Amazon.de prijzen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
PW: € 122,88
A.de: EUR 561,63

pricewatch: Fujitsu FTS:ETFNE6-D, 6TB

Dit is slechts een van de vele producten waar de PW prijs van Amazon.de niet klopt en veel lager is dan de werkelijke prijs.
Gaat er met importeren iets fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:05

Mooijekind

Manager Product Content
Sinds deze week wordt er gebruik gemaakt van een gewijzigde feed van Amazon.
Het lijkt erop dat hierin, in combinatie met de prime kortingsdagen, nog wat aanloopproblemen zitten.
Vorige week checks gedaan en toen ging het allemaal goed. Deze week dus niet .

Het heeft aankomende week mijn volle aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 16:00

Ravefiend

Carpe diem!

Hier nog een voorbeeld waar het mis gaat:

pricewatch: Netgear R7800 Nighthawk X4S - AC2600 Router
https://www.amazon.de/dp/...nkCode=df0&language=nl_NL

Pricewatch geeft een prijs van 150,99 euro aan voor Amazon.de maar als je doorklikt blijkt de prijs bij Amazon.de zelf 178,81 euro te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 20:48
Ik plaats het maar even in dit topic, want het past ongeveer in hetzelfde rijtje.

Volgens de Pricewatch biedt Amazon de iPhone X aan voor 333 euro, terwijl dit in werkelijkheid een aanbieding is waarbij je gelijk aan een 2-jarig abonnement à 51 euro per maand vastzit.

pricewatch: Apple iPhone X 64GB Grijs

• Olaf van der Spek
  • Niet online
pricewatch: Asus DUAL-GTX1060-O6G

266 @ PW
326 @ Amazon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:05

Mooijekind

Manager Product Content
Amazon is nog steeds druk bezig met het optimaliseren van de feed.
Komende week spreek ik ze weer en zal meteen deze voorbeelden weer neenemen.

Voor nu zijn ze wel uit de pricewatch gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Amazon.de staat er in voor tenminste het volgende product:

pricewatch: CM Storm Sentinel III

Met de Duitse "korting"

[ Voor 7% gewijzigd door Fore! op 25-09-2018 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 18:53

WCA

Fore! schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 07:35:
Amazon.de staat er in voor tenminste het volgende product:

pricewatch: CM Storm Sentinel III

Met de Duitse "korting"
Hij is nu op de pagina van amazon juist goedkoper, 38 euro

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@mooijekind11 Ik kom nog dagelijks foute prijzen tegen..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:23
Ik zou graag een filter voor schops zien zodat we bijvoorbeeld amazon kunnen filteren uit de resultaten. Ik zal hier nooit wat bestellen maar gezien bij 70% van de producten deze shop helaas voor komt is het daadwerkelijk vinden van een product behoorlijk irritant geworden en daarmee vrij onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@computerjunky als je je produkten in een wenslijst zet, kan je daarna in 1x bepaalde shops aanvinken die je wel wil meenemen in je berekening.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
MAX3400 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:15:
@computerjunky als je je produkten in een wenslijst zet, kan je daarna in 1x bepaalde shops aanvinken die je wel wil meenemen in je berekening.
Omslachtig maar ik ga er even naar kijken.
Een filter zou echter handiger zijn.

Was overigens net op zoek naar een bestaand topic over de filterbalk want de nieuwe gegroepeerde balk voor filters vind ik maar waardeloos en het is moeilijker om iets te vinden... Ik zit steeds alles open te klikken om te kijken of mijn filter daar onder gepropt is... Weer een gevalletje veranderen om te veranderen maar niet echt een vooruitgang. Meer acties nodig voor hetzelfde resultaat. Zucht tweakers...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
computerjunky schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:19:
Was overigens net op zoek naar een bestaand topic over de filterbalk want de nieuwe gegroepeerde balk voor filters vind ik maar waardeloos en het is moeilijker om iets te vinden... Ik zit steeds alles open te klikken om te kijken of mijn filter daar onder gepropt is... Weer een gevalletje veranderen om te veranderen maar niet echt een vooruitgang. Meer acties nodig voor hetzelfde resultaat. Zucht tweakers...
Echt irritant, wie heeft dat ontworpen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Dit topic gaat over Amazon, maar toch even een reactie op de nieuwe filters :)

Vanmiddag ga ik een inventarisatie maken om te kijken wat er aangepast kan/moet worden. Uiteraard was het de bedoeling om dit ruim vóór de release te doen. Echter bleek dit ineens al klaar te zijn.

