Oh, er is ook een weging.
1 van de problemen met het huidige systeem is dat het filter na verloop van tijd steeds nuttiger en betrouwbaarder word maar het eerste uur heb je er vaak niet heel veel aan omdat meningen dan nog teveel naar boven komen drijven/teveel invloed hebben op de mediaan.RoD schreef op maandag 2 juli 2018 @ 23:34:
[...]
is mijn idee nog steeds dat het filter bruikbaar is. Daarmee voldoet het systeem dus aan de doelstelling, al is verbetering altijd wenselijk, en in sommige gevallen, nodig.
Kijk je vervolgens een dag later, dan staat alles ineens goed. Handig als je een paar keer in de week de frontpage bezoekt. Minder bruikbaar als je, zoals ik, elk half uur kijkt.
En misschien is dat wel mijn probleem. Ik moet gewoon wat minder vaak kijken..
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Goed punt. Zeker kort na het artikel is geplaatst kan het inderdaad alle kanten op, aangezien een individuele moderatie (van een mismodder) dan veel uit kan maken. Daar zouden we wat scherper op kunnen zijn (reacties bijvoorbeeld eerder melden), aangezien veel mensen natuurlijk de artikelen lezen kort nadat ze online zijn. Weinig mensen lezen oud nieuws.ChojinZ schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:23:
[...]
1 van de problemen met het huidige systeem is dat het filter na verloop van tijd steeds nuttiger en betrouwbaarder word maar het eerste uur heb je er vaak niet heel veel aan omdat meningen dan nog teveel naar boven komen drijven/teveel invloed hebben op de mediaan.
Kijk je vervolgens een dag later, dan staat alles ineens goed. Handig als je een paar keer in de week de frontpage bezoekt. Minder bruikbaar als je, zoals ik, elk half uur kijkt.
En misschien is dat wel mijn probleem. Ik moet gewoon wat minder vaak kijken..
Is het dan geen optie om moderaties het eerste uur iets anders aan te pakken? Bijvoorbeeld pas een 'definitieve' score tonen na een minimaal aantal moderaties.
Dus artikel komt online, mensen gaan reageren. Maar pas als iemand minimaal 10 moderaties heeft ontvangen dan wordt het actief getoond. Na dat uur vervalt die drempel. Verandert verder vrij weinig voor de bezoekers en als het goed is blijven +1's en +2's gewoon binnenkomen en zichtbaar worden. Maar je vangt er mogelijk wel mee af dat mensen (zeker in het begin) heel erg gaan meningmodden en dat sommigen eerst een tijdje op -1 of 0 staan voordat het zichzelf corrigeert.
Dus artikel komt online, mensen gaan reageren. Maar pas als iemand minimaal 10 moderaties heeft ontvangen dan wordt het actief getoond. Na dat uur vervalt die drempel. Verandert verder vrij weinig voor de bezoekers en als het goed is blijven +1's en +2's gewoon binnenkomen en zichtbaar worden. Maar je vangt er mogelijk wel mee af dat mensen (zeker in het begin) heel erg gaan meningmodden en dat sommigen eerst een tijdje op -1 of 0 staan voordat het zichzelf corrigeert.
Ik weet wel dat er een regel is dat een initiële +3-mod van iemand met een +1-weging eerst bevestigd moet worden door iemand anders, voordat die wordt getoond. De details weet ik er echter niet meer van (maar misschien iemand anders van de crew wel). Zoiets zouden we natuurlijk uit kunnen breiden. We moeten overigens ook niet op teveel moderaties gaan wachten, want anders doet het systeem in het begin uberhaubt z'n werk niet.
Je schrijft dat je er niets aan kunt doen en alles maar moet accepteren, maar waarom niet gewoon een onjuiste score melden op in het mismoderatie topic?Jerie schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:07:
@rickboy333 ik zou me hier niet te druk om maken. Wanneer je regelmatig op -1 wordt gezet, kun je dmv zelfreflectie conclusies trekken.
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Ik word ook wel eens met -1 beloond voor een ontopic antwoord. Meestal geef ik dan mijn (onderbouwde) mening. Een enkeling kan zich hier niet in vinden en BAM -1 op je muil! Het modsysteem wordt nu meer gebruikt om aan te geven of je het eens bent met de reactie of niet. Dat is niet waar het voor bedacht is, toch?
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Dit lees ik vaker maar ik mis onderbouwing, voorbeelden etc. Zoals eerder aangegeven wordt er echt wel opgetreden tegen misbruik.Tusk schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:28:
Het modsysteem wordt nu meer gebruikt om aan te geven of je het eens bent met de reactie of niet. Dat is niet waar het voor bedacht is, toch?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
2 voorbeeldjes:Bor schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:51:
[...]
Dit lees ik vaker maar ik mis onderbouwing, voorbeelden etc. Zoals eerder aangegeven wordt er echt wel opgetreden tegen misbruik.
Tusk in 'geek: Fortnite-speler behaalt kill-record door raketlanceringskijkse...
Iemand vraagt of ik 'daar' nou echt boos om kan worden. Ik leg uit waarom ik, en vele met mij, hier boos om kunnen zijn. Nee, is men het niet mee eens, -1 voor mij.
of:
Tusk in 'nieuws: Onderzoek: Samsung en Apple leveren flink minder smartphones...
1) ik doe een aanname en vraag naar bevestiging (komt ook van een andere tweaker)
2) ik maak een sarcastisch grapje
3) stel een oprechte vraag mbt marktaandeel
Maar puur vanwege t sarcastische grapje, waar bepaalde gebruikers blijkbaar niet om kunnen lachen wordt ik gedownvote....uhmmm oke...
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Ik begrijp dat weinig mensen oud nieuws lezen, maar het tempo waarin de belangstelling van de moderators daalt is nu wel erg hoog. Als je bijvoorbeeld kijkt naar nieuws: België verbiedt gebruik van 'killer robots' dan zie je dat er op dit moment 29 van de 101 reacties geen moderatie hebben. Ruwweg een derde van de reacties kan dus na een uur makkelijk door een enkele moderator een score krijgen die waarschijnlijk ook definitief is.RoD schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:35:
[...]
Goed punt. Zeker kort na het artikel is geplaatst kan het inderdaad alle kanten op, aangezien een individuele moderatie (van een mismodder) dan veel uit kan maken. Daar zouden we wat scherper op kunnen zijn (reacties bijvoorbeeld eerder melden), aangezien veel mensen natuurlijk de artikelen lezen kort nadat ze online zijn. Weinig mensen lezen oud nieuws.
De reactie sectie op de frontpage begint steeds meer een slow chat karakter te krijgen. Na een uur is iedereen door naar het volgende onderwerp. Het komt wel eens voor dat je als ter zake kundige een paar uur later nog wilt reageren, maar je weet dat je reactie dan vrijwel gegarandeerd onopgemerkt zal blijven. Aan de ene kant kan je dat uitleggen als de dynamiek van de site, aan de andere kant zou ik verwachten dat er ook wel lezers zijn die het nieuws pas gemiddeld na meer dan een uur lezen en dus geholpen zijn met een juiste moderatie van de reacties na het eerste uur. Bovendien staat dit nog al haaks op het standpunt dat de score zich op een bepaald moment wel uit middelt naar de juiste score.
Wat betreft het mismoderatie topic moet ik zeggen dat het relatief veel inspanning vraagt om op die manier een reactie op de juiste score te krijgen. Met name voor eigen reacties staat het mij daarnaast nog al tegen dat je moet bedelen om gepaste waardering te krijgen. Als je dan ook nog ziet dat het aanslaan van een onvriendelijke toon al als geldige reden wordt gezien om een -1 uit te delen dan heb ik het wel enigszins gehad met het moderatie systeem. De lol raakt er wel vanaf als je ieder woord op een gouden schaaltje moet wegen, snelheid van groot belang is en dan nog maar hopen dat je niemand op zijn teentjes trapt.
