Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• -jacQues-
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 19-08 09:32
Hmmz, Enter bij het toevoegen van een product plaatst 'm meteen, terwijl ik lang niet klaar was met typen. En nu zie ik niet hoe ik die nog kan toevoegen. lol

Ik zoek een?
4K thuisbioscoop (zowel beeld, geluid als afspeler). Minimaal 65" en 5.1. Hierbij twijfel ik aan de volgende keuzes:

1) OLED TV (beter beeld en lekker stil (een beamer heeft een ventilator voor de koeling))
2) beamer (groter beeld en goedkoper dan een OLED TV)

A) 3D (waarom niet?)
B) 2D (goedkoper)

Wat is je budget?
4K klinkt logisch, toch? ;-)

Wat heb je zelf al gevonden?
beeld:
pricewatch: LG OLED65E6V (niet meer te koop en geen alternatief??)
pricewatch: LG OLED65C7V Zwart
pricewatch: ViewSonic PX747-4K
geluid:
pricewatch: Onkyo HT-S9800THX
afspeler:
pricewatch: Sony UBP-X800

-jacQues- wijzigde deze reactie 08-08-2018 13:10 (46%)

Alle reacties

• gekkemarc
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online
Ik vind het en mooie samenstelling die je hebt gemaakt.
Wanneer je voor 4K gaat zal 3D komen te vervallen.
OI zou oled verkiezen boven een beamer omdat het in mijn ogen een veel mooiere beleving geeft met de kwaliteit die het biedt. Wanneer je voor de tv gaat is een C7 of C8(is volgens mij niet gek veel duurder) een betere optie dan bijvoorbeeld de E7 of E8 serie. Je neemt een HT systeem dus het betere geluid dat de E biedt heeft geen meerwaarde in dit geval.
Als blu-ray speler heb je de sony UBP-X800 uitgekozen. Misschien dat dit een vergelijking waard kan zijn met bij bijvoorbeeld de panasonic UB704.

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 16:49
Hoe ver zit je van het scherm af en in welke mate kun je de kamer helemaal verduisteren?

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 15:34
3D OLED's worden inderdaad niet meer gemaakt, dus tenzij je dat echt heel graag wil hebben en daarvoor dus een ouder model wilt kopen, zou ik je aanraden om voor een C7 of C8 te gaan. Uitstekend beeld en meestal goedkoper dan de modellen van Sony, Philips en Panasonic.

De 65"-modellen zijn wel echt veel duurder dan de 55-modellen. Als voorbeeld; de 55C7 is momenteel voor ongeveer 1200 (incl cashback) te krijgen. Zie het OLED-prijzentopic voor recente deals.

De Sony UHD-speler die je noemt is prima; net als de Panasonic die gekkemarc aandraagt. Heel veel verschil zit er echter niet in, Dus je zou ook een LG UP970 kunnen kopen voor circa 170. Het is bij UHD-spelers ook vooral een kwestie van kijken naar de functies de je nodig hebt.

Welke eisen stel je aan je receiver?

• NL_Scratch
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16:06
Voor het geluid zou ik zelf niet zn kant en klaar setje kopen. Met dat budget stel je zelf iets beters samen of in elk geval een betere set.

Qua versterker pak je met de Denon x1400h al een hele mooie met bijna alles erop en eraan.

Qua speakers kun je met de q acoustic 3020 of dali sensor 1 al een mooiere set samenstellen. Of eventueel de teugel ultimo 40 mk2 welke direct ook flinke zuil speakers zijn.

Qua tv zeker het zero tolerance prijzen topic is checken. Hier komt veel moois voorbij!

• -jacQues-
Iedereen dank voor de reacties!

"Wanneer je voor 4K gaat zal 3D komen te vervallen."

Waarom? Er bestaan OLED TV's (de E6 bijvoorbeeld) die beide kunnen. Ik heb 3D Blu-ray films, maar nog nooit gezien (ja, in de bioscoop). Helaas worden die TV's schijnbaar inderdaad niet meer gemaakt.