Het idee is om filters sneller vindbaar te maken, want gelijksoortige filters worden gegroepeerd. Suggesties om filters anders te groeperen zijn natuurlijk welkom! (zet deze dan in een nieuw topic)

“Do. Or do not. There is no try.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
BartvanOranje schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:54:
Het idee is om filters sneller vindbaar te maken, want gelijksoortige filters worden gegroepeerd. Suggesties om filters anders te groeperen zijn natuurlijk welkom! (zet deze dan in een nieuw topic)
Groepering filters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:22
Even weer over Amazon.de:
ik vind het raar dat amazon.de prijzen in de PriceWatch worden meegenomen. Het zijn wel vaak de laagste prijzen, maar als je verder gaat klikken, blijkt het een of andere wederverkoper op Amazon te zijn, waar ik voor huiver om het daar te bestellen.

Doordat amazon.de vaak lagere prijzen heeft, wordt het vergelijken/filteren op prijs tussen de NL aanbieders ook nog eens verstoord.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

JukeboxBill schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:22:
Even weer over Amazon.de:
ik vind het raar dat amazon.de prijzen in de PriceWatch worden meegenomen. Het zijn wel vaak de laagste prijzen, maar als je verder gaat klikken, blijkt het een of andere wederverkoper op Amazon te zijn, waar ik voor huiver om het daar te bestellen.

Doordat amazon.de vaak lagere prijzen heeft, wordt het vergelijken/filteren op prijs tussen de NL aanbieders ook nog eens verstoord.
Wij hebben al jaren Amazon.de erin staan. Sinds een klein jaar is het mogelijk om met iDeal af te rekenen, waardoor ze wel in de normale listing staan en het wat meer opvalt.

Amazon.de ververst helaas maar 1x per dag hun feed, waardoor producten die uitverkocht zijn maximaal een dag 'verkeerd' in het overzicht staan. En als dat het geval is, vervangt Amazon.de de pagina voor eentje waar de wederverkopers op staan vermeld. Ja, dat is erg irritant, maar vaak genoeg klopt het gelukkig wel.

Voor producten dia via wederverkopers worden verkocht hebben we in principe een apart shopaccount, genaamd Amazon.de Marketplace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
BartvanOranje schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:54:
Dit topic gaat over Amazon, maar toch even een reactie op de nieuwe filters :)

Vanmiddag ga ik een inventarisatie maken om te kijken wat er aangepast kan/moet worden. Uiteraard was het de bedoeling om dit ruim vóór de release te doen. Echter bleek dit ineens al klaar te zijn.

Misschien een cookie of setting waardoor filters zo ingesteld kunnen worden dat ze uitgevouwen blijven? Dat maakt het op zijn minst in 1 oogopslag zichtbaar ipv dat we elke keer alles uit moeten vouwen.
Verder ben ik nog altijd fan van meer ipv minder filters.
Dus filters toevoegen voor dingen als shops waar je slechte ervaringen mee heb of notches en dergelijke vind ik een grote pro.
Meer polls is ook een goed idee. Als 25% van de gebruikers aangeeft iets anders te willen of waarderen is het overwegen van een keuzemenu of feature al de moeite waard naar mijn mening.

[ Voor 8% gewijzigd door computerjunky op 01-11-2018 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Topic is verplaatst naar Mooie Features: Groepering filters

“Do. Or do not. There is no try.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Ik wou gister een kleine bestelling plaatsen. Zie https://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/1788229

Op de site kwam ik erachter dat deze 2 producten zogenaamde Plus of Add-on producten zijn op Amazon, die alleen bij een totale bestelling van €20 of meer besteld kunnen worden.

Strict genomen horen deze Amazon Plus producten toch eigenlijk niet in de Pricewatch thuis (of dat ze in ieder geval niet meegenomen worden in een bestellijst onder de €20)?

