Het grote modelbouw topic! Zelf bouw, Die-casts, treinen etc

Pagina: 1 ... 52 ... 78 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 16:14
Wat is jullie ervaring met Vallejo Varnish in de airbrush? Ik heb nu de normale gloss varnish en de metal varnish gebruikt. (Niet de polyurethaan) en ik word er geen vrienden mee. Ik gebruik Vallejo's eigen thinner en flow improver.

In de airbrush droogt het in de cup aan de wand op tot een rubberachtige substantie. Je trekt het als losse velletjes uit je airbrush cup. Met schoonmaken ook gewoon ruk. Na 4 dagen wachten voelt het nog steeds niet als een harde laklaag aan. Het voelt 'tacky' maar is het niet. Heb panel lining gedaan en opgeschoond met aansteker vloeistof, maar dit reageert weer op de varnish. Wordt er plakkerig van. Vind het zonde van de flesjes, maar ik denk dat ik het maar niet meer ga gebruiken....

Ik gebruik het op Gundam modellen, dus deze worden geposeerd en gehanteerd. Dus een goede harde duurzame laklaag is wel nodig. Gouden tip? behalve Tamiya of MrHobby clears?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:06
JipJapGoedje schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:55:
Wat is jullie ervaring met Vallejo Varnish in de airbrush? Ik heb nu de normale gloss varnish en de metal varnish gebruikt. (Niet de polyurethaan) en ik word er geen vrienden mee. Ik gebruik Vallejo's eigen thinner en flow improver.

In de airbrush droogt het in de cup aan de wand op tot een rubberachtige substantie. Je trekt het als losse velletjes uit je airbrush cup. Met schoonmaken ook gewoon ruk. Na 4 dagen wachten voelt het nog steeds niet als een harde laklaag aan. Het voelt 'tacky' maar is het niet. Heb panel lining gedaan en opgeschoond met aansteker vloeistof, maar dit reageert weer op de varnish. Wordt er plakkerig van. Vind het zonde van de flesjes, maar ik denk dat ik het maar niet meer ga gebruiken....

Ik gebruik het op Gundam modellen, dus deze worden geposeerd en gehanteerd. Dus een goede harde duurzame laklaag is wel nodig.
Als het na een paar dagen nog tacky aanvoelt, heb je het te dik gespoten. In het verleden er wel mee gespoten en dat ging gewoon goed, ik verdunde het altijd met gewoon water.
Gouden tip? behalve Tamiya of MrHobby clears?
Ik gebruik juist die :) maar die van VMS zijn ook niet onaardig en kan je zonder verdunnen meteen spuiten met de airbrush. Maar ook daarbij moet je niet te dik willen spuiten.

Maar mijn favoriet voor gloss coats is toch altijd nog mr. hobby gx100 verdund met leveling thinner.

[ Voor 3% gewijzigd door Invisible_man op 12-07-2022 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 08:55

Ootje70

Work hard, model harder

Ik heb goede ervaringen met Revell Matt en Glossy vernis. Ik heb ook de acrylic van Vallejo geadviseerd gekregen maar nog niet gebruikt.

[ Voor 40% gewijzigd door Ootje70 op 12-07-2022 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Laatst online: 10:54

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Ootje70 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:04:
Ik heb goede ervaringen met Revell Matt en Glossy vernis. Ik heb ook de acrylic van Vallejo geadviseerd gekregen maar nog niet gebruikt.
Revell Aqua? Dat wordt altijd keihard volgens mij (het is al even geleden dat ik het heb gebruikt), dat zou denk ik beter zijn dan Vallejo, want dat blijft altijd wel een beetje kwetsbaar. Als ik de toren draai van een van mijn Vallejo tanks dan moet ik niet te hard op de toren drukken, anders krijg je krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Ja Revell aqua en die is keihard. Beetje Mr Model leveling erbij. Die Vallejo op de beurs gekocht voor weinag.

[ Voor 30% gewijzigd door Ootje70 op 12-07-2022 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:22

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Saybia schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:33:
En zijn diamantvijltjes of glazen nagelvijlen nodig?
Ik gebruikte tot voor kort houtvijltjes van zeker 25 jaar oud. Werkt op zich redelijk maar het diamantsetje (ben niet zeker of het ook echt diamant is. Deze of vergelijkbaar, ben niet thuis om het te checken: https://www.bol.com/nl/nl...len-set/9200000054735403/) dat ik sinds kort heb is andere koek wmbt. Veel keiner dus zeer geschikt om details te schuren en schuurt als een tierelier. Vond het de prijs van rond de 17 wel waard.

[ Voor 3% gewijzigd door Dwarlorf op 12-07-2022 17:00 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
thanks voor de tips. ik zal nog een paar lepels spuiten om mee te oefenen, maar heb niet de indruk dat het een hele duurzame coating is.

En het schoonmaken? Ik heb in de airbrush cup de vellen er aan hangen. Hoe is dat bij de andere Vallejo varnish gebruikers?
Ootje70 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:32:
Ja Revell aqua en die is keihard. Beetje Mr Model leveling erbij. Die Vallejo op de beurs gekocht voor weinag.
Verdun je de revell aqua met MrColor levelling thinner? Met andere woorden, die verf is vergelijkbaar met de Tamiya X/XF range?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:04
JipJapGoedje schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:55:

Ik gebruik het op Gundam modellen, dus deze worden geposeerd en gehanteerd. Dus een goede harde duurzame laklaag is wel nodig. Gouden tip? behalve Tamiya of MrHobby clears?
Anders een 2K gloss gebruiken van blister of zero paints? Die laatste heb ik ook, gebruik ik alleen bij autos, word goed hard. Binnen 1 dag, maar laat het meestal 2 dagen drogen voordat ik er verder mee bezig ga.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smitae
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 11:08
Om dubbele-post te voorkomen. Stukjes print werk voor De Ruyter.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72118908

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Dat ziet er echt goed uit zeg :9~ vooral de afstandsmeters (de 'oren' aan de zijkanten van de toren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smitae
Thanks, Was zelf ook wel verbaasd hoe goed ze gelukt zijn. Het is allemaal net wat groter dan op admiralen klasse DD’s en daardoor gaat het printen ook wat beter lijkt het.
Zal nog wel een jaar duren voor het hele model klaar is. Maar heb wel het gevoel dat het wat gaat worden 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
Renegade666 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:15:
[...]

Anders een 2K gloss gebruiken van blister of zero paints? Die laatste heb ik ook, gebruik ik alleen bij autos, word goed hard. Binnen 1 dag, maar laat het meestal 2 dagen drogen voordat ik er verder mee bezig ga.
Heb ook nog mat en glans uit spuitbussen staan om mee te proberen. Heb ik uit de knikkerbussen gehaald en in potjes over gegoten. Maar dacht met de vallejo juist makkelijk te kunnen werken, maar die acryl water basis 'lakken' word ik nog geen vrienden mee. (Hun primers vind ik helemaal verschrikkelijk) En wil ook niet een week wachten tot het uitgehard is. Dat betekent dat ik een week lang niks kan doen. En toch is dit ook deel van de hele modelbouw ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

JipJapGoedje schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:02:
Verdun je de revell aqua met MrColor levelling thinner? Met andere woorden, die verf is vergelijkbaar met de Tamiya X/XF range?
Ik ken die X/XF range niet echt, heb net een potje voor een automodel en daarbij ook de Thinner omdat dit verf op Alcryl basis blijkt te zijn. Twijfel nu of dat toen de aqua variant was in plaats van de enamel variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Ootje70 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:00:
[...]

Ik ken die X/XF range niet echt, heb net een potje voor een automodel en daarbij ook de Thinner omdat dit verf op Alcryl basis blijkt te zijn. Twijfel nu of dat toen de aqua variant was in plaats van de enamel variant.
Aqua zit in een plastic vierkant potje, Enamel in een rond metalen potje :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zejhIRO5oFwUGQZGxH354yWBew=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sG1Ezk15iQ8jO7TyC0gnbqrv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2rJJCFXGBVj-KiJE-Mv5dQwqw8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/n54P3mooXTPchWqjcFMU7lju.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Filmpje over de World Expo 2022: https://youtu.be/m2kFho7aUlE

[ Voor 12% gewijzigd door Ootje70 op 13-07-2022 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

_Eend_ schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:07:
[...]

Aqua zit in een plastic vierkant potje, Enamel in een rond metalen potje :)
Haaha. Dat weet ik, maar niet meer of ik toen de aqua heb gebruikt, zal wel de enamel geweest zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Ootje70 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:24:
[...]

Haaha. Dat weet ik, maar niet meer of ik toen de aqua heb gebruikt, zal wel de enamel geweest zijn.
Toen ik op 'Verstuur' klikte begon ik al te twijfelen.. "dat zal ie vast wel weten..."

Maargoed, dan ben je al te laat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Hahaha, maakt niet uit. Zie wel bij wat onderzoek dat ondanks dat Mr. Color levelling thinner voor hun laquer paints gemaakt is (Mr. Color) het ook gebruik kan worden bij zowel alcyl (Tamiy) ook voor acryl gebaseerde verf gebruikt zou kunnen worden mits in aangepaste ratio's, bijvoorbeeld extra verdund met ISOpropanol alcohol. Ga het toch eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Ootje70 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:52:
Hahaha, maakt niet uit. Zie wel bij wat onderzoek dat ondanks dat Mr. Color levelling thinner voor hun laquer paints gemaakt is (Mr. Color) het ook gebruik kan worden bij zowel alcyl (Tamiy) ook voor acryl gebaseerde verf gebruikt zou kunnen worden mits in aangepaste ratio's, bijvoorbeeld extra verdund met ISOpropanol alcohol. Ga het toch eens proberen.
Mr leverling thinner kan inderdaad prima in Tamiya, werkt zelfs beter dan IPA enzo. Ook mr rappid thinner kan je gebruiken waarmee je een meer mat resultaat krijgt.

Overigens zegt of een verf met acryl gemaakt is niets over of het een lacquer, alcohol of water gebaseerde verf is :) . Acryl is een soort pigment, niet de drager/thinner. Het is ook een beetje een verbastering dat acrylverf gelijk staat aan waterverf.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• smitae
Even snel de final prints voor de dubbel-torens op de Ruyter in 1:100. Nu met de details zoals ik het wil hebben. Hoek is ook goed, dus de print-layers zijn ook geen probleem meer.
Alle drie geprint, moet er nog 2 van support halen. Kanonnen plaats ik pas nadat ik de boel in de verf heb gezet.
Onderkant open voor het printen. Mogelijk dat ik de 3 gaten achter nog dicht maak, aan de andere kant zie je niks meer van als het op het model zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/398HlPEak_kBPvShbAzgxvHXams=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7CgiLnhfbquNBGsN5SPMB8ka.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tM-ULN0leqsPA2B0VWpYBgLOVDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nFR03NXirxRQZeRBtYeKxy5n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jOGxQ1-1AhLNZHkcMFpViZH84NA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a7ejDkAyPzl4mkvwk4CdsaFJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iXdmEOhVongQc_dlal5NF2f7oD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1DRe47LaujIr6Yzb76qCxRDG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPALkZp-FiKAurJhp-x3rBkNeQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J0DOAfjXWPU7KDSiHcEbvIa7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UyaCe0UfP1mRFLf87xQzfiLSUWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hD20rAVLIOhoK4mulEhrUH0b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Invisible_man
Nu ik vakantie heb, is het tijd om eens wat shelf queens af te maken :) . Als eerste de 1/48 Eduard Tempest V met aftermarket motor en gunbays:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MSBGJaf455dn8eGraHDfcK4J7dM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CnAwmBYnTS5CScWRgeq6IYFc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MESJRll_EdMNyTlWRA1XmHWwc_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RF4X3FeCmrACNovpFhQ8kh45.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ik heb een resin model met putty gevuld maar dit leidt niet tot gewenst resultaat. Gezien het materiaal en de structuur van putty zie je na primeren duidelijk verschil tussen het resin gedeelte en het putty gedeelte.Er is geen mooie overgang van putty naar resin (duidelijke rand) en een kleurverschil door de verschillende materialen

Wat ik al heb geprobeerd om de putty te concealen is een laagje superglue met baking soda en superglue zonder baking soda. Maar in het eerste geval is de structuur te grof (ook na schuren) en in beide gevallen zie je duidelijk waar de lijm eindigt en de resin begint. Per saldo dus hetzelfde resultaat als met putty.

Hebben jullie eenidee wat ik kan doen? Enige dat ik nog kan verzinnen is om iets van uv resin te fixen en hopen dat dat wel werkt.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
Heb je een foto? Ik zie vaak genoeg dat ze zaken opvullen met putty of iets dergelijks en na schuren met fijn schuurpapier en primer zie je er niks meer van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ik heb gisteren toch met superglue de putty delen weer een laagje gegeven. En gisteravond (en vanochtend) met verschillende schuur en primeeracties een redelijk resultaat behaald. De primer is ook zwart gloss, ik denk dat met de basecoat (huidskleur mat) een deel nog weer wegvalt. Zitten nog wel wat putjes in (te rigoreus met de dremel geweest, maar omdat het huid is denk ik dat ik er wel mee wegkom. En ik krijg binnenkort ook een 2e model voor de herkansing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:41
Weet er iemand toevallig waar je schaalmodellen van Mazda kan kopen? Ik ben al even op zoek naar een schaalmodel van de gen4 Mazda 3 hatchback, kleur maakt niet echt uit, maar heb in BelgiΓ« toch al enkele winkels gecontacteerd en zij hebben niets of onbekend. Op internet voornamelijk webwinkels in Japan of VS maar bestel liever iets binnen de BeNeLux of toch EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
deSenna24 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:08:
Weet er iemand toevallig waar je schaalmodellen van Mazda kan kopen? Ik ben al even op zoek naar een schaalmodel van de gen4 Mazda 3 hatchback, kleur maakt niet echt uit, maar heb in BelgiΓ« toch al enkele winkels gecontacteerd en zij hebben niets of onbekend. Op internet voornamelijk webwinkels in Japan of VS maar bestel liever iets binnen de BeNeLux of toch EU.
Had je al op scalemates.com gezocht? Daar is alles wat te krijgen is wel z'n beetje te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ik heb onlang mr hobby h44 vleeskleur gekocht. Dat spuit zoveel beter dan vallejo. Met vallejo krijg ik nooit hele dunne laagjes ook al is het flink verdund. Mr hobby facilteert fijn spuitwerk in hele dunne lagen vele malen beter. Is dat ook jullie ervaring? If is het toevallig deze kleur. Had echt veel laagjes nodig om het 1 en ander dekkend te maken. Deze verf lijkt me ideaal icm pre shading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:35
Ik gebruik voor airbrushen eigenlijk altijd Mr Hobby. Erg tevreden mee. Voor schilderen van Figuren met kwast gebruik ik Vallejo Model Color.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Mr hobby is voor altijd een goed alternatief als ik er geen tamiya of ak real color van kan vinden. Is iets dikker, maar spuit haast het zelfde. Niets mis mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Invisible_man schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:52:
Mr hobby is voor altijd een goed alternatief als ik er geen tamiya of ak real color van kan vinden. Is iets dikker, maar spuit haast het zelfde. Niets mis mee :)
Ik had juist het idee dat tamiya ook wat dikker spuit dan mr hobby. Wellicht dat het ook aan de kleur ligt?
Maar ik zal het een keer naast elkaar uittesten. Hoe dan ook, ze spuiten beter dan Vallej0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Dwarlorf schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:25:
[...]

Ik had juist het idee dat tamiya ook wat dikker spuit dan mr hobby. Wellicht dat het ook aan de kleur ligt?
Maar ik zal het een keer naast elkaar uittesten. Hoe dan ook, ze spuiten beter dan Vallej0.
Zal inderdaad ook wel aan kleur liggen. Ik had voor de zero die ik een paar maanden geleden gebouwd had een paar specifiek Japanse kleuren nodig die Mr. Hobby had en die waren allemaal dikker dan wat ik gewend ben van Tamiya of AK Real colors. Maar verdunnen is en blijft naar mijn mening toch een kwestie van aanvoelen hoe dun het moet zijn (je ziet al veel als je een druppeltje op de wand van je meng cupje doet en hoe dat wegloopt naar beneden) en eventueel bijsturen tijdens het spuiten door er een druppeltje meer verdunner in te doen. Zeker nu het wat warmer en droger buiten is, merk ik dat ik al wat meer moet verdunnen dan anders :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• smitae
Laatste printje van vandaag. Testprint van een Bofor Licentie bouw 12 cm Kanon No. 5 door Wilton Feijenoord.
4 stuks komen er op mijn 1:100 model van de Van Nes Torpedoboot jager.

Testprint had nog paar kleine issues, die heb ik gefixed dus morgen 4 stuks printen. (2 met en 2 zonder scherm)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cb7Xr6bI7k3Moa6XaXLKyX0yMEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BC4GmBvGNH8m3AziFLNzQYIz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRa08dgWrwGyXM-c7-D-Z6Ky-BA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nrTD5P5HMTM6mne0RMKEPffx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EtQi51dGXK_2ubjzejS3IZOmiPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xxXWYT6oJkmdcnK023b8bgR4.jpg?f=fotoalbum_large

En vergelijking tussen No.4 en No 5 kanon. Verschil zit vooral in mijn 3D-desgin skills, de No.4 is van dikke 2 jaar geleden. En moet zeggen dat ik voor de No 5 wel heel erg goede tekeningen heb, dat scheelt ook behoorlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ur1nHm1C6qAOGm5yuszj7h66I0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IBCGzpXRJlcFhl05TA0bvghg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
Invisible_man schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:41:
[...]

Zal inderdaad ook wel aan kleur liggen. Ik had voor de zero die ik een paar maanden geleden gebouwd had een paar specifiek Japanse kleuren nodig die Mr. Hobby had en die waren allemaal dikker dan wat ik gewend ben van Tamiya of AK Real colors. Maar verdunnen is en blijft naar mijn mening toch een kwestie van aanvoelen hoe dun het moet zijn (je ziet al veel als je een druppeltje op de wand van je meng cupje doet en hoe dat wegloopt naar beneden) en eventueel bijsturen tijdens het spuiten door er een druppeltje meer verdunner in te doen. Zeker nu het wat warmer en droger buiten is, merk ik dat ik al wat meer moet verdunnen dan anders :)
Mijn ervaring tot nu toe met Mr Hobby Color airbrushen is minimaal 1:1 met Leveling Thinner verdunnen. En het kan nog dunner. Tamiya doe ik ook 1:1 en airbrushed heerlijk op deze manier.

Zit alleen niet zoveel in die potjes van Mr Hobby. Mr Hobby Aqueous is hetzelfde als Tamiya heb ik me laten vertellen. En kun je ook met LT verdunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

JipJapGoedje schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:21:
[...]

Mijn ervaring tot nu toe met Mr Hobby Color airbrushen is minimaal 1:1 met Leveling Thinner verdunnen. En het kan nog dunner. Tamiya doe ik ook 1:1 en airbrushed heerlijk op deze manier.

Zit alleen niet zoveel in die potjes van Mr Hobby. Mr Hobby Aqueous is hetzelfde als Tamiya heb ik me laten vertellen. En kun je ook met LT verdunnen.
Idd, 1 potje huidskleur is alweer bijna op. Ik doe trouwens 3:2. Ik denk dat ik sowieso nog te dik spuit. Ik sprak iemand die verdund gewone vallejo verf meer dan 1:1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
Dwarlorf schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:31:
[...]

Idd, 1 potje huidskleur is alweer bijna op. Ik doe trouwens 3:2. Ik denk dat ik sowieso nog te dik spuit. Ik sprak iemand die verdund gewone vallejo verf meer dan 1:1.
ik gebruik het nog niet zolang, maar ik verdun alles 1:1

Vallejo kleuren heb ik niet, maar dat is de Model Color of de Model Air? Die eerste schijnt idd dikker te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
JipJapGoedje schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:21:
[...]

Klopt, Tamiya, Mr Hobby (zowel de verf als de primer), maar bijvoorbeeld ook AK real colors kunnen allemaal met Mr. leveling thinner en ook met mr rapid thinner als je een matter resultaat wilt. Voor mij zijn deze drie verven allemaal gelijkwaardig aan elkaar in hoe het spuit, al is Tamiya nog iets minder zinnig in de juiste verdunning dan de andere, maar hebben mr Hobby en ak real colors weer veel meer kleuren beschikbaar en ook meerdere tint varianten van de zelfde kleur. En met €2,60 per potje zijn die van AK ook nog eens voordeliger, vooral als je er niet zoveel van nodig hebt :) En ik heb nog nooit meer dan één potje voor een model nodig gehad, zelfs voor grotere 1/32 vliegtuigen enzo, dus er zit genoeg in.

Ik moest hierom wel even lachen trouwens als gamer en mr surfacer 1500 black gebruiker 8):
https://youtu.be/FpD5l23RJPM?t=805

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:45

Vos

AFCA

Voor oa goedkope Tamiya verf shop ik altijd bij super-hobby.nl

Shop zit in Polen en is met bepaalde producten veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

JipJapGoedje schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:39:
[...]

ik gebruik het nog niet zolang, maar ik verdun alles 1:1

Vallejo kleuren heb ik niet, maar dat is de Model Color of de Model Air? Die eerste schijnt idd dikker te zijn.
Model color. Gister model air onverdund en dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Model Air verdun ik altijd wel een beetje, evt. met flow improver als ik het heb. Model Color moet je idd verdunnen, maar dat gebruik ik zelf eigenlijk alleen maar voor kwasten.

Maar eigenlijk gebruik ik geen Vallejo meer.. Mijn lokale shop heeft het wel, maar er zit zo'n dikke laag stof op die flesjes dat ik maar ben overgestapt op Ammo

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• smitae
Oke, snelle foto voor ik weer aan het werk ga. Heb eindelijk gisteravond een poging gedaan om de voormast van de Kortenaer Admiralen klasse Torpedobootjager af te werken. Geen ervaring mee, dus was wel even wat proberen en diverse misprints. De masten zijn messing buisjes, volgens mij iemand die mij op weg had geholpen via dit topic.
Ziet er beter uit dan ik had gehoopt. Moet nog wel verven en dan moet ik nog bedenken hoe ik het tuig er aan gaan maken. Maar de eerste stap lijkt goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xiVSxbXq7CBf4TZAsKU7t6BB0nc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aoDbY8pYawoGkij9QemDXw3t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6hiOiIXc8D4C03EWSZfN0jsHAI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GCFPwiXV77z99NKQk3tlLskr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/853nBFynYGSun9AIpUZJ--aRd74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ljus1AlGpcCUcRkiwuf1KRAi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Vanmorgen even Trainpassage in Leeuwarden geweest, was eerst even in sneek bij de modelspoormuseum geweest :P, maar niet zo'n grote winkel, maar die man heeft wel wat liggen, zoveel dat je bijna niet door de gang paden kan :P

Nog een tamiya Porsche 959 meegenomen en een M984A2 HEMTT Wrecker :D

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper-xfx
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 13:49
Renegade666 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:47:
Vanmorgen even Trainpassage in Leeuwarden geweest, was eerst even in sneek bij de modelspoormuseum geweest :P, maar niet zo'n grote winkel, maar die man heeft wel wat liggen, zoveel dat je bijna niet door de gang paden kan :P

Nog een tamiya Porsche 959 meegenomen en een M984A2 HEMTT Wrecker :D
Ik ben een paar weken geleden toevallig ook weer in Leeuwarden langsgelopen. Het is me daar nu al 2 keer overkomen dat ik maanden opzoek ben naar een kit die ik nergens meer kan vinden... maar dan daar ergens onderop de stapel opduikt. Dat is het wellicht het 'voordeel' als meer mensen door de bomen het bos niet meer zien :P

Even een andere vraag... zijn er hier mensen die ervaring hebben met 'duurdere' kniptangen?
Ik denk dat mijn kniptang een beetje aan het eind van zijn leven is gekomen oftewel gewoon bot is geworden. Ik heb het idee dat ik steeds meer tijd kwijt ben met bijsnijden/schuren(Of ik wordt met de week kritischer :P ).
Ik zit te kijken naar de Tamiya TAM-74123. Ik kwam de onderstaande link al tegen met wat uitleg
https://paulbudzik.com/to.../sprue-cutter-review.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Renegade666 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:47:
was eerst even in sneek bij de modelspoormuseum geweest
Ah leuk, daar lopen een aantal van mijn collega's als vrijwilligers :)
Viper-xfx schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:48:
[...]
Even een andere vraag... zijn er hier mensen die ervaring hebben met 'duurdere' kniptangen?
Ik denk dat mijn kniptang een beetje aan het eind van zijn leven is gekomen oftewel gewoon bot is geworden. Ik heb het idee dat ik steeds meer tijd kwijt ben met bijsnijden/schuren(Of ik wordt met de week kritischer :P ).
Ik zit te kijken naar de Tamiya TAM-74123. Ik kwam de onderstaande link al tegen met wat uitleg
https://paulbudzik.com/to.../sprue-cutter-review.html
Is die Tamiya single sided of double sided? Ik zou namelijk wel een single sided nemen omdat je daar een veel schonere en niet vervormende knip mee krijgt omdat die veel minder druk op het plastic zet en wat ook het wegspringen van onderdelen voorkomt.

Deze zijn naar wat ik lees wel goed en een stuk beter betaalbaarder dan de godhands of de Dispea's die ik heb:
https://www.modelbouwenzo...239986/Products/TRU-09990

Met die dispea single bladed nipper kan ik echt tot tegen het plastic afknippen zonder dat het plastic vervormt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gGBd-OLMGQJxuuHvm0fFRkHsJoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SNECYy9uDPi8eFF9UWqcSnOD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper-xfx
Invisible_man schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:36:

[...]

Is die Tamiya single sided of double sided? Ik zou namelijk wel een single sided nemen omdat je daar een veel schonere en niet vervormende knip mee krijgt omdat die veel minder druk op het plastic zet en wat ook het wegspringen van onderdelen voorkomt.

Deze zijn naar wat ik lees wel goed en een stuk beter betaalbaarder dan de godhands of de Dispea's die ik heb:
https://www.modelbouwenzo...239986/Products/TRU-09990

Met die dispea single bladed nipper kan ik echt tot tegen het plastic afknippen zonder dat het plastic vervormt:
[Afbeelding]
Ik heb wat afgezocht maar ik kan eigenlijk niet vinden of het single of double sided is. Ik gok eigenlijk double sided als ik zo de reviews lees over "twee scherpe zijden".
Na wat lezen snap ik eindelijk het verschil! Ja ik ben zeker opzoek naar single sided. Ik wil zo dicht mogelijk en 'schoon' kunnen knippen. Dit is single sided zover ik kan zien en anders bekijk ik dat nog even goed in de winkel zelf.

Dat wegspringen herken ik wel.. in lig regelmatig op de vloer om een weg gesprongen onderdeel terug te vinden. Ik ga me nog wel even verder inlezen over het verschil. Bedankt voor de uitleg!

[ Voor 8% gewijzigd door Viper-xfx op 26-07-2022 21:19 . Reden: Het verschil door hebben tussen single en double sided ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invisible_man
Viper-xfx schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:10:
[...]

Ik heb wat afgezocht maar ik kan eigenlijk niet vinden of het single of double sided is. Ik gok eigenlijk double sided als ik zo de reviews lees over "twee scherpe zijden".
Na wat lezen snap ik eindelijk het verschil! Ja ik ben zeker opzoek naar single sided. Ik wil zo dicht mogelijk en 'schoon' kunnen knippen. Dit is single sided zover ik kan zien en anders bekijk ik dat nog even goed in de winkel zelf.

Dat wegspringen herken ik wel.. in lig regelmatig op de vloer om een weg gesprongen onderdeel terug te vinden. Ik ga me nog wel even verder inlezen over het verschil. Bedankt voor de uitleg!
Ik denk ook dat die Tamiya double sided zijn ja. Voor als je nog twijfeld tussen single of double, deze foto (lang leve telefoons met macro lens :) ) illustreert het verschil wel duidelijk. Links de single bladed nipper en de sprue (3,5 mm dik) is gewoon glad en recht zonder noemenswaardige vervorming doorgesneden. Rechts een standaard elektronicakniptangetje wat dus double sided is je ziet dat het plastic vervormd wordt en dus met scheve kanten afgeknipt wordt en je ziet ook dat het plastic wat meer wit verkleurd wat dus op vervorming duid. Nu zal een double sided kniptang voor modelbouw iets minder dik zijn en dus minder vervorming geven, maar altijd nog meer dan een single bladed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I22Y7k-uuTGIWes8KX0RJi8vyFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WfN73XnJXj0J6YBlQ1JMPnd7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Hm, toch maar eens naar zo'n ding kijken dan. Ik gebruik nu een Xuron kniptang, en die doet het al veel beter dan de kniptangen van Italeri (= rotzooi) en die van Revell.. Als ik met de Xuron knip ziet het er iets beter uit dan bij jouw electronicatangetje, maar nog steeds is het plastic wit. Maar dat hangt wel van het plastic af. Revell plastic is vaak wat zachter en dat knipt dus een stuk makkelijker. Andere merken hebben veel harder plastic (Hasegawa 1:72 tanks zijn het andere uiterste)

Maar Dspiae ga ik onthouden.. Ze hebben wel heel mooi spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
_Eend_ schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:40:
Hm, toch maar eens naar zo'n ding kijken dan. Ik gebruik nu een Xuron kniptang, en die doet het al veel beter dan de kniptangen van Italeri (= rotzooi) en die van Revell.. Als ik met de Xuron knip ziet het er iets beter uit dan bij jouw electronicatangetje, maar nog steeds is het plastic wit. Maar dat hangt wel van het plastic af. Revell plastic is vaak wat zachter en dat knipt dus een stuk makkelijker. Andere merken hebben veel harder plastic (Hasegawa 1:72 tanks zijn het andere uiterste)

Maar Dspiae ga ik onthouden.. Ze hebben wel heel mooi spul
Dspiae is zeker goed, maar wel vrij prijzig en moeilijk te krijgen in Nederland (Breveco is een importeur daarvan in Nederland) maar gaan wel lang mee.
Ik kwam dit filmpje waar die van Tamiya (dus wel single bladed :) het filmpje nog eens bekijkend twijfel ik daar nu wel weer aan 8)7 ) vergeleken wordt met die goedkopere van Trumpeter. Ik kwam die van Trumpeter online al een paar keer eerder tegen in forums enzo als goedkoper alternatief voor de godhands en Dspiae's enzo. Want hoe goed die duurdere tangetjes ook zijn in vergelijking met de goedkopere, je hoeft er maar één keer iets verkeerds mee te knippen en ook die zijn dan verpest (zoals mijn pa die dacht dat hij er gewoon elektra draden mee kon knippen, dag dure Dspiae :'().

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Ik gebruik een kniptang van wiha.

Ze hebben verschillende varianten. Dus kijk wat je zelf prettig vindt. Maar ik vind de kwaliteit en het resulaat goed en goedkoper dan de speciale tangen van modelbouw merken zelf.

https://www.hornbach.nl/s...ing/10226479/artikel.html

Ik kan eerlijk gezegt op de foto van de hornbach niet goed zien of dat dit de double sided of single sided is. Maar ze hebben ook single sided die glad tegen het plastic aan knippen.

Knip er alleen plastic mee. Once you go black metal you never go back. Ik heb er dus twee een voor plastic en een voor electronica.

[ Voor 32% gewijzigd door Edgenumber op 27-07-2022 09:54 ]

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuijerlattie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 17:19
Ik ben het helemaal eens met het aanraden van single bladed tangetjes. Zelf gebruik ik al sinds mijn 3e kit een Dspiae single bladed nipper en het scheelt inderdaad heel veel schoonmaakwerk. Helaas zijn die dingen bijna altijd uitverkocht hier in nederland. Zelf heb ik er een kunnen krijgen via een backorder op PlamoDX. De eigenaar van die site is makkelijk te bereiken (via site of facebook messenger). Als je op zoek bent naar een specifieke Bandai kit (hij doet vooral gunpla) dan kan hij die meestal ook wel regelen.

Ben wel beniewd of iemand hier ervaring heeft met de Gunprimer gate remover set. Die zou heel goed moeten zijn om imperfecties van gates snel weg te krijgen, vind hem alleen wel een beetje aan de dure kant om op dit moment te halen als er ook andere oplossingen zijn die net zo goed werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
kuijerlattie schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:08:
Ben wel beniewd of iemand hier ervaring heeft met de Gunprimer gate remover set. Die zou heel goed moeten zijn om imperfecties van gates snel weg te krijgen, vind hem alleen wel een beetje aan de dure kant om op dit moment te halen als er ook andere oplossingen zijn die net zo goed werken.
Even snel opgezocht wat dat is :) en dat lijkt in mijn ogen op eerst schuren en daarna het plastic polijsten. Nu zal ik zelf nooit kaal plastic in een model laten, dat is iets wat je vooral bij Gunpla's ziet waar het plastic al de juiste kleur heeft, dus het hoeft niet super perfect afgewerkt te worden omdat je toch eerst gaat primen. Maar wat ik altijd doe is eerst met een schuurstokje glad schuren en daarna met een schuursponsje op een stokje polijsten. Dat laatste bij voorkeur met een sponsje die al wat versleten is en niet zo agressief meer is. Mocht ik het echt glanzend willen hebben, kan ik het altijd nog met deze polijsten met een beetje water.

De truuk is eigenlijks vooral schuurmateriaal te hebben wat klein genoeg is dat je het plastic er omheen met rust laat en ook niet verder schuurt dan nodig wanneer de gate verwijderd is. Dan heb je echt minimale resten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kuijerlattie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 17:19
Die polijst dingen zijn wel interessant om eens te proberen, bedankt! Voor klein schuurwerk heb ik al een aantal oplossingen liggen. Heb van Dspiae een aantal aluminium schuurstokjes waar je schuurpapier op kunt plakken + een set met 12 verschillende grit's aan schuursponsjes in 3 diktes. het meeste krijg ik er wel netjes mee maar helemaal perfect word het niet. Ik ben zelf vooral van de gunpla dus verf maar af en toe een kit. (En dan vaak alleen onderdelen die speciale effecten moeten hebben zoals metalic of pearlescent)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper-xfx
Niet alles is makkelijk te krijgen in Nederland inderdaad. Ik heb net een bestelling geplaatst voor een DSPIAE ST. Nu afwachten of hij binnenkomt. Wat zijn er toch veel hobby webshops die niet de schoonheidsprijs winnen :P excuses alvast mocht de eigenaar van de webshop toevallig op het forum zitten..

Bedankt allemaal nog voor de input, het was een leuke zoektocht. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Viper-xfx op 27-07-2022 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Viper-xfx schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:48:
[...]

Ik ben een paar weken geleden toevallig ook weer in Leeuwarden langsgelopen. Het is me daar nu al 2 keer overkomen dat ik maanden opzoek ben naar een kit die ik nergens meer kan vinden... maar dan daar ergens onderop de stapel opduikt. Dat is het wellicht het 'voordeel' als meer mensen door de bomen het bos niet meer zien :P

[...]
De treinenhoek :D

Toen ik nog in het Noorden woonde kwam ik daar wel 1x per jaar en dan bleef ik daar een uur rondhangen. Je komt daar soms de gekste dingen tegen. Ik moet daar toch maar weer eens naartoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Iemand nog een tip hoe ik deze naad fatsoenlijk kan afwerken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qXnD9ref-vsRYf74pjw1W7QNtEI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A06Vlb5sCwyckcSVEwsI6ahq.jpg?f=fotoalbum_large
Als ik ga schuren, vernietig ik tegelijkertijd die opstaande klinknagels. Het is te smal er tussen om iets met een schraper te doen. Alternatief is alle opstaande klinknagels te verwijderen, de naad plamuren en weg schuren en dan of de klinknagels met een riviting wheel terug plaatsen (maar dan worden het gaatjes), of helemaal weg te laten (de middelste rij). Of een andere optie, de naad niet wegwerken want deze zit toch onderop het model en het lijkt ook wel aardig op een natuurlijke paneellijn >:)

Wat vinden jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Ik zou hem laten zitten als paneellijn, tenzij je gaat schuren met een heel smal stukje schuurpapier op een stokje oid. Maar met een mm dik stukje schuurpapier ben je wel even bezig. Plamuren wordt ook al zo'n feest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
_Eend_ schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:54:
Ik zou hem laten zitten als paneellijn, tenzij je gaat schuren met een heel smal stukje schuurpapier op een stokje oid. Maar met een mm dik stukje schuurpapier ben je wel even bezig. Plamuren wordt ook al zo'n feest.
Meer dan een millimeter breed is het ook niet en dan kan je ook niet echt kracht zetten ofzo, laat hem voor eerst lekker zitten :)

Voelt toch altijd verkeerd als je een lijmklem voor je model gebruikt 8), maar had wat meer kracht nodig om de naden van de vleugels dicht te krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dppfQN56HGkVCMtCHkio7QTubEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KimIdEZuFY3VKYom3W8AjSkq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Invisible_man schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:12:
Iemand nog een tip hoe ik deze naad fatsoenlijk kan afwerken?
[Afbeelding]
Als ik ga schuren, vernietig ik tegelijkertijd die opstaande klinknagels. Het is te smal er tussen om iets met een schraper te doen. Alternatief is alle opstaande klinknagels te verwijderen, de naad plamuren en weg schuren en dan of de klinknagels met een riviting wheel terug plaatsen (maar dan worden het gaatjes), of helemaal weg te laten (de middelste rij). Of een andere optie, de naad niet wegwerken want deze zit toch onderop het model en het lijkt ook wel aardig op een natuurlijke paneellijn >:)

Wat vinden jullie?
Is het alleen de paneellijn die gevuld moet worden? Sluiten de beide romp helften wel goed aan op elkaar? Anders zou je met Vallejo plastic putty (deze is op acryl basis) de naad kunnen opvullen dit kun je daarna wegvegen met een wattenstaafje dat een beetje natgemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Elve1984 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:22:
[...]

Is het alleen de paneellijn die gevuld moet worden? Sluiten de beide romp helften wel goed aan op elkaar? Anders zou je met Vallejo plastic putty (deze is op acryl basis) de naad kunnen opvullen dit kun je daarna wegvegen met een wattenstaafje dat een beetje natgemaakt is.
Nee het is helaas geen kwestie van het vullen van een naad, het zijn twee romphelften die net niet helemaal lekker op elkaar aansluiten en een miniscuul verzetje hebben, iets wat je zelden bij het lijmen perfect krijgt. Voor het vullen met bijvoorbeeld die Vallejo putty heb je toch wel een wat diepere naad nodig, dit is zo klein dat het daar niet in blijft steken. Straks eerst maar eens zien hoe het er met wat primer overheen er uit ziet. Nu valt de naad gewoon veel op omdat het licht er op breekt en het wat nat oogt door de lijm, grote kans dat het straks gewoon oogt als een normale paneellijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
@Invisible_man met een panel scriber, maar dan een bredere van 3mm bijv zou dat kunnen. Zijn wel prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
JipJapGoedje schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:58:
@Invisible_man met een panel scriber, maar dan een bredere van 3mm bijv zou dat kunnen. Zijn wel prijzig.
Hoe moet ik dat zien dan? Ik wil geen lijn maken, maar de overgang juist glad krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
die kun je ook gebruiken om je putty of wat je ook gebruikt er af te krabben. Je hoeft er niet een lijn mee te maken natuurlijk. Maar die dingen zijn altijd rete scherp en zie het als een mini beiteltje om zo het randje met vuller weer effen te maken.

Hetzelfde idee zeg maar als met een hobbymesje een gietlijn of flashing te verwijderen.

[ Voor 15% gewijzigd door JipJapGoedje op 28-07-2022 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Ja op die fiets :)

Ik heb ook wel een heel smal bijteltje wat ik zo zou kunnen gebruiken, maar ik ben bang dat ik dan al snel meer verpruts dan het netter maak :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elve1984
Invisible_man schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:28:
[...]

Nee het is helaas geen kwestie van het vullen van een naad, het zijn twee romphelften die net niet helemaal lekker op elkaar aansluiten en een miniscuul verzetje hebben, iets wat je zelden bij het lijmen perfect krijgt. Voor het vullen met bijvoorbeeld die Vallejo putty heb je toch wel een wat diepere naad nodig, dit is zo klein dat het daar niet in blijft steken. Straks eerst maar eens zien hoe het er met wat primer overheen er uit ziet. Nu valt de naad gewoon veel op omdat het licht er op breekt en het wat nat oogt door de lijm, grote kans dat het straks gewoon oogt als een normale paneellijn.
Als de naad zo klein is zou je ook kunnen kiezen voor Mr. Surfacer. Deze erop kwasten, vervolgens laten drogen en schoon poetsen met wat Mr. Color thinner op een wattenstaafje. Je poets dan de Surfacer op het plastic weg en wat in de naad zit blijft zitten als je niet te hard poetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 20:32
Ik zie even niet welke schaal het is, maar je zou nog na het wegschuren de opliggende klinknagels kunnen herstellen door nieuwe klinknagels te maken met een punch and die set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Neophyte_NL schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:12:
Ik zie even niet welke schaal het is, maar je zou nog na het wegschuren de opliggende klinknagels kunnen herstellen door nieuwe klinknagels te maken met een punch and die set?
Dit is 1/35, dus zeker geen kleine schaal, maar tussen die twee rijen klinknagels in is ongeveer 1 mm en die klinknagels zelf zijn nog veel en veel kleiner:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YnRrlqVdWLUmzVl9I-Fm2pLm6yA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e2cVxaeGPTXmXH3RAh5yC5KQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga dat met mijn brakke motoriek gewoon nooit netjes krijgen als ik die klinknagels zou vervangen :) Zowel niet met een riviting wheel of door er iets op te lijmen. Ik weet overigens wel dat je ook decals met opstaande rivits kan kopen, dus dat zou nog een optie kunnen zijn wellicht, maar laat het eerst zo maar. Opzich zijn de twee helften wel vrij strak tegen elkaar gelijmd, dus ziet er nog niet zo raar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
Primer er overheen en niet meer naar kijken? het is de onderkant volgens mij, dus zie je toch niet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invisible_man
Renegade666 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:29:
Primer er overheen en niet meer naar kijken? het is de onderkant volgens mij, dus zie je toch niet :)
Dat is exact wat mijn plan voorlopig is 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Ik gebruik dan een vloeibare filler: Mr. Filler van MRP (Liquid Putty) waarmee je het naadje kunt vullen (dun kwastje) en na droging voorzichtig met wat pre-cut sandpaper (knip je een smal reepje van met de breedte van het houdertje) en smal een carbon 'schuurpapierhouder', beide van DSPIAE kunt schuren. Ik geloof dat Vallejo een nog betere heeft als je die te pakken kunt krijgen. Dit is een 600 grit maar is er ook van 1000-10000 grit. Edit: zag net ook advies voor Mr. Surfacer, ook handig. Het ziet er ook niet echt verkeerd uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g-fTFawHj9oEvitN0DxlEF7NYcI=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/fI5qEOLSECxstjlTlRCFLOgc.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door Ootje70 op 29-07-2022 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
Koop gewoon schuurpapier van de bouwmarkt of bij automaterialen zaak. Gaat vaak tot 2000, maar zeker wel tot 1000. Kun je gewoon stripjes van snijden of knippen. Dubbelzijdig plakband en voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Dat kan ook maar dit vind ik gemakkelijker en het is dunner dan met een laagje dubbelzijdige plakband. Dan zou dat hele dunne om papier mee te plakken een overweging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Ik dacht van de week even naar Modelplaza te kunnen gaan. Maar die zijn definitief gesloten :-(

Best jammer, ik kom er niet heel vaak, maar het is was een vrij grote winkel..

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-09 21:57
En weer aan het bouwen geslagen ;)

Inspiratie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R3hqU2el.jpg

Eerste uitwerking:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b42dT1ll.jpg

Verdieping opbouwen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AMl3GWMl.jpg

Toen besloten om de tweede verdieping te skippen, het is voor de scene leuker als het naast gelegen gebouw een stuk hoger blijft:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/usjfDZ5l.jpg

Nu verder met het grinddak, en uiteraard het gebouw inkleuren.

En voor het overzicht, zo is het nu (minus het laatste gebouw):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jqRRWhUl.jpg

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Renegade666
Vanavond mijn 959 afgemaakt (wou dat ik hem in het echt in de garage had staan :P ).
Ondanks dat het een tamiya kit is, is het wat een oudje, (86) en viel mij aan het einde wat tegen.
Paste niet goed in elkaar (body en binnen/onderkant), heeft mij vanavond nog veel stress bezorgt...

Marja, zit in elkaar en in de kast.

Nu had ik een porsche carrera rs 3.0 (witte) uit de doos gepakt, maar ben ik nog minder blij, een kit ui 77 van revell.. word nog veel randjes afsnijden/schuren... Dus ben benieuwd.. En heb er ook nog een 2de (zwarte versie), dus word nog een uitdaging..

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/59z6Vr8/20220802-200101.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bP1vjPv/20220802-200122.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/N1n2VkQ/20220802-200041.jpg

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• smitae
Kleine update. Fokker T.VII-w voor mijn Admiralen klasse Torpedobootjagers. Heb zowel en 1:100 en 1:144 versie gemaakt. De 1:144 zal voor wargaming scenario’s worden ingezet. De 1:100 versie heb ik nodig voor mijn 1:100 scheepsmodellen.

De 1:144 print in in 3 delen. 1. vliegtuigromp en vleugels compleet. 2. motor en 3. propeller.
Verf staat in bestelling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/inYn06WeywszPlq010s2vQl1v48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MLv3HZ4eTVSHqE64twuruThf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dU0tkkFfXLsL-NLxCPvvdvDt9BY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s8bZwOrBbn7Tg6KoSYR6njxq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_2pOE789AAq5L_dqsKEGZXZZ4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/upZb9olgtO2Wm9JnTkMLIDWv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f2PZTLLldpsbPtCEfpaL-uDjSFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nAaJPccMRMmK9oYQckYgZ4O0.jpg?f=fotoalbum_large

De 1:100 versie is wat meer een bouwpakket geworden, is te groot om in 1x te kunnen printen met mijn resin printer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JeWVAwMVkLCc6Q-sGhCfhBnxJZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSQbuSt1xAXQVeI6ZH4gzg3f.jpg?f=fotoalbum_large

Op de Kortenaer, moet ook nog een support printen op de Kortenaer, zodat het toestel correct staat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNX3jVmoG5gHtQVAydGUvAn3NEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lK4jZhf4YhzVka9gHhTGvE67.jpg?f=fotoalbum_large

Ben vooral erg tevreden over de motor, zo goed mogelijk na getekend van diverse foto’s. Wel erg klein en best beetje breekbaar bij verwijderen van de support. Maar omdat ik tegenwoordig 15% flexible resin mix in de standaard resin is het net flexibel genoeg om niet te snel te breken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NU40m0NYx_N9utFx-hKSI1CL0n0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LbHdCsveYcU28Yj2ysMPP2AN.jpg?f=fotoalbum_large

1:100 en 1:144 versie naast elkaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/12NHg_KG5vndX6S_yslnzqUC2xY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZC6uhl5C4lOz4auqNNSwllfZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Sjoewe
Echt kei-jaloers op alle 3d print skills, echt een game-changer :)

Zo goed als af inmiddels :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hCPEYVV.jpg

Scene komt langzaam tot leven...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UtM2d7t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
smitae schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 09:28:
Kleine update. Fokker T.VII-w voor mijn Admiralen klasse Torpedobootjagers. Heb zowel en 1:100 en 1:144 versie gemaakt. De 1:144 zal voor wargaming scenario’s worden ingezet. De 1:100 versie heb ik nodig voor mijn 1:100 scheepsmodellen.

De 1:144 print in in 3 delen. 1. vliegtuigromp en vleugels compleet. 2. motor en 3. propeller.
Verf staat in bestelling.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De 1:100 versie is wat meer een bouwpakket geworden, is te groot om in 1x te kunnen printen met mijn resin printer.
[Afbeelding]

Op de Kortenaer, moet ook nog een support printen op de Kortenaer, zodat het toestel correct staat.
[Afbeelding]

Ben vooral erg tevreden over de motor, zo goed mogelijk na getekend van diverse foto’s. Wel erg klein en best beetje breekbaar bij verwijderen van de support. Maar omdat ik tegenwoordig 15% flexible resin mix in de standaard resin is het net flexibel genoeg om niet te snel te breken.
[Afbeelding]

1:100 en 1:144 versie naast elkaar.
[Afbeelding]
Die Fokker C.VIIw is erg mooi gemaakt! Is die te "upscalen" naar 1/72? volgens mij is daar niet echt een model van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smitae
Elve1984 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:55:
[...]

Die Fokker C.VIIw is erg mooi gemaakt! Is die te "upscalen" naar 1/72? volgens mij is daar niet echt een model van te vinden.
Thanks. Denk dat 1/72 wel werkt met upscalen, er zit denk ik genoeg detail in het model.
Nadeel is dat mijn printer-bed wat klein is. Ik ga vanavond wel eens kijken of het gaat passen in 1/72 ( > 138,89% )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Ben benieuwd, welke afmetingen heeft je printbed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 09:40

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Tijdens mijn vakantie wilde ik weer beginnen met modelbouw (Revell pakketjes). Mijn dochter wil het ook "leren" dus gelijk een activiteit om samen te doen.

Wilde nu ook een airbrush gaan gebruiken dus het basic airbrush setje van Revell gekocht... https://www.conrad.be/nl/...CUgBHM3cGDRhoCSHUQAvD_BwE

Alleen zie ik tot mijn verbazing dat je niet alleen maar email verf van Revell hebt maar ook Aqua.. Alles bij de airbrush set is ook voor aqua. Kan deze airbrush ook met email verf? Of kan ik mijn collectie email verf potjes van een jaar of vier geleden afvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@DutchHammer
Volgens mij wel, moet je alleen even de juiste verdunner voor die verf gebruiken.
Maar ik vind die prijs nogal hoog voor dat setje. Voor dat geld had je ook een setj met compressor en tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smitae
Elve1984 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:10:
Ben benieuwd, welke afmetingen heeft je printbed?
130mm(L)*78mm(W)*160mm(H)

Enige probleem is de romp + onder-vleugel. Vleugel-tips passen net niet. De rest gaat passen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gY28cjJUCc7EvJyks5LBumD0DQg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nX0a5G1RWJXrVCo10ID5qNmV.png?f=fotoalbum_large

Hij zou net passen als ik het model iets roteer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/piVK-i-RwcDbJ8tMAbKWZygrvhw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5LmgfVSEW1VvwW3xjOu4N8Gb.png?f=fotoalbum_large

Ik ga het gewoon proberen.... Print van net geen 7 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Iemand een goeie site voor decals?
Heb voor de merkava en de challenger nieuwe decals nodig.
Deze tanks heb ik vroeger eens gemaakt, maar nooit geverfd, dus wou ik nog even wat van maken, eventueel met weathering. Maar de decals moeten er vanaf.

Maar ik de sites die ik momenteel tegenkom voor een velletje (IDF/UK) decals, kan ik beter de complete kits opnieuw kopen. Wat zijn die dingen duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 09:40

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Renegade666 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:24:
@DutchHammer
Volgens mij wel, moet je alleen even de juiste verdunner voor die verf gebruiken.
Maar ik vind die prijs nogal hoog voor dat setje. Voor dat geld had je ook een setj met compressor en tank.
Thnx, ik ga het gewoon proberen. De set heb ik via bol.com gekocht voor 99 euro.. had nog wat bonnen van ze. Zit nu in BelgiΓ« en kon hem niet meer vinden op bol.com dus even een andere link gezocht.

Moet overigens een ander bouw pakketje gaan halen, dochterlief had hem al open gehad en ergens is er onderdeel kwijtgeraakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@DutchHammer

Oke.Bol had die ander ekits ook wel :)

Maar als het bouwpakket van revell is > https://www.revell-service.de/en/ kun je eventueel nieuwe aanvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Als je een beetje handig bent met photoshop en (ergens) over een laserprinter beschikt, dan kan je ze ook zelf printen op decal papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Sjoewe schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:33:
Als je een beetje handig bent met photoshop en (ergens) over een laserprinter beschikt, dan kan je ze ook zelf printen op decal papier.
Haha, ik handig met photoshopπŸ˜… dat word hem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
smitae schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:25:
[...]

130mm(L)*78mm(W)*160mm(H)

Enige probleem is de romp + onder-vleugel. Vleugel-tips passen net niet. De rest gaat passen.
[Afbeelding]

Hij zou net passen als ik het model iets roteer.
[Afbeelding]

Ik ga het gewoon proberen.... Print van net geen 7 uur...
Ik ben benieuwd naar het resultaat. weet niet of je er voor open staat om er een te printen of de STL te verkopen, Ik heb zelf een Anycubic Photon Mono 4k met print bed van 165(h) x 132(w) x 80(d). Stuur me anders maar pb daar over.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JipJapGoedje
Weer wat verder met de build. MG AGE-1 Normal in een custom color scheme.

Nu tijd voor decals, beetje chipping en dan nog wat delen mat spuiten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Suy2zZ3MlzeOffgty1OfBOZENU0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2iw6nF9exboHoz1Xuy8UygEP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_bhJ1Z6RSzL7kfAKtYwknTiD8W4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ffbtsqaDWUiKFwXZ90OQkuGe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wImn9xDCHJukcGayINS0L6yP0Nw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRZzsCQpcFixCsRoDlicmHl4.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:02

page404

Website says no

Even een heel andere vraag, maar aangezien hier veel ervaring is met allerlei vernissen en metaalbehandeling ga ik een poging wagen.
We hebben op vakantie een oud jerrycannetje gekocht, en die is nogal roestig. Op zich mooi, en ik wil hem ook niet helemaal repareren aangezien de originele opdruk dan ook weg is. Maar weet iemand hoe ik die roest kan fixeren of hoe ik het ding kan behandelen zodat hij in elk geval niet meer verder bladdert of roest afgeeft?
Zo ziet hij er uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXV3QnZf4IO7cnmjNTd4jB0fY5o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NqANFzcV37KVcixBiIUeRhw6.jpg?f=user_large

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
page404 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:35:
Even een heel andere vraag, maar aangezien hier veel ervaring is met allerlei vernissen en metaalbehandeling ga ik een poging wagen.
We hebben op vakantie een oud jerrycannetje gekocht, en die is nogal roestig. Op zich mooi, en ik wil hem ook niet helemaal repareren aangezien de originele opdruk dan ook weg is. Maar weet iemand hoe ik die roest kan fixeren of hoe ik het ding kan behandelen zodat hij in elk geval niet meer verder bladdert of roest afgeeft?
Zo ziet hij er uit:
[Afbeelding]
Hangt een beetje af van hoever de roest doorgetrokken is, het roest wat al aan het afbladeren is is niet zoveel meer aan te doen. Voor de meer oppervlakkige roest, zijn er rust inhibitor sprays te koop (onder andere van WD-40 wel) die een olie achtig filmpje over het metaal vormen waardoor er geen lucht bij kan komen, dit doen ze bij mij op het werk in de machinefabriek ook altijd met de nieuw geproduceerde onderdelen die soms langere tijd in de opslag gaan, maar is dan niet iets wat je steeds vast wilt pakken natuurlijk. Al zal het roesten in een droge omgeving sowieso al een stuk langzamer gaan. Een andere optie is een transparante lak zoals we die voor de modelbouw natuurlijk gebruiken, het belangrijkste is dat er geen lucht meer bij kan komen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Dun laagje matte vernis erover spuiten dan is alles voorlopig wel gefixeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Invisible_man schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:48:
[...]

Hangt een beetje af van hoever de roest doorgetrokken is, het roest wat al aan het afbladeren is is niet zoveel meer aan te doen. Voor de meer oppervlakkige roest, zijn er rust inhibitor sprays te koop (onder andere van WD-40 wel) die een olie achtig filmpje over het metaal vormen waardoor er geen lucht bij kan komen, dit doen ze bij mij op het werk in de machinefabriek ook altijd met de nieuw geproduceerde onderdelen die soms langere tijd in de opslag gaan, maar is dan niet iets wat je steeds vast wilt pakken natuurlijk. Al zal het roesten in een droge omgeving sowieso al een stuk langzamer gaan. Een andere optie is een transparante lak zoals we die voor de modelbouw natuurlijk gebruiken, het belangrijkste is dat er geen lucht meer bij kan komen natuurlijk.
Echt bladderen doet het niet, het is meer een laagje roest dat afgeeft als je erover wrijft. Blijkbaar heet deze staat van een product "patina" en er is een goedje dat daar blijkbaar voor geschikt is.
https://www.frost-auto.nl...ichtbare-roestwerende-lak dit of de matte/transparante lak van jou en @Sjoewe zijn dan denk ik de beste opties. WD-40 achtig spul is niet echt handig voor de woonkamer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik denk dat het met gewone matte acryl vernis ook prima lukt hoor. Is toch weer 10x minder voor een bus :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Sjoewe schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:30:
Ik denk dat het met gewone matte acryl vernis ook prima lukt hoor. Is toch weer 10x minder voor een bus :)
Ik ga eens een bus van dat spul opzoeken. Morgen ff bij de HORNBACH kijken.

Wanneer je je VW T1 rood dacht te verven maar je vrouw zegt dat hij toch in de kleur van het busje waarin we getrouwd zijn gespoten zou worden d:)b
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3XAi8YY7ihxpQ6qrYXImgcBQq4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5gBjll1EfNjU0D04EFiOsbJM.jpg?f=user_large

Ach, dat rood wilde toch voor geen meter dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
page404 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:22:
[...]

Ik ga eens een bus van dat spul opzoeken. Morgen ff bij de HORNBACH kijken.

Wanneer je je VW T1 rood dacht te verven maar je vrouw zegt dat hij toch in de kleur van het busje waarin we getrouwd zijn gespoten zou worden d:)b
[Afbeelding]

Ach, dat rood wilde toch voor geen meter dekken.
En vergeet vooral het beige en bruine interieur niet wat bij die busjes hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@page404

Waar mee doe je het rood?
Heb je witte ondergrond? Dan kun je wel 3 a 4 laagjes spuiten. WOrd eerst roze vaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Invisible_man schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:20:
[...]

En vergeet vooral het beige en bruine interieur niet wat bij die busjes hoort :)
50 tinten beige hoor, deze auto ;)
Renegade666 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 17:00:
@page404

Waar mee doe je het rood?
Heb je witte ondergrond? Dan kun je wel 3 a 4 laagjes spuiten. WOrd eerst roze vaak ;)
Rood was een eigen creatie van allerlei merken en kleuren rood. Maar de ondergrond is wit ja. Had ik beter eerst een laagje grijs of zilver moeten doen zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Kan je het dan niet beter opbouwen van donkerrood naar de gewenste rood?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invisible_man
Voor mij werkt rood over wit altijd prima, de truuk is alleen dat het meestal niet in 1 keer dekt en dat je het met meerdere laagjes moet opbouwen, net zoals dat met geel het geval is. Als je het wel in 1 keer probeert te laten dekken, is het al snel te nat en begint je verf te lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-09 14:36
Ik gebruik een grijze primer voor ik rood spuit en dat gaat eigenlijk altijd goed. Aangezien ik enkel Ferrari’s bouw, is rood verreweg de meest gebruikte kleur…
Pagina: 1 ... 52 ... 78 Laatste