OLED > beamer...check!

"Hoe ver zit je van het scherm af en in welke mate kun je de kamer helemaal verduisteren?"

2,5 meter van de (voorkant van de) bank naar de TV. Nu hangt er een 49" aan de muur en die vind ik echt te klein. Wellicht is dat smaak. In de bioscoop ging ik ook altijd bijna vooraan zitten.

De kamer kan helemaal niet verduisterd worden, maar doorgaans kijk ik toch pas na 20.00 uur wanneer de kinderen op bed liggen. Dat is ook mijn reden om voor een thuisbioscoop te gaan. De bioscoop is perfect, maar telkens oppas regelen hiervoor vind ik lastig. Het is veel duurder dan de echte bioscoop, maar zo heb ik ook alle vrijheid van wanneer ik wat kijk (en pauzeer). Alleen de nieuwste films niet totdat ze op BD uitkomen.

"Het is bij UHD-spelers ook vooral een kwestie van kijken naar de functies de je nodig hebt."

Ja, die ik gekozen heb is veel stiller dan de andere en kan SA-CD afspelen (heb ik, maar speel ik nu in stereo af, wat natuurlijk zonde is).

"Welke eisen stel je aan je receiver?"

Dat is een lastige. Ik heb er geen verstand van. Dus het liefst een 7.1 opstelling met calibratie d.m.v. microfoon en ondersteuning voor de Dolby en DTS varianten die de afspeler kan voeden. Poespas zoals Internet gerelateerde zaken gebruik ik niet.

"Voor het geluid zou ik zelf niet zn kant en klaar setje kopen."

Onkyo is veelgeprezen. Deze set is kwalitatief in orde had ik begrepen. De SKS-HT993THX met de Denon AVR-S710W werd me aangeraden. Of (goedkoper) de SKS-HT870 met de Sony STRDN1080. Maar net als de TV die ik op het oog had...niet leverbaar. Overigens heb ik werkelijk geen clue hoe de onderlinge verschillen zijn. Die Teugel speakers vind ik er gaaf uitzien. Maar welke moeten er dan bij voor 7.1? Op hun website staan enkel 5.1 setjes.

• gekkemarc
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online
Waar ik op doelde dat 4K komt te vervallen is dat 4K content geen 3D zal bevatten.
Het klopt dat de E6 die je noemt die functie nog wel heeft maar je levert hiermee in op de helderheid die je voor een betere HDR weer nodig hebt.
Het zal dus een afweging worden waar je voor zal kiezen.

• NL_Scratch
Speakers koop je veelal niet op secs en looks maar laat vooral je oren het beoordelen. Immers wat jij mooi vind klinken kan een anders niets vinden.

De genoemde teufel heeft een prima prijs prestatie verhouding. Voor dat geld vindt je niet snel iets beters vinden. Je kunt de set uitbreiden met de losse ultima 20.

Eventueel ga je is luisteren bij een hifi winkel. Dus niet een mediamarkt ofzo.

• Strobodov
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 16-08 10:36
Binnen dit budget biedt de Onky-set m.i. een prima prijs/kwaliteitverhouding. Uiteraard is het leuk/interessant om een aantal sets in dezelfde prijsklasse te beluisteren, maar ik vraag me af hoe representatief de test in de winkel is vergeleken met de uiteindelijke thuissituatie (plaatsing, akoestiek, omgevingsfactoren etc. etc. zijn allemaal van invloed op wat je in een winkel hoort en maar weinig winkels hebben uberhaupt een goede 5.1 opstelling staan. Zeker niet van meerdere sets in deze prijsklasse). Ik zou persoonlijk dan ook meer tijd/aandacht besteden aan het thuis zo goed mogelijk positioneren en afstellen van het hele geluidssysteem (lees ook eens het subwoofer topic, dat gaat zeker bij films een boel verschil maken) dan binnen deze prijsklasse proberen om een betere set te vinden in een winkel.

