Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Laptop mist in pakket, aangifte?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 6.858 views

• Vortex789
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 10-08 09:56
Beste allemaal,

Ik heb inmiddels bijna 2 weken geleden bij coolblue een laptop en een aantal andere dingen besteld. Echter, toen ik het pakket uitpakte constateerde ik dat de laptop er niet in zat. Hierbij heb ik direct contact opgenomen met coolblue en zij hebben een onderzoek gestart.

Vandaag kreeg ik de volgende mail van ze:

————————-
Beste,

Naar aanleiding van het lopende pakketonderzoek voor de levering van order XXX stuur ik dit bericht.

Het is natuurlijk erg vervelend dat je product niet in de doos zat bij de levering. Dit willen ik uiteraard zo snel mogelijk voor je oplossen, maar hiervoor is wel eerst onderzoek nodig naar wat er precies is gebeurd.

Pakketonderzoek
Wij hebben een onderzoek gestart bij PostNL. Zij geven aan dat het gewicht van de doos niet is veranderd bij het plaatsen van de doos in de bus waarmee je bestelling bij je is bezorgd.

Proces-verbaal
Het lijkt er dan ook op dat het missende product tijdens het vervoer van je pakket is ontvreemd. Dit is diefstal en daarom heb ik een proces-verbaal nodig om het onderzoek verder op te kunnen pakken. Ik wil je dan ook vriendelijk om op het politiebureau aangifte te doen van diefstal. Ik wil je ook vragen deze e-mail uit te printen en mee te nemen naar het politiebureau, zodat je deze tijdens het doen van aangifte kan overhandigen aan de politie en zij het aan het proces-verbaal kunnen toevoegen.

Ik ontvang graag een scan/kopie van het proces-verbaal per e-mail. Na ontvangst van het proces-verbaal zullen wij het onderzoek verder oppakken en berichten wij je nader. Ik benadruk dat wij het onderzoek enkel verder voor je kunnen oppakken na ontvangst van het proces-verbaal.

Mijn oprechte excuses voor het ongemak dat je hierdoor ervaart.

Met vriendelijke groet,

——————-

Weet iemand of dit de normale gang van zaken is? Moet ik aangifte doen van diefstal? Naar mijn weten is de verzender verantwoordelijk voor het pakket en is er vermoedelijk van hun gestolen en niet van mij (oftewel zij moeten aangifte doen en niet ik)?

Graag adviezen hoe ik dit het beste moet aanpakken.

Alvast bedankt :)

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 00:06

Angeloonie

PUBG Addict

Omgekeerde wereld. Zíj zijn verantwoordelijk voor de verzending en alles wat daarbij hoort. In dit geval dus ook het onderzoek en eventuele aangifte.

Het énige waar jij mee te maken hebt is dat jij niet ontvangen hebt waar je voor betaald heb, dat moet Coolblue zo snel mogelijk oplossen. Het is simpel verwoord niet jouw probleem dat het pakket leeg aangekomen is.

Zie bijv. ook:
Als consumentklant heb je echter hiermee niets te maken. Je bestelt bij een webwinkel, en die moet het risico dragen dat het pakket kwijtraakt. Bij wie de schuld van het kwijtraken ligt, is voor jou niet relevant: de winkel moet een nieuw pakket opsturen als het niet aangekomen is.

De enige uitzondering is als je zèlf tegen de webwinkel zegt dat TNT goed genoeg is. Als je namelijk zelf een vervoerder aandraagt, kan de webwinkel niet aansprakelijk zijn voor kwijtraken bij gebruik van die vervoerder. Dat is dus niet hetzelfde als TNT uit een lijstje kiezen: je moet echt zelf gemaild hebben “jouw vervoerders zijn me te duur, gooi het maar in de brievenbus” om hieronder te vallen.

Angeloonie wijzigde deze reactie 10-08-2018 10:01 (53%)

Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie - PUBG

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:31
quote:
Vortex789 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:56:

Wij hebben een onderzoek gestart bij PostNL. Zij geven aan dat het gewicht van de doos niet is veranderd bij het plaatsen van de doos in de bus waarmee je bestelling bij je is bezorgd.
Dit kan natuurlijk ook nog betekenen dat de laptop nooit in de doos heeft gezeten. Heb je het gewicht op T&T al eens vergeleken met wat je ontvangen hebt?

Was de doos zichtbaar geopend en hersloten?

Verder lijkt me inderdaad dat jij geen aangifte kunt doen, het pakket was nog niet aan jou overhandigd dus er is niets van jou gestolen. Misschien kun je CoolBlue anders voorstellen dat je wel aangifte van internetoplichting wilt doen? "Ik heb iets gekocht, maar niets ontvangen" ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• mAiden88
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 20:52
Gevalletje schuld afschuiven. Coolblue is verantwoordelijk ervoor dat iets correct aankomt bij de koper... Zou je klacht gewoon eens op klachtenkompas(is opgericht door de consumentenbond.) zetten,

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20:28
Steigeren jullie nu niet te hard?

Coolblue schuift nog niks af, ze vragen enkel om een PV te laten opmaken van diefstal.

Ik zou dat gewoon doen, en doorsturen met de vraag wanneer je nu een laptop gaat ontvangen.

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Jeetje, het zit TS niet mee, alweer een pakketje waarvan de inhoud deels ontbreekt: Wat zijn mijn rechten bij niet ontvangen product?

Fietsbel wijzigde deze reactie 10-08-2018 10:26 (13%)

39

• Rolfie
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:29
quote:
Angeloonie schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:00:
Omgekeerde wereld. Zíj zijn verantwoordelijk voor de verzending en alles wat daarbij hoort. In dit geval dus ook het onderzoek en eventuele aangifte.

Het énige waar jij mee te maken hebt is dat jij niet ontvangen hebt waar je voor betaald heb, dat moet Coolblue zo snel mogelijk oplossen. Het is simpel verwoord niet jouw probleem dat het pakket leeg aangekomen is.
quote:
mAiden88 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:09:
Gevalletje schuld afschuiven. Coolblue is verantwoordelijk ervoor dat iets correct aankomt bij de koper... Zou je klacht gewoon eens op klachtenkompas(is opgericht door de consumentenbond.) zetten,
Klopt. Maar daarvan vragen ze dus nu bewijs. Ofwel simpel aangifte doen, bewijs even naar coolblue mailen, en hun hebben voldoende informatie op daarna het probleem op te lossen.

Zo lastig is het toch niet?

Rolfie wijzigde deze reactie 10-08-2018 10:16 (18%)

• thaicecube
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21-08 14:39
quote:
Tommie12 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:12:

Coolblue schuift nog niks af, ze vragen enkel om een PV te laten opmaken van diefstal.

Ik zou dat gewoon doen, en doorsturen met de vraag wanneer je nu een laptop gaat ontvangen.
Het probleem is dat de TS niet de persoon is die een PV moet laten opmaken, want er is niks van hem gestolen. Het is ontvreemd voordat het bij TS kwam. En dat is het de verantwoordelijkheid van CoolBlue die er zelf voor kiezen om met PostNl in zee te gaan.

• ronaldmathies
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

ronaldmathies

J2Defender

quote:

Ik noem dit niet te hard stijgeren, zie het zo, zodra je zelf aangifte gedaan hebt ben je onderdeel geworden van het uitzoekwerk naar wat er gebeurt is. Hierdoor kan het zijn dat je betrokken blijft worden met vragen en/of acties die je moet ondernemen.

Dit is voor de koper niet relevant, de verkoper is verantwoordelijk en dient het product te leveren, daar moet je niet tussenin gaan zitten.

Mijn tip, vergelijk het pakket gewicht volgens T&T met het samengestelde gewicht van wat je besteld hebt, is het te laag dan is het duidelijk dat het product er niet in zat.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Ecodan 14, WTW Q350

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20:28
quote:
thaicecube schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:14:
[...]

