[nVidia GeForce RTX 20xx] Levertijden en Beschikbaarheid

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Op de Nederlandse Nvidia site is de 2080Ti Founder's Edition al niet meer te bestellen. In de VS schijnen volgens Youtuber Linus zowel het 2080 als het 2080Ti model al niet meer beschikbaar te zijn als pre-order. Terwijl er dus nog geen enkele review of benchmark uit is.

[ Voor 7% gewijzigd door choogen op 28-08-2018 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
choogen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:00:
Op de Nederlandse Nvidia site is de 2080Ti Founder's Edition al niet meer te bestellen. In de VS schijnen volgens Youtuber Linus zowel het 2080 als het 2080Ti model al niet meer beschikbaar te zijn als pre-order. Terwijl er dus nog geen enkele review of benchmark uit is.
Ik snap niet hoe die high nd kaarten toch wel bij bosjes worden verkocht, toen ze 400 euro waren maar ook als ze rond de 700 euro zijn of zelfs 1200 euro. Nu zijn er wel en aantal mensen zoals ik die er 2 jaar voor sparen maar ik vermoed altijd dat veel mensen zo maar op de dolle pof kopen na het zien van benchmarks.

[ Voor 13% gewijzigd door Gekke Jantje op 28-08-2018 15:19 ]

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:58
Gekke Jantje schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:17:
[...]

Ik snap niet hoe die high nd kaarten toch wel bij bosjes worden verkocht, toen ze 400 euro waren maar ook als ze rond de 700 euro zijn of zelfs 1200 euro. Nu zijn er wel en aantal mensen zoals ik die er 2 jaar voor sparen maar ik vermoed altijd dat veel mensen zo maar op de dolle pof kopen na het zien van benchmarks.
tja ik ben dit jaar wat weinig op vakantie geweest en vergelijk het daarmee. Een beetje lokatie ben ik zo 2k minimaal kwijt voor 2 weken. Een videokaart van 1300 euro vind ik dan enorm meevallen, zeker gezien ik er minimaal 2 a 3 jaar veel plezier van heb. Vakantie alleen 2 weken.

Zo praat ik het oa goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:52
TweakerVincent schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:50:
[...]

tja ik ben dit jaar wat weinig op vakantie geweest en vergelijk het daarmee. Een beetje lokatie ben ik zo 2k minimaal kwijt voor 2 weken. Een videokaart van 1300 euro vind ik dan enorm meevallen, zeker gezien ik er minimaal 2 a 3 jaar veel plezier van heb. Vakantie alleen 2 weken.

Zo praat ik het oa goed :)
En zo praat iedereen het goed (maar dit gaat ook op voor andere hobby's/sporten)
Onderhand beseft Nvidia dit ook maar al te goed, en gaan ze zolang er geen competitie is de grenzen opzoeken met de prijzen.

Als je de prijzen van 2005 tot aan nu van videokaarten in een trendlijn zou zetten, dan zie je duidelijk een patroon wat nu excessiever is dan ooit.

Vraag me ook af of hier ook niet 1 of ander orgaan is die daar wat aan kan doen, zoals ze met memory price fixing hebben gedaan.
Ze controleren nu als enige dit speelveld en worden behoorlijk dominanter.

[ Voor 8% gewijzigd door Turismo op 28-08-2018 18:04 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:20
Er is een orgaan die er wat aan kan doen. Je hersenen. We leven goddank in een vrije economie en bedrijven mogen hun eigen prijzen bepalen. Er is hier geen sprake van prijsafspraken en het is een ieder vrij een eigen gpu op de markt te zetten. Dat niemand kan wedijveren is niet de schuld van Nvidia.

Maar dat is behoorlijk offtopic hier.

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 28-08-2018 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Turismo schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:01:
[...]

En zo praat iedereen het goed (maar dit gaat ook op voor andere hobby's/sporten)
Onderhand beseft Nvidia dit ook maar al te goed, en gaan ze zolang er geen competitie is de grenzen opzoeken met de prijzen.

Als je de prijzen van 2005 tot aan nu van videokaarten in een trendlijn zou zetten, dan zie je duidelijk een patroon wat nu excessiever is dan ooit.

Vraag me ook af of hier ook niet 1 of ander orgaan is die daar wat aan kan doen, zoals ze met memory price fixing hebben gedaan.
Ze controleren nu als enige dit speelveld en worden behoorlijk dominanter.
Tja shit happens. Dan maar 800 euro teveel betaald hebben. Ben geen 16 meer en nu wel geld genoeg dus who cares.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Mee eens, 1300 is nog steeds te goedkoop het mag wel 700 euro duurder.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
dubbel

[ Voor 95% gewijzigd door TweakerVincent op 28-08-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
New Yorker schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:41:
Mee eens, 1300 is nog steeds te goedkoop het mag wel 700 euro duurder.
:o

Maar ik mag wel een macbook van 3k kopen (wat ik niet doe) en dan hoor je vrij weinig mensen maar een videokaart mag niet :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:41
TweakerVincent schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:31:
[...]

:o

Maar ik mag wel een macbook van 3k kopen (wat ik niet doe) en dan hoor je vrij weinig mensen maar een videokaart mag niet :P
Dat is natuurlijk apples met peren vergelijken.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DijkvanPieter
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-09 14:18
[...]

Combinatie van blind vertrouwen en lang wachten. Verstandig is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:44

Dhrax

Prog Lord

[...]

De ene portemonnee is de andere natuurlijk niet. Ik heb mensen in mijn omgeving die me voor gek verklaren dat ik der mate veel geld aan een pc uit geef, maar daarnaast zonder problemen 150 EUR op het terras aftikken op zondagmiddag. Tis maar net hoe je er zelf in staat :)

[ Voor 32% gewijzigd door Dhrax op 30-08-2018 11:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Dhrax schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:24:
[...]

De ene portemonnee is de andere natuurlijk niet. Ik heb mensen in mijn omgeving die me voor gek verklaren dat ik der mate veel geld aan een pc uit geef, maar daarnaast zonder problemen 150 EUR op het terras aftikken op zondagmiddag. Tis maar net hoe je er zelf in staat :)
Plus mensen die vinden dat ze iets mogen zeggen over hoe jij je geld uit geeft zou ik echt mijn bips mee afvegen.

Die zelfingenomen bemoeizuchtigheid... :r

[ Voor 3% gewijzigd door Blaat op 30-08-2018 11:32 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:23
Gtx 2080 is bij caseking leverbaar .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-08 15:50
Gisterenavond was m'n pre-order nog niet verzonden, dus ging ervanuit dat 'ie pas vandaag geshipped en vrijdag geleverd werd, dus voor vrijdag thuiswerken aangevraagd. Om 06:00 vanochtend opeens een mailtje van UPS dat de RTX 2080 geleverd ging worden, dus halsoverkop nog voor vandaag thuiswerken aangevraagd in plaats van vrijdag 8)7

Voor degene die het willen weten; de pre-orders worden door Ingram Micro vanuit Duitsland met UPS verstuurd, dus niet vanuit Digital River zelf in Ierland.

