Storing gehad?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Noppie1991
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 21:18
Sibrand schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:07:
[...]

Hij DDOS't omroep Brabant nu?
Ik kan de pagina ook niet laden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
XFlame schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:06:
Goed nieuws: Jelle is inmiddels 18 en kan dus als volwassene worden berecht:
https://www.omroepbrabant...ssale+DDoS-aanvallen.aspx
Afhankelijk van de situatie kunnen sommige onder de 18 ook als volwassene berecht worden. Omgekeerd is ook mogelijk.

Het grote adblocking topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 23:10
Sibrand schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:07:
[...]

Hij DDOS't omroep Brabant nu?
Lijkt het wel op ja, echt slim is hij dus niet :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:03
Nope, website laadt niet onder https (lekker betrouwbaar). Deze werkt wel.
http://www.omroepbrabant....ssale+DDoS-aanvallen.aspx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Somoghi
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-09 20:58
leekers schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:58:
Ik mag hopen dat er wel aangifte gedaan is zodat de dader zijn verdere jeugd in detentie kan doorbrengen op water en brood met pen en papier ?
Ik hoop dat ze bij draaideur ddossers simpelweg de detentie uitbesteden aan een land als vietnam of thailand. Zou een goede voorbeeldfunctie van uit gaan.

Omdat het kan...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SRich
XFlame schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:06:
Goed nieuws: Jelle is inmiddels 18 en kan dus als volwassene worden berecht:
https://www.omroepbrabant...ssale+DDoS-aanvallen.aspx
Ik denk als de rechter dit ziet, hij gelijk zich af gaat vragen of die jongen wel helemaal spoort. Zo als ik het zie, heeft Jelle het niet helemaal op een rijtje. Eerst een bank aanvallen, dan spijt betuigen( er nog mee weg komen in de eerste instantie) en dan vervolgens nog geen 3 maanden later weer doen, en gelijk ook T.net en andere sites meepakken.
De redicive is groot bij dit figuur dus TBS opleggen lijkt me een hele goede straf.

[ Voor 0% gewijzigd door Creepy op 11-07-2018 10:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:52
corset schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:41:
Even wat frustratie uiten;

Kunnen de armchairdevvers aub stoppen met roepen dat Tweakers maar hun zaakjes beter op orde moeten hebben. Ik weet dat zonder jullie de R101 niet was gecrashed, want ja dat was een DDOS die jullie hadden kunnen voorkomen, maar zonder dat je de kennis, ervaring en informatie van Tweakers hebt kan je niks zeggen.

Denken de mensen nou echt dat als je vorm A van DDOS tegen houdt, dat de persoon erachter denkt "goh, laat ik maar stoppen, ze doen hun best"? Die gaan gewoon over naar plan B.
Sorry maar niemand zegt hier dat het voorkomen had kunnen worden. Ik zeg alleen dat je dit soort dingen moet uitbesteden maar omdat tweakers graag alles zelf host en zo min mogelijk gebruikt maakt van cloud diensten voor bijv. video is de hele site een complexe infrastructuur geworden.

Sites zoals voetbalzone die meer dan twee keer zo veel pageviews per maand halen draaien ook gewoon probleemloos achter een dienst zoals CloudFlare.

En CloudFlare is echt niet de oplossing voor alles maar een 20Gbit/s DDoS (dat was de vorige) is echt geen rocketscience tegenwoordig en je moet dat ook gewoon niet zelf willen oplossen.

De veel grote sites in NL doen het ook niet zelf, NU.nl maakt bijvoorbeeld gebruik van AWS en Office 365 voor hun email, Funda maakt gebruikt van Basefarm (https://www.basefarm.com/nl/services/ddos-bescherming) , Marktplaats maakt gebruik van het Ebay netwerk, 538 van AWS, Voetbalzone, Geenstijl en Dumpert van CloudFlare.

Tweakers kan toch ook gebruik maken van het netwerk van de Persgroep, die gebruiken namelijk deels Akamai om dit soort problemen op te lossen.

Kees is nu weer avonden bezig om dit op te lossen, er moeten investeringen komen, adverteerders tevreden gehouden worden

[ Voor 7% gewijzigd door GrooV op 11-07-2018 10:23 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

We hebben het hier wel over Jelle, maar is Jelle wel degene die de DDoS van afgelopen dagen heeft geïnitieerd? Aan de digitale schandpaal nagelen is een dingetje tegenwoordig.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Outerspace schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:20:
We hebben het hier wel over Jelle, maar is Jelle wel degene die de DDoS van afgelopen dagen heeft geïnitieerd? Aan de digitale schandpaal nagelen is een dingetje tegenwoordig.
Ik heb al een paar keer een topicrapport ingediend om persoonlijke flames / heksenjacht te voorkomen, maar de modjes laten het kennelijk dus toe. Ik ben ook niet blij met de DDOS, maar gelijk maar roepen dat iemand in elkaar geslagen mag worden of die en die er achter zit (zonder het zeker te weten) moeten we voorkomen en er bovenstaan - hoe vervelend de DDOS ook was. :X

[ Voor 22% gewijzigd door CyberMania op 11-07-2018 10:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SRich
Outerspace schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:20:
Volgens mij niet, want een of andere server admin poste gisternavond een naam(die ik niet neer gaat zetten) die niet overeen kwam met Jelle S. Begint trouwens wel met een J. Dus is zeker verstandig om geen vinger naar de vorige DDoSser te wijzen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
GrooV schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:18:
[...]

Sorry maar niemand zegt hier dat het voorkomen had kunnen worden. Ik zeg alleen dat je dit soort dingen moet uitbesteden maar omdat tweakers graag alles zelf host en zo min mogelijk gebruikt maakt van cloud diensten voor bijv. video is de hele site een complexe infrastructuur geworden.

Sites zoals voetbalzone die meer dan twee keer zo veel pageviews per maand halen draaien ook gewoon probleemloos achter een dienst zoals CloudFlare.

