB SDRAM, vandaar het verschil in vorm (SGRAM chips zijn altijd een stuk groter). Merk heeft er niets mee te maken.

Lees ook zijn comments bij de GeForce(3) kaarten .. niet helemaal objectief als je het mij vraagt (en heeft niet voldoende kennis) :P !

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op dinsdag 24 juli 2001 00:17 schreef The_PyroPath het volgende:
GADVERDAMMAAA!
Onze trots word op de voorpagina door het slijk gehaald in een revieuw en zelfs vergeleken met een MX-400!!!! wat een stakkers, ze kunnen niet eens in hun eigen grafieken turen, te triest voor woorden dit, ze hebben ook nog eens alleen de OEM versie getest, en dus niet de hoger geklokte Retail of SE, hadden ze dat wel gedaan hadden we een stuk dichter bij die GF dingen gekomen, de SE er zelfs voorbij in 32 BIT

zo dat moest er even uit, nog iemand die even zijn mening wil ventileren?
IDD vreemde uitslag.
In 3DMark 2001 komt mijn Radeon zelfs boven de GeForce II Ultra uit :9 maar dat is overgefokt op 190/190 MHz EN enkel in combinatie met PIII 450

Hier ff mijn url:
http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?1064200

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ben wel benieuwd hoe de radeon presteerd in Maxpayne.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In max payne .. heeeel lekker ;)

Alles op z'n max, 1280*1024 , 32bit etc etc..
smoooth :9~

Radeon blijft een fijn kaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op dinsdag 24 juli 2001 16:47 schreef G3R10 het volgende:
In max payne .. heeeel lekker ;)

Alles op z'n max, 1280*1024 , 32bit etc etc..
smoooth :9~

Radeon blijft een fijn kaartje :)
Ik ga niet vragen waar jem vandaan hebt en of de gfx's mooi zijn ;) , maar hoe istie nou eigenlijk kwa gameplay?

Ik ben erg benieuwd.

Beetje goeie controle over je karakter bv.?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik vond Hitman heel lekker bedienen dus laten we het even daar mee vergelijken, is het lekkerder/lastiger dan hitman controlles?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hitman nooit gespeeld ...maargoed .. hij speelt fijn hoor :) Soms zit je character wat in de weg ..richt dus beetje moeiljk als je de enemy niet ziet ...

Verder ..vet spel ...

Toch zou ik een 1st person view wel op prijs stellen...

Maareh..dit is een radeon topic.. in spielerij zat topics over max payne..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

hij rocks idd op een radeon zeg :P
damn wel mooie graphics.
Op me andere pc met g3 is het verschil maar nihil qua graphics maar wel een stuk smoother op hele hoge resoluties (logisch).
Nog steeds een top kaartje die Radeon :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Interview met Dave Orton hier[quote]
Humus asks:

The Radeon is the most feature rich card available right now, but it seems like you've done a few compromises to achieve this. No mipmapping support for 3d textures, trilinear can't be combined with anisotropic (which I've been in contact with ATI for just to find out that it was a hardware limitation and not a driver bug). Will the Radeon II (or whatever it's going to be called) address those problems?

Dave Orton: At ATI, we're constantly driving technology forward. That means both coming up with new features and improving on older ones. Without giving away too much, I can say that, in addition to featuring a range of new technologies appearing for the first time, our next-generation products will also include tweaks and enhancements to RADEON's existing feature-set.
[/quote]

Snap ik het nu goed, dat als de Radeon2 uit is de drivers daarvoor ook nog leuke dingen doen met de Radeon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik denk dat ie bedoelt, dat huidige Radeon technieken in de nieuwe producten terugkomen, maar dan verbeterd. Dit naast de nieuwe technieken in de Radeon 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Was ik al bang van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

LOL in dat zelfde interview staat ergens een vraag over de Radeon MAXX, een hoop mensen hebben hier bij het antwoord dat deze vrijwel heel erg zeker niet komt even vergeten te bedenken dat er geen Radeon2 is voor ATi en dat de vraag al heel lang geleden gesteld is en ook niet bedoelt werd, maar ondertussen is er een soort crisi onder een aantall op het forum uitgebroken, welke helemaal van de kaart zijn omdat ze denken dat er geen Radeon2 MAXX komt en dat hij dat nu heeft toegegeven

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik zie dat voorlopig ook niet gebeuren, om er ff seriues op in te gaan, de Maxx is gewoon (voorlopig?)veel te duur.