• erikjenniskens
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-08 09:15
Hoi, :)

Ik heb mijn rtx 2080 nog steeds in preorder staan en krijg ma geen berichtje of mailtje.
Zou vandaag gereleased zijn toch.

Site: coolblue

Erik jenniskens

Verwijderd

Maar er is dan ook helemaal niet bekent hoeveel er beschikbaar waren. Dus ze kunnen wel uitverkocht zijn maar als er bewijzen van spreken maar 500 te koop waren...
High-end wordt nogsteeds niet veel verkocht.

Bovendien zal ik op het moment dan toch eerder de 1080TI aanschaffen, die is goedkoper en net zo snel dan de 2080.

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Bedankt voor uw aankoop bij de online winkel van NVIDIA.

We hebben helaas te maken gehad met een onverwachte vertraging bij het verzenden van uw bestelling van de RTX 2080 Ti Founders Edition. We nemen spoedig contact met u op over de nieuwe leveringsdatum.

Als u vragen hebt over uw bestelling, kunt u terecht bij de klantenservice.

Onze excuses voor het eventuele ongemak en nogmaals bedankt voor uw bestelling.

Met vriendelijke groeten,

De klantenservice van de NVIDIA-online
Nog eventjes geduld..

• bjorntju
  • Laatst online: 12-09 02:06
The Source schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:22:
In Nederland krijgen de volgende resellers voorraad van MSI RTX kaarten;

- Alternate
- Azerty
- CD-ROM Land
- Cool Blue

Er zullen links en rechts ook nog wat andere shops zijn die voorraad krijgen echter zullen bovenstaande de meeste voorraad krijgen. Leverering is pas toegestaan vanaf 20 september. De eerste modellen zijn:

D18X GAMING X TRIO
D18X DUKE
D18Y GAMING X TRIO
D18Y DUKE

Ik kan enkel de voorraad van de eerste maand zien en die is beperkt :) maar elke week komt er wel iets meer voorraad. Onze andere kaarten zoals de Ventus of Sea Hawk hoef je pas eind September of begin Oct te verwachten.
Heb je toevallig nog een update over de levertijd vanuit MSI? Ook een weekje vertraagd zoals Nvidia al meldde?

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 11:34
Bij NVIDIA nederland kon ik de 2080 FE (vandaag) gewoon bestellen. Nu is de vraag natuurlijk of hij ook per ommegaande verstuurd wordt, of dat daar ook een levertijd op zit.

We gaan het zien.

• Borkman
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-04 14:41
Ter info, Alternate België heeft voor de EVGA 2080TI Ultra nog geen leverdatum gekregen van hun leverancier. Ik weet niet of dat voor de rest van de EVGA lineup van toepassing is, maar ik gok van wel.

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:25
Borkman schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:28:
Ter info, Alternate België heeft voor de EVGA 2080TI Ultra nog geen leverdatum gekregen van hun leverancier. Ik weet niet of dat voor de rest van de EVGA lineup van toepassing is, maar ik gok van wel.
Titan is toch een week uitgesteld ?
Of is dat alleen de titan FE via Nvidia ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De prijs is hoog, de benchmarks niet overtuigend, de leverbaarheid slecht, ik kijk over een half jaartje nog weleens een keer.

• Borkman
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-04 14:41
Ik had begrepen dat mensen die een pre-order hadden geplaatst voor hun TI deze wel rond de 20ste zouden krijgen. Op de 27ste zou hij dan in de winkelrekken liggen.
kmichael schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:31:
[...]

Titan is toch een week uitgesteld ?
Of is dat alleen de titan FE via Nvidia ?

Verwijderd

Ik heb een MSI rtx 2080 ti gaming X T besteld meteen bij het begin. Ik kon toen 22 september als leverdatum kiezen, ik ben benieuwd nog steeds geen update niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davok
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-04-2021
De 18de mijn Nvidia 2080 FE besteld bij NVidia (Belgie). Vandaag (de 20ste) om 9u stonden ze aan mijn deur. Als on-time delivery kan dat tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-02 23:20
Ik 22 augustus twee msi 2080ti besteld, nog steeds niks gezien. Gisteren heeft Nvidia wel mijn NVlink verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:15
Beaudog schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:06:
Gtx 2080 is bij caseking leverbaar .
bedankt voor de tip, vandaag besteld en heb de tracking code inmiddels in de mail liggen.

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Case schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:37:
[...]
bedankt voor de tip, vandaag besteld en heb de tracking code inmiddels in de mail liggen.
Cool dat je er een gekocht heb ik wou zelf ook een kopen maar ik heb al een 1080 ti en een Vega 64 ik denk dat ik nog even wacht op de 2080 ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:15
ik zit nu nog op een R290, dus ik verwacht wel enige performanceverbetering. Hoewel ik eigenlijk moet zeggen dat die R290 voor de meeste games die ik speel nog redelijk voldoet voor zo'n oude kaart.

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:48

g0tanks

Moderator CSA
Zojuist de goedkoopste RTX 2080 bij Alternate besteld: pricewatch: Inno3D GeForce RTX 2080 X2 OC

Als het goed is morgen binnen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Case schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 17:24:
ik zit nu nog op een R290, dus ik verwacht wel enige performanceverbetering. Hoewel ik eigenlijk moet zeggen dat die R290 voor de meeste games die ik speel nog redelijk voldoet voor zo'n oude kaart.
Waren buiten het energieverbruik om uitstekende kaarten als het gaat om performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33
g0tanks schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 18:36:
Zojuist de goedkoopste RTX 2080 bij Alternate besteld: pricewatch: Inno3D GeForce RTX 2080 X2 OC

Als het goed is morgen binnen.
Waarom is deze dan een stuk goedkoper? Dat snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 12-09 21:38
Hidde schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:43:
[...]
Waarom is deze dan een stuk goedkoper? Dat snap ik niet.
De koeler is bij deze kaart goedkoper en het merk is minder populair dus de winkels proberen 'n minder grote winst te vangen. Zo zijn er kaarten van EVGA die hier ruim 150 boven hun MSRP worden aangeboden terwijl ze in de USA wel voor de MSRP worden aangeboden (en ja dat is na omrekenen en BTW erbij te hebben opgeteld). Nederlandse webshops en leveranciers melken ons uit omdat de meesten niet durven uit te wijken naar de betere shops uit landen zoals de UK en Duitsland.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:58
bjorntju schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:55:
[...]

Heb je toevallig nog een update over de levertijd vanuit MSI? Ook een weekje vertraagd zoals Nvidia al meldde?
Ik zal volgende week ff met sales checken.

• bjorntju
The Source schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:11:
[...]

Top bedankt!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Blaat schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:29:
[...]

Plus mensen die vinden dat ze iets mogen zeggen over hoe jij je geld uit geeft zou ik echt mijn bips mee afvegen.

