Nintendo Switch Ban legaal?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 13.065 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:51:
[...]

Nogmaals, voor de aller-laatste keer.

Persoon A heeft NIKS misdaan. (dus heel dik gedrukt 'NIET IK')

Persoon A heeft ineens een ban.

Persoon A belt Nintendo, kunnen niks doen. Pech.

Gevalletje 'False-Positive' geen systeem is waterdicht.

voor de 100ste maal. NIET ik. Heeft ook niks met mij te maken. Gaat erom, ze doen dan helemaal niks, geen onderzoek, geen ticket, niks, nada, zip.
Wacht hier even @slijkie ....

Als ik je TS bekijk:
Mijn vraag
Mijn Nintendo Switch is sinds vandaag 'onbruikbaar' gemaakt door Nintendo. (Error: 2137-7403)

Reden: Ooit gekeken of ik een GBA emulator kon installeren. Niet gelukt, dus maar gelaten. (ook nog dus)

Nu mijn vraag, is dit legaal? Ik heb een aantal DLC aankopen in de eshop, en kan nu niet meer bij mijn aankopen. "Pech" volgens de klantenservice. Tevens heb ik een L.A. Noir cart (waarbij ik indien ik wil spelen 1 update nodig heb) deze is dus ook 'onbruikbaar'. ;w
Noem je áárdig wat keertjes het woord 'ik' en 'mijn' ... JOUW Switch is onbruikbaar, ooit gekeken of IK een GBA emulator kan draaien, 'ik' heb een aantal DLC aankopen en kan niet meer bij MIJN aankopen.

Kom nu niet aan met 'Jantje' of 'Pietje' of 'wasn't me' of 'ja maar het gaat niet om mij'.... JIJ bent degene met het issue en je vraagt óns om raad, vervolgens krijg je die raad, en als de raad niet naar jouw believen is, is het ónze schuld? Zo werkt het niet helemaal.

Maar goed, ik denk dat er wel genoeg over gezegd is door iedereen. Poging tot kraken = permban, volgens de nu geldende regels mag dat ook, en als je denkt dat het anders moet, moet JIJ er actie op ondernemen, niet iemand anders. "If you're not part of the solution, then you're part of the problem".

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:08:
Wat een slechte rant en wat een kul kraamt @slijkie allemaal uit.
Nintendo zal alle klanten die zich inlaten met illegale zaken op hun consoles liever kwijt dan rijk zijn. Ze verdienen hun geld namelijk voornamelijk met games en online content.
Als jij daar misbruik van wilt maken prima, maar dan moet je wel de gevolgen gewoon dragen of daadwerkelijk juridisch aanvechten (dat gevecht verlies je niet door de "600+ advocaten" van Nintendo, maar omdat je simpelweg verkeerd zit). Jammeren op een forum als een kleine calimero daar heeft werkelijk niemand iets aan.
Mag ik je dan hard uitlachen als jij ooit hier om (juridisch) advies komt vragen als jij vind dat je onterecht een ban of iets dergelijks op je bordje hebt liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 16:31

WCA

Wat je nog kan proberen, is je tot de winkel wenden waar je 'm gekocht hebt. In principe heb jij niets met Nintendo te maken, de winkel is verantwoordelijk. Jouw apparaat doet niet meer wat er geadverteerd wordt, dus is in principe non-conform (en je garantie mag niet vervallen door het aanpassen van software oid)

Is wellicht heel lullig richting de winkel, maar ik denk dat je nog best kans hebt dat daar iets uit komt.

Edit: Begrijp me niet verkeerd, ik verwoord het wellicht wat lullig. Ik bedoel te zeggen dat als de ban daadwerkelijk onrechtmatig is (iets wat ik in het midden laat), je je wel degelijk tot de winkel kan wenden. We weten nog steeds niet wat TS wel/niet gedaan heeft met die console, en hoe ver hij/zij daar in gegaan is. Excuus als dit verkeerd overkwam

[ Voor 29% gewijzigd door WCA op 28-08-2018 10:25 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
GreNade schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:16:
Wat je nog kan proberen, is je tot de winkel wenden waar je 'm gekocht hebt. In principe heb jij niets met Nintendo te maken, de winkel is verantwoordelijk. Jouw apparaat doet niet meer wat er geadverteerd wordt, dus is in principe non-conform (en je garantie mag niet vervallen door het aanpassen van software oid)

Is wellicht heel lullig richting de winkel, maar ik denk dat je nog best kans hebt dat daar iets uit komt.
lol dus voor iets wat TS heeft gedaan de winkel laten opdraaien? TS moet lekker op zijn blaren gaan zitten en een nieuwe kopen als hij dat nog wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist

Ja dat ga ik ook doen! Diesel tanken in m'n benzineauto en er Formule-1 banden onder proberen te prakken, en vervolgens bij de dealer terugkomen met 'hij doet 't niet meer, ging helemaal vanzelf, gratis geld aub? k thx bai"'

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-09 12:24
DigitalExcorcist schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:12:
[...]

Wacht hier even @slijkie ....

Als ik je TS bekijk:

[...]

Noem je áárdig wat keertjes het woord 'ik' en 'mijn' ... JOUW Switch is onbruikbaar, ooit gekeken of IK een GBA emulator kan draaien, 'ik' heb een aantal DLC aankopen en kan niet meer bij MIJN aankopen.

Kom nu niet aan met 'Jantje' of 'Pietje' of 'wasn't me' of 'ja maar het gaat niet om mij'.... JIJ bent degene met het issue en je vraagt óns om raad, vervolgens krijg je die raad, en als de raad niet naar jouw believen is, is het ónze schuld? Zo werkt het niet helemaal.

Maar goed, ik denk dat er wel genoeg over gezegd is door iedereen. Poging tot kraken = permban, volgens de nu geldende regels mag dat ook, en als je denkt dat het anders moet, moet JIJ er actie op ondernemen, niet iemand anders. "If you're not part of the solution, then you're part of the problem".
Nee maat, ik krijg geen raad, ik krijg gezeur als een stelletje ouders "eigen schuld dikke bult", daar heb je niks aan. Je hoeft het absoluut niet eens met mij te zijn, maar iedereen dat "Eigen schuld dikke bult" blijven herhalen, tientallen keren in een andere vorm. @CH4OS @DigitalExcorcist @FrankoNL @Jelmer93

Prima, Ik houd het forum in de gaten, waneer er iemand met een probleem zal komen (misschien nooit), zal ik ten alle tijden 'eigen schuld' blijven antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:35

Waarom zou de winkel hier verantwoordelijk voor zijn? Product is gewoon conform, ts heeft besloten de voorwaarden voor het online gedeelte te schenden en heeft dus de overeenkomst met nintendo geschonden. Winkel staat hier buiten.

Pas bij een defect, buiten de schuld van ts om, aan het product zou de winkel het aanspreekpunt zijn. Is hier dus geen sprake van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 15:53

Denko

|{ing Øf ßlitz

Je gaat nu je eigen probleem af proberen te schuiven op het arme 16 jarige jongen/meisje achter de kassa. Dit is een gerechtvaardige ban, niks bijzonders aan. Billen branden -> Blaren zitten.
DIE nintendo switch kan niet meer bij het nintendo netwerk. verkoop hem, of bouw hem helemaal om. Maar ga dit niet zo'n winkel aandoen.

Mensen hebben wel echt problemen met verantwoordelijkheid nemen.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:19:
[...]