(Al zou ik hem gelijk kopen als hij bijna 2x de pereformance zal halen tov een single gpu ;))

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Op woensdag 25 juli 2001 13:16 schreef The_PyroPath het volgende:
LOL en een hele boel zinnen aan elkaar en dan ook nog zonder punten en zo .
LOL, ik snap echt niet wat je bedoelt, zal wel aan mij en het uur van de dag liggen :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, de artikelen van TOm (tomshardware.com) zijn ook al van een hoog komkommergehalte op dit moment...

Tijd voor actie, laat die nieuwe kaart maar komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Het loopt echt uit de hand allemaal, er breken zelfs komplete flame wars uit hoe goed of slecht die kaart zal worden en wat alle functies/specs zijn, gaat echt niet goed als het zo door gaat stort Rage3D forum kopleet in, zonde vind ik dat.

Tijd om dit allemaal te beeindigen en die kaart aan het publiek te tonen, amen :)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ho ho, bijna het Radeontopic weggezakt.. Pweeh...

Wat is al die noise over ellende op het Rage3d forum? Daar komen toch zowieso niet al te snuggere Engelsen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Nog een uurtje werken en dan lekker 3 weken vakantie, phoei.

Als ik terug kom wil ik meer zien over de R200 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

allemaal even wakker blijven he hiero :)
ik ga niet steeds dat topic omhoog hijsen :P

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op zaterdag 28 juli 2001 16:58 schreef The_PyroPath het volgende:
allemaal even wakker blijven he hiero :)
ik ga niet steeds dat topic omhoog hijsen :P
Ik post normaal alleen als er iets te melden is.
Maar van mij mogen ze eens nieuwe Win2K WHQL final drivers uitbrengen. Die beta's doen het ook wel maar ik voel me toch geruster als de digitale handtekening van billie erop staat ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Laatst online: 01-09 10:18
Ik ben wel benieuwd hoeveel dat ding gaat kosten. 1200 piek een goeie gok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:29
Op zondag 29 juli 2001 12:25 schreef Sir_Floppy het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoeveel dat ding gaat kosten. 1200 piek een goeie gok?
Bedoel je 1200 piek voor een Radeon II, of voor een eventuele Radeon II Maxx ??

Ik hoop dat een normale versie toch echt wat goedkoper is, maar als dat ding beter presteert dan een Geforce3, zal de prijs ben ik bang ook wel wat hoger liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

de r200 kwam toch op hetzelfde niveau als de GF3? en de r300 ging daar overheen...
Ati gaat de vloer aanvegen met Nvidiot, ook omdat ze onder tafel een dealtje hebben met Micro$choft... Maar puur technisch gezien is Ati wel een heel eind beter.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Vloer aanvegen!? Tegen de tijd dat de R200 uit is staat nVidia al klaar met de GF3 Ultra. ATi staat niet bekend om haar snelle product-cycle (zou een half jaar zijn, blijkt veel meer dan een jaar te zijn) .. op die manier vegen ze de vloer aan op papier maar in de praktijk wordt er weinig geveegd. Ik ben er zeker van dat de R200 en R300 erg goede GPU's gaan worden maar praat geen shit met dat nVidiot en de vloer aanvegen.

Btw technisch gezien is een R200 helemaal niet zoveel superieur aan de GF3 .. wordt enorm opgeblazen. In games zul je er amper iets van gaan merken verwacht ik .. ow en ik weet dat dit een Radeon topic is maar op Radeon fanatic onzin mag toch wel gereageerd worden hoop ik ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Laatst online: 01-09 10:18
Ik zat er aan te denken een Radeon 2 te halen eind dit jaar. En 1200 lijkt me een redelijke prijs om te kunnen concureren met NVDIA's GeForce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Een GF3 Ultra een nieuwe kaart noemen, da's pas Nvidiot geblaat.. Dat is toch geen nieuwe kaart? Gewoon een bestaand model, klok 'm wat hoger en gooi er beter (nu al bestaand) geheugen op. Met dat soort (blijkbaar werkernd) marketing gelazer kan ik ook wel een halfjaars produktie cyclus bedenken...

