Het grote modelbouw topic! Zelf bouw, Die-casts, treinen etc

Pagina: 1 ... 5 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:04
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:19:
Ik heb hem gebouwd. In de tijd dat ik dacht 'zwart vliegtuig, zwart plastic, geen verf nodig' :)
Ach, zo staat de f117 ook bij mij op de plank😇

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-07 16:56
Herinnerd mij er aan dat ik nog een F117 op de plank heb liggen welke ik wel al geverfd had, maar de decals verpulverden (en dat van een Tamiya kit) en toen aan de kant gelegd heb. Heb sindsdien nieuwe decals gekocht, maar nog niet aan toegekomen om ze er op te zetten. Toch maar eens afmaken :)

Qua verf heb ik hem eerst in plaats van zwart, tyre black gespoten (rubber zwart) en daarna met verdund zwart de binnenkant van de panelen wat donkerder gemaakt waardoor de randen wat lichter van kleur zijn. Door sommige panelen wat donkerder te maken dan andere en vooral niet te uniform zwart spuiten, geef je er toch nog wat interessante variatie aan.

Op de foto lijkt het overigens wat overdrevener dan in werkelijkheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8i5vJlIHO-gASQal7PlKDnRpsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hJPANGTd9QlB1zPJuhiAB72x.jpg?f=fotoalbum_large

Ondertussen ook de G1 in de verf geholpen, maar hoewel in de test de Hataka verf wel aardig leek te werken, is het nu het er op aan kwam toch wel meer een worsteling dan ik wou, vooral de groen en bruin. Je bent continue aan het balanceren tussen te veel verdunde verf die niet goed dekt en te dikke verf die nauwelijks je airbrush uitkomt. Nu nog de nodige touchups in de verf doen (bijvoorbeeld de ophoping van verf bij de driehoeken die ik teruggeschuurd heb, maar nu een witte rand tonen), restant aan decals plaatsen (heb het meeste met masks geverfd) en een beetje wheatering (ziet er nu nog veel te strak en schoon uit wat niet realistisch oogt) en dan vind ik het wel prima.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-cBd3xjafewqeX0RoBfmp4zIy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PyjaHutp986hdGAYN6X42oif.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Net nog een poging gedaan om te airbrushen met Italeri prut, maar heb de meuk maar opgeruimd.. Wil voor geen meter, hoe dun je het ook maakt, je kunt er niet fatsoenlijk mee spuiten.. Dus pak morgen de kwast wel weer, ben wel klaar met deze meuk.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Renegade666 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:58:
Net nog een poging gedaan om te airbrushen met Italeri prut, maar heb de meuk maar opgeruimd.. Wil voor geen meter, hoe dun je het ook maakt, je kunt er niet fatsoenlijk mee spuiten.. Dus pak morgen de kwast wel weer, ben wel klaar met deze meuk.
Welke thinner heb je daar bij gebruikt? Die witte melk achtige van Italeri zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Invisible_man schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:08:
[...]

Welke thinner heb je daar bij gebruikt? Die witte melk achtige van Italeri zelf?
jups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Ben daar ooit ook eens mee begonnen met ook die thinner wat volgens mij toen best wel wou (al is dat al even geleden). Maar uiteindelijk wel naar wat anders overgestapt (toen naar Vallejo) wat wat meer vergevend was qua verdunverhouding enzo. Maar voor met de kwast geen onaardige verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Invisible_man schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:11:
[...]

Ben daar ooit ook eens mee begonnen met ook die thinner wat volgens mij toen best wel wou (al is dat al even geleden). Maar uiteindelijk wel naar wat anders overgestapt (toen naar Vallejo) wat wat meer vergevend was qua verdunverhouding enzo. Maar voor met de kwast geen onaardige verf.
met kwast is wisseld.

Sommige dekken prima, andere totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-07 09:26

Zeddicius

Conscience do cost

Ik gebruik spuitbussen om primen en de base kleur te verfen. Dit heb ik tot dusver (2 modellen) zonder enige bescherming gedaan. Ook al heb ik alle ramen in het schuurtje open, ik merk dat de gassen vrij agressief zijn. Hebben jullie tips voor eenvoudige en goed werkende maskers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@Zeddicius
FFP2 masker bij de bouwmarkt weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

@Renegade666 Dank :) De timing had niet slechter gekund, overal uitverkocht zo te zien :P Zijn deze maskers meerde malen te gebruiken of zijn ze na een verfbeurt klaar om weg te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@Zeddicius
Ik denk het wel.
Ik gebruik ze zelf niet, maar heb voor het geval nog 2 in de kast liggen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Laatst online: 22:52

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik ben toch maar aan het kijken naar een stillere compressor, mijn huidige, een Revell Standard Class werkt prima maar hij slaat veel te vaak aan met teveel herrie. Mij maakt het niet heel veel uit maar mijn buren des te meer. Dus ik airbrush nu alleen als de wasmachine aanstaat om het geluid wat te maskeren :p

Maar het ding trilt ook zo lekker door op de houten vloer. Het trillen heb ik al opgelost door hem op een stuk piepschuim te zetten en dat icm. de rubberen voetjes eronder gaat de trillingen wel grotendeels. Nu zat ik wat filmpjes te kijken van olie compressoren en die zijn over het algemeen een stuk stiller. Maar ondertussen zijn die niet of nauwelijks meer te krijgen. Ik zag een review van de Revell Omega, die is al niet meer te koop. Het moet in ieder geval een met een tank zijn zodat hij niet constant hoeft te draaien, want dat doet mijn huidige wel beneden een bepaalde druk.
Zeddicius schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:12:
@Renegade666 Dank :) De timing had niet slechter gekund, overal uitverkocht zo te zien :P Zijn deze maskers meerde malen te gebruiken of zijn ze na een verfbeurt klaar om weg te gooien?
FFP2 maskers kun je wel een paar keer gebruiken, maar die zou ik in deze tijd gebruiken voor in het OV. Ik heb deze: https://www.airbrush-serv...professioneel-spuitmasker en die filters gaan wel een jaar of wat mee, afhankelijk van hoe vaak je ze gebruikt en hoe je ze opslaat.
Zeddicius schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:58:
Ik gebruik spuitbussen om primen en de base kleur te verfen. Dit heb ik tot dusver (2 modellen) zonder enige bescherming gedaan. Ook al heb ik alle ramen in het schuurtje open, ik merk dat de gassen vrij agressief zijn. Hebben jullie tips voor eenvoudige en goed werkende maskers?
Spuitbussen gebruik ik meestal buiten. Model in een grote doos en spuiten maar. En anders gebruik ik het masker waar ik hierboven naar heb gelinkt. je krijgt bonuspunten als je ook nog zo'n wit Tyvek pak aantrekt. dan denken je buren helemaal dat je aan het bijklussen bent :+

[ Voor 32% gewijzigd door _Eend_ op 07-06-2020 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

@_Eend_ Dank! Het masker dat je linkte is helaas niet op voorraad. Bij Bol.com verkopen ze o.a.deze. Moet ook wel voldoen neem ik aan? Buiten spuiten heb ik ook aan gedacht, maar dan moet ik er wel constant bij blijven tijdens het drogen in verband met de katten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Dat kan ook, maar dan zou ik eerder voor een masker van 3M gaan, die (en de bijbehorende filters) zijn een stuk beter verkrijgbaar. Dat was pre-Corona nog niet zo'n issue, maar nu wel merk ik. De filters van mijn masker zijn al een paar jaar oud, en dus eigenlijk aan vervanging toe. Maar ik kan ze nergens vinden..

(En dan ga ik me afvragen of er echt mensen zijn die dat soort maskers dragen ipv mondkapjes. Deze moet je ook schoonmaken, en dat is een stuk lastiger met alle hoekjes en gaatjes in die maskers.)

Als ik spul moet laten drogen doe ik dat meestal in een (schone) plastic bak, zeker als het buiten staat. En al helemaal als je katten hebt.

Nog even een dingetje: voor verf met oplosmiddelen (dus alles wat niet water gebaseerd is) zoals Tamiya, Enamel en spuitbussen e.d. kun je het beste filters nemen met actief koolstof

[ Voor 22% gewijzigd door _Eend_ op 07-06-2020 15:15 . Reden: Kleine toevoeging mbt verf ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

_Eend_ schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:02:
Ik ben toch maar aan het kijken naar een stillere compressor, mijn huidige, een Revell Standard Class werkt prima maar hij slaat veel te vaak aan met teveel herrie. Mij maakt het niet heel veel uit maar mijn buren des te meer. Dus ik airbrush nu alleen als de wasmachine aanstaat om het geluid wat te maskeren :p

Maar het ding trilt ook zo lekker door op de houten vloer. Het trillen heb ik al opgelost door hem op een stuk piepschuim te zetten en dat icm. de rubberen voetjes eronder gaat de trillingen wel grotendeels. Nu zat ik wat filmpjes te kijken van olie compressoren en die zijn over het algemeen een stuk stiller. Maar ondertussen zijn die niet of nauwelijks meer te krijgen. Ik zag een review van de Revell Omega, die is al niet meer te koop. Het moet in ieder geval een met een tank zijn zodat hij niet constant hoeft te draaien, want dat doet mijn huidige wel beneden een bepaalde druk.

