Het grote modelbouw topic! Zelf bouw, Die-casts, treinen etc

Pagina: 1 ... 68 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:06
Gaan er nog mensen naar ESM in Houten zaterdag? Vorig jaar was licht tegenvallend, weinig leuk tweedehands en dure nieuwe kits, maar het is mijn eerste beurs dit jaar dus ik ga wel. Misschien kickstart het de hobby weer een beetje; ik heb wat tijd gestoken in simracen de afgelopen maanden maar mijn wheel base is kapot en terug voor RMA dus geen excuus meer om niet weer eens aan de slag te gaan :P
Renegade666 schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:19:
[...]

maar is wel een zeeeeeer zachte borstel die best wel goed werkt. Maar modellen die jaren onder het stof zitten, blijft altijd wel wat achter helaas.

Beste optie, het spul achter glas zetten. Mijn tanks zijn nog steeds mooi schoon van het stof.
Ook alleen als je een goede stofdichte vitrine hebt, wat bijna geen enkele betaalbare vitrine is helaas. Maar elke vitrine is beter dan geen vitrine :)

[ Voor 27% gewijzigd door Dr. Strangelove op 20-11-2023 15:17 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ootje70
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-05 08:17

Ootje70

Work hard, model harder

Renegade666 schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:41:
Ik zal nog wel even rond kijken, zal vast iets te vinden zijn :) zat zelf om .2 en .3 te denken.
Wellicht een goede actie volgende week in Houten :-) bij de IPMS show en beurs.

Ik zou meedoen met de ECM model-wedstrijd met mijn Simca Diorama "A touch of blue", ik had alleen vergeten in te schrijven. Lekker handig. Ach, kan ik alsnog wat kratten met een zeil erover toevoegen aan de achterzijde. Heb nog gevraagd of ik kan deelnemen, wacht het maar af. (edit. helaas niet mogelijk :|)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fMrnVeW3q3gJ4LascomaG-8foow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j6JIXzRvQNlu1qRAL9eSZ8qT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door Ootje70 op 21-11-2023 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 21:52
Ootje70 schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:40:
[...]

Wellicht een goede actie volgende week in Houten :-) bij de IPMS show en beurs.
Ik doe mee met de ECM model-wedstrijd met mijn Simca Diorama "A touch of blue".
1 a 2 jaar terug geweest. Mij te druk in die kleine hal๐Ÿ™ˆ

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Renegade666

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:43

_Eend_

๐ŸŒป๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ฆ

Ik wil wel gaan, maar ik kan a.s. zaterdag niet. Ik dacht dat het ook zondag was, maar blijkbaar niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

_Eend_ schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:23:
Ik wil wel gaan, maar ik kan a.s. zaterdag niet. Ik dacht dat het ook zondag was, maar blijkbaar niet :(
Nee, het is altijd alleen maar de zaterdag. Als je in de buurt van Genk (Belgiรซ) woont, kun je zondag alsnog naar de grootste beurs van Belgiรซ gaan. Op 10 december is er een leuke beurs en contest in Putte in Belgiรซ", niet al te groot, het "drinken en eten plein" daar is de helft zo groot als de beursvloer hehehe.

[ Voor 19% gewijzigd door Ootje70 op 21-11-2023 07:34 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:17
Ik heb recent weer een projectje afgerond. Deze keer Tamiya 1/72 Mitsubishi A6M2b Zero.

Hier paar foto's van het eindresultaat.

Afbeeldingslocatie: https://www.elvescalemodeling.com/wp-content/uploads/2023/10/IMG_8818-1280px-cp.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.elvescalemodeling.com/wp-content/uploads/2023/10/IMG_8835-1280px-cp.jpg

Bouw verslagje staat op mijn site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spectre Wolf
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:36
Mooie en strakke build! Bedankt voor het delen. Heb je een follow gegeven op Instagram.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Laatst online: 29-05 15:52
Elve1984 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:40:
Ik heb recent weer een projectje afgerond. Deze keer Tamiya 1/72 Mitsubishi A6M2b Zero.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nice!

Zeker voor 1/72 mooi gedetailleerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05 08:01

page404

Website says no

Ik heb de laatste dagen weer eens aan mijn Jaguar E-type gewerkt. Dat was lang geleden. Helaas veel chroom en daar heb ik de pest aan. Volgende keer toch maar strippen en zelf verven heb ik besloten.

Ik ga denk ik wel even naar de beurs zaterdag. Mijn zoon wil wel mee en misschien 1 of 2 van mijn stiefzoons. Dus laat even weten als een van jullie ook gaat.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Super! Welke verf heb je gekozen voor de ame-iro? Tamiya XF-76?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elve1984
Spectre Wolf schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:43:
Mooie en strakke build! Bedankt voor het delen. Heb je een follow gegeven op Instagram.
Thanks!
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 19:36:
[...]
Super! Welke verf heb je gekozen voor de ame-iro? Tamiya XF-76?
Buiten kant van de kist is gespoten met Ak Real Color 303 Amber Grey, wat ik op internet kon vinden schijnt deze kleur het beste te matchen met de echte kleur.

Voor de gene die de Zero real life willen bewonderen, ik zal hem ook meenemen naar de ESM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Hij ziet er top uit. Zero grey is een van de grootste discussiepunten in de modelbouw zoals je misschien wel weet maar jouw kit ziet er top uit. Mooie weathering ook.

Ik kom zeker kijken, waar kan ik jou en je Zero vinden zaterdag? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elve1984
Dr. Strangelove schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:51:
Hij ziet er top uit. Zero grey is een van de grootste discussiepunten in de modelbouw zoals je misschien wel weet maar jouw kit ziet er top uit. Mooie weathering ook.

Ik kom zeker kijken, waar kan ik jou en je Zero vinden zaterdag? :)
Ik zet mijn Zero en Fouga op de Regio tafel van de IPMS regio zuid. Ben daar zelf ook of loop rond op de beurs.

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

page404 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 19:29:
Ik heb de laatste dagen weer eens aan mijn Jaguar E-type gewerkt. Dat was lang geleden. Helaas veel chroom en daar heb ik de pest aan. Volgende keer toch maar strippen en zelf verven heb ik besloten.

Ik ga denk ik wel even naar de beurs zaterdag. Mijn zoon wil wel mee en misschien 1 of 2 van mijn stiefzoons. Dus laat even weten als een van jullie ook gaat.
Ik ben er sowieso zo met mijn broer.

• Renegade666
Grr, koop je een kit van MP, alles zit er in... Niet dus. Is de Star Trek DS9 kit van AMT met fiber verlichting. maar wat zit er niet bij, de verlichting.. Kun je weer wat anders voor bij kopen.

• page404

page404

Website says no

Renegade666 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 17:16:
Grr, koop je een kit van MP, alles zit er in... Niet dus. Is de Star Trek DS9 kit van AMT met fiber verlichting. maar wat zit er niet bij, de verlichting.. Kun je weer wat anders voor bij kopen.
Was de kit niet compleet of zat het er sowieso niet bij?

• Renegade666
page404 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 17:50:
[...]

Was de kit niet compleet of zat het er sowieso niet bij?
Het hoort er bij te zitten, staat ook op de doos.
En stond dus ook in de ad.

Maar gene lult er nu wat omheen.
Dus zal straks wel een melding maken en aangifte doen.
Gaat mij niet om die euro's, maar het principe.
Dan maar voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

@Renegade666 gelijk heb je!

Morgen een kleine meet-up doen? Ik ben er โ€˜s ochtends met 3 kinderen waarvan 2 blonde en 1 met kroes dus ik val vast op :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik met รฉรฉn blondje van 8. Hij draagt een geel Norwich City shirt met groot Lotus erop, we gaan na de beurs nog even langs de Lotus garage naast de hal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
page404 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 22:01:
@Renegade666 gelijk heb je!

Morgen een kleine meet-up doen? Ik ben er โ€˜s ochtends met 3 kinderen waarvan 2 blonde en 1 met kroes dus ik val vast op :D
Helaas zal niks worden. Aangifte kan niet als je iets gekregen heb wat niet overeen komt blijkbaar... dus als je iets koop en je krijgt een baksteen binnen, heb je iets binnen gekregen en valt het blijkbaar niet onder oplichting.. nl wet, je komt overal mee weg hier..

Heb het iig bij mp gemeld, maar zal weinig uithalen.

Heb wel een led set gezien, misschien die dan mar eens bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Renegade666 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 22:32:
[...]

Helaas zal niks worden. Aangifte kan niet als je iets gekregen heb wat niet overeen komt blijkbaar... dus als je iets koop en je krijgt een baksteen binnen, heb je iets binnen gekregen en valt het blijkbaar niet onder oplichting.. nl wet, je komt overal mee weg hier..

Heb het iig bij mp gemeld, maar zal weinig uithalen.

Heb wel een led set gezien, misschien die dan mar eens bestellen.
Tja, het risico van tweedehands kopen toch? Niets is gegarandeerd bij een particuliere verkoop, staat ook zo op de website.
Deze verkoper heeft aangegeven een particuliere verkoper te zijn. Hierdoor is consumentenrecht niet van toepassing.
Daarom koop ik enkel tweedehands als ik het product zelf in de buurt kan ophalen en inspecteren. Anders niet.
En zeker bij dit soort dingen waar veel onderdelen bij zitten. Een game kan je al eens laten opsturen als je het zaakje vertrouwt (bvb via V&A hier of een verkoper met goede scores). Is ook maar 1 doosje, kan weinig mis mee gaan.

Ik vind het dan ook redelijk naief om zo verongelijkt te doen en hard je gelijk proberen te halen. Wie niets verwacht, kan niet ontgoocheld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Amos_x schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 14:57:
[...]

Tja, het risico van tweedehands kopen toch? Niets is gegarandeerd bij een particuliere verkoop, staat ook zo op de website.

[...]

Daarom koop ik enkel tweedehands als ik het product zelf in de buurt kan ophalen en inspecteren. Anders niet.
En zeker bij dit soort dingen waar veel onderdelen bij zitten. Een game kan je al eens laten opsturen als je het zaakje vertrouwt (bvb via V&A hier of een verkoper met goede scores). Is ook maar 1 doosje, kan weinig mis mee gaan.

Ik vind het dan ook redelijk naief om zo verongelijkt te doen en hard je gelijk proberen te halen. Wie niets verwacht, kan niet ontgoocheld worden.
Tjah, dat zal verschil zijn van waar je weg komt denk ik dan.

Als iemand zegt, alles zit er bij, is compleet, dan kun je daar van uit gaan toch??

Alles ophalen klinkt leuk, maar in de buurt is bijna geen zak tr halen op dit gebied. En om nou 300 km te rijden.. heb meer dingen te doen.

Dit is ook een doos die je weinig tot nooit tegenkomt, en de verkoper had ook nodige sterren. Dus je mag dan ook iets van vertrouwen hebben, maar dat is een ding wat niet zo is..
ik handel 20 jaar op mp, 99% gaat goed. En wat dan misgaat is vaak elektronica etc. Niet bij modelbouw kitjes..

Marja mijn mening, die van jou is die jou.
Ik laat het hier ook bij.

Zal eerst weer aan de klieder met mijn nieuwe AB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:34

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Renegade666 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 17:16:
Long shot, maar als ik mij niet vergis betrof dit ook een DS9:
Basekid schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:08:

M'n volgende project wordt iets dat al jaren in m'n kast ligt. Is denk ik een stuk moeilijker (deze heeft echt cement nodig) dus vind het wel wat spannend. Ga iig niet de lampjes inbouwen. Wel wat verven denk ik, want geen decals bij deze.

[Afbeelding]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:37
Uiteindelijk vrij laat toch richting de ESM afgereisd. Paar kiekjes van de builds bij de wedstrijd die ik mooi/inspirerend vond. Ik had wel het idee dat sommige modellen bij de wedstrijd al weggehaald waren.

Ik was al een paar jaar niet meer geweest, maar zag toch wel veel bekende handelaren. Qua prijzen weinig echte dealtjes, uiteindelijk alleen een 1/72 HEMTT van Modelcollect gescoord (voor op de stapel 8)).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ui6-MBt7UFjPkbkA3qi6fLFGMZw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/95Hf6N4flKCjcBTqN2KfZ20j.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EyKj1xhIesGUK5QhUBOlDS86QPk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NL9JRxJnV4Rn5aEYoWCPswWa.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0d4toNw1zVWiRjlYsYlHFf_fzYY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o4z52iwfEU8rDNezZirWOEJq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0KerSzJHatDoMHUE3cp501usyM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ljJZpzoXIonUuQWDZSiPTVY4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3ffUr29Oge2J4w3AtPNHsruCjA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ko2Kn3yzw3rCLJrIUhTWgaGo.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LssefbMhLB5MB4NL4Vj1hhdrsP8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6O7sTR9cNMBnRSKT6av7Qwj9.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXY5swcpZhDv7le7fIzA646ONfM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/krb4ezMRSWpKbfc8wvDTCeLc.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zy-CFZtWobI62_hYEq466g6Cc2w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Qsx2ZlDPNaGx88sHJ61FlRK6.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Gisteren ook geweest met 3 kids. Helaas @Dr. Strangelove misgelopen omdat ik te laat zijn berichtje lasโ€ฆ
Indruk: groter dan ik dacht en ook drukker. Wel heel veel vliegtuigjes en army stuff. Duidelijke representatie van de markt natuurlijk maar voor mij wat minder interessant.
Even leuk staan kletsen met 1 van de marketing meneertjes van Revell, die hadden een klein standje.
Er is een hele grote trend die ik volledig gemist had: bouwmodellen van lasergesneden papier. Wat een detail!
Ik zag een model van de Willem Ruijs en vroeg aan de standhouder of dat het schip was die in Vlissingen gebouwd was (er waren in mijn familie fotoโ€™s van de tewaterlating van dat ding, kom zelf daar vandaan).
Zegt hij, klopt en ik heb een persoonlijk detail toegevoegd. Blijkbaar is hij als baby meegekomen uit Nederlands Indiรซ en staat hij op de foto in een badje met zijn moeder op een stoel naast hem. Die plek heeft hij dus nagemaakt op het schip:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7iNHC8z3wK0IKGyxHH9o2sl3Ftw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ktTzwMY6rj3G7Xusd0CsfyJT.jpg?f=fotoalbum_large
Vond ik wel een mooi verhaal.
Was ook nog een mevrouw (wat al een bijzonderheid op zich was, de demografie is toch erg richting witte oude mannen, sorry mensen) die legerdioramas maakte in oude blikken enzo. Vond ik erg creatief en mooi gemaakt.
Zelf gekocht: de Revell Star Wars Mandalorian N-1 Starfighter en de Tamiya Nissan Skyline 2000 GT-R.
Zoon heeft nog een Das Boot van Revell gekocht want โ€œcollectors itemโ€. Mooi hรจ, marketing ๐Ÿคฃ
Leuk om een keer meegemaakt te hebben, helaas dus niemand van hier tegengekomen.

[ Voor 6% gewijzigd door page404 op 26-11-2023 09:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spectre Wolf

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb hem gisteren gezien op de beurs. In het echt zag hij er nog beter uit ๐Ÿ™‚

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Hele leuke dag gehad gisteren. Het leek mij wat kleinschaliger dan vorige jaren, met name minder handelaren had ik het idee, maar omdat ik daar toch weinig koop was dat niet een big deal voor me. Wel succesvol geweest in de tweedehands kitjes, met name in het eerste uur goed geboerd. Daarna zijn de dealtjes wel weg en wordt het druk. De wedstrijd viel me echt wel tegen wat betreft kwantiteit, veel categorieรซn met weinig inzendingen. Kwalitatief is het allemaal vele malen mooier dan ik zelf kan dus daar geen complaints :)

Inderdaad helaas niemand van het forum ontmoet, @page404 en ik hadden helaas de timing net niet goed en @Elve1984 was net zelf een rondje aan het lopen toen we zijn Zero kwamen bewonderen :)

De buit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_arLIFkas0YVxkDy5PiSbTrHD9Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Eh5I98tiO5dkk0TbGlR6p8oy.jpg?f=user_large

Ik ben met name happy met de Matchbox Wellesley, de Heller Saab Safir en de Tachikawa Ki-54, allemaal kits die op de afvinklijst stonden. En de Dinah was een find die ik op het laatste nog even toch gekocht heb. Wordt een projectje voor volgend jaar :)

Prijzen tweedehands waren goed, 5 kits voor 5 euro of minder. De Saab en de Spitfires op ongeveer 8,50 het stuk en de Tachikawa voor een tientje. De DB8A en S-11 zijn de enige nieuwe kits en die waren net iets onder de gemiddelde internetprijs.

De auto's zijn voor mijn zoontje :P Afgesloten met een bezoekje aan de Lotus dealer next door. Mijn zoontje had zijn Norwich City shirt met Lotus erop aan en of dat hielp, ik weet het niet, maar toen ik een foto van hem wilde maken naast een van de auto's werd ons verteld dat hij er ook best even in mocht gaan zitten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VeS9JZDcWMaRQNSHZsvO-C8eeZo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4obihB70aaBxbszY2tdI3dJ0.jpg?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door Dr. Strangelove op 26-11-2023 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Renegade666 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 15:28:
[...]

Tjah, dat zal verschil zijn van waar je weg komt denk ik dan.

Marja mijn mening, die van jou is die jou.
Ik laat het hier ook bij.
Off-topic. Ho-maar. Ik ga er maar van uit dat je me er niet van verdenkt dat ik dit normaal vind? Of erger, ook zo zou handelen? Ik ben steeds 100% eerlijk tweedehands, en het weinige wat ik ooit verkocht heb was steeds piekfijn 100% in orde zonder verborgen gebreken of wat dan ook.

Maar ik ga er niet van uit dat de rest ook zo opereert. Ik heb ook relatief goede ervaringen tweedehands, maar dan nog ben ik niet naรฏef, en kijk ik enkel in de buurt/enkel ophalen.

Dit is voor een niche hobby en niche producten inderdaad wat moeilijker.

Ontopic. Jammer dat ik geen tijd heb voor de beurs. Ik wil de hobby terug oppakken, en niets is beter dan zo'n beurs om terug voeling te krijgen met waar m'n interesses liggen in het brede landschap van modelbouw.

[ Voor 12% gewijzigd door Amos_x op 26-11-2023 10:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

@Amos_x misschien miste er ook wat empathie in je oorspronkelijke reactie :) dat gezegd hebbende, benieuwd wat je eerstvolgende project wordt :)

Mijn E-type is klaar. Het gerommel met de verkeerde coating heeft het resultaat geen goed gedaan. Volgende keer beter :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_C3jReT0vReDAAHhCkRJAP_apy8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Cx4MMVksbHMoyJ836FmjCco5.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/syV9oOVCxlYWfACZJbzK8rMzqes=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RjvQQHGYK2U1pN8AwtSmYSIF.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCRyhWmUru7QroQI5cY_6Uo1qwo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U9oRhhukB0tw1Z9PaoZ3ShVy.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

๐ŸŒป๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ฆ

page404 schreef op zondag 26 november 2023 @ 08:57:
Gisteren ook geweest met 3 kids. Helaas @Dr. Strangelove misgelopen omdat ik te laat zijn berichtje lasโ€ฆ
Indruk: groter dan ik dacht en ook drukker. Wel heel veel vliegtuigjes en army stuff. Duidelijke representatie van de markt natuurlijk maar voor mij wat minder interessant.
Even leuk staan kletsen met 1 van de marketing meneertjes van Revell, die hadden een klein standje.
Er is een hele grote trend die ik volledig gemist had: bouwmodellen van lasergesneden papier. Wat een detail!
Ik zag een model van de Willem Ruijs en vroeg aan de standhouder of dat het schip was die in Vlissingen gebouwd was (er waren in mijn familie fotoโ€™s van de tewaterlating van dat ding, kom zelf daar vandaan).
Zegt hij, klopt en ik heb een persoonlijk detail toegevoegd. Blijkbaar is hij als baby meegekomen uit Nederlands Indiรซ en staat hij op de foto in een badje met zijn moeder op een stoel naast hem. Die plek heeft hij dus nagemaakt op het schip:
[Afbeelding]
Vond ik wel een mooi verhaal.
Was ook nog een mevrouw (wat al een bijzonderheid op zich was, de demografie is toch erg richting witte oude mannen, sorry mensen) die legerdioramas maakte in oude blikken enzo. Vond ik erg creatief en mooi gemaakt.
Zelf gekocht: de Revell Star Wars Mandalorian N-1 Starfighter en de Tamiya Nissan Skyline 2000 GT-R.
Zoon heeft nog een Das Boot van Revell gekocht want โ€œcollectors itemโ€. Mooi hรจ, marketing ๐Ÿคฃ
Leuk om een keer meegemaakt te hebben, helaas dus niemand van hier tegengekomen.
Modellen waar een persoonlijke tintje aan zit vindt ik altijd het leukst, en dan vooral om het verhaal er achter te horen. Dat maakt een model toch wel heel speciaal. Ik heb ook wel iets met dit schip, zoals zoveel Nederlanders gingen er familieleden met de Willem Ruijs naar Australiรซ en zijn er ook familieleden teruggekomen uit Nederlands Oost-Indiรซ teruggekomen. Dat maakte het schip een symbool van verdriet en hoop. Verdriet na jaren van gevangenschap in een kamp in NOI, maar ook hoop op een nieuw en beter leven, ver weg van het koude en verwoeste Nederland.

Jaren later vertrokken een aantal van de NOI'ers weer omdat ze met de nek werden aangekeken door veel mensen in NL. En praten over je verleden kon ook niet "want zo erg als hier in Nederlandzal het niet geweest zijn"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Even wat highlights :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yakm8Kru7-VchVtPtnxs9GFff5g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oz8VfgamXHtj89BThG6WxRF2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/efhTGdRZ6hnTX0mtVdP4wL9Szmw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/n5mLMaUHSINcVwKfaq4pWLRC.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KfMNR3f4nMhoJCbJChO-NRDNLOI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kTgEjBzO8GmoK6tCOLXbY9vL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IefUZZjB8Hu-_tkA2Ct8wQ18NBQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vXUglYd72doeIV91HqSoVjA6.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6i6byU2Tf3x3CBKKDLjBSRR9ktw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T2uT4Z44zLs5l03uRtJklKba.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HoUnfrA4jgpaRc7xQEjmpZI92F8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TDHLETJIc0CazsDd107jDfm4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bl2lZyIQATfOPjyn_Gut22t14QM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r3nEgU3VS0XMCZujBIoxZSRT.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WikeYgpOTopoYcho77ugfkwlcSI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sTdMIrtfRDwc89EHqrjJ2tGg.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DUTewkFr0PplOYFOSpgelBmaGrQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tRRBSE5rOC2UEcFuKkpthfaJ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-VMBZJpnl7xj1U_oHw-6FKg-RYY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MSf0wVpHmlQql2nQtuC644x8.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pz6qxYzrm26HZlGZ9-f_HqG_FUo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/91BH0UgSht9nP8mhlrqMokMt.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdKqG_hSMz4kHVFORQyhIGrbKFE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gBSc4MIZ2qA4lPRgkYZDZkLA.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JcECDhbO_ZPq0xNzBP6TlEAagj4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9639TVXjvo4Ht1Bc1AX66nJs.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jFcqGUBNbpeDtgO4gqx0sa9XTCI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qi8TIpOfoHDLcPMse3opBkL5.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YwooO91jDvfV4rmpUutzfuh0XSo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ujAP3amViqdCeIb1zlf8t4G2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZSEGBCUZe4Rf2O5IzJwYgos75-Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LDYnbaqxttvivsJNSZnEwbXq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E9bSPvRbzmpkPBxSiIF5qdpq5I8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Upko6k7VmD0Vnztu2N6YtM9o.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgQ97geFP5iMKByx0aCdcYLl1wU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lflriS72AvFehsOexM6UxeZ5.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YIFZt7MCIox-c7MEnt6uRvv4F90=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Cc6z6GAQm9uxlldMyEdQq94e.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qMJsX_O3OQEUftV7e0dAWl_4cfY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MbXAJKHOOa9rDVt5Cbb4TZnR.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4QrE8FAhcn4K-l_vFRdo-Ch-eQk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HLB8fFt394uX6DOrkTI6pU6q.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-pt_jmvjj-kgBFgJhBTYgvD7M0g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sQx3qNyMNvsyxR1V7gvUCsuQ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHsShC77U_P01E3l9lY_89kl7Hk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NPtZL5h04zUr7znXugpIcdWq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBekTewFEgnEPvyIuTeJj-UtidU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/D72NnnSUGr2Vd6CSz8Kb4MVa.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1uF8pXsisxoLYRNKwxm7qQQZLyE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6xcBJGo2PJ7uzxoyhgKWMNy4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDujt1lVytLpbqusQqiMRdKnJRs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yz4BfriVoUNSx1h7VAqp0R8j.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uvg0tmw7CNLvO9cgo5NKoTf1UnE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PhBUYAP8ioa0SjOV2H001BVD.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WyJ1AQlEAdN-Lbn2jZh4qS5vqDM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aNgpYZsJsWtgiZ0uk5KN9IhE.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dG6NeYAu9zd2L8KJqLIDORDckTc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Eb6FDphfegC8mMrKEPBppvNq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2c9XPmtO1moAcHuc0hBZ23sQybw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MQumcPRoSl3LbTQ1oX4XhLrJ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QodAY4If60GlvOnM5nbq3hrdxBc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DkwWACAyuPJnP7GdicsfoSsQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renegade666
We kunnen nog wel even oefenen om op dat niveau te komen :P

Dat oefenen heb ik even gedaan met deze dame.
In combi met nieuwe H&S AB.
Al zit er het nodige kwast werk ook bij.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wKncLf9/20231126-155753.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/17Bsgxy/20231126-155759.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9NB5Ypf/20231126-155806.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Renegade666 op 26-11-2023 16:06 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:49

marapuru

db.