nastrovje

• NL_Scratch
quote:
Strobodov schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:28:
Binnen dit budget biedt de Onky-set m.i. een prima prijs/kwaliteitverhouding. Uiteraard is het leuk/interessant om een aantal sets in dezelfde prijsklasse te beluisteren, maar ik vraag me af hoe representatief de test in de winkel is vergeleken met de uiteindelijke thuissituatie (plaatsing, akoestiek, omgevingsfactoren etc. etc. zijn allemaal van invloed op wat je in een winkel hoort en maar weinig winkels hebben uberhaupt een goede 5.1 opstelling staan. Zeker niet van meerdere sets in deze prijsklasse). Ik zou persoonlijk dan ook meer tijd/aandacht besteden aan het thuis zo goed mogelijk positioneren en afstellen van het hele geluidssysteem (lees ook eens het subwoofer topic, dat gaat zeker bij films een boel verschil maken) dan binnen deze prijsklasse proberen om een betere set te vinden in een winkel.
Hij zal best prima klinken maar een persoonlijk heb ik meer vertrouwen in een 5.1 setje van Dali, q acoustic, klipsch etc.

• -jacQues-
quote:
NL_Scratch schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:56:
Speakers koop je veelal niet op secs en looks maar laat vooral je oren het beoordelen. Immers wat jij mooi vind klinken kan een anders niets vinden.

De genoemde teufel heeft een prima prijs prestatie verhouding. Voor dat geld vindt je niet snel iets beters vinden. Je kunt de set uitbreiden met de losse ultima 20.

Eventueel ga je is luisteren bij een hifi winkel. Dus niet een mediamarkt ofzo.
Die Teufel is dus een Ultima 40 5.1 set + reflect voor 7.1 + kabels/bananenstekkers (jemig die zijn duur!) + Denon = 1.580,79 euro.

Dat zou ik in een winkel kunnen beluisteren? Echt waar??

De extra 386 euro geeft veel betere frontspeakers (3-weg i.p.v. 2-weg en veel grotere drivers). En Atmos i.p.v. THX-cert. Maar ik mis dan de optie om te calibreren. Of is dat een optie voor die Denon of wellicht een andere versterker die dat wel heeft?

• -jacQues-
quote:
gekkemarc schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:55:
Waar ik op doelde dat 4K komt te vervallen is dat 4K content geen 3D zal bevatten.
Het klopt dat de E6 die je noemt die functie nog wel heeft maar je levert hiermee in op de helderheid die je voor een betere HDR weer nodig hebt.
Het zal dus een afweging worden waar je voor zal kiezen.
Aangezien die met 3D niet meer te koop zijn en ik dan toch wel per se OLED wil, is die keuze al voor me gemaakt. ;-)

• NL_Scratch
quote:
-jacQues- schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:50:
[...]

Die Teufel is dus een Ultima 40 5.1 set + reflect voor 7.1 + kabels/bananenstekkers (jemig die zijn duur!) + Denon = 1.580,79 euro.

Dat zou ik in een winkel kunnen beluisteren? Echt waar??

De extra 386 euro geeft veel betere frontspeakers (3-weg i.p.v. 2-weg en veel grotere drivers). En Atmos i.p.v. THX-cert. Maar ik mis dan de optie om te calibreren. Of is dat een optie voor die Denon of wellicht een andere versterker die dat wel heeft?
De reflect zijn voor atmos. Dit gaat dat via reflectie tegen het plafond. 7.1 betekend nog steeds 7 speakers op de grond en een sub. Wil je speakers aan het plafond kom je op 5.1.2 waarbij de 2 de hoogte speakers zijn.

Voor 7.1 pak je een extra setje ultima 20

THX certificaat moet je niet veel waarde aan hechten. Een budget logisch z5500 heeft hem ook....

Teufel kun je niet beluisteren in Nederland,wel in Duitsland. Maar je kunt wel een aantal weken proberen en eventueel retourneren.

