Bij welke toko was je dan operateur? Ik kan me niet meer voor de geest halen wanneer Pathé voor de laatste keer een film voor starttijd opgestart heeft.Bartske schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:09:
[...]
Kan slim zijn, maar als operateur in die tijd startte ik als we haast hadden wel eens de film 10 minuten voor de echte starttijd zodat de hoofdfilm precies op 22:00 bijvoorbeeld begon. Kan dus een gevaarlijke strategie zijn.
Die bioscoop is echt een drama inderdaad. Ik ben vorig jaar een keer naar een film gegaan waar het geluid zo hard stond dat het pijn aan mijn oren deed. Kom je een paar weken later weer staat het te zachtDeathchant schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:41:
5-10 minuten maar? In de VUE bioscoop in Kerkrade (bij het Roda stadion) is het erger. Ik ging laatst naar de Avengers die om 19:10 zou moeten beginnen... Het was 19:25 en toen kregen we welgeteld 2 trailers voor andere films en om 19:30 begon pas de film.
Waar ik meer en meer op hoop, is dat ze de mogelijkheid bieden om elke film ook gewoon in 2D aan te bieden. Dat 3D vind ik dus echt niks, en verspilde extra 2 euro per kaartje als je het mij vraagt.
Ik zorg altijd dat mijn bioscoop uitje zo aangenaam mogelijk is:
- ik reserveer altijd ruim op tijd
- ik pak altijd de achterste rij, de 2 buitenste stoelen; dan heb ik nooit echt last van mijn buren van 2 kanten en ik krijg niks in mijn nek gegooid door tokkies. Ik hoef niet perse in het midden te zitten.
- ik ga nooit in de openingsweek; ik kan best een weekje wachten
- wanneer de mogelijkheid voor 2D er is, dan pak ik dat direct
- ik ga nooit tussen 20:00-22:00, dan is het het drukst. Ik probeer zoveel mogelijk in het 18:00-20:00 tijdslot te gaan
- ik ga van te voren even naar de Albert Heijn om me een zak ringlings ofzo te halen (klein genoeg om bij mijn vriendin in de tas te doen). We nemen zelf allebei een flesje water mee. We pakken wel altijd een bak popcorn in de bios zelf om voor het gevoel toch iets te compenseren zeg maar.
Dat laatste punt zullen velen discutabel vinden, want het zijn toch immers inkomsten dat we ze "afnemen" bla bla bla.... Zo heb ik idd ook ooit gedacht (ik was toen Roomser dan de paus blijkbaar), maar toen men in 2003 onze tassen deden controleren op etenswaren en drank zijn ze wat mij betreft te ver gegaan. Altijd maar begrip voor de grote bedrijven tonen wordt overal van je gevraagd.
Ik betaal voor een zitplaats en een film en ik laat me niet "verplichten" tot een aankoop van een zakje chips of M&M's die 4x zo duur zijn als in de supermarkt. Ja ik weet, ik zou dan niks mogen snacken/drinken, maar het voelt aan als zo'n restrictive cookiewall: óf (tracker)cookies accepteren, óf de website totaal niet/met halve functionaliteit kunnen gebruiken. Dat is mijns inziens geen faire keuze. De NS zegt ook ijskoud: je betaalt voor het vervoer, niet een gegarandeerde zitplaats. Jammer maar zo is het nou eenmaal.
So, there you have it

Omdat ik sowieso al een aantal terminale ziektes krijg van het idee naar een bioscoop te 'moeten' gaan, koop ik meestal van die VIP plaatsen als ze er zijn. Ik heb het op 1 jaar tijd al 2x mogen meemaken dat mijn online gereserveerde (VIP) plaatsen "per ongeluk" waren vergeven aan andere mensen

- Dan mag je nog 3 euro voor een half litertje Coca Cola betalen
- Kost bier het dubbele
- Zijn de WC's in een pauze onbegaanbaar
- Heb je altijd die mensen die een onwerkelijke hoeveelheid overlast veroorzaken
- En zo zijn er nog wel een paar dingen te verzinnen..
Maar ja, die reclame: ik begrijp het wel. Ik denk dat we de 'running costs' van zo'n bioscoop ernstig onderschatten. Ik werk in de supermarkt, en de marges die ik zie langskomen zijn vaak om te huilen. Regelmatig acties die gewoon (verplicht) onder kostprijs verkocht moeten worden.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Wat ik trouwens wel opvallend vind is hoe hier gezeken wordt op bioscoopreclame, terwijl je dat maar voor een paar minuten vóór de film krijgt, en wellicht nog in de pauze, maar ik ken geen bioscoop die JMM tijdens de pauze vertoont: hooguit een slide met koop chips, cola en bier bij onze concessies.
Als ik dan weer eens een film op TV kijk, dan wordt er bij de commerciëlen met gemak drie of vier keer in de film onderbroken. Gelukkig kijk ik niet zoveel TV en kan ik gratis de meeste bioscopen in.
Als ik dan weer eens een film op TV kijk, dan wordt er bij de commerciëlen met gemak drie of vier keer in de film onderbroken. Gelukkig kijk ik niet zoveel TV en kan ik gratis de meeste bioscopen in.
Thanks bro, doe je mij en mijn collega's echt een plezier mee. Tof van je.RoffaboyS schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:23:
Ja het is altijd belachelijk met de reclames voordat de film begint. Maar als je ze wilt terug pakken dan moet je je eigen eten meesmokkelen en dan lekker gaan vreten dat doe ik altijdlekker junk food! Mensen vragen hoe kreeg je dat binnen lol
[ Voor 36% gewijzigd door Kaj. op 11-06-2018 18:00 ]
Horecaprijzen, doe je weinig aan. Is vrij normaal om ook in de kroeg of een restaurant voor dergelijke bedragen je frisdrank te moeten kopen.kuusj98 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:47:
[...]
- Dan mag je nog 3 euro voor een half litertje Coca Cola betalen
Valt mee? Bij mij in de bioscoop kost een beugel nog geen vier euro. Vind ik vrij netjes voor bier.- Kost bier het dubbele
Daar moet je wat van zeggen. In een goede bioscoop worden de toiletten regelmatig schoongemaakt en als het een bende is, moet je er wat van zeggen.- Zijn de WC's in een pauze onbegaanbaar
True, je hebt er altijd bij die niet hun bek kunnen houden, maar daarvoor hebben de meeste bioscopen een SMS-nummer of gewoon medewerkers rondlopen die je daarbij kunnen helpen.- Heb je altijd die mensen die een onwerkelijke hoeveelheid overlast veroorzaken
Ik begrijp het, maar in in de rest van de horeca betaal ik al niet 10 euro van tevoren om plaats te mogen nemen op het terrasKaj. schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:07:
[...]
Horecaprijzen, doe je weinig aan. Is vrij normaal om ook in de kroeg of een restaurant voor dergelijke bedragen je frisdrank te moeten kopen.
[...]
Valt mee? Bij mij in de bioscoop kost een beugel nog geen vier euro. Vind ik vrij netjes voor bier.
[...]
Daar moet je wat van zeggen. In een goede bioscoop worden de toiletten regelmatig schoongemaakt en als het een bende is, moet je er wat van zeggen.
[...]
True, je hebt er altijd bij die niet hun bek kunnen houden, maar daarvoor hebben de meeste bioscopen een SMS-nummer of gewoon medewerkers rondlopen die je daarbij kunnen helpen.
Ik begrijp je punten en 'af en toe' is het niet erg om naar de bios te gaan, ik kijk echter gewoon liever thuis. Op je eigen tempo, comfortabel, drinken en eten wat je wil, en goedkoper. Waarom zou ik meer betalen voor iets wat ik een minder geslaagde avond vind?
Zelf heb ik dan ook niet zo veel tegen die reclame vooraf, maar ik betaal 60 nogwat euro per maand bij Ziggo voor het duurste zenderpakket, waar ik bij wijze van 24 uur per dag films kan kijken. Ik begrijp dat dit meestal niet de laatste films zijn, maar bij bijvoorbeeld Ziggo kun je er ook nog een heel aantal kijken via dat on-demand gedeelte (wat ik overigens niet gebruik.)Kaj. schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:55:
Wat ik trouwens wel opvallend vind is hoe hier gezeken wordt op bioscoopreclame, terwijl je dat maar voor een paar minuten vóór de film krijgt, en wellicht nog in de pauze, maar ik ken geen bioscoop die JMM tijdens de pauze vertoont: hooguit een slide met koop chips, cola en bier bij onze concessies.
Als ik dan weer eens een film op TV kijk, dan wordt er bij de commerciëlen met gemak drie of vier keer in de film onderbroken. Gelukkig kijk ik niet zoveel TV en kan ik gratis de meeste bioscopen in.![]()
[...]
Thanks bro, doe je mij en mijn collega's echt een plezier mee. Tof van je.
[ Voor 31% gewijzigd door Kuusj op 11-06-2018 18:15 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Kleine onafhankelijke bioscoop. Dan kun je nog wat meer freestylen (deed ook wel eens bij marvel films de aftiteling skippen zodat mensen meteen het eindfilmpje konden zien zonder nog 7 minuten te wachten). Bij Pathe zal het allemaal wel een stuk strakker/strikter lopen gok ik zo.XWB schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:22:
[...]
Bij welke toko was je dan operateur? Ik kan me niet meer voor de geest halen wanneer Pathé voor de laatste keer een film voor starttijd opgestart heeft.
Je gaat toch ook niet je eigen drinken meenemen naar een restaurant? Ik snap dat je het duur vind en heb zelf niet veel tegen op het zelf meenemen van drinken naar de bioscoop, maar vind wel dat ze, als ze dit duidelijk vantevoren vermelden, je mogen weigeren als je dit wel zelf meeneemt.Deathchant schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:41:
5-10 minuten maar? In de VUE bioscoop in Kerkrade (bij het Roda stadion) is het erger. Ik ging laatst naar de Avengers die om 19:10 zou moeten beginnen... Het was 19:25 en toen kregen we welgeteld 2 trailers voor andere films en om 19:30 begon pas de film.
Waar ik meer en meer op hoop, is dat ze de mogelijkheid bieden om elke film ook gewoon in 2D aan te bieden. Dat 3D vind ik dus echt niks, en verspilde extra 2 euro per kaartje als je het mij vraagt.
Ik zorg altijd dat mijn bioscoop uitje zo aangenaam mogelijk is:
- ik reserveer altijd ruim op tijd
- ik pak altijd de achterste rij, de 2 buitenste stoelen; dan heb ik nooit echt last van mijn buren van 2 kanten en ik krijg niks in mijn nek gegooid door tokkies. Ik hoef niet perse in het midden te zitten.
- ik ga nooit in de openingsweek; ik kan best een weekje wachten
- wanneer de mogelijkheid voor 2D er is, dan pak ik dat direct
- ik ga nooit tussen 20:00-22:00, dan is het het drukst. Ik probeer zoveel mogelijk in het 18:00-20:00 tijdslot te gaan
- ik ga van te voren even naar de Albert Heijn om me een zak ringlings ofzo te halen (klein genoeg om bij mijn vriendin in de tas te doen). We nemen zelf allebei een flesje water mee. We pakken wel altijd een bak popcorn in de bios zelf om voor het gevoel toch iets te compenseren zeg maar.
Dat laatste punt zullen velen discutabel vinden, want het zijn toch immers inkomsten dat we ze "afnemen" bla bla bla.... Zo heb ik idd ook ooit gedacht (ik was toen Roomser dan de paus blijkbaar), maar toen men in 2003 onze tassen deden controleren op etenswaren en drank zijn ze wat mij betreft te ver gegaan. Altijd maar begrip voor de grote bedrijven tonen wordt overal van je gevraagd.
Ik betaal voor een zitplaats en een film en ik laat me niet "verplichten" tot een aankoop van een zakje chips of M&M's die 4x zo duur zijn als in de supermarkt. Ja ik weet, ik zou dan niks mogen snacken/drinken, maar het voelt aan als zo'n restrictive cookiewall: óf (tracker)cookies accepteren, óf de website totaal niet/met halve functionaliteit kunnen gebruiken. Dat is mijns inziens geen faire keuze. De NS zegt ook ijskoud: je betaalt voor het vervoer, niet een gegarandeerde zitplaats. Jammer maar zo is het nou eenmaal.
So, there you have it
Ach volgens de piraten werkt alles piraterij in de hand:Tsjipmanz schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:38:
[...]
Ik ben geen voorstander van piraterij maar dit werkt het wel in de hand.
Het tijdstip staat je niet aan, dus ben je verplicht om te downloaden
Te dure snacks, dus ben je verplicht om te downloaden
Geen zin in reclame voor de films, dus ben je verplicht om te downloaden
Trailers kun je niet doorspoelen, dus ben je verplicht om te downloaden
Andere mensen in de zaal, dus ben je verplicht om te downloaden
Je houdt niet van 3D dus ben je verplicht om te downloaden
Je houdt niet van ondertiteling, dus ben je verplicht om te downloaden
De bioscoop heeft geen pauze en die wil je wel, dus ben je verplicht om te downloaden
De bioscoop heeft wel pauze, maar die wil je niet, dus ben je verplicht om te downloaden
Ondanks dat al ettelijke jaren alle blockbusters eerder in Nederland worden vertoond dan in Noord-Amerika, denken piraten nog steeds dat alle films maanden later uitkomen, dus ben je verplicht om te downloaden
Zo kan je inderdaad ook redeneren, ieder zijn argumenten. Maar in jouw geval lijkt het erop dat je expliciet op zoek bent naar argumenten om illegaal te downloaden. Dat is een net iets andere insteek dan een oprechte ergernis van mijn kant.Droefsnoet schreef op maandag 11 juni 2018 @ 19:22:
[...]
Ach volgens de piraten werkt alles piraterij in de hand:
Het tijdstip staat je niet aan, dus ben je verplicht om te downloaden
Te dure snacks, dus ben je verplicht om te downloaden
Geen zin in reclame voor de films, dus ben je verplicht om te downloaden
Trailers kun je niet doorspoelen, dus ben je verplicht om te downloaden
Andere mensen in de zaal, dus ben je verplicht om te downloaden
Je houdt niet van 3D dus ben je verplicht om te downloaden
Je houdt niet van ondertiteling, dus ben je verplicht om te downloaden
De bioscoop heeft geen pauze en die wil je wel, dus ben je verplicht om te downloaden
De bioscoop heeft wel pauze, maar die wil je niet, dus ben je verplicht om te downloaden
Ondanks dat al ettelijke jaren alle blockbusters eerder in Nederland worden vertoond dan in Noord-Amerika, denken piraten nog steeds dat alle films maanden later uitkomen, dus ben je verplicht om te downloaden
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Ik vind het in Kinepolis in Enschede wel prima (voorheen Cinestar). Reclameblokje, trailerblokje, en dan na ongeveer een kwartier begint de film, halverwege 12 minuten pauze (zonder reclame).
Ik vond Cinestar eigenlijk wel prettiger, volgens mij waren de snacks iets goedkoper. En Kinepolis heeft het e.e.a. veranderd qua inrichting, je moet bijvoorbeeld nu verplicht door de snacks winkel lopen als je naar de zalen wil. Veel films zijn 3D, sommigen 2D. Mij maakt het weinig uit, vind allebei wel dikke prima.
Ik wil nog altijd wel een keer naar een "dure"/premium bioscoop met geavanceerd geluidssysteem en dergelijke. Dat heeft Kinepolis in Enschede niet. Er was vroeger wel een zaal waar een lasershow gegeven kon worden, dat vond ik wel mooi, maar ik heb het maar 1x gezien en dat was met Indiano Jones and the Kingdom of the Crystal Skull als ik mij goed herinner.
Reclame snap ik wel, liever dat dan duurdere kaartjes, betaal nu al €13 voor een 3D film, gelukkig krijg ik een paar euro korting via de studievereniging. Op zich vind ik de reclame niet eens zo heel erg, je gaat lekker zitten, praat een beetje en je komt een beetje in de biosscoop mood voordat de trailers beginnen, daar kijk ik altijd met plezier naar, tenzij ik ze al 1000x heb gezien.
Ik vond Cinestar eigenlijk wel prettiger, volgens mij waren de snacks iets goedkoper. En Kinepolis heeft het e.e.a. veranderd qua inrichting, je moet bijvoorbeeld nu verplicht door de snacks winkel lopen als je naar de zalen wil. Veel films zijn 3D, sommigen 2D. Mij maakt het weinig uit, vind allebei wel dikke prima.
Ik wil nog altijd wel een keer naar een "dure"/premium bioscoop met geavanceerd geluidssysteem en dergelijke. Dat heeft Kinepolis in Enschede niet. Er was vroeger wel een zaal waar een lasershow gegeven kon worden, dat vond ik wel mooi, maar ik heb het maar 1x gezien en dat was met Indiano Jones and the Kingdom of the Crystal Skull als ik mij goed herinner.
Reclame snap ik wel, liever dat dan duurdere kaartjes, betaal nu al €13 voor een 3D film, gelukkig krijg ik een paar euro korting via de studievereniging. Op zich vind ik de reclame niet eens zo heel erg, je gaat lekker zitten, praat een beetje en je komt een beetje in de biosscoop mood voordat de trailers beginnen, daar kijk ik altijd met plezier naar, tenzij ik ze al 1000x heb gezien.
Ik laat het brengen bij de lokale biosRoko schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:38:
Ik ga pas mijn bier en nachos halen als "de film" al begonnen is. Dan is het lekker rustig bij de balie en ik hoef dan de reclame's niet te zien.
35+ minuten noem ik er niet 'een paar'. Is het dan wel terecht om erover te zeuren?Kaj. schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:55:
Als ik dan weer eens een film op TV kijk, dan wordt er bij de commerciëlen met gemak drie of vier keer in de film onderbroken. Gelukkig kijk ik niet zoveel TV en kan ik gratis de meeste bioscopen in.![]()
[...]
Thanks bro, doe je mij en mijn collega's echt een plezier mee. Tof van je.
Je kan ook een beamer kopen en dan zo een illegale app downloaden en dan je eigen films kijken zonder reclame.
https://www.twitch.tv/roffaboys
35 minuten is bijzonder veel. Klinkt alsof er iets anders aan de hand was, en ze de reclamereels nog maar even door hebben laten lopen terwijl ze de projector aan het fiksen waren of iets dergelijks.mark-k schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:37:
[...]
35+ minuten noem ik er niet 'een paar'. Is het dan wel terecht om erover te zeuren?
Ik projecteer alles via één projector, maar er zijn er nog genoeg die voor de reclames en dergelijke een extra projector hebben staan die dat op het scherm zet.
Neuh, is vrij vaak bij de Triple-A films, de eerste nieuwe starwars sinds jaren wordt gewoon een enorm publiek verwacht dus dan lekker cashen op de reclame ofzo. Gebeurde ook wel bij andere 'topfilms'.Kaj. schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:20:
[...]
35 minuten is bijzonder veel. Klinkt alsof er iets anders aan de hand was, en ze de reclamereels nog maar even door hebben laten lopen terwijl ze de projector aan het fiksen waren of iets dergelijks.
Ik projecteer alles via één projector, maar er zijn er nog genoeg die voor de reclames en dergelijke een extra projector hebben staan die dat op het scherm zet.
Ik kom heel geregeld in de bioscoop, en doe dus ook heel geregeld de grote blockbusters zien (in alle varianten die hier in de stad worden aangeboden). Ik heb het nog nooit meegemaakt (niet bij Star Wars, niet bij MCU nergens niet) dat ik 35+ minuten reclame heb moeten kijken. Sowieso, reken even mee: bij 4 films op een dag (en ze draaien hier vanaf een uurtje of tien 's morgen tot laat in de avond) met zo'n reclame blok had je diezelfde film een keer extra kunnen laten zien, in diezelfde zaal. Ik denk dat dat meer oplevert dan de reclame an sich...mark-k schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 14:06:
[...]
Neuh, is vrij vaak bij de Triple-A films, de eerste nieuwe starwars sinds jaren wordt gewoon een enorm publiek verwacht dus dan lekker cashen op de reclame ofzo. Gebeurde ook wel bij andere 'topfilms'.
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Ze melden 't niet echt, maar ik vind het te ver gaan dat ze in je tas mogen kijken om 't te checken.deathmonkey schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:31:
[...]
Je gaat toch ook niet je eigen drinken meenemen naar een restaurant? Ik snap dat je het duur vind en heb zelf niet veel tegen op het zelf meenemen van drinken naar de bioscoop, maar vind wel dat ze, als ze dit duidelijk vantevoren vermelden, je mogen weigeren als je dit wel zelf meeneemt.
Wat ik in mijn post al zei: ze doen alsof je een keuze hebt: óf helemaal niks snacken óf daar kopen is niet echt een faire keuze. Wat iedereen daarvan vindt moet ie zelf weten. Als je roomser dan de paus wilt zijn en je volledig als een brave econoom wilt verplaatsen in het grote bedrijf, dan mag dat natuurlijk. Heb ik niks op tegen, maar het gaat zich mij gewoon een beetje om het principe.
Ik ben het er gewoon niet mee eens. Ik zal nooit een krat bier zelf meenemen of 300 zakken chips; ik hou het gewoon bij 1 flesje water en een klein zakje ringlings, en dan koop ik daar wel de popcorn. Dus zo ga ik niet volledig tegen mijn principes in en koop ik er toch wat wat ik niet te duur vind. Zo probeer ik het een beetje te middelen. Als dit ooit echt opnieuw gecontroleerd gaat worden, dan ga ik niet meer naar de betreffende bioscoop.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Wij gaan graag naar de bioscoop. Meestal in Lent maar soms ook Pathé Arnhem. Na al die jaren ben ik echter nog steeds niet gewend aan dat 3D. Het hoeft voor mij gewoon niet, voegt voor mij niks toe.
Overigens nemen wij eten en drinken zelf mee. Flesje cola en zakje m&m's (x2) . misschien niet helemaal fair naar de bios.. maar ik vind mijn eigen bankrekening belangrijker
Overigens nemen wij eten en drinken zelf mee. Flesje cola en zakje m&m's (x2) . misschien niet helemaal fair naar de bios.. maar ik vind mijn eigen bankrekening belangrijker
www.mariovisser.com
Anoniem: 298195
Ik zag wat prijzen kwa projectoren voorbij komen in dit topic, 1 iemand noemde 100 k waarna iemand anders zei dat dit niet klopt en het rond de 10k zit..
Ik werk zelf ook in een Bioscoop (geen keten maar zelfstandig) en kan je vertellen dat een projectie systeem voor 1 kzaal met 15 meter scherm dichter bij de 100k liggen dan bij de 10k
Ik werk zelf ook in een Bioscoop (geen keten maar zelfstandig) en kan je vertellen dat een projectie systeem voor 1 kzaal met 15 meter scherm dichter bij de 100k liggen dan bij de 10k
Onder voorwaarde dat ze ook de projectoren scherp stellen. Dat laat hier bij de Pathé in Eindhoven af en toe nog te wensen over.JvS schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 10:27:
[...]
Hier ook een contrast/zwartnazi en inmiddels OLED bezitter. Ik kan je hier alleen meer in beamen. Zelfs die mooste laser ultra zaal van de Kinepolis in Utrecht vind ik er maar grijzig uit zien. Er is één uitzondering: De dolby cinema zalen. Ik snap niet wat zij precies doen, maar je hebt voor mijn gevoel deze klassering:
Ouderwetse projectie: Zeer matig
Laserprojectie: Behoorlijk redelijk
Laser Ultra / Imax laser: Redelijk goed

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Als ik al naar de bioscoop ga, dan regel ik Pathé kaartjes voor 6 EUR per stuk via de ING. Die zijn alleen geldig op maandag tot en met donderdag, maar dat is prima.
Verder haal ik dan meestal drinken bij de Albert Heijn. Popcorn haal ik dan wel bij Pathé. Die paar euro kan er ook nog wel vanaf.
En die reclame: meestal ben ik te laat voor de aanvang van de film, dus is de helft van de reclame al afgelopen als ik binnen kom druppelen. Die paar minuten die ik dan reclame en trailers moet kijken neem ik maar voor lief.
Verder haal ik dan meestal drinken bij de Albert Heijn. Popcorn haal ik dan wel bij Pathé. Die paar euro kan er ook nog wel vanaf.
En die reclame: meestal ben ik te laat voor de aanvang van de film, dus is de helft van de reclame al afgelopen als ik binnen kom druppelen. Die paar minuten die ik dan reclame en trailers moet kijken neem ik maar voor lief.
Ik zit eigenlijk te wachten tot er bioskopen komen zoals de Curzon bioskopen in de UK, of Alamo's Drafthouse in de US, kleine onafhankelijke chains, met nadruk op de wat oudere films. Kleinere zalen, ruime zit gelegenheid (vaak zijn het van die recliners, erg geriefelijk). Top projectie en geluid, ik betaal daar dan liever wat meer voor dan dat ik in een pathe zaal met veels te hard geluid op een plakkerige stoel moet zitten.
Maar helaas is denk ik dat de markt te klein is in NL voor zoiets.
Ik zou ook best wat extra willen betalen voor een betere bioscoopervaring, één van de beste zalen waar ik geweest was is de (monumentale) Royal in Heerlen. Daar kwam je tenminste nog echt in een theater binnen om de film te zien, met een mooi ingerichte foyer waar je gewoon bediend werd met je biertje of je kop koffie.peschinl schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 18:42:
Ik zit eigenlijk te wachten tot er bioskopen komen zoals de Curzon bioskopen in de UK, of Alamo's Drafthouse in de US, kleine onafhankelijke chains, met nadruk op de wat oudere films. Kleinere zalen, ruime zit gelegenheid (vaak zijn het van die recliners, erg geriefelijk). Top projectie en geluid, ik betaal daar dan liever wat meer voor dan dat ik in een pathe zaal met veels te hard geluid op een plakkerige stoel moet zitten.
Het vervelende is alleen dat dat soort kleine zalen economisch gewoon niet haalbaar zijn omdat de afdrachten naar de distributeurs veel te hoog zijn. En als het om oude films gaat dan mag je maar hopen dat de distributeur daar de vertoning van vrijgeeft. Heel veel films verdwijnen in een kluis omdat de distributeur er (voor de bioscoop) geen brood meer in ziet...
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Persoonlijk denk ik personeelskosten een grotere factor is voor kleine bioscopen. Als je bijvoorbeeld twee zalen hebt dan heb je vrij grote tijdsblokken waarin er weinig werk is voor het personeel omdat de films draaien, terwijl als je vijf tot tien zalen heb dan zijn die blokken kleiner je heb weliswaar meer personeel nodig, maar de hoeveelheid personeel schaalt niet lineair met de zalen.
Daarnaast speelt ook mee dat als je twee zalen hebt is het aantal films dat je kan vertonen op bijvoorbeeld zaterdag avond beperkt is, meer zalen kan je meer films aanbieden en daarmee een groter publiek aanspreken.
Wil je als kleine bioscoop overleven naast de grote bioscopen zal iets moeten bieden dat bijvoorbeeld een Pathe of Vue niet bied en daar gaat bij een hoop kleine bioscopen mis, ze zitten in het zelfde vaarwater en lopen het risico te worden overvaren.
Daarnaast speelt ook mee dat als je twee zalen hebt is het aantal films dat je kan vertonen op bijvoorbeeld zaterdag avond beperkt is, meer zalen kan je meer films aanbieden en daarmee een groter publiek aanspreken.
Wil je als kleine bioscoop overleven naast de grote bioscopen zal iets moeten bieden dat bijvoorbeeld een Pathe of Vue niet bied en daar gaat bij een hoop kleine bioscopen mis, ze zitten in het zelfde vaarwater en lopen het risico te worden overvaren.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Zoveel gezeur om de prijs van M&M's, kaartjes en dit en dat. Maar vervolgens niet 5 jaar willen wachten zodat de film in de bugdetbak ligt bij de MediaMarkt. Blijft toch een raar fenomeen, menselijk economisch handelen verdedigd met allerlei drogredenen terwijl er netto geld in de put gegooid wordt.
Bioscoop is zo'n dood iets hier. Altijd hetzelfde gejank met laagopgeleid volk wat M&M's gaat rollen, hele tijd die Grolsch beugeltjes openmaken onder luid gejuich en het geknabbel en gebabbel van mensen die zich, zodra ze buiten zijn, niet meer normaal kunnen gedragen. Laatste film die ik daar zag was met die vent op Mars die over z'n eigen groenten scheet en sindsdien zal het wel.
Investering in een paar goede Dali's, 75" OLED en normale mensen om me heen is het waard gebleken. Zie de bioscoop alleen nog iets als waar jonge stelletjes naar toe gaan om te frunniken zonder dat moeder de gans de hele tijd 'koekjes komt brengen' of waar mensen met kleine kinderen heengaan. Die reclame was nog de minste zorg in de tijd van mijn Pathé Unlimited kaart (2008-2012).
Bioscoop is zo'n dood iets hier. Altijd hetzelfde gejank met laagopgeleid volk wat M&M's gaat rollen, hele tijd die Grolsch beugeltjes openmaken onder luid gejuich en het geknabbel en gebabbel van mensen die zich, zodra ze buiten zijn, niet meer normaal kunnen gedragen. Laatste film die ik daar zag was met die vent op Mars die over z'n eigen groenten scheet en sindsdien zal het wel.
Investering in een paar goede Dali's, 75" OLED en normale mensen om me heen is het waard gebleken. Zie de bioscoop alleen nog iets als waar jonge stelletjes naar toe gaan om te frunniken zonder dat moeder de gans de hele tijd 'koekjes komt brengen' of waar mensen met kleine kinderen heengaan. Die reclame was nog de minste zorg in de tijd van mijn Pathé Unlimited kaart (2008-2012).
Ik heb ook een PUC (2006-heden), kom zo rond de 50 keer per jaar in de bioscoop en heb nooit last van het publiek. Vind het daarom erg bijzonder dat sommige mensen zelden gaan en dan toevallig steeds bij rumoerig publiek zit. Ik raad aan om dan eens een staatslot te kopen.Typhone schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:52:
Zal niet met geluk te maken hebben, eerder waar de bioscoop is. Als dat in een stad is dan zal je al snel meer herrie hebben, is het in een kleinere plaats (tokkie plaatsen uitgezonderd) dan zal het echt een stuk stiller zijn.Droefsnoet schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:14:
[...]
Ik heb ook een PUC (2006-heden), kom zo rond de 50 keer per jaar in de bioscoop en heb nooit last van het publiek. Vind het daarom erg bijzonder dat sommige mensen zelden gaan en dan toevallig steeds bij rumoerig publiek zit. Ik raad aan om dan eens een staatslot te kopen.
Lees beter. De laatste keer was er niks aan de hand, ten tijde van die PUC wel zeer regelmatig. Rumoerig publiek was in elk geval in Eindhoven en Helmond schering en inslag in het weekend rondom primetime.Droefsnoet schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:14:
[...]
Ik heb ook een PUC (2006-heden), kom zo rond de 50 keer per jaar in de bioscoop en heb nooit last van het publiek. Vind het daarom erg bijzonder dat sommige mensen zelden gaan en dan toevallig steeds bij rumoerig publiek zit. Ik raad aan om dan eens een staatslot te kopen.
Ik heb unlimited in Amsterdam, ga meestal 1x per week, maar meestal heb ik nergens last van. Mensen overdrijven altijd wat.Droefsnoet schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:14:
[...]
Dat jij als frequent bezoeker nergens last van hebt, hoeft niet te betekenen dat overlast niet bestaat
Er zijn genoeg assholes in de bioscoop, en locaties en tijdstippen spelen hier ook een rol in.
En waar zeg ik dat het niet bestaat? Ik zeg alleen dat mensen vaak overdrijven. Alsof het elke keer mis is. Ik ga vaak genoeg om de zeggen dat dit onzin is.
Sommige mensen stellen zich wel erg aan zeg. Als je niet van de film kunt genieten als mensen op hun mobiel zitten, of een keer kraken met een zakje chips of een keer iets zeggen, dan denk ik dat je zelf misschien niet helemaal lekker bent.
Ik kan me genoeg inleven in een film om me hier niet druk om te hoeven maken. Ga gemiddeld 1 keer per week naar de bioscoop, aangezien dat veel indrukwekkender is dan welke thuisbioscoop dan ook.
Ik kan me genoeg inleven in een film om me hier niet druk om te hoeven maken. Ga gemiddeld 1 keer per week naar de bioscoop, aangezien dat veel indrukwekkender is dan welke thuisbioscoop dan ook.
Ik ga niet heel vaak (c.a 15 keer per jaar) maar heb zeker 2 van die bezoeken gegrond last van iemand anders.
Dan doel ik niet op zakjes chips of hoesters maar wel mensen die voortdurend hard praten of op hun mobiel zitten naast of voor je (fel licht dus irritant).
Nu zeg ik er altijd wel wat van en dan houd het tot nu toe ook altijd wel op maar irritant is het zeker en ik ben het er dan ook niet mee eens dat je dan in het hoekje van “niet goed” gezet wordt, zoals hierboven.
Er zijn gewoon een hoop mensen die niet weten hoe ze zich in publiekeruimtes moeten gedragen en de bioscoop is daarop helaas geen uitzondering.
Dan doel ik niet op zakjes chips of hoesters maar wel mensen die voortdurend hard praten of op hun mobiel zitten naast of voor je (fel licht dus irritant).
Nu zeg ik er altijd wel wat van en dan houd het tot nu toe ook altijd wel op maar irritant is het zeker en ik ben het er dan ook niet mee eens dat je dan in het hoekje van “niet goed” gezet wordt, zoals hierboven.
Er zijn gewoon een hoop mensen die niet weten hoe ze zich in publiekeruimtes moeten gedragen en de bioscoop is daarop helaas geen uitzondering.
[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 20-07-2018 15:16 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik bezoek in dezelfde contreien de bioscoop, maar ik ga niet op primetime in het weekend. Paupervolk wil ik vermijden natuurlijkTyphone schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:43:
[...]
Lees beter. De laatste keer was er niks aan de hand, ten tijde van die PUC wel zeer regelmatig. Rumoerig publiek was in elk geval in Eindhoven en Helmond schering en inslag in het weekend rondom primetime.
Om 10:30 op zondagochtend heerlijk rustig Deadpool 2 gekeken. Uiteraard met zelf meegenomen boterhammen met pindakaas
Het zit hem niet specifiek in de locatie (alhoewel Helmond erger is dan Eindhoven for obvious reasons), maar vooral in de tijd dat je gaat. Vrijdag en zaterdag is altijd kansloos, maar bijvoorbeeld een Maandag of Woensdag zijn ideale dagen.Typhone schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:43:
[...]
Lees beter. De laatste keer was er niks aan de hand, ten tijde van die PUC wel zeer regelmatig. Rumoerig publiek was in elk geval in Eindhoven en Helmond schering en inslag in het weekend rondom primetime.
Beste argument everTyphone schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:52:
Laatste film die ik daar zag was met die vent op Mars die over z'n eigen groenten scheet en sindsdien zal het wel.
Helmond zal ik nooit een voet meer zetten. Jaren geleden bij New Kids kwam er zo'n fancy nummer van DJ Paul Elstak en toen stond letterlijk de halve zaal te hakken. Daar moesten we toen flink om lachen maar in retrospect bekeken is dat wel een ultiem WTF!? momentje.