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
Als je 'onvriendelijk gedrag' wilt belonen met een +1 of meer dan zit je wellicht op de verkeerde plaats. Maar helaas leven we in een maatschappij waarin je overal je woorden goed moet afwegen en zelfs de aloude Belgen zijn dom en Nederlanders zijn gierig grappen al als kwetsend ervaren kunnen worden.Tribits schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 20:43:
[...]Wat betreft het mismoderatie topic moet ik zeggen dat het relatief veel inspanning vraagt om op die manier een reactie op de juiste score te krijgen. Met name voor eigen reacties staat het mij daarnaast nog al tegen dat je moet bedelen om gepaste waardering te krijgen. Als je dan ook nog ziet dat het aanslaan van een onvriendelijke toon al als geldige reden wordt gezien om een -1 uit te delen dan heb ik het wel enigszins gehad met het moderatie systeem. De lol raakt er wel vanaf als je ieder woord op een gouden schaaltje moet wegen, snelheid van groot belang is en dan nog maar hopen dat je niemand op zijn teentjes trapt.
De ene moderator is dus wat strenger dan de andere.
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Inmiddels gaan we meerdere malen redelijk offtopic ten opzichte van de vraag om de -1 te verwijderen van de frontpage. We zijn niet voornemens de -1 te verwijderen.
Tegen misbruik wordt actief opgetreden zoals aangegeven.
Mijn belangrijkste probleem is dat 'onvriendelijk' wel erg ruim interpreteerbaar is en ik daar dan ook een redelijke willekeur in zie. Soms staan opmerkingen die tegen laster aanzitten doodleuk op +2, terwijl op andere momenten vragen om een beschuldiging te onderbouwen aan wordt gemerkt als onvriendelijk en dus -1. Als je de irritatie over onverwachte/onterechte -1 reacties weg wilt nemen en misbruik beter tegen wilt kunnen gaan lijkt het mij een goed idee om de voorwaarden voor een -1 wat strikter op te zetten.JDVB schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:32:
[...]
Als je 'onvriendelijk gedrag' wilt belonen met een +1 of meer dan zit je wellicht op de verkeerde plaats. Maar helaas leven we in een maatschappij waarin je overal je woorden goed moet afwegen en zelfs de aloude Belgen zijn dom en Nederlanders zijn gierig grappen al als kwetsend ervaren kunnen worden.
De ene moderator is dus wat strenger dan de andere.
Daarnaast is het mooi dat er opgetreden wordt tegen mismoderatie, maar het is ook vrij algemeen bekend dat dat dweilen met de kraan open is.
Overigens vind ik het grote voordeel van -1 dat je de echte ongewenste reacties ook gelijk een kansloze plek kan geven. Er zijn wel eens wat alternatieven besproken maar die komen doorgaans toch neer op het continu actief zijn van een pro-moderator om meldingen van ongewenste reacties af te handelen, iets wat duidelijk niet haalbaar is.
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
Verwijderd
Dus NIET, beste Bor, lijkt net een belofte van onze lieve overheid wel...zucht.Bor schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:43:
Inmiddels gaan we meerdere malen redelijk offtopic ten opzichte van de vraag om de -1 te verwijderen van de frontpage. We zijn niet voornemens de -1 te verwijderen.
Zie bijvoorbeeld mijn reactie op het Madcatz artikel:
Verwijderd in 'nieuws: Accessoiremaker Mad Catz verkoopt audiomerk Tritton'
Hoeveel topics (of eerder 'shitstorms') moeten er nog komen voordat het systeem nou eens eindelijk aangepakt wordt? Vergelijk de rating van mijn reactie met die van diegene waar ik op reageerde, juist 'm - vind ik leuk/niet leuk moderatie.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2018 21:05 ]
Die reactie staat prima op 0 of -1. Het is namelijk niet meer dan een flame richting een andere gebruiker, welke je pas later van meer nuance hebt voorzien. Met andere woorden; het moderatiesysteem lijkt hier prima te werken. Op een enkele onterechte +2 na zijn alle gegeven scores verdedigbaar.Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:58:
[...]
Zie bijvoorbeeld mijn reactie op het Madcatz artikel:
Verwijderd in 'nieuws: Accessoiremaker Mad Catz verkoopt audiomerk Tritton'
Die conclusie deel ik niet met je. Deze reactie is prima wat betreft moderatie. Vind ik leuk / vind ik niet leuk zit veel sneller rond +3 / -1 terwijl je hier vrijwel alleen 0 of -1 ziet wat een goede verdeling lijkt te zijn gezien de netto score.Vergelijk de rating van mijn reactie met die van diegene waar ik op reageerde, juist 'm - vind ik leuk/niet leuk moderatie.
Wat ik hier in dit topic, maar ook elders, voorbij zie komen zijn mensen die claimen dat het moderatiesysteem niet werkt omdat ze het niet eens zijn met de ontvangen scores terwijl die dikwijls gewoon terecht zijn.
Zoals aangegeven: Tegen misbruik wordt actief opgetreden. Je kunt wel stellen dat dat niet waar is echter ga je dan voorbij aan het grote aantal mensen wat inmiddels zonder moderatierechten op Tweakers rondloopt en het aantal mensen die na sturing de moderatie aanpast en welke vervolgens gewoon goed bijdragen aan het systeem. Dat is wat wij liever zien namelijk; positieve bijdragen.
Voor het bespreken van individuele reacties kun je in het mismoderatietopic terecht.
[ Voor 54% gewijzigd door Bor op 16-07-2018 21:17 ]
Toevallig, ik reageerde vandaag ook in een BF5 nieuwsartikel, en heb ook een -1 gekregen: nieuws: Battlefield V krijgt begin september een open bèta en dat terwijl ik gewoon inhoudelijk reageerde op een andere reactie. Is -1 het nieuwe +3
? Maar helemaal eerlijk is niet als ik deze thread mag geloven.
< dit stukje webruimte is te huur >
Voor enkele mismoderaties kun je terecht in het mismoderatietopic. Dit topic heeft als doel om in bredere zin te praten over de wens om de -1 te verwijderen waarvan al is aangegeven dat we niet voornemens zijn om de -1 af te schaffen.aex351 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 23:23:
Toevallig, ik reageerde vandaag ook in een BF5 nieuwsartikel, en heb ook een -1 gekregen: nieuws: Battlefield V krijgt begin september een open bèta en dat terwijl ik gewoon inhoudelijk reageerde op een andere reactie. Is -1 het nieuwe +3? Maar helemaal eerlijk is niet als ik deze thread mag geloven.
De meeste mensen die klagen over de -1's posten vaak slechte reacties? Sorry maar ik klaag ook over de -1 cultuur en ik post nauwelijks in de frontpage.Dirk schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:50:
[...]
Dan heb ik in plaats van 6 PowerMods 60 PowerMods nodig om die reacties binnen een redelijke tijd te bekijken... Nee, dat zie ik niet als een redelijke optie.
Verder, wat hierboven al een beetje wordt gesuggereerd: de meeste mensen die klagen over te veel -1's, zijn mensen die slechte reacties plaatsen. Tweakers is niet de plaats waar je ongeremd mag schelden, daar zijn andere websites voor. We zijn zeker niet roomser dan de paus, maar een beetje netjes reageren houdt de discussie wel zo prettig.
Verder, deze discussie hoort in mijn subforum, niet in LA, even een schop daarheen dus.
Lieve Adjes => Frontpagemoderatie
Vind dat enerzijds de TS wel een punt heeft dat de 1 cultuur misbruikt word om een bepaalde mening vorming te voeren. Dit is in mijn ogen ook niet waar de -1 voor bedoeld is, en mag dus ook wel aangepakt worden.
Ik heb ook wel eens aangegeven dat de -1 vaak een negatieve sfeer met zich mee brengt en dus wel anders kan. Maar bedenk me nu ineens dat het niet de -1 is die het doet maar de mensen die er achter zitten. onder het mom van: Jij hebt een andere mening dan ik? BAM -1 of: Oh jij bent die user die mij laatst een weerwoord hebt gegeven op dat andere artikel? BAM -1.
En wat ik nu schets is misschien te debiel voor woorden maar met zo'n grote community ga je dit wel krijgen. En het gebeurd naar mijn inziens ook best vaak.
