Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Leuk gezegd, maar praktisch ben je nog geen werkdag verder dan toen je het topic opende. Oftewel niet erg verwonderlijke dat er geen nieuwe ontwikkelingen zijn.AyeAyeCaptain! schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:43:
Dag 9: nog geen nieuwe ontwikkelingen.
In vino veritas, in aqua sanitas
Antwoord: Nog niets ontvangen.
Klantenservice PostNL nog maar gebeld, die heeft het een beetje nagevraagd en in het systeem gekeken en het pakket moet gewoon aangekomen zijn....
Nog maar een mail gestuurd naar Bedrijf X met mijn nieuwe bevindingen.
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
[ Voor 90% gewijzigd door NotSoSteady op 04-07-2018 16:48 ]
Hoezo achterhaald, de laatste revisie is volgens mij van Augustus 2017. Verder vind ik het ook niet onlogisch en ik denk dat zonder de postwet de bezorging in grote delen van Nederland een stuk slechter zou zijn en dat bepaalde zaken onbetaalbaar worden wanneer de postbedrijven verregaande aansprakelijkheid zouden hebben. Ik denk juist dat de regering het goed bekeken heeft en terecht inziet dat een postwet zoals deze gewoon nodig is om postbezorging te garanderen voor ieder huishouden, ook op locaties die niet rendabel zijn en dit tegen een tarief te doen dat voor iedereen betaalbaar is.Verwijderd schreef op zondag 1 juli 2018 @ 01:57:
[...]
PostNL blijft buiten schot met de huidige achterhaalde postwet.
In feite is dat best een rare situatie dat verzender en ontvanger het samen maar juridisch moeten uitvechten omdat de vervoerder er zonder probleem een zootje van kan maken.
Dat het 0.000 ergens achter de komma gemiddeld gezien fout gaat is lullig als je er een keer hinder van hebt, maar "een zooitje" zou ik het echt niet willen noemen.
[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 04-07-2018 21:05 ]
Verwijderd
Het gaat veel vaker fout getuige de vele meldingen op diverse sites.Dennism schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:04:
[...]
Dat het 0.000 ergens achter de komma gemiddeld gezien fout gaat is lullig als je er een keer hinder van hebt, maar "een zooitje" zou ik het echt niet willen noemen.
PostNL komt er wel erg makkelijk met weg en maakt daar ook flink gebruik van.
Alleen PostNL doet al iets van 8 miljoen poststukken en 1 miljoen pakketten per dag, tel daar nog bij op de andere vervoerders. Ik ben wel heel erg benieuwd wat jouw bron is voor een "veel hogere foutmarge", die paar meldingen in de media of op forums, ik haal daar echt niet uit dat er zo enorm veel mis gaat. Ik krijg vooral het gevoel dat er een boel "onderbuikgevoel" in je posts verwerkt zit.Verwijderd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:15:
[...]
Het gaat veel vaker fout getuige de vele meldingen op diverse sites.
PostNL komt er wel erg makkelijk met weg en maakt daar ook flink gebruik van.
Verwijderd
Deze bijvoorbeeld: https://www.ecommercenews.nl/help-mijn-pakket-is-kwijt/Dennism schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:46:
[...]
Ik ben wel heel erg benieuwd wat jouw bron is voor een "veel hogere foutmarge"
De laatste cijfers die ik kan vinden laten een percentage zien van 99,8x correcte bezorging op het juiste adres. Bezorging bij de buren e.d. zit daar dus nog niet bij in voor zover ik kan zien, het percentage permanent vermiste zendingen zal dus nog een stuk lagen liggen. Ik had er inderdaad een nulletje teveel in gezet in mijn haast met typen, excuus daarvoor. Maar 1 op de 10 zoals in dat artikel zou ik toch echt niet geloven, dan zou er toch echt een shitstorm uitbreken bij ieder bedrijf dat verzend via o.a. PostNL. Dan kun je gewoon 10% van je waren afschijven als webwinkel, dat gebeurt echt niet.Verwijderd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:51:
[...]
Deze bijvoorbeeld: https://www.ecommercenews.nl/help-mijn-pakket-is-kwijt/
Verwijderd
En waar komen die dan vandaan?Dennism schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:00:
[...]
De laatste cijfers die ik kan vinden laten een percentage zien van 99,8x correcte bezorging op het juiste adres.
Let op dat incorrect bezorgd totaal iets anders is als niet bezorgd...Dennism schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:00:
[...]
De laatste cijfers die ik kan vinden laten een percentage zien van 99,8x correcte bezorging op het juiste adres. Bezorging bij de buren e.d. zit daar dus nog niet bij in voor zover ik kan zien, het percentage permanent vermiste zendingen zal dus nog een stuk lagen liggen. Ik had er inderdaad een nulletje teveel in gezet in mijn haast met typen, excuus daarvoor. Maar 1 op de 10 zoals in dat artikel zou ik toch echt niet geloven, dan zou er toch echt een shitstorm uitbreken bij ieder bedrijf dat verzend via o.a. PostNL. Dan kun je gewoon 10% van je waren afschijven als webwinkel, dat gebeurt echt niet.
Niet bezorging wordt over geklaagd, buurvrouw die 's avonds een pakketje komt langsbrengen (zonder dat er een briefje in jouw bus lag) is incorrect bezorgd maar wordt niet gemeld.
En bezorging bij de buren (waarbij je buren ook ongeveer 10 straten verder kunnen zitten) zit in elk getal van PostNL.
Alleen PostNL heeft 1 groot probleem qua getallen, ze weten dat degene die ze hebben niet kloppen, maar ze weten niet wat wel kloppende getallen zijn.
En dat komt omdat hun systeem rot is. Hun hebben het liefste zzp'ers in dienst die ze dan betalen per "bezorgd" pakket. Zodat een onbezorgd pakket hun geen geld kost.
Alleen het probleem is dat PostNL regeltjes heeft over wat een bezorgd zou moeten zijn.
Als ik mezelf als voorbeeld neem (alleenstaand, werkend) dan neem ik in de praktijk al 2 jaar (thuis) geen pakketjes meer aan van PostNL, puur omdat ik dan aan het werk ben.
Dan hoor ik in theorie 3x een briefje te krijgen met daarop dat ik niet thuis was en dat ze het morgen nog eens proberen met uiteindelijk dat ze het gedumpt hebben op het postkantoor.
Dat zouden 4 ritjes zijn met mijn poststuk mee en ze krijgen er maar voor 1 betaald (want het pakketje wordt maar 1x bezorgd).
Oftewel wat doen de bezorgers, als die iemand 2 straten verderop uit een huis zien komen dan proberen ze daar het pakketje te dumpen want dat zijn "buren".
Of ze dumpen je pakketje achter je vuilnisbak of bank (meestal uit het zicht) zodat het maar "bezorgd" is.
Of zoals iemand hier eerder al zei, ze gooien gewoon alles om 18:15 op "bezorgd" status want anders worden ze niet betaald.
En PostNL weet donders goed dat dit gebeurt, alleen de enige manier om het te bestrijden is om hun personeel meer uit te betalen (zodat die zinniger omgaan met niet te bezorgen pakketten/brieven) en daar zitten ze niet op te wachten plus dat dan hun perfecte cijfer van hoeveel ze bezorgen dan omlaag gaat. Terwijl het nu zo schitterend gekoppeld is aan hoeveel hun uitbetaald hebben, in wezen is die 99,8% puur dat PostNL voor 99,8% van hun pakketjes iemand betaald heeft en dat heeft niets te maken met een correcte bezorging
Het is niet de webwinkel waar het fout is gegaan, het is Postnl.NotSoSteady schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:46:
Is de usb-stick van goud? Je bent 11 dagen verder, ik verwacht niet dat dit nog goed gaat komen. Laat ze een nieuwe stick opsturen of koop er zelf één en koop nooit weer wat bij dat bedrijf.