[ Voor 8% gewijzigd door SR8 op 09-11-2018 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
PW: € 299,-
A.de: EUR 359,00

pricewatch: Apple iPad Wi-Fi 32GB (2018) Grijs

Het gaat nog regelmatig fout..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Installeer Keepa en je kunt zien dat 299,- de prijs was. De PW update de prijs gewoon niet vaak/snel genoeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Freakster86 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:58:

De PW update de prijs gewoon niet vaak/snel genoeg.
Dan moet daar iets aan gedaan worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RedandGrey
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-07 11:19
Amazon.de heeft regelmatig laagste prijs voor produkten terwijl deze niet in NL geleverd worden (nu bv de Jabra Elite Active 65t (Zwart) - 189 in NL en 174 op amazon.de). Het zetten van een price watch op het product werkt daardaar niet - amazon is al de goedkoopste in het overzicht, maar levert niet ;)

Kan amazon.de voor producten die niet in NL leverbaar zijn uit het prijs-overzicht gefilterd worden ?

Thx

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Is het mogelijk om Amazon uberhaubt te weren uit het rijtje of als alternatief weer te geven onder aan de lijst. Het geeft regelmatig een verkeerd beeld door dat Amazon.de vaak als laagste prijs boven aan staat, maar ik kan mij voorstellen dat er genoeg mensen zijn die liever op een NL site de laagste prijs in NL boven aan zien staan (waar regelmatig nogal wat verschil tussen zit). Ook voorkom je dan weer terleurstellingen als Amazon.de weer niet naar NL wil verzenden. :/

Persoonlijk ben ik er al eens 'in getuind' door even snel te kijken en vergelijken. ;(

Edit: Zit vanavond aan de bar van de dansschool te praten begint iemand ineens over de pricewatch van Tweakers.net over exact bovenstaande…

[ Voor 24% gewijzigd door _Dune_ op 28-08-2019 23:35 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zie Amazon graag wel in de PW blijven in elk geval. Prima winkel die tegenwoordig een heel groot deel van haar assortiment wel in Nederland levert. Vaak zijn het alleen de wederverkopers (en die heeft Bol.com bijv. ook) die andere leveringsvoorwaarden hebben.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
Serieus? Voor wie? Ik weet het, off-topic, maar please, Amazon is alles behalve een 'prima' bedrijf. Misschien voor de korte termijnconsument. ;w

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Room42 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 18:31:
[...]

offtopic:
Serieus? Voor wie? Ik weet het, off-topic, maar please, Amazon is alles behalve een 'prima' bedrijf. Misschien voor de korte termijnconsument. ;w
Uitstekende klantenservice; prima leveringsvoorwaarden (zeker met Prime) en vaak gunstigere prijzen dan de Nederlandse winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Jorgen schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:29:
[...]

Uitstekende klantenservice; prima leveringsvoorwaarden (zeker met Prime) en vaak gunstigere prijzen dan de Nederlandse winkels.
Ja, precies, voor de consument wel. Dat bedoel ik met kortetermijnvisie. Je moet er niet aan denken dat je er ooit afhankelijk van wordt (als werknemer of leverancier of zelfs als klant).

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 31-08-2019 23:43 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Jorgen schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:29:
[...]

Voordat ik iets koop bij een webwinkel waar ik niet eerder bij besteld heb, kijk ik eerst naar de reviews en dan is Amazone zeker één die ik links laat liggen. Met het verzenden van producten in eigen doos, zonder een 'omdoos'. Ondanks prime gewoon niet optijd weten te leveren (bol.com heeft daar ook een handje van overigens). Niet thuis geven als iets fout gaat... Hier op Tweakers krijgen ze ook niet de volledige vijf sterren zeg maar.

Als dan de laagste prijs uiteindelijk niet in Nederland wordt geleverd of een tweede hands product betrefr, maakt het Plaatje er niet mooier op.

Ik ben er een paar maal ingetuind door 'te snel te kijken', alleen naar de vanaf prijs en niet op de telefoon even de hele lijst bekijken… ik weet het stom van mij.