Ik heb net even naar jouw reacties gekeken. De reacties die uiteindelijk op -1 zijn beland staan daar vrijwel allemaal terecht. Ik zie in de laatste jaren zelfs geen reactie die onterecht op -1 staat in jouw geval. Opmerkingen over moderatie, een jij-bak etc.Casejunky schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:26:
[...]
De meeste mensen die klagen over de -1's posten vaak slechte reacties? Sorry maar ik klaag ook over de -1 cultuur en ik post nauwelijks in de frontpage.
Gaat het uiteindelijk om de ontvangen -1's of ben je het gewoon niet eens met de beoordeling?
Ik wil prima kijken naar onterechte reacties maar wanneer er meerdere malen "mismoderaties" worden aangedragen als voorbeeld die toch terecht blijken houdt de discussie wel vrij snel op.
[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 17-07-2018 13:05 ]
Het huidige mod systeem werkt naar mijn idee prima. Ik ben nog nooit een reactie tegengekomen met een -1 (en zeer zelden met een 0) die de moeite van het lezen waard was.
Wat ik eerder als mogelijk probleem signaleer en ook in dit topic veel terugkomt is dat een hoop mensen de gegeven -1's persoonlijk en erg negatief opvatten zonder dat er het inzicht is dat het aan de kwaliteit van de reactie ligt.
Wat ik eerder als mogelijk probleem signaleer en ook in dit topic veel terugkomt is dat een hoop mensen de gegeven -1's persoonlijk en erg negatief opvatten zonder dat er het inzicht is dat het aan de kwaliteit van de reactie ligt.
Ik refereer totaal niet naar mijn eigen reacties hoor. Daar voel ik me niet op aangesproken.Bor schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:02:
[...]
Ik heb net even naar jouw reacties gekeken. De reacties die uiteindelijk op -1 zijn beland staan daar vrijwel allemaal terecht. Ik zie in de laatste jaren zelfs geen reactie die onterecht op -1 staat in jouw geval. Opmerkingen over moderatie, een jij-bak etc.
Gaat het uiteindelijk om de ontvangen -1's of ben je het gewoon niet eens met de beoordeling?
Ik wil prima kijken naar onterechte reacties maar wanneer er meerdere malen "mismoderaties" worden aangedragen als voorbeeld die toch terecht blijken houdt de discussie wel vrij snel op.
Verwijderd
Kijk, dat is juist het probleem, in de tweede zin zit je al naast wat het idee van een -1 is.-36- schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:47:
Het huidige mod systeem werkt naar mijn idee prima. Ik ben nog nooit een reactie tegengekomen met een -1 (en zeer zelden met een 0) die de moeite van het lezen waard was.
De -1's zijn bedoeld voor flames, trolls en spambots, dat jij een reactie 'niet de moeite waard' vindt, betekent niet dat dat het 0 of zelfs -1 is.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2018 14:29 ]
en als je zijn reactie op de bedoelde manier leest staat erVerwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:28:
[...]
Kijk, dat is juist het probleem, in de tweede zin zit je al naast wat het idee van een -1 is.
De -1's zijn bedoeld voor flames, trolls en spambots, dat jij een reactie 'niet de moeite waard' vindt, betekent niet dat dat het 0 of zelfs -1 is.
happy?-36- schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:47:
Ik ben nog nooit een reactie tegengekomen met een -1 (en zeer zelden met een 0) die de moeite van het lezen waard was. geen flames, trolls en spambots waren. En ik vind dat soort reacties niet de moeite van het lezen waard
Nee ik denk dat je wat ik zeg verkeerd intrepeteert. Flames, trolls en spambots zijn sowieso niet de moeite. En dat er af en toe een reactie tussen zit die ik zelf als 0 beoordeel en dus eigenlijk ook niet de moeite van het lezen waard vind zie ik verder niet als een groot probleem. Het blijft uiteindelijk een grijs gebied van wat de een als flame of troll ziet is voor de ander slechts als een niks toevoegende/offtopic 0 reactie.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:28:
[...]
Kijk, dat is juist het probleem, in de tweede zin zit je al naast wat het idee van een -1 is.
edit: @Kheos precies
[ Voor 3% gewijzigd door -36- op 18-07-2018 16:06 . Reden: spelling ]
Die beschrijving is veel te specifiek. Uit de moderatie FAQ:Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:28:
[...]
-1
0Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 17-07-2018 16:19 ]
Waarom is het eigenlijk niet mogelijk -1 reacties eerst te laten controleren door een powermod, alvorens ze door te voeren.
-1 wordt, zoals de topicstarter al aangeeft, massaal misbruikt voor het downmodden van een mening die niet overeenkomt met je eigen mening. Iets waar de -1 nooit voor gebruikt is.
Zeker in polariserende artikelen die over Apple gaan worden er massaal -1's en +3's gegeven. Iets wat natuurlijk volledig idioot is.
Mijn reactie: MazeWing in 'reviews: Apple MacBook Air - Alle reden om een MacBook Pro te ko...
heeft nu al 9x -1, iets wat gewoon niet kan. Zeker niet wanneer je de modFAQ in het achterhoofd houdt.
-1 wordt, zoals de topicstarter al aangeeft, massaal misbruikt voor het downmodden van een mening die niet overeenkomt met je eigen mening. Iets waar de -1 nooit voor gebruikt is.
Zeker in polariserende artikelen die over Apple gaan worden er massaal -1's en +3's gegeven. Iets wat natuurlijk volledig idioot is.
Mijn reactie: MazeWing in 'reviews: Apple MacBook Air - Alle reden om een MacBook Pro te ko...
heeft nu al 9x -1, iets wat gewoon niet kan. Zeker niet wanneer je de modFAQ in het achterhoofd houdt.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Een -1 van een onervaren mod (met x1 weging) moet eerst al gevalideerd worden door een ervaren mod (met x2 weging) voor hij effectief op -1 kan komen. Idem voor een +3 overigens.
Virussen? Scan ze hier!
En meer is ook niet haalbaar. Er zijn te weinig Powermods (en ook ProMods overigens) om alle scores te kunnen bevestigen. Zo groot is het probleem nu overigens ook weer niet, dat we de scores niet aan de community kunnen overlaten. We hebben middelen om in te grjipen, namelijk door reacties in dit forum te melden die verkeerd staan, en PowerMods kunnen desnoods reacties fixeren.
En toch vind ik dat er linksom of rechtsom een oplossing moet komen voor het misbruiken van de -1 optie.
Op dit moment wordt voor een flink aantal mensen die toch wel flink hun best doen om reacties met argumenten en inhoud te schrijven het plezier op tweakers.net flink verziekt, waaronder overigens ondergetekende.
Wellicht helpt hierbij al een functie om controversiele topics op te sporen (m.a.w. topics waarbij een gemiddeld + 1,5-2x standaard deviatie aan reacties een overdadig aantal aan -1 scores zijn toegekend), zodat de crew c.q. ProMods tijdig in kunnen grijpen.
Ik vind het zowiezo belachelijk dat aan dat soort oplossingen gedacht c.q. gewerkt moet worden, maar blijkbaar moet dat gezien de houding ten opzichte van vrijheid van meningsuiting voor een flink aantal mensen in de community toch, helaas.
Op dit moment wordt voor een flink aantal mensen die toch wel flink hun best doen om reacties met argumenten en inhoud te schrijven het plezier op tweakers.net flink verziekt, waaronder overigens ondergetekende.
Wellicht helpt hierbij al een functie om controversiele topics op te sporen (m.a.w. topics waarbij een gemiddeld + 1,5-2x standaard deviatie aan reacties een overdadig aantal aan -1 scores zijn toegekend), zodat de crew c.q. ProMods tijdig in kunnen grijpen.
Ik vind het zowiezo belachelijk dat aan dat soort oplossingen gedacht c.q. gewerkt moet worden, maar blijkbaar moet dat gezien de houding ten opzichte van vrijheid van meningsuiting voor een flink aantal mensen in de community toch, helaas.
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Ik heb inmiddels al 28x een -1 score te pakken op één reactie die offtopic maar wel relevant) is maar zeker geen flamebait, troll of belediging van een andere gebruiken is.
Tweakers controleren jullie ook op verdachte cleaners/influencers activiteiten op jullie website? Is het een idee om moderaties openbaar te maken?
Tweakers controleren jullie ook op verdachte cleaners/influencers activiteiten op jullie website? Is het een idee om moderaties openbaar te maken?
[ Voor 91% gewijzigd door Pino Blauw op 23-11-2018 23:46 ]
Je bedoelt Pino Blauw in 'nieuws: Siri liet foto zien van penis bij info Donald Trump do...? Die reactie is zodanig offtopic dat hij gewoon ongewenst is. Als je zulke zaken ter discussie wil stellen, doe dat dan hier, en niet onder een willekeurig nieuwsbericht, waar het nooit weer wordt teruggevonden omdat het totaal onlogisch staat.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Verwijderd
Ik ben het met de topic starter eens, En van mij mag dit hele voting systeem op de schop.
Mensen misbruiken het systeem na gelang hun eigen emotie. Wat er toe leid dat de ander weer toxic gaat reageren.
Mensen misbruiken het systeem na gelang hun eigen emotie. Wat er toe leid dat de ander weer toxic gaat reageren.
Ik vind het wel meevallen eigenlijk... Al heb ik wel het idee dat sinds de powerboost weg is, er veel meer 'minder nuttige' berichten een +2 score krijgen en wat minder berichten offtopic of lager. Maar dat is puur een gevoel wat ik erbij krijg.
Zie niet zo snel in hoe je het anders zou kunnen doen behalve door bij misbruik nog eerder de modrechten weg te halen en vooraf strengen te selecteren.
Zie niet zo snel in hoe je het anders zou kunnen doen behalve door bij misbruik nog eerder de modrechten weg te halen en vooraf strengen te selecteren.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Ik heb het vermoeden dat er ook een aantal modders zijn die steeds meer gewoon beef hebben met bepaalde users en hierbij hun mod powers te misbruiken. Onpopulaire meningen ondanks onderbouwd of met daadwerkelijk inzicht van bijvoorbeeld uit een industrie worden alsnog keihard op -1 gegooid. In het verleden toen ik zelf nog mod was, was het in het algemeen gewoon een dedicated groep van modders die ook daadwerkelijk getoetst werden en gecontroleerd.
Grappig dat hier al een heel topic over is. Ik stoor me er ook steeds meer aan en ben het volledig met de TS eens. Het is ook niet incidenteel, maar tientallen mening-moderaties per reactie. Dus het is niet een enkele user, het is vrij systematisch. Het is volgens mij ook volstrekt onduidelijk voor mensen: in theorie zou het systeem geen meningmodden moeten toestaan en gaat het puur of een reactie bv beledigend is, valse informatie verspreid, of juist goed-onderbouwde extra informatie geeft, ongeacht wat die mening dan is. In de praktijk echter zie je dat het merendeel het gewoon als facebook likes en dislikes gebruikt. Niet dat ik er echt veel meer op let; gewoon ales laten zien en de scores negeren.
Overigens weet ik niet of dat erg is hoor, ik vind het op zich wel grappig om een beetje het (onderbuik?
) gevoel van de userbase te kunnen zien, maar dan zou je beter gewoon likes en dislikes kunnen doen, met een niet-openbare optie voor report-abuse voor spam en dingen die echt niet kunnen. Heb je ook niet steeds dit soort discussies of een heel "mismod" topic nodig. Effectief is dat het toch nu al.
Waar ik ook nog aan dacht is het tijdsbestek. Dan zie ik posts in het mismod-topic waar dingen besproken worden en soms bijvoorbeeld een hele of halve dag later nog aangepast worden. Dat terwijl de life-time van de meeste fp artikelen vaak maar een aantal uren is, dus dat heeft imho ook totaal geen nut. Ik krijg het gevoel dat er veel tijd in wordt gestoken door mods, waarvoor dank, maar voor iets dat eigenlijk amper relevant is en, wederom imho, ook helemaal niet eens werkt. Een soort van theoretisch systeem dat alleen bij een klein groepje (nog) leeft.
Overigens weet ik niet of dat erg is hoor, ik vind het op zich wel grappig om een beetje het (onderbuik?
Waar ik ook nog aan dacht is het tijdsbestek. Dan zie ik posts in het mismod-topic waar dingen besproken worden en soms bijvoorbeeld een hele of halve dag later nog aangepast worden. Dat terwijl de life-time van de meeste fp artikelen vaak maar een aantal uren is, dus dat heeft imho ook totaal geen nut. Ik krijg het gevoel dat er veel tijd in wordt gestoken door mods, waarvoor dank, maar voor iets dat eigenlijk amper relevant is en, wederom imho, ook helemaal niet eens werkt. Een soort van theoretisch systeem dat alleen bij een klein groepje (nog) leeft.
[ Voor 42% gewijzigd door Zoijar op 01-06-2020 14:07 ]
Sommigen vinden het rating systeem niet fijn.. anderen hebben dat gevoel als er weer iemand een topic van twee jaar oud omhoog schopt.Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:10:
Ik ben het met de topic starter eens, En van mij mag dit hele voting systeem op de schop.
Als mensen van te voren zouden nadenken over wat voor een reactie ze willen geven en of die reactie ook écht wat toevoegt of dat de reactie puur een eigen mening is dat scheelt ook een hoop. Iedereen is verschillend en heeft dus ook een verschillende mening.. dat kan en dat mag, maar bedenk jezelf dan ook of je het relevant vindt om jouw mening te dumpen. Ik vind (mijn mening) het vaak weinig toevoegen.. al die meningen van iedereen en zijn moeder.
*sowieso
nieuws: GitHub gaat term 'master' niet meer gebruiken wegens negatieve associ... . Het is bij dit soort onderwerpen altijd prijs. De hysterie die ook in je ook in het modding systeem terug ziet is bijna zielig.
bovenste reactie van snoopdoge90:
+3 Spotlight 183
+2 Informatief 96
+1 On-topic 141
0 Off-topic / Irrelevant 50
-1 Ongewenst 112
Dat zijn wat naar mijn idee minimaal 56 + 25 mensen voor wie het uitdelen van een score een te grote verantwoordelijkheid is.
bovenste reactie van snoopdoge90:
+3 Spotlight 183
+2 Informatief 96
+1 On-topic 141
0 Off-topic / Irrelevant 50
-1 Ongewenst 112
Dat zijn wat naar mijn idee minimaal 56 + 25 mensen voor wie het uitdelen van een score een te grote verantwoordelijkheid is.
[ Voor 23% gewijzigd door -36- op 14-06-2020 20:34 ]
Stel dat we de -1 morgen afschaffen. Dan wordt de 0 toch de nieuwe -1?
los van het feit dat we dan +3, +2, +1, 0, -2 hebben
Team anti-scalp - wauw..
Waarom moet het voting systeem uberhaupt bestaan? Het zijn dagelijkse topics die vooral de eerste paar dagne op zijn hoogst leven. Filter gewoon door middel van mods zaken als ongewenste posts er uit en laat het daarbij. Het voting concept werkt op zaken als Reddit waarbij de reacties actief in zoekresultaten van zoekmachines etc voorkomen. Waarbij het uiteindelijk een naslagwerk op gebied van odnerwerpen wordt. De Tweakers reactie sectie is dat niet. Tenzij je het door een select groepje modders laten beoordelen die getoetst worden door Tweakers. In plaats van dat iedereen kan voten en dat puur doet op of ze het met je eens zijn of niet.5pë©ïàál_Tèkén' schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:36:
Zaken als kritisch zijn op bijvoorbeeld AMD is minstens een -1 ongeacht onderbouweing. Zaken als bijvoorbeeld pro VS betreft handel zijn is instant een -1 ongeacht onderbouwing. Dit is gewoon niet productief.
Klopt, en daarna moet de 0 weg etc. Ik zie persoonlijk geen heil in het verwijderen van de -1.5pë©ïàál_Tèkén' schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:36:
Dit is overigens welke onlangs een vrij nutteloze kick heeft gekregen van een reactie uit 2018.
Zoals Donjunior hiervoor al zegt; Sommigen vinden het rating systeem niet fijn.. anderen hebben dat gevoel als er weer iemand een topic van twee jaar oud omhoog schopt.
Dit topic is gesloten.