Het grote modelbouw topic! Zelf bouw, Die-casts, treinen etc

Pagina: 1 ... 75 ... 78 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:28
Ootje70 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:58:
Hij is dus we zo'n 12 liggende bananen hoog, wel een serieus beest ja....
:+
Morelleth schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:02:
Flinke print.
Ziet er netjes uit zo.
Thanks!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:04

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik bekijk momenteel veel drybrush video's op youtube. Ik heb geen zin om voor het (eerste sinds mijn kindertijd) model een airbrush te kopen maar wil wel proberen wat overgangen te creëren. Zo te zien gaat dat prima. Maar ik heb nu een grijze (Tamiya fine surface primer grey) basislaag. Ik zie eigenlijk overal een zwarte onderlaag. Kan het ook met een andere kleur of is zwart altijd de laag om mee te starten (een waarom dan, dat wordt tot nu toe nergens uitgelegd)?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:46
breinonline schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:30:
Ik bekijk momenteel veel drybrush video's op youtube. Ik heb geen zin om voor het (eerste sinds mijn kindertijd) model een airbrush te kopen maar wil wel proberen wat overgangen te creëren. Zo te zien gaat dat prima. Maar ik heb nu een grijze (Tamiya fine surface primer grey) basislaag. Ik zie eigenlijk overal een zwarte onderlaag. Kan het ook met een andere kleur of is zwart altijd de laag om mee te starten (een waarom dan, dat wordt tot nu toe nergens uitgelegd)?
Omdat je met een zwarte ondergrond meer verschil tussen licht en donker kan maken door er meer of minder verf over heen te doen en je zo vrij makkelijk schaduw effecten en dergelijke kan maken. Ook krijg je met een zwarte onder grond veel diepere kleuren dan met grijs omdat die onderlaag er altijd in meer of mindere mate doorheen schijnt.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:33
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit met zwart geprimed heb; mijn angst is dan dat ik niet voldoende dekking kan creeëren met lichte kleuren en dat donkere kleuren juist te weinig contrasteren. Denk dat ik het gewoon een keer moet proberen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Het klinkt alsof @breinonline het als 'zenithal highlight' inzet. Dan is zwart op wit beter maar het het kan met elke kleur, en niet alleen als basecoat, als er genoeg contrast is tussen beide kleuren.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:04

breinonline

Are you afraid to be known?

Dat ziet er als een interessante techniek uit maar was niet wat ik heb gezien. Ik bedoel meer dit werk op grotere panelen:
YouTube: Paint Your Large Panels Using DRYBRUSH (No airbrush? No problem!)
of
YouTube: Become a DRYBRUSH MASTER! The complete guide to drybrushing minis

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Dr. Strangelove schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:51:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit met zwart geprimed heb; mijn angst is dan dat ik niet voldoende dekking kan creeëren met lichte kleuren en dat donkere kleuren juist te weinig contrasteren. Denk dat ik het gewoon een keer moet proberen.
Het grote voordeel van zwart is dat het niet zo opvalt als je een keer een stukje mist met schilderen. Heb elke keer weer spijt aks ik met wit heb geprimert. Maar dat is vooral met modellen (busts) waar je niet overal even goed bij kan .

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:33
De basis kleur is maar net wat je wil bereiken.
Vanuit zwart kan, vanuit grijs, vanuit wit. Maar ook juist kleur als basis.

Wil je bv met groen gaan verven kan je kiezen voor een donkere groen of (wat zelfs beter werkt) een contrasterende magenta zodat de schaduwen ook des te dieper ogen.
Je kan er heel erg mee spelen.

De reden voor zwart is simpelweg dat dat het makkelijkste is als je schaduwen wil, je nog niet precies je kleuren weet en als je dan iets later vergeet in de schaduwen dat het niet opvalt.

[ Voor 5% gewijzigd door Morelleth op 28-11-2024 09:40 ]

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dwarlorf schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:35:
[...]

Het grote voordeel van zwart is dat het niet zo opvalt als je een keer een stukje mist met schilderen. Heb elke keer weer spijt aks ik met wit heb geprimert. Maar dat is vooral met modellen (busts) waar je niet overal even goed bij kan .
Ja dit lijkt me niet zo van toepassing op vliegtuigjes. Als je daar wat mist maakt het niet uit wat de ondergrond is :)

• Invisible_man
Dr. Strangelove schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:59:
[...]

Ja dit lijkt me niet zo van toepassing op vliegtuigjes. Als je daar wat mist maakt het niet uit wat de ondergrond is :)
Opzich wel nog voor cockpits en wheelwells, vooral als je daar niet te veel tijd aan wil besteden omdat ze toch nauwelijks te zien zijn, maar verder inderdaad vrij weinig :).

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Dr. Strangelove schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:59:
[...]

Ik heb duidelijk de verkeerde onderwerpkeuze gekozen
. B)

• Morelleth
Dwarlorf schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:47:
[...]

Ik heb duidelijk de verkeerde onderwerpkeuze gekozen
. B)
Ligt eraan of je aan wedstrijden mee wil doen. Gaan ze nog kijken of alle kleuren wel kloppen met het referentie model. Alhoewel je dan je kleuren niet eeuwig hoeft af te wegen. ;)

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

• Dr. Strangelove
Ik zag van de week op ESM een medaile toegekend aan een model met een scheve antenne. Judges are not perfect either blijkbaar.

• Morelleth
De ene jury is de andere niet. ;)

Heb voor mijn (nog work in progress) goblin ook goud gekregen.
Terwijl ik bij SMC hier nog niet eens een recommended voor zou krijgen volgens mij.
NMM was nog niet goed, OSL met casted shadow moet beter en algeheel is nog meer contrast nodig en nog wat gladdere afwerking.

Maar toch is het leuk om te merken dat het blijkbaar al wel door ervaren schilders als gold wordt bestempeld.

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:45
Ik heb het idee dat ze dit jaar bij de ESM erg mild waren met jureren. Stonden heel veel modellen die iets gewonnen hadden. Zal wel komen door al het commentaar van vorig jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
Elve1984 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:46:
Ik heb het idee dat ze dit jaar bij de ESM erg mild waren met jureren. Stonden heel veel modellen die iets gewonnen hadden. Zal wel komen door al het commentaar van vorig jaar.
Vorig jaar was blijkbaar eea fout gegaan met het verwerken van het jury commentaar. Met als gevolg dat er eigenlijk zo goed als niets toegekend was toen.
Dus wellicht waren ze vorig jaar ook al mild maar wist niemand dat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Zowat alles had wel een prijs of commended. Beetje een participation prize idea.

Niet dat ik het niveau van zelfs de slechtste kits daar haal trouwens hoor :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Als er nog mensen zijn die Arma Hobby kits willen, die hebben best een goede Black Friday deal op moment. Als je meerdere kits koop krijg je gestapelde korting, totaal vier gekocht inclusief verzending voor 51 euro, inclusief de nieuwe 1/72 Ki-43.

Naast hun eigen niet misselijke kits (uitstekend plastic en veel met masks en 3D printed parts erbij) voeren ze ook Tamiya en Hobby 2000 (reboxes van Hasegawa en Fujimi kits).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elve1984
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:29:
Als er nog mensen zijn die Arma Hobby kits willen, die hebben best een goede Black Friday deal op moment. Als je meerdere kits koop krijg je gestapelde korting, totaal vier gekocht inclusief verzending voor 51 euro, inclusief de nieuwe 1/72 Ki-43.

Naast hun eigen niet misselijke kits (uitstekend plastic en veel met masks en 3D printed parts erbij) voeren ze ook Tamiya en Hobby 2000 (reboxes van Hasegawa en Fujimi kits).
Ik zag hem ook voorbij komen. De kits van Armahobby zijn erg mooi, ben nu zelf bezig met de 1/72 Hurricane Mk.Ia en heb nog 2 P-51's en 2 Wildcats op de plank liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Kleine Maschinen Krieger update.

Gister deze diorama base gemaakt. Toplaag van polystyreen gelijmd op een mdf plaat met daaronder een bedje van xps foam. En mooi snug in een gekochte baklijst. Echt superdegelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v5fe9kaRRfQtxkBZuddBYUKrPyw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ploz82DfZHwkw3w1pRsyv3gR.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 19% gewijzigd door Dwarlorf op 02-12-2024 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:16

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik heb een aantal jaren geleden hier eens wat gepost en ben toen begonnen aan een revell set van de volkswagen T1 bus. conclusie is dat ik best ver ben gekomen maar dat het niet helemaal is gelukt. Lang verhaal kort. Alles in de kast gegooid, nooit afgebouwd maar wel een hoop geleerd.

Nu had ik destijds ook onderstaande doos gekocht waar het nu met deze winterdagen toch wel weer echt begint te kriebelen om te gaan bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/shopping?q=tbn:ANd9GcTEHRxYzCv1GAz1mBd5U5xncomnTKZMMQIfkEid8w4MJY0CCuqfIU3rRtqGJ3KYKVmXewNzNnnTWiZ-6Vivv94v9Hi7ungfUouHNefOrBw

Nu heb ik voor deze set Revell glanzend oranje, nr 30 nodig. Ik wil eigenlijk alleen met acrylic verf werken. Maar ik vraag me nu wel echt af of ik voor Revell moet gaan en of wat jullie anders zouden aanraden om te gebruiken. Ik heb het idee dat enamel verf beter aansluit om auto's te verven om de meest realistische glanzende look te krijgen, maar daar zit ik toch niet echt op te wachten. Wie o wie heeft in het begin ook met dit bijltje gehakt?

ps. ik heb een redelijke compressor met een H&S ultra airbrush

[ Voor 3% gewijzigd door Chrosser op 03-12-2024 00:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invisible_man
Ik zou me zeker niet beperken tot de verven van Revell, die zijn altijd best wel beperkt in hun range. Wat betreft enamels, ja die werken beter en geven makkelijker een glanzend resultaat, maar moet je niet willen spuiten zonder goed masker en afzuiging enzo.

Maar er zijn genoeg goede acrylverven te krijgen, sowieso heb je Vallejo welke niet altijd even lekker spuit, maar wel één van de meest indrukwekkende verfranges heeft. Maar ook AK 3gen acrylics zijn goed en die heeft ook wel een goede range: https://www.modelbouwenzo...80239986/Products/AK-111x Gebruik er wat retarder bij naast de thinner zodat de verf minder snel opdroogt en het spuit beter, maar krijgt zo ook meer tijd om te vloeien op je model wat een minder matte finish geeft. Dun laagje gloss varnish er over en je zou een net resultaat moeten kunnen krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_
  • Laatst online: 15:36

_Eend_

🌻🇺🇦

@Chrosser Om je een beetje een beeld te geven van wat je met Vallejo en een beetje satin/gloss* varnish kunt doen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YmRAO2RvMUi2qVz995m3WVw38Ow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JcJAQzUr2t4XPqtaXCLrOFs0.jpg?f=fotoalbum_large

*Ik weet niet meer precies wat ik heb gebruikt.. Ik dacht satin, maar het kan ook een mislukte gloss zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elve1984
Ik denk dat je met Enamel verf wel een mooiere hoogglanzende afwerking kunt krijgen als met Acryl verf. Enamel verf wordt harder als Acryl verf als deze uit hard, je kunt deze daarom na een paar lagen en met wat glanzende lak beter afwerken met schuren en polijsten. Lacquer verf wordt nog harder, hier kun je dus een nog glanzender resultaat mee behalen, daarom zie je veel autobouwers ook dit soort verf gebruiken, Zero Paints is een heel bekend merk onder de auto bouwers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Ik zou me in deze fase nog niet al te druk maken over het type verf als dit je eerste model in tijden is. Eerst maar focussen op de verf er goed op krijgen met je airbrush

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Dat lukt me wel al redelijk. Hieronder mijn eerste model. Alleen heb ik dingen in de verkeerde volgorde gedaan waardoor ik te veel herstelwerkzaamheden moet doen. Dat is me gaan tegenstaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/riVWYrnvwj3Nyuq1xn3c5LEKSb0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eZcCetMalqZj5oVtqwUusQaP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nJVm_SovZ86gO3bKBtVJSGAxE0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UfwkuvUJ0irDJzL4I4V5UohA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T46VRdomHSK6GFQeLxZ-Gfpq07E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MgvaVKg25K3zfVHCb7HVHdEG.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTgMGJgUR7eMPUX21vrGD-lynLs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gby14lD7HDbm0lwIME1HSzSv.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Chrosser schreef op woensdag 4 december 2024 @ 00:23:
Dat lukt me wel al redelijk. Hieronder mijn eerste model. Alleen heb ik dingen in de verkeerde volgorde gedaan waardoor ik te veel herstelwerkzaamheden moet doen. Dat is me gaan tegenstaan.
Ja, dat is altijd frustrerend maar ook wel onderdeel van de game. Andersom kan het eveneens fout gaan. Ik heb een revel kit van een auto weggelegd (mijn eerste en meteen laatste) juist omdat ik een assembly in delen deed om alles goed te airbrushen/schilderen en toen bleek uiteindelijk dat het dashboard en daarmee het chassis niet op het onderstel pastte.
En met miniaturen ook zo vaak gehad dat ik delen moest overschilderen. Vooral matig als je een kleur gemengd hebt en die dan op is. Of denken dat je het hele model wel in elkaar kan plakken en er dan toch niet goed bij kunnen. Of juist wel in sub assembly maar dat de delen niet goed pasten of dat het fout ging met vastplakken van geschilderde delen (superglue, een vloek en een zegen). Kortom, probeer je er niet al te veel aan te ergeren. Denk dat je het nooit 100% kunt voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Dwarlorf schreef op woensdag 4 december 2024 @ 07:23:
[...]

Ja, dat is altijd frustrerend maar ook wel onderdeel van de game. Andersom kan het eveneens fout gaan. Ik heb een revel kit van een auto weggelegd (mijn eerste en meteen laatste) juist omdat ik een assembly in delen deed om alles goed te airbrushen/schilderen en toen bleek uiteindelijk dat het dashboard en daarmee het chassis niet op het onderstel pastte.
En met miniaturen ook zo vaak gehad dat ik delen moest overschilderen. Vooral matig als je een kleur gemengd hebt en die dan op is. Of denken dat je het hele model wel in elkaar kan plakken en er dan toch niet goed bij kunnen. Of juist wel in sub assembly maar dat de delen niet goed pasten of dat het fout ging met vastplakken van geschilderde delen (superglue, een vloek en een zegen). Kortom, probeer je er niet al te veel aan te ergeren. Denk dat je het nooit 100% kunt voorkomen.
Jip, precies je eerste probleem is het geval. De voorkant en het dak krijg ik dus niet goed sluitend, past gewoon niet, en dat treft weer dat die zijportieren niet goed blijven zitten. Heb al 5x de hamer uitgehaald... om m vervolgens toch weer netjes op te bergen.. Daarom dacht ik aan een verse start aan een kit die ik toch al heb liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Leuk artikel over Krikke door de jaren heen:
https://sikkom.nl/grunngi...em_8eRvnAP6ZgvQx0o9acyrDw
Kan me de vliegers en rc cars nog wel herinneren van vroegah.

[ Voor 9% gewijzigd door Dwarlorf op 04-12-2024 16:27 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bvsteyn
Even een klein projectje tussendoor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ni1gnEPKqYMW7a1HjdrAlNI6vw8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bFeplz0zPN0Jm1FbKo5Dk8Np.jpg?f=fotoalbum_large

En klein was ie wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DSUMfEVMGQuF2OzLESU0c8pdhBg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ft7uGUY5dZYAX7yc92Z6pozs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3c1MD-BmIQYVys-M04pTzOFdI4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xmUYemR6C0bOOIKOrTQnDYbT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Dwarlorf schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:26:
Leuk artikel :) Ik heb de rc auto's nog wel meegemaakt, daar waren ze vaak wel even mee zoet als er iemand binnen kwam met zo'n ding. Ik heb wel eens meegemaakt dat er iemand was met een auto die online was gekocht, en dat die man dan echt boos werd omdat ze hem geen garantie gaven. Buiten dat het ding niet bij Krikke was gekocht was dat ding ook nog eens duidelijk beschadigd.. Aan het eind van dat RC tijdperk gebeurde dat echt vaak, bijna elke keer als ik er was kwam er wel iemand met een rc ding langs.

Maar leuk om te zien dat ze nog niet veel zijn veranderd. Die Duitser heb ik ook nog wel eens gezien volgens mij. En er kwamen toen ook wel mensen die vroeger fanatieke modelbouwers waren en nu 'per toeval' de winkel tegenkwamen bij een bezoekje aan Stad. Wel jammer dat er schijnbaar geen opvolging komt? Het is wel een van de betere zaken in de regio. Gewoon fijne, eerlijke en hard werkende mensen met een enorme voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 16:14
Dwarlorf schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:26:
Ja leuk artikel. Ook om te zien hoe ze in de jaren gegroeid en veranderd zijn.
Ik kom er graag. Is ook goed bereikbaar nu de parkeergarage klaar is. Dus zit haast voor de deur. En loop er altijd veel te lang rond. Bouwpakketten tot aan het plafond gestapeld.

Nu kom ik daar niet voor de bouwpakketten, maar voor de verf, tools, lijm, materialen etc. Ze voeren eigenlijk alle bekende en minder bekende merken. Echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

JipJapGoedje schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:02:
[...]

Ja leuk artikel. Ook om te zien hoe ze in de jaren gegroeid en veranderd zijn.
Ik kom er graag. Is ook goed bereikbaar nu de parkeergarage klaar is. Dus zit haast voor de deur. En loop er altijd veel te lang rond. Bouwpakketten tot aan het plafond gestapeld.

Nu kom ik daar niet voor de bouwpakketten, maar voor de verf, tools, lijm, materialen etc. Ze voeren eigenlijk alle bekende en minder bekende merken. Echt een aanrader.
Ik kom er meestal voor verf en materialen. Qua bouwpakketten niet helemaal mijn genre dus die koop ik er ook zelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smitae
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:02
Avond, iemand ervaring met een vortex mixer voor verf?

Ik gebruik nu een nagellak mixer, niet helemaal ideaal, veel lawaai en het werkt, maar je moet het wel ff de tijd geven. Ik lees dat een vortexmixer veel beter werkt? Helemaal als je ook nog 2 mix balletjes toevoegend?

Ik zie ze voorbij komen van 30 euro bij Ome Ali tot dikke 150 euro. Maar dat lijken meer dingen die in een laboratorium lijken te horen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004

skoozie

SCSI

Met Black Friday was die laboratorium (four e's, met 3 pootjes) mixer voor 100 euro te krijgen en heb ik 2 weken geleden gekregen. Bij ons op de club vonden ze dat de beste. Met die mixer krijg ik de verf beter geschud dan ik ooit met de hand kon doen. Heel solide machine, lekker zwaar en blijft goed op zn plek staan. Ik heb geen ervaring met de andere mixers.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Nooit gebruikt. Ik mix al sinds jaar een dag met een tandenstoker of de achterkant van een penseel. Heb je ook sneller in de gaten of je wat moet verdunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 21:37

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik gebruik een vortexmixer van Ali (blauwe basis, grijze bovenkant, Intllab op een label). Ik ben er erg tevreden mee, het scheelt een hoop energie om goede menging te krijgen. Een paar balletjes helpen met mixen, maar zijn niet eens noodzakelijk. Ik gebruik ze vooral voor druppelflesjes, een potje als van tamiya krijgt anders teveel verf aan de deksel. En het werkt sowieso het beste met minder visceuse verf. Dus de potjes Tamiya roer ik ook gewoon, maar de meeste heb ik voorverdund in druppelflesjes (ook op aliexpress te verkrijgen) en die mix ik met de vortexmixer.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hoop nog steeds dat deze mixer ooit in NL verkrijgbaar gaat zijn:
https://www.plazajapan.com/4580474577629/

De werking ervan heeft overal best goede reacties.
Voorbeeld:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

smitae schreef op zondag 22 december 2024 @ 19:28:
Avond, iemand ervaring met een vortex mixer voor verf?

Ik gebruik nu een nagellak mixer, niet helemaal ideaal, veel lawaai en het werkt, maar je moet het wel ff de tijd geven. Ik lees dat een vortexmixer veel beter werkt? Helemaal als je ook nog 2 mix balletjes toevoegend?

Ik zie ze voorbij komen van 30 euro bij Ome Ali tot dikke 150 euro. Maar dat lijken meer dingen die in een laboratorium lijken te horen?
De intellilab mixer die Phehistyr heeft heb ik ook. Voorzover ik het kan beoordelen is dat wel de sweetspot qua prijs/kwaliteitverhouding Staat stabiel, maakt niet veel herrie en werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smitae
Tanxs all voor de info. :-)

Ik ga ff beetje reviews door een keuze maken en bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
smitae schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:16:
Tanxs all voor de info. :-)

Ik ga ff beetje reviews door een keuze maken en bestellen.
Ik heb een Four E's mixer gekocht.
Deze: https://www.amazon.nl/PRE...four+e%2Caps%2C105&sr=8-8

Was destijds in de black friday actie spot goedkoop.
Ik had daarvoor zo'n Ali nagellak/tattoo mixer. Zelfde idee, maar ging al snel kapot. Deze heb ik nu een jaar en mixed alles tot 150ml flesjes aan toe met gemak. Paar keer flesje er op drukken en je kan aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smitae
JipJapGoedje schreef op zondag 29 december 2024 @ 12:48:
[...]

Ik heb een Four E's mixer gekocht.
Deze: https://www.amazon.nl/PRE...four+e%2Caps%2C105&sr=8-8

Was destijds in de black friday actie spot goedkoop.
Ik had daarvoor zo'n Ali nagellak/tattoo mixer. Zelfde idee, maar ging al snel kapot. Deze heb ik nu een jaar en mixed alles tot 150ml flesjes aan toe met gemak. Paar keer flesje er op drukken en je kan aan de slag.
Thanks, ik je. Nu een goedkope bij ome Ali gehaald inclusief 200 stuk mix balletjes. Als die te snel stuk gaat koop ik een duurder model, eerst maar eens kijken of het ter werkt dan de nagellak keer die ik nu heb. Ding doet het soort van, maar maakt tering herrie en moet wel heel lang mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

smitae schreef op zondag 29 december 2024 @ 19:08:
[...]

Thanks, ik je. Nu een goedkope bij ome Ali gehaald inclusief 200 stuk mix balletjes. Als die te snel stuk gaat koop ik een duurder model, eerst maar eens kijken of het ter werkt dan de nagellak keer die ik nu heb. Ding doet het soort van, maar maakt tering herrie en moet wel heel lang mixen.
Heb je glazen mixballerjes gekocht? Die van metaal kunnen roesten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

De base an sich is af. Hekje op de achtergrond heb ik zelf gemaakt van Evergreen styreen profielen.

Base:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x9uiPAzn2hX66LEsIDoTxBWrUkA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dSOALzDzKEpJpNDUhlBBFjQ0.jpg?f=fotoalbum_medium

Compositie met mech en space ship:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wK74cFtENa7Mxi7glrGBv7XaVSs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aXxMk7FLoHaSFmmC3K9wP71n.jpg?f=fotoalbum_medium

Maar ik overweeg om de mech niet te gebruiken in dit diorama. Valt toch een beetje weg op de achtergrond en dat is zonde (van de detaillering die nog gaat komen). Vul ik de diorama op met kratten en olievaten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:42

Ootje70

Work hard, model harder

smitae schreef op zondag 29 december 2024 @ 19:08:
[...]
Ik gebruik de Vortex Paint Shaker: https://www.modelbouwenzo...80239986/Products/MBE-061 en die doet het prima, handig is dat deze vooral erg compact is en dat is voor mij belangrijk. Nooit met Tamiya XF en X of Mrhobby Aqueos verf gebruiken, deze verf moet je roeren want je kunt ze kapotschudden (pigmentshock).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smitae
Dwarlorf schreef op zondag 29 december 2024 @ 19:25:
[...]

Heb je glazen mixballerjes gekocht? Die van metaal kunnen roesten.
Hum, nee. RVS. Damn, nu in de war. Bv armypainter verkoopt RVS balletjes, ik mag toch aanemen dat ze daar over hebben nagedacht?

Iemand me slechte ervaring met RVS mixballetjes? Verwacht enige jaren met de verf te doen, dus gaat dat goed komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
smitae schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:37:
[...]

Hum, nee. RVS. Damn, nu in de war. Bv armypainter verkoopt RVS balletjes, ik mag toch aanemen dat ze daar over hebben nagedacht?

Iemand me slechte ervaring met RVS mixballetjes? Verwacht enige jaren met de verf te doen, dus gaat dat goed komen?
RVS gaat wel goed, veel mensen gooien er ook een RVS moertje in bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

smitae schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:37:
[...]

Ik heb even teruggekeken maar die ik kocht waren van staal maar er staat niet bij dat ze ook rvs zijn dus dan zal je met rvs wel goed zitten.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• smitae
Weer eens tijd om wat te laten zien? Modelbouw gerelateerd. Onlangs een partij nieuwe verf gekocht, was (en is) redelijk in de aanbieding en beetje jammer om een goede deal te laten lopen. Het is verf voor de wargaming hobby, maar ik gebruik het ook voor modelbouw werk. Voor Marine modelbouw gebruik ik meestal lifecolor.
De uitdaging van veel nieuwe verf.... ruimte en opslag. Dus heb voor mijn IKEA Kallax zelf wat lades en opslag getekend en geprint.

Ruimt lekker op :-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GbPjJV00GaC1OYGqadsveqzf3HU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SWMRqVxTpVlJW56SwRFnqLF2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZOpmIXU42WNOZPeeJKdkv3CtHLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8b0eErhwfTjtOmkeOUSLxby0.jpg?f=fotoalbum_large

En om mijn verfwerk met schone handen te kunnen doen, heb ik ook maar wat model-holders uitgewerkt, magneetjes om de clip op zijn plaats te houden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PnF1Kp9QVDzKtHvBK1l9Kw-0Cho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VYhnwOT4NOLY5Y74ZD2QRPO0.jpg?f=fotoalbum_large

Direct maar partij geprint om eens echt te gaan verven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpxFuZuNvnDwXcCcbEMunwl0rRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fHWgZBWBGctLJsf85u4tt1nS.jpg?f=fotoalbum_large

Nog diverse andere "projecten" in progress... zoals een wargamign board - Balins Tomb. Komen nog muren omheen, met extra nissen, en dan nog afwerken, beetje mooie tegels erin, Boekenplanken langs de hoge kanten, etc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PtCIqccKoTyof2C0Xe6Smf5lkeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMWEbTrNLYL2zvkNrU0FwEJ8.jpg?f=fotoalbum_large

En het wil niet opschieten met Hr.Ms.Z5 torpedoboot (1/100). En schroef-as is gebroken, krijgen het niet gefixed zonder teveel geweld, er staat teveel spanning opde as. Maar ben bang dat ik het dan nog erger ga maken ....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zXWvQf2fi0SE-Sg88AwuhBiquKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q1WWIcbnNpVzUXXhMYL7ImSI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aeefVQklXCgiDKl3ntBRnDBF6KA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RSUlswQPCulARhXIsAA5BssM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Ik ben ook weer verder gegaan met bouwen in de vakantie. Gestart met een Daimler Mk.I van Gecko. Dat is een technische kit... 100 PE parts in 1/36 zoals u-profielen van 1,5-1,5-1,5 mm en oogjes van een mm of 3 groot. Leuk om te doen, maar 1 veerophanging in 4 uur, en dus nog 3 te gaan 😬.

Als compensatie dacht ik aan mijn eerste Gundam te starten, een Bandai Master Grade Mobile Amuro Ray Ver. K. Dat is leuker dan ik dacht, bouw alleen daarna wel weathering toepassen, maar gave constructie...

*edit: morgen foto's opnieuw maken, waren te donker.

[ Voor 52% gewijzigd door Ootje70 op 30-12-2024 16:54 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Invisible_man
Sinds tijden ook weer eens wat af kunnen ronden :)

Blackburn Buccaneer, 1/48 Airfix model.
Wat mij vooral naar deze uitvoering trok was het dessert scheme wat over de normale Britse scheme geverfd was wat je op een paar plekken nog kan zien, maar ook de parkeerstand met wingfold en tailfold (neemt het ook minder ruimte in in mijn vitrinekast :)).

Voor een moderne Airfix kit is dit zeker een goede kit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znpHLe1CuxZ1KXXrIiaPk131ytc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zt62PCuabmAsQOoUaDCuHDKs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HI0yAVaBsNWQrYydyJK_hLo1OSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B2cKNM7Pv0wCuGjVKcMg1uPP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Invisible_man schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:34:
Sinds tijden ook weer eens wat af kunnen ronden :)

Blackburn Buccaneer, 1/48 Airfix model.
Wat mij vooral naar deze uitvoering trok was het dessert scheme wat over de normale Britse scheme geverfd was wat je op een paar plekken nog kan zien, maar ook de parkeerstand met wingfold en tailfold (neemt het ook minder ruimte in in mijn vitrinekast :)).
Die is heel mooi geworden! Overigens is het volgens mij geen tailfold om ruimte te besparen maar een airbrake om af te remmen in de lucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Thanks!
Overigens is het volgens mij geen tailfold om ruimte te besparen maar een airbrake om af te remmen in de lucht.
Beide 8) is inderdaad primair bedoeld als airbrake. Om nog meer ruimte te besparen vouwen ze zelfs ook nog de neuskegel om, de Britse vliegdekschepen waren niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 10:34
Voor het bouwen van een Tamiya Ducati ben ik wat spullen aan het verzamelen. Op internet zie ik dat men veel gebruik maakt van 'houten stokjes' voor het spuiten van kleine onderdelen. Wat gebruiken jullie hiervoor?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r5-hnjAkKSy7B9wf2HyuaDJXbCo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iFRb0CXeEHlTi78Vk4S9QAl8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Verschillende manieren:

Ik heb een aantal van deze klemmetjes waarvan ik het houten stokje door midden geknipt heb en ze in een houten blok steek waar ik gaatjes in geboord heb:
https://www.modelbouwenzo...39986/Products/MR-H-GT100
Het voordeel van deze is dat je overal dan goed bij kan komen met je airbrush, nadeel is dat je wel een plekje op je onderdeel moet hebben waar je fatsoenlijk kan klemmen en wat niet geverfd hoeft te worden.

Daarna gebruik ik veel cocktailprikkers die ik of in een opening ergens kan duwen (door de tapse punt is dat best wel flexibel), of met een klein kloddertje blutak ergens aan vast maak.

Tenslote heb ik stevig stuk karton van ongeveer A5 formaat waar ik dan stroken schilderstape op plak (uiteindes even omvouwen) en dat werkt voor veel kleine onderdelen goed. Als je beide kanten moet verven is het even een paar minuten wachten, of eerst even wat anders spuiten, en dan kan je de onderdeeltjes vaak al wel omdraaien.

En omdat plaatjes meer zeggen dan woorden :) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pgYizcz0yYQuC5JwEAJ3Di-aaZI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mhHBCeMdLc9dLzAjIVZ35IQA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 21:37

Phehistyr

De Epische Lurker

Cocktailprikkers met Blu tac. En momenteel heb ik wat metalen onderdelen die daar te zwaar voor zijn, die heb ik op zo'n latje om verf mee te roeren geplakt.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Ik gebruik meerdere technieken om iets vast te zetten, soms krokodillen bek met stokje, soms cocktailprikker of roerstaafje met blutac en soms een een cocktail prikker met houtlijm. Dit vooral om smalle onderdeeltjes vast te zetten. breek je zo weer los en houtlijm laat geen vlekken achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Ik gebruik een kartonnen katten krabplaat met krokodillenbekken op stokjes, blu-tack, plakband op draaischijf of karton en een DISPAE bankschroefje. Vooral die laatste is geweldig om te bouwen (als je meer dan 2 handen nodig hebt) én om een enkel onderdeel te verven.

[ Voor 3% gewijzigd door Ootje70 op 02-01-2025 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smitae
Voor spuiten van de basecoat gebruik klemmetjes op een stokje. En voor kleiner modelbouw onderdelen (eigen 3d print) zorg ik ervoor dat er een uitstekels aan het model stukje zit wat ergens binnen in valt of bv op een nokje wat bij lijmen toch niet mee zichtbaar is. Daar zet ik dan de klem op, werkt best goed.

Plastic modelbouw onderdelen knip ik uit, maar ik laat dan meestal 1 verbinding eraan zitten (zie foto als voorbeeld). Werkt niet altijd, omdat soms op rare plekken het vastzit en wil je juist het stukje plastic eerst mooi glad hebben voor je gaat lijmen of verven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KoCg7afB29-Rr8GHYoCHG9TngHs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qguOR5CgGdobwF61dZRpwVSh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DeN4XtX_CJhq5IigB82fRu1zSuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sHxEW2ntI5rI9xVihEucP2nz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Satestokjes en roerstokjes van de action :P

https://www.action.com/nl-nl/p/2508441/bamboe-satestokjes/

https://www.action.com/nl-nl/p/3206562/houten-roerstokjes/

Op sommige prikkers van die mini wasknijpertjes geplakt (ook ooit van de action).

Stokjes zelf prik ik gewoon in karton (stukjes bij elkaar en stuk tape eromheen:P ) of restjes schuim:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zs9fNVf8cfvKHcwQzMIJMT4PF3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/51Hm3lFsdUlepi4wHO9Z7OwN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik heb verschillende dingen. Ik heb sateprikkers met krokodillenklemmen (met heatshrink er om), houten roerstaafjes/ijsstokjes. Die houd ik vast met een 3e hand als ik maar 2 dingen heb. Of ik plak het met goedkoop dubbelzijdig tape aan iets plats.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bvsteyn
Het eindresultaat van mijn Beast project:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKUgi0Nb7kOeh6EFBT6nP1JIHpw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YQqJqFlAB8tj3Ht7lgBS0a8t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MIYIsFOwKLl3WbKiZ--oKwIne-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WIxyZJuZSAxzV9PsEXV86Ob4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F7EuQy5YfwpVxdgdFmdBfR2DFAQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yinRKJkKbDLQbjkEFQhwOMUc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7rHn1UQ6AklOSmoOnSdH-3Biuo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZCUx7EoWApV69bY8P2v3VLGq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CwSMdgMoU-JsbARKeDv0vte4qw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VsUEi7uthdHT1XrV8TX6rFvz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8OR4cW80sxI625L8nkGsuX1rkm4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3OPuLitl0o6geHBJFKmHjqBT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hf6HhZv5CDIG6M9qn1lmX24xXns=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/POqVKHL9kdI8UiWHUcopwKX4.jpg?f=fotoalbum_large

En tussen het drogen van de verf een tweede print gestart en geschilderd. Meet Hulk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvstjk96wlWTFAB4R5PFhtz5wyo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d2WxG4TnxaN1I9jICWacXgT1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hc_kWV4VKwc_YtogsQ0W0K1O0D0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tv5kqSioDiloDGKR5OI1sGPx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4r1Xyli_sSHkLD7M9LacQdQLMgI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dUIVXtInfyEGCEgaNBfrFXCx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 23:32
Voor de kleine trek (1:87) :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AG0x5iwl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qqyF8HTl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4zu6Oh3l.jpg

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Al de beste wensen voor het nieuwe jaar allemaal!

Na bijna een jaar niks afgebouwd te hebben deze kerstvacantie maar weer aan de slag gegaan. Allemaal kits die langzaam vooruit gaan maar ik doe tenminste weer wat. De spuitcabine lag al maanden begraven onder rotzooi van huishoudelijke projecten dus was pas eergisteren weer toegankelijk. Daarom voor het eerst in hele lange tijd maar weer eens een kit met de hairy stick gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WflnsfKg1esrjtKVvs1Z61NHDbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SEf7ug4Za9a3YlbsOinYzP73.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6vmeH9tAuFMDrdvS9169n_3hY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XWXTZploLDBaIOLe00A4dela.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbRUnpZT6Y6Y_8HyfF6kBHpiGjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMpiPUsmSZpykp9q8ENlcJ1U.jpg?f=fotoalbum_large

Italeri 1/72 Hetzer. Past niet heel goed en de tracks zijn een drama, gemaakt van plastic en allemaal verschillende lengtes die je dus een voor een op de plek moet zetten. Ik zie nu op de foto pas dat ik een link kwijt ben geraakt rechtsvoor :(

Wat trouwens echt weird is aan die AFVs die ik gebouwd heb is hoeveel ze in grootte verschillen. Nu is het bij mij een mix tussen 1/72 en 1/76 kits maar dan nog vind ik de verschillen echt heel groot. Maar goed, ik ben geen AFV-kenner dus misschien variëren die dingen wel inderdaad zoveel in grootte.

Gisteren vier kits tegelijk in de spuitcabine gehad dus maar eens zien in welk volgorde die af komen. Hopelijk duurt het niet weer een jaar voor er eentje klaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JipJapGoedje
Ootje70 schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:25:
[...]

Ik gebruik de Vortex Paint Shaker: https://www.modelbouwenzo...80239986/Products/MBE-061 en die doet het prima, handig is dat deze vooral erg compact is en dat is voor mij belangrijk. Nooit met Tamiya XF en X of Mrhobby Aqueos verf gebruiken, deze verf moet je roeren want je kunt ze kapotschudden (pigmentshock).
Die verf mix ik ook met mijn Four E's. Nooit een issue mee gehad.
Heb ze nu allemaal grotendeels al voor verdund in een dropperbottle en dat mixed nog beter op zo'n vortex mixer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:58
Paulus07 schreef op zondag 22 december 2024 @ 21:22:
Hoop nog steeds dat deze mixer ooit in NL verkrijgbaar gaat zijn:
https://www.plazajapan.com/4580474577629/

De werking ervan heeft overal best goede reacties.
Voorbeeld:

[YouTube: 🌟 The Paint Mixer Revolution That's Sweeping the UK! 🌟]
Ik gebruik hier voor gewoon een oude decopeerzaag met een houder op het zaagblad waar de verf potjes in passen.
WERKT SUPER!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
my_fiero schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:45:
[...]

Ik gebruik hier voor gewoon een oude decopeerzaag met een houder op het zaagblad waar de verf potjes in passen.
WERKT SUPER!!!!
;) werkt dikke prima.
Het geluid vind mijn wederhelft alleen wat minder. Dus dan maar een vortexmixertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

JipJapGoedje schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:59:
[...]
Die verf mix ik ook met mijn Four E's. Nooit een issue mee gehad.
Heb ze nu allemaal grotendeels al voor verdund in een dropperbottle en dat mixed nog beter op zo'n vortex mixer.
Ik had er niet eerder bij stil gestaan, het was een tip van de fabrikant, dus al jouw ervaring is dat dit geen problemen oplevert is goed om te weten. Nu gebruik ik de mixer alleen bij flesjes en dan vooral metal lakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
Ik gebruik die eigenlijk voor alle verf.

Nu is het wel zo dat ik bijv tamiya of MrColor niet in potjes bewaar op de reserve kleuren na dan. Alles doe ik direct in mix flesjes ratio 1:1.5/2. Dat is binnen paar sec op die Four E's gemixed dan.

Spul voor met de penseel is voornamelijk Vallejo, Citadel, Ammo laat ik in de eigen flesjes/potjes zitten. Dat gaat meestal niet door de airbrush.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

@Dwarlorf voor je lijstje: Luke Towan is tegenwoordig Elle Towan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• my_fiero
matthijst schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:12:
Nog een soort van eigen bouwsel :)
3D geprint, geverfd en van logo's voorzien, helmpje gekocht.
1:4 formaat.

[Afbeelding]
Mooi man,
Ik heb het zelfde gedaan maar dan met de helmpjes van 1:8 :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sCMvlmxw70s4k8wRa2l4C3RQLDo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JLWNQFwXSssMiKicMV3OYrt7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhGC9RN9bfg7YLHCzNrbBz6iA_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zs50Zrsvo8FTTj7tz9z4cRHT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6rjGzeZqK6gmBCWaCq_CQZjtZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J0KLmfb0XqiSEgzcgGD7JZX1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbX2xwoHY0IqQMgxXGd-D6kWls8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7sQhkbeYmKykd9Z7Ry1RPpMW.jpg?f=fotoalbum_large

Ook een buste gemaakt voor schaal 1:4

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSPeUbTS8FmvCeDHrArUkWDPaG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zLPOVUufrvcEawIApYANjsBi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-edSckRGLjVfQXWhQGKpLBl9NEk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BJeqJwZrLrGWT2GjrrVLwdX7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:10
1 op 8 ook wel,een geinig formaat!
Heb zelf nog 3 busts in 1:2 formaat, maar die zijn wat groot, dus vandaar overgestapt naar 1:4 voor de laatste :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kajdsDU6mvydlZc8pWr97kHNqu0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zRBzkShVpKTibDLhjIRbpVcm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SuhavkN2uLfA1JVtMwFSmlXwH5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tx9aaSJYzwgWzW62QefTvAzu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aI_y6F0cT9drLeXlE-XZc6ewDvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bOCL0w6eTSVzLSnkQsMAVKvt.jpg?f=fotoalbum_large

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• my_fiero
Ik heb voor de shop editions 1:18 auto's ook diverse figuren gemaakt.
bv deze pitmuur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2Eap4cdmXg7cmnkCp6tb-WJMfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JFgWm7wbfO0XcaO6GPPKpXKm.jpg?f=fotoalbum_large

maar ook een startgrid

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nLPx6oGCuCUt1WpKA_wEJjcLeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tPwDcPPopsd5zLdETEWh1zzu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/beuf5sb4yImI5GKtVuIbiSC2us4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h1rP4DImFEjQTTbhEftCuF2d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

@my_fiero @matthijst waar halen jullie die figuren vandaan? Zoiets lijkt mij ook wel iets, maar dan van Ayrton Senna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:10
Zijn ge-3D print, in mijn geval. Van een seller op Etsy (gast al ff niet gezien).

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Tip van de week.

Ik keek onderstaande filmpje en daar gebruikte de beste man een app om snel de maten van naar schaal om te rekenen. Ik heb zelf Model Scale Calculator (volgens mij die uit het filmpje) gedownload uit de playstore app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• my_fiero
_Eend_ schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:18:
@my_fiero @matthijst waar halen jullie die figuren vandaan? Zoiets lijkt mij ook wel iets, maar dan van Ayrton Senna.
die heb ik ook (een van de aller eerste die ik gemaakt heb, niet de beste :+ )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQbikaFikx_d_1m-5wQmSZ-9pjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/luyoxruroq34o02dB6jDuk0n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDq5bBrVjsMhFV5Tj9t5pOswEsM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mtQ6CEMkMUOhuxGcjP63gpzf.jpg?f=fotoalbum_large

ik heb ook nog een grote met veel meer detail
PM ff voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Ik twijfel over een nieuwe airbrush pistool.
zag deze voorbij komen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7y30H_pNAn6vLxT2uVDBKVjjhDo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UtC5nDbMZz8YhIThu52rcgAM.jpg?f=user_large

https://www.airbrush-serv...WqgULTije6MRoCACEQAvD_BwE

Iemand ervaring of een alternatief (betere en/of goedkopere)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb de voorganger hiervan en daar heb ik al 15 jaar geen enkele spijt van. Kan me niet voorstellen dat je hier niet tevreden mee gaat zijn :)

Ja het kan goedkoper maar ik zou dat, mits het budget het toelaat, niet doen. Dit is gewoon een prima airbrush en de dubbele naaldset is fijn om te hebben.

Mijn enige kanttekening zou zijn dat het 0,28 en 0,45 naalden zijn; zelf gebruik ik 0,15 en 0,4 en die 0,15 is wel erg fijn om te hebben als je klein & fijn wil gaan, bijvoorbeeld mottling op Duitse WWII kisten. Zie dat ze claimen dat de nieuwe 0,28 beter is dan de 0,2mm dus ik weet niet in hoeverre het een issue is. Ik heb ook 0,2 gehad en daar kom je ook een eind mee dus misschien is dit 0,28 dan wel goed genoeg. Maar wel bijna twee keer zo groot als de 0,15 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
Als ik een nieuwe airbrush voor mezelf zou kopen wil ik perse 1 met een drop in nozzle.

Heb nu een Procon Boy en hoewel die echt prima werk levert vind ik schoonmaken van de nozzle een drama. Zeker als je acryl verf gebruikt (Vallejo, Ammo etc) is mijn ervaring.

Weet zo niet welke types dit gebruiken, maar daar zou ik op selecteren en dan reviews nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Ik heb de H&S Infinity CR Plus 2023 Two in One met de nieuwe trigger (de grotere van de 2024 versie) maar ook de Evolution 2 in 1. Ben er uitermate blij mee, het schoonmaken van de tip is niet altijd even gemakkelijk.

Ik zou deze bij Amazon kopen, daar is tie meestal een stuk goedkoper dan elders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

@my_fiero Ik zou zeggen: Doen! En ik zou hem zelf bij ASA (de shop waar je naar linkte) en zeker niet bij Amazon/Bol/elke andere grote online retailer kopen, want bij ASA helpen ze je gewoon als je problemen hebt.

Zelf heb ik de goedkopere Ultra, en dat is al een prima ding, zeker voor het geld, en volgens mij hebben de meeste 'vaste' gasten hier een of andere Evolution variant. Ik dacht dat het binnenwerk van deze spuit hetzelfde is als de mijne, en die is vrij simpel schoon te maken. Alleen de nozzle is soms wat lastig schoon te maken, maar dat hou je toch met dat kleine spul.

Edit: het scheelt 2 euro bij Amazon (maar wel 14 euro verzendkosten): https://www.amazon.nl/Evo...n-airbrush/dp/B0CTHVQZ36/

Edit2: Disclaimer: Een aantal medetweakers en ik heb een paar jaar geleden een cursus Airbrushen gevolgd bij ASA. Maar dat staat los van mijn advies over ASA, ik was daarvoor al dik tevreden over hun service :)

[ Voor 23% gewijzigd door _Eend_ op 10-01-2025 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen3950
  • Laatst online: 15:27
my_fiero schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:30:
zag deze voorbij komen:

[Afbeelding]

Ik heb de voorganger (silverline 2 in 1), simpelweg top ding. Ik vind em makkelijk schoonmaken en met de open luchtkap (die heb ik er nog apart moeten bijkopen) die hier standaard bij zit wordt het nog gemakkelijker...
Ook kan ik zeker aanraden om bij airbrush services almere te kopen, gewoon top service. Ik heb ooit de coating van mn airbrush vernield door deze niet goed na te spoelen na het schoonmaken met mr cleaner (wat veel te bijtend blijkt te zijn voor een airbrush). Zij hebben toen een custom set voor me samengesteld om de body te vervangen voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Ik zou persoonlijk ook voor deze H&S gaan, prima spuit. Van die Procons heb ik ook zeker goede verhalen gehoord, maar ook wel verhalen (en hier zal zeker een flinke factor van horen zeggen in zitten :)) dat vooral de verkrijgbaarheid van bijvoorbeeld nieuwe naalden wel eens een probleem is.

Met H&S als Duits product is de verkrijgbaarheid gewoon prima en met z'n bedrijf als ASA heb je er ook gewoon goede ondersteuning bij als je het nodig hebt.

Qua naalddiktes is het vooral een kwestie van wat je er mee gaat doen, maar voor het gros van het normale spuitwerk is 0.4 een goed startpunt. Als je echt veel grote objecten wilt spuiten (boten van een meter lang ofzo), is een grotere naald (0.6 bijvoorbeeld) voor zaken als primers en vernislagen nog wel handig. Maar ik zou gewoon met de set die je al noemt beginnen, dan merk je van zelf wel wat wel of niet voor je werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ootje70 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:59:
Ik heb de H&S Infinity CR Plus 2023 Two in One met de nieuwe trigger (de grotere van de 2024 versie) maar ook de Evolution 2 in 1. Ben er uitermate blij mee, het schoonmaken van de tip is niet altijd even gemakkelijk.

Ik zou deze bij Amazon kopen, daar is tie meestal een stuk goedkoper dan elders.
Ik weet niet hoeveel je bespaart maar ik zou voor een dergelijk product altijd een kleine retailer kiezen in plaats van een dozenschuiver.

En dan specifiek in dit geval helemaal, ASA is echt een fantastische zaak met enorm goede dienstverlening. Die sponsor ik graag door een paar pieken extra uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:45:
[...]

Ik weet niet hoeveel je bespaart maar ik zou voor een dergelijk product altijd een kleine retailer kiezen in plaats van een dozenschuiver.

En dan specifiek in dit geval helemaal, ASA is echt een fantastische zaak met enorm goede dienstverlening. Die sponsor ik graag door een paar pieken extra uit te geven.
Ik zat toevallig ook net naar de prijzen te kijken (ik wil die infinity 2024 eens proberen omdat ik bij de oude af en toe wat kramp van de trigger krijg en de 2024 ook een nieuwe trigger heeft die mij hopelijk wat beter ligt), de 2024 zie ik nog niet bij amazon.nl staan, de oude infinity solo (met één naald) staat daar voor €244, bij ASA voor €200, maar ASA heeft die dan ook in opruimingsuitverkoop (10% korting) om plaats te maken voor de 2024 variant.

De evolution 2024 is bij amazon €218, bij ASA €220, dus je bespaart €2 :+

Maar na onze plezierige cursussessie vorig jaar bij ASA koop ik ook gewoon alles bij hun, die ondersteuning en kennis van hun is ook zeker wel wat waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:45:
[...]

Ik ben ook voorstander om dit bij een kleinere partij te kopen en koop 'accessoires en onderdelen' ook bij ASA, maar met mijn Prime abonnement was ik bijna 80 euro minder kwijt voor de Evolution. Mijn Infinity CR was trouwens niet goedkoper en kocht ik bij Baillien in Antwerpen, daar krijg ik ook korting en goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Invisible_man schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:53:
[...]
Ik zat toevallig ook net naar de prijzen te kijken (ik wil die infinity 2024 eens proberen omdat ik bij de oude af en toe wat kramp van de trigger krijg en de 2024 ook een nieuwe trigger heeft die mij hopelijk wat beter ligt), de 2024 zie ik nog niet bij amazon.nl staan.

Maar na onze plezierige cursussessie vorig jaar bij ASA koop ik ook gewoon alles bij hun, die ondersteuning en kennis van hun is ook zeker wel wat waard!
De Infinity trigger kocht ik bij ASA los, samen met een andere naald en nozzle, en dat scheelt heel wat kramp kan ik je zeggen. Ik had toen in de Evolution 2 in 1 kocht geluk bij Amazon want krijg vaak extra korting, ook in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
my_fiero schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:30:
zag deze voorbij komen:

[Afbeelding]

Ik heb exact deze H&S eind vorig jaar gekocht (komende van een Fenga airbrush 8) en ik ben er erg over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Bedankt allemaal.
Het is mijn wel duidelijk, ik ga de airbrush bestellen bij ASA.
Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004

skoozie

SCSI

bvsteyn schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:11:
[...]

Ik heb exact deze H&S eind vorig jaar gekocht (komende van een Fenga airbrush 8) en ik ben er erg over te spreken.
Wat is het verschil tussen een Fengda en een H&S? Ik gebruik momenteel een Fengda het is leuk en werkt aardig, maar ik kijk ook soms naar zo'n H&S.
Mijn grootste punt momenteel is de consistentie van de verf verdunnen. soms spuit het heelrijk, soms wat lastiger.

Van de week wel een paars leopard printje op een Meng ei tankje gespoten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WIRnx1IvBiwDdZL1jQc6RzQ8qA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ArAswOQCYUiRkH4gRAhKC110.jpg?f=fotoalbum_large
Citadel roze en paarse kleuren verdunt met Vallejo flow improver en met Vallejo thinner, dat ging nog best aardig!

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Dwarlorf schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:01:
Tip van de week.

Ik keek onderstaande filmpje en daar gebruikte de beste man een app om snel de maten van naar schaal om te rekenen. Ik heb zelf Model Scale Calculator (volgens mij die uit het filmpje) gedownload uit de playstore app.
[YouTube: Scratchbuilding Jackal Stowage]
Leuk om te zien dat er hier meer mensen bekend zijn met Corné, erg getalenteerde modelbouwer vind ik. Maakt leuke niet alledaagse bouwsels en geeft goed uitleg over de stappen die hij volgt.

Ik gebruik ook H&S airbrushes, heb een Evolution en een Infinity. Heerlijke spuiten om mee te werken. met goed onderhoud ga je er jaren plezier van hebben. Heb ze ook allebei bij ASA gekocht, ben zeer tevreden over hun service.

Ik weet niet hoeveel haast je hebt met de aanschaf, anders zou je kunnen wachten tot er weer een beurs is staan ze meestal wel en geven ze meestal ook interessante beurs kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

bvsteyn schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:11:
[...]

Gewoon benieuwd aangezien ik ook een Fengda heb en verder geen ervaring met andere producten. Wat is er nu anders/beter aan zo'n H&S spuitje?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invisible_man
PaT schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:40:
[...]

Gewoon benieuwd aangezien ik ook een Fenga heb en verder geen ervaring met andere producten. Wat is er nu anders/beter aan zo'n H&S spuitje?
De voordelen zoals ik die persoonlijk zie en ervaar:
-Maken makkelijk schoon (voor H&S had ik Iwata, dat was qua schoonmaken lastiger)
-Weinig verstoppingsproblemen en dergelijke
-Goed bestand tegen lacquer verven door de chroom finish en teflon pakkingen
-De naald en spuitkop zijn vrij robuust. Bij de Iwata heb door onhandig te zijn meerdere naalden verpest, met H&S zelden.
-Onderdelen goed verkrijgbaar
-Kwaliteit en spuitconsistentie zijn gewoon goed

Al met al gewoon een kwalitatief goed product met een bijbehorend prijskaartje.

Natuurlijk ga je veel van deze punten ook bij andere merken vinden en niet alle punten zijn voor iedereen even belangrijk, ik spuit veel met lacquers, dus dat punt is voor mij wel belangrijk. En het is ook waar gebruik je je spuit voor. Als je hem alleen voor primen en vernissen gebruikt bijvoorbeeld, is de meest simpele goedkope airbrush waarschijnlijk al voldoende. Wil je gedetailleerder werk spuiten zoals freehand camo op een tank ofzo, dan heb je meer precisie en consistentietijd nodig. Maar ik denk dat ik met een Fengda het overgrote deel van mijn spuitwerk ook prima zou kunnen doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Dwarlorf schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:38:
De base an sich is af. Hekje op de achtergrond heb ik zelf gemaakt van Evergreen styreen profielen.

Base:
[Afbeelding]

Compositie met mech en space ship:
[Afbeelding]

Maar ik overweeg om de mech niet te gebruiken in dit diorama. Valt toch een beetje weg op de achtergrond en dat is zonde (van de detaillering die nog gaat komen). Vul ik de diorama op met kratten en olievaten oid.
Scratchbuild lasapparaat in progress voor erbij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-bW6HRi_eQZ26jDr1ftczpaEJw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qbZxZkPGFCu5CkLekIiJ4l9N.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Dwarlorf schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:37:
[...]
Scratchbuild lasapparaat in progress voor erbij.
[Afbeelding]
Nice.... ben benieuwd! Bekend figuurtje :-) die staat in mijn Bad Robot diorama met zijn kopje koffie bij de Große Hund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Ootje70 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:29:
[...]

Nice.... ben benieuwd! Bekend figuurtje :-) die staat in mijn Bad Robot diorama met zijn kopje koffie bij de Große Hund.
Zit die in de kit bij die Große Hund? Deze zit in de Mercenaries set (Figure Set 1).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Dwarlorf schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:54:
[...]

Zit die in de kit bij die Große Hund? Deze zit in de Mercenaries set (Figure Set 1).
Nee, ik had die kit ook, heb hem gebruikt bij die robot in het diorama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10:49
Goedemorgen peep's,

Ben in de afronden van een 1/48 A-10c van Academy.

Er moest blijkbaar 25g in de neus voor de balans... niet gedaan natuurlijk dus los staan op zijn pootjes gaat niet.

Iemand een link naar een goede standaard voor 1/48 modellen? Kan er zelf 1 maken van plexiglas staven in een houten plank als alternatief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invisible_man
eitje84 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:55:
Goedemorgen peep's,

Ben in de afronden van een 1/48 A-10c van Academy.

Er moest blijkbaar 25g in de neus voor de balans... niet gedaan natuurlijk dus los staan op zijn pootjes gaat niet.

Iemand een link naar een goede standaard voor 1/48 modellen? Kan er zelf 1 maken van plexiglas staven in een houten plank als alternatief.
Klassieke fout, heb er ook zo een paar in de kast staan met de neus de lucht in :) Het ene merk is heel erg duidelijk omtrent neusgewichten, maar andere melden helemaal niets, dus het komt neer dat je dat altijd naar eigen inzicht moet doen.

Er zijn wel wat stands, maar met een A10 in 1/48 heb je best wel een groot model en ben ik bang dat de meeste stands daar veel te licht voor zijn. Zoals deze bijvoorbeeld:
https://www.bol.com/nl/nl...0D8BhwZ56l2oaAgLlEALw_wcB

Ik heb voor een 1/48 F-16 er zelf destijds één gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSzLXiXTuDLFksymCBioqN3BRYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CzT6oAQfrxD0Ld1iqqs5JQtD.jpg?f=fotoalbum_large

De onderplaat (lekker dik en zwaar genoeg en breed genoeg om voldoende steun aan een groter model te geven) kan je op maat bestellen via diverse webshops voor kunststof. De gebogen staaf heb ik als een lengte van 1m gekocht en met een verstripper (heat gun) gebogen.
Pagina: 1 ... 75 ... 78 Laatste