Het grote modelbouw topic! Zelf bouw, Die-casts, treinen etc

Pagina: 1 ... 39 ... 79 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:55

Zeddicius

Conscience do cost

Invisible_man schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:53:
[...]

Welke thinner gebruik je met de mr. surfacer? Ik gebruik altijd mr leveling thinner of mr rapid thinner en dat zou je dan ook kunnen gebruiken om schoon te maken.
Ik was inderdaad van plan om leveling thinner te gebruiken voor het verdunnen, die zal ik dan ook gebruiken om schoon te maken.
Dr. Strangelove schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:54:
Mr Surfacer is op lacquer basis en IPA doet daar sowieso niet veel op. Ik gebruik wasbenzine of thinner van de bouwmarkt om mijn AB schoon te maken na enamel of lacquer paints.

@Invisible_man daar ben ik dan weer zo'n ongelooflijk Hollander over; die flesjes levelling thinner kosten een vermogen dus die gebruik ik niet om schoon te maken :P Misschien een false saving hoor, maar ik spuit relatief weinig enamel en lacquer.
Daar had ik nog niet eens over nagedacht, makes sense!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:36
@Invisible_man daar ben ik dan weer zo'n ongelooflijk Hollander over; die flesjes levelling thinner kosten een vermogen dus die gebruik ik niet om schoon te maken :P Misschien een false saving hoor, maar ik spuit relatief weinig enamel en lacquer.
Als het even kan gebruik ik ook gewoon IPA voor de bulk van het schoonmaken en van alle lacquer verven die ik spuit, werkt alleen mr. surfacer voor geen meter met IPA. Zolang de verf niet uitgedroogd is kom je met IPA een heel eind namelijk en spuit ik alleen na de IPA nog een kwart cupje mrp cleaner, maar dat is ongeveer even duur als de thinners, dus nog steeds duur, maar werkt wel heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Dat laatste is een erg goede tip die ik nog niet kende, dank daarvoor.

Wat schoonmaken van de nozzle betreft, als ik na het spuiten meteen IPA er doorheen jaag en vervolgens met een dental brush poets en dan nog een keer IPA spuit heb ik eigenlijk nooit issues. Wat wel soms gebeurt is dat ik de verf niet voldoende heb verdund en de nozzle verstopt raakt; als je dan met een harde klodder zit werkt de dental brush ook niet meer want die kan niet ver genoeg de nozzle door.
Het zal misschien met de lacquer verven die ik gebruik te maken hebben, maar hoe goed ik ook na het spuiten mijn ab schoon maak, als ik hem een dag later pak, heb ik altijd wat opgedroogde verf op de naald en het puntje van de nozzle. Het is ook niet dik en slechts een filmpje van verf, maar dat is genoeg om flow problemen te geven. Dus voor het spuiten even snel de nozzle en de naald over een doekje met een beetje thinner halen en alles is weer schoon.
Je kan dan zo'n scraper gebruiken maar ik heb ook gehoord dat die schade veroorzaken. En bovendien heb je al een stuk gereedschap liggen dat perfect in die nozzle past: Je naald...

Ik raad dit niet aan aan first time users maar ik gebruik zelf altijd de naald, gedoopt in IPA of wasbenzine in zo'n geval om voorzichtig te peuren in de nozzle. Je wurmt dan de blokkade eruit. Truc is natuurlijk om niet te hard te duwen - ik heb al een keer een nozzle gesloopt op deze manier - maar easy does it.
Die scraper gebruik ik ook alleen wanneer ik problemen heb en ik het met cleaner/thinner niet opgelost krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:39
Ja precies, dit is echt bij mij ook alleen als ik hele dikke verf heb gespoten of er troep in de AB gekomen is, bijvoorbeeld omdat de verf oud is of ik niet goed geroerd heb.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:23

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Invisible_man schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:28:
[...]

IPA werkt goed als de verf nog niet uitgedroogd is, wanneer dat wel het geval is heb je wat sterkers nodig of moet je hem uit elkaar halen en bijvoorbeeld met een borsteltje te keer gaan.
Ok, want er zijn 2 zaken die me weerhouden om een airbrush aan te schaffen. Gebrek aan ruimte met afzuiging en schoonmaakgedoe. Maar gedoe met schoonmaken is dus min of meer alleen een drama bij verstoppingen en bij uitgedroogde verf.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Dwarlorf schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:49:
[...]

Ok, want er zijn 2 zaken die me weerhouden om een airbrush aan te schaffen. Gebrek aan ruimte met afzuiging en schoonmaakgedoe. Maar gedoe met schoonmaken is dus min of meer alleen een drama bij verstoppingen en bij uitgedroogde verf.
Op een gegeven moment weet je wel hoe veel en wat je wel en niet hoeft schoon te maken en doe je alleen het minimale wat nodig is, valt dan best wel mee hoor, zit alleen een leercurve aan vast. Ruimte is uiteindelijk de grootste horde inclusief wat fatsoenlijke ventilatie. Maar de kwaliteitsboost die je er voor terug krijgt (zie de post van streamnl) is het in mijn ogen echt wel waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
[...]

Afzuiging is zeker nuttig maar ik heb jaren zonder gedaan; een masker op en voldoende ventilatie (raampje open) doen al heel veel.

Schoonmaken is geen big deal. Je krijgt er vanzelf snel routine in en dan kan het echt rap.

En inderdaad, het is zo'n grote stap vooruit in je resultaten. Als je wil mag je best een keer langskomen in Assen om wat praktijkervaring op te doen hoor :) Als je het professioneler wil aanpakken zou ik een keer naar ASA in Almere gaan, dat zijn echt de experts in Nederland.

[ Voor 18% gewijzigd door Dr. Strangelove op 20-01-2022 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Dr. Strangelove schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:27:
[...]

Afzuiging is zeker nuttig maar ik heb jaren zonder gedaan; een masker op en voldoende ventilatie (raampje open) doen al heel veel.

Schoonmaken is geen big deal. Je krijgt er vanzelf snel routine in en dan kan het echt rap.

En inderdaad, het is zo'n grote stap vooruit in je resultaten. Als je wil mag je best een keer langskomen in Assen om wat praktijkervaring op te doen hoor :) Als je het professioneler wil aanpakken zou ik een keer naar ASA in Almere gaan, dat zijn echt de experts in Nederland.
Ik ken zelf ook wel wat mensen met een airbrush maar ik wil best wel een keer langskomen. Ik woon in de buurt (groningen) en werk nog dichter in de buurt. Ik twijfel momenteel eerst nog (al enkele weken) over een andere (dure) aankoop: https://www.cvanderhoek.n...reedschapswagen-r20400006 Voor mijn beetje gereedschap en om al mijn modelbouwspullen in kwijt te kunnen want het begint over te lopen in mijn kasten. Ik weet alleen niet of het de hoge prijs waard is. Het is een goed merk maar dit is wel de budgetlijn (kan je nagaan). Op zich wel ideaal om er een airbrush station op te zetten, rij ik hem de gang op met de voordeur open als ik wil airbrushen.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 21:40

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Dwarlorf schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:23:
[...]

