RMA retour naar bedrijf, pakketje nog niet binnen na 6 dagen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 13.786 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-06 09:36

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Niet verrassend, heb je al een review op tweakers achtergelaten?
Heb zelf regelmatig bij DataIO besteld, had een dergelijk gebrek aan service niet verwacht!

[ Voor 20% gewijzigd door Tomba op 10-08-2018 15:42 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wellicht even via Social Media dit aankaarten? Wil nog wel eens helpen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tomba schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:40:
[...]

Niet verrassend, heb je al een review op tweakers achtergelaten?
Heb zelf regelmatig bij DataIO besteld, had een dergelijk gebrek aan service niet verwacht!
Jup. Al gedaan.
https://tweakers.net/shopreview/permalink/251795/
Gunner schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:50:
Wellicht even via Social Media dit aankaarten? Wil nog wel eens helpen.
Wat zou ik dan nog kunnen doen via social media?

[ Voor 4% gewijzigd door Zakkenwasser op 11-08-2018 12:18 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

AyeAyeCaptain! schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:17:

Wat zou ik dan nog kunnen doen via social media?
Bericht sturen via Facebook/Twitter, etc.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
PcDealer schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:27:
[...]

Bericht sturen via Facebook/Twitter, etc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h1iMM00T48eg0BfbywV2ouJI/full.png
Zoiets? Ik heb ook al een bericht achter gelaten via Facebook. Maar ik heb nou niet echt bepaald persoonlijk profiel.

Dit zag ik trouwens ook op hun Facebook pagina staan:

“Data IO hecht veel waarde aan 100% tevreden klanten. Onder het motto 'voor ieder probleem is een oplossing' brengen wij dit ook daadwerkelijk in de praktijk.”

yeah right.

[ Voor 44% gewijzigd door Zakkenwasser op 11-08-2018 16:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Volgens mij mag DataIO in zijn handjes wrijven dat jij er nooit meer iets bestelt; de toon in jouw blogpost is niet bepaald constructief. Als vervolgens de reacties op de betreffende blogpost niet in jouw straatje passen zet je de mogelijkheid om te reageren maar helemaal uit, in plaats van mensen met argumenten proberen te overtuigen van jouw gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
@TommyboyNL Beetje overtrokken reactie.. Vind dat @AyeAyeCaptain! lang genoeg netjes is gebleven. Vind dat er in de blog ook niet echt extreem gereageert wordt.

Sorry maar als een T&T zegt "afgeleverd" en een webshop blijft dagenlang ontkennen. Dan is de koek op een gegeven moment toch echt op hoor.

Jij als verzender draagt het risico voor de retourzending. Het nemen zoals het is, is de enige optie. Misschien is al het spuien iets teveel van het goede, maar ik begrijp de frustratie best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:38
Wat wil je dan? Dat als het op een verkeerd adres geleverd is door DataIO wordt gezegd dat het binnen is? Iets wat niet binnen is is niet binnen, zo makkelijk is het volgens mij.
En wat moeten zij dan doen? Een usb-stick vergoeden, die zij niet eens binnen hebben gehad?

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:39
Jantje2000 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 06:55:
Wat wil je dan? Dat als het op een verkeerd adres geleverd is door DataIO wordt gezegd dat het binnen is? Iets wat niet binnen is is niet binnen, zo makkelijk is het volgens mij.
En wat moeten zij dan doen? Een usb-stick vergoeden, die zij niet eens binnen hebben gehad?
Ja, soms moet je als winkel je verlies nemen om later meer verlies te voorkomen. Een vaste klant een paar Euro geven is een bijzonder goedkope manier van toekomstig inkomen veilig stellen. Daarnaast zal een goede after-sales ook helpen voor de mond-op-mond reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:13
Jantje2000 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 06:55:
Uuh ja? Gezien hun in beginsel een deugdelijk product hadden moeten leveren. En DataIQ had het zonder al teveel overlast moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Toegegeven, ik heb niet elke pagina in detail gelezen maar als ik goed begrijp gaat het om een USB-stick van 6 euro (excl. 2 maal verzendkosten).