Het probleem is dat de TS niet de persoon is die een PV moet laten opmaken, want er is niks van hem gestolen. Het is ontvreemd voordat het bij TS kwam. En dat is het de verantwoordelijkheid van CoolBlue die er zelf voor kiezen om met PostNl in zee te gaan.
Dat is nog maar de vraag.
Als de bezorger beweert dat het in de bus gestoken is, dan kan het ook uit die bus ontvreemd zijn, en dan is het de verantwoordelijkheid van de ontvanger.

Kan de TS wat details geven over de levering?
Werd de doos aan jou overhandigd, of ergens in een afleverbox geplaatst?

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik denk dat de adviezen die je hier krijgt juridisch correct zijn maar het proces onnodig lang gaan laten duren.

Dus ik zou kiezen:
• Doen wat CB vraagt en naar alle waarschijnlijkheid snel een nieuwe laptop krijgen.
• Lastig doen en brieven moeten sturen. Lang moeten wachten op een nieuwe laptop etc.

Tom - zegt (18:41)
omg nog ff en ik doe rm -r *kerst* op mn mp3 map :@ doet winamp expres kerstmuziek nu ofzo

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
quote:

Ik denk van niet, omdat aangifte doen impliceert dat TS op dat moment de bezitter was van het product. Hoewel TS recht heeft op bezorging, was het product op dat moment nog niet bezorgd bij TS. Daarvoor aangifte doen is niet logisch. PostNL handelde in opdracht van Coolblue, niet in opdracht van TS.

Van TS is dus ook niets gestolen. TS heeft geen recht op het product als dit wordt teruggevonden, dat product is nog steeds deel van het bezorgproces van Coolblue.

Tenzij het inderdaad zo is zoals @Tommie12 zegt, maar uit de mail maak ik eerder op dat dit gaat om het gewicht voordat het pakket bij de bezorger in de autobus was gelegd, niet de postbus van TS.

Stoelpoot wijzigde deze reactie 10-08-2018 10:21 (11%)

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:08
quote:
Tommie12 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:16:
[...]

Als de bezorger beweert dat het in de bus gestoken is, dan kan het ook uit die bus ontvreemd zijn, en dan is het de verantwoordelijkheid van de ontvanger.
Dat is vreemd.

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 00:06

Angeloonie

PUBG Addict

quote:
Rolfie schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:14:
[...]

[...]

Klopt. Maar daarvan vragen ze dus nu bewijs. Ofwel simpel aangifte doen, bewijs even naar coolblue mailen, en hun hebben voldoende informatie op daarna het probleem op te lossen.

Tuurlijk kan hij dit doen, maar het klopt niet en dikke kans dat de politie de aangifte sluit. Er is namelijk _niets_ gestolen van @Vortex789, er is gestolen van Coolblue, dus Coolblue dient aangifte te doen.

Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie - PUBG

• thaicecube
quote:
Tommie12 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:16:
[...]

Dat is nog maar de vraag.

Kan de TS wat details geven over de levering?
Werd de doos aan jou overhandigd, of ergens in een afleverbox geplaatst?
Dat klopt, maar in het antwoord van coolblue gaat het maar over 1 bus.
"de doos in de bus waarmee je bestelling bij je is bezorgd". Dat is het bestelbusje niet de brievenbus.

Kijk mocht het inderdaad na bezorging verdwenen zijn dan is het inderdaad een ander verhaal.
Echter die bewijslast ligt nog steeds bij het bezorgbedrijf.

Inderdaad zoals eerder voorgesteld, Welk gewicht hebben PostNL en coolblue gewogen? Komt dit overeen met het gewicht wat jij hebt ontvangen? Het kan ook zijn dat het nooit is meegestuurd.

Als jij het proces verbaal op laat maken dan ligt de bewijslast bij jou, dat zou indien jou verhaal correct is (waar we van uit gaan) niet zo moeten zijn.

Jij hebt een afspraak met coolblue om product de laptop bij jou te laten bezorgen.
Dit is wegens omstandigheden niet gebeurd. Dus dan is het aan coolblue om dit op te lossen dmv een nieuwe laptop of geld retour. Verdere afhandeling zou ook via hun moeten gebeurem

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

quote:
Angeloonie schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:23:
[...]

Tuurlijk kan hij dit doen, maar het klopt niet en dikke kans dat de politie de aangifte sluit. Er is namelijk _niets_ gestolen van @Vortex789, er is gestolen van Coolblue, dus Coolblue dient aangifte te doen.
En dan ga je daarmee terug naar CoolBlue ;)

Soms is het gewoon handiger om met de flow mee te gaan in plaats van wijs proberen te gaan zitten doen.

Tom - zegt (18:41)
omg nog ff en ik doe rm -r *kerst* op mn mp3 map :@ doet winamp expres kerstmuziek nu ofzo

• Rolfie
quote:
Angeloonie schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:23:
Volgens mij staat het sluiten of verder onderzoeken los van het probleem. Coolblue vraagt om een bewijs dat de laptop niet geleverd is. Politie vervolg acties staan hier los van.

TS heeft wel getekend voor het pakketje. Toen wist TS natuurlijk nog niet dat de laptop er niet inzat.

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
CB moet zelf aangifte doen. Die zijn verantwoordelijk voor het hele verzendproces en blijven nu in gebreke door niet te leveren.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik vraag me af hoe de CoolBlue doos eruit zag, een laptop er wel uithalen en de overige (goedkopere?) spullen laten zitten gaat niet door een klein gaatje. Aangezien TS ervaring heeft met ontbrekende spullen in pakketten zou hij er toch extra alert op moeten zijn.

39

• Stoelpoot
  • Niet online
quote:
Fietsbel schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:29:
Ik vraag me af hoe de CoolBlue doos eruit zag, een laptop er wel uithalen en de overige (goedkopere?) spullen laten zitten gaat niet door een klein gaatje. Aangezien TS ervaring heeft met ontbrekende spullen in pakketten zou hij er toch extra alert op moeten zijn.
Tja, neem aan de deur eens een postpakket aan. Die bezorgers willen zo snel mogelijk weer weg om aan de pakketquota te komen. Geen kans om het pakket goed te inspecteren.

• asmi2
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
quote:
Vortex789 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:56: Moet ik aangifte doen van diefstal? Naar mijn weten is de verzender verantwoordelijk voor het pakket en is er vermoedelijk van hun gestolen en niet van mij (oftewel zij moeten aangifte doen en niet ik)?
Aangifte doen houdt alleen maar in dat je bij de politie een officiële melding doet van een strafbaar feit.
Daarvoor hoef je niet zelf de benadeelde te zijn.

• Tom-Z
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:31
quote:
Vortex789 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:56:
Weet iemand of dit de normale gang van zaken is? Moet ik aangifte doen van diefstal? Naar mijn weten is de verzender verantwoordelijk voor het pakket en is er vermoedelijk van hun gestolen en niet van mij (oftewel zij moeten aangifte doen en niet ik)?
Iedereen mag aangifte doen van een strafbaar feit. Ik zou bij wijze van spreken met een printje van dit topic naar de politie kunnen gaan om aangifte te doen van de diefstal van jouw laptop. Coolblue kan (als ze zo graag een aangifte willen) ook zelf aangifte doen.

Een laptop is een best waardevol product en ik kan me goed voorstellen dat Coolblue je niet zomaar "op je blauwe ogen" gelooft dat het niet in de doos zat (zeker als ze aan het gewicht kunnen zien dat er niet eerder in het process mee geknoeid is). Door mensen te vragen om zélf een aangifte te doen ontmoedigen ze waarschijnlijk de meeste oplichters. Je bent niet verplicht om op dit verzoek van Coolblue in te gaan, maar het alternatief is een gang naar de rechter (of veel lawaai maken op social media en hopen dat ze overstag gaan).

• wimpie007
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:47
Was de blauwe coolbluedoos duidelijk open geweest? Want open doos zou ik nooit aangepakt hebben

Of was ook de seal van de doos van de laptop open?

Toen je het pakje aanpakte vond je de doos niet te licht aanvoelen?
En was de seal dus verbroken?

Of zat heel die laptop incl doos er niet in wat dus duidt op een fout met orderpicken

wimpie007 wijzigde deze reactie 10-08-2018 10:40 (15%)

• RJC82
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:50

RJC82

What's the rumpus?

Dit overkomt je wel aardig vaak: Wat zijn mijn rechten bij niet ontvangen product?. Dat topic was trouwens zo verlaten, zonder wat uitkomst.
Zelf nog nooit gehad dat een pakket minder inhoud had dan hoe het verzonden was. Natuurlijk een lastige zaak, want hoe gaat een van beide partijen ook maar iets bewijzen.
Belangrijk is om eerst goed vast te stellen wie op dat moment eigenaar van de laptop was. Op basis van de informatie hier is dat niet zo maar vast te stellen. Die gene die de eigenaar was kan aangifte doen, maar van wat? Of er iets gestolen is, dat is niet eens duidelijk. Ben benieuwd wat de politie er mee gaat doen.

Nobody knows anybody. Not that well.

• martijnve
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 17:45
IANAL maar valse aangifte doen is strafbaar toch? Wellicht wil CoolBlue alleen dat TS aangifte doet om er zeker van te zijn dat hij de boel niet zelf zit te frauderen.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

quote:
Stoelpoot schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:34:
[...]

Tja, neem aan de deur eens een postpakket aan. Die bezorgers willen zo snel mogelijk weer weg om aan de pakketquota te komen. Geen kans om het pakket goed te inspecteren.
Klopt, maar een geopende coolblue doos valt op en icm TS z;n geschiedenis waar het minimaal 1 maal eerder is voorgekomen, zou hij extra alert moeten zijn.

39

• Stoelpoot
  • Niet online
quote:
Fietsbel schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:41:
[...]

Klopt, maar een geopende coolblue doos valt op en icm TS z;n geschiedenis waar tenminste het minimaal 1 maal eerder is voorgekomen, zou hij extra alert moeten zijn.
Bij Coolblue niet echt. Die gebruiken dozen die je zo weer dichtvouwt op elke grootte die je wilt, en welke postbezorger heeft nou geen taperol om over zo'n doos te rollen. Werkt ideaal als je het nodig hebt.

• Xander
quote:
martijnve schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:40:
IANAL maar valse aangifte doen is strafbaar toch? Wellicht wil CoolBlue alleen dat TS aangifte doet om er zeker van te zijn dat hij de boel niet zelf zit te frauderen.
En hoe moet TS dan precies aangifte gaan doen van diefstal van een laptop waarvan hij helemaal niet zeker kan weten dat die ooit in de doos heeft gezeten?

• BB-One
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:17
quote:
Tom-Z schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:35:
[...]

Iedereen mag aangifte doen van een strafbaar feit. Ik zou bij wijze van spreken met een printje van dit topic naar de politie kunnen gaan om aangifte te doen van de diefstal van jouw laptop. Coolblue kan (als ze zo graag een aangifte willen) ook zelf aangifte doen.

Een laptop is een best waardevol product en ik kan me goed voorstellen dat Coolblue je niet zomaar "op je blauwe ogen" gelooft dat het niet in de doos zat (zeker als ze aan het gewicht kunnen zien dat er niet eerder in het process mee geknoeid is). Door mensen te vragen om zélf een aangifte te doen ontmoedigen ze waarschijnlijk de meeste oplichters. Je bent niet verplicht om op dit verzoek van Coolblue in te gaan, maar het alternatief is een gang naar de rechter (of veel lawaai maken op social media en hopen dat ze overstag gaan).
Dit dus. Je kunt ook nog gewoon aangifte doen via internet, ben je snel klaar en voor de rest geen gezeur.

Voor CB is dit gewoon een goede check, het doen van een valse aangifte is strafbaar.
quote:
Xander schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:43:
[...]

En hoe moet TS dan precies aangifte gaan doen van diefstal van een laptop waarvan hij helemaal niet zeker kan weten dat die ooit in de doos heeft gezeten?
Precies dat aangeven: Coolblue zegt dat de laptop er in zat toen ik de doos openmaakte zat deze er niet in.

BB-One wijzigde deze reactie 10-08-2018 10:44 (14%)

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Left part of the Evil twins

quote:
Stoelpoot schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:42:
[...]

Bij Coolblue niet echt. Die gebruiken dozen die je zo weer dichtvouwt op elke grootte die je wilt, en welke postbezorger heeft nou geen taperol om over zo'n doos te rollen. Werkt ideaal als je het nodig hebt.
Het valt me op dat de CB dozen allemaal zo'n ritssluiting hebben tegenwoordig. Valt wel op als die open is geweest.

(daardoor ook wat minder goed te hergebruiken wat ik nog wel eens wil doen)

Gunner wijzigde deze reactie 10-08-2018 10:45 (8%)

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:47
quote:
Xander schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:43:
[...]

en aangifte tegen wie?

Ik zou het niet doen, en netjes antwoorden dat dat niet aan TS is om aangifte te doen. De overdracht heeft (nog) niet plaatsgehad dus is technisch gezien niets ontvreemd van of bij TS, maar van coolblue.

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• BB-One
quote:
paQ schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:44:
[...]

en aangifte tegen wie?

Ik zou het niet doen, en netjes antwoorden dat dat niet aan TS is om aangifte te doen. De overdracht heeft (nog) niet plaatsgehad dus is technisch gezien niets ontvreemd van of bij TS, maar van coolblue.
Je doet geen aangifte tegen iemand als persoon. Als bij je ingebroken wordt weet je toch ook niet wie het is/was?

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17-08 21:33
Coolblue weer eens met hun topservice. Indien je met creditcard besteld hebt zou je hier nog aanspraak kunnen maken.

• paQ
  • Laatst online: 23:47
quote:
BB-One schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:45:
[...]

Je doet geen aangifte tegen iemand als persoon. Als bij je ingebroken wordt weet je toch ook niet wie het is/was?
Bij inbraak is er iets van jezelf gestolen.
Jij gaat nu toch ook geen aangifte doen omdat een onderdeel van de bestelling van TS mist :?

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• mAiden88
quote:
[...]

[...]

Ze vragen geen bewijs, ze vragen of TS even aangifte wil gaan doen voor iets wat niet zijn verantwoordelijkheid is.
Coolblue heeft de verantwoordelijkheid dat iets correct en volledig aankomt bij de koper, niet de koper zelf. Daarom is dit een gevalletje schuld afschuiven.. Coolblue dien hun verantwoordelijkheid te nemen, laptop alsnog ter verzending aanbieden, zelf aangifte van verduistering gaan doen ;)

• Bushie
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 23:18
quote:
Coolblue heeft de verantwoordelijkheid dat iets correct en volledig aankomt bij de koper, niet de koper zelf. Daarom is dit een gevalletje schuld afschuiven.. Coolblue dien hun verantwoordelijkheid te nemen, laptop alsnog ter verzending aanbieden, zelf aangifte van verduistering gaan doen ;)
Als dat zo makkelijk zou gaan, dan is "iedereen" volgende week z'n laptop kwijt uit de Coolblue-doos.

• Stoelpoot
  • Niet online
quote:
Gunner schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:43:
[...]

Het valt me op dat de CB dozen allemaal zo'n ritssluiting hebben tegenwoordig. Valt wel op als die open is geweest.

