Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Nee, het was vooral Revell Aqua en een paar druppels Vallejo om dichter bij de gezochte kleur te komen. Ik denk niet dat dat het probleem was.Renegade666 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 09:14:
[...]
Wit is prima. Maar is het rood ook van verschillende types? Want dan snap ik het![]()
Zou gewoon 1 rood pakken.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Dan zal meevallen idd. Maar je gebruiker een AB toch?
Je zou dan gewoon meerdere laagjes moeten doen. Rood denk nooit in 1x.
Indien met kwast, eigenlijk het zelfde verhaal.
Ondergrond lichtjes geschuurd? want als ik de foto's zo zie, denk ik dat de ondergrond erg glad is.
[ Voor 20% gewijzigd door Renegade666 op 22-08-2022 10:17 ]
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
2 projecten afgerond:
:strip_exif()/f/image/ZsupmaMjoEPJdZs2dLS8B6j6.jpg?f=fotoalbum_medium)
En Ripley van Alien:
:strip_exif()/f/image/N2T6rm6Awh6pllsV6hEHHBFh.jpg?f=fotoalbum_medium)
Pro tip. Koop witte acryl inkt ipv witte verf. Dekt als een malle en goed voor airbrushen én kwasten. Ik heb deze: https://www.vanbeekart.nl...kt-kleur-011-white/69902/
Verder nog op stapel (ik wacht nog op de gehele print):
:strip_exif()/f/image/OvbrBIRVSdsQBu32ZP1il8Z4.jpg?f=fotoalbum_medium)
Deze dame: https://www.casculpts.art/product-page/bite-the-bullet
Als ik het goed onthouden heb iets van 26 cm hoog. De torso is ongeveer een groot als een vuist.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Links T.VIIIw en rechts de C.VIIw. Moet nog wel wat gaan proberen met het glas in voor de T.VIIIw, of ik print dat met clear Resin, of ik ga eens kijken of ik dat kan vacuum vormen of zo.
En maak 4 verschillende versies van de cockpit, schuifraam open/dicht en MG-koepel open/dicht. Losse delen maken poging gedaan, maar dat is bijna niet te doen.
Motoren kunnen met of zonder bescherm kap en ook 2 verschillende versies propellers, dus het model kan zowel als NL, UK (RAF 320 versie) of Duitse versie uitgewerkt worden.
De T.VIIIw moet ik ook nog in 1/144 printen, dat is voor volgende week.
Tekenen, test printen en bouwen van de Fokker T.VIIIw was wat meer werk dan gedacht. Maar wel erg tevreden meer. Paint job start als ik de goede kleuren binnen heb.
:strip_exif()/f/image/eMiQzc1dnh3VmcTiGhoNOWmL.jpg?f=fotoalbum_large)
En paar details van de T.VIIIw.
:strip_exif()/f/image/e11w5gQj5w4mEgIID4iXP4ae.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ttEJjWW5q6DK2svUaRQMC6mE.jpg?f=fotoalbum_large)
Airbrush idd. Schuren had ik beter kunnen doen. Ik neem aan met 1600 of 2000 papier of zo?Renegade666 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:16:
@page404
Dan zal meevallen idd. Maar je gebruiker een AB toch?
Je zou dan gewoon meerdere laagjes moeten doen. Rood denk nooit in 1x.
Indien met kwast, eigenlijk het zelfde verhaal.
Ondergrond lichtjes geschuurd? want als ik de foto's zo zie, denk ik dat de ondergrond erg glad is.
@Invisible_man ik heb vaker Vallejo en Revell gemengd, eigenlijk nog niets geks gezien. Maar het kan altijd een keer misgaan natuurlijk:)
Ik heb overigens de roestige tank met een blanke lak van Hammerite behandeld. Is wel glanzende lak geworden maar het resultaat bevalt me wel. Nog steeds roestig maar hij geeft niet meer af.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m1rRj0xUDLxAAMMedKbVDBg7.jpg?f=user_large)
U vraagt, wij draaienDwarlorf schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:56:
Er mag wel wat leven in deze toko.
Eén projectje afgerond (het is nog vakantietijd immers), een M4A3E8 Sherman (1/35 RFM kit):
:strip_exif()/f/image/QwgFZ4RNwTMZYGqA5qg4Eqja.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ez0LHdftXZgRVJJPnLSiPNRz.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo als zo vaak geven de foto's een wat vertekend beeld, zo komt het pigmentpoeder op de foto veel sterker naar voren dan in het echt. Ik heb bij dit model voor de weathering geprobeerd het een lekker dusty look te geven. Omdat alles daarbij onder een laag pigmentpoeder komt, heb ik de shading daaronder wat sterker gemaakt zodat daar nog wat van over blijft en ben wel tevreden over dat resultaat. Zo heb ik met sepia kleur olieverf (donkerbruinige kleur) randen van panelen geaccentueerd. Het lastige met pigmentpoeder is altijd dat wanneer je het aanbrengt en het nog wat nat is, het lang zo sterk niet oogt dan wanneer het uitgedroogd is, maar je kan altijd achteraf met een kwast nog wat wegvegen.
Ondertussen nog een andere shelfqueen opgegraven, de 1/35 M1070 heavy transport. Ik twijfel of de rust chipping (haarlak methode) op de onderste helft niet wat te sterk is?
:strip_exif()/f/image/P9olc5lgXFk1BpmscoFjHqVr.jpg?f=fotoalbum_large)
De ene verf van een range is de andere niet en het gebruikte pigment verschilt per kleur. Het kan dus zomaar zijn dat deze lichte kleuren dus wel een probleem hebben waardoor ze niet lekker mixen.[b]page404 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:20:
@Invisible_man ik heb vaker Vallejo en Revell gemengd, eigenlijk nog niets geks gezien. Maar het kan altijd een keer misgaan natuurlijk:)

[ Voor 4% gewijzigd door Sjoewe op 29-08-2022 08:56 ]
Op de tank misschien wat te groot. De rest lijkt wel in verhouding.Invisible_man schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 15:47:
[...]
Ondertussen nog een andere shelfqueen opgegraven, de 1/35 M1070 heavy transport. Ik twijfel of de rust chipping (haarlak methode) op de onderste helft niet wat te sterk is?
[Afbeelding]
Ben trouwens ook met een sherman bezig die ik al ooit olive drab had geverfd.
:strip_exif()/f/image/Am4F8zUDGyYJUdLFmAAPc1pD.jpg?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 43% gewijzigd door Dwarlorf op 29-08-2022 16:05 ]
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Ja dat het op de tank wat te groot is ben ik wel met je eens, maar dat is ook het lastige met die haarlak methode dat er een bepaalde mate van randomness inzit waar op sommige plekken de verf heel moeilijk loslaat en je met tandenstokkers aan het schrapen bent en op andere plekken je er maar met je kwast naar hoeft te wijzen en het laat al los. Ook heb je maar beperkt de tijd en ik heb het hele onderstel in sessie gedaan waardoor op het laatst het al een stuk moeilijker losliet.Dwarlorf schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:53:
[...]
Op de tank misschien wat te groot. De rest lijkt wel in verhouding.
Moet nu de trailer nog afmaken, maar zie daar een beetje tegenop omdat dat een stuk saaier is dan de trekker. Maar zit er aan te denken om die dan in de Nato woodland scheme te spuiten (zwart/groen/bruin) voor de variatie. Die combinatie zal je in het echt niet zo snel tegenkomen omdat op een gegeven moment alles overgespoten is naar woestijnkleuren, maar maakt het wel wat interessanter. Voor op de trailer heb ik nog een Abrams tank (waar die vrachtwagencombinatie ook oorspronkelijk voor ontworpen is), maar zit er ook aan te denken om deze er op te zetten
Leuk! White wash verf is ook altijd een lekkere basis voor weathering en omdat het allemaal in het veld aangebracht werd hoeft het ook allemaal niet zo strak
Kan je het niet met verf weer wat bijwerken?Invisible_man schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:34:
[...]
Ja dat het op de tank wat te groot is ben ik wel met je eens, maar dat is ook het lastige met die haarlak methode dat er een bepaalde mate van randomness inzit waar op sommige plekken de verf heel moeilijk loslaat en je met tandenstokkers aan het schrapen bent en op andere plekken je er maar met je kwast naar hoeft te wijzen en het laat al los. Ook heb je maar beperkt de tijd en ik heb het hele onderstel in sessie gedaan waardoor op het laatst het al een stuk moeilijker losliet.
Ik zou het wel kunnen doen zoals je het in het echt ook zou doen, net even een andere tint verf in een vierkantje er overheen gespotenDwarlorf schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:25:
[...]
Kan je het niet met verf weer wat bijwerken?
Ik zal ook weer wat leven in de toko houdenDwarlorf schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:56:
Er mag wel wat leven in deze toko.
Een WIP vraagje.
Heeft er iemand ervaring/tips voor het toepassen van filters?
Voor de afwisseling van de vliegtuigen heb ik maar eens een tank erbij gepakt. Ik ben zelf niet tevreden met hoe de camouflage er tot nu toe uitziet. Met name de kleur (Nato)groen is te licht geworden. Ik vermoed mogelijk doordat ik de kleur teveel heb verdund of ik had een wat donkerdere primer moeten gebruiken.

Ik was plan om een filter toe te passen om het contrast tussen de kleuren wat meer bij elkaar te brengen. Ik heb alleen nog nooit eerder een filter toegepast/nodig gehad. Ik heb hier diverse Vallejo washes staan die ik hier volgensmij prima voor kan gebruiken.. Ik had dit in mijn hoofd:

Tot slot ik lees wisselende tips op het internet over het toepassen van een filter.. de één doet het met de airbrush de ander met een kwast..
Kortom:
- Zouden jullie een filter in deze situatie toepassen en zo ja wat voor kleur?
- Wat zou de voorkeur hebben, de filter met een airbrush of een kwast toepassen?

Ik ben in februari begonnen aan de Mig-31..maar ik kreeg een beetje een soort van rare nasmaak toen ik met enige regelmaat Mig-31's(inmiddels met andere stickers) in het nieuws bleef zien.

Wat betreft de Mig, ik begrijp het gevoel, dat zou ik ook hebben. Maar ik zou me daar niet al te druk over maken. Je kunt er nog wat leuks van maken door er bijvoorbeeld Oekraïense luchftafweer bij te zetten. Tegenwoordig is het niet heel moeilijk meer om die systemen te vinden, aangezien ze heel wat NAVO spul hebben gekregen. Een Gepard/Pruttel bijvoorbeeld
Pics or it didn't happen.Invisible_man schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:34:
[...]
Ik zou het wel kunnen doen zoals je het in het echt ook zou doen, net even een andere tint verf in een vierkantje er overheen gespoten
Wat voor look ga je voor? Gezien het woestijn camo scheme meer voor woestijnstof dan iets in de Nederlandse klei?Viper-xfx schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 05:18:
[...]
Een WIP vraagje.
Heeft er iemand ervaring/tips voor het toepassen van filters?
Maar afgezien van de kleur (meer gele zandkleur of meer grijze kleikleur
Je zegt dat je het nato green te licht vind, maar moet dat geen nato black zijn? Het linkerplaatje is het schema wat jij wilt toch? Het rechter is het Nato woodland schema wat de Nederlandse Leopards 2 altijd hadden en daar is de zandkleur voor nato green vervangen. In dat geval zou ik er nog eens met Nato black overheen gaan.

Niet helemaal wat ik in gedachte had (een andere kleur ipv een andere tint had wat meer visuele impact gehad als roest patch), maar het geeft zo toch wat extra detail. Wat roest streaking op de niet gepatchte oppervlaktes zal het verschil nog wat groter maken.
Ook even geëxperimenteerd op de klinknagels op de zijkant van de cabine voor welke pinwash het goed zou doen en donkerbruin doet het goed zo naast de roest tinten.
:strip_exif()/f/image/OMHQTWI8tNc9n9c5KmLzXgAW.jpg?f=fotoalbum_large)
Het gaat om het rechter schema, het lijkt er helemaal nog niet op doordat het groen op de foto bijna beige lijkt nu. Wellicht dat de lamp ook een vertekend beeld geeft i.c.m. de niet echt geweldige camera van mijn telefoon.Invisible_man schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 07:41:
[...]
Wat voor look ga je voor? Gezien het woestijn camo scheme meer voor woestijnstof dan iets in de Nederlandse klei?
Maar afgezien van de kleur (meer gele zandkleur of meer grijze kleikleur) is iets wat altijd goed werkt om op de onderste helft met de airbrush met sterk verdunde verf (wat voor verf maakt niet zoveel uit, bij voorkeur waar je het model ook mee gespoten hebt) een dun laagje buff kleur (beige achtig) te geven. Dat brengt de diverse kleuren al een heel eind bij elkaar.
Je zegt dat je het nato green te licht vind, maar moet dat geen nato black zijn? Het linkerplaatje is het schema wat jij wilt toch? Het rechter is het Nato woodland schema wat de Nederlandse Leopards 2 altijd hadden en daar is de zandkleur voor nato green vervangen. In dat geval zou ik er nog eens met Nato black overheen gaan.
[Afbeelding]
Maar een sterk verdunde Nato black zou de kleuren voor het rechter schema wat meer bij elkaar moeten brengen? Ik gok dat de tank in zijn geheel dan wat donkerder wordt, wat opzich niet verkeerd is aangezien alle kleuren nog te licht zijn.
Ah, dan snap ik wat je bedoelt met het niet dekken van het groen, op de foto lijkt het meer op het linker woestijn schema dus dacht dat je daarvoor ging ipv het rechterViper-xfx schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 07:18:
[...]
Het gaat om het rechter schema, het lijkt er helemaal nog niet op doordat het groen op de foto bijna beige lijkt nu. Wellicht dat de lamp ook een vertekend beeld geeft i.c.m. de niet echt geweldige camera van mijn telefoon.
Maar een sterk verdunde Nato black zou de kleuren voor het rechter schema wat meer bij elkaar moeten brengen? Ik gok dat de tank in zijn geheel dan wat donkerder wordt, wat opzich niet verkeerd is aangezien alle kleuren nog te licht zijn.
Dit ga je dan ook niet met een filter ofzo rechttrekken, die werken veel subtieler. De enigste optie is dan om het over te spuiten. Welk merk verf gebruik je? Ik weet dat de nato green van tamiya (XF67) bijvoorbeeld altijd prima dekt. Het komt bij diverse andere merken wel voor dat specifiek het groen slecht dekt. Daarom gebruik ik voor armor bijvoorbeeld zelden mrp vanwege het groen.
Geen probleem, dat geeft alleen maar aan hoe groot het 'probleem' isInvisible_man schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 07:32:
[...]
Ah, dan snap ik wat je bedoelt met het niet dekken van het groen, op de foto lijkt het meer op het linker woestijn schema dus dacht dat je daarvoor ging ipv het rechter, my bad, vergeet dan wat ik schreef over nato black.
Dit ga je dan ook niet met een filter ofzo rechttrekken, die werken veel subtieler. De enigste optie is dan om het over te spuiten. Welk merk verf gebruik je? Ik weet dat de nato green van tamiya (XF67) bijvoorbeeld altijd prima dekt. Het komt bij diverse andere merken wel voor dat specifiek het groen slecht dekt. Daarom gebruik ik voor armor bijvoorbeeld zelden mrp vanwege het groen.
Kunt merken dat dit wat een nieuwere kit was van revell. past allemaal prima.
Had alleen soms toch even gewild dat ik het even had afgeplakt en ge ABet, maar soms wint luiheid het wel eens..
In echt is het meer oranje dan rood!

Daarvoor had ik deze witte porsche van revell af. Was gewoon een waardeloze kit, en paste dus totaal niet. Naast het feit dat het wat vreemde proporties had. Zo zijn de banden/wielen wat te groot. Stickers waren soms te groot, bv die carrera stickers waren gewoon een cm te lang
Ergste is nog, ik heb nog 1 liggen, iets andere versie, dus laat ik eerst nog wel even liggen.

Ben nu eerst even wat antiek aan het opknappen.
Ben begonnen om de leclerc even wat mooier te maken, eerst even in het zwart gezet, daarna met camo aan de slag.

Deze duitser zal kleine touchup krijgen, spiegels er weer aan (die zijn in de laatste 15 jaar wel tig x geplakt
Alleen weet iemand welk ding dit is? ik ben het vergeten namelijk.

En heb nog de challenger en merkava liggen. Deze krijgen ook een nieuwe kleur (nu helemaal niet geverft). Alleen even kijken dat ik wat decals kan vinden voor een fatsoenlijke prijs... zitten gelukkig niet veel op, dus vind het niet zo spannend als er niet op komen. idem met de Leclarc.

Barbara krijg alleen even een afstof buurt

Daarna ligt mijn Wrecker klaar om mee te beginnen

Is dat de Revell kit van dat ding? Bij de introductie van dat ding bij de KL liet de projectleider van het Boxer-project vol trots een Revell kitje zien ervan. Hij had hem zelf ook in elkaar gezet dacht ik.
Thnx_Eend_ schreef op zondag 4 september 2022 @ 11:32:
Die Duitser is een Boxer
Is dat de Revell kit van dat ding? Bij de introductie van dat ding bij de KL liet de projectleider van het Boxer-project vol trots een Revell kitje zien ervan. Hij had hem zelf ook in elkaar gezet dacht ik.
Even wat camo gedaan, vind het niet tegen vallen. Moet alleen even nieuwe naald voor de .2 hebben ivm scheve naald. maar die zijn nergens leverbaar. dus maar nieuwe AB gekocht voor 20 euro eerst met .2 naald (had een fengda, en nu weer)
Al met al nog best geluk. figuren even snel en simpel gedaan. Staat iets mooier zo in de kast.

Lampen waren nog afgeplakt op de foto, nu niet meer
[ Voor 4% gewijzigd door Renegade666 op 08-09-2022 20:27 ]
Nice, freehand gespoten?Renegade666 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:25:
Mijn Leclerc is ook weer klaar.
Even wat camo gedaan, vind het niet tegen vallen. Moet alleen even nieuwe naald voor de .2 hebben ivm scheve naald. maar die zijn nergens leverbaar. dus maar nieuwe AB gekocht voor 20 euro eerst met .2 naald (had een fengda, en nu weer)
Al met al nog best geluk. figuren even snel en simpel gedaan. Staat iets mooier zo in de kast.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lampen waren nog afgeplakt op de foto, nu niet meer
Jups.
Ik wou blue tec gebruiken. Maar wat ik heb is rotzooi. Is hard en plakt niet. Dus kan er geen zak mee. Dus dan maar lekker free willy😇
Daarna met iets te verdund/natte matte clear, dus vloeiende mooi in elkaar. Meer geluk dan wijsheid😅
[ Voor 24% gewijzigd door Renegade666 op 08-09-2022 21:02 ]

[ Voor 11% gewijzigd door Dwarlorf op 11-09-2022 11:50 ]
Wou er wat moeilijk uit, dus zette wat meer kracht en toen was het poef. Bovenkant er af en 90% uit het flesje...
Alles er onder. Gereedschap, kleding, stoel.
Gelukkig geen laquer, dat droogt te snel en krijg je er niet goed meer af. Dit is met water gelukkig er af te krijgen.
Lekkre bende iig😅
Ik heb diverse chippings mediums wel geprobeerd en ook die van Vallejo wel, maar uiteindelijk blijft de meest goedkope haarlak gewoon het beste werkenDwarlorf schreef op zondag 11 september 2022 @ 10:48:
Weer even een oudje van stal gehaald en meteen Vallejo chipping medium uitgeprobeerd. Leek fout te gaan vooral omdat het vallejo verf verdunnen voor de airbrush weer eens een drama was. De bedoeling was een mooie egale coat maar dat ging fout. Gelukkig bij dit model niet zo'n probleem want mag er toch wel verrot uit zien.
[Afbeelding]
Wel is het nadeel van Vallejo verf dat die altijd een beetje latex achtig is en altijd in velletjes loslaat in plaats van schilvers. Tamiya vind ik wat dat betreft nog het beste er voor werken, alleen daar moet je wel bij opschieten voordat het te hard is
Van die dropper bottles waar dat tuitje er wat los bij ingeschoven zit? Dat heb ik met Vallejo ook wel eens gehad ja. Maar hoogtepunt was een potje mr. surfacer primer, daar gaat de helft van 8 euroRenegade666 schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:16:
Weet je wat ook een bende maakt, ontploffende mig verf flesjes🤔😇😅
Wou er wat moeilijk uit, dus zette wat meer kracht en toen was het poef. Bovenkant er af en 90% uit het flesje...
Alles er onder. Gereedschap, kleding, stoel.
Gelukkig geen laquer, dat droogt te snel en krijg je er niet goed meer af. Dit is met water gelukkig er af te krijgen.
Lekkre bende iig😅
Idd, zo'n dropper flesje. Helaas was de verf te hardnekking, want het wou mijn korte broek niet meer uit na het wassen in de wasmachine
Maar de dag kon nog beter, had een nieuwe AB met 0.2 naald. Zou ik gisteren even testen, overal en nergens verf als ik spoot. Dus spul maar open gehaald, zat de naald in een krul.. Kun je er niks mee. DUs daar ook weer achteraan.
Wij hebben een mannetje rondlopen die vorige week 4 is geworden. Mijn hobbykamer grenst direct aan zijn slaapkamer. Ik wacht meestal met bouwen totdat hij echt slaapt en dat gaat prima. Hij wordt nooit wakker van de compressor ofzo. Wel heb ik een betere spuitcabine gekocht om er zeker van te zijn dat die geuren niet via de overloop op zijn kamer terecht komen.Vos schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:32:
Ivm de geboorte van onze kleine (3.5 maand oud) al maanden niks gedaan aan modelbouw, mis het toch wel nuNu de warme dagen achter ons lijken te liggen binnenkort maar weer opstarten denk ik. Zal wel wat plannen worden met spuitsessies denk ik, lastig om zo uit een spuitsessie te stappen. Zijn er meer bouwers met kleine kinderen ?
Wil dat een beetje?
Of bedoel je meer dat wanneer de kleine om wat voor rede dan ook wakker wordt je halverwege een spuitsessie moet stoppen? In dat geval even goed afspraken maken met je partner.
De avond is inderdaad wel een optie, dan heb ik vanaf ongeveer 19:30/20:00 wel een blok dat ik wat kan doen. En indd goed afspreken met de vrouwalarma2nd schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:47:
[...]
Wij hebben een mannetje rondlopen die vorige week 4 is geworden. Mijn hobbykamer grenst direct aan zijn slaapkamer. Ik wacht meestal met bouwen totdat hij echt slaapt en dat gaat prima. Hij wordt nooit wakker van de compressor ofzo. Wel heb ik een betere spuitcabine gekocht om er zeker van te zijn dat die geuren niet via de overloop op zijn kamer terecht komen.
Of bedoel je meer dat wanneer de kleine om wat voor rede dan ook wakker wordt je halverwege een spuitsessie moet stoppen? In dat geval even goed afspraken maken met je partner.
De hobbyruimte is bij mij beneden in een soort van bijkeuken, dus gelukkig goed af te sluiten en te ventileren. Gebruik ook een spuitcabine die wel wat geluid maakt.
Ik durf niet te zeggen of ik dit al gezegd heb…Vos schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:32:
Ivm de geboorte van onze kleine (3.5 maand oud) al maanden niks gedaan aan modelbouw, mis het toch wel nuNu de warme dagen achter ons lijken te liggen binnenkort maar weer opstarten denk ik. Zal wel wat plannen worden met spuitsessies denk ik, lastig om zo uit een spuitsessie te stappen. Zijn er meer bouwers met kleine kinderen ?
Wil dat een beetje?
Maar alsnog gefeliciteerd!!!
Heel veel plezier samen.
Duitse 150cm FLAK zoeklicht en bijbehorende 24kW generator setup. Een 3 meter FuMG 63 Wurzberg Radar is bijna klaar voor eerste testprint.
Modellen hebben voldoende detail om gebruikt te kunnen worden tot 1/56 schaal als diorama kit. ALthans dat is het idee.
28 mm versie, met plastic-glas gemonteerd. Geprint door mede wargamer.
:strip_exif()/f/image/1RdVtzKlVW3eXOgE0hOEKRVX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BvPP4pKhPplD4ntoO1gbi9fT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JpxaTYuTyTJzTz7VjaJ7g8Un.jpg?f=fotoalbum_large)
15 mm versie, Plastic-glas nog niet gemonteerd. Erg klein en ook iets aangepast om het printbaar te houden. Trailers zijn nu dicht gemaakt, terwijl de 28 mm de trailer bestaat uit balken en buizen zoals het echte model.
:strip_exif()/f/image/K7niuDIu969LsA8anYWhS4cT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IGdXdj8P9kgG7k6le0DbFkt5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/87f1NMlwXlix1yFbYwfN2KYt.jpg?f=fotoalbum_large)
En 15mm testprint van de generator. Alle binnen details zitten erin, Mercedes 50 PK benzine-motor, generator, accu, etc.
:strip_exif()/f/image/PZZei0O6uVOw3kU61fkpXdJM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KH8nDeXBLMjOueMiKnlKxFDv.jpg?f=fotoalbum_large)
En als laatste, radar design work in progress. Moet alleen de mount en platform nog tekenen, de rest is klaar.
:strip_exif()/f/image/SU7yF7r3XI7b8lNGkKyhFA6W.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/u68MFdMLvbK5FbeeiK2ceFaa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KVuXMMgBhKQlrabNJISvVSH1.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/EKBGXobacJ7c8arnLbrzwELf.jpg?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 52% gewijzigd door Dwarlorf op 15-09-2022 11:31 ]
Ik heb er ook nog klein dioramaatje bijgemaakt. Hierbij wat foto's:

Voor de geïnteresseerd heb ik ook een bouwverslagje gepost op mijn site.
Recent nog de Revell Gloster Meteor afgemaakt.

Leuke kit maar merkbaar niet oorspronkelijk van Revell, er zijn vrij veel onderdelen die gewoon direct op elkaar gezet en vastgezet moeten worden zonder pins of dergelijke. Ook een paar lekker kleine decals voor wat extra uitdaging, en een beetje zelfbouw: de instructies vragen om zelf wat sprue op te rekken als onderdeel van het landingsgestel, maar ik heb gewoon de pins van een aantal weerstanden gebruikt die ik op overschot had. Net zo makkelijk en gegarandeerd overal dezelfde diameter.
De Jerrycans en ammocrates kwamen uit mijn sparebox. De rest van de stowage heb ik zelf gescratched met Greenstuff.Ootje70 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:12:
Heb je zelf nog gear toegevoegd of zaten die tassen etc erbij?
Fototje van de tank met stowage voordat ik alles geschilderd heb.

:strip_exif()/f/image/mumVryBNNRoJullU4i9gyWpN.jpg?f=fotoalbum_large)
De grootste uitdaging is nog wel om de verfkleur voor de rest van het plastic te laten matchen met die van de set, maar wel aardig gelukt dacht ik zo
Dit is trouwens wat ik aan het bouwen ben (1/48 kit van Great Wall Hobbies), heb voor de digitale camo ook al een maskset kunnen vinden voor het spuiten:

-| Hit it i would ! |-
Had ook gezien dat een firma hem in 1/72 ging uitbrengen.
Je blijft je wel afvragen of het echt is/was of mythe/urban legend.
Misschien over een jaar of 5 dat we het weten in Top Gun 3 ofzo ? Bijkt "Rooster" om ze'n pa of Maverick te eren "the ghost" te zijn
-| Hit it i would ! |-
Was toch al bekend dat het een mythe was. Die persoon was al neergeschoten, maar Oekraïne heeft het gebruikt als propaganda, en dat heeft aardig gewerkt.
De verf is pre-thinned (Number 5) en zou zo de airbrush ik moeten kunnen. Ook de druk verhogen gaf geen ander resultaat. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Het zit hem niet in de Airbrush zelf. Met een andere airbrush had ik precies hetzelfde.
Klinkt als vieze naald of de inhoud. Maar als het alleen gebeurd met die verf, misschien niet goed gemixt of toch niet dun genoegalarma2nd schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 21:11:
hmm ik heb iets vaags. Daarstraks wilde ik een paar onderdelen spuiten. Na een paar seconde stopte de airbrush steeds met verf spuiten. Als ik de trigger dan weer los liet en opnieuw naar achteren haalde dan kreeg ik weer een paar seconde verf. Ook wanneer ik hem verder naar achteren duwde kreeg ik weer even verf.
De verf is pre-thinned (Number 5) en zou zo de airbrush ik moeten kunnen. Ook de druk verhogen gaf geen ander resultaat. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Het zit hem niet in de Airbrush zelf. Met een andere airbrush had ik precies hetzelfde.
Klinkt een beetje als tip dry, welje verf gebruik je?alarma2nd schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 21:11:
hmm ik heb iets vaags. Daarstraks wilde ik een paar onderdelen spuiten. Na een paar seconde stopte de airbrush steeds met verf spuiten. Als ik de trigger dan weer los liet en opnieuw naar achteren haalde dan kreeg ik weer een paar seconde verf. Ook wanneer ik hem verder naar achteren duwde kreeg ik weer even verf.
Maar had dan eigenlijk verwacht dat ik wel splatters zou hebben maar ik zal het straks nog eens een keer proberenm
[ Voor 12% gewijzigd door alarma2nd op 18-09-2022 09:40 ]
Number 5 is het merk?alarma2nd schreef op zondag 18 september 2022 @ 09:39:
Number 5 verf.
Maar had dan eigenlijk verwacht dat ik wel splatters zou hebben maar ik zal het straks nog eens een keer proberenm
Maar afgezien daarvan, premixed betekend niet dat je de verf soms niet nog meer moet verdunnen. Vallejo pretendeert ook airbrush ready te zijn (met hun air serie in ieder geval), maar die moeten ook vaak genoeg nog wat meer verdunt worden wat weer afhankelijk kan zijn van met wat voor naald, luchtdruk en zelfs de luchtvochtigheid je spuit, dus altijd iets wat je on the fly net als je luchtdruk moet bijstellen naar wat je ziet en hoort.
Daarnaast heb je tip dry waar Vallejo ook erg gevoelig voor is. Dan droogt je verf al aan de punt van de naald waardoor het niet lekker meer wil doorspuiten. Met een hogere luchtdruk en zo nu en dan even vol open doorspuiten helpt dan, maar juist een hogere luchtdruk maakt ook dat het dan sneller droogt. De oplossing daarvoor is dan vaak meer verdunnen waardoor je je luchtdruk omlaag kan doen, maar afhankelijk van het soort verf kan je er ook een druppeltje retarder in mixen waardoor de verf wat trager droogt.
Welke luchtdruk spuit je?
En met alleen water in je ab, dat spuit wel gewoon goed? Anders zou het ook nog een probleem met de naaldpakking ofzo kunnen zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Invisible_man op 18-09-2022 10:02 ]
https://www.facebook.com/NumberFivePaints
Dat bedrijf is dankzij de naam echt moeilijk te vinden. Ik zou ook even contact opnemen met Number5, misschien hebben zij wat tips?
Ik zat ook al te googlen, maar gezien de meeste verfmerken wel een nummer vijf kleur hebben inderdaad moeilijk te vinden_Eend_ schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:18:
Number5 is idd een nieuwe fabrikant: https://automodeler.com/n...-a-new-paint-manufacturer
https://www.facebook.com/NumberFivePaints
Dat bedrijf is dankzij de naam echt moeilijk te vinden. Ik zou ook even contact opnemen met Number5, misschien hebben zij wat tips?
Maar ze verkopen zo te zien ook een thinner:
https://www.spotmodel.com/product_info.php?products_id=55523
Met water er andere soorten verf geen probleem. Ook niet met andere kleuren van Number5. Omdat ik het met beide airbrushes heb ga ik er vanuit dat het niet in de brush zit. In de een zit een 0.6 naald en in de andere een 0.4 naald. Ik ben van 0,8 tot 2 bar gegaan maar niets veranderde het resultaat. Misschien dat de metallic variant gewoon anders is en dat daar inderdaad iets van thinner voor nodig is. Ik zal ze eens een mail sturen.Invisible_man schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:00:
[...]
Number 5 is het merk?
Maar afgezien daarvan, premixed betekend niet dat je de verf soms niet nog meer moet verdunnen. Vallejo pretendeert ook airbrush ready te zijn (met hun air serie in ieder geval), maar die moeten ook vaak genoeg nog wat meer verdunt worden wat weer afhankelijk kan zijn van met wat voor naald, luchtdruk en zelfs de luchtvochtigheid je spuit, dus altijd iets wat je on the fly net als je luchtdruk moet bijstellen naar wat je ziet en hoort.
Daarnaast heb je tip dry waar Vallejo ook erg gevoelig voor is. Dan droogt je verf al aan de punt van de naald waardoor het niet lekker meer wil doorspuiten. Met een hogere luchtdruk en zo nu en dan even vol open doorspuiten helpt dan, maar juist een hogere luchtdruk maakt ook dat het dan sneller droogt. De oplossing daarvoor is dan vaak meer verdunnen waardoor je je luchtdruk omlaag kan doen, maar afhankelijk van het soort verf kan je er ook een druppeltje retarder in mixen waardoor de verf wat trager droogt.
Welke luchtdruk spuit je?
En met alleen water in je ab, dat spuit wel gewoon goed? Anders zou het ook nog een probleem met de naaldpakking ofzo kunnen zijn.
Overigens is het met een hoop geduld uiteindelijk wel gelukt.
:strip_exif()/f/image/sSNqytOq8tOAFOJnorgh4UJp.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat zou heel goed kunnen jaalarma2nd schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:33:
[...]
Met water er andere soorten verf geen probleem. Ook niet met andere kleuren van Number5. Omdat ik het met beide airbrushes heb ga ik er vanuit dat het niet in de brush zit. In de een zit een 0.6 naald en in de andere een 0.4 naald. Ik ben van 0,8 tot 2 bar gegaan maar niets veranderde het resultaat. Misschien dat de metallic variant gewoon anders is en dat daar inderdaad iets van thinner voor nodig is.
Ben benieuwd wat ze zeggen!Ik zal ze eens een mail sturen.
Ik ben afgelopen week toevallig net begonnen met de kit.Renegade666 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:10:
@Falcon10
Was toch al bekend dat het een mythe was. Die persoon was al neergeschoten, maar Oekraïne heeft het gebruikt als propaganda, en dat heeft aardig gewerkt.

In de bijgevoegde handleiding wordt ook niet bevestigd nog ontkend of de Ghost of Kyiv bestaat. Het is in ieder geval een mooi excuus om weer eens wat anders te maken dan iets uit het westen
Off topic:
De afgelopen 2 weken heb ik wat minder kunnen bouwen.. maar in het verlengde van de hobby heb ik nog wel wat moois kunnen meepakken

Ik zal iedereen een spam aan foto's besparen maar er stond teveel om op te noemen.
Dat klopt, goed gezien! Al zijn er denk ik niet veel vliegdekschepen in de wereld die je kan bezoeken en al helemaal niet met hoge flatgebouwen op de achtergrondElve1984 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:45:
Interpride Museum? Ben daar in 2014 ook geweest, erg interessant museum met zeer gave collectie aan vliegtuigen!
Yes dat klopt goed gezien
Oh die kende ik nog niet.. die gaat op het lijstje om ooit nog een keer te bezoeken thanks!
Dus wilde eens een poging doen met decal papier in combinatie met mijn inktjet printer. Nu zijn er 2 types watervast en niet watervast. De niet watervast versie moet je hoe dan ook aflakken, maar is veel dunnere begrijp ik. En dunner op 1/144 en 1/100 lijkt mij wel mooier. Dus wilde voor de niet watervast versie gaan. En die is natuurlijk uitverkocht…. Dus ik start toch maar met de watervaste versie.
Iemand ervaring met dit soort decal papier en inktjet printers?
[ Voor 3% gewijzigd door smitae op 23-09-2022 19:23 ]
Heb niet echt hands on ervaring helaas, maar een tijd geleden er wel eens ingedoken wat daar bij komt kijken. Naast of je papier voor laser of inkjet printers hebt, heb je ook nog een verschil tussen met transparante achtergrond of witte. Dit is natuurlijk omdat een huis tuin en keuken printer geen wit kan printen, dus als je wit in je decal wilt hebben moet je dus die met witte achtergrond hebben. Daarnaast heb je ook geen carrier film en moet je dus elke decal zelf helemaal uitsnijden.smitae schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:23:
Iemand ervaring met dit soort decal papier en inktjet printers?
Ik heb zelf overigens voor de grotere schalen (1/48, 1/32) ook Nederlandse decalsets met wat algemene stencils zoals roundels (of voor ouder die oranje driehoekjes) en met letters en nummers. Wellicht dat voor de wat kleinere schalen er ook zoiets is?
Maar oranje driehoeken is dan wel weer te printen.
Er zijn idd setjes voor 144, maar beetje erg aan de prijs. Anders toch een keer doorbijten en betalen.
https://m.facebook.com/pa...Drachten-160175271424111/
[ Voor 57% gewijzigd door Renegade666 op 23-09-2022 22:19 ]
:strip_exif()/f/image/2s96YFXgGP1ZobKcIQcqM5dz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bl9G7P2its2QfR0jnu4CPHwL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Cr4R7VaqL8bJIAqK3UHdNzSM.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de derde 'Z' die ik heb gebouwd. De vitrine wordt langzaam maar zeker gevuld.
:strip_exif()/f/image/MKivcmTlC0gPQJmNjDaJNHkb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/O4GBFFCeyjkFCvapnf0ng0oB.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas niet, Leek is me iets te ver rijdenRenegade666 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:19:
Ook medebouwers morgen naar leek?
https://m.facebook.com/pa...Drachten-160175271424111/
Nou, niks gemist😅_Eend_ schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:39:
[...]
Helaas niet, Leek is me iets te ver rijden

Ik zie dat ik niet de enige ben die zijn muzieklessenaar zo nu en dan voor de bouwhandleidingen gebruiktSmoke schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 20:41:
Afgelopen week mijn werkruimte maar eens een verdieping naar boven verplaatst, de originele ruimte wordt terug een slaapkamer:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is ook handig ja, de GWH kit waar ik nu mee bezig ben heeft deze heel handig samen met het sprue overzicht (wat met een stuk of twinig sprues wel zo makkelijk is) als een losse omslag van de handleiding gemaakt.page404 schreef op maandag 26 september 2022 @ 08:44:
Geen lessenaar hier. Heb wel vorige week de pagina met de kleurcodering voor de verf uit de handleiding gescheurd en op de muur voor me gehangen. Scheelt een hoop geblader. Had ik eerder moeten bedenken.
Doe ik ook altijd😁page404 schreef op maandag 26 september 2022 @ 08:44:
Geen lessenaar hier. Heb wel vorige week de pagina met de kleurcodering voor de verf uit de handleiding gescheurd en op de muur voor me gehangen. Scheelt een hoop geblader. Had ik eerder moeten bedenken.
En zet dan vaak de juiste kleur code er in van de verf die ik heb. Voornamelijk tamiya verf, maar niet alle kits zijn tamiya😅
En dan heb je merken als Revell die alleen maar uit hun beperkte eigen range kiezen en weliswaar wel een kleurnaam noemen, maar dan van een verfkleur uit eigen range die er het dichtste bij zit in plaats van de officiële naam of een FS of RAL nummer ofzo.
De groene 3mm bij de Kawei en de grijze 5mm bij de Kwantum.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YWPS5dM3Tcbe8KisBSTzStqI.jpg?f=user_large)
Nu nog een tube UHU POR lijm scoren en dan gaan we eens voorzichtig beginnen met het uitsnijden van de onderdelen voor de Chopper van Flugmodell
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
nvm
[ Voor 47% gewijzigd door Fraggert op 29-09-2022 11:58 ]
[ Voor 6% gewijzigd door _Eend_ op 29-09-2022 12:01 ]
het zijn attachements op een ander forum_Eend_ schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:01:
Misschien werkt het wel tussen [[URL=" "]Afbeelding[/URL]] tags?
Het is geen link eindigend op bijvoorbeeld .jpg
bijv: https://www.modelbouwforu...ab65-911fbb460489.262148/
[ Voor 11% gewijzigd door Fraggert op 29-09-2022 12:05 ]
“ Je hebt geen toestemming om media binnen dit album te bekijken”Fraggert schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:04:
[...]
het zijn attachements op een ander forum, dus ik denk niet dat ik die hier kan linken.
Het is geen link eindigend op bijvoorbeeld .jpg
bijv: https://www.modelbouwforu...ab65-911fbb460489.262148/
Misschien een instelling, misschien moet je aangemeld zijn.
Ja, je moet ingelogd zijn daar, ik zet de pics wel even hier in mijn album.streamnl schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:15:
[...]
“ Je hebt geen toestemming om media binnen dit album te bekijken”
Misschien een instelling, misschien moet je aangemeld zijn.
Het had mooi geweest als ik kon linken, dat scheelt opslag in mijn account hier
Ik heb een account daar.Fraggert schreef op donderdag 29 september 2022 @ 19:06:
[...]
Ja, je moet ingelogd zijn daar, ik zet de pics wel even hier in mijn album.
Het had mooi geweest als ik kon linken, dat scheelt opslag in mijn account hier
Al kom ik daar zelden
Dacht dat je het wilde testen of ”gasten” het konden zien.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SnKyGrfnDjgxrr03ouI9b6pw.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kgTr4i0ia0NTMdF1KirInrQ9.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zJ49v4GrNpK00QKLFZnnldfK.jpg?f=user_large)
Vanmiddag even langs RC-Planes hier in Barneveld voor een stukje 3mm balsa, 2 kleine servo's en een tube UHU Por.
We staan op de wachtlijst, ze bellen mij wanneer ze weer plaats hebben, maar ze gaven al aan dat ze vanwege Corona ze een flinke backlog hebben aan groepen.Ootje70 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:59:
Waar staan we trouwens met betrekking tot het idee om gezamenlijk een Airbrush workshop te gaan volgen in Almere? Ik weet niet of ze inmiddels plek hebben voor de beoogde groep van een man/vrouw of 13? Mij lijkt het nog erg leuk in ieder geval. Ik weet dus niet of er al een reactie is gekomen want dat zou rond september wellicht een optie zijn?
Oké, dezelfde status vooralsnog als voor de zomer. Dan wachten we netjes af :-) Thanks!Invisible_man schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:21:
[...]
We staan op de wachtlijst, ze bellen mij wanneer ze weer plaats hebben, maar ze gaven al aan dat ze vanwege Corona ze een flinke backlog hebben aan groepen.

De Meng kit heeft de nodige problemen zoals wing joints welke erg moeilijk weg te werken zijn en ram panels welke veel te grof zijn, dus ben benieuwd wat Tamiya met hun bekende kwaliteit er van gaan bakken.
Een andere nieuwe kit welke interessant is voor bouwers van Nederlands materieel is een 1/35 Apache van Takom welke blijkbaar heel veel detail gaat krijgen

Ondertussen mijn Oekraïense SU-27 (1/48) bijna zover dat ik hem in de primer kan zetten. Bij de GWH zat verder geen bewapening, dus had bij reskit UA een wapensetje besteld, samen met ressin uitlaten omdat die in plastic een beetje tegenvielen. Heeft twee weekjes geduurd voordat ik het binnen had, maar blijkbaar is de Oekraïense post nog steeds actief
Die apache zag deze week ook via een FB groep. Die komen beide bij mij op de plank
Ik had toevallig die Revel kit gekocht toen ik met die Hasagawa bezig was omdat ik specifieke Nederlandse decals nodig had die in niet in een decalset te krijgen waren en de Revel kit niet eens zoveel duurder was dan een gemiddelde decal set. Maar die was wat detail betreft inderdaad wat "simpel"Renegade666 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:51:
@Invisible_man
Die apache zag deze week ook via een FB groep. Die komen beide bij mij op de plankHeb er nu nog 1 staan van Revell, 1/48 volgens mij. Maar die is vroegerrr gemaakt, en is neit bepaald de mooiste, dus dan kan die weg, en 2 nieuwe er op
Maar grote kans dat Dutch Decal wel een set uitbrengt voor deze Takom kit.
[ Voor 3% gewijzigd door Aganim op 30-09-2022 11:54 ]
Heb nog een P2000 Houwitser (1/32) van Revell afgebouwd staan in de primer maar die bewaar ik voor de workshop airbrushing :-) Die staat al een poosje op mijn shelf-of-doom. Heb veel zin om te starten met een onlangs gekochte Machinen Krieger "Schwarzerhund" maar zal eerst de andere gebouwde kits eens afwerken.
[ Voor 3% gewijzigd door Ootje70 op 30-09-2022 11:57 ]
@Ootje70 Een workshop kitje moet ik ook nog gaan bouwen.. Goed dat je me er (onbewust) aan herinnerd
Zij hebben ook een leuke airbrush workshop blijkt maar die is maar een halve dag.
Mocht je ooit zuidelijker komen, in Prinsenbeek zit https://www.robimodelbouw.nl wel VEUL kits staan en vaak goedkoper dan elders. Nog zuidelijker heb in Antwerpen een zaak met ENORM veel kits en materialen: https://www.modelbouw-baillien.be (heb ik al eens links van opgenomen)
[ Voor 32% gewijzigd door Ootje70 op 30-09-2022 15:15 ]

Extra details aanbrengen om het meer kloppen te krijgen met het tijdperk van de baan (1985-2000)

Ik heb altijd het probleem dat ik nooit goed weet of ik alle delen los moet verven of het model zoveel mogelijk moet afbouwen en dan gaan verven. Dus ben beetje aan het experimenteren met LCI type 1 en 2 om te kijken wat het beste gaat werken. Dit zijn wargaming modellen, dus moeten er goed uitzien, maar hoeft niet perfect te zijn…. Kan bijna niet geloven dat ik dit zeg…
In elk geval nu alles losse delen zoveel mogelijk in de verf zetten en het is wachten op een partij UK Camouflage airbrush verf kleuren voor ik met de romp kan beginnen.
Maar ik moet nu ff snelheid maken, heb nog een verfqueue staan van dikke 80 Duitse WW2 pantser voertuigen, 4 stuks landing craft, alles in 1/100.
Stuk of 50 NL, KNIL en MLD vliegtuigen. De vliegtuigen deels in 1/144(wargaming) en 1/100 (Showmodellen voor bij/op mijn WW2 KM schepen)
:strip_exif()/f/image/5V26zBxahwV0Oyp3Ytwi7BYY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p7MK10nsLC7fZLBmZ2bfCG9D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/n9zLgXFnkXWvGLhJjeegsuoq.jpg?f=fotoalbum_large)