Twee keer geflitst, hoe bezwaar aanmaken?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 17.374 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Mijn vrouw is 2 maal geflitst. An sich is het een kwestie van wij de billen brand moet op de blaren zitten. Volkomen terecht dus.
Echter, ze is geflitst op 1 dezelfde weg op enkele minuten van elkaar en enkele kilometers van elkaar. Ik snap best dat als je van Amsterdam naar Leeuwarden rijd dat de vlieger niet op gaat wanneer je zegt "dit was 1 rit, dan is het toch ook 1 overtreding!", maar dit ligt anders:

Boete 1:
- 20-08-2018 om 16:21
- Helvoirt N65 rijksweg thv hmp 10.3 richting Tilburg
- 88 km/h na correctie (toegestane snelheid was 80)

Boete 2:
- 20-08-2018 om 16:23
- Helvoirt N65 rijksweg thv hmp 13.4 richting Tilburg
- 85 km/h na correctie (toegestane snelheid was 80)

In mijn ogen is dit toch echt 1 overtreding:
- Exact dezelfde weg die van naam of wegnummer veranderd
- Binnen 2 minuten van elkaar
- 3 Kilometer verderop

In in ogen is dit dus 1 overtreding, een voortgezette handeling waar je volgens het ne bis in idem-beginsel niet 2 keer voor gestraft mag worden.
Ik wil mijn bezwaar dus ook hier op gooien, volgens mij is er meer dan voldoende bewijs om aan te tonen dat dit 1 voortgezette handeling was

Ondertussen zit ik al het nodige te googlen, maar bezwaar maken tegen een verkeersovertreding is alweer enkel jaren geleden voor mij.

Vragen: Maak ik kans door het op een voortgezette handeling te gooien? Wie weet hoe ik het bezwaar het beste kan maken? Ik lees links en rechts dat er bij een dergelijke situatie altijd de hoogste boete betaald moet worden. Fair enough. Heeft het nu om dat bij het bezwaar direct al voor te stellen ?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-05 21:55

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik begrijp je punt, maar waar wil je de grens leggen?

Bij 3, 4 of 6 km tussen de flitsplaten?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat gaat je niet lukken, er zijn aardig wat wegen waar bij elk kruispunt of om de zoveel kilometer flitspalen staan en daar is, voor zover ik weet, nooit een zaak gewonnen. Het idee daar achter is juist dat mensen de gehele weg lang zich aan de snelheid houden, niet enkel bij die ene flitspaal.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom zou je ze een visje voor houden van de hoogste boete? Maak bezwaar tegen beiden en laat de OvJ het lekker uitzoeken?

Tegen-argument; zat plekken (al dan niet gevaarlijk) in NL waar 2 palen op minder dan 3km van elkaar staan.

Geen idee wat je vrouw dacht te rijden op de teller maar allicht is het een tip om de ijking van de snelheidsmeter eens te laten controleren? De situatie doet me overkomen alsof het semi-cruise control was.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-05 19:57
In ieder willekeurige stad kan je wel een weg vinden waar op 3km meer flitspalen staan.. lijkt me vrij kansloos dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-05 12:23
Ze weten toch van elkaar dat ze staan te flitsen met 3km ertussen? Of zou daar niet over nagedacht zijn? Idd hoeveel wegen zijn er niet met 5 flitspalen..

Edit: hoe hoog zijn de boetes tegenwoordig eigenlijk?

[ Voor 15% gewijzigd door pennywiser op 02-09-2018 14:26 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:25
Op de N65 geef ik je weinig kans. Daar staat echt overal aangegeven dat er trajectcontroles en flitspalen staan. Daarnaast zitten er ook heel veel stoplichten tussen, dus een voortzettende handeling geef ik je ook weinig kans. Maar je kunt het natuurlijk proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:47

Onbekend

...

Ik zou gewoon bezwaar maken, met dat het maar 1 overtreding zou zijn i.p.v. 2 dezelfde. Nee heb je, ja kun je krijgen.....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Autorijden is (hopelijk) zo'n actieve bezigheid dat het argument dat 2 minuten danwel 3 kilometer een (overtredende) handeling bij voorbaat zwak zou moeten zijn.

Ik kan mij eigenlijk maar een tegenvoorbeeld bedenken en dat is dat als beide overtredingen terug te voeren zijn op bijvoorbeeld het missen van een hetzelfde bord. Dat is hier niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@pennywiser iets van 7 tienties per overtreding, dacht ik, op basis van correctie en wegnummer.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Montaner schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:25:
In ieder willekeurige stad kan je wel een weg vinden waar op 3km meer flitspalen staan.. lijkt me vrij kansloos dit.
Churchill laan leiden. Binnen een km 6 flitspalen ...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Koffie Je krijgt(of hebt) een brief of e-mail gekregen en daarin staat hoe je bezwaar kunt maken.
pennywiser schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:25:
Ze weten toch van elkaar dat ze staan te flitsen met 3km ertussen? Of zou daar niet over nagedacht zijn? Idd hoeveel wegen zijn er niet met 5 flitspalen..

Edit: hoe hoog zijn de boetes tegenwoordig eigenlijk?
https://www.om.nl/onderwe...o&BerekenTariefForm.Cat=1

[ Voor 74% gewijzigd door Hackus op 02-09-2018 14:39 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Waren het flitspalen of mobiele flitsers?

Mobiele flitsers willen ze nog wel eens expres na elkaar plaatsen omdat mensen na de momentopname het gas weer willen opentrekken.

Ik zie op Google maps dat het flitspalen zijn.

Ik kan mij vaag herinneren dat er iemand was die een maand lang bij een trajectcontrole te hard reed en maar één boete hoefde te betalen omdat hij 'tot het lezen van de eerste boete, niet kon leren van zijn fouten'. Wellicht dat je dat als argumentatie kan gebruiken.

Het kriebelt een beetje bij mij. Het is een flitspaal die goed te zien is in de middenberm, hij flitst van je af en je hebt eigenlijk nog een moment dat je kan bijremmen. Gezien de naden in de weg heb je als je rechts rijdt nog meer tijd dan links. Als je er bekend bent zul je hier überhaupt nooit geflitst worden. Het is duidelijk te zien aan die weg dat je er zeker geen 100 mag.
Voor de tweede paal geldt hetzelfde behalve dat je de flitspaal de ander kant ook al ziet. Ook zul je voor het stoplicht in ieder geval gas terug moeten nemen of moeten remmen. Daar met 90 doorheen knallen is gewoon vragen om problemen.

Als je bij een kantonrechter voorkomt welke bekend is in de buurt geef ik je zeer weinig kans. Ik geloof ook niet dat dit nu zulke bedragen zijn waar je gelijk krom van ligt.

