Dit weekend de laatste hand aan mijn Harrier AV8B gelegd. Het was superleuk om dit weer eens te doen en wat een mindfulle bezigheid is dit. Mijn voorlaatste schaalmodel was in de tijd dat ik nog kind was. Moest allemaal vluchtig in elkaar en schilderen was minder belangrijk dan de decals destijds π. Nu werd ik vooral uitgedaagd en heb serieus de smaak te pakken vanuit een heel ander perspectief. Opvallend vond ik ook hoe belangrijk het is om een plan te maken. Niet alleen volgens het boekje de stappen doorlopen maar bladeren, bestuderen en bedenken tegen wat voor problemen je aan kunt lopen. Want problemen waren er wel π€¦ββοΈπ.
Eerst wat foto's van het resultaat;
Ik heb de camo op de fuselage gelaten voor wat het was. Dat leek mij gezien ik een beginner ben een te lastige missie met een te grote kans op een slecht resultaat. Ik heb hiervoor een Tamiya spraycan gebruikt. Het leek me mooi om een soort afbakening te maken tussen onderkant (grijs) en het groen van het grootste deel van de fuselaag. Dat is vrij strak gelukt.
Waar ik blij mee ben;
De strakke belijning dus. Op de brandstoftanks is dit met uitsluitend handschilderwerk gedaan dmv twee soorten grijs.
Waar ik minder blij mee ben;
Het spuitwerk is hier en daar gaan bubbelen. Ik spoot buiten op een zonnige dag en het was meteen raak. Voor de volgende keer. Ook het grijs onderop het toestel vind ik naar mijn smaak teveel penseel relief hebben. Dit zou ik graag strakker willen. Je ziet het overigens alleen als je er met je neus op zit. But once you have seen it.. π
Verder iets minder blij met de decals. De transparante decals zijn niet echt transparant. En daardoor zie je een soort vierkantje, zeker bij licht onder een hoek. De Britse stip heb ik verplaatst, deze moesten eigenlijk op de rand van de luchtinlaat maar door het relief daar was het onmogelijk ee sticker glad te krijgen daarop. Helpt daar zo een flesje decal clear goed voor? Om het soepeler te laten vormen?
Al met al superleuk om te doen. Dat smaakt naar meer π.