Anoniem: 474132 schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:00:
[...]
Klopt, meestal ga ik iets eerder dan nodig is mbt de vrachtwagen naar links om de hardrijder wat af te stoppen zodat ik zelf niet hoef te remmen voor de vrachtwagen. Dat wordt vaak niet gewaardeerd door de hardrijder maar het is de consequentie van te hard rijden.
Nee hoor, dat is niet de consequentie voor te hard rijden. De consequentie voor te hard rijden is een bon in de bus krijgen, of in de extreme gevallen je rijbewijs ingevorderd krijgen.
Ik ken die gevallen wel, nog eerder naar links, maar daar steek ik dus rechts voorbij. Tijden dat ik op mijn rem ging voor dat soort figuren, om dan 3 minuten bezig te zijn met het inhalen van een vrachtwagen, zijn voorbij.
Anoniem: 474132 schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:04:
[...]
Ik merk juist vaak dat de hardrijder nog even extra gas geeft om te voorkomen dat de normaalrijder de vrachtwagen gaat inhalen. Zelfde doe ik eigenlijk door iets eerder naar links te komen dan strikt noodzakelijk om de vrachtwagen in te halen, maar de hardrijder duidelijk te maken dat hij even normaal moet rijden

Dus je geeft weer toe dat je gewoon expres trucjes op de weg uithaalt om anderen een lesje te leren. Mag ik jou aanraden om daar per direct mee te stoppen, en anders zoals eerder benoemd was, een cursus te gaan doen? Dit is echt levensgevaarlijk.
Ik geef meestal extra gas zodat ik niet net naast jou zit zodat jij niet hoeft te remmen. Niet om te voorkomen dat jij naar links komt, want ik vertrouw erop dat jij de regels kent en mij voorrang verleent. Als dat niet zo is, ja, dan neem ik dat niet in dank af.
SunnieNL schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:54:
[...]
De 80 is niet netjes maar de 160 ook niet...
Als ik op mijn teller 138 rij en jij 160 waar je 130 mag, de weg is helemaal leeg achter me en jij rijdt continue onnodig op de linkrbaan, dan kom je sneller dichterbij dan zou moeten en dan kan het zijn dat ik een inschattingsfout maak en naar links kom omdat ik geen zin heb om te remmen.. dat je dan van 160 naar 138 moet is ook ff niet meer mijn probleem dan. Zou je rechts rijden (waar je hoort ook al ga je 160) en naar links gaan mij in te halen netjes met knipperlicht aangevend, dan is de kans veel kleiner dat ik naar links kom. (Asociaal rijden levert associale reacties op)
Overigens geldt ook regelmatig dat ik mijn snelheid iets laat zakken als ik al links rij zodat iemand die 120 rijdt er gewoon tussen kan om in te halen. In die situatie hoop ik wel altijd dat de auto die ik er tussen laat wel even de maximum snelheid gaat rijden tot na het inhalen..
Maar het gaat jou niets aan of hij 138 of 160 rijdt. Als het goed is kijk je 50/50 in je spiegels en voor je. In je spiegels kijken is geen moment opname, het is een volgorde van gebeurtenissen volgen. Dus je stelt zelf al dat jij een weloverwogen keuze maakt om hem te blokken omdat je het wel mooi vind geweest met het linksplakken. Ik lach daarom. Iedereen kan namelijk te hard rijden en één strook volgen. Dat is de kunst niet.
Iemand die nog sneller rijdt en zich niet aan de regels weet te houden zal ook sneller de aandacht van de politie trekken. Iedereen kan zijn gaspedaal indrukken, maar om het dan te houden bij alleen een snelheidsovertreding - als in een ingecalculeerd risico - lijkt een kunst.
Ik bevind me altijd zover mogelijk rechts, ook op de spitsstrook, en ik gebruik altijd mijn richtingaanwijzers. Met een 10 tot 15kmh @ GPS te hard, laat die agent mij maar staande houden. De kans is veel groter dat de agent allang achter iemand anders aan zit die 15 tot 20 kmh te hard doet, alleen maar links rijdt, geen richtingaanwijzers gebruikt, en nog wat kleeft waar het kan.
Ik maak mij er echt niet druk om wat anderen doen, zolang het mij niet hindert. Maar ik zal nooit en te nimmer expres mijn auto maar even in de strijd gooien omdat ik het niet eens ben met jouw rijgedrag. Rij je onnodig links? Ik ga er rechts voorbij. Rij je langzaam? Ik haal je in. Kan ik je niet inhalen? Dan zal ik inderdaad beginnen te duwen. Maar dan hebben we het over 65@80 oid, dan begint mijn bloed te koken. Waarschijnlijk is dat ook het punt dat ik een inhaalverbod negeer, maar goed.