Lijkt me geen gegronde reden om daarom maar nooit meer zaken te doen met de webwinkel, alhoewel het wel wat soepeler zou kunnen, zeker voor een usb stick, is het ook fair om het vanuit hun positie te bekijken.
Volgens de webwinkel gebeurd het vaker dat het wat langer duurt, en ik ga er dan ook vanuit indien het alsnog niet aankomt dat TS dan schadeloos wordt gesteld.
En je onderbouwing daarvoor is?JohanNL schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 03:30:
[...]
Het is niet de webwinkel waar het fout is gegaan, het is Postnl.
Waarom kan het niet tussen postbus en bureau verantwoordelijke zoekgeraakt zijn?
How are you doing?
[ Voor 60% gewijzigd door Zakkenwasser op 05-07-2018 10:47 ]
Zowel bij het verzenden naar onze klanten als het terug ontvangen gaat het geregeld mis. Het zal ongeveer 5% zijn waarvan 2 tot 3% "zichzelf" oplost.
Het gaat vaak fout bij de PostNL, zoals chauffeurs die het pakket afleveren bij buren, ergens in de tuin zetten of wat dan ook. In eerste instantie kan de klant het niet vinden. Onlangs hadden we een klant waarvan na een dikke twee weken de buurvrouw kwam: "Ik heb hier nog een pakket voor je".
Als een klant een pakket retourneert en een track&trace kan overleggen waarop de status "afgeleverd" staat, zoals in jouw geval, en alle gegevens kloppen behandelen wij dat als dusdanig. Ik weet niet of dit wettelijk verplicht is, echter wel het minimale als je service wilt verlenen en je geloofwaardigheid als verkoper wilt behouden. Wettelijk gezien kan in mijn optiek jouw leverancier hier ook weinig mee. Houdt er wel rekening mee dat dit desondanks de status van PostNL gewoon een fout van PostNL is.
Op dit moment hebben we een klant die een artikel ter reparatie heeft geretourneerd. We hebben niets ontvangen en de klant kan geen track&trace of zelfs maar een bonnetje overleggen. In principe is dit ons probleem niet en dat maken we er ook niet van. Jammer dan. Daar het in dit geval om een vaste klant gaat en verder nooit rare situaties heeft bieden we enigszins een coulance.
[ Voor 0% gewijzigd door Redwood op 05-07-2018 11:07 . Reden: typo ]
Walk without Rythm, and you won't attract the worm!
Omdat de "aflevertijd" al aangeeft dat het niet die dag is geleverd, tenminste niet voor 18:15 of de bezorg(st)er is het vergeten te scannen.Gomez12 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:56:
[...]
En je onderbouwing daarvoor is?
Waarom kan het niet tussen postbus en bureau verantwoordelijke zoekgeraakt zijn?
Daar gaat het in beginsel dus al fout, als PostNL er niet voor zou kiezen dat brievenbuspakketjes automatisch om 18:15 op " bezorgd " gaan, dan was de tracking nog bruikbaar.
Nu is het enige wat ik kan concluderen dat Postnl niet heeft geleverd op de afgesproken datum en dat de webwinkel ook aangeeft na al die dagen niks te hebben ontvangen.
Wellicht dat het later dan de tracking datum en/of tijd aangeeft alsnog bezorgd is en dat het dus fout is gegaan tussen postbus en bureau, of zelfs in een later stadium, maar daar is gewoon geen enkel ( aannemelijk ) bewijs voor.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Waar haal je dit vandaan? Als bedrijf regelmatig brievenbuspakketjes "kwijtgeraakt'. Nooit gehoord van een foto van een postbode als bewijs.Hackus schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:50:
@AyeAyeCaptain! Dat was een link uit 2016, toen was het net beschikbaar. Nu maken(behoren) postbodes een foto te maken van het pakje vlak voor ze het in je brievenbus doen. Deze foto, is gekoppeld aan locatie.
(zegt al met al nog niet veel, maar goed wel wat verbeterd tov beginsituatie)
Vaker zelf gezien. en van de week was ik ook bij servicepunt, waar het werd uitgelegd door (ervaren) bezorger aan nieuwe medewerker.Brammos85 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:48:
[...]
Waar haal je dit vandaan? Als bedrijf regelmatig brievenbuspakketjes "kwijtgeraakt'. Nooit gehoord van een foto van een postbode als bewijs.
Kan ik dan voortaan gewoon bij jou mijn spullen aanschaffen?Redwood schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:06:
Wij verzenden zo'n 4000-5000 pakketten per jaar en ontvangen zo'n 10% retour.
Zowel bij het verzenden naar onze klanten als het terug ontvangen gaat het geregeld mis. Het zal ongeveer 5% zijn waarvan 2 tot 3% "zichzelf" oplost.
Het gaat vaak fout bij de PostNL, zoals chauffeurs die het pakket afleveren bij buren, ergens in de tuin zetten of wat dan ook. In eerste instantie kan de klant het niet vinden. Onlangs hadden we een klant waarvan na een dikke twee weken de buurvrouw kwam: "Ik heb hier nog een pakket voor je".
Als een klant een pakket retourneert en een track&trace kan overleggen waarop de status "afgeleverd" staat, zoals in jouw geval, en alle gegevens kloppen behandelen wij dat als dusdanig. Ik weet niet of dit wettelijk verplicht is, echter wel het minimale als je service wilt verlenen en je geloofwaardigheid als verkoper wilt behouden. Wettelijk gezien kan in mijn optiek jouw leverancier hier ook weinig mee. Houdt er wel rekening mee dat dit desondanks de status van PostNL gewoon een fout van PostNL is.
Op dit moment hebben we een klant die een artikel ter reparatie heeft geretourneerd. We hebben niets ontvangen en de klant kan geen track&trace of zelfs maar een bonnetje overleggen. In principe is dit ons probleem niet en dat maken we er ook niet van. Jammer dan. Daar het in dit geval om een vaste klant gaat en verder nooit rare situaties heeft bieden we enigszins een coulance.
Verwijderd
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
Als het retourproces opgelegd wordt door de winkel, is koper niet aansprakelijk voor eventuele vermissing. Het is gevolg van non-conformiteit en daarna de processen van de winkel. Als de winkel stelt "zie maar hoe je het hier krijgt en we vergoeden de kosten" dan is dat anders. Als koper die vrijheid niet heeft om bv zijn risico te beperken, dan is het verantwoording van de winkel.
De winkel kan zich niet verschuilen achter processen bij de verzender als dat proces zo aan koper is gecommuniceerd. Gelooft de winkel de koper niet, dan moeten ze het proces anders inrichten.
Bij WkoA is de aansprakelijkheid mogelijk anders, maar bij conformiteit is de wet duidelijk.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2018 14:15 ]
Ik denk dat we nu enigszins buiten de subdiscussie raken, die ging er voor mij vooral om waarom onze overheid meent dat er een postwet nodig is die opgezet is zoals de huidige postwet en een ruime bescherming biedt aan bezorgende partijen. Er wordt nu voornamelijk reageert op het voor mij onbelangrijkste deel van mijn post.Gomez12 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:59:
[...]
