Ik zou even googlen op "decanning Tamiya spraycan". als je het zo in een bekertje spuit zit alles onder denk ik. heb weleens artikelen gelezen waar mensen een rietje op spuitmond zetten en dan in een afgedichte beker spuiten. Daarna moet het volgens mij ook nog tijdje staan om te "ontgassen". Maar zijn op Youtube wel filmpjes over te vinden.
Ik zou niet weten waarom het niet zou werken, goed kijken hoe de consistentie van de verf.eitje84 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:58:
[...]
Precies de kleuren die ik nodig heb uit de Tamiya spuitbus, heeft Tamiya niet in de zelfde kleur in een potje.
Ga proberen het in een bekertje te spuiten en dan met een penseeltje aan te brengen.
Ik heb het een aantal keer gedaan. Inderdaad een rietje gebruiken (voor mij geloof ik een huls waar een penseel in was verpakt). Die aan een kant een beetje bijsnijden zodat het beter op de spuitbus past.Elve1984 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:51:
Ik zou even googlen op "decanning Tamiya spraycan". als je het zo in een bekertje spuit zit alles onder denk ik. heb weleens artikelen gelezen waar mensen een rietje op spuitmond zetten en dan in een afgedichte beker spuiten. Daarna moet het volgens mij ook nog tijdje staan om te "ontgassen". Maar zijn op Youtube wel filmpjes over te vinden.
Het zal wel grote kans geven een knoeiboel te worden, dus bereid je goed voor om de gevolgen te beperken. De verf die je krijgt is verzadigd met gas, daarom altijd zo verpakken dat druk eraf kan. Stoten of roeren kan ervoor zorgen dat het gas er versneld uit komt me bubbels tot gevolg. Daarom ook altijd genoeg ruimte overhouden om de bubbels toe te laten.
Een probleem die ik wel voorzie is dat als je deze verf met een penseel aanbrengt, het de onderliggende verf kan beschadigden. Het is immers allemaal gebaseerd op behoorlijk agressieve oplosmiddelen. Ook is de verf behoorlijk dun voor penselen. Daarom gebruik ik het zelf als airbrushverf. De consistentie daarvoor is perfect en je kan veel kleinere hoeveelheden per keer aanbrengen vergeleken met direct uit een spuitbus.
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Hier mensen die nog de ikea detolf vitrines gebruiken voor hun modellen?
Zit er aan te denken om die van mij (3 stuks) een keer goed te voorzien van verlichting.
Hangt nu nog een oude ledstrip in stukjes in per plank (in 2 van de 3 kasten) maar die zijn zo oud, gelig en beginnen los te raken.
Dus zit eraan te denken om ze te vervangen door nieuwe daglicht varianten.
Wil ze dan ook denk in van die alu V vorm profielen doen zodat ze schuin richten en je er ook niet in kijkt.
Heb helaas nog geen kant en klare 30cm V profielen kunnen vinden dus ben bang dat ik ze zelf op maat zal moeten gaan zagen uit 1 meter stukken.....
Zit alleen nog te kijken mbt kabels en doorlussen ervan.
Nu kom ik online weer verschillende waardes tegen mbt gebruik van kabel voor LED gebruik. Ene zegt minimaal 18AWG kabel, andere gebruiken speaker kabels (bijvoorbeeld 2x0,75 of 2x0,5 mm²) en in webshops kom je ook weer kabels tegen die nog dunner zijn bijvoorbeeld 2x0,35 mm².
Hier iemand ervaring mbt verlichting in vitrine dmv daglicht LED?
En is dan bijvoorbeeld voor een 12V of 24V ledstrip ook iets te gebruiken als dit https://www.hornbach.nl/p...35-mm-grijs-10-m/7230693/ ? Grijs zou dan ook nog eens netter wegvallen tegen het interne frame van de detolf.
Zit er aan te denken om die van mij (3 stuks) een keer goed te voorzien van verlichting.
Hangt nu nog een oude ledstrip in stukjes in per plank (in 2 van de 3 kasten) maar die zijn zo oud, gelig en beginnen los te raken.
Wil ze dan ook denk in van die alu V vorm profielen doen zodat ze schuin richten en je er ook niet in kijkt.
Heb helaas nog geen kant en klare 30cm V profielen kunnen vinden dus ben bang dat ik ze zelf op maat zal moeten gaan zagen uit 1 meter stukken.....
Nu kom ik online weer verschillende waardes tegen mbt gebruik van kabel voor LED gebruik. Ene zegt minimaal 18AWG kabel, andere gebruiken speaker kabels (bijvoorbeeld 2x0,75 of 2x0,5 mm²) en in webshops kom je ook weer kabels tegen die nog dunner zijn bijvoorbeeld 2x0,35 mm².
En is dan bijvoorbeeld voor een 12V of 24V ledstrip ook iets te gebruiken als dit https://www.hornbach.nl/p...35-mm-grijs-10-m/7230693/ ? Grijs zou dan ook nog eens netter wegvallen tegen het interne frame van de detolf.
Maakt echt niet zoveel uit. Ik zou mooi dat grijze hornbachsnoer gebruiken als dat het mooiste is.Paulus07 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 13:16:
Hier mensen die nog de ikea detolf vitrines gebruiken voor hun modellen?
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Ondanks een storing op de website toch 2 diorama's in kunnen schrijven voor de wedstrijd op de IPMS in Houten de 23ste. Eerste keer dat ik meedoe dus ben benieuwd. Dit weekend nog wat aanpassingen gedaan. Heb een tarp/zeil gemaakt van aluminiumfolie, het "valt" mooi over de onderliggende zandzakken maar het is wel erg dun waardoor de rand die zichtbaar is vrijwel wegvalt. Nu maar wat ruimte gecreëerd tussen zeil en zandzak maar heeft iemand ervaring met een ander materiaal voor 1/35 taps? Ik had achteraf denk ik beter dikker folie moeten gebruiken wat ik ooit kocht op een beurs maar dat materiaal is dan niet in schaal.
[ Voor 9% gewijzigd door Ootje70 op 04-11-2024 09:10 ]
Green stuff epoxy putty wordt er vaak voor gebruikt. Andere optie is geloof ik papier met verdunde PVA of VMS paper shaper. Wat voor papier precies heb ik verder geen ervaring mee.
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Ik ga dat papier eens proberen. Net wat stugger en dikker, kijken hoe dat drapeert.Phehistyr schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:15:
Green stuff epoxy putty wordt er vaak voor gebruikt. Andere optie is geloof ik papier met verdunde PVA of VMS paper shaper. Wat voor papier precies heb ik verder geen ervaring mee.
Dit heb ik ook een aantal keer gedaan. Maar dan met blanke lak (mat en glans) om over te gieten in 60ml / 120ml flesjes om te gebruiken in de airbrush.Elve1984 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:51:
Hoe deed ik het?
- Spuitbus buiten neerzetten (niet schudden) en even 15min laten rusten. Het liefst wel ergens overdekt.
- kleine scherpe schroevendraaier pakken en aan de bovenkant net boven de felsrand met een hamer en de schroevendraaier een gaatje in slaan. Als je de bus goed hebt laten rusten ontsnapt nu alleen het drijfgas.
Vervolgens laat je de spuitbus ongeroerd staan tot de volgende dag. De verf is namelijk verzadigd met het drijfgas. Als je de spuitbus schudt, of te veel beweegt dan spuit alle verf uit je spuitbus door het gaatje wat je net hebt geprikt. Denk aan een flesje cola met mentos on steroids. Vraag me niet hoe ik het weet
Na een dag is het gas allemaal verdreven uit de verf/lak. Dan sla je er nog een gat naast de felsrand tegenovergesteld van de eerste. En dan giet je het zo in een klein flesje.
omdat spuitbussen vaak 400-500ml hebben heb je direct net zoveel airbrush ready verf/blanke lak tot je beschikking. Soms is een beetje extra verdunnen met Leveling Thinner nodig, maar meestal niet.
YouTube: How to decant aerosol paint for Airbrush spraying safely
[ Voor 3% gewijzigd door JipJapGoedje op 04-11-2024 13:06 ]
Ben benieuwd wat je hebt ingeschreven, zal eens gaan kijken. waar kan ik je werk aan herkennen?Ootje70 schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:08:
Ondanks een storing op de website toch 2 diorama's in kunnen schrijven voor de wedstrijd op de IPMS in Houten de 23ste. Eerste keer dat ik meedoe dus ben benieuwd. Dit weekend nog wat aanpassingen gedaan. Heb een tarp/zeil gemaakt van aluminiumfolie, het "valt" mooi over de onderliggende zandzakken maar het is wel erg dun waardoor de rand die zichtbaar is vrijwel wegvalt. Nu maar wat ruimte gecreëerd tussen zeil en zandzak maar heeft iemand ervaring met een ander materiaal voor 1/35 taps? Ik had achteraf denk ik beter dikker folie moeten gebruiken wat ik ooit kocht op een beurs maar dat materiaal is dan niet in schaal.
Misschien koperfolie? Maar ik denk dat eerdergenoemde oplossingen mooier en beter draperen.Ootje70 schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:08:
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
1 diorama met militair voertuig / auto met de naam A touch of Blue is een ruïne/afdak met een Simca 5 onder het afdak en 1 diorama met een M.kA robot met figuurtjes met de naam Bad Robot. Zal bij de beginners staan want ik doe voor de eerste keer mee. Wellicht treffen we elkaar op de beurs.Elve1984 schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:31:
[...]
Ben benieuwd wat je hebt ingeschreven, zal eens gaan kijken. waar kan ik je werk aan herkennen?
Ik heb dikker alluminium gekocht wat ook al geprimed is, maar dit onderwerp was te klein voor dat materiaal. Zal een volgende keer eens tissue/papier proberen met verdunde lijm.Dwarlorf schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:58:
[...]
Misschien koperfolie? Maar ik denk dat eerdergenoemde oplossingen mooier en beter draperen.
Zaterdag naar Scale Model World in Telford

These are my principles. If you don't like them, I have others.
Weet iemand of je zelf waterslide stickers kunt maken?
Die verstappen hierboven had ik opstrijkprint voor gebruikt. Alles op een tissue gestreken, toen de lagen uit elkaar getrokken zodat er 1 overbleef. En dat uitgeknipt en opgeplakt.
Dat is dus al wel aardig dun, maar het zou helemaal mooi en makkelijk zijn als dat met een waterslide zou kunnen?
Edit, besteld op amazon, gewoon maar eens proberen.
Die verstappen hierboven had ik opstrijkprint voor gebruikt. Alles op een tissue gestreken, toen de lagen uit elkaar getrokken zodat er 1 overbleef. En dat uitgeknipt en opgeplakt.
Dat is dus al wel aardig dun, maar het zou helemaal mooi en makkelijk zijn als dat met een waterslide zou kunnen?
[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 06-11-2024 21:47 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Let er wel op dat je printer waarschijnlijk geen wit print. Dan moet je de ondergrond wit schilderen voor de witte delen die ik op je prints zag.matthijst schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:32:
Op de fotos zag het er heel mooi uit hoe je het gedaan had.
Oh bedankt voor de tip!
Had transparant besteld zag ik, nu wit, daarmee zou het moeten lukken.
Ook wel tevreden met de versie zoals ik 'm nu heb gemaakt, maar toch benieuwd of zoiets met waterslide nog mooier (en wellicht makkelijker) te doen is. Ik ga het proberen en zal 't resultaat delen.
Had transparant besteld zag ik, nu wit, daarmee zou het moeten lukken.
Ook wel tevreden met de versie zoals ik 'm nu heb gemaakt, maar toch benieuwd of zoiets met waterslide nog mooier (en wellicht makkelijker) te doen is. Ik ga het proberen en zal 't resultaat delen.
Na het printen met een blanke lak overspuiten, zeker als je met een inktjet print.
Deze is wel gaaf gemaakt. zeker op 1/4 schaal. Flinke jongen dus!matthijst schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:12:
Nog een soort van eigen bouwsel
3D geprint, geverfd en van logo's voorzien, helmpje gekocht.
1:4 formaat.
[Afbeelding]
Enige wat ik zelf anders zou hebben gedaan is het lichaam in mat spuiten. En dan goed mat. Die pakken zijn van stof en deze satijnen finish lijkt een beetje vreemd zeg maar.
Ik wil ook een SLA printer!
Thanks. Het was inderdaad satin blue. Moet wel zeggen dat het in het echt minder hard glimt, foto vlakbij een raam genomen.
Maar ik zal eens een poging wagen met matte finish hij een volgende poging.
1 op 4, centimter of 30/35 is deze.
Maar ik zal eens een poging wagen met matte finish hij een volgende poging.
1 op 4, centimter of 30/35 is deze.
Ik heb zelf deze gemaakt met een oude inkjet printer en transparant waterslide papier van Temu. Ik loop er wel een beetje tegen aan dat het eigenlijk niet scherp genoeg is voor mijn doeleinden, maar dat is op te lossen met een betere printer. Let er wel op dat er geen vuil onder zit zoals bij dit groene schild hiermatthijst schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:32:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/a9088ilxjWwHA8bSmfmPJ1U7.jpg?f=user_large)
Dit zijn de beste resultaten. Alles waarbij ik iets meer probeerde te doen dan een simpele vorm op een contrasterende achtergrond zag er minder mooi uit.Millie-ano schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:48:
niet scherp genoeg ? ziet er toch prima uit ?
Mbt tot scherpte. Je zit op een gegeven moment wel tegen de Pixeldichtheid van je printer als je ini-mini decals wilt printen. Ik verwacht niet dat een consumenten printer iets op deze schaal zou kunnen printen. Geen idee hoe scherp decals kunnen worden. :strip_exif()/f/image/T1QbJFura0HOy8lSL5a6t4vM.jpg?f=fotoalbum_large)
Met mijn laserprinter kan ik helemaal geen decals printen helaas.
:strip_exif()/f/image/T1QbJFura0HOy8lSL5a6t4vM.jpg?f=fotoalbum_large)
Met mijn laserprinter kan ik helemaal geen decals printen helaas.
Vandaag de laatste hand gelegd aan 'The Joker'. Geprint met de Bambulab X1C (0.2 nozzle) en daarna met airbrush en kwast geschilderd. Dit is mijn eerste 'gezicht' die ik geschilderd heb. Kon eerst lekker oefenen op de huidskleur en daarna er weer overheen met witte verf...
De ogen vielen me eigenlijk nog best mee om te schilderen..had het lastiger verwacht. Op naar het volgende project!
:strip_exif()/f/image/KR77w0WZExQs4BDpVBFPG4ry.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KR77w0WZExQs4BDpVBFPG4ry.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DvZtrsxt6RAaTrTIlcL6tVmU.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren voor het eerst in vijf jaar weer naar Scale Model World in Telford geweest. Volgens de organisatie was het de eerste keer sinds corona dat ze weer op 'full strength' waren. Daar was ik het ten dele mee eens.
Eerst maar een korte impressie. Helaas geen foto's van de wedstrijd; deze was in een aparte zaal die al om 10:00 dicht ging voor het publiek en pas om 15:00 weer open ging. Ik had een avondboot in Harwich te halen en had geen zin in stress dus ben om 14:30 de auto in gestapt. Het was nog een rit van vier uur. Als je je afvraagt waarom zo kort naar een show die notabene twee dagen duurt: Het was het sluitstuk van een vacantie van twee weken in de UK en morgen is mijn zoontje jarig
Dus geen room for error. Ik moet ook zeggen, op het bekijken van de wedstrijd na heb ik niet het gevoel veel gemist te hebben.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bMw1hYNrJEwPTWsJt2mPOGt0.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wo8RtKZqVai07zsrEFJeB6bQ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lbK4mobAWIh9itZEsX2BBrBa.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aU0UUbHboJU0namR6UXg5USw.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lQZperj0MilFZN0GTZTD9WaA.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VMWGenfxEqQlRChsulLe9fI2.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6CqW8F83HRUFM7m5DZlzgoRy.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EVznsvnQPLTdCZMj11Vk76cd.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dhZ6duQIHDHxdmKqwixI0fgX.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UuUvEpCQixGeVCWoc6s9F3He.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/v6AYSe13mTwNevKNRY532n0r.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gATjHH6qZfguTznCJpryxwCp.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/O73DnLBbMFSiUWF5wS14vCwx.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tLFkutpc5YH3g5QPYlgDKs7u.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zYjkdpfam71zMxMaF6qFfNPJ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pKz2V8nW3tEQmAKUT2XyJSRK.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/814HFTXHyEen73rpm6njcIu7.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3tXO0OVS030RkGwwijsjhpvc.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EIZaAaZV7eZvOAcO3LOJVSQW.jpg?f=user_large)
Het goede nieuws is dat de organisatie op zich gelijk heeft: SMW is nog steeds massive. Drie van deze hallen vol (ter vergelijking, één hal is ongeveer anderhalf keer zo groot als de grote hal in Houten bij ESM.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EoHDfmqdnds2LM9mawg3d0x6.jpg?f=user_large)
Er waren erg veel traders, maar ook veel SiGs natuurlijk. Een goede balans. Er waren echter twee grote minpunten vergeleken met de laatste keer dat ik er was. Eigenlijk is het één minpunt: De kit swap is verdwenen en het aanbod en de prijzen van tweedehands kits was matig.
De kit swap was de laatste keren dat ik naar SMW ging dé reden om er heen te gaan. Veel kits voor goede prijzen, nl. van mensen die gewoon een eerlijke prijs voor hun kit willen. De kit swap is echer al sinds 2022 ter ziele begreep ik vlak voor de show. De man die dit organiseerde is ermee gestopt en de rest van het team had er ook geen zin meer in. Kan me er iets bij voorstellen, die mensen waren er twee dagen zoet mee, kregen weinig van de show mee, het bracht weinig in het laatje voor de organisatie en er zat ook nogal wat vervelend menselijk gedrag vlak onder de oppervlakte (met name traders die groot inkochten en die kits vervolgens met een forse mark-up op hun stand verkochten).
Dat zou nog niet zo erg zijn als de tweedehands markt zelf maar ok was, maar dat viel ook erg tegen. Aanbod redelijk, maar weinig echt boeiends, en zeker niet tegen de gevraagde prijzen. Ik moest vooral lachen toen ik een stand zag die letterlijk tientallen FineMolds Bf-109 F/G aanbood voor 15 pond per stuk. Die kits waren lang de gold standard maar sinds Eduard in dat gat gesprongen is eerder dit jaar zijn ze niet meer zo in trek.
Toch wel wat leuke kits gekocht, een paar nieuwe Eduards (Bf-109F, P-51D) en een paar afgeprijsde Sword kits.
En natuurlijk de primaire reden dat ik gegaan ben
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7NHm8e9el23YCwAnbZE8ygZT.jpg?f=user_large)
Dus, Scale Model World, zeker nog steeds een leuke bestemming, maar not what it used to be. Gelukkig heb ik veel andere redenen om jaarlijks naar Shropshire af te reizen dus ik blijf wel gaan elke paar jaar
Eerst maar een korte impressie. Helaas geen foto's van de wedstrijd; deze was in een aparte zaal die al om 10:00 dicht ging voor het publiek en pas om 15:00 weer open ging. Ik had een avondboot in Harwich te halen en had geen zin in stress dus ben om 14:30 de auto in gestapt. Het was nog een rit van vier uur. Als je je afvraagt waarom zo kort naar een show die notabene twee dagen duurt: Het was het sluitstuk van een vacantie van twee weken in de UK en morgen is mijn zoontje jarig
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bMw1hYNrJEwPTWsJt2mPOGt0.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wo8RtKZqVai07zsrEFJeB6bQ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lbK4mobAWIh9itZEsX2BBrBa.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aU0UUbHboJU0namR6UXg5USw.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lQZperj0MilFZN0GTZTD9WaA.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VMWGenfxEqQlRChsulLe9fI2.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6CqW8F83HRUFM7m5DZlzgoRy.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EVznsvnQPLTdCZMj11Vk76cd.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dhZ6duQIHDHxdmKqwixI0fgX.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UuUvEpCQixGeVCWoc6s9F3He.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/v6AYSe13mTwNevKNRY532n0r.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gATjHH6qZfguTznCJpryxwCp.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/O73DnLBbMFSiUWF5wS14vCwx.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tLFkutpc5YH3g5QPYlgDKs7u.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zYjkdpfam71zMxMaF6qFfNPJ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pKz2V8nW3tEQmAKUT2XyJSRK.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/814HFTXHyEen73rpm6njcIu7.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3tXO0OVS030RkGwwijsjhpvc.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EIZaAaZV7eZvOAcO3LOJVSQW.jpg?f=user_large)
Het goede nieuws is dat de organisatie op zich gelijk heeft: SMW is nog steeds massive. Drie van deze hallen vol (ter vergelijking, één hal is ongeveer anderhalf keer zo groot als de grote hal in Houten bij ESM.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EoHDfmqdnds2LM9mawg3d0x6.jpg?f=user_large)
Er waren erg veel traders, maar ook veel SiGs natuurlijk. Een goede balans. Er waren echter twee grote minpunten vergeleken met de laatste keer dat ik er was. Eigenlijk is het één minpunt: De kit swap is verdwenen en het aanbod en de prijzen van tweedehands kits was matig.
De kit swap was de laatste keren dat ik naar SMW ging dé reden om er heen te gaan. Veel kits voor goede prijzen, nl. van mensen die gewoon een eerlijke prijs voor hun kit willen. De kit swap is echer al sinds 2022 ter ziele begreep ik vlak voor de show. De man die dit organiseerde is ermee gestopt en de rest van het team had er ook geen zin meer in. Kan me er iets bij voorstellen, die mensen waren er twee dagen zoet mee, kregen weinig van de show mee, het bracht weinig in het laatje voor de organisatie en er zat ook nogal wat vervelend menselijk gedrag vlak onder de oppervlakte (met name traders die groot inkochten en die kits vervolgens met een forse mark-up op hun stand verkochten).
Dat zou nog niet zo erg zijn als de tweedehands markt zelf maar ok was, maar dat viel ook erg tegen. Aanbod redelijk, maar weinig echt boeiends, en zeker niet tegen de gevraagde prijzen. Ik moest vooral lachen toen ik een stand zag die letterlijk tientallen FineMolds Bf-109 F/G aanbood voor 15 pond per stuk. Die kits waren lang de gold standard maar sinds Eduard in dat gat gesprongen is eerder dit jaar zijn ze niet meer zo in trek.
Toch wel wat leuke kits gekocht, een paar nieuwe Eduards (Bf-109F, P-51D) en een paar afgeprijsde Sword kits.
En natuurlijk de primaire reden dat ik gegaan ben
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7NHm8e9el23YCwAnbZE8ygZT.jpg?f=user_large)
Dus, Scale Model World, zeker nog steeds een leuke bestemming, maar not what it used to be. Gelukkig heb ik veel andere redenen om jaarlijks naar Shropshire af te reizen dus ik blijf wel gaan elke paar jaar
Spaceballs: The Scale Model Kit!
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Ik heb her en der wat foto's voorbij zien komen van SMW, heb het idee dat er veel moois te zien was. Misschien in de toekomst ook maar eens kijken om keer te gaan.
Als je interesse ook maar iets breder is dan modelbouw alleen dan is het een ontzettend leuk tripje in potentie. In de directe omgeving heb je o.a.:
- Ironbridge Museums, een tiental ontzettend leuke musea rondom het thema van de industriële revolutie, die in de Severn Valley begonnen is
- RAF Cosford, een prachtig luchtvaartmuseum
- Shropshire Hills National Landscape, eindeloos veel mooie wandelplekjes
- Verschillende National Trust properties
- Leuke dorpen als Shrewsbury, Bridgnorth en Ludlow
- Birmingham met alles wat daarbij hoort
- Wales is ook niet ver weg en biedt prachtige landschappen om doorheen te rijden of te wandelen.
- Ironbridge Museums, een tiental ontzettend leuke musea rondom het thema van de industriële revolutie, die in de Severn Valley begonnen is
- Wales is ook niet ver weg en biedt prachtige landschappen om doorheen te rijden of te wandelen.
Shrewsbury is echt een prachtig stadje.Dr. Strangelove schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:16:
Als je interesse ook maar iets breder is dan modelbouw alleen dan is het een ontzettend leuk tripje in potentie. In de directe omgeving heb je o.a.:
Mijn ouders hadden kennissen in Market Drayton, ook in Shropshire, en ik ben daar ooit mee naartoe geweest. We logeerden in de Four Alls pub omdat hun huisje zo klein was dat er geen gastenslaapkamer was. We zijn toen onder andere ook naar Shrewsbury geweest, en naar Llangollen en Wrexham (voordat het beroemd werd dankzij Ryan Reynolds).
Dit was in 1995.
...en weer terug on topic.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Llangollen is ook erg mooi ja
Market Drayton nog niet geweest.
Beste hobby Tweakers,
Ik ben begonnen aan een het bouwen van een RC Sherman tank, die uit een 3D printer rolt.
Nu heb ik 300+ stukjes draad nodig van 45mm voor de rupsbanden.
Iemand een slimme oplossing om een aantal rollen rvs draad van 1.5mm² een beetje recht te krijgen?
Het is knetter hard en tussen twee tangen zetten en dan een paar keer trekken ( zo deden we dat op de MTS als we rechte stukjes draad moesten krijgen) werkt niet.
Nu rol ik het voorzichtig af en probeer het tussen mijn vingers langzaam recht te buigen....
Het knippen van deze stukjes draad is al redelijk arbeidsintensief en het een beetje recht buigen van het draad maakt het alleen maar nog langzamer.
Ik hoop dat er iemand op dit forum een slimmer idee heeft.
Ik ben begonnen aan een het bouwen van een RC Sherman tank, die uit een 3D printer rolt.
Iemand een slimme oplossing om een aantal rollen rvs draad van 1.5mm² een beetje recht te krijgen?
Het is knetter hard en tussen twee tangen zetten en dan een paar keer trekken ( zo deden we dat op de MTS als we rechte stukjes draad moesten krijgen) werkt niet.
Nu rol ik het voorzichtig af en probeer het tussen mijn vingers langzaam recht te buigen....
Het knippen van deze stukjes draad is al redelijk arbeidsintensief en het een beetje recht buigen van het draad maakt het alleen maar nog langzamer.
Eerst in warm water leggen kan misschien nog helpen?
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Probeer het eens tussen twee stukken stevig recht plastic te rollen? Dat werkt in elk geval voor looddraad, soldeertin en koperdraad. RVS is natuurlijk een stuk harder, maar het is het proberen waard.
De loot van zaterdag. Heeft even geduurd, die 1/72 revolutie van Eduard, maar hij is er
Stuk voor stuk de beste toolings van deze toestellen voor een scherpe prijs.
:strip_exif()/f/image/RvA5S3zGNe636H1d5a9QCXcw.jpg?f=fotoalbum_large)
De stapel enveloppen onder de Airfix kit zijn een stand om je kit in te hangen tijdens het decallen. Beetje een impuls aankoop. Ben benieuwd of het bevalt.
Penselen… zagen er goed uit voor het geld. 25 stuks voor 15 pond, kan je geen buil aan vallen zou je zeggen.
De weathering pencils werden me aangeraden door iemand die op zijn telefoon liet zien serieus te kunnen bouwen. Eens mee experimenteren.
:strip_exif()/f/image/RvA5S3zGNe636H1d5a9QCXcw.jpg?f=fotoalbum_large)
De stapel enveloppen onder de Airfix kit zijn een stand om je kit in te hangen tijdens het decallen. Beetje een impuls aankoop. Ben benieuwd of het bevalt.
Penselen… zagen er goed uit voor het geld. 25 stuks voor 15 pond, kan je geen buil aan vallen zou je zeggen.
De weathering pencils werden me aangeraden door iemand die op zijn telefoon liet zien serieus te kunnen bouwen. Eens mee experimenteren.
Zie ik daar een Fairey Firefly? Ga je die ook in Nederlandse versie bouwen?Dr. Strangelove schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:32:
De loot van zaterdag. Heeft even geduurd, die 1/72 revolutie van Eduard, maar hij is erStuk voor stuk de beste toolings van deze toestellen voor een scherpe prijs.
[Afbeelding]
Ik heb die potloden ook al eens wat geprobeerd, was nog een beetje hit or miss voor mij (maar er nog niet al te veel tijd ingestoken om eerlijk te zijn), maar veel valt en staat met of de ondergrond niet te glad is zodat het een beetje hecht. Dat maakt dat ik ze vooral bij armor toepas en niet bij vliegtuigen welke ik veel meer glossy houd voor decals enzo.De weathering pencils werden me aangeraden door iemand die op zijn telefoon liet zien serieus te kunnen bouwen. Eens mee experimenteren.
Je kan ze met een beetje water het ook nog wat blenden dus je kan er inderdaad mooie dingen mee maken, vooral het gemak spreekt mij er van aan.
Ja da's een Firefly MkI. De MLD heeft ook de bekendere MkIV gehad waarbij de oliekoeler naar de vleugel verhuisde. Ze hadden beiden kits liggen maar ik twijfelde en toen ik terugkwam hadden ze alleen de MkI nog dus toch maar meegenomen. Had ze toch beiden al liggen thuis maar eentje extra kan geen kwaad, zeker niet voor dat geld 
Potloden moet je inderdaad op een matte ondergrond aanbrengen begreep ik wat nog wel eens een issue kan zijn omdat het meer werk is. Ik ga ook altijd voor een gloss coat, dan decals, dan weathering en dan mat of satijn. Maar nu moet je dan nog een extra sealing coat van mat of satijn aanbrengen na het weatheren. Valt op zich wel mee natuurlijk.
Potloden moet je inderdaad op een matte ondergrond aanbrengen begreep ik wat nog wel eens een issue kan zijn omdat het meer werk is. Ik ga ook altijd voor een gloss coat, dan decals, dan weathering en dan mat of satijn. Maar nu moet je dan nog een extra sealing coat van mat of satijn aanbrengen na het weatheren. Valt op zich wel mee natuurlijk.
Is het niet handig om van die messing stangen te halen van 1.5mm en die op maat te knippen?MrSparkels schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:02:
Beste hobby Tweakers,
zoiets als dit: https://modelbouwkrikke.n...raad-305cm-lang-aal-bw-2/
met 8 van die pakketjes heb je dan 300+ stukjes van 45mm.
Je hebt ze ook van alu, RVS of anders. Kosten verschillen uiteraard tussen de verschillende materialen. Maar biedt je een hoop gemak door niet alles ook nog eens een keer kaarsrecht te moeten krijgen.
[ Voor 6% gewijzigd door JipJapGoedje op 12-11-2024 11:15 ]
Wat @JipJapGoedje al schrijft: messing stangetjes is handiger denk ik. Je kunt ze meestal wel bij de betere modeltreinwinkel/modelbouwwinkel halen, dat scheelt weer verzendkosten als je er een in de buurt hebt zitten. Een andere optie is filament gebruiken, maar ik weet niet hoe stevig dat is, en dan moet je de tracks ook een beetje aanpassen. Het is wel een optie die ik bij meerdere RC tanks heb gezien.MrSparkels schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:02:
Beste hobby Tweakers,
Uit ervaring met Friul tracks en de plastic tracks van een 1:16 Tiger 1 weet ik dat je al vrij veel werk hebt om al die pinnen in de tracks te doen. Dan wil je ook niet nog eens gaan zitten klooien met stug materiaal..
Mijn eigen RC tank project ligt even stil (net als mijn andere modelbouwprojecten), maar ik ben wel benieuwd naar jouw build
[ Voor 7% gewijzigd door _Eend_ op 12-11-2024 11:32 ]
Hier https://www.google.nl/sea...d484,vid:rSL8y_4gGY4,st:0 ontplooien ze toch een dikke draad door er aan te trekken maar wel op een specifieke wijze. Misschien toch het proberen waard?MrSparkels schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:02:
Ootje70 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:59:
[...]
Hier https://www.google.nl/sea...d484,vid:rSL8y_4gGY4,st:0 "ontplooien" ze toch een dikke draad door er aan te trekken maar wel op een specifieke wijze. Misschien toch het proberen waard?
Ik zou ook kiezen voor de al eerder genoemde koperen staafjes van bv "Albion Alloys" zoals bv hier te koop zijn, afhankelijk van het aantal in de verpakking kan het dan wel kostbaar worden. Misschien is er iets vergelijkbaars te krijgen bij een bouwmarkt tegen een wat gunstigere prijs?MrSparkels schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:02:
Beste hobby Tweakers,
Mooie buit, Ik heb de Sword Thunderflash ook nog ergens op de stapel liggen.Dr. Strangelove schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:32:
De loot van zaterdag. Heeft even geduurd, die 1/72 revolutie van Eduard, maar hij is erStuk voor stuk de beste toolings van deze toestellen voor een scherpe prijs.
[Afbeelding]
Iedereen bedankt voor het reageren en hierbij een (korte) reactie op jullie post...
@JipJapGoedjeIk heb ook gekeken naar die messing staafjes en in de bouwtekening wordt er ook gebruik gemaakt van messing (op rol).
Vond het vrij zacht en wil het project niet als probeersel te zien, maar zo voor de eerste keer probeer ik de kosten een beetje te drukken. Een rol van 5m RVS draad is flink goedkoper dan recht staafjes (met een reden natuurlijk).
@_Eend_ In de hoek van het land waar ik zit zijn helaas weinig zaken meer waar je dit soort materiaal kan vinden en zijn de Aziatische websites mijn grote vriend om materialen te scoren.
Jammer dat jou project ff stil ligt. Ik wil best af en toe wat posten om de voortgang te laten zien. Het gaat om een Sherman tank schaal 1:10 en er gaat zo'n 5kg aan PLA+ in zitten.
Het hele project gaat best een paar maanden in beslag nemen. Met het printen van alle onderdelen van de tracks is de printer alleen al 2 volle dagen bezig.
@Ootje70 Dank voor je link. Dit was ook precies de manier zoals we het op de MTS deden. Het draad wat ik heb laat zich niet zo buigen. De volgende keer toch maar een iets zachter materiaal kiezen.
@Elve1984 In de ay-ay-jipi-ay-jee bouwmarkt heb ik mijn messing buisjes van 4 en 6mm² kunnen scoren tegen een redelijke prijs. Na het knippen van mijn 300+ stangetjes voor de tracks is dat het volgende wat we op maat gaan maken.
Laat maar weten of jullie via een DM op de hoogte willen worden gehouden of dat ik het gewoon hierin gooi....
@JipJapGoedjeIk heb ook gekeken naar die messing staafjes en in de bouwtekening wordt er ook gebruik gemaakt van messing (op rol).
Vond het vrij zacht en wil het project niet als probeersel te zien, maar zo voor de eerste keer probeer ik de kosten een beetje te drukken. Een rol van 5m RVS draad is flink goedkoper dan recht staafjes (met een reden natuurlijk).
@_Eend_ In de hoek van het land waar ik zit zijn helaas weinig zaken meer waar je dit soort materiaal kan vinden en zijn de Aziatische websites mijn grote vriend om materialen te scoren.
Jammer dat jou project ff stil ligt. Ik wil best af en toe wat posten om de voortgang te laten zien. Het gaat om een Sherman tank schaal 1:10 en er gaat zo'n 5kg aan PLA+ in zitten.
Het hele project gaat best een paar maanden in beslag nemen. Met het printen van alle onderdelen van de tracks is de printer alleen al 2 volle dagen bezig.
@Ootje70 Dank voor je link. Dit was ook precies de manier zoals we het op de MTS deden. Het draad wat ik heb laat zich niet zo buigen. De volgende keer toch maar een iets zachter materiaal kiezen.
@Elve1984 In de ay-ay-jipi-ay-jee bouwmarkt heb ik mijn messing buisjes van 4 en 6mm² kunnen scoren tegen een redelijke prijs. Na het knippen van mijn 300+ stangetjes voor de tracks is dat het volgende wat we op maat gaan maken.
Laat maar weten of jullie via een DM op de hoogte willen worden gehouden of dat ik het gewoon hierin gooi....
Gewoon hier posten. Vind het leuk om updates te zien/lezen!MrSparkels schreef op woensdag 13 november 2024 @ 22:16:
Iedereen bedankt voor het reageren en hierbij een (korte) reactie op jullie post...
Die staafjes zijn alles behalve zacht. Uiteraard kan je 1.5mm wel buigen, maar dat doet RVS ook. Voordeel is dat je ze alleen op maat hoeft te knippen en je kan ze gebruiken. Je drukt ze door de rupsschakels dus het heeft dan ook niks te lijden. Ben benieuwd welke route je kiest en naar het resultaat.MrSparkels schreef op woensdag 13 november 2024 @ 22:16:
Alleen al 300+ van die dingen knippen is al gekkenwerk natuurlijjk
Succes!
Ik zou zeggen post je updates gewoon hier. Is het geen optie om met ijzerzaagje je messing buisjes te zagen? met knippen heb je sneller kans om de buisjes wat te vervormen denk ik.
Met staafjes heb je daar eigenlijk geen last van, met buisjes uiteraard wel.
Dat knippen doe je dan ook met een goede scherpe zijkniptang en niet met een botte schaar.Elve1984 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:06:
Ik zou zeggen post je updates gewoon hier. Is het geen optie om met ijzerzaagje je messing buisjes te zagen? met knippen heb je sneller kans om de buisjes wat te vervormen denk ik.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
@MrSparkels wat mij betreft kun je updates gewoon hier posten. Maar ik ben ook heel benieuwd wat je aan hardware gebruikt. Motortjes, onderstel, electronica etc.
Zelf ben ik bezig met deze: https://cults3d.com/en/3d.../1-16-rc-vk-16-02-leopard en die gebruikt veel onderdelen van een Heng Long (Jagd)Panther, maar ik zie nu ook dat er een setje loopwielen is om te printen, maar die gebruikt elastiekjes voor de vering en 360° servo's. Ik weet niet hoe goed zo'n elastieken onderstel is en of die servo's sterk genoeg zijn om het model met een beetje normale snelheid aan te drijven.
Zelf ben ik bezig met deze: https://cults3d.com/en/3d.../1-16-rc-vk-16-02-leopard en die gebruikt veel onderdelen van een Heng Long (Jagd)Panther, maar ik zie nu ook dat er een setje loopwielen is om te printen, maar die gebruikt elastiekjes voor de vering en 360° servo's. Ik weet niet hoe goed zo'n elastieken onderstel is en of die servo's sterk genoeg zijn om het model met een beetje normale snelheid aan te drijven.
Misschien een idee om de staafjes er eerst door te steken en dan te knippen? Of staat het ontwerp dat niet toe?
@Dwarlorf Dat is helaas niet mogelijk. het is de bedoeling dat je een eindsluiting op de schakel schuift en dat met doorsteken en knippen is een beetje onmogelijk. Daarnaast is het RVS draad erg hard en heb ik een nijptang nodig om het knippen.
@_Eend_ @bvsteyn @JipJapGoedje
Hier een wat langer verhaal omtrent het project Sherman....
Eigenlijk moet het een goede werktitel hebben en ik denk dat ik mijn tank maar 'Sir Basil of Boomshire II' ga noemen.
De STL-files zijn cadeau gedaan voor mijn verjaardag, inclusief het printen.
De tank komt van de volgende website https://www.3dprintedtanks.com/english/ en hier staan een 11-tal tanks op met een ikea-achtige handleiding en lijst met materialen.
De eerste indruk is dat het een net model is een dat er duidelijk is nagedacht over het printen en bouwen van de tank. In de STL-files zit er bijvoorbeeld een mal bij om te checken of de kogellagers passen voordat je de tank definitief print.
Daarnaast staan er afbeeldingen een filmpjes op deze site van de modellen.
Goed nu wat eerste afbeeldingen van mijn built.....
Nadat ik eerst alles 1 voor 1 aftekende was een plankje met een 2mm gat en de juiste diepte (rekening houdend met het feit dat de nijptang niet direct aansluit) en hele verbetering. De snelheid ging flink omhoog en nu nog 100 stuks en dan ben ik hiermee klaar.
Ik gebruik nu een plank en een stukje eikenhout om mijn draad rechter te maken. Ik leg de draad met de bolle kant op de plant en 'druk' met een wrijvende beweging de bolling uit het draad en dat lijkt aardig te werken. Met een platbektang halen we het de laatste kromming eruit (zo goed en kwaad als het gaat). Ze zijn nooit helemaal 100% recht maar er zit wat spelling in de track. De eindstukken daar in tegen zijn "tight fit' en de pinnen moet je echt met een tang in deze gaten drukken.
:strip_exif()/f/image/xbBikIGbFTSYohCZ8RImyy7S.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit wordt niet de definitieve kleur van de tracks, maar het was een mooie test om te checken of het werkte.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RtRx9MOe93nLfkrZVgvEDbjz.jpg?f=user_large)
Heb nog wel een mal gemaakt voor het zagen van de messing buizen. Het eerste ontwerp was dicht, maar deze 'open' versie maakt het mogelijk om te kijken of we een volledige aanslag hebben en we kunnen ze er nu ook uit duwen (mocht het nodig zijn)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6iwkuhdtPGnpCXIaOVhOZ9v7.jpg?f=user_large)
Als laatste een overzicht van de 'grasgroene' batch die als eerste geprint is. Dit is alles wat er nodig is voor de aandrijving en geleiding van de tracks. Waarom grasgroen zullen jullie je afvragen ... om PLA in de juiste kleur te kopen was wel gelijk een hele rib uit mijn lijf. Het grasgroen was flink goedkoper maar het is helaas niet het grasgroen zoals mijn grasmat in mijn tuin
Hebt nu de uitdaging om de tank te spuiten in een primer en dan in zijn definitieve kleur. Zal eerst wat gaan oefenen met de airbrush want ik ben nog van de kwast generatie en het spuiten met een airbrush zal een nieuwe ervaring worden......
|
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/uyxyY7fbhT61f7zschBM3bLc.jpg?f=user_large)
Ik zal de volgende keer een lijstje met de materialen en de prijzen posten....
... en ja ik de volgende keer mijn foto's horizontaal nemen
Eigenlijk moet het een goede werktitel hebben en ik denk dat ik mijn tank maar 'Sir Basil of Boomshire II' ga noemen.
De tank komt van de volgende website https://www.3dprintedtanks.com/english/ en hier staan een 11-tal tanks op met een ikea-achtige handleiding en lijst met materialen.
De eerste indruk is dat het een net model is een dat er duidelijk is nagedacht over het printen en bouwen van de tank. In de STL-files zit er bijvoorbeeld een mal bij om te checken of de kogellagers passen voordat je de tank definitief print.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GJCC7vzi1unDZvbaqoNc46x9.jpg?f=user_large)
Nadat ik eerst alles 1 voor 1 aftekende was een plankje met een 2mm gat en de juiste diepte (rekening houdend met het feit dat de nijptang niet direct aansluit) en hele verbetering. De snelheid ging flink omhoog en nu nog 100 stuks en dan ben ik hiermee klaar.
Ik gebruik nu een plank en een stukje eikenhout om mijn draad rechter te maken. Ik leg de draad met de bolle kant op de plant en 'druk' met een wrijvende beweging de bolling uit het draad en dat lijkt aardig te werken. Met een platbektang halen we het de laatste kromming eruit (zo goed en kwaad als het gaat). Ze zijn nooit helemaal 100% recht maar er zit wat spelling in de track. De eindstukken daar in tegen zijn "tight fit' en de pinnen moet je echt met een tang in deze gaten drukken.
:strip_exif()/f/image/xbBikIGbFTSYohCZ8RImyy7S.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit wordt niet de definitieve kleur van de tracks, maar het was een mooie test om te checken of het werkte.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RtRx9MOe93nLfkrZVgvEDbjz.jpg?f=user_large)
Heb nog wel een mal gemaakt voor het zagen van de messing buizen. Het eerste ontwerp was dicht, maar deze 'open' versie maakt het mogelijk om te kijken of we een volledige aanslag hebben en we kunnen ze er nu ook uit duwen (mocht het nodig zijn)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6iwkuhdtPGnpCXIaOVhOZ9v7.jpg?f=user_large)
Als laatste een overzicht van de 'grasgroene' batch die als eerste geprint is. Dit is alles wat er nodig is voor de aandrijving en geleiding van de tracks. Waarom grasgroen zullen jullie je afvragen ... om PLA in de juiste kleur te kopen was wel gelijk een hele rib uit mijn lijf. Het grasgroen was flink goedkoper maar het is helaas niet het grasgroen zoals mijn grasmat in mijn tuin

Hebt nu de uitdaging om de tank te spuiten in een primer en dan in zijn definitieve kleur. Zal eerst wat gaan oefenen met de airbrush want ik ben nog van de kwast generatie en het spuiten met een airbrush zal een nieuwe ervaring worden......
|
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/uyxyY7fbhT61f7zschBM3bLc.jpg?f=user_large)
... en ja ik de volgende keer mijn foto's horizontaal nemen

Wat een gaaf project zeg! Zit een hoop details in die tank!MrSparkels schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:28:
@_Eend_ @bvsteyn @JipJapGoedje
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als laatste een overzicht van de 'grasgroene' batch die als eerste geprint is. Dit is alles wat er nodig is voor de aandrijving en geleiding van de tracks. Waarom grasgroen zullen jullie je afvragen ... om PLA in de juiste kleur te kopen was wel gelijk een hele rib uit mijn lijf. Het grasgroen was flink goedkoper maar het is helaas niet het grasgroen zoals mijn grasmat in mijn tuin![]()
|
[Afbeelding]
... en ja ik de volgende keer mijn foto's horizontaal nemen![]()
Leuk project zo die Sherman met al die losse onderdelen @MrSparkels.
Gaan er nog mensen naar de ESM aanstaande zaterdag? Ik ben er zelf ook en zal wat modellen op de IPMS Regio Zuid tafel neerzetten.
Gaan er nog mensen naar de ESM aanstaande zaterdag? Ik ben er zelf ook en zal wat modellen op de IPMS Regio Zuid tafel neerzetten.
Ik ben erbij. Met kinderen, mijn beste vriend en zijn kinderen
Ik ben er doe met 2 diorama's mee met de wedstrijd. Eerste keer dus ben benieuwd. Sowieso altijd leuke beurs naar mijn mening, eens zien of ik nog wat leuks kan toevoegen aan mijn stash. Ik kom zeker kijken bij jullie tafel!Elve1984 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:42:
Leuk project zo die Sherman met al die losse onderdelen @MrSparkels.
Doe met een kleine bust mee met de wedstrijd, maar heb de laatste weken maar amper tijd gehad om hem af te maken.
Laat staan de Ornithopter die ik nog wilde schilderen.
Laat staan de Ornithopter die ik nog wilde schilderen.
D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl
Hallo mede-Tweakers!
Ik ben sinds enige tijd in de wereld van Boardgames getrokken. Nu heb ik een aantal dozen met je raad het al; Een fiks aantal kale miniaturen. Daar wil ik graag iets mee. Ik heb zitten kijken naar diverse online filmpjes en dergelijken, maar ik begin het spoor een beetje kwijt te raken.
Ik ben voor de duidelijkheid absoluut geen kenner en heb vrijwel geen ervaring met schilderwerk, en al helemaal niet op dit soort spul. Maar.... Ik verwacht de komende jaren mijn baardgame collectie wel uit te gaan breiden. Mijn vrouw vind schilderen ook leuk maar op een niet vergelijkbare wijze. Wel dacht ik dat het leuk zou zijn dat we dan zo af en toe toch samen wat kunnen schilderen, maar dan ieder zijn eigen ding natuurlijk.
Nu zie ik mijzelf niet heel gedetailleerd bezig zijn (voorlopig) en is mijn doel het voornamelijk wat opleuken en board ready te krijgen.
Wat bedoel ik daar dan mee? Iets in de volgende richting. Het plaatje is van Avalon: The Riven Veil. Hier zitten meer dan 100 mini's in.... dat ging mij toch wat te ver dus die heb ik met Mist Touched optie gebacked. Maar bij bestaande games is die optie er natuurlijk niet, dus tja
:strip_exif()/f/image/eULl6cOlOzkfsza2s7gjQx65.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus het hoeft geen Warhammer 40K niveau te zijn, maar bij één baardgame (Nemesis) zitten bijvoorbeeld een hele lading van dit soort miniaturen (dit is de grootste);
:strip_exif()/f/image/f4kQwNMdTfvtXc9IOLJFmsIU.jpg?f=fotoalbum_large)
Tsja.. een lichtgrijze plastic Alien is natuurlijk niet écht wat ik graag zou zien. Mijn idee is dus om het wat op te leuken. Het streven is om te beginnen met dry-brushen en het een beetje in de richting van dit te krijgen;
/f/image/kJxzPvKkePoViKsy0TDrVXOe.png?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik een set spullen besteld. Niet de goedkoopste set, zeker niet als starter, maar dé vraag is vooral; Is dit nu een set waar dit mee kan?
:strip_exif()/f/image/Z9IaGVjDxCEJeMp7KgVwe7s1.png?f=user_large)
Ik ben overigens wel van plan eerst wat te oefenen op wat anders, maar heb ik een set bij elkaar waarmee dit mogelijk is of zit ik helemaal verkeerd? Tips?
PS: Ik heb gezocht in dit topic naar dry-brushing maar helaas kon ik niet echt wat bruikbaars vinden.
Ik ben sinds enige tijd in de wereld van Boardgames getrokken. Nu heb ik een aantal dozen met je raad het al; Een fiks aantal kale miniaturen. Daar wil ik graag iets mee. Ik heb zitten kijken naar diverse online filmpjes en dergelijken, maar ik begin het spoor een beetje kwijt te raken.
Ik ben voor de duidelijkheid absoluut geen kenner en heb vrijwel geen ervaring met schilderwerk, en al helemaal niet op dit soort spul. Maar.... Ik verwacht de komende jaren mijn baardgame collectie wel uit te gaan breiden. Mijn vrouw vind schilderen ook leuk maar op een niet vergelijkbare wijze. Wel dacht ik dat het leuk zou zijn dat we dan zo af en toe toch samen wat kunnen schilderen, maar dan ieder zijn eigen ding natuurlijk.
Nu zie ik mijzelf niet heel gedetailleerd bezig zijn (voorlopig) en is mijn doel het voornamelijk wat opleuken en board ready te krijgen.
Wat bedoel ik daar dan mee? Iets in de volgende richting. Het plaatje is van Avalon: The Riven Veil. Hier zitten meer dan 100 mini's in.... dat ging mij toch wat te ver dus die heb ik met Mist Touched optie gebacked. Maar bij bestaande games is die optie er natuurlijk niet, dus tja
:strip_exif()/f/image/eULl6cOlOzkfsza2s7gjQx65.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus het hoeft geen Warhammer 40K niveau te zijn, maar bij één baardgame (Nemesis) zitten bijvoorbeeld een hele lading van dit soort miniaturen (dit is de grootste);
:strip_exif()/f/image/f4kQwNMdTfvtXc9IOLJFmsIU.jpg?f=fotoalbum_large)
Tsja.. een lichtgrijze plastic Alien is natuurlijk niet écht wat ik graag zou zien. Mijn idee is dus om het wat op te leuken. Het streven is om te beginnen met dry-brushen en het een beetje in de richting van dit te krijgen;
/f/image/kJxzPvKkePoViKsy0TDrVXOe.png?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik een set spullen besteld. Niet de goedkoopste set, zeker niet als starter, maar dé vraag is vooral; Is dit nu een set waar dit mee kan?
:strip_exif()/f/image/Z9IaGVjDxCEJeMp7KgVwe7s1.png?f=user_large)
Ik ben overigens wel van plan eerst wat te oefenen op wat anders, maar heb ik een set bij elkaar waarmee dit mogelijk is of zit ik helemaal verkeerd? Tips?
PS: Ik heb gezocht in dit topic naar dry-brushing maar helaas kon ik niet echt wat bruikbaars vinden.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
@Thalaron Als je figuren alleen al een beetje kleur hebben ziet het er meteen al zoveel leuker uit. Ik ben zelf begonnen met een primer en een paar kleuren, en die heb ik gaandeweg uitgebreid als ik daar behoefte aan had. Gewoon beginnen en langzaam aan steeds meer technieken toepassen.
Ik denk dat je voor technieken met miniaturen meer info zal vinden in dit topic.
Af en toe komen er in het boardgame topic ook wat fotos van geschilderde speelfiguren voorbij.
Maar er is veel overlap tussen de topics, veel plezier in ieder geval!
Ik denk dat je voor technieken met miniaturen meer info zal vinden in dit topic.
Af en toe komen er in het boardgame topic ook wat fotos van geschilderde speelfiguren voorbij.
Maar er is veel overlap tussen de topics, veel plezier in ieder geval!
Je hebt zeker een set bij elkaar waar je je doel mee kan bereiken. Ik ben gestart met 'tweedehands' verf en artikelen op te kopen om de kosten te drukken. En inmiddels heb ik korte tijd een flinke collectie opgebouwd. Ik schilder geen wargame spullen, maar heb door middel van diverse filmpjes genoegd geleerd om het toe te passen.Thalaron schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 00:36:
Hallo mede-Tweakers!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bekijk anders eens de filmpjes van Itsmeadmade [Video: https://www.youtube.com/@ItsMeaDMaDe] of Groundeffected ([Video: https://www.youtube.com/@Groundeffected]) . Beide gebruiken ook vaak genoeg drybrushing inclusief uitleg.
Als je zoekt op slap chop en bv wat filmpjes van Don Suratos (of 1 van xe vele anderen) bekijkt kom je met Armypainter een heel eind.
D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl
@Renegade666 Ik heb een nieuwe lijst met youtube links gemaakt (basically mijn youtube subscriptions), voor in de startpost. Volgens mij zitten de youtubers uit de startpost er allemaal bij in. Heb ze ook onderverdeeld zoals je ziet. Beetje arbitrair maar zo zijn ze enigzins gecategoriseerd. Hopelijk mag de eerste post van een topic wel ge-edit worden met de nieuwe edit regels.
Modelling (modelbouw, diorama’s, model trains, gundam, scifi)
MrTig2010 Military Models
Scale-a-ton
Becker's Model Aircraft
Amegraphy
PLASMO - plastic models
Cut Transform Glue
Ebroin's Miniatures
Scale Model Geek
Night Shift
Hammerhead Model Making
Rick Lawler : Propaganda
Octopus Scale Models
Laser Creation-World
Hamilkar Barkas
CW Modelling
Woodlander Studios
Boylei Hobby Time
JGH MAKING TOYS
Captain Skyhawk - Modelling, Painting & Gaming
RW Hobbies
CT Dioramas
Action Dioramas
Dave's Model Workshop
Adam Dryer
Colonel O'Truth's Miniature Issues
LexLevels
gameyy builds
Paint on Plastic by Lincoln Wright
Real Terrain Hobbies
Kathy Millatt
Panzermeister36
Workbench Hobbies
Jon Bius
Mach Models
sprueVerse
Styrene Haven
Details Scale Models
UGUR KENEL SCALE MODELS
Corne Scheepers
Eowarith Models
Boomer Diorama | River Railroad
Modelite - Models & Dioramas
coldemonspl
Mezgike
Smol World Workshop
biberhunter_scale_models
PolyChopShop
Eagle Models
Excessively Sentimental
KitBashPlague
Marklinofsweden
Mtspeed_Crafts
Small Soldier adventures in miniature
GalobardesTV
Ozzy's Scale Modeler Secret
Creative Cuts
TerrainBeast
vallejocolors
KALLAMITY
Kitbash Federation
Boulder Creek Railroad (Luke Towan)
LPJ Models
Miscelanea Scale Models
Andy's Hobby Headquarters
Paepercuts
Lou Dalmaso
Bill Making Stuff
Cosmic Quest Hobbies
SpencerQuaid Hobby
NYX Builds
spider demente
SciFi Crafts
Sublight Drive Crafts
Samy - Model Maker
Geek Gaming Scenics
WCGW Models
Scale Model Assassin
Little Sailor
Scaler Dan
Crafting (Sculpting, Artsy)
AD Crafts
Bayin Wu Studio
Dan Does
Baron Von Clay
TheCrafsMan SteadyCraftin
Studson Studio
DR Toys - Custom Toys
High Eye Workshop
Miscast
Geordie Crafts
Bobby Fingers
North of the Border
Greig Johnson Making
Elliot Mallon
BP Custom Creations
The Dark Power
Paul Stanley
Miniatures (Warhammer, tabletop, miniature painting, kitbash)
Adams hobby stuff
InfernalBrush
RP Archive
Dumb Robot Stuff
Offbeat Builds
Trovarion Miniatures
Roman Lappat Miniature Art
Scale Model Shed
Vlad Vexler
Matt's Hobby Hour
TMO STUDIO
Midwinter Minis
RIG Miniatures
StudioSam
Pete The Wargamer
MiniAxeCrafts
Squidmar Miniatures
iPaintSmallThings
52 Miniatures
Mr Pink / Modern Synthesist
Ninjon
Kreasi Krezi
Resourceful Miniatures
Scratch Bashing
Haunts' Wargaming
MarcoFrisoniNJM
Flameon Miniatures
Jack Of Clubs Painting
elminiaturista
Mended Brush Studio
Squidly Bits
Goobertown Hobbies
Slayer Miniatures
Cult of Paint
Orions Belt Minis
Miniature Night Painting
Craftworld Studio
James Wappel
David Miniatures
Milan Dufek
MiKos MiNis
KITBASH CHAOS
Eric's Hobby Workshop
Don Suratos Miniatures
Doctor Faust's Painting Clinic
Rogue Hobbies
Mish Mash!
JuanHidalgo Miniatures
Another Day Miniatures
Watchpaintdry_minis
Vince Venturella
Moonlit River Art
Zambies
Zumikito Miniatures
wizzard wargaming
The Pickle Jar
The Creative Collector
Swamp Rat Miniatures
SLIME HOUSE
Miniac
airbrushtutor
Sergio Calvo Miniatures
Witness My Minis
Groundeffected
Sam Lenz Artwork
Duncan Rhodes Painting Academy
Lizard of Doom
Kujo Painting
Sword 'n' Steele
Modelling (modelbouw, diorama’s, model trains, gundam, scifi)
MrTig2010 Military Models
Scale-a-ton
Becker's Model Aircraft
Amegraphy
PLASMO - plastic models
Cut Transform Glue
Ebroin's Miniatures
Scale Model Geek
Night Shift
Hammerhead Model Making
Rick Lawler : Propaganda
Octopus Scale Models
Laser Creation-World
Hamilkar Barkas
CW Modelling
Woodlander Studios
Boylei Hobby Time
JGH MAKING TOYS
Captain Skyhawk - Modelling, Painting & Gaming
RW Hobbies
CT Dioramas
Action Dioramas
Dave's Model Workshop
Adam Dryer
Colonel O'Truth's Miniature Issues
LexLevels
gameyy builds
Paint on Plastic by Lincoln Wright
Real Terrain Hobbies
Kathy Millatt
Panzermeister36
Workbench Hobbies
Jon Bius
Mach Models
sprueVerse
Styrene Haven
Details Scale Models
UGUR KENEL SCALE MODELS
Corne Scheepers
Eowarith Models
Boomer Diorama | River Railroad
Modelite - Models & Dioramas
coldemonspl
Mezgike
Smol World Workshop
biberhunter_scale_models
PolyChopShop
Eagle Models
Excessively Sentimental
KitBashPlague
Marklinofsweden
Mtspeed_Crafts
Small Soldier adventures in miniature
GalobardesTV
Ozzy's Scale Modeler Secret
Creative Cuts
TerrainBeast
vallejocolors
KALLAMITY
Kitbash Federation
Boulder Creek Railroad (Luke Towan)
LPJ Models
Miscelanea Scale Models
Andy's Hobby Headquarters
Paepercuts
Lou Dalmaso
Bill Making Stuff
Cosmic Quest Hobbies
SpencerQuaid Hobby
NYX Builds
spider demente
SciFi Crafts
Sublight Drive Crafts
Samy - Model Maker
Geek Gaming Scenics
WCGW Models
Scale Model Assassin
Little Sailor
Scaler Dan
Crafting (Sculpting, Artsy)
AD Crafts
Bayin Wu Studio
Dan Does
Baron Von Clay
TheCrafsMan SteadyCraftin
Studson Studio
DR Toys - Custom Toys
High Eye Workshop
Miscast
Geordie Crafts
Bobby Fingers
North of the Border
Greig Johnson Making
Elliot Mallon
BP Custom Creations
The Dark Power
Paul Stanley
Miniatures (Warhammer, tabletop, miniature painting, kitbash)
Adams hobby stuff
InfernalBrush
RP Archive
Dumb Robot Stuff
Offbeat Builds
Trovarion Miniatures
Roman Lappat Miniature Art
Scale Model Shed
Vlad Vexler
Matt's Hobby Hour
TMO STUDIO
Midwinter Minis
RIG Miniatures
StudioSam
Pete The Wargamer
MiniAxeCrafts
Squidmar Miniatures
iPaintSmallThings
52 Miniatures
Mr Pink / Modern Synthesist
Ninjon
Kreasi Krezi
Resourceful Miniatures
Scratch Bashing
Haunts' Wargaming
MarcoFrisoniNJM
Flameon Miniatures
Jack Of Clubs Painting
elminiaturista
Mended Brush Studio
Squidly Bits
Goobertown Hobbies
Slayer Miniatures
Cult of Paint
Orions Belt Minis
Miniature Night Painting
Craftworld Studio
James Wappel
David Miniatures
Milan Dufek
MiKos MiNis
KITBASH CHAOS
Eric's Hobby Workshop
Don Suratos Miniatures
Doctor Faust's Painting Clinic
Rogue Hobbies
Mish Mash!
JuanHidalgo Miniatures
Another Day Miniatures
Watchpaintdry_minis
Vince Venturella
Moonlit River Art
Zambies
Zumikito Miniatures
wizzard wargaming
The Pickle Jar
The Creative Collector
Swamp Rat Miniatures
SLIME HOUSE
Miniac
airbrushtutor
Sergio Calvo Miniatures
Witness My Minis
Groundeffected
Sam Lenz Artwork
Duncan Rhodes Painting Academy
Lizard of Doom
Kujo Painting
Sword 'n' Steele
@Dwarlorf
heb ze er ingezet
Maar geen wonder dat er bijna niet gebouwd word, te druk met filmpjes kijken
heb ze er ingezet
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Guilty as charged!Renegade666 schreef op zondag 24 november 2024 @ 15:05:
@Dwarlorf
heb ze er ingezet
Maar ben de laatste weken wel druk geweest met Maschinen Krieger.
Een diorama met oa deze twee:
:strip_exif()/f/image/3VDkhS89qnua2FXxnHCtYkVv.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/30YCtbC0yQk2XFb2gDtR5rOA.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/BICGP1NDs5GR9XXnX5mFZT5S.jpg?f=fotoalbum_medium)
En een side project met dit Maschinen Krieger poppetje waarvan ik het haar zelf heb gesculpt:
:strip_exif()/f/image/ER4CaO9yv2a6xKiSS8fwxMC9.jpg?f=fotoalbum_medium)
Zaterdag naar de IPMS in Houten geweest, eerste wedstrijd waar ik aan meedeed maar helaas geen commendation gekregen. Ben benieuwd naar het commentaar van de jury, kan ik alleen van leren. Waren opvallend weinig modellen en de wedstrijd krijgt sowieso weinig aandacht. Dat is op andere shows wel anders.
@Elve1984 nog gezien bij de Regio-Zuid stand maar verder geen mensen van het forum getroffen, die kans is ook klein als je niet iets concreets afspreekt, het was erg druk. Voor mij viel het op dat er vooral veel bedrijven waren met kits en veel minder met andere materialen (in vergelijking met Veldhoven). Veel tweedehands/Vintage kits ook. Weer mijn stash uitgebreid, 'moet' nu wel meer gaan bouwen. Gelijk maar gestart zondag. Mijn eerste Gundam gekocht (MG) en de tanks met veel korting, kon zie niet laten liggen.
@Elve1984 nog gezien bij de Regio-Zuid stand maar verder geen mensen van het forum getroffen, die kans is ook klein als je niet iets concreets afspreekt, het was erg druk. Voor mij viel het op dat er vooral veel bedrijven waren met kits en veel minder met andere materialen (in vergelijking met Veldhoven). Veel tweedehands/Vintage kits ook. Weer mijn stash uitgebreid, 'moet' nu wel meer gaan bouwen. Gelijk maar gestart zondag. Mijn eerste Gundam gekocht (MG) en de tanks met veel korting, kon zie niet laten liggen.
:strip_exif()/f/image/Le1o6cktWZUXCfaNTtkR6rvB.jpg?f=fotoalbum_large)
Kleine impressie, was niet zoveel te fotograferen, voor mij dan.
:strip_exif()/f/image/uxw6SLPNIGqPehaUNZUzUm8z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9DJ1yHUBPChFEfyk07wZWcAc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uxw6SLPNIGqPehaUNZUzUm8z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9DJ1yHUBPChFEfyk07wZWcAc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZIiejUt593dKtQ01Ss41a5WF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 55% gewijzigd door Ootje70 op 25-11-2024 09:54 ]
Zat net te typen om te vragen hoe het gegaan was.Ootje70 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:20:
[...]
quote]Ootje70 schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:48:
Zaterdag naar de IPMS in Houten geweest, eerste wedstrijd waar ik aan meedeed maar helaas geen commendation gekregen. Ben benieuwd naar het commentaar van de jury, kan ik alleen van leren. Waren opvallend weinig modellen en de wedstrijd krijgt sowieso weinig aandacht. Dat is op andere shows wel anders.
Wedstrijd was inderdaad niet heel druk. Mogelijk ook doordat het vorig jaar een beetje fout gelopen was met jurering. (resultaten waren blijkbaar niet goed verwerkt, met als gevolg dat bijna niemand iets had)
Welke diorama's waren van jou?
Stond mooi spul tussen.
Mocht je btw langs die tafel met al die Fantasy Busts en figuren gelopen zijn naast de wedstrijd uitgang dan ben je me in elk geval tegen gekomen.
Ahh @Morelleth, dan heeft mijn vrouw nog een figuur bij je gekocht. Een draak en dame volgens mij.
Die zijn wel funny inderdaad.
Moet ze zelf nog gaan verven. Teveel modellen (kan meer vinden voor de verkoop dan ik tijd heb om te verven
)
Moet ze zelf nog gaan verven. Teveel modellen (kan meer vinden voor de verkoop dan ik tijd heb om te verven

Nice, ik ben ook bezig met een klein diorama maar dan met 1/20 S.F.3.D Super Armored Fighting Suit Series 4 van Nitto. Lijkt erg op die van jou. Zal binnenkort een foto posten, hij is nu nog teveel losse partsDwarlorf schreef op zondag 24 november 2024 @ 16:52:
[...]
Guilty as charged!
Maar ben de laatste weken wel druk geweest met Maschinen Krieger.
@Morelleth die busts zagen er goed uit, ik wil nog een keer zo iets proberen, maar huidskleuren ben ik totaal niet goed in.
Ik ben ook wel benieuwd welke modellen ingediend zijn door tweakers leden.
Dit was mijn toevoeging aan onze club tafel met D-Day modellen.
:strip_exif()/f/image/ZG9MQmR5ToB3nN0pzJKg4595.jpg?f=fotoalbum_large)
En de loot van afgelopen zaterdag.
:strip_exif()/f/image/d3rNtcEtxGKDMNa5IbGiLRxa.jpg?f=fotoalbum_large)
Toch maar eens kijken of 1:144 bevalt, het verfrekje gewonnen met de tombola
:strip_exif()/f/image/ZG9MQmR5ToB3nN0pzJKg4595.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d3rNtcEtxGKDMNa5IbGiLRxa.jpg?f=fotoalbum_large)
Toch maar eens kijken of 1:144 bevalt, het verfrekje gewonnen met de tombola
Was ik je net te snel af haha. Dan heb ik je zeker gezien, we hebben de hele beursvloer gezien, konden op een bepaald moment geen doos meer zienMorelleth schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:57:
[...]
Wedstrijd was inderdaad niet heel druk. Mogelijk ook doordat het vorig jaar een beetje fout gelopen was met jurering. (resultaten waren blijkbaar niet goed verwerkt, met als gevolg dat bijna niemand iets had)
Welke diorama's waren van jou?
Stond mooi spul tussen.
Mocht je btw langs die tafel met al die Fantasy Busts en figuren gelopen zijn naast de wedstrijd uitgang dan ben je me in elk geval tegen gekomen.
Gewoon "vals" spelen en niet met een huidskleur verven maar gewoon een andere kleurskoozie schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:05:
huidskleuren ben ik totaal niet goed in.
Of iets verven wat geen huid heeft, maar juist armor, scales of bast.
Dit was mijn deelname. Dit was nog een paar dagen voor inzending, dus nog wel wat gedaan, maar had er maar amper tijd voor.
Nog lang niet af overigens.
:strip_exif()/f/image/2Q9ZMZoayHgCJpk1pHvlDWv7.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik jouw loot zie dan heb ik me nog ingehouden... 1/144 is leuk maar van Revell niet altijd maar soms wel. Maar goed geslaagd volgens mij. Dan had je volgens mij 1 van de 2 P-38 Lightnings op de hele beurs. Nice!skoozie schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:05:
@Morelleth die busts zagen er goed uit, ik wil nog een keer zo iets proberen, maar huidskleuren ben ik totaal niet goed in.
[Afbeelding]
Bad Robot weet ik nog, was wel nice.Ootje70 schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:06:
[...]
Bad Robot: een blauw m.KA robot met een plas olie eronder en 3 figuurtjes en a Spot of Blue: een Simca 5 onder een afdakje.
Spot of Blue weet ik zo even niet meer. Toevallig ook foto's?
Spot of blue stond er links naast.
[ Voor 168% gewijzigd door Ootje70 op 25-11-2024 13:47 ]
Jammer dat je geen commendation hebt gehad. Ik ga de volgende MIPS maar even goed lezen, daar zullen de resultaten wel in staan neem ik aan. Er staat altijd wel meer dan genoeg mooi spulOotje70 schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:48:
[Afbeelding]
Sinds ik IPMS-lid ben ben ik nog niet op de beurs geweest, het valt altijd net in het verkeerde weekend voor mij.
[ Voor 0% gewijzigd door _Eend_ op 25-11-2024 13:38 . Reden: stomme autocorrect ]
Die logica snapte ik. Maar ben enkel vluchtig over de wedstrijd gelopen, om snel te kijken of ik nog wat had.
Voor de rest niet uitgebreid gekeken.
Ik snap het ook, toen ik het getypt had, moest nog even foto maken. En had jij wat?Morelleth schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:39:
Die logica snapte ik. Maar ben enkel vluchtig over de wedstrijd gelopen, om snel te kijken of ik nog wat had.
:strip_exif()/f/image/cGnkdeUPI1MFouok45hW34wn.gif?f=fotoalbum_large)
Leuk diorama.
Zelf alles gemaakt?
Zelf alles gemaakt?
Thanks, was eerste diorama, zelf ook blij mee. Nee, de muren en balken zijn van een bedrijf in Rijswijk. De rest is zelf gemaakt.
Ik ben niet bekend met alle beurzen die er zijn. Ben nog nooit op 1 geweest. Maar is het een idee om deze in de startpost te benoemen? Ev aangevuld in welke periode/maand ze geprogrammeerd staan? Wil iemand zich opofferen om een lijstje te maken?
Hier staan de grote jongens wel op volgens mij. Wel goed idee om die in de SP te zetten ja.
https://ipms.nl/agenda
@Renegade666Dr. Strangelove schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:40:
Hier staan de grote jongens wel op volgens mij. Wel goed idee om die in de SP te zetten ja.
Was een gezellig beurs zaterdag in Houten. Was veel moois te zien en te krijgen. Heb nog gezellig staan kletsen met aantal mensen waaronder @Ootje70.
Bij mij zijn er een Revell 1/72 F-16AM blijven plakken en een 1/72 F-84F van Special Hobby
Bij mij zijn er een Revell 1/72 F-16AM blijven plakken en een 1/72 F-84F van Special Hobby
Ik ben ook geweest en het was weer erg leuk. Ik heb nog overwogen om contact te zoeken met de mensen van GoT maar ik was met drie kinderen en mijn beste vriend op pad en dat gaf me wat minder rust dan ik normaal heb als ik over de beurs loop. Dus we hebben elkaar ongetwijfeld gezien maar niet bewust 
Mijn loot was beperkt dit keer. Een Eduard profipack FW-190 A5 en het nieuwe boek van Dutch Decal over de Vliegdienst van de Karel Doorman. Verder mijn vriend, die na vele jaren de hobby weer wil oppakken, wegwijs gemaakt in wat hij allemaal nodig heeft, ouwe matchbox kitjes gezocht voor zijn zoontje en mijn kinderen wat toegestopt, waaronder die roze Sherman die @skoozie ook gekocht heeft
Net als in Telford vond ik de tweedehands markt wat tegenvallen maar dat is denk ik ook een reflectie dat ik inmiddels gewoonweg al het oude spul dat interessant voor me is al heb. Als je al 5(!) Eduard Hellcats hebt liggen dan is 7,50 voor nummer 6 gewoon teveel geld
Intentie is ook om echt weer wat te gaan bouwen maar het leven is gruwelijk druk en mijn hoofd is heel vol. Juist een reden om weer te bouwen eigenlijk misschien.
Mijn loot was beperkt dit keer. Een Eduard profipack FW-190 A5 en het nieuwe boek van Dutch Decal over de Vliegdienst van de Karel Doorman. Verder mijn vriend, die na vele jaren de hobby weer wil oppakken, wegwijs gemaakt in wat hij allemaal nodig heeft, ouwe matchbox kitjes gezocht voor zijn zoontje en mijn kinderen wat toegestopt, waaronder die roze Sherman die @skoozie ook gekocht heeft
Net als in Telford vond ik de tweedehands markt wat tegenvallen maar dat is denk ik ook een reflectie dat ik inmiddels gewoonweg al het oude spul dat interessant voor me is al heb. Als je al 5(!) Eduard Hellcats hebt liggen dan is 7,50 voor nummer 6 gewoon teveel geld
Intentie is ook om echt weer wat te gaan bouwen maar het leven is gruwelijk druk en mijn hoofd is heel vol. Juist een reden om weer te bouwen eigenlijk misschien.
[ Voor 13% gewijzigd door Dr. Strangelove op 25-11-2024 16:56 ]
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Ik wil op zich wel mede auteur zijn. Even via DM overleggen?
Er zijn ook (niet IPMS) beurzen en wedstrijden in België, gezellig naar mijn mening:
- 15-12-24 in Putte: Belgian Scale Modellers Convention
- 22-03-25 in Hoboken: Flanders Modelling Festival
- 01-06-25 in Geel: KMK Scaleworld
- 11/12-10-25 in Putte: Plastic and Steel (IMPS België)
- 15-12-24 in Putte: Belgian Scale Modellers Convention
- 22-03-25 in Hoboken: Flanders Modelling Festival
- 01-06-25 in Geel: KMK Scaleworld
- 11/12-10-25 in Putte: Plastic and Steel (IMPS België)
Putte en Hoboken zijn mij net iets te ver weg, en ze zijn te vroeg om er een kampeerweekendje van te maken. Die in Geel zou ik nog wel eens kunnen doen. Het thema van 2025 is iig Frans: https://kmk-scaleworld.be/scaleworld/
Klinkt wel leuk
Klinkt wel leuk
Die in Geel ga ik ook altijd naar toe, die is ook erg gezellig en was afgelopen keer in een universiteit. Is wel leuker dan die in Putte, grappig is ook dat het gedeelte waar je kunt eten en drinken in vergelijking met andere beurzen daar enorm is_Eend_ schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:30:
Die in Geel zou ik nog wel eens kunnen doen. Het thema van 2025 is iig Frans: https://kmk-scaleworld.be/scaleworld/
Klinkt wel leuk
Ben al een tijd bezig met het printen van 'Beast'. Hij is nog al fors dus het heeft even geduurd. Maar mag me eindelijk gaan storten op het schilderwerk..maar wil even de voortgang laten zien.
De bases bestond uit 10 te printen onderdelen:
:strip_exif()/f/image/qhZZLh0ygoHYbH430jD6WSSp.jpg?f=fotoalbum_large)
Inmiddels in elkaar gezet, verlijmd en naden weggewerkt. Inmiddels in de primer gezet en klaar voor het vervolg:
De bases bestond uit 10 te printen onderdelen:
:strip_exif()/f/image/qhZZLh0ygoHYbH430jD6WSSp.jpg?f=fotoalbum_large)
Inmiddels in elkaar gezet, verlijmd en naden weggewerkt. Inmiddels in de primer gezet en klaar voor het vervolg:
:strip_exif()/f/image/KEhPRgdAGltORMVzowXM0J8S.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij is dus we zo'n 12 liggende bananen hoog, wel een serieus beest ja....
Flinke print.
Ziet er netjes uit zo.
Ziet er netjes uit zo.