Acties:
  • +15 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-06 13:22
Ik was gister weer eens naar de bioscoop om de nieuwe jurassic world te kijken. Nu heb ik voor 2 kaartjes zo'n 20 euro betaald, 2 flesjes bier en een popcorn zo'n 10 euro. Vervolgens loop ik naar de zaal en mag ik vanaf 2000 starttijd nog eerst genieten van 5-10 minuten reclame.

Is het eigenlijk niet belachelijk dat er voor een film nog reclameblokken worden vertoond?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

timmert26 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:13:
Is het eigenlijk niet belachelijk dat er voor een film nog reclameblokken worden vertoond?
Ja, maar anders was je kaartje nog duurder geweest.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-06 20:54
Het vertonen van de film levert de bioscoop nagenoeg niets op. De bioscopen moeten het echt hebben van de verkoop van eten en drinken en wellicht ook de reclames.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:07
Gunner schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:14:
[...]

of het bier >:)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 18:00
Zoals al genoemd zijn zaken zoals reclames en de versnaperingen de hoofdinkomsten van een bioscoop... in de eerste weken bij een nieuwe film verdient een bioscoop vrijwel niets tot helemaal niets aan het vertonen van een film omdat de opbrengsten van de kaartenverkoop vrijwel totaal naar de distributeur gaan. Pas als de bezoekersaantallen teruglopen en er bepaalde targets zijn gehaald op een film hoeft de bioscoop minder af te dragen aan de distributeur.

Ik heb daar van de week heel toevallig nog een hele mooie uitleg over gelezen, maar ik kan mij donders niet meer herinneren waar ik dat heb gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 22:59

mark-k

AKA markkNL

Ik was gister weer eens naar de bioscoop om de nieuwe jurassic world te kijken. Nu heb ik voor 2 kaartjes zo'n 20 euro betaald, 2 flesjes bier en een popcorn zo'n 10 euro. Vervolgens loop ik naar de zaal en mag ik vanaf 2000 starttijd nog eerst genieten van 5-10 minuten reclame.

Lucky you, toen ik naar Star Wars ging (the Last Jedi) hadden we gewoon meer dan 35 minuten reclame van tevoren. Hier is het normaal sowieso iets van 20+ minuten (reclame plus trailers van andere films). Die trailers heb ik niet zoveel problemen mee, die reclame wel aangezien je gewoon al betaalt om daar te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gunner schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:14:
Precies dit :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:16
In je betaalde krant en tijdschriften zit ook reclame. De met publiek geld gefinancierde publieke omroep kent ook reclame blokken. Fact of life... Zoals gezegd was de prijs anders (nog) hoger geweest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06 23:08

BCC

Ik denk eerder dat de prijs hetzelfde zal zijn maar de winstmarge voor de productiemaatschappij lager.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:33
Ex medewerker van bios hier. Bioscopen verdienen inderdaad zeer weinig aan kaartverkoop. Vaak hadden wij bij de grote 'krakers': eerste week 90% afdragen, tweede week 80%, etc etc. Meeste van die films liepen de bezoekersaantallen flink terug na 3 weken, kun je dus raden hoeveel winst er voor een bioscoop overblijft. Daarnaast heeft een bioscoop altijd een groot pand nodig en dus veel kosten daaraan. Ook de projectoren kosten zo 100K (en dan heb je een kleintje). Daarom zit er veel marge op bijvoorbeeld popcorn, maar echt een vetpot is het niet hoor (zeker tijdens een zomer met mooi weer bijvoorbeeld).

Wij draaiden altijd voor de film voordat hij gestart is gewoon doorlopende lokale reclame, en voor de film een blok van https://www.jeanmineurmediavision.nl/. Dat duurde ongeveer 4-7 minuten.

[ Voor 13% gewijzigd door Bartske op 07-06-2018 12:18 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik betaal voor de NPS middels belastinggeld. Toch moet ik overal en nergens reclame zien als ik TV kijk of radio luister.
Ik betaal voor mijn krant, en toch staat er iedere keer meer reclame dan nieuws in die krant.
Ik betaal voor Tweakers.net, en toch moet ik ergens een vinkje zetten dat ik geen reclame wil zien.

Reclame overbrugt de kloof tussen wat jij bereid bent te betalen en wat het eigenlijk zou moeten kosten. En dat betaal jij met een paar minuten van je tijd.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ga pas mijn bier en nachos halen als "de film" al begonnen is. Dan is het lekker rustig bij de balie en ik hoef dan de reclame's niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
Roko schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:38:
Ik ga pas mijn bier en nachos halen als "de film" al begonnen is. Dan is het lekker rustig bij de balie en ik hoef dan de reclame's niet te zien.
Misschien moet ik daar ook maar eens beginnen. Hoewel ik trailers dan weer niet erg vind om te zien, wat in feite natuurlijk ook weer reclame is voor de bioscoop zelf!
Nooit geweten dat bioscopen zoveel moesten afstaan! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-06 12:49
Wij komen standaard 15 minuten te laat hierom. Of eigenlijk qua film, precies op tijd dus.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:44

Tusk

Sticky Bomb likes you!

ik ben gestopt met maar de bios gaan. Alleen de nieuwe Star Wars op release dag (Solo uitgezonderd) en een tijd terug naar Terminator 2 3d.

De bioscoop is eigenlijk 1 en al ellende.
  • Bij Terminator 2 moest ik na een uur naar de wc. Film was zonder pauze.
  • Was er pauze geweest, was dat nog irritanter want dan staat er een rij van 1000 voor de wc en zul je zien dat je dan niet 'hoeft'. Heb het opgehouden tot een scene waarvan ik wist dat ie niet zo boeiend was.
  • Ik had al express geen drinken gepakt omdat ik dan hopelijk niet naar de wc hoefde en omdat t strontduur is.
  • Links van mij zat een wijsneus die tegen zijn vriendje contstant 'feitjes' vertelde (die ik allang kende overigens O-) )
  • Het was bloedheet in de bios, totdat de airco precies mijn nek begon te koelen.
  • De vrouw achter mij die per se met haar vriend mee moest zat onbewust telkens tegen mijn rugleuning aan te duwen. Er wat van zeggen hielp niet.
  • Kan geen bier drinken omdat ik met de auto moet (OV is kut en fietsen te ver) en omdat ik daar nog meer van moet pissen.
  • En doordat de film zo laat draaiden lag ik pas om kwart voor 1 in mijn nest (doordeweeks).
Thuis heb ik een behoorlijke tv met ambilight (en Hue) met een fijne surround setup. Altijd koud speciaalbier en lekker worstjes in de koelkast. Een fijne bank en de temperatuur 'just so' en kan Google Home te vragen om te pauzeren wanneer ik wil. Geen vervelende mensen om me heen. M'n vriendin weet inmiddels dat ze dr muil moet houden als ze het niet snapt >:)

Kortom de bioscoop is in mijn boekje 'klaar'.

P.s. ik hou van klagen :9

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartske
Kan slim zijn, maar als operateur in die tijd startte ik als we haast hadden wel eens de film 10 minuten voor de echte starttijd zodat de hoofdfilm precies op 22:00 bijvoorbeeld begon. Kan dus een gevaarlijke strategie zijn.
timmert26 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:58:
[...]

...]

Nooit geweten dat bioscopen zoveel moesten afstaan! 8)7
Wij noemden de distributeurs wel eens gekscherend de filmmaffia. Die gasten bepalen alles, of je een film krijgt, hoevaak je hem moet draaien (bijvoorbeeld elke weekdag 1 keer en in het weekend 2 keer per dag). Als je daarvan wilde afwijken kreeg je gewoon geen films meer van hun. Ook mocht je bij grote gratie een keer een dag dicht (1x per jaar voor personeelsuitje of als je ging verbouwen). Zij hadden ook inkijk in alle systemen en sturen ook mystery guests om te kijken of er wel echt 30 mensen zitten als er 30 kaartjes verkocht zijn en geen 40.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:40
Bartske schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:17:
Ex medewerker van bios hier. Bioscopen verdienen inderdaad zeer weinig aan kaartverkoop. Vaak hadden wij bij de grote 'krakers': eerste week 90% afdragen, tweede week 80%, etc etc. Meeste van die films liepen de bezoekersaantallen flink terug na 3 weken, kun je dus raden hoeveel winst er voor een bioscoop overblijft. Ook de projectoren kosten zo 100K (en dan heb je een kleintje).
Dat klinkt gewoon als een bijzonder slecht businessmodel - maar goed - don't shoot me...those are just my two cents.

...

Ik ben al een tijdje geleden, door de al genoemde redenen, gestopt met bezoekjes aan de Bios. Op een of andere manier haalden mijn versnaperingen (als ik die al haalde) de Film amper...en dan mag je leuk tussen van die bijzondere personen zitten die geen film kijken - maar of de hele tijd praten, popcorn strooien (hun mond vinden is echt rocketscience) of hun Facebook continue lopen te updaten...top..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@timmert26 Je kunt ook de zaal ingaan +- 5 minuten na zgn aanvangstijd van de film.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
eric.1 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:12:
[...]

Dat klinkt gewoon als een bijzonder slecht businessmodel - maar goed - don't shoot me...those are just my two cents.

...