Let op dat incorrect bezorgd totaal iets anders is als niet bezorgd...
Niet bezorging wordt over geklaagd, buurvrouw die 's avonds een pakketje komt langsbrengen (zonder dat er een briefje in jouw bus lag) is incorrect bezorgd maar wordt niet gemeld.
En bezorging bij de buren (waarbij je buren ook ongeveer 10 straten verder kunnen zitten) zit in elk getal van PostNL.
Alleen PostNL heeft 1 groot probleem qua getallen, ze weten dat degene die ze hebben niet kloppen, maar ze weten niet wat wel kloppende getallen zijn.
En dat komt omdat hun systeem rot is. Hun hebben het liefste zzp'ers in dienst die ze dan betalen per "bezorgd" pakket. Zodat een onbezorgd pakket hun geen geld kost.
Alleen het probleem is dat PostNL regeltjes heeft over wat een bezorgd zou moeten zijn.
Als ik mezelf als voorbeeld neem (alleenstaand, werkend) dan neem ik in de praktijk al 2 jaar (thuis) geen pakketjes meer aan van PostNL, puur omdat ik dan aan het werk ben.
Dan hoor ik in theorie 3x een briefje te krijgen met daarop dat ik niet thuis was en dat ze het morgen nog eens proberen met uiteindelijk dat ze het gedumpt hebben op het postkantoor.
Dat zouden 4 ritjes zijn met mijn poststuk mee en ze krijgen er maar voor 1 betaald (want het pakketje wordt maar 1x bezorgd).
Oftewel wat doen de bezorgers, als die iemand 2 straten verderop uit een huis zien komen dan proberen ze daar het pakketje te dumpen want dat zijn "buren".
Of ze dumpen je pakketje achter je vuilnisbak of bank (meestal uit het zicht) zodat het maar "bezorgd" is.
Of zoals iemand hier eerder al zei, ze gooien gewoon alles om 18:15 op "bezorgd" status want anders worden ze niet betaald.
En PostNL weet donders goed dat dit gebeurt, alleen de enige manier om het te bestrijden is om hun personeel meer uit te betalen (zodat die zinniger omgaan met niet te bezorgen pakketten/brieven) en daar zitten ze niet op te wachten plus dat dan hun perfecte cijfer van hoeveel ze bezorgen dan omlaag gaat. Terwijl het nu zo schitterend gekoppeld is aan hoeveel hun uitbetaald hebben, in wezen is die 99,8% puur dat PostNL voor 99,8% van hun pakketjes iemand betaald heeft en dat heeft niets te maken met een correcte bezorging
Verder denk ik niet dat dit soort "persoonlijke ervaringen" veel bijdragen aan een algemene discussie over de betrouwbaarheid van de postvoorziening. Tegenover jouw ervaringen kan ik weer stellen dat bij mij de pakjes bezorging eigenlijk nog nooit fout gegaan is privé, en zakelijk slechts een zeer enkele keer. Over het algemeen is deze bezorging perfect en daar ben ik zeer blij mee. Zegt dit echter iets over de landelijke kwaliteit, nee, niet echt want zowel jij als ik zullen geen significante sample size zijn.
Neemt niet weg dat er zeker met regelmaat fouten gemaakt worden bij PostNL dat staat uiteraard vast. 2 Straten verderop bezorgen, als dat een ervaring is die je inderdaad meegemaakt hebt is dat zeer kwalijk, ik vraag me echter ten zeerste af of dat een normale gang van zaken is. Echter als je ziet wat er in de wet van de grote getallen dagelijks van die 8 miljoen poststukken en 1 miljoen pakketten correct bezorgt wordt kan je moeilijk spreken van een "ramp" of een "enorme rotzooi" zoals er regelmatig met krachttermen gestrooid wordt.
Ik vraag me echter wel af of hier sprake van is, uit de posts van TS haal ik dat de winkel enkel het retouradres heeft opgegeven, maar dat TS verder vrij is geweest in een keuze van de vervoerder en de eventuele verzendmethode (o.a. aangetekend of niet, verzekerd of niet).Verwijderd schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:07:
Om even samen te vatten; koper mag niet opgezadeld worden met kosten als gevolg van non-conformiteit. Wetboek 7:21 lid 2.
Als het retourproces opgelegd wordt door de winkel, is koper niet aansprakelijk voor eventuele vermissing. Het is gevolg van non-conformiteit en daarna de processen van de winkel. Als de winkel stelt "zie maar hoe je het hier krijgt en we vergoeden de kosten" dan is dat anders. Als koper die vrijheid niet heeft om bv zijn risico te beperken, dan is het verantwoording van de winkel.
De winkel kan zich niet verschuilen achter processen bij de verzender als dat proces zo aan koper is gecommuniceerd. Gelooft de winkel de koper niet, dan moeten ze het proces anders inrichten.
Bij WkoA is de aansprakelijkheid mogelijk anders, maar bij conformiteit is de wet duidelijk.
[ Voor 14% gewijzigd door Dennism op 05-07-2018 14:24 ]
Verwijderd
Maar in basis als vast staat dat retour een gevolg is van non conformiteit, dan is koper al gauw beschermd.
Goed, de koper mag de gemaakte verzendkosten terugvorderen.Verwijderd schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:07:
Om even samen te vatten; koper mag niet opgezadeld worden met kosten als gevolg van non-conformiteit. Wetboek 7:21 lid 2.
Er is enkel een postbus gegeven. De koper kon zelf kiezen hoe hij het daar zou krijgen, of hij een postbezorger zou inschakelen, en zoja, kon hij ook nog kiezen welke postbezorger dat moest zijn.Als het retourproces opgelegd wordt door de winkel, is koper niet aansprakelijk voor eventuele vermissing.
TS heeft (onnodig) voor de goedkoopste verzendoptie gekozen, en dat is misgegaan. Het bedrijf kan daardoor geen reparatie uitvoeren. Dat kun je het bedrijf niet aanrekenen.
Dat is geen enkel probleem. We hebben opblaaspoppen in alle soorten en matenAyeAyeCaptain! schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:56:
[...]
Kan ik dan voortaan gewoon bij jou mijn spullen aanschaffen?
Grapje tussendoor! Wij verkopen geen computer gerelateerde artikelen. Maar mocht je ooit
schitterend drukwerk of prints willen, dan ben je van harte welkom. Vriendin die paard rijd!? Zij kan terecht bij mijn vrouw ;-)
Maar zonder gekheid...
Ik heb hier intern snel geraadpleegd wat anderen zouden doen.
1) Controleer of de webshop waar je besteld hebt een Webwinkelkeur of Thuiswinkelwaarborg of wat dan ook voert. Deze helpen bij geschillen.
2) Heeft deze dat niet -> https://www.degeschillencommissie.nl/consumenten/
3) Waar sta je als verzender!? http://www.wvtadvocaten.nl/post-niet-aangekomen/
Wellicht goed doorlezen. Had er zelf geen tijd voor, maar misschien staat er iets nuttigs in.
4) Gemakkelijk een klacht opstellen. https://radar.avrotros.nl...aakt-klaag-als-verzender/
Wellicht kun je daar iets mee.
Het is nogal een dubbel verhaal. Wettelijk gezien is de verzender (jij) verantwoordelijk voor de verzending. Als het aangetekend verzonden is of enkel met een handtekening of verzekert -> PostNL.
