Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PUBG Discord Discussie

Pagina: 1
Acties:
  • 4.764 views

Acties:
  • +4Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 03-12 15:36
Kan OP even uit de OP de discord halen die daar genoemd wordt? Het pretendeert een tweakers discord te zijn, maar is dit overduidelijk NIET.

gotfurrr wijzigde deze reactie 23-07-2018 19:30 (39%)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Godlikev
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 03:15
De nieuwe actuele discord is te vinden op "https://discord.gg/nXrCgJ"

• cmegens
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 00:03
quote:
Godlikev schreef op maandag 23 juli 2018 @ 19:43:
De nieuwe actuele discord is te vinden op "https://discord.gg/nXrCgJ"
Mooie server, maar mag je hier geen link plaatsen?

https://discord.gg/nXrCgJ

cmegens wijzigde deze reactie 23-07-2018 20:56 (16%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Haha, nieuwe server oprichten omdat de regels jullie niet zinnen. Goed bezig.

Nee, ik ga de link niet aanpassen in de TS

Angeloonie wijzigde deze reactie 23-07-2018 21:09 (23%)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeromus
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 17-01 22:55
quote:
Angeloonie schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:08:
Volgens mij was dat op aanraden van jullie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 04-12 14:14

Insehh

Define good enough.

Het zegt wel veel dat al jullie "1600 members (waarvan 1200 inactief) er zojuist dik 60 verkast zijn en het plots 10 x gezelliger is. Maar goed, wat cmegens zegt: Bier.

De enige ekte... PUBG Discord hierrrr: https://discord.gg/CcHAx4W

• cmegens
quote:

Het is wel ongeveer deze houding die het hem deed, niet de regels....

• looyenss
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 06-12 12:22
quote:
Jeromus schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:09:
[...]

Niet van de mods/admins

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

quote:
Jeromus schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:09:
[...]

Zei ik daar ook bij dat je de huidige moet afzeiken en de andere moest gaan promoten? Geloof het niet.
quote:
cmegens schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:11:
[...]

Het is wel ongeveer deze houding die het hem deed, niet de regels....
Tot nu toe heb ik geen enkele normale reactie gezien op het beleid, niet in de channels of DM. Enkel gezeur op de regels.

Angeloonie wijzigde deze reactie 23-07-2018 21:13 (36%)

• ComputerHoed
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 05-12 21:09

ComputerHoed

Electronica <3

quote:

Omdat de huidige server pure bagger is.
Idiote regels die er alleen maar zijn om de e-dicks van de mods te vergroten.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, MSI RX 480 Gaming X, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• cmegens
quote:
Angeloonie schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:12:
[...]

Zei ik daar ook bij dat je de huidige moet afzeiken en de andere moest gaan promoten? Geloof het niet.

[...]

Tot nu toe heb ik geen enkele normale reactie gezien op het beleid, niet in de channels of DM. Enkel gezeur op de regels.
Nee helemaal niet, maar waarom dan niet de nieuwe linken? Dat is toch dwars gedrag?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

quote:
ComputerHoed schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:13:
[...]

Omdat de huidige server pure bagger is.
Idiote regels die er alleen maar zijn om de e-dicks van de mods te vergroten.
Nee, regels om te zorgen dat een server met 1600+ leden niet een chaos wordt.
quote:
cmegens schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:14:
[...]

Nee helemaal niet, maar waarom dan niet de nieuwe linken? Dat is toch dwars gedrag?
Ja lekker de playerbase opdelen, dat helpt. Denk je echt dat een andere server geen regels gaat krijgen?

Er is echt wel ruimte voor kritiek, maar meer dan gezeur heb ik niet gezien. Kom eens met suggesties wat anders moet, behalve “regels zijn stom”. Ik ben echt wel voor rede vatbaar, zie bijv. het onlangs gewijzigde streaming beleid. Noem 1 actie waar ik power abuse of op macht geil?

Angeloonie wijzigde deze reactie 23-07-2018 21:18 (48%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• cmegens
quote:
Angeloonie schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:15:
[...]

Nee, regels om te zorgen dat een server met 1600+ leden niet een chaos wordt.

[...]

Ja lekker de playerbase opdelen, dat helpt. Denk je echt dat een andere server geen regels gaat krijgen?

Er is echt wel ruimte voor kritiek, maar meer dan gezeur heb ik niet gezien. Kom eens met suggesties wat anders moet, behalve “regels zijn stom”. Ik ben echt wel voor rede vatbaar, zie bijv. het onlangs gewijzigde streaming beleid. Noem 1 actie waar ik power abuse of op macht geil?
De playerbase is niet opgedeeld want de ene is nu leeg, de andere is vol. Dus accepteer dat 1 server dood is, leve de nieuwe server. Nu is aan jouw de vraag als topic starter: ondersteun je dat of ga je dwars doen? Want we kunnen ook gewoon een nieuw topic starten. Of er wel of niet regels moeten komen is niet aan jou, maar aan de nieuwe admins. Wie weet, misschien kun je wel een server zonder regels houden, we gaan het zien. Misschien kun je sowieso een server hosten waar een deel serieus kan gamen, en een deel een beetje kan oewehoeren. Op de oude kon dat niet, omdat er voor het minste of geringste gebanned wordt. Daar zijn genoeg voorbeelden van, maar die hoeven hier niet genoemd te worden. Dit is niets persoonlijks tegen jou, heb je ook nergens machtsgeil genoemd of van power abuse beschuldigd, maar er waren admins die soms wel te snel zich wilden laten gelden.

De community heeft zich uitgesproken tegen de oude server. Deze forum post is er voor de community. Geef dan gehoor aan hun verzoek, dat is alles wat we vragen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 00:44

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn't care!

Modbreak:
Zoals aangegeven in het PUBG topic, ik hoop dat jullie deze discussie op een nette en constructieve manier kunnen bespreken. Dus geen "jouw regels zijn stom" en "je doet het er maar mee".

Dit is een experiment voor mij/Tweakers. Normaal heeft zo'n discussie niet de voorkeur, maar omdat Discord officieel buiten Tweakers valt hebben wij, als Tweakers crew, er niks over te zeggen. Wel wil ik dat de discussie op Tweakers respectvol is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gotfurrr
quote:
Ircghost schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:37:
[modbreak]Zoals aangegeven in het PUBG topic, ik hoop dat jullie deze discussie op een nette en constructieve manier kunnen bespreken. Dus geen "jouw regels zijn stom" en "je doet het er maar mee".

Dit is een experiment voor mij/Tweakers. Normaal heeft zo'n discussie niet de voorkeur, maar omdat Discord officieel buiten Tweakers valt hebben wij, als Tweakers crew, er niks over te zeggen. Wel wil ik dat de discussie op Tweakers respectvol is.[/]
maar kan dan de discord van deze persoon uit de OP en quick reply, het rage-perma bannen van tweakers op een zogenaamde tweakers discord slaat natuurlijk nergens op. haal dan alle discord links weg of voeg de laatst gemaakte ook toe.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Discord link is weg, mag ook uit quickreply. Lekker neutraal houden zonder links. Of niet.

Ik stop ook als admin van de discord, heb geen energie hiervoor.

TS mag hier ook overgenomen worden, als iemand zich geroepen voelt, dm maar en ik maak je TS

Angeloonie wijzigde deze reactie 23-07-2018 22:16 (26%)

• Ircghost

Ircghost

Moderator Spielerij

quote:
gotfurrr schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:54:
[...]

maar kan dan de discord van deze persoon uit de OP en quick reply, het rage-perma bannen van tweakers op een zogenaamde tweakers discord slaat natuurlijk nergens op. haal dan alle discord links weg of voeg de laatst gemaakte ook toe.
Ik heb geen idee wat daar al dan niet gebeurd is, ik geef jullie alleen een medium.

@Angeloonie weet je zeker dat dit is wat je wilt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cmegens
quote:
Angeloonie schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:15:
Discord link is weg, mag ook uit quickreply. Lekker neutraal houden zonder links. Of niet.

Ik stop ook als admin van de discord, heb geen energie hiervoor.

TS mag hier ook overgenomen worden, als iemand zich geroepen voelt, dm maar en ik maak je TS
jammer dat je er nu zo'n naar gevoel aan over houdt. Het lag niet aan jou, het is je te prijzen dat je de discussie aangaat en we hopen je te zien in leuke potjes PUBG!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gotfurrr
quote:
cmegens schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:26:
[...]

jammer dat je er nu zo'n naar gevoel aan over houdt. Het lag niet aan jou, het is je te prijzen dat je de discussie aangaat en we hopen je te zien in leuke potjes PUBG!
ja eens, de enige die het wel raakt is volgens mij juist niet de reden van dit pubg soap verhaal.

• RedHat
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 00:37
Vind het nogal ver gaan om een discord server op te doeken waar overduidelijk 1 iemand de boel verkeerd benaderde

Het is mij ook totaal onduidelijk waarom dit (blijkbaar?) nooit besproken is. Ik heb shroudster vaker mensen zien bannen voor helemaal niets en als je dan vroeg waarom het beleid zo was en vaak persoonlijk zelfs dan kreeg je te horen als het ze of je niet bevalt rot je maar op.

Was totaal geen gesprek mee te voeren, maar dat moest toch ook wel min of meer bekend geweest zijn bij de rest, lijkt mij. Het was in ieder geval breed bekend onder de community.

Diablo3 BattleTag: RedHat#2846
Mijn Diablo 3 Monk Season 16

• ComputerHoed
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 05-12 21:09

ComputerHoed

Electronica <3

quote:
RedHat schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 00:05:
Vind het nogal ver gaan op een discord server op te doeken waar overduidelijk 1 iemand de boel verkeerd benaderde

Het is mij ook totaal onduidelijk waarom dit (blijkbaar?) nooit besproken is. Ik heb shroudster vaker mensen zien bannen voor helemaal niets en als je dan vroeg waarom het beleid zo was en vaak persoonlijk zelfs dan kreeg je te horen als het ze of je niet bevalt rot je maar op.

Was totaal geen gesprek mee te voeren, maar dat moest toch ook wel min of meer bekend geweest zijn bij de rest, lijkt mij. Het was in ieder geval breed bekend onder de community.
Eens. Is ook meerdere keren benoemd maar nooit iets mee gedaan.
Uiteindelijk blijft er dan, helaas voor Angeloonie en de andere (wel) redelijke mods), geen andere keus over behalve het maken van een nieuwe Discord.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, MSI RX 480 Gaming X, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• The_Marsmellow
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 31-10 17:51

The_Marsmellow

[MUG] since 1998

In overleg met Angeloonie heb ik het stokje op de Discord van PC Gaming Central van hem overgenomen, op dit moment kan ik heel diep ingaan op de bovenstaande reacties en meningen maar vind een forum niet de juiste weg.

De PC Gaming Central is niet een tweakers Discord echter is dit wel de weg geweest waardoor vele mensen op deze server terecht zijn gekomen. Iedereen vrijwillig en iedereen met (hopelijk) één uitgangspunt, namelijk anderen vinden om een leuk potje mee te spelen, na school, werk of wat dan ook.

Als men op andere servers wil spelen met vrienden, ook dat is goed en waarom ook niet.

