Nintendo Switch Ban legaal?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 13.028 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-08 10:51
Mijn vraag
Mijn Nintendo Switch is sinds vandaag 'onbruikbaar' gemaakt door Nintendo. (Error: 2137-7403)

Reden: Ooit gekeken of ik een GBA emulator kon installeren. Niet gelukt, dus maar gelaten. (ook nog dus)

Nu mijn vraag, is dit legaal? Ik heb een aantal DLC aankopen in de eshop, en kan nu niet meer bij mijn aankopen. "Pech" volgens de klantenservice. Tevens heb ik een L.A. Noir cart (waarbij ik indien ik wil spelen 1 update nodig heb) deze is dus ook 'onbruikbaar'. ;w

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nintendo Switch

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Contact met Nintendo

EDIT 28-08-218 - 12:05

Huidige plan: Opnieuw contact met Nintendo, kijken naar hun Unban policy + hun policy als je een banned device hebt gekocht.

[ Voor 10% gewijzigd door slijkie op 28-08-2018 12:04 ]

Beste antwoord (via slijkie op 28-08-2018 07:14)

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:34

SomerenV

It's something!

@TS Is het een tijdelijke ban of perma ban? Tijdelijk zou in mijn ogen nog wel oké zijn, maar vermeld als Nintendo zijnde dan op z'n minst ook even waarvoor je een ban hebt gekregen. Maar meteen een console helemaal afschrijven is gewoon not done. Ik vraag me ook af of zoiets überhaupt toegestaan is volgens de Europese regelgeving.

Verder aan alle moraalridders hier: ga je schamen. Iedereen doet wel eens iets wat niet mag. Denk aan een illegaal MP3'tje op je telefoon/mp3-speler, een illegale video willen bekijken, een illegale game spelen, of andere dingen doen die volgens een ToS niet mogen. Stel je voor dat bij ál die zaken je apparaat direct zo goed als onklaar wordt gemaakt. Geen updates meer, je mag geen aankopen meer doen op dat platform en veel functionaliteiten worden uitgeschakeld. Geen specifieke reden, gewoon pats boem.

99,9% van de mensen leest de ToS niet want bergen aan tekst en veelal niet interessant. Ik durf er dan ook m'n hand voor in het vuur te steken dat de meesten hier de diverse ToS'en ook nooit lezen. Maar dan nu wel met het vingertje gaan wijzen.

Nintendo reageert in dit geval gewoon zwaar overtrokken. Een waarschuwing had al volstaan. Een ban slaat gewoon nergens op.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-08 18:37
Lijkt mij dat je inderdaad geen poot hebt om op te staan. Los daarvan zijn de juridische kosten denk ik sowieso hoger dan een nieuwe switch kopen mocht je wel in je gelijk staan. Tenzij ze je account hebben gebanned en niet je switch zelf. Ik weet eigenlijk niet wat er in dit geval bij je gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Die apparaten worden op een interne ID gebanned volgens mij. Niet op account.
Ik zeg eigenlijk eigen schuld dikke bult. voor de Emulator heb je "illegale" roms nodig.
Als je de voorwaarden voor het gebruik van de switch/account bij nintendo had gelezen had je vast gezien dat het niet mag en Nintendo dus volledig in zijn recht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Jelmer93 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:22:
Ik zeg eigenlijk eigen schuld dikke bult. voor de Emulator heb je "illegale" roms nodig.
Als je de voorwaarden voor het gebruik van de switch/account bij nintendo had gelezen had je vast gezien dat het niet mag en Nintendo dus volledig in zijn recht staat.
Onjuist, ik heb mijn eigen gameboy carts (en sla ze zelf op)

Maargoed.

Dat ze actie ondernemen, snap ik. Maar mij onthouden van mijn aankopen? Volgens mij kan dit niet helemaal.

[ Voor 74% gewijzigd door slijkie op 27-08-2018 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelmer93
slijkie schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:23:
[...]

Maargoed.

Dat ze actie ondernemen, snap ik. Maar mij onthouden van mijn aankopen? Volgens mij kan dit niet helemaal.
Ik weet natuurlijk niet de voorwaarden die weer bij de E-shop horen. Ik zou die even lezen. Updates van spellen zullen ook wel via de E-shop oid lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Jelmer93 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:22:
Maar... Mag dat wel verboden worden? Immers is het ook eerder bepaald dat het rooten van een telefoon ook niet verboden kan zijn, omdat het geen schade oplevert voor de fabrikant.

Voor een emulator heb je geen illegale roms nodig. Voor een illegale rom heb je een emulator nodig. Echter kan een publisher in theorie een rom gratis publiceren. Of zoals TS kan je de rom trekken van een legale cardridge.

[ Voor 3% gewijzigd door Stoelpoot op 27-08-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Jelmer93 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:28:
[...]

Ik weet natuurlijk niet de voorwaarden die weer bij de E-shop horen. Ik zou die even lezen. Updates van spellen zullen ook wel via de E-shop oid lopen.
Ze hebben niet alleen de eshop toegang uitgeschakeld, maar alles. Dus ook geen Firmware update, geen game updates, geen aankopen binnen halen.

Volgens mij kan dit echt niet. Zelfs indien je illigale games zou spelen. Als een mobiel fabrikant telefoons onklaar maken omdat ze APK's of IPA's installen zouden de poppen aan het dansen zijn. Idem met veel andere dingen.

Dat je geen Online gaming access krijgt ofzo, of geen aankopen in de eshop kan doen. Prima (ook raar maargoed).

Vandaar dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
slijkie schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:32:
[...]

Ze hebben niet alleen de eshop toegang uitgeschakeld, maar alles. Dus ook geen Firmware update, geen game updates, geen aankopen binnen halen.

Volgens mij kan dit echt niet. Zelfs indien je illigale games zou spelen. Als een mobiel fabrikant telefoons onklaar maken omdat ze APK's of IPA's installen zouden de poppen aan het dansen zijn. Idem met veel andere dingen.

Dat je geen Online gaming access krijgt ofzo, of geen aankopen in de eshop kan doen. Prima (ook raar maargoed).

Vandaar dit topic.
Ik probeer niet de moraalridder uit te hangen, ik heb ooit ook wel eens met emulators e.d geprutst. Maar goed. Nogmaals kijk wat er in je terms of agreement staat. Daar ben je mee akkoord gegaan toen je het apparaat kocht/ging gebruiken. Je kunt natuurlijk een zaak aanspannen maar ik denk niet dat het opweegt aan het geld en tijd wat je daar voor kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Jelmer93 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:34:
[...]

Ik probeer niet de moraalridder uit te hangen, ik heb ooit ook wel eens met emulators e.d geprutst. Maar goed. Nogmaals kijk wat er in je terms of agreement staat. Daar ben je mee akkoord gegaan toen je het apparaat kocht/ging gebruiken. Je kunt natuurlijk een zaak aanspannen maar ik denk niet dat het opweegt aan het geld en tijd wat je daar voor kwijt bent.
Klopt, maar vergis je niet. Een ToS kan zoveel zeggen. Nintendo is een mega groot bedrijf, die vanalles erin kan zetten, ook als dat in enkele landen niet eens mag, dit gebeurd vrij regelmatig.

Een zaak aanspannen is inderdaad mega lastig, vooral omdat dit helaas mega grote bedrijven zijn, waar je alleen amper wat tegen kunt doen.

Om heel eerlijk te zijn, is het de Nintendo van mijn vrouw, dat hele Nintendo zal mij een worst wezen, speel zelf Xbox. Maargoed, ben wel een man van principe. Als ik fout zit, moet ik op de blaren zitten, maar ik laat ook niet zomaar een mega bedrijf over mijn heen walsen terwijl het niet rechtvaardig is wat zij doen. Al gaat het om 1 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
slijkie schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:23:
[...]

Maargoed.

Want het feit dat je zelf een kopie van software trekt maakt het legaal? Ik zou me nog eens inlezen in het auteursrecht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
Oke mensen, snap ik, maar het punt is, die hele roms zijn er niet eens op geweest en heb die emulator er ook niet op gekregen. Dat is niet gelukt, dit kan Nintendo niet ruiken.

Waar het om gaat, is dat er nu een algemene ban is van 'alles'. Inclusief mijn aankopen.

Als jullie een illgale versie van office draaien en Microsoft maakt jullie hele PC onbruikbaar, inclusief al jullie Xbox games, Windows versie en alles (Waar je voor betaald hebt).

Dit kan toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:59
Hoe weet je dat je gebanned bent omdat je ooit gezocht hebt op een emulator? Laat staan, hoe weet Nintendo dat dit misschien ooit jouw intentie was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Junia schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:02:
Hoe weet je dat je gebanned bent omdat je ooit gezocht hebt op een emulator? Laat staan, hoe weet Nintendo dat dit misschien ooit jouw intentie was?
Geen idee, vandaag Nintendo gebeld en werd mij vermeld dat er een Ban is.

Over die emulator doe ik een gok, enige wat ik ooit los van de games heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:59
slijkie schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:05:
[...]

Over die emulator doe ik een gok, enige wat ik ooit los van de games heb gedaan.
Klinkt erg vaag om eerlijk te zijn, of heb je destijds iets aan je Nintendo proberen te modden?
Wat zegt Nintendo dat de reden van de ban is? Neem aan dat ze niet zomaar iemand bannen zonder reden op te geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:28

Player1S

Probably out in the dark

Junia schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:07:
[...]

Klinkt erg vaag om eerlijk te zijn, of heb je destijds iets aan je Nintendo proberen te modden?
Wat zegt Nintendo dat de reden van de ban is? Neem aan dat ze niet zomaar iemand bannen zonder reden op te geven.
Het lijkt er op alsof we wat cruciale informatie missen in z;n verhaal.....