Ik vraag mij dan af: is dit de hele discussie waard. Principes zijn mooi maar om daar nu zoveel energie in te steken???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
TonVH schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:35:
Toegegeven, ik heb niet elke pagina in detail gelezen maar als ik goed begrijp gaat het om een USB-stick van 6 euro (excl. 2 maal verzendkosten).
128gb sandisk ultrafit van 42.-
Het verlies hiervan doet me echt pijn.

Is dat echt zo onredelijk dat ik hier echt boos om ben :(

[ Voor 14% gewijzigd door Zakkenwasser op 14-08-2018 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
42 euro zou mij ook behoorlijk "pissig" maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
AyeAyeCaptain! schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:38:
[...]

128gb sandisk ultrafit van 42.-
Het verlies hiervan doet me echt pijn.

Is dat echt zo onredelijk dat ik hier echt boos om ben :(
Het is onredelijk dat je boos bent op DataIO, alles duidt erop dat PostNL een fuckup gemaakt heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

TommyboyNL schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:58:
[...]

Het is onredelijk dat je boos bent op DataIO, alles duidt erop dat PostNL een fuckup gemaakt heeft.
Verzendwijze is gekozen door DataIO niet door @AyeAyeCaptain! zelf...
Ik vind dat hij terecht ontstemd is door de werkwijze van DataIO, mede hierdoor zal ik er niet snel weer iets bestellen want enorm klantonvriendelijk. En dat voor een bedrag waar DataIO zelf nooit wakker van zou moeten liggen...

[ Voor 29% gewijzigd door Tomba op 14-08-2018 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:30

Croga

The Unreasonable Man

DataIO kiest PostNL. Dan is er dus ook door DataIO een fuckup gemaakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het is natuurlijk belachelijk dat ze dit op TS afschuiven. Komt net over of hij niets heeft verstuurd, maar wel vergoeding wil.

Er is bewijs van verzenden - Er is gevolg gegeven aan het retoursproces van shop zelf .

Hun horen het uit te zoeken met PostNL en niet TS, dat zou mooi worden zeg. Volgens mij heeft TS ook nog de vzk betaald.

Als TS, klakkeloos zelf terugstuurt naar zelf gevonden adres etc, maakt het een andere zaak. nu is het proces van de shop netjes gevolgd.

Wie zegt er dan ze het niet hebben ontvangen ?? TS heeft bewijs van afleveren

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 11:17
Hackus schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:18:

Er is bewijs van verzenden - Er is gevolg gegeven aan het retoursproces van shop zelf .

Hun horen het uit te zoeken met PostNL en niet TS, dat zou mooi worden zeg. Volgens mij heeft TS ook nog de vzk betaald.
Nee zo werkt het niet bij PostNL (en nagenoeg alle andere pakketbezorgers ter wereld):
https://www.postnl.nl/kla...t/Pakket%20niet%20bezorgd

"Bent u de ontvanger? Vraag de afzender dan om contact met ons op te nemen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:19
Mother_lepard schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:34:
[...]
Nee zo werkt het niet bij PostNL (en nagenoeg alle andere pakketbezorgers ter wereld):

Strikt genomen verstuurt Aye inderdaad de stick, maar wel op de manier zoals door DataIO is bepaald. Als er dan dus iets mis gaat mag DataIO ook wel voor een goede oplossing zorgen en het terugschuiven naar de klant is dat niet. Ze kunnen natuurlijk wel vragen om een onderzoek te starten (want dat kan alleen de verzender), maar dat ios al gedaan en daaruit komt dat het produkt geleverd is. Nu is het aan DataIO om het op te lossen. Als klant kun je nl. niet meer doen dan het gegeven process te volgen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mother_lepard schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:34:
[...]

Dat geldt bij particulieren onder elkaar, om een (onderzoek in te laten stellen) Hier gaan wekelijks pakjes retour naar Zalando ed. daar ben ik ook niet verantwoordelijk voor de verzending (netjes goed verpakt en volgens het retoursproces)

Ik heb een defect artikel dat ik wil aanmelden voor de garantieprocedure

Ondanks dat wij uitsluitend A-merken verkopen kan een artikel altijd onverhoopt defect gaan. Valt het defecte product binnen de garantietermijn dan zullen wij het artikel in de meeste gevallen vervangen voor een nieuw artikel.

