Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1085339

Topicstarter
Hi tweakers!

Vorige week heb ik een aanbod ontvangen om als ontwikkelaar voor €2700 bruto o.b.v. 32 uur aan de slag te gaan. Dit heb ik geverifieerd aangezien ik het eerst niet geloofde. Ikzelf ben net afgestudeerd met een HBO opleiding Informatica en ben tevens 21 jaar oud. Veel werkervaring heb ik niet (2 stages en 6 maanden part time als junior ontwikkelaar). Natuurlijk heb ik dit aanbod geaccepteerd, en zijn ze nu het contract aan het opstellen. Mijn vraag is echter, in de voorwaarden staat vermeldt dat er een proeftijd is van 1-2 maanden waarin het bedrijf zo mijn contract kan opzeggen, kan het zijn dat het bedrijf teveel van mij verwacht? Ik ben bang dat als ik niet presteer mijn contract wordt opgezegd, en aangezien ik ook uit huis ga wonen, dat ik mijn huur niet meer kan betalen.

Wat is jullie mening hierop? Van een stage dat €400 p/m betaald naar €2700.. 8)7

Beste antwoord (via Anoniem: 1085339 op 17-06-2018 14:54)

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 16:12
Anoniem: 1085339 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 22:18:
Vorige week heb ik een aanbod ontvangen om als ontwikkelaar voor €2700 bruto o.b.v. 32 uur aan de slag te gaan. Dit heb ik geverifieerd aangezien ik het eerst niet geloofde. Ikzelf ben net afgestudeerd met een HBO opleiding Informatica en ben tevens 21 jaar oud. Veel werkervaring heb ik niet (2 stages en 6 maanden part time als junior ontwikkelaar). Natuurlijk heb ik dit aanbod geaccepteerd, en zijn ze nu het contract aan het opstellen. Mijn vraag is echter, in de voorwaarden staat vermeldt dat er een proeftijd is van 1-2 maanden waarin het bedrijf zo mijn contract kan opzeggen, kan het zijn dat het bedrijf teveel van mij verwacht? Ik ben bang dat als ik niet presteer mijn contract wordt opgezegd, en aangezien ik ook uit huis ga wonen, dat ik mijn huur niet meer kan betalen.

Wat is jullie mening hierop? Van een stage dat €400 p/m betaald naar €2700.. 8)7
Ik ben zelf in 2002 begonnen met 2250 euro, gecorrigeerd voor inflatie is dat nu 3.031. Maar dat was in een tijd dat het op z'n zachts gezegd niet heel goed ging. 3300 (o.b.v. 40 uur) is een erg goed salaris voor een starter, maar niet iets waar ik in deze economie heel erg van opkijk. Daarnaast heb je voor een net afgestudeerde naast 2 stages nog eens zelf werkervaring opgedaan, en da's al een stuk meer dan de meesten hebben. Dus ik kan me best voorstellen dat je met wat geluk en jezelf goed verkopen hoog in kan stappen.

Een proeftijd van 1-2 maanden is vrij standaard. De kans dat ze in die maanden opzeggen is enorm laag. Doe gewoon goed je best die maanden en 't komt wel goed; niemand verwacht dat iemand vers van de opleiding meteen super productief is. Om 'veilig' te zitten zou je best die maanden thuis kunnen blijven, mits het kwa reisafstand te doen is.

Samenvatting: Goed onderhandeld; geniet er van ;)

https://niels.nu

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bij een vast contract is een proeftijd gebruikelijk. Je moet daar niet teveel achter zoeken. Je moet wel afspreken of het nu 1 of 2 maanden is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:59
Gewoon lekker gaan beginnen en je niet al te druk maken, tenzij je natuurlijk je kennis en kunde enorm hebt aangedikt tijdens de sollicitatie.

En anders vind je wel weer een andere baan ;-)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-04 18:08
Wacht desnoods je proeftijd af met uit huis gaan. Verder heb je weinig te verliezen, toch? Gewoon doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wacht even met uit huis gaan tot je buffer hebt. Zou toch zeker minimaal 5k op de bank willen hebben, maar liever 10k. Proeftijd is normaal bij ieder contract. Niet alleen voor de werkgever, maar ook voor jou.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-04 11:11
Is zeker een hoog startsalaris, vooral voor de 32 uur die er voor staat. Als het 40 was, was het een zeer prima startsalaris (zeker voor je leeftijd), maar dan had ik het best geloofd haha.

Zolang je werkgever je nog in proeftijd rekent denk ik niet dat je een intentieverklaring kan krijgen, en dat je dus sowieso nog eventjes zal moeten wachten met het huren (of kopen) van een woning. Daarvoor willen ze toch graag een inkomen zien wat vast staat.
Daar zal je dus sowieso op moeten wachten - en tot die tijd kan je hier prima eens kijken! ;)

Succes!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:58
Weer eens wat anders dan ‘ik verdien te weinig’! Ik kan mij voorstellen dat zo’n salaris een bepaalde druk geeft. Hoewel het voor een starter een stevig salaris is, vindt/verwacht je nieuwe werkgever dat je dit waard bent, maar weet ook dat je starter bent. Daar zullen de verwachtingen ook naar zijn. Doe je best, en geniet van je nieuwe baan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +19 Henk 'm!

