Zou kunnen dat je gelijk hebt hoor, maar ik weet dat de NV1 ipv polygonen op een andere manier het beeld opbouwde. Het enige dat daarom in mijn hoofd opkwam was tilebased. Maar misschien haal ik dan alles door elkaar. De NV1 werkte iig met vierkanten ipv driehoeken...Op donderdag 19 juli 2001 09:54 schreef bibabolle het volgende:
[..]
uhm ik kan me toch herinneren dat ik iets HEEL anders heb gelezen op sites die dat echt niet uit hun duim zuigen. de NV1 gebruikte quadraplets of zoiets, kweenie hoe je het schrijft, basicly waren het gewoon soort polygonen maar dan vierkant, dus niet 2 driehoeken aan elkaar maar ECHT een vierkant. het scheen dat dit toen enorm moeilijk te programeren was. de NV2 zou met dat systeem geloof ik in een of andere console gebruikt worden maar die zag nooit het daglicht en toen was nVidia bijna dood, door een financiele injectie van ...(vergeten) konden ze doorgaan, dus wees die ... maar dankbaar anders zatten we nu nog met 3dfx kaarten met 16mb op 200mhz en 16 bits textures met ugly kwaliteit
En Sega was het bedrijf dat NVidia redde na de geflopte NV2 (geflopte console chip)
https://www.strava.com/athletes/10490675