Ik vind ze persoonlijk redelijk terecht voor zover geflitst worden terecht kan zijn. :'(

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:54
MAX3400 schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:32:
@pennywiser iets van 7 tienties per overtreding, dacht ik, op basis van correctie en wegnummer.
Ik kom op 98 euro in totaal:
2x administratiekosten 9 euro
88 km voor correctie, 31 euro
91km voor correctie, 49 euro

Die paar kilometers zijn best duur tegenwoordig. Laatste boetes die ik heb gehad (9 jaar terug) waren nog van die 2-3 tientjesdingen voor 7km te hard, en dan ook nog zonder administratiekosten.
En nee, ik houd me ook niet braaf aan de snelheid, er wordt gewoon nooit gecontroleerd als ik te hard rijd

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:45

Illusion

(the art of)

Hier https://www.google.nl/map...Z--O1g!2e0!7i13312!8i6656 ben je langs een verkeerslicht gekomen. Je hebt daarvoor moeten remmen, er staat een dynamisch "u rijdt te hard bord", je hebt op verkeer moeten letten, en na de kruising opnieuw gezien dat het geen autoweg is, dus max 80.
Op dat moment begint gewoon een nieuwe handeling.

En als je aankomt met "ik heb dat allemaal niet gezien", dan sta je niet heel sterk....

[ Voor 9% gewijzigd door Illusion op 02-09-2018 14:47 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
88 na correctie, dan staat er toch echt dik 90 op je snelheidsmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:25
@True die casus is mij inderdaad ook bekend. Maar daarbij ging het om een nieuwe trajectcontrole. In dit geval ligt de trajectcontrole er al jaren. Ook staat de weg helemaal vol met borden over snelheidsbeperkingen en trajectcontroles. Ook staat het op het asfalt op meerdere plekken en bij de toeritten.

Als je daar te hard rijdt, is het simpel eigen schuld, dikke bult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Bullet NL schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:19:
Ik begrijp je punt, maar waar wil je de grens leggen?

Bij 3, 4 of 6 km tussen de flitsplaten?
Wat mij betrreft ligt de grens tussen het verwisselen van weg. Dus van de Ax naar de Ax, of wanneer er een andere snelheidslimiet geld.
MAX3400 schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:22:

Geen idee wat je vrouw dacht te rijden op de teller maar allicht is het een tip om de ijking van de snelheidsmeter eens te laten controleren? De situatie doet me overkomen alsof het semi-cruise control was.
Zij dacht dat je daar 80 mocht, naar nu blijkt was dat 50.
alex3305 schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:30:
Op de N65 geef ik je weinig kans. Daar staat echt overal aangegeven dat er trajectcontroles en flitspalen staan. Daarnaast zitten er ook heel veel stoplichten tussen, dus een voortzettende handeling geef ik je ook weinig kans. Maar je kunt het natuurlijk proberen :).
Ik ben het traject nog aan het napluizen, maar volgens mij staat er tussen beide punten geen stoplichten.
Rukapul schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:32:
Autorijden is (hopelijk) zo'n actieve bezigheid dat het argument dat 2 minuten danwel 3 kilometer een (overtredende) handeling bij voorbaat zwak zou moeten zijn.
Dat ben ik niet met je eens. Als jij op 1 recht stuk denkt dat je er een andere snelheid mag en je daarnaar gedraagt, is het in mijn ogen op een stuk van 2 minuten toch echt 1 handeling.
Hackus schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:37:
@Koffie Je krijgt(of hebt) een brief of e-mail gekregen en daarin staat hoe je bezwaar kunt maken.
Mijn vraag was meer op de inhoudelijke vorm van bezwaar maken ;)
True schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:41:
Waren het flitspalen of mobiele flitsers?

Mobiele flitsers willen ze nog wel eens expres na elkaar plaatsen omdat mensen na de momentopname het gas weer willen opentrekken.

Ik zie op Google maps dat het flitspalen zijn.

Ik kan mij vaag herinneren dat er iemand was die een maand lang bij een trajectcontrole te hard reed en maar één boete hoefde te betalen omdat hij 'tot het lezen van de eerste boete, niet kon leren van zijn fouten'. Wellicht dat je dat als argumentatie kan gebruiken.

Het kriebelt een beetje bij mij. Het is een flitspaal die goed te zien is in de middenberm, hij flitst van je af en je hebt eigenlijk nog een moment dat je kan bijremmen. Gezien de naden in de weg heb je als je rechts rijdt nog meer tijd dan links. Als je er bekend bent zul je hier überhaupt nooit geflitst worden. Het is duidelijk te zien aan die weg dat je er zeker geen 100 mag.
Voor de tweede paal geldt hetzelfde behalve dat je de flitspaal de ander kant ook al ziet. Ook zul je voor het stoplicht in ieder geval gas terug moeten nemen of moeten remmen. Daar met 90 doorheen knallen is gewoon vragen om problemen.

Als je bij een kantonrechter voorkomt welke bekend is in de buurt geef ik je zeer weinig kans. Ik geloof ook niet dat dit nu zulke bedragen zijn waar je gelijk krom van ligt.

Ik vind ze persoonlijk redelijk terecht voor zover geflitst worden terecht kan zijn. :'(
toon volledige bericht
Enige argument wat ik heb (houd weinig stand bij een rechter hoor) is dat wij ter plekke totaal niet bekend zijn.

Met betrekking tot de bedragen:
Boete 1 is 58 euro en boete 2 is 40 euro. Gaat mij idd niet om het geld, wel dat ik het bijzonder zuur vind om op 1 recht stuk binnen 2 minuten van elkaar voor ongeveer dezelfde gereden snelheid (circa 90) bestraft te worden voor een ongewijzigde toegestane snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

pennywiser schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:46:
Of 86 en is je meter / bandenmaat dus incorrect ;)

@Koffie weet je het zeker??
:o

[ Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 02-09-2018 14:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

MAX3400 schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:22:
Waarom zou je ze een visje voor houden van de hoogste boete? Maak bezwaar tegen beiden en laat de OvJ het lekker uitzoeken?
OvJ doet er geen zak mee, die leest je argumentatie half door (welke je overigens niet al te uitgebreid moet doen naar de OvJ omdat die zich dan kan voorbereiden op je argumentatie bij een rechtszaak) en zegt dan dat je maar moet voorkomen omdat hij/zij vindt dat je argumentatie niet goed is.
Tegen-argument; zat plekken (al dan niet gevaarlijk) in NL waar 2 palen op minder dan 3km van elkaar staan.

Na correctie 88 en 85 is gemakkelijk 92-95 op de teller met originele velgen en bandengrootte.

@Illusion met dat verkeerslicht er tussendoor knal je gewoon met 90 (gps) over dat kruispunt als we de boetetijdstippen verrekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Koffie schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:47:
[...]

Ik ben het traject nog aan het napluizen, maar volgens mij staat er tussen beide punten geen stoplichten.
[...]

Dat ben ik niet met je eens. Als jij op 1 recht stuk denkt dat je er een andere snelheid mag en je daarnaar gedraagt, is het in mijn ogen op een stuk van 2 minuten toch echt 1 handeling.

