Niet verrassend, heb je al een review op tweakers achtergelaten?
Heb zelf regelmatig bij DataIO besteld, had een dergelijk gebrek aan service niet verwacht!
[ Voor 20% gewijzigd door Tomba op 10-08-2018 15:42 ]
[ Voor 20% gewijzigd door Tomba op 10-08-2018 15:42 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Jup. Al gedaan.Tomba schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:40:
[...]
Heb zelf regelmatig bij DataIO besteld, had een dergelijk gebrek aan service niet verwacht!
Wat zou ik dan nog kunnen doen via social media?Gunner schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:50:
Wellicht even via Social Media dit aankaarten? Wil nog wel eens helpen.
[ Voor 4% gewijzigd door Zakkenwasser op 11-08-2018 12:18 ]
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Bericht sturen via Facebook/Twitter, etc.AyeAyeCaptain! schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:17:
Wat zou ik dan nog kunnen doen via social media?
PcDealer schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:27:
[...]
Bericht sturen via Facebook/Twitter, etc.
[ Voor 44% gewijzigd door Zakkenwasser op 11-08-2018 16:56 ]
De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.
Ja, soms moet je als winkel je verlies nemen om later meer verlies te voorkomen. Een vaste klant een paar Euro geven is een bijzonder goedkope manier van toekomstig inkomen veilig stellen. Daarnaast zal een goede after-sales ook helpen voor de mond-op-mond reclame.Jantje2000 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 06:55:
Wat wil je dan? Dat als het op een verkeerd adres geleverd is door DataIO wordt gezegd dat het binnen is? Iets wat niet binnen is is niet binnen, zo makkelijk is het volgens mij.
En wat moeten zij dan doen? Een usb-stick vergoeden, die zij niet eens binnen hebben gehad?
Uuh ja? Gezien hun in beginsel een deugdelijk product hadden moeten leveren. En DataIQ had het zonder al teveel overlast moeten oplossen.Jantje2000 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 06:55:
Wat wil je dan? Dat als het op een verkeerd adres geleverd is door DataIO wordt gezegd dat het binnen is? Iets wat niet binnen is is niet binnen, zo makkelijk is het volgens mij.
En wat moeten zij dan doen? Een usb-stick vergoeden, die zij niet eens binnen hebben gehad?
128gb sandisk ultrafit van 42.-TonVH schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:35:
Toegegeven, ik heb niet elke pagina in detail gelezen maar als ik goed begrijp gaat het om een USB-stick van 6 euro (excl. 2 maal verzendkosten).
[ Voor 14% gewijzigd door Zakkenwasser op 14-08-2018 09:48 ]
Het is onredelijk dat je boos bent op DataIO, alles duidt erop dat PostNL een fuckup gemaakt heeft.AyeAyeCaptain! schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:38:
[...]
128gb sandisk ultrafit van 42.-
Het verlies hiervan doet me echt pijn.
Is dat echt zo onredelijk dat ik hier echt boos om ben
Verzendwijze is gekozen door DataIO niet door @AyeAyeCaptain! zelf...TommyboyNL schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:58:
[...]
Het is onredelijk dat je boos bent op DataIO, alles duidt erop dat PostNL een fuckup gemaakt heeft.
[ Voor 29% gewijzigd door Tomba op 14-08-2018 10:02 ]
DataIO kiest PostNL. Dan is er dus ook door DataIO een fuckup gemaakt....TommyboyNL schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:58:
Het is onredelijk dat je boos bent op DataIO, alles duidt erop dat PostNL een fuckup gemaakt heeft.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Nee zo werkt het niet bij PostNL (en nagenoeg alle andere pakketbezorgers ter wereld):Hackus schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:18:
Er is bewijs van verzenden - Er is gevolg gegeven aan het retoursproces van shop zelf .
Hun horen het uit te zoeken met PostNL en niet TS, dat zou mooi worden zeg. Volgens mij heeft TS ook nog de vzk betaald.
Strikt genomen verstuurt Aye inderdaad de stick, maar wel op de manier zoals door DataIO is bepaald. Als er dan dus iets mis gaat mag DataIO ook wel voor een goede oplossing zorgen en het terugschuiven naar de klant is dat niet. Ze kunnen natuurlijk wel vragen om een onderzoek te starten (want dat kan alleen de verzender), maar dat ios al gedaan en daaruit komt dat het produkt geleverd is. Nu is het aan DataIO om het op te lossen. Als klant kun je nl. niet meer doen dan het gegeven process te volgen.Mother_lepard schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:34:
[...]
Nee zo werkt het niet bij PostNL (en nagenoeg alle andere pakketbezorgers ter wereld):
https://www.postnl.nl/kla...t/Pakket%20niet%20bezorgd
"Bent u de ontvanger? Vraag de afzender dan om contact met ons op te nemen."
[removed]
Dat geldt bij particulieren onder elkaar, om een (onderzoek in te laten stellen) Hier gaan wekelijks pakjes retour naar Zalando ed. daar ben ik ook niet verantwoordelijk voor de verzending (netjes goed verpakt en volgens het retoursproces)Mother_lepard schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:34:
[...]
Nee zo werkt het niet bij PostNL (en nagenoeg alle andere pakketbezorgers ter wereld):
https://www.postnl.nl/kla...t/Pakket%20niet%20bezorgd
"Bent u de ontvanger? Vraag de afzender dan om contact met ons op te nemen."
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dan nog kan DataIO dit ook inzien en uit coulance @AyeAyeCaptain! helpen in deze situatie, ook al hebben beiden er niet om gevraagd. Dat had DataIO wellicht ook goede PR kunnen opleveren, waar ze dat nu op hun buik kunnen schrijven door hun starre houding.TommyboyNL schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:58:
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 14-08-2018 11:21 ]
het terugschuiven naar de klant is de enige goede oplossing bij een TNT, niemand anders dan de verzender kan een onderzoek starten.redwing schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:48:
[...]
Strikt genomen verstuurt Aye inderdaad de stick, maar wel op de manier zoals door DataIO is bepaald. Als er dan dus iets mis gaat mag DataIO ook wel voor een goede oplossing zorgen en het terugschuiven naar de klant is dat niet.
Waar staat dat exact? Want dat zie ik nergens staan? Als uit het onderzoek idd komt dat het geleverd is dan zou DataIO tot actie moeten overgaan, alleen vooralsnog zie ik geen enkele uitslag van het onderzoek wat alleen door TS gestart kan worden.Ze kunnen natuurlijk wel vragen om een onderzoek te starten (want dat kan alleen de verzender), maar dat ios al gedaan en daaruit komt dat het produkt geleverd is.
In vino veritas, in aqua sanitas
Tja, je kunt je afvragen door wiens toedoen dat is... Had DataIO zich wat coulanter opgesteld, waren de kosten ook niet zo hoog opgelopen voor hun, immers.JohanNL schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:16:
Het gaat dus om een hele 42 euro?
Ik denk dat DataIO al ( veel ) meer aan indirecte schade heeft geleden hierdoor.
Ik had laatst iets besteld, liet het het thuis bezorgen. De postbode deed niet eens de moeite om 20 meter verder door te lopen (hij had ook een pakket voor een buurman, die dus 20 meter verderop woont) en een pakket bij mij thuis bezorgen. Ik was volgens de postbode niet thuis, terwijl dat wel zo was, maar kreeg wel een briefje 'We troffen u niet thuis' en waar ik dan wel het pakketje kon ophalen (bij die buurman 20 meter verderop dus). In de vakantieperiode rekent PostNL teveel op uitzendkrachten die niet van de hoed en de rand weten en liever lui zijn dan moe, helaas.JohanNL schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:16:
Maargoed het echte probleem ligt in dit geval waarschijnlijk toch bij Postnl.
[ Voor 51% gewijzigd door CH4OS op 14-08-2018 12:21 ]
Als de retourzending op aangeven van de webshop met Postnl gaat (ze sturen bijvoorbeeld een label of mail dat je via Postnl moet sturen) dan zijn zij verantwoordelijk.Stoelpoot schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:22:
Even een balletje voor de mensen die iets beter zijn in de rechten-fu: Ik meen in het verleden te hebben gelezen dat de webshop in sommige gevallen als de verzender van een pakket kan worden beschouwd bij een retourzending. Is daar meer over te vinden?
Gomez12 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:13:
[...]
het terugschuiven naar de klant is de enige goede oplossing bij een TNT, niemand anders dan de verzender kan een onderzoek starten.
[...]
Waar staat dat exact? Want dat zie ik nergens staan? Als uit het onderzoek idd komt dat het geleverd is dan zou DataIO tot actie moeten overgaan, alleen vooralsnog zie ik geen enkele uitslag van het onderzoek wat alleen door TS gestart kan worden.
Hieruit begrijp ik dat PostNL aangeeft dat de status 'bezorgd' aangeeft dat het volgens hun bezorgd is en ze dus geen verdere stappen meer kunnen/willen doen. Ik zie verder staan dat Aye verschillende keren contact heeft gehad met PostNL dus klinkt het bij mij of er bij PostNL niet zoveel meer te regelen is.AyeAyeCaptain! schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 05:57:
[...]
Verder onderzoek is niet mogelijk bij PostNL omdat dit pakket niet verzekerd is.
......
[removed]
Ik lees nu ook in de eerste posts dat het inderdaad het tweede was. HelaasPresident schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:24:
[...]
Als de retourzending op aangeven van de webshop met Postnl gaat (ze sturen bijvoorbeeld een label of mail dat je via Postnl moet sturen) dan zijn zij verantwoordelijk.
Als de shop gewoon zegt 'dit is het adres waar het pakket naartoe moet' en jou vrij laat ik zelf brengen of een zelf gekozen bezorgbedrijf dan ben jij verantwoordelijk
Dit is puur wishfull thinking. Wat PostNL aangeeft is dat ze geen onderzoek kunnen doen op de door de TS gekozen bezorgdienst.redwing schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:26:
[...]
Hieruit begrijp ik dat PostNL aangeeft dat de status 'bezorgd' aangeeft dat het volgens hun bezorgd is en ze dus geen verdere stappen meer kunnen/willen doen. Ik zie verder staan dat Aye verschillende keren contact heeft gehad met PostNL dus klinkt het bij mij of er bij PostNL niet zoveel meer te regelen is.
Voor Postnl is het wel klaar hoor, ook gewoon zonder onderzoek. De gekozen dienst is voor PostNL gewoon onder het motto : "Wij zien wel of wij zin hebben om het te bezorgen, zoniet dan heeft u pech" uitgevoerd.Dus er zou inderdaad nog gevraagd kunnen worden of PostNL nu alles heeft gedaan wat ze kunnen doen en zo ja en de status is nog steeds hetzelfde moet naar mijn DataIO iets gaan doen.
Gomez12 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:39:
Het enige wat resteert is wie er gekozen heeft voor een onverzekerde verzending.
Dit heb ik gedaan. Goed verpakt (in een stevige bubblewrap enveloppe) en gefrankeerd.DataIO schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:10:
Geachte AyeAyeCaptain!
Hartelijk dank voor uw bericht.
U kunt het product, gefrankeerd en goed verpakt, sturen naar:
DataIO
Postbus 747
3000 AS Rotterdam
Voor een snelle verwerking van uw retourzending, graag een kopie van de
factuur of bestelling met daarop de vermelding van het defect & uw
persoonlijke RMA nummer xxxxxx bijvoegen.
LET OP: bij externe beschadigingen van het product (breuken, krassen etc.)
vervalt de fabrieksgarantie en is het helaas niet mogelijk om aanspraak te
maken op de fabrieksgarantie.
Wij streven ernaar uw RMA verzoek zo spoedig mogelijk af te handelen, u
wordt hiervan per mail op de hoogte gehouden.
Hartelijke groeten,
DataIO RMA Service
[ Voor 14% gewijzigd door Zakkenwasser op 14-08-2018 13:55 ]
Zij vermelden niets over verzekerd of onverzekerd, oftewel zij laten de keuze bij jou.AyeAyeCaptain! schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:52:
[...]
[...]
Dit heb ik gedaan. Goed verpakt (in een stevige bubblewrap enveloppe) en gefrankeerd.
Exact dat, wat een stelletje eikels... Geen idee of @AyeAyeCaptain! veel bestelt bij DataIO dus wellicht verliezen ze er weinig business mee maar tis hoe dan ook een indicatie van het type bedrijf waar je mee te maken hebt...CH4OS schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:18:
[...]
Tja, je kunt je afvragen door wiens toedoen dat is... Had DataIO zich wat coulanter opgesteld, waren de kosten ook niet zo hoog opgelopen voor hun, immers.
[...]
[offtopic]Tsjonge jonge wat een inlevingsvermogen heb jij... [/offtopic]Gomez12 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:55:
[...]
Zij vermelden niets over verzekerd of onverzekerd, oftewel zij laten de keuze bij jou.
En jij hebt voor onverzekerd gekozen, tja dan mag je op de blaren zitten.
[ Voor 91% gewijzigd door Mother_lepard op 14-08-2018 15:05 . Reden: Het stond al eerder in dit topic genoemd. ]
Ik heb mijn Nintendo Switch getrakteerd op een geheugen uitbreiding.Tomba schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:17:
[...]
Exact dat, wat een stelletje eikels... Geen idee of @AyeAyeCaptain! veel bestelt bij DataIO dus wellicht verliezen ze er weinig business mee.
[ Voor 44% gewijzigd door Zakkenwasser op 14-08-2018 17:39 ]
Is dat dan een persoonlijk bericht? Ik zie namelijk niks op de frontpage. Ook kan je geen review geven via Facebook maar wel vie "TrustPilot Reviews" die ik persoonlijk nooit vertrouw.AyeAyeCaptain! schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 08:06:
[...]
Ik heb ook al een bericht achter gelaten via Facebook. Maar ik heb nou niet echt bepaald persoonlijk profiel.
En hoe denk je dat dataio had gereageerd als de situatie omgedraaid was? Denk je werkelijk dat ze een nieuwe usb stick zouden opsturen als het volgens postnl is afgeleverd? Geloof het maar niet, maar nu het andersom is moeten we dataio maar op hun woord geloven dat ze het niet binnen hebben gehad... Want in een bedrijf worden natuurlijk nooit fouten gemaakt en alle consumenten zijn altijd uit op geld...TommyboyNL schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:58:
[...]
Aangezien het een garantiekwestie is, had TS eigenlijk helemaal niet hoeven betalen voor de verzending. Dit hoort kostenloos te gebeuren!Gomez12 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:55:
[...]
Zij vermelden niets over verzekerd of onverzekerd, oftewel zij laten de keuze bij jou.
En jij hebt voor onverzekerd gekozen, tja dan mag je op de blaren zitten.
Dat denk ik inderdaad wel, als ze voor dezelfde verzendmethode hadden gekozen als TS.Spekkie88 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:04:
[...]
En hoe denk je dat dataio had gereageerd als de situatie omgedraaid was? Denk je werkelijk dat ze een nieuwe usb stick zouden opsturen als het volgens postnl is afgeleverd?
Klopt, het was dus misplaatste zuinigheid om deze verzendmethode te kiezen.Chntl321 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:41:
[...]
Aangezien het een garantiekwestie is, had TS eigenlijk helemaal niet hoeven betalen voor de verzending. Dit hoort kostenloos te gebeuren!
Inderdaad, ze hadden TS van een vooraf betaald verzendlabel moeten voorzienGlowMouse schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:20:
[...]
Dat denk ik inderdaad wel, als ze voor dezelfde verzendmethode hadden gekozen als TS.
[...]
Klopt, het was dus misplaatste zuinigheid om deze verzendmethode te kiezen.
'Volgens mij' heeft niet zoveel waarde als je er niet zoveel verstand van hebtTonVH schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:34:
Volgens mij is het geen standaardregel dat garantiewerkzaamheden gratis verstuurd kunnen worden. dat is alleen van toepassing bij foutieve levering of DOA.
Dat zou van service getuigen, maar dat zou ze wel verantwoordelijk maken voor de verzending. Nu kunnen ze hun handen er vanaf trekken.Chntl321 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:26:
[...]
Inderdaad, ze hadden TS van een vooraf betaald verzendlabel moeten voorzien
Dat bedoel ik en nu laten ze hun klant dan ook nog eens in de kou staan.. dus die heeft en betaald voor verzending, en geen USB stick meer.. Lekker reclame inderdaad.. Ik weet wel waar ik geen aankopen ga doen.GlowMouse schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:40:Dat zou van service getuigen, maar dat zou ze wel verantwoordelijk maken voor de verzending. Nu kunnen ze hun handen er vanaf trekken.
[ Voor 13% gewijzigd door Zakkenwasser op 14-08-2018 21:08 ]
Wie zegt er dat ze het niet ontvangen hebben.. het is hun woord tegen dat van TS die een afleverbewijs heeft.TommyboyNL schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:20:
De aftersales is zeer goed, zolang je maar zorgt dat je ook aan jouw plicht voldoet, en dat is het defecte product op hun kantoor afleveren. En ja, ik spreek uit ervaring. Samsung microSD kaartje dat na 3 jaar de geest gaf. Zonder gedoe vervangen.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq