De prijzen bij amazon.de zijn niet altijd gunstiger dan bij Nederlandse webwinkels.
Maar vaak wel.
Variërend van huishoudelijke producten tot aan elektronica, reserve onderdelen voor auto/fiets/e.d. En vele houdbare levensmiddelen zijn interessant qua prijs. Maar ook verkopen ze zaken die je hier gewoon niet/lastig kunt krijgen.
Zo is bijvoorbeeld de Lindt chocolade via Amazon.de goedkoper dan zelfs bij de Lindt outlet shop in Batavia Stad.
En de verpakking is altijd goed. Ik heb nog nooit wat in een eigen doos ontvangen. Er zit altijd een Amazon doos omheen.
Correctie; 1 keertje een grote zware MFP van HP (bijna 30kg in eigen doos), ja, die was idd niet omverpakt... Maar dat worden dat soort producten nooit...
Laatst een best wel grote set van huishoudapparatuur; en ook dan zit er een enorme doos omheen. Onze vaste PostNL bezorger maakte er nog een grapje over "
Jeetje zeg, wat heb je nu weer besteld?!"
En de service? Die is beter dan wat ik ooit heb meegemaakt bij Nederlandse (web)winkels.
Oh ja, en dan het punt van maatschappelijk betrokkenheid, fair zaken doen, personeel goed behandelen. Tja... dat zal idd niet altijd je-van-het zijn. Maar dat is het bij vele grote toko's in Nederland ook niet. En de hele keten die er voor/er na komt, ook niet. Als je daar consequent in zou moeten zijn, dan houdt het snel op.
Dan moet je alles (voor zover dat al mogelijk is) bij de geitenwollen knutselaar in het dorp kopen. Alleen het probleem is, DIE BESTAAT NIET MEER. 
Helaas is de inhoud van mijn portemonnee beperkt. En dan is de keuze snel en makkelijk gemaakt.
[
Voor 27% gewijzigd door
ehtweak op 02-09-2019 11:04
]