[...]

Enige argument wat ik heb (houd weinig stand bij een rechter hoor) is dat wij ter plekke totaal niet bekend zijn.
Die stoplichten staan dus hier: https://www.google.nl/map...Z--O1g!2e0!7i13312!8i6656

En juist als je niet bekend bent, zou ik niet te hard rijden.....

Gewoon betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hoeveel er op de teller gestaan heeft, wat de bandenmaat was of dat er op cruisecontrol gereden werd boeit volgens mij niet. Ik weet dat we er te hard hebben gereden. Vraag is : valt dat onder een voortgezette handeling.
Illusion schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:46:
Hier https://www.google.nl/map...Z--O1g!2e0!7i13312!8i6656 ben je langs een verkeerslicht gekomen. Je hebt daarvoor moeten remmen, er staat een dynamisch "u rijdt te hard bord", je hebt op verkeer moeten letten, en na de kruising opnieuw gezien dat het geen autoweg is, dus max 80.
Op dat moment begint gewoon een nieuwe handeling.

En als je aankomt met "ik heb dat allemaal niet gezien", dan sta je niet heel sterk....
Dank, ik ga daar even verder kijken. De flitsen zijn precies de andere kant op geweest. Even kijken hoe die route loopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Koffie Dat moet je niet zo moeilijk maken. gewoon bezwaar met dat je het niet eens bent in dit korte bestek, 2x te zijn geflitst. of je het heel formeel doet, of dat je het als Anita of Johnny doet maakt niets uit. Ik zou kort en duidelijk zijn en geen heel verhaal maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 02-09-2018 14:52 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

alex3305 schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:30:
Als je het gooit op traject contriole zou je sowieso MINIMAAL 2 meetpunten moeten hebben. Dan is het opeens wel 1 overtreding als je 2 maal gemeten/geflitst wordt...
Ik zou bezwaar maken en het daar op gooien en de OVJ maar om redelijkheid vragen. Het zijn nu ook niet aso snelheden waarvoor bekeurd wordt. Nee heb je, ja kan je krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Flitsen die palen eigenlijk nog fysiek? Of is het gewoon een (IR-)camera?
Een flits kan je natuurlijk ook als waarschuwing tellen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:36
Ha leuke weg he die n65. Ik heb er daar ook eens 2 gehad (en nog 1 in Tilburg zelf) allemaal binnen een paar minuten. Bezwaar gemaakt, niks uitgekomen. Dat wilde ik je meegeven. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 17:23

Croga

The Unreasonable Man

Met mijn vorige auto kon ik de cruise control op 10km/u hoger dan de maximale snelheid zitten zonder boete. Dus een boete voor 88 is bijna 100km/u op de teller.....

En nee, dat was geen hele rare auto, dat was gewoon een Renault Megane. En alle tests wijzen uit dat dit ook geen rare afwijkingen zijn; 5%-8% verschil op de teller is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 18:33
Ben benieuwd of het lukt dat bezwaar. Had zelf twee boetes met hetzelfde tijdstip en twee verschillende locaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

@Koffie met de argumenten "niet bekend dus sorry" zal de rechter je gewoon praktisch uit gaan lachen. Als je niet bekend bent zul je nog defensiever moeten rijden dan wanneer je er wel bekend bent.
Koffie schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:50:
Hoeveel er op de teller gestaan heeft, wat de bandenmaat was of dat er op cruisecontrol gereden werd boeit volgens mij niet. Ik weet dat we er te hard hebben gereden. Vraag is : valt dat onder een voortgezette handeling.
Ja zeker wel, niet bekend met de omgeving, duidelijk 80 toegestaan en alsnog op de teller de 95/100 aan tikken dat is gewoon vragen om problemen, of dit nu één boete, twee boetes of een scooter die oversteekt bij een verkeerslicht is.

Je zult echt niet de eerste zijn die op dit traject twee boetes heeft gekregen. Als het echt zo is dat je niet twee boetes zou mogen krijgen hadden ze dit er wel uitgefilterd. Nu lijkt het mij gewoon verspillen van belastinggeld om hier nog weer tegen in te gaan.

Hoewel het natuurlijk jouw goed recht is om bezwaar te maken, lijkt dit gewoon een beetje verspillen van tijd en belastinggeld.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• brainovic
  • Laatst online: 23-05 19:30
:F Of je accepteert gewoon dat je (vriendin) te hard hebt (heeft) gereden en nu moet betalen...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Shaggy
  • Laatst online: 16-04 18:11

Shaggy

Misantroop pur sang

Wees een vent, niet mokken en proberen je er via "mogelijke regeltjes" eruit te wurmen. Je vrouw reed te hard op een weg waar meerdere palen staan. Of je bekend bent of niet in de buurt er is te hard gereden en dus bekeurd. Kennelijk had je vrouw na 3 km nog niet in de gaten dat zze te hard reed. Een goede zaak dat ze meerdere malen is geflitst, misschien let ze nu de volgende keer wel op haar snelheid en hoef je er geen topic aan te wijden om te zoeken naar mogelijkheden om eronder uit te komen.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Last but not least, een OvJ zal op je bezwaar en je argumentatie daar weinig uit doen. Je hebt al een schikkingsvoorstel gekregen van de OvJ dus heeft die er al eens naar gekeken. Nu ineens het roer omgooien en zeggen dat jij met exact dezelfde informatie wel in je recht staat is gewoon afbreuk doen aan de geloofwaardigheid van de OvJ. ALS er al serieus naar je argumentatie en bezwaar gekeken wordt betwijfel ik ten zeerste of hier iets mee gedaan wordt. Verder is het dan afwachten tot je voor kunt komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Koffie schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:50:
[...]

Dat valt het niet, helaas voor jou. Waarom zouden er dan 3 of 4 of 5 flitspalen langs 1 weg staan? Let voortaan gewoon op je snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:58
@Koffie ... heb het stukje ook even bekeken en ik ben bang dat je weinig kans maakt aangezien er een kruising met stoplichten wordt gepaseerd bij hmp 11.9 op het bewuste stuk. Het is dus geen 'voortgezette handeling' daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
True schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:02:
Last but not least, een OvJ zal op je bezwaar en je argumentatie daar weinig uit doen. Je hebt al een schikkingsvoorstel gekregen van de OvJ dus heeft die er al eens naar gekeken. r kunt komen.
Ik betwijfel of een persoon hier uberhaupt een afweging heeft gedaan. Volgens mij is dat allemaal geautomatiseerd zonder tussenkomst van menselijk handelen en/of afwegen/beslissen.

Ik heb nog even gekeken op de route, er heeft inderdaad 1 maal een stoplicht tussen gezeten. Dat maakt de zaak waarschijnlijk zwakker.

Verder iedereen bedankt voor de onderbuikgevoelens over niet opletten, verkeerde banden of simpelweg dom zijn. Dat was echter niet mijn vraag.