De R200 heeft volgens de geruchten meer features, althans nieuwere dan de GF3. Dat ze verder (nog) even onbruikbaar zijn in het heden doet daar niets vanaf.. Met een "oude" gF3 core in Ultra variant gaat daar niets aan veranderen.

De 6 maanden cyclus van Nvidia vind ik dus behoorlijke onzin. Ultra is een leuke marketing truuk, jammer dat er zoveel ingetrapt wordt...

Tijd voor de beuk in de Nivia Marketing Machine... :>)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Bla .. je weet best dat de Ultra GF3 het dubbele aantal vertex shaders krijgt (zelfde GPU als XBox waarschijnlijk). Maargoed je neemt het (weer) helemaal verkeerd op .. mijn tijd in het Radeon topic zit erop. Als hier alleen nog maar anti nVidia gepraat kan worden ipv een zoveel mogelijk objectieve discussie te voeren hoeft het van mij niet meer :( ..

Mzzls.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

achja en wat heb je nu feitelijk aan het dubbele aantal shaders?
als hij al die nieuwe grapichs in multi pass moet doen en dan nu in een issie net zo snel als deRadeon, lang leve de lol, als ATi zou willen kunnen ze de vloer aan vegen met nVidia alleen kost die kaart een klere bak met geld, 2 GPU's + bridgechip + eigen geheugen paden= niet goedkoop, zou graag zien dat ze zo'n kaart uit zouden brengen om te laten zien wat ze kunnen en nVidia even de mond te snoeren :)

En we blijven vriendelijk tegen ome bomberman, hij is en blijft en van de grondleggers van het Topic, en er zijn inderdaad een hoop mensen die de dingen hier erg rooskleurig in zien, eerst maar eens wachten wat het word en dan kunnen we schreeuwen of huilen wat we willen :)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Tsja, alles wat ik opmerk over de produktiecyclus wordt dan maar even genegeerd..

Met de staart tussen de benen wegrennen dus onder het mom dat er niet serieus gediscusieerd wordt...... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Komop Bomb, af en toe moet je een beetje flexibel zijn ;)

Tromgeroffel,..het wordt toch stilletjes aan tijd om de kaart aan de massa te tonen.

The_PyroPath, die kaart heb ik al een tijdje op m'n lijstje staan, maar ik denk dat ie er nooit komt, commercieel niet interressant denk ik, helaas.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Hrmpff, 7004 3Dmark2001's met een GF3 en een Tualatin @ 1551 MHz. Zou R200 dit ook halen :?

http://www.kumagaya.or.jp/%7Etouma/repoe/sl5ql-1551.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik vermoed dat de kaart er wel gaat komen, alleen of hij ook voor het thuis publiek komt is nog maar de vraag, ze gaan niet voor hun lol zoveel geld in de ontwikkelling van een bridgechip steken gewoon om het tekunnen, of ben ik dan gek?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Misschien dat die bridgechip ook voor andere dingen ontwikkeld wordt.. Nivia in de chipsets, misschien ATi ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radeon sucks
:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op maandag 30 juli 2001 18:49 schreef zonietdantochwel het volgende:
Radeon sucks
:r
Motiveer!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 22:19 schreef edward2 het volgende:

[..]

tss wtf is dit nou toch weer voor manier van communiceren, doe niet zo lomp, je hebt geen idioot tegenover je, moet ik nou weer de bal terugkaatsen met de namejokes?,

Soms teveel op het powerweb gezeten?

Ik praat hier ook normaal.

En verder, ik zeg toch alles al onder voorbehoud, dus er worden nog geen concussies getrokken.
He edje kadetje ben je een beetje frusty jongen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op maandag 30 juli 2001 09:16 schreef Wekkel het volgende:
Tsja, alles wat ik opmerk over de produktiecyclus wordt dan maar even genegeerd..