En CloudFlare is echt niet de oplossing voor alles maar een 20Gbit/s DDoS (dat was de vorige) is echt geen rocketscience tegenwoordig en je moet dat ook gewoon niet zelf willen oplossen.

De veel grote sites in NL doen het ook niet zelf, NU.nl maakt bijvoorbeeld gebruik van AWS en Office 365 voor hun email, Funda maakt gebruikt van Basefarm (https://www.basefarm.com/nl/services/ddos-bescherming) , Marktplaats maakt gebruik van het Ebay netwerk, 538 van AWS, Voetbalzone, Geenstijl en Dumpert van CloudFlare.

Tweakers kan toch ook gebruik maken van het netwerk van de Persgroep, die gebruiken namelijk deels Akamai om dit soort problemen op te lossen.

Kees is nu weer avonden bezig om dit op te lossen, er moeten investeringen komen, adverteerders tevreden gehouden worden
Klinkt goed, en dat doet Cloudflare gratis? Ook de aanpassingen etc. zet Cloudflare gratis over?
Zeker voor die DDoS bescherming zit je dan al gauw aan het Enterprise plan geprijst op 'request quote', betaal jij het? ;)
De beste stuurlui........

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:44

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Modbreak:Een heksenjact gaat hier dus niet gebeuren. Dus graag stoppen met speculeren over wie het gedaan heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrooV
RGAT schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:28:
[...]

Klinkt goed, en dat doet Cloudflare gratis? Ook de aanpassingen etc. zet Cloudflare gratis over?
Zeker voor die DDoS bescherming zit je dan al gauw aan het Enterprise plan geprijst op 'request quote', betaal jij het? ;)
De beste stuurlui........
Wat een klets weer, ik zeg ook niet dat het gratis is en dat je CF moet gebruiken. Dat is het nu toch ook niet of wel? Reageer gewoon inhoudelijk. Er zijn nu weer mensen de hele nacht bezig geweest, die moeten ook betaald worden (of is de tijd van kees niks waard volgens jou?).

Cloudflare Enterprise begint bij 5000 dollar per maand ja, dat klopt maar tweakers is onderdeel van de persgroep dus ze zouden bijvoorbeeld ook via de PG met Akamai kunnen samenwerken. En er zijn nog zat alternatieven (misschien voldoet CF Pro of Business wel).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Modbreak:En toch wordt er vrolijk verder gespeculeerd. We hebben alsnog het 1 en ander net moeten opschonen. Verdere speculaties gaan direct leiden tot een ban vanaf nu.

[ Voor 100% gewijzigd door Creepy op 11-07-2018 10:40 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:35

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Is het weer gaande?

Af en toe als ik een topic oid open krijg ik soms foutmeldingen of alleen een heleboel asci tekens....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:43
Hero of Time schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 22:30:
@tom.cx, vorige keer kwam de dader opscheppen op IRC. Denk niet dat dat nu weer het geval gaat zijn.
Ik denk toch dat je die ddos kneusjes overschat, in het veleden zijn ze toch allemaal gepakt door de meest domme fouten in hun ego :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

ACM schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:08:
Voor degenen die hier melden dat 'het forum werkt' of juist niet en 'de frontpage niet'.

Dat is een beetje een zinloze opmerking. We hosten ze namelijk beide op dezelfde infrastructuur en ze krijgen dezelfde serie ip's. Het kan echter wel zijn dat je voor gathering.tweakers.net een andere dns-response krijgt in dit soort situaties dan voor tweakers.net zelf.
Als je echter hetzelfde ip voor beide zou gebruiken, dan zouden beide dus wel of niet werken omdat domweg de specifieke verbinding dan niet werkt.
Toch was het bij mij regelmatig zo dat de ene wel werkte en de andere niet en omgekeerd. Tevens dat ze beide niet te bereiken waren. Dus om al die meldingen van verschillende users als "onzin" af te doen vind ik niet kies.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
GrooV schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:33:
[...]

Wat een klets weer, ik zeg ook niet dat het gratis is en dat je CF moet gebruiken. Dat is het nu toch ook niet of wel? Reageer gewoon inhoudelijk. Er zijn nu weer mensen de hele nacht bezig geweest, die moeten ook betaald worden (of is de tijd van kees niks waard volgens jou?).

Cloudflare Enterprise begint bij 5000 dollar per maand ja, dat klopt maar tweakers is onderdeel van de persgroep dus ze zouden bijvoorbeeld ook via de PG met Akamai kunnen samenwerken. En er zijn nog zat alternatieven (misschien voldoet CF Pro of Business wel).
De prijs is toch behoorlijk inhoudelijk? Dat er zat technische oplossingen zijn is leuk en aardig maar als het budget er niet is om jou en mij (niet betalende bezoekers) even 5000,- in de maand te laten kosten om enkele uurtjes downtime te besparen...
We kunnen allemaal aan de zijlijn staan en roepen dat het simpel is: gewoon geld er tegenaan smijten, echt geholpen is Tweakers niet, ik vermoed dat Kees ook wel van Cloudflare gehoord heeft, anders heeft hij er de afgelopen dagen wel naar geGoogled en zal het echt al lang en breed overwogen zijn :+
Ik zou zeggen: Tweakers koop eens een 1Tb/s verbinding naar AMS-IX en leg dan ook even een dedicated fiber naar mijn huis aub, ik wil dat deze gratis site 24/7 online is voor mij!
Bij nader inzien is een 1Tb/s verbinding belachelijk, da's een ware SPOF, dan maar 1Tb/s fibers leggen naar elke exchange in Europa!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
RGAT schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:54:
[...]

De prijs is toch behoorlijk inhoudelijk? Dat er zat technische oplossingen zijn is leuk en aardig maar als het budget er niet is om jou en mij (niet betalende bezoekers) even 5000,- in de maand te laten kosten om enkele uurtjes downtime te besparen...
We kunnen allemaal aan de zijlijn staan en roepen dat het simpel is: gewoon geld er tegenaan smijten, echt geholpen is Tweakers niet, ik vermoed dat Kees ook wel van Cloudflare gehoord heeft, anders heeft hij er de afgelopen dagen wel naar geGoogled en zal het echt al lang en breed overwogen zijn :+
Ik zou zeggen: Tweakers koop eens een 1Tb/s verbinding naar AMS-IX en leg dan ook even een dedicated fiber naar mijn huis aub, ik wil dat deze gratis site 24/7 online is voor mij!
Bij nader inzien is een 1Tb/s verbinding belachelijk, da's een ware SPOF, dan maar 1Tb/s fibers leggen naar elke exchange in Europa!
Zucht, het zou fijn zijn als je kon lezen, ik zeg toch ook niet dat je CF Enterprise moet nemen. En je gaat er nu van uit dat alles nu gratis is bij Tweakers, infra is nu ook een grote kosten post.

En je maakt je zelf ook nog een volstrekt belachelijk, een 1Tb/s verbinding naar de AMS-IX is niet eens mogelijk, 10x100GE wel wat dan weer meer dan 10x zo duur is als CF Enterprise... dus wat is je punt?

Neem een bak koffie en lees mijn vorige reacties een rustig door.

[ Voor 3% gewijzigd door GrooV op 11-07-2018 11:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:43
GrooV schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:00:
En je maakt je zelf ook nog een volstrekt belachelijk, een 1Tb/s verbinding naar de AMS-IX is niet eens mogelijk, 10x100GE wel wat dan weer meer dan 10x zo duur is als CF Enterprise... dus wat is je punt?
Het is bijna alsof het figuurlijk was om een punt te maken 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
GrooV schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:00:
[...]

Zucht, het zou fijn zijn als je kon lezen, ik zeg toch ook niet dat je CF Enterprise moet nemen.

Neem een bak koffie en lees mijn vorige reacties een rustig door.
1Tb/s is niet een optie? Wat gek ;) Lees de post dan eens door, cynisme droop van dat stuk af :)
Koffie hier al op, daardoor is het simpel te realiseren dat het budget er niet is, als het budget er was: had Tweakers dusdanige DDoS bescherming.
Wat wil je dan horen? De technische details van hoe je Cloudflare instelt? Typenummers van de juiste SFP+ modules? Dit alles is nogal irrelevant namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

PcDealer schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:54:
[...]

Toch was het bij mij regelmatig zo dat de ene wel werkte en de andere niet en omgekeerd. Tevens dat ze beide niet te bereiken waren. Dus om al die meldingen van verschillende users als "onzin" af te doen vind ik niet kies.
Zinloos is niet hetzelfde als onzin. Het is geen onzin want het is een vast te stellen feit, maar het is tevens zinloos omdat er technische redenen zijn waarom het zo (niet) werkt.

Zie de mededeling van ACM dus eerder als aansporing aan mensen hier om niet te blijven melden dat 1 van de 2 het doet en de ander niet. De discussiewaarde daarvan is afwezig en voegt ook op technisch vlak niets toe.

[ Voor 17% gewijzigd door dcm360 op 11-07-2018 11:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:08
memphis schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:53:
Is het weer gaande?

Af en toe als ik een topic oid open krijg ik soms foutmeldingen of alleen een heleboel asci tekens....
Nee, ons dev team is bezig met het releasen van het weergave refactor framework :) Ze zijn er al naar aan het kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Patriot

Fulltime #whatpulsert

PcDealer schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:54:
[...]

Hij deed niets af als onzin, onzin en zinloos zijn niet hetzelfde ;)

Overigens legde hij juist uit waarom het kon voorkomen dat de één welk bereikbaar was en de ander niet, dus dan nogmaals benadrukken dat het "wel" voorkwam is een beetje.. nouja, hè.

edit: Wat dcm360 zei dus :z

[ Voor 3% gewijzigd door Patriot op 11-07-2018 12:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
Ik had daar gisteravond ook ineens flink last van... had al even een tweetje gewaagd aan Tweakers, maar zo 's avonds laat lagen die al op één oor denk/hoop ik :) Blij dat alles weer begint te draaien zoals 't hoort, had gister net een topic gestart waar ik erg veel aan had, dus toen de site niet laadde begon ik even te zweten. Grappig dat we al zo digitaal-gewend zijn dat je dat soort dingen ook hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens kijken of het al opgelost is

edit; alleen de Atom86 locatie is nog plat te krijgen d:)b

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2018 12:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:36:

Ga anders even kijken wat nou precies je doelen zijn. Ik ben oprecht benieuwd wat je denkt te bereiken met een simpele DDOS.

Als je wil opvallen, zorg dan dat je serieus iets aanricht :+ een DDOS stelt niks voor en toont ook niks aan (zowel niet aan de kant van Tweakers, zowel niet betreft jouw 'kunde'), maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel :)

[ Voor 25% gewijzigd door Richh op 11-07-2018 13:02 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlazeMuis schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 07:59:
Vervelend ventje, helaas voor hem komen ze er vaak wel achter en wordt 'ie op een dag uit zijn bed getrokken door onze blauwe vrienden. Kan hij lekker van achter genomen worden in het hotel van justitie.
Hehe, mij gaan ze niet vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 14:32
Nog steeds last hier, dus blijkbaar nog steeds aan de gang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:33

Pablo

Rito pls

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:00:
[...]

ik hoop het ook niet voor je...

Wel apart dat je hier zo rond blijft hangen, om reacties te lezen... (denk ik)
Wat zijn je redenen hiervoor... voor de DDOS en waarom blijf je hier posten, als ik vragen mag ?

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-09 15:22
Hoogmoed komt voor de val.. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Negatieve aandacht is ook aandacht.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 20:15
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:00:
[...]

Totdat ze je wel gevonden hebben, en dat kan de politie in Nederland wel, dan ga je huilen en probeer je ze wijs te maken dat je niet wist dat het verboden was en dat je financiële schade aan het aanrichten was, helaas voor jou. Interpol zit achter veel aanbieders van die diensten aan, soms beheren ze de diensten zelfs nog even, ze komen er wel achter, vroeg of laat. Dat hoeft niet meteen deze week te zijn, maar kan ook 2 jaar later zijn. En dan heb jij een flink probleem, dan is het ineens niet zo leuk meer.

Ik hoop voor je dat je dan lekker in je kont genomen wordt, vergeet je zeepjes niet mee te nemen de gezamelijke douches in ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:53
Pablo schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:09:
[...]

ik hoop het ook niet voor je...

Wel apart dat je hier zo rond blijft hangen, om reacties te lezen... (denk ik)
Wat zijn je redenen hiervoor... voor de DDOS en waarom blijf je hier posten, als ik vragen mag ?
Hoop op erkenning? Gevoel van macht om een organisatie als tweakers plat te leggen? Ik vul maar wat in, schat zo in dat ie toch geen antwoord geeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• musiman
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Richh schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:53:
[...]

Ga anders even kijken wat nou precies je doelen zijn. Ik ben oprecht benieuwd wat je denkt te bereiken met een simpele DDOS.

Als je wil opvallen, zorg dan dat je serieus iets aanricht :+ een DDOS stelt niks voor en toont ook niks aan (zowel niet aan de kant van Tweakers, zowel niet betreft jouw 'kunde'), maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel :)
Sommige mensen denken dat ze hacken wanneer ze gewoon de meest lame manier van lastigvallen gebruiken: een domme ddos.

Duidelijk werk van een kind. Ik geef 'm hooguit 18, maar wss veel jonger. Totaal geen verantwoordelijkheidsbesef of wat ook. Geen idee wat voor schade hij aan het toebrengen is. Dit "geintje" kost gewoon mega veel geld en tijd, dat beter in mooie acties op tweakers.net had kunnen worden gestopt.

Make music, not war

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
musiman schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:11:
[...]

Sommige mensen denken dat ze hacken wanneer ze gewoon de meest lame manier van lastigvallen gebruiken: een domme ddos.
Precies dit dus. Daarom snap ik het ook niet :P

Laat staan dat het nut heeft om dat een tech-savvy website als Tweakers aan te vallen, waar een groot deel van de gebruikers begrijpt dat iedereen en zijn moeder dit kan 8)7 dan krijg je eigenlijk helemaal geen 'erkenning' als je het daarvoor doet. Laat staan dat je landelijke media-aandacht krijgt ofzoiets, iets wat je bij veel andere organisaties wellicht wel krijgt.

Ik snap dan ook echt z'n motief niet, of hij moet indd een kind zijn die gewoon niet alles op een rijtje heeft staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Richh op 11-07-2018 13:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Richh schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:14:
[...]

Precies dit dus. Daarom snap ik het ook niet :P

Laat staan dat het nut heeft om dat een tech-savvy website als Tweakers aan te vallen, waar een groot deel van de gebruikers begrijpt dat iedereen en zijn moeder dit kan 8)7 dan krijg je eigenlijk helemaal geen 'erkenning' als je het daarvoor doet. Laat staan dat je landelijke media-aandacht krijgt ofzoiets.

Ik snap dan ook echt z'n motief niet, of hij moet indd een kind zijn die gewoon niet alles op een rijtje heeft staan.
Het is natuurlijk wel stoer dat je voor 3 tientjes dé techsite van de benelux kunt neerhalen, eerlijk is eerlijk.
@ACM Kortom, we hebben onze omgeving al zoveel mogelijk redundant en met overcapaciteit ingericht. Maar dat zegt nog niet dat dat genoeg is om ddos aanvallen af te slaan. Daar heb je veelal weer hele andere technieken voor nodig. Bijvoorbeeld CDN's die dat tegelijkertijd voor je afslaan zoals Cloudflare en Akamai of partijen waar al je verkeer langs gerouteerd wordt en dan het ddos-gebeuren eruit filteren (dus effectief een hele grote firewall vormen).

Maar dan heb je het al gauw over duizenden euro's per maand en afhankelijk van de oplossing tot wel honderden manuren om dat goed in te richten.
Het down zijn kost ook geld, aangezien er niets wordt verdiend. Kan je tijdens een ddos niet overgaan op een whitelist systeem waarbij alleen alle IP-adressen van de accounts met meer dan 1000 karma nog kunnen connecten?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• musiman
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Frozen schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:20:
[...]

Kan je tijdens een ddos niet overgaan op een whitelist systeem waarbij alleen alle IP-adressen van de accounts met meer dan 1000 karma nog kunnen connecten?
* musiman checkt zijn karma...
Karma 43.200

Uhhh.. ja. Dat is een goed idee! :)

Make music, not war

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anpat
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-08 08:56
[...]

Het is natuurlijk wel stoer dat je voor 3 tientjes dé techsite van de benelux kunt neerhalen, eerlijk is eerlijk.

[...]

Het down zijn kost ook geld, aangezien er niets wordt verdiend. Kan je tijdens een ddos niet overgaan op een whitelist systeem waarbij alleen alle IP-adressen van de accounts met meer dan 1000 karma nog kunnen connecten?
Dan moeten wel alle IP´s bijgehouden worden vanwaar je inlogt: Werk, Thuis, Smartphone, Tablet met 4G kaartje... Lijkt me lastig :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

anpat schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:22:
[...]

Dan moeten wel alle IP´s bijgehouden worden vanwaar je inlogt: Werk, Thuis, Smartphone, Tablet met 4G kaartje... Lijkt me lastig :'(
Ik denk dat tweakers die lijsten wel heeft ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:53

MadEgg

Tux is lievvv

Richh schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:14:
[...]

Dat. Het is vast een jongen van een jaar of 14-16, met de fysieke capaciteit van een bak kwark, mentaal nog net capabel genoeg om enkele webformulieren in te vullen om de DDOS-capaciteiten in te huren en om tor aan te slingeren. Maar niet bijster intelligent aangezien hij duidelijk de consequenties van zijn acties niet overziet. Hij wordt vast gepest op school, voelt zich in het echte leven miskend en compenseert daarvoor op deze manier in de hoop stoer gevonden te worden. Hij bereikt in ieder geval dat er over hem gepraat wordt.

Triest geval. Ik wil hem van harte aanbevelen om ten eerste professionele psychische hulp in te roepen en daarnaast het er natuurlijk ook goed met zijn ouders over te hebben.

Tja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:07
[...]

[...]

Leuk idee maar dat helpt alleen als je het getal niet bekent maakt. Anders kan iemand eerst het benodigde karma verdienen en dan los gaan..... :/

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
anpat schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:22:
Smartphone, Tablet met 4G kaartje
En dat IP-adres wisselt regelmatig, plus dat zo'n 4G-ip volgens mij door meerdere devices gedeeld kan worden.

Desalniettemin kan het best een goede oplossing zijn :)
HKLM_ schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:23:
[...]

Leuk idee maar dat helpt alleen als je het getal niet bekent maakt. Anders kan iemand eerst het benodigde karma verdienen en dan los gaan..... :/
Een DDOS veroorzaak je niet vanaf 1 IP ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Richh op 11-07-2018 13:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

HKLM_ schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:23:
[...]

Het leuke is, tegen de tijd dat iemand die hoeveelheid karma heeft is hij dusdanig vaak geconnect met Tweakers dat er vast wel iets nuttigs uit te halen valt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-09 19:08
En dan wordt de IP-filter-server geDDOSt. ;)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

[...]

Dat klinkt als high-level oplossing misschien leuk, maar de vraag is hoe je dat gaat bouwen. Als eerste moet je vaststellen welke ip's bij welke gebruikers horen (als ik een beetje enthousiast bezig ben kan ik er sowieso al 10 op 1 dag gebruiken om op tweakers te raken). Daarna moet je die waslijst in een router zie te proppen, welke vervolgens ruim binnen een milliseconde moet bepalen of een pakketje door mag of niet. Er zitten wel wat uitdagingen aan dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

dcm360 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:25:
[...]

Dat klinkt als high-level oplossing misschien leuk, maar de vraag is hoe je dat gaat bouwen. Als eerste moet je vaststellen welke ip's bij welke gebruikers horen (als ik een beetje enthousiast bezig ben kan ik er sowieso al 10 op 1 dag gebruiken om op tweakers te raken). Daarna moet je die waslijst in een router zie te proppen, welke vervolgens ruim binnen een milliseconde moet bepalen of een pakketje door mag of niet. Er zitten wel wat uitdagingen aan dus :)
Tja... maar downtime kost ook geld en reputatie. :)

[Ik ben overigens geen webdevver, dus ik heb geen enkel idee waarover ik praat. Ik draag alleen maar mijn gedachtes aan]

[ Voor 9% gewijzigd door Frozen op 11-07-2018 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Sowieso is het allemaal afhankelijk van waar je dat verkeer kunt droppen. Als dat te laat is dan is de pijp al vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Frozen schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:26:
[...]

Tja... maar downtime kost ook geld en reputatie. :)

[Ik ben overigens geen webdevver, dus ik heb geen enkel idee waarover ik praat. Ik draag alleen maar mijn gedachtes aan]
En toch doet Tweakers het al beter dan de gemiddelde bank, als we het over kosten van downtime en reputatieverlies hebben ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Het beste is niet op dit topic te reageren (Okay, ik doet dit nu ook).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• __fred__
Eén van de meest gebruikte attacks op dit moment is een memcached amplification attack (aardig uitgelegd door Cloudflare zelf), waarbij een kwetsbare memcached via simpele UDP source address spoofing (je eigen IP in een UDP pakket veranderen door het adres van je doelwit) het retourverkeer terugstuurt naar het doelwit.

Proces ziet er dan alsvolgt uit:
  1. Aanvaller doet een gespoofd http request voor een dikke file naar een memcached server via HTTP over UDP, met daarin het adres van het doelwit, de request is maar enkele bytes
  2. Memcached doet een dikke response (kilo of megabytes.) via UDP naar het gespoofde IP-adres.
  3. Aanvaller ziet het licht uitgaan bij het doelwit
Het is dus niet zo handig dat er circa 80K "UDP open" memcached servers inzichtelijk gemaakt zijn die kwetsbaar zijn voor dit type aanval (TCP is lastiger te spoofen vanwege session state) en daarnaast moet de aanvaller wel een netwerk vinden vanwaar ie gespoofd UDP verkeer mag versturen (onze routers hier filteren subiet UDP uit dat niet verstuurd wordt met een geldig IP uit onze range), maar echt ingewikkeld is het niet.

De verkeersstromen die dit genereert zijn zo lomp dat je firewall wellicht niet eens toekomt aan stateful inspection omdat je complete verbinding al dichtzit en dan moet je gaan coördineren met je providers / peers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 17:28
[...]

[...]

Liever niet, ik kom hier dagelijks maar reageer niet zoveel dus niet genoeg Karma :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Laatst online: 04-09 14:23
@Jumpman : Uiteindelijk maakt het niet uit - hij gaat wel door totdat hij zijn 'erkenning' krijgt - welke dat ook mag zijn. Daarnaast zullen mensen toch nieuwsgierig zijn naar de beweegredenen en deze vragen gaan stellen.

Maar zolang hij dusdanig typerend reageert zoals hij nu doet (geen inhoudelijke reacties, alleen maar een beetje opscheppen), is het inderdaad het beste om gewoon geen dialoog met hem te zoeken :)

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

_BladE2k_ schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:39:
@Jumpman : Uiteindelijk maakt het niet uit - hij gaat wel door totdat hij zijn 'erkenning' krijgt - welke dat ook mag zijn. Daarnaast zullen mensen toch nieuwsgierig zijn naar de beweegredenen en deze vragen gaan stellen.

Maar zolang hij dusdanig typerend reageert zoals hij nu doet (geen inhoudelijke reacties, alleen maar een beetje opscheppen), is het inderdaad het beste om gewoon geen dialoog met hem te zoeken :)
Áls hij het al is. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _BladE2k_
Ja, als et een copycat is, dan rest ik my case 8)7

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:28
Ik zit in Luxembourg en inderdaad af en toe dan is de site niet benaderbaar.