[...]

FFP2 maskers kun je wel een paar keer gebruiken, maar die zou ik in deze tijd gebruiken voor in het OV. Ik heb deze: https://www.airbrush-serv...professioneel-spuitmasker en die filters gaan wel een jaar of wat mee, afhankelijk van hoe vaak je ze gebruikt en hoe je ze opslaat.

[...]

Spuitbussen gebruik ik meestal buiten. Model in een grote doos en spuiten maar. En anders gebruik ik het masker waar ik hierboven naar heb gelinkt. je krijgt bonuspunten als je ook nog zo'n wit Tyvek pak aantrekt. dan denken je buren helemaal dat je aan het bijklussen bent :+
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een complete airbrush set. Ik heb ooit een beginners workshop gevold bij airbrush service Almere en die verkopen ook complete sets inclusief compressor. Omdat die van mij ook stil moet zijn, ik ga namelijk spuiten naast de slaapkamer van mijn zoon, kwamen zij met deze set inclusief erg stille compressor. Ik vind hem wel vrij prijzig, maar qua geluid lijkt hij mij inderdaad erg stil.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:12
PaT schreef op zondag 7 juni 2020 @ 15:38:
[...]

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een complete airbrush set. Ik heb ooit een beginners workshop gevold bij airbrush service Almere en die verkopen ook complete sets inclusief compressor. Omdat die van mij ook stil moet zijn, ik ga namelijk spuiten naast de slaapkamer van mijn zoon, kwamen zij met deze set inclusief erg stille compressor. Ik vind hem wel vrij prijzig, maar qua geluid lijkt hij mij inderdaad erg stil.
Stille airbrush compressors zijn over het algemeen duurder dan een grotere bouwmarkt compressor, maar het zeker wel waard.
Hier een goedkoper exemplaar.

https://www.airbrushwaren...-compressors/sil-air-30-9

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Nieuwste model afgerond. Revell Klm md11 1/288

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/97amphnn7Xfo7FtQP3GzzfqI1mI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JilOYthTOo4mzDThXfrrsyVt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Skyaero schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:17:

[Afbeelding]
Gaaf gedaan. Hoe heb je die taxibaan gemaakt, van klei oid?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Taxibaan is inderdaad van klei.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Mijn tweede projectje in mijn nieuwe huis:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOXLpE9imjA6KKKLLl4Bweopee8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBFG8vTLAOlSjPLGOUQSlrDF.jpg?f=fotoalbum_large

Een 1:35 Kever van Revell. Leuk dingetje om mee te beginnen. Ik ben wat roestig met de airbrush na een pauze van een jaar. Mijn eerste, een T-34/76 in 1:72 heb ik met de kwast gedaan en dat was niet bepaald een succes. Deze heb ik deels ook met de kwast gedaan maar heb de verf er weer afgehaald met Dasty en de airbrushes uit de kast getrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-07 15:45
PaT schreef op zondag 7 juni 2020 @ 15:38:
[...]

deze airbrush heb ik ook. was mijn eerste "serieuze" airbrush na te zijn begonnen met goedkope "chineese" varianten. Dit was meteen een wereld van verschil. ondertussen heb ik de H&S Infinity erbij aangeschaft met een 0.15 naald. Ik heb voor mijn Evolution een 0.4 naald en gebruik deze nu voornamelijk voor primen en spuiten van Vernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-EWj_9HAKmbZqsSWu3oW9sCA1U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zZ6xsLrLCsIXJXyxnHtEp51O.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-0O4oT2i1RRy_f3Py1iq_hBMOY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8mFz3DvcuqCaM6pGH10GlV6o.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik ben gisteren weer even verder gegaan met de Käfer, dit keer camo uit de losse pols. Ik ben er niet echt tevreden over, achteraf had ik liever wat putty gebruikt, nu ziet het eruit alsof er een gorilla met een enorme spuit in de weer is geweest. Maargoed, het is een goedkoop kitje en ik ben nog wat roestig.

Toen ik de spuit aan het schoonmaken besefte ik pas dat de koplampen nog ontbreken. 8)7. Gelukkig heeft mijn volgende project geen koplampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@_Eend_
Alsnog ziet het er beter uit dan mijn airbrush werk met Italeri verf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Skyaero schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:17:

[Afbeelding]
Volgens mij een DC10, tenzij je de winglets op de vleugels vergeten bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Renegade666 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:53:
@_Eend_
Alsnog ziet het er beter uit dan mijn airbrush werk met Italeri verf :P
Voor deze heb ik Ammo van Mig Jimenez gebruikt. En je ziet het: zelfs een gorilla zoals ik kan er mee overweg :P . Wel een drupje airbrush thinner van Vallejo bij gedaan

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-07 15:12
Mijn laatst afgeronde project: Volkswagen Kever 1500 cabrio van Revell.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qu3Hc4JzX6l1w8SQbRlpU6DSPP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tleLTvE0hB01XHPFC3xW1eQX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CzP7uQW38K-wkS_w6S6DlrTtwoc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XJrKHOV3oM1Fj2JpoNPzQgZ2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBJDJE-C3Ox7UhJZLWwsjB4tg6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YvwAArm7DGfp4GUsWpuGFiL1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkf1jGnodPIMZOiIE2nY19Fse-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v7HUiPmr3rxaAXV1morP4kWA.jpg?f=fotoalbum_large

Het is mijn eerste keer met de airbrush. Ik ben niet helemaal tevreden met het schilderwerk, de pasvorm en het in elkaar zetten is me aardig goed gelukt al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

@KevinK92 Ziet er goed uit, een stuk beter dan mijn oorlogskever. Maar waarom ben je niet tevreden met het schilderwerk? Het ziet er imo prima uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
KevinK92 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:37:
Het is mijn eerste keer met de airbrush. Ik ben niet helemaal tevreden met het schilderwerk, de pasvorm en het in elkaar zetten is me aardig goed gelukt al zeg ik het zelf.
Voor een eerste keer airbrushen geen raar resultaat hoor, beter dan ik destijds had :)
Waar ben je dan niet tevreden over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-07 15:12
_Eend_ schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:58:
@KevinK92 Ziet er goed uit, een stuk beter dan mijn oorlogskever. Maar waarom ben je niet tevreden met het schilderwerk? Het ziet er imo prima uit :)
Invisible_man schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:59:
[...]

Voor een eerste keer airbrushen geen raar resultaat hoor, beter dan ik destijds had :)
Waar ben je dan niet tevreden over?
Ik ben blijkbaar beter in foto's maken dan schilderen haha :)

Het airbrushwerk ziet er op de body aardig goed uit, maar het dashboard en de bekleding van de stoelen vind ik niet goed genoeg gelukt. Misschien ben ik te kritisch en het is niet echt zichtbaar op de foto's, vandaar waarschijnlijk de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
KevinK92 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:57:
[...]

[...]

Ik ben blijkbaar beter in foto's maken dan schilderen haha :)

Het airbrushwerk ziet er op de body aardig goed uit, maar het dashboard en de bekleding van de stoelen vind ik niet goed genoeg gelukt. Misschien ben ik te kritisch en het is niet echt zichtbaar op de foto's, vandaar waarschijnlijk de verwarring.
Ach, je zal altijd je eigen grootste criticus blijven ;)
Je kan altijd natuurlijk nog het interieur een lichte pin wash geven, verbloemd een hoop 8). De buitenkant heeft dat niet perse nodig, maar bijvoorbeeld het reliëf van de banken zou met een wat bruinige kleur in de naden al veel doen als een soort schaduwwerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Invisible_man schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:30:
[...]

Ach, je zal altijd je eigen grootste criticus blijven ;)
Je kan altijd natuurlijk nog het interieur een lichte pin wash geven, verbloemd een hoop 8). De buitenkant heeft dat niet perse nodig, maar bijvoorbeeld het reliëf van de banken zou met een wat bruinige kleur in de naden al veel doen als een soort schaduwwerking.
Daarom bouw ik voornamelijk tanks. Foutje met airbrushen? Gewoon een flinke klodder modder op kwakken, niemand die het ziet :P

Maar foto's laten heel goed fouten zien, of juist niet. Als ik met mijn spiegelreflex camera foto's maak zie je fouten héél goed, maar met mijn telefoon ziet het er juist beter uit dan in het echt.

[ Voor 14% gewijzigd door _Eend_ op 11-06-2020 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:49
Pfff gisteren eindelijk een goede High speed silver coating op mijn Meteor T-7 gezet. Dit was bedoeld als een snel tussendoortje maar de beslissing om de panel lines te rescriben op deze oude Matchbox kit en de slechte fit maken het toch een stevige klus.

Two thumbs up voor de rattle cans Polished Aluminium van Humbrol. Echt goed spul.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:22:
Pfff gisteren eindelijk een goede High speed silver coating op mijn Meteor T-7 gezet. Dit was bedoeld als een snel tussendoortje maar de beslissing om de panel lines te rescriben op deze oude Matchbox kit en de slechte fit maken het toch een stevige klus.

Two thumbs up voor de rattle cans Polished Aluminium van Humbrol. Echt goed spul.
Pics or it didn't happen ;)

Toevallig heb ik gisteren zo'n Matchbox kit weggegooid. Het was een kit van grote vliegboot uit de jaren 50-60 en werkelijk geen enkel onderdeel zat ook maar enigszins goed. Het zag eruit als zo'n goedkoop speelgoedvliegtuig dat is afgekeurd in de Chinese fabriek. Er was echt niks mee te beginnen. En omdat ik toch al veel te veel projectjes heb is deze slachtoffer geworden van mijn opruimwoede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Matchbox kits zijn een mixed bag. Sommigen zijn nog steeds heel decent met vrij soft detail maar vaak goede fit, maar er zitten inderdaad ook echte pigs tussen. Ik bouw niet veel AFV maar ik heb een tijdje in razend tempo hun 1/76 kitjes gebouwd, goede fit, snel klaar, goed resultaat.

Deze kit is best sneaky, redelijke wat ghost seams overgehouden helaas, maar ik ga nu gewoon door. Best tevreden over het rescribing werk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wodzxqZWVl0DA_6EkEjdKCS6uzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7wSXVyYBI82A4AWD8XFlRm4H.jpg?f=fotoalbum_large

Decals primair van Dutch Decal, set 72004, ruim 30 jaar oud. De oudere sets van DD zijn nu erg vergeeld; veel oude decals hebben hier last van. Hier is echter een simpele oplossing voor: Een paar weken achter het raam plakken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgdfxYR31ZXXDhpjV8m1iaJ8EYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n918YPlOrKZlaWn4zPEv2kwF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Leuke Meteor, welke kit heb je daar voor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Het is de Matchbox NF.11/12/14 met een conversieset van AeroClub om er een T.7 trainer van te maken, bestaat uit een Mk.1/4 staart en neus. Er zit ook nog een vacform canopy bij maar daar had ik geen zin in :P

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49941238007_f343df6e9b_b.jpg

Zie trouwens dat de staart nog een spuitje nodig heeft nu op de foto :)

[ Voor 27% gewijzigd door Dr. Strangelove op 16-06-2020 11:27 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
And we'll call this one done.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uavuaTvVuaD3MNkecYUBTrL27hM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JZZh7ycRgVKzM0Rfyr2r62KT.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MoblO0VXGzE21Na_trQOn_Gjufc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQ93BJe0VHNjgrhadz0tisPn.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al een prima kit als je wat retro wil bouwen. Er is een veel modernere tooling van MPM beschibaar van dit toestel; echter met wat scribing werk is deze ook best acceptabel te maken. Dutch Decal heeft trouwens een leuk what if versie voor de NF.14 uitvoering gemaakt als je wat anders dan silver dope wil. Deze versie met gele banden (doelsleper) is echter ook best kleurrijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-06-2020 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Ziet er goed uit :) En deze doelsleep uitvoering vindt ik ook erg geslaagd.

Mijn Käfer is bijna klaar, maar ik ben de sprue met glas en koplampen kwijt, dus die gaat noodgedwongen even in de wachtkamer. Daarom ga ik vanavond maar eens beginnen aan mijn nieuwe projectje, een Revell Haunebu II in 1:72, ik hou wel van die gekke dingen, ik heb ook nog een Focke Wulf Triebflügel in de kast liggen :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:13

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik bouw en verf ook af en toe een modelletje. Mijn laatste afgeronde projectje:

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/719160754544312440/723850900254359603/IMG_20200620_123906.jpg?width=859&height=690

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/719160754544312440/723850979749134346/00000IMG_00000_BURST20200620123710702_COVER.jpg?width=920&height=690

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/719160754544312440/723851049487826984/IMG_20200620_123941.jpg?width=954&height=690

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/719160754544312440/723851094396108800/IMG_20200620_124018.jpg?width=906&height=690

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Is dat Warhammer 40k? Tau, als ik me niet vergis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

_Eend_ schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:39:
Is dat Warhammer 40k? Tau, als ik me niet vergis :)
Ja dat klopt. Ik speel het niet maar werd 'gedwongen' deze te kopen.

Verder staan nog in de stijgers een orc, random vrouwtje in een mech suit, een (kruis)ridder die eigenlijk ook af is maar mss dat ik nog wat extra verftechnieken ga oefenen.

En verder heb ik nog een kale c'tulu en wacht ik op een buste van een romein want ik wou me eigenlijk voornamelijk richten op historische figuren. Maar moet nog veel leren wbt verven (doe het nog niet zo lang)

Ohja mn eerste poging is een samurai die is ook af maar vind ik niet goed genoeg om te tonen. 🤐

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 13:59

Kraz

Saving the world

Ik ben sinds een kleine 2 maanden een Revell A380 aan het bouwen.
Het begon met een kadootje voor een neefje van 9 en het eindigde met 2 kadootjes; 1 voor hem en 1 voor mij :D

So far, so good, maar ik heb nu 1 laag witte lak op de vleugels en romp gespoten met nu behoorlijk wat last van de 'vissenogen' ? Ik dacht goed te hebben ontvet met water en dreft, maar toch zitten er nu grote vlekken op.

Enig idee hoe ik dit gemakkelijk weer een beetje netjes kan krijgen of is het een kwestie van schuren, schuren, schuren?

@Dr. Strangelove
Het ziet er nu zo uit;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_kAwlaNHEhNGCxRuUR1h64g33JU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0jwQG2Wws1sUxHEovSTbatq7.jpg?f=fotoalbum_medium

Alles is gespoten met een airbrush. Heb alle onderdelen van tevoren ontvet (water/dreft) en gespoten met vallejo licht grijze grondverf. Daarna geschuurd, ontvet (water/dreft) (daar is het fout gegaan denk ik) en toen de eerste laag wit gespoten.
De vleugel is het ergst. De neus van het vliegtuig heeft het ook een beetje maar een stuk minder.

De onderkant van de vleugen ziet er dan weer prima uit.

[ Voor 44% gewijzigd door Kraz op 30-06-2020 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Wat bedoel je met vissenogen precies? Hoe en waarmee heb je gespoten? Witte verf dekt over het algemeen slecht dus moet je het in meerdere dunne lagen aanbrengen en daartussen genoeg droogtijd geven. Als je teveel ineens doet krijg je druipers. Dan kan je het met oplosmiddel (terpentine of wasbenzine voor lak, isopropyl alcohol voor waterbasis) verwijderen of als het al uitgehard is opschuren.

@Kraz Ik ken dit effect helemaal niet. Je zegt dat je de kit gewassen hebt met dreft, misschien dat er toch zeepresten in panel lines en kieren achter zijn gebleven. Zelf bereid ik mijn kits voor op spuiten door ze met 2500 grit schuurpapier onder de kraan te polijsten, ik gebruik nooit zeep.

Ik zou dit niet terugschuren eigenlijk; je gaat dan veel detail verliezen. Ik zou het verwijderen met isopropyl of een andere alcohol-based verdunner, afspoelen onder de kraan, 2500 grit, spuiten.

[ Voor 39% gewijzigd door Dr. Strangelove op 30-06-2020 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Kraz schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:54:
Ik ben sinds een kleine 2 maanden een Revell A380 aan het bouwen.
Het begon met een kadootje voor een neefje van 9 en het eindigde met 2 kadootjes; 1 voor hem en 1 voor mij :D

So far, so good, maar ik heb nu 1 laag witte lak op de vleugels en romp gespoten met nu behoorlijk wat last van de 'vissenogen' ? Ik dacht goed te hebben ontvet met water en dreft, maar toch zitten er nu grote vlekken op.

Enig idee hoe ik dit gemakkelijk weer een beetje netjes kan krijgen of is het een kwestie van schuren, schuren, schuren?

@Dr. Strangelove
Het ziet er nu zo uit;
[Afbeelding]

Alles is gespoten met een airbrush. Heb alle onderdelen van tevoren ontvet (water/dreft) en gespoten met vallejo licht grijze grondverf. Daarna geschuurd, ontvet (water/dreft) (daar is het fout gegaan denk ik) en toen de eerste laag wit gespoten.
De vleugel is het ergst. De neus van het vliegtuig heeft het ook een beetje maar een stuk minder.

Het ziet er uit dat je de verf te veel verdund hebt, en te nat gespoten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invisible_man
Kraz schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:54:

Ik zou inderdaad ook denken aan te veel dreft, je hebt echt het minimum daarvan nodig. Overigens is tegenwoordig je plastic schoonmaken vaak niet eens nodig, je zou het met alleen wat lauw water kunnen proberen. Ik zou sowieso na de eerste laag grondverft niet meer met dreft in de weer gaan, dat hoeft echt alleen met het kale plastic om de mould release agent (goedje wat op de mallen gespoten wordt zodat het plastic los komt van de mal na het injecteren) en vettigheid te reinigen. Het stof wat je na het grondverven krijgt van het schuren kan je vaak wel wegblazen (eventueel met de airbrush zonder verf) of met een droge doek wegpoetsen.

Verder met de anderen hier wel mee eens dat te nat spuiten ook niet helpt. Eerst een dun niet dekkend laagje spuiten helpt al heel veel voor het betere hechten van de verf. Ook te veel verdunde verf wil dan niet helpen. Vooral met wit wil de verf niet altijd in één keer dekken en dan heb je snel de neiging om maar dikkere lagen te gaan spuiten. Je kan dan beter meerdere dunnen lagen spuiten.

In jouw geval zou je de "visogen" licht kunnen opschuren (ik weet niet hoe dik de randen daarvan zijn?) en met alleen water goed spoelen zodat eventuele dreftresten nu echt weg zijn. Sowieso zal het opschuren daar ook al in helpen. Afhankelijk van hoe goed je wit dekt, zou je misschien ook dat deel even opnieuw moeten primen, maar of dat handig is hangt ook af van hoeveel detail er in zit en dan door het opnieuw primen verlogen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-07 15:32

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Hoi allemaal,

Ik meld me ook eens hier. Paar weken geleden een Revell T1 Samba bus gekocht in een opwelling. Zou er op
vakantie mee gaan beginnen, maar dat plan is in duigen gevallen. Het gaat om deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9VXxwE7RK8_1Mm2PlutuSiPBVYA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qab6Uk8LKXPGVdPs6X36iLoR.jpg?f=user_large

Gisteravond even begonnen met de wielen verven en in elkaar zetten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85wf40967MvMu4-1g4f_oWqwTc8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9jLTauxbPTY18rt1GMXCZuk6.jpg?f=user_large

Maar nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Heb dus bij deze set een dubbele kwast en 4 kleuren verf er bij. Maar in het boekje staan wel meer dan 10 kleuren die je eigenlijk nodig hebt. Ook kijk ik een beetje op tegen het verven van de buitenkant (grotere oppervlakte) te verven met een kwast. Kan niet mooi worden in mijn ogen. Moet ik nu echt al meteen een airbrush met vanalles en nog wat kopen? Hier heb ik ook nog niet echt verstand van moet ik zeggen.

What to do?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Je zou kunnen kijken naar het verfen met de spuitbus voor de grote oppervlaktes:

https://www.modelbouwkrik..._tamiya-spray-100-ml.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

@Chrosser Allereerst zou ik de potjes verf en de kwast weggooien. Vooral die kwast is echt waardeloos om mee te schilderen, en met die kleine potjes verf heb ik ook niet al te goede ervaringen. Een setje kwasten voor acrylverf van de Action zijn beter dan die rood-blauwe kwastjes. Als je nog niet weet of je met deze hobby verder wil gaan zou ik ook niet teveel investeren in een airbrush oid. Je kunt beginnen met het kopen van spuitbussen verf en primer. Die van Tamiya zijn duur maar erg goed. Als je eerst de primer er overheen gooit en daarna de verf dan krijg je al een mooi resultaat zonder al te veel te moeten investeren in spullen.

P.s. Die spuitbussen kun je het beste buiten gebruiken, het is niet het meest gezonde goedje en het stinkt ook wel redelijk. Ik gebruikte altijd een grote doos om te spuiten en een plastic bak met deksel om je model in te stoppen als je klaar bent met spuiten. Natte verf trekt namelijk allerlei dingen aan, stof, zand, vliegjes en haren Mijn eerste model had ik niet in zo'n bak gedaan en toen ik terugkwam zat er redelijk veel zand en haren op. Gelukkig aan de onderkant :P

Primer: https://www.modelbouwkrik...rmittel-l-grau-sp-rs.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
De kwasten zijn van waardeloze kwaliteit. De verf is Revell Aquacolor, niet de makkelijkste verf om met kwast te schilderen. De enamelverf van Revell is een stuk makkelijker. Je kunt ook Revell spuitbussen krijgen.

De vier kleuren die je hebt gekregen zijn de hoofdkleuren. De andere zes kleuren in de instructies zijn voor de details. Soms staan de details niet eens aangegeven op de tekening. Soms een miniscuul detail (zoals een rood en groen lampje op een vliegtuig).

Als je een beetje oefent kunnen ook grote oppervlakken heel mooi worden met een kwast. Owen van QuickKits is daar bijvoorbeeld goed in: YouTube: YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 06-07 16:57

Rmg

Chrosser schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:45:
Hoi allemaal,

Ik meld me ook eens hier. Paar weken geleden een Revell T1 Samba bus gekocht in een opwelling. Zou er op
vakantie mee gaan beginnen, maar dat plan is in duigen gevallen. Het gaat om deze:

[Afbeelding]

Gisteravond even begonnen met de wielen verven en in elkaar zetten:

[Afbeelding]

Maar nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Heb dus bij deze set een dubbele kwast en 4 kleuren verf er bij. Maar in het boekje staan wel meer dan 10 kleuren die je eigenlijk nodig hebt. Ook kijk ik een beetje op tegen het verven van de buitenkant (grotere oppervlakte) te verven met een kwast. Kan niet mooi worden in mijn ogen. Moet ik nu echt al meteen een airbrush met vanalles en nog wat kopen? Hier heb ik ook nog niet echt verstand van moet ik zeggen.

What to do?
sowieso verdunnen verdunnen verdunnen dunne lagen en dan is het te doen met de (een goeie!) kwast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Bekend busje :) : Invisible_man in "Het grote modelbouw topic! Zelf bouw, Die-casts, treinen etc"

Eens met de heren hierboven, koop voor de buitenkant een spuitbus (afhankelijk van de kleuren die je wilt een rode en een witte bijvoorbeeld). Afhankelijk van hoeveel je de binnenkant wilt detaileren, komt je met een beige achtige kleur al een heel eind. De vloermat is vaak donkergrijs, maar die zie je nauwelijks van buitenaf, vooral als je hem met het gesloten zonnedak bouwt.

Ook kan je het motorruim openzetten, maar dan moet je dus ook de motor verven (roestkleuren enzo), maar een hoop moeite voor iets wat je nauwelijks ziet. Ik heb destijds het deurtje naar het motorruim dichtgelijmt, detail van de kit voor de motor was toch niet zo super dat dat de moeite waard was om te tonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Hier nog een vote voor spuitbusjes; relatief duur maar om te beginnen prima. Ook hier het devies, liever meerdere dunne lagen dan één dikke.

Ik gebruik zelf Tamiya en Humbrol voor respectievelijk primer en natural metal. Beiden prima.

[ Voor 25% gewijzigd door Dr. Strangelove op 30-06-2020 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Ok, duidelijk! Spuitbus it is! thnx!

Om mijn winkelmandje compleet te krijgen heb ik ook nog masking tape nodig als ik zo rondkijk. Wat raden jullie aan qua diktes? hoeveel mm is in de algemene regel handig. In principe ga ik dus meteen bij modelbouw krikke bestellen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Chrosser schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:51:
Ok, duidelijk! Spuitbus it is! thnx!

Om mijn winkelmandje compleet te krijgen heb ik ook nog masking tape nodig als ik zo rondkijk. Wat raden jullie aan qua diktes? hoeveel mm is in de algemene regel handig. In principe ga ik dus meteen bij modelbouw krikke bestellen dan.
Tamiya tape:

https://www.modelbouwkrik...pe-10mm-nachfullpack.html

Edit:

Zie dat die niet meer leverbaar is, maar die van 18 mm wel. Ik heb doorgaans 6mm en 10 mm, maar zo precies komt dat niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Invisible_man op 30-06-2020 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
De gele tape (niet de paarse!) van de Action is helemaal niet slecht. Ietsje minder tack dan Tamiya maar met goed aandrukken een goedkoop alternatief, vooral als je even geen Tamiya kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Zo. Kwasten, primer, (spuit)verf en tape besteld. Morgen komt het als het goed is binnen, dan kunnen we eens vaart gaan maken! Thnx voor alle hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Chrosser schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:38:
Zo. Kwasten, primer, (spuit)verf en tape besteld. Morgen komt het als het goed is binnen, dan kunnen we eens vaart gaan maken! Thnx voor alle hulp.
Succes :) en als je vragen hebt, weet je ons hier te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
Zou vanmiddag even de trailer spuiten met blauw, had ik ook gebruikt met de truck, die wou toen zonder problemen.. Maar nu natuurlijk niet.. Dus rommel maar opgeruimt en een spuitbus gekocht, doe ik het zo wel..

Zal ik hem morgen spuiten, andere gedeelte wit verven, op elkaar drukken, stickers er op en op de plank.. Aan de kant met die meuk.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

De ridder ook maar afgerond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wSXOB2OB_SptszCtlh2aHyOwJ7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1a1UwoJ2AyWkPEvl9Gx2zrHx.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een mooie foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TUEyINDkMrlBTUfC0dTvQ_zA3RI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vh94RZdnNSYBIfnXuE20uGq0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Dwarlorf op 09-07-2020 16:04 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Renegade666
Gisteren eindelijk de trailer ook af. Voor mij geen Italeri meer. Al zal het komend jaar uberhaupt even niet meer gebouwd worden.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/snj8i2xm1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Renegade666 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:45:
Gisteren eindelijk de trailer ook af. Voor mij geen Italeri meer.
[Afbeelding]
Ziet er strak uit!! Zoiets wil ik ook altijd nog doen, maar zie een beetje tegen op waar ik z'n groot model moet parkeren 8)

Italeri is altijd hit en mis ja. Soms zijn ze gewoon de beste keuze voor een bepaald onderwerp (ok, vaak ook omdat er gewoon geen alternatieven zijn), maar helaas ook veel oude mallen die maar opnieuw en opnieuw hergebruikt wordt. Waar liep je in dit geval dan tegen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@Invisible_man
Hij is idd wel groot in totaal, 65 cm lang.

Waar ik voornamelijk tegen aan liep, slechte tekeningen, op zitten er onderdelen op je tekening die je niet hebt hoeven plaatsen etc..
Slechte verf.
Lang niet goed passend.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Hier ook weer een kitje af. Airfix MiG-17 F Fresco van de luchtmacht van Noord-Vietnam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PdgzKlv7SMPrUM8yo9ND0xiux0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VdPeMBGVohnoYac3AkqbgXoM.jpg?f=fotoalbum_large

En hier naast een Dragon MiG-15.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTRv0fXASRXwKgb8lhQCm1URjyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WsdG83dQaYXeAn1gJmW2ZqUF.jpg?f=fotoalbum_large

Nu bezig met een shake 'n bake kit, de Polikarpov I-16 van Hasegawa. Schattig klein toestelletje is dat, en de kit is heerlijk, echt Hasegawa, binnen twee avonden klaar om te spuiten. Helaas gaat dat niet zo makkelijk. Voor het eerst met AKAN acrylics gewerkt, zij hebben de beste matches voor VVS (WWII Russische luchtmacht) kleuren. Eerste indruk niet zo goed; de verf blijft erg plakkerig. Erger nog, ik had niet geprimed, wat ik meestal niet doe trouwens, slechts opgeschuurd. Dat is nooit een issue met mijn usual Gunze en Tamiya verf maar bij het afplakken van het model voor het spuiten van de tweede kleur trok ik de AKAN verf eraf.

Niet zo'n zin om alles te strippen dus ik ga nu de tweede kleur maar met een Tamiya of Gunze close match spuiten, die dan afplakken en dan de onderkant weer bijspuiten met de AKAN verf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:51

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Renegade666 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:45:
Gisteren eindelijk de trailer ook af. Voor mij geen Italeri meer. Al zal het komend jaar uberhaupt even niet meer gebouwd worden.

[Afbeelding]
Als je nou eens naar normale muziek zou luisteren zou het plakken van zo'n kitje je allicht wat makkelijker afgaan :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-07 10:32

bord4kop

maximaal 100KB!

Erg mooie dingen maken jullie zeg!

Ik ben nog maar een beginner en betwijfel of ik dat niveau ga halen.. O-)

Mijn project
Maar ik zal ook wat laten zien. Ik ben bezig met een treinbaan. Spoor N (1:160) geheel digitaal. De diverse modules worden ingebouwd in een IKEA vakken kast:

Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/nl/nl/images/products/kallax-open-kast__0243965_PE383236_S4.JPG

Voorstelling:
Er komen 2 hoofd-sporen. Vanwege de ruimte gaat het ene spoor ondergronds en kan dan "terugdraaien".
De 1e module is een berg. Hier gaat het kleine spoor ondergronds.
De 2e module wordt een stadje waarin een tram gaat rijden.
De 3e module is een dubbel vak en wordt iets van een industriegebied met verschillende spoorhoogtes.
De 4e module zal een grote ronde brug en waarschijnlijk ook iets met water gaan bevatten.

De vakken -modules- zijn ieder 33,5cm x 55cm ( B x L )

Bouw
De 1e module is zo goed als af. Het ziet er wel redelijk uit, maar ik ben niet tevreden.
Hij is gebouwd van karton, PUR en modelbouw gips:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dz2l2ZfgtAevQAL8mkBYYXkYxXA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Zmq0YDMjpIIt5LxpILR09G8A.jpg?f=user_large

Met behulp van aluminium folie heb ik 'rotsen' gegoten met modelbouw gips. Deze geïntegreerd in het landschap en vooral het watertje.

De basis, de grond, heeft niet de goede kleur gekregen (beginnersfout).
De rotsen zien er hier ook nog niet erg mooi uit, maar dit is pas de eerste laag, die worden beter..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dp6tCpfyCiw-qpnobZNjswxZN3g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SOZeKaBv13i5Z0wM0dSasU0z.jpg?f=user_large

Het (hars-)"water" gieten ging verrassend goed (er verdween wel veel door de kieren en gaten :o ). En het zag er prima uit eigenlijk!
Na het strooien van diverse kleuren zand en ander materiaal en ijslandmos ziet het geheel er dan zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJ9hEBSZXfa2rBre1y_4EdKRGMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zp9CKFxcOp49VT77FwhcNuv1.jpg?f=fotoalbum_large

En toen ging ik aan de slag met chinese potjes "water". Helaas verpestte dat wel mijn 'stroompje'.

De rest knapte wel steeds meer op van washes en brushes..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klpsk8aa3YyMBX_bew0JiAHtg0g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UbhjSjwjT06gjQOfe5g20l7V.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/912kP7AfkBda_PozH0qj2GfLK70=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tFqsJcgVhlCmhVnppVZzJCBB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_FD6Ajqt1xADRjMn0_nHVabJ5o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SuQNDgAMhrx7CbayfovyCUfE.jpg?f=user_large

Zoals gezegd ben ik niet echt tevreden. Heel leuk om te doen en maken, maar het valt niet mee om hoog niveau realisme te halen. De schaal N (1:160) werkt ook niet mee. Alles is eigenlijk net te klein (het treintje op de foto is +/- 4 cm).
Bijvoorbeeld: IJsland mos, strooimateriaal, wegen, muren zijn allemaal prima voor H0 of 1:32, maar in N te groot.

Maar goed, de 'berg' laat ik nu rusten en ik richt me op de 2e module: het 'stadje'. Foto 's volgen tzt..

PS: de voorkant van de module en zijkanten worden nog afgewerkt hoor :*)

[ Voor 4% gewijzigd door bord4kop op 16-07-2020 15:40 ]

| Security Management |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Laatst online: 06-07 13:59

Kraz

Saving the world

bord4kop schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:32:

#Magic

Maar goed, de 'berg' laat ik nu rusten en ik richt me op de 2e module: het 'stadje'. Foto 's volgen tzt..

Ik vind het er prima uit zien op de foto's eigenlijk.
Heb een aantal video's van Luke Towan gezien op Youtube en dit doet me daar zeker aan denken!

Moet het 'witte spul' niet nog wat doorzichtiger worden of is het het schuim wat ontstaat in het bewegende water?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-07 10:32

bord4kop

maximaal 100KB!

Ja, die heb ik ook gezien. Briljant die knaap!
Hij is de reden dat ik het aangedurft heb om te beginnen! Die grapjas laat het er allemaal zo makkelijk uitzien :+

Maar dankjewel! d:)b

Er zitten meerdere lagen 'water' op. Donkergroen en blauw in de diepe gedeelten. En daarna inderdaad vanaf transparant tot steeds iets witter. Hoe meer de 'stromende' delen en langs de rotsen hoe witter en opspattender (?).
Maar het is het -zoals met veel spullen van aliexpress- allemaal net niet..

Ben nu al een week aan het zoeken naar goede bestrating |:(
Wat er te koop is, is gedrukt op papier en/of allemaal exact gelijke stenen/tegels. Ziet er dus niet uit. (Bovendien is zelf maken veel leuker!)

Nu aan het experimenteren met:
- modelbouw gips en daar overheen rollen met een stoepkrijt (waarin ik het straatstenen patroon heb uitgesneden). Werkt niet: omdat het gips blijft plakken. En het gips breekt als het hard is.
- Laagje houtlijm op een oppervlaktes met patronen.. Stemt me hoopvol, maar het is lastig om zoveel oppervlakte te krijgen
- stoep en trottoirbanden heb ik al wel voor elkaar: Laagje karton heel dun snijden in de lengte en dan om de 5mm een inkeping maken (moet ze nog wel iets netter leggen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZipXGU60C5ULSIFPlPqTc3Zt1Sk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zw4jqDKO1pr1g9QIAPnHowb4.jpg?f=user_large

[ Voor 50% gewijzigd door bord4kop op 16-07-2020 17:13 ]

| Security Management |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
@bord4kop
Leuk dat er nog ieamand met spoor bezig is!
Heb vroeger ook N spoor gehad. later verkocht ivm geen ruimte.

Misschien in het nieuwe huis weer oppakken, maar dan denk ik met H0, vond N altijd net wat te klein.
Maar je kunt daar zeker ook leuke dingen voor maken/krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Fraggert schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:12:
[...]

Als je nou eens naar normale muziek zou luisteren zou het plakken van zo'n kitje je allicht wat makkelijker afgaan :P
Tjah, is in het algemeen rustgevend :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Laatst online: 05-07 12:51
Bij de lokale modelspoorwinkel hebben ze nu wat tutorials online gezet, waarin je goed kunt volgen hoe modellen in elkaar gezet worden.

Ik vond deze wel interessant, met name het enorme aantal kleine stapjes dat je moet doen om het model zo te maken. Het gaat iets verder dan wat lijm en een likje verf.

Het resultaat is er wel naar.
(Op het plaatje lijkt het een enorm model, maar het is schaal H0 (1:87))

[ Voor 7% gewijzigd door Spoetnik385 op 16-07-2020 19:54 ]

www.steamloco.info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjarky
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:26
bord4kop schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:32:
Erg mooie dingen maken jullie zeg!

Ik ben nog maar een beginner en betwijfel of ik dat niveau ga halen.. O-)

Mijn project
Maar ik zal ook wat laten zien. Ik ben bezig met een treinbaan. Spoor N (1:160) geheel digitaal. De diverse modules worden ingebouwd in een IKEA vakken kast:

[Afbeelding]

Voorstelling:
Er komen 2 hoofd-sporen. Vanwege de ruimte gaat het ene spoor ondergronds en kan dan "terugdraaien".
De 1e module is een berg. Hier gaat het kleine spoor ondergronds.
De 2e module wordt een stadje waarin een tram gaat rijden.
De 3e module is een dubbel vak en wordt iets van een industriegebied met verschillende spoorhoogtes.
De 4e module zal een grote ronde brug en waarschijnlijk ook iets met water gaan bevatten.

De vakken -modules- zijn ieder 33,5cm x 55cm ( B x L )

Bouw
De 1e module is zo goed als af. Het ziet er wel redelijk uit, maar ik ben niet tevreden.
Hij is gebouwd van karton, PUR en modelbouw gips:

[Afbeelding]

Met behulp van aluminium folie heb ik 'rotsen' gegoten met modelbouw gips. Deze geïntegreerd in het landschap en vooral het watertje.

De basis, de grond, heeft niet de goede kleur gekregen (beginnersfout).
De rotsen zien er hier ook nog niet erg mooi uit, maar dit is pas de eerste laag, die worden beter..

[Afbeelding]

Het (hars-)"water" gieten ging verrassend goed (er verdween wel veel door de kieren en gaten :o ). En het zag er prima uit eigenlijk!
Na het strooien van diverse kleuren zand en ander materiaal en ijslandmos ziet het geheel er dan zo uit:

[Afbeelding]

En toen ging ik aan de slag met chinese potjes "water". Helaas verpestte dat wel mijn 'stroompje'.

De rest knapte wel steeds meer op van washes en brushes..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zoals gezegd ben ik niet echt tevreden. Heel leuk om te doen en maken, maar het valt niet mee om hoog niveau realisme te halen. De schaal N (1:160) werkt ook niet mee. Alles is eigenlijk net te klein (het treintje op de foto is +/- 4 cm).
Bijvoorbeeld: IJsland mos, strooimateriaal, wegen, muren zijn allemaal prima voor H0 of 1:32, maar in N te groot.

Ziet er goed uit. Ik heb ooit eens ditzelfde idee gehad. Maar mijn handen zijn nogal groot :D dat werkt met n-spoor niet.

Vanaf kind af aan heb ik eigenlijk altijd h0 gereden. Ik ben nu materiaal aan het verzamelen voor Spoor 1. Ik heb mijn rails als compleet, moet alleen nog een plaat eronder en dan ga ik mijn eerste module bouwen.

Deze. https://www.n-spoorforum....php?f=14&t=12449&start=30 ging volgens mij ook over een ikea kast :)

Mijn eerste module wordt een rangeer puzzel, met R2 wissels :) (ongeveer 39-44 cm lang zijn die) :D
Zodra ik begin en de rails heb liggen zal ik wel wat foto's maken.

Dit is de loc waar ik mee ga rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxfdR8-p4eLEbchOwikNYJOsems=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2TrovbkvOe0NyreOzCeZ5KAl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Viper-xfx
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-07 13:07
Het was weer tijd voor een update. Drie weken geleden heb ik eindelijk weer wat kunnen afronden. Ik had zin om wat anders te maken dan een vliegtuig/straaljager, dus werd het een AH-64D (1/48). Ik ben nu door de laatste Italeri doos in mijn huis heen.

Ik vond de kwaliteit.. muahh.. vergelijkbaar of een heel klein beetje beter de F-104G die ik heb gemaakt al gok ik dat dit ook misschien met de grotere schaal te maken heeft. Zo heb ik enorm ruzie gehad met een aantal ramen en zijn er genoeg plekken waar onderdelen gewoon totaal niet op elkaar passen. Na een aantal dagen had ik geen zin meer om het beter passend te maken 8)7

Waar ik bij mijn eigen werk minder tevreden ben zijn 2 stickers, het gaat om de sticker met de tekst 'koninklijke luchtmacht', het is niet gelukt om die goed transparant te krijgen. Ik heb zelf het vermoeden dat ik eerst een betere laag gloss varnish had moeten toepassen en het nog beter had moeten 'dichten' met een een opvolgende laag varnish. Ik kreeg het nu met geen enkele manier met water of Humbrol Decalfix mooier er op. Hebben jullie nog tips voor dit soort stickers?

Tot slot ben ik (na een tip van @Invisible_man enkele maanden geleden alweer) lichtjes wat gaan uitproberen met blackbashing nog bedankt voor de tip ;) Ik ben wel iets te enthousiast geweest met de laatste verflaag waardoor er niet heel veel meer van te zien is. Dus het is nu een vrij 'schone' apache geworden :P

Afbeeldingslocatie: https://img.imageupload.net/2020/07/18/DSC04502-1.md.jpg

Afbeeldingslocatie: https://img.imageupload.net/2020/07/18/DSC04504-1.md.jpg

Afbeeldingslocatie: https://img.imageupload.net/2020/07/18/DSC04505-1.md.jpg

De collectie begint al een klein beetje vorm te krijgen :)
Afbeeldingslocatie: https://img.imageupload.net/2020/07/18/DSC04506-1.md.jpg

Excuses nog voor de stoffige foto's dit viel me later pas op :X

[ Voor 0% gewijzigd door Viper-xfx op 18-07-2020 07:25 . Reden: Wat spelfoutjes gecorrigeerd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Ik heb vorig jaar ofzo de 1/48 apache van hasagawa gemaakt en die is in ieder geval qua detail een stuk beter en met een Eduard setje voor de helfire raketten en een aftermarket boordkanon. De uitdaging was toen vooral om er decals bij te vinden en heb uiteindelijk een goedkope Revel kit gekocht alleen voor de decals 8)7
Waar ik bij mijn eigen werk minder tevreden ben zijn 2 stickers, het gaat om de sticker met de tekst 'koninklijke luchtmacht', het is niet gelukt om die goed transparant te krijgen. Ik heb zelf het vermoeden dat ik eerst een betere laag gloss varnish had moeten toepassen en het nog beter had moeten 'dichten' met een een opvolgende laag varnish. Ik kreeg het nu met geen enkele manier met water of Humbrol Decalfix mooier er op. Hebben jullie nog tips voor dit soort stickers?
Nu je de vernis laag er al overheen hebt is er niet zo veel meer aan te doen, maar het beste is inderdaad eerst een goede gladde ondergrond te hebben door eerst een glans laag te spuiten. Nu zal de ene decal beter werken dan de andere en speelt de dikte van de decal en de soepelheid ook mee, oude Tamiiya decals hebben dit ook vaak zoals ik laatst met mijn F117 had waar ik uiteindelijk after market voor gekocht heb en daar was de ondergrond redelijk glad. Wat nog wel eens kan helpen is een sterkere decal fixer te gebruiken zoals Tamiya's mark fit string. Hierdoor "smelt" de carrier laag beter en vormt het zich beter aan de ondergrond. Wat ik online ook wel eens gezien heb is dat ze met een naald of z'n reriviting wiel kleine gaatje in de carrier laag prikten zodat de decal fixer ook deels onder de decal komt.
Tot slot ben ik (na een tip van @Invisible_man enkele maanden geleden alweer) lichtjes wat gaan uitproberen met blackbashing nog bedankt voor de tip ;) Ik ben wel iets te enthousiast geweest met de laatste verflaag waardoor er niet heel veel meer van te zien is. Dus het is nu een vrij 'schone' apache geworden :P
You're welcome :)

Bij zowel black basing als pre shading kan het eindresultaat wel eens wisselend zijn afhankelijk van hoe intens en dekkend je eindkleur is. Bij een lichte kleur als wit of lichtgrijs wil het vaak het beste, maar bij donkergroen is het een uitdaging en kan het schelen als je voor je eindlaag je de verf nog verder verdund zodat het minder snel dekt. Mijn apache is ook veel nieuwer geworden dan ik wou 8) Wat je wel nog kan doen is om met gele olieverf (omdat geel in groen zit, kan je met geel groen lichter maken) wat verbleking aan te brengen, maar dat is een techniek op zich zelf waar ook best wel een leercurve aan zit, zoek maar eens op dot filtering with oil paints op youtube voor de grap. Ook zou je een los paneel, bijvoorbeeld een klep op die zijstukken waar de piloten uitstappen, kunnen afplakken en een wat lichtere tint spuiten alsof dat een paneel is wat van een ander toestel af kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:21

Bestla

M/M -> V/F

bjarky schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:20:
[...]

Ziet er goed uit. Ik heb ooit eens ditzelfde idee gehad. Maar mijn handen zijn nogal groot :D dat werkt met n-spoor niet.

Vanaf kind af aan heb ik eigenlijk altijd h0 gereden. Ik ben nu materiaal aan het verzamelen voor Spoor 1. Ik heb mijn rails als compleet, moet alleen nog een plaat eronder en dan ga ik mijn eerste module bouwen.

Deze. https://www.n-spoorforum....php?f=14&t=12449&start=30 ging volgens mij ook over een ikea kast :)

Mijn eerste module wordt een rangeer puzzel, met R2 wissels :) (ongeveer 39-44 cm lang zijn die) :D
Zodra ik begin en de rails heb liggen zal ik wel wat foto's maken.

Dit is de loc waar ik mee ga rijden.

[Afbeelding]
Zie ik dat nu goed, dat Märklin gelijkstroom heeft ipv wisselstroom zoals ik het kende. Ik had als kind een Märklin set die ik echt mishandeld had. Toen ik op mezelf ging wonen had ik de ruimte voor een mooie treinbaan schaal H0. Ik vond de RoCo rails en vooral de meter lange flexibele rails het beste. Ik maakte de grijze balast en de metalen rails wel roest/chokoladebruin en schuurde de rails later weer op zodat de rails nu levensecht leek. Ook de treinen zelf ondergingen een verfbeurt om ze smeriger te maken. Van onder naar boven steeds lichter maken en bij treinen met pantograaf die ook roestig maken met vuil op het dak. Bovenleiding ook want glimmende bovenleiding heb ik nog niet gezien.

Stootblokken moesten er ook verweerd uitzien, en zo blijf je bezig. En dan is alles klaar, en staat het te verstoffen.

Een paar jaar later heb ik alles verkocht aan een liefhebber die helemaal weg was over hoe alles was gedaan. Dit was pre digicam tijd, mobieltjes bestonden nog niet, ik heb geen foto's En vind dat nog steeds echt jammer want ik was er best trots op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Märklin is inderdaad van zijn geloof afgevallen, ze moesten wel omdat ze een van de weinige fabrikanten waren die nog aan wisselstroom vasthield. Gelukkig hebben ze dat niet eerder gedaan, anders had ik mijn oude Roco stoomloc helemaal mishandeld. Een vriend van me had een Märklin setje en we vonden het jammer dat we niet op 1 treinbaan crashtests konden doen konden rijden.

Wel jammer dat niet meer mensen hun treinbaanspul verweren zoals jij deed, mijn pa is lid van een modeltreinclub met een eigen baan, maar het grootste deel van die baan ziet eruit alsof het speelgoed is. Het kost te veel tijd..

(tijd die ze wel hebben als ze minder koffie/cola/bier zouden drinken :P)

[ Voor 28% gewijzigd door _Eend_ op 18-07-2020 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjarky
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:26
Märklin spoor 1 is de laatste 20 jaar al gelijkstroom. Enkel op h0 zijn ze nog met wisselstroom bezig.

Spoor 1 is wel 1:32 :) locs wegen vaak 3-5kg :) helemaal van metaal.

Maar de nieuwere modellen zijn vol met details.

Intussen is Märklin ook eigenaar van LGB en die rails is te gebruiken met spoor 1 maar optisch is het niet zo mooi ;)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Invisible_man
Nu de vakantie begonnen is en ik vanwege "de omstandigheden in de wereld" verder toch niet op vakantie ga, heb ik eindelijk de tijd gevonden om wat modellen af te ronden. Een F4U-1A en een bf-109 e3, beiden in 1/32. Het leuke van deze wat grotere schaal is dat je insignes en dergelijke met mask sets kan spuiten in plaats van grote decals te gebruiken. Ook het draakje van de bf-109 is met een mask set gespoten wat best nog wel een prutswerkje is de diverse kleuren.

De bf-109 is een wat oudere Eduard set en vrij snel in elkaar te zetten (de uitdaging zit hem daar meer in de verfschema's) en de F4U een Tamiya kit. Die Tamiya kit is zeker niet goedkoop, maar echt super gedetailleerd en alles past echt perfect in elkaar. Niet helemaal tevreden met de wheatering, maar op een gegeven moment ben je wel klaar met een model en wil je hem gewoon afronden 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TjZJrH-0VmoZKYTt56IsOi3DD58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wY7TTTuxNlaaLOiVyaZalZQH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jpjwr0Kl7IJnttcyb5TCgp7KouA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UZSuy5kNJCDRCb7crWKyPo5v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Toch de ridder er nog even bijgepakt. Ik heb geen airbrush om de 2 templates die ik wilde gebruiken op het schild te krijgen (met de kwast was geen succes) maar realiseerde me dat ik wel een spuitbus witte primer had. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqXAww4kNdy8W7cq9Vlu4S43Pak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mMi80WbfIqjtPED7W1xTnRG0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5i0NdygBE4-h7N49nq4rgJJGGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bKF8XNxc0GmJTJeHUK4nzh9u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Renegade666
@Dwarlorf
Blijft priegel werk heb ik het idee met zulke kleine modellen :)

Ik kon mij zelf vrijdag weer niet tegen houden, en heb alsnog een kit gekocht, al zal het wel even duren voordat ik er mee begin.

Maar een kit die 132 cm lang is :P
En als dit wat lukt, zullen er mee volgen, die onderzeeërs zijn wel cool die Revell heeft ;)
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/c9iypnpxly.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Renegade666 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 16:08:
@Dwarlorf
Blijft priegel werk heb ik het idee met zulke kleine modellen :)
Bij tijd en wijle wel. Vooral voor sommige kleine delen heb je wel een vaste hand nodig. Maar valt ook wel mee mee hoor. Het is 1 op 18 schaal (ongeveer 10 cm hoog) dus nog vrij groot. Het nadeel is vooral dat fouten sneller opvallen omdat grote modellen meer details hebben dan kleinere modellen.
Renegade666 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 16:08:

Ik kon mij zelf vrijdag weer niet tegen houden, en heb alsnog een kit gekocht, al zal het wel even duren voordat ik er mee begin.

Maar een kit die 132 cm lang is :P
En als dit wat lukt, zullen er mee volgen, die onderzeeërs zijn wel cool die Revell heeft ;)
[Afbeelding]
Ja cool. Zo'n groot bouwpakket lijkt mij ook wel wat. Ik heb zelf mn oog laten vallen op de Moebius Models 1:144 Discovery from 2001: A Space Odyssey Model Kit. Die is 104 cm lang. Mss dat ik nog wat vakantiegeld over houd dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-07 15:04

page404

Website says no

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invisible_man
Kost wat, maar dan heb je ook wat 8)

Blijkt een erg goede kit te zijn en vaak moeilijk te verkrijgen hier. Bandai Star Wars kits zijn sowieso erg goed, maar hier niet direct te krijgen vanwege rechten die Revell heeft voor Europa, maar zo nu en dan worden die dan onder de naam van Revell uit gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Invisible_man schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:36:
[...]

Kost wat, maar dan heb je ook wat 8)

Blijkt een erg goede kit te zijn en vaak moeilijk te verkrijgen hier. Bandai Star Wars kits zijn sowieso erg goed, maar hier niet direct te krijgen vanwege rechten die Revell heeft voor Europa, maar zo nu en dan worden die dan onder de naam van Revell uit gegeven.
Het is echt heul veul geld. Wel gaaf dat hij helemaal verlicht is natuurlijk. Hij is ook prachtig geschilderd op de fotos. Vrees dat mij dat niet gaat lukken, alleen al om die reden skip ik hem maar :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invisible_man
page404 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 07:54:
[...]

Het is echt heul veul geld. Wel gaaf dat hij helemaal verlicht is natuurlijk. Hij is ook prachtig geschilderd op de fotos. Vrees dat mij dat niet gaat lukken, alleen al om die reden skip ik hem maar :)
Ja dan wil je eerst wel op wat goedkopers oefenen :) Maar desalniettemin volgens mij niet een heel ingewikkelde build en heb je vrijwel geen filler enzo nodig, het is vooral veel plastic dus je hebt wat een lange adem nodig. Ook het schilderwerk is in de basis simpel en met wat variaties in tint tussen verschillende panelen en wat relatief simpele weathering kom je al een heel eind. Mijn grootste probleem zou zijn waar ik het laat nadat het model af zou zijn.....

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• absrnd
Invisible_man schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:43:
[...]

Ja dan wil je eerst wel op wat goedkopers oefenen :) Maar desalniettemin volgens mij niet een heel ingewikkelde build en heb je vrijwel geen filler enzo nodig, het is vooral veel plastic dus je hebt wat een lange adem nodig. Ook het schilderwerk is in de basis simpel en met wat variaties in tint tussen verschillende panelen en wat relatief simpele weathering kom je al een heel eind. Mijn grootste probleem zou zijn waar ik het laat nadat het model af zou zijn.....
Aan de muur hangen zoals mijn Master Replicas Falcon :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LsD-dAKQuyEfwyU8-ARISJat3Xg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rl5dleALSdO3qVWBNrWi1dsh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:51

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Invisible_man schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:52:
Nu de vakantie begonnen is en ik vanwege "de omstandigheden in de wereld" verder toch niet op vakantie ga, heb ik eindelijk de tijd gevonden om wat modellen af te ronden. Een F4U-1A en een bf-109 e3, beiden in 1/32. Het leuke van deze wat grotere schaal is dat je insignes en dergelijke met mask sets kan spuiten in plaats van grote decals te gebruiken. Ook het draakje van de bf-109 is met een mask set gespoten wat best nog wel een prutswerkje is de diverse kleuren.
Die Corsair d:)b gaafste Warbird die er gebouwd is _/-\o_

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Kom ik net bij Grootendorst na een stukje rijden, zijn ze in de vakantie, vanaf vandaag, elke donderdag dicht 8)7
Morgen maar even naar centrum Utrecht dan, ik wil de Revell Tomcat F14D 1:72 halen. Eerste vliegtuigje in 30 jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

page404 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:05:
Kom ik net bij Grootendorst na een stukje rijden, zijn ze in de vakantie, vanaf vandaag, elke donderdag dicht 8)7
Morgen maar even naar centrum Utrecht dan, ik wil de Revell Tomcat F14D 1:72 halen. Eerste vliegtuigje in 30 jaar ;)
Bij Kuijper's Hobbyhuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Ja, volgens mij is hij een van de weinige fysieke shops in omgeving Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Ja volgens mij ook :P
Ben er een paar keer geweest, maar kan niet zeggen dat ik het personeel erg vriendelijk vind overkomen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Zeddicius schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:25:
Ja volgens mij ook :P
Ben er een paar keer geweest, maar kan niet zeggen dat ik het personeel erg vriendelijk vind overkomen...
Nou, ik hoor daar dus hele wisselende verhalen over. De ene keer dat ik er was viel het mee, beetje apart mannetje maar niet vervelend. We gaan het zien. Als ze niet vriendelijk zijn ben ik zo weg ;)
Daarom kom ik trouwens graag bij Grootendorst, dat is altijd een heel aardige man. Misschien kan ik morgen net zo goed naar hem toe gaan, bedenk ik me :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik wil nog een keer langs Kuijpers.. Maar is het eigenlijk de moeite waard, of is het alleen een klein hoekje met wat modelbouwspul uit het jaar kruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:41

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Invisible_man Kudos voor die F4 en Bf109, echt indrukwekkend hoe goed een 1:32 kit er uit kan zien.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
vectormatic schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:06:
@Invisible_man Kudos voor die F4 en Bf109, echt indrukwekkend hoe goed een 1:32 kit er uit kan zien.
Thanks!!

1/32 is zo langzamerhand zeker mijn favoriete schaal geworden, alleen is de onderwerpkeuze wel een stuk beperkter omdat anders modellen veel te groot worden en houdt ik het daarom ook vooral bij WW2 fighters. Een 1/32 Lancaster zal hem dus niet worden, al wordt toevallig daar een versie van uitgebracht met alleen het cockpitgedeelte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

_Eend_ schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:13:
Ik wil nog een keer langs Kuijpers.. Maar is het eigenlijk de moeite waard, of is het alleen een klein hoekje met wat modelbouwspul uit het jaar kruik?
Ze hebben wel redelijk wat van verschillende merken, en ook wel het minder gangbare. Ze hebben heel veel ander spul en het modelbouwwerk is wel achterin de winkel verstopt. Grootendorst richt zich meer op modeltreinen en heeft voornamelijk Revell bouwdozen. Ook daar is het achterin de winkel verstopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
page404 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:05:
Is er een specifieke rede dat je juist deze kit wil? laatste jaren zijn er best wel wat nieuwe F-14 kits uitgekomen die er erg goed uit zien. Denk aan Finemolds, Academy en Great Wall Hobby/Lionroar.

Deze zullen alleen wat minder gangbaar zijn bij de lokale modelbouw winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Elve1984 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:28:
[...]

Is er een specifieke rede dat je juist deze kit wil? laatste jaren zijn er best wel wat nieuwe F-14 kits uitgekomen die er erg goed uit zien. Denk aan Finemolds, Academy en Great Wall Hobby/Lionroar.

Deze zullen alleen wat minder gangbaar zijn bij de lokale modelbouw winkels.
Die zijn inderdaad minder gangbaar. De reden dat ik voor deze ga is dat hij makkelijk verkrijgbaar is, goeie prijs/kwaliteit verhouding heeft en het een goed model is om wat weathering op te oefenen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
page404 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:11:
[...]

Die zijn inderdaad minder gangbaar. De reden dat ik voor deze ga is dat hij makkelijk verkrijgbaar is, goeie prijs/kwaliteit verhouding heeft en het een goed model is om wat weathering op te oefenen :)
Jouw keuze natuurlijk (en je hoeft je ook echt niet te verdedigen hier :) ), maar de Academy kit is ongeveer dezelfde prijs (rond de 20/30 euro) en is een new tool van vorig jaar met goede reviews waar de Revell al meer dan twintig jaar oud is. Probleem is alleen dat Academy op het moment slecht te verkrijgen is vanwege de Corona crisis, laat staan great wall hobby.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elve1984
verkrijgbaarheid in NL is wel beetje dingetje inderdaad. Ik heb zelf vorig jaar de Finemolds F-14A gekocht. heb hem nog niet gebouwd maar wel even vlug in de doos gekeken. maar dat ziet er wel echt super uit!

Ik heb de Finemolds toen gekocht bij Hobby Link Japan. De Great Wall Hobby heb ik te koop gezien bij Luckymodel.

Flash in Eindhoven heeft wel aantal Acadamy F-14's liggen. weet zo alleen niet of ze ook de nieuwe tool hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Bij https://www.aviationmegastore.com/search/F-14/p0/cM/s/f1073 hebben ze nog wel een paar van Academy :)
Pagina: 1 ... 5 ... 77 Laatste