Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PUBG Discord Discussie

Pagina: 1
Acties:
  • 4.804 views

Acties:
  • +4Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 07-04 17:34
Kan OP even uit de OP de discord halen die daar genoemd wordt? Het pretendeert een tweakers discord te zijn, maar is dit overduidelijk NIET.

[Voor 39% gewijzigd door gotfurrr op 23-07-2018 19:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gotfurrr
quote:
Ircghost schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:37:
[modbreak]Zoals aangegeven in het PUBG topic, ik hoop dat jullie deze discussie op een nette en constructieve manier kunnen bespreken. Dus geen "jouw regels zijn stom" en "je doet het er maar mee".

Dit is een experiment voor mij/Tweakers. Normaal heeft zo'n discussie niet de voorkeur, maar omdat Discord officieel buiten Tweakers valt hebben wij, als Tweakers crew, er niks over te zeggen. Wel wil ik dat de discussie op Tweakers respectvol is.[/]
maar kan dan de discord van deze persoon uit de OP en quick reply, het rage-perma bannen van tweakers op een zogenaamde tweakers discord slaat natuurlijk nergens op. haal dan alle discord links weg of voeg de laatst gemaakte ook toe.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gotfurrr
quote:
cmegens schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:26:
[...]

jammer dat je er nu zo'n naar gevoel aan over houdt. Het lag niet aan jou, het is je te prijzen dat je de discussie aangaat en we hopen je te zien in leuke potjes PUBG!
ja eens, de enige die het wel raakt is volgens mij juist niet de reden van dit pubg soap verhaal.

• gotfurrr
het moge duidelijk zijn dat de vorige discord om zeep is geholpen door het gedrag van 1 admin PLUS het gedrag van een aantal overduidelijke trolls die mee aan het schreeuwen waren met shroudster, waardoor deze al dan niet terecht het idee had goed bezig te zijn. Laten we vooral dat laatste niet vergeten.

Deze trolls zijn nu ook weer aanwezig op de nieuwe discord en juist dat soort gasten verdienen gewoon een perma ban.

Zelf was ik ironisch genoeg ook helemaal niet voor een splitsing, het leek mij veel handiger om de bans ongedaan te maken. Maar dat was helaas niet bespreekbaar, want : regels zijn regels en als je het niet bevalt dan #@@# je maar op. heel handig.

Voor de nieuwe discord wel een aantal opmerkingen:
- laat iedereen zich welkom voelen, de charme van de vorige discord was dat iedereen met elkaar kon spelen. Goed/slecht/jong/oud. Laat PUBG stats aub niet een ding worden in deze nieuwe discord, daar zijn al andere discords voor.
- Wees heel streng tegen overduidelijke trolls, imho hebben die de vorige discord om zeep geholpen - en niet alleen de ene admin.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gotfurrr
quote:
Angeloonie schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:57:
Uiteindelijk heb ik niet altijd alles kunnen volgen en weet ik ook niet wie/waarom gebanned is, maar een punt wat ik telkens zag terugkomen was "de regels zijn kut!111" zonder dat er daadwerkelijk onderbouwde kritiek kwam of suggesties hoe het anders kan. Ook gisteren werd dit weer geroepen zonder dat er een andere richting voorgesteld werd. We hebben de regels ingesteld om te zorgen dat je met 1600+(!!) man geen zooitje er van maakt. Als iedere willekeurige user maar in verkeerde channels gaat posten, twitch linkjes gaat spammen of gaat zitten channelhoppen dan wordt je het al snel zat als mede-user. Vandaar dat er op een gegeven moment regels zijn opgesteld. Jullie doen voor alsof "Tweakers" Discords niet dezelfde regels hebben als de oude server, maar op T.net wordt je ook tegengehouden als je Twitch linkjes gaat spammen.
Ik ben het er wel mee eens dat het beleid misschien wat te hard was, maar uiteindelijk is het bij mij vooral het gevoel van "het is kut!!!1!11" zonder dat er echt naar oplossingen gezocht is.
Uiteindelijk is met deze actie gewoon in 1x de andere discord om zeep geholpen. PUBG was het hart van de server en dat is nu weg, en dik 2 jaar tijd en moeite door meerdere admins om de boel draaiend te houden kan naar de prullenbak.