Heeft u een defect artikel dan kunt u dit aan ons melden via het online retour-formulier, vul deze zo volledig mogelijk in. Of stuur een mail met uw ordernummer en omschrijving van het defect naar info@dataio.nl

Na ontvangst van uw aanvraag informeren wij u per omgaande over de retourprocedure inclusief uw persoonlijke RMA nummer.

Bent u na de levering van het product verhuisd? Vergeet dan niet het nieuwe adres duidelijk te vermelden bij uw retourzending.

leesvoer: https://www.dataio.nl/klantenservice/retour-garantie/

Belangrijk:
Bij externe beschadigingen van het product (breuken, krassen etc) vervalt de fabrieksgarantie en is het helaas niet mogelijk om aanspraak te maken op de fabrieksgarantie. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de garantiebepalingen verder op deze pagina.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan nog kan DataIO dit ook inzien en uit coulance @AyeAyeCaptain! helpen in deze situatie, ook al hebben beiden er niet om gevraagd. Dat had DataIO wellicht ook goede PR kunnen opleveren, waar ze dat nu op hun buik kunnen schrijven door hun starre houding. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 14-08-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
redwing schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:48:
[...]
Strikt genomen verstuurt Aye inderdaad de stick, maar wel op de manier zoals door DataIO is bepaald. Als er dan dus iets mis gaat mag DataIO ook wel voor een goede oplossing zorgen en het terugschuiven naar de klant is dat niet.
het terugschuiven naar de klant is de enige goede oplossing bij een TNT, niemand anders dan de verzender kan een onderzoek starten.
Ze kunnen natuurlijk wel vragen om een onderzoek te starten (want dat kan alleen de verzender), maar dat ios al gedaan en daaruit komt dat het produkt geleverd is.
Waar staat dat exact? Want dat zie ik nergens staan? Als uit het onderzoek idd komt dat het geleverd is dan zou DataIO tot actie moeten overgaan, alleen vooralsnog zie ik geen enkele uitslag van het onderzoek wat alleen door TS gestart kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:57
Het gaat dus om een hele 42 euro?
Ik denk dat DataIO al ( veel ) meer aan indirecte schade heeft geleden hierdoor.

Maargoed het echte probleem ligt in dit geval waarschijnlijk toch bij Postnl.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JohanNL schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:16:
Het gaat dus om een hele 42 euro?
Ik denk dat DataIO al ( veel ) meer aan indirecte schade heeft geleden hierdoor.
Tja, je kunt je afvragen door wiens toedoen dat is... Had DataIO zich wat coulanter opgesteld, waren de kosten ook niet zo hoog opgelopen voor hun, immers.
JohanNL schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:16:
Maargoed het echte probleem ligt in dit geval waarschijnlijk toch bij Postnl.
Ik had laatst iets besteld, liet het het thuis bezorgen. De postbode deed niet eens de moeite om 20 meter verder door te lopen (hij had ook een pakket voor een buurman, die dus 20 meter verderop woont) en een pakket bij mij thuis bezorgen. Ik was volgens de postbode niet thuis, terwijl dat wel zo was, maar kreeg wel een briefje 'We troffen u niet thuis' en waar ik dan wel het pakketje kon ophalen (bij die buurman 20 meter verderop dus). In de vakantieperiode rekent PostNL teveel op uitzendkrachten die niet van de hoed en de rand weten en liever lui zijn dan moe, helaas.

[ Voor 51% gewijzigd door CH4OS op 14-08-2018 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Even een balletje voor de mensen die iets beter zijn in de rechten-fu: Ik meen in het verleden te hebben gelezen dat de webshop in sommige gevallen als de verzender van een pakket kan worden beschouwd bij een retourzending. Is daar meer over te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:22
Stoelpoot schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:22:
Even een balletje voor de mensen die iets beter zijn in de rechten-fu: Ik meen in het verleden te hebben gelezen dat de webshop in sommige gevallen als de verzender van een pakket kan worden beschouwd bij een retourzending. Is daar meer over te vinden?
Als de retourzending op aangeven van de webshop met Postnl gaat (ze sturen bijvoorbeeld een label of mail dat je via Postnl moet sturen) dan zijn zij verantwoordelijk.