Met de staart tussen de benen wegrennen dus onder het mom dat er niet serieus gediscusieerd wordt...... :(
Helemaal niet, maar (zoals al zo vaak is gebleken) kunnen mensen er (en vooral jij) hier niet tegen als iemand nVidia verdedigd tegen dat anti-nVidia toontje hier. Iets omhoog trekken door iets anders de grond in te moeten boren getuigd niet bepaald van een hoge inteligentie en/of het voeren van een objectieve discussie. Als je het zou zien zo als het 'is' (naar mijn mening natuurlijk, mocht je hier iets tegen in willen/kunnen brengen hoor ik dat graag) zou je zien dat beide company's goed bezig zijn en beide vernieuwende 3D graphics technologien op de markt brengen. Omdat de een iets beter is wil dat niet zeggen dat de ander (of de fabrikant daarvan) niets waard is, dat is een redenatie van niets. Op dit moment ruled de GF3 gewoon de pan uit (heb het even niet over prijs/prestatie-verhouding maar over technologie) .. over een paar maanden zal dat de ATi zijn en weer later .. dat zien we dan wel.

Dan ff minder serieus: holy fok man, het gaat hier om videokaarten. Ik wordt niet betaald door nVidia of ATi om hun producten te verdedigen/aan te prijzen (jij wel?) dus chill ..

Peace

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 18:54 schreef Tyrian het volgende:

[..]

Motiveer!
Er valt weinig te motiveren. Het is gewoon een FEIT dat ati niet tegen nVidia's kracht op kan. En die 2d voorsprong van jullie gata ook langzamerhand verdwijnen, want onze geforce ocz Titan komt eraan met extra aandacht geschonken aan 2d

dag ati usertjes, zoals ze dat bij de tour de france zo mooi zeiden toen lance armstrong weg reed bij der Jan: Ik ga vast, doei. Dat was nog is een goede verslaggever. En hier nu precies hetzelfde. Wij streven voort met technologie en jullie blijven wel achter.

Wij (nVidia gebruikers) gaan alvast, doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff ik kan echt niet wachten op de geforce 3 ultra en de geforce 4 die de radeon 2 zo hard gaat schoppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Er valt weinig te motiveren. Het is gewoon een FEIT dat ati niet tegen nVidia's kracht op kan. En die 2d voorsprong van jullie gata ook langzamerhand verdwijnen, want onze geforce ocz Titan komt eraan met extra aandacht geschonken aan 2d

dag ati usertjes, zoals ze dat bij de tour de france zo mooi zeiden toen lance armstrong weg reed bij der Jan: Ik ga vast, doei. Dat was nog is een goede verslaggever. En hier nu precies hetzelfde. Wij streven voort met technologie en jullie blijven wel achter.

Doei.
Ga weg en blijf weg!

Stupid nVidiot.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sukkels....

ik heb altijd nvidia gehad maar nu heb ik een x ati gekocht en hij is gewoon beter. Klaar nooit meer nivdia voor mij.

En rot hier aub ff op ik zit ook niet in jullie topic te flamen over jullie zielige dutch geforce clubje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 19:07 schreef Tyrian het volgende:

[..]

Doei.
Ga weg en blijf weg!

Stupid nVidiot!
Ja dara zit je dan he met je radeon vivo 64 MB en dan zit je mijn reactie te lezen en dan zie je toch weer dta ik gelijk heb. Oh ja stoere woordspeling "Nvidiot" nog nooit ergens anders gehoord.

Oh ja en over die radeon 2 alles hartstikke leuk hoor maar de geforce 3 zal die het misschien met moeite van winnen , maar de hoger geklokte geforce 4....

Ik denk dat de radeon 2 blijh mag zijn als hij nog maar de helft haalt van de GF4 prestaties.

En trouwens, bij de ati radeon 1 werd ook zon ophef gemaakt om niks. Want de ati radeon is niet eens beter dan een gts. En jullie moeten allemaal zo lang wachten totdat jullie fabrikant weer is wat nieuws op de markt heeft gebracht, wat dan achteraf weer vies tegenvalt.

Mijn mening over ati gebruikers is dus:

naieve mensen die maar blijven hopen op betere producten van hun fabrikant. Dit doen ze omdat ze niet bij de grote kudde willen horen van nVidia gebruikers. Ondanks dit alles zijn zij bereid een hele hoop performance mis te lopen, om maar gedistancieerd te blijven van de kudde.

Am I right
8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 19:08 schreef SuB het volgende:
sukkels....

ik heb altijd nvidia gehad maar nu heb ik een x ati gekocht en hij is gewoon beter. Klaar nooit meer nivdia voor mij.

En rot hier aub ff op ik zit ook niet in jullie topic te flamen over jullie zielige dutch geforce clubje.
\

Ja daarin moet ik je gelijk geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Laatst online: 21:24

LopeZ

Too much is never enough

Op maandag 30 juli 2001 19:03 schreef zonietdantochwel het volgende:

[..]

Nieuwe technologie hoeft niet altijd beter te zijn, hoevaak is een technologie wel niet voor niets geweest of duurde het lang voordat je er iets aanhad? Kijk naar T&L, leuk dat het op een gf1 zat maar geen enkel spel had er iets aan toen die uitkwam, nu begint het een beetje te komen maar we zitten dan ook alweer 2 generaties verder.

Nog een technologie die niet echt doorbrak;EMBM. Mooi bedacht maar weinig tot geen spellen ervoor gemaakt. Zo heb je ook nog de T-buffer van 3dfx en nog wel meer van dat soort technoligiën.

En natuurlijk zijn er ook goede technieken zoals tile based rendering en texture compressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:41

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

Jammer dat dit ooit zo interessante topic is verworden tot een topic waar lekker over en weer gegooid wordt met modder...

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op maandag 30 juli 2001 19:14 schreef zonietdantochwel het volgende:

[..]

Ja dara zit je dan he met je radeon vivo 64 MB en dan zit je mijn reactie te lezen en dan zie je toch weer dta ik gelijk heb. Oh ja stoere woordspeling "Nvidiot" nog nooit ergens anders gehoord.

Oh ja en over die radeon 2 alles hartstikke leuk hoor maar de geforce 3 zal die het misschien met moeite van winnen , maar de hoger geklokte geforce 4....

Ik denk dat de radeon 2 blijh mag zijn als hij nog maar de helft haalt van de GF4 prestaties.

En trouwens, bij de ati radeon 1 werd ook zon ophef gemaakt om niks. Want de ati radeon is niet eens beter dan een gts. En jullie moeten allemaal zo lang wachten totdat jullie fabrikant weer is wat nieuws op de markt heeft gebracht, wat dan achteraf weer vies tegenvalt.

Mijn mening over ati gebruikers is dus:

naieve mensen die maar blijven hopen op betere producten van hun fabrikant. Dit doen ze omdat ze niet bij de grote kudde willen horen van nVidia gebruikers. Ondanks dit alles zijn zij bereid een hele hoop performance mis te lopen, om maar gedistancieerd te blijven van de kudde.

Am I right
8-)
Toen de Radeon uit kwam was deze ongeveer even snel als de GeForce II. Er waren zowel uitschieters naar boven en naar onder (per applicatie verschillend)

Waar je aan moet denken is dat men niet *enkel* naar performance kijkt bij de overweging om een grafische kaart te kiezen. Andere belangrijke zaken zijn 3D features, (De Radeon was erg vooruitstrevend qua features toen hij uitkwam) DVD en 2D weergave.

Nu 3DMark 2001 bestaat wordt het potentieel van de Radeon pas goed zichtbaar. Door betere optimalisatie (bijvoorbeeld het gebruik van triple textures en EMBM) presteert deze kaart de GeForce II GTS er vaak uit.

PS.
Begin er niet over dat de GeForce III veel beter presteert. Deze is immers een generatie verder en kan beter vergeleken worden met de aangekondigde Radeon II.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ff voor de duidelijkheid, ik hoor niet bij dat clubje :o ..

Gasten lezen die lap tekst niet eens .. tss

[edit]->
PS.
Begin er niet over dat de GeForce III veel beter presteert. Deze is immers een generatie verder en kan beter vergeleken worden met de aangekondigde Radeon II.
Niet anti ATi of pro nVidia bedoeld (ja ik zeg het er maaf ff bij voordat ik weer gezeik krijg) maar de GF3 is al bijna een half jaar uit als de R200 het licht ziet. Die vergelijking is dus ook niet eerlijk. Waarom moeten kaarten altijd vergelijken worden met een 'vergelijkbare kaart' van de concurrentie? Beoordeel de kaart gewoon op zichzelf ipv die eeuwige vergelijkingen (en daardoor flames/ruzies/andere bull).

PC Specs

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.