In een jaar tijd is de groep op PC Gaming central gegroeid van 50 naar 1600 man+ van The Division naar Battlegrounds. De vrijwilligers die het kanaal zijn gestart vonden dit allemaal geweldig maar een server beheren of een vriendenclub in het gareel houden dat is toch iet anders, al doende leert men er is al veel veranderd en ja er zijn regels gekomen en nee niet iedereen is het met de regels eens maar om een grote server te kunnen managen zijn er regels nodig dit is in elk bedrijf elk forum en elke andere grote Discord het geval.

Tot zover mijn reactie, zoals Angeloonie heeft aangegeven is de link uit het PUBG forum verwijderd en mag er wat mij betreft een slotje op deze discussie, mocht iemand vragen opmerking of iets kwijt willen via een PM. Mijn doel voor PC Gaming Central is in ieder geval om ervoor te zorgen dat het een neutrale centrale plek is om games te spelen en andere mensen te ontmoeten, heb respect voor elkaar en gebruik je gezonde verstand.

Nog een laatste tot slot @Angeloonie dank voor alle inspanningen afgelopen maanden en geniet van alles waar je op dit moment van kan genieten.

Living in a tower, however secure it may feel, is hardly a social attribute.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Kan iemand kort samenvatten wat er nu aan de hand is? Kennelijk belangrijk genoeg voor een eigen topic maar ik zie nergens een duidelijk verhaal, enkel wat verwijten naar Shroudster toe.

Edit: Discord chat teruggelezen en het is mij duidelijk. Je ziet dit vaker gebeuren, altijd lastig een balans te vinden tussen handhaven en gedogen. Als dat mis gaat valt een server uit elkaar.

Echter als je dan leest dat admins+mods duidelijk een ander doel hebben met de server dan de gebruikers is het sowieso beter uit elkaar te gaan lijkt me. De server is nooit bedoeld als Tweakers PUBG server en kennelijk zien de admins en mods dat nog steeds zo, dan snap ik dat velen zich niet welkom voelen.

Tsurany wijzigde deze reactie 24-07-2018 01:17 (57%)

• cmegens
quote:
The_Marsmellow schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 00:34:
In overleg met Angeloonie heb ik het stokje op de Discord van PC Gaming Central van hem overgenomen, op dit moment kan ik heel diep ingaan op de bovenstaande reacties en meningen maar vind een forum niet de juiste weg.

De PC Gaming Central is niet een tweakers Discord echter is dit wel de weg geweest waardoor vele mensen op deze server terecht zijn gekomen. Iedereen vrijwillig en iedereen met (hopelijk) één uitgangspunt, namelijk anderen vinden om een leuk potje mee te spelen, na school, werk of wat dan ook.

Als men op andere servers wil spelen met vrienden, ook dat is goed en waarom ook niet.

In een jaar tijd is de groep op PC Gaming central gegroeid van 50 naar 1600 man+ van The Division naar Battlegrounds. De vrijwilligers die het kanaal zijn gestart vonden dit allemaal geweldig maar een server beheren of een vriendenclub in het gareel houden dat is toch iet anders, al doende leert men er is al veel veranderd en ja er zijn regels gekomen en nee niet iedereen is het met de regels eens maar om een grote server te kunnen managen zijn er regels nodig dit is in elk bedrijf elk forum en elke andere grote Discord het geval.

Tot zover mijn reactie, zoals Angeloonie heeft aangegeven is de link uit het PUBG forum verwijderd en mag er wat mij betreft een slotje op deze discussie, mocht iemand vragen opmerking of iets kwijt willen via een PM. Mijn doel voor PC Gaming Central is in ieder geval om ervoor te zorgen dat het een neutrale centrale plek is om games te spelen en andere mensen te ontmoeten, heb respect voor elkaar en gebruik je gezonde verstand.

Nog een laatste tot slot @Angeloonie dank voor alle inspanningen afgelopen maanden en geniet van alles waar je op dit moment van kan genieten.
Niks dan respect voor je reactie en ook die van @Angeloonie. Maar wat @RedHat hier beschrijft is niet te ontkennen. Het valt me dan ook een beetje tegen dat we jullie nu hier horen om tekst en uitleg te geven en dus verantwoordelijkheid nemen, terwijl de oorzaak van het probleem, schroudster, in geen velden of wegen is te bekennen. Wel berichten verwijderen en mensen bannen, zelfs vanavond nog, maar geen verantwoordelijkheid nemen en mensen te woord staan. Het probleem is, zoals vanavond te zien was meer dan sporadisch, want genoeg mensen hadden er de buik vol van. Ben dan ook een vent en ga staan voor je beslissingen, ga het gesprek aan, dan kom je een stuk sympathieker over. Als je dat niet kunt moet je volgens mij helemaal niet die rol op je nemen. Juist daarom is het extra pijnlijk dat @Angeloonie aangedaan is, terwijl hij wel verantwoordelijkheid neemt en het gesprek aan gaat.

Ik hoop voor jullie dat de server nog steeds iets is waar je plezier uithaalt en nog de moeite waard is. Zo niet, altijd welkom op de nieuwe server. Die zal zeker anders worden, maar hopelijk wel in de tweakers stijl en gedachte, maar hopelijk wel ook 1 waar gelijkwaardigheid, eerlijkheid en open discussies plaats vinden. Waar problemen en mogelijkheden gezamenlijk besproken zullen worden, maar waar vooral leuk spelplezier centraal zal staan. Vanavond was met de custom games een geslaagde kickoff, het is een gezellige en mooie groep mensen waar jullie ook van harte welkom zijn. (En ja, ook schroudster is welkom, bij dezen een handreiking).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18-08 21:04
quote:
RedHat schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 00:05:
Vind het nogal ver gaan om een discord server op te doeken waar overduidelijk 1 iemand de boel verkeerd benaderde

Je had het ook kunnen aankaarten bij de andere mods ;).

-----

Ik vind het gedrag van een aantal ex-gebruikers van de discord ook behoorlijk kinderachtig. De server is dik een jaar in de lucht geweest om veel PUBG-spelende Tweakers een platform te geven waarop ze met elkaar kunnen spelen. Dan kan je ook op een normale manier je keuze kenbaar maken en je een beetje volwassen gedragen. Dat kinderachtige gedrag tijdens deze soap is in mijn ogen nergens voor nodig. Dat wou ik even kwijt en voor de rest ga ik me helemaal niet meer mengen in deze discussie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cmegens
quote:
Tsurany schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 00:58:
Kan iemand kort samenvatten wat er nu aan de hand is? Kennelijk belangrijk genoeg voor een eigen topic maar ik zie nergens een duidelijk verhaal, enkel wat verwijten naar Shroudster toe.
Samenvatting: er waren weer wat bans uitgedeeld door schroudster om, afhankelijk van je perspectief, twijfelachtige redenen. Dat was niet de eerste keer. Vaker al waren deze straffen uitgedeeld en naar de zin van de community was dat te streng, te zwart-wit en niet in de stijl en gedachte van tweakers, een plek waar we gezamenlijk open discussie kunnen voeren, ipv 1 iemand die de baas speelt en stellig bepaalt. Bij vragen om uitleg werd er door de mods gesteld dat als men het er niet mee eens is men maar zelf een server moet hosten. Die is dus opgericht met als gevolg dat iedereen die nog actief speelt nu op de nieuwe server zit en de oude pc gaming server compleet leeg was vanavond. Kortom, de oude server, met de hiërarchische structuur, is dood, leeg, over en uit en iedereen en zijn moeder is verhuisd naar de nieuwe.

Dat lijkt ondankbaar richting al die mensen die veel tijd, energie en liefde in de PC gaming server hebben gestopt, zoals Angeloonie, maar dat is, als ik de gesprekken van vanavond mag samenvatten niet de bedoeling. Iedereen is hen natuurlijk dankbaar voor al dat werk en dat ze iedereen hebben verbonden in het spelen van PUBG (en EFT voor stervis). Maar de server is natuurlijk ook net zo goed van de community, want zonder spelers blijft er weinig over. Dat is helaas door 1 van de mods dus niet zo gezien, dus nu verplaats de community zich ineens en gezamenlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cmegens
quote:
Tsurany schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 00:58:

Edit: Discord chat teruggelezen en het is mij duidelijk. Je ziet dit vaker gebeuren, altijd lastig een balans te vinden tussen handhaven en gedogen. Als dat mis gaat valt een server uit elkaar.

Echter als je dan leest dat admins+mods duidelijk een ander doel hebben met de server dan de gebruikers is het sowieso beter uit elkaar te gaan lijkt me. De server is nooit bedoeld als Tweakers PUBG server en kennelijk zien de admins en mods dat nog steeds zo, dan snap ik dat velen zich niet welkom voelen.
Helemaal eens met deze analyse. Echter was dit natuurlijk wel een soort van tweakers discord server. Hij is hier ontstaan. Tweakers zelf bestaat bij de gratie van ons, de tweakers. Zonder iedereen hier, in de fora, de reacties, de V&A, de reviews in de pricewatch, etc blijft er van deze website niks over. Fijn dat er een vakkundige redactie en een bedrijf achter zit, maar die bestaat bij de gratie van een grote community. Als alle tweakers morgen weggaan, kun je tweakers.net opdoeken. Als er dan vanuit die community een discord server wordt gestart is deze inderdaad niet onderdeel van de redactie of het bedrijf, maar wel van de community. Als je dat als admins en mods van een dergelijke server uit het oog verliest krijg je, helaas, dit. En nu wordt er dus vanuit de community een nieuwe server opgetuigd, die hopelijk meer in de gedachtegang van de community wordt beheert. Met de hele server gamen en ouwehoeren in custom games was in ieder geval een mooie start. Ik snap ook de keuze voor het verwijderen van de links, maar hopelijk kunnen deze, wanneer de storm wat is gaan liggen, weer terug geplaatst worden. Want hoe je het ook went of keert, deze servers zijn gemaakt door en voor tweakers.

cmegens wijzigde deze reactie 24-07-2018 01:45 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RedHat
quote:
PirE schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 01:09:
[...]

Je had het ook kunnen aankaarten bij de andere mods ;).

-----

Ik vind het gedrag van een aantal ex-gebruikers van de discord ook behoorlijk kinderachtig. De server is dik een jaar in de lucht geweest om veel PUBG-spelende Tweakers een platform te geven waarop ze met elkaar kunnen spelen. Dan kan je ook op een normale manier je keuze kenbaar maken en je een beetje volwassen gedragen. Dat kinderachtige gedrag tijdens deze soap is in mijn ogen nergens voor nodig. Dat wou ik even kwijt en voor de rest ga ik me helemaal niet meer mengen in deze discussie.
Discordserver heeft gewoon een public chat en alle zaken gebeurde ook gewoon in public chats. Als de hele community (klaarblijkelijk) problemen heeft met 1 persoon die onderdeel is van de admin/moderator groep en de rest weet er niets van (admin/mods) maar de hele community wel dan heb je sowieso de communicatie met de community al verloren. Die mensen op de PC Gaming Central waren zeker wel open maar konden tegelijkertijd eigenlijk niets zeggen of uberhaubt feedback geven omdat de kans erg groot was dat de banhammer tevoorschijn kwam.

Ben best wel lang lid van PC Gaming Central en ik heb persoonlijk nooit problemen gehad met welke admin dan ook, heb één keer contact gehad met shroudster ivm het bannen van een regular die er vanaf het begin zat en nooit problemen mee waren en dat heb ik niet als positief ervaren. Ik heb overigens wel genoeg gezien als 'aanschouwer' en die dingen hebben de andere admins ook wel gezien lijkt mij.

Persoonlijk vind ik het nog steeds jammer dat er nu een nieuwe discord server is waar alle regulars op gaan spelen. Had ten eerste niet gehoeven en ten tweede heb je kans dat er nu weer admins zijn / gaan komen die er een potje van maken. Daarom had ik veel liever het originele probleem opgelost zien worden ipv een nieuwe server met nieuw beheer wat ook allemaal maar weer afwachten is imho.

RedHat wijzigde deze reactie 24-07-2018 08:19 (13%)

• gotfurrr
het moge duidelijk zijn dat de vorige discord om zeep is geholpen door het gedrag van 1 admin PLUS het gedrag van een aantal overduidelijke trolls die mee aan het schreeuwen waren met shroudster, waardoor deze al dan niet terecht het idee had goed bezig te zijn. Laten we vooral dat laatste niet vergeten.

Deze trolls zijn nu ook weer aanwezig op de nieuwe discord en juist dat soort gasten verdienen gewoon een perma ban.

Zelf was ik ironisch genoeg ook helemaal niet voor een splitsing, het leek mij veel handiger om de bans ongedaan te maken. Maar dat was helaas niet bespreekbaar, want : regels zijn regels en als je het niet bevalt dan #@@# je maar op. heel handig.

Voor de nieuwe discord wel een aantal opmerkingen:
- laat iedereen zich welkom voelen, de charme van de vorige discord was dat iedereen met elkaar kon spelen. Goed/slecht/jong/oud. Laat PUBG stats aub niet een ding worden in deze nieuwe discord, daar zijn al andere discords voor.
- Wees heel streng tegen overduidelijke trolls, imho hebben die de vorige discord om zeep geholpen - en niet alleen de ene admin.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Uiteindelijk heb ik niet altijd alles kunnen volgen en weet ik ook niet wie/waarom gebanned is, maar een punt wat ik telkens zag terugkomen was "de regels zijn kut!111" zonder dat er daadwerkelijk onderbouwde kritiek kwam of suggesties hoe het anders kan. Ook gisteren werd dit weer geroepen zonder dat er een andere richting voorgesteld werd. We hebben de regels ingesteld om te zorgen dat je met 1600+(!!) man geen zooitje er van maakt. Als iedere willekeurige user maar in verkeerde channels gaat posten, twitch linkjes gaat spammen of gaat zitten channelhoppen dan wordt je het al snel zat als mede-user. Vandaar dat er op een gegeven moment regels zijn opgesteld. Jullie doen voor alsof "Tweakers" Discords niet dezelfde regels hebben als de oude server, maar op T.net wordt je ook tegengehouden als je Twitch linkjes gaat spammen.
Ik ben het er wel mee eens dat het beleid misschien wat te hard was, maar uiteindelijk is het bij mij vooral het gevoel van "het is kut!!!1!11" zonder dat er echt naar oplossingen gezocht is.
Uiteindelijk is met deze actie gewoon in 1x de andere discord om zeep geholpen. PUBG was het hart van de server en dat is nu weg, en dik 2 jaar tijd en moeite door meerdere admins om de boel draaiend te houden kan naar de prullenbak.

Natuurlijk lag een deel van het probleem ook bij mij, ik heb de tijd/mogelijkheid niet om de chats te lezen/volgen, dus ik kwam er vaak pas bij als het verhaal alweer afgerond was. Maar ik heb vaak genoeg aangetoond open te staan voor suggesties/commentaar.
Als je er niet uit komt met een admin dan is er altijd nog een andere admin die kon bemiddelen. Maar die oplossing is werkelijk nooit gezocht, ik heb welgeteld 0 priveberichtjes gehad. Dat vind ik gewoon zéér teleurstellend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
@cmegens zoals ik het gelezen heb is het nooit opgericht als Tweakers PUBG Discord en dat kwam ook meerdere malen naar voren in de gesprekken die ik las. Zoals ik het lees vinden een aantal het juist een negatieve ontwikkeling, dat kwam wel aardig duidelijk naar voren. Dus kennelijk ziet de community het anders dan de admins en dan moet je uit elkaar gaan.

@Angeloonie je steekt aardig je kop in het zand. Het is al heel lang zo dat mensen een ontzettend botte reactie krijgen als ze ook maar een keertje een regel overtreden als in het verkeerde kanaal posten en dat wordt allemaal ondersteund door een kleine "harde kern" om moderators als Shroudster heen. Je wordt dan behoorlijk hard aangevallen en iedereen steunt elkaar en zit elkaar op te hitsen.

Ook in de discussie die volgde gisteren zie je dat die "harde kern" er met de botte bijl in gaat en blijft door hameren op "regels zijn regels" en dat twee keer een regel overtreden (zelfs iets simpels als in het verkeerde kanaal posten) een perma ban moet zijn en zulke mensen maar beter moeten opletten en anders oprotten.

Dan is een constructieve discussie niet meer mogelijk en snap ik heel goed dat mensen het wel best vinden en vertrekken. En dan kan jij het jammer vinden dat jij als "admin" daar niks over te horen krijgt maar het wordt allemaal in publieke kanalen besproken door jouw moderators en als het zo ver kan ontsporen zonder dat jij het merkt dan communiceren jij en de moderators kennelijk niet goed. Waarom zou iemand jou privé berichten moeten sturen op het moment dat jouw moderators zo tekeer gaan in publieke kanalen?

En wellicht is dat gewoon de kern van het probleem, een bepaald kliekje dat elkaar lekker zit op te hitsen en elkaar goed kent, zich veilig waant en denkt alles met een botte bijl op te kunnen lossen. Tja, dat gaat een keer tegen je werken. En dat is niet iets van de laatste dagen, volgens mij is dit sfeertje bij velen al langere tijd bekend.

Tsurany wijzigde deze reactie 24-07-2018 09:13 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cmegens
quote:
Tsurany schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:10:
@cmegens zoals ik het gelezen heb is het nooit opgericht als Tweakers PUBG Discord en dat kwam ook meerdere malen naar voren in de gesprekken die ik las. Zoals ik het lees vinden een aantal het juist een negatieve ontwikkeling, dat kwam wel aardig duidelijk naar voren. Dus kennelijk ziet de community het anders dan de admins en dan moet je uit elkaar gaan.

@Angeloonie je steekt aardig je kop in het zand. Het is al heel lang zo dat mensen een ontzettend botte reactie krijgen als ze ook maar een keertje een regel overtreden als in het verkeerde kanaal posten en dat wordt allemaal ondersteund door een kleine "harde kern" om moderators als Shroudster heen. Je wordt dan behoorlijk hard aangevallen en iedereen steunt elkaar en zit elkaar op te hitsen.

Ook in de discussie die volgde gisteren zie je dat die "harde kern" er met de botte bijl in gaat en blijft door hameren op "regels zijn regels" en dat twee keer een regel overtreden (zelfs iets simpels als in het verkeerde kanaal posten) een perma ban moet zijn en zulke mensen maar beter moeten opletten en anders oprotten.

Dan is een constructieve discussie niet meer mogelijk en snap ik heel goed dat mensen het wel best vinden en vertrekken. En dan kan jij het jammer vinden dat jij als "admin" daar niks over te horen krijgt maar het wordt allemaal in publieke kanalen besproken door jouw moderators en als het zo ver kan ontsporen zonder dat jij het merkt dan communiceren jij en de moderators kennelijk niet goed. Waarom zou iemand jou privé berichten moeten sturen op het moment dat jouw moderators zo tekeer gaan in publieke kanalen?

En wellicht is dat gewoon de kern van het probleem, een bepaald kliekje dat elkaar lekker zit op te hitsen en elkaar goed kent, zich veilig waant en denkt alles met een botte bijl op te kunnen lossen. Tja, dat gaat een keer tegen je werken. En dat is niet iets van de laatste dagen, volgens mij is dit sfeertje bij velen al langere tijd bekend.
Angeloonie steekt zijn kop in ieder geval veel minder ver in het zand dan Schroudster. Die horen we nu niet, geeft geen tekst en uitleg en verschuilt zich. En dat is nu juist typisch het gedrag waarmee hij mensen tegen zich in het harnas jaagt. Angeloonie had op zich op de hoogte moeten zijn, kan me voorstellen dat je met een druk privé leven niet altijd op de bal zit voor iets wat je hobbie matig doet. Maar schroudster laakt echt aan alle kanten alle vormen van communicatie: richting de community over hoe wat en waarom, plus door niet te luisteren naar wat de community wilde, richting de mede mods en admins tijdens dat dit allemaal gebeurde en nu al helemaal door geen verantwoordelijkheid te nemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gotfurrr
quote:
Angeloonie schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:57:
Uiteindelijk heb ik niet altijd alles kunnen volgen en weet ik ook niet wie/waarom gebanned is, maar een punt wat ik telkens zag terugkomen was "de regels zijn kut!111" zonder dat er daadwerkelijk onderbouwde kritiek kwam of suggesties hoe het anders kan. Ook gisteren werd dit weer geroepen zonder dat er een andere richting voorgesteld werd. We hebben de regels ingesteld om te zorgen dat je met 1600+(!!) man geen zooitje er van maakt. Als iedere willekeurige user maar in verkeerde channels gaat posten, twitch linkjes gaat spammen of gaat zitten channelhoppen dan wordt je het al snel zat als mede-user. Vandaar dat er op een gegeven moment regels zijn opgesteld. Jullie doen voor alsof "Tweakers" Discords niet dezelfde regels hebben als de oude server, maar op T.net wordt je ook tegengehouden als je Twitch linkjes gaat spammen.
Ik ben het er wel mee eens dat het beleid misschien wat te hard was, maar uiteindelijk is het bij mij vooral het gevoel van "het is kut!!!1!11" zonder dat er echt naar oplossingen gezocht is.
Uiteindelijk is met deze actie gewoon in 1x de andere discord om zeep geholpen. PUBG was het hart van de server en dat is nu weg, en dik 2 jaar tijd en moeite door meerdere admins om de boel draaiend te houden kan naar de prullenbak.

Natuurlijk lag een deel van het probleem ook bij mij, ik heb de tijd/mogelijkheid niet om de chats te lezen/volgen, dus ik kwam er vaak pas bij als het verhaal alweer afgerond was. Maar ik heb vaak genoeg aangetoond open te staan voor suggesties/commentaar.
Als je er niet uit komt met een admin dan is er altijd nog een andere admin die kon bemiddelen. Maar die oplossing is werkelijk nooit gezocht, ik heb welgeteld 0 priveberichtjes gehad. Dat vind ik gewoon zéér teleurstellend.
iedereen is het overigens eens met elkaar lijkt me dat het spammen van twitch linkjes of channel hoppen niet leuk is.

volgens mij ging het dan ook niet over de regels zelf, maar wel hoe er met de regels werd omgegaan. Met de botte bijl er in en rage-perma-bannen lijkt me zelden een goede oplossing voor een relatief lichte overtreding.

de botte bijl dan verdedigen met "regels zijn regels en als het je niet bevalt is er een rechter muisknop en leave server" - tja, dan is het natuurlijk einde verhaal toch?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Moderator Spielerij

Ik vind het oprecht mooi om te zien dat er een goede discussie gehouden wordt! :) Kleine waarschuwing, het is duidelijk waar de pijn ligt. Laten we proberen er niet een volledige hetze tegen shroudster te houden.