Natuurlijk lag een deel van het probleem ook bij mij, ik heb de tijd/mogelijkheid niet om de chats te lezen/volgen, dus ik kwam er vaak pas bij als het verhaal alweer afgerond was. Maar ik heb vaak genoeg aangetoond open te staan voor suggesties/commentaar.
Als je er niet uit komt met een admin dan is er altijd nog een andere admin die kon bemiddelen. Maar die oplossing is werkelijk nooit gezocht, ik heb welgeteld 0 priveberichtjes gehad. Dat vind ik gewoon zéér teleurstellend.
iedereen is het overigens eens met elkaar lijkt me dat het spammen van twitch linkjes of channel hoppen niet leuk is.

volgens mij ging het dan ook niet over de regels zelf, maar wel hoe er met de regels werd omgegaan. Met de botte bijl er in en rage-perma-bannen lijkt me zelden een goede oplossing voor een relatief lichte overtreding.

de botte bijl dan verdedigen met "regels zijn regels en als het je niet bevalt is er een rechter muisknop en leave server" - tja, dan is het natuurlijk einde verhaal toch?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• gotfurrr
kunnen we dit topic misschien beter sluiten? alles is gezegd volgens mij en is het wel prima verder zo?

[Voor 5% gewijzigd door gotfurrr op 24-07-2018 20:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gotfurrr
quote:
shroudster schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:49:
[...]

Er vroeg ook niemand om die links te verspreiden be it in DM of channels van de server ;)
Dialoog aangaan gaat nogal lastig als mensen alle bruggen verbranden puur omdat ze geen special treatment krijgen _O-
Of je hier of daar speelt is om het even maar als je denkt dat er letterlijk ook maar iets aan verschil zit of je hier of daar in een voice channel zit om het spel leuk te kunnen spelen dan weet ik niet waar je last van hebt. 8)7 (want blijkbaar is dan de norm dat je eigen plezier ten koste van anderen moet gaan d:)b )
Plezier hebben kan overal en dat gaat zeker makkelijker wanneer je bewust de sfeer verziekt in het alternatief of via DM recruit.
er ontbreekt zelfs een minimale vorm van zelfreflectie in je posts, dat betekent ook dat je je automatisch diskwalificeert als iemand met wie je over dit onderwerp nog een zinnig gesprek kan voeren. laten we het hier gewoon bij houden, agree to disagree etc. prima toch

• gotfurrr
quote:
rsnubje schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 18:24:
[...]

Lijkt me een prima idee maar ga dan niet leden werven op onze discord server en zoek lekker een eigen manier.
Das niet bevorderlijk voor de discussie...

[Voor 22% gewijzigd door Geronimous op 26-07-2018 21:39]

• gotfurrr
quote:
rsnubje schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:21:
Die reactie getuigd wel van niveau. Bravo, bravo!
ja maar ja maar. jij begint he. foei. ik heb nog nooit iemand voor welke discord dan ook geworven. ;w

volgens mij beschuldig jij mij van iets waar ik me nooit schuldig aan heb gemaakt, dan krijg je natuurlijk een soortgelijke reactie op hetzelfde niveau terug. :z

[Voor 23% gewijzigd door gotfurrr op 25-07-2018 20:25]

• gotfurrr
quote:
rsnubje schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:24:
Ik noem ook geen namen. Maar we weten dat het gebeurd.
natuurlijk gebeurd het, jullie hebben niet het alleenrecht op de userbase van tweakers. en iedereen staat vrij om diegene die een link stuurt te negeren of te blocken.

disclaimer: ik heb geen enkele band met de nieuwe discord, behalve dan dat ik het inmiddels een beter alternatief vind dan de initiele discord.

[Voor 17% gewijzigd door gotfurrr op 25-07-2018 20:27]

• gotfurrr
quote:
rsnubje schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:28:
Dat is gewoon ledenwerving van mensen op die de PCGC discord zitten en om ze over te trekken naar die van jullie. Val mensen er gewoon niet mee lastig. Al helemaal niet met het excuus dat het zou gaan om een verhuizing van de discord.
het is wel een verhuizing hoor, de reden dat er zoveel tweakers op de PCGC discord zitten is omdat die discord in het tweakers topic is gecommuniceerd als DE tweakers pubg discord.

het is echt niet zo dat er nu opeens unieke users van jullie discord gestolen worden, hallo het zijn gewoon mensen die ook "nee ik klik niet op die link" kunnen denken. jullie onderschatten stelselmatig het gemiddelde IQ van een tweaker, of misschien overschat ik het wel. ha. ha. nee.