(daardoor ook wat minder goed te hergebruiken wat ik nog wel eens wil doen)
Ohh ja die hebben ze inderdaad tegenwoordig. Hoewel dat ook niet bij *alle* dozen is. Coolblue hanteert een systeem waarbij ze met enkele maten dozen een groot deel aan pakketten kunnen verpakken. Wat overblijft zijn de "flappen" aan de binnenkant, vandaar dat ze zo bizar groot zijn. Dat zijn die ritsdozen. Voor pakketten die niet goed aan die groottes voldoen, gebruiken ze volgens mij nog tapedozen.

• BB-One
quote:
paQ schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:48:
[...]

Bij inbraak is er iets van jezelf gestolen.
Jij gaat nu toch ook geen aangifte doen omdat een onderdeel van de bestelling van TS mist :?
Opmerking ging over aangifte 'TEGEN' wie.
Maar ik kan best aangifte doen van diefstal van de laptop of wat dan ook van iemand anders. Hoef ik geen eigenaar van te zijn geweest. Dus ja ik kan inderdaad aangifte doen dat er een onderdeel van de bestelling van TS mist. Dat ga ik niet doen, maar dat kan ik wel doen.

• voske
  • Laatst online: 16-08 23:54
quote:
Stoelpoot schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:20:
[...]

Ik denk van niet, omdat aangifte doen impliceert dat TS op dat moment de bezitter was van het product.
Nee hoor, want een aangifte zegt niets over het bezit. Als A weet dat de laptop van B gestolen is, dan mag A volgens de wet aangifte doen van diefstal van die laptop (artikel 161 WvSv: "Ieder die kennis draagt van een begaan strafbaar feit is bevoegd daarvan aangifte of klachte te doen.") Of dat in de praktijk altijd nuttig is, is een tweede. In een geval als dit kan ik me wel wat bij de benadering van Coolblue voorstellen.

Be yourself, no matter what they say ...

• TDB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:54
quote:
Fietsbel schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:14:
Jeetje, het zit TS niet mee, alweer een pakketje waarvan de inhoud deels ontbreekt: Wat zijn mijn rechten bij niet ontvangen product?
voor de tweede keer al zo iets gebeurd: zeker aangifte doen bij de politie. Wellicht is de postbezorger eea aan het ontvreemden.

PSN: TDBtje

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

quote:
TDB schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:54:
[...]

voor de tweede keer al zo iets gebeurd: zeker aangifte doen bij de politie. Wellicht is de postbezorger eea aan het ontvreemden.
Alleen is het nu PostNL en de vorige keer UPS...what are the odds.

39

• Xander
quote:
BB-One schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:43:
[...]

Voor CB is dit gewoon een goede check, het doen van een valse aangifte is strafbaar.
Als het ze alleen daar om gaat en ze per sé een aangifte willen zien, dan zou ik aangifte doen van (internet)oplichting.

Zoals de politie dat zelf formuleert:
"Ik heb iets gekocht, maar niets ontvangen"

Klopt dat voor mijn gevoel meer dan:
"Er is iets van mij gestolen"

Aangezien het nooit in mijn bezit is geweest en ik geen enkele manier heb om het verhaal te verifiëren.

• mAiden88
quote:
Bushie schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:51:
[...]

Als dat zo makkelijk zou gaan, dan is "iedereen" volgende week z'n laptop kwijt uit de Coolblue-doos.
Toch is het zo.. https://europa.eu/youreur...ing-delivery/index_nl.htm

Vooral het stukje:

De verkoper is verantwoordelijk voor alle schade aan de goederen vanaf verzending tot op het ogenblik waarop u ze ontvangt.

mAiden88 wijzigde deze reactie 10-08-2018 11:00 (17%)

• BB-One
quote:
Xander schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:57:
[...]

Als het ze alleen daar om gaat en ze per sé een aangifte willen zien, dan zou ik aangifte doen van (internet)oplichting.

Klopt dat voor mijn gevoel meer dan:
"Er is iets van mij gestolen"

Aangezien het nooit in mijn bezit is geweest en ik geen enkele manier heb om het verhaal te verifiëren.
Je doet aangifte van: er is iets van Coolblue gestolen, volgens Coolblue hebben zij een laptop verzonden en die is verdwenen.

Hoe moeilijk kun je het maken? :O

• Thralas
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22:20
quote:
Xander schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:57:

Dat is geen oplichting.
quote:
martijnve schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:40:
Zo voelt het wel. Met als catch dat je als naïeve koper natuurlijk denkt dat je ook werkelijk eigenaar bent of enige verantwoordelijkheid hebt, terwijl dat helemaal niet zo is.

Natuurlijk kun je in theorie aangifte doen van diefstal terwijl je niet de eigenaar bent, maar dat lijkt me hier niet het uitgangspunt. Dat zou Coolblue veel efficienter kunnen afhandelen immers (en die regelen het ongetwijfeld gewoon met PostNL).

Thralas wijzigde deze reactie 10-08-2018 11:02 (6%)

• Xander
quote:
BB-One schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:00:
[...]

Je doet aangifte van: er is iets van Coolblue gestolen, volgens Coolblue hebben zij een laptop verzonden en die is verdwenen.

Hoe moeilijk kun je het maken? :O
Ik heb iets besteld en niet ontvangen. Dus als ik volgens CoolBlue aangifte zou moeten doen, dan doe ik aangifte van: "Ik heb iets gekocht, maar niets ontvangen"

Het enige wat ik zelf feitelijk weet.

Inderdaad, hoe moeilijk kun je het maken? :O

Ik had natuurlijk liever gezien dat CoolBlue me überhaupt niet ging lastig vallen met aangiftes, etc. en dat ze het gewoon zelf op zouden lossen.
quote:
Dan word ik blijkbaar verkeerd geïnformeerd door de politie zelf.
Ik heb iets gekocht, maar niets ontvangen

U hebt het product betaald en vijf dagen gewacht na de afgesproken leveringsdatum, maar niets gekregen. U kunt aangifte doen.

Xander wijzigde deze reactie 10-08-2018 11:05 (6%)

• sambalbaj
  • Niet online
Tsja CB zal niet bedoelen dat ts aangifte tegen hen moet gaan doen vanwege het niet leveren.

• voske
  • Laatst online: 16-08 23:54
quote:
Xander schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:02:
[...]
[...]
Je kunt dan aangifte doen van oplichting, maar dat wil niet zeggen dat juridisch ook daadwerkelijk sprake is van oplichting.
offtopic:
Integendeel, in de meeste gevallen is het niet meer dan civielrechtelijke wanprestatie.

In het geval van TS zijn er voldoende redenen om aangifte te doen van diefstal c.q. verduistering.

Be yourself, no matter what they say ...

• Thralas
quote:
Interessant.

Van oplichting is alleen sprake als iemand met een vooropgezet plan nooit van plan was te leveren. Anders is het gewoon een civiele zaak waarbij iemand de boel verzaakt.

Dat hier sprake is van het laatste is overduidelijk. Net als in 90% van de overige gevallen waar iemand roept dat hij is 'opgelicht' - het wetboek werkt héél anders dan hoe men in de volksmond de term gebruikt.

Blijft dat ik verbaasd ben dat ze het simpelweg zo op de website zetten. Zoals ik het begrijp is het in 99% van de gevallen immers een kansloze aangite (want civiel geschil).

• BB-One
quote:
[...]