De Denon kan prima de speakers afstellen en anders doe je het gewoon zelf.

• harley2009
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 14:04
quote:
NL_Scratch schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 18:00:
[...]

De reflect zijn voor atmos. Dit gaat dat via reflectie tegen het plafond. 7.1 betekend nog steeds 7 speakers op de grond en een sub. Wil je speakers aan het plafond kom je op 5.1.2 waarbij de 2 de hoogte speakers zijn.

Voor 7.1 pak je een extra setje ultima 20

THX certificaat moet je niet veel waarde aan hechten. Een budget logisch z5500 heeft hem ook....

Teufel kun je niet beluisteren in Nederland,wel in Duitsland. Maar je kunt wel een aantal weken proberen en eventueel retourneren.

De Denon kan prima de speakers afstellen en anders doe je het gewoon zelf.
Ik heb de reflekt zelf ook. En je
Hoeft niet via reflectie naar plafond. Er zit een schakelaar op voor direct mode, rechtstreeks aan plafond monteren en schakelen naar direct mode. Werkt perfect.

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 15:34
quote:
harley2009 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:00:
[...]

Ik heb de reflekt zelf ook. En je
Hoeft niet via reflectie naar plafond. Er zit een schakelaar op voor direct mode, rechtstreeks aan plafond monteren en schakelen naar direct mode. Werkt perfect.
Ben wel benieuwd wat er dan verandert in die speakers. Het zijn neem ik aan allemaal passieve speakers, dus wat zou zo'n knopje eigenlijk doen?

• Strobodov
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 16-08 10:36
Meestal wordt met zo'n schakelaar een filtercircuit aan/uit gezet. Met die filters kan het gedrag van de luidsprekers (en daarmee de luisterervaring) op diverse manieren worden beinvloed. Vooral door faseverschillen in het audiosignaal kun je het gehoor "foppen" en enorme ruimtelijkheid of surround effecten simuleren. Nadeel is dat de filters het geluid een soort van uitsmeren waardoor het ten kosten gaat/kan gaan van de geluidskwaliteit. Bij goede surround opnames van muziek (of surround muziekproducties) wil je dat zeker niet. Bij film zit in de surroundkanalen vaak audio die al met de thuisbioscoopgedachte is gemixt. In het beste geval is er in de studio zelfs al met een of meerdere Dolby/THX systemen geluisterd bij het produceren.

nastrovje

• Inverted_World
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-08 22:52
Even afhankelijk van de grootte van de kamer.

Ik heb veel Tv's gezien of mee gewerkt. Maar mijn persoonlijke voorkeur voor de film beleving gaat absoluut naar een beamer.

Het is minder mooi dan oled ja, maar de beleving is gewoon veel vetter. En het beeld van een beamer kan echt wel erg goed / mooi zijn. Mits juiste scherm/evt verf.

• -jacQues-
Achtergrondverhaaltje...
Lang geleden kocht ik van het geld van mijn vakantiebaantje een stereo. Niet zomaar een, maar eentje met 25+1 CD-wisselaar en optie tot surround sound (dus van 2.0 naar 4.0). Degelijke 3-weg speakers. Lang getwijfeld of 25 wel genoeg was, want ik had er meer. En Sony had mooie 100 en 200 wisselaars, maar dat zou veel duurder worden. Achteraf toch spijt, want in praktijk verwissel je ze amper en geen mogelijkheid om enkele nummers te blokkeren, wat de Sony wel had. Wel 2 surround sound speakers er later bijgenomen en dat was een GROOT verschil! Al met al ben ik altijd zeer tevreden geweest.

Nu wil ik alles vernieuwen. Maar ik merk een keuze-herhaling zeg maar. Aangezien ik langere tijd ermee zal gaan doen, wil ik dit maal geen concessies. Ik dacht goed te doen door een prijzige 7.1 set te kiezen die alle 'formaten' aankan. Maar wat blijkt (na de reacties hier en wat verder uitzoekwerk)...dat is dus NIET zo! Bij het plaatsen van de speakers moet je kiezen tussen 7.1 of 5.1.2 en daar zit je dan aan vast (in theorie niet, maar in praktijk ga je de opstelling niet veranderen). Dus als ik dan bijvoorbeeld 7.1 doe dan werkt Atmos niet en vice versa.