Door het stoplicht op de route zal bezwaar lastiger worden. Vanuit het CJIB begrijp ik dat. Persoonlijk blijf ik er bij dat op 1 recht stuk, zonder van Nweg te veranderen of zonder wijziging van toegestane snelheid de overtreding als 1 handeling gezien zou moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
@Koffie Ik heb zelf nog even de moeite genomen om er een kleine berekening tegenaan te gooien... er is in 2 minuten een afstand van 2,1km afgelegd. Dat is een gemiddelde snelheid van 63km/u... wat volgens mij een aardige indicatie is dat ze minstens eerst nog heeft moeten afremmen (of gestopt) voor het tussenliggende stoplicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

De snelheid is ook niet gewijzigd. Maar wel oppnieuw bevestigd!

Op het moment dat je 100 rijdt (met excuus "ik dacht dat dit een autoweg was") en je ziet stoplichten, dan WEET je dat het een 80 weg is. Dus bij het stoplicht heb je de kans gehad je snelheid aan te passen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-02 16:21
N65 is een klote weg met om de kilometer een flitser.

Ik snap je frustratie maar de staat houdt nu eenmaal om zn bevolking te bestraffen. Nikst tegen in te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Koffie schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:07:
[...]
Door het stoplicht op de route zal bezwaar lastiger worden. Vanuit het CJIB begrijp ik dat. Persoonlijk blijf ik er bij dat op 1 recht stuk, zonder van Nweg te veranderen of zonder wijziging van toegestane snelheid de overtreding als 1 handeling gezien zou moeten worden.
Niet eens. Je lijkt het overkomen alsof het een soort vrijbrief is als je een overtreding hebt begaan dat je niet nogmaals gestraft kan worden. Een snelheidsboete van een flitspaal is een moment opnamen en uiteindelijk is er op twee losse momenten een overtreding geconstateerd.

Uiteindelijk wordt je geacht de verkeerstegels te kennen - zoals ook geacht wordt dat je het wetboek kent - en is het niet weten wat de snelheid is geen bruikbare verdediging (behalve als deze foutief of niet is aangegeven)

Kakulukia schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:13:
Ik snap je frustratie maar de staat houdt nu eenmaal om zn bevolking te bestraffen. Nikst tegen in te brengen.
Als maatschappij hebben we afgesproken een bepaalde snelheid op een bepaalde weg te rijden. Klaarblijkelijk zijn er dermate veel bestuurders die lak aan deze afspraken te hebben dat het rendabel (en wellicht nodig vanwege veiligheid ) is om flitspalen te plaatsen.

[ Voor 21% gewijzigd door Napo op 02-09-2018 15:14 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:36
Die weg loopt vanaf na Vught tot aan Berkel-Enschot waar het de A65 wordt. Jij redeneert dat het eerlijker zou zijn dat er op heel dit stuk slechts 1 flitspaal zou staan? Er zijn tig kruispunten met stoplichten. Het is een drukke schoolroute. Bij elk stoplicht staat aangegeven hoe hard je mag. Er zijn geloof ik 5 flitsmomenten in de richting Den Bosch en 4 in de richting Tilburg. Mensen behandelen deze weg als een verlengde van de snelweg en remmen alleen af bij de flitspalen.(behalve jouw vrouw dus ;)). Dit bezwaar gaat geen stand houden.

[ Voor 3% gewijzigd door RaijRaij op 02-09-2018 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Napo schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:13:
[...]

Niet eens. Je lijkt het overkomen alsof het een soort vrijbrief is als je een overtreding hebt begaan dat je niet nogmaals gestraft kan worden. Een snelheidsboete van een flitspaal is een moment opnamen en uiteindelijk is er op twee losse momenten een overtreding geconstateerd.

Uiteindelijk wordt je geacht de verkeerstegels te kennen - zoals ook geacht wordt dat je het wetboek kent - en is het niet weten wat de snelheid is geen bruikbare verdediging (behalve als deze foutief of niet is aangegeven)
Ik stoor me ook een beetje aan die houding, van ik heb dit en dit niet gevraagd, maar wanneer er te hard gereden word en wanneer niet, op een schoolroute lees ik net, dat maak ik zelf wel uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Kakulukia schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:13:
N65 is een klote weg met om de kilometer een flitser.

In het geval de de N65 (die ik helaas dagelijks moet nemen, kloteweg) is het echt een veiligheidsdingetje.
Veel stoplichten, overstekende fietsers en idioten, veel kleine opritten ook, zowel van links als rechts, af en toe een trekker ....

Wmb maken we er een mooie 130+ snelweg van, maar zoals hij nu aangelegd is is 80 echt wel de veilige max.

Dit heeft niets met bevolking bestraffen/pesten te maken. Men houd zich helaas niet aan maximum snelheden en flitsen is de enige redelijke manier om het een beetje in de hand te houden.

[ Voor 12% gewijzigd door qadn op 02-09-2018 15:22 ]

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Eigenlijk zou je onmiddelijk een SMS'je moeten krijgen als je auto te hard gaat bij de flitser.
Technisch is het niet zo ingewikkeld. Vrij simpel zelfs.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:36
MrMonkE schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:25:
Eigenlijk zou je onmiddelijk een SMS'je moeten krijgen als je auto te hard gaat bij de flitser.
Tsja of een app die 100meter van te voren aangeeft dat er een flitser komt, was er maar zoiets. :Y)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

chaoscontrol schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:26:
[...]

Tsja of een app die 100meter van te voren aangeeft dat er een flitser komt, was er maar zoiets. :Y)
Zo iets als "Let op flitser!" *BLEEP BLUUP*.
Hmm was er inderdaad maar zo iets.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

MicGlou schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:11:
@Koffie Ik heb zelf nog even de moeite genomen om er een kleine berekening tegenaan te gooien... er is in 2 minuten een afstand van 2,1km afgelegd. Dat is een gemiddelde snelheid van 63km/u... wat volgens mij een aardige indicatie is dat ze minstens eerst nog heeft moeten afremmen (of gestopt) voor het tussenliggende stoplicht.
Het is 3,1 wat de snelheid op zo'n 85 km/u legt dan heb je nog significantie wat je eigenlijk moet meenemen. Alles tussen de 80 km/u en 95 km/u zou zo'n beetje als gemiddelde snelheid gezien kunnen worden. Ik denk overigens dat het verkeerslicht op groen stond.