Ik ben al een tijdje geleden, door de al genoemde redenen, gestopt met bezoekjes aan de Bios. Op een of andere manier haalden mijn versnaperingen (als ik die al haalde) de Film amper...en dan mag je leuk tussen van die bijzondere personen zitten die geen film kijken - maar of de hele tijd praten, popcorn strooien (hun mond vinden is echt rocketscience) of hun Facebook continue lopen te updaten...top..
Toch blijven de mensen bij bosjes komen, en dat komt door de exclusiviteit voordat een film op blu ray uitkomt. En mensen zijn nou eenmaal bijzonder slecht in wachten als hun vrienden/collegas hem al hebben gezien..

Overigens zijn de films met het publiek wat jij beschrijft echt wel een mensen die alleen 2 specifieke genres: de grote blockbusters waarbij mensen 'meemoeten' en de new kids achtige films. Ga je naar andere films zul je zien dat het allemaal best meevalt met dat publiek.

[ Voor 3% gewijzigd door Bartske op 07-06-2018 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:04
Tusk schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:07:
[...]

ik ben gestopt met maar de bios gaan. Alleen de nieuwe Star Wars op release dag (Solo uitgezonderd) en een tijd terug naar Terminator 2 3d.

• Was er pauze geweest, was dat nog irritanter want dan staat er een rij van 1000 voor de wc en zul je zien dat je dan niet 'hoeft'. Heb het opgehouden tot een scene waarvan ik wist dat ie niet zo boeiend was.
  • Ik had al express geen drinken gepakt omdat ik dan hopelijk niet naar de wc hoefde en omdat t strontduur is.
  • Links van mij zat een wijsneus die tegen zijn vriendje contstant 'feitjes' vertelde (die ik allang kende overigens O-) )
  • Het was bloedheet in de bios, totdat de airco precies mijn nek begon te koelen.
  • De vrouw achter mij die per se met haar vriend mee moest zat onbewust telkens tegen mijn rugleuning aan te duwen. Er wat van zeggen hielp niet.
  • Kan geen bier drinken omdat ik met de auto moet (OV is kut en fietsen te ver) en omdat ik daar nog meer van moet pissen.
  • En doordat de film zo laat draaiden lag ik pas om kwart voor 1 in mijn nest (doordeweeks).
Thuis heb ik een behoorlijke tv met ambilight (en Hue) met een fijne surround setup. Altijd koud speciaalbier en lekker worstjes in de koelkast. Een fijne bank en de temperatuur 'just so' en kan Google Home te vragen om te pauzeren wanneer ik wil. Geen vervelende mensen om me heen. M'n vriendin weet inmiddels dat ze dr muil moet houden als ze het niet snapt >:)

Zo je hebt wel serieus pech gehad, daarom ga ik meestal nooit in de week van de release, zo is de helft van de zaal leeg en kan ik lekker kiezen waar ik wil zitten >:) .

Dat terzijde hoe kun je met google home je tv besturen, stream je via chromecast?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 12:10

Deathchant

Don't intend. Do!

5-10 minuten maar? In de VUE bioscoop in Kerkrade (bij het Roda stadion) is het erger. Ik ging laatst naar de Avengers die om 19:10 zou moeten beginnen... Het was 19:25 en toen kregen we welgeteld 2 trailers voor andere films en om 19:30 begon pas de film.

Waar ik meer en meer op hoop, is dat ze de mogelijkheid bieden om elke film ook gewoon in 2D aan te bieden. Dat 3D vind ik dus echt niks, en verspilde extra 2 euro per kaartje als je het mij vraagt.
Ik zorg altijd dat mijn bioscoop uitje zo aangenaam mogelijk is:
- ik reserveer altijd ruim op tijd
- ik pak altijd de achterste rij, de 2 buitenste stoelen; dan heb ik nooit echt last van mijn buren van 2 kanten en ik krijg niks in mijn nek gegooid door tokkies. Ik hoef niet perse in het midden te zitten.
- ik ga nooit in de openingsweek; ik kan best een weekje wachten
- wanneer de mogelijkheid voor 2D er is, dan pak ik dat direct
- ik ga nooit tussen 20:00-22:00, dan is het het drukst. Ik probeer zoveel mogelijk in het 18:00-20:00 tijdslot te gaan
- ik ga van te voren even naar de Albert Heijn om me een zak ringlings ofzo te halen (klein genoeg om bij mijn vriendin in de tas te doen). We nemen zelf allebei een flesje water mee. We pakken wel altijd een bak popcorn in de bios zelf om voor het gevoel toch iets te compenseren zeg maar.

Dat laatste punt zullen velen discutabel vinden, want het zijn toch immers inkomsten dat we ze "afnemen" bla bla bla.... Zo heb ik idd ook ooit gedacht (ik was toen Roomser dan de paus blijkbaar), maar toen men in 2003 onze tassen deden controleren op etenswaren en drank zijn ze wat mij betreft te ver gegaan. Altijd maar begrip voor de grote bedrijven tonen wordt overal van je gevraagd.
Ik betaal voor een zitplaats en een film en ik laat me niet "verplichten" tot een aankoop van een zakje chips of M&M's die 4x zo duur zijn als in de supermarkt. Ja ik weet, ik zou dan niks mogen snacken/drinken, maar het voelt aan als zo'n restrictive cookiewall: óf (tracker)cookies accepteren, óf de website totaal niet/met halve functionaliteit kunnen gebruiken. Dat is mijns inziens geen faire keuze. De NS zegt ook ijskoud: je betaalt voor het vervoer, niet een gegarandeerde zitplaats. Jammer maar zo is het nou eenmaal.
So, there you have it O-)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:02
[...]

Je was toen 6, ja dat snap ik, dan kan je je plas nog niet zo goed ophouden.
Bier drinken als je 6 bent, wow. En dan ook nog met de auto moeten, wow.
Na middernacht op een doordeweekse dag naar bed als je 6 bent, wow.

Of heb je hier nu stiekem een fantasieverhaaltje opgehangen.

[ Voor 17% gewijzigd door gielie op 07-06-2018 14:54 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-06 13:47
[...]

Dan noem je alleen nog maar de secundaire ellende. Met de primaire functie van veel bioscopen (een film laten zien) is ook van alles mis. Ik ben afgelopen week 2x geweest.

Bij Solo was het beeld gewoon slecht. Het is een heel donkere film, vrijwel de gehele film heb ik me zitten ergeren aan de grijswaas. Niks is echt zwart. Okee, ik ben een OLED scherm gewend en daar kan geen bioscoop tegenop, maar dit was gewoon te erg. Daarbij was de 3D kwaliteit erg slecht, vaak dingen dubbel zien etc. Ik was met 4 mensen en we hadden het er pas over nadat we de bioscoop hadden verlaten, maar we vonden alle vier dat de beeldkwaliteit waardeloos was.

Bij 2001 A Space Odyssey klopte de indeling van de zaal niet met de site waar ik de kaartjes had gekocht. Het was een langwerpige zaal, op de site stond het scherm afgebeeld als heel breed (breder dan de rijen stoelen). In het echt was het scherm veel smaller dan de rijen stoelen (en projecteerden ze de film niet eens op het hele scherm! Als ik zwarte balken wil zien kijk ik verd*mme wel een bluray 8)7 ), waardoor ik veel te ver van het scherm zat. Gelukkig was de zaal lang niet uitverkocht en mocht ik wat verder naar voren gaan zitten. Beeld en geluid waren verder wel OK.

Ik ben er voorlopig ook wel weer klaar mee. Thuisbioscoop FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:44

Tusk

Sticky Bomb likes you!

izzet3838 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:22:
[...]

Dat terzijde hoe kun je met google home je tv besturen, stream je via chromecast?
Yup. Mediaplayer kan ook dmv mijn Logitech Harmony hub maar ben nog te lui omdat in te stellen (USA gezeik) omdat ik die amper nog gebruik.
gielie schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:50:
[...]

Je was toen 6, ja dat snap ik, dan kan je je plas nog niet zo goed ophouden.
Bier drinken als je 6 bent, wow. En dan ook nog met de auto moeten, wow.
Na middernacht op een doordeweekse dag naar bed als je 6 bent, wow.

Of heb je hier nu stiekem een fantasieverhaaltje opgehangen.
Pas geleden kwam de 3d gereviseerde versie uit dus ik was toen even oud als nu :)
PhilipsFan schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:57:
[...]
Bij 2001 A Space Odyssey klopte de indeling van de zaal niet met de site waar ik de kaartjes had gekocht. Het was een langwerpige zaal, op de site stond het scherm afgebeeld als heel breed (breder dan de rijen stoelen).
Vroeger ooit Big Daddy in de bios gezien. Gingen de balken niet ver genoeg naar de zijkanten. Werd pas na 20 minuten gefixt en toen begon de film opnieuw 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Tusk op 07-06-2018 15:07 ]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-04 09:08
Ik moet zeggen (ik heb een Pathe Unlimited kaart) dat ik naar de bioscoop gaan erg leuk vindt.

Ik woon in de regio Utrecht en ga vaak naar Cinemec Utrecht (eigendom van Pathe). Daarnaast ga ik naar Pathe de Munt voor Dolby Cinema. Cinemec Utrecht was in het begin echt geweldig. Je gaat naar een bios met goede stoelen, schoon, praatje voor de film met wat feiten en handige informatie. Daarna kreeg je twee trailers te zien en starte de film. Dat was echt super. Eigenlijk gewoon zoals het hoort. In het eerste jaar kwam ik wel eens één reclame blok tegen van 30 seconden bijvoorbeeld.