Ik ken zelf ook wel wat mensen met een airbrush maar ik wil best wel een keer langskomen. Ik woon in de buurt (groningen) en werk nog dichter in de buurt. Ik twijfel momenteel eerst nog (al enkele weken) over een andere (dure) aankoop: https://www.cvanderhoek.n...reedschapswagen-r20400006 Voor mijn beetje gereedschap en om al mijn modelbouwspullen in kwijt te kunnen want het begint over te lopen in mijn kasten. Ik weet alleen niet of het de hoge prijs waard is. Het is een goed merk maar dit is wel de budgetlijn (kan je nagaan). Op zich wel ideaal om er een airbrush station op te zetten, rij ik hem de gang op met de voordeur open als ik wil airbrushen.
Dat lijkt mij persoonlijk wel wat veel van het goede? Je zou bijvoorbeeld hier eens naar kunnen kijken: https://www.sceneryworksh...-modular-workshop-system/
Dit zijn houten modules om eigenlijk al je belangrijkste modelbouw materiaal in kwijt te kunnen. Een paar van die bakjes er bij pakken als je gaat beginnen en weer opruimen als je klaar bent is binnen 2 minuten gedaan.

Ik heb zelf onlangs ook een airbrush en compressor gekocht en ik spuit momenteel nog gewoon aan de eetkamertafel. Ik zet de achterdeur op een kier en zelfs als ik dat niet doe, heb ik eigenlijk helemaal geen geur in huis. Zet voor mezelf dan wel ff een maskertje op. Ik spuit dan wel met verven op acrylbasis (AK, Vallejo). Het ligt er ook aan wat je bouwt, maar ik vind een modelbouw auto's die met de hand geschilderd zijn over het algemeen rommelig ogen omdat je altijd penseelstrepen blijft zien. Een airbrush is daarin vind ik echt een wereld van verschil.

ps. ik ben ook een noob op gebied van airbrushen en modelbouw in het algemeen. Maar ik merkte wel dat ik me frustreerde aan het verven van grote stukken met een penseel. Daardoor besloten om niet meteen al the way te gaan, maar wel een fengda compressor met luchttank voor € 50,00 op de kop weten te tikken, en daarna een harder en steenbeck Ulta 2-1 via een facebookgroep over weten te nemen voor 65 euro. t.o.v. de chinese airbrush vind ik de H&S wel echt 10x makkelijker schoonmaken en ook verstoppingen etc komen veel minder voor.

[ Voor 13% gewijzigd door Chrosser op 20-01-2022 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ik ben bekend met dat systeem. Maar het gaat mij vooral om bouwmaterialen, flocks, plastic delen, textures en dingen als de dremel en static grass applicator. Ik heb de kwastjes en verf in de lademodule onder mijn bureau, dus dat is een kwestie la opentrekken. De rest zit volgepropt in kastjes boven mijn bureau en dat wil ik graag veranderen. Maar goed, ik zit niet voor niets al meerdere weken te twijfelen. :D

Ik doe verschillende dingen. Miniaturen, diorama's, kitbash/scratchbuild, beetje modelbouw. Dus op zich kan ik de airbrush veelzijdig inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Dwarlorf schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:41:
Ik ben bekend met dat systeem. Maar het gaat mij vooral om bouwmaterialen, flocks, plastic delen, textures en dingen als de dremel en static grass applicator. Ik heb de kwastjes en verf in de lademodule onder mijn bureau, dus dat is een kwestie la opentrekken. De rest zit volgepropt in kastjes boven mijn bureau en dat wil ik graag veranderen. Maar goed, ik zit niet voor niets al meerdere weken te twijfelen. :D

Ik doe verschillende dingen. Miniaturen, diorama's, kitbash/scratchbuild, beetje modelbouw. Dus op zich kan ik de airbrush veelzijdig inzetten.
Ik heb deze kastjes, ideaal voor modelbouw, passen ook mooi onder een tafel of bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
[...]
Maar gedoe met schoonmaken is dus min of meer alleen een drama bij verstoppingen en bij uitgedroogde verf.
Ik weet niet of jij in dienst hebt gezeten, maar ik vond het bizar veel op het demonteren, schoonmaken, monteren van een wapen lijken.

En ik vermoed, hoe beter je de airbrush onderhoud, hoe minder verstoppingen e.d. je krijgt.
(net als bij een wapen :+ )

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:34
ITALERI heeft intussen zijn 2022 preview online gegooid. Dit jaar komt er voor ieder wat wils volgens mij :)

https://www.italeri.com/en/article/793 of ga direct naar de PDF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Zeer goed nieuws dat de F-27 weer beschikbaar komt. De ESCI tooling denk ik, die heeft wat issues maar niks wat voor mij een probleem is.

De F-5 weet ik niet, het feit dat er NL decals bij zitten doet mij hopen dat het hier om de oude maar nog steeds uitstekende ESCI tooling gaat. Die is niet meer te vinden, noch de reboxing van Revell en nog steeds de beste F-5 kit. Wolfpack heeft hem ook opnieuw uitgegeven maar voor een absurde prijs.

Tot slot de RF-84, ook leuk voor KLu-bouwers.

Verder vrijwel geen nieuwe toolings helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 08:13

page404

Website says no

@Invisible_man @Dr. Strangelove @Dwarlorf dank voor de tips. Ik zal de nozzle en kop eens een uurtje in het oplosmiddel leggen en nog een keer schoonmaken.
Overigens is dat over de dikte van de verf wel een goeie opmerking. Had een potje Tamiya die er wel dun uitzag, maar er kwamen met moeite wat spetters uit. Beetje thinner erbij, mengen en plof, meteen een veel betere flow. Daarna teveel verdund en dan gaat het meteen uitlopen over je oppervlakte.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
page404 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:26:
@Invisible_man @Dr. Strangelove @Dwarlorf dank voor de tips. Ik zal de nozzle en kop eens een uurtje in het oplosmiddel leggen en nog een keer schoonmaken.
Overigens is dat over de dikte van de verf wel een goeie opmerking. Had een potje Tamiya die er wel dun uitzag, maar er kwamen met moeite wat spetters uit. Beetje thinner erbij, mengen en plof, meteen een veel betere flow. Daarna teveel verdund en dan gaat het meteen uitlopen over je oppervlakte.
Geen probleem!

Tamiya moet je eigenlijks altijd wel wat verdunnen, dus als je het nu niet of nauwelijks verdunt kan ik mij voorstellen dat het spettert en moeilijk uit de ab komt. Een verhouding van 1 op 1 is voor Tamiya vrij normaal, maar als je daarbij last van lopers hebt, trek je de handel wellicht te ver naar achter of heb je te veel luchtdruk. Ook is het raadzaam om tamiya even goed te roeren (niet schudden) zodat de drab op de bodem goed los komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik gebruik sinds kort een nieuwe manier om mijn verf in de cup te mengen; ik gebruikte altijd al een plastic wegwerpipet (die ik om de twee maanden ofzo weggooi) om verf uit het potje in de cup te doen. Nu doe ik eerst een paar druppels IPA in de cup, dan de verf, en dan schat ik in hoeveel IPA ik er nog bij moet doen. Inderdaad 1:1 is waar ik op mik. Vervolgens maak ik de pipet leeg, en zuig de volledige content van de cup een paar keer in en uit de pipet. Dit is een lekker snelle, grondige manier om de IPA te mengen met de verf, ik zie snel of het de juiste dikte heeft (het moet makkelijk druppelen) en ik heb geen rommel.

Bijkomende voordeel is dat als je per ongeluk te dikke verf in de cup hebt gedaan, het laagje IPA voorkomt dat dit meteen in de nozzle zit en de boel verstopt.

[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Strangelove op 20-01-2022 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

@Invisible_man Ik zal inderdaad eens op zoek naar alternatieven. Zat zelf aan een (ikea) ladekast van te denken met goede wielen er onder geschroefd.
streamnl schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:16:
[...]

Ik weet niet of jij in dienst hebt gezeten, maar ik vond het bizar veel op het demonteren, schoonmaken, monteren van een wapen lijken.

En ik vermoed, hoe beter je de airbrush onderhoud, hoe minder verstoppingen e.d. je krijgt.
(net als bij een wapen :+ )
Dat heb ik (gelukkig) net ontlopen. Was nog wel dienstplichtig en ben ook gekeurd maar mocht mijn opleiding eerst afmaken. Daarna was de dienstplicht opgeheven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dwarlorf schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:23:
[...]

Gedore red is gewoon gemaakt van chinesium en een compleet ander merk dan het gewone Gedore.

Voor modelbouwspulletjes lijkt het me overkill maar ik zou geen geld over hebben voor de naam ;)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Boudewijn schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:29:
[...]
Gedore red is gewoon gemaakt van chinesium en een compleet ander merk dan het gewone Gedore.

Voor modelbouwspulletjes lijkt het me overkill maar ik zou geen geld over hebben voor de naam ;)
Goed om te weten. Dan zet ik dat uit mijn hoofd. Of ik koop een alternatief van chinesium maar voor een passende prijs. Maar een ander verrijdbaar alternatief is dan beter denk ik. Ik wil het ook voor andere zaken inzetten. Wil alleen wel iets praktisch én iets moois, het komt tenslotte in de woonkamer van mijn bescheiden appartementje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje voor degene hier die onderdelen printen.

Welk filament gebruiken jullie en waarmee lijmen jullie de onderdelen.

Ik krijg zelf de beste print kwaliteit met PETG, dan hoef ik het minst na te bewerken met filling primes en schuren. Allen lijmen van PETG is een ramp.

Ik heb ABS geprobeert en 'lijmen' met aceton en dat lijmt naadloos en stevig ... maar kromtrekken en krimpen is is een groot (feitelijk een en hetzelfde) probleem.

Voor ik nu een berg PLA (plus/pro/tough) ga bestellen, is dat spul wel goed te lijmen en zo ja met welke lijm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik zie nu pas dat ik Revell - Paint Remover heb gekregen ipv Revell - Aqua Color Mix.
De remover heb ik ook gebruikt om het te verdunnen... :F
Dr. Strangelove schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:47:
Bijkomende voordeel is dat als je per ongeluk te dikke verf in de cup hebt gedaan, het laagje IPA voorkomt dat dit meteen in de nozzle zit en de boel verstopt.
Ik denk dat dit mijn "probleem" was waardoor ie vuil bleef.
Goeie tip!

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dwarlorf schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:21:
@Invisible_man Ik zal inderdaad eens op zoek naar alternatieven. Zat zelf aan een (ikea) ladekast van te denken met goede wielen er onder geschroefd.

[...]

Dat heb ik (gelukkig) net ontlopen. Was nog wel dienstplichtig en ben ook gekeurd maar mocht mijn opleiding eerst afmaken. Daarna was de dienstplicht opgeheven.
Ik heb onder mijn bureau inderdaad een ladekastje van Ikea gezet. Stevig en lekker veel ruimte. Alleen geen rekening gehouden met de dwarsbalk die onder het blad doorliep dus het steekt tien centimeter uit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ik had zo'n flimsy ikeakastje maar die heb ik weggedaan. Ik heb een 2e hands bureau gekocht met zo'n lade er onder hangend en het blad heb ik vervangen met een groot blad van betonplex 210 bij 110cm.

Wat ik eigenlijk wil is een verrijdbare kast vergelijkbaar als dat gerado ding. Die zet ik dan achter me als ik aan het hobbiën ben met spullen die je iets minder gebruikt maar wel bij de hand wil hebben en voor bouwmaterialen als XPS schuim en plastic plaatmateriaal. Maar ik wil er ook audio gear (oa een Focusrite 18i20 externe geluidskaart) in plaatsen zodat ik het geheel ook naar mijn computer kan rijden om daar dan mee te klooien. En de bovenkant wordt dan een secundaire werkplaat voor een mijn proxxon schuimsnijder en/of spuitcabine voor een ev airbrush station.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Het schoonmaken lijkt echt op het onderhouden van je wapen.
Ik vind het wel grappig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hPqWbhbVjxRq7RmDj3DiaDobEvc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AdFrqt4GGOAGcg0A46CqkgmL.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste real airbrush sessie zit erop. Letterlijk.
Het ziet er veel beter uit dan verven, maar ik moet nog rommelen aan de instellingen en de dikte van de verf. Ik denk dat ie nu te nat was.

Hij staat nu op 19/20 psi.
Ik denk dat ik er te dicht op zit, want ik zie dat hij mijn verf ook wegblaast.
Dan krijg je van die blaasjes.Weet even niet hoe dit “officieel “ wordt genoemd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dVAV1NaTn3eGUxVJNIFiuE_egrI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mFqq073XnShbipMXIcpF6GE6.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind dit leuker dan verven :Y

@Dr. Strangelove Nogmaals bedankt voor de tip. Ik deed nu eerst de verdunner in de cup en daarna de verf. Het schoonmaken ging veel gemakkelijker dan gisteren.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik ben ook nog maar een beginner maar ik heb het gevoel dat je met teveel druk werkt. Zelf zit ik eigenlijk altijd rond de 1 bar (15psi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
alarma2nd schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:42:
Ik ben ook nog maar een beginner maar ik heb het gevoel dat je met teveel druk werkt. Zelf zit ik eigenlijk altijd rond de 1 bar (15psi)
Dat was ook mijn volgende stap/druk om te mee te werken.
In ieder geval niet meer.

Thanks voor het meedenken

Edit:
Ik lees hier en daar dat een kleinere naald ook kan helpen. Eerlijk gezegd heb ik op dit moment geen idee welke naald erin zit. Aangezien ik vooraf kleinere oppervlaktes ga spuiten (tenminste, ik denk dat dit klein is), zal ik eerst eens een kleinere naald inzetten.

[ Voor 27% gewijzigd door streamnl op 20-01-2022 20:30 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 17:54
Tips gevraagd:

Ga morgen maar eens naar Meijer en Blessing in Rotterdam om voor het eerst sinds +20 jaar weer een kit te kopen.

Interesse was en is er vooral in moderne gevechtsvliegtuigen (straalmotor). Nu zie ik dat Revell wat 1:72 kits heeft inclusief verf. Is dit een prima startpunt of zijn er andere ideeën?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Franciscus7000 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:54:
Tips gevraagd:

Ga morgen maar eens naar Meijer en Blessing in Rotterdam om voor het eerst sinds +20 jaar weer een kit te kopen.

Interesse was en is er vooral in moderne gevechtsvliegtuigen (straalmotor). Nu zie ik dat Revell wat 1:72 kits heeft inclusief verf. Is dit een prima startpunt of zijn er andere ideeën?

Bedankt!
Ja hoor! Het zijn zeker niet de beste kits die te krijgen zijn, maar om er mee te beginnen zeker niet verkeerd. Waar ik wel naar zou kijken is of het niet een te oude kit is. Ook worden veel kits opnieuw uitgegeven, maar zijn het alsnog oude ontwerpen. Op https://www.scalemates.co...ornet-twin-seater--154803 kan je altijd mooi zien of het een rebox is en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 16:27
Tips gevraagd:

Bedankt!
Ligt er maar helemaal aan wat je wensen zijn, over het algemeen zijn de Revell 1/72 jets niet de instap modellen van Revell. Meestal zitten bij deze set een paar kleurtjes verf maar wil je hem volledig volgens de instructies bouwen dan kom je nog wel wat verf te kort.

Ik weet niet of je kits echt Modern moeten zijn of dat jaren 60/70 ook prima is. anders zou je eens naar de Airfix A-4B Skyhawk kunnen kijken. is een leuk simpel modelletje wat redelijk goed in elkaar past. je zult dan alleen los wat kleurtjes erbij moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:30

Vos

AFCA

streamnl schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:02:
[...]