Overigens zou Amazone van mij wel genoemd mogen worden in de pricewatch, maar niet expliciet boven aan, om bovenstaande redenen.

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 01-09-2019 21:57 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zo heeft iedereen zijn ervaringen. De keer dat Amazon iets leverde wat niet goed ging, hebben ze het zeer netjes opgelost. Problemen die jij noemt herken ik dan ook niet. Anyway, shit happens met elke winkel wel eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Jorgen schreef op zondag 1 september 2019 @ 22:41:
Zo heeft iedereen zijn ervaringen. De keer dat Amazon iets leverde wat niet goed ging, hebben ze het zeer netjes opgelost. Problemen die jij noemt herken ik dan ook niet. Anyway, shit happens met elke winkel wel eens.
O zeker daar heb je gelijk in, maar als ik bij voorbaad al webwinkels weet te vinden die betere reviews (waar positiever over gesproken wordt) hebben, dan geef ik liever iets meer uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Laatst online: 21-09 19:04

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Ik vind het een valide reden als je je producten niet wilt bij een bepaalde winkel.

Valt er niet iets te maken waarmee je bepaalde winkels eruit kunt filteren? Zo is er altijd wel geklaag over een handvol winkels.

En misschien een optie om het bedrag inclusief verzendkosten te weergeven in de lijst van producten, zodat je niet eerst op prijs sorteert en er dan achterkomt dat de goedkoopste in de lijst de duurste is qua verzendkosten.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@_Dune_ Ik koop ook het liefst bij winkels waar ik een goed gevoel bij heb en dat is voor iedereen anders. Geheel eens dus.

@NaoPb Dat gebeurt toch al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nee, je kunt niet op shop filteren. Dit verzoek ligt ook al heel lang in Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch. Oohh jij had het over zijn laatste alinea... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Dune_ schreef op zondag 1 september 2019 @ 23:48:
[...]

, dan geef ik liever iets meer uit. :)
Dan is geld voor jou zeker een luxeprobleem? Dat is het voor velen niet, dus is kopen bij Amazon een prima optie. Persoonlijk kies ik ervoor een artikel wat ik graag wil kopen zo goedkoop mogelijk aan te schaffen. Of dat dan bij Amazon of de Bijenkorf is, is niet zo belangrijk

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2019 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
_Dune_ schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 15:06:
Is het mogelijk om Amazon uberhaubt te weren uit het rijtje of als alternatief weer te geven onder aan de lijst. Het geeft regelmatig een verkeerd beeld door dat Amazon.de vaak als laagste prijs boven aan staat, maar ik kan mij voorstellen dat er genoeg mensen zijn die liever op een NL site de laagste prijs in NL boven aan zien staan (waar regelmatig nogal wat verschil tussen zit). Ook voorkom je dan weer terleurstellingen als Amazon.de weer niet naar NL wil verzenden. :/

Persoonlijk ben ik er al eens 'in getuind' door even snel te kijken en vergelijken. ;(

Edit: Zit vanavond aan de bar van de dansschool te praten begint iemand ineens over de pricewatch van Tweakers.net over exact bovenstaande…
Als er één webshop is die geweerd moet worden, dan is het Max-ICT wel. En tot nu toe is dat nog steeds niet gebeurt, dus je kan wel nagaan dat dat met Amazon al helemaal niet gaat gebeuren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:52
Ik had hetzelfde probleem met de Logitech G613 toetsenbord. Heb ik al een tijdje in de favorieten lijst staan. Wordt in Nederland standaard voor 120 euro verkocht. En regelmatig zag ik de prijs dalen naar 80-85 euro toe. Ga je kijken, zie je dat de prijs in de Pricewatch van Amazon.de is. Klik je op de link, is de prijs 120+ euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Robkazoe schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:18:
Ik had hetzelfde probleem met de Logitech G613 toetsenbord. Heb ik al een tijdje in de favorieten lijst staan. Wordt in Nederland standaard voor 120 euro verkocht. En regelmatig zag ik de prijs dalen naar 80-85 euro toe. Ga je kijken, zie je dat de prijs in de Pricewatch van Amazon.de is. Klik je op de link, is de prijs 120+ euro.
Soms zijn die lagere prijzen van 3rd party verkopers, er staan dan linkjes bij "Nieuw: bij ** andere verkopers vanaf: €**"

Nog steeds irritant natuurlijk.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:00:
[...]

Dan is geld voor jou zeker een luxeprobleem? Dat is het voor velen niet, dus is kopen bij Amazon een prima optie. Persoonlijk kies ik ervoor een artikel wat ik graag wil kopen zo goedkoop mogelijk aan te schaffen. Of dat dan bij Amazon of de Bijenkorf is, is niet zo belangrijk
Het geld groeit zeker niet aan een boompje of op mijn rug, absoluut niet, maar ik koop liever bij een verkoper die iets meer service biedt, voor een paar euro meer. Zodat ik minder kans loop op problemen als ik aftersale nodig heb of dat het product netjes wordt afgeleverd. :) Als ik lees dat produkten in eigen doos, dus niet netjes verpakt worden geleverd... is dat gewoon een no-go, om maar een voorbeeld te noemen,
en dit is gewoon irritant... :/

Ik merk nu wel hoeveel ik gebruik maak van de pricewatch... :+

[ Voor 35% gewijzigd door _Dune_ op 02-09-2019 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Amazon prijzen kunnen per uur fluctueren, ik kan mij voorstellen dat de pricewatch niet realtime is waardoor er discrepanties ontstaan.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De prijzen bij amazon.de zijn niet altijd gunstiger dan bij Nederlandse webwinkels. :N
Maar vaak wel. :Y

Variërend van huishoudelijke producten tot aan elektronica, reserve onderdelen voor auto/fiets/e.d. En vele houdbare levensmiddelen zijn interessant qua prijs. Maar ook verkopen ze zaken die je hier gewoon niet/lastig kunt krijgen.
Zo is bijvoorbeeld de Lindt chocolade via Amazon.de goedkoper dan zelfs bij de Lindt outlet shop in Batavia Stad. 8)7

En de verpakking is altijd goed. Ik heb nog nooit wat in een eigen doos ontvangen. Er zit altijd een Amazon doos omheen.
Correctie; 1 keertje een grote zware MFP van HP (bijna 30kg in eigen doos), ja, die was idd niet omverpakt... Maar dat worden dat soort producten nooit... :+

Laatst een best wel grote set van huishoudapparatuur; en ook dan zit er een enorme doos omheen. Onze vaste PostNL bezorger maakte er nog een grapje over "Jeetje zeg, wat heb je nu weer besteld?!"

En de service? Die is beter dan wat ik ooit heb meegemaakt bij Nederlandse (web)winkels. :X

Oh ja, en dan het punt van maatschappelijk betrokkenheid, fair zaken doen, personeel goed behandelen. Tja... dat zal idd niet altijd je-van-het zijn. Maar dat is het bij vele grote toko's in Nederland ook niet. En de hele keten die er voor/er na komt, ook niet. Als je daar consequent in zou moeten zijn, dan houdt het snel op.
Dan moet je alles (voor zover dat al mogelijk is) bij de geitenwollen knutselaar in het dorp kopen. Alleen het probleem is, DIE BESTAAT NIET MEER. ;w

Helaas is de inhoud van mijn portemonnee beperkt. En dan is de keuze snel en makkelijk gemaakt. :|

[ Voor 27% gewijzigd door ehtweak op 02-09-2019 11:04 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
Kijk eens naar Keepa: https://keepa.com

En wat aftersales betreft: dat is net één van de redenen dat ik liever bij Amazon koop. Zij doen niet moeilijk bij retours, ruilen producten vaak om als ze nog onder garantie zijn enz. Bij andere (web)winkels is dat vaak anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussie95
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-01-2022
Deze klopt nog steeds niet.

322 @ PW
351 @ Amazon

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

maussie95 schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:02:
[...]

Deze klopt nog steeds niet.

322 @ PW
351 @ Amazon
Prijs klopt wel, alleen is bij het verkeerde product. 322 is voor de 3GB versie.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

GreNade schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:14:
[...]