Laten we er gewoon een punt achter zetten, het lijkt me dat iedereen gewoon lekker moet gaan gamen en iedereen is gewoon welkom op de nieuwe discord lijkt me. en zo niet, dan richt ik zelf een nieuwe op! hoera. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gotfurrr
quote:
rsnubje schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:37:
Ik vind ook dat iedereen lekker zn ding moet doen hoor, maar een verhuizing? Komop zeg. Stel ik ga een week op vakantie, kom ik terug, krijg ik van 1 van die leden een berichtje met de melding dat de PCGC verhuisd is naar een andere, zie onder link... Als ik van niks weet ga ik daarin mee ja.

Anyway de link is sowieso niet meer te vinden in het PUBG topic dus eigenlijk maar het geen reet meer uit, maar val leden gewoon niet lastig, nergens voor nodig. Op geen enkele discord die ik ken wordt het gewaardeerd om leden over te halen een andere discord te joinen. Als ze bij jullie als eerst uitkomen, prima.

Laat elkaar nu gewoon met rust en we zien wel waar het heen gaat. Gezelligheid maak je met vrienden, niet met een discord.
ja ik zie je punt nu en ben het met je eens dat dat geen nette manier is. verder heelt tijd alle wonden :+ ^)

en nogmaals, ik heb helemaal niets te maken met de nieuwe discord }:|

[Voor 3% gewijzigd door gotfurrr op 25-07-2018 20:49]

• gotfurrr
quote:
shroudster schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 22:58:
[...]

Ehm hoe heb je niks te maken met de nieuwe discord maar begin je letterlijk het topic met dat PCGC geen discord zou zijn voor tweakers en daardoor weg moet uit het topic? :X
ik ben die discord wel gejoined, maar speel geen enkele rol binnen die discord of bij de oprichting er van. ik heb ook 0% ambitie gericht op dat soort posities (of acties).

• gotfurrr
quote:
shroudster schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 23:59:
[...]

Vanwaar dan de start van het dit hele topic als je daar geen rol in speelt?
Komt zeer tegenstrijdig over er niks mee te maken wil hebben maar PCGC wel beschuldigen van niet tweaker waardig zijn en daarom moet het maar uit het topic.
alhoewel ik zelf geen heilige ben, waardeer ik de tweakers spirit wel enorm hier op tweakers. Die spirit is voor mij samen te vatten in deze punten en is niet bedoeld om je nog even extra na te trappen, maar je vraagt zelf om uitleg dus die krijg je dan ook:

- elkaar met respect behandelen :

op tweakers zal geen enkele admin het over users hebben in de zin van "daar heb je die special snowflakes weer die een aparte behandeling denken te kunnen krijgen" of "iedereen denkt maar dat het nodig is om hun hele prive leven op twitch te gooien (negatieve bijsmaak hier)" of "regels zijn regels en anders klik je maar rechts bovenin op account en delete je je tweakers account, dan ga je toch lekker naar hardware.info? niemand heeft je gevraagd hier te blijven"

- iedereen is welkom : punt 1 lijkt dat een beetje tegen te spreken, maar ik heb wel het idee dat dit in het begin goed zat, later dus niet meer.

- discussies zijn welkom op de juiste plek: tweakers is geen dictatuur (is het wel, maar je merkt er niks van :+ ) , hoe dit topic is geknipt en geplakt naar een ander forum (en niet is verwijderd) is daar een mooi voorbeeld van. op de oude discord heerst er een enkele autoriteit, jij -> met de instelling : take it or leave it.

- redelijkheid, billijkheid, proportionaliteit, subsidiariteit :
onzinnig om hier een heel essay over te schrijven, maar dit doet tweakers heel goed (meestal). en doe jij heel slecht (meestal de laatste paar dagen) (sorry, het is echt zo).

conclusie is dus dat de oude omgeving niet meer de stempel "tweakers" waardig is.

Of de nieuwe dat wel is? voorlopig in ieder geval wel (imho)

[Voor 4% gewijzigd door gotfurrr op 26-07-2018 00:49]

• gotfurrr
het is inderdaad geen tweakers.net discord, maar gewoon een tweakers discord.

volgens mij lijkt het me handig de merknaam niet te voeren in de naam van een voip drama broeinest :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True