@Koffie CJIB doet niet zo veel qua proces, pas als je moet betalen. Je hebt het nu met de OvJ te doen. CJIB is alleen als je moet betalen (schikkingsvoorstel wordt opgeschort als je in bezwaar gaat en dus doet CJIB niets meer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:01
MrMonkE schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:25:
Goed idee! En dan direct na de filtspaal een camera voor handsfree bellen :D.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De mensen die daar veel komen rijden allemaal netjes 80 of er net onder. Als jij daar met die snelheden rijdt moet je gemerkt hebbben dat je sneller reed dan het overige verkeer. Bovendien heb je bijna 3 km gehad om je snelheid te matigen, en stikt het daar van de borden 80.
Ook is de weg zo ingericht dat het een 80 weg is, als in: het is geen autoweg, er zijn geen vluchthavens, gelijkwaardige kruisingen, stoplichten etc. Allemaal signalen die je als bestuurder dient te herkennen om te weten op wat voor weg je rijdt en welke Vmax er kan gelden.

Oftewel: je zou best in bezwaar kunnen gaan, en het voor de rechter brengen, maar ik denk dat de gemiddelde rechter vrij simpel gehakt maakt van je bezwaar.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

The Eagle schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:40:
De mensen die daar veel komen rijden allemaal netjes 80 of er net onder. Als jij daar met die snelheden rijdt moet je gemerkt hebbben dat je sneller reed dan het overige verkeer. Bovendien heb je bijna 3 km gehad om je snelheid te matigen, en stikt het daar van de borden 80.
Ook is de weg zo ingericht dat het een 80 weg is, als in: het is geen autoweg, er zijn geen vluchthavens, gelijkwaardige kruisingen, stoplichten etc. Allemaal signalen die je als bestuurder dient te herkennen om te weten op wat voor weg je rijdt en welke Vmax er kan gelden.

Oftewel: je zou best in bezwaar kunnen gaan, en het voor de rechter brengen, maar ik denk dat de gemiddelde rechter vrij simpel gehakt maakt van je bezwaar.
Wikipedia: Vluchthaven (autoverkeer)
Zeker wel, direct na beide flitspalen is een vluchthaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:46
Je kunt het ijkrapport opvragen, als je heel erg gelukt hebt is de ijking verlopen en wordt de bekeuring waarschijnlijk gesoponeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36

Reptile209

- gers -

MicGlou schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:11:
Terug naar school jij :p. Hmp 13.4 - 10.3 = 3.1 km. Volgens de brieven inderdaad in 2 minuten, maar je kan niet zien of dat 120 seconden was, of 179. Dan kom je al ergens tussen de 95 en 65 km/uur uit.
Daarnaast vraag ik me af of flitspalen klokken hebben die (aantoonbaar) actief gesynchroniseerd worden. Voor hetzelfde geld staan ze onderling enkele minuten uit de pas. Een trajectcontrole moet ook allerlei ijkingen hebben op de afstand en de tijd van de metingen...

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Reptile209 schreef op zondag 2 september 2018 @ 16:14:
[...]

Terug naar school jij :p. Hmp 13.4 - 10.3 = 3.1 km. Volgens de brieven inderdaad in 2 minuten, maar je kan niet zien of dat 120 seconden was, of 179. Dan kom je al ergens tussen de 95 en 65 km/uur uit.
Daarnaast vraag ik me af of flitspalen klokken hebben die (aantoonbaar) actief gesynchroniseerd worden. Voor hetzelfde geld staan ze onderling enkele minuten uit de pas. Een trajectcontrole moet ook allerlei ijkingen hebben op de afstand en de tijd van de metingen...
Tussen de 61 en de 179 seconden. En tussen de 13,44 en de 10,25 wat ook weer 0,099 km kan afwijken. Snelheid kan tussen de 180km/u en de 60km/u liggen. :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
True schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:29:
[...]

Het is 3,1 wat de snelheid op zo'n 85 km/u legt dan heb je nog significantie wat je eigenlijk moet meenemen. Alles tussen de 80 km/u en 95 km/u zou zo'n beetje als gemiddelde snelheid gezien kunnen worden. Ik denk overigens dat het verkeerslicht op groen stond.
Stupid me... 8)7 Het is inderdaad 3,1... wat een domme fout van mij. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-05 01:02
been there, done that (op dezelfde weg). jammer maar helaas, moest gewoon allebei betalen :+ (toen nog 2x 16€ )

[ Voor 9% gewijzigd door jorisjan op 02-09-2018 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 10:43
Bekijk ook de flitsfoto's van deze locatie goed. Mijn broertje kreeg onlangs een boete voor de hard rijden terwijl hij hier helemaal niet is geweest. auto op de foto een grote Subaru terwijl mijn broertje een Corsaatje heeft, alleen in het kenteken een klein verschil. een 0 ipv een 8. Eerst even gebeld kwam volgens de persoon aan de telefoon te vaak voor bij deze flitspaal. Wel bezwaar gemaakt en dat was binnen een paar weken opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 23:48

JT

VETAK y0

Nu snap ik wel dat mensen vinden dat het 2 losse overtredingen zijn, maar dan heb ik ook de vraag hoe ver flitspalen dan uit elkaar moeten staan? Stel, op een weg waar mensen vaak de snelheid overtreden zou dan over 1000 meter 20 palen neerzetten, elke 50 meter een. Bam, 20 boetes over een kilometer. Vind je dat ok?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

JT schreef op zondag 2 september 2018 @ 23:12:
Nu snap ik wel dat mensen vinden dat het 2 losse overtredingen zijn, maar dan heb ik ook de vraag hoe ver flitspalen dan uit elkaar moeten staan? Stel, op een weg waar mensen vaak de snelheid overtreden zou dan over 1000 meter 20 palen neerzetten, elke 50 meter een. Bam, 20 boetes over een kilometer. Vind je dat ok?
Flitspalen dienen tenminste zover uit elkaar te staan, dat je de kans hebt gehad om te zien hoe hard je mag en daarop je gedrag aan te passen.
Of dat nu een kruising is (als dan niet met stoplichten), of een verkeersbord, of wat anders maakt daarin niet zoveel uit.
Zet je op de snelweg om de 50 meter een bord 120, en bij elk bord een flitser, dan vind ik het best. Als iemand 20 borden achter elkaar ziet en tóch te hard blijft rijden, dan gun ik hem die boetes van harte.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-05 22:29
Het toverwoord is "beslismoment". Tussen beide flitspalen staat een verkeerslicht, dus een zeer duidelijk punt om de snelheid te heroverwegen, zoals Illusion ook aangeeft.
7 jaar geleden op een ander forum:
https://forum.flitsservic...nnen-1-minuut-t65252.html

[ Voor 5% gewijzigd door Mr.D78 op 02-09-2018 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhico
  • Laatst online: 22:21

inhico

pw

Tussen al het gespeculeer en gemoraliseer door: hier is jurisprudentie over. (moet je zelf even zoeken). Je bent niet de eerste die zoiets overkomt en zou niet de eerste zijn die bezwaar aantekent (en dat verliest, ook bij de rechter).

