Bean77 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:49:
Ik vind het 1e seizoen altijd wel lastig om goede aankopen te vinden. Ik start altijd met PSV en merk dat clubs nu al vrij bizarre bedragen durven te vragen voor enkele talenten. Ik hoopte de huidige spelers binnen te houden, maar dankzij Toon is Lozano ook al naar Arsenal in de winterperiode. Heb wel nu het geld, maar ik vind het lastig om leuk geprijsde talenten op te halen bij clubs. Ook icm gebrek aan scoutingsrapporten/info etc.
Hoe pakken jullie het aan in het begin?
Lozano ging in mijn game ook in de 1e wintertransferperiode naar Arsenal, 62m ofzo. Frenkie naar Chelsea (net als De Ligt eerder) voor 54m. Stevige prijzen dus.
En dan komen vervolgens begin maart ofzo de geruchten dat Man Utd Kane wil halen en daarvoor 207m gaat betalen. Dan ga je je wel afvragen of je die clubs ooit bij kunt halen met je 5e divisie teampje
Wat betreft info/scoutingsrapporten, vaak probeer ik zoveel mogelijk <21 teams te scouten om zo, al voordat een belangrijke speler verkocht wordt, een vervanger op het oog te hebben (of beter nog al in mn jeugd te hebben lopen).
Nou lukt dat nu nog niet omdat het veel te veel geld kost en ik die spelers toch nog lang niet kan halen, maar bij Ajax etc werkt dat prima.
Volgens mij zijn er ook redelijk vaste periodes wanneer welk land z'n re-gens krijgt, rond die tijd zou je ook de teams met goede jeugdopleiding in de gaten kunnen houden.