Het grote modelbouw topic! Zelf bouw, Die-casts, treinen etc

Pagina: 1 ... 45 ... 78 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eathan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 15:54
Invisible_man schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:38:
[...]

Oei, succes :)
Dat draad moet dan boven op de railling geplakt worden?
helaas niet. het draad moet er door heen worden op twee plekken.

dus ergens midden er door en aan de bovenkant, zitten voor allebij al wel gaten gelukkig

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ootje70
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 08:55

Ootje70

Work hard, model harder

Zeddicius schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:38:
[...]
Heb je toevallig wat aanraders qua goede video's? (mag ook in DM)
Ik kijk veel van https://www.youtube.com/user/genessismodels https://www.youtube.com/c/TheInnerNerd en Plasmo https://www.youtube.com/c/idaemonplasmo. En die AT-ST staat ook boven aan mijn lijst van toekomstige dozen. Eerst de voorraad maar eens bouwen.

[ Voor 12% gewijzigd door Ootje70 op 04-04-2022 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 12:10
Zeddicius schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:38:
[...]
Heb je toevallig wat aanraders qua goede video's? (mag ook in DM)
In de TS staan ook de nodige links naar youtube kanalen die de moeite waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Laatst online: 10:07

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Ootje70 schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:34:
[...]

Dan is dit meer in jouw straatje? Limited Edition met PE :) gekocht bij Bailien Modelbouw in Antwerpen.

[Afbeelding]
:9~ wat een snoepje.
Heb de onderstaande doos vrijdag bij Rodi Modelbouw in Breda gekocht, ook een mooie, kleinere zaak met heul veul vintage dozen en minder bekende merken.

[Afbeelding]
Rodi Modelbouw.. Hopelijk niet met de geur van Rodi Hondenvoer :+ Maar die ga ik even onthouden.. Ik moet misschien binnenkort nog een keer naar Breda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

_Eend_ schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:49:

Rodi Modelbouw.. Hopelijk niet met de geur van Rodi Hondenvoer :+ Maar die ga ik even onthouden.. Ik moet misschien binnenkort nog een keer naar Breda.
Nah, het rook er wel naar lijm (vanuit de Workshop die ze ook hebben), Ik heb Rodi getypt in plaats van Robi , ze zitten feitelijk in Prinsenbeek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:19
eathan schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:36:
ik ben al een tijdje bezig met de 1/350 Yamato van tamiya.
en de railing alleen al gaat een nachtmerrie worden.

[Afbeelding]
oef.. Dat is geen leuke taak. Af en toe een stukje doen, kom je er vanzelf :+

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eathan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 15:54
Renegade666 schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:43:
[...]

oef.. Dat is geen leuke taak. Af en toe een stukje doen, kom je er vanzelf :+
ja klopt. ben gelukkig nog niet zo ver. eerst het schip zelf verven. dan priegel werk uitvoeren.

het heeft ook een tijdje stil gestaan vanwege andere projectjen.

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Mocht je in de buurt van BelgiΓ« wonen dan kan ik je adviseren om eens naar Baillien Modelbouw te gaan: https://www.modelbouw-baillien.be/ Was daar zaterdag weer even (gratis parkeren, net van de snelweg af) en hun prijzen liggen vaak veel lager dan NL. Meeste grotere kits zijn zo 10 euro goedkoper maar dat loopt op tot wel 50-60 euro voor de grote slagschepen. De Skyline 200GT-R Street Custom kost daar 43 en in NL 53 euro. Ik kocht de Tamiya RC166 kit ook voor 12 euro minder. Nadeel is dat ik altijd armer terug kom in Nederland.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-09 17:33
Nieuw project, een locloods voor de treinbaan. Helemaal scratchbuilt.
Hier bij het proefpassen (met plakband).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PPtsKEvl.jpg

Ondertussen ook begonnen aan het straatspoor.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9R3LU5Zl.jpg

En een stukje kade gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aNm4CVZl.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Sjoewe op 04-04-2022 19:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Ik ben bezig met dit project:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dEBomm_M-gU_kga41XTnhL3DdW4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SHCW7PNU7WBIAWW1SWTAYIO2.png?f=fotoalbum_large

Ik heb nu de eerste primer laag er op. Gaat om metaal trouwens, hoelang wachten jullie voor de eerste laag verf?
Ik heb wel vaker wat geverfd, maar ben opzoek naar goed resultaat.
ik gebruik Vallejo Primer Grijs en Nato Green voor de kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Volgens mij is die primer in 10min droog. Ik heb hem ook gehad. Iig op plastic. Misschien metaal iets langer.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Hangt van je verf af. Als je bijvoorbeeld lacquers op die primer zou spuiten, zal dat op elkaar gaan reageren als het niet minimaal 24 uur uitgedroogd is. Maar vooral met metaal zal ik minimaal een dag wachten. Welke verf gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
Invisible_man schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:10:
Hangt van je verf af. Als je bijvoorbeeld lacquers op die primer zou spuiten, zal dat op elkaar gaan reageren als het niet minimaal 24 uur uitgedroogd is. Maar vooral met metaal zal ik minimaal een dag wachten. Welke verf gebruik je?
Ik ga vast tegen het zere been schoppen dat ik nog geen airbrush gebruik (geen ervaring, maar laat me graag overtuigen). Ik gebruik nu deze: https://www.airsoft-legen...int-400ml-nato-green.html

Ik heb net pas de primer aangebracht en die laat ik denk ik even een poosje drogen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Jelmer93 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:20:
[...]

Ik ga vast tegen het zere been schoppen dat ik nog geen airbrush gebruik (geen ervaring, maar laat me graag overtuigen). Ik gebruik nu deze: https://www.airsoft-legen...int-400ml-nato-green.html

Ik heb net pas de primer aangebracht en die laat ik denk ik even een poosje drogen nog.
Staat bij die verf verder niet op wat voor basis het is, maar aangezien het voor duurzame toepassingen is, zal het waarschijnlijk geen watergedragen verf zijn wat je primer wel is. Dus inderdaad minimaal een dag wachten :)

Als je helemaal zeker wilt zijn, zou je het eerst op wat anders kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
Invisible_man schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:27:
[...]