Op een persoonlijke noot, het lijkt mij het handigst als er één server blijft. Maar als dat niet gewenst is zet ik met plezier beide Discord servers in de Topic Warning (of quick reply zoals sommigen het noemen).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
quote:
gotfurrr schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:07:
[...]
de botte bijl dan verdedigen met "regels zijn regels en als het je niet bevalt is er een rechter muisknop en leave server" - tja, dan is het natuurlijk einde verhaal toch?
Eens. Het gebeurt vaker (en bijna overal) dat mods/admins zich tegen de community keren door de dingen die ze doen. Dan is het op een gegeven moment gewoon klaar. Op elk publiek forum dienen er regels te zijn die de community dienen, met passende straffen. Als er permabans worden uitgedeeld voor het delen van een link naar een twitch kanaal, dan jaag je inderdaad mensen in het harnas.

Maar goed, de oude server is nu gewoon klaar, iedereen zit inmiddels op de nieuwe. Hopelijk kunnen hier de regels nageleeft worden, maar ook overtreders van deze regels niet te zwaar bestraft worden. En duidelijke en open communicatie van moderators naar community en moderators onderling. Het is gewoon bijzonder slecht voor de sfeer en community wanneer mods niet van elkaar weten wat ze uitspoken. Sterker nog, de hele server zou mod acties moeten kunnen inzien. Dan zie je snel genoeg waar het fout gaat.

Neem een voorbeeld aan hoe het hier gaat op GoT. We krijgen alle ruimte om te discussiëren (zelfs over dit onderwerp). Bij het overtreden van veel regels krijg je een waarschuwing, of wordt je post verwijderd met een modbreak. Bij herhaaldelijke overtredingen krijg je een tijdelijke ban, pas veel later een permanente ban. En sommige dingen kunnen gewoon niet door de beugel en die verdienen direct een zwaardere straf. Maar dit beleid past in de sfeer van de community.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Belangrijkste lijkt mij om het niet te serieus te nemen. Volgens mij zijn er maar een paar dingen echt storend en dan heb je het vooral over mensen die bewust de boel verzieken door channels te blijven joinen of mensen die bewust de tekst chat vol spammen. Maar het plaatsen van Twitch links of in een verkeerd channel chatten, hoe storend is dat werkelijk? Moet je daar echt hard tegen optreden of gewoon even een hint droppen?

Waar het mis gaat is als admins en moderators teveel willen handhaven en een te strakke organisatie willen, dan ga je conflicten krijgen waar niemand beter van wordt.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• shroudster
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 06-12 08:45
Blijf het knap vinden dat er ondanks alles toch een bizar contrast als rode draad waar te nemen blijft ; het gebrek van mensen om zich fatsoenlijk te kunnen gedragen en special treatment wensen.

In de afgelopen 2 weken zijn er meerdere situaties ontstaan die eigenlijk niet eens hoorde te ontstaan maar uiteraard is het veel leuker om juist constant die confrontatie op te zoeken met de simpele regels die gelden op de PCGC discord. @Ircghost kan gerust een kijkje nemen in #welkom daar welke enkel is opgesteld om het voor iedereen leefbaar te houden en omdat iedereens concept van gezond verstand helaas nogal wat afwijkt dezer dagen.

De eerste keer dat hier problemen in aan het licht kwamen was toen wij geattendeerd werden dat er in games gestreamed/gerecord werd zonder toestemming van de gehele squad. I.P.V. ooh wil je dat niet heb het uitgezet, werd dit met tijdens het streamen vragen waarom die dit niet wilde. Voorop staat voor deze discord is dat die neutraal is iedereen kan hier geen spelen, geen clans, geen promotie van streams etc.
Dat zoiets dan toch doorgezet wordt ervaren wij dan ook als vrij ernstig maar als enige reactie hierop komt dan ja maar als 1 iemand het niet wilt dan wil de meerderheid het wel. Wij zijn onafhankelijk en het moet voor iedereen leuk blijven. In dit geval weegt het belang van privacy van 1 persoon die niet gestreamed/gerecord wilt worden veel zwaarder dan iemand die hoopt die volgende internet sensatie te worden.

Later die week nog geattendeerd op wat verdachte stats van diverse spelers waarop ook actie op ondernomen is. Echter duurder het volgens de aandrager erg lang terwijl al het bewijs er al was terwijl het enige niet situationele bewijs pas aan het eind van de dag werd geproduceerd. Dan kan er leuk in DM verweten worden ja op een andere discord wordt dat direct zo opgelost of is dit genoeg maar dat is een andere discord en daar ben je nu niet. Hoog gehalte met appels met peren vergelijken en ook vooral alleen wanneer het mensen zelf goed uitkomt.

Dit werd gisteren compleet gemaakt met een druppel die de emmer liet overlopen toen een speler die hier al langere tijd actief was gebanned werd voor het oproepen tot volgers wat not done is en ook nog is in een totaal ongerelateerd kanaal. Deze persoon in kwestie had al een waarschuwing te pakken dus zoiets simpels als een ban krijgen voor puur iets in een verkeerd channel posten word ook ernstig overtrokken door menig banslachtoffer. Het is dan ook uitermate teleurstellend dat mensen verwachten dat met 5 brulapen op een server van 1600 man ze verwachten dat het beleid dan specifiek op hun wensen wordt aangepast. PCGC dient een algemeen belang niet een individu maar dat komt niet aan.

Dat er dan een eigen discord gemaakt wordt is prima.
Echter zijn daar wel de nodige trieste trekjes aan vooraf geweest zoals:
-Ongewenst alle online leden de nieuwe link per DM toesturen zonder die daar om vroegen. (oftewel spam)
-Doorgaan met bewust regels overtreden in andere channels door te linken naar andere discord.
-Extra lopen trollen door te lopen posten in channels met "goh wat is het stil hier" of "waar is iedereen"

Dankzij dat soort acties zijn er ook zeker wat figuren die alle mogelijke bruggen die er nog waren grondig hebben laten af fikken.
Heel simpel iedereen die zich normaal kan gedragen is welkom in PCGC discord maar blijkbaar is dat gewoon te veel gevraagd voor de meeste die nu lekker in groepsverband mij afzeiken. Als jullie daar gelukkig van worden doe je ding ik heb er even lekker door geslapen als altijd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RedHat
In grote lijnen heb je ook helemaal gelijk shroudster, denk dat daar het pijnpunt ook niet zit. Het gevolg deed mij ook een beetje triestig aan, en alle gebeurtenissen waren imho een beetje triest te noemen.

Ik denk zelf dat de crux in de samenloop (en dan praat ik over maanden) naar dit punt toe zit. Ik heb overigens nergens mee bemoeid en niet 1 bericht op discord geplaatst. Ik zag als “observant” wel vaker dingen mis gaan en zag dit punt ook wel min of meer aankomen. Dat vind in persoonlijk jammer want ik zit er eigenlijk niet op te wachten om te switchen.

Nooit bedoeld om iemand aan te vallen maar onderbouwde kritiek geven moet wel kunnen (al kijk je van achteren een koe in de kont).

Het is jammer dat de kloof blijkbaar niet gedicht kon worden en dat mensen een alternatief bedachten, welke jammerlijk ook heel rebels gespammed werd.

RedHat wijzigde deze reactie 24-07-2018 14:37 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
@Ircghost gezien de opzet van de nieuwe Discord en het feit dat de meeste spelers zijn overgestapt zou ik die in de TW plaatsen.

• cmegens
quote:
shroudster schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:01:
Blijf het knap vinden dat er ondanks alles toch een bizar contrast als rode draad waar te nemen blijft ; het gebrek van mensen om zich fatsoenlijk te kunnen gedragen en special treatment wensen.

In de afgelopen 2 weken zijn er meerdere situaties ontstaan die eigenlijk niet eens hoorde te ontstaan maar uiteraard is het veel leuker om juist constant die confrontatie op te zoeken met de simpele regels die gelden op de PCGC discord. @Ircghost kan gerust een kijkje nemen in #welkom daar welke enkel is opgesteld om het voor iedereen leefbaar te houden en omdat iedereens concept van gezond verstand helaas nogal wat afwijkt dezer dagen.

De eerste keer dat hier problemen in aan het licht kwamen was toen wij geattendeerd werden dat er in games gestreamed/gerecord werd zonder toestemming van de gehele squad. I.P.V. ooh wil je dat niet heb het uitgezet, werd dit met tijdens het streamen vragen waarom die dit niet wilde. Voorop staat voor deze discord is dat die neutraal is iedereen kan hier geen spelen, geen clans, geen promotie van streams etc.
Dat zoiets dan toch doorgezet wordt ervaren wij dan ook als vrij ernstig maar als enige reactie hierop komt dan ja maar als 1 iemand het niet wilt dan wil de meerderheid het wel. Wij zijn onafhankelijk en het moet voor iedereen leuk blijven. In dit geval weegt het belang van privacy van 1 persoon die niet gestreamed/gerecord wilt worden veel zwaarder dan iemand die hoopt die volgende internet sensatie te worden.

Later die week nog geattendeerd op wat verdachte stats van diverse spelers waarop ook actie op ondernomen is. Echter duurder het volgens de aandrager erg lang terwijl al het bewijs er al was terwijl het enige niet situationele bewijs pas aan het eind van de dag werd geproduceerd. Dan kan er leuk in DM verweten worden ja op een andere discord wordt dat direct zo opgelost of is dit genoeg maar dat is een andere discord en daar ben je nu niet. Hoog gehalte met appels met peren vergelijken en ook vooral alleen wanneer het mensen zelf goed uitkomt.

Dit werd gisteren compleet gemaakt met een druppel die de emmer liet overlopen toen een speler die hier al langere tijd actief was gebanned werd voor het oproepen tot volgers wat not done is en ook nog is in een totaal ongerelateerd kanaal. Deze persoon in kwestie had al een waarschuwing te pakken dus zoiets simpels als een ban krijgen voor puur iets in een verkeerd channel posten word ook ernstig overtrokken door menig banslachtoffer. Het is dan ook uitermate teleurstellend dat mensen verwachten dat met 5 brulapen op een server van 1600 man ze verwachten dat het beleid dan specifiek op hun wensen wordt aangepast. PCGC dient een algemeen belang niet een individu maar dat komt niet aan.

Dat er dan een eigen discord gemaakt wordt is prima.
Echter zijn daar wel de nodige trieste trekjes aan vooraf geweest zoals:
-Ongewenst alle online leden de nieuwe link per DM toesturen zonder die daar om vroegen. (oftewel spam)
-Doorgaan met bewust regels overtreden in andere channels door te linken naar andere discord.
-Extra lopen trollen door te lopen posten in channels met "goh wat is het stil hier" of "waar is iedereen"

Dankzij dat soort acties zijn er ook zeker wat figuren die alle mogelijke bruggen die er nog waren grondig hebben laten af fikken.
Heel simpel iedereen die zich normaal kan gedragen is welkom in PCGC discord maar blijkbaar is dat gewoon te veel gevraagd voor de meeste die nu lekker in groepsverband mij afzeiken. Als jullie daar gelukkig van worden doe je ding ik heb er even lekker door geslapen als altijd.
Nu reageer je eindelijk en dan ga je lopen muggenziften over specifieke gevallen van de afgelopen weken, terwijl als je de reacties had gelezen en de balans had opgemaakt had je gezien dat er al veel langer onvrede leefde in de community dan die paar gevallen die je nu noemt.

Dan mag je vinden dat mensen zich niet gedragen en een special treatment willen, maar deze kwaliteiten zijn ook jou aan te raden. In het verleden heb je mensen ook om het minst of geringste gebanned en wanneer mensen met je het gesprek aangaan en vragen om vanuit de community gedachte te modereren ging je autoritair en verheven nog een keer je punt benoemen, maar luisteren naar en praten met de community was er niet bij. Je hebt jezelf verheven tot het ‘gezond verstand’ van de community zonder deze community aan te horen. Dan moet je nu niet vreemd opkijken dat mensen dat een keer beu zijn. Als je je daarin niet herkent of dat niet door hebt gehad zou ik toch eens bij jezelf te rade gaan. Het had je gesierd als je nu een vermogen tot reflectie had laten zien en verantwoordelijkheid had genoemd, maar in plaats daarvan ga je in je reactie hier nog maar eens steviger op je high horse zitten.

Ter illustratie: ik heb ook mensen via een DM een link gestuurd naar de nieuwe server. Dat zijn mijn vrienden, daar speel ik graag mee en daar heb jij geen ene millimeter wat mee te maken of ik hen wel of niet wat mag sturen. Dat je dat alleen al denkt is tekenend.

• Wim-Bart
  • Laatst online: 02:17

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

quote:
shroudster schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:01:
... In dit geval weegt het belang van privacy van 1 persoon die niet gestreamed/gerecord wilt worden veel zwaarder dan iemand die hoopt die volgende internet sensatie te worden...
Alleen dit al geeft aan dat er dus van alles fout, een mod die mij gaat zeggen wat wel en niet mag tijdens het gamen, kom op zeg, moet niet erger worden.Indien iemand niet gerecord/gestreamed wil worden moet die persoon gewoon niet spelen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• shroudster
quote:
cmegens schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:59:
[...]

Nu reageer je eindelijk en dan ga je lopen muggenziften over specifieke gevallen van de afgelopen weken, terwijl als je de reacties had gelezen en de balans had opgemaakt had je gezien dat er al veel langer onvrede leefde in de community dan die paar gevallen die je nu noemt.

Dan mag je vinden dat mensen zich niet gedragen en een special treatment willen, maar deze kwaliteiten zijn ook jou aan te raden. In het verleden heb je mensen ook om het minst of geringste gebanned en wanneer mensen met je het gesprek aangaan en vragen om vanuit de community gedachte te modereren ging je autoritair en verheven nog een keer je punt benoemen, maar luisteren naar en praten met de community was er niet bij. Je hebt jezelf verheven tot het ‘gezond verstand’ van de community zonder deze community aan te horen. Dan moet je nu niet vreemd opkijken dat mensen dat een keer beu zijn. Als je je daarin niet herkent of dat niet door hebt gehad zou ik toch eens bij jezelf te rade gaan. Het had je gesierd als je nu een vermogen tot reflectie had laten zien en verantwoordelijkheid had genoemd, maar in plaats daarvan ga je in je reactie hier nog maar eens steviger op je high horse zitten.

Ter illustratie: ik heb ook mensen via een DM een link gestuurd naar de nieuwe server. Dat zijn mijn vrienden, daar speel ik graag mee en daar heb jij geen ene millimeter wat mee te maken of ik hen wel of niet wat mag sturen. Dat je dat alleen al denkt is tekenend.
Eindelijk reageren? Heeft minder dan een dag geduurd misschien dat je zelf niks beters te doen had dan hierop wachten om weer lekker te kunnen stoken :+ .

Er zijn totaliter 21 bans geweest op deze server in in 2+ jaren dat deze actief is geweest een typisch beeld van een totalitaire server. (waaronder meerdere dubbele accounts van mensen die terug wilde) Onlangs zijn hier 5 man gebanned in de afgelopen dagen die willens en wetens de confrontatie met de moderatie opzochten dus die hebben dit compleet zelf in de hand gehad.

Bezwaren vanuit de community zijn er altijd ongeacht waar dat betekent niet dat wij gaan modereren naar wie het hardste schreeuwt of puur op het zielig vinden dat de regels zo streng zijn. Lekker objectief zou dat zijn. Niemand is gebanned puur door 2x LFG verkeer te plaatsen of zijn update verkeerd te doen daar is echt meer voor gebeurd. Twitch streams of andere discords delen zijn gewoon een brug te ver en daar zijn zeker bans voor uitgedeeld maar nogmaals als je weet dat het niet mag , waarom dan toch doen? 8)7

Als er juist mensen nu met een zwart wit visie bezig zijn is het wel de andere discord met "dit is nu de enige PUBG plek PCGC is dood". Dat jullie er niet meer willen spelen omdat de regels jullie niet "meer" zinnen prima jullie keus maar daar hoeft PCGC niks negatiefs van te horen of extra afgekraakt te worden in channels. :F (dat heet gewoon kinderachtig maar dat lijkt ook het nieuwe thema bij die discord daar dus misschien wel passend)

Ik noem bewust geen namen in het topic kan ook prima maar dan is het naming en shaming ondanks terecht blijft dat gewoon not done en daar verlagen wij ons ook niet toe.
De andere discord daarintegen schroomt zich niet of letterlijk elk goed fatsoen uit het raam te gooien en ongewenste spam of troll acties aan te sporen. Jij hebt misschien enkel naar je vrienden wat gestuurd maar wij hebben van zat mensen vernomen dat deze spontaan een discord link van iemand zonder enige voorgeschiedenis hebben ontvangen dus die vlieger gaat niet op. ;)
quote:
Wim-Bart schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 18:33:
[...]

Alleen dit al geeft aan dat er dus van alles fout, een mod die mij gaat zeggen wat wel en niet mag tijdens het gamen, kom op zeg, moet niet erger worden.Indien iemand niet gerecord/gestreamed wil worden moet die persoon gewoon niet spelen.
Als jij zo'n instelling hebt en soortgelijke squadmembers hebt prima.
Maar stel je maakt met randoms een squad moet het een unaniem akkoord zijn, niks verplicht je om met mensen te spelen die niet willen dat er gestreamed of gerecord wordt. Iets met die keuze is aan jezelf zodra je gaat matchmaken. Of vindt jij het wel leuk als je ongevraagd gefilmd wordt op straat terwijl je aan het ontspannen bent en mensen gaan door nadat je nee zegt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cmegens
quote:
. Jij hebt misschien enkel naar je vrienden wat gestuurd maar wij hebben van zat mensen vernomen dat deze spontaan een discord link van iemand zonder enige voorgeschiedenis hebben ontvangen dus die vlieger gaat niet op. ;)
Typisch voorbeeld van hoe je reageert. Ik geef aan dat je niks met DM’s te maken hebt. Wie wanneer en hoe een DM stuurt heb jij geen enkele inspraak in. Het feit dat jij denkt van wel is treffend van hoe je je hebt gedragen als mod. In plaats daar nu op te reageren ga je nog een keer je gelijk onderstrepen, nog een keer herhalen wat je al zei, maar ga je niet in dialoog op het argument dat gegeven is. Dat soort gedrag stoort mensen, als je mensen bant of straft is een dialoog wel nodig...

• shroudster
quote:
cmegens schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 18:47:
[...]

Typisch voorbeeld van hoe je reageert. Ik geef aan dat je niks met DM’s te maken hebt. Wie wanneer en hoe een DM stuurt heb jij geen enkele inspraak in. Het feit dat jij denkt van wel is treffend van hoe je je hebt gedragen als mod. In plaats daar nu op te reageren ga je nog een keer je gelijk onderstrepen, nog een keer herhalen wat je al zei, maar ga je niet in dialoog op het argument dat gegeven is. Dat soort gedrag stoort mensen, als je mensen bant of straft is een dialoog wel nodig...
Als mensen via DM leden van een server lastigvallen hebben wij deze zeker wat over te zeggen. (lees ongewenste promotie van een andere discord) Zonder onze server zou je 90% daarvan niet eens kunnen bereiken maar je moet toch ergens zieltjes winnen zeggen we dan maar. De enige reden dat jullie ook PCGC uit het topic willen is puur omdat er een stuk of 5 man is die denkt fuck it ik wil mij gewoon anders kunnen gedragen. Prima maar doe dat lekker zonder het voor de rest te verzieken dat zou jullie pas sieren ipv de huidige lage kinderachtige acties maar rechtpraten.

Ik geef een overzicht van de gebeurtenissen tot op heden en ontkrachting van claims die ungefundeerd zijn. Iets anders dan mening onderbouwd gezeur dat het oneerlijk kan zijn is namelijk een top argument als je gewoon te lui/dom/speciaal bent om je normaal te gedragen. (mag je zelf kiezen tussen de 3 welke van toepassing is, meerdere opties mag ook :+ )

• cmegens
quote:
shroudster schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 19:01:
[...]

Als mensen via DM leden van een server lastigvallen hebben wij deze zeker wat over te zeggen. (lees ongewenste promotie van een andere discord) Zonder onze server zou je 90% daarvan niet eens kunnen bereiken maar je moet toch ergens zieltjes winnen zeggen we dan maar. De enige reden dat jullie ook PCGC uit het topic willen is puur omdat er een stuk of 5 man is die denkt fuck it ik wil mij gewoon anders kunnen gedragen. Prima maar doe dat lekker zonder het voor de rest te verzieken dat zou jullie pas sieren ipv de huidige lage kinderachtige acties maar rechtpraten.

Ik geef een overzicht van de gebeurtenissen tot op heden en ontkrachting van claims die ungefundeerd zijn. Iets anders dan mening onderbouwd gezeur dat het oneerlijk kan zijn is namelijk een top argument als je gewoon te lui/dom/speciaal bent om je normaal te gedragen. (mag je zelf kiezen tussen de 3 welke van toepassing is, meerdere opties mag ook :+ )
Er vroeg niemand nog een keer om je muggengezift. Mensen willen met je in gesprek, het uit praten, maar dan zul je wel een stap tegemoet moeten komen.

1. Lees de reacties eens van mensen. Niet iedere reactie in de verdediging schieten, maar gewoon eens proberen te begrijpen wat ze nu zeggen.
2. Zie hoeveel mensen er nu weg zijn (hint: meer dan 5)
3. Lees nu deze laatste reactie van je nog eens door.

Als je nu nog niet door hebt dat je boter op je hoofd hebt dan ga je het nooit door hebben. Maar dan stop ik met proberen met je te praten en dan mag je lekker op je server in je eentje met je ban-hammer in de leegte zwaaien. Ik ga weer leuke potjes PUBG spelen met mensen die wel gezellig en gelijkwaardig met elkaar om willen gaan.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• gotfurrr
kunnen we dit topic misschien beter sluiten? alles is gezegd volgens mij en is het wel prima verder zo?

gotfurrr wijzigde deze reactie 24-07-2018 20:05 (5%)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Jeromus
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 17-01 22:55
Waarom mensen perma bannen voor verkeerde channel posts, links weet ik veel wat. Mute ze gewoon voor drie maand of een dergelijke tijd. Als ik een paar keer een boete krijg in dit land word ik er ook niet gelijk uit gegooid.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• looyenss
quote:
Jeromus schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 20:06:
Waarom mensen perma bannen voor verkeerde channel posts, links weet ik veel wat. Mute ze gewoon voor drie maand of een dergelijke tijd. Als ik een paar keer een boete krijg in dit land word ik er ook niet gelijk uit gegooid.
kinda agree with this one ;)

• shroudster
quote:
cmegens schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 19:28:
[...]

Er vroeg niemand nog een keer om je muggengezift. Mensen willen met je in gesprek, het uit praten, maar dan zul je wel een stap tegemoet moeten komen.

1. Lees de reacties eens van mensen. Niet iedere reactie in de verdediging schieten, maar gewoon eens proberen te begrijpen wat ze nu zeggen.
2. Zie hoeveel mensen er nu weg zijn (hint: meer dan 5)
3. Lees nu deze laatste reactie van je nog eens door.

Als je nu nog niet door hebt dat je boter op je hoofd hebt dan ga je het nooit door hebben. Maar dan stop ik met proberen met je te praten en dan mag je lekker op je server in je eentje met je ban-hammer in de leegte zwaaien. Ik ga weer leuke potjes PUBG spelen met mensen die wel gezellig en gelijkwaardig met elkaar om willen gaan.
Er vroeg ook niemand om die links te verspreiden be it in DM of channels van de server ;)
Dialoog aangaan gaat nogal lastig als mensen alle bruggen verbranden puur omdat ze geen special treatment krijgen _O-
Of je hier of daar speelt is om het even maar als je denkt dat er letterlijk ook maar iets aan verschil zit of je hier of daar in een voice channel zit om het spel leuk te kunnen spelen dan weet ik niet waar je last van hebt. 8)7 (want blijkbaar is dan de norm dat je eigen plezier ten koste van anderen moet gaan d:)b )
Plezier hebben kan overal en dat gaat zeker makkelijker wanneer je bewust de sfeer verziekt in het alternatief of via DM recruit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gotfurrr
quote:
shroudster schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:49:
[...]

Er vroeg ook niemand om die links te verspreiden be it in DM of channels van de server ;)
Dialoog aangaan gaat nogal lastig als mensen alle bruggen verbranden puur omdat ze geen special treatment krijgen _O-
Of je hier of daar speelt is om het even maar als je denkt dat er letterlijk ook maar iets aan verschil zit of je hier of daar in een voice channel zit om het spel leuk te kunnen spelen dan weet ik niet waar je last van hebt. 8)7 (want blijkbaar is dan de norm dat je eigen plezier ten koste van anderen moet gaan d:)b )
Plezier hebben kan overal en dat gaat zeker makkelijker wanneer je bewust de sfeer verziekt in het alternatief of via DM recruit.
er ontbreekt zelfs een minimale vorm van zelfreflectie in je posts, dat betekent ook dat je je automatisch diskwalificeert als iemand met wie je over dit onderwerp nog een zinnig gesprek kan voeren. laten we het hier gewoon bij houden, agree to disagree etc. prima toch

• cmegens
quote:
gotfurrr schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 22:17:
[...]

er ontbreekt zelfs een minimale vorm van zelfreflectie in je posts, dat betekent ook dat je je automatisch diskwalificeert als iemand met wie je over dit onderwerp nog een zinnig gesprek kan voeren. laten we het hier gewoon bij houden, agree to disagree etc. prima toch
Ik denk dat ie gewoon niet eens weet wat het betekend. Jammer, maar dat zijn volgens mij wel kwaliteiten die je als mod moet hebben en al helemaal als je je als ‘gezond verstand’ verheft van een community. Het ga je goed schroudster. Als je nog ooit een leuk potje Pubg met mensen van de oude server wilt spelen ben je natuurlijk ook welkom op de nieuwe. Meen ik echt, dat is ook de reactie van de meesten afgelopen maandag. Snap dat je daar nu wellicht nog geen zin in hebt, maar wellicht over een tijdje. De deur staat in ieder geval altijd open.

• rsnubje
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18:49

rsnubje

BDO: Rsnubje

quote:
gotfurrr schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 22:17:
[...]
laten we het hier gewoon bij houden, agree to disagree etc. prima toch
Lijkt me een prima idee maar ga dan niet leden werven op onze discord server en zoek lekker een eigen manier.

rsnubje wijzigde deze reactie 25-07-2018 18:24 (25%)

Uplay: Red--Death

• gotfurrr
quote:
rsnubje schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 18:24:
[...]

Lijkt me een prima idee maar ga dan niet leden werven op onze discord server en zoek lekker een eigen manier.
Das niet bevorderlijk voor de discussie...

Geronimous wijzigde deze reactie 26-07-2018 21:39 (22%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Die reactie getuigd wel van niveau. Bravo, bravo! Weet iedereen ook weer meteen waarom dit hele verhaal in de eerste plaats, plaats vond.

Laat ik het dan simpel stellen: niemand praat er meer over en zoekt lekker buitenom de PCGC discord om, hun eigen leden. Alvast bedankt...

rsnubje wijzigde deze reactie 25-07-2018 20:24 (81%)

• gotfurrr
quote:
rsnubje schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:21:
Die reactie getuigd wel van niveau. Bravo, bravo!
ja maar ja maar. jij begint he. foei. ik heb nog nooit iemand voor welke discord dan ook geworven. ;w

volgens mij beschuldig jij mij van iets waar ik me nooit schuldig aan heb gemaakt, dan krijg je natuurlijk een soortgelijke reactie op hetzelfde niveau terug. :z

gotfurrr wijzigde deze reactie 25-07-2018 20:25 (23%)

• rsnubje

rsnubje

Ik noem ook geen namen. Maar we weten dat het gebeurd.
quote:
rsnubje schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:21:
Laat ik het dan simpel stellen: niemand praat er meer over en zoekt lekker buitenom de PCGC discord om, hun eigen leden. Alvast bedankt...

rsnubje wijzigde deze reactie 25-07-2018 20:25 (70%)

• gotfurrr
quote:
rsnubje schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:24:
Ik noem ook geen namen. Maar we weten dat het gebeurd.
natuurlijk gebeurd het, jullie hebben niet het alleenrecht op de userbase van tweakers. en iedereen staat vrij om diegene die een link stuurt te negeren of te blocken.

disclaimer: ik heb geen enkele band met de nieuwe discord, behalve dan dat ik het inmiddels een beter alternatief vind dan de initiele discord.

gotfurrr wijzigde deze reactie 25-07-2018 20:27 (17%)

• rsnubje

rsnubje

Dat is gewoon ledenwerving van mensen op die de PCGC discord zitten en om ze over te trekken naar die van jullie. Val mensen er gewoon niet mee lastig. Al helemaal niet met het excuus dat het zou gaan om een verhuizing van de discord.

• gotfurrr
quote:
rsnubje schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:28:
Dat is gewoon ledenwerving van mensen op die de PCGC discord zitten en om ze over te trekken naar die van jullie. Val mensen er gewoon niet mee lastig. Al helemaal niet met het excuus dat het zou gaan om een verhuizing van de discord.
het is wel een verhuizing hoor, de reden dat er zoveel tweakers op de PCGC discord zitten is omdat die discord in het tweakers topic is gecommuniceerd als DE tweakers pubg discord.

het is echt niet zo dat er nu opeens unieke users van jullie discord gestolen worden, hallo het zijn gewoon mensen die ook "nee ik klik niet op die link" kunnen denken. jullie onderschatten stelselmatig het gemiddelde IQ van een tweaker, of misschien overschat ik het wel. ha. ha. nee.

Laten we er gewoon een punt achter zetten, het lijkt me dat iedereen gewoon lekker moet gaan gamen en iedereen is gewoon welkom op de nieuwe discord lijkt me. en zo niet, dan richt ik zelf een nieuwe op! hoera. :+

• rsnubje

rsnubje

Ik vind ook dat iedereen lekker zn ding moet doen hoor, maar een verhuizing? Komop zeg. Stel ik ga een week op vakantie, kom ik terug, krijg ik van 1 van die leden een berichtje met de melding dat de PCGC verhuisd is naar een andere, zie onder link... Als ik van niks weet ga ik daarin mee ja.

Anyway de link is sowieso niet meer te vinden in het PUBG topic dus eigenlijk maar het geen reet meer uit, maar val leden gewoon niet lastig, nergens voor nodig. Op geen enkele discord die ik ken wordt het gewaardeerd om leden over te halen een andere discord te joinen. Als ze bij jullie als eerst uitkomen, prima.

Laat elkaar nu gewoon met rust en we zien wel waar het heen gaat. Gezelligheid maak je met vrienden, niet met een discord.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gotfurrr
quote:
rsnubje schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:37:
Ik vind ook dat iedereen lekker zn ding moet doen hoor, maar een verhuizing? Komop zeg. Stel ik ga een week op vakantie, kom ik terug, krijg ik van 1 van die leden een berichtje met de melding dat de PCGC verhuisd is naar een andere, zie onder link... Als ik van niks weet ga ik daarin mee ja.

Anyway de link is sowieso niet meer te vinden in het PUBG topic dus eigenlijk maar het geen reet meer uit, maar val leden gewoon niet lastig, nergens voor nodig. Op geen enkele discord die ik ken wordt het gewaardeerd om leden over te halen een andere discord te joinen. Als ze bij jullie als eerst uitkomen, prima.

Laat elkaar nu gewoon met rust en we zien wel waar het heen gaat. Gezelligheid maak je met vrienden, niet met een discord.
ja ik zie je punt nu en ben het met je eens dat dat geen nette manier is. verder heelt tijd alle wonden :+ ^)

en nogmaals, ik heb helemaal niets te maken met de nieuwe discord }:|

gotfurrr wijzigde deze reactie 25-07-2018 20:49 (3%)

• shroudster
quote:
gotfurrr schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:47:
[...]

ja ik zie je punt nu en ben het met je eens dat dat geen nette manier is. verder heelt tijd alle wonden :+ ^)

en nogmaals, ik heb helemaal niets te maken met de nieuwe discord }:|
Ehm hoe heb je niks te maken met de nieuwe discord maar begin je letterlijk het topic met dat PCGC geen discord zou zijn voor tweakers en daardoor weg moet uit het topic? :X

• gotfurrr
quote:
shroudster schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 22:58:
[...]

Ehm hoe heb je niks te maken met de nieuwe discord maar begin je letterlijk het topic met dat PCGC geen discord zou zijn voor tweakers en daardoor weg moet uit het topic? :X
ik ben die discord wel gejoined, maar speel geen enkele rol binnen die discord of bij de oprichting er van. ik heb ook 0% ambitie gericht op dat soort posities (of acties).

• shroudster
quote:
gotfurrr schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 23:49:
[...]

ik ben die discord wel gejoined, maar speel geen enkele rol binnen die discord of bij de oprichting er van. ik heb ook 0% ambitie gericht op dat soort posities (of acties).
Vanwaar dan de start van het dit hele topic als je daar geen rol in speelt?
Komt zeer tegenstrijdig over er niks mee te maken wil hebben maar PCGC wel beschuldigen van niet tweaker waardig zijn en daarom moet het maar uit het topic.

• gotfurrr
quote:
shroudster schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 23:59:
[...]

Vanwaar dan de start van het dit hele topic als je daar geen rol in speelt?
Komt zeer tegenstrijdig over er niks mee te maken wil hebben maar PCGC wel beschuldigen van niet tweaker waardig zijn en daarom moet het maar uit het topic.
alhoewel ik zelf geen heilige ben, waardeer ik de tweakers spirit wel enorm hier op tweakers. Die spirit is voor mij samen te vatten in deze punten en is niet bedoeld om je nog even extra na te trappen, maar je vraagt zelf om uitleg dus die krijg je dan ook:

- elkaar met respect behandelen :

op tweakers zal geen enkele admin het over users hebben in de zin van "daar heb je die special snowflakes weer die een aparte behandeling denken te kunnen krijgen" of "iedereen denkt maar dat het nodig is om hun hele prive leven op twitch te gooien (negatieve bijsmaak hier)" of "regels zijn regels en anders klik je maar rechts bovenin op account en delete je je tweakers account, dan ga je toch lekker naar hardware.info? niemand heeft je gevraagd hier te blijven"

- iedereen is welkom : punt 1 lijkt dat een beetje tegen te spreken, maar ik heb wel het idee dat dit in het begin goed zat, later dus niet meer.

- discussies zijn welkom op de juiste plek: tweakers is geen dictatuur (is het wel, maar je merkt er niks van :+ ) , hoe dit topic is geknipt en geplakt naar een ander forum (en niet is verwijderd) is daar een mooi voorbeeld van. op de oude discord heerst er een enkele autoriteit, jij -> met de instelling : take it or leave it.

- redelijkheid, billijkheid, proportionaliteit, subsidiariteit :
onzinnig om hier een heel essay over te schrijven, maar dit doet tweakers heel goed (meestal). en doe jij heel slecht (meestal de laatste paar dagen) (sorry, het is echt zo).

conclusie is dus dat de oude omgeving niet meer de stempel "tweakers" waardig is.

Of de nieuwe dat wel is? voorlopig in ieder geval wel (imho)

gotfurrr wijzigde deze reactie 26-07-2018 00:49 (4%)

• kazzzdafke
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23:14
Los van heel de discussie moet ik wel zeggen dat sommige echt giftig kunnen zijn en trollen hoor. Zet die op eender welk forum en vroeg of laat gaat het mis.
Daarnaast heb je dan een deel meelopers die de trollers hun doel laten bereiken.

Maar daarnaast heb je de overgrote meerderheid die er zich eigenlijk geen barst van willen aantrekken en gewoon een community zoeken waar ze samen kunnen spelen, en meestal het liefst met mensen die ze al (een beetje) kennen of nieuwe mensen willen leren kennen. Echter begint het getroll iedereen na een tijdje het serieus op de zenuwen te werken dat er her en der toch door "gewone lieve zachtaardige tweakers" ook gereageerd wordt, wat alleen de trollers nog meer voeding geeft en de discords nog meer negatieve bijsmaak oplevert.

Een discord voor 1600 man uitbouwen is niet nix, maar iedereen tevreden houden is nog veel moeilijker. Maar moet dat?

Een eventueel alternatief wat ik zie: hier worden toch voor bijna elke game een topic gemaakt. Maak dan per game een discord en zet de link een de TS van de game + een overzicht discord topic in het forum.

De trollen gaan zich moeilijk kunnen bezighouden met elk van deze discords te lopen trollen, en ze zijn makkelijker eruit te gooien.
Er kan bv. ook 1 general kanaal gemaakt worden waar je gewoon kan chillen, babbelen en typen en ook nog eens de links naar de verschillende deel discords staan.

Maar, het is maar een idee. Het lijkt wel dat er hier een strijd om de grootste e-penis president discord woedt.

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

• Jorissie87
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 05-12 18:00

Jorissie87

No diggity

*snip* dat helpt ook niet...
Ot: waarom bestaat dit topic nog? Alles is toch al gezegd? Het is nu alleen nog venijnige opmerkingen maken naar elkaar en herhalen wat al is gezegd. Ik dacht dat dit een platform was voor volwassen kerels (en vrouwen)!

Geronimous wijzigde deze reactie 26-07-2018 22:16 (26%)

i7 7700K | MSI GTX1080 | GigaByte Z270X | 32GB@3200Mhz | H100i | 960 EVO 250GB | 840 PRO 256GB | CM Storm Stryker | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: SS 6GV2 | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• shroudster
quote:
gotfurrr schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 00:40:
[...]

alhoewel ik zelf geen heilige ben, waardeer ik de tweakers spirit wel enorm hier op tweakers. Die spirit is voor mij samen te vatten in deze punten en is niet bedoeld om je nog even extra na te trappen, maar je vraagt zelf om uitleg dus die krijg je dan ook:

- elkaar met respect behandelen :

op tweakers zal geen enkele admin het over users hebben in de zin van "daar heb je die special snowflakes weer die een aparte behandeling denken te kunnen krijgen" of "iedereen denkt maar dat het nodig is om hun hele prive leven op twitch te gooien (negatieve bijsmaak hier)" of "regels zijn regels en anders klik je maar rechts bovenin op account en delete je je tweakers account, dan ga je toch lekker naar hardware.info? niemand heeft je gevraagd hier te blijven"

- iedereen is welkom : punt 1 lijkt dat een beetje tegen te spreken, maar ik heb wel het idee dat dit in het begin goed zat, later dus niet meer.

- discussies zijn welkom op de juiste plek: tweakers is geen dictatuur (is het wel, maar je merkt er niks van :+ ) , hoe dit topic is geknipt en geplakt naar een ander forum (en niet is verwijderd) is daar een mooi voorbeeld van. op de oude discord heerst er een enkele autoriteit, jij -> met de instelling : take it or leave it.

- redelijkheid, billijkheid, proportionaliteit, subsidiariteit :
onzinnig om hier een heel essay over te schrijven, maar dit doet tweakers heel goed (meestal). en doe jij heel slecht (meestal de laatste paar dagen) (sorry, het is echt zo).

conclusie is dus dat de oude omgeving niet meer de stempel "tweakers" waardig is.

Of de nieuwe dat wel is? voorlopig in ieder geval wel (imho)
Alsof iemand ook maar zonder respect is behandeld op PCGC.
Het is een open community met geen eisen om te joinen, het enige wat daarrvoor terug verlangt wordt is dat iedereen zich houdt aan de regels. Mensen die bewust regels breken die dan achteraf altijd inzitten op "ja maar" of "Goh dat is wel wat streng" kunnen we heel veel mee maar niet heus. 90% van alle gevallen van een actie om het beleid te handhaven gaan mensen in protest of klagen ja is het niet te streng of het is een maatje van mij dus kan je geen uitzondering maken. De keren dat iemand ooh oeps foutje zal niet meer gebeuren is letterlijk op 1 hand te tellen.....
Als admins en moderators doen wij daar dus niet aan
Zoals eerder in dit topic ergens moet een lijn getrokken worden en die is zeer helder gedefinieerd. Hierdoor is het juist zo dat iedereen op gelijke hoogte zit en weet waar die aan toe is op de PCGC discord.
Ik word momenteel ook zeker weggezet al de boeman van de PCGC discord puur omdat ik het meest publiekelijke figuur was dat het merendeel van de handhaving van #welkom deed.

Dat #welkom is echter niet zomaar uit de lucht gevallen en stel ik was geen admin dat hadden anderen moderators dit evengoed gehandhaafd. (fun fact 90% van #welkom was er al voordat ik moderator was)
Dat heet dan ook gewoon het toppunt van slachtoffer spelen en op de man spelen met het verwijt dat ik mensen naar eigen inzicht kick/ban zonder reden of omdat ik daar zin in zou hebben.
Mensen kiezen er bewust of onbewust voor om zich te misdragen en verwachten ermee weg te komen en wanneer ze dan is aangepakt worden stroomt de DM vol met zielige berichtjes dat ze zich nergens van bewust waren zelfs nadat ze gewaarschuwd waren. (lijkt wel een trend te zijn tegenwoordig wel overal tegenaan schoppen maar ohwee als er consequenties aan hangen want dan ben je direct fout)
Het alternatief is foei zeggen en niks doen maar dan weet je zelf ook wel hoe dat afloopt op een server van deze capaciteit....

Je kan het zelf niet tweaker waardig vinden , dat is spijtig maar ik zou aanraden dan ook meer te kijken naar de members zelf. Hoeveel man doet er daadwerkelijk tweaker activiteiten met zelf knutselen met hardware of andere GEEK topics? De meeste die nu weg zijn uit de discord droegen zelden wat inhoudelijks bij in de text channel van PCGC. Van al die PUBG fanaten zitten de meesten er om 1 reden lekker die ELO bot spammen en in andere channels de confrontatie opzoeken met het beheer van de server. Klinkt mij als een top tweakers mentaliteit die ook op het forum of bij de nieuwsartikelen er heel snel uitgemodereert is. ;)

Voor iedereen die ook telkens de nadruk legt op ja het is al voorbij of dit topic kan toch gesloten worden.
Wat is er mis met openlaten juist zodat iedereen ook de geweldige onderhandse handelswijze van de "nieuwe" discord kan teruglezen. Er zijn zat discords een nieuwe maken hoeft echt niet gelijk te staan aan dat een andere direct dicht moet of dood zou zijn. Komt ernstig over als de luidste schreeuwer zegt "the king is dead" terwijl die gewoon in leven is maar het hof wel gelooft dat dit zo is. Klinkt mij als een zeer instabiele situatie waar geloofwaardigheid ver te zoeken is. (Wel awesome bonus punten voor het feit dat de nieuwe discord mensen per DM mag spammen met invites.Daarintegen in de discord zelf hebben jullie juist een regel dat er geen andere discord gepromoot mogen worden bij jullie maar doen het zelf wel in andere discords, iets met hypocriet ten top)

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19:39

Geronimous

Moderator Spielerij
Ik stel voor om beide Discord servers in de topicwaarschuwing te zetten, dan kan iedereen zelf kiezen en kan het werven ook gelijk ophouden.

FT-17 FTW!

• PatRamon
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 05-12 21:08
quote:
Jeroenimoes schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:44:
Ik stel voor om beide Discord servers in de topicwaarschuwing te zetten, dan kan iedereen zelf kiezen en kan het werven ook gelijk ophouden.
Toppie ziet er netjes uit, beide een kans en netjes opgelost.
*Is het aan een speler zelf de keus om te kiezen waar men wilt gamen
Misschien een idee om de naam van de discord er bij te zetten ;)

Let op:
Samen spelen met mede-Tweakers?
Er zijn een aantal [PC] Discord servers waar je zat medespelers vind:
* https://discord.gg/0ezBMpYOe80zlpeP `Pc Gaming Central
* https://discord.gg/WQDp4u9 `Tweakers.net - PUBG

**

• shroudster
Beiden is listen is inderdaad en nette oplossing enige jammere is dat de schade wel al aangericht is.
Ben eerder benieuwd wat de beweegreden is achter het specifiek een tweakers.net discord te noemen en of zoiets vanuit Tweakers zelf wel wenselijk is gezien het niks officieels vanuit tweakers.net zelf betreft?
Als mods/redactie hier daarachter staat prima maar kan evengoed voorstellen dat ze niet willen dat niet medewerkers uit naam van functioneren.

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19:39

Geronimous

Moderator Spielerij
Daar is intern ook discussie over, dus daar komen we nog op terug...

FT-17 FTW!

• RedHat
Beetje off-topic maar er zijn al jaren lang voice en gameservers die de naam Tweakers bevatte. Volgens mij hebben er zelfs CS servers in het rack van Tweakers gestaan (later heette het wel Strikerz)

• looyenss
quote:
RedHat schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 23:03:
Beetje off-topic maar er zijn al jaren lang voice en gameservers die de naam Tweakers bevatte. Volgens mij hebben er zelfs CS servers in het rack van Tweakers gestaan (later heette het wel Strikerz)
Echter gezien het gedrag wat nu door een klein deel van de 1600 man op die discord(s) word getoond zijn beiden de naam Tweakers discord niet waardig... En ik snap best dat ze daar bij Tweakers een mening over hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• True
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 00:05

True

Dislecticus

quote:
shroudster schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:25:
Je kan het zelf niet tweaker waardig vinden , dat is spijtig maar ik zou aanraden dan ook meer te kijken naar de members zelf. Hoeveel man doet er daadwerkelijk tweaker activiteiten met zelf knutselen met hardware of andere GEEK topics? De meeste die nu weg zijn uit de discord droegen zelden wat inhoudelijks bij in de text channel van PCGC. Van al die PUBG fanaten zitten de meesten er om 1 reden lekker die ELO bot spammen en in andere channels de confrontatie opzoeken met het beheer van de server. Klinkt mij als een top tweakers mentaliteit die ook op het forum of bij de nieuwsartikelen er heel snel uitgemodereert is. ;)
Dit vind ik ook wel een erg goed punt. Ik ben niet recent actief geweest op de PCGC discord, ik speelde 12 mnd tot 3 mnd geleden veel PUBG, sindsdien niet meer bijster veel.
Wat ik in die tijd wel zag is dat er ontzettend veel namen voorbij kwamen welke ik nog nooit gezien heb op GoT. Wat natuurlijk prima mogelijk is. Ook zag ik namen voorbijkomen welke ik eerder in topics van LoL, DotA2, Diablo 3 of andere games zag, dit zijn naar mijn mening de 'Tweakers' die elke zoveel tijd weer naar een andere game hoppen, je dan ook actief ziet in die GoT topics en dan ook actief meedoen bij een VoIP-chat en dergelijke activiteiten.

Ik kan beamen dat 80-90% van de gamers die ik op PCGC zag niet actieve gebruikers zijn van GoT (of althans niet onder die naam) en zodoende ben ik het ook zeker met @shroudster eens dat het betitelen van 'De Tweakers.net Discord' gewoonweg incorrect is, of dit nu de huidige PCGC of een 'nieuwe' Discord zou zijn.

Verder houd ik mij afzijdig in de discussie over het moderaten op de Discord, hier heb ik in de tijd dat ik toch wel redelijk frequent de PCGC gebruikte noch last gehad van moderators of dergelijk 'gedoe'. Ik kon altijd prima gamen en VoIP gebruiken zonder problemen te zoeken of problemen te krijgen.

Niemand krijg een schoonheidsprijs (van wat er van waar is) voor:
  • bannen zonder waarschuwing als een mute ook kan (kan dat?);
  • de nieuwe server DM'en naar users welke je enkel en alleen kent via de oude server.
Enfin, het zijn veelal dezelfde namen welke je vaker ziet terugkeren door de jaren heen en welke ook de communities opzetten, dit gaat altijd (relatief) prima tot er een laagdrempelige VoIP utility komt zoals Discord.
Laten we hopen dat uiteindelijk de trolls in ieder geval niet winnen.

Steam Profile

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 06-12 09:31
Ok, ik ga/moet toch even reageren maar vooral op de naam "tweaker(s)".

Niemand heeft volgens mij "recht" op de (algemene) tweaker (met of zonder s) naam. Als het tweakers.net zou zijn is het een ander verhaal. Dus tweakers.net kan er een mening over hebben maar kunnen er niets aan doen, waarschijnlijk wel aan het gebruik van het logo.

Wat er tussen de twee discords aan de hand is slaat nergens op, zeker niet dat de nieuwe pubg discord de oude "leegplukt" en zelf in de regels opneemt dat dit niet mag. Kijk, dat je het niet eens ben met bepaalde handelingen en/of regels, ok dat kan. Nattuurlijk ben je vrij om zelf een server op te zetten en te doen en laten wat je zelf wil. Echter, met het opnemen van "tweakers" in je naam heb je niet opeens meer "rechten" dan de oude pubg discord waar "de tweakers" komen/kwamen.

Natuurlijk is de schade al gedaan en ondanks beide genoemd gaan worden op dit forum gaan mensen automatisch naar de/een "tweakers" versie trekken. Ook al zou je een verklaring opnemen dat het niets met tweakers.net zelf te maken heeft.

• gotfurrr
het is inderdaad geen tweakers.net discord, maar gewoon een tweakers discord.

volgens mij lijkt het me handig de merknaam niet te voeren in de naam van een voip drama broeinest :+

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Iedereen heeft het constant maar over "verhuizen" en "leegtrekken" terwijl er gewoon geroepen is: "Wij verkassen, en je bent zelf vrij om mee te gaan of niet". Alsof mensen het mes op de keel is gezet, hou eens even lekker op met dat calimero gedrag. Er is niet een bepaald "domein", enkel het principe Discord en de mogelijkheid om mensen privé te berichten. 8)7 :F

Also:
quote:
shroudster schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:25:
[...]
Alsof iemand ook maar zonder respect is behandeld op PCGC.
Gestopt met lezen na deze zin, rest voor mij was niet eens boeiend meer. Als het hele verhaal nog niet voor je duidelijk is, tja... ;w

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

quote:
Insehh schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:42:
Iedereen heeft het constant maar over "verhuizen" en "leegtrekken" terwijl er gewoon geroepen is: "Wij verkassen, en je bent zelf vrij om mee te gaan of niet". Alsof mensen het mes op de keel is gezet, hou eens even lekker op met dat calimero gedrag.
Ik had eigenlijk geen zin meer om mij hiermee te bemoeien, maar dit is dus echt niet de manier waarop het is gegaan.

Er zijn DM's verstuurd naar alle members die online waren met daarin "De link van de nieuwe Discord", er is overal verkondigd dat "Dit de nieuwe server" is, waarmee in het algemeen geimpliceerd werd dat de "oude" dus ging vervallen, en dat is gewoon erg smerig richting de oude discord, wat je ook van het beleid of whatever vind. Die regel in de nieuwe Discord is dan ook best hypocriet te noemen, maar goed, what's done is done.

Angeloonie wijzigde deze reactie 27-07-2018 10:49 (4%)

• Insehh

Insehh

Define good enough.

quote:
Angeloonie schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:49:
[...]

Ik had eigenlijk geen zin meer om mij hiermee te bemoeien, maar dit is dus echt niet de manier waarop het is gegaan.

Er zijn DM's verstuurd naar alle members die online waren met daarin "De link van de nieuwe Discord", er is overal verkondigd dat "Dit de nieuwe server" is, waarmee in het algemeen geimpliceerd werd dat de "oude" dus ging vervallen, en dat is gewoon erg smerig richting de oude discord, wat je ook van het beleid of whatever vind. Die regel in de nieuwe Discord is dan ook best hypocriet te noemen, maar goed, what's done is done.
Het feit dat het een "nieuwe" discord is wilt niet zeggen dat "de oude vervalt". Er is gewoon een nieuwe discord aangemaakt. Het is maar in welke context je het bekijkt.
Also, waar is de tijd gebleven dat iemand met gezond verstand gewoon zegt: "Ok, leuk en aardig, maar ik zie de huidige discord nog en ik verhuis niet. Doei?". Zoals ook een aantal mensen gedaan hebben.

Het feit dat 90% dat niet gedaan heeft, kennen we al en ga ik niet meer over lopen discussiëren.
Ik val overigens ook niet onder de groep die DM's gestuurd heeft, ik ben gewoon iemand die verhuisd omdat ik het bericht zag en dacht: "Eindelijk, misschien een plek waar niet iedereen het verstand op het nachtkastje heeft laten liggen en het gewoon gezellig is." Er wordt gesuggereerd dat mensen overgestapt zijn omdat we de waan gewekt hebben dat de oude discord ging vervallen, maar dat kun je mogelijk niet zelf geloven gezien alle klachten. Mensen stappen over omdat ze het zat waren. Deal with it.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
shroudster schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 22:52:
Beiden is listen is inderdaad en nette oplossing enige jammere is dat de schade wel al aangericht is.
Ben eerder benieuwd wat de beweegreden is achter het specifiek een tweakers.net discord te noemen en of zoiets vanuit Tweakers zelf wel wenselijk is gezien het niks officieels vanuit tweakers.net zelf betreft?
Als mods/redactie hier daarachter staat prima maar kan evengoed voorstellen dat ze niet willen dat niet medewerkers uit naam van functioneren.
Zover ik weet, is momenteel het beleid dat de naam best gebruikt mag worden voor de herkenbaarheid, zolang het niet commercieel gebeurd en er duidelijk is dat het geen officiele (Discord) server is vanuit Tweakers.net zelf. Verder niets. :) Maar zoals @Jeroenimoes aangeeft is men aan het kijken of het beleid daarin dus kan veranderen.

CH4OS wijzigde deze reactie 27-07-2018 11:26 (8%)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• looyenss
quote:
gotfurrr schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 00:32:
het is inderdaad geen tweakers.net discord, maar gewoon een tweakers discord.

volgens mij lijkt het me handig de merknaam niet te voeren in de naam van een voip drama broeinest :+
Maar het logo en de huisstijl wel?...

verder wil ik @Insehh vragen om de je empathie luikje open te zetten, de invite tekst opnieuw te lezen en proberen te begrijpen waar het "jat" onderbuik gevoel bij de huidige admins vandaan komt.

Ik weet dat wij 2 ook niet zon best track record hebben maar toch vraag ik je dit...

looyenss wijzigde deze reactie 27-07-2018 13:13 (37%)

• looyenss
En het blijft angstvallig stil... denk dat het dicht/weg kan @Geronimous

• Ircghost

Ircghost

Moderator Spielerij

Gezien de discussie besloten lijkt te zijn, er nu twee Discord links in de Topic Warning staan lijkt het mij dat het topic nu gesloten kan worden.

Om terug te komen op wat @Geronimous zei, er zijn op dit moment geen plannen om Discord met Tweakers te verbinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True