[ Voor 4% gewijzigd door inhico op 03-09-2018 06:12 ]

...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-05 15:10

WCA

Ga alsjeblieft niet de tijd van allerlei mensen verdoen, je verdoet je eigen tijd, van mensen op GoT, en de mensen die je boete moeten heroverwegen wanneer jij bezwaar aanmaakt. Er is te hard gereden, er staat daar HEEL duidelijk aangegeven hoe hard je mag, en ook heel duidelijk dat er flitspalen staan. Daarnaast lijkt het er inderdaad op dat er stoplichten tussen stonden, wat het argument alleen maar zwakker maakt.

Zoals je zelf al aangaf: "Op de blaren zitten". (en misschien een navigatie met flitspalen aanschaffen/installeren op de telefoon)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 23:20

Daniel36

vernieuwde formule

Met mr. Grenade.
In de praktijk is er te hard gereden en te veel te hard om het af te doen als per ongeluk.
Dan is er een stoplicht geweest wat het niet beter maakt.
Ik zou betalen en verder gaan.
Wel in de toekomst niet de gok nemen met de snelheid of boetes "incalculeren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Bij hmp 11,9 staat een verkeerslicht. Dus zelfs al vind je het dicht op elkaar zitten, hier zit nog een beslis moment. zie hier

Daarnaast zijn er legio mogelijkheden om tussen die 2 punten op de weg te komen, dus ik zie het bezwaar niet op 2 meetpunten. Was het nou 1 stuk weg zonder kruispunten, dan had ik je punt wel gezien, maar in dit geval niet.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 00:40
Marco1994 schreef op zondag 2 september 2018 @ 16:11:
Je kunt het ijkrapport opvragen, als je heel erg gelukt hebt is de ijking verlopen en wordt de bekeuring waarschijnlijk gesoponeerd.
Dat ging een aantal jaar geleden nog wel op, maar bij de overheid zitten ze ook niet stil en hebben ze wel degelijk geleerd van dit voorval.

OT, geef je weinig (0,001%) kans van slagen. Twee losse overtredingen en ook geen wereldbedrag. OvJ kijkt er met een half oog naar en gooit 'm binnen 15 seconden op de stapel afgewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:36
[...]
Ik heb nog even gekeken op de route, er heeft inderdaad 1 maal een stoplicht tussen gezeten. Dat maakt de zaak waarschijnlijk zwakker.

Serieus?
Ik kan het nog begrijpen als er geen stoplicht tussen zit, dan vind ik het ook matennaaierij.
Maar nu kan je toch niet met droge ogen zeggen dat het 1 handeling is geweest? Nee dus, want na het kruispunt wordt er wederom versneld tot boven de maximale snelheid (tenzij er met volle snelheid zonder afgeremd te zijn doorgeknald is over de kruising, maar dan heb je een ander probleem).
Overigens weet je in ieder geval zeker dat wederom de maximum snelheid is aangegeven bij de kruising, waardoor je niet wegkomt met ik wist niet dat ik niet zo hard mocht. Dus 2 afzonderlijke handelingen ben ik het wel mee eens.

[ Voor 11% gewijzigd door Arjant2 op 03-09-2018 09:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:24
Koffie schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:47:
Volgens mij is de N65 enkel 80 en 70. Geen 50.

Die palen daar zijn niet te missen, behalve aangegeven zijn ze ook gewoon goed zichtbaar. Het is 1 van de wegen in Nederland waar ik mij altijd heel strict aan de snelheid houd.

Het argument dat ze kort na elkaar staan ga je ongetwijfeld verliezen. Die palen staan daar al vele jaren, als er een succesvol bezwaar geweest zou zijn dan waren ze allang weg geweest of aangepast.

Ofwel, iets met billen en blaren zoals je zelf al aangeeft. Zonde geld, maar wel een wijze les.
Persoonlijk blijf ik er bij dat op 1 recht stuk, zonder van Nweg te veranderen of zonder wijziging van toegestane snelheid de overtreding als 1 handeling gezien zou moeten worden.
Dat betekent dus dat als je de A2 vanaf Amsterdam tot aan Eijsden rijdt, je dat in volle vaart mag doen omdat je toch maar 1 keer geflitst mag worden op 1 weg?

Ik vind het een hele kromme redenatie en ben blij dat het zo niet werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door Drardollan op 03-09-2018 10:30 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:34
Drardollan schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:23:
Volgens mij is de N65 enkel 80 en 70. Geen 50.
Laatst is er een tijd 50 geweest omdat er wegwerkzaamheden waren, geen idee of die er nog zijn. En volgens mij waren die op dat moment ook niet op een stuk met flitspalen. In de ts staat ook gewoon dat 80 was toegestaan.

Ik verwacht trouwens ook echt minimale kans van slagen bij dit bezwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:24
TheBrut3 schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:59:
[...]

Laatst is er een tijd 50 geweest omdat er wegwerkzaamheden waren, geen idee of die er nog zijn. En volgens mij waren die op dat moment ook niet op een stuk met flitspalen. In de ts staat ook gewoon dat 80 was toegestaan.

Ik verwacht trouwens ook echt minimale kans van slagen bij dit bezwaar.
Ah, die werkzaamheden heb ik wel gezien maar toen hoefde ik er niet te rijden.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 34027

Een vrouw hebben is nou eenmaal duur. Wen er maar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-05 22:56
Je vrouw zal vast een smartphone hebben, laat haar Flitsmeister erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:47
Als dit in België was, dan zou ik gewoon blij zijn dat de rekening gewoon in de bus zit ipv een oproep voor de rechtbank.
Ik zou het dezelfde dag nog betalen, want als de politierechter slecht geslapen heeft, of je antwoord niet kan appreciëren, dan heb je misschien 2 keer 2 weken rijverbod.

Bij 40 te veel krijg je bij ons geen minnelijke schikking meer, en is het sowieso rechtbank en als de feiten bewezen zijn, dan is dat minstens enkele weken rijverbod.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tommie12 schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:44:
Als dit in België was, dan zou ik gewoon blij zijn dat de rekening gewoon in de bus zit ipv een oproep voor de rechtbank.
Ik zou het dezelfde dag nog betalen, want als de politierechter slecht geslapen heeft, of je antwoord niet kan appreciëren, dan heb je misschien 2 keer 2 weken rijverbod.

Bij 40 te veel krijg je bij ons geen minnelijke schikking meer, en is het sowieso rechtbank en als de feiten bewezen zijn, dan is dat minstens enkele weken rijverbod.
Het gaat om een kleine snelheidsovertreding van 5-8km/u niet meer, ook geen 40 dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 10:23

TommyGun

Stik er maar in!

Marco1994 schreef op zondag 2 september 2018 @ 16:11:
En de foto's. Met een beetje geluk is de radarbundel verstoort of wat dan ook.

Nooit zomaar slikken in ieder geval. Laat ze maar werken die ambtenaren.

https://forum.flitsservice.nl/

[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 03-09-2018 13:55 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
88 na correctie, dat is dus 91 werkelijk en dat betekend dat er ca. 95 op de teller in het dashboard te zien was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Hackus schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:50:
[...]

Het gaat om een kleine snelheidsovertreding van 5-8km/u niet meer, ook geen 40 dus. ;)
Ik begreep dat het hier ging over 88 ipv 50, dat is 38 km/h te veel.

Tarief voor 58 ipv 50 is in België 53€ als je de minnelijke schikking snel betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tommie12 schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:37:
[...]

Ik begreep dat het hier ging over 88 ipv 50, dat is 38 km/h te veel.
Dan heb je dat toch echt verkeerd begrepen, in de TS staat duidelijk dat het om 80 km/h ging.
Boete 1:
- 20-08-2018 om 16:21
- Helvoirt N65 rijksweg thv hmp 10.3 richting Tilburg
- 88 km/h na correctie (toegestane snelheid was 80)

Boete 2:
- 20-08-2018 om 16:23
- Helvoirt N65 rijksweg thv hmp 13.4 richting Tilburg
- 85 km/h na correctie (toegestane snelheid was 80)
Tarief voor 58 ipv 50 is in België 53€ als je de minnelijke schikking snel betaalt.
Wat hebben Belgische tarieven met een overtreding op een Nederlandse weg te maken? In Nederland gelden de Belgische tarieven helemaal niet, maar de Nederlandse.

[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 03-09-2018 14:40 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:08
TommyGun schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:55:
[...]

En de foto's. Met een beetje geluk is de radarbundel verstoort of wat dan ook.

Nooit zomaar slikken in ieder geval. Laat ze maar werken die ambtenaren.

https://forum.flitsservice.nl/
Topidee!

Maar dan niet klagen als de administratiekosten weer omhoog gaan O-)

Zelf vind ik altijd: Alsje fout zit, gewoon op de blaren zitten. Maar verantwoordelijkheid nemen zit er tegenwoordig niet meer in.

2x geflitst op 3km is lullig, en bij een rechte weg zonder onderbreking nog wat voor te zeggen. Maar met een stoplicht er tussen.... nee helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:38
Jemig, hij vraagt om advies over een eventueel beroep....geen eindeloos gezeik over "gewoon betalen", "zoveel kost t" etc etc...

Wat ik zou doen; (buiten gewoon betalen), eventueel tegen de tweede in beroep gaan verwijzend naar de eerste met een korte argumentatie. Afgewezen; pech. Anders; mooi meegenomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Maar als je in beroep gaat, dan moet je verschijnen voor de rechter, en je zit sowieso met de gerechtskosten.

Toch even nakijken wat je kan winnen als je de gok neemt. Als de feiten bewezen zijn, dan moet de rechter een straf opleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05-2023
Als je geen zin of tijd hebt om het zelf uit te zoeken kan je nog altijd zo iets proberen:

https://www.appjection.nl/

Geen idee of je er iets mee op schiet :9
Als het ze niet lukt kost het je volgens mij niets extra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Tommie12 schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:51:
Maar als je in beroep gaat, dan moet je verschijnen voor de rechter, en je zit sowieso met de gerechtskosten.

Toch even nakijken wat je kan winnen als je de gok neemt. Als de feiten bewezen zijn, dan moet de rechter een straf opleggen.
Daar zitten in zulke gevallen geen kosten aan, dat is je goed recht in Nederland. De straf ook wel veroordeling genoemd (de rechter veroordeeld altijd ;) als hij zijn oordeel velt) is meestal gewoon exact hetzelfde als de OvJ ook eist. Als je als een malloot gaat reageren kan de rechter nog wat wat meer eisen van je maar verder heb je behalve alleen je reiskosten en in de pen klimmen geen extra kosten.

In sommige landen, bijvoorbeeld Frankrijk, krijg je 'korting' als je geen bezwaar maakt. Dit demotiveert het nodeloos in beroep gaan en maar wat proberen, an sich ook een mooi systeem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 14:40
dfrenner schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:37:
[...]

Als dit bezwaar van de TS lukt.. dan ga ik dus daar te hard rijden en roepen "Nee ik wil maar 1 boete! Ik weet dat ik te hard aan het rijden was! Maar 1 flitspaal is genoeg" :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:40:

En er zijn genoeg hele dikke bomen waar om de haverklap zich iemand omheen probeert te vouwen, nog een reden waarom ze niet willen dat er 100 gereden wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:47
Maat van mij heeft exact hetzelfde gehad op exact dezelfde weg.
Resultaat: 2x boete betalen (ook na bezwaar aantekenen), dus ik geef je eerlijk gezegd vrij weinig kans. Al ben je uiteraard vrij om bezwaar aan te tekenen.

Kortom: op je snelheid letten (je vriendin dan) en de boetes betalen :)
Dan maar een keer minder uit eten deze maand ;)

[ Voor 39% gewijzigd door nextware op 03-09-2018 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Waah schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:39:
[...]

Topidee!

Maar dan niet klagen als de administratiekosten weer omhoog gaan O-)
Je weet dat er geen verband is tussen administratiekosten en in beroep gaan?
En dat er wél een verband is tussen administratie en de 'gratis' schoolboeken in het voortgezet onderwijs.

Bron:
https://www.npo3.nl/de-rekenkamer/14-10-2011/KRO_1475383

Hoi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:08
EWK schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:20:
[...]

Je weet dat er geen verband is tussen administratiekosten en in beroep gaan?
En dat er wél een verband is tussen administratie en de 'gratis' schoolboeken in het voortgezet onderwijs.

Bron:
https://www.npo3.nl/de-rekenkamer/14-10-2011/KRO_1475383
Tuurlijk staat het niet in proportie. Maar als de "winst" uit boetes lager wordt, mag jij raden wat de overheid doet om de winst te waarborgen :9

Ik snap dat ambtenaar pesten nooit zo. Als je het nu hebt over het verspillen van belastinggeld, daar is een prima voorbeeld...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:05

Polycom

Poes van goud

Je vrouw pakt twee boetes
Je vrouw betaalt twee boetes
Je vrouw leert op die weg niet meer te hard te rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wava
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-12-2023
Ne bis in idem beginsel zal hier helaas niet gaan werken. Twee verschillende snelheden op twee verschillende plekken en dus gewoon twee verschillende boetes.

Als je een bord niet hebt gezien, dan komt dat ook gewoon voor jouw rekening(ervaringsdeskundige), tenzij het onmogelijk was om dit te kunnen zien.

Mijn advies is, ga niet onnodig juridisch doen om onder de boete uit te komen, want zo'n officier van justitie heeft echt helemaal geen zin om ellenlange brieven te lezen met juridische uitvluchten die per ultimo gedoemd zijn om te falen.