• Hydra

Ik ben zelf in 2002 begonnen met 2250 euro, gecorrigeerd voor inflatie is dat nu 3.031. Maar dat was in een tijd dat het op z'n zachts gezegd niet heel goed ging. 3300 (o.b.v. 40 uur) is een erg goed salaris voor een starter, maar niet iets waar ik in deze economie heel erg van opkijk. Daarnaast heb je voor een net afgestudeerde naast 2 stages nog eens zelf werkervaring opgedaan, en da's al een stuk meer dan de meesten hebben. Dus ik kan me best voorstellen dat je met wat geluk en jezelf goed verkopen hoog in kan stappen.

Een proeftijd van 1-2 maanden is vrij standaard. De kans dat ze in die maanden opzeggen is enorm laag. Doe gewoon goed je best die maanden en 't komt wel goed; niemand verwacht dat iemand vers van de opleiding meteen super productief is. Om 'veilig' te zitten zou je best die maanden thuis kunnen blijven, mits het kwa reisafstand te doen is.

Samenvatting: Goed onderhandeld; geniet er van ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik zou me daar geen zorgen over maken. Meestal weten ze wel wie ze aannemen, zij doen het vaker. Daarnaast is er schaarste. Je moet wel erg slecht functioneren om in de proeftijd te worden ontslagen.

Letp wel even op voor de langere termijn dat een goed/hoog start salaris er op kan duiden dat dat is bedoeld om mensen binnen te halen en dat de progressie in salaris verhoging er daarna uit is. Check dat over 1-3 jaar bij anderen, salaris compas en het wat verdient een ict-er op tweakers.

Zorg wel dat je opleidingen blijft doen....

Btw welke taal?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 10:22

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Twee factoren die mee kunnen spelen:
1) Sector. Financiële sector en in technische sectoren kun je best een hoog salaris verwachten. Krijg je dit bij een MKB'er of in de publieke sector, dan zou ik het bijzonder vinden.
2) Qua ontwikkelaars is er momenteel een oorlog gaande om ze binnen te slepen. Dat drijft de prijs op.

[ Voor 3% gewijzigd door Freakertje op 17-06-2018 10:54 ]

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 13:20
De enige scam die wel eens voorkomt is dat je dan tijdens je proeftijd niet of veel minder wordt betaald. En dan wordt iedereen er op de laatste dag van de proeftijd eruit gegooid. Gratis ontwikkelaars.

Voor de rest: Welkom in een sector met een enorm personeelstekort.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:28
Als jij eerlijk bent over je opleiding en ervaring en zij vinden dat 2700 voor 32 uur waard, dan zie ik geen probleem.
Wellicht even je nieuwe werkgever googlen zodat je weet of er nog nare dingen te verwachten zijn.

Als je een wat beter antwoord wilt, dan moeten we iets meer weten. Denk aan dingen als:
- Welke taal moet je gaan gebruiken?
- Wat voor soort typen applicaties moet je maken/onderhouden?
- Sector?
- Heb je een aardige "cv" op bijvoorbeeld github die ze gezien hebben?
- Type werkgever (detachering, intern, halve ZZP'er)

En die 2700, wat zit daar allemaal in? Is daarin vakantiegeld en bijvoorbeeld een 13de maand meegerekend? Zit er wellicht ook een deel in voor je mobiliteit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik vind het niet erg gek. Wij bieden vaak ook tussen de 2600 en 3400 voor een starter (afhankelijk van of ze wel of geen leaseauto willen).

Natuurlijk enkel als de mentaliteit goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBTweaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-04 14:40
bassiej19 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:24:
Ik vind het niet erg gek. Wij bieden vaak ook tussen de 2600 en 3400 voor een starter (afhankelijk van of ze wel of geen leaseauto willen).

Natuurlijk enkel als de mentaliteit goed is.
Voor 32 uur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:40
Volgens mij is het best normaal.
Ict en vrijwel alles daarom heen op HBO of hoger is erg gewild, daarom krijg je ook zomaar een vast contract, weliswaar met proeftijd natuurlijk.
Doe jij goed je werk en bevalt het werk jou ook hebben zij een hele goede deal, en jij een goed salaris natuurlijk ;)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-04 18:08
€2700 voor 32 uur is €3375 voor 40 uur, dus dat valt er nog net binnen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties! Ik ben wat meer gerustgesteld en ga gewoon mijn best doen. Het is een 'hippe' digital agency (ze bouwen web apps en af en toe een Machine Learning app), ikzelf stap in als .NET ontwikkelaar met affiniteit voor Machine Learning. €2700 is het basis salaris, vakantiegeld, reiskostenvergoeding etc. zit hier niet bij berekend. Het is tevens wat lager aangezien ik op mijn bruto salaris mijn master betaal. Uitgerekend is dit uiteindelijk €2540 p/m o.b.v. 32 uur. (ze hebben helaas geen opleidingsbudget)

Ik neem aan dat het bedrijf zo'n aanbod heeft gedaan o.b.v. een opdracht die ik destijds had gemaakt en tijdens het 2e gesprek had ik ook vermeld dat ik al een lopend aanbod had bij mijn huidige werkgever (een IT consultancy waar ik mijn afstudeeropdracht heb uitgevoerd).