Echter geeft PostNL aan dat het is afgeleverd. Ik vraag me echt af hoe een rechter zou oordelen in deze.
Puur uit interesse. Betrof het een speciale USB stick of een ding van 1-2-3 tientjes?
Kers op de taart natuurlijk.Hartelijk dank voor uw bericht.
Wij hebben echt nog geen retourzending van u mogen ontvangen. De postbus
wordt dagelijks geleegd en het is dan ook uitgesloten dat wij hem hebben
ontvangen. Als hij binnen is, brengen wij u direct op de hoogte.
Wat moet ik nou met dat antwoord?
@Hackus Het gaat om een Sandisk Ultrafit 128gb twv ongeveer 40+ euro.
Ik weet eigenlijk ook niet zogoed meer wat ik hier mee aan moet. Voelt alsof ik tussen wal en schip zit. Terwijl het leven al zo druk is (Tropenjaren vanwege 2 jonge kinderen thuis en een drukke baan/studie)
weet ik ook niet of het zin heeft hier veel energie in te stoppen als het toch niks opleverd en de webshop lekker stug blijft volhouden.
Kortom ik heb geen tijd voor deze ongein.
[ Voor 42% gewijzigd door Zakkenwasser op 05-07-2018 16:38 ]
in vorm van foto van je verzendbewijs of T&T code delen ?
Vervelend dat ze zich zo gedragen, wijs ze op de regels. (zou me er wel druk om maken, als principe eigenlijk) al;s meer mensen denken, ach.....
staan ze hier in PW, dan kun je je feedback achterlaten. en anders klachten forum of iets.
Is laatst ook zoiets geweest hier. ken de site zelf zo niet. klachten.nl of dergelijks
of Google naar reviews van deze shop
Ik heb deze screenshot naar hun gemaild.Hackus schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 16:41:
@AyeAyeCaptain! Jij hebt bewijs van verzenden, heb je dat gedeeld met de shop ?
in vorm van foto van je verzendbewijs of T&T code delen ?
Vervelend dat ze zich zo gedragen, wijs ze op de regels. (zou me er wel druk om maken, als principe eigenlijk) al;s meer mensen denken, ach.....
staan ze hier in PW, dan kun je je feedback achterlaten. en anders klachten forum of iets.
Is laatst ook zoiets geweest hier. ken de site zelf zo niet. klachten.nl of dergelijks
of Google naar reviews van deze shop

ze staan ook op Pricewatch hier.
Kan me niet voorstellen dat een bedrijf hun reputatie wil riskeren omdat het (zoals het lijkt) om een fout van PostNL gaat.
De klantenservice van PostNL is in mijn ervaring ook altijd heel redelijk geweest in dit soort gevallen maar dat kan aan de omgeving en lokale manager liggen. Een bedrijf kan toch wat meer gewicht uitoefenen op een PostNL waar zij bezorgafspraken mee hebben.
Misschien ligt je stick ergens op een postkantoor.
Vanwege goede after sales bestel ik tegenwoordig zoveel mogelijk bij Amazon. Zelfs na ander half jaar kreeg ik nog mijn geld terug voor een kapotte on ear koptelefoon. Hoefde het niet eens terug te sturen! Dat is nog eens klantvriendelijk.
[ Voor 57% gewijzigd door Medione1210 op 05-07-2018 18:43 ]
Dat denk ik ook...Medione1210 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 18:36:
@AyeAyeCaptain! Hebben ze niet alleen een kaartje in de bus gedaan bij de ontvanger zoals in het screenshot na de uitroepteken vermeld staat?
Misschien ligt je stick ergens op een postkantoor.
Vanwege goede after sales bestel ik tegenwoordig zoveel mogelijk bij Amazon. Zelfs na ander half jaar kreeg ik nog mijn geld terug voor een kapotte on ear koptelefoon. Hoefde het niet eens terug te sturen! Dat is nog eens klantvriendelijk.
Het bedrijf beweerd niks te hebben ontvangen, dus ook geen briefje.
Net maar eens achter het toetsenbord gezeten:AyeAyeCaptain! schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 16:24:
net weer antwoord gekregen van bedrijf X:
"Hartelijk dank voor uw bericht.
Wij hebben echt nog geen retourzending van u mogen ontvangen. De postbus
wordt dagelijks geleegd en het is dan ook uitgesloten dat wij hem hebben
ontvangen. Als hij binnen is, brengen wij u direct op de hoogte."
Beste,
Het is inmiddels al 12 dagen geleden sinds mijn RMA is afgeleverd op het postadres van jullie.
Ik heb alle instructie's van dit RMA process tot op de letter uitgevoerd en ook bevestiging van aflevering.
Ondertussen verwacht u van mij dat ik het geduld kan opbrengen tot u eindelijk met een update komt.
Dit geduld raakt nu langzaam op, ik heb namelijk een druk leven en absoluut geen tijd voor deze onzin.
Graag zou ik willen dat u met een alternatieve oplossing komt.
in afwachting op uw reactie,
AyeAyeCaptain!
[ Voor 44% gewijzigd door Zakkenwasser op 05-07-2018 21:48 ]
Ik snap de frustratie, maar die tekst in dat mailtje vind ik niet echt netjes en / of zakelijk. Daar zou je bij mij als ontvanger in ieder geval geen punten mee winnen. Zaken als het "hebben van een druk leven" en schermen met "onzin" vind ik niet heel sterk.AyeAyeCaptain! schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:15:
[...]
Dat denk ik ook...
Het bedrijf beweerd niks te hebben ontvangen, dus ook geen briefje.
[...]
Net maar eens achter het toetsenbord gezeten:
[...]
Ligt waarschijnlijk nog een maand bij de kantoormiep verantwoordelijk voor het legen van de brievenbus op bureau ...
Maar laten we postnl maar alvast verantwoordelijk stellen ervoor.
Jep
Achterafgezien had ik dat wel achterwege kunnen laten. Zoonlief (7mnd) jengelde aan een stukdoor vanwege tandjes en dochterlief (3jr) kwam de hele tijd uit bed. Het leven is ook gewoon echt veel drukker met twee jonge kids.Dennism schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 21:46:
[...]
Ik snap de frustratie, maar die tekst in dat mailtje vind ik niet echt netjes en / of zakelijk. Daar zou je bij mij als ontvanger in ieder geval geen punten mee winnen. Zaken als het "hebben van een druk leven" en schermen met "onzin" vind ik niet heel sterk.
Bestaat ook kog een kans dat omdat het niet bezorgd kon worden retour afzender gaat.
Verder onderzoek is niet mogelijk bij PostNL omdat dit pakket niet verzekerd is.Jaer schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 00:33:
Kan je niet meer info achterhalen over waar het pakket nu is? Als ontvanger hebben ze een punt dat het pakketje er. Niet is, de grote graag is waar dir verstopt is.
Bestaat ook kog een kans dat omdat het niet bezorgd kon worden retour afzender gaat.
Retour zou mogelijk moeten zijn, ik heb mijn adres als afzender toegevoegd + in de brief zelf zit een factuur met mijn adresgegevens.
Zelfs ik heb niets ontvangen...
Dat is misschien wel een goed idee, alleen hoe kom ik achter de locatie en telefoonnummer van dit postpunt?Redwood schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:40:
Bij onze postbus gaat het ook wel eens mis. Meerdere keren post erin gehad wat net één busje er naast had moeten zijn. Wellicht kun je daar nog iets mee. Desbetreffend Postpunt bellen met jouw verhaal.