Hopelijk wordt het snel opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

_BladE2k_ schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:39:
@JumpmanMaar zolang hij dusdanig typerend reageert zoals hij nu doet (geen inhoudelijke reacties, alleen maar een beetje opscheppen), is het inderdaad het beste om gewoon geen dialoog met hem te zoeken :)
Of je geeft hem wat hij wilt en nodigt uit tot het delen van meer informatie. Wellicht wel informatie die behulpzaam is bij het opsporen.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _BladE2k_
JDVB schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:46:
[...]
Of je geeft hem wat hij wilt en nodigt uit tot het delen van meer informatie. Wellicht wel informatie die behulpzaam is bij het opsporen.
Dan doe je de aanname dat hij eisen heeft. Die zijn in elk geval:
- Of niet realistisch
- Of niet aanwezig

In het eerste neigt het dan naar afpersing of variaties ervan, in het laatste - in het geval van de wens van erkenning in welke vorm dan ook - zal er nooit genoeg komen. Onder aan de streep is dus het negeren het beste :)

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:36:

Ik ga er even vanuit dat jij daadwerkelijk de ddosser bent.
Zou je ons misschien kunnen vertellen wat je beweegreden is en waarom je de tijden kiest die je doet?

En zijn er nog andere doelwitten?

Ben eigenlijk zeer benieuwd :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

_BladE2k_ schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:54:
[...]

Dan doe je de aanname dat hij eisen heeft. Die zijn in elk geval:
- Of niet realistisch
- Of niet aanwezig

In het eerste neigt het dan naar afpersing of variaties ervan, in het laatste - in het geval van de wens van erkenning in welke vorm dan ook - zal er nooit genoeg komen. Onder aan de streep is dus het negeren het beste :)
Erkenning, roem, eer, dat soort dingen?

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:56
Is er een verband met die aanval en dat nu plots Chrome het forum wil vertalen van 'wit-Russisch' naar 'Nederlands' ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vgf0QPTBFCoWcavcdUEMslDU/thumb.jpg
(Ik hoop dat er gewoon niemand kwaad is omdat hun favoriete voetbalploeg heeft verloren :X )

edit : plus een instant duimpje van een zeker 'torddos' op al de reacties... Hopelijk zoeken de mods dat rap uit wie die persoon is...

[ Voor 15% gewijzigd door Boermansjo op 11-07-2018 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kecin schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:03:
[...]

Ik ga er even vanuit dat jij daadwerkelijk de ddosser bent.
Zou je ons misschien kunnen vertellen wat je beweegreden is en waarom je de tijden kiest die je doet?

En zijn er nog andere doelwitten?

Ben eigenlijk zeer benieuwd :).
>> Zou je ons misschien kunnen vertellen wat je beweegreden is en waarom je de tijden kiest die je doet?
dat tweakers niet moet gaan doen alsof ze betere ddos beveiliging hebben dan de banken aldus kees op reddit (https://old.reddit.com/r/...eten_het_op_orde/dtvrkit/)

>> En zijn er nog andere doelwitten?
ja, maandagavond NOS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
Kecin schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:03:
[...]

Alsof er ook maar één goede reden bestaat om een DDOS uit te voeren op een onschuldige consumentensite als T.net. |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DanielG
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 15:36

DanielG

i = 0x5f3759df - (i>>1); ☠₧ℳ🀪❣

klinkt meer als Tarddos

http://xyproblem.info/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:12:
[...]

>> Zou je ons misschien kunnen vertellen wat je beweegreden is en waarom je de tijden kiest die je doet?
dat tweakers niet moet gaan doen alsof ze betere ddos beveiliging hebben dan de banken aldus kees op reddit (https://old.reddit.com/r/...eten_het_op_orde/dtvrkit/)

ja, maandagavond NOS
maar inmiddels lijkt het erop dat het dus niet meer werkt (je ddos) en om nu te zeggen dat ze zo erg verstoord zijn als de banken eerst waren.. not really..

so far is het in mijn ogen nog steeds

torddos 0 tweakers 1

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:33

Pablo

Rito pls

[...]

ja, maandagavond NOS
Het verhaal en de reactie van Kees gaat wel wat verder.
Je laat hier 1 reactie zien, maar als je het hele draadje verder lees geeft Kees ook nog andere reacties, waaronder deze hieronder

https://old.reddit.com/r/thenetherlands/comments/7vupsu/verdachte_ddosaanvallen_banken_moeten_het_op_orde/dtvzqju/

Het lijkt erg sterk dat we wederom met dezelfde dader hebben..
Nu heb ik hier geen enkel bewijs voor, alleen een onderbuik gevoel

[ Voor 7% gewijzigd door Pablo op 11-07-2018 14:20 ]

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:20
AjDuLion schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:19:
[...]

maar inmiddels lijkt het erop dat het dus niet meer werkt (je ddos) en om nu te zeggen dat ze zo erg verstoord zijn als de banken eerst waren.. not really..

so far is het in mijn ogen nog steeds

torsos 0 tweakers 1
geef die mafkees nou geen extra aandacht ><

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 20:15
Dat zijn het vaak ook hé. Zulke mensen hebben niks in hun leven bereikt, kunnen niks. Alleen een beetje stoer doen op het internet. Geweldig als je zo'n leven hebt, ben echt jaloers hoe stoer je kan zijn als je websites offline haalt via aanbieders wat je weer van je zakgeld koopt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Lekker al die storingen. :|
Wederom weer geen bericht, maargoed ben er nu wel klaar mee en wacht wel dat het is afgelopen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41

br00ky

Moderator Harde Waren
@Kees, na iedere post of (mod)edit krijg ik onderstaande melding. Heeft dit ook met de ddos van doen?
Er is iets fout gegaan
Er is iets erg fout gegaan. We zijn er waarschijnlijk al druk mee bezig!
/edit: net nu ik dit postte natuurlijk weer niet.