Staat bij die verf verder niet op wat voor basis het is, maar aangezien het voor duurzame toepassingen is, zal het waarschijnlijk geen watergedragen verf zijn wat je primer wel is. Dus inderdaad minimaal een dag wachten :)

Als je helemaal zeker wilt zijn, zou je het eerst op wat anders kunnen proberen.
Project heeft geen haast, dag wachten tussen primer > Verf is voor mij geen probleem,
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09:59

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Er staat dat alkydhars de basis is en daarover vind ik dit:

Alkydhars is een kunsthars. Het wordt als bindmiddel gebruikt in verf op terpentinebasis.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Dwarlorf schreef op donderdag 7 april 2022 @ 07:23:
Er staat dat er alkydhars de basis is en daarover vind ik dit:

Alkydhars is een kunsthars. Het wordt als bindmiddel gebruikt in verf op terpentinebasis.
Ah, goed om te weten :) Dan zou ik zeker het eerst even op een teststukje testen, Vallejo primer is polyurethaan op waterbasis en je houdt het risico dat zelfs met genoeg droogtijd de terpentine in je spray can er op gaat reageren. Ik zou het dan ook in dunne laagjes spuiten en niet in één natte laag want hoe natter je het spuit, des te langer de terpentine zijn gang kan gaan.

Als alternatief zou je nato green van Tamiya in een spuitbus kunnen kopen. Dat is op alcohol basis en een stuk minder agressief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

[...]

De eerste vraag is: Hoe vaak doe je dit? Want om nou gelijk een paar honderd euro in een compressor, airbrush en bijbehorende spullen te steken is zonde als je maar 1x per jaar iets gaat spuiten. Dan zijn die spuitbussen een stuk goedkoper.

Bovendien zal er hier niet snel iemand zijn die je gaat affakkelen omdat je spuitbussen gebruikt. We zijn hier niet zo van de zere benen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

[...]

Ik ga vast tegen het zere been schoppen dat ik nog geen airbrush gebruik (geen ervaring, maar laat me graag overtuigen).
Als het voor primeren is of voor een egale basiskleur kan je sowieso prima spuitbussen gebruiken (geen ervaring met hele modellen in verschillende kleuren spuiten met spuitbussen maar dat lijkt me niet ideaal). Ik heb geen airbrush en ik gebruik spuitbussen voor primeren. Niks mis mee. En ik besta nog steeds uit vlees en bloed en niet uit houtskool. ;)

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smitae
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-09 09:50
Ik heb thuis een airbrush set, maar basecoat doe ik altijd met een spuitbus. Meestal iets van army painter in de goede kleur. Is ook niet echt van belang, maar soms kun je beetje spelen met lichte of donkere basecoat. En soms wil ik nog wat basecoat zichtbaar laten. Denk bv aan de rode primer van late war Duitse tanks.

Airbrush komt pas daarna. Voor ik de airbrush set had deed ik de details met de kwast. Voor mijn 1:100 game modellen niet echt een probleem. Maar mijn β€œechte” show modellen is de kwast het net niet en gebruik ik de airbrush.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Een airbrush is echt z'n stuk gereedschap dat wanneer je die eenmaal hebt, je er steeds meer toepassingen voor vind waar je het niet perse voor nodig hebt, tot aan het wegspuiten met alleen lucht van stop op je model aan toe :) . En als je twee naaldgrotes hebt (of zelfs twee airbrushes 8)) kan je er één voor het detailwerk inzetten en één met een wat grotere naald voor primer werk enzo.

En als je dan bedenkt dat een spuitbus al snel een tientje kost, maar een potje verf afhankelijk van het merk soms al onder de €3,- zit, is het zeker iets wat op lange termijn zich terug gaat betalen (al moet je ook de kosten van afzuiging, thinners enzovoorts bij meerekenen natuurlijk). Voor bijvoorbeeld die Zero waar ik mee bezig ben, heb ik al 7 kleuren nodig, met potjes ak real color en mr hobby ben ik daar ongeveer €20,- aan kwijt, maar heb daarna zelfs van de meest gebruikte kleur nog meer dan driekwart van de potjes over.

Maar uiteindelijk ook weer afhankelijk van wat voor werk je er mee gaat doen. Voor vliegtuigjes enzo is het echt wel een aanrader, vooral als je veel moet afplakken enzo, voor figuren doe je het meeste alsnog met de kwast dus veel minder noodzakelijk. Maar ook gaat er dan een wereld open in mogelijkheden zoals pre- en postshading, motteling, dust effecten enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Invisible_man schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:05:
Een airbrush is echt z'n stuk gereedschap dat wanneer je die eenmaal hebt, je er steeds meer toepassingen voor vind waar je het niet perse voor nodig hebt, tot aan het wegspuiten met alleen lucht van stop op je model aan toe :) . En als je twee naaldgrotes hebt (of zelfs twee airbrushes 8)) kan je er één voor het detailwerk inzetten en één met een wat grotere naald voor primer werk enzo.
Ik doe alles nog met de kwast maar heb net een tweedehands compressor met tank gekocht. Nu nog een goede airbrush. Zag een leuke set dual action, begrenser met 3 naalden en cups bij Amazon maar twijfel nog wel of ik die moet kopen of toch een Iwata of een Harder & Steenbecker Evolution. Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Ootje70 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:13:
[...]

Ik doe alles nog met de kwast maar heb net een tweedehands compressor met tank gekocht. Nu nog een goede airbrush. Zag een leuke set dual action, begrenser met 3 naalden en cups bij Amazon maar twijfel nog wel of ik die moet kopen of toch een Iwata of een Harder & Steenbecker Evolution. Iemand tips?
Een H&S zijn zeker goed, maar zijn al snel richting de €200,-, dus ik zou eerst met iets goedkopers wat ervaring op doen zodat je dan met kennis later altijd nog wat duurders kan kopen. Bijvoorbeeld die van Fengda zou je eens naar kunnen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelmer93
Allen bedankt voor de tips!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09 19:54

page404

Website says no

Zeddicius schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:12:
Afgelopen zaterdag naar Rotterdam geweest, uiteraard even bij Meijer & Blessing binnen gelopen. Naast wat benodigd materiaal ook maar twee nieuwe kits gehaald (want ik ben er toch...).

[Afbeelding]

Ik wilde al langer eens een vliegtuig bouwen (maak eigenlijk alleen maar voertuigen) en dus gekozen voor deze Spitfire. Na het even kort bekijken van de handleiding had ik bij nader inzien beter een ander model kunnen kiezen :+ Photo etched onderdelen, cockpit masks en 5000+ decals (ok, ik chargeer een beetje). Ook nog geen idee hoe ik de camo ga spuiten, maar dat zien we dan wel.
Ik moet daar ook maar eens langs. Kijken of ik iets leuks van Tamiya uit kan zoeken daar. Maar bij voorkeur niet met PE :P

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Invisible_man schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:15:
[...]