[ Voor 23% gewijzigd door Zakkenwasser op 07-07-2018 09:03 ]
18-07Zou u anders misschien nog verder na willen vragen op de locatie waar de postbus van u gevestigd is of mijn pakketje ergens anders is afgegeven?
Want ik denk niet dat u hem inmiddels al heeft ontvangen?
18-07Beste kapitein,
Hartelijk dank voor uw bericht. Ik vrees dat we hem inderdaad nog niet binnen hebben.
Wij hebben al eerder naar aanleiding van uw bericht navraag gedaan, zonder resultaat. Uw retourzending is tot op heden nog niet bij de postbus aangekomen.
Wij zullen dit nogmaals laten onderzoeken bij de postbussen, maar ik verwacht hier geen positieve feedback van te ontvangen, aangezien die elke dag keurig wordt geleegd. Als dit wèl het geval is, zullen wij uiteraard direct uw retourzending behandelen en hoort u dat direct van ons.
Wat was de tracking code van de zending? Dan zullen wij hier ook nog even naar kijken.
Met vriendelijke groet,
Wouter
Data IO klantenservice
25-07Goedemorgen Wouter,
Het gaat om Barcode: 3S KABA 7274 8347 1
Deze zou volgens de trace website al op de 23ste van juni bezorgd moeten zijn.
Moet ik de usbstick dan maar als verloren beschouwen? Dat zou ik gewoon heel jammer vinden.
ik heb dit nog nooit meegemaakt.
26-07Inmiddels al een week verder, heeft uw onderzoek al zoden aan de dijk gezet?
26-07Geachte heer De Kapitein,
Hartelijk dank voor uw bericht. Op de track & trace staat inderdaad dat de zending bezorgd zou moeten zijn. Echter hebben wij dit nagevraagd en er is echt niks bezorgd. Dit hebben wij opgenomen met Post NL. Echter geeft Post NL hierin aan dat alleen de verzender hier een onderzoek naar kan laten starten.
Zodra wij een zending versturen, zijn wij verantwoordelijk voor deze zending. Nu wij deze zending niet zelf hebben verstuurd, kunnen wij hier geen onderzoek naar starten. In dit geval kunt alleen u het onderzoek starten.
Wij begrijpen dat de situatie voor u vervelend is, maar dit is alles wat wij op dit moment kunnen doen. Op een product dat wij niet ontvangen, kunnen wij helaas geen garantie geven.
Met vriendelijke groet,
Sven
Data IO
helemaal klaar met dit $&@ bedrijf.Beste Sven,
Zoals je misschien uit eerdere email conversatie’s kunt lezen heb ik inderdaad mijn eigen onderzoek al gedaan via PostNL.
Het pakket is geleverd! Ik heb jullie RMA instructies tot op de letter uitgevoerd.
Het is goed om te lezen hoe u hier als bedrijf mee omgaat en (vaste) klanten lekker in de kou laat staan.
Ik heb voor mezelf nu het besluit genomen niets meer bij jullie te gaan bestellen.
Heel erg jammer.
Bij een brievenbuspakket krijgt de zending wel een trackingnummer maar volgens mij krijgen deze maar 1 scan. Daarna geeft de pakketdienst deze over aan de reguliere post en daar wordt niets meer gescand.
Sinds een paar maanden gebruiken wij postzegels omdat dit iets goedkoper is dus wellicht kan het zijn dat de brievenbuspakketjes inmiddels anders worden verwerkt.
niet iedereen heeft een bierbuikje
Hoe is de verzending betaald? M.a.w. via pin is dat dus ook onder de goede omstandigheden te bewijzen.Redwood schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:06:
Bovendien heb ik jurisprudentie gezien dat de rechter de postbezorging dusdanig betrouwbaar vindt dat daar niet aan wordt getwijfeld. En dan heb ik het over brieven die gewoon in de brievenbus worden gegooid (als het goed is).Verwijderd schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:24:
Als inderdaad geen proces wordt aangeboden, mag worden aangenomen dat retour via dezelfde methode als levering minimaal voldoende is. Over al het andere is nog discussie mogelijk.
Maar in basis als vast staat dat retour een gevolg is van non conformiteit, dan is koper al gauw beschermd.
De klant heeft een pakketje contant afgerekend bij een PostNL punt en is er vanuit gegaan dat het wel goed zou komen. Klant was heel erg blij met een 50% korting voor een nieuw product. Op deze manier heeft het ons niets gekost en is de klant helemaal blij. Worst case is dat deze vaste klant de boel heeft geflest, echter besteld klant regelmatig voor tientallen tot honderden euro's. Het is onwaarschijnlijk dat deze klant de boel heeft geflest, aangezien het om een product van een paar tientjes ging.PcDealer schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 22:33:
[...]
Hoe is de verzending betaald? M.a.w. via pin is dat dus ook onder de goede omstandigheden te bewijzen.
Dat kan ik me goed voorstellen! Dat bedrijf laat zich ook wel kennen zeg. Jij hebt netjes voldaan aan hun RMA procedure én je hebt een trackingoverzicht dat aangeeft dat het is afgeleverd.
Hoe het wettelijk zit weet ik niet maar je zou hier op zijn minst coulance verwachten van dat bedrijf! Een goede reden om ze voortaan links te laten liggen.
Ik kan je Amazon.de aanraden. Concurerende prijzen en erg goede after sales. Let wel op dat je bij Amazon zelf koopt en niet bij hun externe verkopers.
Zo zou het moeten gaan. Maar ik bestel niks nada nooit meer bij een zeker bedrijf met rood logo uit een plaats ten zuiden van Rotterdam omdat die geen € 7,50 wilden terug betalen wegens een fout van PostNL. Betaal je € 7,50 voor garantie dat het daadwerkelijk de volgende dag bezorgd wordt krijg je 0,0 service.Redwood schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 22:52:
[...]
De klant heeft een pakketje contant afgerekend bij een PostNL punt en is er vanuit gegaan dat het wel goed zou komen. Klant was heel erg blij met een 50% korting voor een nieuw product. Op deze manier heeft het ons niets gekost en is de klant helemaal blij. Worst case is dat deze vaste klant de boel heeft geflest, echter besteld klant regelmatig voor tientallen tot honderden euro's. Het is onwaarschijnlijk dat deze klant de boel heeft geflest, aangezien het om een product van een paar tientjes ging.
Maar tja, nu zijn ze me aan klant kwijt wat ze velen malen meer gekost heeft dan die € 7,50.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
27-07JohanNL schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 22:14:
Tijd om het op een directe manier aan te pakken; vraag je geld terug, het heeft nu wel lang genoeg geduurd.
dan maar geen garantie, koop ik de stick wel ergens anders.Sven,
Ik zou graag wel zien dat u in ieder geval de kosten van deze usbstick terug zal storten op mijn rekening.
Mijn rekeningnummer is NL00xxxx0123456789.
[ Voor 7% gewijzigd door Zakkenwasser op 27-07-2018 07:55 ]

[ Voor 6% gewijzigd door Zakkenwasser op 04-08-2018 21:31 ]
Niet verrassend, heb je al een review op tweakers achtergelaten?
Heb zelf regelmatig bij DataIO besteld, had een dergelijk gebrek aan service niet verwacht!
