Sinds twee maanden ongeveer loopt mijn PC vast tijdens het gamen. Zonder een geforceerde stop kan ik niks met mijn computer. Eerst had ik dit alleen in GTA V en FIFA 18, maar nu ook in meerdere games. Ik heb helaas zelf weinig verstand van dit soort problemen dus ik hoop met hulp van het forum verder te komen. Mocht de videokaart vervangen moeten worden heb ik nog lopende garantie.
Het betreft de volgende PC:
Alleen het setje ram is niet exact degene die ik gebruik aangezien ik mijn huidige setje heb gekregen van iemand. Dit komt uit een Alienware PC, maar het heeft wel dezelfde specificaties.
Het draait op Windows 10 PRO versie 1803
Ik gebruik van de AMD drivers de versie 18.7.1. Het probleem vertoont op alle drivers die ik tot nu toe heb gebruikt.
Ik heb de videokaart ondergeklokt. Helaas was dit niet de oplossing. Ook heb ik een tijdje met oudere drivers gespeeld maar dan kreeg ik hetzelfde probleem. Met zoeken op internet kom ik er vaak op uit dat een complete herinstallatie van Windows mogelijk de oplossing kan zijn. Maar ik zou eerst willen vragen of er geen andere dingen zijn die ik eerst kan uitproberen voordat ik deze maatregel neem.
Het betreft de volgende PC:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 287,25 | € 287,25 |
1 | Gigabyte GA-Z170XP-SLI | € 89,99 | € 89,99 |
1 | Asus ROG STRIX-RX480-O8G-GAMING | € 0,- | € 0,- |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 6,53 | € 6,53 |
1 | Crucial CT4K8G4DFS8213 | € 295,37 | € 295,37 |
1 | Samsung Writemaster SH-224FB Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair VS550 | € 49,90 | € 49,90 |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 69,95 | € 69,95 |
1 | Samsung 850 Pro 512GB | € 250,49 | € 250,49 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.217,92 |
Alleen het setje ram is niet exact degene die ik gebruik aangezien ik mijn huidige setje heb gekregen van iemand. Dit komt uit een Alienware PC, maar het heeft wel dezelfde specificaties.
Het draait op Windows 10 PRO versie 1803
Ik gebruik van de AMD drivers de versie 18.7.1. Het probleem vertoont op alle drivers die ik tot nu toe heb gebruikt.
Ik heb de videokaart ondergeklokt. Helaas was dit niet de oplossing. Ook heb ik een tijdje met oudere drivers gespeeld maar dan kreeg ik hetzelfde probleem. Met zoeken op internet kom ik er vaak op uit dat een complete herinstallatie van Windows mogelijk de oplossing kan zijn. Maar ik zou eerst willen vragen of er geen andere dingen zijn die ik eerst kan uitproberen voordat ik deze maatregel neem.