ik heb lekker ook die 16bit isa trident kaarten
Maar de BESTE uitgebrachte KAART ooit, en de MEKKA kaart der 3D HARDWARE is nog altijd, trommelgeroffel...
De Pyramid 3D van BITBOYS
verhaaltje erbij:
rond 1980 begonnen 2 jongens van 14 en 16 als vrienden 3d programmas te schrijven, hun waren daarin de EERSTE die dat deden (denk aan bv, wolfenstein, dat soort 3d, het is dus 2d maar het lijkt 3d)
een jaar of wat later splitsen deze 2 jongens uitelkaar, omdat de ene liever iets met hardware 3d wou doen en de andere software 3d (of gewoon software schrijven voor 3d apps)
degene die voor de hardware koos werd nu bekend als BITBOYS en die software ben ik effe zijn naam kwijt,
in iedergeval, laat in 1996 brachte bitboys hun en DE alleerste kaart uit die hardware 3d ondersteunde, EN daarbij ook hardware, bumpmapping + EMBM ram, etc etc, alle gadgets die je nou weer terug ziet. de kaart was toen SNELLER dan de Voodoo2 die 2jaar daarna kwam!
dan denk jullie, "gaaf, maar waarom heb ik nooit van hun gehoord?"
nou, het probleem was dat ze 200 kaarten uitgebracht hadden, waarvan er maar
50 "foutloos" werkte! (maar toch, zeg nou zelf, al die fancy features in een kaart uit 1996!! vinnik knap hoor!)
kijk voor de gein eens op
www.bitboys.com en lees hun XBA THEORIE eens, bitboys leeft nog steeds hoewel het niet zo lijkt, jammer dat ze vanaf 1997 al zeggen dat elk h2 van een jaar tot nu toe een nieuwe kaart zullen uitbrengen, genaamg Glaze 3D.
jullie weer: "mwa mij lijken die kaartjes niet zo gewelding om NU te zeggen dat het een mekka kaart is"
ik: "ook niet als 1 zo'n kaartje NU al meer dan 3000,-- gulden waard is? is nog duurder dan een Geforce 3!! dus dat zegt wel genoeg over de features op die pyramide 3d denk!!!
zoek voor de gein eens wat op over die kaart.