[ Voor 20% gewijzigd door Tomba op 10-08-2018 15:42 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Jup. Al gedaan.Tomba schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:40:
[...]
Niet verrassend, heb je al een review op tweakers achtergelaten?
Heb zelf regelmatig bij DataIO besteld, had een dergelijk gebrek aan service niet verwacht!
https://tweakers.net/shopreview/permalink/251795/
Wat zou ik dan nog kunnen doen via social media?Gunner schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:50:
Wellicht even via Social Media dit aankaarten? Wil nog wel eens helpen.
[ Voor 4% gewijzigd door Zakkenwasser op 11-08-2018 12:18 ]
Bericht sturen via Facebook/Twitter, etc.AyeAyeCaptain! schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:17:
Wat zou ik dan nog kunnen doen via social media?
PcDealer schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:27:
[...]
Bericht sturen via Facebook/Twitter, etc.

Zoiets? Ik heb ook al een bericht achter gelaten via Facebook. Maar ik heb nou niet echt bepaald persoonlijk profiel.
Dit zag ik trouwens ook op hun Facebook pagina staan:
“Data IO hecht veel waarde aan 100% tevreden klanten. Onder het motto 'voor ieder probleem is een oplossing' brengen wij dit ook daadwerkelijk in de praktijk.”
yeah right.
[ Voor 44% gewijzigd door Zakkenwasser op 11-08-2018 16:56 ]
Sorry maar als een T&T zegt "afgeleverd" en een webshop blijft dagenlang ontkennen. Dan is de koek op een gegeven moment toch echt op hoor.
Jij als verzender draagt het risico voor de retourzending. Het nemen zoals het is, is de enige optie. Misschien is al het spuien iets teveel van het goede, maar ik begrijp de frustratie best.
En wat moeten zij dan doen? Een usb-stick vergoeden, die zij niet eens binnen hebben gehad?
De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.
Ja, soms moet je als winkel je verlies nemen om later meer verlies te voorkomen. Een vaste klant een paar Euro geven is een bijzonder goedkope manier van toekomstig inkomen veilig stellen. Daarnaast zal een goede after-sales ook helpen voor de mond-op-mond reclame.Jantje2000 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 06:55:
Wat wil je dan? Dat als het op een verkeerd adres geleverd is door DataIO wordt gezegd dat het binnen is? Iets wat niet binnen is is niet binnen, zo makkelijk is het volgens mij.
En wat moeten zij dan doen? Een usb-stick vergoeden, die zij niet eens binnen hebben gehad?
Uuh ja? Gezien hun in beginsel een deugdelijk product hadden moeten leveren. En DataIQ had het zonder al teveel overlast moeten oplossen.Jantje2000 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 06:55:
Wat wil je dan? Dat als het op een verkeerd adres geleverd is door DataIO wordt gezegd dat het binnen is? Iets wat niet binnen is is niet binnen, zo makkelijk is het volgens mij.
Verwijderd
Ik vraag mij dan af: is dit de hele discussie waard. Principes zijn mooi maar om daar nu zoveel energie in te steken???????
128gb sandisk ultrafit van 42.-Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:35:
Toegegeven, ik heb niet elke pagina in detail gelezen maar als ik goed begrijp gaat het om een USB-stick van 6 euro (excl. 2 maal verzendkosten).
Het verlies hiervan doet me echt pijn.
Is dat echt zo onredelijk dat ik hier echt boos om ben
[ Voor 14% gewijzigd door Zakkenwasser op 14-08-2018 09:48 ]
Het is onredelijk dat je boos bent op DataIO, alles duidt erop dat PostNL een fuckup gemaakt heeft.AyeAyeCaptain! schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:38:
[...]
128gb sandisk ultrafit van 42.-
Het verlies hiervan doet me echt pijn.
Is dat echt zo onredelijk dat ik hier echt boos om ben
Verzendwijze is gekozen door DataIO niet door @AyeAyeCaptain! zelf...TommyboyNL schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:58:
[...]
Het is onredelijk dat je boos bent op DataIO, alles duidt erop dat PostNL een fuckup gemaakt heeft.
Ik vind dat hij terecht ontstemd is door de werkwijze van DataIO, mede hierdoor zal ik er niet snel weer iets bestellen want enorm klantonvriendelijk. En dat voor een bedrag waar DataIO zelf nooit wakker van zou moeten liggen...
[ Voor 29% gewijzigd door Tomba op 14-08-2018 10:02 ]
DataIO kiest PostNL. Dan is er dus ook door DataIO een fuckup gemaakt....TommyboyNL schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:58:
Het is onredelijk dat je boos bent op DataIO, alles duidt erop dat PostNL een fuckup gemaakt heeft.
Er is bewijs van verzenden - Er is gevolg gegeven aan het retoursproces van shop zelf .
Hun horen het uit te zoeken met PostNL en niet TS, dat zou mooi worden zeg. Volgens mij heeft TS ook nog de vzk betaald.
Als TS, klakkeloos zelf terugstuurt naar zelf gevonden adres etc, maakt het een andere zaak. nu is het proces van de shop netjes gevolgd.
Wie zegt er dan ze het niet hebben ontvangen ?? TS heeft bewijs van afleveren
Nee zo werkt het niet bij PostNL (en nagenoeg alle andere pakketbezorgers ter wereld):Hackus schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:18:
Er is bewijs van verzenden - Er is gevolg gegeven aan het retoursproces van shop zelf .
Hun horen het uit te zoeken met PostNL en niet TS, dat zou mooi worden zeg. Volgens mij heeft TS ook nog de vzk betaald.
https://www.postnl.nl/kla...t/Pakket%20niet%20bezorgd
"Bent u de ontvanger? Vraag de afzender dan om contact met ons op te nemen."
Strikt genomen verstuurt Aye inderdaad de stick, maar wel op de manier zoals door DataIO is bepaald. Als er dan dus iets mis gaat mag DataIO ook wel voor een goede oplossing zorgen en het terugschuiven naar de klant is dat niet. Ze kunnen natuurlijk wel vragen om een onderzoek te starten (want dat kan alleen de verzender), maar dat ios al gedaan en daaruit komt dat het produkt geleverd is. Nu is het aan DataIO om het op te lossen. Als klant kun je nl. niet meer doen dan het gegeven process te volgen.Mother_lepard schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:34:
[...]
Nee zo werkt het niet bij PostNL (en nagenoeg alle andere pakketbezorgers ter wereld):
[removed]
Dat geldt bij particulieren onder elkaar, om een (onderzoek in te laten stellen) Hier gaan wekelijks pakjes retour naar Zalando ed. daar ben ik ook niet verantwoordelijk voor de verzending (netjes goed verpakt en volgens het retoursproces)Mother_lepard schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:34:
[...]
Nee zo werkt het niet bij PostNL (en nagenoeg alle andere pakketbezorgers ter wereld):
Ik heb een defect artikel dat ik wil aanmelden voor de garantieprocedure
Ondanks dat wij uitsluitend A-merken verkopen kan een artikel altijd onverhoopt defect gaan. Valt het defecte product binnen de garantietermijn dan zullen wij het artikel in de meeste gevallen vervangen voor een nieuw artikel.
Heeft u een defect artikel dan kunt u dit aan ons melden via het online retour-formulier, vul deze zo volledig mogelijk in. Of stuur een mail met uw ordernummer en omschrijving van het defect naar info@dataio.nl
Na ontvangst van uw aanvraag informeren wij u per omgaande over de retourprocedure inclusief uw persoonlijke RMA nummer.