Dus wat ik nodig heb is de mogelijkheid tot uitbreiden naar 7.2.4. Dan kom ik terecht op deze (goedkoopste):
pricewatch: Marantz SR6011 Zilver
Nu heb ik veel gezocht naar speakers en zie door de bomen het bos niet meer. Wat ik wel vaak tegenkom is dat bepaalde combinaties goed (of slecht) werken tussen versterker en boxen. Dus als deze goed (genoeg) is, dan lijkt me advies welke boxen het beste hierbij passen de weg te bewandelen.

Dan kom je waarschijnlijk op 2.500 tot 3.000 euro uit voor goed geluid. Blijven over een budget van zeg 1.500 euro en mijn originele vragen:

1) OLED TV (beter beeld en lekker stil (een beamer heeft een ventilator voor de koeling))
2) beamer (groter beeld en goedkoper dan een OLED TV)

Jorgen maakt een goed punt tussen het verschil tussen 55" en 65". Als ik naar de 77" modellen kijk dan zijn de prijzen zelfs bezopen. De vraag is of dit in de toekomst veranderen zal. Dus denk ik nu (om binnen het budget te blijven) Inverted_World's advies op te volgen. Mijn huidige 49" is VEEL te klein en een 65" is wel een stuk groter, maar voor de helft van het geld kan ik ook 100" krijgen met een beamer: De mindere beeldkwaliteit wordt dan goedgemaakt door 'immersion' van het gigantische beeld.
pricewatch: ViewSonic PX747-4K
pricewatch unsorted: Optoma Panoview Pull Down Manual DS-3120PMG+ - Projectie...

Wanneer de lamp van de beamer op is kan ik de beamer vervangen met een 77" OLED voor een prikkie vergeleken met de huidige prijzen. Het geluid zal dan nog steeds prima meekunnen.

A) 3D (waarom niet?)
B) 2D (goedkoper)

Dat wordt dus B, want zowel bij 4K OLED TV's als 4K beamers is deze functionaliteit er simpelweg niet meer (althans, kon ik niet vinden).

De hamvraag is of ik hierboven een denkfout of verkeerde aanname maak. Zo niet, ga ik kijken welke speakers het beste bij die versterker passen en alles aanschaffen. :-)

• -jacQues-
Vandaag bij een winkel geweest die de Marantz SR6011 verkoopt voor advies en luisteren. Het was enorm druk en ik heb meer dan een uur gewacht. Mijn budget en wensen verteld. Blijkbaar is die Marantz toch niet geschikt voor 7.2.4 (staat nochtans als 11.2 in de pricewatch), nou ja. Krijg ik een offerte voor een Denon AVR-X4500H met Klipsch RP-speakers, totaal meer dan 6K. Um, dat is meer dan 2x mijn budget? Ja, moet ik maar beginnen met 4.0 en sparen voor meer speakers. Pfffff, dat was waardeloos. :-(

Waarom is dit voor een leek zo moeilijk? Of is het onmogelijk om voor max. 3K een 7.2.4 receiver met 7.2.4 speakers van enige kwaliteit te kopen? Dan kom ik met beamer/scherm/speler in totaal uit op 4,4K, eigenlijk al boven mijn budget. De Teufel Ultima 40 komt op ~2,2K (met alles erop en eraan) + Denon AVR-X6300H of Yamaha CX-A5000 1,4K = ~3,6K. Die AVR-X4500H is pas volgende maand leverbaar. Betekent dat dat ik wellicht ergens een goedkoop showmodel van het model dat dit vervangt zou kunnen bemachtigen?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16:26

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heeft 11.2 wel zin in een klein kamertje? Ik zou me er niet teveel op focussen.
En een Marantz komt prima geluid uit, gewoon via internet bestellen en je niet laten verleiden door een zaak die je 2x over je budget wil laten gaan!

