Ik zoek een?
Een zelf samengestelde 7.1.4 speakerset, dus 11 speakers en een subwoofer.
Wat is je budget?
Ik vrees toch ruim 3000 euro kwijt te zijn;) (reken ongeveer 2000 voor de alle speakers wat omhoog of naar beneden maakt niet heel veel uit. 7.1.4 is in iedere geval een must. Belangrijk is dat er straks een goede basis staat, upgraden kan altijd nog als ik ooit wat anders wil.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Een waanzinnige film ervaring te hebben op de zolder, belangrijkste is dus dat het voor films goed is, muziek is ondergeschikt. de hoogtekanalen kan ik ophangen aan het plafond.
Wat heb je zelf al gevonden?
Om het system geschikt te maken voor 7.1.4 heb ik zowiezo een versterker nodig waar ik 11 kanalen kan aansluiten. De Denon x4400W zou daar voor mij het meest geschikt zijn, aangezien deze maar 9 versterkte kanalen heeft zou ik de front speakers versterken met mijn huidige x1300w (goedkopere oplossing dan een versterker met 11 versterkte kanalen;)
Denon X4400W
11.2 kanalen
9.2 versterkte kanalen
Uitgangsvermogen (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0.08% 2ch Drive) 150 W
Staat nergens aangegeven, maar ik vermoed tegen de 50 w per kanaal als er 9 versterkt worden?
Denon x1300W (In bezit)
7.2 kanalen versterkt
80w per kanaal bij 2 kanalen?
Center speaker de Jamo S 81 CEN
Frequency Response 71Hz - 26kHz (+/- 3dB)
Sensitivity 86dB (2.83V @ 1m)
Power Handling 60W / 240W
Impedance 8 Ohm
Front speakers de Jamo S807
Frequency Response 42Hz - 26kHz (+/- 3dB)
Sensitivity 90dB (2.83V @ 1m)
Power Handling 100W / 200W
Impedance 8 Ohm
Surround/Atmos speakers de Jamo S801
Frequency Response 76Hz - 26kHz (+/- 3dB)
Sensitivity 85dB (2.83V @ 1m)
Power Handling 60W / 120W
Impedance 8 Ohm
Subwoofer de Klipsch R-115SW
Subwoofer vermogen (RMS) 400W
Diameter woofer (inch) 15"
Subwoofer minimale frequentie 18Hz
Subwoofer maximale frequentie 125Hz
Waarom deze keuzes?
Ik wil graag speakers die wel wat bereik hebben, mijn huidige set in de woonkamer is de teufel consono mk35 met 150hz speakers, dus dat mag(en kan) wel wat beter
.
Ze hebben van jamo een 5.0 set te koop staan wat weer wat euros scheelt, daar zitten de vloerstaanders, center en 1 paar surround speakers in.
De subwoofer heb ik nu op de vrij dure klipsch staan, wat voor mij belangrijk is dat het een goede laag kan weergeven, en uiteraard spelen de goede recensies op tweakers ook een rol.
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou graag een mening van jullie willen over deze keuzes, ik ben mij bewust dat luisteren naar speakers belangrijk is en dat gaat ook zeker nog gebeuren, maar met wat ervaringen van medetweakers maakt het mij wat makkelijker om het juiste vergelijkingsmateriaal weg te zetten voor een luistersessie.
En wie weet kom je met een briljant voorstel en ben ik je voor eeuwig dankbaar
Voor de goede orde nog even een foto van de zolder, de 2 dakkapellen hebben een plat plafond welke daarna in een punt omhoog loopt in het midden van de ruimte. Er komt nog een voorzetwand in aan de lange zijde. Er komt een 65inch oled te hangen. qua acoustiek word de ruimte aangepakt incl 3 persoons bank en een koelkast voor bier
[/s]

.
Een zelf samengestelde 7.1.4 speakerset, dus 11 speakers en een subwoofer.
Wat is je budget?
Ik vrees toch ruim 3000 euro kwijt te zijn;) (reken ongeveer 2000 voor de alle speakers wat omhoog of naar beneden maakt niet heel veel uit. 7.1.4 is in iedere geval een must. Belangrijk is dat er straks een goede basis staat, upgraden kan altijd nog als ik ooit wat anders wil.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Een waanzinnige film ervaring te hebben op de zolder, belangrijkste is dus dat het voor films goed is, muziek is ondergeschikt. de hoogtekanalen kan ik ophangen aan het plafond.
Wat heb je zelf al gevonden?
Om het system geschikt te maken voor 7.1.4 heb ik zowiezo een versterker nodig waar ik 11 kanalen kan aansluiten. De Denon x4400W zou daar voor mij het meest geschikt zijn, aangezien deze maar 9 versterkte kanalen heeft zou ik de front speakers versterken met mijn huidige x1300w (goedkopere oplossing dan een versterker met 11 versterkte kanalen;)
Denon X4400W
11.2 kanalen
9.2 versterkte kanalen
Uitgangsvermogen (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0.08% 2ch Drive) 150 W
Staat nergens aangegeven, maar ik vermoed tegen de 50 w per kanaal als er 9 versterkt worden?
Denon x1300W (In bezit)
7.2 kanalen versterkt
80w per kanaal bij 2 kanalen?
Center speaker de Jamo S 81 CEN
Frequency Response 71Hz - 26kHz (+/- 3dB)
Sensitivity 86dB (2.83V @ 1m)
Power Handling 60W / 240W
Impedance 8 Ohm
Front speakers de Jamo S807
Frequency Response 42Hz - 26kHz (+/- 3dB)
Sensitivity 90dB (2.83V @ 1m)
Power Handling 100W / 200W
Impedance 8 Ohm
Surround/Atmos speakers de Jamo S801
Frequency Response 76Hz - 26kHz (+/- 3dB)
Sensitivity 85dB (2.83V @ 1m)
Power Handling 60W / 120W
Impedance 8 Ohm
Subwoofer de Klipsch R-115SW
Subwoofer vermogen (RMS) 400W
Diameter woofer (inch) 15"
Subwoofer minimale frequentie 18Hz
Subwoofer maximale frequentie 125Hz
Waarom deze keuzes?
Ik wil graag speakers die wel wat bereik hebben, mijn huidige set in de woonkamer is de teufel consono mk35 met 150hz speakers, dus dat mag(en kan) wel wat beter
Ze hebben van jamo een 5.0 set te koop staan wat weer wat euros scheelt, daar zitten de vloerstaanders, center en 1 paar surround speakers in.
De subwoofer heb ik nu op de vrij dure klipsch staan, wat voor mij belangrijk is dat het een goede laag kan weergeven, en uiteraard spelen de goede recensies op tweakers ook een rol.
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou graag een mening van jullie willen over deze keuzes, ik ben mij bewust dat luisteren naar speakers belangrijk is en dat gaat ook zeker nog gebeuren, maar met wat ervaringen van medetweakers maakt het mij wat makkelijker om het juiste vergelijkingsmateriaal weg te zetten voor een luistersessie.
En wie weet kom je met een briljant voorstel en ben ik je voor eeuwig dankbaar

Voor de goede orde nog even een foto van de zolder, de 2 dakkapellen hebben een plat plafond welke daarna in een punt omhoog loopt in het midden van de ruimte. Er komt nog een voorzetwand in aan de lange zijde. Er komt een 65inch oled te hangen. qua acoustiek word de ruimte aangepakt incl 3 persoons bank en een koelkast voor bier

.
[ Voor 8% gewijzigd door LuisjeNL op 20-04-2018 16:29 ]
Lichtpuntje...