Ik heb iets besteld en niet ontvangen. Dus als ik volgens CoolBlue aangifte zou moeten doen, dan doe ik aangifte van: "Ik heb iets gekocht, maar niets ontvangen"

Nee je weet ook dat Coolblue heeft gezegd/gemaild dat ze denken (=vermoeden van) dat er sprake is van diefstal. En dan geldt: Als je het vermoeden hebt van een strafbaar feit dan kun je daar aangifte van doen. (en dan hoef je geen eigenaar of wat dan ook te zijn geweest van de goederen)

Voor het recht op het doen van aangifte:
https://www.nationaleombu...s/2010/aangifte-geweigerd
(deze kon ik zo snel vinden)
quote:

Ik had natuurlijk liever gezien dat CoolBlue me überhaupt niet ging lastig vallen met aangiftes, etc. en dat ze het gewoon zelf op zouden lossen.

[...]

[...]

BB-One wijzigde deze reactie 10-08-2018 11:11 (7%)

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:45
quote:
[...]

Ja je kan het jezelf heel moeilijk maken en niks meer doen als het absoluut minimum noodzakelijke wat je wettelijk moet doen, of ook een beetje flexibiliteit tonen. Sowieso, bij TS is nu dus al meerdere keren een product uit een pakket gestolen, waarbij de rest nog wel netjes is geleverd. Dan zou ik in TS zijn positie graag aangifte hiervan doen. Ja, wettelijk gezien kan je blijven claimen dat het niet jouw probleem is maar van de verzender, maar ik zou het persoonlijk wel onhandig vinden als het steeds maar weer de vraag is hoe groot gedeelte van een verzending naar mij gejat is.

• Ionicawa
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 16-08 15:57
quote:
Thralas schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:07:
[...]

Interessant.

Van oplichting is alleen sprake als iemand met een vooropgezet plan nooit van plan was te leveren. Anders is het gewoon een civiele zaak waarbij iemand de boel verzaakt.

Dat hier sprake is van het laatste is overduidelijk. Net als in 90% van de overige gevallen waar iemand roept dat hij is 'opgelicht' - het wetboek werkt héél anders dan hoe men in de volksmond de term gebruikt.

Blijft dat ik verbaasd ben dat ze het simpelweg zo op de website zetten. Zoals ik het begrijp is het in 99% van de gevallen immers een kansloze aangite (want civiel geschil).
De tekst vermeldt dat je na 5 dagen aangifte KAN doen, als je dat eerder probeert te doen wordt je gewoon weer naar huis gestuurd met de mededeling dat je nog even geduld moet hebben. Of de aangifte terecht of onterecht is wordt door een rechter bepaald, niet door de politie.

• stftweaker
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20-08 19:46
Maat hoe dan? Cb heeft nieuwe inpak machine je moet eerst het lipje eraf scheuren helemaal! Want anders past de laptop niet. Vervolgens moet je de geperste kartonnen zowat open trekken. En dan komt de laptop doos. Dan moet of de bezorger erg lang onbeheerd de bus achterlaten. En jij niet opletten want dan is de doos letterlijk open. Je kan die strip namelijk niet terug plakken en dit valt op. Just my 2 cents...

How are you doing?

• Rolfie
quote:
mAiden88 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:48:
Ze vragen geen bewijs, ze vragen of TS even aangifte wil gaan doen voor iets wat niet zijn verantwoordelijkheid is.
Ze vragen bewijs van de aangifte. Over meer wordt niet gesproken.
quote:
Ik ontvang graag een scan/kopie van het proces-verbaal per e-mail. Na ontvangst van het proces-verbaal zullen wij het onderzoek verder oppakken en berichten wij je nader.

• Imnoa
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20:31

Imnoa

Met award-winning ondersigtel

Ik denk dat Coolblue met de vraag om een aangifte vooral een drempel wil opwerpen voor de slimmeriken die iets bestellen en vervolgens doodleuk gaan beweren dat het nooit ontvangen is (Wehkamp + iPhone X iemand?)

Dat gezegd hebbende, @TS hoe zag de doos er uit toen je die aannam van de pakketbezorger? De meeste CB dozen hebben toch zo'n ritssluiting die je na openen niet meer dicht kunt plakken?

Ik vind het maar een vreemd verhaal, vooral door de nieuwe dozen van CB, het feit dat het pakketje bij de scan voor het de auto in ging nog het juiste gewicht had (een bezorger is toch niet dom genoeg een laptop uit een doos te jatten terwijl hij weet dat de verdenking meteen bij hem ligt lijkt mij) en omdat dit al de tweede keer is dat dit TS overkomt

$ date ; unzip ; strip ; touch ; grep ; finger ; mount ; fsck ; more ; yes ; umount ; sleep

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 01:54
Kan de CB orderpicker niet gewoon achterwege laten om de laptop in de doos te stopppen? Dan klopt het CB startgewicht gewoon met die van postnl.

• Iva Wonderbush
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 16:47
quote:
Imnoa schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:23:
Ik denk dat Coolblue met de vraag om een aangifte vooral een drempel wil opwerpen voor de slimmeriken die iets bestellen en vervolgens doodleuk gaan beweren dat het nooit ontvangen is (Wehkamp + iPhone X iemand?)
Dit inderdaad, want als zij erachter komen dat het pakketje wel gewoon geleverd is kunnen zij leuk een zaak beginnen en weten ze zeker dat de juiste details al bij de politie zijn.

Als je een laptop koopt, de doos in handen krijgt en er zit blijkbaar niks in weet je dat al donders goed aan de deur. Denk dat TS leuk de boel aan het oplichten is.

Iva Wonderbush wijzigde deze reactie 10-08-2018 11:26 (3%)

• Imnoa

Imnoa

quote:
Dwarlorf schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:25:
Kan de CB orderpicker niet gewoon achterwege laten om de laptop in de doos te stopppen? Dan klopt het CB startgewicht gewoon met die van postnl.
Dit kan, ik weet niet wat TS nog meer heeft besteld maar hij zou de gewichten van dat alles op kunnen tellen en kijken of het ongeveer strookt met wat PostNL gewogen heeft, als er zeg twee of drie kilo mist dan moet de laptop haast wel gepickt zijn in het magazijn

$ date ; unzip ; strip ; touch ; grep ; finger ; mount ; fsck ; more ; yes ; umount ; sleep

• Thralas
quote:
Ionicawa schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:12:
Of de aangifte terecht of onterecht is wordt door een rechter bepaald, niet door de politie.
offtopic:
Behalve dat het OM niet tot vervolging over zal gaan als 't volstrekt kansloos is, dus dan komt er geen rechter aan te pas.

Nog los van de capaciteitskwestie - zie aangiftes van (legitieme) Marktplaatsoplichting. Daarom vind ik 't gek dat ze niet al eerder 'onterechte' aangiftes proberen te voorkomen.

Maar de crux zal inderdaad wel zijn dat je 'altijd' aangifte moet kunnen doen en dat dit toch 'niets' kost omdat het digitaal is.

• FoxLenny
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:47
quote:
Geen idee waar het pakket precies vandaan kwam, maar ik weet bijvoorbeeld van een van de magazijnen (en ik denk dat de overal hetzelfde zijn) dat de controles gigantisch zijn. Denk aan verboden om met een telefoon de werkvloer op te gaan en detectiepoortjes en tassencontrole bij de in en uitgang.

• dragonhaertt
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:28
quote:
Thralas schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:30:

Maar de crux zal inderdaad wel zijn dat je 'altijd' aangifte moet kunnen doen en dat dit toch 'niets' kost omdat het digitaal is.
offtopic:
Ik ben een keer het politiebureau uitgezet toen ik aangifte probeerde te doen, omdat ze niet overtuigd waren of het een strafbaar feit was wat ik probeerde aan te geven.

Altijd is blijkbaar een rekbaar begrip in het oosten van het land

Though we all crumble, we will still perpetuate,
Far beyond all in which, we can participate.
We will live on in all that, which we propagate,
Destined to always be heard, as we resonate.

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:53
Ik kreeg mijn laptop vorige week in zo'n doos met ritssluiting. Ik kan me niet voorstellen dat er iets uit zo'n doos wordt ontvreemd zonder dat je ziet dat de doos open is geweest.

Misschien kan de TS een foto van de doos maken zodat we een idee krijgen hoe de laptop ontvreemd kan zijn?

Overigens, ik vind het wel vreemd dat de TS aangifte moet doen ondanks dat CB concludeert dat de diefstal tijdens het transport moet zijn geweest gebeurd. Je zou denken dat CB als eigenaar zelf aangifte moet doen!

Medione1210 wijzigde deze reactie 10-08-2018 11:50 (28%)

• Imnoa

Imnoa

quote:
FoxLenny schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:31:
[...]

Geen idee waar het pakket precies vandaan kwam, maar ik weet bijvoorbeeld van een van de magazijnen (en ik denk dat de overal hetzelfde zijn) dat de controles gigantisch zijn. Denk aan verboden om met een telefoon de werkvloer op te gaan en detectiepoortjes en tassencontrole bij de in en uitgang.
Het hoeft natuurlijk geen diefstal te zijn, als TS 5 dingen besteld kan het gewoon zijn dat de laptop vergeten is te picken.

(Voorbeeldje: mijn schoonvader bestelde een Nokia 7 bij Bol.com en kreeg de blu-ray van Sully geleverd :+)

• Chntl321
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23:12
Kan zo’n doos met ritssluiting ook niet via de onderzijde worden geopend? Misschien dat het daarlangs is gedaan? Weet niet hoe de onderkant eruit ziet?

• Sniffels
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 17:11
2x hetzelfde overkomen waardoor het zaakje eigenlijk een beetje is gaan stinken

• Nijn
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 03:31
quote:
FoxLenny schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:31:
[...]

En niet te vergeten: de camera's.

De claims van TS impliceren een strafbaar feit. Daar mag een ieder aangifte van doen, hij dus ook. Aangezien de TS al vaker spullen gemist heeft in dergelijke pakketten lijkt het me niet meer dan logisch dat de TS er alles aan doet om deze praktijken te voorkomen, al was het maar om morele redenen.

Aangifte doen lijkt me dan ook een prima oplossing. Waarbij de TS inderdaad enkel hoeft aan te geven dat volgens CB de laptop in de doos zat en in welke staat hij de doos heeft ontvangen.

• Imnoa

Imnoa

quote:
Chntl321 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:34:
Kan zo’n doos met ritssluiting ook niet via de onderzijde worden geopend? Misschien dat het daarlangs is gedaan? Weet niet hoe de onderkant eruit ziet?
Goeie,

Misschien nog een tweaker die eentje heeft liggen en kan kijken hoe dat zit ?

• Het_Eendje
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:34
quote:
Imnoa schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:35:
[...]

Goeie,

Misschien nog een tweaker die eentje heeft liggen en kan kijken hoe dat zit ?
De onder- en zijkanten hebben geen naad, dus dat zou nogal opvallen.

Om even terug te komen op het gewicht. Het is mij nog niet duidelijk wat je zelf gewogen hebt. Als dat overeenkomt met wat Coolblue heeft gewogen heeft de laptop er nl. nooit in gezeten. Alleen als je een (veel) lager gewicht meet (toch al snel meer dan 2 à 3kg) kan het onderweg ontvreemd zijn.

[edit]Daarnaast sluiten de flappen bovenop niet meer aan, zodra de rits is geopend, dus ook dat zal opvallen.

Het_Eendje wijzigde deze reactie 10-08-2018 11:41 (8%)

• thaicecube
quote:
Medione1210 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:32:
Ik kreeg mijn laptop vorige week in zo'n doos met ritssluiting. Ik kan me niet voorstellen dat er iets uit zo'n doos wordt ontvreemd zonder dat je ziet dat de doos open is geweest.

Misschien kan de TS een foto van de doos maken zodat we een idee krijgen hor de laptop ontvreemd kan zijn?
Ik neem aan dat TS de doos zelf geopend heeft en daarna tot de conclusie is gekomen dat de laptop ontbrak.
Dus aan de fotos heb je nu niet echt meer iets? Mocht het duidelijk zijn dat er met het pakketje geknoeid was voordat TS erin keek dan had hij dat wel gemeld lijkt mij?

• UNXpanD
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:53
Ik heb hier toevallig net een bestelling binnen, misschien dat dit een beetje een idee geeft.

Zijkant:
Onderkant:

UNXpanD wijzigde deze reactie 10-08-2018 11:52 (0%)
Reden: spiegelbeeld

• henri86
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:24
Ik ben ook benieuwd naar de gewichten.
- Was het gewicht van de ontvangen doos aanzienlijk lager dan wat er aangegeven staat op de t&t informate
- Als je de gewichten van de producten bij elkaar optelt, komt dit dan overeen met het verzonden gewicht?

Dit laatste is door @CoolblueBV gemakkelijk zelf te controleren: Het gewicht van het pakket dat naar TS verzonden is, komt dat overeen met het gewicht van alle producten (laptop is idd meegezonden), of met het gewicht van bestelde producten minus de laptop (laptop is per abuis nooit verzonden)

• Medione1210
quote:
thaicecube schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:49:
[...]

Ik neem aan dat TS de doos zelf geopend heeft en daarna tot de conclusie is gekomen dat de laptop ontbrak.
Dus aan de fotos heb je nu niet echt meer iets? Mocht het duidelijk zijn dat er met het pakketje geknoeid was voordat TS erin keek dan had hij dat wel gemeld lijkt mij?
Als de laptop uit de doos is ontvreemd waarna de doos weer is dichtgemaakt aan de onder-of zijkant, verwacht ik dat je kan zien dat er mee gerommeld is!

De TS zal de doos via de ritssluiting hebben opengemaakt neem ik aan, dus daar kan je niets bijzonders meer aan zien!

Als de ritssluiting in de bus is opengemaakt dan had de TS dat bij het in ontvangst nemen wel gezien denk ik. Je krijgt dan een gat van zo'n twee cm breed over de hele lengte van de doos, eventueel dichtgetaped.

Medione1210 wijzigde deze reactie 10-08-2018 11:58 (7%)

• Spectaculous
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 22:25
Iedereen heeft het hier over die ritssluiting, maar die zit toch maar aan één kant? Wat houd je tegen om de doos aan de onderkant even open te maken, waar deze volgens mij gewoon met wat tape dicht zit, en die later ook weer gewoon dicht te plakken. Tuurlijk er zitten nu twee stuks plakband over elkaar, maar dat gebeurt vaker en valt niet gelijk op. blijkbaar hebben ze geen naad aan de onderkant, mooi systeem dat wel.

Het lijkt me dat CB inderdaad gewoon wilt dat je aangifte doet om je ervan te weerhouden ze op te lichten. Als je de laptop namelijk wel hebt ontvangen is aangifte doen nogal een hoge drempel (het is simpelweg strafbaar om valse aangiftes te doen).

Spectaculous wijzigde deze reactie 10-08-2018 12:08 (31%)

• Imnoa

Imnoa

quote:
Spectaculous schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:03:
Iedereen heeft het hier over die ritssluiting, maar die zit toch maar aan één kant? Wat houd je tegen om de doos aan de onderkant even open te maken, waar deze volgens mij gewoon met wat tape dicht zit, en die later ook weer gewoon dicht te plakken. Tuurlijk er zitten nu twee stuks plakband over elkaar, maar dat gebeurt vaker en valt niet gelijk op.
Er zit geen naad aan de onderkant (zie foto's hierboven)

• Medione1210
quote:
Spectaculous schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:03:
Iedereen heeft het hier over die ritssluiting, maar die zit toch maar aan één kant? Wat houd je tegen om de doos aan de onderkant even open te maken, waar deze volgens mij gewoon met wat tape dicht zit, en die later ook weer gewoon dicht te plakken. Tuurlijk er zitten nu twee stuks plakband over elkaar, maar dat gebeurt vaker en valt niet gelijk op.
Er zit geen tape op de doos met ritssluiting (ook niet aan de onderkant).In ieder geval niet op de paar dozen die die ik tot nu toe heb ontvangen.

