Shopreviews makkelijk vindbaar maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:50

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Door de discussie over de prijzen van Amazon (zie Amazon.de prijzen) wilde ik nog een keer proberen om de shopreviews te vinden hier op Tweakers. Het lijkt wel of ze verstopt zijn door middel van dark patterns, want ze zijn bijna niet te vinden. Neem bijv. 2 enorm grote winkels: MediaMarkt en Amazon. Als ik in de PW of bij Reviews zoek naar deze winkels, dan komen er alleen nieuwsberichten naar boven over beide winkels of producten die door Amazon zelf gemaakt worden (Echo, Kindle, Fire). Zelfs met alle zoekopties uitgeklapt vind je bij reviews en de PW géén shopreviews.

Door bovengenoemde topic kwam ik via via terecht in een veel ouder topic waarin iemand vraagt naar het aantal producten in de PW. Helemaal onderaan de PW vindt je een opsomming van alle getallen. In dat rijtje staat ook het aantal shopreviews. Dáár moet je dan op klikken om bij de shopreviews te komen.

Ik ben normaal niet van de complotten en alu-hoedjes, maar waarom zijn in vredesnaam die shopreviews zo moeilijk te vinden? Willen de winkels niet dat dit makkelijk te vinden is? Of ben ik gewoon ontzettend kippig?

Zelfs een zoekopdracht op de site is lastig.
Zoeken op de FP geeft wel een link naar de shopreviews.
Zoeken onder de tabs Nieuws en Reviews geeft enkel een placeholderpagina: https://tweakers.net/tag/Shopreview/
Zoeken in de PW geeft zelfs https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=shopreview
En dat terwijl deze feature zelfs Pricewatch Shopreviews heet https://tweakers.net/shopreview/

Ben je dan eindelijk bij de shopreviews aangekomen, dan moet je eerst nog op een winkel klikken om te weten wat die sterren betekenen. Het zou allemaal wat makkelijk moeten kunnen, lijkt me.

Ben ik wat op het spoor? :+

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 03-09-2019 01:13 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien zie ik ‘t wat simpel maar ik ga altijd eerst op zoek naar een product. Dat product wordt door meerdere leveranciers geleverd met een, in de Pricewatch, vermelde prijs waarbij er ook een aantal sterretjes staan bij de diverse.leveranciers.... Ik klik op de sterretjes en zie alle reviews aangaande die leverancier :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
@wimmel_1 Ja, dat kan ook. Maar als je even meerdere winkels wilt vergelijken, of gewoon überhaupt de lijst met shopreviews wilt vinden om een bepaalde winkel op te zoeken, dan is het een heel gedoe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een link naar https://tweakers.net/shopreview/ in het Meer menu in de header zou een simpele oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
@Olaf van der Spek ja, of gewoon bij Reviews en/of de PW een duidelijke link direct op de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
ik heb me ook rot gezocht naar shop reviews en uiteindelijk via dit topic (!) gevonden.
Dat is toch bizar (en 200% expres...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

maxtrash schreef op zondag 24 november 2019 @ 10:39:
ik heb me ook rot gezocht naar shop reviews en uiteindelijk via dit topic (!) gevonden.
Dat is toch bizar (en 200% expres...)
Met zo'n ongefundeerde stellingname ga je het ver schoppen... |:(

Als ik naar https://tweakers.net/pricewatch/ ga zie ik zelfs een dedicated link naar de shopreviews, naast het rijtje van winkels.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
ok, inderdaad staat daar een klein linkje. Blijf bij mijn mening dat dit bewust klein gehouden is, ik ben niet naïef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:14
maxtrash schreef op zondag 24 november 2019 @ 10:50:
ok, inderdaad staat daar een klein linkje. Blijf bij mijn mening dat dit bewust klein gehouden is, ik ben niet naïef.
Onder elke entry in de pricewatch staat de beoordeling. Als je had gegoogled op Tweakers shop review had je het ook gevonden.

Ik vraag me af hoe goed je hebt gezocht. En waarom je denkt dat Tweakers het bewust wegstopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@418O2

Als je goed moet zoeken naar dat soort banale zaken dan zit is het gewoon slecht vindbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Volgens mij kan je een snippet maken in CSS die met before:: een list-item aanmaakt.

Ranzig, maar mogelijk... ;)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1