Maar dus net niet die "new mould" op voorraad_Eend_ schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:15:
Bij https://www.aviationmegastore.com/search/F-14/p0/cM/s/f1073 hebben ze nog wel een paar van Academy
Nou ik vind het altijd interessant om te horen wat interessante modellen zijn en van welke merken. Dus kom maar door met dit soort informatie! Italeri laat ik voorlopig voor wat het is na mijn laatste debacleInvisible_man schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:26:
[...]
Jouw keuze natuurlijk (en je hoeft je ook echt niet te verdedigen hier), maar de Academy kit is ongeveer dezelfde prijs (rond de 20/30 euro) en is een new tool van vorig jaar met goede reviews waar de Revell al meer dan twintig jaar oud is. Probleem is alleen dat Academy op het moment slecht te verkrijgen is vanwege de Corona crisis, laat staan great wall hobby.
Eerste poging met wat “viezere” painting:
Vond het weathering effect wel goed gelukt maar na het sprayen vind ik het al weer te clean. Ga daarna nog een keer weatheren dus.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JsGAAuT2BDQk8iigO1MZh9iW.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GDNwexbYmBKfUFcfqTtNfgKB.jpg?f=user_large)
[ Voor 26% gewijzigd door page404 op 25-07-2020 21:53 ]
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Niet alle Italeri kits zijn slecht hoor. Als ik je er 1 mag aan raden. de nieuwe 1/72 T-33! het plastic is van Platz. alles past super. mooi detail ook. is genot om te bouwen.page404 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 21:43:
[...]
Nou ik vind het altijd interessant om te horen wat interessante modellen zijn en van welke merken. Dus kom maar door met dit soort informatie! Italeri laat ik voorlopig voor wat het is na mijn laatste debacleandere merken ben ik zeker benieuwd naar. Hoe zijn de bouwinstructies van die genoemde merken?
Hallo allemaal, vanwege de coronacrisis heb ik onlangs een Warhammer kitje gekocht om het verzamelen / verfen van modellen opnieuw uit te proberen na een stop. Hier zitten al verfpotjes bij, maar de potjes van Citadel vind ik niet fijn werken om verf te doseren. De flesjes van Valejo zijn daarentegen veel fijner (oogdruppelflesjes).
Zijn deze flesjes in Nederland te verkrijgen of ben ik toegewezen tot het bestellen via Aliexpress/elkanderechinesesite?
Zijn deze flesjes in Nederland te verkrijgen of ben ik toegewezen tot het bestellen via Aliexpress/elkanderechinesesite?
Bekijk zeker army painter eens.
Hier een zeer betaalbare starterset:
https://www.despelvogel.c...warpaints-mega-paint-set/
Hier een zeer betaalbare starterset:
https://www.despelvogel.c...warpaints-mega-paint-set/
Vallejo is zowat bij elke modelbouwwinkel wel te krijgen en één van de meest gebruikte verven, zowel de 70.900 serie als de nieuwere 71.000 model air welke meer voor airbrush gebruik is.ItMeAedri schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:07:
Hallo allemaal, vanwege de coronacrisis heb ik onlangs een Warhammer kitje gekocht om het verzamelen / verfen van modellen opnieuw uit te proberen na een stop. Hier zitten al verfpotjes bij, maar de potjes van Citadel vind ik niet fijn werken om verf te doseren. De flesjes van Valejo zijn daarentegen veel fijner (oogdruppelflesjes).
Ik doelde eigenlijk meer op lege drupflesjes, maar dat werkt ook
je kunt ze beter bestellen bij Aliexpress. Daar kun je een hele doos met een paar honderd flesjes kopen voor de prijs die je bij een gemiddelde modelbouwwinkel betaald voor een setje lege flesjes.ItMeAedri schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:07:
Duidelijk! Bedankt voor de tip_Eend_ schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:37:
[...]
je kunt ze beter bestellen bij Aliexpress. Daar kun je een hele doos met een paar honderd flesjes kopen voor de prijs die je bij een gemiddelde modelbouwwinkel betaald voor een setje lege flesjes.
Heb je een link? Want ik vind alleen dure potjes van bijna 7 euro p/s._Eend_ schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:37:
[...]
je kunt ze beter bestellen bij Aliexpress. Daar kun je een hele doos met een paar honderd flesjes kopen voor de prijs die je bij een gemiddelde modelbouwwinkel betaald voor een setje lege flesjes.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_Dwarlorf schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:59:
[...]
Heb je een link? Want ik vind alleen dure potjes van bijna 7 euro p/s.
(ik hoop dat de link werkt, anders kun je op "100Pcs 20Ml Lege Plastic Squeezable Dropper Flessen Eye Liquid Dropper D @ 905" zoeken)
Bovenstaande is een partij van 100 stuks (voorzover ik de Chinees-Engels-Nederlands vertaling van Ali begrijp) Hier heb je 5 stuksL https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
[ Voor 25% gewijzigd door _Eend_ op 29-07-2020 11:04 . Reden: Linkje toegevoegd ]
Na een verhuizing en eindelijk de spraybooth een mooi plekje gegeven te hebben weer een kitje afgerond. Ditmaal de Tamiya S2000 1/24 schaal met wat PE spul en aftermarket velgen.
Foto’s ditmaal in een imgur linkje: https://imgur.com/gallery/V9vAJMW
Viel fantastisch in elkaar, geen issues gehad
Foto’s ditmaal in een imgur linkje: https://imgur.com/gallery/V9vAJMW
Viel fantastisch in elkaar, geen issues gehad
Een S2000 krijgt altijd aan +1 van mij 
Maar mooi kleurtje ook, staat 'm goed. En het is een Tamiya kit.. Die zijn (bijna) altijd goed
Maar mooi kleurtje ook, staat 'm goed. En het is een Tamiya kit.. Die zijn (bijna) altijd goed
[ Voor 26% gewijzigd door _Eend_ op 06-08-2020 17:03 ]
Was wel even toe aan een wat simpeler projectje zonder te veel gedoe en heb de Tamiya P38-G in 1/48 gebouwd. Dit is echt een fantastische kit die ik iedereen aan kan raden, alles past fantastisch, hoop detail en best wel snel in elkaar te zetten omdat je minimaal tijd hoeft te besteden aan schuren en plamuren. De toleranties zijn echt zo klein tussen de diverse onderdelen dat wanneer je ze alleen al tegen elkaar houdt, je de naad al nauwelijks meer ziet.
Is wat duurder dan een gemiddelde Revell of Italeri kit (€60), maar het dubbel en dwars waard!
Is wat duurder dan een gemiddelde Revell of Italeri kit (€60), maar het dubbel en dwars waard!
:strip_exif()/f/image/jtaaPIxRmItlxT4Jk4eGop1X.jpg?f=fotoalbum_large)
Toevallig zag ik eergisteren een foto van een P-38 met die sharkmouths, en nu post jij er een model van 
Doet me wel weer denken aan het project wat ik mezelf al jaren voorneem: een P-38H bouwen in de kleuren van de 38 FS, 55 FG als eerbetoon aan 2LT Albert A. Albino die op 23 november 1943 in Hoogeveen is neergestort.
Als je een keer met de trein in Hoogeveen bent geweest dan ben je vast wel eens door het tunneltje onder het spoor door gelopen. Tijdens de bouw van dat tunneltje hebben ze zijn kist en stoffelijk overschot gevonden. Voor het station staat ook een deel van een propellerblad op een sokkel als monument aan 2LT Albino.
Doet me wel weer denken aan het project wat ik mezelf al jaren voorneem: een P-38H bouwen in de kleuren van de 38 FS, 55 FG als eerbetoon aan 2LT Albert A. Albino die op 23 november 1943 in Hoogeveen is neergestort.
Als je een keer met de trein in Hoogeveen bent geweest dan ben je vast wel eens door het tunneltje onder het spoor door gelopen. Tijdens de bouw van dat tunneltje hebben ze zijn kist en stoffelijk overschot gevonden. Voor het station staat ook een deel van een propellerblad op een sokkel als monument aan 2LT Albino.
Als je snel bent, kan je nog de special edition van de Tamiya P-38H krijgen. Deze was oorspronkelijk bedoeld om alleen verkrijgbaar te zijn op één of andere beurs, maar die ging vanwege Covid niet door en is nu tijdelijk verkrijgbaar._Eend_ schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:03:
Toevallig zag ik eergisteren een foto van een P-38 met die sharkmouths, en nu post jij er een model van
Deze shop heeft hem blijkbaar nog op voorraad:
https://www.robimodelbouw...-Lockheed-P-38H-Lightning
Sjit.. Ik had me voorgenomen om voorlopig even geen nieuwe kits te kopen omdat ik er al te veel heb. Ik wil eerst even de 'achterstand' inlopen qua kits die ik nu al op de plank heb liggen.Invisible_man schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:14:
[...]
Als je snel bent, kan je nog de special edition van de Tamiya P-38H krijgen. Deze was oorspronkelijk bedoeld om alleen verkrijgbaar te zijn op één of andere beurs, maar die ging vanwege Covid niet door en is nu tijdelijk verkrijgbaar.
Deze shop heeft hem blijkbaar nog op voorraad:
https://www.robimodelbouw...-Lockheed-P-38H-Lightning
Dus als iemand nog goedkoop kitjes wil scoren, stuur even een DM
Mijn systeem om mijn "stash" binnen de perken te houden is dat ik mij beperk tot de ruimte boven op mijn kast. Pas als ik weer ruimte heb, koop ik weer eens wat_Eend_ schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:24:
[...]
Sjit.. Ik had me voorgenomen om voorlopig even geen nieuwe kits te kopen omdat ik er al te veel heb. Ik wil eerst even de 'achterstand' inlopen qua kits die ik nu al op de plank heb liggen.
Dus als iemand nog goedkoop kitjes wil scoren, stuur even een DM
Dat gezegd te hebben, soms is er een aanbieding of een nieuw model (bijvoorbeeld die P-38) waarvan je weet dat die dermate populair is dat als deze uitverkocht is, deze duur en moeilijk te verkrijgen wordt. Dan kan je die kans niet laten liggen natuurlijk
Dat is mijn systeem ook. Ik heb ook nog het 'voordeel' dat ik in een klein huis woon en dat ik echt geen ruimte meer heb voor nieuwe kits. Ik heb mijn 1/16 Tiger 1 kit noodgedwonen onder mijn bed moeten stoppen.. Maar een P-38H is sowieso lastig te verkrijgen, er zijn wel wat kits van maar die zie je niet zo vaak.Invisible_man schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:33:
[...]
Mijn systeem om mijn "stash" binnen de perken te houden is dat ik mij beperk tot de ruimte boven op mijn kast. Pas als ik weer ruimte heb, koop ik weer eens wat![]()
Dat gezegd te hebben, soms is er een aanbieding of een nieuw model (bijvoorbeeld die P-38) waarvan je weet dat die dermate populair is dat als deze uitverkocht is, deze duur en moeilijk te verkrijgen wordt. Dan kan je die kans niet laten liggen natuurlijk
Maargoed, toch maar even een nachtje over slapen
[ Voor 0% gewijzigd door _Eend_ op 09-08-2020 13:39 . Reden: tiepvaut gefikts ]
Ik heb een H gebouwd in 1/72 van RS Models. Draak van een kit, geloof ik hier ook gepost. Toen hij bijna af was kwam Tamiya met hun 1/48 kit, wat betekent dat de 1/72 scale down er binnen een jaar of twee ook aankomt 
Stash is er om groter te worden jongens. Bij mij liggen er om precies te zijn 642
Stash is er om groter te worden jongens. Bij mij liggen er om precies te zijn 642
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Weet ik bij Tamiya nog zo snel nog niet, van de meeste nieuwe 1/48 kits van hun van de afgelopen jaren (bf109, F-14) zijn zover ik kan zien geen 1/72 scale downs van. Sowieso komt daar niet zo veel 1/72 vandaan de laatste jaren. De laatste new tool vliegtuigkits waren of 1/48, of 1/32.Dr. Strangelove schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:53:
Ik heb een H gebouwd in 1/72 van RS Models. Draak van een kit, geloof ik hier ook gepost. Toen hij bijna af was kwam Tamiya met hun 1/48 kit, wat betekent dat de 1/72 scale down er binnen een jaar of twee ook aankomt
Voel ik me weer een stuk beter met mijn nog geen 25 kitsStash is er om groter te worden jongens. Bij mij liggen er om precies te zijn 642
Modernere toestellen niet inderdaad maar de WWII Warbirds serie krijgt bijna altijd een scaledown, meest recent (afgelopen twee jaar) de Bf-109G en de Ki-61 Hien.
Aangezien ik voor 90% WWII bouw is dat voor mij prima
Aangezien ik voor 90% WWII bouw is dat voor mij prima
[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-08-2020 08:40 ]
Op mijn hoogtepunt heb ik er 76 gehad. Toen ben ik maar even gestopt met kopen en heb ik er een stel verkocht. met mijn verhuizing heb ik de kits waar ik aan begonnen was weggegooid want ik heb in mijn nieuwe huis niet meer de ruimte om die dingen op te slaan. Maar van sommige kits kan ik echt geen afscheid nemen..
Ik heb toen ik met de hobby weer begon na 15 jaar afwezigheid eerst de shelf of doom aangepakt en alles wat daarvan te redden was afgemaakt. Er zijn nog steeds 15-20 kits die half begonnen zijn maar die ga ik niet meer afmaken en moeten eigenlijk gewoon de prullenbak in.
Verder heb ik de afgelopen jaren ook wel wat stash clean-outs gedaan, met name oudere kits waarvan inmiddels betere toolings zijn verkocht.
Verder heb ik de afgelopen jaren ook wel wat stash clean-outs gedaan, met name oudere kits waarvan inmiddels betere toolings zijn verkocht.
:strip_exif()/f/image/aHyma6L899z86itf7yVQeXyi.jpg?f=fotoalbum_large)
Revell 1/48 Lunar Module, (her)uitgave voor de viering van 50 jaar na de maandlanding.
Er genoten van deze kit, ook omdat de LM zo'n bijzonder ontworpen ding is. Plastic en decals zijn van goede kwaliteit, maar het is en blijft Revell, dus soms wat werk nodig om het allemaal passend te krijgen. Ook hier en daar wat flash, met name op het landingsgestel.
De bouwinstructies zijn in het nieuwe (kleur)formaat van Revell. Ik moet zeggen dat de instructies niet altijd handig zijn, zeker het bouwen van het landingsgestel (6 onderdelen per poot) is makkelijker als je een andere volgorde hanteert dan in de instructies.
Daarnaast houd je een hoop onderdelen over die je, volgens Revell, niet nodig hebt. Ik heb even zitten puzzelen, maar een deel van de onderdelen zijn te gebruiken om een variant te bouwen waarbij de poten zijn ingeklapt. Jammer dat dit niet opgenomen is in de instructies.
De kleurinstructies zijn waardeloos. De kleuren van onderdelen tijdens de bouw wijken af van de kleuren op de camouflage/decal pagina en wijken weer af van de foto van het voorbeeldmodel op de voorpagina. Daarnaast komt geen van deze overeen met de werkelijke kleurenschema van de LM-5 Eagle (Apollo 11) welke Revell claimt dat je bouwt. Ook opvallend: de Box art toont een heel ander kleurschema (LM-6 of LM-7). Het kleurenschema is ook relatief eenvoudig ten opzichte van de werkelijkheid.
Ik heb de LM geschilderd met Revell enamel (ipv de bijgeleverde aquaColor) met kwast in het kleurenschema van de LM-6 Intrepid (Apollo 12) op basis van referentiefoto's.
Al met al een leuke kit, maar niet voor de beginner.
Ik wil zelf nog een astronaut toevoegen (shapeways?) en een diorama met een maanlandschap maken, zodat ik de beroemde foto van Al Bean gemaakt door Pete Conrad kan namaken.
Ziet er goed uit!
Ook de afweging of je eerst een onderdeel verft en dan monteert, of andersom is niet iets wat je vaak uit de handleiding kan halen, maar die puzzel maakt het ook interessant naar mijn mening 
Tja, standaard Revell helaas. Ik heb laatst een scraper gekocht welke ideaal voor dat soort klusjes is. Je zou het ook met een hobby mesje kunnen doen, maar de scraper is een stuk dikker en daardoor stugger wat goed helpt.Ook hier en daar wat flash, met name op het landingsgestel.
Dat is bij bijna elke kit wel zo. Bijvoorbeeld het landingsgestel van een vliegtuig is wel het laatste wat ik monteer ook al vertelt de instructies je het eerder te doen, anders heb ik het ondertussen al drie keer er af gebroken bij het vervenDe bouwinstructies zijn in het nieuwe (kleur)formaat van Revell. Ik moet zeggen dat de instructies niet altijd handig zijn, zeker het bouwen van het landingsgestel (6 onderdelen per poot) is makkelijker als je een andere volgorde hanteert dan in de instructies.
Gezien Revell zich ook veel op beginners en kinderen richt versimpelen ze de verfinstructies een hoop ja. Daarnaast geven ze alleen kleurnummers van hun eigen verf, maar dat zijn meer algemene kleuren dan specifieke kleuren. Vandaar dat ze ook vaak mengverhoudingen opgeven. Ik vind juist het onderzoek doen naar het origineel en zelf de kleuren wat uitzoeken juist leuk om te doen. Zo leer je het "object" met zijn geschiedenis ook een stuk beter kennen.Het kleurenschema is ook relatief eenvoudig ten opzichte van de werkelijkheid.
Ik heb de LM geschilderd met Revell enamel (ipv de bijgeleverde aquaColor) met kwast in het kleurenschema van de LM-6 Intrepid (Apollo 12) op basis van referentiefoto's.
Valt hier dan mee, slechts 2 waar ik aan begonnen was waarvan er nu weer 1 op tafel ligt om af te maken. De ander heeft in de paint cleaner gelegen, die doe ik opnieuw. Verder <50 kits in de stash (exclusief de 100den warhammer minis en losse bustes etc.)Dr. Strangelove schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:57:
Ik heb toen ik met de hobby weer begon na 15 jaar afwezigheid eerst de shelf of doom aangepakt en alles wat daarvan te redden was afgemaakt. Er zijn nog steeds 15-20 kits die half begonnen zijn maar die ga ik niet meer afmaken en moeten eigenlijk gewoon de prullenbak in.
En nog steeds ga ik het van mijn levensdagen niet af krijgen gok ik aangezien ik af en toe toch blijf kopen
@Breaker
50 kits liggen??? Ik dacht dat ik met 1 of 2 al genoeg had liggen..
50 kits liggen??? Ik dacht dat ik met 1 of 2 al genoeg had liggen..
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Ik val weer zwaar uit de toon zie ik...
Geen kits op voorraad en de huisjes die ik geërfd heb van mijn opa en vader zijn in een dusdanig beroerde staat dat weggooien eigenlijk de enige optie is.
Als ik aan mijn module bakken bouw (en dat is door andere verplichtingen alweer even geleden) dan bouw ik alles zelf of pas het op zijn minst aan naar mijn eigen smaak.
Geen kits op voorraad en de huisjes die ik geërfd heb van mijn opa en vader zijn in een dusdanig beroerde staat dat weggooien eigenlijk de enige optie is.
Als ik aan mijn module bakken bouw (en dat is door andere verplichtingen alweer even geleden) dan bouw ik alles zelf of pas het op zijn minst aan naar mijn eigen smaak.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Foto van december 2019. Inmiddels wel wat Warhammer verkocht omdat ik die toch niet ga schilderen (en best goed geld opleverden nog) zoals Forgebane, Deathwatch Overkill en The Horus Heresy.
Tevens intussen nog wat nieuwe kitjes erbij gekocht (niet op foto dus) en er missen een paar kits op de foto en kom daarmee op ~45 kits op voorraad. In de modelbouwwereld is dit nog een kleine stash. Heb ze gezien met 100den op voorraad
:strip_exif()/f/image/t4qe6tNHDXk3Gurj49NYOnqX.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook maar even laten zien wat ik momenteel uitgestald heb staan. Denk dat er ongeveer hetzelfde aantal de prullenbak in gegaan is omdat ik ze niet toonbaar genoeg vond
de Subaru bovenop doe ik opnieuw, decals gescheurd (niet gelakt...) dus heb ik een nieuw kitje voor.
:strip_exif()/f/image/DvaB9iFCDLTdQszNbzurjuZg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k807m7jicCpYJPW0QixDwDn1.jpg?f=fotoalbum_large)
Tevens intussen nog wat nieuwe kitjes erbij gekocht (niet op foto dus) en er missen een paar kits op de foto en kom daarmee op ~45 kits op voorraad. In de modelbouwwereld is dit nog een kleine stash. Heb ze gezien met 100den op voorraad
:strip_exif()/f/image/t4qe6tNHDXk3Gurj49NYOnqX.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook maar even laten zien wat ik momenteel uitgestald heb staan. Denk dat er ongeveer hetzelfde aantal de prullenbak in gegaan is omdat ik ze niet toonbaar genoeg vond
de Subaru bovenop doe ik opnieuw, decals gescheurd (niet gelakt...) dus heb ik een nieuw kitje voor.
:strip_exif()/f/image/DvaB9iFCDLTdQszNbzurjuZg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k807m7jicCpYJPW0QixDwDn1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7LBuNFOJnBIXCeZhNETiAT7Y.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 46% gewijzigd door Breaker op 17-08-2020 08:21 ]
- nevermind -
[ Voor 96% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 17-08-2020 15:01 ]
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Hoop niet dat deze voor mijn deur staat op een dagDwarlorf schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:31:
Fotos zijn onverbiddelijk en ik te perfectionistisch dus bij voorkeur op een afstandje bekijken aubmaar hier komt ie dan:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Netjes
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Dat is echt super netjes!!
Ben wel nieuwschierig. Hoe groot is het ongeveer?
when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.
Bedankt. Ongeveer 9 cm hoogeathan schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:11:
Dat is echt super netjes!!
@derest. Ook bedankt voor de complimenten.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Productielijntje 1930s warbirds
Clockwise: Bf-109D van Sword, Boeing P-26 van Revell en Polikarpov I-16 van Hasegawa. Allemaal hun eigen challenges. Ik ga ze allemaal spuitklaar maken en dan in één keer doen, eens kijken hoe efficient ik dit kan afmaken.

Ik ben benieuwd 
Maar die P-26 ziet er niet uit in vergelijking met de andere 2. Duidelijk zo'n oude Revell kit
Maar die P-26 ziet er niet uit in vergelijking met de andere 2. Duidelijk zo'n oude Revell kit
Ja, die is ook nog niet in hetzelfde stadium, beide anderen zijn spuitklaar. Maar het is inderdaad een kit uit 1967 met golfball-sized rivets. Ik ga er niks aan doen, gewoon een quick build die in het thema past. Ben alleen bang voor de decals, het is een release uit midden jaren 90 toen Revell hele dikke matte decals had. En het zijn allemaal van die pinstriping dingen die over allerlei compound curves gaan dus ik hou mijn hart vast.

En natuurlijk een hoop rigging ook nog
Misschien toch niet zo'n quick build

En natuurlijk een hoop rigging ook nog
[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-08-2020 13:07 ]
Ik zou voor de zekerheid een extra flesje decal solution kopen. Ik dacht dat dit een andere release van die kit was, met andere decals. Deze decals zien er inderdaad uit als een 'feestje'...
Iig. veel sterkte succes ermee

Iig. veel sterkte succes ermee
[ Voor 0% gewijzigd door _Eend_ op 19-08-2020 14:40 . Reden: Teipo gemaakt ]
Ik heb drie verschillende settling solutions in de la liggen. Ik denk dat ik de DACO 'Strong' maar meteen ga proberen
Ik lees her en der ook wel eens mensen die een 50-50 mix van azijn en gedemineraliseerd water. Ik zou beginnen met 9 delen azijn op 1 deel water
Setting solution is volgens mij ook gewoon verdunde azijn. Die van Microscale in elk geval wel, dat ruik je gewoon. Modelbouw is vol met relatief dure accessoires die gebaseerd zijn op heel goedkope grondstoffen.
Nu de maanlander af is bezig met een nieuw proefprojectje. Hiervoor heb ik de Revell 1/72 EC-135 Air Glaciers helikopter gekocht (doosje van 7 euro). Welgeteld 75 onderdelen voor een helikoptertje van 14 cm en met volledig binneninterieur. Goede oefening voor het priegelen met hele kleine onderdelen en detailschilderen.
Het proefproject omvat drie zaken:
Een nieuwe primer. Ik was toch niet zo te spreken over de goedkope Bazar primer. Voor mijn Space Shuttle had ik al een specialiste primer gekocht (Army Painter) omdat ik de kleur wit nodig had. Dat beviel mij zodanig dat ik ook grijs en zwarte primer heb gekocht van de Army Painter. Ik moet zeggen dat ik uitermate positief ben over het resultaat van deze color primers. Goede hechting en ik heb minder toplagen nodig met verven (ik verf met kwast).
Daarnaast de overstap gemaakt naar acryl verf. Enamel is prachtig spul en heeft veel voordelen, zeker met de kwast, maar het stinkt, is ongezond en slecht voor het milieu, vereist speciale verdunners en speciale penseelreinigers. Daarnaast duurt het drogen lang (12 tot 24 uur, metallic zelfs tot 7 dagen), waardoor je niet een lange regenachtige zondag kunt hobbyen.
Ik vond de Revell AquaColor in een niet-handige verpakking zitten, Humbrol Acrylic is slecht verkrijgbaar in Nederland en dus heb ik gekozen voor een paar tubetje Vallejo Model Color, geschikt om met de kwast te verven.
En ik ben erg onder de indruk. Het verft een stuk makkelijker, met water te verdunnen (en kwasten te reinigen), droogt snel. Wel iets lastiger om het streepvrije te krijgen, hoewel de goede primer hier absoluut bij helpt. Het interieur is bijna af. Ben wel benieuwd hoe lastig grotere oppervlakken gaan worden. Als dat allemaal goed gaat, ga ik wel de overstap maken van enamel naar acryl. Alleen even de vraag wat ik met 120 euro aan Revell Enamel potjes moet doen.
Het laatste experiment is elektronica. Ik heb altijd al wat meer met elektronica willen doen, maar het is een steile leercurve, zeker als het gaat om circuitontwerp. Inmiddels de basis geleerd en ook wat soldeervaardigheden opgedaan. Inmiddels een lampje ontworpen die straks achterin de helikopter gaat om het patientgedeelte te verlichten.
Uiteindelijk wil ik ook een kleine diorama maken met sneeuwgebergte. Iemand ervaring met sneeuw? Fotos volgen uiteraard.
Het proefproject omvat drie zaken:
Een nieuwe primer. Ik was toch niet zo te spreken over de goedkope Bazar primer. Voor mijn Space Shuttle had ik al een specialiste primer gekocht (Army Painter) omdat ik de kleur wit nodig had. Dat beviel mij zodanig dat ik ook grijs en zwarte primer heb gekocht van de Army Painter. Ik moet zeggen dat ik uitermate positief ben over het resultaat van deze color primers. Goede hechting en ik heb minder toplagen nodig met verven (ik verf met kwast).
Daarnaast de overstap gemaakt naar acryl verf. Enamel is prachtig spul en heeft veel voordelen, zeker met de kwast, maar het stinkt, is ongezond en slecht voor het milieu, vereist speciale verdunners en speciale penseelreinigers. Daarnaast duurt het drogen lang (12 tot 24 uur, metallic zelfs tot 7 dagen), waardoor je niet een lange regenachtige zondag kunt hobbyen.
Ik vond de Revell AquaColor in een niet-handige verpakking zitten, Humbrol Acrylic is slecht verkrijgbaar in Nederland en dus heb ik gekozen voor een paar tubetje Vallejo Model Color, geschikt om met de kwast te verven.
En ik ben erg onder de indruk. Het verft een stuk makkelijker, met water te verdunnen (en kwasten te reinigen), droogt snel. Wel iets lastiger om het streepvrije te krijgen, hoewel de goede primer hier absoluut bij helpt. Het interieur is bijna af. Ben wel benieuwd hoe lastig grotere oppervlakken gaan worden. Als dat allemaal goed gaat, ga ik wel de overstap maken van enamel naar acryl. Alleen even de vraag wat ik met 120 euro aan Revell Enamel potjes moet doen.
Het laatste experiment is elektronica. Ik heb altijd al wat meer met elektronica willen doen, maar het is een steile leercurve, zeker als het gaat om circuitontwerp. Inmiddels de basis geleerd en ook wat soldeervaardigheden opgedaan. Inmiddels een lampje ontworpen die straks achterin de helikopter gaat om het patientgedeelte te verlichten.
Uiteindelijk wil ik ook een kleine diorama maken met sneeuwgebergte. Iemand ervaring met sneeuw? Fotos volgen uiteraard.
Voor je helemaal over gaat op Vallejo Model Color, heb je je afgevraagd of je niet op een airbrush wil overstappen in de toekomst? Model Color werkt niet goed in een airbrush (daar heeft Vallejo Model Air voor, waar ik trouwens absoluut geen fan van ben, maar dat terzijde) dus als die kans aanwezig is heb je het risico dat je dan weer een nieuwe set verf moet aanschaffen.
Electronica wil ik ook eens mee gaan spelen. Ik heb een tijd terug wat hele kleine electromotortjes gekocht maar nog niet aan toegekomen om er iets mee te doen.
Electronica wil ik ook eens mee gaan spelen. Ik heb een tijd terug wat hele kleine electromotortjes gekocht maar nog niet aan toegekomen om er iets mee te doen.