Die zelfingenomen bemoeizuchtigheid... :r
Klopt, lees je nu ook veel. En je hebt er mensen bij zitten die je proberen over te halen om voor de 1080 Ti te gaan. Te hands kan ik nog begrijpen maar dat word er dan niet bij vermeld. Ik heb dan eerder het idee dat zulke figuren jaloers zijn.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Verwijderd

Eind augustus MSI RTX 2080 Duke besteld bij Azerty. Vrijdag gebeld en ze konden me niks vertellen over levertijd. Hadden geen idee wanneer ze het binnen zouden krijgen en hoeveel. Azerty en alternate stonden bij NVIDIA groot aan als preorder leveranciers. Beetje waardeloos dit.

Enig idee of dit aan MSI ligt of aan Azerty? Volgende keer namelijk andere keuze. Overweeg om alsnog te cancellen en ergens te bestellen waar er wel duidelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
  • Laatst online: 16-02 23:20
Ik heb ze via coolbue besteld, nog steeds niet gehoord of gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjorntju
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:47:
Eind augustus MSI RTX 2080 Duke besteld bij Azerty. Vrijdag gebeld en ze konden me niks vertellen over levertijd. Hadden geen idee wanneer ze het binnen zouden krijgen en hoeveel. Azerty en alternate stonden bij NVIDIA groot aan als preorder leveranciers. Beetje waardeloos dit.

Enig idee of dit aan MSI ligt of aan Azerty? Volgende keer namelijk andere keuze. Overweeg om alsnog te cancellen en ergens te bestellen waar er wel duidelijkheid is.
Kijk anders eens op Caseking.de:

https://www.caseking.de/e...cs-cards/geforce-rtx-2080

Daar hebben ze een hoop 2080's op voorraad (alleen niet de Duke, maar wel andere modellen).

Ik heb daar in het verleden mijn 980TI en 1080 besteld in de launch periode en is altijd goed gegaan, na verzending binnen 2 dagen in huis, vaak ook nog iets goedkoper, en daarnaast ook vaak sneller/meer voorraad dan hier in NL.

Let wel op dat als je met vooruitbetaling betaald, het product pas gereserveerd wordt als bij hun de betaling binnen is. Met creditcard/PayPal uiteraard niet.

Voor de rest is er in Nederland inderdaad nergens voorraad, behalve die Inno3D bij Alternate. De RTX 2080TI is al helemaal nergens verkrijgbaar, maar dat geld voor heel Europa. Met wat geluk komen ze volgende week wat beter beschikbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door bjorntju op 24-09-2018 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuax8
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Hm, beetje jammer van de uitstel van de levering van de RTX 2080Ti FE pre-order. Origineel 20 september, toen 27 september en nu tussen 5 en 9 oktober... :/
Uw bestelling van de GeForce RTX™ 2080 Ti Founders Edition wordt tussen 5 en 9 oktober verzonden met versneld verzenden. Zodra uw bestelling onderweg is, ontvangt u per e-mail een verzendbevestiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvenlh
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-07 20:13
Gisterenochtend wilde een RTX 2080 bestellen bij Alternate (op site stond op voorraad). Even wat tussendoor gedaan en toen ik echt wilde gaan bestellen (ca 1 uur later) was de levertermijn onbekend geworden. Wel vaag want er zat echt niet veel tijd tussen en vaak staat er nog x aantal op voorraad maar dat heb ik niet gezien. Misschien zijn er veel besteld in een korte tijd.

Conclusie er zo ver ik na kan gaan geen 2080 of 2080 ti kaarten direct leverbaar in NL.

Nu er 1080 ti's voor een hele mooi prijs verschijnen (onder 600 euro) klinkt dat ook wel aantrekkelijk. Tegen de tijd dat Raytracing veel wordt toegepast in games zijn we denk ik alweer bij de volgende generatie kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Waar zie je ze voor onder de 600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvenlh
Bij Max ICT, is wel een vrij standaard Palit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Caseking heeft div modellen op voorraad

Bij alternate ook trouwens

[ Voor 27% gewijzigd door Beaudog op 25-09-2018 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvenlh schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:40:

Conclusie er zo ver ik na kan gaan geen 2080 of 2080 ti kaarten direct leverbaar in NL.
3 klikken in de Pricewatch?

pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 2080 Windforce OC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
bvenlh schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:49:
Bij Max ICT, is wel een vrij standaard Palit model.
Houd je er ook rekening mee dat MaxICT dit alleen doet bij producten die ze niet eens meer binnen krijgen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvenlh
Caseking is niet NL die tel ik dus even niet mee. Wil hem graag om mij moverende redenen bij een NL webshop bestellen.

Thnx Wittereus, in pricewatch kan veel veranderen in een paar uur tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvenlh
En wat MaxICT betreft, mij staat het ook tegen dat de kaart niet direct leverbaar is. Ik denk alleen wel dat er meer 1080 ti's flink in prijs zullen gaan dalen. Dat bedoel ik meer, als het prijsverschil dadelijk 200 euro is met een RTX 2080, heb ik het er dan nog wel voor over (maar dat is offtopic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 2080 Gaming OC

Zijn duurdere broer lijkt nog beter leverbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Central point maakt er een titan prijs van :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Meer dan 850 euro is helemaal gekkenwerk sommige zelfs 900+ :/

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Astennu schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:36:
Meer dan 850 euro is helemaal gekkenwerk sommige zelfs 900+ :/
Dat deze prijzen eraan zaten te komen wisten we toch al sinds de aankondiging...

Zie ook dit jaar weer de prijzen bij bv EVGA zelf:
https://eu.evga.com/produ...s+Family&chipset=RTX+2080
De FTW3 wordt gewoon bijna 1000 euro. :+

2080Ti FTW3 een schamele 1469,99. _/-\o_ 8)7

Dat wordt dus 1599ish bij de Nederlandse webshops. Zie ook dit verschil bijvoorbeeld:
pricewatch: EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING
https://eu.evga.com/produ...amily&chipset=GTX+1080+Ti

In Nederland is de FTW3 gaming gewoon belachelijk duur terwijl ie via EVGA zelf normaal geprijsd is. In Nederland is ie zelfs bijna 1200 euro geweest in de periode januari-juni. In Nederland kost de SC2 gaming zelfs 862 euro...

@Astennu, zie edit om het nog erger te maken. :/

[ Voor 75% gewijzigd door Paprika op 25-09-2018 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Paprika schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:47:
[...]

Dat deze prijzen eraan zaten te komen wisten we toch al sinds de aankondiging...

Zie ook dit jaar weer de prijzen bij bv EVGA zelf:
https://eu.evga.com/produ...s+Family&chipset=RTX+2080
De FTW3 wordt gewoon bijna 1000 euro. :+

2080Ti FTW3 een schamele 1469,99. _/-\o_ 8)7

Dat wordt dus 1599ish bij de Nederlandse webshops. Zie ook dit verschil bijvoorbeeld:
pricewatch: EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING
https://eu.evga.com/produ...amily&chipset=GTX+1080+Ti

In Nederland is de FTW3 gaming gewoon belachelijk duur terwijl ie via EVGA zelf normaal geprijsd is. In Nederland is ie zelfs bijna 1200 euro geweest in de periode januari-juni. In Nederland kost de SC2 gaming zelfs 862 euro...

