5-10 minuten maar? In de VUE bioscoop in Kerkrade (bij het Roda stadion) is het erger. Ik ging laatst naar de Avengers die om 19:10 zou moeten beginnen... Het was 19:25 en toen kregen we welgeteld 2 trailers voor andere films en om 19:30 begon pas de film.
Waar ik meer en meer op hoop, is dat ze de mogelijkheid bieden om elke film ook gewoon in 2D aan te bieden. Dat 3D vind ik dus echt niks, en verspilde extra 2 euro per kaartje als je het mij vraagt.
Ik zorg altijd dat mijn bioscoop uitje zo aangenaam mogelijk is:
- ik reserveer altijd ruim op tijd
- ik pak altijd de achterste rij, de 2 buitenste stoelen; dan heb ik nooit echt last van mijn buren van 2 kanten en ik krijg niks in mijn nek gegooid door tokkies. Ik hoef niet perse in het midden te zitten.
- ik ga nooit in de openingsweek; ik kan best een weekje wachten
- wanneer de mogelijkheid voor 2D er is, dan pak ik dat direct
- ik ga nooit tussen 20:00-22:00, dan is het het drukst. Ik probeer zoveel mogelijk in het 18:00-20:00 tijdslot te gaan
- ik ga van te voren even naar de Albert Heijn om me een zak ringlings ofzo te halen (klein genoeg om bij mijn vriendin in de tas te doen). We nemen zelf allebei een flesje water mee. We pakken wel altijd een bak popcorn in de bios zelf om voor het gevoel toch iets te compenseren zeg maar.
Dat laatste punt zullen velen discutabel vinden, want het zijn toch immers inkomsten dat we ze "afnemen" bla bla bla.... Zo heb ik idd ook ooit gedacht (ik was toen Roomser dan de paus blijkbaar), maar toen men in 2003 onze tassen deden controleren op etenswaren en drank zijn ze wat mij betreft te ver gegaan. Altijd maar begrip voor de grote bedrijven tonen wordt overal van je gevraagd.
Ik betaal voor een zitplaats en een film en ik laat me niet "verplichten" tot een aankoop van een zakje chips of M&M's die 4x zo duur zijn als in de supermarkt. Ja ik weet, ik zou dan niks mogen snacken/drinken, maar het voelt aan als zo'n restrictive cookiewall: óf (tracker)cookies accepteren, óf de website totaal niet/met halve functionaliteit kunnen gebruiken. Dat is mijns inziens geen faire keuze. De NS zegt ook ijskoud: je betaalt voor het vervoer, niet een gegarandeerde zitplaats. Jammer maar zo is het nou eenmaal.
So, there you have it