• Chntl321
Heel vreemd verhaal dan.. dat die ritssluiting is open gemaakt zie je al als je het pakket aanpakt.. en inderdaad, 2x zo’n pech?? Bij mij komen ze ongeveer wekelijks een paar pakketten afleveren en heb het nog niet meegemaakt (**klopt even heel hard af**)

• Nature
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 19-08 17:59
Als je aangifte doet met de rede, je een laptop hebt besteld maar die niet hebt gekregen, dan doe je toch eigenlijk aangifte tegen CB?

• stftweaker
  • Laatst online: 20-08 19:46
De bezorger is niet gek. Hij is met gewicht ingescanned. Dan ben je als bezorger Direct de lul en vlieg je eruit. En dan toevallig altijd bij jou... Sorry maar dit is in mijn ogen BS. Jij krijgt in je handen een duidelijk geopend doos met een gescheurde seal. En deze voelt lichter aan dan zou moeten. En dan neem je hem alsnog aan. Mits dit natuurlijk waar is.

Maar oké ik play ball laten we zeggen dit is waar.

Dan ligt de verantwoordelijkheid bij jou. Dan had je het pakket aan de deur moeten weigeren. Want dan zeg je Hey bezorger kijk eens even de doos is open ik ga geen doos die Wagenwijd open is aannemen.

How are you doing?

• Chntl321
Misschien is die UPS bezorger ontslagen en werkt ie nu bij Postnl en treft ie toevallig hetzelfde adres :+

• bassiej19
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21-08 12:59
Wat iedereen zegt. Doe al je producten in de doos en weeg het gewicht. Kijk of dit overeen komt met postnl. Wellicht zijn ze vergeten je laptop in de coolblue doos te stoppen en heeft die er nooit ingezeten. Dit lijkt me als het waar is een stuk aannemelijker dan dat hij verdwenen is.

Ik neem aan dat je bedoeld dat hij niet in de coolblue doos zit en je dus geen lege laptop doos hebt ook.

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:39
quote:
Nature schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:27:
Als je aangifte doet met de rede, je een laptop hebt besteld maar die niet hebt gekregen, dan doe je toch eigenlijk aangifte tegen CB?
Neen, dat doe je niet. Nergens maak je een bewering dat CB deze heeft achtergehouden. CB vraagt zelfs om hun mail er bij te voegen. Dit zodat duidelijk is dat er een vermoeden bestaat dat de diefstal in transit is gebeurd. En er zijn meerdere redenen waarom TS deze aangifte moet doen ipv CB

- CB is mogelijks verzekerd, maar die verzekeringsmaatschapij gaat wel PVs willen zien om oplichting te voorkomen of CB wil zelf de oplichting verminderen hierdoor door de drempel van onterechte claims te verhogen
- Het is niet de eerste keer dat TS dit voor heeft. Als er bij hem in de buurt vaker bestellingen verdwijnen dan kan dat duidelijk worden uit de PVs. Indien er voldoende PVs zijn kan men een intensiever onderzoek starten.

En de snelste manier om heel deze zaak af te handellen is gewoon even doen wat ze vragen. Het is niet alsof je ineens zelf verdachte gaat worden of dat je zelf een valse verklaring gaat afleggen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• leto001
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:32
Heren en dames (?),

dit lijkt me typisch gevalletje trol. Beide keren een product ontvreemd en 2x dezelfde reacties van de verzenders/winkels. Bovendien reageert de TS niet meer in dit topic. Next!

• mythia
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21-08 10:14
quote:
leto001 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:55:
Heren en dames (?),

dit lijkt me typisch gevalletje trol. Beide keren een product ontvreemd en 2x dezelfde reacties van de verzenders/winkels. Bovendien reageert de TS niet meer in dit topic. Next!
Leek mij inderdaad ook al. De TS heeft alleen topics aangemaakt waarin hij/zij aangeeft dat er spullen niet geleverd zijn..

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Is het nog wel nodig om dit topic aandacht te geven? TS heeft sinds de OP geen reactie meer gegeven, is eveneens niet meer online geweest sinds zijn OP.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:39
quote:
Slavy schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:57:
Is het nog wel nodig om dit topic aandacht te geven? TS heeft sinds de OP geen reactie meer gegeven, is eveneens niet meer online geweest sinds zijn OP.
OP is dan ook maar enkele uren oud. Niet iedereen zit elk wakker moment op tweakers om zijn posts/reacties na te kijken. Als TS nu enkele dagen zou wegblijven dan zou ik je gelijk geven.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Aganim
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 18:55

Aganim

I have a cunning plan..

quote:
Slavy schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:57:
TS heeft sinds de OP geen reactie meer gegeven, is eveneens niet meer online geweest sinds zijn OP.
OP heeft zijn/haar topic om 10 uur aangemaakt, we zijn nu drie uur verder. Sommige mensen werken in die tijd, ik vind het niet heel verwonderlijk dat er nog geen reactie is. ;)

In het vorige topic rondom vermissing van spullen heeft de TS gewoon gereageerd, dus ik zie het probleem (nog) even niet.

Aganim wijzigde deze reactie 10-08-2018 13:01 (3%)

Subnautica onderzoeken in alle rust? No More Vehicle Attacks

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

@Blokker_1999 @Aganim bedoel nu meer te zeggen, er worden allerlei "complottheorien" en mogelijkheden gepost, zijn bijna op pagina 5 en TS heeft nog geen verdere reactie gegeven, misschien i.p.v. verder hierop door te gaan, even wachten tot TS weer reageert. :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Crashhill
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 17:55
Ik denk dat de TS aangifte aan het doen is.

• kazz1980
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10-08 14:14

kazz1980

Goh... Ik hier?

quote:
[...]

Gaat niet om wel/niet lastig... het gaat om het nemen van verantwoordelijkheid. Een verzender van een pakket is verantwoordelijk voor de goede aankomst ervan. In dit geval is dat dus Coolblue.
Door als ontvanger toch de aangifte te doen trek je de verantwoordelijkheid naar jezelf en zit jij dus met het probleem i.p.v. Coolblue.

Ik zou het even voorleggen aan een jurist (Juridisch loket, is gratis! Of indien rechtsbijstandsverzekering dan gewoon bij een betaalde jurist). En het dan met een goed onderbouwd verhaal bij Coolblue terugleggen dat de verantwoordelijkheid bij hen ligt. Dt je van harte bereid bent mee te werken aan het onderzoek van PostNL en dat je prima de originele verpakking wilt bewaren en indien voor het onderzoek benodigd wilt toesturen oid... Maar aangifte van diefstal kun je niet doen, er is immers niks van jou gestolen!! Jij hebt betreffende laptop immers nooit in bezit gehad...

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• Albantar
  • Laatst online: 22:59

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty!

Heb je al nieuws, @Vortex789?

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:41
in plaats van ellelange discussies "Ja maar coolblue!" vs "Ja maar de consument!" had de TS ook gewoon zelf even een PV aan kunnen maken en was het een stuk sneller opgepakt dan dit soort ruzies in elk topic keer op keer.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Eating Iron @Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Medione1210
quote:
Slavy schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:02:
@Blokker_1999 @Aganim bedoel nu meer te zeggen, er worden allerlei "complottheorien" en mogelijkheden gepost, zijn bijna op pagina 5 en TS heeft nog geen verdere reactie gegeven, misschien i.p.v. verder hierop door te gaan, even wachten tot TS weer reageert. :)
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo belangrijk of het verhaal van TS waar is of niet. Het is wel heel nteressant om te lezen hoe de verkoper en vervoerder er in een dergelijk geval mee omgaan. Het zal je namelijk maar overkomen.

(Ik heb zelf een keer meegemaakt dat er een kleding stuk te weinig werd geleverd én een keer dat er twee dezelfde kledingstukken werden geleverd. Het kan dus best gebeuren dat de order picking niet goed gaat. Ging toen maar om een paar tientjes dus was verder niet zo spannend)

Ik heb ook vraagtekens bij het verzoek van CB om aangifte te doen, dus ik ben wel benieuwd hoe dat juridisch zit. Blijf dit topic dus ook met belangstelling volgen.
quote:
Dat is hier in inmiddels al 3 of 4 keer aangehaald. 2 jaar geleden en toen ging het om een paar schoenen.

Medione1210 wijzigde deze reactie 10-08-2018 13:22 (14%)

• GuiltyNL
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19-08 22:36
quote:
Fietsbel schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:14:
Nou, wat is de kans he. 8)7

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

@Medione1210 frappant dan het weer overkomt bij iemand die hier verder nooit post. Btw ik ben mobiel actief nu en lees niet eerst alle berichten

Eating Iron @Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

te late reactie, had topic eerst moeten lezen 8)7

Pietervs wijzigde deze reactie 10-08-2018 13:25 (94%)

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• BB-One
quote:
kazz1980 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:05:
[...]

Gaat niet om wel/niet lastig... het gaat om het nemen van verantwoordelijkheid. Een verzender van een pakket is verantwoordelijk voor de goede aankomst ervan. In dit geval is dat dus Coolblue.
Door als ontvanger toch de aangifte te doen trek je de verantwoordelijkheid naar jezelf en zit jij dus met het probleem i.p.v. Coolblue.
Uit de OP van TS haal ik dat Coolblue gewoon de verantwoordelijkheid neemt, ze vragen (!) of TS aangifte wil gaan doen, that's all. Die aangifte willen ze hebben om verder onderzoek te gaan/laten doen naar de vermissing van de laptop. Ik lees nergens in de quote van coolblue dat ze de verantwoordelijkheid afwijzen
Wil TS geen aangifte doen dan is dat zijn goede recht. Maar zoals al op pagina 1 (!) gemeld: het meest praktische is voor TS om aangifte te doen en klaar is TS... (en wij ook :) )
quote:
Ik zou het even voorleggen aan een jurist (Juridisch loket, is gratis! Of indien rechtsbijstandsverzekering dan gewoon bij een betaalde jurist). En het dan met een goed onderbouwd verhaal bij Coolblue terugleggen dat de verantwoordelijkheid bij hen ligt. Dt je van harte bereid bent mee te werken aan het onderzoek van PostNL en dat je prima de originele verpakking wilt bewaren en indien voor het onderzoek benodigd wilt toesturen oid... Maar aangifte van diefstal kun je niet doen, er is immers niks van jou gestolen!! Jij hebt betreffende laptop immers nooit in bezit gehad...
Nogmaals: zoals hiervoor al meermalen (!!) aangegeven: Om aangifte te doen hoeft er niets van jou gestolen te zijn, en hoef je het dus ook niet in bezit te hebben gehad. Het vermoeden van een misdrijf is al voldoende om aangifte te mogen/kunnen doen. Dus ja: iedereen kan nu aangifte gaan doen van de mogelijke(!) diefstal van de laptop van Coolblue die volgens zeggen door Coolblue verzonden is naar TS en die TS volgens zeggen nimmer heeft ontvangen.

• Medione1210
quote:
Hackus schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:22:
@Medione1210 frappant dan het weer overkomt bij iemand die hier verder nooit post. Btw ik ben mobiel actief nu en lees niet eerst alle berichten
Ik snap je punt.
quote:
Pietervs schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:22:
[...]

Sluit?
Grote kans dat de politie de aangifte niet op wil nemen. Aangezien de laptop niet in bezit is geweest van TS, is hij niet de eigenaar. Ook heeft hij geen opdracht gegeven dat de laptop specifiek op die manier verzonden moest worden waarmee het risico dus bij CoolBlue blijft tot de laptop is afgeleverd. Van hem is dus niks ontvreemd.

Het lijkt er een beetje op dat Coolblue aan het kijken is of TS wel oprecht is: als hij terug komt met de mededeling dat de politie geen aangifte op wil nemen (want niet zijn bezit en verzending is niet zijn verantwoordelijkheid) weten ze in ieder geval dat de kans dat TS de kluit probeert te belazeren in ieder geval een stukje kleiner is. Als TS roept "ja doei" of afhaakt hoeven ze er verder niks meer aan te doen (behalve dat ze misschien een opmerking in het klantendossier plaatsen dat er een valse aangifte is gedaan bij CB van niet aangekomen goederen).
Ik gok dat een groot bedrijf als CB alle vormen van oplichting en diefstal{eigen personeel, vervoerder en klanten) al wel heeft meegemaakt en zou moeten weten of de klant wel of geen aangifte kan doen. Ik ben het met je eens, ze zullen wel wat hordes voor de klant proberen op te werpen, want als ze gelijk uitbetalen/vervangen mist iedereen binnen de kortste keren een artikel.

Maar het zal je maar overkomen.... :(

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
quote:
maar dan ziet CB bij een outbound (outbound van magazijn naar postnl) scan dat er nevernooit een laptop van X gewicht in kan hebben gezeten..

ik werk bij een webwinkel waar we zowel bij binnenkomst als bij uitgaande post de gewichten controleren, hieraan kunnen we in de logs zien waar eventuele inpak fouten zijn gemaakt, en soms ook (afhankelijk van product) welke fout gemaakt is.

ik neem aan dat CB ook zoiets basaals heeft

Overigens vind ik de drempel die CB opwerkt verre van groot: Dit voorkomt bakken met fraude en via internet is zo aangifte te doen

een dvd van een tientje opnieuw verzenden (zonder verdere actie, naast het onderzoek) is 1 ding, een laptop van 1000 euro ofzo, is een heel ander ding

mschol wijzigde deze reactie 10-08-2018 13:35 (47%)

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• Blue-eagle
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Als de TS zelf de oplichter is, waarom zou hij dan een topic maken?

Aangifte zelf doen is een redelijke vraag van Coolblue, want als TS achteraf blijkt tóch die laptop te hebben dan is het een false aangifte, wat strafbaar is.

Het is een kleine moeite zonder gevolgen, uitgaande van het gegeven dat TS inderdaad benadeeld is in deze. Daarna kan Coolblue het geld terugstorten en kan door de politie worden geregistreerd dat er iets aan de hand is, mogelijk dat ze zelfs onderzoek gaan doen.

Ik zie niet in waarom TS niet gewoon aangifte zou doen. De enige reden omdat niet te willen is omdat hij zich daarmee in de problemen kan brengen.

Daarnaast is Coolblue ongetwijfeld ook verzekerd tegen dit soort incidenten die ongetwijfeld vaker voorkomen dan wij weten. Dus echte slachtoffers heb je hier niet, behalve dat de verzekeringspremie tegen diefstal of gebrekkig transport iets hoger wordt voor dit soort bedrijven, en dus de prijzen voor ons als consumenten.

Gewoon aangifte doen. Zelfs als dat niet lukt kan je een briefje meekrijgen van de politie waarin ze aangeven dat het niet mogelijk is. Maar dat gaat niet gebeuren: Want je doet aangifte van een diefstal en dat is een door TS geconstateerd feit.

Maar ik ben 't wel eens met de rest hier. Dit zaakje stinkt :7
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True