Nee maat, ik krijg geen raad, ik krijg gezeur als een stelletje ouders "eigen schuld dikke bult", daar heb je niks aan. Je hoeft het absoluut niet eens met mij te zijn, maar iedereen dat "Eigen schuld dikke bult" blijven herhalen, tientallen keren in een andere vorm. @CH4OS @DigitalExcorcist @FrankoNL @Jelmer93

Prima, Ik houd het forum in de gaten, waneer er iemand met een probleem zal komen (misschien nooit), zal ik ten alle tijden 'eigen schuld' blijven antwoorden.
OK dan voor eens en altijd mijn bindende advies:

"Niet meer doen dus, en voortaan vantevoren even de voorwaarden lezen, desnoods op de doos voordat je de Switch uitpakt zelfs".

Is dat advies genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
[...]

Het is ook je eigen schuld en het advies is om het te accepteren. Dat het advies jou niet bevalt is een tweede. Jij probeert auteursrechten te schenden en gaat dan klagen als nintendo ingrijpt. 8)7

Je gedraagt je echt als een stampvoetend 12 jarig kind.

[ Voor 5% gewijzigd door FrankoNL op 28-08-2018 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Denko schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:21:
[...]

Je gaat nu je eigen probleem af proberen te schuiven op het arme 16 jarige jongen/meisje achter de kassa. Dit is een gerechtvaardige ban, niks bijzonders aan. Billen branden -> Blaren zitten.
DIE nintendo switch kan niet meer bij het nintendo netwerk. verkoop hem, of bouw hem helemaal om. Maar ga dit niet zo'n winkel aandoen.

Mensen hebben wel echt problemen met verantwoordelijkheid nemen.
Hij is de TS niet. En nee dat doe ik niet. Kan het toestel ook op de grond laten vallen en verhalen op de verzekering (lees fraude), zoiets doe ik niet, dan had ik dat allang gedaan zonder een Topic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:09

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@slijkie Als moderator moet ik mij inhouden, maar je krijgt hier weldelijk advies, jij wilt het alleen niet lezen. Je kunt het juridische pad bewandelen dat is je al meerdere malen gezegd. Je wilt het alleen niet lezen. JIJ hebt weldelijk iets fout gedaan en Nintendo staat in zijn recht. Vervolgens moet je er geen hypotetische discussie van maken 'als je niets had gedaan en een ban hebt gekregen', want dat is niet het geval.

Mijn advies zou zijn:

1. Nogmaals contact met Nintendo opnemen;
2. Kunnen of willen ze niets doen, juridische weg bewandelen.

[ Voor 13% gewijzigd door _Dune_ op 28-08-2018 10:26 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
FrankoNL schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:22:
[...]

Het is ook je eigen schuld en het advies is om het te accepteren. Dat het advies jouw niet bevalt is een tweede.

Je gedraagt je echt als een stampvoetend 12 jarig kind.
Ik accepteer jou mening, maar wat Nintendo doet niet, dat is mijn mening, en die die jij en de rest te accepteren, jullie hebben je mening gegeven, prima, vertrek naar het volgende topic. Herhalen in zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat wil je van ons horen dan? :? Wij kunnen de ban niet opheffen voor je. Nintendo heb je al gesproken. Zou zeggen, probeer Nintendo te blijven contacteren hierover, wellicht zullen ze ooit gaan zwichten voor je, maar ik betwijfel het.

Een wat positievere insteek: Je kan Nintendo ook vragen of ze een unban-policy hebben, of wanneer je aanspraak kan maken op een unban, dat ze het dus terugdraaien. Dat lijkt mij veel effectiever dan hier te gaan zitten ranten op anderen.

Je bent nu als een klein kind aan het stampen, omdat je niet het antwoord krijgt dat je zoekt.

Je kan het ook als voordeel zien dat jouw Switch gebanned is. Nu kan je ermee doen en laten wat je maar wilt, dus kun je nu ook ongestraft die ROM-emulator weer proberen. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 28-08-2018 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:22:
[...]

Hij is de TS niet. En nee dat doe ik niet. Kan het toestel ook op de grond laten vallen en verhalen op de verzekering (lees fraude), zoiets doe ik niet, dan had ik dat allang gedaan zonder een Topic.
Oh dat zou idd ook nog kunnen. Probleem daarmee is:

A ) je fraudeert zoals je zelf aangeeft
B ) je hebt een eigen risico bij je inboedelverzekering, ligt eraan hoe hoog die is of dat 't waard is
C ) je moet nog steeds een nieuw account maken op een nieuwe Switch en zit dan nog steeds met je aangekochte software die niet over te zetten is, dus probleem wordt maar deels minder

EDIT: nee, alleen punt A is belangrijk, mag simpelweg niet, moreel gezien.

[ Voor 5% gewijzigd door DigitalExorcist op 28-08-2018 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
_Dune_ schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:23:
@slijkie Als moderator moet ik mij inhouden, maar je krijgt hier weldelijk advies, jij wilt het alleen niet lezen. Je kunt het juridische pad bewandelen dat is je al meerdere malen gezegd. Je wilt het alleen niet lezen. JIJ hebt weldelijk iets fout gedaan en Nintendo staat in zijn recht. Vervolgens moet je er geen hypotetische discussie van maken 'als je niets had gedaan en een ban hebt gekregen', want dat is niet het geval.
Is een forum niet om te discussieren? Ik heb meerdere malen aangegeven, afijn prima, dank voor de 'meningen' er zijn hier geen juristen geweest die hierop gereageert hebben. Alleen het in herhaling vallen valt bij mij weer zeer verkeerd.

Mijn punt over dat 'hypotetische' is dat Nintendo absoluut 0,0 onderzoek gaat doen. Wat ik ook zeer frapant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:25:
Mijn punt over dat 'hypotetische' is dat Nintendo absoluut 0,0 onderzoek gaat doen. Wat ik ook zeer frapant vind.
In jouw geval zien ze toch dat je aangepaste software hebt geprobeerd te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Ik ben geen mod, maar misschien is een slotje een idee? Dit gaat namelijk geen kant uit. TS weigert te luisteren en wil enkel horen dat hij inderdaad het slachtoffer is in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
CH4OS schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:27:
[...]
In jouw geval zien ze toch dat je aangepaste software hebt geprobeerd te draaien?
Precies. Er wordt niet lukraak random gebanned omdat ze daar lol in hebben. Dat onderzoek is er al geweest. En of die emulator nu wel of niet gedraaid heeft doet niet ter zake, de poging is gedaan, 'dus' is het klaar. Alle waarschuwingen voor het downloaden en de poging te wagen zijn al weggeklikt en dus gezien, en Nintendo is van meet af aan duidelijk geweest over de mogelijke consequenties.

Echt, het is allemaal niet zo moeilijk.. slotje zou wat mij betreft ook wel mogen. Tijd om verder te gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
CH4OS schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:24:
[...]
Wat wil je van ons horen dan? :? Wij kunnen de ban niet opheffen voor je. Nintendo heb je al gesproken. Zou zeggen, probeer Nintendo te blijven contacteren hierover, wellicht zullen ze ooit gaan zwichten voor je, maar ik betwijfel het.

Een wat positievere insteek: Je kan Nintendo ook vragen of ze een unban-policy hebben, of wanneer je aanspraak kan maken op een unban, dat ze het dus terugdraaien. Dat lijkt mij veel effectiever dan hier te gaan zitten ranten op anderen.

Je bent nu als een klein kind aan het stampen, omdat je niet het antwoord krijgt dat je zoekt.

Je kan het ook als voordeel zien dat jouw Switch gebanned is. Nu kan je ermee doen en laten wat je maar wilt, dus kun je nu ook ongestraft die ROM-emulator weer proberen. ;)
Mijn gevoel is niet dat ik aan het stampen ben, er blijft dingen in herhaling komen.

Oke jongens, er is iets gedaan wat niet mocht, fijn. punt. klaar.

