Vraag

• pretraket
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-10 09:41
Ik zoek een?
Ik ben op naar een high end mobiel met als belangrijkste punten:
1. Veel interne opslag ( optie voor SD is niet vereist)
2. Zeer goede camera.
3. Een scherm met amoled.
4. Goed geluid over bluetooth, headphone jack is optioneel
5. Minstens 4 GB RAM en een goede processor ( dnapdragon 845, of Apple equivalent)

Ik ben zelf een android gebruiker sinds dat ik van de iphone4 naar de HTC one M8 overging. Eigenlijk overweeg ik om de aankomende iphone XS aan te schaffen voor de afwisseling.

Misschien zijn er tweakers met zowel ervaring met apple als android die mij hier advies over kunnen geven.
(waarom zou ik een Iphone nemen? , is IOS erg verbeterd sinds dat ik mijn oude vertrouwde iphone4 gebruikte?)
Hierbij tevens graag geen antwoorden als " neem android want apple is evil" of " neem apple want google verzamelt al je data"
Echt inhoudelijk op de gebruikerservaring.

Wat is je budget?
1000+ euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik mijn mobiel vooral voor het maken van foto's ( wanneer ik mijn DSLR niet wil meezuilen) het kijken van series, luisteren van muziek. Zo af en toe een spel en voor het gebruik van sociale media.

Wat heb je zelf al gevonden?

opkomende Iphones, Huawei p20 Pro, Samsung S9+/ note9,

Welke vragen heb je hier nog over?
De vraag of google cloud services ook goed over te zetten/te gebruiken is op IOS
Hoe staat het met de DAC van de Iphone X? ( is kwaliteit goed over de dongle? , hoe goed is de kwaliteit van bluetooth?, ik heb namelijk een dure bluetooth headset en hoorde dat die niet altijd goed uit de verf komen op Iphones)

[ Voor 17% gewijzigd door pretraket op 04-09-2018 13:22 . Reden: Spelfouten ]

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@pretraket je openingspost is al erg compleet, toch ontbreken er nog wat dingen. Zou je je wensen iets beter willen specificeren? 'Veel ram en interne opslag' zegt namelijk niet zo heel veel.

Je hebt een behoorlijk budget beschikbaar en kan daarmee dus de beste telefoons op de markt kopen. Het 'nadeel' daarvan is dat er voor dat geld geen slechte toestellen te krijgen zijn. Ze zijn allemaal goed in foto's maken, allemaal snel, allemaal veel ram (4GB+) en opslag (128GB+). Het is dus echt een persoonlijke keus welk toestel jij het fijnste vind. Samsung en Huawei hebben bijvoorbeeld een vrij ingrijpende skin waar je van moet houden en iOS is natuurlijk iets heel anders dan Android.

Het makkelijkste is dan ook om even de lokale media markt binnen te lopen en ze gewoon even te gaan proberen.

Verder kan je ook eens kijken in de BBG: reviews: Smartphone Best Buy Guide - Juli 2018. Die heeft zowel een rijtje voor 'het beste toestel voor de hoogste prijs' en 'beste camera telefoon'.

Als laatste worden binnenkort de nieuwe iPhones gepresenteerd, dus daar zou ik sowieso even op wachten.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:53
Zo ingrijpend is TouchWiz niet meer imo. De note 9 is met 512gb te krijgen, dat kan een pluspunt zijn

• pretraket
rens-br schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:53:
[mbr]@pretraket je openingspost is al erg compleet, toch ontbreken er nog wat dingen. Zou je je wensen iets beter willen specificeren? 'Veel ram en interne opslag' zegt namelijk niet zo heel veel.[/]

Je hebt een behoorlijk budget beschikbaar en kan daarmee dus de beste telefoons op de markt kopen. Het 'nadeel' daarvan is dat er voor dat geld geen slechte toestellen te krijgen zijn. Ze zijn allemaal goed in foto's maken, allemaal snel, allemaal veel ram (4GB+) en opslag (128GB+). Het is dus echt een persoonlijke keus welk toestel jij het fijnste vind. Samsung en Huawei hebben bijvoorbeeld een vrij ingrijpende skin waar je van moet houden en iOS is natuurlijk iets heel anders dan Android.

Het makkelijkste is dan ook om even de lokale media markt binnen te lopen en ze gewoon even te gaan proberen.

Verder kan je ook eens kijken in de BBG: reviews: Smartphone Best Buy Guide - Juli 2018. Die heeft zowel een rijtje voor 'het beste toestel voor de hoogste prijs' en 'beste camera telefoon'.

Als laatste worden binnenkort de nieuwe iPhones gepresenteerd, dus daar zou ik sowieso even op wachten.
Ten eerste, bedankt voor de reactie.
Ik wacht momenteel tot de nieuwe Iphones officieel worden gepresenteerd.

iOS is natuurlijk heel anders en dat is ook eigenlijk waarom ik dat wil kiezen. Daarom dat ik benieuwd ben naar ervaringen van tweakers die beide recent gebruikt hebben omdat ik niet zeker ben of het voor mij is.
Ben langs de Mediamarkt geweest en ik vind alle opties erg mooi en fijn in gebruik maar dat is natuurlijk iets anders dan een mobiel voor een langere tijd gebruikt te hebben.

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-11 11:36
Ik heb 1,5 jaar een iPhone SE gehad en heb nu een Nokia 8 en eigenlijk zit er niet zo veel verschil tussen iOS en Android behalve de mogelijkheden om Android aan te passen, en met een iOS toestel word je in het Apple ecosysteem gedrukt.

Het zijn beide prima besturingssystemen.
Onthoud wel dat ook iOS sinds de iPhone 4 (net als Android) een hoop nieuwe features heeft gekregen zoals splitscreen.

Ik zou ook nog zeker even wachten op de Pixel 3 (XL) en eventueel de Nokia 9.

Maar voor €1000 kun je eigenlijk geen slechte telefoon kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door MarnickS op 04-09-2018 19:04 ]

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Google pixel 3 of een pocophone F1 :P kun je flink wat geld uitsparen.

• pretraket
Zat ook te kijken voor de Pixel 3, vind alleen het design wat minder ( toch wel een aardig grote notch)

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:44
pretraket schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:11:
Zat ook te kijken voor de Pixel 3, vind alleen het design wat minder ( toch wel een aardig grote notch)
Alleen de XL-versie krijgt een notch (althans, volgens de 1000 geruchten)

• pretraket
Misschien iemand die ervaring heeft met de Iphone X of de Huawei P20 Pro?

• Bram22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:38
Misschien heb je het inmiddels gevonden, maar veel ervaringen staan hier ook op het forum :) :
iPhone X:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1812143

Huawei P20 Pro:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1844721

Andere android ervaringen kan je hier ook vinden:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/62

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Ik gebruik een Note 8 naar volle tevredenheid, en alles wat ik er tegenaan gooi kan het toestel.
Zakelijk heb ik nog een iPhone 7, maar mijn collega heeft de X en tussen de 7 en de X merk ik weinig verschil beha laatste versie betere foto's en de Notch.

Android heeft als voordeel dat NFC toegankelijk is voor bank apps, en biedt nog wat meer functionaliteit, met name in de Note 9 waar de S Pen meer functies heeft gekregen. Wil je je verder ontwikkelen zou ik die nemen in Dual Sim zodat je op vakantie waar gewenst een Sim bij kunt stoppen voor beter bereik.
Pagina: 1