Nu Pathe Cinemec helemaal aan het rebranden is het precies hetzelfde als alle Pathe Biosscopen. Je krijgt reclame, 5 tot 10 minuten, je krijgt daarna nog 5 tot 10 minuten trailers (gemiddeld 5 trailers), daarna nog een stukje van Dolby of 4DX plus de welkoms trailer en dan begint het. Het enige wat ze erin gehouden hebben is het praatje voor de film. Het is alleen afwachten hoe lang het duurt voordat deze weg is ...

Waar ik mij wel aan kan storen is mensen die tegen stoelen trappen of met schoenen op de stoelleuning gaan zitten. Als ze trappen tegen een stoel ben ik inmiddels zover dat ik er gewoon wat van zeg en dan houden ze er mee op. Maar ook aan mensen die tijdens de film met elkaar praten.

Tegenwoordig lees ik en de mensen waar ik mee ga gewoon wat nieuws op apps of ebooks tot de film start of wij praten wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:14
Deathchant schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:41:
5-10 minuten maar? In de VUE bioscoop in Kerkrade (bij het Roda stadion) is het erger. Ik ging laatst naar de Avengers die om 19:10 zou moeten beginnen... Het was 19:25 en toen kregen we welgeteld 2 trailers voor andere films en om 19:30 begon pas de film.

Waar ik meer en meer op hoop, is dat ze de mogelijkheid bieden om elke film ook gewoon in 2D aan te bieden. Dat 3D vind ik dus echt niks, en verspilde extra 2 euro per kaartje als je het mij vraagt.
- ik pak altijd de achterste rij, de 2 buitenste stoelen; dan heb ik nooit echt last van mijn buren van 2 kanten en ik krijg niks in mijn nek gegooid door tokkies. Ik hoef niet perse in het midden te zitten.
- ik ga nooit tussen 20:00-22:00, dan is het het drukst. Ik probeer zoveel mogelijk in het 18:00-20:00 tijdslot te gaan
- ik ga van te voren even naar de Albert Heijn om me een zak ringlings ofzo te halen (klein genoeg om bij mijn vriendin in de tas te doen). We nemen zelf allebei een flesje water mee. We pakken wel altijd een bak popcorn in de bios zelf om voor het gevoel toch iets te compenseren zeg maar.

Dat laatste punt zullen velen discutabel vinden, want het zijn toch immers inkomsten dat we ze "afnemen" bla bla bla.... Zo heb ik idd ook ooit gedacht (ik was toen Roomser dan de paus blijkbaar), maar toen men in 2003 onze tassen deden controleren op etenswaren en drank zijn ze wat mij betreft te ver gegaan. Altijd maar begrip voor de grote bedrijven tonen wordt overal van je gevraagd.
Ik betaal voor een zitplaats en een film en ik laat me niet "verplichten" tot een aankoop van een zakje chips of M&M's die 4x zo duur zijn als in de supermarkt. Ja ik weet, ik zou dan niks mogen snacken/drinken, maar het voelt aan als zo'n restrictive cookiewall: óf (tracker)cookies accepteren, óf de website totaal niet/met halve functionaliteit kunnen gebruiken. Dat is mijns inziens geen faire keuze. De NS zegt ook ijskoud: je betaalt voor het vervoer, niet een gegarandeerde zitplaats. Jammer maar zo is het nou eenmaal.
Bij de meeste (alle?) bioscopen kan je ook een 2D bril regelen, hierdoor worden alle 3D films 2D films, die heeft ervoor gezorgd dat ik geen hoofdpijn meer heb na 10min een 3D film kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Laatst online: 27-06 07:12
Bij ons in Apeldoorn is de bios ook prima te doen. Is wel iets minder geworden sinds de JT is overgenomen door VUE.

- ja ze laten reclame zien. Maar als ik ergens naartoe ga met mijn vriendin ben ik toch standaard te laat :+ Gewoon kaartjes reserveren / via internet kopen

- Alle zalen zijn hetzelfde (of spiegelbeeld) dus het maakt me niet uit welke zaal we zitten. Meestal pakken we een plek aan de zijkant waar je met z'n twee kan zitten zonder buren.

- Het is vaak niet heel erg druk als je niet in de eerste week gaat. Ook WC's e.d.gaat allemaal prima. Films hebben meestal niet om dezelfde tijd pauze.

- beeld en geluid is prima. 3D films vind ik irritant maar je kan ook gewoon 2D brilletjes krijgen :*)

- Aardig personeel!

- Tempratuur is ook altijd wel prima eigenlijk.

don't mind me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-06 08:45
[...]

Dan noem je alleen nog maar de secundaire ellende. Met de primaire functie van veel bioscopen (een film laten zien) is ook van alles mis. Ik ben afgelopen week 2x geweest.

Bij Solo was het beeld gewoon slecht. Het is een heel donkere film, vrijwel de gehele film heb ik me zitten ergeren aan de grijswaas. Niks is echt zwart. Okee, ik ben een OLED scherm gewend en daar kan geen bioscoop tegenop, maar dit was gewoon te erg. Daarbij was de 3D kwaliteit erg slecht, vaak dingen dubbel zien etc. Ik was met 4 mensen en we hadden het er pas over nadat we de bioscoop hadden verlaten, maar we vonden alle vier dat de beeldkwaliteit waardeloos was.

Bij 2001 A Space Odyssey klopte de indeling van de zaal niet met de site waar ik de kaartjes had gekocht. Het was een langwerpige zaal, op de site stond het scherm afgebeeld als heel breed (breder dan de rijen stoelen). In het echt was het scherm veel smaller dan de rijen stoelen (en projecteerden ze de film niet eens op het hele scherm! Als ik zwarte balken wil zien kijk ik verd*mme wel een bluray 8)7 ), waardoor ik veel te ver van het scherm zat. Gelukkig was de zaal lang niet uitverkocht en mocht ik wat verder naar voren gaan zitten. Beeld en geluid waren verder wel OK.

Ik ben er voorlopig ook wel weer klaar mee. Thuisbioscoop FTW!
Hier ben ik het niet perse mee eens. Ik heb zelf een 65" OLED TV thuis, geweldig ding, maar kan niet op tegen een goede bios.

Nadruk ligt dan wel op "goede". Ik ga zelf naar Cinemec in Lent (Nijmegen), deze heeft een prachtige hoofdzaal met Imax/laserprojectie/Dolby Atmos etc. Dat is voor mij toch de beste manier om een film te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-06 14:24
smurfinmark schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:32:
[...]

Hier ben ik het niet perse mee eens. Ik heb zelf een 65" OLED TV thuis, geweldig ding, maar kan niet op tegen een goede bios.

Nadruk ligt dan wel op "goede". Ik ga zelf naar Cinemc in Lent (Nijmegen), deze heeft een prachtige hoofdzaal met Imax/laserprjectie/Dolby Atmos etc. Dat is voor mij toch de beste manier om een film te kijken.
Als geboren en getogen nijmegenaar kan ik beamen dat die bioscoop erg goed is. Alleen ben je ooit weleens naar de bioscopen geweest in eindhoven of amsterdam? (VUE) Daar staan de enige dolby cinema schermen, echt een stuk beter ( al kijk je alleen al naar de stoelen ). Eindhoven was volgensmij zelfs de eerste en enige dolby cinema bioscoop in heel europa. Tegenwoordig volgensmij een stuk of 14 waarvan ik dacht 4 in nederland >:)

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Ooit kon je bij Pathé op de zondag voor 12 uur een kaartje kopen van 5 euro. Sushi in de tas en een fles proseco met plastic glazen. En genieten van de film voor weinig.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
hollandnick schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:35:
[...]

Als geboren en getogen nijmegenaar kan ik beamen dat die bioscoop erg goed is. Alleen ben je ooit weleens naar de bioscopen geweest in eindhoven of amsterdam? (VUE) Daar staan de enige dolby cinema schermen, echt een stuk beter ( al kijk je alleen al naar de stoelen ). Eindhoven was volgensmij zelfs de eerste en enige dolby cinema bioscoop in heel europa. Tegenwoordig volgensmij een stuk of 14 waarvan ik dacht 4 in nederland >:)
Ik was laatst in Antwerpen, Solo gekeken, daar was dit geloof ik ook aanwezig, ik kan me vergissen.

Maar goed, over de bios in Lent ben ik dik tevreden. Altijd schoon, relatief weinig overlast van ander publiek (uitzonderingen daargelaten), en ik vind de prijzen niet overdreven.

Ik ga ook wel eens met mijn nichtjes naar jeugdfilms (ze hebben bijvoorbeeld de oude Disney films gedraaid), en dan hebben ze overdag in het weekend ook allerlei zaken voor de kids, zoals springkussens, schmink-artiesten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:12
Die Dolby Cinema zaal in Hilversum is inderdaad de enige zaal waar ik zit en écht het WOW gevoel krijg.

Andere zalen vind ik allemaal maar tegenvallen; óf slecht geluid (IMAX valt echt tegen vergeleken met XD) óf slecht 3D (dubbel zien of bewegende scenes niet kunnen volgen) óf slecht beeld (slechte grijswaarden, zwart is grijs) óf een exit bordje die op het scherm schijnt.

/klaagmodus uit

Maar die Dolby Cinema zaal in Hilversum, poeh, daar kon ik wel van genieten destijds. Vooral die intro met het stukje over de zwartwaarden. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Fuwor op 07-06-2018 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-06 14:24
Fuwor schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:42:
Die Dolby Cinema zaal in Hilversum is inderdaad de enige zaal waar ik zit en écht het WOW gevoel krijg.

Zalen bij Pathé (De Kuip/Schouwburgplein) vind ik allemaal maar tegenvallen; óf slecht geluid (IMAX valt echt tegen vergeleken met XD) óf slecht 3D (dubbel zien of bewegende scenes niet kunnen volgen) óf slecht beeld (slechte grijswaarden, zwart is grijs) óf een exit bordje die op het scherm schijnt.

/klaagmodus uit

Maar die Dolby Cinema zaal in Hilversum, poeh, daar kon ik wel van genieten destijds. Vooral die intro met het stukje over de zwartwaarden. _/-\o_
haha ja die intro blijft leuk :*) vooral de eerste keer, al heb ik zelf een OLED dus dat stukje met "is dit zwart? NEE DIT IS ZWART" vond ik een beetje vreemd omdat ik al bekend(verwend) was met dit fenomeen :+

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-06 21:04
Heb een paar maanden een Vue unlimited kaart gehad. Zeker dan leer je wel hoe laat een film echt begint, en loop je gewoon naar je stoel toe als de trailers bijna zijn afgelopen. Neem je natuurlijk wel een stoel niet te ver van het gangpad ofwel je gaat naar een rustige film.

Nu heb ik die kaart niet meer, ga ook niet zovaak meer heen. Maar eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet erg om die trailers te zien, een goede trailer vind ik best oke. Is toch een stuk fijner dan een trailer op Youtube kijken.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Richh schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:48:
Heb een paar maanden een Vue unlimited kaart gehad. Zeker dan leer je wel hoe laat een film echt begint, en loop je gewoon naar je stoel toe als de trailers bijna zijn afgelopen. Neem je natuurlijk wel een stoel niet te ver van het gangpad ofwel je gaat naar een rustige film.

Nu heb ik die kaart niet meer, ga ook niet zovaak meer heen. Maar eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet erg om die trailers te zien, een goede trailer vind ik best oke. Is toch een stuk fijner dan een trailer op Youtube kijken.
Geen probleem met trailers maar met reclame van banken begint het wat onnozel te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-06 21:04
izzet3838 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:50:
[...]

Geen probleem met trailers maar met reclame van banken begint het wat onnozel te worden.
Die zijn in de Vue-bioscoop waar ik regelmatig kom/kwam nog nooit geweest. Frisdrankreclames wel, en in de pauzes draaien ze een powerpoint met reclame van lokale bedrijven. Vind ik wel prima ;)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Richh schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:51:
[...]

Die zijn in de Vue-bioscoop waar ik regelmatig kom/kwam nog nooit geweest. Frisdrankreclames wel, en in de pauzes draaien ze een powerpoint met reclame van lokale bedrijven. Vind ik wel prima ;)
Woon in België dus heb geen idee hoe het zit in NL maar bij ons krijg je meestal uitgebreide versies van de reclames die je op tv tegenkomt.
Bij de wat kleinere bioscoop(euroscoop Genk) krijg je ook wat reclame van lokale kleine handelaren, dat is dan wel weer fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:11
Zolang de kwaliteit van de reclame maar goed in elkaar zit dan vind ik het wel prima eigenlijk.
Maar ze moeten geen "ik wil van mijn auto af" gaan draaien :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-06 14:35

Tjark

DON'T PANIC

Pathe unlimited kaart hier en ik stap meestal 15 minuten na het officiële begin van de film de zaal in... welke reclame? :)

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-06 23:23
Kwam altijd standaard iets te laat.
Verder laatste jaar / jaren niet vaak meer, vrij duur als je alle kosten meetelt.
Parkeerkosten 5euro.
Auto+ Benzine 20 cent per km x 30 is 6 euro.
2 kaartjes is 22-25 euro
2x drinken + snack = 10 -15 euro
Zit je zo op 50 euro.

Eerder altijd op de maandag voor 6 euro naar de film met vrienden. Tegenwoordig ga ik lekker naar zolder, geen last van andere mensen, een filmpje kijken op de beamer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:59
Wow. Zeikerds :+

Date night.. oppas op tijd, kids in bed, liefste trekt iets fraais aan en we fietsen relaxt in de avondzon naar de lokale bios.. we bestellen een bakkie en kijken elkaar diep in de ogen.. de film wordt omgeroepen en we gaan relaxt op onze rij zitten: de 3e van voren in het midden. Alles verder naar achteren maakt het scherm kleiner dan thuis, dus nee.

Terwijl de reclame begint nestelen we onszelf nog even in en genieten we van de film. Tijdens de pauze halen we een veel te duur drankje en genieten er met volle teugen van.. ik doe een plas (pindablaas) en we gaan weer lekker zitten.

Achteraf drinken we wat of lossen we de oppas af. We keuvelen nog wat na over de film en ronden de avond samen gezellig af ..
spoiler:
En hoe dat gaat je geen reet aan :7

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sylvester79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-06 20:38
Bartske schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:17:
Ex medewerker van bios hier. Bioscopen verdienen inderdaad zeer weinig aan kaartverkoop. Vaak hadden wij bij de grote 'krakers': eerste week 90% afdragen, tweede week 80%, etc etc. Meeste van die films liepen de bezoekersaantallen flink terug na 3 weken, kun je dus raden hoeveel winst er voor een bioscoop overblijft. Daarnaast heeft een bioscoop altijd een groot pand nodig en dus veel kosten daaraan. Ook de projectoren kosten zo 100K (en dan heb je een kleintje). Daarom zit er veel marge op bijvoorbeeld popcorn, maar echt een vetpot is het niet hoor (zeker tijdens een zomer met mooi weer bijvoorbeeld).

Wij draaiden altijd voor de film voordat hij gestart is gewoon doorlopende lokale reclame, en voor de film een blok van https://www.jeanmineurmediavision.nl/. Dat duurde ongeveer 4-7 minuten.
Medewerker filmmaatschappij hier. Weet niet bij welke bioscoop je hebt gewerkt maar 90% is complete onzin, dit wordt nooit berekend. Meer van je verhaal klopt niet.

Een film als Star Wars is maximaal 60% van de recette (omzet minus BTW) gemiddeld betaald een bioscoop 40-45% recette over de gehele omzet. Bij sommige films betaal je wat meer en bij andere een stuk minder.

Een Pathe betaald +/- 40% en de bioscoop op de hoek +/- 45%. De horecaomzet is gemiddeld 35% van de kaart verkoop. Dus € 10,00 omzet is € 3,50 horeca omzet. Ze verdienen dus per kaartje € 8.

Een digitale projector kost rond de 30-40k. Een IMAX projector is rond de 80k. Een normale bioscoopzaal (incl 200 stoelen) ligt rond de 100-150k per zaal (dit is inclusief geluid).

Een bioscoop die een bezetting heeft van 20-25% per jaar verdient erg goed en het is zeker een vetpot. Uiteraard heb je enkele uitzonderingen, maar veelal zijn dit bioscopen die maar 2 of 3 zalen hebben. Deze zie je nu ook langzaam verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-06 22:05
Meestal ga ik op onmogelijke tijden naar een film.
Dat ligt het meeste gespuis nog op z'n nest te stinken.
2 weken geleden deadpool 2 gekeken, 6 man/vrouw in de bios en betaalbaar €9

Dus dat ga ik vaker doen

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-06 18:39

Punkrocker

Mostly harmless

[...]

[list]

...
Ideaal! Een film zonder pauze!

Pauze komt altijd op een knullige manier. Midden in een scene. Zit je net lekker in de film gaat hij ineens op zwart en gaat het licht aan....
(Alleen The Holy Grail had een geweldige Intermission. _/-\o_ )

Ik snap heus wel dat de bios in de pauze weer wat geld kan verdienen. Maar om de film te kijken doe ik dat het liefst in één keer.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-06 15:02
Deathchant schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:41:

Boh bij de Vue in Kerkrade komt soms ook echt rot volk hoor.
Zo had ik eens een buurman die niet normaal popcorn kon eten: hij zette het bakje steeds tegen z'n mond om de popcorn naar binnen te schuiven, letterlijk schuiven. Vervolgens at hij ook alle pitjes dus je hoorde hem keihard die dingen kapot bijten.
Kreeg uiteindelijk zeer weinig van m'n film mee omdat ik me aan hem stoorde.

Edit: en na al die jaren nogsteeds die 'Hallo, ich kom d'r sjteetisch terugbrengen' reclame 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
sylvester79 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 19:24:
[...]

Medewerker filmmaatschappij hier. Weet niet bij welke bioscoop je hebt gewerkt maar 90% is complete onzin, dit wordt nooit berekend. Meer van je verhaal klopt niet.

Een film als Star Wars is maximaal 60% van de recette (omzet minus BTW) gemiddeld betaald een bioscoop 40-45% recette over de gehele omzet. Bij sommige films betaal je wat meer en bij andere een stuk minder.

Een Pathe betaald +/- 40% en de bioscoop op de hoek +/- 45%. De horecaomzet is gemiddeld 35% van de kaart verkoop. Dus € 10,00 omzet is € 3,50 horeca omzet. Ze verdienen dus per kaartje € 8.

Een digitale projector kost rond de 30-40k. Een IMAX projector is rond de 80k. Een normale bioscoopzaal (incl 200 stoelen) ligt rond de 100-150k per zaal (dit is inclusief geluid).

Een bioscoop die een bezetting heeft van 20-25% per jaar verdient erg goed en het is zeker een vetpot. Uiteraard heb je enkele uitzonderingen, maar veelal zijn dit bioscopen die maar 2 of 3 zalen hebben. Deze zie je nu ook langzaam verdwijnen.
Ik heb bij een kleine onafhankelijke bios gewerkt, die hebben wat ik begreep toch andere contracten dan de 'grote jongens' vue en pathe.

Het voorbeeld wat ik gaf is van de laatste Harry Potter film, alweer een tijdje geleden maar ik werk er al een tijd niet meer, kan natuurlijk dat die contracten anders zijn maar als je die film 8 weken draait kom je gemiddeld wel op die 60% uit. Met die prijs vd filmprojector zal ik verkeerd hebben gezeten. 'We' hadden er toen 4 tegelijk, dat zal misschien die 100k in de buurt vna de totaalprijs hebben gezeten.

En van die 8euro gaan nog een hoop kosten af natuurlijk, dat is zeker niet wat een bioscoop verdient.

[ Voor 3% gewijzigd door Bartske op 08-06-2018 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 19:25:
Meestal ga ik op onmogelijke tijden naar een film.
Dat ligt het meeste gespuis nog op z'n nest te stinken.
2 weken geleden deadpool 2 gekeken, 6 man/vrouw in de bios en betaalbaar €9

Dus dat ga ik vaker doen
Dit idd. Ik werk onregelmatige diensten en heb dus regelmatig door de week een dagje vrij, en juist op die dagen ga ik overdag naar de film. Heerlijk! Meestal maar met 3-10 personen in de zaal, geen herrie, geen smartphones tijdens de film, geen hinnikende pubers, gewoon film kijken zoals het bedoeld is. Pathé Unlimited, paar boterhammen in de jaszak en een flesje overbetaalde frisdrank erbij (want de bios moet ook leven). d:)b

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
  • Laatst online: 08-12-2024
Gisteren ben ik naar Jurassic World geweest, en hier werden géén reclames afgespeeld voor de film. Wel trailers.

Weet iemand wanneer er wordt gekozen wel reclame of te spelen en wanneer niet? Bij de film "Der Hauptmann", die toch wel erg klein is, had ik ook geen reclame.

Beiden bij Tuschinki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
Houstyn schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:55:
Gisteren ben ik naar Jurassic World geweest, en hier werden géén reclames afgespeeld voor de film. Wel trailers.

Weet iemand wanneer er wordt gekozen wel reclame of te spelen en wanneer niet? Bij de film "Der Hauptmann", die toch wel erg klein is, had ik ook geen reclame.

Beiden bij Tuschinki.
Wat heb je betaald voor het filmkaartje? Allicht dat de ticketprijs hoger ligt en daardoor geen reclames vertoond werden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-06 00:39
[...]

Goh ik heb nu al medelijden met je vriendin. En niet alleen omdat ze d’r “muil moet houden” als ze het niet snapt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Kan geen bier drinken omdat ik met de auto moet (OV is kut en fietsen te ver) en omdat ik daar nog meer van moet pissen.
:')
Kortom de bioscoop is in mijn boekje broekje 'klaar'.
Dat snap ik wel, als je constant moet pissen.
We hebben allemaal wat te klagen. Ik kan me flink ergeren aan mensen die tijdens de pauze naar het toilet moeten. Gelukkig ben jij er niet één van, toch? })

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
Beide films heb ik gekeken met een Pathé Unlimited pas.
Wel waren ze allemaal zonder toeslag, dus in 2D en zonder Atmos of D-box toevoegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

michaelw1998 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 23:30:
[...]

Boh bij de Vue in Kerkrade komt soms ook echt rot volk hoor.
Zo had ik eens een buurman die niet normaal popcorn kon eten: hij zette het bakje steeds tegen z'n mond om de popcorn naar binnen te schuiven, letterlijk schuiven. Vervolgens at hij ook alle pitjes dus je hoorde hem keihard die dingen kapot bijten.
Kreeg uiteindelijk zeer weinig van m'n film mee omdat ik me aan hem stoorde.

Edit: en na al die jaren nogsteeds die 'Hallo, ich kom d'r sjteetisch terugbrengen' reclame 7(8)7
Die reclame :r En dan die ene vrouw op de achtergrond wat al een dansmove maakt voordat de muziek aangezet wordt :F

Ik heb gelukkig niet zoveel last van mensen die kraken met hun chips/popcorn/verpakkingen. Wat eerder irritant is, is dat mensen tijdens de lange pauze van 20 minuten het nóg voor elkaar krijgen om met een hele rij te laat te komen en door je beeld lopen terwijl de film alweer begonnen is, en daarbij een hele kwalm rook meezeulen :N Of zo iemand die tijdens de film op zijn telefoon begint te tikken en je verblind wordt door het schermpje :O

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
Dit is onderhand uitgelopen over een discussie over vervelende mensen die naar de bioscoop gaan. Daar kan ik ook zeker over meepraten.

Hoe mensen het voor elkaar krijgen om een redelijk zachte snack als popcorn zo kunnen laten kraken zal mij blijven verbazen. En dan voor 2 uur lang. (gigantische popcorn bakken) Daarnaast ben ik al zo vaak in mijn ruk gebeukt als ik de fout heb gemaakt om niet op de achterste rij te gaan zitten...

Aanrader om ook even de video's van Chris Stuckmann te bekijken over "Annoying Movie go-ers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
het hoofdstuk 'bioscoop-bezoek' heb ik al jaren geleden afgesloten. ik wacht wel totdat ik het thuis kan kijken met mijn HT-setup.

-maximaal thuis met 2 mensen kijken (heerlijk)
-naar de wc wanneer je wil (moet vaak gaan)
-stoppen en de volgende dag verdergaan als je slaperig wordt
-ff je hoofd niet erbij gehouden ? snel terugspoelen
-ongelimiteerde snacks/drinken binnen handbereik (meestal heb ik de popcorn al tijdens de reclames op :9 )
-geen irritaties aan derde partijen (mensen,reclames,stoelen, beenruimte)

de bovenste punten vind ik belangrijker dan een groot 'doek' met harde geluid.

[ Voor 98% gewijzigd door Farabi op 08-06-2018 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 13:35
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
eric.1 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:12:
[...]

...
Op het einde van de rit doen de bioscopen het niet slecht. Hoewel de cijfers van 2017 nog niet bekend zijn maakte Pathé in 2016 een winst van € 20 miljoen (uit een omzet van € 174 miljoen). En Kinepolis tikte in 2017 net niet de € 50 miljoen aan (omzet € 355 miljoen). Die tenten zijn gewoon rendabel.

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Bioscooptechnicus hier.
Er is een behoorlijk verschil in bioscopen: sommige zijn volkomen afgetrapt, terwijl andere toch met de tijd mee proberen te gaan en hier en daar in een nieuwe projector investeren of hele zalen herinrichten. Barco heeft voor de meeste modellen tegenwoordig ook een ombouwkit waarmee je van de Xenonlampen af kunt en laser als lichtbron gaat gebruiken. Scheelt ook weer geld, en de boys van Dcinex komen het graag voor je inbouwen.

Bij mij in de bioscoop doen we nog aan pauze, en we worden geprezen om de pauzemomenten: niet middenin een scene, maar op een goed moment. Daar ga ik ook echt voor zitten, en het gebeurt vaak dat ik zo een half uur verder ben voordat ik het juiste moment heb gevonden. Inclusief tests zit ik dan zo een uurtje in de zaal. Gelukkig hebben we niet elke week 10 nieuwe releases. :P Geluid besteden we ook veel aandacht aan: het is me zo vaak gebeurd dat ik een Pathé-zaal uit word geblazen, dat ik dat in mijn bioscoop niet wil hebben.

Je gaat naar de bioscoop omdat je een film graag snel wil zien, op een goed scherm met goed geluid. Neem je genoegen met minder, dan moet je inderdaad vooral lekker thuis op je TV een film gaan kijken, maar voor mij gaat er niets boven een doek van 180 vierkante meter met een dikke 4k Barco erop.
Dat je daarbij reclame te zien krijgt is een gegeven, omdat je anders nog meer voor je film moet betalen.

Langste reclameblok wat ik me kan herinneren is 8 minuten JMM voor Star Wars, afgelopen december. Voor de rest zit je bij ons na 5-7 minuten reclame en trailers al in de hoofdfilm.

[ Voor 10% gewijzigd door Kaj. op 08-06-2018 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:58

4POX

Everybody is wired

Ik kan nooit in het weekend naar de bioscoop. Dan kosten de films drie euro per kaartje. Vindt mijn vriendin te duur. Dus we gaan altijd door de week. Dan is het maar twee euro. Elke bioscoop hier is boven een winkel centrum. Dus ik haal ons drinken in de supermarkt. In de bioscoop is een flesje water twee euro, in de supermarkt is hetzelfde flesje 15 cent. Wij komen regelmatig te laat vanwege de trailers en de reclames. Maar ik moet bekennen dat ik altijd dubbel lig door de Vietnamese reclames. Elke bioscoop hier is splinter nieuw met het beste geluid. Krijg je als buitenlandse bedrijven (Korea en Japan) in elke wijk een mega winkelcentrum bouwen.

Het verschil in prijs doet je toch fronzen. In Nederland tik je zo 12 - 20 euro af voor een kaartje. Personeelskosten liggen nu eenmaal hoger in Nederland, maar in Vietnam kunnen ze veel meer mensen inhuren. Dus ik vind het hier schoner, je wordt sneller geholpen wil je een consumptie aanschaffen en elke zaal heeft iemand klaarstaan met een zaklamp die je naar je plek brengt als je te laat bent.

Wat ik nog steeds klasse vind. Elke film is in het Engels. En is de film in een andere taal (zoals vietnamees ;) ) dan heb je Engelse subs.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-06 08:38

Waar maak je je druk om?

Die bioscoop moet inkomsten genereren. Aan het prijskaartje zelf maken bar weinig tot geen winst de eerste weken, omdat hier nog alle kosten om de film überhaupt te mogen vertonen, vanaf gaat. Een deel van de opbrengst komt uit consumpties, maar om te voorkomen dat deze prijzen ook nog eens verdubbeld moeten worden, verkopen ze wat zendtijd voorafgaand aan de films.

Nogmaals: Waar maak je je zo druk om?

Geniet gewoon van de film, die 5 minuten later begint dan aangekondigd. #FirstWorldProblems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
4POX schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:57:
Ik kan nooit in het weekend naar de bioscoop. Dan kosten de films drie euro per kaartje. Vindt mijn vriendin te duur.
Kun je de gofundme van je vriendin in een PB sturen? Als 3 euro voor een filmkaartje al te duur is, zal ze waarschijnlijk met een instrument op straat de kost verdienen. Valt me nu wel zwaar om dit weekend naar de film te gaan, voel me schuldig dat ik heel decadent 12,50 dok voor één 3D-film, terwijl je vriendin voor dat bedrag een hele maand elk weekend naar de film had kunnen gaan :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Droefsnoet schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:25:
[...]

Kun je de gofundme van je vriendin in een PB sturen? Als 3 euro voor een filmkaartje al te duur is, zal ze waarschijnlijk met een instrument op straat de kost verdienen.
Of misschien zonder instrument. >:)

Aangezien Vietnamese films genoemd worden, zal vriendin wel een lokaal inkomen hebben, 3 euro in Vietnam is geen 3 euro in NL.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylvester79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-06 20:38
Bartske schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:11:
[...]

Ik heb bij een kleine onafhankelijke bios gewerkt, die hebben wat ik begreep toch andere contracten dan de 'grote jongens' vue en pathe.

Het voorbeeld wat ik gaf is van de laatste Harry Potter film, alweer een tijdje geleden maar ik werk er al een tijd niet meer, kan natuurlijk dat die contracten anders zijn maar als je die film 8 weken draait kom je gemiddeld wel op die 60% uit. Met die prijs vd filmprojector zal ik verkeerd hebben gezeten. 'We' hadden er toen 4 tegelijk, dat zal misschien die 100k in de buurt vna de totaalprijs hebben gezeten.

En van die 8euro gaan nog een hoop kosten af natuurlijk, dat is zeker niet wat een bioscoop verdient.
Ook Harry Potter is week 1 60% en zak dan elke week in percentage. Natuurlijk gaan er van die € 8,00 kosten voor de bioscoop af, maar de bioscopen verdienen feitelijk meer aan de film dan de filmmaatschappijen in de bioscoop. Zij gaan pas echt verdienen bij Video on Demand en de TV release, daarvoor kosten de meeste films ze enkel geld (de block busters daar gelaten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[b]timmert26 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:13:[/
Die reclametijd is nodig zodat bezoekers in staat zijn hun telefoon op stil te zetten, helaas lukt het in die tijd zelfs niet...

Verder: het zal mij jeuken dat er reclame vooraf gaat, kwestie van filtereren en er een leuke tijd van maken. De wereld zit vol reclame, wen er maar aan als je dat nog niet gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Hier ook een contrast/zwartnazi en inmiddels OLED bezitter. Ik kan je hier alleen meer in beamen. Zelfs die mooste laser ultra zaal van de Kinepolis in Utrecht vind ik er maar grijzig uit zien. Er is één uitzondering: De dolby cinema zalen. Ik snap niet wat zij precies doen, maar je hebt voor mijn gevoel deze klassering:

Ouderwetse projectie: Zeer matig
Laserprojectie: Behoorlijk redelijk
Laser Ultra / Imax laser: Redelijk goed

En dan heel lang niets en dan:

Dolby cinema. Ik ga er vanavond weer heen, vorige keer was the last jedi. Ik heb me toen wederom zitten verbazen over de perfecte kleuren, contrast en zwartheid van het zwart.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:59

FeaR

In GoT we trust

bleufred1 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:01:
Wij komen standaard 15 minuten te laat hierom. Of eigenlijk qua film, precies op tijd dus.
Van die mensen die dan net tijdens het begin van de film de hele zaal afleiden door rond te lopen en te vragen of mensen op willen schuiven zodat de laatkomers plek hebben. Iets waar ik nog meer een hekel aan heb dan reclame...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

FeaR schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 10:54:
[...]

Van die mensen die dan net tijdens het begin van de film de hele zaal afleiden door rond te lopen en te vragen of mensen op willen schuiven zodat de laatkomers plek hebben. Iets waar ik nog meer een hekel aan heb dan reclame...
ALs je ook niet op de gereserveerde plek gaat zitten, kun je dat verwachten; altijd tokkies die op een andere plek moeten zitten dan dat op hun kaartje staat. Kep eens een personeelslid erbij moeten halen omdat men zo kinderachtig was om gewoon te blijven zitten.... :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:59

FeaR

In GoT we trust

Deathchant schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 14:10:
[...]
ALs je ook niet op de gereserveerde plek gaat zitten, kun je dat verwachten; altijd tokkies die op een andere plek moeten zitten dan dat op hun kaartje staat. Kep eens een personeelslid erbij moeten halen omdat men zo kinderachtig was om gewoon te blijven zitten.... :O
Ik ga in 99% van de gevallen naar de Euroscoop, vrije zitplaatsen. Bij Pathé of Vue heb ik er minder last van aangezien men dan vrijwel direct naar de goede plek loopt. Verwacht - in het geval van vrije plekken - gewoon niet een goede plek als je als de film al begonnen is binnen komt lopen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-06 12:49
FeaR schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 10:54:
[...]

Wij hebben dan ook altijd vooraf gereserveerde zitplaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:01

Oekol

waka waka hey hey

Zijn meestal de dagjes mensen die 1x in 't jaar komen die denken dat zij niet op hun plek hoeven te zitten. Heb zelf ook 2 jaar pathé unlimited gehad en op gegeven moment kom je echt wel later, soms ga je 3/4x in de week. Dat ik laat binnenkom hoeft niemand last van te hebben, echter als zo'n miep denk dat regels niet voor haar gelden wel. Jammer dan, jullie mogen met de walk of shame. Daag

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 18-06 08:23

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

:*)

Volledig terechte ergernis die ik helemaal deel. Ik ga een keer of 6-8 per jaar naar de bioscoop, maar reclames en trailers terwijl je al een aardig bedrag hebt betaald wekken dusdanig veel ergernis op dat het wel eens minder zou kunnen worden. Ik ben geen voorstander van piraterij maar dit werkt het wel in de hand.

Als er op het kaartje staat dat de film om 20:00 begint, laat dan de film ook inderdaad om 20:00 beginnen. Wil je per se reclames en trailers laten zien, doe dat dan vóór het tijdstip dat op het kaartje staat.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
Tsjipmanz schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:38:
[...]
Als er op het kaartje staat dat de film om 20:00 begint, laat dan de film ook inderdaad om 20:00 beginnen. Wil je per se reclames en trailers laten zien, doe dat dan vóór het tijdstip dat op het kaartje staat.
Vooral dit dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:11
Maar dan mis je de reclames.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Het vergelijken met een krant met reclame gaat totaal niet op, tenzij de bezorger eerst eist dat je 1 pagina's met reclames aandachtig bekijkt voordat je de rest van de krant krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
Kaj. schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:43:
...
Geluid besteden we ook veel aandacht aan: het is me zo vaak gebeurd dat ik een Pathé-zaal uit word geblazen, dat ik dat in mijn bioscoop niet wil hebben.

...
Ik vraag mij af of er regels zijn met audio in de bioscoop? Ik merk dat het volume met films namelijk erg wisselend is bij bioscopen. Alleen bij Dolby Cinema en Atmos ben ik zeer te spreken over het geluid. Hier vindt ik het niet te hard. Gewoon precies goed.

Maar bij bepaalde films wordt je inderdaad bij Pathe/Cinemec echt de zaal uit geblazen. Dit weekend naar de film '2001: A SPACE ODYSSEY' geweest en op bepaalde momenten heb ik echt mijn vingers in mijn oren gedaan. Je wordt echt weggeblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
Homeland schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:12:
Het vergelijken met een krant met reclame gaat totaal niet op, tenzij de bezorger eerst eist dat je 1 pagina's met reclames aandachtig bekijkt voordat je de rest van de krant krijgt?
Ben ik niet mee eens... die reclame zit erin en zie je toch. Zelfde met TV: Betaal je ook gewoon voor, en je krijgt reclame.

Ik doe er niet meer aan mee... Ik betaal nergens meer voor als er reclame bij in zit, met enkele uitzonderingen. Netflix, Spotify en fysieke media (CDs dan vooral) bevallen me prima.

Alternatief klaagmoment: Mensen met mobiele telefoons op hoge helderheid tijdens de film :X

[ Voor 7% gewijzigd door Gamebuster op 11-06-2018 10:50 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
Tsjipmanz schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:38:
[...]