Zo, de BF109 is klaar. Leuk projectje geweest en goede tip van hier om daarmee te beginnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pf3LtID9CobALj74E48u4psTRL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Id9FiA6lbXJbaLM8bzTToa9E.jpg?f=fotoalbum_large

Nu langzaam aan beginnen met de Catalina (Hobby2000 72065). Ik heb nog wat vraagjes voordat ik ga starten.

- is er verschil tussen Contacta Liquid van Revell en โ€˜cementโ€™? Of is het hetzelfde en kan ik daar prima mee door?

- in de bouwtekening staan veel soorten verf die ik niet heb. Is er handig tooltje om gemakkelijk per model te bekijken wat soortgelijke kleuren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Cement is een generieke term voor lijm, welk merk bedoel je? Je moet lijm hebben die het plastic oplost.

Je kan deze site gebruiken voor conversie. Je moet dat per kleur opzoeken, dat gaat niet per model.

https://www.modelshade.com/paint-conversion-chart/

[ Voor 44% gewijzigd door Dr. Strangelove op 26-11-2023 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Ik ga een hobby2000 model maken, en daar stond als instructie bij dat sommige delen โ€˜do not cementโ€™ moeten worden.

Dus ik ging er vanuit dat er voor de rest wel een vorm van cement nodig is. Kan dat goed met die Revell Contacta Liquid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ja dat is gewone modelbouwlijm.

โ€˜Do not glueโ€™ staat meestal bij onderdelen die kunnen bewegen zoals propellers. Zelf lijm ik altijd alles vast omdat ik niet, zoals mijn zoontje, door de kamer meer ren met mijn model boven mijn hoofd terwijl ik โ€˜brrrrrrrrrrโ€™ en โ€˜vroaaaaaarโ€™ geluiden maak :P (nou ja, bijna nooit).

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 26-11-2023 23:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Was met mijn broer op de beurs in Houten. Vond het wel weer leuk en gezellig. Prijzen vielen tegen. Veel tegen gewone bedragen maar het is "fijn" om alles te zien en te kunnen vasthouden. Leuke stuff voor mijn komende 2 dioramas gekocht. @Elve1984 nog even gesproken bij de IPMS stands. Leuk om het gezicht bij de tag te zien.
Lid geworden van RegioZuid en een AT-ST gekocht voor 27 euro. Een van de dealers had een mooie RFM Tiger 1 met 15 euro korting liggen maar toen ik hem wilde kopen was de prijs 5 euro hoger dus maar overgeslagen. Wel verliefd geworden op hun nieuwe T1 met cut away parts. Die over paar weken eens ophalen in Hoornโ€ฆ net zo duur als op de beurs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aqtz9eMw8Oh2H0iKHbuOCxuE0wg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PzX2sDySh2GlwN2tCL8sNDMO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENl-i3eHUF5X3d0hbsPxziucKao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AQPhiZwQwAvCbhM2PfKa9wsW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/as_1YEbuf9309BvqDU-8HWEDxdI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4TUUam4D9vPfwCzEqMF7ZFDS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
Ootje70 schreef op zondag 26 november 2023 @ 23:06:
Was met mijn broer op de beurs in Houten. Vond het wel weer leuk en gezellig. Prijzen vielen tegen. Veel tegen gewone bedragen en het is fijn om alles te zien en kunnen vasthouden. Leuke stuff voor mijn komende 2 dioramas. Elve/@Renegade666 nog gesproken. Leuk om gezicht bij de tag te zien. Lid geworden van RegioZuid en een AT-ST gekocht voor 27 euro. Een van de dealers had een mooie RFM Tiger 1 met 15 euro korting maar toen ik hem wilde kopen was de prijs euro hoger dus maar overgeslagen. Wel verliefd geworden op hun nieuwe T1 met cut away parts. Die over paar weken eens ophalen in Hoornโ€ฆ

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Knap dat je mij daar gesproken hebt, zal mijn kloon geweest zijn, ik was er niet๐Ÿ™ˆ๐Ÿคฃ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Ootje70 schreef op zondag 26 november 2023 @ 23:06:
Een van de dealers had een mooie RFM Tiger 1 met 15 euro korting maar toen ik hem wilde kopen was de prijs euro hoger dus maar overgeslagen. Wel verliefd geworden op hun nieuwe T1 met cut away parts. Die over paar weken eens ophalen in Hoornโ€ฆ
Zeker mooie kits van RFM. Wel zijn hun tiger 1 kits een van hun eerste uitgaven en ook al past alles prima en is het detail meer dan prima, zijn hun tracks nogal een dingetje waarbij je al die guide horns (N3 in het plaatje, twee per track, dus 2x2x96 :)) er zelf nog aan moet lijmen en bij het minste of geringste ook weer afbreken. Maar goed, er is altijd nog de optie om aftermarket tracks te kopen 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/baSyhxZV_CZqCBqgEXUE1_VGGTM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MT2wYWHPGUtxqhsTtdd1b40Z.png?f=user_large

Jammer dat deze beurs voor mij te ver weg was (en ik kon sowieso al niet :(), stond aan de foto's te zien zoveel mooi spul! Vooral die crash diorama's zijn prachtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Renegade666 schreef op zondag 26 november 2023 @ 23:21:
[...]

Knap dat je mij daar gesproken hebt, zal mijn kloon geweest zijn, ik was er niet๐Ÿ™ˆ๐Ÿคฃ
Ik schrok al, ben ik jou nou ook al misgelopen op de beurs ๐Ÿ˜‚

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Renegade666 schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:05:
We kunnen nog wel even oefenen om op dat niveau te komen :P

Dat oefenen heb ik even gedaan met deze dame.
In combi met nieuwe H&S AB.
Al zit er het nodige kwast werk ook bij.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er cool uit. Welk model is dat?

Als ik een tip mag geven. Tenzij het de bedoeling is dat ze angstig of geschrokken kijkt, lijkt het er op dat de irissen iets te klein zijn. Bij gewoon kijken valt een deel van de iris weg onder de oogleden.
Zie:
https://www.google.com/se...Q_AUIBigB&biw=396&bih=743

Ik ben zelf al een poos met deze heer bezig.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/1142110068079341710/1170764999971577886/PhotoEditor_2023115162646397.jpg?ex=6575ea5f&is=6563755f&hm=40a74598f43b635734ab4b4fb5148fe1c1f8e578447b8afffa31ad6b47612927&

[ Voor 13% gewijzigd door Dwarlorf op 27-11-2023 08:43 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
Dwarlorf schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:37:
[...]

Ziet er cool uit. Welk model is dat?

Als ik een tip mag geven. Tenzij het de bedoeling is dat ze angstig of geschrokken kijkt, lijkt het er op dat de irissen iets te klein zijn. Bij gewoon kijken valt een deel van de iris weg onder de oogleden.
Zie:
https://www.google.com/se...Q_AUIBigB&biw=396&bih=743

Ik ben zelf al een poos met deze heer bezig.
[Afbeelding]
Het is dit model:
https://www.printables.com/model/31800-female-cyborg
Geprint in resin. Had hem eerst toen in FDM geprint, maarja was subpar. (

Qua ogen, ze kijkt wat stoned idd, maar wist ook niet precies hoe ik moest doen met gebrekkige kwasten.
Het zijn niet hele grote ogen, en dan wordt het mij weer te klein om het netjes te verven. Dus heb gedaan wat te doen was, om het maar niet te vernaggelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Renegade666 schreef op zondag 26 november 2023 @ 23:21:
[...]
Hahahaha, bedoelde @Elve1984 jij was er niet nee |:(. was niet helemaal goed gegaan met het taggen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ootje70 op 27-11-2023 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Invisible_man schreef op maandag 27 november 2023 @ 07:46:
[...]

Zeker mooie kits van RFM. Wel zijn hun tiger 1 kits een van hun eerste uitgaven en ook al past alles prima en is het detail meer dan prima, zijn hun tracks nogal een dingetje waarbij je al die guide horns (N3 in het plaatje, twee per track, dus 2x2x96 :)) er zelf nog aan moet lijmen en bij het minste of geringste ook weer afbreken. Maar goed, er is altijd nog de optie om aftermarket tracks te kopen 8)
[Afbeelding]

Jammer dat deze beurs voor mij te ver weg was (en ik kon sowieso al niet :(), stond aan de foto's te zien zoveel mooi spul! Vooral die crash diorama's zijn prachtig.
Die kit met de cut-aways is een nieuwe tooling maar of het beter is met die tracks weet ik niet >:) Ik heb nog een Sherman van ze liggen in de stash, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Neophyte_NL schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 21:40:
Uiteindelijk vrij laat toch richting de ESM afgereisd. Paar kiekjes van de builds bij de wedstrijd die ik mooi/inspirerend vond. Ik had wel het idee dat sommige modellen bij de wedstrijd al weggehaald waren.

Ik was al een paar jaar niet meer geweest, maar zag toch wel veel bekende handelaren. Qua prijzen weinig echte dealtjes, uiteindelijk alleen een 1/72 HEMTT van Modelcollect gescoord (voor op de stapel 8)).
Wij kwamen er te laat achter dat de wedstrijdbuilds achter een grijze afscheiding stonden. Vorig jaar was het in de kleinere zaal waar nu de IPMS stands stonden. Hoorde daar veel mensen over klagen. Jammer want ik had graag ook nog gekeken. Genoeg andere dingen te zien en bij te praten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elve1984
Was een erg leuke en gezellige beurs afgelopen zaterdag. Heb dit weekend eigenlijk niet meer hier op het forum gezeten, jammer dat ik het idee van een Meet up niet eerder meegekregen had anders was ik zeker even handje komen schudden/bak koffie komen doen. Ben @Ootje70 en zijn broer wel nog tegen gekomen bij onze Regio stand. Leuk om kennis te maken!

Weet niet of er animo is anders zouden we keer een meet up kunnen doen ergens, of bij iemand thuis of een zaaltje of zo iets afhuren waar we zelf wat spul mee naar toe nemen om elkaar te laten zien onder het genot van een bak koffie of zo.

Heb mezelf ingehouden deze beurs en met lege handen naar huis gegaan.
Spectre Wolf schreef op zondag 26 november 2023 @ 09:06:
[...]
Heb hem gisteren gezien op de beurs. In het echt zag hij er nog beter uit ๐Ÿ™‚
Thanks, altijd leuk om compliment te krijgen.
Dr. Strangelove schreef op zondag 26 november 2023 @ 09:27:
Inderdaad helaas niemand van het forum ontmoet, @page404 en ik hadden helaas de timing net niet goed en @Elve1984 was net zelf een rondje aan het lopen toen we zijn Zero kwamen bewonderen :)
Jammer dat ik je net gemist had!
Die komt me bekend voor ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Invisible_man
Elve1984 schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:29:
Weet niet of er animo is anders zouden we keer een meet up kunnen doen ergens, of bij iemand thuis of een zaaltje of zo iets afhuren waar we zelf wat spul mee naar toe nemen om elkaar te laten zien onder het genot van een bak koffie of zo.
Goed idee!

In april hadden we al een kleine meet up in de vorm van een airbrush cursus bij ASA in Almere en daar hadden we ook al het idee om dat nog eens een vervolg te geven met hun sessie met wat meer gevorderde technieken die hun ook bieden. Maar een zaaltje te huren of bij iemand thuis is ook een goed idee! Kunnen we ook wat meer van ons eigen werk laten zien inderdaad, of wellicht ook in de vorm van een kleine swapmeet voor kits die je toch nooit meer gaat te bouwen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

๐ŸŒป๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ฆ

Invisible_man schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:48:
[...]

Goed idee!

In april hadden we al een kleine meet up in de vorm van een airbrush cursus bij ASA in Almere en daar hadden we ook al het idee om dat nog eens een vervolg te geven met hun sessie met wat meer gevorderde technieken die hun ook bieden. Maar een zaaltje te huren of bij iemand thuis is ook een goed idee! Kunnen we ook wat meer van ons eigen werk laten zien inderdaad, of wellicht ook in de vorm van een kleine swapmeet voor kits die je toch nooit meer gaat te bouwen 8)
Voor een swapmeet heb ik wel een grotere auto nodig :+ Ik heb nu al te veel kits staan die ik waarschijnlijk nooit zal gaan bouwen.. Een paar jaar geleden had ik al wat zitten uitzoeken en een berg kits verkocht. Maar op de een of andere manier komen er altijd wel weer wat kitjes bij.. :P

Maar gewoon ergens een zaaltje huren of thuis lijkt mij ook wel leuk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik wil mijn huis wel aanbieden, grote woonkamer waar we wel wat kwijt kunnen. Maar Assen is denk ik wat te ver uit de loop voor sommigen.

Zaaltje huren meer in het midden des lands is ook prima.

De kleine man was zondagochtend al klaar met zijn Skyline. Papa heeft geholpen met de stickers recht plakken. Ik moet zeggen voor een snap kit vind ik het een heel aardig resultaat geven, maar ik ben dan ook geen autobouwer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ms300ujfmX-s2K5KKgeYw0GMvfY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SsxHPpnJTFIJHH8ksgWEFHIS.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CsGpiTZnesXkq7nJs7hj_gM6G-k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gGflbXkOy79CFpCxP0XE2X7r.jpg?f=user_large

[ Voor 63% gewijzigd door Dr. Strangelove op 28-11-2023 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 08:44:
Ik wil mijn huis wel aanbieden, grote woonkamer waar we wel wat kwijt kunnen. Maar Assen is denk ik wat te ver uit de loop voor sommigen.

Zaaltje huren meer in het midden des lands is ook prima.

De kleine man was zondagochtend al klaar met zijn Skyline. Papa heeft geholpen met de stickers recht plakken. Ik moet zeggen voor een snap kit vind ik het een heel aardig resultaat geven, maar ik ben dan ook geen autobouwer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Hoe oud is jouw kleine man als ik vragen mag? Ik heb er een van 5 jaar rondlopen die papa graag een keer wil meehelpen. Zo'n snapkit is dan mogelijk een mooie ingang naar modelbouw maar weet niet helemaal of dit ook al iets is voor zijn leeftijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Ik heb laatst met mijn neefje van 4,5 een Lego tractor gebouwd en hoewel dat prima ging (boekje lezen, onderdeel zoeken, aandacht er bij houden), was het qua motoriek nog wat grof. Voor Lego prima met stevige blokjes die vaak maar op รฉรฉn manier geplaatst kunnen worden door de nopjes, maar voor modelbouw nog niet fijn genoeg, beetje afhankelijk van de fijnheid van een snap kit. Maar aan de andere kant, mijn ouders hadden mij juist vroeger naar modelbouw gepushed juist om de fijne motoriek te trainen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
Invisible_man schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:15:
Ik heb laatst met mijn neefje van 4,5 een Lego tractor gebouwd en hoewel dat prima ging (boekje lezen, onderdeel zoeken, aandacht er bij houden), was het qua motoriek nog wat grof. Voor Lego prima met stevige blokjes die vaak maar op รฉรฉn manier geplaatst kunnen worden door de nopjes, maar voor modelbouw nog niet fijn genoeg, beetje afhankelijk van de fijnheid van een snap kit. Maar aan de andere kant, mijn ouders hadden mij juist vroeger naar modelbouw gepushed juist om de fijne motoriek te trainen :X
Hij is super creatief. Als we soms zien wat voor tekeningen hij maakt dan staan we er echt versteld van dat dit door een mannetje van 5 jaar is gemaakt. Ook vind hij freubelen en hobbien met mama erg leuk maar zijn motoriek heeft nog wel wat verbetering nodig. Lego lukt wel... soort van maar daar heeft hij dan echt nog wel hulp bij nodig. :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
Dan ook maar direct wat updates van mijn kant. Ik reageer de laatste tijd wat minder maar lees altijd wel stiekem mee. :) Voor de rest bouw ik lekker op mijn gemakje door. Zo'n 2 a 3 modellen per jaar vind ik voldoende.

Onderstaande modellen heb ik de afgelopen maanden afgerond:

Tamiya Subaru Impreza WRC 2001 (zonder decals)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i1UAQzxZIS3VBabvnfqf5LPHLGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3gk08ugFVjJv8MQJ9R1Gmpux.jpg?f=fotoalbum_large

Tamiya Toyota GR Supra in matte storm grey metallic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iSe3geSOz1tiMDG3wwzOYdhDkZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RIDoeXnGCZoPn9QIxcLLwx4b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
alarma2nd schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:46:
Dan ook maar direct wat updates van mijn kant. Ik reageer de laatste tijd wat minder maar lees altijd wel stiekem mee. :) Voor de rest bouw ik lekker op mijn gemakje door. Zo'n 2 a 3 modellen per jaar vind ik voldoende.

Onderstaande modellen heb ik de afgelopen maanden afgerond:

Tamiya Subaru Impreza WRC 2001 (zonder decals)
[Afbeelding]

Tamiya Toyota GR Supra
[Afbeelding]
Mooi! Vooral hoe het licht reflecteert geeft veel realisme!

Hoe maak je overigens die foto's, gebruik je iets van een softbox ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
Invisible_man schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:50:
[...]

Mooi! Vooral hoe het licht reflecteert geeft veel realisme!

Hoe maak je overigens die foto's, gebruik je iets van een softbox ofzo?
Met zo'n fotobox van een paar tientjes. Ik gebruik dan alleen niet de ledlampjes die er standaard bijzitten maar een bureaulamp die ik er dan boven zet om zo een mooie overgang te krijgen met een iets wat donkere achtergrond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

๐ŸŒป๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ฆ

Ik weet niet waar iedereen woont zelf woon ik in Soest. Maar ik heb absoluut geen ruimte om een stel mensen te ontvangen. Daarom heb ik al even zitten kijken naar een zaaltje hier in de buurt want lekker centraal en goed bereikbaar vanuit het hele land. Mijn eerste hit was dit: https://www.cultureelcentrumderank.nl/, dat kost 95 euro voor 4 uur. Dat is denk ik wel iets te duur voor +/- 10 mensen..

En ik zag dat de IPMS afdeling Utrecht tegenwoordig in het dorpshuis in Westbroek zit: https://hetdorpshuiswestbroek.nl/

Westbroek ligt net boven Utrecht, dus dat is op zich ook nog wel goed te bereiken

[ Voor 4% gewijzigd door _Eend_ op 28-11-2023 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

_Eend_ schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:37:
Ik weet niet waar iedereen woont zelf woon ik in Soest.

En ik zag dat de IPMS afdeling Utrecht tegenwoordig in het dorpshuis in Westbroek zit: https://hetdorpshuiswestbroek.nl/

Westbroek ligt net boven Utrecht, dus dat is op zich ook nog wel goed te bereiken
Ik heb ook geen ruimte, woon in Zeeland (dus absoluut niet centraal ;) ) maar reis graag naar het midden van het land voor een meet-up. Ik zal eens kijken of ik in Maarssen van een bedrijfsruimte gebruik kan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Ik weet dat net als ik er ook de nodige mensen uit het Noorden komen, dus dan is omgeving Utrecht inderdaad wel een goede keus. Gezien de animo die we hadden met de airbrushcursus afgelopen jaar, zullen we denk ik aan hooguit een man of tien moeten denken, dus dan moet een ruimte ook niet meer dan iets van โ‚ฌ100,- gaan kosten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Laatst online: 29-05 20:08

skoozie

SCSI

Je kan inderdaad kijken naar dorps-/buurthuizen. VMWH / IPMS Haarlemmermeer zit ook in een buurthuis.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Een tientje de man is toch wel te doen? Ik vind dit prima prijzen. Gros van de kosten zullen toch benzine zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
alarma2nd schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:09:
[...]

Ziet er goed uit! Hoe oud is jouw kleine man als ik vragen mag? Ik heb er een van 5 jaar rondlopen die papa graag een keer wil meehelpen. Zo'n snapkit is dan mogelijk een mooie ingang naar modelbouw maar weet niet helemaal of dit ook al iets is voor zijn leeftijd.
Hij is net acht. Heeft al wel vaker wat gebouwd, ook dozen die wel met lijm in elkaar gaan maar dan wel met meer hulp van papa. Deze kit kon hij grotendeels alleen in elkaar krijgen. Ik heb ook een gewone auto kit voor hem gekocht nu en daar zal hij wel meer moeite mee hebben; hij gaat niet zo goed om met tegenslag en raakt snel gefrustreerd als het niet lekker gaat.

Deze snap kits zijn ideaal daarom. Je kan niet echt iets verknoeien omdat je niet hoeft te lijmen en ze leren er wel van om netjes braampjes af te knippen en voorzichtig te passen. Prijs is wel een dingetje vind ik; deze was 16 euro wat dan uiteindelijk ruim een uur bouwplezier oplevert. Maar je hebt daarna natuurlijk ook een leuk model. Ik denk dat ik nog iets vergelijkbaars voor hem ga zoeken voor Sinterklaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 28-11-2023 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:03:
[...]

Hij is net acht. Heeft al wel vaker wat gebouwd, ook dozen die wel met lijm in elkaar gaan maar dan wel met meer hulp van papa. Deze kit kon hij grotendeels alleen in elkaar krijgen. Ik heb ook een gewone auto kit voor hem gekocht nu en daar zal hij wel meer moeite mee hebben; hij gaat niet zo goed om met tegenslag en raakt snel gefrustreerd als het niet lekker gaat.

Deze snap kits zijn ideaal daarom. Je kan niet echt iets verknoeien omdat je niet hoeft te lijmen en ze leren er wel van om netjes braampjes af te knippen en voorzichtig te passen. Prijs is wel een dingetje vind ik; deze was 16 euro wat dan uiteindelijk ruim een uur bouwplezier oplevert. Maar je hebt daarna natuurlijk ook een leuk model. Ik denk dat ik nog iets vergelijkbaars voor hem ga zoeken voor Sinterklaas.
Thanks! Ben bang dat het dan nog iets te vroeg is. Het snel gefrustreerd raken is heel herkenbaar hahaha.

Wat een meeting betreft... โ‚ฌ10,- is voor mij zeker acceptabel. Had een tijdje terug ook al eens gekeken om lid te worden IPMS (Zuid-West Nederland) maar heb niet het idee dat die heel erg actief zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elve1984
Ik kom uit de omgeving Den Bosch, voor mij is tientje ook acceptabel, omgeving Utrecht is denk ik wel mooi centraal denk ik.
alarma2nd schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:16:
[...]

Thanks! Ben bang dat het dan nog iets te vroeg is. Het snel gefrustreerd raken is heel herkenbaar hahaha.

Wat een meeting betreft... โ‚ฌ10,- is voor mij zeker acceptabel. Had een tijdje terug ook al eens gekeken om lid te worden IPMS (Zuid-West Nederland) maar heb niet het idee dat die heel erg actief zijn.
Ik dacht dat de regio zuidwest elke maand wel keer bij elkaar komt op Vliegveld Seppe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre Wolf
Een meeting zou ik ook wel leuk vinden. 10 euro is voor mij geen probleem. Kom ook uit het Noorden en eventueel samen rijden zou ook nog kunnen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Spectre Wolf schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:36:
Een meeting zou ik ook wel leuk vinden. 10 euro is voor mij geen probleem. Kom ook uit het Noorden en eventueel samen rijden zou ook nog kunnen.
Idem. Zou ik wel graag met iemand mee willen rijden (heb geen rijbewijs) vanuit het noorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
Elve1984 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:32:
Ik kom uit de omgeving Den Bosch, voor mij is tientje ook acceptabel, omgeving Utrecht is denk ik wel mooi centraal denk ik.

[...]

Ik dacht dat de regio zuidwest elke maand wel keer bij elkaar komt op Vliegveld Seppe.
Zie het nu ook inderdaad. Dan houden ze de verslagen gewoon niet bij. Laatste verslag is uit 2012. ๐Ÿ˜‚

Misschien binnenkort maar eens een kijkje nemen. Kan ik mooi op de fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik wil best mensen meenemen op weg vanuit Assen. Afhankelijk van woonplaats oppikken / afzetten thuis of station Assen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
alarma2nd schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:45:
[...]

Zie het nu ook inderdaad. Dan houden ze de verslagen gewoon niet bij. Laatste verslag is uit 2012. ๐Ÿ˜‚

Misschien binnenkort maar eens een kijkje nemen. Kan ik mooi op de fiets.
Anders even mailtje sturen naar de regio coordinator, die kan je de planning waarschijnlijk beter vertellen als ik ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• smitae
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 21:35
Kleine update, zoals jullie weten design en print ik mijn eigen modellen. Meeste in 1/100 (15mm wargaming)
Ik heb altijd al een probleem gehad met afwerken, dus voor nu wat plaatjes van de vers geprinte modellenโ€ฆ

Vorige weekend een Landing Craft Mechanised Mk3 tekenwerk klaar en de eerste testprints gemaakt. Voor wargaming heb ik de romp in PLA geprint en de details in Resin. Dit is dus een waterlijn model anders is het model niet handig voor wargaming.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tr7GrM691BBpqKqY-0YaymojHNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HhFWAFF48zjInRaaOdBv7tOO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fYyr7XEBHj883IJXqhhr4D0AN6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8w6ebj56iIhp1Lg6LAhV6gpG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6rp13nEcApb3fvioBIU1cAfwZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EILLq7C5sxMeL69pmG740m8Z.jpg?f=fotoalbum_large

En vanmorgen de Resin printer aangezet en een volledige model geprint, dat gaat mijn showmodel worden. Past mooi naast mijn marine schepen in 1/100. Grootste Resin print ooit voor mij :-) 8 uur printen. Paste maar net in de printer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hS5ko2yWX-ewyllqx5Ov_Z2_2OU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cAABBv4pLVwTaVj3S6i97gcE.jpg?f=fotoalbum_large

Ben nog bezig met een Landing Craft Assault (LCA), daar moet ik alleen nog de klep maken, de rest is klaar, die is ook weer voor wargaming en ik ga er weer 1 volledige in resin printen voor een eigen showmodel. 2 types, nog ff kijken welke het showmodel gaat worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oasfiPDsFxT4K2rTrpqygBlI8ag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K2rI1FVjFB7QzW50W7jaaPwv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-Oxfc7sK-2i6wDSc58jlMQ2QtA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VL5ATLJgdsB3r8XI83K4Y85g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXQdqjzZM0ZIVHdjF7lDQceUewI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZJT87jgIP6o2iBPR3i13NKJ7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

marapuru schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:14:
Zo, de BF109 is klaar. Leuk projectje geweest en goede tip van hier om daarmee te beginnen.
[Afbeelding]

Nu langzaam aan beginnen met de Catalina (Hobby2000 72065). Ik heb nog wat vraagjes voordat ik ga starten.
Is dit de Tamiya 1/72? Die heb ik afgelopen week van de โ€œshelf of doomโ€ gered en ook afgerond. Niet helemaal volgens spec en met een beetje fantasiekleuren, maar was wel een leuke om te doen. Zal wat fotoโ€™s maken en plaatsen als er meer licht is.
Ben benieuwd naar je Catalina project!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:00:
Een tientje de man is toch wel te doen? Ik vind dit prima prijzen. Gros van de kosten zullen toch benzine zijn :P
Als het 20โ‚ฌ wordt lig ik er ook nog niet wakker van, maar ik respecteer ieders budget :)
Lijkt me leuk, ik haak graag aan.
Ik weet nog een leuke ruimte in Leidsche Rijn maar die vragen wel 250โ‚ฌ per dag. Is misschien wat te gortig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Als het in Leidsche Rijn is krijg ik een maat van me ook nog wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

page404 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 21:32:
[...]

Is dit de Tamiya 1/72? Die heb ik afgelopen week van de โ€œshelf of doomโ€ gered en ook afgerond. Niet helemaal volgens spec en met een beetje fantasiekleuren, maar was wel een leuke om te doen. Zal wat fotoโ€™s maken en plaatsen als er meer licht is.
Ben benieuwd naar je Catalina project!
Nee, die BF109 is 'gewoon' een Revell. Deze.

Die Catalina is deze

Ik kon trouwens ook niet de juiste kleuren vinden voor die Cat, dus ben uiteindelijk maar met wat andere kleuren aan de slag gegaan. Merk ook dat dat wel belangrijk is om een beetje de vaart erin te houden. Anders ben ik weken bezig met bepalen van en wachten op de juiste verfjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Spectre Wolf schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:36:
Ik zal dan ook proberen te komen en ergens in het midden van het land is prima, betaal ook graag mee en zo rond een tientje is dan goed, als er koffie of lunch bij is nog wel meer....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
marapuru schreef op woensdag 29 november 2023 @ 08:38:
[...]

Nee, die BF109 is 'gewoon' een Revell. Deze.

Die Catalina is deze

Ik kon trouwens ook niet de juiste kleuren vinden voor die Cat, dus ben uiteindelijk maar met wat andere kleuren aan de slag gegaan. Merk ook dat dat wel belangrijk is om een beetje de vaart erin te houden. Anders ben ik weken bezig met bepalen van en wachten op de juiste verfjes. :+
Heel verstandige aanpak. Zorg dat je nooit een shelf of doom creeรซrt :P Bovendien is niks zo'n mijnenveld als WWII vliegtuigkleuren, je kan heel lang volhouden dat er geen hard bewijs is dat jouw kleurkeuze niet goed is ;)

Net weer een hele discussie gelezen over RLM83 en of dat nou bruin, violet, groen of blauw was. Echt fantastisch, de kerel die dit aanslingerde deed dit op basis van een naar hij claimed origineel recept voor de kleur dat hij ergens gevonden heeft. En toen ging hij de extra mile: Hij heeft die ingrediรซnten verzameld en het nagemaakt :P

Uitkomst? Donkerblauw, wat niemand ooit gebruikt heeft voor RLM83 :) Als dat klopt zijn zowat alle modellen van post-1944 Duitse toestellen fout... you can imagine the shit storm >:)
Ootje70 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:05:
[...]

Ik zal dan ook proberen te komen en ergens in het midden van het land is prima, betaal ook graag mee en zo rond een tientje is dan goed, als er koffie of lunch bij is nog wel meer....
Als we gewoon een paar zakken broodjes scoren bij de supermarkt en wat beleg en iemand neemt een senseo mee dan kan je die kosten ook lekker laag houden. Zaterdag op de ESM โ‚ฌ6,50 voor een klein broodje brie :X Mijn zoontje had een gevulde koek voor โ‚ฌ3,25, daar koop ik er 6 voor bij de Lidl.

[ Voor 40% gewijzigd door Dr. Strangelove op 29-11-2023 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Deze week weer eens aan de slag gegaan. Het is wel een dramatische batch met kits dit, ik zag dat ik op het oog niks verder ben dan toen ik dit zooitje ongeregeld ruim een half jaar terug op de foto zette.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eesbo2_kr0vRyyswdO55PyAKWAE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xbDVyBXE72Zjq3ZsBeSEGghI.jpg?f=fotoalbum_large

Ze zitten nu ook allemaal in de fase van 'afmaken en niet teveel over nadenken', op de C-V na (commissie). De GNAT is zo'n beetje spuitklaar, de Spirit of St. Louis moet een nieuwe laag primer en die A5M... drama kit. Paneellijnen zijn een zooitje dus met inkrassen veel fouten gemaakt. Vullen, krassen, vullen, krassen...

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Spectre Wolf
Zal ook eens wat werk van mijzelf posten. Lees veel mee maar reageer amper.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whbk6hMxvnQQ71Aqq0GVgsnqINk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WuVtTM6fetrIuBd97sVcnTIv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rnSvfjzlZEdpzwWMVZ0P7ASyeLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cef7HWppRv9Oe5b8kGtNnBwQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Vj7mq2oiczDEAbGkWhvUbgTVhc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wpGgHKRVKs5HIYCc9V2iI7cu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2fO2KNlt6RKuU9CiU5Ic4nNm-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/82kVN8FHFfY3u1adzqADoDcg.jpg?f=fotoalbum_large

Een recente afgeronde Airfix 1/72 Spitfire Mk.1 en Eduard Zero in 1/48.

iRacing Profiel

• Elve1984
Mooi resultaat, welke verf/kleur heb je gebruikt voor de verf?

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Spectre Wolf schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:12:
Dat ziet er strak uit hoor, jeetje, mooi gedaan, subtiele weathering ook. Leuk diorama/vignet ook. Straks zelf mijn eerste figuurtjes verven (1/20)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spectre Wolf
Elve1984 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:29:
Mooi resultaat, welke verf/kleur heb je gebruikt voor de verf?
Bedankt! Ik heb Tamiya XF-76 gebruikt op een zwarte primer (Mr. Surfacer 1500) met XF-1 pre-shading.
Ootje70 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:52:
[...]

Dat ziet er strak uit hoor, jeetje, mooi gedaan, subtiele weathering ook. Leuk diorama/vignet ook. Straks zelf mijn eerste figuurtjes verven (1/20)
Ook bedankt! Weathering doe ik nog niet echt. Behalve een subtiele panelline wash. Het lastige van weathering vind ik altijd dat als ik er aan begin ik geen idee heb wat ik aan het doen ben waardoor ik uiteindelijk niet tevreden ben. Voorlopig probeer ik zo netjes mogelijk te bouwen en te airbrushen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Spectre Wolf schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:12:
Zal ook eens wat werk van mijzelf posten. Lees veel mee maar reageer amper.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wow heel gaaf! Is die ondergrond waar de zero op staat een standaard iets? Of zelf custom gebouwd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7CIY_PzMN268jjgcDcDECAOFG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XAbPlMM16E9qHMBlgrPWosza.jpg?f=fotoalbum_large

Hier wat voortgang op de Catalina. Aardig gepuzzel soms om de juiste dingen op de juiste plek te houden met lijmen. Maar ben er intussen achter dat een aantal seconden goed vasthouden helpt :)

Binnenkort de twee delen aan elkaar zetten en dan aan de vleugels beginnen!

Overigens zie je nu echt goed waarom die dingen ook wel vliegboten werden genoemd. Het is net een submarine :)

[ Voor 7% gewijzigd door marapuru op 02-12-2023 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spectre Wolf
De ondergrond voor de Zero komt van de Action. Origineel is het een houten ondergrond voor decoratie. Als je hem omdraait zit er een inkeping in zodat de decoratie blijft liggen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

marapuru schreef op woensdag 29 november 2023 @ 08:38:
Dr. Strangelove schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:16:
Heel verstandige aanpak. Zorg dat je nooit een shelf of doom creeรซrt :P Bovendien is niks zo'n mijnenveld als WWII vliegtuigkleuren, je kan heel lang volhouden dat er geen hard bewijs is dat jouw kleurkeuze niet goed is ;)
meh :) afgezien van Duits spul na 1943 is het redelijk duidelijk gestructureerd allemaal.
Deze website heeft een redelijk goeie opsomming van verschillende schema's en kleuren.
http://www.theworldwars.net/resources/

Je Catalina heeft volgens de box-art wit & Extra Dark Sea Grey, die laatste komt aardig overeen met het donker grijs wat je ook op een F-15E ziet - mocht je die ooit eens willen doen.

@Dr. Strangelove : grappig om te zien dat er nog zoveel belangstelling is voor de Matchbox Wellesley, heb er ook een gevonden @ ESM.
Ik denk dat ik de mijne als prototype ga bouwen overigens, met wat scratchbuilt aanpassingen - of misschien wel 3D printed als ik Fusion 360 onder de knie kan krijgen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Zag er eentje voor 17,50 liggen, bijna gekocht. Vijf minuten later voor 4,50, wel zonder doos maar die knip ik toch op als ik de kit bouw. Bewaar altijd wel de box art.

Veel van die Matchbox kits zijn populair. Ze hebben meestal goede pasvorm en interessante opties. Detail is minimaal maar het bouwt wel lekker snel.

[ Voor 31% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-12-2023 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Van het weekend verder gewerkt aan de P47-M van Revell. Veel gesputter en onregelmatige airflow met mijn Infinity, bleek de naaldpunt krom te zijn. De naald gelukkig wel weer recht gekregen. Helaas wat spetters op de romp maar al met al niet ontevreden. Nu de licht-blauwe kleur er op en de rode ring op de cowl. Zit chipping fluid onder dus dan kan ik รฉn de combi van blauw met bare-metal voor het eerst zien en lekker gaan wheateren. Helaas zijn een deel van de lopen en de antenne onderweg ergens gesneuveld. Eens kijken hoe ik ze kan 'scratchbuilden'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2yV5evfFSWfVLGEOaIpQ1LyX_cA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j6KnfQuzf0dXAGiw2HhdfDRJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Ootje70 schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:38:
Van het weekend verder gewerkt aan de P47-M van Revell. Veel gesputter en onregelmatige airflow met mijn Infinity, bleek de naaldpunt krom te zijn. De naald gelukkig wel weer recht gekregen. Helaas wat spetters op de romp maar al met al niet ontevreden. Nu de licht-blauwe kleur er op en de rode ring op de cowl. Zit chipping fluit onder dus dan kan ik รฉn de combi van blauw met bare-metal voor het eerst zien en lekker gaan wheateren. Helaas zijn een deel van de lopen en de antenne onderweg ergens gesneuveld. Eens kijken hoe ik ze kan 'scratchbuilden'.

[Afbeelding]
Hou wel rekening mee dan chippen fliud maar beperkt werkbaar blijft. Dus niet te lang mee wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Renegade666 schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:43:
[...]
Hou wel rekening mee dan chippen fliud maar beperkt werkbaar blijft. Dus niet te lang mee wachten
Goede tip, zal de lichte kleur er vanavond op zetten, dan kan ik gaan chippen. Wist niet dat het maar tijdelijk geactiveerd kon worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Lopen, antennes en pitot buizen kan je het beste standaard vervangen door tubing van Albion Alloys. Veel steviger, perfect rond zonder mould lines en hol wat een enorme boost in realisme oplevert. En in veel diameters te krijgen zodat je ook nog eens onderscheid kan maken tussen een .303 proppeschieter op een Hurricane en een 30mm kanon op een Me-262 (ruwweg een factor 4 verschil, zelfs in 1/72 is dat zichtbaar) :)

[ Voor 36% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-12-2023 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
Ootje70 schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:48:
[...]

Goede tip, zal de lichte kleur er vanavond op zetten, dan kan ik gaan chippen. Wist niet dat het maar tijdelijk geactiveerd kon worden.
Heb wel 2 flesjes staan, maar nog nooit gebruikt :P

Maar zie laatste reactie:
https://forum.largescalep...ping-medium-working-time/

Had het toeval ooit ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Ootje70 schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:48:
[...]

Sterker nog, het werkt het beste als je het direct na het spuiten doet wanneer de verf net niet meer nat is, dus afhankelijk van de soort verf al na vijf minuten na het spuiten :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

๐ŸŒป๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ฆ

Da's gelijk het voordeel van Vallejo, je kunt het zelfs dagen na het spuiten nog weg vegen :+

[ Voor 1% gewijzigd door _Eend_ op 04-12-2023 12:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Invisible_man
_Eend_ schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:45:
Da's gelijk het voordeel van Vallejo, je kunt het zelfs dagan na het spuiten nog weg vegen :+
Ja klopt, maar daarvoor heb je geeneens chipping fluid nodig zo makkelijk laat dat los _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Dr. Strangelove schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:10:
Lopen, antennes en pitot buizen kan je het beste standaard vervangen door tubing van Albion Alloys. Veel steviger, perfect rond zonder mould lines en hol wat een enorme boost in realisme oplevert. En in veel diameters te krijgen zodat je ook nog eens onderscheid kan maken tussen een .303 proppeschieter op een Hurricane en een 30mm kanon op een Me-262 (ruwweg een factor 4 verschil, zelfs in 1/72 is dat zichtbaar) :)
Als alternatief heeft een beetje bouwmarkt ook diverse messing, koper en/of aluminium buizen en vierkante buizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Niet in die diameters. Of je moet 1/8 bouwen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Ik heb het 2 weken geleden al gespoten op de baremetal laag. Net geprobeerd en het gaat er met wat moeite nog prima af... wat langer laten intrekken. De blauwe verf is gelukkig maar Revell die ik er voor gekocht had lang geleden... Is toch altijd leuk om te doen dat chippen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Dr. Strangelove schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:10:
Thanks voor de tip, ga gelijk kijken wat ik nodig heb, ook voor andere sets wel een mooie oplossing! Dit 1/72 spul van Revell is zo krankzinnig breekbaar en het is molded dus ook niet te voorkomen dat het een keer gebeurt. Ik zat voor de antenne te denken aan een stuk uitgetrokken sprue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Besefte me net dat ik al tubing van hen heb liggen wat ik gebruik voor leidingwerk bij motormodellen... 0,3 en dat is hun dunste... dus dat wordt knippen, knijpen en boren :*)

[ Voor 53% gewijzigd door Ootje70 op 04-12-2023 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Sommige winkels hebben het ook liggen, Interhobby in Nijmegen bijvoorbeeld. Geen idee of dat in je buurt is natuurlijk.

Ze hebben ook slide setjes, die zijn ook handig. 0,3 / 0,5 / 0,7 bijvoorbeeld, voor pitots echt perfect.

Sprue is voor antennes ook prima natuurlijk. Als je een antennedraad vast moet maken is het echt wel nice als je wat extra rigiditeit hebt alleen.

Pagina: 1 ... 68 ... 77 Laatste