• Harm_H
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 00:03
Verduistering is volgens mij een must als je voor een beamer gaat.

Geluid is ook zeer afhankelijk van de GROTE en VORM van de kamer. Wat mij betreft wel de moeite waard om hier ook budget in te stoppen, ook al is het niet het beste systeem maakt dit een gigantisch verschil met build-in!

Dat maakt de keuzes al duidelijker, waarbij de omstandigheden het al makkelijker maken.

Mijn tweakblog over de toekomst

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16:58
De keuze tussen een beamer en een OLED is een persoonlijke. Ik ben voor OLED gegaan en daar heb ik absoluut geen spijt van. Als ik nu in een bioscoop zit, dan denk ik, allemachtig waarom heb ik 10 euro betaald voor zulk slecht beeld? OLED is gewoon perfect, qua beeld. Qua afmetingen, tja dan is het maar net hoeveel geld je ervoor over hebt. Ik heb 65" en zit op 4 meter afstand, van mij had het wel wat groter gemogen. Misschien dat bij 2,5m 55" wel voldoet, maar ik zou voor zo groot mogelijk gaan.

Voor geluid daarentegen, dat is een heel ander verhaal. Dat is grotendeels afhankelijk van je ruimte. Ik heb 7.1 gehad, man wat een gedoe met al die speakers om op te hangen. Nu weer terug naar 5.1, maar veel betere kwaliteit speakers, en dus ook veel beter geluid. De kwaliteit van de speakers is echt allesbepalend hier, beter eenvoudig beginnen en later uitbreiden. Ik heb er bijvoorbeeld later een subwoofer bij gekocht (budget 500). Dat klonk prima. Recentelijk vervangen door een subwoofer van 1500 en man, dat klinkt echt ongelooflijk. Die oude subwoofer flodderde maar wat aan vergeleken met deze. Terwijl ik oorspronkelijk niet eens een subwoofer dacht nodig te hebben...

Een goed advies zou zijn om een fatsoenlijke receiver te kopen en een 5.1 speakeropstelling van goede kwaliteit. Ga hiervoor echt luisteren, er zit heel veel verschil in klank tussen luidsprekers. Het probleem is dat er steeds nieuwe formaten komen, dus helemaal toekomstbestendig ben je nooit. Maar dat hoeft niet erg te zijn. Ik zit bijvoorbeeld nog op HD (geen 4K). Mijn afspeler (Popcorn Hour A400) en receiver (Yamaha RX-A2020) ondersteunen niet hoger. Maar dat heeft me nog nooit geergerd. Het is in mijn situatie goed genoeg. Ik heb wel eens met een proefopstelling een 4K film bekeken. Dat is mooi, maar niet fenomenaal mooier dan Full HD. Dus ik vind 5.1 met HD beeld voorlopig goed genoeg. En werkelijk iedereen die bij me over de vloer komt is zwaar onder de indruk...

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online

Mystikal

It never hurts to help

Even wat tegen geluid. Bij een thuis bios denk ik aan een groot scherm en goed geluid. Dus een Tv moet minimaal 75" zijn of (mijn voorkeur) een beamer (waarbij je muurvullend (variabel) de grootte kan instellen.

Succes met je keuzes. Heb het een aantal jaar geleden ook gedaan en geniet er nog wekelijks van. (zie ook sig).

Basement Bios ---- Exo-S

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Nu online
Versterkers die 11 kanalen versterken zijn erg duur, ook de Denon x4500 kan maar 9 speakers versterken. Voor de 2 extra kanalen zul je dan nog een stereo versterker bij de x4500 aan moeten sluiten.
Ga voor instap atmos met 5.1.2 dat kan een denon x1400 al verzorgen.

• LuisjeNL
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 07:58
@-jacQues-

Ik heb het idee dat je exact zoekt wat ik pas heb gekocht, het valt iig (met een paar onderdelen marktplaats) binnen je audio budget.

Ik vind het een fantastische set, met menig film zit ik met kippenvel omdat (voor mij) het geluid zo mooi en helder klinkt :9

Ik zit met mijn neus op een 65inch oled, na vorig jaar een 55 oled in de woonkamer te hebben kon ik niet meer voor iets minder gaan

7.2.4 set

Denon x4300h en denon dra-500ae(MP)
Klipsch rf-52 2x (front) (MP)
Klipsch rp-250c (center) (MP)
Klipsch r-15m 4x (surround)
Klipsch r-14m 4x (plafond)
Klipsch sw-12 (2x)

Zie ook mijn posts in het forum
https://gathering.tweaker...message/55911829#55911829
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1849167

Wil je wat meer weten dan hoor ik het wel B)

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15:41
@LuisjeNL

Kan die denon 7.2.4 aan, specificaties zeggen dat het een 9.2 kanalen receiver is, zijn die laatste 2 kanalen dan wel versterkt of heb je er een extra versterker tussen hangen? Dit is namelijk ook het geval bij de Marantz tegenhanger de SR7000 serie.

• LuisjeNL
Daar is die denon 500 voor, die versterkt de 2 voorste kanalen vanuit de pre-out van de 4300.

Volume gaat via de 4300.
Die extra versterker kostte mij 80 euro

Met die marantz werkt het op dezelfde manier.

En als extra tip: altijd bij de specificaties op de fabrikant website kijken, Tweakers zit er vaak naast qua dat soort zaken. ;)

LuisjeNL wijzigde deze reactie 13-08-2018 14:52 (36%)

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15:41
quote:
LuisjeNL schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:50:
Daar is die denon 500 voor, die versterkt de 2 voorste kanalen vanuit de pre-out van de 4300.

Volume gaat via de 4300.
Die extra versterker kostte mij 80 euro

Met die marantz werkt het op dezelfde manier.

En als extra tip: altijd bij de specificaties op de fabrikant website kijken, Tweakers zit er vaak naast qua dat soort zaken. ;)
De specificaties hier op tweakers kloppen in dit geval gewoon, 9.2 kanalen en 11.2 aansluitingen. Mooiste is dat ik je lijstje meermalen bekeken heb maar alsnog die denon 500 gemist heb 8)7

Heb zelf een vergelijkbare set gehad alleen dan zonder de extra versterker en zonder de extra 2 atmos speakers, dus totaal 7.2.2. Was een tijdje op zoek naar RF7's als fronts om de RF82's te vervangen en toen tegen een set B&W CM9 s2's + surrounds aangelopen. De B&W's zien er een stuk beter uit maar denk eigenlijk dat de Klipschen beter bij mijn smaak en gebruik passen. Overweeg niet weer de boel te vervangen want ik hoor de verschillen niet heel duidelijk ofzo maar blijf voor altijd gecharmeerd van Klipsch, zeker voor de prijs. Heb overigens nog wel de Klipsch atmos speakers en subs (2x115SW)

@-jacQues- als ik nu jouw budget zou hebben zou ik een versterker nemen met minimaal 9.2 kanalen en als je de mogelijkheid hebt zeker 4 atmoskanalen gebruiken. Dit voegt vele malen meer toe dan 7.1. Qua speakers zou ik marktplaats afstruinen voor een complete set, af en toe staan er echt prachtige sets op voor een prikkie.

Laatste tip, laat je geen dure kabels aansmeren bij een winkel. Van die standaard kabels van zo'n rol (en dan niet de dunste) zijn top. Meestal kan je dit nog wel erbij onderhandelen als je ergens een tv+versterker koopt.

Even op MP gekeken maar dit is wel een aardig surround setje voor het geld: https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr

Malt007 wijzigde deze reactie 13-08-2018 15:05 (6%)

• LuisjeNL
Ik zou die marktplaats set direct gaan ophalen als ik jou was ;-)

Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True