Ja dat heb ik mij al een keer afgevraagd, en ik heb eigenlijk geconcludeerd dat ik niet voorlopig niet aan de airbrush wil. Enerzijds is geluid een issue, ik deel de hobbyruimte met mijn vrouw (keramiek) en anderzijds voelt het als veel gedoe. Een kwast is zo gepakt en zo weer schoon.Dr. Strangelove schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:40:
Voor je helemaal over gaat op Vallejo Model Color, heb je je afgevraagd of je niet op een airbrush wil overstappen in de toekomst?
Op zich is het niet eens zo'n hele grote ramp als je ooit overstapt op een airbrush, ik heb zelf een airbrush en Vallejo Model Air verf, maar heb ook Model Color van ze voor de details. Maar daar kun je ook gewoon water bij gooien en dan spuit het net zo goed als VMC. En als geluid een issue is dan kun je altijd nog overwegen om een (relatief) stille compressor te kopen. Kun je ook leuk keramiek mee schilderen
Vallejo Model Air is overigens wel een goede keuze om mee te beginnen. Vallejo heeft een aantal voordelen; de flesjes/druppelaars zijn gemakkelijk in gebruik, de airbrush is goed en simpel schoon te houden en de verf stinkt beduidend minder erg dan Tamiya X/XF of Zero Paints. Model Air is redelijk 'forgiving' wat betreft verdunnen en gebruiken. Echter is Vallejo erg kwetsbaar. Als je niet voorzichtig bent veroorzaak je al snel krasjes. Ook trek ik soms een deel van de verf mee als ik tape (Tamiya) gebruik om iets af te plakken; ook na enkele dagen drogen. Desondanks geeft Model Air redelijk goede resultaten, maar met Tamiya acryl verf behaal ik toch net wat mooiere resultaten.
Die druppelaars zijn inderdaad ideaal.
Ik heb zelf nog geen ervaring ermee maar wat ik er van gehoord heb is Tamiya en kwast geen goede combinatie.
Ik heb zelf nog geen ervaring ermee maar wat ik er van gehoord heb is Tamiya en kwast geen goede combinatie.
Model Air spuit erg mooi maar Vallejo droogt bij mij nooit echt goed en het blijft kwetsbaar. Als je nog moet afplakken nadat je het gespoten hebt is de finish tegen het einde van de build bijna altijd naar zijn grootje bij mij.
Ik ben fan van Gunze, lastig verkrijgbaar maar spuit prima. Ik vul het aan met Tamiya als ik een kleur even niet kan krijgen op korte termijn, maar gelukkig hebben ze het nu ook bij mij in de buurt bij Krikke.
Tamiya en Gunze zijn op zich wel te kwasten maar ideaal is het niet nee. Maar dat geldt net zo goed voor Model Air. Als je wil kwasten blijft enamel toch de beste oplossing omdat het gewoon beter vloeit met de juiste verdunning en strakker opdroogt.
Ik ben fan van Gunze, lastig verkrijgbaar maar spuit prima. Ik vul het aan met Tamiya als ik een kleur even niet kan krijgen op korte termijn, maar gelukkig hebben ze het nu ook bij mij in de buurt bij Krikke.
Tamiya en Gunze zijn op zich wel te kwasten maar ideaal is het niet nee. Maar dat geldt net zo goed voor Model Air. Als je wil kwasten blijft enamel toch de beste oplossing omdat het gewoon beter vloeit met de juiste verdunning en strakker opdroogt.
Dank voor het delen van de ervaring. Het is precies de reden waarom ik de nieuwe verf eerst op een testkitje uitprobeer. Helikopter heeft ook een kleurenschema, dus ik zal ook met tape aan de gang moeten gaan. Direct een goede test voor de verf.
Ben eigenlijk begonnen met het zoeken naar acryl voor kwast naar aanleiding van de video's van Owen van QuickKits. Hij verft alles met kwast en met Humbrol acrylic. Haalt daar erg mooie resultaten mee.
Krikke ben ik vroeger ook heel veel geweest. Helaas woon ik nu aan de andere kant van het land. Op fietsafstand ligt hier de Modelbouwcompany, maar de ervaring is wat gemixt. Ik bestel tegenwoordig veel online
De binnenkant van de EC135 is inmiddels af
Ben eigenlijk begonnen met het zoeken naar acryl voor kwast naar aanleiding van de video's van Owen van QuickKits. Hij verft alles met kwast en met Humbrol acrylic. Haalt daar erg mooie resultaten mee.
Krikke ben ik vroeger ook heel veel geweest. Helaas woon ik nu aan de andere kant van het land. Op fietsafstand ligt hier de Modelbouwcompany, maar de ervaring is wat gemixt. Ik bestel tegenwoordig veel online
De binnenkant van de EC135 is inmiddels af
:strip_exif()/f/image/EZzPjARpcXo1nYWDxamHkzy2.jpg?f=fotoalbum_large)
Hopelijk is dit geen al te impertinente vraag maar betekent dit dat je van die kits nog onderdeeltjes over hebt die anders ook weggaan?Dr. Strangelove schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:57:
Ik heb daar wel interesse in voor een huidig en toekomstig kitbash project. Ik wil er ook best wel wat voor betalen.
Ik heb altijd de gewoonte gehad om ongebruikte onderdelen in een doos te doen. Moet even kijken of ik die doos nog ergens heb liggen, maar die ligt in mijn opslag. Misschien dat ik a.s. zondag even ga kijken daar.Dwarlorf schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:41:
[...]
Hopelijk is dit geen al te impertinente vraag maar betekent dit dat je van die kits nog onderdeeltjes over hebt die anders ook weggaan?
Ik heb daar wel interesse in voor een huidig en toekomstig kitbash project. Ik wil er ook best wel wat voor betalen.
Dat zou tof zijn, Ik wacht in spanning af!_Eend_ schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:52:
[...]
Ik heb altijd de gewoonte gehad om ongebruikte onderdelen in een doos te doen. Moet even kijken of ik die doos nog ergens heb liggen, maar die ligt in mijn opslag. Misschien dat ik a.s. zondag even ga kijken daar.
Wie wat bewaard die heeft watDwarlorf schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:41:
[...]
Hopelijk is dit geen al te impertinente vraag maar betekent dit dat je van die kits nog onderdeeltjes over hebt die anders ook weggaan?
:strip_exif()/f/image/Y0ZsmUhp6HoQ6u83szz9Rwc2.jpg?f=fotoalbum_large)
Aan de wijze van opslag kan je afleiden dat ik er niet echt vanaf wil en masse. Als je echter iets specifieks zoekt mag je dat altijd vragen, ik hoef er geen geld voor te hebben afgezien van eventuele verzendkosten.
Ik heb ook nog een doos ergens met onafgebouwde kits, daar wil ik wel eens naar zoeken en wat foto's van posten. Een aantal daarvan doe ik zeker niks meer mee en dan geef ik ze liever weg dan dat ze op de zolder blijven liggen of in de prullenbak belanden.
[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-08-2020 13:04 ]
Ergens had ik al het vermoeden dat je dat je dat soort spul zou bewaren.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:02:
[...]
Wie wat bewaard die heeft wat
[Afbeelding]
Aan de wijze van opslag kan je afleiden dat ik er niet echt vanaf wil en masse. Als je echter iets specifieks zoekt mag je dat altijd vragen, ik hoef er geen geld voor te hebben afgezien van eventuele verzendkosten.
Ik heb ook nog een doos ergens met onafgebouwde kits, daar wil ik wel eens naar zoeken en wat foto's van posten. Een aantal daarvan doe ik zeker niks meer mee en dan geef ik ze liever weg dan dat ze op de zolder blijven liggen of in de prullenbak belanden.
Als ik iets specifeks zoek laat ik het zeker weten. Ik ben nu vooral organisch bezig, ik kijk wat ik voor handen heb (ik bewaar ook alles wat ik over heb) en kan krijgen en daar laat ik me dan door inspireren. Het is voor mij de eerste keer dat ik zoiets doe dus het is vooral experimenteren. Ik ben nu een soort van pod aan het maken waar ik dan de vlakken (binnen en buitenkant) wil beplakken met verschillende onderdeeltjes:
![]() | ![]() |
Er zit zelfs een compartiment in voor electronica want ik wil er ook nog leds in verwerken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AptgQqdiMRwl63MOStLH270G.jpg?f=user_large)
Dus ik zie je een foto's van je onafgebouwde kit graag tegemoet! Er zit vast iets tussen wat ik wel kan gebruiken.
Sgoed, moet binnenkort de vliering op om de kampeerspullen op te ruimen, dan zal ik een kijkje nemen
@Dwarlorf Ik heb wel voornamelijk 1/72 en 1/35 tank-spul,
Geen probleem, ik kan altijd onderdeeltjes 'modden'. Ik zal wellicht niet alles gebruiken voor dit project maar er komt altijd wel een nieuw project achteraan_Eend_ schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:57:
@Dwarlorf Ik heb wel voornamelijk 1/72 en 1/35 tank-spul,
Een modelbouw topic op Tweakers, dat ik daar nooit eerder bij stil heb gestaan? Hoewel, ik werd er eigenlijk al jaren niet meer aan herinnerd, tot voor kort.
Mijn oudste zoon weet dat ik vroeger in mijn jonge jaren nogal wat aan modelbouw heb gedaan en dat ik van alles (vooral aan auto's) in elkaar had gezet. Vrijwel alles van Tamiya, want dat was in de hobbyzaak in Uden, waar ik mijn spullen meestal ging halen, eigenlijk wel het mooiste wat er te krijgen was (dacht ik).
Dus op een gegeven moment, toen ik zowat alles aan leuke 1:12 auto's van Tamiya in elkaar had gezet, was ik er wel een beetje op uitgekeken, de uitdaging was er eigenlijk niet meer. Het assembleren was een fluitje van één (ouderwetse) cent geworden, ik wilde dus meer....
Of er niet nog een stap hoger was in automodelbouw, en dan wel iets met wat meer uitdaging. Jawel, werd er gezegd, maar wij kopen dat zelf niet in (te duur, geen animo voor in Uden), dus het zou me een ritje den Bosch gaan kosten, buiten een aanzienlijk hoger bedrag voor de aanschaf van zo'n pakket dan wat ik meestal gewend was.
Zo gezegd zo gedaan, op naar den Bosch.
Daar stonden ze dan, in volle glorie, in hun verpakking welteverstaan. Pocher, het ultieme op automodelbouw in schaal 1:8. Of ik daar werkelijk aan wilde beginnen? Aan de verkoopprijs of aan de auto zelf, zei ik. Afijn, zo'n Hfl600,- lichter (u ziet wat ik schreef), haalde ik zo'n 40 jaar geleden het ultieme bouwpakket in huis. Thuis de doos opengemaakt en .......................... this was wel een different koekie then de Tamiya... (slik)
Afijn, ik zou nu kunnen vertellen hoeveel tijd het mij heeft gekost om het project tot een goed einde te brengen en hoe prachtig de auto geworden is na voltooiing. Maar verder dan wat verchroomde onderdelen op de carrosserie zetten ben ik nooit meer gekomen. Deze is in de zolderkast gezet en de doos met overige onderdelen is op een ander plekje terecht gekomen zo rond 1982. Tja?
Pocher 1935 Mercedes Benz 500 K-AK cabriolet

[niet mijn foto]
Mijn oudste zoon weet dat ik vroeger in mijn jonge jaren nogal wat aan modelbouw heb gedaan en dat ik van alles (vooral aan auto's) in elkaar had gezet. Vrijwel alles van Tamiya, want dat was in de hobbyzaak in Uden, waar ik mijn spullen meestal ging halen, eigenlijk wel het mooiste wat er te krijgen was (dacht ik).
Dus op een gegeven moment, toen ik zowat alles aan leuke 1:12 auto's van Tamiya in elkaar had gezet, was ik er wel een beetje op uitgekeken, de uitdaging was er eigenlijk niet meer. Het assembleren was een fluitje van één (ouderwetse) cent geworden, ik wilde dus meer....
Of er niet nog een stap hoger was in automodelbouw, en dan wel iets met wat meer uitdaging. Jawel, werd er gezegd, maar wij kopen dat zelf niet in (te duur, geen animo voor in Uden), dus het zou me een ritje den Bosch gaan kosten, buiten een aanzienlijk hoger bedrag voor de aanschaf van zo'n pakket dan wat ik meestal gewend was.
Zo gezegd zo gedaan, op naar den Bosch.
Daar stonden ze dan, in volle glorie, in hun verpakking welteverstaan. Pocher, het ultieme op automodelbouw in schaal 1:8. Of ik daar werkelijk aan wilde beginnen? Aan de verkoopprijs of aan de auto zelf, zei ik. Afijn, zo'n Hfl600,- lichter (u ziet wat ik schreef), haalde ik zo'n 40 jaar geleden het ultieme bouwpakket in huis. Thuis de doos opengemaakt en .......................... this was wel een different koekie then de Tamiya... (slik)
Afijn, ik zou nu kunnen vertellen hoeveel tijd het mij heeft gekost om het project tot een goed einde te brengen en hoe prachtig de auto geworden is na voltooiing. Maar verder dan wat verchroomde onderdelen op de carrosserie zetten ben ik nooit meer gekomen. Deze is in de zolderkast gezet en de doos met overige onderdelen is op een ander plekje terecht gekomen zo rond 1982. Tja?
Pocher 1935 Mercedes Benz 500 K-AK cabriolet

[niet mijn foto]
Testing, one, two ...
40 jaar geleden bestonden de standaard bouwpakketten nog niet uit zoveel delen. Als je dan overstapt naar Pocher is dat wel even slikken, want die waren wel gedetailleerd.
Beetje hetzelfde verhaal als met modeltreinen van 40 jaar terug en van nu. Wereld van verschil.
Beetje hetzelfde verhaal als met modeltreinen van 40 jaar terug en van nu. Wereld van verschil.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik kende dit merk niet.
https://diecastsociety.co...rghini-aventador-lp700-4/
Hier een build review van een nieuwer model:These kits were based on original plans from the manufacturer. Two features present on some models were spoked wire wheels that were assembled spoke by spoke, and engines with working crankshaft and piston assemblies. Assembly was mostly accomplished with threaded fasteners (screws, bolts, nuts) and very little glue. This created finished products that could theoretically be disassembled and repaired or modified. Kits came molded in color and ready painted. Finished preassembled versions were also sold.
https://diecastsociety.co...rghini-aventador-lp700-4/
"Missing parts from incomplete kits" I see what you did there....Dr. Strangelove schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:02:
[...]
Wie wat bewaard die heeft wat
[Afbeelding]
[ploatje]
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Mijn vader is zo'n tien jaar geleden begonnen aan de Alfa Romeo Spider van Pocher. Deze is helaas ook vóór afronding op de zolder beland. Heel veel onderdelen waren in de loop der jaren vervormd en poreus geworden. Ik weet niet precies hoe oud de doos is, wij hebben deze tweedehands gekocht.
Zowel mijn vader als ikzelf zijn tijdens de coronacrisis weer begonnen met bouwen; wellicht is er ooit weer voldoende moed om aan de Alfa te beginnen. Er zullen echter reserveonderdelen gezocht of gemaakt moeten worden. Tot die tijd houden we ons bezig met 1:24 kits, maar toch kijk ik stiekem wel eens naar de Lamborghini Huracan van Pocher...
Zowel mijn vader als ikzelf zijn tijdens de coronacrisis weer begonnen met bouwen; wellicht is er ooit weer voldoende moed om aan de Alfa te beginnen. Er zullen echter reserveonderdelen gezocht of gemaakt moeten worden. Tot die tijd houden we ons bezig met 1:24 kits, maar toch kijk ik stiekem wel eens naar de Lamborghini Huracan van Pocher...

Dat is het bakje met onderdelen die afgebroken zijn van gebouwde modellen en waar ik nog niet aan toe gekomen ben om weer vast te zettenHeroic_Nonsense schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:58:
[...]
"Missing parts from incomplete kits" I see what you did there....
Ah op die fiets... het klonk mij als "klapper met zoekgeraakte dossiers" in de orenDr. Strangelove schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:27:
[...]
Dat is het bakje met onderdelen die afgebroken zijn van gebouwde modellen en waar ik nog niet aan toe gekomen ben om weer vast te zettenNa een verhuizing is dat bakje altijd erg vol
Vooral in de overdaad aan onderdelen, veel meer schroeven dan plakken, en veel meer metaal dan plastic. Niet te complex om te bouwen. Alles is zo tot in de puntjes verzorgd. Echt leder voor de stoelbekleding bijvoorbeeld.Skyaero schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:53:
Waar zat de moeilijkheid in? Veel onderdelen?
Getrouwd, kinderen, en mijn actieve 2e leven van iemand die "verstand had van computers", dat waren eigenlijk de hoofdredenen voor het stilleggen toen 😏
Dus het pakket is verzeild geraakt tussen allerlei andere spullen die over de jaren heen op onze zolder werden opgeslagen.
[ Voor 26% gewijzigd door hardware-lover op 24-08-2020 12:16 ]
Testing, one, two ...
Poeh. Pocher is écht mooi spul. En als je een paar van die Lambo's hebt gebouwd kun je die meenemen als je gaat solliciteren in Sant'Agata.
Ik weet alleen niet of dat genoeg verdient om die torenhoge schuld van een stel Pocher-kits goed te maken
Ik weet alleen niet of dat genoeg verdient om die torenhoge schuld van een stel Pocher-kits goed te maken
Gisteravond de Nissan 350Z van Tamiya afgerond. De kleur is een combinatie van Tamiya X-11 (Chrome Silver), X-12 (Gold Leaf) en X-06 (Orange Gloss). Deze zou moeten overeenkomen met de originele Nissan kleur 'Sunset Orange.' Op gevoel heb ik nog redelijk veel oranje toegevoegd. De blanke lak is 2K Diamond van Zero Paints. De onderzijde, het interieur en de meeste kleine onderdelen zijn gedaan met Vallejo Model Air. Bijna alle verfwerk is gedaan met de airbrush.
Op enkele kleine imperfecties na ben ik tevreden met het eindresultaat.
Stiekem ook alvast begonnen aan het volgende project; de AH-64D Apache van Italeri met het kleurenschema en decals van de Koninklijke Luchtmacht.
:strip_exif()/f/image/bjRGbeIq0Mt6jWd3swoRMKke.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2y7yDUNhEkWqj3YZpAnTbroW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PamI6EbnlM2oo7h7iOdqAKHF.jpg?f=fotoalbum_large)
En voor de wintermaanden staat het volgende project ook al gereed: De 1:12 Porsche 934 'Vaillant' van Tamiya.
Op enkele kleine imperfecties na ben ik tevreden met het eindresultaat.
Stiekem ook alvast begonnen aan het volgende project; de AH-64D Apache van Italeri met het kleurenschema en decals van de Koninklijke Luchtmacht.
:strip_exif()/f/image/bjRGbeIq0Mt6jWd3swoRMKke.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2y7yDUNhEkWqj3YZpAnTbroW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PamI6EbnlM2oo7h7iOdqAKHF.jpg?f=fotoalbum_large)
En voor de wintermaanden staat het volgende project ook al gereed: De 1:12 Porsche 934 'Vaillant' van Tamiya.
Over Diecast gesproken, ik ben hier al een paar maanden mee bezig,
Back to the Future Delorean, (alle delen in 1x aangeschaft), leent zich ook zeer goed om beter te detailleren.
(de standaard uitvoering is ook heel mooi)
Een hoop schroefwerk, en leuk te maken samen met de filmpjes op Youtube van WorldOfWayne.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fT0aaeggCuejdTPBDOm9DVmi.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lmwZs97oanQFrXE9NVkMqgc0.jpg?f=user_large)
Maar omdat ik zaken exact wil hebben, heb ik zelf onderdelen getekend in CAD en geprint, toch net effe nauwkeuriger
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/s5JwZnWihij3Bt6nuKbMfqAN.jpg?f=user_large)
En een set 3D print van 3D gescande echte stoelen, die zeker 100x beter zijn.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UKsIG7BFP3Fw70OtgLtkq6hc.jpg?f=user_large)
En omdat deze 1:8 is, en er geen Marty figuren zijn in die schaal, heb ik zelf maar wat geknutseld
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/s4BkxUu1yKyKB0vDYM4o1M8D.jpg?f=user_large)
Back to the Future Delorean, (alle delen in 1x aangeschaft), leent zich ook zeer goed om beter te detailleren.
Een hoop schroefwerk, en leuk te maken samen met de filmpjes op Youtube van WorldOfWayne.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fT0aaeggCuejdTPBDOm9DVmi.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lmwZs97oanQFrXE9NVkMqgc0.jpg?f=user_large)
Maar omdat ik zaken exact wil hebben, heb ik zelf onderdelen getekend in CAD en geprint, toch net effe nauwkeuriger
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/s5JwZnWihij3Bt6nuKbMfqAN.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UKsIG7BFP3Fw70OtgLtkq6hc.jpg?f=user_large)
En omdat deze 1:8 is, en er geen Marty figuren zijn in die schaal, heb ik zelf maar wat geknutseld
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/s4BkxUu1yKyKB0vDYM4o1M8D.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/opZrEtoIIDP4MZRVadut9zej.jpg?f=user_large)
@absrnd
Super strak man!
Super strak man!
Is dat dit model?absrnd schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:23:
Over Diecast gesproken, ik ben hier al een paar maanden mee bezig,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://en-gb.eaglemoss.c...uild-back-future-delorean
Ik wil dan niet weten wat alle onderdelen in 1x gekost hebben
Dat is hemjppilot schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:59:
[...]
Is dat dit model?
https://en-gb.eaglemoss.c...uild-back-future-delorean
Ik wil dan niet weten wat alle onderdelen in 1x gekost hebben
En ik had mazzel dat ik alles van iemand heb over kunnen nemen voor veel minder, en als je de Ebays en Marktplaatsen in de gaten houdt, dan komen ze sporadisch langs voor gunstige prijzen
Voor wie nog een Pocher kit wil_Eend_ schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:12:
Poeh. Pocher is écht mooi spul. En als je een paar van die Lambo's hebt gebouwd kun je die meenemen als je gaat solliciteren in Sant'Agata.

Beetje progress in de spuitcabine. Alledrie een wat andere aanpak, voor de variatie.
De Messerschmidt op de voor mij traditionele wijze, preshading, onderkant, afplakken, eerste camo kleur. Van het weekend verder, eerst de tweede camouflagekleur afplakken, dan opnieuw preshaden, dan spuiten.
De P-26 is wat lomper gegaan, ik had nog een rattle can met chrome yellow liggen dus eerste witte primer, geel, afplakken, olive drab erover. Spuiten is in feite klaar, alleen Revell is helaas zo cheap geweest om de zwarte walkways die precies over de demarcatie tussen geel en drab vallen, niet als decals mee te leveren. Dus óf dat wordt nog meer afplakken óf ik maak ze zelf. Waarschijnlijk het laatste.
De Polikarpov is een beetje tricky, ik had de onderkant gedaan maar met afplakken voor het groen aan de bovenkant trok ik de AKAN verf los. Rommel dus. Nu de kapot getrokken demarcatie opgeschuurd zodat deze netjes gefeathered is (anders zie je het onder de nieuwe laag verf), preshading opnieuw en de bovenkant groen. Ik had geen zin om alle compound curves af te plakken dus maar weer eens mijn freehand airbrush skills geoefend. Ik ben hier altijd wat dubbel over; aan de ene kant ziet het er wel leuk uit maar in 1/72 vind ik dat ik het eigenlijk niet tight genoeg krijg en er teveel overspray is om het realistisch te houden. Enfin, ik hou het zo. Nu de onderkant opnieuw doen, dit keer met iets anders dan de AKAN.
:strip_exif()/f/image/hJhoJ6AeESQrulYVmIuZSXTL.jpg?f=fotoalbum_large)
Update:
Je ziet er niet aan af dat dit bijna twee uur werk is. Ik heb Lock, Stock and Two Smoking Barrels in de achtergrond aangezet en toen de credits rolden was ik klaar.
De Messerschmidt op de voor mij traditionele wijze, preshading, onderkant, afplakken, eerste camo kleur. Van het weekend verder, eerst de tweede camouflagekleur afplakken, dan opnieuw preshaden, dan spuiten.
De P-26 is wat lomper gegaan, ik had nog een rattle can met chrome yellow liggen dus eerste witte primer, geel, afplakken, olive drab erover. Spuiten is in feite klaar, alleen Revell is helaas zo cheap geweest om de zwarte walkways die precies over de demarcatie tussen geel en drab vallen, niet als decals mee te leveren. Dus óf dat wordt nog meer afplakken óf ik maak ze zelf. Waarschijnlijk het laatste.
De Polikarpov is een beetje tricky, ik had de onderkant gedaan maar met afplakken voor het groen aan de bovenkant trok ik de AKAN verf los. Rommel dus. Nu de kapot getrokken demarcatie opgeschuurd zodat deze netjes gefeathered is (anders zie je het onder de nieuwe laag verf), preshading opnieuw en de bovenkant groen. Ik had geen zin om alle compound curves af te plakken dus maar weer eens mijn freehand airbrush skills geoefend. Ik ben hier altijd wat dubbel over; aan de ene kant ziet het er wel leuk uit maar in 1/72 vind ik dat ik het eigenlijk niet tight genoeg krijg en er teveel overspray is om het realistisch te houden. Enfin, ik hou het zo. Nu de onderkant opnieuw doen, dit keer met iets anders dan de AKAN.
:strip_exif()/f/image/hJhoJ6AeESQrulYVmIuZSXTL.jpg?f=fotoalbum_large)
Update:
Je ziet er niet aan af dat dit bijna twee uur werk is. Ik heb Lock, Stock and Two Smoking Barrels in de achtergrond aangezet en toen de credits rolden was ik klaar.
:strip_exif()/f/image/cr6C1YCdFWiExvCOfDNUXJQj.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door Dr. Strangelove op 28-08-2020 09:03 ]
Ik vindt het resultaat er goed uitzien. Freehand camo op de Polikarpov vind ik netjes, wat voor Airbrush gebruik je?
Leuk! Had het modelbouw-topic op tweakers nog niet eerder gezien.
Voel me dan ook wel een beetje verplicht om mijn project van de afgelopen maanden te laten zien.
Tijdens het verplicht thuis zitten in corona tijd heb ik deze hobby weer mooi op kunnen pakken. Alle reistijd die vroeger verloren ging kon nu mooi besteed worden aan een beter doel; Een dikke Leopard 2!
Het was 15 jaar geleden dat ik voor het laatst een kit had aangeraakt, dus een mooi project om er weer in te rollen was wel nodig.
Ik heb de progressie updates een tijdje terug op r/modelmakers gedeeld, maar kon het niet laten om het ook op tweakers te laten zien.
De kit
:strip_exif()/f/image/1UA0CIQ4G97I3hoOAJSG2T94.jpg?f=fotoalbum_large)
Ruwe bouw + Pre-shading
Voor dit project een Air-Brush aangeschaft, het was even wennen!
/f/image/l9Ch4cV96qoi5dAqD4W5EK1g.png?f=fotoalbum_large)
Eerste laag NATO-groen
Uiteindelijk bleek dat ik de verkeerde tint groen te pakken had. In het echt is de groen veel donkerder. Blijkt dat de NATO-green van Revell een andere groen is dan de NATO-green van Vallejo.... Leermomentje.
Niks meer aan gedaan en mooi zo gelaten. De verschillen zijn niet gigantisch groot.
/f/image/jX7owua1YbOl5LI1MNntVx7F.png?f=fotoalbum_large)
95% af
Moeten nog de nodige details op op het exterieur. Schep, sleepkabel etc..
:strip_exif()/f/image/ahKauJEQaKIh54ydW3OB7Xuj.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben erg benieuwd naar de reacties!
Voel me dan ook wel een beetje verplicht om mijn project van de afgelopen maanden te laten zien.
Tijdens het verplicht thuis zitten in corona tijd heb ik deze hobby weer mooi op kunnen pakken. Alle reistijd die vroeger verloren ging kon nu mooi besteed worden aan een beter doel; Een dikke Leopard 2!
Het was 15 jaar geleden dat ik voor het laatst een kit had aangeraakt, dus een mooi project om er weer in te rollen was wel nodig.
Ik heb de progressie updates een tijdje terug op r/modelmakers gedeeld, maar kon het niet laten om het ook op tweakers te laten zien.
De kit
:strip_exif()/f/image/1UA0CIQ4G97I3hoOAJSG2T94.jpg?f=fotoalbum_large)
Ruwe bouw + Pre-shading
Voor dit project een Air-Brush aangeschaft, het was even wennen!
/f/image/l9Ch4cV96qoi5dAqD4W5EK1g.png?f=fotoalbum_large)
Eerste laag NATO-groen
Uiteindelijk bleek dat ik de verkeerde tint groen te pakken had. In het echt is de groen veel donkerder. Blijkt dat de NATO-green van Revell een andere groen is dan de NATO-green van Vallejo.... Leermomentje.
Niks meer aan gedaan en mooi zo gelaten. De verschillen zijn niet gigantisch groot.
/f/image/jX7owua1YbOl5LI1MNntVx7F.png?f=fotoalbum_large)
95% af
Moeten nog de nodige details op op het exterieur. Schep, sleepkabel etc..
:strip_exif()/f/image/ahKauJEQaKIh54ydW3OB7Xuj.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo hee, die ziet er mooi uit. Deze staat ook nog op mijn verlanglijstje, hoewel ik de camo (ik verf met kwast) best wel wat spannend vindt.
Weinig op aan te merken hoor! Ziet er goed uit.DutchBat_ schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:41:
Ik had een paar maanden geleden ook een Leopard 2 gebouwd (Tamiya kit weliswaar) en de Nato green die ik gebruikte was juist weer wat te donker (MRP) en heb ik later met een andere kleur groen wat lichter gemaakt. Die verschillen blijf je houden uiteindelijk en je zal altijd wel eens verf wat lichter of donkerder moeten maken. Wat ook mee speelt is hoe verweerd je je model wilt maken.
Om toch een kleine "kritische" opmerking te maken
Hoe was de Revell kit verder qua passing?
Camo is met kwast eigenlijk makkelijker. Met airbrush heb je twee mogelijkheden, of afplakken (pokke veel werk met schema's zoals die tank) of freehand spuiten (waar je 1337 airbrush skills voor nodig hebt om het netjes te doen).
Kwast is slechts een kwestie van een enigszins vaste hand hebben.
Thanks! Ja de tracks behoeven nog wat aandacht, ik heb wat producten op internet gevonden waar ik de tracks nog mee aan wil vallen. MIG Heavy Mud onder andere. Dan zou het 'fel' bruine van de roest wat minder op moeten gaan vallen.Invisible_man schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:04:
[...]
Weinig op aan te merken hoor! Ziet er goed uit.
Ik had een paar maanden geleden ook een Leopard 2 gebouwd (Tamiya kit weliswaar) en de Nato green die ik gebruikte was juist weer wat te donker (MRP) en heb ik later met een andere kleur groen wat lichter gemaakt. Die verschillen blijf je houden uiteindelijk en je zal altijd wel eens verf wat lichter of donkerder moeten maken. Wat ook mee speelt is hoe verweerd je je model wilt maken.
Om toch een kleine "kritische" opmerking te makenik zou persoonlijk de rupsbanden iets minder verroest maken. Vooral als het tank in actieve dienst is, zullen de tracks vaak niet zo verroest zijn (de reserve tracks op de romp natuurlijk wel weer). Maak je echter een museum model welke continue stil staat natuurlijk wel weer. Wat modder met bijvoorbeeld pigmentpoeder doet dan ook een hoop
![]()
Hoe was de Revell kit verder qua passing?
De Revell kit is in mijn ogen erg goed. Ik heb bijna geen issues op het gebied van passing gehad, op de achterzijde van de turret na. Is een beetje een gekke constructie waardoor de baskets niet helemaal lekker passen. Een beetje putty smeert het wel mooi dicht, dus geen probleem.
Ik moet zeggen dat ik airbrush ook erg erg makkelijk vond. Het afplakken is eigenlijk helemaal geen probleem, zolang je maar geen tape gebruikt..Dr. Strangelove schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:05:
Camo is met kwast eigenlijk makkelijker. Met airbrush heb je twee mogelijkheden, of afplakken (pokke veel werk met schema's zoals die tank) of freehand spuiten (waar je 1337 airbrush skills voor nodig hebt om het netjes te doen).
Ik maakte van Kneedgum lange dikke 'slangen' waar ik mooie patroontjes van kon vormen. Met de vingers wat uitstulpingen maken en spuiten maar. Het enige waar je rekening mee moet gaan houden is de over-spray. Kleine nozzle erop en dan is het heel erg onder controle te houden, tot op het punt waar ik er geen last van had.
EDIT: Vond nog een foto van hoe ik het deed:
:strip_exif()/f/image/jgF17MO7m17vYrVn0AUZTenB.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door SpelFaut op 28-08-2020 14:04 ]
Dat is inderdaad een derde methode en een goede in-between, moet ik wat vaker proberen. Resultaat bij jou is in elk geval steengoed
Je foto's zijn trouwens ook erg mooi, wat voor setup heb je gebruikt?
[ Voor 20% gewijzigd door Dr. Strangelove op 28-08-2020 12:55 ]
Doe ik inderdaad ook gewoon zo met blutac wormpjes, hoe dikker de worm, hoe vager de overgang tussen de twee kleuren. Vind dat eerlijk gezegd ook wel leuk werk om te doenDutchBat_ schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:19:
Ik moet zeggen dat ik airbrush ook erg erg makkelijk vond. Het afplakken is eigenlijk helemaal geen probleem, zolang je maar geen tape gebruikt..![]()
Ik maakte van Kneedgum lange dikke 'slangen' waar ik mooie patroontjes van kon vormen. Met de vingers wat uitstulpingen maken en spuiten maar. Het enige waar je rekening mee moet gaan houden is de over-spray. Kleine nozzle erop en dan is het heel erg onder controle te houden, tot op het punt waar ik er geen last van had.
Heavy mud is (naar mijn mening) meer voor dikke aangekoekte modder wat je meer tussen de road wheels en de romp vind. Op de tracks zelf gebruik ik altijd pigment poeder wat je in diverse modderkleuren kan krijgen. Als je daar met wat emanel thinner een papje van maakt kan je dat met een kwast op je tracks en road wheels aanbrengen. Het lastige is alleen altijd dat als het nat is, het minder sterk overkomt en je dan snel te veel aanbrengt. Wanneer het dan opdroogt is het dan in één keer veel te veelThanks! Ja de tracks behoeven nog wat aandacht, ik heb wat producten op internet gevonden waar ik de tracks nog mee aan wil vallen. MIG Heavy Mud onder andere. Dan zou het 'fel' bruine van de roest wat minder op moeten gaan vallen.
Thanks!Dr. Strangelove schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:53:
Dat is inderdaad een derde methode en een goede in-between, moet ik wat vaker proberen. Resultaat bij jou is in elk geval steengoedJe foto's zijn trouwens ook erg mooi, wat voor setup heb je gebruikt?
Eigenlijk een hele basic setup. Wat witte A4tjes op het keukenblad en zoveel mogelijk licht erop.
Een tripod met een tweedehands Panasonic DC-FZ82 en dan schieten maar.
Foto van hoe ik een ander projectje op de foto zette. Setting is precies hetzelfde.
:strip_exif()/f/image/owp0Em2PxWfLMxksNPcd0F38.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben ik nog niet zo bedreven mee inderdaad. Het zou inderdaad zo kunnen dat het teveel wordt. Op youtube is er genoeg over te vinden dus ik ga me er nog ene keer in verdiepen.
Op dit moment ligt het wel een beetje stil. Met het mooie weer buiten ga ik niet op zolder zitten knutselen.
Helemaal vergetenDwarlorf schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:08:
[...]
Geen probleem, ik kan altijd onderdeeltjes 'modden'. Ik zal wellicht niet alles gebruiken voor dit project maar er komt altijd wel een nieuw project achteraan. En desnoods schenk ik het een en ander wat ik niet kan gebruiken hier aan de plaatselijke wargame vereniging.

Ik ben wel wezen kijken, maar ik heb die doos al weggegooid helaas. Maar ik heb nu niet zoveel ruimte meer om random spullen op te slaan, dus als ik bij mijn projecten wat overhoud dan bewaar ik dat wel
@absrnd Die Marty ziet er écht goed uit zeg! En de DeLorean ook.
Cool. Ik wacht geduldig af, ben nog wel even met het interieur bezig, ben toch nog niet helemaal tevreden met de kleuren._Eend_ schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:24:
[...]
Helemaal vergeten![]()
Ik ben wel wezen kijken, maar ik heb die doos al weggegooid helaas. Maar ik heb nu niet zoveel ruimte meer om random spullen op te slaan, dus als ik bij mijn projecten wat overhoud dan bewaar ik dat wel
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hMzs39HbuUnfa20kHQY7wzLi.jpg?f=user_large)
De achterkant hou ik simpel. Er komt nog een dikke led in de voortstuwingsbuis.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IYZGqwvHhU7OcVEUG7I91WfY.jpg?f=user_large)
Ik hoop dat je veel geduld hebt
Bouwen gaat de laatste tijd niet zo snel, maar zodra het weer slechter wordt hebn ik ook meer zin om binnen te zitten knutselen.
Ik heb wel een nieuw ideetje: Bookshelf Diorama's, zoiets als dit:
:strip_exif()/f/image/gkTnFgE4rX3RqNDw4EoSTHEj.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar dan met een WO2 dio. Hoewel deze Alice in Wonderland ook geweldig is.
Bouwen gaat de laatste tijd niet zo snel, maar zodra het weer slechter wordt hebn ik ook meer zin om binnen te zitten knutselen.
Ik heb wel een nieuw ideetje: Bookshelf Diorama's, zoiets als dit:
:strip_exif()/f/image/gkTnFgE4rX3RqNDw4EoSTHEj.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar dan met een WO2 dio. Hoewel deze Alice in Wonderland ook geweldig is.
Dat heb ik!_Eend_ schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:30:
Ik hoop dat je veel geduld hebt![]()
En ik heb nog 4 busts en een Cthulhu om te schilderen mocht ik m'n geduld onverhoopt toch verliezen.
[ Voor 3% gewijzigd door Dwarlorf op 29-08-2020 11:48 ]
Y' mgr'luh bugahagl l' mgr'luh cthulhuDwarlorf schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:47:
[...]
Dat heb ik!
En ik heb nog 4 busts en een Cthulhu om te schilderen mocht ik m'n geduld onverhoopt toch verliezen.
Iets minder roestig hoeft niet, ik heb die dingen in het echt gezien als ze terugkwamen van oefeningen of als ze moesten tanken. De tracks waren vaak roestkleurig, behalve als ze net nieuwe rupsen hadden gekregen.Invisible_man schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:04:
[...]
Om toch een kleine "kritische" opmerking te makenik zou persoonlijk de rupsbanden iets minder verroest maken. Vooral als het tank in actieve dienst is, zullen de tracks vaak niet zo verroest zijn (de reserve tracks op de romp natuurlijk wel weer). Maak je echter een museum model welke continue stil staat natuurlijk wel weer. Wat modder met bijvoorbeeld pigmentpoeder doet dan ook een hoop
![]()
[...]
Ik werkte lang geleden op een kazerne die ook een tankstation (BOS-pomp in KL-jargon) had en daar heb ik ze vaak genoeg uitgebreid kunnen bekijken. Zeker als er een peloton voor je in de rij van de BOS-pomp staat. Dat duurde wel eventjes, zeker met die stokoude brandstofpompen uit de jaren 70.
Ik mocht nooit foto's maken helaas
Met track roest is er onderscheid tussen actieve tanks en staande tanks._Eend_ schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:14:
[...]
Y' mgr'luh bugahagl l' mgr'luh cthulhu![]()
[...]
Iets minder roestig hoeft niet, ik heb die dingen in het echt gezien als ze terugkwamen van oefeningen of als ze moesten tanken. De tracks waren vaak roestkleurig, behalve als ze net nieuwe rupsen hadden gekregen.
Ik werkte lang geleden op een kazerne die ook een tankstation (BOS-pomp in KL-jargon) had en daar heb ik ze vaak genoeg uitgebreid kunnen bekijken. Zeker als er een peloton voor je in de rij van de BOS-pomp staat. Dat duurde wel eventjes, zeker met die stokoude brandstofpompen uit de jaren 70.
Ik mocht nooit foto's maken helaasMaar dit was ergens begin jaren '00, dus ik had ook niet echt geweldige foto's kunnen maken als het wel had gemogen. De Nokia 7650 die ik toen had, had een resolutie van 0,3 Megapixel (640x480)
Toen ik bij de pantserinfanterie zat en met de YPR-65 op oefening gingen viel me duidelijk op dat als een tank een paar dagen stilstaat de track gelijk beginnen te roesten, maar na een 15min scheuren door de velden de track weer helemaal schoon waren gepoetst door zand en aarde.
Maar het belangrijkste is, wat je zelf mooi vindt
Dat ziet er ongeveer zo uit:Dr. Strangelove schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:05:
[...]
![]() | ![]() |
[ Voor 34% gewijzigd door _Eend_ op 29-08-2020 12:45 . Reden: Plaatjes goed toegevoegd ]
Ik heb blijkbaar wel een discussie aangeboord met mijn roest opmerkingabsrnd schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:42:
[...]
Met track roest is er onderscheid tussen actieve tanks en staande tanks.
Toen ik bij de pantserinfanterie zat en met de YPR-65 op oefening gingen viel me duidelijk op dat als een tank een paar dagen stilstaat de track gelijk beginnen te roesten, maar na een 15min scheuren door de velden de track weer helemaal schoon waren gepoetst door zand en aarde.
Maar het belangrijkste is, wat je zelf mooi vindt
Ik kijk voor mijzelf vooral of het een beetje bij de rest van het model past. Als je een vrij "cleane" tank maakt zonder al te veel verwering enzo, passen daar naar mijn mening ook minder verroeste tracks bij.
Na vele klusjes in en om het huis, heb ik nu eindelijk tijd om de zolder aan te pakken en om te bouwen voor een hobby kamer. Dan heb ik eindelijk een plek waar ik mijn projectjes kan laten liggen.
Ik heb 2 tafelbladen van 1.80 bij 80 en die wil ik in een L vorm vast tegen de hoek aan maken. Niet verstelbaar dus.
Op internet lees ik dat de ideale hoogte voor zittend precisiewerk, 90 cm is. Is dat niet erg hoog? (ikzelf ben 1.80)
Er komt goed (dag)licht lampen boven de tafels te hangen. Zijn er meer zaken waar ik rekening mee moet/kan houden wat het bouwen prettiger maakt
Toekomstmuziek...
De eerste set sinds vele jaren die ik wil gaan aanschaffen (zodra de kamer klaar is) is de Tamiya Ducati 1199 Panigale S (Nr. 14129). En waar ik helemaal van gecharmeerd van ben, is de Senna uitvoering.
Maar ja, eerst de "gewone" maar eens maken en daarna maar een "Senna" uitvoering.
Alvast bedankt voor jullie feedback.
Ik heb 2 tafelbladen van 1.80 bij 80 en die wil ik in een L vorm vast tegen de hoek aan maken. Niet verstelbaar dus.
Op internet lees ik dat de ideale hoogte voor zittend precisiewerk, 90 cm is. Is dat niet erg hoog? (ikzelf ben 1.80)
Er komt goed (dag)licht lampen boven de tafels te hangen. Zijn er meer zaken waar ik rekening mee moet/kan houden wat het bouwen prettiger maakt
Toekomstmuziek...
De eerste set sinds vele jaren die ik wil gaan aanschaffen (zodra de kamer klaar is) is de Tamiya Ducati 1199 Panigale S (Nr. 14129). En waar ik helemaal van gecharmeerd van ben, is de Senna uitvoering.
Maar ja, eerst de "gewone" maar eens maken en daarna maar een "Senna" uitvoering.
Lijkt mij ook wat hoog (ik ben zelf 1.90 en heb het blad op 71 cm hoogte, wat wellicht iets te laag is maar ik heb m'n stoel ook iets lager dan zou moeten) maar je kunt het beste zoeken op de juiste ergonomische zithouding en op basis daarvan vaststellen hoe hoog je het blad plaatst. Andere tip, zorg voor een goede stoel: Bureaustoel 8 uur per dagstreamnl schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:26:
Na vele klusjes in en om het huis, heb ik nu eindelijk tijd om de zolder aan te pakken en om te bouwen voor een hobby kamer. Dan heb ik eindelijk een plek waar ik mijn projectjes kan laten liggen.
[ Voor 5% gewijzigd door Dwarlorf op 30-08-2020 13:37 ]
Goed, corona. Dus na 20 jaar ook weer eens een pakketje gekocht. Bij de lokale modelbouwwinkel. Ik had vooral gekeken naar wat ik er leuk vond uit zien. Misschien had ik ook even moeten kijken dat het toch een level 4 was met 121 onderdelen
Anyhow een '68 chevy chevelle ss 396.
Uiteindelijk niet heel veel voorbereiding gedaan. Het verven was bijv. met wat basis acrylverf wat hier nog lag. Idem qua kwasten toch wat goedkopere meuk.
Persoonlijk vond ik het detail niveau iets 'te'. Zo heb ik er vloermatten in zitten (met logo sticker) die je nu eigenlijk nooit meer kan zien.
Uiteindelijk twijfelde ik heel erg of ik het hier nu moest delen gezien het niveau en kwaliteit hier, echter heb ik wel heel veel plezier gehad. Dus wellicht als iemand twijfels om te beginnen; gewoon doen
Voor een volgende keer, als ik dat ga doen, ga ik wel investeren in goede verf, kwasten, pincet en een vergrootglas.
:strip_exif()/f/image/hnoBVVVQSnoIHToicZaJGdMJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fpl3OPi9nJLg0VAJxIkShSoT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hPfMNaSVfoPTaMAc3Hmr7GcW.jpg?f=fotoalbum_large)
Uiteindelijk niet heel veel voorbereiding gedaan. Het verven was bijv. met wat basis acrylverf wat hier nog lag. Idem qua kwasten toch wat goedkopere meuk.
Persoonlijk vond ik het detail niveau iets 'te'. Zo heb ik er vloermatten in zitten (met logo sticker) die je nu eigenlijk nooit meer kan zien.
Uiteindelijk twijfelde ik heel erg of ik het hier nu moest delen gezien het niveau en kwaliteit hier, echter heb ik wel heel veel plezier gehad. Dus wellicht als iemand twijfels om te beginnen; gewoon doen
Voor een volgende keer, als ik dat ga doen, ga ik wel investeren in goede verf, kwasten, pincet en een vergrootglas.
:strip_exif()/f/image/hnoBVVVQSnoIHToicZaJGdMJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fpl3OPi9nJLg0VAJxIkShSoT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hPfMNaSVfoPTaMAc3Hmr7GcW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QzgVpxrGkEnHhH76iOk3VrdZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben zelf 2 meter lang en mijn hobbytafel is 76 cm hoog en zou ik niet direct hoger willen hebben om eerlijk te zijn. Als ik volgend de arbo richtlijnen zit zoals je ook achter een computerbureau zou zitten (alle gewrichten ongeveer in hoeken van 90 graden enzovoorts) is dat voor mij ook de juiste hoogte. Het zal deels persoonlijk zijn natuurlijk, maar ik houd het plastic waar ik mee bezig ben (van de sprue knippen, schuren enz.) in mijn handen van de tafel af waarbij ik mijn ellebogen dan op de tafel kan rusten.streamnl schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:26:
Als ik iets heel precies moet doen waar ik met mijn neus boven op moet zitten, laat ik de de bureaustoel wat naar beneden zakken of ik pak een doos van een kit als onderzetter met een snijmat boven op voor de stevigheid waardoor je werkvlak iets van 10 cm omhoog komt.
Schaduw is de vijandEr komt goed (dag)licht lampen boven de tafels te hangen. Zijn er meer zaken waar ik rekening mee moet/kan houden wat het bouwen prettiger maakt
Kleurechtheid voor je verf enzo blijft met ledverlichting altijd een uitdaging en vind ik de keuze tussen wit en warm licht niet zo heel belangrijk en meer een kwestie van wat je zelf prettig vind, maar een raam met voldoende daglicht in de buurt scheelt al veel.
We zijn hier geen diehard modelbouwforum waar we elkaar afbranden op de kleinste details, vind juist het inspireren van elkaar het leukste hierDouweegbertje schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 19:34:
[ Voor 8% gewijzigd door Invisible_man op 30-08-2020 22:00 ]
https://www.rtvdrenthe.nl...true&disableTracking=true
Een Fokker D21 bouwen en er straks mee gaan vliegen, hoe geweldig is dat.
Een Fokker D21 bouwen en er straks mee gaan vliegen, hoe geweldig is dat.