burne schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:17:
Was het nou echt teveel moeite voor je om even terug te bladeren en te zien dat deze dooddoener al vijf pagina's lang herhaald wordt? En dat je met het nog een keer herhalen helemaal niets toevoegt?
Ik heb gelukkig geen vijf pagina's. Maar dat maakt niet zoveel uit. Je mag vinden wat je vind, maar een dooddoener is het zeker niet. Iedereen mag zijn mening hebben en die uiten toch? Dat jij dat af doet als dooddoener boeit niemand wat, mij in elk geval zeker niet.
Wikipedia heeft een handig lijstje van de diverse aanduidingen, hun herkomst en hoe ze nu 'in de markt' liggen:
Oh ja, want Wikipedia heeft het altijd bij het rechte eind, daar staan nooit fouten in. Sorry, maar Wikipedia menen te moeten gebruiken om bepaalde zaken goed mee te menen uit te leggen zegt genoeg.
De opmerking bij invalide "Deze term wordt nog frequent gebruikt in bepaalde media en in sommige lagen van de bevolking." zegt wat dat betreft wel genoeg.
Er is toch ook niets mis mee om de term te gebruiken?

Ik hoop dat FairPCsPlease' opmerking het haalt tot de volgende redactievergadering en dat 'men' er nog eens naar kijkt, over denkt en er een besluit over neemt. (@WoutF)
Ik zie niet waarom, ik zou het zonde van de tijd vinden, tijd die de Tweakers crew sowieso al heel weinig heeft over het algemeen.
Invaliditeit als maat waarin een beperking iemands vermogen tot arbeid beïnvloed is een technische term.
Precies, het is een technische term, met andere woorden; het wordt gebruikt omdat het kort en duidelijk is, zonder intenties om mensen te kwetsen. Point being?
Rutix schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:49:
Neemt nog niet weg dat we niet een normale discussie kunnen hebben zonder op de man te spelen of iemand maar belachelijk te gaan maken. Of vinden we dat tegenwoordig maar normaal?
Dus moet de massa zich maar aanpassen aan het individu? Dan spreek je jezelf wel tegen, want in de alinea hierboven zeg je iets heel anders.
Sorry maar als ik veel reacties die op de TS werden gegeven hier even op geef dan moeten die mensen ook maar eens een ruggengraat hebben ipv het zat te worden. En moeten ze maar niet zo egoïstisch zijn dat ze willen dwingen dat iemand geen afwijkende mening mag hebben. We leven tenslotte in een land waar je vrij bent om je mening te uiten.
En waarom zouden degenen die zich gekwetst of aangesproken voelen geen ruggegraat hoeven te hebben dan?

To live and let live, is mij altijd geleerd.
[...]
Je bent nu een grote groep heel erg over een kant aan het scheren. Als ik iets een nare nasmaak vind hebben betekent dat nog niet meteen dat ik mijn beperking maar niet kan verwerken ofzo. Ik reageer hier alleen vooral omdat ik sommige reacties echt super overdreven vond en gewoon respectloos. Ik vind dat we op een forum als tweakers en als community gewoon normaal met elkaar moeten omgaan ookal hebben we een meningsverschil.
Maar dat betekend ook niet dat de massa zich moet aanpassen naar jou als individu omdat jij "anders" bent. Dat is echt iets wat van twee kanten moet komen en niet vanuit een slachtofferrol (zoals ik het altijd noem) van een minderheid.
[
Voor 31% gewijzigd door
Lustucru op 13-06-2018 16:10
. Reden: Op verzoek van poster ivm slotje tijdens edit ]