Clavat schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:39:
[...]
Ben de IT zat aan het worden
Ik bedoel ermee zoals je meestal ziet in de bouw of iets dergelijks daar neem je het werk niet mee naar huis.
Doel er meer op dat als ik met mijn handen werk meer voldoening en plezier zou hebben als nu.
Nu zie je ook vaal de klok of gaat de dag langzaam.
Geloof mij, iets wat als hobby leuk is (of lijkt) is vaak 40 uur per week al vrij vlot niet leuk meer.
Je zegt dat rommelen in de tuin leuk is. Hovenierswerk (vroeger als bijbaan gedaan) is voornamelijk schoffelen en onkruid harken. Zeker als wat slimmer iemand (no offence aan diegenen die het doen!) maar daar ben je vlot op uitgekeken. OF een week lang stoepranden onkruid schoffelen, een van mijn langste weken ooit (zere polsen!)
Mooi voorbeeld van hulpmonteur vorige werkgever. Groot kantoorpand, hij was net in dienst. hoofdmonteur besteld even 400 wcd's om af te monteren. Na aantal dagen is hij klaar, en komt redelijk happy aan bij de hondmonteur voor nieuwe klus. "Mooi, zal nog even 400 wcd's bestellen"

Iemand was minder blij
Werk doen onder je niveau is (vaak!!!) niet leuk/uitdagend genoeg. Als jongen van 14 had ik een beuntuintje bij een rijke man, kreeg 25 gulden per uur, megaveel geld! Na 2 maanden werd ik gek, steeds hetzelfde rondje... Ben toen gaan auto's poetsen, autoradio's inbouwen, chauffeur spelen bij grote autogarage voor 7,50 per uur. Veel minder geld maar ging niet met lood in mn schoenen naar het werk.
Staar je ook niet blind op het werk van een ander, zo vaak gehoord (veel bijbaantjes gehad):
[zonnig weer] "Goh, jullie werken wel lekker buiten he". Ja, ook als het stervenskoud is en het regent...
Goh, zo lekker, fijn met je handen werken. Ja, maar op mijn 40/50e jaar is als het tegenzit mijn lichaam naar de klote.
[insert random voorbeeld]
Is voor jezelf beginnen niet wat

De uitdaging van een eigen bedrijf, daarnaast kan je het makkelijk in 4 dagen (of minder) verdienen en heb je meer vrije tijd. Eigen (en dus uitdagende) klussen uitzoeken. Misschien wat buiten je comfort zone? Juist goed, goeie leerschool en groei je als persoon ook van
edit:
eens met de reactie boven mij, zie iets te vinden dat je van die stoel af komt. Ik heb 8 jaar fulltime op kantoor gezeten en nu een binnen/buiten-functie. Veelal de dagen dat ik buiten/op locatie bezig ben voelt niet eens als werk (geen IT overigens). Term "buiten spelen" hoort daar inderdaad bij
[
Voor 6% gewijzigd door
ybos op 13-08-2018 18:27
]