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

slijkie schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:38:
Klopt, maar vergis je niet. Een ToS kan zoveel zeggen. Nintendo is een mega groot bedrijf, die vanalles erin kan zetten, ook als dat in enkele landen niet eens mag, dit gebeurd vrij regelmatig.
Je hebt dus blind akkoord geklikt toen je de Switch in gebruik nam? Je had dus gewoon op voorhand kunnen weten dat Nintendo zich het recht voorbehoud om toegang te blokkeren tot de eShop wanneer je dingen doet op de Switch die niet de bedoeling zijn. Waarom zou Nintendo dan op de blaren moeten gaan zitten omdat jij de voorwaarden schendt en ze niet eens gelezen heeft?
Een zaak aanspannen is inderdaad mega lastig, vooral omdat dit helaas mega grote bedrijven zijn, waar je alleen amper wat tegen kunt doen.
Een zaak ervan maken is zo lastig niet en met een dergelijke houding zal een bedrijf zich ook niet aan de wet gaan houden, als het wel zou mogen. Beetje vicieuze cirkel op deze wijze.
Om heel eerlijk te zijn, is het de Nintendo van mijn vrouw, dat hele Nintendo zal mij een worst wezen, speel zelf Xbox.
Wie de gebruiker is, maakt toch niets uit? :?
Maargoed, ben wel een man van principe. Als ik fout zit, moet ik op de blaren zitten, maar ik laat ook niet zomaar een mega bedrijf over mijn heen walsen terwijl het niet rechtvaardig is wat zij doen. Al gaat het om 1 euro.
Als Nintendo niet toestaat dat je custom firmware draait om ROMs te kunnen spelen, staan ze zover ik weet volkomen in hun recht, is gewoon binnen de wet, naar mijn weten. En anders omzeil je moedwillig een (elektronische) beveiliging, wat ook niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:07

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

En je hebt niet op een beleefde manier gevraagd wat je zou kunnen of moeten doen om deze ban ongedaan te maken? Het lijkt mij dat Nintendo ook liever een klant heeft die games blijft kopen aangezien ze op de console niet heel veel winst maken. Nu zijn ze in principe een klant kwijt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sorry? Uit het artikel;
Software wordt vaak geleverd op dragers zoals CD-ROM's of floppy discs. Omdat die beschadigd of kwijt kunnen raken, is het verstandig een reservekopie (backup) van de software te maken. De auteurswet regelt dat dit in principe mag. Wel moet het maken van de reservekopie "noodzakelijk" zijn voor "het met dat werk beoogde gebruik".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-08 16:37
CH4OS schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:16:
[...]
Sorry? Uit het artikel;
[...]
De reservekopie moet noodzakelijk voor het beoogde gebruik zijn.
Het noodzakelijk gebruik is dus het gebruik op de GBA
(zie ook: http://www.iusmentis.com/...eservekopie/#noodzakelijk)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Puc van S. Daarover ontstaat dus wat verwarring en is ook geen jurisprudentie van. ;) Het is op het moment op meerdere manieren op te vatten. Wat de juiste is, zal iemand een keer moeten laten toetsen tegenover een rechter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar om zo'n emulator te installeren, ben je aan de gang gegaan met CFW? Dat geval boeit het geen kloot wat je wilde installeren, maar puur het punt dat je bent gaan rommelen met het OS van het systeem.

Je moet een stap terug kijken wat je aan het doen was, dit heeft niets te maken met een emulator (wel of niet legaal), maar het installeren an sich, dat hoogwaarschijnlijk niet mag van de TOS van Nintendo.

Als ik snel wat zoek rond installeren van emulators, moet je inderdaad met OFW/CFW werken, zelfs zonder, neem ik aan dat er genoeg logging in dat ding zit, dat ze zien dat jij zit te kloten met je switch wat Nintendo niet helemaal leuk vind.

Is het volgens de wet? Geen idee. Mag dit? Geen idee*. Doen ze dit? Blijkbaar. Maar gelijk hebben en gelijk krijgen.. daar zit een wereld van verschil tussen.

*zover ik weet, blokkeren ze enkel toegang tot hun services/diensten, niet de werkend van het apparaat zelf, en van wat ik toen heb gelezen rond de PS3, is dat wel volledig legaal.

Ik heb zelfs aantal MMO's die mij een ban opleverde omdat er in een scan dus 'cheatengine' was gevonden, totaal niet gerelateerd aan de MMO zelf, maar anti-cheat vond die -> ban. Discussie of een anti-cheat van een game zomaar je hele PC mag scannen loopt nog steeds, maar gelijk hebben en gelijk krijgen.. mijn account zit nog steeds op slot :P

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 27-08-2018 16:40 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-08 10:14
Tsja, als je begint aan het modden van zo'n device (Dit is met de playstation zo, met de xbox zo, en zo ook met de switch) weet je dat het niet mag en dat je risico's loopt dat je gebanned wordt.
Ik vrees voor je dat ze hier gewoon in hun recht zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 15:39

Dennahz

Life feels like hell should.

Vrij speciaal dat ze je hele console een ban geven. Tenslotte bezit jij de hardware, dus doe je ermee wat je wilt, toch?

Werkt dat ding helemaal niet zonder internetverbinding?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Nouja, ik vind dit allemaal zeer jammer. Hiermee kan ik dus ook geen Firmware updaten, geen games (gekocht) updaten. Niks. Zelfs Wolfenstein en Doom moet ik nu niet uninstallen, want daarvoor heb ik content nodig (een update) om uberhaupt te starten.

Sorry hoor, er kunnen allemaal van die moraalridder antwoordjes komen ipv mee-denken met een mede-tweaker. Het is heel simpel, ik 'wou' een emulator, dit is niet gelukt, te complex. Dus eigenlijk amper wat gedaan, wat precies, weet ik niet. ben er een 'n00b' in.

Nintendo 'netjes' en lang te woord gestaan, en die kunnen niks.

Ik ben nu echt serieus van plan om een SX Pro. te gaan bestellen en dan maar de spellen en updates zo te regelen. Ik houd met netjes altijd overal aan de regels, en nu word ik door een reus gepakt en kan in principe niks meer met dat dure apparaat.

Als het zo moet dan kan Nintendo echt de weet ik veel nogwat krijgen. (Sorry, maar ik kan mij hier echt mega van opwinden. Onrechtvaardigheid.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

wat precies, weet ik niet
Kom op zeg, hoewel het een aardig compleet geheel kan zijn, zijn de stappen daarin meestal beginnen met andere firmware of speciale bootsystemen die bepaalde beveiligingen zal omzeilen. (buiten bergen disclaimers wat er fout kan gaan). Dus een 'weet ik niet' is simpelweg onzin. Welke tool wilde je gebruiken? Had je al iets gedaan en je switch opnieuw opgestart? Daar is al snel uit te herleiden hoever je al ben gegaan met zo'n ding.

Dit heeft niets te maken met moraalridders, dit is altijd een kwestie van simpel nadenken. Als je weet dat je in een grensgebied gaat zitten (simpel, dat zijn die dingen), dan heb je risico's, of dit nu MP3 bestand downloaden is of een 'webstream' kijken is, als je er niets van weet, moet je er ook niet aan beginnen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@slijkie niet om je beter/slechter te laten voelen maar een aantal zaken, zoals Xbox Live of een licentie Office of, in jouw geval, Nintendo, zijn allen "huur" en geen eigendom. Dat klinkt heel krom maar alle kleine letters van Microsoft (in die hoek werk ik ook) spreken erover dat op elk moment de stekker eruit kan worden getrokken en dat je dan nergens meer recht op hebt. Dit kan bewust, zoals bij misdragingen, modificaties, maar ook bij een plots faillissement van de leverancier.

Ongetwijfeld, maar zelf niet gecontroleerd, gelden vergelijkbare kleine letters ook voor een Switch (hardware), games (software) en het "patent" en misbruik van deze zaken. Dan is het, waarschijnlijk, zeer logisch dat Nintendo daar tegen optreedt.

Hopelijk zie je toch nog een mogelijkheid om je reeds gekochte games op een andere manier of nieuw device te kunnen spelen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
SinergyX schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:20:
[...]

Kom op zeg, hoewel het een aardig compleet geheel kan zijn, zijn de stappen daarin meestal beginnen met andere firmware of speciale bootsystemen die bepaalde beveiligingen zal omzeilen. (buiten bergen disclaimers wat er fout kan gaan). Dus een 'weet ik niet' is simpelweg onzin. Welke tool wilde je gebruiken? Had je al iets gedaan en je switch opnieuw opgestart? Daar is al snel uit te herleiden hoever je al ben gegaan met zo'n ding.

Dit heeft niets te maken met moraalridders, dit is altijd een kwestie van simpel nadenken. Als je weet dat je in een grensgebied gaat zitten (simpel, dat zijn die dingen), dan heb je risico's, of dit nu MP3 bestand downloaden is of een 'webstream' kijken is, als je er niets van weet, moet je er ook niet aan beginnen.
Oke, laat ik het dan zo vergelijken:

Apple's iPhone, jailbreaken.

Gevolg: Apple zorgt ervoor dat het toestel nooit meer de Appstore op kan. (het serie nummer)

Samsungs Galaxy lijn, rooten.

Gevolg Samsung zorgt ervoor dat het toestel nooit meer de Play store op kan (serienummer).

Zouden mensen dit pikken? Mag dit?

Snapt iemand uberhaupt mijn punt? :/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:11

RayNbow

Kirika <3

slijkie schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:09:
kan in principe niks meer met dat dure apparaat
Hoezo? Ding doet het toch nog? Alles wat er op staat werkt nog. Fysieke spellen, die werken nog. Fysieke spellen die een firmware update nodig hebben, die werken nog (die firmware update staat op de card).

Vanuit Nintendo's oogpunt ben je online gegaan met een compromised device. Ze kunnen je apparaat niet meer vertrouwen (inclusief je console ID waar je niet aan mag komen). Nintendo's enige oplossing is om geen onlinediensten aan te bieden.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Als ze in de voorwaardes zetten dat dat niet mag, vind ik het prima.
Met jailbreaken gebeurt dat ook gewoon volgens mij. Kan het zo snel niet vinden, maar als Apple er achter komt dat je telefoon gejailbreaked is, word je ook van de store af gegooid.

Ja, als je iets gaat doen wat heel dicht bij illegaal zit, kan je er op wachten dat je geband word. Dat vind ik gewoon normaal.
Want emulators kunnen legaal zijn, maar 99% van de tijd zijn ze dat gewoon niet. Kan je legale roms hebben, als je met een illegale bios speelt, is het nog steeds illegaal.

Geen aannames en niet op de man aub

[ Voor 69% gewijzigd door Geronimous op 28-08-2018 00:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
*snip*
RayNbow schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:30:
[...]

Hoezo? Ding doet het toch nog? Alles wat er op staat werkt nog. Fysieke spellen, die werken nog. Fysieke spellen die een firmware update nodig hebben, die werken nog (die firmware update staat op de card).

Vanuit Nintendo's oogpunt ben je online gegaan met een compromised device. Ze kunnen je apparaat niet meer vertrouwen (inclusief je console ID waar je niet aan mag komen). Nintendo's enige oplossing is om geen onlinediensten aan te bieden.
Wolfenstein, Doom en volgens mij enkele anderen. MOET ik een update downloaden, kan het anders niet starten. :/

Maarja zoals ik zei, Nintendo dwingt mij nu om volledig illigaal te gaan. Of het ding in de prullenbak mieteren.

Uiteraard kan iedereen "ja maar toen... ja maar had je maar..." Heb ik niks aan.

Met jailbreak & root kan je terug. Maar met dit is puur iets 'onklaar' maken. Zuivere diefstal vind ik zelf.

Mijn hoop is ook dat de EU Nintendo een dikke vette miljarden boete zal opleggen. Dit zal uiteraard niet gebeuren, maar het wensen mag altijd. :/

[ Voor 22% gewijzigd door Geronimous op 28-08-2018 00:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Nu online
Niet zo op de man, dat kan veel netter. Dit voegt zo niets aan de discussie toe

[ Voor 99% gewijzigd door Geronimous op 28-08-2018 00:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

slijkie schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:36:
[...]

Wolfenstein, Doom en volgens mij enkele anderen. MOET ik een update downloaden, kan het anders niet starten. :/
Voor Doom alleen voor multiplayer. Daarnaast, zolang je de zooi al gedownload hebt, dan blijft het werken totdat je je systeem herformatteert.
Maarja zoals ik zei, Nintendo dwingt mij nu om volledig illigaal te gaan. Of het ding in de prullenbak mieteren.
Of gewoon je Switch te gebruiken voor homebrew-doeleinden. De hardware zelf doet het nog prima.

En als je per se van onlinediensten gebruik wilt maken, gewoon een nieuwe Switch kopen.
Uiteraard kan iedereen "ja maar toen... ja maar had je maar..." Heb ik niks aan.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SVQLdNI.png
Met jailbreak & root kan je terug. Maar met dit is puur iets 'onklaar' maken. Zuivere diefstal vind ik zelf.
Nee, je kan niet terug(**) na het hacken van je Switch. Wie weet heb jij je console-ID uitgelezen en ergens anders gepubliceerd. Nintendo detecteerde dat er iets vreemd was met je Switch en kon daardoor niets meer van jouw apparaat vertrouwen.

spoiler: (**)

(**) Niet geheel waar. Er is een mogelijkheid om na de boel gehackt te hebben terug te gaan naar een schone staat, maar dat is iets, gezien de vele reports over bans, wat weinig mensen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
houd het bij een TR

[ Voor 94% gewijzigd door Geronimous op 28-08-2018 00:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Nu online
*snip*

[ Voor 98% gewijzigd door Geronimous op 28-08-2018 00:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
Dezelfde discussie over bans een paar maanden terug op o.a. NintendoSoup, Wololo.net en The Verge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Tuurlijk mag dat wel. De hardware is nog steeds prima tweakbaar.

En als we het toch hebben over "beetje tweaken mag niet". Probeer maar eens onverantwoorde aanpassingen aan een motorvoertuig aan te brengen en vervolgens de weg er mee op te gaan. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door RayNbow op 27-08-2018 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
TR...

[ Voor 98% gewijzigd door Geronimous op 28-08-2018 00:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:13

Blokker_1999

Full steam ahead

Tweaken mag uiteraard wel, maar wees bewust van de mogelijke gevolgen. Het lijkt mij dat Nintendo mogelijks in zijn recht staat door jouw device te weren van hun diensten. Helemaal zeker kunnen we spijtig genoeg alleen maar zijn als je een vervolg stap zou nemen en naar de rechter gaan.

Je hebt hier een risico genomen waarvan je de gevolgen foutief hebt ingeschat. Kan gebeuren. En ja, je bent niet de eerste tweaker die een investering sterk zijn waarde ziet verliezen door iets te proberen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:34
slijkie schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:51:
[...]

Onzin, je kan zeggen wat je wilt, ik vind wat Nintendo doet NIET door de boeg kan. En dan ga je nog persoonlijk erbij betrekken over wat voor iemand ik ben in mijn relatie? Wat doet dat er nou toe?
Wereld op zn kop 8)7
Kan je wel vinden maar je zit gewoon fout. En een topic openen om alleen bevestiging van je eigen denken te willen is ook op zn best kinderachtig. Kom nou maar gewoon de consequenties van JOU akties onder ogen. Een ander heeft het echt niet gedaan en Nintendo staat vol in haar recht hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Mutatie schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 18:06:
[...]

Wereld op zn kop 8)7
Kan je wel vinden maar je zit gewoon fout. En een topic openen om alleen bevestiging van je eigen denken te willen is ook op zn best kinderachtig. Kom nou maar gewoon de consequenties van JOU akties onder ogen. Een ander heeft het echt niet gedaan en Nintendo staat vol in haar recht hier.
Helemaal prima. +1 voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:51
@slijkie sorry, beugel niet boeg.

Overigens als je vind dat er wat moet veranderen, dan moet je procederen. Zolang niemand dat doet, zal er ook niets veranderen.

Daarnaast ligt het niet ineens aan ons of het forum als je je gelijk niet krijgt. Wellicht je hand in eigen boezem steken.

Als je je switch softmod wat nodig is voor emulatoren of überhaupt aanpassingen buiten Nintendo om, blijft er altijd wat achter wat Nintendo kan detecteren. Zou vinden het genoeg om te flaggen voor een ban-wave. En daar zit jij nu bij. Jammer maar helaas.
Of neem je verlies en koop een nieuwe, of ga procederen zodat er jurisprudentie over komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-08 08:25

Denko

|{ing Øf ßlitz

He maare... Wil je dat ding nou kwijt of niet. Las iets over een prullenbak? Hierbij 40 euro geboden iig. Mag je de joycons houden.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nu één van de weinigen die het wel belachelijk vind? Tuurlijk, je moet niet van dat soort geintjes uithalen, maar om dan op afstand een apparaat onklaar te maken vind ik echt te ver gaan. En laten we eerlijk zijn, iemand de firmware onthouden is zo goed als het apparaat onklaar maken als alle games over drie maand die update nodig hebben.

Laat TS anders 25 euro aftikken om hem weer te resetten met een laatste kans melding, dan komt de boodschap ook wel aan. Nu betaal je goed geld voor een fysiek device, wat gewoon onbruikbaar wordt gemaakt.

Hoe werkt dit als je dit op dag 1 doet en je aankoop terugstuurt? De winkel verkoopt deze weer als nieuw en de volgende aankoper zit met de rotzooi. En zodra deze de boel daarom terugstuurt zit de retailer ermee.

Ik keur het gebruik van roms niet goed, maar ik had morgen het juridisch loket gebeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-08 08:25

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 18:25:

Ik keur het gebruik van roms niet goed, maar ik had morgen het juridisch loket gebeld.
Ja, ik gun die gasten ook wel een goede lachbui inderdaad.
Het apparaat is niet onklaar gemaakt, alleen de toegang tot de online diensten is geweigerd omdat het een gecomprimeerd apparaat is. God mag weten wat voor troep op zo'n ding zit, dat moet je als bedrijf niet willen op je netwerk. Dat dat altijd goed ging bij Nin is omdat het bestuur vol met oude mannetjes zit (zat?) die nog steeds dachten dat het internet een rage was die elk moment kon overwaaien. (als je het online systeem nu ziet ben ik bang dat ze er nog zitten)

Als die een nieuwe koopt kan die gok ik zo weer bij zijn aankopen. Maar zelfs als dat niet zo is, daar teken je voor op het moment dat je je voorwaarden accepteert.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:34
Ben ik nu één van de weinigen die het wel belachelijk vind? Tuurlijk, je moet niet van dat soort geintjes uithalen, maar om dan op afstand een apparaat onklaar te maken vind ik echt te ver gaan. En laten we eerlijk zijn, iemand de firmware onthouden is zo goed als het apparaat onklaar maken als alle games over drie maand die update nodig hebben.

Laat TS anders 25 euro aftikken om hem weer te resetten met een laatste kans melding, dan komt de boodschap ook wel aan. Nu betaal je goed geld voor een fysiek device, wat gewoon onbruikbaar wordt gemaakt.

Hoe werkt dit als je dit op dag 1 doet en je aankoop terugstuurt? De winkel verkoopt deze weer als nieuw en de volgende aankoper zit met de rotzooi. En zodra deze de boel daarom terugstuurt zit de retailer ermee.

Belachelijk vind ik het niet maar ben het verder wel met je eens. En er mogen best stappen stappen genomen worden. Het is meer de toon van de reacties.
Maar, het apparaat werkt nog steeds, schrijf je eigen code er maar voor :+ Persoonlijk vind ik Nintendo zeker in haar recht staan, piracy is een serieus probleem en mogen best consequenties tegenover staan. Jamaar ik heb het niet geweten en het is allemaal hullie schuld, die vlieger gaat echt niet op. Van mijn part hack, crack en download je wat je wil, hang dan alleen niet zo zwaar de slachtoffer uit.
Firmware is niet van jou, kloten met firmware kan consequenties hebben(ban), dat is niet zo moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

En laten we eerlijk zijn, iemand de firmware onthouden is zo goed als het apparaat onklaar maken als alle games over drie maand die update nodig hebben.
:F

spoiler:
Lees het topic nog eens door.

[ Voor 7% gewijzigd door RayNbow op 27-08-2018 19:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-08 09:19
slijkie schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:56:
Oke mensen, snap ik, maar het punt is, die hele roms zijn er niet eens op geweest en heb die emulator er ook niet op gekregen. Dat is niet gelukt, dit kan Nintendo niet ruiken.

Waar het om gaat, is dat er nu een algemene ban is van 'alles'. Inclusief mijn aankopen.

Als jullie een illgale versie van office draaien en Microsoft maakt jullie hele PC onbruikbaar, inclusief al jullie Xbox games, Windows versie en alles (Waar je voor betaald hebt).

Dit kan toch niet?
Als je Microsoft Windows gebruikt is je PC sowieso al onbruikbaar..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
RayNbow schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:49:
[...]

Tuurlijk mag dat wel. De hardware is nog steeds prima tweakbaar.

En als we het toch hebben over "beetje tweaken mag niet". Probeer maar eens onverantwoorde aanpassingen aan een motorvoertuig aan te brengen en vervolgens de weg er mee op te gaan. ;)
Nou.... :-) dat kán gunstig uitpakken...

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 19:24
Toch denk ik dat het juridisch best nog wel gecompliceerder kan zijn dan dat iedereen denkt. Jammer dat in Nederland nog nooit iemand de juridische weg bewandeld heeft, zou bijzonder waardevolle jurisprudentie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mutatie schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 18:43:
[...]

Belachelijk vind ik het niet maar ben het verder wel met je eens. En er mogen best stappen stappen genomen worden. Het is meer de toon van de reacties.
Maar, het apparaat werkt nog steeds, schrijf je eigen code er maar voor :+ Persoonlijk vind ik Nintendo zeker in haar recht staan, piracy is een serieus probleem en mogen best consequenties tegenover staan. Jamaar ik heb het niet geweten en het is allemaal hullie schuld, die vlieger gaat echt niet op. Van mijn part hack, crack en download je wat je wil, hang dan alleen niet zo zwaar de slachtoffer uit.
Firmware is niet van jou, kloten met firmware kan consequenties hebben(ban), dat is niet zo moeilijk.
Dat ben ik wel met je eens, maar net als de toon misschien wat gematigd mag worden, mag de actie van nintendo dat ook wel naar mijn mening.
RayNbow schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:01:
[...]

:F

spoiler:
Lees het topic nog eens door.
spoiler:
"Ze hebben niet alleen de eshop toegang uitgeschakeld, maar alles. Dus ook geen Firmware update, geen game updates, geen aankopen binnen halen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:26:

[...]

spoiler:
"Ze hebben niet alleen de eshop toegang uitgeschakeld, maar alles. Dus ook geen Firmware update, geen game updates, geen aankopen binnen halen."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08 16:04
Het is natuurlijk erg vervelend dat je gebanned bent, maar als Tweaker weet je ook dat er nou eenmaal risico aan zit...

Als je een aantal keer tegen een cheater hebt gespeeld die zijn Switch heeft gemod...dan ga je toch ook denken..Nintendo fix die shit...Dat doen ze nu dus, ze willen geen gekloot met piracy en met cheaters en hebben een duidelijke richtlijn getrokken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:37

MrMonkE

★ EXTRA ★

[...]

Nintendo nederland?
Probeer een https://autoriteitpersoon...cyrechten/recht-op-inzage ?
(Zijn wel kosten aan verbonden vermoed ik)

Ik weet niet of dit echt een goed idee is, ik reken op reactie van iemand die dat wel op waarde kan inschatten, maar het is wat in mij op komt als ik dit probleem zou hebben.
Zeg ook dat het doel is de reden van de ban te weten te komen.

Raar dat ze niet aangeven waarom het geband is.

"U bent gebanned want u heeft iets gedaan wat niet mag" lijkt me niet specifiek genoeg.

Success in elk geval met hem unbanned te krijgen. }:O

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • Beste antwoord
  • +6 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:34

SomerenV

It's something!

@TS Is het een tijdelijke ban of perma ban? Tijdelijk zou in mijn ogen nog wel oké zijn, maar vermeld als Nintendo zijnde dan op z'n minst ook even waarvoor je een ban hebt gekregen. Maar meteen een console helemaal afschrijven is gewoon not done. Ik vraag me ook af of zoiets überhaupt toegestaan is volgens de Europese regelgeving.

Verder aan alle moraalridders hier: ga je schamen. Iedereen doet wel eens iets wat niet mag. Denk aan een illegaal MP3'tje op je telefoon/mp3-speler, een illegale video willen bekijken, een illegale game spelen, of andere dingen doen die volgens een ToS niet mogen. Stel je voor dat bij ál die zaken je apparaat direct zo goed als onklaar wordt gemaakt. Geen updates meer, je mag geen aankopen meer doen op dat platform en veel functionaliteiten worden uitgeschakeld. Geen specifieke reden, gewoon pats boem.

99,9% van de mensen leest de ToS niet want bergen aan tekst en veelal niet interessant. Ik durf er dan ook m'n hand voor in het vuur te steken dat de meesten hier de diverse ToS'en ook nooit lezen. Maar dan nu wel met het vingertje gaan wijzen.

Nintendo reageert in dit geval gewoon zwaar overtrokken. Een waarschuwing had al volstaan. Een ban slaat gewoon nergens op.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

SomerenV schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:58:
@TS Is het een tijdelijke ban of perma ban? Tijdelijk zou in mijn ogen nog wel oké zijn,
Waarom? Leg eens uit waarom zou dat okay zijn? Wat voor nut heeft een ban dan? Dit gaat niet om slecht gedrag waarbij een forumgebruiker een week op vakantie gestuurd wordt om af te koelen, maar om een apparaat dat niet meer te vertrouwen is. Nintendo wil in haar netwerk alleen apparaten die door Nintendo goed gekeurde code draait. Bij een gehackt apparaat kan die garantie niet meer gegeven worden. Tevens kunnen de sleutels ondertussen gedumpt zijn, wat anderen in staat stelt om als dit gehackte apparaat voor te doen. Gevolg: Nintendo kan nu niet met zekerheid zeggen of het om de Switch van de TS gaat of die van een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie

Perma-ban. Waarom konden ze niet zeggen bij support. Nintendo gaat ook niet uitzoeken hie of wat per case. Dus zelfs als het een onrechtmatige ban is (false-positive) heb je gewoon pech. Oftewel het speelt voor eigen rechter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tri Force
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-08 08:42
Betrapt met de vingers in de koekjestrommel! en dan onschuld roepen :+ Joker het is en blijft onrechtmatig gebruik of het nu werkt of niet.

Als de consument de overeenkomst niet na komt waarom zou de fabrikant dan wel ? gaat toch nergens over wel rechten vragen en niet de verplichtingen na komen.

Volgens mij ga je eerst met de voorwaarden van de hardware akkoord en dan nog eens de software en nog eens een account... 3 strikes your out!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Je sluit bij aankoop een overeenkomst met Nintendo, en die handhaven ze. Heel simpel. Niks ‘eigen rechter’. En het doelbewust omzeilen van beveiligingen is sowieso niet toegestaan. Ook heel simpel. En wat ook eenvoudig is: root toegang op mobieltjes is een slechte vergelijking omdat er ook fabrikanten zijn die dat niet meer toestaan, en een aantal die dat wél doen. Dus dan mag het in die gevallen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
DigitalExcorcist schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:50:
Je sluit bij aankoop een overeenkomst met Nintendo, en die handhaven ze. Heel simpel. Niks ‘eigen rechter’. En het doelbewust omzeilen van beveiligingen is sowieso niet toegestaan. Ook heel simpel. En wat ook eenvoudig is: root toegang op mobieltjes is een slechte vergelijking omdat er ook fabrikanten zijn die dat niet meer toestaan, en een aantal die dat wél doen. Dus dan mag het in die gevallen wel.
Moet ook alles voorkauwen hé, en die fabrikanten die dan ‘niet’ toestaan? Waar je heel ‘leuk’ een overeenkomst hebt bij aankoop, blokeren die het serie nummer permanent? Goh, zou toch prachtig zijn, dan zijn ineens wel alle poppen aan het dansen. Maargoed, prima joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:53:
[...]

Moet ook alles voorkauwen hé, en die fabrikanten die dan ‘niet’ toestaan? Waar je heel ‘leuk’ een overeenkomst hebt bij aankoop, blokeren die het serie nummer permanent? Goh, zou toch prachtig zijn, dan zijn ineens wel alle poppen aan het dansen. Maargoed, prima joh.
Van mij hoef je niks voor te kauwen hoor, het is super simpel en kristalhelder wat wel en niet mag. Zelfs vóór aankoop van het product kun je de overeenkomst lezen (staat achterop de doos van de Switch voordat je ‘m uitpakt zelfs, dat oneigenlijke wijzigingen niet toegestaan zijn etc). Met die informatie kun je beslissen om een apparaat wel of niet te kopen.

Vwb telefoonfabrikanten:

Dat zouden ze inderdaad mogen doen ja. Niet zozeer het serienummer maar meer het IMEI-nummer dan.

Zonde van ‘t geld geweest, dat wel. Maar ach. De kroeg of de kermis is duurder, op jaarbasis ;)

Trouwens, zelfs op bierflesjes staat nog dat het flesje eigendom blijft van de brouwerij, die mag je ook niet zomaar weggooien....

Succes met je onderzetter *mic drop*

[ Voor 31% gewijzigd door DigitalExorcist op 28-08-2018 08:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-08 12:27
Als ik Gbatemp en /r/switchhaxing goed gevolgd heb is de ban behoorlijk permanent dus zou ik:
- Jezelf goed inlezen in Fusée Gelée en de homebrew scene en deze Switch (en games) updaten via homebrew. Lekker offline emulators spelen en alle games die je wilt. :)
- (optioneel) Een tweede switch kopen voor het online gedeelte.

Het is heel simpel: Nintendo moet een breach-of-trust behouden met haar consoles en heeft na (felle) kritiek van de voorgaande generaties (Wii, WiiU, 3DS) eindelijk een certificaten systeem gemaakt waardoor deze goed te behouden is. De vorige generaties waren namelijk bezaaid met hackers, cheaters en piraten. Prima zaak dit imho. Als je wilt piraten kan dat alsnog prima offline maar val je nu gegarandeerd niemand online er mee lastig.

En legaal? Jazeker. Je sluit een overeenkomst af om de online diensten van de fabrikant te gebruiken. Je logt dus in op 'hun' servers met een beveiligde verbinding. Als die verbinding niet meer te vertrouwen is zou ik die zelf ook niet meer toelaten op mijn servers.

Mocht je alsnog extra werk er van willen maken kun je dit draadje volgen: https://gbatemp.net/threa...ban-gdpr-template.516250/
Misschien heeft de EU toch een iets strakker toezicht dat je in ieder geval nog je games/console kunt updaten. Who knows.
Guarantees?
Absolutely none. What do you have to lose? (Except for time, but I've minimized this for you).
Some people in this topic have magic-8-balls and a glass ball to see the future. Or have a 20 year law degree and such to know everything. My advise, ignore them. Commenting without having it tried out is utterly useless.
Daarnaast: Je vergelijking met root / jailbreaken gaat niet helemaal op. Samsung heeft bijvoorbeeld Knox waarbij eenmalig rooten permanent een (hardware) fuse omzet waardoor je bepaalde Samsung diensten niet meer mag gebruiken. Google heeft nu safety net waardoor je na root (of Xposed) niet meer kunt inloggen op een groot aantal apps. (Waaronder Snapchat, Pokemon Go). Probeer je dat alsnog te omzeilen krijg je daar ook gewoon zonder pardon een ban.

[ Voor 49% gewijzigd door KirovAir op 28-08-2018 08:28 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-08 18:37

Wie ben jij om ons de les te lezen? Waar haal jij dat gore lef vandaan? Je weet toch wat de consequenties kunnen zijn? Je weet gewoon dat er een kans is dat Nintendo dat afstraft? Hij denkt er in de toekomst wel 2x over na om dit nog eens bij een Nintendo product te proberen. En ja er is wel een specifieke reden. De topicstarter geeft zelf al aan dat hij dingen heeft geprobeerd die niet door de beugel kunnen en daar is hij nu voor gestraft. De topicstarter ontkent het niet eens.

Dat jij vervolgens gemarkeerd wordt als beste antwoord geeft al aan dat hij eigenlijk gewoon wil horen dat hij gelijk heeft en hij heel zielig is. Nou mooi niet. Blij dat Nintendo keihard optreedt tegen deze praktijken. :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slijkie
Kaasje123 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:30:
[...]

Wie ben jij om ons de les te lezen? Waar haal jij dat gore lef vandaan? Je weet toch wat de consequenties kunnen zijn? Je weet gewoon dat er een kans is dat Nintendo dat afstraft? Hij denkt er in de toekomst wel 2x over na om dit nog eens bij een Nintendo product te proberen. En ja er is wel een specifieke reden. De topicstarter geeft zelf al aan dat hij dingen heeft geprobeerd die niet door de beugel kunnen en daar is hij nu voor gestraft. De topicstarter ontkent het niet eens.

Dat jij vervolgens gemarkeerd wordt als beste antwoord geeft al aan dat hij eigenlijk gewoon wil horen dat hij gelijk heeft en hij heel zielig is. Nou mooi niet. Blij dat Nintendo keihard optreedt tegen deze praktijken. :w
Valt mee hoor, gedurende de nacht is het bij mij omgegegaan van straf naar kado. Even goed gelezen hier, en heb hierdoor een fantastisch apparaat, Nintendo verliest geld, zal iedereen die ik tegen kom (mond op mond reclame is de beste zeggen ze toch?) ook 'proper' advies geven. Alleen maar mooi. :)

Dit hele topic was puur om te kijken of dit 'juridisch' wel mag. Op EU niveau. Niet of jan & alleman het fijn vind dat Nintendo dit doet. Maar 9 van de 10 antwoorden zijn alleen meningen. Facebook, Google, Starbucks en nog 99 anderen doen ook zoveel dingen met hun "contract" en "agreements", waarna (als je Tweakers leest) toch een flink aantal 'ineens' terug gevloten worden.

Als jij met je auto 150 rijd (waar je 130 mag), heb jij de 'algemene voorwaarden' van de weg geschonden, als de Politie dan even jou auto compleet onklaar maakt, of sorry, niet onklaar, dat is fout. Want dat is het niet. Je mag niet meer op de weg. Je kan wel nog rondjes in jou tuin rijden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-08 20:46
slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:58:
[...]

Valt mee hoor, gedurende de nacht is het bij mij omgegegaan van straf naar kado. Even goed gelezen hier, en heb hierdoor een fantastisch apparaat, Nintendo verliest geld, zal iedereen die ik tegen kom (mond op mond reclame is de beste zeggen ze toch?) ook 'proper' advies geven. Alleen maar mooi. :)

Dit hele topic was puur om te kijken of dit 'juridisch' wel mag. Op EU niveau. Niet of jan & alleman het fijn vind dat Nintendo dit doet. Maar 9 van de 10 antwoorden zijn alleen meningen. Facebook, Google, Starbucks en nog 99 anderen doen ook zoveel dingen met hun "contract" en "agreements", waarna (als je Tweakers leest) toch een flink aantal 'ineens' terug gevloten worden.

Als jij met je auto 150 rijd (waar je 130 mag), heb jij de 'algemene voorwaarden' van de weg geschonden, als de Politie dan even jou auto compleet onklaar maakt, of sorry, niet onklaar, dat is fout. Want dat is het niet. Je mag niet meer op de weg. Je kan wel nog rondjes in jou tuin rijden. 8)7
Weinig juridisch besef, aangezien je nu minimaal 2 rechtsgebieden door elkaar gebruikt. Heel kort:

Vanuit de EU bestaan richtlijnen omtrent de bescherming van de consument als het gaat om algemene voorwaarden. Deze zijn door de wetgever omgezet in een aantal bepalingen in boek 6 van het BW. Bepalingen die staan opgenomen op de "zwarte lijst" zijn per definitie niet toegestaan, bepalingen op de "grijze lijst" worden vermoed onredelijk bezwarend te zijn.

Nintendo heeft in haar AV bepaling(en) opgenomen waarin zij duidelijk aangeeft dat zij jou kan weren van het netwerk wanneer jij wijzigingen aanbrengt aan de software van het apparaat. Jij hebt dit gedaan dan wel geprobeerd te doen en Nintendo heeft vervolgens actie ondernomen. Dit is gewoon toegestaan, volgens zowel de eu richtlijn als de NL wet.

Enkel wanneer een bepaling zeer onredelijk is, kan een rechter deze aan de kant schuiven op basis van de redelijkheid en billijkheid. Dit is echter een zeer, zeer hoge drempel, enkel bedoeld als vangnet voor juridisch totaal onwenselijke situaties en ik zie niet in waarom dat in dit geval zou moeten gelden.

Als we toch bezig zijn, zullen we het nog even hebben over hoe jij hebt getracht het auteursrecht van Nintendo te schenden?

Niet om nu de moraalridder uit te hangen, maar wel even om wat context te scheppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

slijkie schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:26:
Oke, laat ik het dan zo vergelijken:

Apple's iPhone, jailbreaken.

Gevolg: Apple zorgt ervoor dat het toestel nooit meer de Appstore op kan. (het serie nummer)
Volgens mij heeft Apple dit ook wel gedaan, inderdaad. Ik heb echter al jaren geen iOS meer, dus zou het niet weten of dat nog zo is.
Samsungs Galaxy lijn, rooten.

Gevolg Samsung zorgt ervoor dat het toestel nooit meer de Play store op kan (serienummer).
De Play-store is van Google, Samsung kan daar geen beheer op doen. Wel op de eigen Galaxy Store. Zover ik weet worden cheaters in Pokemon Go goed aangepakt, of zich dat ook vertaald naar de Play-store, weet ik niet.
Zouden mensen dit pikken? Mag dit?
Of ze het pikken is natuurlijk retorisch, of het mag, jazeker. Zover ik weet is het binnen de wet, dus waarom zou het niet mogen?
Snapt iemand uberhaupt mijn punt? :/
Ja, die snap ik. Maar snap jij dat wij er ook maar weinig aan kunnen doen? Dit is overigens al langer aan de gang, in elk geval sinds mei 2018; bron. In dat artikel wordt ook een passage gegeven van de EULA:
Subject to the terms of this Agreement, you may use the software, content, and data that came with the Console, or that is compatible with or authorized for use in connection therewith, including any updates or replacement to that software, content, or data that we or our authorized providers make available to you (collectively, the “Software”). The Software is licensed, not sold, to you solely for your personal, noncommercial use on the Console. You may not publish, copy, modify, reverse engineer, lease, rent, decompile, disassemble, distribute, offer for sale, or create derivative works of any portion of the Software, or bypass, modify, defeat, tamper with, or circumvent any of the functions or protections of the Console, unless otherwise permitted by law. Content obtained through the use of an unauthorized device, or through the unauthorized modification of Console hardware or software, may be removed. You agree not to use the Console in an unlawful manner or to access the consoles, devices, accounts, or data of others (including Nintendo) without their (or our) consent.
Het vetgedrukte deel lijkt me duidelijk, het onderstreepte is ter aanvulling bij @MAX3400 zijn opmerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:58:
[...]

Als je een artikel 5 te pakken krijgt mag je een EMG cursus volgen, en gaat het van je punten af (als je een puntenrijbewijs hebt). In het ergste geval ben je je rijbewijs een poos kwijt. En jij hebt een artikel 5 te pakken.

En prima als je mond-tot-mond gaat verkondigen dat Nintendo ruk is. Niemand die je zal missen 😜 en met zoveel miljoenen verkochte exemplaren zal het Nintendo ook worst wezen. “Wij” spelen ondertussen gewoon de leukste games wél gewoon online op het goedkoopste online netwerk. En als je denkt dat Sony of MS niet bannen bij gehackte consoles: think again.... en dan betaal je nog flink méér per maand dan bij Nintendo die verreweg het goedkoopste online abo heeft.

Maareh, succes en zo 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@DigitalExcorcist Artikel 5 is niet per definitie een EMG-cursus, maar dat is offtopic. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 28-08-2018 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:55

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Jouw vergelijking met te snel rijden gaat weldegelijk op. Je hebt namelijk gradatisch in strafmaat afhankelijk hoeveel te snel jij rijdt. Bij 120 > 150 = 30 KM te hard is een boete. Rijdt je 50 KM te hard is een boete + aantekening en rijbewijs tijdelijk ingenomen (temp ban). Rijdt je daar in tegen 70 KM te hard wordt jouw auto en rijbewijs ingenomen (temp ban + inname hardware). Auto dusdanig aangepast dat deze niet meer aan de specificaties voldoet, levert een perm. ban op, met andere woorden je mag er de weg niet meer mee op. Jij hebt dit laatste gedaan met de betreffende switch.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
DigitalExcorcist schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:20:
[...]

Als je een artikel 5 te pakken krijgt mag je een EMG cursus volgen, en gaat het van je punten af (als je een puntenrijbewijs hebt). In het ergste geval ben je je rijbewijs een poos kwijt. En jij hebt een artikel 5 te pakken.

En prima als je mond-tot-mond gaat verkondigen dat Nintendo ruk is. Niemand die je zal missen 😜 en met zoveel miljoenen verkochte exemplaren zal het Nintendo ook worst wezen. “Wij” spelen ondertussen gewoon de leukste games wél gewoon online op het goedkoopste online netwerk. En als je denkt dat Sony of MS niet bannen bij gehackte consoles: think again.... en dan betaal je nog flink méér per maand dan bij Nintendo die verreweg het goedkoopste online abo heeft.

Maareh, succes en zo 👍🏼
Waarom zou het verreweg het goedkoopste abo zijn _O-

En wat je zegt over EMG klopt exact, maar mag je 'nooit' meer de weg op met jou auto? Je draait er compleet omheen. Maargoed, maakt niet uit. Jij betaald voor je fantastische online spelen, ik ook maar op een console die daadwerkelijk voor gamers is gemaakt. Tevens mag jij delen van jou salaris gaan inleveren voor nieuwe content. Ik mag dit 'helaas' niet meer doen van Nintendo.

"Jawel, dat mag jij wel, fysieke cartridges....", Nee, mag ik niet. Doom, Wolfenstein en steeds meer "Required to download update", kan ze dus niet fysiek kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
_Dune_ schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:23:
Jouw vergelijking met te snel rijden gaat weldegelijk op. Je hebt namelijk gradatisch in strafmaat afhankelijk hoeveel te snel jij rijdt. Bij 120 > 150 = 30 KM te hard is een boete. Rijdt je 50 KM te hard is een boete + aantekening en rijbewijs tijdelijk ingenomen (temp ban). Rijdt je daar in tegen 70 KM te hard wordt jouw auto en rijbewijs ingenomen (temp ban + inname hardware). Auto dusdanig aangepast dat deze niet meer aan de specificaties voldoet, levert een perm. ban op, met andere woorden je mag er de weg niet meer mee op. Jij hebt dit laatste gedaan met de betreffende switch.
Dit is de perfecte vergelijking. Ik heb een 'poging' gedaan om een homebrew emu erop te krijgen (die tevens mislukt is). Hoe zwaar weegt dit op tegen volledige CFW met illigale games?

Welke is die 70 KM te hard en welke is die 30 KM te hard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
_Dune_ schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:23:
Totaal andere rechtsgebieden met totaal andere regimes, regels enzovoorts. Appels en peren vergelijken.

Ik snap dat het verleidelijk is de vergelijking te maken maar de twee rechtsgebieden werken vanuit zulk verschillende uitgangspunten, dat het eigenlijk niet kan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:24:
Waarom zou het verreweg het goedkoopste abo zijn _O-
Omdat het tot 18/20 september gratis is, daarna $20,- per jaar individueel of $34,- per gezin? :?
Jij betaald voor je fantastische online spelen, ik ook maar op een console die daadwerkelijk voor gamers is gemaakt.
Kunnen we het trollen weglaten? Siert niemand. ;) Elke console heeft een eigen doelgroep, laten we het daar op houden. ;)
Tevens mag jij delen van jou salaris gaan inleveren voor nieuwe content. Ik mag dit 'helaas' niet meer doen van Nintendo.
Neem er je voordeel van dan. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 28-08-2018 09:50 . Reden: DigitalExorcist verteld een aantal reacties hieronder dat PSN sinds PS4 niet meer gratis is. Regel over PSN/Xbox Live daarom verwijderd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:26:
[...]

Dit is de perfecte vergelijking. Ik heb een 'poging' gedaan om een homebrew emu erop te krijgen (die tevens mislukt is). Hoe zwaar weegt dit op tegen volledige CFW met illigale games?

Dit is helemaal geen goede vergelijking, hij is zo krom als een hoepel... lees mijn eerdere berichten even terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
FrankoNL schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:28:
[...]

Dit is helemaal geen goede vergelijking, hij is zo krom als een hoepel... lees mijn eerdere berichten even terug.
Het gaat er gewoon om (of mensen het nou eens met mij zijn of niet, dat is hun goed recht) dat Nintendo best even van hun 'zero-tolerance' beleid af kan gaan.

Als ik volledige alles illigaal deed, afijn. Dat deed ik niet. Omdan FullBan te geven, is belachelijk. (mening)

Jullie weten net als ik, dat er in IT ook vaak 'false-positives' zijn. Laat het nou net 1 van jullie consoles (absoluut niks misdaan) zijn die een ban krijgt. Volgens de klantenservice, was er niks te doen, geen ticket, geen research, niks.

En dan? moet je dan als Consument een hele dure zaak aangaan?

(Dit is niet mijn situatie, maar ik geef aan 'stel je voor', false-positives zijn er nou eenmaal.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
CH4OS schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:23:
@DigitalExcorcist Artikel 5 is niet per definitie een EMG-cursus. ;)
Nee klopt. Maar ik typ op m’n foon en heb even geen documentatie bij de hand om het uitvoerig te beschrijven 😜 artikel 5 is strafblad meen ik en een EMG zit daar nog voor, toch?

Overigens @slijkie ik betwijfel of Nintendo geld verliest als je gaat rondbazuinen dat je geband bent omdat je een domme keuze gemaakt hebt. Als iemand nav jouw post hier besluit om toch maar geen illegale games te gaan spelen op de Switch (en ja, ROMs zijn illegaal ook al heb je ze zogenaamd zelf origineel....) levert dat alleen maar meer geld op voor Nintendo en kunnen ze topkwaliteit blijven leveren. En dat is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:30:
Het gaat er gewoon om (of mensen het nou eens met mij zijn of niet, dat is hun goed recht) dat Nintendo best even van hun 'zero-tolerance' beleid af kan gaan.
Alleen voor jou zeker? Dan is het hek van de dam en kan Nintendo een nieuw EULA gaan schrijven. ;) Denk niet dat dat gaat gebeuren, speciaal voor jou. ;)
Als ik volledige alles illigaal deed, afijn. Dat deed ik niet. Omdan FullBan te geven, is belachelijk. (mening)
Precies, dat is jouw mening, de EULA oordeelt anders. En Nintendo doet vervolgens hetzelfde zoals ze met alle klanten doen, die hebben gedaan wat jij ook deed.
Jullie weten net als ik, dat er in IT ook vaak 'false-positives' zijn. Laat het nou net 1 van jullie consoles (absoluut niks misdaan) zijn die een ban krijgt. Volgens de klantenservice, was er niks te doen, geen ticket, geen research, niks.
Jij bent op die duizenden zeker de enige 'false positive' dan? Ik denk niet dat Nintendo een dergelijke uitzondering gaat maken. Zou ook nergens op slaan, want gaat tegen de draad in van hun eigen EULA, zie hierboven. ;)
Of het duur is, weet je nooit van tevoren. Het is net hoe de kosten verdeeld worden door de rechter. Als je een sterke zaak hebt (wat ik en velen alhier betwijfelen) is de kans ook groot dat de verliezende partij opdraaft voor de kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:30:
[...]

(Dit is niet mijn situatie, maar ik geef aan 'stel je voor', false-positives zijn er nou eenmaal.)
Zucht, lees mijn eerdere bericht over de algemene voorwaarden even terug. Jij hebt een bepaling geschonden en zij "handhaven" hierop. Dat mag in dit geval.

Dat jij dat niet leuk vindt, is jammer... maar je bent er zelf bij geweest. Jij hebt (getracht) te rommelen met de software en zult dus de gevolgen moeten accepteren. Geloof me, een zaak starten heeft 0,0 kans van slagen. Nintendo staat in hun recht.

Overigens heb jij getracht hun auteursrechten te schenden door GBA games via een emulator te draaien. Hoe kijk je daar tegenaan dan?

Je kruipt wel heel erg in de slachtofferrol, maar bent het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:26:
[...]

Helaas voor jou kan Nintendo daar geen onderscheid in maken. Nintendo weet niet wat je precies gedaan hebt (het kan bijv. zijn dat je voor een deel sporen hebt uitgewist), maar heeft op z'n minst gedetecteerd dat je iets gedaan hebt wat ze niet toestaan. Heel, heel veel succes gewenst om Nintendo te overtuigen dat je maar een paar km/h te hard reed en niet je hele Switch hebt opengetrokken. Jij hebt het vertrouwen geschaad, aan jou om het te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
@CH4OS PSN is sinds de PS4 niet meer gratis; €60 euro per jaar (nu nog €50) incl PS Plus. Alleen hebben sommige games gratis weekenden waar je geen PS+ voor nodig hebt (itt Microsoft waar je altijd Gold moet hebben).

Nintendo is het goedkoopste met €20 per jaar en €35 voor een familie-abo (8 accounts) mene ik, maar dat werd boven mij ook al gezegd.

Natuurlijk bedoelen we dan het online component voor consoles (want op Windows is het sowieso gratis, los van je internet abonnement).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
En dan nog iets over dat “ja maar ik probeerde het alleen en het lukte niet eens” van @slijkie : als ik probeer een bank te overvallen en het lukt niet, wil dat niet zeggen dat ik vrijuit ga he....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Laatst online: 21-08 11:38

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik denk dat iedereen, inclusief TS, even goed moet beseffen dat het slechts een aanname is dat de homebrew-activiteiten hebben geleid tot een ban.

Je staat absoluut in je recht om in ieder geval de reden voor de ban naar boven te krijgen! :Y Pas als je daadwerkelijk weet wat de oorzaak is kun je gaan discussiëren of dat wel zo terecht is.

Dus, @slijkie, blijf Nintendo pushen voor een verklaring, want zónder verklaring een ban geven is niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
CH4OS schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:34:
[...]
Alleen voor jou zeker? Dan is het hek van de dam en kan Nintendo een nieuw EULA gaan schrijven. ;) Denk niet dat dat gaat gebeuren, speciaal voor jou. ;)

[...]
Precies, dat is jouw mening, de EULA oordeelt anders. En Nintendo doet vervolgens hetzelfde zoals ze met alle klanten doen, die hebben gedaan wat jij ook deed.

[...]
Jij bent op die duizenden zeker de enige 'false positive' dan? Ik denk niet dat Nintendo een dergelijke uitzondering gaat maken. Zou ook nergens op slaan, want gaat tegen de draad in van hun eigen EULA, zie hierboven. ;)

[...]
Of het duur is, weet je nooit van tevoren. Het is net hoe de kosten verdeeld worden door de rechter. Als je een sterke zaak hebt (wat ik en velen alhier betwijfelen) is de kans ook groot dat de verliezende partij opdraaft voor de kosten.
toon volledige bericht
Nee, dit gaat niet over mij, waarom probeert iedereen steeds in herhaling te gaan. Dit is een topic waar je een normale discussie voert.

Niemand wil/kan reageren op iemand die een ban heeft die absoluut NIKS misdaan heeft.

Jullie geven dan aan "Pech". Correct?

Nogmaals, draai er niet omheen, niet over wat IK gedaan heb, we hebben het nu over "Jantje", niet ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Er loopt op meerdere fora de discussie of het perm-bannen van een Nintendo Switch wel volgens de EU wetgeving is. Echter doet deze situatie zich niet voor het eerst voor bij de Nintendo Switch. Zo'n tien jaar geleden hadden we de Xbox 360 en PS3 waarbij zich precies hetzelfde voordeed.

Als je een Xbox 360 of PS3 had voorzien van de mogelijkheden om homebrew te draaien, dan kon dat systeem een perm-ban krijgen van de desbetreffende online services. Toendertijd is er ook geen probleem van gemaakt, dus ik denk niet dat er enig precedent (INAL, heet dat zo?) is om Nintendo tegen te gaan.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Seroczynski schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:39:
Er loopt op meerdere fora de discussie of het perm-bannen van een Nintendo Switch wel volgens de EU wetgeving is. Echter doet deze situatie zich niet voor het eerst voor bij de Nintendo Switch. Zo'n tien jaar geleden hadden we de Xbox 360 en PS3 waarbij zich precies hetzelfde voordeed.

Als je een Xbox 360 of PS3 had voorzien van de mogelijkheden om homebrew te draaien, dan kon dat systeem een perm-ban krijgen van de desbetreffende online services. Toendertijd is er ook geen probleem van gemaakt, dus ik denk niet dat er enig precedent (INAL, heet dat zo?) is om Nintendo tegen te gaan.
Klopt, X360 & PS3 online 'gaming' services was een perm-ban. Firmware & Game updates konden nog binnen gehaald worden. Vooral dat eerste (Hardware fw) is belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, dat kun je vinden, maar daar doet Nintendo niets mee. Die heeft er een andere mening over, wat ze sinds mei 2018 vooral in de praktijk brengen. De TS is niet de enige die ervoor gebanned is, het zijn er intussen duizenden.
Verder aan alle moraalridders hier: ga je schamen. Iedereen doet wel eens iets wat niet mag. Denk aan een illegaal MP3'tje op je telefoon/mp3-speler, een illegale video willen bekijken, een illegale game spelen, of andere dingen doen die volgens een ToS niet mogen.
Dat iedereen wel eens iets doet wat niet mag, praat niet recht wat krom is. Anders zou je voor moord (immers ook strafbaar) ook kunnen zeggen "Iedereen doet wel eens iets wat niet mag, toch?" en zo gemakkelijk komt iemand er echt niet van af. Daarnaast is in dit geval Nintendo degene die actie ondernomen heeft, niet de rechter. ;) Dus de context is daardoor al totaal anders en is het eigenlijk niet vergelijkbaar.
Stel je voor dat bij ál die zaken je apparaat direct zo goed als onklaar wordt gemaakt. Geen updates meer, je mag geen aankopen meer doen op dat platform en veel functionaliteiten worden uitgeschakeld.
Wellicht heeft Nintendo een unban policy, maar daar is ook niet naar geinformeerd, heb ik zo het idee. Men grijpt liever de kans aan om (in dit geval) Nintendo zwart te maken, want ban gekregen.
Geen specifieke reden, gewoon pats boem.
Die reden is er dus wel, die is ook gegeven door Nintendo en staat ook in de EULA.
Tja, dat is het probleem van wie precies? Niet die van Nintendo, zij hebben de informatie gegeven, de consument heeft niet de informerende plicht dan dus goed gedaan. Kun je Nintendo dus zeker niet kwalijk nemen.
Tja, Nintendo heeft daarover een andere mening en zelfs hun EULA daarop ingericht. Niets mis mee, dat is hun goed recht en dat is waar ze (blind) op ingestemd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Afkomstig van een sticky thread op een ander forum:
CDN bans
If excessive CDN downloading is performed with a banned console certificate, Nintendo can ban that cert from the "atum" server meaning that Switch can no longer perform any online activities. This means no eShop, no online play, and no updates. The relevant error code is 2137-7403. As of late August, some (if not all) normal console bans have been upgraded to CDN bans. Its highly likely future bans will start out as CDN bans.
Heb je misschien eerder een ban gekregen, die later is aangepast naar een CDN ban? Dit lijkt de zwaarste van de bans te zijn. Het is ook mogelijk dat het proces dat je gebruikt hebt om je Switch homebrew te laten draaien overbodig veel 'truukjes' uit heeft gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
CH4OS schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:45:
[...]
Tja, dat kun je vinden, maar daar doet Nintendo niets mee. Die heeft er een andere mening over, wat ze sinds mei 2018 vooral in de praktijk brengen. De TS is niet de enige die ervoor gebanned is, het zijn er intussen duizenden.

[...]
Dat iedereen wel eens iets doet wat niet mag, praat niet recht wat krom is. Anders zou je voor moord (immers ook strafbaar) ook kunnen zeggen "Iedereen doet wel eens iets wat niet mag, toch?" en zo gemakkelijk komt iemand er echt niet van af. Daarnaast is in dit geval Nintendo degene die actie ondernomen heeft, niet de rechter. ;) Dus de context is daardoor al totaal anders en is het eigenlijk niet vergelijkbaar.
[...]
Wellicht heeft Nintendo een unban policy, maar daar is ook niet naar geinformeerd, heb ik zo het idee. Men grijpt liever de kans aan om (in dit geval) Nintendo zwart te maken, want ban gekregen.
[...]
Die reden is er dus wel, die is ook gegeven door Nintendo en staat ook in de EULA.

[...]
Tja, dat is het probleem van wie precies? Niet die van Nintendo, zij hebben de informatie gegeven, de consument heeft niet de informerende plicht dan dus goed gedaan. Kun je Nintendo dus zeker niet kwalijk nemen.

[...]
Tja, Nintendo heeft daarover een andere mening en zelfs hun EULA daarop ingericht. Niets mis mee, dat is hun goed recht en dat is waar ze (blind) op ingestemd hebben.
toon volledige bericht
Je dient niet 'blind' te vertrouwen op een ToS of EULA. Een brits radiostation heeft er ook ooit ingezet dat als mensen 'akkoord' gaan hun ziel van het radiostation is.

Bedrijven kunnen er van alles in zetten, En wij kunnen akkoord gaan. Maar of het Juridisch 'mag' is een 2e.

Eens of oneens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:39:
Nee, dit gaat niet over mij, waarom probeert iedereen steeds in herhaling te gaan. Dit is een topic waar je een normale discussie voert.
Maak dan van "jou" in mijn reactie "Jantje" of wie dan ook, whatever floats your boat, inhoudelijk veranderd er niets door.
Niemand wil/kan reageren op iemand die een ban heeft die absoluut NIKS misdaan heeft.
Jij vindt dat er niks misdaan is, Nintendo (en hun EULA) vindt van wel. Dan ga je die discussie aan met Nintendo, niet met ons. Dat heb je gedaan, zij zeiden "pech gehad".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Seroczynski schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:47:
Afkomstig van een sticky thread op een ander forum:
[...]

Heb je misschien eerder een ban gekregen, die later is aangepast naar een CDN ban? Dit lijkt de zwaarste van de bans te zijn. Het is ook mogelijk dat het proces dat je gebruikt hebt om je Switch homebrew te laten draaien overbodig veel 'truukjes' uit heeft gehaald.
Nee, sinds gister, compleet. Uit het niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:49:
[...]

Nee, sinds gister, compleet. Uit het niets.
Balen, ik denk niet dat je er veel aan veranderen kan. Wil je het tóch proberen, dan zou ik eens een belletje doen naar je rechtsbijstandverzekering, mits je die hebt.

Ik ben ook wel eens (tweemaal) geband met mijn Xbox 360, heb toen gewoon een nieuwe gekocht. Uiteindelijk een setup met twee systemen, één voor online en één voor offline.

[ Voor 20% gewijzigd door Seroczynski op 28-08-2018 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
CH4OS schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:49:
[...]
Maak dan van "jou" in mijn reactie "Jantje" of wie dan ook, whatever floats your boat, inhoudelijk veranderd er niets door.

[...]
Jij vindt dat er niks misdaan is, Nintendo vindt van wel. Dan ga je die discussie aan met Nintendo, niet met ons. Dat heb je gedaan, zij zeiden "pech gehad".
Nogmaals, voor de aller-laatste keer.

Persoon A heeft NIKS misdaan. (dus heel dik gedrukt 'NIET IK')

Persoon A heeft ineens een ban.

Persoon A belt Nintendo, kunnen niks doen. Pech.

Gevalletje 'False-Positive' geen systeem is waterdicht.

voor de 100ste maal. NIET ik. Heeft ook niks met mij te maken. Gaat erom, ze doen dan helemaal niks, geen onderzoek, geen ticket, niks, nada, zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:48:
[...]

Je dient niet 'blind' te vertrouwen op een ToS of EULA. Een brits radiostation heeft er ook ooit ingezet dat als mensen 'akkoord' gaan hun ziel van het radiostation is.

Bedrijven kunnen er van alles in zetten, En wij kunnen akkoord gaan. Maar of het Juridisch 'mag' is een 2e.

Eens of oneens?
Je blijft het antwoord hierop stelselmatig negeren he? Lees nou eens terug.

In dit geval mag het gewoon. Let it go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
[...]

Eens of oneens?
Net als de aflevering van South Park en de Human iCentipad.

Ontopic/ semi off topic.
Ik denk dat Nintendo hier wel in hun recht staat maar ik vind het wel weer opvallend dat de moraal ridders direct het zwaard pakken en gaan roepen "eigen schuld dikke bult" ben ik met je eens maar dat was dr vraag van de TS niet en ik vind het dan ook jammer dat deze trend zich herhaalt in topics met soort gelijke vragen of problemen. We snappen het nu wel maar nu kijken wat er eventueel tegen te doen is.

Ik stel voor aan de TS om een verklaring te eisen daar heb je immers recht op om niet dezelfde fout nogmaals te begaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Punt van het radiostation is dan dus dat je juist het moet kezen, maar niemand dat doet. ;)
Klopt, maar alleen de onwettige stukken zijn dan geldig. Zover ik weet is hetgeen ik aanhaal gewoon rechtsgeldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Mrjraider schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:52:
[...]

Net als de aflevering van South Park en de Human iCentipad.

Ontopic/ semi off topic.
Ik denk dat Nintendo hier wel in hun recht staat maar ik vind het wel weer opvallend dat de moraal ridders direct het zwaard pakken en gaan roepen "eigen schuld dikke bult" ben ik met je eens maar dat was dr vraag van de TS niet en ik vind het dan ook jammer dat deze trend zich herhaalt in topics met soort gelijke vragen of problemen. We snappen het nu wel maar nu kijken wat er eventueel tegen te doen is.

Ik stel voor aan de TS om een verklaring te eisen daar heb je immers recht op om niet dezelfde fout nogmaals te begaan.
Heb er een 50/50 gevoel bij, ene kant wil ik het helemaal gaan uitzoeken, verklaringen eisen en zien wat er te doen is. Echter de andere kant denkt 'f*ck it & hun' (excuseer), waarom zou ik gods veel tijd spenderen om tegen een reus te gaan lopen aan schoppen. Hun wil is wet. Al sta ik in mijn recht (wat veel denken van niet, maar los daarvan) dan is het nog procederen tegen iemand die 600+ advocaten heeft. Dat win je nooit.

Heb al eerder in mijn leven een juridisch proces gehad tegen een partij met een oneindige zak geld (particulier), stond ik absoluut in mijn recht, echter door oneindig door te gaan werd er een piep klein foutje ondekt (een brief waarop niet geantwoord was) en je bent het bokkie. Ookal sta je verder compleet in je recht.

Dus al met al, laat ik het denk ik lekker zitten, en dan heeft Nintendo er in de toekomst 1 (trek er zoveel mogelijk mee) minder klant(en) erbij. Als dat er langzaam maar zeker meer worden, voila. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Gezien de verkoopcijfers van Nintendo de afgelopen 35 jaar: good luck with that ;) (niet voor niets het enige bedrijf dat nagenoeg continu winst maakt, waar andere consolebouwers dat héél lang hebben kunnen verhinderen, winst maken bedoel ik...)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een slechte rant en wat een kul kraamt @slijkie allemaal uit.
Nintendo zal alle klanten die zich inlaten met illegale zaken op hun consoles liever kwijt dan rijk zijn. Ze verdienen hun geld namelijk voornamelijk met games en online content.
Als jij daar misbruik van wilt maken prima, maar dan moet je wel de gevolgen gewoon dragen of daadwerkelijk juridisch aanvechten (dat gevecht verlies je niet door de "600+ advocaten" van Nintendo, maar omdat je simpelweg verkeerd zit). Jammeren op een forum als een kleine calimero daar heeft werkelijk niemand iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:51:
Nogmaals, voor de aller-laatste keer.

Persoon A heeft NIKS misdaan. (dus heel dik gedrukt 'NIET IK')

Persoon A heeft ineens een ban.

Persoon A belt Nintendo, kunnen niks doen. Pech.

Gevalletje 'False-Positive' geen systeem is waterdicht.

voor de 100ste maal. NIET ik. Heeft ook niks met mij te maken. Gaat erom, ze doen dan helemaal niks, geen onderzoek, geen ticket, niks, nada, zip.
Hoe wil je dat ik - hypothetisch - reageer? Want je maakt het nu ontzettend hypothetisch, daar is niet op te discussiëren. Je start het topic immers met een duidelijk doel, of was dat ook hypothetisch?
Je bent dus gewoon aan het ranten nu.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 28-08-2018 10:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankoNL
slijkie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:01:
[...]

Heb er een 50/50 gevoel bij, ene kant wil ik het helemaal gaan uitzoeken, verklaringen eisen en zien wat er te doen is. Echter de andere kant denkt 'f*ck it & hun' (excuseer), waarom zou ik gods veel tijd spenderen om tegen een reus te gaan lopen aan schoppen. Hun wil is wet. Al sta ik in mijn recht (wat veel denken van niet, maar los daarvan) dan is het nog procederen tegen iemand die 600+ advocaten heeft. Dat win je nooit.

Heb al eerder in mijn leven een juridisch proces gehad tegen een partij met een oneindige zak geld (particulier), stond ik absoluut in mijn recht, echter door oneindig door te gaan werd er een piep klein foutje ondekt (een brief waarop niet geantwoord was) en je bent het bokkie. Ookal sta je verder compleet in je recht.

Dus al met al, laat ik het denk ik lekker zitten, en dan heeft Nintendo er in de toekomst 1 (trek er zoveel mogelijk mee) minder klant(en) erbij. Als dat er langzaam maar zeker meer worden, voila. :)
"Zij zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk, neeeee nee!"

Ik houd ermee op. Praten tegen iemand die niet wil luisteren is zinloos.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.