Overigens vind ik de reistijd wel te lang en wil ik z.s.m. een appartement huren met een vriend van me. Ik ga zelf nog wel even uitvogelen hoe ik dat ga doen. 8)7 Nogmaals bedankt iedereen!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1085339 op 17-06-2018 14:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:55
Proeftijd zou ik me idd ook niet druk over maken. Wat wel erg raar klinkt is dat het een bedrijf zonder opleidingsbudget is. Dat is op zijn zachtst gezegd niet hip. Oftewel heb je het ook al over doorgroei mogelijkheden en ontwikkeling gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@DonChaot Ik ben het met je eens. Ze investeren wel in leeromgevingen zoals Udemy en de werknemers mogen Cloud certificaten behalen, maar er is geen vaste opleidingsbudget vastgelegd. Doorgroeimogelijkheden heb ik destijds ook besproken, ze gaven aan dat het mogelijk is om na 2-3 jaar door te groeien naar team lead en dat dit ook wel vaker voorkwam.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1085339 op 17-06-2018 15:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:11

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Mijn vraag is echter, in de voorwaarden staat vermeldt dat er een proeftijd is van 1-2 maanden waarin het bedrijf zo mijn contract kan opzeggen
1-2 maanden... dat klinkt vaag. De regels omtrent proeftijden zijn zo duidelijk, dat ik altijd direct achterdochtig wordt als een bedrijf daar slecht mee om gaat. Bij een contract langer dan 6 maanden en korter dan 2 jaar: maximaal 1 maand proeftijd.
Voor (vrijwel) alle andere contracten is dat maximaal 2 maanden.

Let daar goed op.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:21
Hi tweakers!

Probeer er eens een hypotheek op af te sluiten. Huis van +/-150.000? Een gezin van onderhouden?

De stijging is natuurlijk fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

DonChaot schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:54:
Proeftijd zou ik me idd ook niet druk over maken. Wat wel erg raar klinkt is dat het een bedrijf zonder opleidingsbudget is. Dat is op zijn zachtst gezegd niet hip. Oftewel heb je het ook al over doorgroei mogelijkheden en ontwikkeling gehad?
Valt mee; bij ons is er ook geen vast opleidingsbudget, maar ik heb nog nooit 'nee' gehoord op een opleidingsverzoek, dus het kan ook zijn dat ze - binnen redelijke grenzen - alles accepteren als opleidingsverzoek. Zo gaat het wel ongeveer bij ons namelijk.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Anoniem: 1085339 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:41:
....

Overigens vind ik de reistijd wel te lang en wil ik z.s.m. een appartement huren met een vriend van me. Ik ga zelf nog wel even uitvogelen hoe ik dat ga doen. 8)7 Nogmaals bedankt iedereen!
Ik zou eerder even tijdelijk een student of jongeren huisvestimg woning huren. Commeciele huur is duur en die willen meestal een salaris strook zien. Woning stichting heeft meestal een wachtrij.....

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:01
Het loon is relatief hoog als je het vergelijkt met de salaris in Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13)
Daarentegen, gewoon die kans pakken als die je zo aangeboden wordt!

Wat betreft het uit huis gaan, bouw eerst een buffer op en zorg dat je werk hebt waar je wilt blijven. Als je je zelf financieel vast bind door iets te kopen of te huren kan je leven aardig snel ellendig worden. Bouw een buffer op zodat je x aantal maanden zonder werk kan zitten, dat is in de ICT meer dan genoeg tijd om weer iets te vinden op dit moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1051667

Hier kijk ik niet meer van op. Laatst sprak ik een HBOer (die aan de slag gaat als junior werkvoorbereider) met een startsalaris van 3000 euro bruto per maand. Daarnaast mag hij in een nieuwe riant uitgeruste Renault Megane gaan rijden. Niet verkeerd voor iemand die 23 is!

Personeelstekort, dan krijg je dit soort dingen.

In de IT wereld hoor ik dit soort verhalen vaker!

Succes, doe je best en die proeftijd heeft iedereen doorgemaakt. Gewoon vlammen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Laatst online: 09:02
Waarom direct uit huis gaan wonen? Indien je een lease auto hebt, heb je geen hele grote buffer nodig.
Een kleine buffer van pakweg 15k lijkt me voldoend voor een goede start. Daarnaast nog wat extra sparen voor spullen om je nieuwe woning in te richten.
Gewoon nog een jaartje thuis blijven wonen en je proeftijd door zien te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• overhyped
  • Laatst online: 07:30
fisherman schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:45:
Waarom direct uit huis gaan wonen? Indien je een lease auto hebt, heb je geen hele grote buffer nodig.
Een kleine buffer van pakweg 15k lijkt me voldoend voor een goede start. Daarnaast nog wat extra sparen voor spullen om je nieuwe woning in te richten.
Gewoon nog een jaartje thuis blijven wonen en je proeftijd door zien te komen.
Omdat zelfstandig wonen een van de belangrijkste stappen naar volwassen en zelfstandig worden is?

Kortom: ZSM het huis uit, je verdient riant voor een starter en geniet nog een beetje van je partime studentenstatus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-04 15:58
Anoniem: 1085339 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:41:
Het is een 'hippe' digital agency (ze bouwen web apps en af en toe een Machine Learning app), (…)
Ik weet al wat ze in je zien. Ik zit zelf ook in online marketing en jouw topic-titel springt er helemaal uit, je werkgever heeft wellicht iets vergelijkbaars gezien. Het is bijzonder lastig om technisch personeel met commercieel inzicht te vinden.

Maak je geen zorgen over die proeftijd. Ze willen gewoon zeker weten dat je geen collega's gaat betasten of in elkaar slaan of zo. Eenmaal in dienst is het erg moeilijk om van zulk personeel af te komen, daar dient die proeftijd voor.

Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Free rider schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:27:
[...]
Maak je geen zorgen over die proeftijd. Ze willen gewoon zeker weten dat je geen collega's gaat betasten of in elkaar slaan of zo. Eenmaal in dienst is het erg moeilijk om van zulk personeel af te komen, daar dient die proeftijd voor.
Wat is dit nou weer voor onzin _O-

De dingen die jij noemt, zijn reden om iemand per direct te ontslaan. Geen rechter die daar moeilijk over doet.

Zodra iemand collega's in elkaar gaat slaan of betasten, is het echt wel einde oefening hoor. Ook al werk je al 10 jaar bij een bedrijf.

En dan nog even de redenatie van mijn eigen werkgever omtrent proeftijden: hij gelooft er niet zo in. Om de simpele reden dat je sowieso al 2 tot 3 maanden bezig bent om iemand in te werken. Wat we hier gewoon doen is een tijdelijk contract aanbieden van 6 maanden of 1 jaar. Kom je die periode goed door, krijg je daarna gewoon een vast dienstverband.

Dus die 6 maanden of 1 jaar zijn dan de "proeftijd".

Toen ik hier in dienst kwam, was ik de eerste 2 weken op vakantie :+ Dus mijn officiële proeftijd duurde maar 2 weken, maar dat maakte mijn werkgever dus niks uit.

PS
Ik vind het salaris wel hoog voor een junior ontwikkelaar, maar niet absurd hoog. Je moet ook niet vergeten dat de salarissen van ervaren ontwikkelaars rond de 3500 tot 4500 per maand liggen tegenwoordig en daar komen vaak nog allerlei extra's bij (auto, 13e maand, etc). Dus je hebt nog zat ruimte om te groeien.

[ Voor 11% gewijzigd door Lethalis op 08-08-2018 08:45 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:59
Met proeftijd wordt vaak vanuit het oogpunt van de werkgever gedacht, terwijl die proeftijd er net zo goed voor je zelf is. Wellicht denk je na een maand "in wat voor ballentent ben ik nou weer terecht gekomen!!" en wil je snel weer weg. Dan zit je zelf niet aan een opzegtermijn vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-04 15:58
Lethalis schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:40:
[...]
De dingen die jij noemt, zijn reden om iemand per direct te ontslaan. Geen rechter die daar moeilijk over doet.

Zodra iemand collega's in elkaar gaat slaan of betasten, is het echt wel einde oefening hoor. Ook al werk je al 10 jaar bij een bedrijf.
Toch zijn er rechters die moeilijk doen.

1. Werknemer verschijnt dronken op productielocatie met scherpe messen (abattoir?). Direct ontslag ontbonden door rechtbank. Werkgever mag ook nog salaris betalen tussen dat ontslag en de datum van de uitspraak.
2. Tramconducteur komt vele malen te laat. Rechter laat ontslag staan maar oordeelt dat werkgever maar een transitievergoeding mag overmaken.
3. Seksuele intimidatie en grensoverschrijdend gedrag door leraar tegenover leerlingen. Ontslag ontbonden, rechter vindt dat er meer bewijs nodig is. Waaruit ik concludeer dat het eerst een keer echt mis moet gaan.

Ook belangrijk - bovenstaande zaken suggereren dat er enorme juridische trajecten waren. Dat heb je niet met ontslag tijdens proeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Free rider schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:00:
[...]

Toch zijn er rechters die moeilijk doen.

1. Werknemer verschijnt dronken op productielocatie met scherpe messen (abattoir?). Direct ontslag ontbonden door rechtbank. Werkgever mag ook nog salaris betalen tussen dat ontslag en de datum van de uitspraak.
2. Tramconducteur komt vele malen te laat. Rechter laat ontslag staan maar oordeelt dat werkgever maar een transitievergoeding mag overmaken.
3. Seksuele intimidatie en grensoverschrijdend gedrag door leraar tegenover leerlingen. Ontslag ontbonden, rechter vindt dat er meer bewijs nodig is. Waaruit ik concludeer dat het eerst een keer echt mis moet gaan.

Ook belangrijk - bovenstaande zaken suggereren dat er enorme juridische trajecten waren. Dat heb je niet met ontslag tijdens proeftijd.
1. Ontslag op staande voet vernietigd omdat werknemer niet eerder is gewaarschuwd en omdat hij geen gevaar vormde voor zichzelf of anderen.

Zodra je iemand in elkaar slaat, vorm je dus wel een gevaar voor anderen.

2. Te laat komen is iets heel anders dan iemand in elkaar timmeren of betasten IMHO.

3. Het grote probleem in deze zaak is dat de getuigen zich niet op eigen waarnemingen berusten, maar op die van leerlingen die niet zelf als getuigen zijn gehoord.

Op dat moment staat de boel op losse schroeven vermoed ik.

In een standaard werkomgeving waarbij een collega direct andere collega's betast en deze zelf getuigen in de zaak - of wanneer er getuigen zijn die het zelf waargenomen hebben - dan denk ik dat de uitkomst heel anders zal zijn.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
wow wat is hier gebeurd? Start salarissen van 2700 voor 32 uur is tegenwoordig normaal? Ik ken genoeg senior icters (HBO) die dit nog niet eens verdienen na 6+ jaar werken.
Toen ikzelf in de toptijden (2008) begon was het 1800 + een leasebudget van 700 euro (peugeot 207) voor een 40urige werkweek.
Dus kort samengevat is 2700 voor een 32urige werkweek voor een starter behoorlijk riant. Maarja, schaarste enzo :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04 15:51
Het kan natuurlijk ook zijn dat hij gewoon heel erg goed is (dan wel in het werk, of zichzelf verkopen) en dat ze hem heel graag willen hebben. Naast de al aanwezige schaarste is het natuurlijk een nog grotere schaarste voor de echte goede jongens en meiden. Als je die jong binnen halt en kunt binden levert dat een bedrijf veel op. Heb het zelf bij de grote bedrijven mogen ervaren, de mythe dat een echt goede programmeur tot 100x beter/sneller kan zijn dan de gemiddelde is wat mij betreft een realiteit en niet eens zo heel zeldzaam.

Wat betreft de proeftijd, tja, een garantie voor beide partijen om te kijken of het wat gaat worden. Na 1 maand weet je een beetje hoe iemand persoonlijk klikt, en hoe de mentaliteit is. Na het jaar kan gemeten worden hoe snel je de specifieke werkwijze en methodes hebt opgepakt. Dit heb je overal, ik heb wel eens gehoord dat er gebruik van is gemaakt als er echt geen klik was, maar zo te horen zal dit bij jou niet spelen.

Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• overhyped
  • Laatst online: 07:30
thewizard2006 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:50:
wow wat is hier gebeurd? Start salarissen van 2700 voor 32 uur is tegenwoordig normaal? Ik ken genoeg senior icters (HBO) die dit nog niet eens verdienen na 6+ jaar werken.
Toen ikzelf in de toptijden (2008) begon was het 1800 + een leasebudget van 700 euro (peugeot 207) voor een 40urige werkweek.
Dus kort samengevat is 2700 voor een 32urige werkweek voor een starter behoorlijk riant. Maarja, schaarste enzo :)
1: dan ben je een stuk minder senior dan je denkt :)
2: Helaas is het zo dat als je in een slechte tijd begint ergens je bij de meeste werkgevers genaaid wordt, en nooit meer inhaald wat je gemist hebt aan 't begin. Goede reden dus om af en toe om je heen te blijven kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een proefperiode is vrij gebruikelijk. Wel even opletten dat het contract dan langer is dan 6 maanden (dus minimaal 7 maanden). Sinds juli 2015 is dat namelijk verplicht.
Het is heel erg afhankelijk van welke taal het is waarvoor men inhuurt. Een webdeveloper is net iets minder, dat schommelt zo rond de 2500, maar andere talen, die wat minder gebruikelijk zijn, maar wel meer in trek zijn, gaan gauw omhoog hoor. :)

Mensen die een HBO opleiding zitten en qua salaris niet op 2500 of hoger zitten, moeten denk ik even achter de oren krabben, ik kan me nauwelijks voorstellen dat dergelijke mensen er zijn.

[ Voor 68% gewijzigd door CH4OS op 08-08-2018 17:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-04 09:35

Jumpiefox

Hoi ?

Met alle respect maar als een HBOér na 6 jaar nog steeds 2700euro verdiend dan doet ie echt iets fout. No way dat je in de huidige markt (waar al langere tijd een schaarste heerst) na 6 jaar niet op de 3200-4000e zit.
Zo wel dan moet je gewoon lekker rond gaan kijken en onderhandelen..op dit moment wordt er goed betaald voor mensen die goed zijn in hun vak.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• selena81
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
(overleden)
Als je een huis koopt omdat je dicht bij dit bedrijf wil zitten heb je een probleem als je de baan na een jaar al beu bent. (Afhankelijk van wat de woningmarkt doet natuurlijk)

Ik had 2 jaar geleden 2500 als startsalaris (ex vakantie, reiskosten). Bij een bank en met universiteit, maar zonder stage of andere werkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Jumpiefox schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:12:
[...]

Met alle respect maar als een HBOér na 6 jaar nog steeds 2700euro verdiend dan doet ie echt iets fout. No way dat je in de huidige markt (waar al langere tijd een schaarste heerst) na 6 jaar niet op de 3200-4000e zit.
Zo wel dan moet je gewoon lekker rond gaan kijken en onderhandelen..op dit moment wordt er goed betaald voor mensen die goed zijn in hun vak.
3200 is echter op basis van 40 uur significant onder de 2700 op 32 uurs basis.
selena81 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:50:
Als je een huis koopt omdat je dicht bij dit bedrijf wil zitten heb je een probleem als je de baan na een jaar al beu bent. (Afhankelijk van wat de woningmarkt doet natuurlijk)

Ik had 2 jaar geleden 2500 als startsalaris (ex vakantie, reiskosten). Bij een bank en met universiteit, maar zonder stage of andere werkervaring.
Ligt er wel een beetje aan waar vandaan komt en waar je naartoe gaat.

[ Voor 32% gewijzigd door Sissors op 08-08-2018 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
Jumpiefox schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:12:

Uh, we hebben het over een 32 urige werkweek dus dat zou bijna 3400 euro zijn voor 40 uur. Ik vind voor een junior 3400 euro voor een 40 urige werkweek echt veel te veel. Leuk dat hij/zij erg goed zou zijn maar dat zijn dan echt de uitzonderingen die ook wellicht gewoon universiteit hadden kunnen doen maar dat om reden X niet hebben gedaan.
Tuurlijk snap ik dat er schaarste is maar kom op hoor. 3400 euro per maand is gewoon veel en ik ken genoeg HBO programmeurs/testers/beheerders die daar na 6 jaar (of meer) nog niet aan zitten. Daar is volgens mij helemaal niets vreemd aan trouwens.....
Er vanuit gaande dat "de meeste" icters rond de 3800-4200k + auto zitten na 10 jaar (bij een 40 urige werkweek). Volgens mij zit ik er dan niet heel erg naast. Dan is 3400 euro voor een junior gewoon absurd veel.

*uiteraard ken ik ook genoeg mensen die 4k plus verdienen na 6 jaar maar daar gaat het nu even niet om

[ Voor 8% gewijzigd door thewizard2006 op 08-08-2018 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03:34
thewizard2006 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:55:
[...]

Uh, we hebben het over een 32 urige werkweek dus dat zou bijna 3400 euro zijn voor 40 uur. Ik vind voor een junior 3400 euro voor een 40 urige werkweek echt veel te veel. Leuk dat hij/zij erg goed zou zijn maar dat zijn dan echt de uitzonderingen die ook wellicht gewoon universiteit hadden kunnen doen maar dat om reden X niet hebben gedaan.
Tuurlijk snap ik dat er schaarste is maar kom op hoor. 3400 euro per maand is gewoon veel en ik ken genoeg HBO programmeurs/testers/beheerders die daar na 6 jaar (of meer) nog niet aan zitten. Daar is volgens mij helemaal niets vreemd aan trouwens.....
Er vanuit gaande dat "de meeste" icters rond de 3800-4200k + auto zitten na 10 jaar (bij een 40 urige werkweek). Volgens mij zit ik er dan niet heel erg naast. Dan is 3400 euro voor een junior gewoon absurd veel.

*uiteraard ken ik ook genoeg mensen die 4k plus verdienen na 6 jaar maar daar gaat het nu even niet om
Een beetje bot gezegd maar gaat het uiteindelijk om wat teveel is? Teveel en te weinig is nogal relatief en persoonlijk. Mij ontbreekt de logica waarom het veel te veel zou moeten zijn. Als men het idee heeft dat hij dat waard is, dan is hij dat waard. Is het misschien meer dan gewoonlijk? Wellicht, misschien is het wel bovengemiddeld. Maar "veel te veel" is net alsof het not done is, komt bijna misgunnend over nu. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Danny.G schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 18:06:
[...]

Een beetje bot gezegd maar gaat het uiteindelijk om wat teveel is? Teveel en te weinig is nogal relatief en persoonlijk. Mij ontbreekt de logica waarom het veel te veel zou moeten zijn. Als men het idee heeft dat hij dat waard is, dan is hij dat waard. Is het misschien meer dan gewoonlijk? Wellicht, misschien is het wel bovengemiddeld. Maar "veel te veel" is net alsof het not done is, komt bijna misgunnend over nu. :P
Nee het is gekeken naar het gemiddelde. Niet meer, niet minder. Je hebt uitschieters naar boven en naar benen. Vul je het in op salariswijzer krijg je ongeveer 2800 euro (voor een 40 urige werkweek). Vind ik trouwens nog hoog maar de 2700 euro voor 32uur is dus gewoon aan de hoge kant. Of hij het waard is staat er los van natuurlijk. Dat kunnen wij niet beoordelen met de informatie die we hebben.
Leeftijd: 24 jaar
Opleidingsniveau: HBO
Functie: Developer
Branche: Overig
Werkervaring: 0 jaar
Leidinggevend: 0 werknemers
Regio: Zuid-Holland
Hoofdkantoor: Nederland
Aantal werknemers: 101 tot en met 250 werknemers
Budget: Nee

Laten we het er maar bij houden dat het de tijd is voor uitschieters naar boven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwondoo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-04 19:55
Ardana schreef op zondag 17 juni 2018 @ 19:25:
[...]

1-2 maanden... dat klinkt vaag. De regels omtrent proeftijden zijn zo duidelijk, dat ik altijd direct achterdochtig wordt als een bedrijf daar slecht mee om gaat. Bij een contract langer dan 6 maanden en korter dan 2 jaar: maximaal 1 maand proeftijd.
Voor (vrijwel) alle andere contracten is dat maximaal 2 maanden.

Let daar goed op.
Let daar goed op, én maak er misbruik van als ze je er mee naaien. De wet is heel streng op proeftijden, en dan altijd in voordeel van de werknemer. Te lange proeftijd == contract voor onbepaalde tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 11:11

Ardana

Moderator General Chat

Mens

kwondoo schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:57:
[...]
Let daar goed op, én maak er misbruik van als ze je er mee naaien. De wet is heel streng op proeftijden, en dan altijd in voordeel van de werknemer. Te lange proeftijd == contract voor onbepaalde tijd zonder proeftijd.
FTFY :) Enkel het proeftijdbeding vervalt, je krijgt niet direct een contract voor onbepaalde tijd.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonicFC
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik ben tien jaar geleden gestart met € 2900 per maand voor 40 uur per week onder soortgelijke voorwaarden als jij. Mijn achtergrond was ongeveer hetzelfde.

Gezien de huidige markt is er niets verdachts aan dit bod: prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1095105

Hi tweakers!

Het ligt vast aan je kennis. De meeste studenten in mijn vorige klas die zaten te gamen tijdens de les. Terwijl andere al aan hun eigen bedrijf aan het werk waren.

Die gamers starter met 2100 en hebben het moeilijk om in de eerste paar maanden bij te benen. En dan jij met al wat ervaring en je bent al een junior developer kan dan zeker 2700 gaan verdienen. 2500-2700 zou dan zeker bij je passen.

Ik hoop dat ik eigenlijk straks ook niet op 2100 hoef te beginnen terwijl ik dan hopelijk al een eigen freelance bedrijf naast school had en een leuke portfolio heb om te laten zien. Dan hoop ik eigenlijk ook om met minimaal 2300 te beginnen, 2500 zou mooi zijn, of wie weet ook op 2700..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeanj schreef op zondag 17 juni 2018 @ 20:31:
[...]

Ik zou eerder even tijdelijk een student of jongeren huisvestimg woning huren. Commeciele huur is duur en die willen meestal een salaris strook zien. Woning stichting heeft meestal een wachtrij.....
Is dat mogelijk om in een studenten woning te wonen terwijl je al aan de slag gaat met een diploma?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1002969

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 1002969 op 27-01-2019 11:13 ]

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-04 09:05
Er is op dit moment een enorme schaarste aan devs dus lijkt me een prima marktconform salaris :) Wel royaal, maar niet uitzonderlijk. Ik ken een junior die meer verdient. Die proeftijd van 1-2 maanden is normaal, niet druk om maken. Geen werkgever verwacht veel van nieuwe werknemers de 1e 6 weken: Pas na 6 weken ben je soort-van ingewerkt.

[ Voor 42% gewijzigd door Gamebuster op 16-08-2018 10:51 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Gamebuster schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:19:
Er is op dit moment een enorme schaarste aan devs dus lijkt me een prima marktconform salaris :) Wel royaal, maar niet uitzonderlijk. Ik ken een junior die meer verdient. Die proeftijd van 1-2 maanden is normaal, niet druk om maken. Geen werkgever verwacht veel van nieuwe werknemers de 1e 6 weken: Pas na 6 weken ben je soort-van ingewerkt.
Hoe ziet inwerken er eigenlijk uit? Ik studeer nog.

Maar ik heb wel redelijk een grote voorsprong op medestudenten aangezien ik al precies weet wat voor taal en framework ik gebruik en zoek naar een bedrijf waar ik bij pas etc.

Graag als andere hier ook op wat kunnen aanvullen, graag.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-04 09:05
Anoniem: 1095105 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:23:
[...]

Hoe ziet inwerken er eigenlijk uit? Ik studeer nog.

Maar ik heb wel redelijk een grote voorsprong op medestudenten aangezien ik al precies weet wat voor taal en framework ik gebruik en zoek naar een bedrijf waar ik bij pas etc.

Graag als andere hier ook op wat kunnen aanvullen, graag.
"Inwerken" is niets bijzonders, het is gewoon net als werken, alleen ben je aanzienlijk minder productief omdat je nog niet bekend bent met collega's, het product, de software, etc.

Als je bonuspunten wil halen, kijk wat voor libraries/frameworks er gebruikt wordt en lees de documentatie ervan (en blijf dit doen, je zal altijd iets nieuws leren, zelfs als je het al gelezen hebt) en/of oefen eventueel met kleine projectjes in je vrije tijd. Het opzetten van een eigen project en/of bijleren buiten je werk om is cruciaal om te groeien.

Oefenen met libraries/frameworks die gebruikt worden en de documentatie lezen (ipv blind nadoen wat andere doen) zal er gauw voor zorgen dat je boven collega's zal uitsteken qua kennis met gebruikte frameworks/libraries.

Ohja, vermijd verhuizen, spaar lekker geld op. Je gaat het nodig hebben! Huizen zijn fucking duur. Je reistijd, indien met OV, kan je mooi gebruiken om bij te leren in de trein :)

[ Voor 39% gewijzigd door Gamebuster op 16-08-2018 12:38 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-04 11:21
Als ik het me goed herinner staat voor een overeenkomst van 6 maanden een proeftijd van maximaal 1 maand en voor een contract van 12 maanden geldt maximaal 2 maanden proeftijd. De proeftijd is overigens wederzijds. Als je binnen de proeftijd er achter komt dat je voor een rotbedrijf blijkt te werken dan kun je ook zelf opstappen.

Inwerken begint meestal met wat kleine klussen. Je krijgt een openstaand issue met lage impact toegeschoven. Begin met het onderzoeken van de code, hoe alles in elkaar steekt. Kijken of je kunt uitvinden waar de functionaliteit zit die betrekking heeft tot het issue. Wellicht lukt het om het issue in het ticket op te lossen. Bug fixen of functionaliteit toevoegen. Als het goed is komen daar al de nodige vragen uit voort die je aan je begeleider kunt stellen.

Er zijn de nodige standaard frameworks en het is opzich niet verkeerd om er minimaal twee min of meer goed te beheersen.

[ Voor 4% gewijzigd door FrankHe op 16-08-2018 12:33 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 457607

Helemaal geen "te hoog" salaris, zover dat uberhaupt kan bestaan. Ik begon 20 jaar geleden met het equivalent van 2000 euro zonder ook maar iets aan werkervaring, en een dik lease budget.

Dit draadje is een schrijnend voorbeeld van hollandse behoudenheid en zuinigheid. De hele reden dat je studeerd is dat je er ook een dito salaris voor krijgt. Er is echt een cultuur in NL waar blijkbaar alles boven de magische grens van 2000 euro al een "flink" salaris is.

Dat is het niet, maar daar kom je wel achter als je wat ouder bent en de volledige kosten van een volwassene draagt. Neem nou een huis: de gemiddelde prijs is inmiddels 278.000(!) euro in NL. Heb je niets bijzonders voor, in de Randstad al helemaal niet. Om zo'n niet bijster bijzonder huis te financieren heb je al 1,5 van jouw salarissen nodig, liever 2.

Koop eens een prive auto. Zelfs een slechte van onder de 10K. Tel alle kosten (inc afschrijving, benzine, etc) er bij op en je bent gewoon 500 per maand kwijt. Voor een barrel.

Er is niets flink of hoog aan een salaris tussen de 2000-3000, en ook niet aan een gezinsinkomen van 4000-5000. Dat zijn de inkomsten die nodig zijn voor "comfortabele middenklasse": leuk wonen, financieel de zaken op orde, en wat ruimte om leuke dingen te kopen. Ook aan dat bestaan is niets buitensporig, het is gewoontjes. Typisch Hollands om huisje-boompje-beestje buitensporig te noemen of onszelf in de put te praten alsof we dit allemaal niet verdienen. Het is misplaats calvinisme.

Dat gezegd hebbende, mag je niet klagen omdat je wel degelijk de markt mee hebt, en nu al de perfecte werk/prive balans hebt. Ook heb je een veelbelovende specialiteit op het oog.

Mijn advies: werk deze eerste jaren kei- en keihard en wordt een super specialist in machine learning. Daar zijn er extreem weinig van en je zult nog veel harder stijgen. Hoge stijgingen in je eerste jaren tellen je volledige cariere extra mee, omdat het percentage op percentage is. Als conceptueel voorbeeld: stijg nu 10% in salaris. Je moet dat zijn als een ton euro. Want dat is de impact op je salarishuis over een hele carriere gezien.

Laat die mentaliteit van "doe maar gewoon" achter je, dat is voor sukkels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:42
@Fledder2000 Grappig dat je specifiek zegt dat er niets hoog is aan een salaris tussen de 2000 en 3000, terwijl de TS op 3375 zit (2700 voor 32u maakt 3375 voor 40u).

@TS Niet al te druk maken. Gewoon je best doen, pas na de proeftijd financiele commitments aangaan als je wilt verhuizen en vooral veel proberen te leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 457607

Mijre schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 06:13:
@Fledder2000 Grappig dat je specifiek zegt dat er niets hoog is aan een salaris tussen de 2000 en 3000, terwijl de TS op 3375 zit (2700 voor 32u maakt 3375 voor 40u).

@TS Niet al te druk maken. Gewoon je best doen, pas na de proeftijd financiele commitments aangaan als je wilt verhuizen en vooral veel proberen te leren.
Het was een range uit de losse pols, geen wetenschappelijke stelling. Tel er gerust 1000 of 2000 bij op en dan is het nog steeds geen hoog salaris. Wel voor een starter, maar niet in algemene zin, als je daadwerkelijk kijkt naar wat voor levensstandaard dat brengt in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Dan is 10.000 euro ook geen gek salaris. Of 100.000 euro ook nog niet. Zijn er niet veel, maar nog genoeg die dat krijgen. Máár het ging hier juist om starters. Dat was de vraag van TS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Topicstarter
Hi all,

Thanks voor alle comments, lijkt me ook wel eerlijk als ik met een update kom :9 : Ben dus door mijn proeftijd gekomen. _/-\o_ Heb ook een nieuw contract aangeboden gekregen, met een minimale salarisverhoging, en ben ingeschaald als een medior ontwikkelaar. Voor de rest zie ik nog veel groeipotentie alleen mis ik wat uitdaging in de werkzaamheden. Zelf denk ik er over na om bij een andere werkgever aan de slag te gaan met meer uitdagend werk, alleen weet ik niet of ik nog een 'hoger' salaris kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengeenvis
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-11-2022
medior ontwikkelaar na een jaar is snel al zegt medior/senior ook niets alles. Hoe voer je het werk uit in vergelijking met collega's? krijg niet de indrik dat je een heel groot ego hebt maar met een dergelijk salaris en honger naar meer uitdagend werk zou ik toch eens gaan rondvragen bij vrienden en collega's. Verder zou ik geen hoger salaris verwachten zonder afgeronde master. 3300 bij fulltime is VEEL. Ik verdien maar iets meer dan jij nu doet met 40u, al dan niet puur ict maar wel harde techniek + software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-04 11:11
@Anoniem: 1085339 gratz! Lekker bezig man :)

Als je het leuk vind kan je eventueel je verhaal delen in dit topic: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) - en eventueel dit vergelijken met anderen.

Junior, medior en senior is overigens wat mij betreft maar 'een stickertje' om een salaris aan vast te plakken :P De ene werkgever is daar een stuk scheutiger in dan de ander, en aan de andere kant ken ik ook een hoop oudere 'senior' ontwikkelaars die nog enorm veel moeite hebben met het opzetten van een HTML pagina met Bootstrap om iets te noemen.

Zolang je het maar leuk hebt op je werk. En blijf jezelf ontwikkelen ;) Als je iets leuks tegenkomt; solliciteren kan nooit kwaad. Al denk ik dat je qua salaris geen gigantische stappen meer hoeft te verwachten, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:19
Ik heb zelf al starters aangeworven, en ook met proeftijd.
Nooit heb ik bij de aanwerving gedacht : “we laten die eerst 2 maanden bloed zweet en tranen werken, en dan flikkeren we die er uit”.

Zij vinden het fair, dus aannemen, je stinkende best doen, en binnen een paar maand het huis uit.

Waarom werk je maar 32 uur?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-02 23:56

MrMonkE

★ EXTRA ★

Je hebt een beroep gekozen dat goed betaald. Er is een groot tekort aan ICT'rs dus er zijn goede plekken. Een beetje als destijds dat wanneer je tekende je gelijk een lease auto mee naar huis kreeg. (broodje aap?) Zo erg is het nog niet geloof ik, mede dankzij legers buitenlandse ICT'rs dus soms is engels de voertaal. Dus.. Welcome on the gravy train!
Daarnaast is het ook nog het leukste beroep in de wereld. win/win :)

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
@Tommie12 @MrMonkE het is een topic van bijna een jaar oud he ;)

Pagina: 1