Nu de vraag, kan Nintendo zo ver gaan als dat ze nu gaat, EU consumenten zijn tot een zekere hoogte beschermd, als ik nu op V&A dat ding verkoop, zit de volgende user er mee. Ik sta dan in mijn recht, want op V&A bied ik een "Nintendo Switch" aan. Niks meer, niks minder. En dat verkoop ik. De Nintendo 'diensten' zijn los hiervan.

Iedereen heeft zijn pro's & con's, iets waar ik slecht tegen kan is onrecht. En ik snap dat er een 'aantal' dingen zijn gebeurd die ToS of EULA of wat dan ook breekt, daar ga ik absoluut niet tegen in. Ver van.

Maar toch vind ik dat het niet klopt wat Nintendo doet, en ik mij ten sterkste afvraag of dit wel kan/mag. Anno nu zijn wij steeds meer afhankelijk van het Internet, Online downloads van updates etc. Vandaar dat internet bijna een 1e levensbehoefte wordt (iets in die geest gelezen, neem het niet te letterlijk).

Maargoed, vandaar hoopte ik op een gezonde discussie. Dat mijn Switch niet unbanned word, prima, jammer dan. Zal mij een worst wezen, heb nog een PS & Xbox, geef ik mijn geld toch lekker aan Sony & MS. Hun verlies.

Maargoed, hopelijk is er meer duidelijkheid.

Ik vind mijzelf NIET een slachtoffertje, ik vind mijzelf niet 'zielig'. Mijn grote vraag is of Nintendo zo ver mag gaan als ze nu doen, zonder een enkele wet te overtreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SomerenV schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:58:
Verder aan alle moraalridders hier: ga je schamen. Iedereen doet wel eens iets wat niet mag. Denk aan een illegaal MP3'tje op je telefoon/mp3-speler, een illegale video willen bekijken, een illegale game spelen, of andere dingen doen die volgens een ToS niet mogen. Stel je voor dat bij ál die zaken je apparaat direct zo goed als onklaar wordt gemaakt. Geen updates meer, je mag geen aankopen meer doen op dat platform en veel functionaliteiten worden uitgeschakeld. Geen specifieke reden, gewoon pats boem.
Schamen voor wat? Voor de TS die niet eerlijk kan zijn in te vertellen wat hij precies heeft gedaan? In een halve waarheid naar nu een 'nee, het was pietje, niet ik', je voorbeelden zijn TOTAAL niet in vergelijking met de situatie hier.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:32:
Nu de vraag, kan Nintendo zo ver gaan als dat ze nu gaat, EU consumenten zijn tot een zekere hoogte beschermd, als ik nu op V&A dat ding verkoop, zit de volgende user er mee. Ik sta dan in mijn recht, want op V&A bied ik een "Nintendo Switch" aan. Niks meer, niks minder. En dat verkoop ik. De Nintendo 'diensten' zijn los hiervan.
Ja, dit mag Nintendo (zoals al vaak gezegd nu). Als je erbij vermeld dat de Switch banned is door Nintendo, kun je de Switch gewoon verkopen. Vraag is of iemand een dergelijke Switch wilt, maar je weet maar nooit.
Iedereen heeft zijn pro's & con's, iets waar ik slecht tegen kan is onrecht. En ik snap dat er een 'aantal' dingen zijn gebeurd die ToS of EULA of wat dan ook breekt, daar ga ik absoluut niet tegen in. Ver van.
Nogmaals, dit is geen onrecht, ik heb de EULA aangehaald betreffende dit stukje. Dat is zover ik kan zien (maar IANAL) gewoon rechtsgeldig, zoals vaak al herhaald.
Maar toch vind ik dat het niet klopt wat Nintendo doet
Dan moet je bij Nintendo zijn, daar is jouw geschil mee. Noch kunnen wij de mening van Nintendo herzien.
Maargoed, vandaar hoopte ik op een gezonde discussie.
Die heb je gehad. Dat de uitkomst niet naar jouw zin is, kunnen wij niets aan doen. En dat bedoelde @_Dune_ net met dat je wel degelijk advies hebt gekregen, zoals die nu ook in deze reactie staat en wat ik eerder ook al aangegeven heb; neem contact op met Nintendo, vraag naar hun unban policy. Wellicht zijn er toch (ooit) nog mogelijkheden, bijvoorbeeld. Of leg het duidelijk uit, wellicht kun je dan op coulance rekenen.
Ik vind mijzelf NIET een slachtoffertje, ik vind mijzelf niet 'zielig'. Mijn grote vraag is of Nintendo zo ver mag gaan als ze nu doen, zonder een enkele wet te overtreden.
Zoals ook het aantal keren dat je vroeg stelde; ja, dat mag in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
CH4OS schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:38:
neem contact op met Nintendo, vraag naar hun unban policy. Wellicht zijn er toch (ooit) nog mogelijkheden, bijvoorbeeld. Of leg het duidelijk uit, wellicht kun je dan op coulance rekenen.
Daarom hoopte ik dat mensen gingen mee denken.

Unban policy zal ik eens vragen, waarna ik ook zal vragen wat users moeten doen die een Switch hebben gekocht die al gebanned is.

Kijk, stap 1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Maar wat misschien belangrijker is. Weet je vrouw al dat je haar Switch kapot hebt gemaakt? :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:44:
Daarom hoopte ik dat mensen gingen mee denken.

Unban policy zal ik eens vragen, waarna ik ook zal vragen wat users moeten doen die een Switch hebben gekocht die al gebanned is.

Kijk, stap 1.
Tja, mensen die een Switch kopen die gebanned is, heeft Nintendo toch niets mee te maken? :? Lijkt me dat je als je Switch gaat verkopen, zulke info er wel bij zet, want dan kan een potentiële koper een afgewogen besluit nemen en zit jij de potentiële koper gewoon op te lichten. Wellicht koopt iemand een Switch dan over voor de onderdelen, zoals de JoyCons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Raem schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:13:
Maar wat misschien belangrijker is. Weet je vrouw al dat je haar Switch kapot hebt gemaakt? :P
Jahoor, niks aan de hand, die speelt toch alleen solo of couch-co-op. Die merkt er dus niks van. Hoef dus niet op de bank te slapen :+
CH4OS schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:14:
[...]
Tja, mensen die een Switch kopen die gebanned is, heeft Nintendo toch niets mee te maken? :? Lijkt me dat je als je Switch gaat verkopen, zulke info er wel bij zet, want dan kan een potentiële koper een afgewogen besluit nemen en zit jij de potentiële koper gewoon op te lichten. Wellicht koopt iemand een Switch dan over voor de onderdelen, zoals de JoyCons.
Uiteraard is dat wel zo netjes, alleen vraag ik mij af, omdat iedereen altijd de Switch (hardware) en Nintendo diensten zo graag 'los' van elkaar benoemt, dat dit ook het geval is bij doorverkoop.

Als ik een Switch verkoop, is de hardware compleet. Werkt alles. Dat Nintendo dat blokkeerd is niet mijn zaak (lijkt mij). Dit zijn gewoon van die vragen waarom ik denk, kan dit allemaal zo overeind blijven?

Beetje hetzelfde toen iemand vroeger een baksteen verkocht (weet echt niet meer hoe dat ging) en dat dat 'eigenlijk' toch gewoon geadverteerd stond.

Als iemand "Nintendo Switch" neer zet. Het verkoopt, heeft de verkoper niet een incompleet systeem verkocht.

Moeilijk moeilijk...

P.S. ik verkoop hem niet ;)

[ Voor 70% gewijzigd door slijkie op 28-08-2018 11:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:14:
[...]

Mag ik je dan hard uitlachen als jij ooit hier om (juridisch) advies komt vragen als jij vind dat je onterecht een ban of iets dergelijks op je bordje hebt liggen ;)
Ik ben zelf jurist dus de kans dat ik op een openbaar forum om juridisch advies kom vragen is vrij klein.Sowieso ben ik niet het type dat als 20 man eenduidig over iets zijn daar koppig tegenin blijf gaan, en dat terwijl ik wel koppig ben.
Daarbij wil TS geen juridisch advies, dat is hem namelijk al gegeven (je maakt weinig kans). TS wil stampvoetend zijn 'gelijk' halen als een klein kind en negeert ieder ander advies.
Dus jij mag zo hard lachen als je wilt, dan heb je er ook weinig van begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:18:
Als ik een Switch verkoop, is de hardware compleet. Werkt alles. Dat Nintendo dat blokkeerd is niet mijn zaak (lijkt mij). Dit zijn gewoon van die vragen waarom ik denk, kan dit allemaal zo overeind blijven?
Nou ja, waar die voor bedoeld is werkt dan natuurlijk niet. In de EULA staat dat doorverkoop niet mag, maar dat is dan weer wel ontwettig en die vlieger gaat dan dus niet op. Dat staat er ook bij, maar dan als uitzondering, in de trant van unless legally allowed oid. Het betreffende stuk EULA staat hierboven in een reactie van mij reeds geciteerd.
Beetje hetzelfde toen iemand vroeger een baksteen verkocht (weet echt niet meer hoe dat ging) en dat dat 'eigenlijk' toch gewoon geadverteerd stond.
Ben je niet in de war dat men een mobiel kocht, maar een baksteen kreeg? :)
Als iemand "Nintendo Switch" neer zet. Het verkoopt, heeft de verkoper niet een incompleet systeem verkocht.
Je hebt dan een werkend product te leveren, maar omdat jouw Switch gebanned is, kun je geen werkend product leveren. Erbij vermelden dat de Switch banned is en de keuze is aan de koper. Als het hem alleen om de onderdelen is, kan diegene alsnog besluiten tot koop over te gaan. ;) Maar je gaat hem niet verkopen, dus dan is dat niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:34:
[...]

Ik ben zelf jurist dus de kans dat ik op een openbaar forum om juridisch advies kom vragen is vrij klein.Sowieso ben ik niet het type dat als 20 man eenduidig over iets zijn daar koppig tegenin blijf gaan, en dat terwijl ik wel koppig ben.
Daarbij wil TS geen juridisch advies, dat is hem namelijk al gegeven (je maakt weinig kans). TS wil stampvoetend zijn 'gelijk' halen als een klein kind en negeert ieder ander advies.
Juristen en Advocaten, als jullie betaald krijgen, moeten en zullen jullie niet het onderste uit de kan halen om gelijk te halen bij de rechter? Of niet? |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:38:
[...]

Juristen en Advocaten, als jullie betaald krijgen, moeten en zullen jullie niet het onderste uit de kan halen om gelijk te halen bij de rechter? Of niet? |:(
Dat je ergens geen jota van snapt was al duidelijk. Ik kom als jurist niet bij de rechter, maar die details zal ik je besparen.
slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:18:
[...]

Uiteraard is dat wel zo netjes, alleen vraag ik mij af, omdat iedereen altijd de Switch (hardware) en Nintendo diensten zo graag 'los' van elkaar benoemt, dat dit ook het geval is bij doorverkoop.

Moeilijk moeilijk...

P.S. ik verkoop hem niet ;)
Dat is helemaal niet moeilijk. Artikel 7:15 BW:

"Artikel 15
1 De verkoper is verplicht de verkochte zaak in eigendom over te dragen vrij van alle bijzondere lasten en beperkingen, met uitzondering van die welke de koper uitdrukkelijk heeft aanvaard."

Jij kunt jouw Switch enkel nog met een beperking verkopen en dient dat ook te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:41:
[...]

Dat je ergens geen jota van snapt was al duidelijk. Ik kom als jurist niet bij de rechter, maar die details zal ik je besparen.

[...]

Dat is helemaal niet moeilijk. Artikel 7:15 BW:

"Artikel 15
1 De verkoper is verplicht de verkochte zaak in eigendom over te dragen vrij van alle bijzondere lasten en beperkingen, met uitzondering van die welke de koper uitdrukkelijk heeft aanvaard."

Jij kunt jouw Switch enkel nog met een beperking verkopen en dient dat ook te vermelden.
1. Heb ook niet vermeld dat jij bij de rechter kwam. Maar je zult vast werk maken en informatie verschaffen aan diegene die wel bij de rechter zitten/staan.

2. Mooi, dan is dat ook duidelijk. Gratis advies is altijd welkom d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:45:
[...]

1. Heb ook niet vermeld dat jij bij de rechter kwam. Maar je zult vast werk maken en informatie verschaffen aan diegene die wel bij de rechter zitten/staan.

2. Mooi, dan is dat ook duidelijk. Gratis advies is altijd welkom d:)b
1. Nee, probeer eens redeneren zonder al die aannames.
2. Uit je reacties blijkt het tegenovergestelde en is het meeste advies helemaal niet welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:50:
[...]

1. Nee, probeer eens redeneren zonder al die aannames.
2. Uit je reacties blijkt het tegenovergestelde en is het meeste advies helemaal niet welkom.
Dan komt dat heel verkeerd over. Advies is welkom, zal bij jou vast ook wel zo zijn (hoop ik). Maar dat ik het maar moet aan nemen, nee. Soms wel, soms niet. Ik wil graag het onderste uit de kan, al is er maar 1% kans (of zelfs minder) dat het mij lukt om een loophole te vinden. Ik neem aan dat dat mijn goed recht is.

Daarbij hoop ik ook dat er mede-tweakers zijn die eventueel meedenken om te kijken wat er mogelijk is. Dit hoeft natuurlijk niet, maar is maar al te welkom. Het doel voor mij is niet perse een unban voor mijzelf, maar een meer permanente 'loophole' waardoor iedereen die zo een ban heeft er uit komt. Ik ben realistisch door te weten dat die kans echt 'enorm' klein is. Maar toch vind ik het een leuke en interesante uitdaging om die aan te gaan.

Mijn 'mening' is dat een online-gaming ban 'redelijk' is, maar een algehele console-ban (hardware), 'onredelijk', zoals ik aangaf, puur een mening (tot nu toe).

Bedrijven mogen zo veel doen en willen, alleen ze krijgen niet altijd gelijk (idem met consumenten, waaronder ik).

Tijd zal het leren. :)

Mocht je nog meer advies hebben over mijn aanpak of deze situatie, hoor ik deze graag. Hier of in een pm.

[ Voor 5% gewijzigd door slijkie op 28-08-2018 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Hoe loopt dit nog steeds.. Alhoewel ik Nintendo en hun praktijken af en toe shit vindt, ben ik bang dat je hier niet heel ver gaat komen.

@_Dune_ heeft een perfect sluitend antwoord gegeven. Lekker verder knutselen met je 'gebande' Switch en een nieuwe kopen om daar 'legaal' smash bros op te spelen.

Valt hij eventueel nog binnen de garantie? Zoja tos hem tegen de muur en kijk of je een nieuwe krijgt :)

Laatste optie is om heel vervelend te worden en net zo lang aandringen tot je je zin krijgt. Probleem is dat bedrijven zoals Nintento enorme legal teams hebben, die zich tegen dit soort dingen indekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Succes met het vinden van de loophole. Gelukkig is het jouw tijd, niet die van mij. Ik denk dat het legal team van Nintendo dat wel dicht getimmerd heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:34:
[...]

Ah dat scheelt. al 1 zuurpruim minder op het web :+

Fair enough... ik ben ook geen jurist en blij dat ik ook daar nooit mijn interesse had liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Uzuhl schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:03:
Laatste optie is om heel vervelend te worden en net zo lang aandringen tot je je zin krijgt. Probleem is dat bedrijven zoals Nintento enorme legal teams hebben, die zich tegen dit soort dingen indekken.
Klopt, flinke uitdaging dus! :X
CH4OS schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:06:
[...]
Succes met het vinden van de loophole. Gelukkig is het jouw tijd, niet die van mij. Ik denk dat het legal team van Nintendo dat wel dicht getimmerd heeft. ;)
Weet ik wel zeker ja, maargoed er zullen vast ook dingen zijn waarbij ze dachten "Als niemand hier zijn mond over open doet, kan dit prima". :+

[ Voor 37% gewijzigd door slijkie op 28-08-2018 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:06:
[...]

Weet ik wel zeker ja, maargoed er zullen vast ook dingen zijn waarbij ze dachten "Als niemand hier zijn mond over open doet, kan dit prima". :+
Die zijn er ook - voorbeeld is het Bayonetta 2 gezanik van begin dit jaar. - linkje

[ Voor 3% gewijzigd door Uzuhl op 28-08-2018 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:15

EvH

Edit: Begrijp me niet verkeerd, ik verwoord het wellicht wat lullig. Ik bedoel te zeggen dat als de ban daadwerkelijk onrechtmatig is (iets wat ik in het midden laat), je je wel degelijk tot de winkel kan wenden. We weten nog steeds niet wat TS wel/niet gedaan heeft met die console, en hoe ver hij/zij daar in gegaan is. Excuus als dit verkeerd overkwam
Jelmer93 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:17:
[...]

lol dus voor iets wat TS heeft gedaan de winkel laten opdraaien? TS moet lekker op zijn blaren gaan zitten en een nieuwe kopen als hij dat nog wilt.
FrankoNL schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:20:
[...]

Waarom zou de winkel hier verantwoordelijk voor zijn? Product is gewoon conform, ts heeft besloten de voorwaarden voor het online gedeelte te schenden en heeft dus de overeenkomst met nintendo geschonden. Winkel staat hier buiten.

Pas bij een defect, buiten de schuld van ts om, aan het product zou de winkel het aanspreekpunt zijn. Is hier dus geen sprake van.
Even een andere context dan, wat aansluit op de vraag van TS, althans zover ik het begrijp..
"Mag Nintendo je zomaar een PermaBan geven, zonder onderbouwing en daarmee is de kous af."

Stel je nou eens de volgende situatie voor:
- TS besteld een Switch online.
- TS rommelt met zijn Switch, krijgt een ban van Nintendo.
- TS stuurt de Switch retour (WKOA).
- TS heeft geen problemen meer en heeft geld terug.

- Ondernemer zet de Switch tweedehands online.
- Nu koop jij toevallig deze Switch.

Nu heb je wel te maken met een false/positive situatie.

Nintendo geeft geen gehoor, die zegt gewoon: Huppakee, permaban, zoek het uit.
Jij als tweede gebruiker kent de geschiedenis niet van deze switch en valt dus eigenlijk nu in een grijs gebied.
--> stuur je hem retour, want WKOA --> probleem ligt nu bij Ondernemer
--> maar waar TS eigenlijk op doelt: Nintendo geeft 0,0 reactie... de kous is af, voorwaarden zijn geschonden. Terwijl er eigenlijk sprake is van totaal nieuwe situatie wat er is gecreeerd en er is 0,0 mogelijkheid uit van Nintendo om dit ongedaan te maken.

In bovenstaande situatie is het probleem nu van ondernemer geworden, ik geloof niet dat een ondernemer van de Ban weet en dat de Switch onklaar is gemaakt, en dit gaat verhalen op de eerste gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:48
EvH schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:28:

Even een andere context dan, wat aansluit op de vraag van TS, althans zover ik het begrijp..
"Mag Nintendo je zomaar een PermaBan geven, zonder onderbouwing en daarmee is de kous af."

Jij als tweede gebruiker kent de geschiedenis niet van deze switch en valt dus eigenlijk nu in een grijs gebied.
--> maar waar TS eigenlijk op doelt: Nintendo geeft 0,0 reactie... de kous is af, voorwaarden zijn geschonden. Terwijl er eigenlijk sprake is van totaal nieuwe situatie wat er is gecreeerd en er is 0,0 mogelijkheid uit van Nintendo om dit ongedaan te maken.

In bovenstaande situatie is het probleem nu van ondernemer geworden, ik geloof niet dat een ondernemer van de Ban weet en dat de Switch onklaar is gemaakt, en dit gaat verhalen op de eerste gebruiker.
Nee, dit heeft helemaal niets te maken met een false positive. De ban is om gegronde redenen gegeven. Dat die switch verkocht is, heeft daar helemaal niets mee te maken.

Dat is inderdaad het risico van de ondernemer, en de klant die die switch koopt kan gewoon terug, en moet een nieuwe krijgen. (of een vergelijkbaar product, of geld terug)
Dat is een risico wat je als ondernemer neemt. Vergelijkbaar met WKOA. Dat is ook zeker niet altijd even voordelig voor de verkoper, maar ze zullen er toch in mee moeten gaan.
slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:55:

Daarbij hoop ik ook dat er mede-tweakers zijn die eventueel meedenken om te kijken wat er mogelijk is. Dit hoeft natuurlijk niet, maar is maar al te welkom. Het doel voor mij is niet perse een unban voor mijzelf, maar een meer permanente 'loophole' waardoor iedereen die zo een ban heeft er uit komt. Ik ben realistisch door te weten dat die kans echt 'enorm' klein is. Maar toch vind ik het een leuke en interesante uitdaging om die aan te gaan.
Jij hebt zelf gezorgd dat je die ban krijgt, ik ga je absoluut niet helpen om dat op te lossen.
En ik zal vast niet de enige zijn die er zo over denkt.

[ Voor 21% gewijzigd door WEBGAMING op 28-08-2018 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
WEBGAMING schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:31:
Jij hebt zelf gezorgd dat je die ban krijgt, ik ga je absoluut niet helpen om dat op te lossen.
En ik zal vast niet de enige zijn die er zo over denkt.
Dat straalt ervanaf ja, heel duidelijk. Toch elke keer weer even dit topic openen. :')

Diegene die ook zo denken, is prima, dan hoef je dit topic ook niet te openen. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door slijkie op 28-08-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Iedereen die een loopgroep weet te vinden om eruit te komen verdiend nogmaals een permaban maar dan vanuit je ISP voor het hele internet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvH

EvH

[...]

Nee, dit heeft helemaal niets te maken met een false positive. De ban is om gegronde redenen gegeven. Dat die switch verkocht is, heeft daar helemaal niets mee te maken.
Ban is toch gegeven aan het device en niet aan het betreffende account.
Punt die ik wilde maken ( en ik denk TS ook ), stel nou dat je een tweede hands switch online koopt, heb je op voorbaat al een ban te pakken van Nintendo ( want device heeft een ban ).
[...]

Dat is inderdaad het risico van de ondernemer, en de klant die die switch koopt kan gewoon terug, en moet een nieuwe krijgen. (of een vergelijkbaar product, of geld terug)
Dus concreet zou een ondernemer uiteindelijk de dupe door een gebruiker kunnen worden, terwijl die inhoudelijk van niks weet.
TS doelt erop dat Nintendo geen reactie/mogelijkheid geeft voor een unban, ongeacht de eerste gebruiker of wellicht een tweede nieuwe gebruiker.

offtopic:
Ik heb het natuurlijk niet inhoudelijk over de actie van TS, begrijp me niet verkeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

EvH schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:28:

Je hebt product gebruikt, is onherstelbaar beschadigd (door de ban). Terugsturen onder WKOA kan, maar geld zie je nooit terug, de winkel mag de schade namelijk in rekening brengen bij de klant.
De gebruiker heeft willens en wetens gerommeld met het apparaat. De winkel kan het product ook niet herverkopen, bijvoorbeeld als tweede handsje, doordat het apparaat onbruikbaar is geworden.
Winkel hoeft niets terug te betalen, want de winkel kan de Switch ook niet herverkopen. Nintendo heeft wel gereageerd, door te zeggen dat de Switch banned is omdat ermee geknoeid is. De ban kunnen ze (nu) niet ongedaan maken. Dat is wat Nintendo zei. ;)
Nee, de winkel mag bij het teruggekomen product een waardevermindering in rekening brengen. In dit geval is dat 100%, omdat de Switch onbruikbaar is, omdat de eShop niet werkt, die wel noodzakelijk is voor de werking van het product en sommige games (die een 0-day patch/download nodig zijn).
EvH schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:43:
Ban is toch gegeven aan het device en niet aan het betreffende account.
Punt die ik wilde maken ( en ik denk TS ook ), stel nou dat je een tweede hands switch online koopt, heb je op voorbaat al een ban te pakken van Nintendo ( want device heeft een ban ).
Reeds gemeld in het topic, maar je bent verplicht gebreken te vermelden bij een dergelijke verkoop.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 28-08-2018 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH

EvH

Maar de device werkt toch? --> alleen online gedeelte niet.
ik geloof niet dat de ondernemer dit test bij een retour.

Wellicht dat ze hem even aanzetten, en ja hij werkt.. hop opnieuw in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
DigitalExcorcist schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:43:
Iedereen die een loopgroep weet te vinden om eruit te komen verdiend nogmaals een permaban maar dan vanuit je ISP voor het hele internet....
Dat is gewoon een smerige reactie. "Mocht je ooit een zakje chip jatten uit de supermarkt vind ik dat je 40x levenslang moet krijgen, hopelijk kom je nooit meer vrij." < - - - Dit is een idem reactie. Nogal jammer.

Tevens worden hier steeds tegenstrijdige berichten gedeeld, De ene keer is Nintendo Hardware los van de Nintendo 'diensten', maar op verkoop is het weer samen.

Ik heb het niet nodig want als ik games koop zit er firmware op, en bij een andere keer is het weer wel nodig. Heel dubbel. :/

[ Voor 23% gewijzigd door slijkie op 28-08-2018 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
@EvH en @CH4OS
Precies, als de winkel gewoon goed onderzoek doet waarom die Switch terug komt, hoeft zo'n situatie helemaal niet te gebeuren.
En gebeurt dat wel, is het 100% de schuld van de verkoper, en die zal er voor op moeten draaien.
Die heeft een ondeugdelijk product verkocht.

[ Voor 3% gewijzigd door WEBGAMING op 28-08-2018 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:36
slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:45:
[...]
Dat is gewoon een smerige reactie. "Mocht je ooit een zakje chip jatten uit de supermarkt vind ik dat je 40x levenslang moet krijgen, hopelijk kom je nooit meer vrij." < - - - Dit is een idem reactie. Nogal jammer.
Nee, maar een winkelier kan er voor kiezen om je niet meer toe te laten in je winkel. Exact het geen wat met de switch is gebeurd.

Daarnaast staat het internet vol met dit soort berichten en zover ik kon scannen doet Nintendo niet aan unbans. De enige mogelijkheid is een nieuwe switch kopen en leren van je fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Cardinal schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:49:
[...]

Nee, maar een winkelier kan er voor kiezen om je niet meer toe te laten in je winkel. Exact het geen wat met de switch is gebeurd.

Daarnaast staat het internet vol met dit soort berichten en zover ik kon scannen doet Nintendo niet aan unbans. De enige mogelijkheid is een nieuwe switch kopen en leren van je fouten.
Hij heeft het over het hele internet, dus mijn reactie klopte wel.

Klopt, maar dat blijven bij berichten, niemand die er wat aan wil doen. Iedereen heeft recht op zijn of haar mening, mijn mening is nou eenmaal dat ik vind dat Nintendo niet het recht heeft om een hardware ban te doen. En mij te onthouden van mijn eerdere aankopen in de eshop.

[ Voor 21% gewijzigd door slijkie op 28-08-2018 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH

EvH

WEBGAMING schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:46:
@EvH en @CH4OS
Precies, als de winkel gewoon goed onderzoek doet waarom die Switch terug komt, hoeft zo'n situatie helemaal niet te gebeuren.
En gebeurt dat wel, is het 100% de schuld van de verkoper, en die zal er voor op moeten draaien.
Die heeft een ondeugdelijk product verkocht.
inderdaad; ALS.

Laat het nou zijn bij Wehkamp / Bol.com ---> Zending wordt voor een deel "inhoudelijk" gecontroleerd, daarna gaat het op de grote hoop doorverkocht worden.
Oke beetje waardevermindering voor TS.. TS krijgt iets minder terug dan betaald.
TS denkt: Prima.

Je geeft dus nu aan dat als bovenstaande situatie zou gebeuren, dat het 100% schuld is geworden van ondernemer?

Punt van TS was toch ( ongeacht of hij het geprobeerd heeft of niet ).. dat Nintendo geen mogelijkheid bied tot een unban.

Ik heb het inhoudelijk niet meer over een eventuele nieuwe gebruiker en de daarbij komende rechten.
De switch komt nu in een cirkel terecht, terwijl deze geblokkeerd is voor het leven.

Doel was een eventuele unban vanuit nintendo, maar dit blijkt blijkbaar lastig/niet mogelijk te zijn.

@slijkie , dit bedoel je toch?

[ Voor 9% gewijzigd door EvH op 28-08-2018 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
EvH schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:50:
[...]

inderdaad; ALS.

Laat het nou zijn bij Wehkamp / Bol.com ---> Zending wordt voor een deel "inhoudelijk" gecontroleerd, daarna gaat het op de grote hoop doorverkocht worden.
Oke beetje waardevermindering voor TS.. TS krijgt iets minder terug dan betaald.
TS denkt: Prima.

Je geeft dus nu aan dat als bovenstaande situatie zou gebeuren, dat het 100% schuld is geworden van ondernemer?

Punt van TS was toch ( ongeacht of hij het geprobeerd heeft of niet ).. dat Nintendo geen mogelijkheid bied tot een unban.

Ik heb het inhoudelijk niet meer over een eventuele nieuwe gebruiker en de daarbij komende rechten.
De switch komt nu in een cirkel terecht, terwijl deze geblokkeerd is voor het leven.

Doel was een eventuele unban vanuit nintendo, maar dit blijkt blijkbaar lastig/niet mogelijk te zijn.

@slijkie , dit bedoel je toch?
Ja, in dat geval zou het de verantwoordelijkheid van de Wehkamp/Bol zijn, die hebben een ondeugdelijk product verkocht.
Of er moet natuurlijk duidelijk bij staan dat hij niet 100% werkt.

Schuld is misschien een beetje het verkeerde woord, verantwoordelijkheid is een betere.
Ja, dat is dan 100% de verantwoordelijkheid geworden van de winkel, die moeten zorgen dat de producten die ze verkopen goed zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door WEBGAMING op 28-08-2018 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Winkel hoeft niet op te draaien voor fout van de klant. ;) Een winkel zal heus wel weten hoe eea werkt of getest moet worden. ;) Als winkel alsnog verkoopt, is dat de fout van de winkel en gaat men vast verder onderzoeken uiteindelijk... ;)

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 28-08-2018 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH

EvH

CH4OS schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:55:
[...]
Winkel hoeft niet op te draaien voor fout van de klant. ;) Een winkel zal heus wel weten hoe eea werkt of getest moet worden. ;) Als winkel alsnog verkoopt, is dat de fout van de winkel en gaat men vast verder onderzoeken... ;)
Mee eens, mag hopen dat het ook gebeurd, maar ik kan mij best voorstellen dat er genoeg ondernemers zijn die dit niet zwart/wit testen. De wii's en NESjes worden vandaag de dag ook nog tweede hands verkocht, knopje aan en ja het werkt. dus hup de verkoop in.

Concreet zou dit betekenen dat ongeacht de eventuele nieuwe gebruiker dus altijd een permaban zou hebben, en dan is een unban niet mogelijk vanuit nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 13:46
Ik kan er prima mee leven dat alle piraten worden gebanned door Nintendo. Het is namelijk nooit zo dat je het doet om er legale dingen mee te doe. En ik lees eerder dat mensen beweren hun eigen gamecards te rippen en die spelen in een emulatie maar laat ik iedereen even van de illusie af helpen. Ook dat is illegaal. Je mag nooit kopieën maken van software. Ook niet als het van jou is. Je koopt namelijk een licentie op software. De software is nooit van jou. Je kunt dit nalezen op de website van brein bijvoorbeemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 08:29

Croga

The Unreasonable Man

sygys schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:59:
Ik kan er prima mee leven dat alle piraten worden gebanned door Nintendo. Het is namelijk nooit zo dat je het doet om er legale dingen mee te doe. En ik lees eerder dat mensen beweren hun eigen gamecards te rippen en die spelen in een emulatie maar laat ik iedereen even van de illusie af helpen. Ook dat is illegaal. Je mag nooit kopieën maken van software. Ook niet als het van jou is. Je koopt namelijk een licentie op software. De software is nooit van jou. Je kunt dit nalezen op de website van brein bijvoorbeemd
Laten we nog een stapje verder gaan....
Zélfs als de kopie van de cartridge legaal zou zijn, het gebruik van een emulator is nogsteeds illegaal aangezien die de BIOS of firmware van Nintendo moet gebruiken om de cartridge überhaupt te kunnen starten......

Emulators zijn nagenoeg nooit legaal......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
EvH schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:58:
[...]

Mee eens, mag hopen dat het ook gebeurd, maar ik kan mij best voorstellen dat er genoeg ondernemers zijn die dit niet zwart/wit testen. De wii's en NESjes worden vandaag de dag ook nog tweede hands verkocht, knopje aan en ja het werkt. dus hup de verkoop in.

Concreet zou dit betekenen dat ongeacht de eventuele nieuwe gebruiker dus altijd een permaban zou hebben, en dan is een unban niet mogelijk vanuit nintendo.
Nee, want de nieuwe gebruiker moet gewoon naar de winkel voor een Switch die wel werkt. ;)
De ondernemer komt met een Switch te zitten met permaban. Maar die hebben hem ook terug genomen. Risico van het vak.
CH4OS schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:55:
[...]
Winkel hoeft niet op te draaien voor fout van de klant. ;) Een winkel zal heus wel weten hoe eea werkt of getest moet worden. ;) Als winkel alsnog verkoopt, is dat de fout van de winkel en gaat men vast verder onderzoeken uiteindelijk... ;)
Op zich zie ik het wel voor me dat dit kan gebeuren. Ze zullen vast niet met elk product wat ze terug krijgen inloggen. En dan komt het probleem pas naar voren volgens mij.

Maar inderdaad, de winkel zou hem gewoon niet terug moeten nemen.

@Croga Klopt helemaal, had ik 4 pagina's geleden ook al gezegd. :P Ook al zou je in theorie legale roms hebben, gebruik je altijd nog een illegale bios, want al die emulators werken met illegale biossen.
En daar kom je niet omheen. Want Nintendo zal nooit toestemming geven om de bios te gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door WEBGAMING op 28-08-2018 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:59
slijkie schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:13:
Mijn vraag
Mijn Nintendo Switch is sinds vandaag 'onbruikbaar' gemaakt door Nintendo. (Error: 2137-7403)

Reden: Ooit gekeken of ik een GBA emulator kon installeren. Niet gelukt, dus maar gelaten. (ook nog dus)
Mag ik vragen wat je precies hebt gedaan met het zoeken want even op Google zoeken zou geen probleem moeten zijn.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Daniel. schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:03:
[...]

Mag ik vragen wat je precies hebt gedaan met het zoeken want even op Google zoeken zou geen probleem moeten zijn.
Ben in die tijd ergens op een code via github geweest, kan het niet terug vinden in m'n browser history helaas. Maar kwam op een forum tegen dat dit mogelijk was, dus dacht mijn oude gameboy games weer tot leven te kunnen krijgen op m'n Switch. (gameboy werkt niet en ga geen nieuwe halen). afin, door die actie ben je volgens de ToS, contracten en alle andere voorwaarden een crimineel van niveau en mag jou apparaat levenslang boeten.

Onzin over foute code is non-sense, ik draai geen andere firmware of wat dan ook. Maargoed, het zal ooit iets getriggerd hebben (maanden terug).

Ik ontken ook niet dat ik daarmee bezig was. Maar vind Nintendo's reactie overdreven. Als ik nou een echte Piraat was, oke. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:07:
Ik ontken ook niet dat ik daarmee bezig was. Maar vind Nintendo's reactie overdreven. Als ik nou een echte Piraat was, oke. 7(8)7
Hoe moet Nintendo dat weten? Die weten alleen maar dat je hebt zitten prutsen in de software. Die kunnen ook niet precies zien wat jij gedaan hebt hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door WEBGAMING op 28-08-2018 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
WEBGAMING schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:10:
[...]

Hoe moet Nintendo dat weten? Die weten alleen maar dat je hebt zitten prutsen in de software. Die kunnen ook niet precies zien wat jij gedaan hebt hoor.
Dan zorgen ze maar dat ze dat goed kunnen onderzoeken. Ze trekken nu alles en iedereen over 1 kam. Afin, het zij zo. Plus je kan dus absoluut niet in 'beroep' gaan. Om het netjes op te lossen. Ik denk niet dat mensen die volledig illigale FW hebben draaien met 100 games contact gaan leggen met Nintendo om het op te lossen.

Dat is dus erg jammer.

[ Voor 22% gewijzigd door slijkie op 28-08-2018 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:05
slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:12:
[...]

Dan zorgen ze maar dat ze dat goed kunnen onderzoeken. Ze trekken nu alles en iedereen of 1 kam. Afin, het zij zo.
Niet helemaal. Het is redelijk zwart/wit.
Heb je gekloot met de firmware/programma's te installeren die aanpassingen nodig hebben van de code?
Ja --> Ban.
Nee --> Niets aan de hand

Als ik zo lees, heb je nog steeds niet geantwoord op @Daniel., wat je nou precies hebt gedaan.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Nee, want prutsen in de software mag gewoon niet. Je zit hoe dan ook fout.
En als ze zien dat iemand dat doet krijgen ze een (perma)ban.

Nintendo gaat natuurlijk geen geld uitgeven aan het uitzoeken van hoe schuldig die mensen precies waren.
Ze zijn schuldig, ze krijgen een (perma) ban, klaar.
Of je nou een beetje schuldig bent, of heel schuldig, schuldig ben je.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-09 13:18

Zuurstok

Passionately curious

[...]

Dan zorgen ze maar dat ze dat goed kunnen onderzoeken. Ze trekken nu alles en iedereen over 1 kam. Afin, het zij zo. Plus je kan dus absoluut niet in 'beroep' gaan. Om het netjes op te lossen. Ik denk niet dat mensen die volledig illigale FW hebben draaien met 100 games contact gaan leggen met Nintendo om het op te lossen.

Dat is dus erg jammer.
Zo trekken we iedereen die, met een bivakmuts, een bank in loopt ook over 1 kam; jammer voor die ene motorrijder die het koud had vandaag ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Zuurstok op 28-08-2018 13:18 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
WEBGAMING schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:14:
Nee, want prutsen in de software mag gewoon niet. Je zit hoe dan ook fout.
En als ze zien dat iemand dat doet krijgen ze een (perma)ban.

Nintendo gaat natuurlijk geen geld uitgeven aan het uitzoeken van hoe schuldig die mensen precies waren.
Ze zijn schuldig, ze krijgen een (perma) ban, klaar.
Of je nou een beetje schuldig bent, of heel schuldig, schuldig ben je.
Nou, daar zijn we het dus over oneens. Het mag van mij wel anders gebeuren, mensen die iets kleins doen zonder na te denken zo zwaar te straffen. Nee, dat gaat er bij mij niet in.

Snoepje stelen, 10 jaar cel
100 miljoen diamant roof, 10 jaar cel.

Stelen is stelen.

Sorry ik vind dat het toch net iets anders ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 15:53

Denko

|{ing Øf ßlitz

Toch nog even een laatste opmerking: V&A is niet toegestaan op t forum...

[ Voor 81% gewijzigd door Geronimous op 29-08-2018 07:20 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Denko schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:19:
@slijkie
Maar voor de duidelijkheid, je wilt er niet vanaf? Ik las iets over "in de prullenbak?"

Ik wil wel goedkoop een 100% werkende switch overnemen natuurlijk.
Nee, mijn vriendin speelt er voor 90% op, die gebruikt het solo/couch-coop. Dus die ban is niet een ramp. We houden hem dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:16:
[...]

Nou, daar zijn we het dus mee over oneens. Het mag van mij wel anders gebeuren, mensen die iets kleins doen zonder na te denken zo zwaar te straffen. Nee, dat gaat er bij mij niet in.

Snoepje stelen, 10 jaar cel
100 miljoen diamant roof, 10 jaar cel.

Stelen is stelen.

Sorry ik vind dat het toch net iets anders ligt.
Dat kan, en dat is natuurlijk prima.

Wat je moet onthouden, is dat je in principe geen rechten hebt bij Nintendo.
Bij een rechtbank heb je rechten. Daar zal er heel goed naar beide kanten gekeken worden.
Nintendo hoeft dat gewoon niet te doen. Dat onderzoeken zou ze ook gewoon geld kosten, en vind het logisch dat ze dat niet doen. Zoals ik al zei, een beetje schuldig is nog steeds schuldig.
Wil je dat dat er wel echt heel goed naar de rechten van beide kanten gekeken word, zal je zelf een rechtszaak moeten starten. Maar ik geef je eerlijk gezegd heel weinig kans.

Naar de cel gaan is ook wel net even iets serieuzer als een product half onklaar maken.

[ Voor 13% gewijzigd door WEBGAMING op 28-08-2018 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:21

RayNbow

Kirika <3

[...]

Dan zorgen ze maar dat ze dat goed kunnen onderzoeken.
Tussen het moment van het gepruts en het online gaan kan iemand een poging wagen om sporen uit te wissen. In zulke gevallen kan het lastig zijn om dat goed te onderzoeken. Je bent gewoon slordig geweest.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
WEBGAMING schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:20:
[...]

Dat kan, en dat is natuurlijk prima.

Wat je moet onthouden, is dat je in principe geen rechten hebt bij Nintendo.
Bij een rechtbank heb je rechten. Daar zal er heel goed naar beide kanten gekeken worden.
Nintendo hoeft dat gewoon niet te doen. Wil je dat dat wel gebeurd, zal je zelf een rechtszaak moeten starten.

Naar de cel gaan is ook wel net even iets serieuzer als een product half onklaar maken.
Klopt inderdaad, ik heb alleen het idee dat 99,9% van de mensen er helemaal niks tegen doet want de kosten voor een proces zijn te hoog. Oftewel, Nintendo kan inprincipe doen wat zij wil. En dat vind ik best kwalijk. Prima dat ze goede dingen doen, maar het is nooit goed om welk bedrijf dan ook teveel macht te geven. Consumenten dienen ook een kans te krijgen om hun gelijk te halen. Maar ik praktijk is dit vaak niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat is dus erg jammer.
Nintendo heeft in de firmware bitjes zitten die omspringen wanneer je iets doet wat de normale software niet doet. Daardoor weten ze wie te bannen. Ze hoeven dus niet te onderzoeken, ze weten het al wanneer je het hebt gedaan. Dat wordt uitgelezen en doorgegeven.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 28-08-2018 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
CH4OS schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:23:
[...]
Nintendo heeft in de firmware bitjes zitten die omspringen wanneer je iets doet wat de normale software niet doet. Daardoor weten ze wie te bannen.
Dat zou kunnen, maar toch vind ik dat de klant een mogelijkheid moet hebben om in beroep te gaan tegen die beslissing. Of de klant dat nou doet of niet. Mensen die echt fout bezig zijn zullen dat niet doen.

Maargoed we zullen zien hoe en wat. Mijn kansen zijn nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:23:
[...]

Klopt inderdaad, ik heb alleen het idee dat 99,9% van de mensen er helemaal niks tegen doet want de kosten voor een proces zijn te hoog. Oftewel, Nintendo kan inprincipe doen wat zij wil. En dat vind ik best kwalijk. Prima dat ze goede dingen doen, maar het is nooit goed om welk bedrijf dan ook teveel macht te geven. Consumenten dienen ook een kans te krijgen om hun gelijk te halen. Maar ik praktijk is dit vaak niet het geval.
Je hebt geen gelijk. Dus je gelijk halen zal onmogelijk zijn. (je geeft zelf toe dat je het gedaan hebt)
En je hebt die kans, bij de rechtbank. Die drempel is lager als de meeste mensen denken hoor. Maar in de praktijk zal dit inderdaad niet veel gebeuren. Niet alleen om de kosten, maar ook vooral om de tijd die er in zo'n zaak gaan zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door WEBGAMING op 28-08-2018 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:05
slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:23:
[...]

99,9% van de mensen weet ook waar ze mee bezig waren en/of zien in dat zij inderdaad hebben gerommeld met de software. Deze mensen nemen hun 'verlies' en gaan verder, misschien zoals jij zei CFW te draaien en dan maar alles illegaal te doen.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:59
Xerox schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:14:
[...]

Niet helemaal. Het is redelijk zwart/wit.
Heb je gekloot met de firmware/programma's te installeren die aanpassingen nodig hebben van de code?
Ja --> Ban.
Nee --> Niets aan de hand

Als ik zo lees, heb je nog steeds niet geantwoord op @Daniel., wat je nou precies hebt gedaan.
Je moet denk ik wel dingen met je switch doen. Even iets opzoeken en opeens een van kan echt niet.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Daniel. schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:26:
[...]

Je moet denk ik wel dingen met je switch doen. Even iets opzoeken en opeens een van kan echt niet.
Dat klopt, er was een code op github, kabeltje erin en dan zou die emulator er staan. Maar die kwam er dus nooit. Werkte dus niet. Maar blijkbaar wel ooit iets getriggerd.

Afgelopen maanden gewoon normaal gebruikt, online, eshop, aankopen, gewoon normaal. Maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Dit topic gaat op slaat totdat we hebben bepaald wat we hier mee willen, want atm ontspoort het nogal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Gezien de sfeer en aard van het topic, hebben we besloten het gesloten te laten

[ Voor 4% gewijzigd door Gropah op 29-08-2018 00:18 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.