Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanschaffen outdoor bewakingscamera

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• denpries
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 10:41
Beste Tweakers. Ik heb een vraag.

De laatste tijd wordt er bij mij in de buurt erg veel ingebroken en ook uit autos e.d.
Nu wil ik graag een goede camera aanschaffen voor de voorzijde van het huis.
Ik heb al een synology NAS dus ik zou ook data kunnen opslaan, maar dat hoeft niet. Ben ook bereid een ander in-house opslag systeem aan te schaffen.

- Ik zou graag niet aan een duur abonnement vast zitten.
- Ik zou ook graag een melding willen kunnen krijgen of er beweging te zien is vlak bij mijn voordeur bijvoorbeeld tussen bepaalde tijden
- ik wil data tot bv een week terug kunnen kijken
- als er een app is op telefoon is dat ook een pre
- Ik heb al ubiquite unifi wifi - is een ubiquiti camera + opslag dan ook logisch?

Maargoed; ik heb er nul verstand van dus wellicht moet ik op hele andere dingen letten.

Mijn voortuin is trouwens niet echt een tuin te noemen; het is ongeveer 2,5x5 meter grenzend aan een stoep. Als ik de voordeur uitstap is het in de breedte 5 meter, en dan dus 2,5 meter naar de stoep. Aan de linkerzijde staat een muur van mijn schuurtje. Rechts een lage haag waarachter exact zo een tuintje is van de buren.

De buren willen trouwens ook graag een systeem. Als ik met 2 cameras beide tuinen en dus alle hoeken kan afdekken is dat helemaal top. Een synology als opslag gebruiken is geen must overigens.

Alle reacties

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
- Ik zou graag niet aan een duur abonnement vast zitten.
Wat is duur? Logitech heeft abonnementen die (grotendeels) aan jouw eisen voldoen vanaf 4 euro per maand. Heb je niet eens lokale opslag nodig.

https://www.logitech.com/.../page/circle-2-safe#plans

Als je maar tot 24uur terug wilt kijken kun je zelfs zonder abbo toe.

Of je neemt het basic abonnement voor meerdere camera's en deelt de kosten met de buurtjes.

[ Voor 40% gewijzigd door Keypunchie op 02-08-2018 11:38 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik gebruik thuis ook een Synology. Zij hebben een hele mooie plug-in: Surveillance Station. Afgezien van dat het wat traag is werkt het uitstekend met de drie camera's die ik heb hangen. Bewegingsdetectie werkt wel maar geeft naar mijn idee wel te vaak meldingen en laat zich niet bijzonder goed configureren. Ik heb het daarom uit staan.
- Ik heb al ubiquite unifi wifi - is een ubiquiti camera + opslag dan ook logisch?
Welk systeem je kiest is even om het even (ik ken de camera's en opslag van Ubiquiti niet): maar bewakingscamera's _NOOIT_ via WiFi aansluiten! Een simpele WiFi jammer is dan genoeg om te zorgen dat erg geen beelden opgeslagen worden. Het schijnt dat inbrekers die tegenwoordig vaak bij zich hebben.

Houdt er verder rekening mee dat je niet zomaar de straat mag filmen. Als bijv. een gereserveerde parkeerplek hebt dan mag je deze wel filmen (want je eigendom staat er). Probeer zoveel mogelijk 'bijvangst' te vermijden. En daarnaast ben je verplicht te melden dat er op je grond wordt gefilmd (maar zelf doe ik dat eigenlijk ook niet. ondanks dat er drie camera's hangen :+ ).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:32

Pazo

Mroaw?

Abonnement is volgens mij helemaal niet nodig, helemaal als je al een opslag medium zoals je NAS hebt?

Ik heb zelf 2 camera's hangen (bedraad aangesloten) die de beelden opslaan op een server. Alleen bij bewegingsdetectie. Software die ik daarvoor gebruik is BlueIris. Niet gratis, maar wel enorm uitgebreid en kan je ook enorm veel instellen mbt wanneer en hoe lang er opgenomen moet worden. Zo kan je bijvoorbeeld ook groepen aanmaken, dat als camera 1 beweging detecteert dat ook camera 2 gaat opnemen.
Beelden blijven bij mij 7 dagen staan, en worden daarna automatische gewist. Ik heb bordjes aan de voordeur en tuindeur hangen dat er camera's aanwezig zijn. Camera aan die mijn voordeur filmt pakt ook een groot deel van de straat en parkeerplaatsen mee. Ik heb 1x een buurman aan de deur gehad die benieuwd was wat er gefilmd werd. Laten zien; en die had er totaal geen bezwaar mee. Was eigenlijk best blij dat zijn auto ook binnen het bereik van de camera staat.

EDIT: Kijk ook naar de nachtopname. Het is fijn dat de gekozen camera ook goed in het donker kan opnemen, dus dat je ook wat ziet! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Pazo op 02-08-2018 12:07 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je hebt geen abbo nodig alleen een goede camera, die ook bij nacht werkt. Bedenk wel wat je ervan verwacht. Doordat je al gauw aan een zekere hoogte en beeldhoek vastzit is de kans dat je er iemand op herkent klein, zeker ook door petjes en hoodies. Wil je dat wel dan zit je al gauw vast aan meerdere camera's voor verschillende hoeken. Een pinhole op ooghoogte in de voordeur levert al gauw wel bruikbare beelden op.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-11 09:26

GJ007

:)

zou gaan voor de synology oplossing, zelf goeie ervaringen mee; en je hebt nb de NAS al staan.
heb een goedkopere 1080p camera uit china, op een apart VLAN zodat die alleen met de synology praat.

ben je daar niet zo in thuis, zoek dan een wat gerenommeerder merk wat je vertrouwt.
zou zeker kijken naar surveillance station van synology; dan kan je gratis 2 camera's gebruiken

[ Voor 8% gewijzigd door GJ007 op 02-08-2018 13:19 . Reden: aanvulling ]

signature

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 14:24
Ts, mag ik je wijzen op het volgende topic?

Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2

Misschien goed om daar eens doorheen te lopen?

Have a wheelie good weekend!

Pagina: 1