Een H&S zijn zeker goed, maar zijn al snel richting de €200,-, dus ik zou eerst met iets goedkopers wat ervaring op doen zodat je dan met kennis later altijd nog wat duurders kan kopen. Bijvoorbeeld die van Fengda zou je eens naar kunnen kijken.
Is toch een Harder & Steenbecker Evolution Silverline 2 in 1 geworden vanwege de betere o ringen en afwerking. Bij de compressor zit een Fengda met een 0,38 naald. Vroeger met een single action gewerkt dus ben benieuwd. Thanks voor de tip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Ootje70 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 00:30:
[...]

Is toch een Harder & Steenbecker Evolution Silverline 2 in 1 geworden vanwege de betere o ringen en afwerking. Bij de compressor zit een Fengda met een 0,38 naald. Vroeger met een single action gewerkt dus ben benieuwd. Thanks voor de tip...
Goede keus :) En inderdaad de teflon pakkingen enzo zijn zeker een plus, vooral als je ook met lacquer verven werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Invisible_man schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 07:32:
[...]

Goede keus :) En inderdaad de teflon pakkingen enzo zijn zeker een plus, vooral als je ook met lacquer verven werkt.
Niet alleen lacquer, ook schoonmaakmiddelen werken niet zo goed met rubberen o-ringen. De o-ringen op mijn oude Revell Vario zien eruit alsof ze 100 jaar oud zijn. Ik moet dat ding een keer weggooien want hij is praktisch onbruikbaar nu. De naald is kaputt, het is een kreng om open te krijgen, de o-ringen zijn dus gaar en het cupje is verstopt omdat ik met mijn stomme hoofd ooit het cupje nog halfvol had zitten en daar een paar dagen later pas ontdekte.

Gelukkig was het maar een 2e handsje die ik voor weinig had gekocht.

offtopic:
Over dit soort dingen gesproken: ik heb nog een Revell Standard Class compressor staan. Ding heeft geen tankje waardoor hij vrij constant lawaai maakt, in mijn nogal gehorige huis is dat niet zo fijn voor de buren, dus ik had al een Fengda compressor mΓ©t tank gekocht. Maar nu staat deze stof te verzamelen, als iemand interesse heeft stuur maar even een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Ik ben met mijn zero nu bezig met de decals en Eduard heeft nu sinds een jaar ofzo decals waarbij je naderhand de carierfilm er af kan pulken en je zo niet meer die lelijke transparante vierkantjes om je decals hebt zitten. Het plaatsen van de decal werkt verder het zelfde, maar om te voorkomen dat je de decal zelf er met de carier weer vanaf trekt, moet de hechting van de decal wel optimaal zijn (dus een goed glad oppervlak en een decal medium gebruiken) en moet je wel een dag ofzo wachten voordat je het er af trekt.

Nu las ik online al veel verhalen van mensen die problemen met deze decals hebben (waarschijnlijk omdat het voorwerk dan niet optimaal was), maar bij mij gaat het tot nu toe nog goed en het resultaat is echt veel mooier. Zijn er hier al mensen met ervaringen met de nieuwe Eduard decals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 15:44
Ik heb de nieuwe Eduard decals nog niet gebruikt, had er al wel wat over gelezen maar vroeg me af hoe je de Carrier film moet verwijderen, zit deze niet ook vast aan je model oppervlak? moet je dit dan met een scherp mesje los pulken met het risico op het beschadigen van je verflaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 16:37

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Een vraag aan de gevorderde airbrushers:

Ik heb(had) een spierwit gebouwtje, wat ik gebroken wit wilde maken. Dus netjes helemaal ontvet en aan de slag gegaan. Eerst met Primer (Valejo Gray) en dat was meteen al lastig. Wellicht mede door minder goed licht, maar ik kon echt niet of nauwelijks zien of het hele gebouwtje netjes in de primer zat. Een dag later met het gebroken wit (Ral 9001 :+ ) aan de slag, en dat lijkt natuurlijk bijna precies dezelfde kleur :F

Nou ja, het is een oefenobject, dus ik til er nu niet zo zwaar aan, maar hoe pak ik dit in het vervolg aan? Een primer van een compleet andere kleur gebruiken bijvoorbeeld? maar dan lijkt me dat ik de definitieve laag behoorlijk dik aan moet brengen. Of valt dat mee?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Yukkie schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:14:
Een vraag aan de gevorderde airbrushers:

Ik heb(had) een spierwit gebouwtje, wat ik gebroken wit wilde maken. Dus netjes helemaal ontvet en aan de slag gegaan. Eerst met Primer (Valejo Gray) en dat was meteen al lastig. Wellicht mede door minder goed licht, maar ik kon echt niet of nauwelijks zien of het hele gebouwtje netjes in de primer zat. Een dag later met het gebroken wit (Ral 9001 :+ ) aan de slag, en dat lijkt natuurlijk bijna precies dezelfde kleur :F

Nou ja, het is een oefenobject, dus ik til er nu niet zo zwaar aan, maar hoe pak ik dit in het vervolg aan? Een primer van een compleet andere kleur gebruiken bijvoorbeeld? maar dan lijkt me dat ik de definitieve laag behoorlijk dik aan moet brengen. Of valt dat mee?
Voor wit (en ook geel en rood) moet je ook witte primer gebruiken. Witte verf van welk merk dan ook dekt dermate slecht, dat je wel heel veel lagen nodig hebt om het een beetje netjes te krijgen. Met een witte ondergrond merk je ook meteen dat lichte kleuren veel sneller dekkend zijn dan als je dat over grijs of zwart zou doen. Als ik bijvoorbeeld een witte streep op een model wil spuiten en het model is verder bijvoorbeeld grijs, spuit ik ook altijd eerst een heel dun laagje witte primer over wat ik wit wil spuiten om de zelfde reden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Invisible_man
Elve1984 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:43:
Ik heb de nieuwe Eduard decals nog niet gebruikt, had er al wel wat over gelezen maar vroeg me af hoe je de Carrier film moet verwijderen, zit deze niet ook vast aan je model oppervlak? moet je dit dan met een scherp mesje los pulken met het risico op het beschadigen van je verflaag?
Wat ik doe is met de vingernagel een hoekje los pulken zodat ik het met de pincet kan pakken. Je nagels zijn scherp genoeg om het te pakken, maar ook weer zacht genoeg om de verf niet te beschadigen :) Sowieso zit deze carrier film veel minder "vast" als dan bij normale decals, dus redelijk eenvoudig los te halen.

Even een closeup van hoe het er dan uitziet na het verwijderen van de carrier film. De rode strepen zijn gespoten, de witte cijfers zijn dus de decal en zijn iets van 5mm hoog om een idee van schaal te geven. Je ziet dat ze ook mooi aan die opstaande klinknagels vormen en dus lekker dun zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/frVmtM40I37wT3NLL-cFY28aHLw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jvXBMe0eQXwJh4sAzoczi3n3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Mijn volgende twee projecten liggen op de bank. Eerst gaan wij de Kawasaki bouwen! Voor beide motorfietsen heb ik de matching paints gekocht van Zero Paints en voor beide kits de detail up parts van Tamiya :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4d3Kb5I-PNRx0zIpH5VuZC_7Es=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ibSyvFmSzNCIeHMAfBIriBfY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oC7BEBq0QeE4rfliV7jhZLueIkg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ebIu99BYrwFSAMXluqMmjfnf.jpg?f=fotoalbum_large

Zo goed als alles in de primer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nFFiaa-IVDQuits37gjekdP7bR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mXj4A9B9CAYqlhxZ8g7YnNV0.jpg?f=fotoalbum_large

En in de verf:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HhxXJ420MRgmYIolPXbRenP7BVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zmHBgqvH30Zsa1GM6UWD1cF1.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas kwam het niet zo mooi uit de spuit of op het plastic. Hier merk je denk ik toch de budget airbrush, want ook deze is gespoten met de €10,- Fengda ;). Toch doorgezet en een test gedaan met de voorkant door deze te decallen en in de lak te zetten. Dat komt er beter uit dus ik ga dit niet aanpassen. Ook van een afstandje zie je er niets van ;) Ook deze kit is trouwens ook weer van heerlijke kwaliteit. Past allemaal weer als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Breaker schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:23:
Helaas kwam het niet zo mooi uit de spuit of op het plastic. Hier merk je denk ik toch de budget airbrush, want ook deze is gespoten met de €10,- Fengda ;).
Airbrush zou kunnen, maar te hoge luchtdruk en/of te weinig verdund kan ook zeker meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Nu online
Invisible_man schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:27:
[...]

Airbrush zou kunnen, maar te hoge luchtdruk en/of te weinig verdund kan ook zeker meespelen.
Denk dat de druk dan te hoog is geweest (heb van grote afstand gespoten voor de zekerheid ;)) Nou ja is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Breaker schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:31:
[...]

Denk dat de druk dan te hoog is geweest (heb van grote afstand gespoten voor de zekerheid ;)) Nou ja is geen probleem.
Te grote afstand is ook niet goed >:) dan droogt je verf al voordat die op je model beland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breaker
  • Nu online
Invisible_man schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:58:
[...]

Te grote afstand is ook niet goed >:) dan droogt je verf al voordat die op je model beland.
Goede reden om mijn eigen dual action airbrush te kopen O-)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ook klaar met de Honda. Leuk project! Met uitzondering van de panelen rond de motor paste alles perfect. Die panelen vond ik persoonlijk maar wat krakkemikkig. Erg dun materiaal. Er zit zo een scheurtje in.

Dit was ook het eerste model waar ik op de body na alles heb gedaan met Tamiya acrylic verf. Bevalt me echt veel beter dan Vallejo. Met name de sterkte achteraf. Veel krasbestestendiger. De body is gespoten met verf van Number5. Volgens mij echt chemische troep maar gaat ales de tierelier. Het spuit echt zo mooi!

Nu even een korte pauze en dan binnenkort beginnen aan de Tamiya Ferrari 360 Modena.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CjBUjtpVvKZtXkIA6I6kIAzLA5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j3Nds1mOUHiXBKorwep3GbP7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwkW4fvWTT8y8FaHOKxiVrHzec0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f6Go5yuFrIGOYeUv6OYYDBok.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cV6VKBPZWLIXvShzJ95iitjgwOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uG3AlfNCKkxPo41SID73q7Rp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DRDFX7kzf7fuGl4JHwCJ9cmbcOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C2ByrpvkeMCumLtCfwsluz2e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Nu online
alarma2nd schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:21:
Ook klaar met de Honda. Leuk project! Met uitzondering van de panelen rond de motor paste alles perfect. Die panelen vond ik persoonlijk maar wat krakkemikkig. Erg dun materiaal. Er zit zo een scheurtje in.

Dit was ook het eerste model waar ik op de body na alles heb gedaan met Tamiya acrylic verf. Bevalt me echt veel beter dan Vallejo. Met name de sterkte achteraf. Veel krasbestestendiger. De body is gespoten met verf van Number5. Volgens mij echt chemische troep maar gaat ales de tierelier. Het spuit echt zo mooi!

Nu even een korte pauze en dan binnenkort beginnen aan de Tamiya Ferrari 360 Modena.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zeer nette build! Ben benieuwd naar je Ferrari 360. Die ligt hier ook op de plank :)

Ben ook benieuwd naar de Number5 verf. Vorige week net de eerste potjes van ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:34

Vos

AFCA

alarma2nd schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:21:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie build!

Oogt het achterste paneel iets witter dan de body?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Mooi geworden die Honda. Leuk model ook. Ga nu toch zelf wat optimaliseren nu ik bepaalde details zie bij jouw build.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
Vos schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:53:
[...]

Mooie build!

Oogt het achterste paneel iets witter dan de body?
Dat was me inderdaad ook al opgevallen en snap eerlijk gezegd niet hoe dit kan. Buiten een extra laklaag na het aanbrengen van de decals hebben alle panelen dezelfde behandeling gehad. Het enige wat ik me kan bedenken is dat de achterste drie panelen dus dunner waren en ook nog een transparant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
Breaker schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:09:
[...]

Zeer nette build! Ben benieuwd naar je Ferrari 360. Die ligt hier ook op de plank :)

Ben ook benieuwd naar de Number5 verf. Vorige week net de eerste potjes van ontvangen.
De Number5 verf kan ik je echt aanraden. Heel gemakkelijk te gebruiken en spuit echt super strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 15:44
Moet je de Zero Paints niet nabewerken, dacht altijd dat deze extra goed tot hun recht kwamen door enkele glos coats aan te brengen en deze daarna te polijsten. Dit is overigens niet uit eigen ervaring maar wat ik op internet/youtube gezien en gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Elve1984 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:09:
Moet je de Zero Paints niet nabewerken, dacht altijd dat deze extra goed tot hun recht kwamen door enkele glos coats aan te brengen en deze daarna te polijsten. Dit is overigens niet uit eigen ervaring maar wat ik op internet/youtube gezien en gelezen heb.
Ik zou dat afhankelijk van het gewenste resultaat of het type model sowieso doen. Moet het glanzend of mat zijn. Pas je (heftige) weathering toe? Voor een motor of auto maakt het voor mij niet uit want doe ik het onafhankelijk van het merk verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
Elve1984 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:09:
Dit is afhankelijk van het effect wat je probeert te bereiken. Een moderne auto zou ik inderdaad voorzien van een 2K lak omdat je dan echt dat spiegeleffect krijgt zoals je in het echt ziet maar persoonlijk vind ik dat to much voor bijvoorbeeld een auto uit de jaren 60. Dan vind ik een standaard clear coat mooier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Kwam dit tegen:

10 euro korting bij HΓ€rtle modelbouw bij een bestelling vanaf 55,55 Euro.

https://nl.pepper.com/kor...elbouw&itm_content=234392

Ik ken de website niet, maar wie weet vind iemand er wat leuks :)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gSPfK2v.jpg
Iemand al gepre-ordered? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
@page404 stealth mode? :)

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Nieuw model in de under waterline serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Ik hoorde al grappen dat de Movska was gepromoveerd tot onderzeeboot. :*)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-09 07:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfNtAaewr8T7cUSAyY_VQXID6Bs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lULB439Q6Uwnb4R0SSn0UXbI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xYrY4ZvZZi0W3aJvNsHukAzOz4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bI88womdyDhc45Q0rS2iDfV8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXgjZpDXpwPZeXKaXvNJ3CMFd-8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b6KkAaMdQVvt3cJdLcu37UtL.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zebRdVMqGSmChHJ6kShnfF3kUgg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2pcnLS1Hj45nofuF3nNUDSsZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YU5Tr3reDlzvvaOntYmwc6HLacs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/THjHcIhFPCksS0BXAki7e2tQ.jpg?f=fotoalbum_tile

De Benneton B194 van Revell is eindelijk af. Het is geen geweldig eindproduct geworden, veel kleine foutjes en onderdelen die niet lekker op elkaar pasten. Gelukkig zit wel (bijna) alles erop en eraan. Ik heb nog getwijfeld om de Mild Seven-decals te gebruiken die ik voor een Renault heb, maar toch besloten om de 'originele' decals erop te plakken.

Ik heb gemerkt dat het bouwen met een pasgeboren baby (bijna 6 maanden) best nog wel een uitdaging is. Dus ik hoop dat ik dit jaar nog twee of drie modellen kan afmaken, maar dat wordt best een uitdaging :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
Ik heb gemerkt dat het bouwen met een pasgeboren baby (bijna 6 maanden) best nog wel een uitdaging is. Dus ik hoop dat ik dit jaar nog twee of drie modellen kan afmaken, maar dat wordt best een uitdaging :9
Dat wordt er met een dreumes of peuter niet heel veel gemakkelijker op. πŸ˜†

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Invisible_man
Eindelijk weer een model af kunnen maken ik geef Elden Ring de schuld

Voor €30,- is deze kit (Eduard 1/48 Zero A6M2) echt een goede prijs/kwaliteitsverhouding en omdat het een profipack van Eduard is, zitten er ook al windowmasks en cockpit PE in. die je overigens niet eens perse nodig hebt.

Voor de chipping heb ik Vallejo metal (white aluminium) gebruikt. Als je je model met lacquers verft (in dit geval mr Hobby en AK real colors) heeft dat als voordeel dat je Vallejo verf vrij makkelijk weer kan opruimen met de Vallejo thinner omdat die geen invloed heeft op lacquers. Wat je dan kan doen is de Vallejo Metals als een soort pinwash te gebruiken waardoor alle klinknagelgaatjes gechipt worden. Paar minuten wachten en met Vallejo thinners het overschot weg werken met een wattenstaafje.

En als je denkt dat ik over the top gegaan ben met chipping, in het echt was het vaak nog veel erger _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ix-zUPRjf38TyOH_m358vZelqIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zm11ZevVChOLTfNZkUACnSNm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NmM4hm_5_CvnPCCM0HcOcrW-AO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zbSEAoVJkpCRvN2bAILomsL2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre Wolf
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-09 08:06
Wow, netjes! Mooi schema ook. Met wat heb je de chipping aangebracht?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Spectre Wolf schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 19:59:
Wow, netjes! Mooi schema ook. Met wat heb je de chipping aangebracht?
Thanks! Vond dit schema ook de meest interessante, die van de eerste release van deze kit hadden alleen de helemaal grijs/beige schema's, juist het contrast met het beige en het donkergroen en de witte accenten sprak mij erg aan.

De chipping is aangebracht in een combinatie van stukjes verpakkingsschuim (met minimale verf er aan zodat je echt langzaam de chipping opbouwt) voor vooral de chipping op grotere gebieden (bijvoorbeeld de wing roots waar die piloot overheen loopt) en een klein kwastje (00 ofzo) waarmee je vooral stippelt en niet echt kwast voor vooral langs de paneellijnen.

De truuk is vooral om het in porporties te houden, dus ik had er echt voordeel van dat ik de Vallejo metal verf met de Vallejo thinner weg kon halen waar nodig omdat het model zelf met lacquers geverfd waren welke niet aangetast worden door die thinner. Vooral met de kwast heb je in 1/48 al snel te dikke chipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

@Breaker @Renegade666
Nog 2 interessante links:
Panzermeister36
Galobardes
absrnd schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:04:
[...]

Klopt, lid van de R2Builders club :)
in de bovenste foto zie je ook mijn rode R5X2 aan de rechter kant staan.

IK maak onderdelen en help andere met het bouwen van een R2D2 :)
Bestuur je die zoals een tank?

[ Voor 23% gewijzigd door Dwarlorf op 17-04-2022 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
@Dwarlorf
Staan er bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:18
Let wel mijn besturing was vele jaren geleden.
Met mijn linker controller stick bestuurde ik voor, achter, links en rechts, en met de rechter controller de rotatie van de dome.
verder nog wat schakelaars voor geluiden e.d.
tegenwoordig kunnen ze met een game-controller bewegen, en zijn er zeer uitgebreide elektronica waarmee ze ze van alles en nog wat kunnen aansturen, zoals luikjes open en dicht, en andere bewegende elementen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

absrnd schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:01:
[...]

Let wel mijn besturing was vele jaren geleden.
Met mijn linker controller stick bestuurde ik voor, achter, links en rechts, en met de rechter controller de rotatie van de dome.
verder nog wat schakelaars voor geluiden e.d.
tegenwoordig kunnen ze met een game-controller bewegen, en zijn er zeer uitgebreide elektronica waarmee ze ze van alles en nog wat kunnen aansturen, zoals luikjes open en dicht, en andere bewegende elementen :)
Is het voorwiel besturen dan nodig? Is een zwenkwiel aan de voorkant niet voldoende? Of heeft dat wiel nog een specifieke functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:18
Dwarlorf schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:17:
[...]

Is het voorwiel besturen dan nodig? Is een zwenkwiel aan de voorkant niet voldoende? Of heeft dat wiel nog een specifieke functie?
De voorste voet heeft een zwenk-wiel, of een omni-wiel, de sturing is door de zij voeten, waar ook de motoren in zitten.
Wel is het zaak om een zo groot mogelijk wiel in de voorste voet te hebben, anders blijft de R2 steken op elk klein randje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

absrnd schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:53:
[...]

De voorste voet heeft een zwenk-wiel, of een omni-wiel, de sturing is door de zij voeten, waar ook de motoren in zitten.
Ah ok, zo zag ik het ook voor me.
absrnd schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:53:
Wel is het zaak om een zo groot mogelijk wiel in de voorste voet te hebben, anders blijft de R2 steken op elk klein randje :)
:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ik heb trouwens nog een tip voor diegenen die wel eens met bakingsoda en superglue aan het klooien zijn. Ik heb de baking soda in een (vallejo) dropper bottle gedaan. Hiermee kan je de baking soda vrij secuur doseren.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Zekonian
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09-07 13:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_b0K7PoU4b6783mAeViAiyHd_fw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FT3cUUYAUaU0bVFqNHNJC1r1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gDn-CbgGEp64f9h8DktBB3hoOwo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qyE3AFIu5jaauR5egs11GDmf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdrsLQidz-MruZDod9013_2HP34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JSEL4f6vPmJW6YV3oTpvEU0b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjFNQ0xX-yuPJQEIuioY0xB-I2M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/meFaZ0zRGAvc0NS6gHCcd2g6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zusl18NjeAxwigTYSXiRtxp1dFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V6vl11BzSeXmgV3CBKvc3pW1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KfJImC4tH0ijDKyLxQ5ZqZPdJx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/briEEnGmQNWyv45KpYGrFxj4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PW2lFMsgVIlfm--dGO0SkrKSY-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0F37tBfMmkIVgPPzt78X4Z8S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R0htguHSE8wMCES8g7QcE6_MTSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CB1VtqnKycLAhnBotc5EJW6V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1g2hZbhsuz-kgftiFtVoNsK2aww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M6HcJ0lDA2sGD7V9kC8PAyN4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGILVJnLJde19KYHzu-1QNib7Yo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XOV1l59mecaZhiAW7Ffd2XZR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6tgHkO20mpRbVFOmjQrvSgS9oU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TAspM5HBDDZFjB0MWyHqpw7m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nt_vhfPBumuaZUnGXlXAId9UDo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tiSD0m4oo6iTcrYswQvVdJIn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iuESeFZJqmWI-45-U2LG9WkdGTo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fD79cjyvVjrJLaAKAL0axNq1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sl9srllai1eDl1zwVNEwhw8igQ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TVg7ZDrfkpFRjn6AXmmkLh2X.jpg?f=fotoalbum_largeHi na een tijdje dit forum gevolgd te hebben en daarbij geconcludeerd te hebben dat hier geen over kleine dingen gezeurt wordt kan ik niet nalaten om te delen waar ik al een lange tijd mee bezig ben, kasteel Niederfalkenstein. Ik ga denk ik nu nog veder waar velen geΓ«indigd zijn, met 3D geprint interieur en verlichting

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kuijerlattie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 17:19
Ik heb niet zo zeer een vaste hand, maar ben toch hard mijn best aan het doen om een HG Geirial een cell-shading look te geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKGOacE59F27FpCyPhO3589LrV8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vBNNPnJN5wXBnySPwKa9020i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T02ns3GjpxdT85k3j7wI-lPDKG0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A27sIFGFqLuXEWa6gn5D4eZV.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb voor deze kit besloten Posca verf stiften te proberen, waar ik voor de plekken waar de stift niet bij kan een kwast pak. De verf krijg je vrij makkelijk uit de stift op de kwast, dus tot nu toe makkelijk te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuijerlattie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 17:19
Zekonian schreef op maandag 18 april 2022 @ 00:00:
Hi na een tijdje dit forum gevolgd te hebben en daarbij geconcludeerd te hebben dat hier geen over kleine dingen gezeurt wordt kan ik niet nalaten om te delen waar ik al een lange tijd mee bezig ben, kasteel Niederfalkenstein. Ik ga denk ik nu nog veder waar velen geΓ«indigd zijn, met 3D geprint interieur en verlichting
Ziet er tof uit! Die losse steentjes, zijn dat allemaal houtjes? Of heb je ze van gips gegoten of iets dergelijks? Lijkt me in ieder geval wel heel veel werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

[...]

Hi na een tijdje dit forum gevolgd te hebben en daarbij geconcludeerd te hebben dat hier geen over kleine dingen gezeurt wordt kan ik niet nalaten om te delen waar ik al een lange tijd mee bezig ben, kasteel Niederfalkenstein. Ik ga denk ik nu nog veder waar velen geΓ«indigd zijn, met 3D geprint interieur en verlichting
Is dit zo'n Aedes Ars kit? Ziet er goed uit! :) Ik was altijd benieuwd naar hoe zo'n kit eruit zag. Nu weten we hoe het eruit ziet. Daar kun je je 3D printer best wel een paar dagen op laten buffelen :P

[ Voor 71% gewijzigd door _Eend_ op 18-04-2022 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Dat ziet er uit als een flink project! Hoe groot is deze nou ongeveer, hij lijkt groot maar ik krijg niet zo’n goed beeld van de schaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Zolang je het niet op 1:1 bouwt is er niks aan de hand en ben je dus welkom :w

Ziet er goed uit, wil ook nog eens zo'n set bouwen, al heb ik eerst ondertussen alweer 20 dozen hier liggen, die moeten eerst maar even :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
But there is a small problem: 'it doesn't line up does it?' ... 'We try some adjustements, but even then we have to resort to a power saw'
Een echte Airfix kit dus :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zekonian
_Eend_ schreef op maandag 18 april 2022 @ 07:05:
[...]

Is dit zo'n Aedes Ars kit? Ziet er goed uit! :) Ik was altijd benieuwd naar hoe zo'n kit eruit zag. Nu weten we hoe het eruit ziet. Daar kun je je 3D printer best wel een paar dagen op laten buffelen :P
Dit is idd een Aedes Ars kit, hierin zit kartonnen vormen en een zak met steentjes. De steentjes zijn ongeveer 5x5x10 mm en zijn op maat te maken met een vlijl of goed schuurpapier.

De bouwinstructies bestaat uit een A2 vel met algemene instructies en dan nog een A2 vel van het eind resultaat, anders gezegd moet je een hoop zelf uit zoeken. Voordeel wel is dat een model van een bestaand kasteel is waardoor er wel wat foto's op het net te vinden zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zekonian
page404 schreef op maandag 18 april 2022 @ 07:59:
[...]

Dat ziet er uit als een flink project! Hoe groot is deze nou ongeveer, hij lijkt groot maar ik krijg niet zo’n goed beeld van de schaal.
Het is zeker een groot project vaak genoeg gedacht een deel te bouwen en dan blijk ik maar de helft gedaan te krijgen. Rechte muren zijn heel snel op te bouwen daarentegen als er hoeken zijn komt het geregeld voor dat bijna elk steentje wel wat geschuurd moet worden.

Het kasteel is ongeveer 600x310x350 mm groot en bevat maar liefst 7000 steentjes.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:27
Ik ben inmiddels een aardig stuk gevorderd met mijn eerste Gunpla kit. Het is nog best lastig om de panel lining consistent te doen, vooral omdat het op sommige plekken bijna onmogelijk is om alles wat je te veel doet weg te gummen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zq1OKhdH_5nKFW3qpYQKXfrRYK0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6TyGpWcfhysROxeM9b5VAfte.jpg?f=fotoalbum_medium

Overigens heb ik toch maar besloten om nog geen onderdelen te verven en voorlopig gewoon de stickers te plakken of onderdelen blanco te laten als de stickers erg lelijk zijn. Als ik het echt nog wil verven dan kan dat bij de meeste onderdelen altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 16:14
Ik wil beginnen met airbrushen en wil eerst voornamelijk testen voor ik daadwerkelijk modellen ga spuiten. Nu zijn de plastic lepels eigenlijk niet meer te krijgen of ontzettend lastig/duur en in alle YT tutorials gebruiken ze lepels. Wat gebruiken jullie nu als test objecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

JipJapGoedje schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:20:
Ik wil beginnen met airbrushen en wil eerst voornamelijk testen voor ik daadwerkelijk modellen ga spuiten. Nu zijn de plastic lepels eigenlijk niet meer te krijgen of ontzettend lastig/duur en in alle YT tutorials gebruiken ze lepels. Wat gebruiken jullie nu als test objecten?
onderdelen van een oud model, of de binnenkant. Anders kan je altijd nog een lege ketchupfles gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje70

Ootje70

Work hard, model harder

Of mayonaise :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Ik heb gehoord dat dat net wat minder lekker werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik airbrush niet, maar miniatuurverf met penseel. Op ome ali heb je 'fake nail tips' nagellak accessoire. Dat is een sleutelhanger met 50 of meer nep nagels. Vooral handig omdat je zwart/wit/transparant hebt en je zo dus zo de kleur kan zien op een andere oppervlakte kleur. + je kan op de steel de naam/kleurcode van je verf erop zetten en zo dus ook andere merken vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

page404 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:44:
[...]

Ik heb gehoord dat dat net wat minder lekker werkt :P
Gewoon wat meer verdunnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Renegade666 schreef op maandag 18 april 2022 @ 10:52:
[...]

Ziet er goed uit, wil ook nog eens zo'n set bouwen, al heb ik eerst ondertussen alweer 20 dozen hier liggen, die moeten eerst maar even :Y)
Ik ook.. Vorig jaar heb ik een stel kits verkocht die ik toch nooit zou gaan bouwen. Nu heb ik minstens net zoveel kits staan als de dag na de verkoop van die kits.

Nouja, de eerste stap van problemen oplossen is toegeven dat je een probleem hebt toch? :+

[ Voor 7% gewijzigd door _Eend_ op 19-04-2022 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
_Eend_ schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:34:
[...]

Ik ook.. Vorig jaar heb ik een stel kits verkocht die ik toch nooit zou gaan bouwen. Nu heb ik minstens net zoveel kits staan als de dag na de verkoop van die kits.

Nouja, de eerste stap van problemen oplossen is toegeven dat je een probleem hebt toch? :+
hehe, bij mij is het geen probleem, had alleen even een 1:1 projectje die voorrang heeft, die is bijna klaar en ben vandaag weer wat begonnen met schuren en vullen van de UH-1 :+
Heb er ondertussen als zoveel randjes afgehaald dat ik er bijna nog een model van kan maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrek83
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik gebruik tegenwoordig van die plastic kaartjes (https://www.amazon.nl/gp/...itle_o03_s00?ie=UTF8&th=1). Wel iets duurder dan de plastic lepeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ome Ali heeeft ook plastic lepeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 16:14
goeie tips van de nepnagels en die plastic kaartjes.
Dwarlorf schreef op maandag 25 april 2022 @ 07:21:
Ome Ali heeeft ook plastic lepeltjes.
Zijn toch lastig te vinden. Degene die ik vind zijn allemaal van die (mini) dessert of thee lepeltjes
en vaak transparant ipv wit. En ook weer best aan de prijs dan. Maar ik kan met deze tips wel eens op zoek.

[ Voor 77% gewijzigd door JipJapGoedje op 25-04-2022 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
JipJapGoedje schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:38:
goeie tips van de nepnagels en die plastic kaartjes.

[...]

Zijn toch lastig te vinden. Degene die ik vind zijn allemaal van die (mini) dessert of thee lepeltjes
en vaak transparant ipv wit. En ook weer best aan de prijs dan. Maar ik kan met deze tips wel eens op zoek.
Eigenlijk maakt het ook helemaal niet zoveel uit wat je neemt als proefstukje, zolang je je plastic "voorwerp" eerst even in de primer zet, kan je het daarna gewoon verven. Heb in het verleden toen ik nog primair Vallejo verf spoot eens een stuk stevig karton (van dat gladde, niet waar vezels uit steken) in de primer gezet en daar met afplaktape de verschillende kleuren op gespoten om zo een staalkaart te maken. Wekte ook prima hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Zucht, wou je vandaag even mij Huey afmaken, maar wat een k. Decals zitten hier bij. Naast het feit dat het model een lading aan klinknagels heeft, en vervolgens decals er bij die A, absoluut niet flexible zijn en B overal aan blijft plakken behalve waar het moet en C er na kijken zorgt er voor dat ze al breken...

Met als gevolg, wat een mooie Huey had moeten worden, is hij vernaggelt door de lelijke decals, en een deels kon ik ze er niet meer op doen, en er nog wat afhalen zal ook niet een goeie optie zijn, want het zal in tig stukjes schuren..

Hopeloos, nooit weer een Hobbybos voor mij (al zou dat door andere redenen, maar dit is echt helemaal...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Kan je geen aftermarket decals krijgen? Als je de decals nog niet gesealed hebt, kan je ze met een stukje afplaktape zo er af trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Ik kan ze iig niet vinden, 1:18 modellen zijn er niet zoveel, dus ik best logisch. Ik slaap er nog een nachtje over kijken hoe ze er morgen bij zitten, anders haal ik ze er af (iig een gedeelte).

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ik ben inmiddels al een heel eind. De vogel is min of meer af tenzij ik nog iets verzin om meer de detailleren ). Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jcbEcrOBm5RGHhTfdHrCbpdNKYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N8Q6GUW1EmSeNPjLPstUgawM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8fSXSyfUR664enuWEoiHfos3jE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OI1IZdNHuJIa6YKrMQJqHf9M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DFpnrm4RL7QZ6uSja4DGHaQjUl4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uQI5U4icq0Do078zsteU2JYS.jpg?f=fotoalbum_large

Heb de kop van hierboven nog wat verbeterd sinds die foto's.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0cQaHu-5K9boqyXSIFDoxCmXR1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZAClHs9QXzeB1eqFFP0Vc61t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5r0kL-1WhLW3LQn-RfyuBJfln48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m69m6Y6hqJewYWtGsq48AqUK.jpg?f=fotoalbum_large

Wat nog rest is de andere variant van de kop. En beide varianten van de berijder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renegade666
Graag jullie mening.

Beide zijkanten zijn nog redelijk gelukt, echter het front mist nu omdat die kapot zijn....

Zo laten, of de zijkanten ook weghalen?

(zo zou hij moeten zijn: https://www.modelbouwkrik...bs-81806-uh-1-huey-b.html )

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jf6G5mB/20220428-173328.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Renegade666 op 28-04-2022 17:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invisible_man
Renegade666 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:36:
Graag jullie mening.

Beide zijkanten zijn nog redelijk gelukt, echter het front mist nu omdat die kapot zijn....

(zo zou hij moeten zijn: https://www.modelbouwkrik...bs-81806-uh-1-huey-b.html )

[Afbeelding]
Zo heeft hij ook wel wat ja, als je niet voor 100% realisme gaat zou ik het lekker zo laten ja :) Alternatief is om het te spuiten, maar dat is best wel een karweitje waar je ook maar net zin in moet hebben met al dat afplakken.

Mijn Vietnam heli (AH-1G Cobra, broertje van de Huey) is helaas door zijn onderstel gezakt :( Maar even kijken of ik er een gaatje in kan boren zodat ik er wat messing stang in kan steken. Nu snap ik waarom ik zoveel aftermarket skids van metaal zag voor deze kit (1/32 ICM kit), dit zit alleen maar met twee plastic pinnetjes vast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFAFN_5XFUxYIhrsglkiQCd6W00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/czpi0O7hcOSQp4hP7lIGR2Rf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Renegade666 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:36:
Graag jullie mening.

[Afbeelding]
Ik vind hem nu ook erg gaaf en zou hem ook zo laten. :Y

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
Invisible_man schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:40:
[...]

Zo heeft hij ook wel wat ja, als je niet voor 100% realisme gaat zou ik het lekker zo laten ja :) Alternatief is om het te spuiten, maar dat is best wel een karweitje waar je ook maar net zin in moet hebben met al dat afplakken.

Mijn Vietnam heli (AH-1G Cobra, broertje van de Huey) is helaas door zijn onderstel gezakt :( Maar even kijken of ik er een gaatje in kan boren zodat ik er wat messing stang in kan steken. Nu snap ik waarom ik zoveel aftermarket skids van metaal zag voor deze kit (1/32 ICM kit), dit zit alleen maar met twee plastic pinnetjes vast.

[Afbeelding]
Je moet er ook niet zelf in gaan proberen te zitten :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Renegade666 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:24:
[...]

Je moet er ook niet zelf in gaan proberen te zitten :+ :+
Bijna, toen ik vanochtend mijn tanden aan het poetsen was zat ik het model met één hand te bekijken, maar liet hem onhandig uit mijn hand vallen |:( Maar liever dat het nu gebeurd voordat ik ook maar iets geverfd heb dan dat het later gebeurd wanneer hij al af is en ik niet zo makkelijk meer naden kan wegwerken :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Invisible_man
En weer gefixed :)

Altijd handig om wat dunne pennetjes achter de hand te hebben voor dit soort klusjes, even een gaatje boren van 0,5 mm, pennetje met wat CA er in duwen en klaar, gaat nooit meer kapot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZxFp0PeKGnK3SUnnzV22ceKwAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FtyySnor5EQ6NMZ61gNnljtK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• smitae
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-09 09:50
Weer ff wat scratch 3D-design en 3D-print voortgang. Landing Craft Tank Mk2.
Ik zit ff zonder basecoat, dus voor nu nog een ruw model, er moeten nog wat kleine onderdelen op. Ook de dek-deuren en de voorklep moet er nog op. Maar die monteer ik pas na de basecoat. En dan moet ik hier en daar nog wat vullen en bij-schuren/slijpen.

Railing print ik tegenwoordig iets dunner, staat net wat mooier en voelt nog stevig genoeg. Balkjes van 1 mm versus 0,5 mm balkjes. Dunner dan 0,5 mm valt niet te printen op een FDM printer.

Ondertussen heb ik de versies LCT Mk4 en LCT Mk5 al en de Landing Craft Infantery Large en Small wel al klaar en in de basecoat. Nu nog de echte verf-job…. De 3D print-files verkoop ik via cgtrader en dat is best grappig, helpt om de hobby beetje te bekostigen, rijk ga je er niet van worden. LCT Mk3 staat nu te printen, dat gaat nog een dagje of 5 duren voor de helemaal geprint is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqCuxmPn6GwZ-ovRaX45_PmFvA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qGZdfieYVhV4UzMVsDGReMFD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c51djBoe3ASHJUUHl06SEbTwXfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPGzfnsCqBjvj20dqwn9Tzgr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8XOZi44ro6PNNbW2r2nOVmyhcso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a8mNrSoepkarZE4BGpWuWoNt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5XooWVh9pVchWxikqz00Sns_wU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1b20jzN0uBuR9mHfvaF7uYWV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5HdW1mWLIoVw_DctfZ-7uzFdeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pbsz90OtE95YvIkhki7tFMTJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_xkwEw7t9N6CBhvDUrY18CC6w8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CSCAVso3dI6J4mAjKt0AiOhN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J69D_fsuNzEOAzo5Y7D-s_USoz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HSA2x2t0cuOkI8rCj8Rt3CAd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPpes_WVMD-peXkG6U61BkZfiKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LxbSd2aiPSvsDfwErR3zuxj8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fLyES3QfyKbp3I6j2q0dynPjGCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QUDoi2cBn2a6YdFlL8s2Z50U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9cRlx16mwCbcsNp7gRyVoJxoxE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y5fdGVeAW7HZSmu8rqlfDQ7V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Niks voor mij, maar voor wie het wel interessant vindt ;)

Revell Millennium Falcon 1:72 voor leuk prijsje:

https://www.amazon.de/dp/...=nl_NL&tag=peppercom09-21

Pagina: 1 ... 45 ... 78 Laatste