Prijs klopt wel, alleen is bij het verkeerde product. 322 is voor de 3GB versie.
Klopt dus niet... verkeerde prijs in de Pricewatch, als je op de link naar Amazone.de klikt krijg je wel de juiste prijs te zien of liever gezegd de hogere prijs, daarmee klopt de Pricewatch link dus niet. :) Sterker nog Amazone.de is als nog niet de goedkopere met 350 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 02-09-2019 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Laatst online: 21-09 19:04

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Ik zie nog steeds alle producten zonder verzendkosten. Dan moet je doorklikken naar het product zelf hoeveel euro er nog aan verzendkosten bij komt. In sommige gevallen is het dan goedkoper om een ander product te nemen als dat duurder is, maar er minder verzendkosten bij komen.

Ik snap dat dit handig is als je een pc bouwt of iets dergelijks, en veel onderdelen bij dezelfde winkel koopt. Want dan bespaar je op de verzendkosten.
Maar als je maar één product koopt, dan is het nogal vertekend dat je niet kunt sorteren op goedkoopste prijs + verzendkosten.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

NaoPb schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:49:
[...]

Ik zie nog steeds alle producten zonder verzendkosten. Dan moet je doorklikken naar het product zelf hoeveel euro er nog aan verzendkosten bij komt. In sommige gevallen is het dan goedkoper om een ander product te nemen als dat duurder is, maar er minder verzendkosten bij komen.

Ik snap dat dit handig is als je een pc bouwt of iets dergelijks, en veel onderdelen bij dezelfde winkel koopt. Want dan bespaar je op de verzendkosten.
Maar als je maar één product koopt, dan is het nogal vertekend dat je niet kunt sorteren op goedkoopste prijs + verzendkosten.
Ik zie al jaren de prijs zónder én mét verzending naast elkaar staan in de Pricewatch.
Zomaar het eerste willekeurige voorbeeld dat ik aanklikte.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FpCIQAN.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Jorgen schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:21:
Ik zie al jaren de prijs zónder én mét verzending naast elkaar staan in de Pricewatch.
Zomaar het eerste willekeurige voorbeeld dat ik aanklikte.
Het gaat om de lijst met producten, een pagina terug dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Olaf van der Spek schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:10:
[...]

Het gaat om de lijst met producten, een pagina terug dus..
Dat moet heel eenvoudig op te lossen zijn. Even de andere kolom koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Nee, dat is niet eenvoudig (zonder dan de Pricewatch heel traag wordt). Zie bijvoorbeeld Glaanie in "Feature: shops blacklisten" en ACM in "Vervuiling van de PW" voor wat argumenten.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Je kunt toch bijvoorbeeld 1x per uur een script laten draaien die per product de laagste prijs inclusief verzendkosten bepaalt? Dat zou 99% van het probleem oplossen.

Zou inderdaad ook voor mij erg handig zijn.
Blijft ook voor mij het punt dat ik voor sommige producten liever niet in het buitenland koop. Bij de presentatie van de laagste prijs in de productlijst en bij prijsalerts had ik graag de mogelijkheid gehad buitenlandse aanbiedingen er uit te kunnen filteren.
Ik ga bijvoorbeeld echt niet mijn wasmachine of TV in duitsland bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Op HWI is er in hun PW een knopje, >toon buitenlandse shops<, is dat niet wat voor "onze" PW?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Glaanie Dat wist ik niet. Dank voor de linkjes met uitleg.

Wat ik me inmiddels wel afvraag nu; zijn de shopreviews verstopt door middel van dark patterns? Ik kan die dingen werkelijk nooit vinden. Kom er nu achter, door een van de door Glaanie gelinkte topics dat er een overzicht is van het aantal producten in de PW. In dat rijtje, staat ook het getal voor shopreviews. Dat is de enige directe link die ik ernaar kon vinden.

Als we dan toch Amazon en co. becommentariëren is het wel zo handig als we onze ervaringen gemakkelijk kunnen delen en terug vinden.

Ik heb hier maar een nieuw topic voor aan gemaakt. Kunnen we de discussie over Amazon verder on topic houden. (Zie Shopreviews makkelijk vindbaar maken)

[ Voor 76% gewijzigd door Jorgen op 03-09-2019 01:07 ]

Pagina: 1