UninPro schreef op donderdag 5 september 2019 @ 06:39:
[...]
Hier ook een Macbook Pro uit 2018. Tot afgelopen maand altijd zonder problemen gewerkt maar sinds een maand heb ook ik te maken met double keystroke problemen van de spatiebalk.
Hiervoor heb ik de app Shaky geïnstalleerd op mijn macbook en sindsdien werkt alles weer zoals het hoort.
Maar nu ik dit lees vraag ik mij af of ik niet toch voor een reparatie moet gaan.
Echter is Den Haag niet naast de deur (vanuit Eindhoven).
Maar je merkt een prettig verschil met een nieuwe topcase en 2019 revisie keys?
Tijd voor een update. Een update die ik extra lang ga maken omdat ik direct het toetsenbord wil testen van mijn vervangen topcase
Zoals jullie konden lezen heb ik vorig jaar hier al eens over gepost. Ik wilde toen naar de originele Apple Store maar dit was in 2019 en nu helemaal een onmogelijk opgave.
Repairlab in Eindhoven wilde bij contact opnemen alleen nog maar de de "sticky" keys schoonmaken maar verder niets extra's. Nadat ik hier las dat verschillende personen een volledige vervanging van de top case kregen heb ik gewoon gewacht. Uiteindelijk uit noodzaak wegens het nodig hebben van mijn laptop bij werk en studie. In de tussentijd werd de problematiek alleen maar erger met dubbele toetsaanslagen op de N, spatiebalk, W en soms de R en L.
Nu ik in een wat rustigere periode ben gekomen vond ik het afgelopen week toch tijd maar via de Apple website een afspraak te maken bij repairlab en zo gebruik te maken van het serviceprogramma. Denkende dat ze alleen maar de dubbele toetsaanslagen keys zouden schoonmaken.
In de tussentijd werkte ik met "Shaky Key" als tussenoplossing maar dit werkt op een gegeven moment ook niet meer afdoende.
In september 2019 gaf @
sjepper al aan dat hij wel een volledige topcase vervanging had kunnen krijgen en het "nieuwe" toetsenbord net iets anders vond typen. Nu ik dit aan het typen ben heb ik dat idee ook! Maar ik ben nu al heel erg gelukkig omdat dit al aan een ruk een typend succes is

Iets wat ik al ruim een jaar niet meer zo ervaar.
Als klap op de vuurpijl is de accu ook vervangen (hoort bij het serviceprogramma begreep ik) waardoor Coconutbattery een mooie 100% State of Health aangeeft en nog 0 oplaad cyclussen weergeeft.
Ik heb het idee alsof ik een nieuwe Macbook onder mijn handen heb
Mocht je dus met deze generatie Macbook keyboard problematiek ervaren dat is het zeker de moeite waard van het service programma gebruik te maken. Stiekem ben ik nu zelfs blij dat ik een tijdje heb gewacht omdat inderdaad elk krasje extra (die nagenoeg niet aanwezig waren) toch nu allemaal opgelost zijn.
Ik ga dit epistel afsluiten en wens jullie allen een fijn weekend!