Bent u na de levering van het product verhuisd? Vergeet dan niet het nieuwe adres duidelijk te vermelden bij uw retourzending.
leesvoer: https://www.dataio.nl/klantenservice/retour-garantie/
Belangrijk:
Bij externe beschadigingen van het product (breuken, krassen etc) vervalt de fabrieksgarantie en is het helaas niet mogelijk om aanspraak te maken op de fabrieksgarantie. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de garantiebepalingen verder op deze pagina.
Dan nog kan DataIO dit ook inzien en uit coulance @AyeAyeCaptain! helpen in deze situatie, ook al hebben beiden er niet om gevraagd. Dat had DataIO wellicht ook goede PR kunnen opleveren, waar ze dat nu op hun buik kunnen schrijven door hun starre houding.TommyboyNL schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:58:
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 14-08-2018 11:21 ]
het terugschuiven naar de klant is de enige goede oplossing bij een TNT, niemand anders dan de verzender kan een onderzoek starten.redwing schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:48:
[...]
Strikt genomen verstuurt Aye inderdaad de stick, maar wel op de manier zoals door DataIO is bepaald. Als er dan dus iets mis gaat mag DataIO ook wel voor een goede oplossing zorgen en het terugschuiven naar de klant is dat niet.
Waar staat dat exact? Want dat zie ik nergens staan? Als uit het onderzoek idd komt dat het geleverd is dan zou DataIO tot actie moeten overgaan, alleen vooralsnog zie ik geen enkele uitslag van het onderzoek wat alleen door TS gestart kan worden.Ze kunnen natuurlijk wel vragen om een onderzoek te starten (want dat kan alleen de verzender), maar dat ios al gedaan en daaruit komt dat het produkt geleverd is.
Ik denk dat DataIO al ( veel ) meer aan indirecte schade heeft geleden hierdoor.
Maargoed het echte probleem ligt in dit geval waarschijnlijk toch bij Postnl.
Tja, je kunt je afvragen door wiens toedoen dat is... Had DataIO zich wat coulanter opgesteld, waren de kosten ook niet zo hoog opgelopen voor hun, immers.JohanNL schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:16:
Het gaat dus om een hele 42 euro?
Ik denk dat DataIO al ( veel ) meer aan indirecte schade heeft geleden hierdoor.
Ik had laatst iets besteld, liet het het thuis bezorgen. De postbode deed niet eens de moeite om 20 meter verder door te lopen (hij had ook een pakket voor een buurman, die dus 20 meter verderop woont) en een pakket bij mij thuis bezorgen. Ik was volgens de postbode niet thuis, terwijl dat wel zo was, maar kreeg wel een briefje 'We troffen u niet thuis' en waar ik dan wel het pakketje kon ophalen (bij die buurman 20 meter verderop dus). In de vakantieperiode rekent PostNL teveel op uitzendkrachten die niet van de hoed en de rand weten en liever lui zijn dan moe, helaas.JohanNL schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:16:
Maargoed het echte probleem ligt in dit geval waarschijnlijk toch bij Postnl.
[ Voor 51% gewijzigd door CH4OS op 14-08-2018 12:21 ]
Als de retourzending op aangeven van de webshop met Postnl gaat (ze sturen bijvoorbeeld een label of mail dat je via Postnl moet sturen) dan zijn zij verantwoordelijk.Stoelpoot schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:22:
Even een balletje voor de mensen die iets beter zijn in de rechten-fu: Ik meen in het verleden te hebben gelezen dat de webshop in sommige gevallen als de verzender van een pakket kan worden beschouwd bij een retourzending. Is daar meer over te vinden?
Als de shop gewoon zegt 'dit is het adres waar het pakket naartoe moet' en jou vrij laat ik zelf brengen of een zelf gekozen bezorgbedrijf dan ben jij verantwoordelijk
Gomez12 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:13:
[...]
het terugschuiven naar de klant is de enige goede oplossing bij een TNT, niemand anders dan de verzender kan een onderzoek starten.
[...]
Waar staat dat exact? Want dat zie ik nergens staan? Als uit het onderzoek idd komt dat het geleverd is dan zou DataIO tot actie moeten overgaan, alleen vooralsnog zie ik geen enkele uitslag van het onderzoek wat alleen door TS gestart kan worden.
Hieruit begrijp ik dat PostNL aangeeft dat de status 'bezorgd' aangeeft dat het volgens hun bezorgd is en ze dus geen verdere stappen meer kunnen/willen doen. Ik zie verder staan dat Aye verschillende keren contact heeft gehad met PostNL dus klinkt het bij mij of er bij PostNL niet zoveel meer te regelen is.AyeAyeCaptain! schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 05:57:
[...]
Verder onderzoek is niet mogelijk bij PostNL omdat dit pakket niet verzekerd is.
......
Dus er zou inderdaad nog gevraagd kunnen worden of PostNL nu alles heeft gedaan wat ze kunnen doen en zo ja en de status is nog steeds hetzelfde moet naar mijn DataIO iets gaan doen.
[removed]
Ik lees nu ook in de eerste posts dat het inderdaad het tweede was. HelaasPresident schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:24:
[...]
Als de retourzending op aangeven van de webshop met Postnl gaat (ze sturen bijvoorbeeld een label of mail dat je via Postnl moet sturen) dan zijn zij verantwoordelijk.
Als de shop gewoon zegt 'dit is het adres waar het pakket naartoe moet' en jou vrij laat ik zelf brengen of een zelf gekozen bezorgbedrijf dan ben jij verantwoordelijk
Dit is puur wishfull thinking. Wat PostNL aangeeft is dat ze geen onderzoek kunnen doen op de door de TS gekozen bezorgdienst.redwing schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:26:
[...]
Hieruit begrijp ik dat PostNL aangeeft dat de status 'bezorgd' aangeeft dat het volgens hun bezorgd is en ze dus geen verdere stappen meer kunnen/willen doen. Ik zie verder staan dat Aye verschillende keren contact heeft gehad met PostNL dus klinkt het bij mij of er bij PostNL niet zoveel meer te regelen is.
Of TS moet hard kunnen maken dat Dataio hem heeft verteld dat hij het met brievenbuspakket moest terugsturen, of TS heeft gewoon voor een onverzekerde verzendmethode gekozen en moet nu simpelweg op de blaren zitten.
Voor Postnl is het wel klaar hoor, ook gewoon zonder onderzoek. De gekozen dienst is voor PostNL gewoon onder het motto : "Wij zien wel of wij zin hebben om het te bezorgen, zoniet dan heeft u pech" uitgevoerd.Dus er zou inderdaad nog gevraagd kunnen worden of PostNL nu alles heeft gedaan wat ze kunnen doen en zo ja en de status is nog steeds hetzelfde moet naar mijn DataIO iets gaan doen.
Oftewel er is geen onderzoek van PostNL geweest en daarmee is er ook geen uitkomst van een onderzoek.
Het enige wat resteert is wie er gekozen heeft voor een onverzekerde verzending.
Gomez12 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:39:
Het enige wat resteert is wie er gekozen heeft voor een onverzekerde verzending.
Dit heb ik gedaan. Goed verpakt (in een stevige bubblewrap enveloppe) en gefrankeerd.DataIO schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:10:
Geachte AyeAyeCaptain!
Hartelijk dank voor uw bericht.
U kunt het product, gefrankeerd en goed verpakt, sturen naar:
DataIO
Postbus 747
3000 AS Rotterdam
Voor een snelle verwerking van uw retourzending, graag een kopie van de
factuur of bestelling met daarop de vermelding van het defect & uw
persoonlijke RMA nummer xxxxxx bijvoegen.
LET OP: bij externe beschadigingen van het product (breuken, krassen etc.)
vervalt de fabrieksgarantie en is het helaas niet mogelijk om aanspraak te
maken op de fabrieksgarantie.
Wij streven ernaar uw RMA verzoek zo spoedig mogelijk af te handelen, u
wordt hiervan per mail op de hoogte gehouden.
Hartelijke groeten,
DataIO RMA Service
Er is niet expliciet aangegeven dat dit verzekerd of aangetekend moest.
Frankeren = frankeren
[ Voor 14% gewijzigd door Zakkenwasser op 14-08-2018 13:55 ]
Zij vermelden niets over verzekerd of onverzekerd, oftewel zij laten de keuze bij jou.AyeAyeCaptain! schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:52:
[...]
[...]
Dit heb ik gedaan. Goed verpakt (in een stevige bubblewrap enveloppe) en gefrankeerd.
En jij hebt voor onverzekerd gekozen, tja dan mag je op de blaren zitten.
Exact dat, wat een stelletje eikels... Geen idee of @AyeAyeCaptain! veel bestelt bij DataIO dus wellicht verliezen ze er weinig business mee maar tis hoe dan ook een indicatie van het type bedrijf waar je mee te maken hebt...CH4OS schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:18:
[...]
Tja, je kunt je afvragen door wiens toedoen dat is... Had DataIO zich wat coulanter opgesteld, waren de kosten ook niet zo hoog opgelopen voor hun, immers.
[...]
[offtopic]Tsjonge jonge wat een inlevingsvermogen heb jij... [/offtopic]Gomez12 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:55:
[...]
Zij vermelden niets over verzekerd of onverzekerd, oftewel zij laten de keuze bij jou.
[ Voor 91% gewijzigd door Mother_lepard op 14-08-2018 15:05 . Reden: Het stond al eerder in dit topic genoemd. ]
Ik heb mijn Nintendo Switch getrakteerd op een geheugen uitbreiding.Tomba schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:17:
[...]
Exact dat, wat een stelletje eikels... Geen idee of @AyeAyeCaptain! veel bestelt bij DataIO dus wellicht verliezen ze er weinig business mee.
Vandaag krijg ik dus mijn micro-sd kaartje van 256gb binnen. Wel ietjes meer voor betaald maar zeker niet bij DataIO besteld.

inmiddels al binnen!

[ Voor 44% gewijzigd door Zakkenwasser op 14-08-2018 17:39 ]
Is dat dan een persoonlijk bericht? Ik zie namelijk niks op de frontpage. Ook kan je geen review geven via Facebook maar wel vie "TrustPilot Reviews" die ik persoonlijk nooit vertrouw.AyeAyeCaptain! schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 08:06:
[...]
Ik heb ook al een bericht achter gelaten via Facebook. Maar ik heb nou niet echt bepaald persoonlijk profiel.
Niet dat ze echt reageren op het sociale medium. Er is ook geen plek te vinden op Google waar je ook een review had achter kunnen laten.
Smells fishy to me.
En hoe denk je dat dataio had gereageerd als de situatie omgedraaid was? Denk je werkelijk dat ze een nieuwe usb stick zouden opsturen als het volgens postnl is afgeleverd? Geloof het maar niet, maar nu het andersom is moeten we dataio maar op hun woord geloven dat ze het niet binnen hebben gehad... Want in een bedrijf worden natuurlijk nooit fouten gemaakt en alle consumenten zijn altijd uit op geld...TommyboyNL schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:58:
[...]
De pest is postnl en het grootste probleem is dat ze er iedere keer mee weg komen en de consument er eigenlijk altijd de dupe van is...
Verwijderd
Laatst nog zelf meegemaakt. Ik verwacht een aangetekend pakket blijkt 's avonds dat de bezorger het gedumpt heeft bij de voordeur van het appartementsgebouw zonder zelfs maar aan te bellen. Op de T&T site blijkt het uren daarvoor bezorgd te zijn en er is ook getekend?
Door wie? Neem aan dat het de bezorger is geweest. M.i. is dit gewoon frauduleus, volgens PostNL een "slordigheid van de bezorger".
Als ik zelf de vervoerder kan kiezen dan neem ik altijd DHL. Iets goedkoper en (tot op heden) geen problemen mee gehad.
Aangezien het een garantiekwestie is, had TS eigenlijk helemaal niet hoeven betalen voor de verzending. Dit hoort kostenloos te gebeuren!Gomez12 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:55:
[...]
Zij vermelden niets over verzekerd of onverzekerd, oftewel zij laten de keuze bij jou.
Dat denk ik inderdaad wel, als ze voor dezelfde verzendmethode hadden gekozen als TS.Spekkie88 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:04:
[...]
En hoe denk je dat dataio had gereageerd als de situatie omgedraaid was? Denk je werkelijk dat ze een nieuwe usb stick zouden opsturen als het volgens postnl is afgeleverd?
Klopt, het was dus misplaatste zuinigheid om deze verzendmethode te kiezen.Chntl321 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:41:
[...]
Aangezien het een garantiekwestie is, had TS eigenlijk helemaal niet hoeven betalen voor de verzending. Dit hoort kostenloos te gebeuren!
Inderdaad, ze hadden TS van een vooraf betaald verzendlabel moeten voorzienGlowMouse schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:20:
[...]
Dat denk ik inderdaad wel, als ze voor dezelfde verzendmethode hadden gekozen als TS.
[...]
Klopt, het was dus misplaatste zuinigheid om deze verzendmethode te kiezen.
Verwijderd
'Volgens mij' heeft niet zoveel waarde als je er niet zoveel verstand van hebtVerwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:34:
Volgens mij is het geen standaardregel dat garantiewerkzaamheden gratis verstuurd kunnen worden. dat is alleen van toepassing bij foutieve levering of DOA.
Dat zou van service getuigen, maar dat zou ze wel verantwoordelijk maken voor de verzending. Nu kunnen ze hun handen er vanaf trekken.Chntl321 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:26:
[...]
Inderdaad, ze hadden TS van een vooraf betaald verzendlabel moeten voorzien
Dat bedoel ik en nu laten ze hun klant dan ook nog eens in de kou staan.. dus die heeft en betaald voor verzending, en geen USB stick meer.. Lekker reclame inderdaad.. Ik weet wel waar ik geen aankopen ga doen.GlowMouse schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:40:Dat zou van service getuigen, maar dat zou ze wel verantwoordelijk maken voor de verzending. Nu kunnen ze hun handen er vanaf trekken.

@Blubkens, nee op de wall van de pagina.
[ Voor 13% gewijzigd door Zakkenwasser op 14-08-2018 21:08 ]
Wie zegt er dat ze het niet ontvangen hebben.. het is hun woord tegen dat van TS die een afleverbewijs heeft.TommyboyNL schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:20:
De aftersales is zeer goed, zolang je maar zorgt dat je ook aan jouw plicht voldoet, en dat is het defecte product op hun kantoor afleveren. En ja, ik spreek uit ervaring. Samsung microSD kaartje dat na 3 jaar de geest gaf. Zonder gedoe vervangen.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Dit topic is gesloten.