Storing gehad?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 18:49:
[...]

;), hoop voor ze dat het voor vanavond opgelost is
Je hebt gewonnen. Mogen we nu gewoon weer Tweakers terug? Ik hou niet van voetbal kijken, ik zit liever op de site! Het begint nu wel irritant te worden.

[ Voor 6% gewijzigd door CyberMania op 10-07-2018 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:59

SomerenV

It's something!

Tweakers zelf doet het nu nog steeds niet. Forum werkt wel (maar iets trager). Maar dat blijkt wel uit het feit dat ik dit nu kan plaatsen :+ Kansloos volk dat dit soort shit doet mag van mij ergens in een donker putje verdwijnen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:58

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dacht dat ik de enige was, maar gelukkig dus niet.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Kan je niet ff je moeder gaan pesten :(

Het grote adblocking topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:24

Fiber

Beaches are for storming.

Waarom is zoiets mogelijk en kan dit blijkbaar gebeuren? Zou toch niet mogelijk moeten zijn bij een grote, prijswinnende website? Valt me toch tegen van Tweakers. Moeten we een collecte gaan houden voor betere hardware? Snellere servers? Dikkere internetpijp? Back-up site wellicht? Betere firewall? Paar slimme nieuwe devvers...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

SRich schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:28:
[...]

Laat hem maar joh...

*snip*
Ik hoop wel voor z'n moeder dat hij al meerderjarig is, anders zit zij straks dat ze de boete en de schade voor hem moet betalen.

[ Voor 7% gewijzigd door Creepy op 11-07-2018 10:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Ach, eindelijk een excuus om het Tweakers magazine te gaan lezen :)

/dev/null

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Wat een triest figuur is degene die dit uitvoert. Wat denk je er nou serieus mee te bereiken? Natuurlijk, leuk al die aandacht, maar is dat alles? Misschien je vrije tijd eens besteden aan een normale bijbaan... (ik ga er vanuit dat je nog op school zit en dus geen volwaardige baan kan hebben van 40 uur)

Jammer dat dit bij Tweakers moet gebeuren, ik denk toch dat er genoeg sites te DDoS'en zijn waarbij het meer impact zal hebben, maar waarschijnlijk is dit snotjong daar niet goed genoeg voor.. Als het dezelfde is als bij de eerste keren heb ik natuurlijk niks gezegd (Bunq etc..). Als de grote Nederlandse banken plat zouden liggen is dat een groter probleem dan als Tweakers plat ligt, maargoed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zijn jullie niet Frankrijk - België aan het kijken?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Fiber schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:31:
Waarom is zoiets mogelijk en kan dit blijkbaar gebeuren? Zou toch niet mogelijk moeten zijn bij een grote, prijswinnende website? Valt me toch tegen van Tweakers. Moeten we een collecte gaan houden voor betere hardware? Snellere servers? Dikkere internetpijp? Back-up site wellicht? Betere firewall? Paar slimme nieuwe devvers...? O-)
Er valt wat aan te doen, maar het hangt er allemaal erg vanaf. Tegen sommige dingen kun je niets doen. Niet omdat het bij tweakers ligt, maar de pijplijn er voor.

Overigens is dit wel een interessant om een beetje een beeld te krijgen van hoe en wat:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 22:45
Gabber henk leg eens uut hoe dossies werke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
[...]

Nee, dit helpt.. ;)
Gewoon “mode ignore”

Hoe meer reacties, de groter zijn ego..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:24

Fiber

Beaches are for storming.

Gropah schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:36:
[...]

Er valt wat aan te doen, maar het hangt er allemaal erg vanaf. Tegen sommige dingen kun je niets doen. Niet omdat het bij tweakers ligt, maar de pijplijn er voor...
En dan kun je geen andere pijplijn nemen? Of een dikkere? Of een slimmere? Of twee? Of drie? Of een virtuele pijplijn in de cloud bij Amazon, Azure, etc...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Fiber schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:43:
[...]

En dan kun je geen andere pijplijn nemen? Of een dikkere? Of een slimmere? Of twee? Of drie? Of een virtuele pijplijn in de cloud bij Amazon, Azure, etc...? O-)
Wederom, tot beperkte hoogte, afhankelijk van wat dieper is: je portomonnee of je wil om online te blijven.

Cloudflare is er erg bekend mee, maar das natuurlijk niet gratis, en je introduceert een externe afhankelijkheid, een connectie met een amerikaans bedrijf, allemaal afwegingen en ik vind het niet raar als tweakers er voor kiest om op een gegeven moment te zeggen: nu is het goed genoeg.

Overigens, in deze blogs van cloudflare en resp. apnic over de problemen met het online houden van 1.1.1.1 omdat sommige netwerk apparatuur het misbruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:15

FlashBang

Hoi.