Dat was ook mijn volgende stap/druk om te mee te werken.
In ieder geval niet meer.

Thanks voor het meedenken

Edit:
Ik lees hier en daar dat een kleinere naald ook kan helpen. Eerlijk gezegd heb ik op dit moment geen idee welke naald erin zit. Aangezien ik vooraf kleinere oppervlaktes ga spuiten (tenminste, ik denk dat dit klein is), zal ik eerst eens een kleinere naald inzetten.
Heb je een Fengda airbrush met 3 naalden? Dan kan je de twee extra naalden + nozzle checken. Denk dat dat de 0.3 en 0.8 zijn en dat de 0.5 er dus in zit.

Voor zulke onderdelen kan de 0.5 ook wel. Is je verf wat dikker dan kan je beter ook wat dikkere naald gebruiken.

Ik zelf spuit veelal op 1 bar, met Tamiya / Mr Hobby acrylics. Heb geen ervaring met Revell of Vallejo acrylics spuiten.

De dicht op het object kan ervoor zorgen dat je de (nog natte) verf gelijk weer wegblaast.

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 21-01-2022 14:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:20
Ik heb ook nog wel een verf, of eigenlijk vernisvraagje.

Ben sinds een maandje of twee begonnen om H0 objecten te scratch builden met styreenplaat. Het bouwen zelf gaat me best wel redelijk af, maar wat het verven betreft ben ik nog wel een beetje zoekende. Bij m'n laatste project heb ik in plaats van matte acryl vernis nu een keer gekozen voor matte enamel vernis (Humbrol). Alleen in tegenstelling tot de acryl vernis vind ik de matte enamel ehh... niet bepaald mat opdroogt.

De buitenmuur en het dak glimmen toch wel behoorlijk.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eidGbI4l.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j4J4QE2l.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h1q0NFKl.jpg

Is dat nog een beetje te fixen, of gewoon een les voor het volgende project?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Hier eindeilijk wat progressie van mijn eerste project. verwacht hem binnen nu en max 2 weken af te hebben. Tot nu toe best tevreden, maar perfect is hij zeker niet. Vooral wat schoonheidsfoutjes met spuiten, en vaak ook (achteraf gezien) wat rare volgordes aangehouden met de verschillende kleuren aanbrengen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTgMGJgUR7eMPUX21vrGD-lynLs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gby14lD7HDbm0lwIME1HSzSv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T46VRdomHSK6GFQeLxZ-Gfpq07E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MgvaVKg25K3zfVHCb7HVHdEG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nJVm_SovZ86gO3bKBtVJSGAxE0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UfwkuvUJ0irDJzL4I4V5UohA.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tdnb1SkmknKh73D6psMxi7IQJpI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fSGMAS0bbfipZpELTd2p8Uwq.jpg?f=fotoalbum_tile

Bij de volgende ga ik proberen een wat hoger niveau aan te tikken, al doende leert men, Dit wordt het volgende bouwsel overigens!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBnTLdJJNReLoBK00Sv4o0U46Hc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YIGeo07ekHop8tDVktCQpZXD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 17:54
Invisible_man schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:49:
[...]

Ja hoor! Het zijn zeker niet de beste kits die te krijgen zijn, maar om er mee te beginnen zeker niet verkeerd. Waar ik wel naar zou kijken is of het niet een te oude kit is. Ook worden veel kits opnieuw uitgegeven, maar zijn het alsnog oude ontwerpen. Op https://www.scalemates.co...ornet-twin-seater--154803 kan je altijd mooi zien of het een rebox is en dergelijke.
Thnx!

Wat zijn de nadelen van heruitgaven van oudere kits?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Franciscus7000 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:34:
[...]
Thnx!

De 'tool' (het gereedschap/mal waar de plastic mee gevormd wordt) is dan verouderd. Je krijgt dan slijtage op andere vormen van schade, waardoor de individuele plasticcomponenten niet meer exact volgens het ontwerp zijn. Je krijgt dan dat dingen niet gaan passen (kieren) en veel extra plastic ('flash') dat je moet gaan wegschuren.

Daarnaast zijn de tools van Revell en Airfix uit de jaren 80 toen al van ontzettend slechte kwaliteit.

Dit soort kits koop je als het echt de enige is die je kunt krijgen voor wat je wilt bouwen. Want je hebt ontzettend veel werk eraan om de kieren dicht te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Sjoewe schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:23:

Ben sinds een maandje of twee begonnen om H0 objecten te scratch builden met styreenplaat. Het bouwen zelf gaat me best wel redelijk af, maar wat het verven betreft ben ik nog wel een beetje zoekende. Bij m'n laatste project heb ik in plaats van matte acryl vernis nu een keer gekozen voor matte enamel vernis (Humbrol). Alleen in tegenstelling tot de acryl vernis vind ik de matte enamel ehh... niet bepaald mat opdroogt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Geen ervaring mee maar je zou kunnen testen of je er een matte vernislaag overheen kan spuiten.

Ontwerp en bouwerk ziet er trouwens goed uit. Top.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:20
Thanks! Heb helaas nog geen airbrush, dus kijken of ik het er heel dun overheen kan kwasten.

Het is trouwens een vrije interpretatie aan de hand van een foto van de oude Dikke Dries in Utrecht die ik in het stadsarchief tegenkwam

Afbeeldingslocatie: https://media.indebuurt.nl/utrecht/2018/01/08002657/dikke-dries-utrecht-2.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Tips gevraagd:

Bedankt!
Ik heb wel plezier met deze gehad: https://www.scalemates.co...14d-super-tomcat--1098926
Bouwkwaliteit vond ik wel in orde. Verder eens met @Elve1984 en @Invisible_man. Voordeel is wel dat het relatief goedkope kits zijn, dan ligt er misschien wat minder druk op :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DErsDHOqArRD6_UreFYCw_aKtNc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gKuZlz7p9vu7yUqmmpmLw4lN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Franciscus7000 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:34:
[...]

Thnx!

Inderdaad de achteruitgang van mallen waardoor niet alle details even scherp meer zijn en flash, maar de laatste tien jaar is er enorm veel vooruitgang geboekt in de kwaliteit van kits doordat tegenwoordig kits veel meer in de computer ontworpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:33

Je kunt er met een andere matte vernis overheen gaan? bv die van tamiya, die heeft ze op arcyl of in spuitbuis. Beide werkte bij prima. De tank van een paar weken terug is gedaan met TS80, die is gewoon mat.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man

Ik zou inderdaad een spuitbus (Tamiya is een goede, maar bijvoorbeeld ook van die Vallejo) kopen en dat er overheen spuiten. Houd daarbij wel genoeg afstand tot het model en bouw het in meerdere dunne laagjes over. Als je een matt lak te "nat" spuit, dan krijg je wat je nu ook hebt ervaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Vos schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:06:
Heb je een Fengda airbrush met 3 naalden? Dan kan je de twee extra naalden + nozzle checken. Denk dat dat de 0.3 en 0.8 zijn en dat de 0.5 er dus in zit.

Voor zulke onderdelen kan de 0.5 ook wel. Is je verf wat dikker dan kan je beter ook wat dikkere naald gebruiken.

Ik zelf spuit veelal op 1 bar, met Tamiya / Mr Hobby acrylics. Heb geen ervaring met Revell of Vallejo acrylics spuiten.

De dicht op het object kan ervoor zorgen dat je de (nog natte) verf gelijk weer wegblaast.
Je hebt helemaal goed gegokt qua naalden.
En het laatste klopt ook, dat zag ik ook voor mijn neus gebeuren.

Ik zal morgen toch eerst eens gaan stoeien met de dikte van mijn verf en de aantal bar.
Misschien is dat inderdaad wijzer.

Vandaag eindelijk weer eens even tijd gehad voor een andere projectje. Mijn modelbouw van een Sterling Engine. Het einde komt in zicht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-hUCIY3prIdtRNJZONfw1qlrRs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hdR5igXW3HTOOr6EgPeTUYp2.jpg?f=fotoalbum_large

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ps. Over het schoonmaken, vandaag de handleiding gelezen zoals de meeste personen dat doen.

Eerst zelf klooien, dan de tips die gegeven zijn toepassen en daarna de handleiding toch maar voor de zekerheid lezen of er niet iets nuttig in staat.

Ook in de handleiding van Fengda staat de “Back flushing “ methode beschreven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLnipY7lPEjyszbWcTQ6VX-uN7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/noaQUyQcz05iVFU84esDwRd7.jpg?f=fotoalbum_large

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
streamnl schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:05:
Ook in de handleiding van Fengda staat de “Back flushing “ methode beschreven.
Daar hoor ik wisselende verhalen over. De één zegt dat dat slecht is, en in dit geval raad de fabrikant het juist aan. Het probleem met back flushing is dat je dan verf tegen de naaldpakking aan drukt en als die niet helemaal goed meer is, kan je dus verf bij je trigger krijgen. Zelf nog nooit meegemaakt, maar zoals ik alles schoonmaak heb ik ook geen backflushing nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Invisible_man schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:13:
[...]

Daar hoor ik wisselende verhalen over. De één zegt dat dat slecht is, en in dit geval raad de fabrikant het juist aan. Het probleem met back flushing is dat je dan verf tegen de naaldpakking aan drukt en als die niet helemaal goed meer is, kan je dus verf bij je trigger krijgen. Zelf nog nooit meegemaakt, maar zoals ik alles schoonmaak heb ik ook geen backflushing nodig.
Ik hoor ook verschillende verhalen. Vandaar dat ik de foto hier plaats.
Ik meen dat @_Eend_ er slechte ervaring mee had maar dat @Dr. Strangelove juist goeie ervaring mee heeft.

Zelf ga ik ook een keer proberen. Misschien ligt het ook aan het merk.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik doe ook niet anders dan backflushing. Ik weet dat o.a. Creos / Mr. Hobby het ook in hun handleiding heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Laatst online: 16:01

_Eend_

🌻🇺🇦

streamnl schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:43:
[...]

Ik hoor ook verschillende verhalen. Vandaar dat ik de foto hier plaats.
Ik meen dat @_Eend_ er slechte ervaring mee had maar dat @Dr. Strangelove juist goeie ervaring mee heeft.

Zelf ga ik ook een keer proberen. Misschien ligt het ook aan het merk.
Harder & Steenbeck heeft zelfs een reinigingscap voor back flushing: https://www.modelbouwenzo.nl/Harder-Steenbeck-Reinigingscap

Dus misschien doe ik het wel verkeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Verschilt ook wel per airbrush of backflushing handig dan wel nodig is naar mijn mening. Bij mijn H&S infinity kan ik overal wel vrij goed bij om schoon te maken als ik het cupje, naald, nozzle en luchtkop verwijder wat zo gedaan is. Vooral in combinatie met z'n pijpragertje. Maar ik heb bijvoorbeeld ook een Iwata neo (met een pistooltrekker ipv standaard handeltje bovenop) welke ik voor grote primer klussen gebruik en daarbij is het schoonmaken binnenin echt een pain in the ass omdat je veel meer delen uit elkaar moet halen en alles veel nauwer is. Alleen al om het schoonmaken gebruik ik die veel minder tenzij het echt een groot model is. Bij die ab zou backflushing zeker wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Invisible_man schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:13:
[...]

Misschien is mijn pakking gewoon niet goed, die heb ik in al die jaren nooit vervangen.. Toch maar eens naar laten kijken door ASA.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Invisible_man
_Eend_ schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:03:
[...]
Misschien is mijn pakking gewoon niet goed, die heb ik in al die jaren nooit vervangen.. Toch maar eens naar laten kijken door ASA.
Bij een H&S kan je de pakking ook nog wat aandraaien met een schroevendraaiertje. Uiteindelijk is de pakking ook gewoon een slijtonderdeel wat je zo nu en dan vervangt.

Ben ondertussen bijna klaar met de bouwfase van de PRTL. Zo kan je mooi de ressin onderdelen van de ombouwset naar de Nederlandse versie zien. Gelukkig was de achterkant van de turret het enige wat echt verbouwing nodig had (omdat de ombouwkit voor een Takom kit is, niet deze Meng kit), alleen de target tracking radar voorop had wat schuren aan de achterkant nodig om hem passend te maken, maar dat is gelukkig uit het zicht.

Had trouwens een handige website gevonden met veel walkarround foto's van alles wat Leopard gerelateerd is, waaronder Gepards/PRTL's en buffels.
http://leopardclub.ca/Spotlight/Netherlands/PRTL/

Nu eerst de werkplek even goed schoonmaken, want man, wat geeft ressin een hoop stof :o En ja, waar nodig gebruik ik een masker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1UMSy7nQ_bzzBCNwW01w5Oe3nlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M3Zzklxe26ojxohMUy8W5XoP.jpg?f=fotoalbum_large

Aangezien mijn compressor nog niet terug is (gelukkig garantie), nu eerst maar een ander projectje begonnen, toevallig ook Nederlands afweergeschut, maar dan bedoeld voor op een boot. Leuk klein, maar gedetailleerd modelletje.

Afbeeldingslocatie: https://www.scalemates.com/products/img/7/7/7/1286777-38473-63-pristine.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

@Invisible_man Van een Pruttel naar een Goalkeeper :9

Ik wist niet eens dat er een Goalkeeper kit bestond. Ziet er leuk uit :)

Over mijn H&S Ultra, goede tip, daar ga ik ook nog even mee knutselen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik vind mezelf redelijk technisch maar soms… |:(

Situatie: snelkoppeling vast gemaakt aan de compressor, dan de slang en dan de airbrush.

Met het schoonmaken van de airbrush vond ik het elke keer zonde dat de lucht uit de compressor wegloopt als ik hem losmaakte.

Dus Streamnl op internet zoeken of er ook een soort terugslag ventiel bestond voor de airbrush. Toen ik iets gevonden had, dacht ik… “maar dat zit er toch al op??
O… wacht…stom…logisch”

Toen ik de snelkoppeling vast gemaakt had aan de airbrush (zoals het ook logisch is) werkte het zoals het hoort.
Lucht blijft behouden en je kan nu de airbrush ook snel loskoppelen. :+

Update,
Het gaat beter maar nog niet zoals ik het wil.
En ik begrijp nu waarom je zo’n flesje wilt voor je verf. Dat kan je erin druppelen ipv klooien met een pipet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JWWbx7NPJmWo1EmNBbd9m5MQn1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QjXA4wgep6yBv607QqFHW7OO.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen weer verder
O en ik heb er na het schoonmaken 3mm erin gezet. Ik ben benieuwd of ikzelf verschil merk.

[ Voor 36% gewijzigd door streamnl op 22-01-2022 17:12 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

streamnl schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:05:
Ik vind mezelf redelijk technisch maar soms… |:(

Situatie: snelkoppeling vast gemaakt aan de compressor, dan de slang en dan de airbrush.

Met het schoonmaken van de airbrush vond ik het elke keer zonde dat de lucht uit de compressor wegloopt als ik hem losmaakte.

Dus Streamnl op internet zoeken of er ook een soort terugslag ventiel bestond voor de airbrush. Toen ik iets gevonden had, dacht ik… “maar dat zit er toch al op??
O… wacht…stom…logisch”

...
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
_Eend_ schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:47:
@Invisible_man Van een Pruttel naar een Goalkeeper :9

Ik wist niet eens dat er een Goalkeeper kit bestond. Ziet er leuk uit :)

Over mijn H&S Ultra, goede tip, daar ga ik ook nog even mee knutselen.
Is ook net uitgekomen, is een hele serie van met ook soortgelijke systemen van andere landen. Wel wat aan de prijs om eerlijke te zijn voor z'n kleine kit, maar moest mijn bestelling van twee potjes verf toch met iets aanvullen 8) De lopen zijn ook van gedraaid messing en er zit het nodige PE bij, dus gedetailleerd genoeg. Is ook een leuk bruggetje vanaf de goalkeeper naar de pruttel, beiden hebben radars van Holland signaal/Thales. Ben vroeger met de HTS ook wel eens bij dat bedrijf op bezoek geweest, zat in Hengelo geloof ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renegade666
Vanmorgen even mijn FD100 spuiten, bijna klaar, verf op :(

Dus vanmorgen even snel bij krikke geweest om wat verf. Dan kan ik morgen weer verder.
Dichtbij zijnde die LP van tamiya heeft, dus dan maar even snel heen.
Helaas is het niet alleen verf in de auto gekomen :P
4 Leuke modellen zijn spontaan meegekomen..

UH-1 Huey B van Hobbybos (1:18 :) :)
Porsche 911 GT1 van tamiya
Tyrell P34 van tamiya
Honda RA272 van tamiya
Wel weer wat te doen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Renegade666 op 22-01-2022 19:21 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Invisible_man schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:28:
[...]

Is ook net uitgekomen, is een hele serie van met ook soortgelijke systemen van andere landen. Wel wat aan de prijs om eerlijke te zijn voor z'n kleine kit, maar moest mijn bestelling van twee potjes verf toch met iets aanvullen 8) De lopen zijn ook van gedraaid messing en er zit het nodige PE bij, dus gedetailleerd genoeg. Is ook een leuk bruggetje vanaf de goalkeeper naar de pruttel, beiden hebben radars van Holland signaal/Thales. Ben vroeger met de HTS ook wel eens bij dat bedrijf op bezoek geweest, zat in Hengelo geloof ik.
[nerd]Ik ben er ook wel eens langs gereden met mijn ouders. Die radar op het dak was geweldig om te zien. Fun-fact: De voorloper van Hollandse Signaal was Hazemeyers fabriek van Signaalapparaten. Dat bedrijf heeft voor de oorlog een behoorlijk geavanceerd vuurleidingstoestel gebouwd voor de LuA. [/nerd]

Ik zit nu even te kijken wat ze allemaal hebben.. De Nahbereichverteitigungssystem Phalanx (alles klinkt beter in het Duits :P), maar de USN Laser CIWS is ook wel cool trouwens. https://www.scalemates.co...in-weapon-system--1286783

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Invisible_man
Er zijn de laatste jaren ook wel de nodige scheepskanonnen uitgebracht in 1/35, hoef je er alleen nog maar een 1/35 fregat om heen te bouwen >:)

https://www.scalemates.com/kits/takom-2129-ak-130--1243497

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Renegade666 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:20:
Vanmorgen even mijn FD100 spuiten, bijna klaar, verf op :(

Dus vanmorgen even snel bij krikke geweest om wat verf. Dan kan ik morgen weer verder.
Dichtbij zijnde die LP van tamiya heeft, dus dan maar even snel heen.
Helaas is het niet alleen verf in de auto gekomen :P
4 Leuke modellen zijn spontaan meegekomen..

UH-1 Huey B van Hobbybos (1:18 :) :)
Porsche 911 GT1 van tamiya
Tyrell P34 van tamiya
Honda RA272 van tamiya
Wel weer wat te doen :)
Beste smoes ever. “Heb alleen verf nodig”. Ik ga die ook gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renegade666
@page404

Ik hoef mij gelukkig niet voor iemand te verantwoorden hier, mijn katten en vissen vinden dat niet belangrijk😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Renegade666 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:51:
@page404

Ik hoef mij gelukkig niet voor iemand te verantwoorden hier, mijn katten en vissen vinden dat niet belangrijk😇
Katten en kleine onderdelen waar ze niet aan mogen komen 🤔

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Renegade666 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:51:
@page404

Zolang het personeel maar eten blijft geven zullen ze niet zo snel klagen nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
streamnl schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:32:
[...]

Katten en kleine onderdelen waar ze niet aan mogen komen 🤔
Ze kunnen er niet bij, dus scheelt😇

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

page404 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:48:
[...]

Beste smoes ever. “Heb alleen verf nodig”. Ik ga die ook gebruiken.
Een andere smoes zou kunnen zijn: Ik moet die verf toch ergens voor gebruiken.

* _Eend_ stopt zijn verzameling kits in de kast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invisible_man
En de goalkeeper zit ook alweer in elkaar, hoop dat mijn compressor snel een beetje terug komt van de garantiereparatie, heb nu al drie modellen die op verf zitten te wachten :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yALBTH9v4bvM4pPosYYO7gOZbis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FdlZ0UbNhB0z3Oftmb1bKb1W.jpg?f=fotoalbum_large

Weet er iemand hier wat de juiste kleur voor het grijs wat op Nederlandse marineschepen gebruikt wordt? Zit te denken aan light ghost gray, maar wellicht is er een FS nummer van? Het groen van de lopen zal ook nog een uitdaging worden, denk een willekeurige lichte groen gemengd met wit en/of buff.

Afbeeldingslocatie: https://www.seaforces.org/wpnsys/SURFACE/Goalkeeper-CIWS_DAT/Goalkeeper-CIWS-06.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
De US kleur is Haze Grey, FS26270, Gunze H306, Tamiya XF-20.

Volgens mij is dit dezelfde kleur als alle westerse marines.

Leuk what-if projectje als ik ook nog eens een 3D printer heb :)

Wikipedia: Design 1047 battlecruiser

[ Voor 42% gewijzigd door Dr. Strangelove op 23-01-2022 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Dr. Strangelove schreef op zondag 23 januari 2022 @ 20:01:
[...]

Leuk what-if projectje als ik ook nog eens een 3D printer heb :)

Wikipedia: Design 1047 battlecruiser
@smitae ;)

Een Nederlandse slagkruiser gebaseerd op de Scharnhorst-klasse. :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smitae
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09 17:51
_Eend_ schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:03:
[...]

@smitae ;)

Een Nederlandse slagkruiser gebaseerd op de Scharnhorst-klasse. :9~
Wel cool…. Wel beetje erg lomp in 1:100.

Maar eerst bezig met een ander schip. Basis getekend en deel van de opbouw geprint, alleen MG-dek nog printen. De romp in de komende tijd, maar dat is 17 dagen van 10 uur printen. Dus dat gaat nog ff duren 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCuYJV1WHBNuh2Goa_wnLpVmdRQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sdWeMYLCwvmDlji6nMduu1Da.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9xooLSvI7OodfxwVCovj6VKeY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hjc4dvFDnXZ8VjLK6oiA50bi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oip3ltLxSpsWCffo_-gdhcCwXbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NqhV4Oe2c9wPDgRR4mJXpRnr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lg4N1YHmWtwb_cHD90439CQQlLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XA9S7EHoDy81xZP3b0yQhvaE.jpg?f=fotoalbum_large

En voor wargaming een Landing Craft Infantery (Small) getekend, niet heel veel werk, dagje of 2. Vandaag net de de brug geprint. Kleine tussen door projectje, moet ik 4 stuks van printen. Sorry geen foto’s.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6rojLRNyHNTTGME0VJiuPeZua6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KWJFYY3FXZ5h0HPzpU5GIf8C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smitae
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09 17:51
Vandaag een spuitcabine mogen bestellen als verjaardagscadeau. Nu maar hopen dat het ding er is voor mijn verjaardag. Dank voor de link die hier een keer voorbij is gekomen.
Ik had een zelf bouw cabine, maar daar was ik toch minder blij mee. Vooral de losse kabels, geen afzuigslang, beetje onhandig opbergen, etc. Deze lijkt dus wel handiger. Nu echt geen excuus meer om ook eens echt te gaan beginnen aan mijn 36 WW2 Fokkers, Brewsters, B10’s en de 50+ Duitse Sd Kfz 251’s, Hummels en Wespes die al een tijdje staan te wachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwrRz9IxwDiBhbU6dlV8wrL0b4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ieZaxWpPlMt2J0Wi9d0D85rd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 16:14
Waar halen jullie eigenlijk die krokodillen bekkies vandaan om je onderdelen in te klemmen voor het spuiten en drogen?

Ik heb wel wat op van die modelbouw webshops gezien, maar lijkt me veel te duur voor wat je krijgt.

Iemand tips? Mogen ook losse zijn, steek ik wel wat dikke sate prikkers in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:17
Bij (algemene) hobbywinkels of electronicawinkels. In België bv in verschillende maten/vormen bij https://www.debanier.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Ik heb destijds een zakje van deze gekocht:
https://www.modelbouwenzo...39986/Products/MR-H-GT100

Dat is een stokje met aan beide kanten een klemmetje. Daar heb ik vervolgens een stuk of tien van doormidden geknipt met een tang en vervolgens in een blok piepschuim (20x30 cm ofzo, zou ook van hout kunnen) allemaal gaatjes gemaakt waar ik die dan in kan steken na het verven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Heb paar jaar terug bij de action ooit zo'n zakje "mini knijpers" gekocht en een zakje lange sate prikkers.
Drupje seconde lijm erop en klaar :)

Een knijpertje met een stokje eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:32
Ik gebruik deze set van plastic houder en klemmetjes:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dmCxzNR

Je kan gemakkelijk extra setjes klemmetjes bijbestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik heb ooit deze besteld: https://kleinspul.nl/wink...il-klem-51-mm-vernikkeld/

Prima klemmetjes, met een tangetje en wat sateprikkers in verschillende diktes kun je daar mooie stokjes van maken

Zo'n blok kun je ook zelf maken als je nog wat houten planken overhebt. Als het niet dik genoeg is twee stukken op elkaar lijmen/schroeven en dan gaatjes boren. Leuk klusje voor iemand met een kolomboor oid. :)

Vergeet ook niet wat electrische tape om de tanden van de klemmen te doen.

[ Voor 38% gewijzigd door _Eend_ op 24-01-2022 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
thanks voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ome Ali en dan heb ik ze aan een VD draad vast gezet. Die kan je namelijk buigen en saté prikkers niet

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

N.a.v. de recente berichten zojuist even wat gaten geboord. Prikte ze tot nu toe in piepschuim. Even kijken hoe dit bevalt :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJy7sN8XUmuuDnVNeN8DjoPyANQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WDyhAuDEbOwxBpqeCo9noa4W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Vos schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:14:
N.a.v. de recente berichten zojuist even wat gaten geboord. Prikte ze tot nu toe in piepschuim. Even kijken hoe dit bevalt :p

[Afbeelding]
Ik denk dat je er veel plezier aan gaat hebben.

Het idee dat je iedere keer iets in piepschuim moest drukken. :X
Het geeft me nu al kippenvel

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

streamnl schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:26:
[...]

Ik denk dat je er veel plezier aan gaat hebben.

Het idee dat je iedere keer iets in piepschuim moest drukken. :X
Het geeft me nu al kippenvel
Het maakte geen geluid hoor :p. Het laat alleen wat los soms waardoor je rotzooi krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Hebben jullie dat ook dat als je ergens naartoe moet je automatisch kijkt of er een modelbouwwinkel in de buurt is?

Ik moet morgen even naar het zuiden des lands, dus ik zit al even te kijken of er aan die kant van de rivieren nog een interessante winkel zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
_Eend_ schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:53:
Hebben jullie dat ook dat als je ergens naartoe moet je automatisch kijkt of er een modelbouwwinkel in de buurt is?

Ik moet morgen even naar het zuiden des lands, dus ik zit al even te kijken of er aan die kant van de rivieren nog een interessante winkel zit..
Oh absoluut niet |:( , heb nog nachtmerries van de keuzestress die ik vroeger (jaren 90, dus nog geen webshops) had en niet wist welke kit ik wou en als ik er één gevonden had, wat ik er allemaal qua verf bij moest hebben. Laat mij dan maar lekker op mijn gemak webshoppen :) Al zou ik best nog wel eens een leuke beurs willen bezoeken wanneer dat allemaal weer wat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Invisible_man schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:35:
[...]

Oh absoluut niet |:( , heb nog nachtmerries van de keuzestress die ik vroeger (jaren 90, dus nog geen webshops) had en niet wist welke kit ik wou en als ik er één gevonden had, wat ik er allemaal qua verf bij moest hebben. Laat mij dan maar lekker op mijn gemak webshoppen :) Al zou ik best nog wel eens een leuke beurs willen bezoeken wanneer dat allemaal weer wat kan.
Met een trip naar de videotheek kon je je lol zeker ook niet op vroeger. :(:)

Ik heb onlangs aan een winter converteer 'challenge' op discord meegedaan. Heb het schilderen simpel gehouden zodat ik weer eens iets af kon ronden want daar ontbreekt het me al maanden aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ESKya1ayEq8JxanLBJQHEMPRwUM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6cmg80LJEBm8RWMSd02tyTg9.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 32% gewijzigd door Dwarlorf op 25-01-2022 08:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Dwarlorf schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:00:
[...]
Met een trip naar de videotheek kon je je lol zeker ook niet op vroeger. :(:)
Dat viel nog wel mee :), daarbij was de schade in verloren tijd en zakgeld veel minder dan als ik een kit kocht die te moeilijk voor mij was. En als ik geen nieuwe film vond die mij wat leek, waren er genoeg classics die ik best nog wel een keer wou zien. En ja, als 12 jarige dacht ik altijd te veel na ;) Soms nog wel, maar daar heb ik mijn werk van gemaakt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Invisible_man schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:35:
[...]

Ik hou er van om in een modelbouwwinkel rond te struinen. Hoe groter de winkel hoe beter. AviationMegaStore is om die reden een van mijn favoriete winkels, Krikke was voor mijn verhuizing ook een favoriet, daar kon ik ook wel een uurtje of wat doorbrengen. De laatste keer dat ik bij AMS was heb ik daar zonder het te merken ook bijna 2 uur rondgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
_Eend_ schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:42:
[...]

Ik hou er van om in een modelbouwwinkel rond te struinen. Hoe groter de winkel hoe beter. AviationMegaStore is om die reden een van mijn favoriete winkels, Krikke was voor mijn verhuizing ook een favoriet, daar kon ik ook wel een uurtje of wat doorbrengen. De laatste keer dat ik bij AMS was heb ik daar zonder het te merken ook bijna 2 uur rondgehangen.
Zo! Die is inderdaad heel erg groot.
Helaas te ver weg voor mij.

Je hebt geluk. Je kan nog steeds op afstandje door de winkel lopen.
https://www.google.com/ma...!2e10!3e12!7i13312!8i6656

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
_Eend_ schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:53:

Ja :P Ik ga bij mijn moeder in Nijmegen altijd even langs Interhobby, daar kom ik al meer dan 30 jaar. Recent overgenomen door een nieuwe eigenaar, daar was ik erg blij mee, aangezien het er lang op leek dat de oorspronkelijke uitbater geen opvolger kon vinden.

Bij de Aviation Megastore kom ik al langer, sinds de jaren '80. Mijn vader en ik hadden eens per jaar een vast rondje: Bezoek aan de Bataviawerf in Lelystad om te zien hoe de bouw van de Batavia en later de Zeven Provincieën vlotte, uitsmijter eten in Aalsmeer en dan naar de Luchtvaart Hobbyshop zoals hij toen nog heette. We sloten af met een frietje langs de Kaagbaan :) Good times...

Nu zitten ze in een groot pand maar vroegah in een klein winkeltje op een kruispunt, echt kruip-door-sluip-door op zoek naar kits :)

[ Voor 28% gewijzigd door Dr. Strangelove op 25-01-2022 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Nog maar eens navraag gedaan naar de reparatie van mijn compressor onder garantie en wanneer ik die terug kan verwachten want ze hadden al gemeld dat die weer gerepareerd was, blijkt die al meer dan een week klaar te staan maar waren ze hem "vergeten" terug te sturen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Om wat testjes te doen met verf ben ik zoek naar van de plastic wegwerplepels maar of het ligt aan mijn zoekkunsten of die dingen zijn gewoon nergens meer verkrijgbaar. Ik kom alleen maar dure bamboe of houten versies tegen.

Wat gebruiken jullie zoal voor dit soort testjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Ja, dat is nieuwe EU regelgeving dacht ik.

Als ik klaar ben met een kit, bewaar ik altijd de grotere ongebruikte onderdelen en gebruik die voor verftesten. Wat men ook wel doet is een kit die de eindstreep niet gehaald heeft daarvoor te gebruiken en die steeds weer over te spuiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JipJapGoedje
Je kan ook een flinke voorraad hier bestellen. Je zult ze vast vaker nodig hebben voor wat test werk etc.

https://www.monouso.nl/plastic-bestek-208

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 16:27
_Eend_ schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:42:
[...]

Ik weet niet waar in het zuiden je moet zijn en of ik nu te laat ben, maar anders zou je eens bij Flash Aviation in eindhoven langs kunnen gaan. meer dan genoeg te zien daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Andere grote winkel in eindhoven is ook nog eventueel: https://www.verspaget.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Paulus07 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:54:
Andere grote winkel in eindhoven is ook nog eventueel: https://www.verspaget.nl/
(ik ken tot nu toe alleen Verspaget en die ene in Bergijk...)
Maar Vespaget valt al onder een grote winkel. Helder.

Ik persoonlijk vind Vespaget wel een prettige winkel. Voor mij als leek, hebben ze tot nu toe alles.
Het is wel een "bijzondere man" die de winkel runt ;)

Edit:nee... ze hebben niet alles. Ik vraag elke keer naar een chrome stifje (of iets anders), en dat is telkens op... }:|

[ Voor 11% gewijzigd door streamnl op 25-01-2022 15:06 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Eindhoven noem ik niet het zuiden :o
Nabij Maastricht heb je nog Shamrock liggen, dat is pas het zuiden haha ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Chrosser schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:17:
Wel hoor :P Wikipedia: Eindhoven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

streamnl schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:03:
[...]

(ik ken tot nu toe alleen Verspaget en die ene in Bergijk...)
Maar Vespaget valt al onder een grote winkel. Helder.

Ik persoonlijk vind Vespaget wel een prettige winkel. Voor mij als leek, hebben ze tot nu toe alles.
Het is wel een "bijzondere man" die de winkel runt ;)

Edit:nee... ze hebben niet alles. Ik vraag elke keer naar een chrome stifje (of iets anders), en dat is telkens op... }:|
Je bedoelt zo'n Molotow chrome pen? Die hebben ze vaak wel bij de betere kunstenaarszaak. Er zit zo'n soort zaak in Groningen: https://www.vanbeekart.nl...-2mm-alcohol-based/96055/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:04:
[...]

Ja :P Ik ga bij mijn moeder in Nijmegen altijd even langs Interhobby, daar kom ik al meer dan 30 jaar. Recent overgenomen door een nieuwe eigenaar, daar was ik erg blij mee, aangezien het er lang op leek dat de oorspronkelijke uitbater geen opvolger kon vinden.

Bij de Aviation Megastore kom ik al langer, sinds de jaren '80. Mijn vader en ik hadden eens per jaar een vast rondje: Bezoek aan de Bataviawerf in Lelystad om te zien hoe de bouw van de Batavia en later de Zeven Provincieën vlotte, uitsmijter eten in Aalsmeer en dan naar de Luchtvaart Hobbyshop zoals hij toen nog heette. We sloten af met een frietje langs de Kaagbaan :) Good times...

Nu zitten ze in een groot pand maar vroegah in een klein winkeltje op een kruispunt, echt kruip-door-sluip-door op zoek naar kits :)
Jammer dat ze dan nu in zo'n groot pand zitten. Ik hou van kruip-door-sluip-door winkeltjes. Toen we nog in Almere woonden reden mijn pa en ik nog wel eens langs de Bataviawerf om net als jullie even te kijken hoe die dingen er bij lagen. Sowieso is die hoek van Lelystad wel leuk, want in de buurt heb je ook nog de eerste huizen van Flevoland. En in het centrum heeft heel even ook een RC/modelbouwwinkeltje gezeten geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Elve1984 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:50:
[...]

Ik weet niet waar in het zuiden je moet zijn en of ik nu te laat ben, maar anders zou je eens bij Flash Aviation in eindhoven langs kunnen gaan. meer dan genoeg te zien daar.
Te laat :P

Ik moest in 's Hertogenbos zijn. Ik heb er wel even aan gedacht om naar Flash te gaan, ik ben er ooit eens langs gelopen maar nog nooit geweest. De mensen met wie ik toen was vonden het geen goed idee om een uur lang in een of ander stoffig winkeltje door te brengen. Rare mensen.. :P

Maar ik ben niet gegaan, zou net iets te ver zijn waardoor ik in tijdsnood zou komen. Ik weet dat er in Breda nog wel het een en ander zit, maar dat zou ik net wel of net niet halen. En ik weet ook niet zeker of die winkel waar ik ooit ben geweest nog bestaat of nog steeds kits verkoopt. Dat leek toen al een beetje op zijn eind te lopen.

Dat was een speelgoedwinkel met voornamelijk houten speelgoed, met achterin een hele afdeling met kits en RC spul. Ik heb alleen geen idee waar die winkel zat of hoe die winkel heet.

[ Voor 30% gewijzigd door _Eend_ op 25-01-2022 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Chrosser schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:17:
Onder de rivieren = Het Zuiden :+

[ Voor 4% gewijzigd door _Eend_ op 25-01-2022 16:50 . Reden: Even de Hollander uithangen :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
_Eend_ schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:44:
[...]

Jammer dat ze dan nu in zo'n groot pand zitten. Ik hou van kruip-door-sluip-door winkeltjes. Toen we nog in Almere woonden reden mijn pa en ik nog wel eens langs de Bataviawerf om net als jullie even te kijken hoe die dingen er bij lagen. Sowieso is die hoek van Lelystad wel leuk, want in de buurt heb je ook nog de eerste huizen van Flevoland. En in het centrum heeft heel even ook een RC/modelbouwwinkeltje gezeten geloof ik.
Het was een heel schattig leuk winkeltjes maar ze hebben nu wel ongeveer 10x keer zoveel kits ;) Dus ik ben wel blij met het nieuwe pand :)

Pagina: 1 ... 39 ... 79 Laatste