[ Voor 11% gewijzigd door br00ky op 11-07-2018 14:23 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

[...]

ja, maandagavond NOS
Dus omdat de McDonalds zegt dat hun hamburgers beter zijn dan die van Burger King manipuleer je de hamburgersaus van McDonalds door er sambal doorheen te doen? Okeuu :r

Een gemiddeld mens denkt: TROLOLOL, dan eet ik toch lekker geen hamburgertje meer bij de McDonalds. :) Maarja, doe lekker waar je gelukkig van wordt. Ik heb nog wel een tip voor je, als je daadwerkelijk niet zo lekker in je vel zit kan het helpen om te gaan sporten. Ik weet dat de drempel erg hoog is maar daarna krijg je een enorme shitload aan endorfines die door je aderen stromen. Daar ga je je lekkerder door voelen dan door een DDOS en je blijft nog eens gezond ook! Als je gezond bent ben je aantrekkelijker voor vrouwen -> vriendin -> sexytime, noem het maar op. Dan begint het leven pas echt! :)

Groetjes,
Frozen

[ Voor 25% gewijzigd door Frozen op 11-07-2018 14:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
AjDuLion schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:19:
[...]

Nou de website heeft er wel twee dagen last van gehad, dus ik vond het wel erg storend. Ik heb liever een storing bij de bank dan op T.net website.

[ Voor 7% gewijzigd door CyberMania op 11-07-2018 14:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:13
Ach, laat hem toch spelen , kan hij straks weer voor het hekje staan met krokodillentranen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
CyberMania schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:25:
[...]

Nou de website heeft er wel twee dagen last van gehad, dus ik vond het wel erg storend. Ik heb liever een storing bij de bank dan op T.net website.
ik persoonlijk ben erachter gekomen dat mijn planten meer water nodig had en de stoffer wat vaker gebruikt moest worden.. plus minder spullen gekocht/verkocht op V&A dus vooralsnog een besparing :+

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
AjDuLion schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:26:
[...]

ik persoonlijk ben erachter gekomen dat mijn planten meer water nodig had en de stoffer wat vaker gebruikt moest worden.. plus minder spullen gekocht/verkocht op V&A dus vooralsnog een besparing :+
Laat ik maar niet roepen waar ik naar uitgeweken ben gister, dan ligt dat straks ook plat ;-)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:08

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
[...]

ja, maandagavond NOS
Alleen maar tweakers en de nos? Heb je niet eens een bank erbij genomen om te kunnen vergelijken?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Richh
[...]

8)7 8)7 8)7 8)7

Kees !== Tweakers. Ga lekker Kees DDOSsen als je een punt wil maken :+

Maarehh, beste Kees zegt dus letterlijk
Onze beveiligingsmaatregelen zijn niet perse 'de beste'
En dan kan je je nog afvragen of 'de beste', een 100% bescherming biedt. Lijkt me sterk. Je stelling is hier al invalide.
Over (de meeste) banken kan ik wel kort zijn, die gebruiken inderdaad niet de beveiliging die wij geimplementeerd hebben en blijven daardoor kwetsbaar voor dit soort aanvallen.
Wat zegt hij hier nou eigenlijk? Jij leest dit heel anders dan dat het (denk ik) bedoeld is. Als de ene website al faalt na 100 requests, en Tweakers faalt na 150 requests, dan is Tweakers dus 'beter'. Niemand van Tweakers heeft ooit geclaimd dat de zooi 100% DDOS bestendigd is (wat ik tamelijk onmogelijk acht, laat staan überhaupt nuttig, laat staan opwegen tegen de kosten).

En zelfs dan nog. Waarom moet Tweakers dat niet doen dan? Wie maakt jou het bepalende persoon om erop te handelen?
Waarom zit het jou dwars 8)7 al zegt Kees dat hij een pik van 50 centimeter heeft, ik hoef geen bewijs te zien dat het niet klopt hoor 8)7 /care.

Maar anyhow, als dit serieus je beweegreden is: maak je school af en let extra op bij de lessen 'begrijpend lezen'. Kan je een hoop ellende mee uitsparen.
Of ga eerst eens een discussie aan voordat je erop handelt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Richh op 11-07-2018 14:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Kees schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:28:
[...]

Alleen maar tweakers en de nos? Heb je niet eens een bank erbij genomen om te kunnen vergelijken?
Het moet niet te duur worden natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

[...]

Ja! Doe Tweakers en dan ook een grote bank zoals ING @Verwijderd en laat even weten welke er beter was. Misschien ook even de website van de Persgroep erbij pakken zodat ze weten dat er meer geld moet naar Tweakers om de DDOS protectie te versterken! :)

Kortom:
1. Tweakers
2. ING
3. Persgroep!

Veel succes en plezier. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:28
Een bank kan je tegenwoordig altijd wel DDoSsen.

hij moet eens een bedrijf als Google of Apple / Microsoft ddossen. Misschien dat hij dan erkenning krijgt van WOW je hebt onze superieure servers kapoet gemacht.

Jetz mussen wir sie Bezhalen!!!!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HKLM_
Waarom heeft die dude hier nog een account eigenlijk actief blokken die hap

Cloud ☁️

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het is mij alleen nog steeds niet duidelijk waarom er geen kort bericht op de frontpage gekomen is.

Dat verbaasde mij op avond 1 al vanwege de lange downtime maar nu eigenlijk helemaal. Geen aandacht aan geven is wat mij betreft een beetje een kul reden, het gebeurd en is daarom alleen al nieuws. Dat de prioriteit op het oplossen ligt is uiteraard begrijpelijk.

Maar een kort bericht 'we hebben last van een ddos, werken hard om het op te lossen, later meer. Update: ook vanavond weer.' dat had er best vanaf gekund. Juist als tech(nieuws)site en onderdeel van de Persgroep past het niet om dit te negeren. En wel enkel via een extern platform als Twitter berichten is dan best gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Tuurlijk wel, ABN amro, ING en rabobank gingen niet plat. Bunq ging wel plat.
Frozen schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:30:
[...]

Ja! Doe Tweakers en dan ook een grote bank zoals ING @Verwijderd en laat even weten welke er beter was. Misschien ook even de website van de Persgroep erbij pakken zodat ze weten dat er meer geld moet naar Tweakers om de DDOS protectie te versterken! :)

Kortom:
1. Tweakers
2. ING
3. Persgroep!

Veel succes en plezier. _O-
Persgroep gebruikt Akamai ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:33:
[...]

Tuurlijk wel, ABN amro, ING en rabobank gingen niet plat. Bunq ging wel plat.
Ach, ze leren er alleen maar van. Bunq heeft nu ook wat maatregelen in place volgens mij!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:34:
[...]

Ach, ze leren er alleen maar van. Bunq heeft nu ook wat maatregelen in place volgens mij!
Nope, weer plat nu (de website)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:34:
[...]

De app gelukkig niet! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

HKLM_ schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:31:
Is makkelijker zoeken in de logs als hij reageert. Zie het maar als vissen ;)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Mijn persoonlijke mening is dat er nu wel een slotje op dit topic mag.

Speelkwartier is over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Is ook zo plat, zelfde infra

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 17:34

DJVG

Gewoon DJVG

Ik heb even een paar pagina's gelezen en als iemand die werkt bij Cloudflare wil ik toch zeggen dat we unmetered DDoS protectie bieden voor alle klanten (ook gratis): https://blog.cloudflare.com/unmetered-mitigation/ .
Voor meer functionaliteit en andere lagen van protectie zijn er meerdere plans mogelijk. Jullie kunnen altijd eens contact opnemen om de mogelijkheden te bekijken.

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:34:
[...]

Is dat die bank die gratis begon om klanten te lokken en daarna de prijs naar 8 euro tilde ;w

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Technomania schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:36:
Mijn persoonlijke mening is dat er nu wel een slotje op dit topic mag.

Speelkwartier is over.
Ach die jongen heeft zich opgewonden over een comment die hij verkeerd begrepen heeft op Reddit en daarna 5 maanden :') zijn best gedaan om uit te vogelen hoe je een DDoS opzet, prachtig dit!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
DJVG schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:37:
Ik heb even een paar pagina's gelezen en als iemand die werkt bij Cloudflare wil ik toch zeggen dat we unmetered DDoS protectie bieden voor alle klanten (ook gratis): https://blog.cloudflare.com/unmetered-mitigation/ .
Voor meer functionaliteit en andere lagen van protectie zijn er meerdere plans mogelijk. Jullie kunnen altijd eens contact opnemen om de mogelijkheden te bekijken.
Ja, heb het een tijd op een website van een klant gebruikt die heel veel DDOS verkeer kreeg van dieren activisten. Fijn spul dat CloudFlare :) Het hielp ons enorm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
RGAT schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:37:
[...]

Ach die jongen heeft zich opgewonden over een comment die hij verkeerd begrepen heeft op Reddit en daarna 5 maanden :') zijn best gedaan om uit te vogelen hoe je een DDoS opzet, prachtig dit!
Haha, ik vind het ook wel leuk om te volgen.. :) De frontpage heeft alleen maar bagger nieuws of veel te laat (zelfs nu.nl is 100000000x sneller) en het forum heeft ook maar zoveel interessante topics om te volgen..

[ Voor 3% gewijzigd door Maaark op 11-07-2018 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
HKLM_ schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:31:
Ik vermoed in de hoop dat torddos een foutje maakt en per ongeluk informatie vrijgeeft in zijn request headers of dat ie een gepersonaliseerde link volgt in een niet tor browser en op die manier per ongeluk zijn IP lekt. En dan zijn dit de meest obvious fouten die iemand kan maken, en die de vorige keer ook gemaakt is (lees maar eens het verhaal over hoe de vorige DDosser is ontmaskerd terug.)
Ik zal verder niet uitweiden over nog andere methodes om iemand op te sporen, maar bij ons op kantoor is het tot nu toe ook altijd nog gelukt om anonieme abuse te achterhalen, het risico op fouten maken tegen een heel team van techneuten is gewoon erg groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
sambalbaj schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:33:
[..]

En wel enkel via een extern platform als Twitter berichten is dan best gek.
Op Twitter is gisteren en vandaag ook geen bericht verschenen helaas.

Ik weet niet of we hier meteen de schuldige kunnen aanwijzen lijkt me, je moet wel genoeg bewijs hebben.
Een log zeg ook niet altijd veel, er zijn op zo'n moment ook meerdere requests van valide gebruikers die gewoon op de site willen komen.

Deed T.net niet al standaard gebruikers blokkeren buiten de EU ofzoiets? Of zijn de aanvallen van NL botnets?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HKLM_
HollowGamer schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:42:
[...]

Op Twitter is gisteren en vandaag ook geen bericht verschenen helaas.

Ik weet niet of we hier meteen de schuldige kunnen aanwijzen lijkt me, je moet wel genoeg bewijs hebben.
Een log zeg ook niet altijd veel, er zijn op zo'n moment ook meerdere requests van valide gebruikers die gewoon op de site willen komen.

Deed T.net niet al standaard gebruikers blokkeren buiten de EU ofzoiets? Of zijn de aanvallen van NL botnets?
plan: Ddos-aanvallen maakten Tweakers maandag- en dinsdagavond onbereikbaar

Cloud ☁️

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• WoutF
  • Laatst online: 11-09 19:47

WoutF

Hoofdredacteur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SRich
__fred__ schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:40:
[...]

Ik vermoed in de hoop dat torddos een foutje maakt en per ongeluk informatie vrijgeeft in zijn request headers of dat ie een gepersonaliseerde link volgt in een niet tor browser en op die manier per ongeluk zijn IP lekt. En dan zijn dit de meest obvious fouten die iemand kan maken, en die de vorige keer ook gemaakt is (lees maar eens het verhaal over hoe de vorige DDosser is ontmaskerd terug.)
Ik zal verder niet uitweiden over nog andere methodes om iemand op te sporen, maar bij ons op kantoor is het tot nu toe ook altijd nog gelukt om anonieme abuse te achterhalen, het risico op fouten maken tegen een heel team van techneuten is gewoon erg groot.
Precies, ik trouwens wel het idee dat @Kees weet wie het is.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste