Runtimebroker.exe > 100% HDD usage nachtmerrie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Ik heb sinds enkele dagen enorm veel problemen met mijn windows10 pc. Blijkbaar zorgt een "runtimebroker.exe" service ervoor dat mijn HDD usage telkens de hoogte ingaat naar 100% waardoor de hele boel enorm vertraagt. Pc heeft voor de C: schijf een SSD, en de E: schijf is een HDD. Het is telkens op deze E: schijf dat die runtimebroker.exe service voor 100% usage zorgt.

Ik heb al wat zitten zoeken op google en oa de "timebroker" service op disabled gezet, maar dit lost het probleem niet op. Ben echt compleet radeloos hoe dit te fixen. Iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ik voeg nog even toe dat dit probleem schijnbaar zeer duidelijk voorkomt als ik een videobestand probeer af te spelen op mijn nvidia shield, die de video ophaalt via mijn netwerk op de pc. Als ik een vijftal minuten aan het kijken ben, dan schiet die runtimebroker.exe ineens in gang waardoor de hdd naar 100% gaat en dan vertraagt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:39
runtimebroker.exe is een service die gebruikt wordt door de metro interface en windows store.

heb je apps uit de windows store geïnstalleerd?
Of heb je windows media player zo ingesteld om media te delen over DNLA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Media streaming via Windows Player staat in elk geval af. Denk niet dat ik veel store apps heb staan.

[ Voor 76% gewijzigd door lapino op 06-03-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:39
Geen idee, ik zou langs je geïnstalleerde programma's lopen en alles er afgooien wat je niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 12:59
misschien even een Anti malware bytes doen het kan namelijk iets zijn wat zich als Runtimebroker voor doet ;) af-en-toe een scan kan geen kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Nope pc is clean as a whistle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:21
De suggesties al geprobeerd die in dit topic worden aangegeven (spreken daar wel over een high CPU usage maar kan geen kwaad)?

https://answers.microsoft...c1-474e-8e6a-3c00889c65a7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxus
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:16
Ik heb dit gehad, of iets wat erop leek. De W10 Photo App bleek toen als een malle al mijn foto's en video's aan het indexeren te zijn geslagen. En dat zijn er nogal wat, en dat duurt echt een eeuwigheid.

Ik had handmatig mijn foto-map toegevoegd aan deze app, omdat ik benieuwd was of het enigszins handig zou werken om erdoorheen te kunnen browsen. Bleek niet het geval, dus app afgesloten en er niks meer mee gedaan. Totdat ik erachterkwam dat er continu enorm veel resources gebruikt bleven worden door die rare runtimebroker, en ik geen idee had wat het was... Uiteindelijk bleek het dus die Photo App te zijn. foto-map weer weggehaald uit die app, en problem solved...

[ Voor 0% gewijzigd door luxus op 06-03-2017 23:35 . Reden: leesbaarheid++ ]

Daikin Altherma 3 R F 6 kW, EHVH 08 S23 EJ9W + ERGA 06 EA V3H. 18 x 435 Wp PV, Enphase IQ8MC-72-M-INT micro-omvormers, 5850 Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Dat zou wel eens goeie tip kunnen zijn, ga ik eens checken. Heb gigantisch veel foto's op de E: schijf staan.
Pagina: 1