Is dit weer diezelfde DDoS verslaafde waarvan we de naam vast niet mogen zeggen? Kan die niet weer teruggezet worden in een kooitje?

[ Voor 4% gewijzigd door Creepy op 11-07-2018 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:19
Op mijn mobiel werkt Tweakers gewoon niet. Op PC kom ik er heeeeeeel langzaam op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tom.cx
  • Laatst online: 25-07 15:06
Blij dat het forum het gewoon wel doet. Maar zo jammer dit. Iemand zit hier nu wel echt dik te kicken op het offline halen van de site. Hoop echt dat Kees gewoon een foutje tegen komt in een weblog. Net als de vorige keer.

Weet niet zo snel een andere plek om informatie op te snuiven :-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noon1
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-09 17:09
Gister avond had ik ook al last om op twn te komen, onhandig als je net met vraag en aanbod bezig bent.
Dan maar wat uitstel, het is niet anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@tom.cx, vorige keer kwam de dader opscheppen op IRC. Denk niet dat dat nu weer het geval gaat zijn.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Gropah schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:49:
[...]

Wederom, tot beperkte hoogte, afhankelijk van wat dieper is: je portomonnee of je wil om online te blijven.

Cloudflare is er erg bekend mee, maar das natuurlijk niet gratis, en je introduceert een externe afhankelijkheid, een connectie met een amerikaans bedrijf, allemaal afwegingen en ik vind het niet raar als tweakers er voor kiest om op een gegeven moment te zeggen: nu is het goed genoeg.

Overigens, in deze blogs van cloudflare en resp. apnic over de problemen met het online houden van 1.1.1.1 omdat sommige netwerk apparatuur het misbruiken.
Maar wat doet Atom86 dan precies, waar Tweakers zijn verkeer regelmatig naar routeert?
Wederom lag de boel weer gedurende paar uur plat. :/

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tom.cx
AW_Bos schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 22:33:
[...]

Maar wat doet Atom86 dan precies, waar Tweakers zijn verkeer regelmatig naar routeert?
Een uur? Het gathering.tweakers.net werkt maar tweakers.net is nog steeds down. Bij mij tenminste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

AW_Bos schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 22:33:
[...]

Atom86 levert netwerken tussen datacenters en diensten daar omheen. Je zou het een ISP voor ISP's kunnen noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

dcm360 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 22:38:
[...]

Atom86 levert netwerken tussen datacenters en diensten daar omheen. Je zou het een ISP voor ISP's kunnen noemen.
Maar wat zou het nut kunnen zijn dat een traceroute verschillend naar het hoofd-IP van tweakers gaat, of naar een Atom86 IP-range? Biedt Atom86 soms een soort Ddos-defense op de AMS-IX?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gropah schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:49:
[...]
Is het niet gewoon mogelijk al het verkeer van buiten NL even te routen naar /dev/null? Ik neem aan dat de meeste DDOS bots of verkeer uit een of ander vaag land komt (of een bunker in NL).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CyberMania
Het lijkt erop dat dit keer de Tweakers.net technologie zelf op de proef wordt gesteld :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 22:44:
[...]

Is het niet gewoon mogelijk al het verkeer van buiten NL even te routen naar /dev/null? Ik neem aan dat de meeste DDOS bots of verkeer uit een of ander vaag land komt (of een bunker in NL).
Ik denk dat Kees al druk bezig is met het afvangen van de aanval. GoT is soms niet helemaal responsief, maar het is iig iets en laat ook zien dat hij bezig is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 22:44:
[...]

Je hebt ook amplifactie-attacks. Daar heb je echt geen heel botnet nodig.
Lees ook eens: https://www.cloudflare.co...mplification-ddos-attack/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

AW_Bos schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 22:41:
[...]

Maar wat zou het nut kunnen zijn dat een traceroute verschillend naar het hoofd-IP van tweakers gaat, of naar een Atom86 IP-range? Biedt Atom86 soms een soort Ddos-defense op de AMS-IX?
Niet dat ze zelf vertellen op hun website. Ze doen wel aan colocatie, dus het ziet er meer naar uit dat ze gewoon de tweede provider van Tweakers zijn (want Tweakers heeft 2 locaties met servers). Wellicht stond het ook in de aankondiging van dat project?

edit: Volgens reviews: Tweakers.net-serverbeheer: Phoenix zit ik er in de buurt. Tweakers huurt een rack zonder verbinding, en koopt los de verbinding in. Dat soort diensten biedt Atom86 aan, dus Atom86 is de ISP voor Tweakers op de backuplocatie.

[ Voor 24% gewijzigd door dcm360 op 10-07-2018 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberMania schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:21:
[...]

Je hebt gewonnen. Mogen we nu gewoon weer Tweakers terug? Ik hou niet van voetbal kijken, ik zit liever op de site! Het begint nu wel irritant te worden.
:+
[...]

Nee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DJMickB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-09 19:23
Hoeland duurt deze aanval nu al? Lees op twitter al vanaf 2,5 uur geleden dat de site down is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tom.cx
DJMickB schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 23:36:
Hoeland duurt deze aanval nu al? Lees op twitter al vanaf 2,5 uur geleden dat de site down is...
Het is al de hele dag bezig als ik het zo lees op Twitter.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nullr0ute
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-08 11:04
Ik haat mezelf al een beetje omdat ik bijdraag aan dit topic. Maar kunnen we met z'n allen de veroorzaker van deze actie a.u.b. negeren? Dit is gewoon pestgedrag, net zoals op de middelbare school. Waar kicken pesters op? Aandacht. Geef je ze geen aandacht meer, gaan ze vanzelf wat anders doen.

[ Voor 0% gewijzigd door nullr0ute op 10-07-2018 23:40 . Reden: Words ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nullr0ute schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 23:39:
Ik haat mezelf al een beetje omdat ik bijdraag aan dit topic. Maar kunnen we met z'n allen de veroorzaker van deze actie a.u.b. negeren? Dit is gewoon pestgedrag, net zoals op de middelbare school. Waar kicken pesters op? Aandacht. Geef je ze geen aandacht meer, gaan ze vanzelf wat anders doen.
<3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Ik kreeg net ook helemaal geen contact met Tweakers... ipconfig /flushdns en alles loopt weer als een tierelier

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:08

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ja, wat denk je zelf. Dat mensen je gaan bedanken voor deze actie. Ga toch ergens in een hol zitten
.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 23:00

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Het grote voordeel is wel, dat zolang die flapdrol hier rond hangt, wij weer een werkende site hebben. En alleen als wij kunnen posten heeft 'ie "eer" van z'n werk... Als wij niet klagen heeft hij geen lol ;)

Dus met alles lam leggen heeft 'ie alleen zichzelf te pakken _O-

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SRich
Kees schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 23:45:
[...]

Ja, wat denk je zelf. Dat mensen je gaan bedanken voor deze actie. Ga toch ergens in een hol zitten.
(y)

[ Voor 1% gewijzigd door Kees op 11-07-2018 00:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMickB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-09 19:23
Is ook (vanuit mij gezien) geen aandacht geven aan de veroorzaker. Ga daar ook verder geen uitspraken over doen. Was alleen benieuwd of het al over was. Kreeg wat berichten op twitter dat mensen tweakers weer wisten te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

APClll schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 23:46:
Het grote voordeel is wel, dat zolang die flapdrol hier rond hangt, wij weer een werkende site hebben. En alleen als wij kunnen posten heeft 'ie "eer" van z'n werk... Als wij niet klagen heeft hij geen lol ;)

Dus met alles lam leggen heeft 'ie alleen zichzelf te pakken _O-
Er is natuurlijk altijd nog Twitter waar jullie klagen:
https://twitter.com/searc...rtical=default&q=tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:59

SomerenV

It's something!

DJMickB schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 23:47:
[...]

Is ook (vanuit mij gezien) geen aandacht geven aan de veroorzaker. Ga daar ook verder geen uitspraken over doen. Was alleen benieuwd of het al over was. Kreeg wat berichten op twitter dat mensen tweakers weer wisten te bereiken.
Ik keek in eerste instantie ook op Twitter en kwam daarna dit topic tegen. Maar de gedachte dat meneer binnenkort een bezoekje of telefoontje kan verwachten van de mannen en vrouwen in 't blauw tovert een glimlach op m'n gezicht. Dat Tweakers er een paar uur uit ligt maakt me nog niet eens zoveel uit. Genoeg andere dingen te doen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Kees schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 23:45:
[...]

Ja, wat denk je zelf. Dat mensen je gaan bedanken voor deze actie. Ga toch ergens in een hol zitten.
Haha, hoogmoed kwam weer eens voor de val neem ik aan. Zo voorzichtig zijn, en dan op je bek gaan omdat je denkt dat je alles onder controle hebt. Kudos voor je geduld Kees :)

[ Voor 0% gewijzigd door Kees op 11-07-2018 00:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
De frontpage ligt eruit maar het forum werkt.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Tyrian schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 00:24:
Hier werken ze beiden nog. Hij zal wel op z'n donder hebben gekregen van z'n ouders dat het al laat is en moet slapen. :+
Precies, helemaal mee eens. Daar krijgen dat soort gasten alleen maar een gespannen pistool van.. Maar ja, in principe is dit hele topic + Twitter al aandacht, dus tsja..

[ Voor 51% gewijzigd door Anonymoussaurus op 11-07-2018 00:29 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26

TheVMaster

Moderator WOS
Anonymoussaurus schreef op Wednesday 11 July 2018 @ 00:26:
[...]

Hier werken ze beiden nog. Hij zal wel op z'n donder hebben gekregen van z'n ouders dat het al laat is en moet slapen. :+
Of hij was door z'n internetbundeltje heen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Tyrian schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 00:24:
Niet helemaal correct, maar wel een logische afleiding. Ik meldde al eerder dat er met DNS verkeer verdeeld wordt over 2 locaties, en 1 van de 2 ligt er nog uit (voor zover ik correcte informatie heb). Voor het forum kom jij dus uit op de ene locatie, en de frontpage bij de andere (dat kan, is een ander subdomein). Iemand anders kan in theorie de verdeling precies andersom krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door dcm360 op 11-07-2018 00:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Hier doet de frontpage het nog steeds niet, niet via T-Mobile 3G/4G, Ziggo en ook even via de zaak getest.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SRich
@Kees naampje ff weghalen :P Dat is wel mooi als je weet wie het is... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:42

mjl

Ugh

Hero of Time schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 22:30:
@tom.cx, vorige keer kwam de dader opscheppen op IRC. Denk niet dat dat nu weer het geval gaat zijn.
Dat niet maar steekt hij zijn neus wel in deze thread. As thrill seeker zal hij dus wel geen fatsoenlijke vpn gebruikt hebben dus zet de tracers maar aan op z’n ip.

-------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thepierce86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 09:02
Urgh.... naam van dat pis ventje openbaar maken. Mss woont die hier wel ergens in de buurt 👊🏽

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Dankjewel voor je vermaak. Heerlijk schouwspel. Soms doet de site het niet, dan weer wel. Het is een soort lotto voor me geworden en gelukkig ben ik erg verslavingsgevoelig. Ik zet dus op UniBet in of de website het wel of niet doet, en heb al 10 euro verdient! Verder ook nog eens mijn vriendin in lange tijd gesproken! KThxBaiiii
:+ :D

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

mjl schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 00:49:
[...]

Dat niet maar steekt hij zijn neus wel in deze thread. As thrill seeker zal hij dus wel geen fatsoenlijke vpn gebruikt hebben dus zet de tracers maar aan op z’n ip.
Kijk eens naar de eerste drie letters van zijn username. ;) Al maakt dat niet veel uit, Kees heeft tussen de bedrijven door heel veel lol met het opsporen van dit soort kansloos tuig. O-)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 16:56

Sweatleek

404: Member Not Found

Maar wat ik niet snap is als hij mensen wilt pesten waarom doet hij het dan niet over dag ? ik heb gewoon gebruik kunnen maken van tweakers. Tot een uur of 10’s Avonds als je indruk wilt maken / aandacht wilt doe je het toch op de dag waar neer iedereen kijkt ?

*i do not condone this behavior

confused reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M. van Aken
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-03 01:47
Marktplaats was ook al slecht bereikbaar... Toeval?

EDIT: Geheel van tweakers doet het niet, dit is het enige forum artikel dat ik kan bereiken.
EDIT: Mijn telefoon doet het wel, zowel wifi als op 4G.

[ Voor 64% gewijzigd door M. van Aken op 11-07-2018 04:06 ]

Redneck ingenuity is still ingenuity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Nou, een aantal minuten geleden kwam ik niet op de frontpage. En dit:

Tweakers.net is DOWN for everyone. (http://www.isitdownrightnow.com/tweakers.net.html)

En nu op dit moment werkt de frontpage wel weer...

Nog steeds problemen klaarblijkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theboss100
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09 11:01
Helaas is de site weer down....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hier niet, doet het nu prima, al sinds 5:30 ofzo.

De kinderen die dit soort dingen doen liggen nu te slapen op last van hun moeder denk ik. Als ze straks wakker zijn zullen ze wel weer opnieuw beginnen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
wildhagen schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 06:26:
Hier niet, doet het nu prima, al sinds 5:30 ofzo.

De kinderen die dit soort dingen doen liggen nu te slapen op last van hun moeder denk ik. Als ze straks wakker zijn zullen ze wel weer opnieuw beginnen.
De website werkt hier ook nog niet :X begint nu echt al lang te duren. Hopelijk fixen ze het snel.

/EDIT:

Ik heb m'n DNS-server gezet op die van Google (8.8.8.8). Die NSserver geeft als IP .213.239.154.31 ipv 213.239.154.30 terug voor de website van Tweakers en dan werkt de frontpage (maar wel sloom) weer :P

[ Voor 23% gewijzigd door CyberMania op 11-07-2018 07:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:53

MadEgg

Tux is lievvv

Nog steeds zeer matig bereikbaar. Wat zijn de demands eigenlijk? Potje clearasil ofzo?

Tja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
https://gathering.tweakers.net/ lijkt het prima te doen, maar de frontpage en de prijsvergelijker (en vast meer) zijn voor mij nog steeds onbereikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:56
Volgt er nog een artikel of kan er worden medegedeeld wat voor soort DDoS attack dit nu precies was en om hoeveel traffic het ging etc.

Altijd interessant.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 20:15
Vervelend ventje, helaas voor hem komen ze er vaak wel achter en wordt 'ie op een dag uit zijn bed getrokken door onze blauwe vrienden. Kan hij lekker van achter genomen worden in het hotel van justitie.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:36

Oekol

waka waka hey hey

Grrrrrr. Op dit moment wc sessie zonder tweakers, en soms weer wel. Poepen zal nooit hetzelfde zijn -O-

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
BlazeMuis schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 07:59:
Vervelend ventje, helaas voor hem komen ze er vaak wel achter en wordt 'ie op een dag uit zijn bed getrokken door onze blauwe vrienden. Kan hij lekker van achter genomen worden in het hotel van justitie.
Ach, dan wordt ie als minderjarig berecht en als ie 18 wordt is zijn blaadje weer schoon. 't zal wel niet zo lang meer duren, z'n zakgeld zal vanzelf wel een keer opraken.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Balance schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 07:54:
https://gathering.tweakers.net/ lijkt het prima te doen, maar de frontpage en de prijsvergelijker (en vast meer) zijn voor mij nog steeds onbereikbaar.
Ik heb het juist andersom. Ik zit nu op de VPN van mijn werk en dan doen alle paginas het weer. Maar op mijn eigen huis netwerk cq. IP werkt alleen Tweakers FP

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Voor degenen die hier melden dat 'het forum werkt' of juist niet en 'de frontpage niet'.

Dat is een beetje een zinloze opmerking. We hosten ze namelijk beide op dezelfde infrastructuur en ze krijgen dezelfde serie ip's. Het kan echter wel zijn dat je voor gathering.tweakers.net een andere dns-response krijgt in dit soort situaties dan voor tweakers.net zelf.
Als je echter hetzelfde ip voor beide zou gebruiken, dan zouden beide dus wel of niet werken omdat domweg de specifieke verbinding dan niet werkt.
Tiwazz schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 07:59:
Volgt er nog een artikel of kan er worden medegedeeld wat voor soort DDoS attack dit nu precies was en om hoeveel traffic het ging etc.

Altijd interessant.
Geen idee, het maken van zo'n artikel kost vaak een hoop tijd en vereist vooral ook tijd van de systeembeheerder. En die tijd besteden we liever aan het draaiend houden van Tweakers.
Fiber schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:31:
Mitigatie tegen ddos is tot op zekere hoogte mogelijk, maar kost dan altijd geld en tijd. En vaak veel geld en ook niet ongebruikelijk is dat het veel tijd kost (zeker als je een oplossing wilt die minder veel geld kost).

We hebben al snelle servers (maar de aanval bereikt die servers niet), we hebben al een backup site (maar die wordt ook aangevallen), we hebben al 20Gbit op de hoofd locatie (maar dat is voor deze aanval niet zo relevant), we hebben al firewalls die met die 20Gbit overweg kunnen (maar je kan veelal wel iets verzinnen om zo'n firewall alsnog te overbelasten, ook met minder dan 20Gbit), we hebben al slimme devvers (maar die kunnen sowieso weinig met netwerkzaken).

Kortom, we hebben onze omgeving al zoveel mogelijk redundant en met overcapaciteit ingericht. Maar dat zegt nog niet dat dat genoeg is om ddos aanvallen af te slaan. Daar heb je veelal weer hele andere technieken voor nodig. Bijvoorbeeld CDN's die dat tegelijkertijd voor je afslaan zoals Cloudflare en Akamai of partijen waar al je verkeer langs gerouteerd wordt en dan het ddos-gebeuren eruit filteren (dus effectief een hele grote firewall vormen).

Maar dan heb je het al gauw over duizenden euro's per maand en afhankelijk van de oplossing tot wel honderden manuren om dat goed in te richten.

Erg ironisch omdat zo'n aanval doorgaans een paar tientjes kost. Net zoiets als vandalisme dus, het voorkomen en oplossen van de schade is erg kostbaar, maar het veroorzaken heel goedkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
@ACM
Die situatie is verder duidelijk, dit blijft altijd lastig tegen te gaan.
Tweakers.net is natuurlijk enorm bekend en daarmee ook een 'cool' doelwit om over te kunnen opscheppen.
Of een grote berg geld het waard is om de kansen nog verder te verkleinen (100% bestaat niet).. Waarschijnlijk niet.

Bedankt voor je uitgebreide reactie _/-\o_ !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tiwazz schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:18:
@ACM
Die situatie is verder duidelijk, dit blijft altijd lastig tegen te gaan.
Tweakers.net is natuurlijk enorm bekend en daarmee ook een 'cool' doelwit om over te kunnen opscheppen.
Of een grote berg geld het waard is om de kansen nog verder te verkleinen (100% bestaat niet).. Waarschijnlijk niet.

Bedankt voor je uitgebreide reactie _/-\o_ !
Zelfs banken die nog regelmatiger ermee te maken krijgen, en waar nog meer geld mee geboeid is, en die veel diepere zakken hebben vinden het kennelijk de investering niet waard. :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyberMania
ACM schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:08:

Geen idee, het maken van zo'n artikel kost vaak een hoop tijd en vereist vooral ook tijd van de systeembeheerder. En die tijd besteden we liever aan het draaiend houden van Tweakers.
Maar je users op geen enkele wijze inlichten dat de site op het moment moeilijk bereikbaar kan zijn vanwege een DDOS-attack is toch een kleine moeite? Desnoods via een klein balkje ergens met een ' ! '.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-09 12:25
Zo te zien doet alles het weer voor mij. Dus denk dat de ddos is gestopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
thijsjow schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:34:
Zo te zien doet alles het weer voor mij. Dus denk dat de ddos is gestopt.
Yes, hier werkt .30 ook weer! :P Als het vanavond maar niet weer begint 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door CyberMania op 11-07-2018 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 14:23
Ik denk dat dat vooral hetgene is dat hij je wilt 'laten denken' - op moment dat jij weer 'gerust' bent, gaat hij weer verder, om dan zeker te zijn dat 'hij je irriteert'.

Maar onder aan de streep is et waarschijnlijk gewoon iemand die geen enige echte kennis van zaken heeft en niet verder komt dan een beetje plagerij. Doet me denken aan een 6-jarige die geen snoep krijgt zeg maar :).

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:24
CyberMania schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:33:
[...]

Maar je users op geen enkele wijze inlichten dat de site op het moment moeilijk bereikbaar kan zijn vanwege een DDOS-attack is toch een kleine moeite? Desnoods via een klein balkje ergens met een ' ! '.
Op twitter is er gewoon een melding naar buiten gebracht. Ook maakt het niet uit wat de reden is, de site doet het even niet, dat merk je, dan probeer je het later nog eens. De reden is als bezoeker niet van belang, je kunt er toch niets aan doen. Je kunt tenslotte wel op andere sites komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
mrdemc schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:38:
[...]

Op twitter is er gewoon een melding naar buiten gebracht.
Gisteravond/vanochtend ook dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:24
CyberMania schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:39:
[...]

Gisteravond/vanochtend ook dan?
Nee maar het is dan ook een vervolg, 1+1=2 zeg maar. Ook zou een melding op de site geen zin hebben als de pagina niet werkt :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Even wat frustratie uiten;

Kunnen de armchairdevvers aub stoppen met roepen dat Tweakers maar hun zaakjes beter op orde moeten hebben. Ik weet dat zonder jullie de R101 niet was gecrashed, want ja dat was een DDOS die jullie hadden kunnen voorkomen, maar zonder dat je de kennis, ervaring en informatie van Tweakers hebt kan je niks zeggen.

Denken de mensen nou echt dat als je vorm A van DDOS tegen houdt, dat de persoon erachter denkt "goh, laat ik maar stoppen, ze doen hun best"? Die gaan gewoon over naar plan B.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
mrdemc schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:40:
[...]

Nee maar het is dan ook een vervolg, 1+1=2 zeg maar. Ook zou een melding op de site geen zin hebben als de pagina niet werkt :)
Ik heb 9 juli niets gemerkt van een DDOS. Gisteravond wel last van de DDOS gehad. Dus ik kijk op de Twitterpagina van Tweakers.net maar zag niks staan. Ja van 9 juli maar dan moest je wel 20 berichten omlaag scrollen en dan nog valt het niet echt op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:01

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

SuBBaSS schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 20:01:

[...]

Snap het en ben het zeker niet met je oneens hoor.

Wat mij in de praktijk vooral 'stoort' is dat er tot op heden nog niet eens een nieuwsbericht aan de FP aan gewijd is. Al zou het gewoon iets algemeens zijn.

Ik snapte ook wel hoe de vlag erbij hing toen ik op 2 pc's en een mobiel (4G) niet op het forum kon. Die uren zonder waren op z'n hoogst jammer, veel meer dan dat ook niet.

Kan tweakers eens nieuws maken ipv. vooral overnemen & bewerken, doen ze het (nog?) niet. >:) :+
Ik kan mij de frustratie van sommigen ook best wel voorstellen. Je zal maar net echt iets moeten opzoeken, dan grijp je toch echt wel even mis. Ik vermoed trouwens dat tweakers de keutel nog even inhoudt tot het verhaal wat completer is en er ook een signaal vanuit kan gaan. Maar ik zal eerlijk zijn, ik ben ook best wel nieuwsgierig :X hoeveel tijd het kost voordat ze die gast in de kraag vatten.

Tweakers heeft nu wel wat kunnen oefenen. Mijn complimenten voor de tweakers crew _/-\o_ die waarschijnlijk een tweede avondje pizza op de zaak hebben gehad. Dankzij hen gaat de boel toch steeds maar weer draaien (maar wel vandaag even een rauwkost salade, als een soort balansdag...).

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slijkie
Aanval is gestopt (aan de snelheid van tweakers te zien)...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyberMania
slijkie schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:51:
Ik denk dat hij nu door z'n maandelijkse internetbundeltje heen is :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• slijkie
CyberMania schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:53:
[...]

Ik denk dat hij nu door z'n maandelijkse internetbundeltje heen is :+
Aanvaller is een Vlaming dus :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
slijkie schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:57:
[...]

Aanvaller is een Vlaming dus :+
Hahaha :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el jonco
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10-2022
Was op zoek naar info over deze aanval en contactinformatie. Is de 404 nav. de zakelijke contactpagina (https://tweakers.net/info_new/over-tweakers/97/contact/), gevonden via https://tweakers.net/info/faq/ ook een gevolg van deze aanval?

[ Voor 14% gewijzigd door el jonco op 11-07-2018 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Echt triest die DDOS aanvallen zeg :( Was vanmorgen alweer raak, wederom de website niet bereikbaar. Ik snap sowieso niet waarom mensen een site als Tweakers gaan DDOS'en?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Eerst dacht ik dat de problemen bij mijn provider waren, toen dacht ik dat het was omdat ik nog een torrent aan het seeden was en misschien al mijn upload gebruikt werd, toen even op twitter gekeken en toen zei ook iemand dat tweakers.net down was. Nog even via een VPN geprobeerd te verbinden, werkte ook niet.

Blijkt het toch weer zo een DDOS aanval te zijn, ik had het kunnen weten. Wat zijn die aanvallen toch rot irritant.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• Kees
  • Laatst online: 15:08

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
slijkie schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:51:
Die was vannacht om 1 uur al gestopt. Echter hebben we ontzettend veel tuning/verandering gedaan aan de firewall & loadbalancers die we niet goed konden testen en achteraf leek daardoor 1 loadbalancer wel te werken maar in de praktijk deed hij niet lekker mee waardoor de helft van het verkeer 'wegviel'. Die heb ik net gereboot zodat alle veranderingen weer weg zijn. Site lijkt het nu weer goed te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kees op 11-07-2018 09:07 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
Kees schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:06:
[...]

Die was vannacht om 1 uur al gestopt. Echter hebben we ontzettend veel tuning/verandering gedaan aan de firewall & loadbalancers die we niet goed konden testen en achteraf leek daardoor 1 loadbalancer wel te werken maar in de praktijk deed hij niet lekker mee waardoor de helft van het verkeer 'wegviel'. Die heb ik net gereboot zodat alle veranderingen weer weg zijn. Site lijkt het nu weer goed te doen.
Mooi! Zo zie je maar weer dat vaak de beste optimalisatie gebeurd waneer het echt nodig is! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Erg ironisch omdat zo'n aanval doorgaans een paar tientjes kost. Net zoiets als vandalisme dus, het voorkomen en oplossen van de schade is erg kostbaar, maar het veroorzaken heel goedkoop.
Sneu dat, net als we al in het verleden hebben gezien, een dergelijke aanval te kopen valt voor een pietluttig bedrag door een layman. Veel succes d'r mee...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

Kees schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:06:
[...]

uwe inzet wordt weer gewaardeerd! *O* Afbeeldingslocatie: https://fokstatic.nl/s/bier2.png

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Het hoeft natuurlijk niet een in-depth artikel te zijn. Omdat Tweakers ook heel vaak meldt als een bank of hostingprovider er last van heeft, zou je m.i. ook kunnen melden als je er zelf last van hebt gehad.

Ik snap dat voor de meeste mensen het niet kunnen doen van een betaling ergerlijker is dan het niet kunnen lezen van Tweakers maar toch...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:53

MadEgg

Tux is lievvv

Eens. Ik had iets meer berichtgeving hierover wel prettig gevonden, ik zit zelf niet op Twitter en aangezien de site het ook niet deed kon ik het topic zelf niet vinden. Middels een directe link naar dit topic kon ik uiteindelijk iets meer achtergrond lezen.

