Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Dat is precies het puntLED-Maniak schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:56:
[...]
Hoe moet je kersen wassen tot een tevreden makend resultaat?
Hier gaan ze gewoon onder stromend water en als ik veel heb in een teiltje.
[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 19-06-2018 18:59 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Hoe was jij je kersen tot je tevreden bent? Met een borstel schrobben?
Hier dus alleen stromend water of teil en als ik mij niet kan weerstaan dan pik ik ze onderweg naar huis uit de zak..
Appels gaan even over de broek of shirt.
[ Voor 8% gewijzigd door LED-Maniak op 19-06-2018 19:05 ]
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Persoonlijk vind ik het niet kies om aan cherry-picking te doen, juist ook vanwege hygiëne. Voorwaarde is wel dat de etenswaar niet bedorven is.
[ Voor 3% gewijzigd door Het_Eendje op 19-06-2018 19:43 ]
definitie van asociaal: "als je geen rekening houdt met anderen " of "zonder sociaal besef"jeanj schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:21:
[...]
Mensen noemen snel iets asociaal, maar dat is juist de vraag, wat is maatschappelijk aanvaard. Tijd voor een poll?
In het kader van full disclore. Ik koop geen kersen.....
Als je sociaal bent pak je kersen ongeacht de staat waarin ze verkeren, en heeft iedereen kans op goede en slechte.
Als je asociaal bent pak je de goede kersen, en houd je geen rekening met anderen, die mogen de slechte hebben.
Weer wat geleerd.
Nickname does not reflect reality
Anders kan ik de hele bak weg gooien. Uiteindelijk maakt het niet uit of de consument de mindere niet eet en weggooit of de verkoper dat moet doen omdat de blijven liggen. Wil de verkoper minder verspilling dan staat het hem vrij om de niet verkoopbare gewoon weg te geven aan de kassa.
En ja van mij mag ook de wat minder perfecte groente in de supermarkt, dat drukt de prijzen, voorkomt verspilling en de smaak is er vaak niet minder om.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Ik reageerde een beetje met een blik van "eeeeh nou doe niet zo flauw zeg..." maar zei verder alleen "is dat dan niet OK...?" waarop zij antwoordde van "Ja nou ze groeien toch ook samen aan de boom...?"- alsof dat een bomb-proof logisch argument isWootism schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:25:
@Webdoc Wellicht heb ik er overheen gelezen, maar hoe reageerde je toen de groentemevrouw je aansprak op je kritische gepluk?
Waarschijnlijk niet relevant, maar ik zou niet weten hoe ik zelf zou reageren

SuperMicro X11DAi-N Dual Gold 6140 36C/72T 320GB A2000 2x WD770 1TB, 4K + 2x QHD
Je komt bij de bakker, de persoon voor je koopt het laatste brood van het soort dat jij ook wil hebben. Wat doe je?jeanj schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:21:
[...]
Mensen noemen snel iets asociaal, maar dat is juist de vraag, wat is maatschappelijk aanvaard. Tijd voor een poll?
Poll: Cherrypicking? Wat zou jij doen?
• Kut. Weer geen brood morgen.
• Je probeert het op moreel besef te winnen.
• This is SPARTAAAAA!!!!!
Ook een poll maken? Klik hier
Signatures zijn voor boomers.
Nooit last van, bestellen altijd een dag van te vorenMaasluip schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:35:
[...]
Je komt bij de bakker, de persoon voor je koopt het laatste brood van het soort dat jij ook wil hebben. Wat doe je?
Poll: Cherrypicking? Wat zou jij doen?
• Kut. Weer geen brood morgen.
• Je probeert het op moreel besef te winnen.
• This is SPARTAAAAA!!!!!
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Everything is better with Bluetooth
Als ik iets smerigs vind dan zijn het wel die overrijpe bananen. Die melige substantie/smaak in je mond doet mij kokhalzenIblies schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:15:
Bananen geld, hoe donkerder, hoe meer smaak, alleen worden ze groen geplukt en zodanig uit de magazijnen gehaald dat ze geel worden als ze de supermarkten bereiken maar dan zit er ook geen smaak aan.
Maar dat zijn verkooptechnieken, met het product is niks verkeerd. Dat het niet smaakt is een ander verhaal.

De stelling werkt net zo met goede en iets minder goede. Als ik noem de minder goede, juist rot, om het verschil te benadrukken. Waarom zou je niet rotte en wel minder goede nemen, als er in beide gevallen goede kersen beschikbaar zijn ?Joris748 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:53:
[...]
Je stellingen gaan mank. Het gaat niet over eetbare kersen en rotte kersen, maar over mooie en iets minder mooie.
Even van brooden naar kersen. Ik koop altijd twee broden bij de bakker.artemivanov schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:54:
[...]
definitie van asociaal: "als je geen rekening houdt met anderen " of "zonder sociaal besef"
Als je sociaal bent pak je kersen ongeacht de staat waarin ze verkeren, en heeft iedereen kans op goede en slechte.
Als je asociaal bent pak je de goede kersen, en houd je geen rekening met anderen, die mogen de slechte hebben.
Nu zijn het de laaste twee broden. Koop ik er nu maar 1 zodat iemand na mij ook nog een brood kan kopen, of houd ik geen rekening met anderen en koop er gewoon 2? En is dat dan asociaal?
En wat vind de bakker er van als ik net voor sluitingstijd maar 1 brood koop ipv 2, omdat er mogelijk nog iemand komt. Ik denk dat hij het niet leuk vind dat ik met hem rekening houd... (hij verkoopt liever gegarandeerd 2 borden dan 1 en mogelijk nog 1, net voor sluitingstijd. En als het op is kan de winkel dicht)
Soms houd ik rekening met anderen, maar soms ook niet. Het geen rekening houden met ander maakt je niet automatisch asociaal.
Weer even terug naar de broden. Er zijn drie broden, 1 totaal verbrand en twee goede.
Ik koop de goede, en na mij is nog een klant, die dus geen goed brood kan kopen. Is dit asociaal? Nee, want stel ik heb een bed en breakfast moet de volgende dag (zondagochtend) 26 mensen ontbijt serveren van 2 sneetje pp. Als ik het tweede brood niet zou kopen, dan benadeel mijzelf en de mensen die ik ontbijt heb belooft.
Het gaat niet om de inhoud van het voorbeeld, maar om aan te tonen dat heel veel mensen roepen dat iemand asociaal is/handeld, echter dat is een heel subjectief iets, een mening dat iemand anderen benadeeld.
Mijn stelling: Als je beste of laatste van iets koopt ben je niet asociaal.
Everything is better with Bluetooth
Omdat minder mooie kersen, nog steeds goede kersen zijn. Jij schaart de minder mooie bij de rotte, ik bij de goede. Dat is het verschil.jeanj schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 14:02:
De kersen zijn volgende week in de aanbieding bij Albert Heijn, 2de bak gratis
[...]
De stelling werkt net zo met goede en iets minder goede. Als ik noem de minder goede, juist rot, om het verschil te benadrukken. Waarom zou je niet rotte en wel minder goede nemen, als er in beide gevallen goede kersen beschikbaar zijn ?
[...]
Even van brooden naar kersen. Ik koop altijd twee broden bij de bakker.
Nu zijn het de laaste twee broden. Koop ik er nu maar 1 zodat iemand na mij ook nog een brood kan kopen, of houd ik geen rekening met anderen en koop er gewoon 2? En is dat dan asociaal?
En wat vind de bakker er van als ik net voor sluitingstijd maar 1 brood koop ipv 2, omdat er mogelijk nog iemand komt. Ik denk dat hij het niet leuk vind dat ik met hem rekening houd... (hij verkoopt liever gegarandeerd 2 borden dan 1 en mogelijk nog 1, net voor sluitingstijd. En als het op is kan de winkel dicht)
Soms houd ik rekening met anderen, maar soms ook niet. Het geen rekening houden met ander maakt je niet automatisch asociaal.
Weer even terug naar de broden. Er zijn drie broden, 1 totaal verbrand en twee goede.
Ik koop de goede, en na mij is nog een klant, die dus geen goed brood kan kopen. Is dit asociaal? Nee, want stel ik heb een bed en breakfast moet de volgende dag (zondagochtend) 26 mensen ontbijt serveren van 2 sneetje pp. Als ik het tweede brood niet zou kopen, dan benadeel mijzelf en de mensen die ik ontbijt heb belooft.
Het gaat niet om de inhoud van het voorbeeld, maar om aan te tonen dat heel veel mensen roepen dat iemand asociaal is/handeld, echter dat is een heel subjectief iets, een mening dat iemand anderen benadeeld.
Mijn stelling: Als je beste of laatste van iets koopt ben je niet asociaal.
Ik ga niet iedere paprika of kers of wat dan ook handmatig inspecteren, maar een snelle blik op het etenswaar zegt genoeg.
Waarom zou ik in de supermarkt of op de markt geld betalen voor iets wat ik thuis weg kan gooien? Dan kan ik de eigenaar net zo goed gelijk geld geven zonder iets mee te nemen.
Het lijkt met dat een marktman of supermarkt, net zoals in normale retailwinkels, rekening houdt met derving van producten. Dat berekenen ze door in de prijs en is dus de normaalste zaak van de wereld.
Ik vind het niks met asociaal te maken hebben. Je koopt immers iets en wilt waar voor je geld, je wilt thuis niet >20% weg kunnen gooien omdat dat deel niet meer vers was.
Maar ook bij andere producten, een verfrommelde zak chips neem ik niet mee omdat ik geen zin in kruimels heb, al geeft het uiterlijk geen garantie voor de binnenkant.
Maar ook bij kleding, ben ik iets aan het passen wat leuk is maar zit er iets op dan pak ik toch liever degene die er goed uit ziet, of een shirt met dessin wat bij dat ene shirt toch net wat beter eruit ziet dan bij dat andere shirt.
Zucht...
Als je appels in een supermarkt raapt, pak je dan ook altijd een appel met vijf rotte plekken? Dacht ik niet, waarom zou je dat met kersen dan wel moeten doen? Het heeft niets met asociaal gedrag te maken. Je mag kiezen, niemand is verplicht die kersen te kopen (als ze allemaal rot zijn; koop ze niet?) dan moet je ook niet zeuren dat sommigen de beste eruit plukken.artemivanov schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:54:
[...]
definitie van asociaal: "als je geen rekening houdt met anderen " of "zonder sociaal besef"
Je kan het ook asociaal vinden om anderen een mentale druk op te leggen om dus ook mindere kersen te kopen, terwijl ze alle vrijheid hebben (of zouden moeten hebben) om te kiezen...