Als de shop gewoon zegt 'dit is het adres waar het pakket naartoe moet' en jou vrij laat ik zelf brengen of een zelf gekozen bezorgbedrijf dan ben jij verantwoordelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:19
Gomez12 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:13:
[...]

het terugschuiven naar de klant is de enige goede oplossing bij een TNT, niemand anders dan de verzender kan een onderzoek starten.
[...]

Waar staat dat exact? Want dat zie ik nergens staan? Als uit het onderzoek idd komt dat het geleverd is dan zou DataIO tot actie moeten overgaan, alleen vooralsnog zie ik geen enkele uitslag van het onderzoek wat alleen door TS gestart kan worden.
AyeAyeCaptain! schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 05:57:
[...]

Verder onderzoek is niet mogelijk bij PostNL omdat dit pakket niet verzekerd is.

......
Hieruit begrijp ik dat PostNL aangeeft dat de status 'bezorgd' aangeeft dat het volgens hun bezorgd is en ze dus geen verdere stappen meer kunnen/willen doen. Ik zie verder staan dat Aye verschillende keren contact heeft gehad met PostNL dus klinkt het bij mij of er bij PostNL niet zoveel meer te regelen is.

Dus er zou inderdaad nog gevraagd kunnen worden of PostNL nu alles heeft gedaan wat ze kunnen doen en zo ja en de status is nog steeds hetzelfde moet naar mijn DataIO iets gaan doen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
President schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:24:
[...]

Als de retourzending op aangeven van de webshop met Postnl gaat (ze sturen bijvoorbeeld een label of mail dat je via Postnl moet sturen) dan zijn zij verantwoordelijk.

Als de shop gewoon zegt 'dit is het adres waar het pakket naartoe moet' en jou vrij laat ik zelf brengen of een zelf gekozen bezorgbedrijf dan ben jij verantwoordelijk
Ik lees nu ook in de eerste posts dat het inderdaad het tweede was. Helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
redwing schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:26:
[...]
Hieruit begrijp ik dat PostNL aangeeft dat de status 'bezorgd' aangeeft dat het volgens hun bezorgd is en ze dus geen verdere stappen meer kunnen/willen doen. Ik zie verder staan dat Aye verschillende keren contact heeft gehad met PostNL dus klinkt het bij mij of er bij PostNL niet zoveel meer te regelen is.
Dit is puur wishfull thinking. Wat PostNL aangeeft is dat ze geen onderzoek kunnen doen op de door de TS gekozen bezorgdienst.

Of TS moet hard kunnen maken dat Dataio hem heeft verteld dat hij het met brievenbuspakket moest terugsturen, of TS heeft gewoon voor een onverzekerde verzendmethode gekozen en moet nu simpelweg op de blaren zitten.
Dus er zou inderdaad nog gevraagd kunnen worden of PostNL nu alles heeft gedaan wat ze kunnen doen en zo ja en de status is nog steeds hetzelfde moet naar mijn DataIO iets gaan doen.
Voor Postnl is het wel klaar hoor, ook gewoon zonder onderzoek. De gekozen dienst is voor PostNL gewoon onder het motto : "Wij zien wel of wij zin hebben om het te bezorgen, zoniet dan heeft u pech" uitgevoerd.
Oftewel er is geen onderzoek van PostNL geweest en daarmee is er ook geen uitkomst van een onderzoek.

Het enige wat resteert is wie er gekozen heeft voor een onverzekerde verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Gomez12 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:39:
Het enige wat resteert is wie er gekozen heeft voor een onverzekerde verzending.
DataIO schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:10:
Geachte AyeAyeCaptain!

Hartelijk dank voor uw bericht.
U kunt het product, gefrankeerd en goed verpakt, sturen naar:

DataIO
Postbus 747
3000 AS Rotterdam

Voor een snelle verwerking van uw retourzending, graag een kopie van de
factuur of bestelling met daarop de vermelding van het defect & uw
persoonlijke RMA nummer xxxxxx bijvoegen.
LET OP: bij externe beschadigingen van het product (breuken, krassen etc.)
vervalt de fabrieksgarantie en is het helaas niet mogelijk om aanspraak te
maken op de fabrieksgarantie.

Wij streven ernaar uw RMA verzoek zo spoedig mogelijk af te handelen, u
wordt hiervan per mail op de hoogte gehouden.

Hartelijke groeten,
DataIO RMA Service
Dit heb ik gedaan. Goed verpakt (in een stevige bubblewrap enveloppe) en gefrankeerd.
Er is niet expliciet aangegeven dat dit verzekerd of aangetekend moest.

Frankeren = frankeren

[ Voor 14% gewijzigd door Zakkenwasser op 14-08-2018 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
AyeAyeCaptain! schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:52:
[...]

[...]

Dit heb ik gedaan. Goed verpakt (in een stevige bubblewrap enveloppe) en gefrankeerd.
Zij vermelden niets over verzekerd of onverzekerd, oftewel zij laten de keuze bij jou.

En jij hebt voor onverzekerd gekozen, tja dan mag je op de blaren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

CH4OS schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:18:
[...]
Tja, je kunt je afvragen door wiens toedoen dat is... Had DataIO zich wat coulanter opgesteld, waren de kosten ook niet zo hoog opgelopen voor hun, immers.

[...]
Exact dat, wat een stelletje eikels... Geen idee of @AyeAyeCaptain! veel bestelt bij DataIO dus wellicht verliezen ze er weinig business mee maar tis hoe dan ook een indicatie van het type bedrijf waar je mee te maken hebt...
Gomez12 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:55:
[...]

Zij vermelden niets over verzekerd of onverzekerd, oftewel zij laten de keuze bij jou.

[offtopic]Tsjonge jonge wat een inlevingsvermogen heb jij... [/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 11:17
*knip* vragen waren al eerder beantwoord in dit topic.

[ Voor 91% gewijzigd door Mother_lepard op 14-08-2018 15:05 . Reden: Het stond al eerder in dit topic genoemd. ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Tomba schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:17:
[...]

Exact dat, wat een stelletje eikels... Geen idee of @AyeAyeCaptain! veel bestelt bij DataIO dus wellicht verliezen ze er weinig business mee.
Ik heb mijn Nintendo Switch getrakteerd op een geheugen uitbreiding.
Vandaag krijg ik dus mijn micro-sd kaartje van 256gb binnen. Wel ietjes meer voor betaald maar zeker niet bij DataIO besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Lj5NExhnkeWbrzik8OxVCgv9/full.jpg

inmiddels al binnen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qFFin7nqDB5zMNbjfF2y2a2d/full.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Zakkenwasser op 14-08-2018 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
AyeAyeCaptain! schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 08:06:
[...]
Ik heb ook al een bericht achter gelaten via Facebook. Maar ik heb nou niet echt bepaald persoonlijk profiel.
Is dat dan een persoonlijk bericht? Ik zie namelijk niks op de frontpage. Ook kan je geen review geven via Facebook maar wel vie "TrustPilot Reviews" die ik persoonlijk nooit vertrouw.
Niet dat ze echt reageren op het sociale medium. Er is ook geen plek te vinden op Google waar je ook een review had achter kunnen laten.
Smells fishy to me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-06 20:09
[...]

En hoe denk je dat dataio had gereageerd als de situatie omgedraaid was? Denk je werkelijk dat ze een nieuwe usb stick zouden opsturen als het volgens postnl is afgeleverd? Geloof het maar niet, maar nu het andersom is moeten we dataio maar op hun woord geloven dat ze het niet binnen hebben gehad... Want in een bedrijf worden natuurlijk nooit fouten gemaakt en alle consumenten zijn altijd uit op geld...
De pest is postnl en het grootste probleem is dat ze er iedere keer mee weg komen en de consument er eigenlijk altijd de dupe van is...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
PostNL is inderdaad een onbetrouwbare partij.

Laatst nog zelf meegemaakt. Ik verwacht een aangetekend pakket blijkt 's avonds dat de bezorger het gedumpt heeft bij de voordeur van het appartementsgebouw zonder zelfs maar aan te bellen. Op de T&T site blijkt het uren daarvoor bezorgd te zijn en er is ook getekend?

Door wie? Neem aan dat het de bezorger is geweest. M.i. is dit gewoon frauduleus, volgens PostNL een "slordigheid van de bezorger".

Als ik zelf de vervoerder kan kiezen dan neem ik altijd DHL. Iets goedkoper en (tot op heden) geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Gomez12 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:55:
[...]

Aangezien het een garantiekwestie is, had TS eigenlijk helemaal niet hoeven betalen voor de verzending. Dit hoort kostenloos te gebeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Spekkie88 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:04:
[...]

En hoe denk je dat dataio had gereageerd als de situatie omgedraaid was? Denk je werkelijk dat ze een nieuwe usb stick zouden opsturen als het volgens postnl is afgeleverd?
Dat denk ik inderdaad wel, als ze voor dezelfde verzendmethode hadden gekozen als TS.
Chntl321 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:41:
[...]

Aangezien het een garantiekwestie is, had TS eigenlijk helemaal niet hoeven betalen voor de verzending. Dit hoort kostenloos te gebeuren!
Klopt, het was dus misplaatste zuinigheid om deze verzendmethode te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
GlowMouse schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:20:
[...]

Dat denk ik inderdaad wel, als ze voor dezelfde verzendmethode hadden gekozen als TS.

[...]

Klopt, het was dus misplaatste zuinigheid om deze verzendmethode te kiezen.
Inderdaad, ze hadden TS van een vooraf betaald verzendlabel moeten voorzien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Volgens mij is het geen standaardregel dat garantiewerkzaamheden gratis verstuurd kunnen worden. dat is alleen van toepassing bij foutieve levering of DOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
TonVH schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:34:
Volgens mij is het geen standaardregel dat garantiewerkzaamheden gratis verstuurd kunnen worden. dat is alleen van toepassing bij foutieve levering of DOA.
'Volgens mij' heeft niet zoveel waarde als je er niet zoveel verstand van hebt ;) Reparatie moet altijd kosteloos gebeuren (art. 7:21 BW).
Chntl321 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:26:
[...]

Inderdaad, ze hadden TS van een vooraf betaald verzendlabel moeten voorzien ;)
Dat zou van service getuigen, maar dat zou ze wel verantwoordelijk maken voor de verzending. Nu kunnen ze hun handen er vanaf trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chntl321
GlowMouse schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:40:Dat zou van service getuigen, maar dat zou ze wel verantwoordelijk maken voor de verzending. Nu kunnen ze hun handen er vanaf trekken.
Dat bedoel ik en nu laten ze hun klant dan ook nog eens in de kou staan.. dus die heeft en betaald voor verzending, en geen USB stick meer.. Lekker reclame inderdaad.. Ik weet wel waar ik geen aankopen ga doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Dit lijkt wel een grap, dat stukje tussen de 3de en 4de komma in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zzT6tveugK7APsjD9qku6tyI/full.jpg

@Blubkens, nee op de wall van de pagina.

[ Voor 13% gewijzigd door Zakkenwasser op 14-08-2018 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
De aftersales is zeer goed, zolang je maar zorgt dat je ook aan jouw plicht voldoet, en dat is het defecte product op hun kantoor afleveren. En ja, ik spreek uit ervaring. Samsung microSD kaartje dat na 3 jaar de geest gaf. Zonder gedoe vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
TommyboyNL schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:20:
De aftersales is zeer goed, zolang je maar zorgt dat je ook aan jouw plicht voldoet, en dat is het defecte product op hun kantoor afleveren. En ja, ik spreek uit ervaring. Samsung microSD kaartje dat na 3 jaar de geest gaf. Zonder gedoe vervangen.
Wie zegt er dat ze het niet ontvangen hebben.. het is hun woord tegen dat van TS die een afleverbewijs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Gezien alles hier al gezegd is, dit topic alleen nog gebruikt wordt voor algemene ervaringen met PostNL en DataIO en het zwartmaken van webshops niet de bedoeling is op het forum, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.