@Astennu, zie edit om het nog erger te maken. :/
Ouch dat is best pijnlijk.
Mja een hobby mag geld kosten i guess :)

Ik doe er tegenwoordig te weinig mee dus zal niet zo snel meer dat soort bedragen uitgeven. Wacht dan liever even tot de prijzen wat stabieler zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Astennu op 25-09-2018 16:12 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:48

g0tanks

Moderator CSA
bvenlh schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:40:
Gisterenochtend wilde een RTX 2080 bestellen bij Alternate (op site stond op voorraad). Even wat tussendoor gedaan en toen ik echt wilde gaan bestellen (ca 1 uur later) was de levertermijn onbekend geworden. Wel vaag want er zat echt niet veel tijd tussen en vaak staat er nog x aantal op voorraad maar dat heb ik niet gezien. Misschien zijn er veel besteld in een korte tijd.

Nu er 1080 ti's voor een hele mooi prijs verschijnen (onder 600 euro) klinkt dat ook wel aantrekkelijk. Tegen de tijd dat Raytracing veel wordt toegepast in games zijn we denk ik alweer bij de volgende generatie kaarten.
Grappig, ik heb deze kaart pricewatch: Inno3D GeForce RTX 2080 X2 OC afgelopen vrijdag besteld en zaterdag geleverd gekregen voor €800. Goedkoopste kaart die nu direct leverbaar is, is zo te zien €879.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvenlh
Klopt, die was maandag ook nog € 799 en daarmee de goedkoopste RTX 2080. Helaas was ik te laat met bestellen. Nu maar even wachten dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
Hello , i have some information about the launch delayed from nvidia .

THe main problem is test after production , they seem have probleme with gddr6 module , and to many card are bad .

Nvidia see this problem, and correct this problem now, if you don't have your 2080 ti it's good things , because you will have better version of 2080 ti.

If you cancel you preorder and buy aib on 27 th september you will have card with potencialy crash because of bad gdrr6.

I don't agree with nvidia communication, but now i know that i'am happy to wait a good product.

if someone need proof i can't post link i think, and if you understain french just seach "Court Circuit S01EP06"

nvidia are not ready to launch 2080 ti , need more time, the fault is lauch 2080 ti before massive production...

I don't have my mail for my preorder delayed, but if i can have on 5th october i will be happy.
I command the 22th october to be delivery the 25th september , i pay with paypal .

Please send me an email for my delevery date.

Edit: More information for french customer , i call ldlc and Materiel.net , they don't have any card on stock for the 27th september. Preorder on this shop have no garantee to be livred before. and if you are, you can have probably gddr6 problem , you will see some post with 2080 random crash.
https://forums.geforce.co...ate/post/5879398/#5879398

Informatie komt van een of andere Franse podcast, dus of het echt helemaal waar is weet ik niet, maar het zal mij niks verbazen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
bjorntju schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:10:
[...]

https://forums.geforce.co...ate/post/5879398/#5879398

Informatie komt van een of andere Franse podcast, dus of het echt helemaal waar is weet ik niet, maar het zal mij niks verbazen...
The main problem is test after production , they seem have probleme with gddr6 module , and to many card are bad .
Klinkt als onzin. De RTX2080 en RTX2080Ti gebruiken dezelfde geheugenchips, alleen heeft de Ti er gewoon 3 meer (1GB GDDR6, 1750MHz).

RTX2080Ti PCB:
https://www.techpowerup.c...ion/images/front_full.jpg

RTX2080 PCB:

"8PA77D9WCW"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
Paprika schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:29:
[...]

[...]

Klinkt als onzin. De RTX2080 en RTX2080Ti gebruiken dezelfde geheugenchips, alleen heeft de Ti er gewoon 3 meer (1GB GDDR6, 1750MHz).

RTX2080Ti PCB:

RTX2080 PCB:

"8PA77D9WCW"
Ja, dat vind ik zelf ook wel vreemd. Hij zegt dat de 2080 hetzelfde probleem heeft, maar die zijn wel gewoon uitgekomen en redelijk verkrijgbaar. Je zal dan zeggen dat de 2080 dan ook uitgesteld zal moeten zijn, maar deze zijn gewoon leverbaar, ook via de website van Nvidia zelf.

Wel apart trouwens dat het TI PCB plek over heeft voor 1 memory module meer, misschien was het oorspronkelijk een 12GB kaart, maar hebben ze dit verlaagd naar 11?

[ Voor 3% gewijzigd door bjorntju op 25-09-2018 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
bjorntju schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:56:
[...]

Ja, dat vind ik zelf ook wel vreemd. Hij zegt dat de 2080 hetzelfde probleem heeft, maar die zijn wel gewoon uitgekomen en redelijk verkrijgbaar. Je zal dan zeggen dat de 2080 dan ook uitgesteld zal moeten zijn, maar deze zijn gewoon leverbaar, ook via de website van Nvidia zelf.

Wel apart trouwens dat het TI PCB plek over heeft voor 1 memory module meer, misschien was het oorspronkelijk een 12GB kaart, maar hebben ze dit verlaagd naar 11?
Deze was ook aanwezig bij de 1080Ti:
https://www.techpowerup.c..._Ti/images/front_full.jpg

352-bit vs 384-bit bus, misschien een voorbode voor de Titan ? :+

• milad257
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-03 09:22

milad257

Dell R720 2x xeons 288 gb ddr3

Damn blijkbaar kan ik mijn kaart ergens eind oktober verwachten, ik dacht dat ze het veel sneller konden leveren !

Dolby Atmos 7.0.4 | Amd 57003DX - RTX 3080 - 3200 mhz DDR4 | LG CX 55

• kmichael
milad257 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:47:
Damn blijkbaar kan ik mijn kaart ergens eind oktober verwachten, ik dacht dat ze het veel sneller konden leveren !
Welke kaart ?

• milad257

milad257

De MSI RTX 2080 Ti Trio bij Megekko

• bjorntju
milad257 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:23:
[...]

De MSI RTX 2080 Ti Trio bij Megekko
Hebben ze jou dan verteld dat die pas eind oktober komt? Of is dat maar een gok van hun zijde.

Heb zelf de 2080TI Trio bij Paradigit en Azerty in de pre-order staan, ondertussen hou ik wat andere webshops in de gaten. Als ik ergens anders een leuke kaart op voorraad zie bestel ik die wel en kan ik altijd nog de Trio annuleren.
The Source schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:11:
[...]

Had je toevallig nog de tijd gehad om het na te vragen? Ben wel benieuwd :)

[ Voor 18% gewijzigd door bjorntju op 26-09-2018 10:54 ]

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik denk dat je onderhand wel van een paperlaunch mag spreken. Bijna niks is te krijgen en de paar modellen die er wel zijn, zijn er in zeer beperkte oplage.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• bjorntju

• milad257

milad257

bjorntju schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:51:
[...]

Hebben ze jou dan verteld dat die pas eind oktober komt? Of is dat maar een gok van hun zijde.

Heb zelf de 2080TI Trio bij Paradigit en Azerty in de pre-order staan, ondertussen hou ik wat andere webshops in de gaten. Als ik ergens anders een leuke kaart op voorraad zie bestel ik die wel en kan ik altijd nog de Trio annuleren.
Ze sturen af en toe updates van de levering, gisteren dus een mailje van " de verwachte leverdatum is dit"

Dus ik neem aan van dat ook daardwerkelijk verwacht wordt.. had het wel sneller verwacht :(
ze hadden ook erbij gezet dat het geleverd wordt door een third-party, dus zij hebben zelf geen invloed op de levering zelf. |:(

• Paprika
Lekker kaartje. Lijkt op een nog grotere broer van mijn vorige kaart (Palit 1080 GameRock/Gainward 1080 GLH). Nog altijd 3-slots, maar nu ook nog eens 3 fans. Hij was bij CaseKing eerder op voorraad voor 1299, maar eigenlijk maakt 't allemaal niets uit als je toch al een dergelijk bedrag neertelt. _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Paprika op 26-09-2018 11:15 ]

• bjorntju
milad257 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:08:
[...]

Ze sturen af en toe updates van de levering, gisteren dus een mailje van " de verwachte leverdatum is dit"

Dus ik neem aan van dat ook daardwerkelijk verwacht wordt.. had het wel sneller verwacht :(
ze hadden ook erbij gezet dat het geleverd wordt door een third-party, dus zij hebben zelf geen invloed op de levering zelf. |:(
Ah oke, balen... Met een beetje geluk krijg je hem toch nog sneller. Weet niet wanneer je hem hebt gepre-orderd? Als het bij de aankondiging van de kaart was sta je waarschijnlijk iig redelijk vooraan in de rij denk ik.
Paprika schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:13:
[...]

Lekker kaartje. Lijkt op een nog grotere broer van mijn vorige kaart (Palit 1080 GameRock/Gainward 1080 GLH). Nog altijd 3-slots, maar nu ook nog eens 3 fans. Hij was bij CaseKing eerder op voorraad voor 1299, maar eigenlijk maakt 't allemaal niets uit als je toch al een dergelijk bedrag neertelt. _/-\o_
Ja klopt, was toen ééntje op voorraad, kende de kaart alleen niet en durfde hem toen eigenlijk niet te bestellen. Toen wat research gedaan, zag er toen uit als een degelijke kaart (drie slots inderdaad, ook drie fans) en toen was hij weg :( Gainward is sowieso wel een goed merk volgens mij, die Phoenix kaarten (1080/1070) staan best goed aangeschreven dacht ik.

Nu daar op voorraad dus toch maar besteld :) Die Gaming X Trio annuleer ik dan maar. Las op internet dat het PCB van de Gaming X Trio toch niet zo heel speciaal was, was gewoon een reference design met één extra VRM dacht ik.

En idd, het is een hoop geld, en ik ben ook de eerste die toe zal geven dat de kaarten dik overpriced zijn, maar weet je, ik werk voor mijn centen en vind het leuk om het nieuwste van het nieuwste te hebben :) Maar de kaarten moet je niet kopen voor zijn prijs/prestatieverhouding :P

• milad257

milad257

bjorntju schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:28:
[...]

Ah oke, balen... Met een beetje geluk krijg je hem toch nog sneller. Weet niet wanneer je hem hebt gepre-orderd? Als het bij de aankondiging van de kaart was sta je waarschijnlijk iig redelijk vooraan in de rij denk ik.
Ik had de kaart besteld na de benchmarks, dus op 21 september (had nog een nachtje geslapen, 650 euro duurder dan een normale high end launch, ook nagedacht om de kaart te cancelen maar ik heb het product nodig voor mijn 3440x1440 110hz schermpje , perfecte resolutie voor die kaart om het meeste uit mijn monitor te krijgen

• TheBouwman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-08 17:07
Weet iemand wanneer de asus strix 2080 wordt uitgebracht? Ik heb hem gepreorderd bij azerty maar nog niks over gehoord. Ook nog nergens te vinden behalve dat de reviews er wel van uit zijn.

Verwijderd

Net te horen gekregen van megekko wat de nieuwe leverdatum van mijn msi rtx 2080 ti gaming x is. Het was eerst 22 september, nu dus 27 oktober. Ik ben meteen gaan kijken om een 2080 ti ergens anders te krijgen, 27 oktober is belachelijk laat.

• milad257

milad257

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:04:
Net te horen gekregen van megekko wat de nieuwe leverdatum van mijn msi rtx 2080 ti gaming x is. Het was eerst 22 september, nu dus 27 oktober. Ik ben meteen gaan kijken om een 2080 ti ergens anders te krijgen, 27 oktober is belachelijk laat.
Wow dat is echt gek

Ik moet waarschijnlijk ook wachten tot die datum, ik hou mijn ogen open op tweakers als die ergens op voorraad komt...

• bjorntju
milad257 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:12:
[...]

Wow dat is echt gek

Ik moet waarschijnlijk ook wachten tot die datum, ik hou mijn ogen open op tweakers als die ergens op voorraad komt...
Als je het niet erg vind om in DE te bestellen zal ik Caseking goed in de gaten houden, die hebben in verhouding wel veel voorraad met de launch is mijn ervaring in het verleden.

[edit]
De mijne is net verzonden :D Met een beetje geluk vrijdag binnen.

[ Voor 7% gewijzigd door bjorntju op 26-09-2018 15:30 ]

• Paprika
bjorntju schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:20:
[...]

Als je het niet erg vind om in DE te bestellen zal ik Caseking goed in de gaten houden, die hebben in verhouding wel veel voorraad met de launch is mijn ervaring in het verleden.

~~~[edit]
Vrijdag moet wel lukken. Ik spreek uit ervaring..
Nog altijd UPS?

• bjorntju
Paprika schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:34:
[...]

Vrijdag moet wel lukken. Ik spreek uit ervaring..
Nog altijd UPS?
Nee DHL in dit geval, kon zelf ook niet kiezen voor een andere verzender. Bij Caseking kon dat wel, koos daar idd altijd UPS. Maar normaal is het inderdaad zo'n 2 dagen verzending vanuit DE naar NL, tenzij je express kiest ofzo.

• Paprika
Ja, ik ziet 't nu. RMA liep via UPS. De eerste levering via DHL. Ik heb bij beide partijen al vaker dingen besteld.

[ Voor 28% gewijzigd door Paprika op 26-09-2018 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
ook maar de stoute schoenen aangetrokken en 1 2080 besteld nu de ti versie nog later komt :(
https://www.cyberport.de/...arte-3xdp-hdmi-usb-c.html

Op voorraad :)

Verwijderd

bjorntju schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:20:
[...]

~~~[edit]
Ik ben benieuwd wanneer caseking vooraad van de msi krijgt. Enig idee hoe het zit met de garantie bij caseking? Megekko heeft namelijk wel 3 jaar garantie.

• bjorntju
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:30:
[...]

Ik ben benieuwd wanneer caseking vooraad van de msi krijgt. Enig idee hoe het zit met de garantie bij caseking? Megekko heeft namelijk wel 3 jaar garantie.
Volgens mij biedt MSI in Duitsland ook drie jaar garantie, had dat laatst nog ergens gevonden maar kon het zo niet terugvinden.

Mijn 1080 is een keer kapot gegaan, deze opgestuurd naar Caseking, deze hebben ze weer naar MSI doorgestuurd, en uiteindelijk een nieuwe gekregen. Dus qua garantie ging het wel goed, hoewel het wel een week of twee duurde ná binnenkomst van de RMA voordat ze het naar MSI opstuurde, dus dat had van mij wel sneller gemogen. Maar uiteindelijk is alles wel gewoon goed gekomen.

Caseking heeft ook een dienst die je meteen een vervangende videokaart geeft als je oude defect raakt, zie ook:

https://www.caseking.de/l...orttausch-bei-defekt.html

Geld op bijna alle merken, behalve MSI zoals je kan zien :P

• bjorntju
Twee hier op voorraad!

https://www.megekko.nl/pr...-Ti-11GB-GDDR6-videokaart

[edit]
Staat wel bij: 5 werkdagen (woensdag), ookal liggen er twee op voorraad. Vreemd.

[ Voor 23% gewijzigd door bjorntju op 26-09-2018 17:28 ]

• theory
  • Laatst online: 29-08 14:19
Heeft er iemand een site die de Founders Editions beschikbaar heeft of zal verwachten?
Ben op zoek naar de 2080ti FE en op nvidia is er ook nog niets bekend van release dag.

Verwijderd

bjorntju schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:27:
Twee hier op voorraad!

https://www.megekko.nl/pr...-Ti-11GB-GDDR6-videokaart

~~~[edit]
Staat wel bij: 5 werkdagen (woensdag), ookal liggen er twee op voorraad. Vreemd.
Nu weer 0 op voorraad en ik heb net weer een update gekregen van megekko. De verwachte leverdatum is nu van 27 oktober naar onbekend gegaan :/

Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/63ea4277cdd6abb9d774d681f8cdc293

• theory
  • Laatst online: 29-08 14:19
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:07:
[...]

Nu weer 0 op voorraad en ik heb net weer een update gekregen van megekko. De verwachte leverdatum is nu van 27 oktober naar onbekend gegaan :/

[Afbeelding]
Deze waren 2minuten voor je post nog beiden beschikbaar, heb zelf nog gekeken, maar wou ze niet, ben namelijk opzoek naar FE kaarten. Dus waarschijnlijk opgekocht door 1 persoon en gewoon heel veel pech gehad lol.

• milad257

milad257

Vandaag is de officiële launch (na 1 week uitstelling) en alle kaarten zijn nog niet op voorraad , ook niet in amerika :(

• kmichael
milad257 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 07:33:
Vandaag is de officiële launch (na 1 week uitstelling) en alle kaarten zijn nog niet op voorraad , ook niet in amerika :(
De officiële launch was vorige week en de levering voor "vandaag" is weer een dikke week uitgesteld.

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Alternate heeft wat voorraad, maar lang niet alle modellen.. https://www.alternate.nl/...VIDIA-GeForce/RTX-2080-Ti

Ik ben benieuwd wanneer de Gaming X Trio beschikbaar komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjorntju
-NRG- schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:18:
Alternate heeft wat voorraad, maar lang niet alle modellen.. https://www.alternate.nl/...VIDIA-GeForce/RTX-2080-Ti

Sea Hawk hebben ze wel op voorraad zo te zien:

https://www.alternate.nl/.../product/1482986?lk=26369

Meteen waterkoeling, jammer alleen van de afwerking van die slang... Voor een kaart van 1450 verwacht je wel wat beters...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Zojuist vernomen van een AIB (niet dezelfde als die Source) wat er aan aan de hand is.

Nvidia ziet Europa (terecht?) als één "land" / gebied. Ze willen met de beperkte aantallen die ze kunnen leveren wegens het noodweer in Azië de voorraden eerlijk verdelen. Voor deze AIB betekend dat Nvidia (nee echt...) bepaald welke retailers voorraad mogen krijgen en wanneer. Tot die tijd kunnen de kaarten dus gewoon even blijven liggen. Grote retailers krijgen daarnaast meer, ookal zou een kleinere speler meer willen betalen op dat moment omdat klanten erom schreeuwen.

Het beperkte aantal is deels artificieel. Het is een beetje "Filebeheersing". Als iedereen 50 rijdt, is de file hopelijk sneller weg. En Nvidia wil natuurlijk eigenlijk EERST z'n FE kaarten leveren.

---

Net bij Alternate: 6 klanten gezien. 5x 2080Ti zien vertrekken; een MSI Trio, 2x MSI Seahawk, 1x Asus Dual OC en ik geloof een 2080 van Inno3d, niet goed gezien.

Ze hadden op dat moment enkel nog één Asus Dual liggen.

---

Nog een ander ding als je overweegt een 2080 (ti) te bestellen; zorg dat je je Windows updates tijdig binnen hebt. Waar 411.51 nog op 1703 werkte, MOET je voor 411.70 naar de meest recente versie (1803). Nvidia's drivers zouden zonder up-to-date Windows versies overigens moeilijk doen over de DLSS database (installatie van het nieuwe NGX) Weird verhaal, maar goed, beter dus eerst updaten en de laatste versie installeren voor je je oude kaart plukt. Windows update blijft namelijk anders maar proberen drivers te installeren voor alle onderdelen van de kaart... Als je echt niet anders kan dan Win update pas draaien na het wisselen van kaart, liever met de update assistent aan de gang.

[ Voor 9% gewijzigd door djunicron op 28-09-2018 03:02 ]

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:08

GG85

.......

-NRG- schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:18:

Gok maar genomen en de Gigabyte Windforce besteld (vanochtend om half 10). Nog geen reviews van de vinden (wel van de non-Ti en die is prima) maar heb er een 1070 van en die is stil en draait al 2 jaar als een zonnetje.

Daarna was de voorraad gelijk op en verder geen track & trace gehad dus hopelijk komt hij morgen....

Verwijderd

Weer een update mail gekregen vandaag, het blijft maar later en later worden.... Verschrikkelijk irritant dit, ik heb namelijk geen gpu op het moment ( mijn 980 ti is 6 weken geleden stuk gegaan ) dus heb een nieuwe nodig. Iemand enig idee waar ik sneller een msi rtx 2080 ti kan krijgen?

Bij meggekko ge-preordered btw

Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/4deb62babe0a9db611de39c77e68ce4c

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2018 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmichael
Net 2 van deze besteld
Palit GeForce RTX 2080 Ti Gaming Pro OC, 11264 MB GDDR6
https://www.caseking.de/p...64-mb-gddr6-gcpi-100.html

Hopen dat ze snel leveren, mijn NVLINK heb ik al en vandaag zijn mijn EKWB binnen gekomen.

Ik had graag de FE willen bestellen, maar ik heb geen zin in dat vage uit gestel.
Zeg gewoon wat er is wat @djunicron zei, had ik wel begrip voor gehad.
Als dit waar is hadden ze het gewoon moeten zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door kmichael op 27-09-2018 18:24 ]

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

GG85 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:56:
[...]

Gok maar genomen en de Gigabyte Windforce besteld (vanochtend om half 10). Nog geen reviews van de vinden (wel van de non-Ti en die is prima) maar heb er een 1070 van en die is stil en draait al 2 jaar als een zonnetje.

Daarna was de voorraad gelijk op en verder geen track & trace gehad dus hopelijk komt hij morgen....
Heb wel al GB kaarten gezien ;)

(GB & ES)

De Windforce is gewoon weer de oude vertrouwde Windforce. Lang en relatief smal. Eén heatpipe extra erin geloof ik tov het 1080 model. (Net als 1080ti? vergeten)

De "normale" Windforce kan een TU102-300-1xx bevatten, aka de door Nvidia niet FE waardige chips.

De "Gaming" en "Gaming OC" modellen bevatten momenteel altijd een TU102-300A, dus de wel goed clockende Ti's. De Aorus versies krijgen daarnaast nog weer een selectie van de "A" modellen, welke dus door GB opniew gebinned zijn met arbitraire regels. Dus eigenlijk precies wat MSI ook doet en Asus met hun "140 uur getest!").

Echter, de kaarten die ik in Spanje zag, hadden (3/3) allen gewoon een A-1x chip. Nvidia zou waarschijnlijk dan ook pas later dit jaar met de "mindere" chips komen. Dit om early adopters niet tegen de borst te stoten en om zo meer positieve buzz te veroorzaken voor zij die afwachten.

Echter "moet" de Windforce dus wel een lage power limit krijgen en mag deze geen factory overclock meekrijgen. Iets wat je in no-time met Afterburner op kan lossen. Waar anderen +100mhz core invullen, zal je +135 oid moeten invullen.

Er was een Engelse Youtuber die deze kaart vs de MSI Trio had gereviewed geloof ik. Unboxing filmpje en spreadsheet erbij met de verschillen. Ik geloof ook te vinden op het winkel forum van Overclockers UK.

• bjorntju
kmichael schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:24:
Net 2 van deze besteld
Palit GeForce RTX 2080 Ti Gaming Pro OC, 11264 MB GDDR6
https://www.caseking.de/p...64-mb-gddr6-gcpi-100.html

Hopen dat ze snel leveren, mijn NVLINK heb ik al en vandaag zijn mijn EKWB binnen gekomen.

Ik had graag de FE willen bestellen, maar ik heb geen zin in dat vage uit gestel.
Zeg gewoon wat er is wat @djunicron zei, had ik wel begrip voor gehad.
Als dit waar is hadden ze het gewoon moeten zeggen.
Jij gaat er wel voor zeg :) Veel plezier ermee! Was die kaart op voorraad toen je hem bestelde?
djunicron schreef op donderdag 27 september 2018 @ 19:18:
[...]

Heb wel al GB kaarten gezien ;)

(GB & ES)

De Windforce is gewoon weer de oude vertrouwde Windforce. Lang en relatief smal. Eén heatpipe extra erin geloof ik tov het 1080 model. (Net als 1080ti? vergeten)

De "normale" Windforce kan een TU102-300-1xx bevatten, aka de door Nvidia niet FE waardige chips.

De "Gaming" en "Gaming OC" modellen bevatten momenteel altijd een TU102-300A, dus de wel goed clockende Ti's. De Aorus versies krijgen daarnaast nog weer een selectie van de "A" modellen, welke dus door GB opniew gebinned zijn met arbitraire regels. Dus eigenlijk precies wat MSI ook doet en Asus met hun "140 uur getest!").

