Toon posts:

Laptop mist in pakket, aangifte?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 9.737 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Blue-eagle schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:33:
Als de TS zelf de oplichter is, waarom zou hij dan een topic maken?
De oplettende tweaker zou je kunnen herinneren aan een (vrij recent) topic betreffende Wehkamp en een iPhone X die nooit geleverd zou zijn

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
BB-One schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:26:
[...]

Uit de OP van TS haal ik dat Coolblue gewoon de verantwoordelijkheid neemt, ze vragen (!) of TS aangifte wil gaan doen, that's all. Die aangifte willen ze hebben om verder onderzoek te gaan/laten doen naar de vermissing van de laptop. Ik lees nergens in de quote van coolblue dat ze de verantwoordelijkheid afwijzen
Wil TS geen aangifte doen dan is dat zijn goede recht. Maar zoals al op pagina 1 (!) gemeld: het meest praktische is voor TS om aangifte te doen en klaar is TS... (en wij ook :) )
Maar CB zegt ook '
Ik benadruk dat wij het onderzoek enkel verder voor je kunnen oppakken na ontvangst van het proces-verbaal.
'
Ze doen dus niks meer als de TS geen aangifte doet, dus de vraag of TS wel aangifte moet of kan doen is best relevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:52
Ik heb vorig jaar vrijwel hetzelfde gehad. Een besteld koffiezetapparaat werd als "afgeleverd" gemeld door PostNL, maar wij hebben niks ontvangen. Geen briefje in de bus, geen handtekening voor ontvangst, niets. Dit is gemeld bij Coolblue en nadat ze me eerst niet geloofde dat ik (en de diverse buren) echt niets hadden ontvangen werd ik verzocht aangifte te doen bij de politie.

Daar had ik in reactie naar Coolblue mijn vraagtekens bij gezet omdat ik geen aangifte kan doen van iets dat nooit van mij is geweest. Er heeft geen overdracht plaatsgevonden, en tot die tijd is de verzender eigenaar.

Uiteindelijk heb ik toch maar online, via politie.nl, het aangifte formulier ingevuld. Daarop kreeg ik een telefoontje van de politie dat ze de aangifte niet in behandeling konden nemen. Vanwege de al bekende reden, dat het product nooit mijn bezit is geweest. Ik heb ze toen gevraagd dit per mail te bevestigen. Die mail heb ik doorgestuurd naar Cooblue, en toen waren ze eindelijk bereid om de koop terug te draaien, en het geld terug te storten.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:48
sander_g schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:36:
Ik heb vorig jaar vrijwel hetzelfde gehad. Een besteld koffiezetapparaat werd als "afgeleverd" gemeld door PostNL, maar wij hebben niks ontvangen. Geen briefje in de bus, geen handtekening voor ontvangst, niets. Dit is gemeld bij Coolblue en nadat ze me eerst niet geloofde dat ik (en de diverse buren) echt niets hadden ontvangen werd ik verzocht aangifte te doen bij de politie.

Daar had ik in reactie naar Coolblue mijn vraagtekens bij gezet omdat ik geen aangifte kan doen van iets dat nooit van mij is geweest. Er heeft geen overdracht plaatsgevonden, en tot die tijd is de verzender eigenaar.

Uiteindelijk heb ik toch maar online, via politie.nl, het aangifte formulier ingevuld. Daarop kreeg ik een telefoontje van de politie dat ze de aangifte niet in behandeling konden nemen. Vanwege de al bekende reden, dat het product nooit mijn bezit is geweest. Ik heb ze toen gevraagd dit per mail te bevestigen. Die mail heb ik doorgestuurd naar Cooblue, en toen waren ze eindelijk bereid om de koop terug te draaien, en het geld terug te storten.
Dus conclusie: je kan wel aangifte doen en de politie kiest er voor om er niets mee te doen.

Zie bijvoorbeeld ook dit nieuwsbericht:
https://www.rtlnieuws.nl/...iftes-niet-in-behandeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 13:15

Blokker_1999

Full steam ahead

sander_g schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:36:

Zoals reeds eerder is meegedeeld, iedereen mag aangifte doen van een misdaad. Je moet zelf geen betrokken partij zijn. Dat men het in dit geval niet in behandeling neemt is ook niet van belang. Wat belangrijk is, is dat er een PV bestaat waarin jij de melding hebt gemaakt. Dat is wat een verzekeraar bijv. wil zien, dat nemen politiediensten alsnog mee in de statistiek en mocht ooit blijken dat je een valse verklaring hebt afgelegd telt het ook nog eens mee als verzwarende omstandigheid.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

BB-One schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:48:
[...]

Dus conclusie: je kan wel aangifte doen en de politie kiest er voor om er niets mee te doen.

Zie bijvoorbeeld ook dit nieuwsbericht:
https://www.rtlnieuws.nl/...iftes-niet-in-behandeling
Heel vreemde conclusie, de Politie geeft aan niets er mee te kunnen omdat de beoogde ontvanger nooit eigenaar is geworden en daarom geen Aangifte kan doen. Tenminste dat lees ik hier uit. Met andere woorden CoolBleu is de eigenaar en zal zelf Aangifte moeten doen en waarom ook niet?

Zoals al vaker gezegd de verzendende of verkopende partij is verantwoordelijk voor het transport, als daar in iets gebeurd is het ook aan hen om dit te corrigeren, waarom dan de beoogde ontvanger/ klant hiermee op te zadelen. Jij als klant hebt geen idee of het product onderweg verdwenen is of dat deze überhaubt niet in de doos is terecht gekomen.

Ik kan het niet zogauw terug vinden, ik zie wel dat er een aantal maal naar gevraagd wordt, was er bij ontvangst ook schade aan de doos te zien?

[ Voor 28% gewijzigd door _Dune_ op 10-08-2018 13:58 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-04 18:13
paQ schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:44:
[...]

en aangifte tegen wie?

Ik zou het niet doen, en netjes antwoorden dat dat niet aan TS is om aangifte te doen. De overdracht heeft (nog) niet plaatsgehad dus is technisch gezien niets ontvreemd van of bij TS, maar van coolblue.
Je doet aangifte VAN een strafbaar feit, niet TEGEN een persoon/entiteit.

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:48
_Dune_ schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:53:
[...]

Heel vreemde conclusie, de Politie geeft aan niets er mee te kunnen omdat de beoogde ontvanger nooit eigenaar is geworden en daarom geen Aangifte kan doen. Tenminste dat lees ik hier uit. Met andere woorden CoolBleu is de eigenaar en zal zelf Aangifte moeten doen.
ik snap dat je dat er in leest, maar ofwel de weergave is niet (geheel) correct ofwel de politie heeft zich er gemakkelijk van af gemaakt. (ik schat het laatste...)

Zie bijvoorbeeld: https://www.judex.nl/rech...er-het-doen-van-aangifte/
bijvoorbeeld vraag 5 en vraag 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:13

Perkouw

Moderator General Chat
Ik sluit dit topic. Zonder aanwezigheid van de TS lijkt het me vrij zinloos.

Aan de TS. Als je het topic weer open wilt kan je me een DM sturen.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.