Volledig terechte ergernis die ik helemaal deel. Ik ga een keer of 6-8 per jaar naar de bioscoop, maar reclames en trailers terwijl je al een aardig bedrag hebt betaald wekken dusdanig veel ergernis op dat het wel eens minder zou kunnen worden. Ik ben geen voorstander van piraterij maar dit werkt het wel in de hand.

Dat werkt natuurlijk niet.

Je vraagt dan eigenlijk dat de bioscoop faciliteert dat de bezoekers recalme kunnen gaan vermijden.
Dat zal zijn impact hebben op advertentie verkoop, en uiteindelijk op prijzen van kaartjes.

Nu is het merendeel van de bezoekers op "aanvangstijd" aanwezig, en zien ze de reclame, en dus willen adverteerders betalen. Niet als iedereen om 20:00 gaat zitten wanneer de reclame voorbij is.

Dat je ervoor kiest om niet naar de bios te gaan is natuurlijk helemaal aan jou, mocht je daarop uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-06 21:01
Bij Pathé is de tijd op het kaartje volgens mij niet de tijd dat de film begint, maar de tijd dat de voorstelling begint. Tenminste ze gebruiken duidelijk de term voorstelling op de website ipv film.

De reclames en trailers horen dan bij de voorstelling. Dat zal vast ook wel bij andere bioscopen zo zijn.

Ik bezoek regelmatig films(Pathé pas) maar ik heb zelf geen problemen met de reclames voor de film en vind juist de trailers altijd wel cool om te zien.

Maar de bioscopen gaan echt niet stoppen met de reclames voor de film zonder de prijs van een bioscoopkaartje om hoog te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim.k
  • Niet online
Misschien een beetje biast omdat ik een echte film fanaat ben maar, vroeger stond ik er precies hetzelfde in als de TS. Belachelijk die ticketprijs voor een enkele film en die veel te duren snacks en dan mag je ook nog eens naar reclame gaan koekeloeren!

Tegenwoordig heb ik een andere insteek, ik zie het als een uitje. En wat voor alternatieven heb je voor €20? Het terras zeker niet want in hetzelfde tijdsbestek ben ik meer kwijt.

Nu kan ik niet beoordelen hoe irritant (lang) de reclames in jouw bioscoop zijn maar ik ga uitsluitend naar Vue omdat ik daar een movie pass heb (Dolby Cinema zaal O-)). Daar zie je hooguit 3 reclames en daarna wat film trailers waar ik eigenlijk alleen maar van kan genieten. Erg storend vind ik het dus niet. Ook zijn de snacks wat goedkoper dan bij de goude haan om de hoek maar nog steeds erg duur als je het mij vraagt.

Maar goed, enerzijds zijn de prijzen ook wel begrijpelijk. Op de Tickets verdienen ze niet veel want daar mogen ze enorm veel van afgeven. Snacks (die veel mensen naar binnen sneaken) en reclame moeten ze het denk ik echt van hebben. Veel winst levert een bezoekje niet op maar de enorme kosten om te blijven innoveren en niet achter te raken zijn niet mals. De Dolby Cinema zaal heeft Vue waarschijnlijk miljoenen gekost als ik video: Dolby Cinema: laserlicht in de duisternis dit zo bekijk (enorm interessant trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:25
Volgens mij zijn reclames ( en veel ) al tig jaar zo. Zelf heb ik een abonnement op de Pathe, en ga voornamelijk in Amersfoort. Zeer fijne bios met mooie zalen.

Ik vind die reclame niet vervelend, dat geeft me de ene keer tijd nog even wat drinken te halen, en de andere keer om nog even stilletjes te praten over de film die we gaan zien o.i.d.

Ik snap wel dat het reclame een groot deel uitmaakt van de inkomsten overigens. En als je ze zo vervelend vind kun je rustig 10 minuten later komen.

Met betrekking tot pauzes, vroeger vond ik ze fijn, maar nu maakt het me weinig uit eigenlijk, misschien is dat meer persoonlijk maar ik kan rustig 2 pilsjes drinken zonder direct naar het toilet te moeten :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Volgens mij ligt het ook enorm aan het tijdstip en de dag dat je gaat. Persoonlijk vermijd ik elk "uitgaanstijdstip" maar ga ik juist op rare tijdstippen bv zondag om 11:00. Place to be is dan de Euroscoop schiedam. Je loopt zo door naar je stoel op dat tijdstip. Thor ragnarok heb ik in mijn eentje gezien. De deur valt automagische dicht. Helemaal te gek.

Het "eten en drinken" in de bios is iets wat ik helemaal ontwijk. Dat regel ik zelf wel. Ik hoef geen M&M's van 8 euro of van die driehoek chips met gesmolten kaas. Kennelijk is dat "the food to eat" wat overal zie je een dergelijk assortiment.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Dinictus208 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:56:
Volgens mij ligt het ook enorm aan het tijdstip en de dag dat je gaat. Persoonlijk vermijd ik elk "uitgaanstijdstip" maar ga ik juist op rare tijdstippen bv zondag om 11:00. Place to be is dan de Euroscoop schiedam. Je loopt zo door naar je stoel op dat tijdstip. Thor ragnarok heb ik in mijn eentje gezien. De deur valt automagische dicht. Helemaal te gek.

Het "eten en drinken" in de bios is iets wat ik helemaal ontwijk. Dat regel ik zelf wel. Ik hoef geen M&M's van 8 euro of van die driehoek chips met gesmolten kaas. Kennelijk is dat "the food to eat" wat overal zie je een dergelijk assortiment.
Bij mijn lokale bioscoop was dat altijd juist goed geregeld, gratis parkeren en eten en drinken aan normale prijzen. Grote frisdrank of bier gewoon 2,50 en een zak chips of M&M's een euro of 2. Daarvoor ga ik niet naar de supermarkt en met de groothandelsprijzen wordt er nog steeds op verdient. Win / win.

Helaas zijn ze laatst overgenomen door een monsterketen uit België (Kinepolis) dus ik ben bang dat dit binnen een jaar ook wel weer zo'n 13 in een dozijn bioscoop wordt zonder meerwaarde.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ja, ik denk dat dat eten verhaal m.n. over de grote ketens gaat. En wat je zegt over kinepolis: ben bang dat je gelijk gaat krijgen. Het zal ook wel z'n voordelen kunnen hebben overigens.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-06 19:06
Trailers voor de film is eigenlijk ook reclame, maar moet eerlijk zeggen dat ik dit wel bij de belevenis vindt horen. Zelf vind ik ook dat de trailers in de bioscoop beter tot hun recht komen dan thuis op je tv.

Overige reclame is inderdaad beetje overdreven, maar erger me er niet zo aan. Ik had ooit keer begrepen dat sommige reclame getoond moet worden en dat de bios daar helemaal niks aan verdient, maar kan het fout hebben. Vaak lopen er tijdens de reclame ook nog mensen in en uit de zaal. Ik weet niet of dit appel-ei verhaal is, maar als er geen reclame was dan kwamen de mensen tijdens de film naar binnen en dat vind ik dan niet zo prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

smurfinmark schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:15:
[...]

Dat werkt natuurlijk niet.

Je vraagt dan eigenlijk dat de bioscoop faciliteert dat de bezoekers recalme kunnen gaan vermijden.
Dat zal zijn impact hebben op advertentie verkoop, en uiteindelijk op prijzen van kaartjes.
Je bedoelt zoals mensen die adblockers gebruiken, de commerciële bijlage van hun krant niet lezen of mensen die wegzappen tijdens de reclame? Zo raar is dat toch niet dat ik hier niet op zit te wachten? Ik vind het leuk om naar de bios te gaan maar 20 minuten reclame en trailers vooraf dragen 0,0 bij aan mijn kijkplezier. Het is een verspilling van mijn tijd.

Als ik naar een concert, sportwedstrijd, museum, muziekfestival of theatervoorstelling ga, gebeurt dit ook niet. Zelfs bij de publieke omroep wagen ze het niet om het "gratis" 20:00 journaal pas om 20:18 te laten beginnen zodat ze eerst nog wat trailers en reclamefilmpjes kunnen vertonen. Waarom een bioscoop dan denkt dit wel te kunnen doen is mij een volstrekt raadsel.

Het zal op lange termijn niet in het voordeel van bioscopen werken vermoed ik. Een film op Netflix kan ik zien zonder irritante reclame, en het is nog goedkoper ook. Misschien iets minder nieuw, maar dat neem ik dan maar voor lief

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
Tsjipmanz schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:12:
[...]

Je bedoelt zoals mensen die adblockers gebruiken, de commerciële bijlage van hun krant niet lezen of mensen die wegzappen tijdens de reclame? Zo raar is dat toch niet dat ik hier niet op zit te wachten? Ik vind het leuk om naar de bios te gaan maar 20 minuten reclame en trailers vooraf dragen 0,0 bij aan mijn kijkplezier. Het is een verspilling van mijn tijd.

Als ik naar een concert, sportwedstrijd, museum, muziekfestival of theatervoorstelling ga, gebeurt dit ook niet. Zelfs bij de publieke omroep wagen ze het niet om het "gratis" 20:00 journaal pas om 20:18 te laten beginnen zodat ze eerst nog wat trailers en reclamefilmpjes kunnen vertonen. Waarom een bioscoop dan denkt dit wel te kunnen doen is mij een volstrekt raadsel.

Het zal op lange termijn niet in het voordeel van bioscopen werken vermoed ik. Een film op Netflix kan ik zien zonder irritante reclame, en het is nog goedkoper ook. Misschien iets minder nieuw, maar dat neem ik dan maar voor lief
Yep, precies zoals dat bij alle vormen van adverteren gebeurd. Reclame bureau's weten heel goed hoe effectief welke vormen van reclame zijn. Wanneer je aan de schakels gaat zitten, bv door het makkekijker voor mensen te maken om reclame in de bios te ontwijken, zal dit de waarde van van die advertentie verminderen, en daarmee ontvangt de bioscoop minder.

Het klopt dat bij andere vormen van entertainment minder of geen reclame te zien is, dat zegt enkel iets over het verdienmodel.

Ik denk dat het management bij bioscopen hier goed over nagedacht heeft, en voor winstmaximalisatie zijn gegaan. In Nederland is de omzet uit bioscoopbezoek voor het 10e jaar op rij toegenomen.

Eerlijk gezegd denk ik dat je jouw persoonlijke voorkeur graag terug wilt zien in je biosbezoek, daar is niks mis mee, maar is de realiteit anders.

[ Voor 0% gewijzigd door smurfinmark op 11-06-2018 14:40 . Reden: omzet ipv bezoekersaantallen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

smurfinmark schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:35:
[...]

Yep, precies zoals dat bij alle vormen van adverteren gebeurd. Reclame bureau's weten heel goed hoe effectief welke vormen van reclame zijn. Wanneer je aan de schakels gaat zitten, bv door het makkekijker voor mensen te maken om reclame in de bios te ontwijken, zal dit de waarde van van die advertentie verminderen, en daarmee ontvangt de bioscoop minder.

Het klopt dat bij andere vormen van entertainment minder of geen reclame te zien is, dat zegt enkel iets over het verdienmodel.

Ik denk dat het management bij bioscopen hier goed over nagedacht heeft, en voor winstmaximalisatie zijn gegaan. In Nederland is de omzet uit bioscoopbezoek voor het 10e jaar op rij toegenomen.

Eerlijk gezegd denk ik dat je jouw persoonlijke voorkeur graag terug wilt zien in je biosbezoek, daar is niks mis mee, maar is de realiteit anders.
Heb je helemaal gelijk in hoor. Uiteraard zijn ze voor winstmaximalisatie gegaan. Ik heb ook totaal niet de verwachting dat ze hun beleid aan gaan passen aan mij. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik me hier niet aan mag ergeren.

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
Tsjipmanz schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:23:
[...]

Heb je helemaal gelijk in hoor. Uiteraard zijn ze voor winstmaximalisatie gegaan. Ik heb ook totaal niet de verwachting dat ze hun beleid aan gaan passen aan mij. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik me hier niet aan mag ergeren.
Sterker nog, wanneer genoeg consumenten zich hieraan gaan ergeren, en wegblijven uit de bios, krijg je vanzelf marktwerking. De bioscopen zullen zich dan aanpassen.

Mooi dat kapitalisme :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
smurfinmark schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:33:
[...]

Sterker nog, wanneer genoeg consumenten zich hieraan gaan ergeren, en wegblijven uit de bios, krijg je vanzelf marktwerking.
Leuke utopie, maar in de werkelijkheid zien we dat niet gebeuren :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
XWB schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:53:
[...]

Leuke utopie, maar in de werkelijkheid zien we dat niet gebeuren :p
In algemeenheid, of bij bioscopen?
Voordat we in een heel andere discussie terecht komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Bioscopen. De bezoekersaantallen blijven maar groeien, mensen blijven dus niet weg omdat er teveel reclame getoond wordt.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

tom.cx schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:33:
[...]

Ik vraag mij af of er regels zijn met audio in de bioscoop? Ik merk dat het volume met films namelijk erg wisselend is bij bioscopen. Alleen bij Dolby Cinema en Atmos ben ik zeer te spreken over het geluid. Hier vindt ik het niet te hard. Gewoon precies goed.

Maar bij bepaalde films wordt je inderdaad bij Pathe/Cinemec echt de zaal uit geblazen. Dit weekend naar de film '2001: A SPACE ODYSSEY' geweest en op bepaalde momenten heb ik echt mijn vingers in mijn oren gedaan. Je wordt echt weggeblazen.
Er zijn geen regels voor, omdat elke bioscoop weer net anders is ingericht. Het geluidsniveau wordt bij installatie en onderhoud gecalibreerd (met name DA- en DC-zalen moeten voldoen aan bepaalde eisen die door Dolby gesteld zijn), en verder is het aan de bioscoop om in te schatten hoe hard een film moet worden ingesteld. We hebben bijvoorbeeld ook voorstellingen voor hele kleine kinderen: het licht blijft gedimd aan en we zetten het volume een stukje zachter.

Reguliere voorstellingen van die film zetten we dan wel op een normaal volume. Het kost me ongeveer een kwartiertje om voor een film te bepalen wat het juiste geluidsniveau is: ik ga in het midden van de zaal zitten en zoek wat drukke en rustige stukken op, waarbij ik dan met de volumeknop ga zitten spelen. Als ik dan een goede stand heb gevonden, noteer ik die, waarna ik de cues voor die film zo instel dat het gekozen niveau in wordt gesteld bij de start van de hoofdfilm (omdat sommige trailers op een lager niveau moeten, vanwege dezelfde redenen).

Zodra de distributeurs eisen gaan stellen aan het geluidsniveau, dan ga ik even snel aandelen kopen van fabrikanten van dB-meters. :P

Wat je wel soms krijgt is de eis vanuit Jean Mineur om een premium spot op hetzelfde niveau als de film te zetten. Deze moet dan ook vlak vóór de hoofdfilm worden geplaatst, en gelukkig mixen ze die dan ook wat minder hard af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
XWB schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:01:
Bioscopen. De bezoekersaantallen blijven maar groeien, mensen blijven dus niet weg omdat er teveel reclame getoond wordt.
Ahzo. Ik denk dat in dit geval kapitalisme prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:07
Zo vaak ga ik niet naar de bios, maar Ik vind de bioscoopreclame, en zeker de trailers, wel bij de beleving horen. €4,- voor een zakje M&ms vind ik wel wat veel, en een flesje water neem ik zelf wel mee. Pauzes in de film vind ik wel jammer, had laatst zelfs een pauze in een film van 80 minuten, dat was wel heel nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-06 12:56
Exact dit. Gewoon slim plannen en je hebt alleen maar voordeel. Doe ik overigens niet snel als ik weet dat het erg druk gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoffaboyS
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-04-2023
Ja het is altijd belachelijk met de reclames voordat de film begint. Maar als je ze wilt terug pakken dan moet je je eigen eten meesmokkelen en dan lekker gaan vreten dat doe ik altijd :p lekker junk food! Mensen vragen hoe kreeg je dat binnen lol :p

https://www.twitch.tv/roffaboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
RoffaboyS schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:23:
Ja het is altijd belachelijk met de reclames voordat de film begint. Maar als je ze wilt terug pakken dan moet je je eigen eten meesmokkelen en dan lekker gaan vreten dat doe ik altijd :p lekker junk food! Mensen vragen hoe kreeg je dat binnen lol :p
Bedoel je dan McD ofzo?

Indien ja, lekker voor de andere gasten :P

Maar goed, de termen als " belachelijk" en "terug pakken" ziin al een beetje over de top wat mij betreft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:48
RoffaboyS schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:23:
Ot: Jeetje wat een puberale reactie zeg. Misschien moet je eens denken aan de mensen om je heen inplaats van je eigen duidelijk egocentrische ik.

Betreft de reclame voor een film, ik kan me wel voorstellen dat je je er aan irriteert. Het is inderdaad echter wel zo dat juist een bioscoop het moet hebben van de reclame en de baromzet. Zonder dit is er helaas ook geen bioscoop want van een kaartje kunnen ze inderdaad niet leven.

Bioscopen land in Nederland is echt een vreemde markt, nieuwe bioscopen springen als paddenstoelen uit de grond, de techniek is vooral in de nieuwe bioscopen top notch en geeft i.c.m. een mooi pand een echt avondje uit gevoel. In dat opzicht is er echt weinig goedkopers dan een avondje bios. Je bent toch 2 uur gemiddeld onder de pannen.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
Dark Master schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:49:
[...]

Bioscopen land in Nederland is echt een vreemde markt, nieuwe bioscopen springen als paddenstoelen uit de grond, de techniek is vooral in de nieuwe bioscopen top notch en geeft i.c.m. een mooi pand een echt avondje uit gevoel. In dat opzicht is er echt weinig goedkopers dan een avondje bios. Je bent toch 2 uur gemiddeld onder de pannen.
Dat zie je ook steeds meer. Bioscopen met een restaurant of andere bezigheden zodat je na de film nog andere activiteiten bij ze kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zelf hou ik er enorm van om naar de bioscoop te gaan, maar als ik er extra voor zou kunnen betalen dan zou ik dat graag doen om geen reclame en trailers te hoeven zien. Trailers geven (helaas) vaak veel te veel weg van de uiteindelijke film dat ik die niet meer wil kijken. Het betekent voor mij dat wanneer ik alleen ben vaak met een koptelefoon en wat muziek op wat zit te lezen op m'n telefoon tot de echte film begint en met een groep meestal wat op het scherm gebeurt negeer tot de film. Ik snap het verdienmodel, maar het is verre van ideaal.
Pagina: 1 2 Laatste