Ik denk dat je meer kans maakt met een brief waarin de fout toegegeven wordt, waarbij het ook wel helpt als je geen eerdere overtredingen hebt begaan. Kaart aan dat ervan geleerd is en vraag om coulance. Specificeer dat verder niet door te vragen om kwijtschelding van de laagste boete. Een kort schrijven en inspelen op de menselijkheid van de officier werkt zo af en toe nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-05 14:54
De maximum snelheid staat daar nergens aangegeven, je rijdt bij Vught de bebouwde kom uit, er staat geen snelheid aangegeven, dus is het automatisch 80, tot het bordje 130 bij Berkel-Enschot, waar het gros van de mensen op dat moment dan al aardig in de buurt zit, want het gas gaat er al op na de laatste flitspaal.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:34
Op de hm paaltjes langs de N65 staat volgens mij weleens 80. Niet op allemaal, om de km ofzo?
Overigens is het inderdaad basiskennis dat de snelheid buiten de bebouwde kom 80 is, tenzij anders aangegeven. Op de kruisende wegen is het vaak al 80, of er staat een einde zone 60 bord voor het kruispunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:En alle posts over het wel of niet kunnen weten hoe hard je kon en alles over op de blaren moeten zitten, mogen nu weer de kast in. De vraag is duidelijk of het zin heeft bezwaar aan te tekenen op grond van 2 keer gestraft voor hetzelfde vergrijp, niet of de boete ansich terecht is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-05 10:39

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Een oude rechtzaak wat 1 op 1 op jouw situatie lijky spreekt van het volgende:
"3.5. Het enkele feit dat de betrokkene acht minuten eerder ook is bekeurd wegens een snelheidsovertreding op dezelfde snelweg is geen omstandigheid die meebrengt dat in de onderhavige zaak ten onrechte een sanctie is opgelegd en geeft evenmin aanleiding om het bedrag van de sanctie te matigen. Het betreft immers twee afzonderlijke op verschillende tijdstippen en plaatsen verrichte gedragingen, die door twee onafhankelijk van elkaar werkende trajectsnelheidsmeters zijn geconstateerd. Dat er in dit geval slechts acht minuten tussen beide gedragingen zit en dat er wellicht causaal verband tussen de gedragingen bestaat, maakt de gedragingen niet minder sanctiewaardig. Bovendien heeft de bestuurder van het voertuig in acht minuten ruimschoots de gelegenheid gehad om zijn snelheid aan te passen."
Dus dit ga je niet winnen.

Link uitspraak; https://uitspraken.rechts...n/ljn=BC8725&so=Relevance

[ Voor 6% gewijzigd door Luchtbakker op 10-09-2018 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:30

Theo

moederbord

Er staat mij ergens bij dat met snelheidsovertredingen deze niet meermaals mogen worden bekeurd in hetzelfde rijvlak. Waarbij een rijvlak begint en eindigt bij een kruispunt, snelheidsverandering (bijv einde 60 zone, begin bebouwde kom) op/afrit of stoplichten.

Daarom kunnen op sommige stukken dus ook 6 palen staan op 1 kilometer.. Tussen jouw twee flitspalen zit ook een beginstuk van een nieuw rijvlak.

Bezwaar is dus enkel ter vermaak van de OvJ en een verspilling van belastinggeld.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-05 03:16
True schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:41:
Het is een flitspaal die goed te zien is in de middenberm
Objection!
De flitspalen zelf zijn legergroen of grijs geschilderd, in ieder geval niet opvallend wit-rood. En in tegenstelling tot wat ik elders in Nederland heb gezien zijn er geen reflectoren op het "kastje" geplakt. Lekker sneaky tussen de bomen door dus. Maar...

Op hetzelfde traject "hangen" ook een soort witte camera's aan (lantaarn) palen. Je moet echt stekeblind zijn om ze niet te zien. Wat die camera's doen, is mij een raadsel. Uit ervaring te spreken zijn ze niet voor trajectcontrole. Wellicht voor te meten hoe druk het is, zodat de verkeersminister een excuus heeft om de weg te upgraden naar een snelweg.

Erfin, @toolkist zegt al waarom het 80 km/h is en waarom er baat bij is dat het gehandhaafd blijft. De autoweg is gekoppeld aan kleinere wegen (tot landweggetjes aan toe) en met roekeloos rijden is een ongeluk zo gebeurd. De bomen maken de situatie er niet beter op, maar zorgen wel voor dat je niet op de andere rijbaan terecht komt bij harde winden.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:30

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@Koffie : heb je uiteindelijk bezwaar ingediend of het zo gelaten :) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
RoestVrijStaal schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:45:
[...]

Op hetzelfde traject "hangen" ook een soort witte camera's aan (lantaarn) palen. Je moet echt stekeblind zijn om ze niet te zien. Wat die camera's doen, is mij een raadsel. Uit ervaring te spreken zijn ze niet voor trajectcontrole. Wellicht voor te meten hoe druk het is, zodat de verkeersminister een excuus heeft om de weg te upgraden naar een snelweg.
Dat is inderdaad gegevensinwinning voor verkeersmanagement/verkeersinformatie.

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:48

Aganim

I have a cunning plan..

RoestVrijStaal schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:45:
[...] Lekker sneaky tussen de bomen door dus. Maar...
Dat klinkt alsof een verborgen flitspaal een slechte zaak zou zijn? :?

Mogen ze meer doen, scheelt misschien wat idioten die met een bloedgang voorbij komen, terug naar de rechterbaan gaan (bij voorkeur zo krap mogelijk voor je langs) en dan meteen vol op de remmen gaan om voor alle zekerheid met 10-20 kilometer onder de vmax langs zo'n paal te gaan. |:(

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:39

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Volgens mij ook. Er zijn genoeg voorbeelden waarbij er na een vaste flitspaal een aantal kilometer verderop (of daarvoor) een mobiele flitser staat. Een heleboel lui kennen de vaste flitser en gaan dus of ervoor op de rem of erna op 't gas.

Volgens mij moet je gewoon dokken. De stadsnelweg in Heerlen is misschien 10KM lang en daar staan 5(!) flitspalen.

[ Voor 8% gewijzigd door Techno Overlord op 20-09-2018 09:39 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
dfrenner schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:37:
[...]

Heeft iets met namen van beroemde staatshoofden te maken denk ik. Kennedylaan Eindhoven: let op de remlichten dan weet je hoeveel er staan binnen een paar honderd meter. 3 meen ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
We Are Borg schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:39:
@Koffie : heb je uiteindelijk bezwaar ingediend of het zo gelaten :) ?
Uiteindelijk zonder bezwaar betaald. Als er geen kruispunt / stoplichten tussen had gezeten had het een haalbare kaart geweest.
Blijf het kansloos vinden en het als 1 overtreding zien.
Case closed

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-05 11:32
Ik heb zo ooit eens een boete gehad a €237,- gewoon netjes betaald maar wel bezwaar aangetekend.. (Was een andere casus)
Na 2 jaar kreeg ik ineens een brief van "Openbaar ministerie"..
ik dacht nog.. wat heb ik nu weer gedaan :')

Stond erin dat ik mijn geld terug kreeg. Toch weer m'n €237,- teruggestort gekregen. Heeft dus alleen 2 jaar geduurd.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.