Echter, de kaarten die ik in Spanje zag, hadden (3/3) allen gewoon een A-1x chip. Nvidia zou waarschijnlijk dan ook pas later dit jaar met de "mindere" chips komen. Dit om early adopters niet tegen de borst te stoten en om zo meer positieve buzz te veroorzaken voor zij die afwachten.

Echter "moet" de Windforce dus wel een lage power limit krijgen en mag deze geen factory overclock meekrijgen. Iets wat je in no-time met Afterburner op kan lossen. Waar anderen +100mhz core invullen, zal je +135 oid moeten invullen.

Er was een Engelse Youtuber die deze kaart vs de MSI Trio had gereviewed geloof ik. Unboxing filmpje en spreadsheet erbij met de verschillen. Ik geloof ook te vinden op het winkel forum van Overclockers UK.
Ben wel benieuwd of die "A" chips straks heel veel gaan verschillen met de "normale" chips, dus of ze echt zoveel slechter overclockbaar zijn of niet, maar wel interessant om te lezen dat alle kaarten nu met de "A" chip komen.

De track-en trace is sinds gisterenavond niet meer bijgewerkt (nog steeds onderweg vanuit het distributiecenter van DHL in Duitsland). Hopelijk komt deze toch nog morgen binnen, anders wordt het maandag/dinsdag ben ik bang, volgens mij levert DHL niet op zaterdag. Had de Evolv X bij caseking.de besteld en die werd in 2 dagen geleverd via UPS, dus het moet wel mogelijk zijn :)

De rest van mijn build licht klaar in ieder geval. Wilde eerst een 8700K kopen maar 500 euro vind ik echt te veel. Dus toch maar voor een 2700X gegaan. Zag in een benchmark i.c.m. een 2080TI dat die dan toch nog wel gebottleneckt wordt op 1080p, maar ga toch op 1440 (21:9) en 4K spelen, dus dan zal dat hoogstends misschien een paar FPS moeten uitmaken.

[ Voor 14% gewijzigd door bjorntju op 27-09-2018 23:18 ]

Verwijderd

djunicron schreef op donderdag 27 september 2018 @ 19:18:

Nvidia zou waarschijnlijk dan ook pas later dit jaar met de "mindere" chips komen.
Ze sparen de wat minder gelukte op om die later te verkopen wanneer het proces steeds betere chips oplevert?
Raar businessmodel.

• Paprika
bjorntju schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:16:
[...]
De track-en trace is sinds gisterenavond niet meer bijgewerkt (nog steeds onderweg vanuit het distributiecenter van DHL in Duitsland). Hopelijk komt deze toch nog morgen binnen, anders wordt het maandag/dinsdag ben ik bang, volgens mij levert DHL niet op zaterdag. Had de Evolv X bij caseking.de besteld en die werd in 2 dagen geleverd via UPS, dus het moet wel mogelijk zijn :)
Dit was mijn bestelling de eerste keer (1080 bij Cyberport). De bestelling was 's avonds dus hij was wel al aangemeld bij DHL, maar nog niet opgehaald (3 werkdagen).
Date/time City Status
Tue, 28.06.2016 18:35 a.m./p.m. Ottendorf-Okrilla, Germany The shipment has been processed in the parcel center of origin
Wed, 29.06.2016 15:04 a.m./p.m. -- The instruction data for this shipment have been provided by the sender to DHL electronically
Thu, 30.06.2016 00:48 a.m./p.m. Krefeld, Germany The shipment has been processed in the destination parcel center
Thu, 30.06.2016 01:02 a.m./p.m. Germany The international shipment has been processed in the export parcel center
Thu, 30.06.2016 20:51 a.m./p.m. AMSTERDAM, Netherlands The shipment has been processed in the parcel center
Thu, 30.06.2016 20:53 a.m./p.m. AMSTERDAM, Netherlands The shipment has left the parcel center.
Fri, 01.07.2016 07:45 a.m./p.m. AMSTERDAM, Netherlands The shipment has arrived at the delivery depot.
Fri, 01.07.2016 07:45 a.m./p.m. AMSTERDAM, Netherlands The shipment has been processed in the parcel center
Fri, 01.07.2016 11:08 a.m./p.m. AMSTERDAM, Netherlands The shipment has been loaded onto the delivery vehicle
Fri, 01.07.2016 16:22 a.m./p.m. Netherlands The shipment has been successfully delivered
Mijn RMA via UPS richting Cyberport (3 werkdagen):
GROSSSCHIRMA, DE 01.02.2017 10:06 Zugestellt
Nurnberg, Germany 31.01.2017 11:12 Ankunfts Scan
Herne-Boernig, Germany 31.01.2017 5:05 Abfahrts Scan
31.01.2017 3:22 Ankunfts Scan
Utrecht, Netherlands 30.01.2017 23:59 Abfahrts Scan
30.01.2017 20:29 Herkunfts Scan
30.01.2017 17:02 Abhol Scan
Netherlands 30.01.2017 10:32 (ET) Auftrag verarbeitet: Für UPS bereit
Mijn nieuwe videokaart weer via DHL naar mij (3 werkdagen):
Do, 02.03.17 11:38 -- Die Auftragsdaten zu dieser Sendung wurden vom Absender elektronisch an DHL übermittelt.
Do, 02.03.17 16:02 Ottendorf-Okrilla, Deutschland Die Sendung wurde im Start-Paketzentrum bearbeitet.
Fr, 03.03.17 05:14 Krefeld, Deutschland Die Sendung wurde im Ziel-Paketzentrum bearbeitet.
Fr, 03.03.17 05:27 Deutschland Die Auslandssendung wurde im Export-Paketzentrum bearbeitet.
Fr, 03.03.17 16:40 AMSTERDAM, Niederlande Die Sendung wurde im Paketzentrum bearbeitet.
Fr, 03.03.17 16:42 AMSTERDAM, Niederlande Die Sendung hat das Paketzentrum verlassen.
Sa, 04.03.17 07:16 AMSTERDAM, Niederlande Die Sendung wurde im Paketzentrum bearbeitet.
Sa, 04.03.17 07:16 AMSTERDAM, Niederlande Die Sendung ist im Zustell-Depot eingetroffen.
Sa, 04.03.17 08:04 AMSTERDAM, Niederlande Die Sendung wurde in das Zustellfahrzeug geladen.
Veel Caseking videokaarten kwamen vorig jaar na 3 of 4 werkdagen binnen zie ik nu als ik het vorige levertijden topic weer even doorspit. UPS bezorgt niet op zaterdag, maar DHL doet wel overigens. Zij doen juist weer niets op maandag. Mocht ie nu bij Ottendorf-Okrilla liggen zul je hem dus waarschijnlijk zaterdag krijgen.
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:20:
[...]
Ze sparen de wat minder gelukte op om die later te verkopen wanneer het proces steeds betere chips oplevert?
Raar businessmodel.
Vaak verbetert een proces maar weinig op het gebied van kwaliteit en worden alleen de yields beter. De grootste bepaler van de kwaliteit is het gebruikte crystal voor de wafer (bron: mijn gesprek met een Intel medewerker toen ik in Sillicon Valley was).

[ Voor 12% gewijzigd door Paprika op 27-09-2018 22:41 ]

• kmichael
bjorntju schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:16:
[...]

Jij gaat er wel voor zeg :) Veel plezier ermee! Was die kaart op voorraad toen je hem bestelde?

[...]
Ja einde van de middag vandaag waren deze kaarten op voorraad.
Wat mij opviel is dat de kaarten per 5 steeds op hun website aanboden, want toen ik ging bestellen waren er 5 toen ik klaar was, was er nog maar 1 op voorraad. Paar minuten laten waren het er weer 5.
Zal wel een verkoop techniek van Caseking.de zijn :+

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:20:
[...]

Raar businessmodel.
Ze verkopen ze nu al wel degelijk. En ze geven al toe dat ze de beste allemaal zelf houden of voor meer verkopen.

Maar zo raar is het niet om de early adopters te voeren de eerste maand kwa productie met de "goede" chips, minder dan de top 10%, maar beter dan de top 50%, of waar de grens ook ligt.

• bjorntju
Paprika schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:36:
[...]

Dit was mijn bestelling de eerste keer (1080 bij Cyberport). De bestelling was 's avonds dus hij was wel al aangemeld bij DHL, maar nog niet opgehaald (3 werkdagen).

[...]

Mijn RMA via UPS richting Cyberport (3 werkdagen):

[...]

Mijn nieuwe videokaart weer via DHL naar mij (3 werkdagen):

[...]

Veel Caseking videokaarten kwamen vorig jaar na 3 of 4 werkdagen binnen zie ik nu als ik het vorige levertijden topic weer even doorspit. UPS bezorgt niet op zaterdag, maar DHL doet wel overigens. Zij doen juist weer niets op maandag. Mocht ie nu bij Ottendorf-Okrilla liggen zul je hem dus waarschijnlijk zaterdag krijgen.

[...]

Vaak verbetert een proces maar weinig op het gebied van kwaliteit en worden alleen de yields beter. De grootste bepaler van de kwaliteit is het gebruikte crystal voor de wafer (bron: mijn gesprek met een Intel medewerker toen ik in Sillicon Valley was).
Hmm, ben bang dat het dan toch zaterdag wordt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a5vKbqW.png

Opzich geen ramp, ben morgen toch de hele dag werken en was toch pas van plan om zaterdag te gaan bouwen. Wel goed om te horen dat ze zaterdag wel bezorgen, want lees op internet dat ze dat niet standaard doen, maar dat gaat dan weer wel over DHL NL, DE is weer een andere tak (DHL Parcel, is weer iets anders dan de "normale" DHL...)

Hopen dat ze zaterdag een beetje vroeg zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Azerty heeft mijn Asus GeForce RTX 2080 Ti Turbo zojuist verzonden! :9~

Steam/XBL: Avioto

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste