De busts (zonder sokkel) zijn van resin en over het algemeen tussen de 6-10 cm hoog, schaal 1/10. De kleinere staande figuren van resin zo rond de 8-10 cm (1/18, 1/24 of 75 mm scale). Ze bestaan meestal uit een paar onderdelen die je met secondenlijm (of componenten lijm) in elkaar plakt. Ik koop ze op AliexpressJipJapGoedje schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:46:
@Dwarlorf Die figuren die jij hier wel eens post. Hoe groot zijn die? En waar koop je die, of print je ze zelf?
Ik zit steeds vaker naar Youtube clips te kijken over het airbrushen en verven van kant en klare modellen. Meestal zijn het dan Marvel of andere bekende figuren. Centimeter of 25 hoog. Dat wil ik ook wel eens proberen, maar ik heb wat gezocht en kan niks vinden.
Of je moet het zelf printen en dat kan ik niet.
Zijn er shops (EU) die deze enigszins betaalbaar verkopen? Ik denk dat ik verkeerd aan het zoeken ben.
spoiler:
maar laat ik zeggen dat het geld dan niet bij de juiste mensen komt, maar het kan wel 30-40 euro schelen.
Zoek in google op resin busts en je vind wel websites waar je die busts kan kopen.
Alles wat daarboven zit is meestal geprint, (ik laat ze printen bij een vriend). Daar kan je STL files voor kopen en ook soms gratis downloaden. Gratis downloadbare zijn vaak niet van professionele sculptors en meestal minder gedetailleerd. Soms kan je ook resin figuren die al uitgeprint zijn kopen bij bepaalde sculptors of bedrijven. (maar heb zo geen links/voorbeelden)
Zoek in Google op bijvoorbeeld op stl models of 3d models. Er zijn ook websites zoals thingiverse wat soort van marktplaatsen zijn voor 3d files.
Verder heb ik een paar modellen van Games Workshop (Warhammer 40k/Age of Sigmar). Deze zijn niet van resin maar van gewoon plastic en zijn wat meer bouwpakketten en gewoon te lijmen met modelbouwlijm. Bij de grotere ben je nog aardig wat tijd kwijt aan lijmen. Ze zijn relatief oprijzig maar wel van goede kwaliteit over het algemeeb omdat er ook mee gegamed moet worden.
Voorbeelden
:strip_exif()/f/image/XyEPMT5YbyrQJ0vmI5ulpmXp.jpg?f=fotoalbum_medium)
Deze is 1/6 en in zo'n 25 cm hoog. De file heb ik gratis omdat de vriend van me de sculptor kent. Laten printen voor 2x de resin kosten, in totaal 150 euro.
Deze linksonder is van dezelfde sculptor, CASculpts en die heb ik gewoon gekocht voor 10,50 (in de aanbieding) op zijn website en laten printen door die vriend van me naar ik meen voor 30 of 40 euro.
:strip_exif()/f/image/QXm4gDBH4TVlHe2dugBSAIi6.jpg?f=fotoalbum_medium)
Cascupts heeft mooie modellen, heb alweer een nieuwe op het oog maar wil, net zoals vorig jaar, eerst dingen afmaken die nog liggen te wachten.
Deze is ongeveer 7 cm hoog zonder sokkel en geprint gekocht voor 8,06 euro van Aliexpress.
:strip_exif()/f/image/4Aq5BF2bZjTIjlMcLuSvJ21z.jpg?f=fotoalbum_medium)
Deze is 16 cm hoog en van games workshop was uit mijn hoofd ongeveer 110 euro:
:strip_exif()/f/image/N8Q6GUW1EmSeNPjLPstUgawM.jpg?f=fotoalbum_medium)
De wat kleinere Games Workshop modellen zijn iets van 40/50 gemiddeld. Doosjes met meerdere nog kleinere modellen vanaf 25/30 ofzo. Speel het verder niet dus ben niet echt op de hoogte.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.