Alle DDOS'en bij andere partijen komen wel in het nieuws maar deze wordt aardig verborgen gehouden waardoor het alleen maar lijkt dat de servers stuk zijn of iets dergelijks. Ja, daarmee geef je de crimineel een podium, maar daarmee doe je ook eerlijke berichtgeving naar je bezoekers.

Op hoop dat de verantwoordelijke crimineel enorm aan zijn trekken gekomen is en nu door zijn voorraad tissues heen is, en dat hij spoedig gearresteerd en opgesloten wordt. Triest figuur. Ik kan er eigenlijk alleen maar medelijden mee hebben :'(

Tja

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik vind het jammer dat er geen bericht is gekomen van T.net dat ze down zijn (hetzij op Twitter, klein nieuwsbericht, balk vanochtend toen site weer up was, etc.). Ik snap dat systeembeheerders het erg druk hebben, maar de communitie manager kan toch deze taak op zich nemen?

De DDoS is erg frustrerend, en vrees alweer voor vanavond, maar even informeren kan toch geen kwaad en lijkt me niet echt veel moeite. Ik zag gister ook weer reacties op Twitter, maar helaas geen enkele reactie van T.net. Je kunt dan zeggen we geven de DDoS'er geen aandacht, maar je userbase ook niet. Dankzij dit topic weten we dat het om een aanval gaat, maar voor hetzelfde geld is er iets anders aan de hand. Communicatie is key, hoe vervelend dat ook is.

[ Voor 12% gewijzigd door HollowGamer op 11-07-2018 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Magic schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:02:
[...]

Ach, dan wordt ie als minderjarig berecht en als ie 18 wordt is zijn blaadje weer schoon. 't zal wel niet zo lang meer duren, z'n zakgeld zal vanzelf wel een keer opraken.
Tsja. Als de dader het volhoudt zien we hem uiteindelijk wel hier:
Rechtspraak.nl

(Let op, dat is slechts een selectie van rechtszaken).

En daar krijgt een minderjarige toch ook bijvoorbeeld een onvoorwaardelijke taakstraf van 180 uur en een voorwaardelijke gevangenisstraf van 90 dagen. Dat vind ik best pittig. En dan was de rechter nog mild, vanwege het autisme van de veroordeelde.

[ Voor 32% gewijzigd door Keypunchie op 11-07-2018 12:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ndonkersloot
@Kees
Bedankt Kees en de rest van de tweakers crew!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tiwazz schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:24:
@Kees
Bedankt Kees en de rest van de tweakers crew!
Bedankt inderdaad, ook niet echt tof om de avonden bezig te moeten zijn hiermee.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

mrdemc schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:40:
[...]

Sowieso moet je geen melding op de site maken. Het verhaal wat geschreven was over de vorige DDoS-er was zeer gaaf om te lezen, echter zorgt dit er wel voor dat nieuwe DDoS-ers meteen weten wat ze niet moeten doen om ook betrapt te worden.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik mag hopen dat er wel aangifte gedaan is zodat de dader zijn verdere jeugd in detentie kan doorbrengen op water en brood met pen en papier ?

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 13:03

LankHoar

Langharig tuig

Heb je een linkje voor me? :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
HollowGamer schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:20:
Ik vind het jammer dat er geen bericht is gekomen van T.net dat ze down zijn (hetzij op Twitter, klein nieuwsbericht, balk vanochtend toen site weer up was, etc.). Ik snap dat systeembeheerders het erg druk hebben, maar de communitie manager kan toch deze taak op zich nemen?

De DDoS is erg frustrerend, en vrees alweer voor vanavond, maar even informeren kan toch geen kwaad en lijkt me niet echt veel moeite. Ik zag gister ook weer reacties op Twitter, maar helaas geen enkele reactie van T.net. Je kunt dan zeggen we geven de DDoS'er geen aandacht, maar je userbase ook niet. Dankzij dit topic weten we dat het om een aanval gaat, maar voor hetzelfde geld is er iets anders aan de hand. Communicatie is key, hoe vervelend dat ook is.
Ben t wel met je eens, zeker als techsite is het denk ik belangrijk je users hier een stukje in tegemoet te komen en wat informatie te geven, dan weten ze ook wat er speelt!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-09 12:25
De google cache die ik kan lezen heeft die berichten al niet meer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
XFlame schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:06:
Goed nieuws: Jelle is inmiddels 18 en kan dus als volwassene worden berecht:
https://www.omroepbrabant...ssale+DDoS-aanvallen.aspx
Hij DDOS't omroep Brabant nu?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste