Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke racefiets zou jij kopen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• indeblauwezon
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 04-01 09:09
Ik wil een racefiets gaan kopen om vooral in Nederland wat te fietsen en op termijn misschien in Limburg of een keer een col in Europa.

Kan iemand mij een fiets aanraden?

Optie 1:
https://www.decathlon.nl/...t-grijs-geel/_/R-p-170333
Recensie:
https://www.bikeradar.com...ltra-900-af-review-51987/

Optie 2:
https://www.bikester.nl/g...ALC341Ha:20180604072439:s
Recensie:
https://www.bikeradar.com...contend-sl1-review-51983/

Optie 3:
https://www.canyon.com/nl...2018/endurace-al-6-0.html
https://www.bikeradar.com...urace-al-60-review-51227/
Resencie:
https://www.bikeradar.com...urace-al-60-review-51227/

Optie 1 vind ik t mooist, maar is misschien niet het best.
Iemand een mening of ervaring van anderen die je kent met bovenstaande merken?

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

Formerly known as naitsoezn

Tikje van SPRT richting VV

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DylanE
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-03 12:14
Een fiets moet je testen. Je kan zoveel reviews lezen als je wilt, uiteindelijk moet jij die fiets fijn vinden fietsen.

i7 8700k | Inno3D GTX 1080 Ti X3 | MSI Z370 Gaming Pro Carbon | 16GB | 960 EVO 250GB | RM650x | Prusa i3 MK3 & Prusa BEAR V2 MK3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:53
Die Canyon zou ik met grote afstand willen adviseren. Paar jongens die ik ken (MTB fanaten) gebruiken die voor erbij en de service is daar goed. Als er iets mis is zijn ze meestal binnen 48 uur bij je thuis en als ze het niet ter plekke kunnen fixen gaat ie mee. Dat is puur het service deel :).

Die Decathlon dingen ken ik niet zo goed maar die staan nu niet zo hoog aangeschreven in het fietswereldje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• indeblauwezon
quote:
Wat bedoel je daar precies mee?
Sorry voor mijn onwetendheid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

Formerly known as naitsoezn

quote:
indeblauwezon schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:25:
[...]

Wat bedoel je daar precies mee?
Sorry voor mijn onwetendheid.
Dat ik je topic heb verplaatst naar het juiste subforum ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0Henk 'm!

• indeblauwezon
Oh, dank daarvoor :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22-03 11:47

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dit kan niemand voor je beslissen, mijn advies is ga eens langs bij een goede fietsenzaak waar ze racefietsen verkopen.

Hij moet aangemeten worden, ondanks dat je naar een standaard fiets kijkt zijn er veel smaken en de ene zit beter dan de ander terwijl ze op papier hetzelfde zijn.

D3 Profile D3 XP Ladder

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:52
@indeblauwezon
Wat is je budget en waarvoor wil je hem gebruiken? Ik heb mijn wens/budget naar mijn fietsenwinkel gebracht en zij hebben met dat budget een eigen fiets opgebouwd wat naar hun mening niet onder doet qua wensen wat ik had. Stel je hogere eisen aan frame of aan de opbouw?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 15:34
Mijn ervaring is dat je je niet blind moet staren op afmontering, maar houdt wel zaken in het achterhoofd.
tiagra is wat minder dan de 105 en ook niet compatibel met de ultegra en dura ace (correct me if i'm wrong)

Wat voor mij persoonlijk belangrijk is is de een goede geometrie van je kader en goed afstel mogelijkheden van je onderdelen.

Als voornamelijk mountainbiker ben ik meer geneigd om goeie remmen te kopen, dan luxere derailleur en shifters.

Voor het bedrag wat je noemt zou je ook eens kunnen kijken naar een wat luxere tweedehands fiets (maar niet iedereen durft dit aan).

Without magic smoke, it ain't broken!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• michelwuyts
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 11:17
quote:
Mad-Matt schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:37:
Dit kan niemand voor je beslissen, mijn advies is ga eens langs bij een goede fietsenzaak waar ze racefietsen verkopen.

Hij moet aangemeten worden, ondanks dat je naar een standaard fiets kijkt zijn er veel smaken en de ene zit beter dan de ander terwijl ze op papier hetzelfde zijn.
Dit. Let vooral op de Geometrie van de fiets en laat je goed op de fiets zetten. Test hem keer en laat je houding aanpassen indien het klopt. Zoek dus bij voorkeur een fietsenwinkel dicht in de buurt met goede service.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• indeblauwezon
Dankje Mad-Matt en Michel.

Qua onderdelen lijkt de Ultra 900 het beste. Shimano 105 afgemonteerd. Ook de remmen.

De Giant heeft mindere remmen en de Canyon mindere Shimano onderdelen.

Decathlon heeft een fysieke winkel en heeft goede service.
Tweedehands is geen optie omdat ik de fiets via Fietsplan aanschaf.

Zal me verdiepen in Geometrie:
https://www.bikeexchange....egrijpen-termen-uitgelegd

Ik kom van een Batavus uit 1978. Daar heb ik na een uur al wat last van onderrug en nek dus alles is al een verbetering. :)

Thanks guys!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 12-02 11:16
De Giant en de Canyon zijn wat meer met een 'Endurance' geometrie (Stuur wat hoger en dichterbij), de B'twin is wat meer racy afgesteld. Probeer iig een proefrit te doen voor je een keuze voor 1 van beide maakt.

Canyon staat bekend om zijn geweldige prijs/kwaliteit, Giant is breed verkrijgbaar en B'twin is over het algemeen de goedkoopste goede keuze.

De B'twin heeft de beste afmontage, de Endurace het meest comfortabele frame en de Giant zit er met alles een beetje tussenin. Wel heeft de Giant een press-fit bottom bracket en daar kan je minder makkelijk zelf aan werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• michelwuyts
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 11:17
quote:
indeblauwezon schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:10:
Dankje Mad-Matt en Michel.

Qua onderdelen lijkt de Ultra 900 het beste. Shimano 105 afgemonteerd. Ook de remmen.

De Giant heeft mindere remmen en de Canyon mindere Shimano onderdelen.

Decathlon heeft een fysieke winkel en heeft goede service.
Tweedehands is geen optie omdat ik de fiets via Fietsplan aanschaf.

Zal me verdiepen in Geometrie:
https://www.bikeexchange....egrijpen-termen-uitgelegd

Ik kom van een Batavus uit 1978. Daar heb ik na een uur al wat last van onderrug en nek dus alles is al een verbetering. :)

Thanks guys!
decathlon zou ik dan eerlijk gezegd niet doen. Ze moeten echt de tijd voor je kunnen nemen. Dat passen ben je toch wel een uur mee bezig. Ze kunne je ook rechtop zetten op de fiets. Ik heb zelf scoleose en kan niet te diep zitten. Vandaar dat ze mijn stuurpen hebben omgedraaid. Bij een normale rug heb je niet zo rechtop te zitten, maar je hebt ook fietsen met een minder sportieve geometrie (comfort racers). Je zult wat minder aerodynamisch zitten, maar wat boeit dat als recreant..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:52
Mijn fietsenwinkel heeft u ook tweedehands fietsen waar net de kop van af is. Deze konden bij ons ook worden aangekocht voor het fietsplan (bon is aanwezig). Vraag even wat er mogelijk is. Hierbij werd ook gewoon garantie op gegeven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• s0ulmaster
bij de canyon zou ik trouwens ook een kijken naar de 7.0. Daar zit wel een 11 speeds 105 op en kost maar ietsjes meer. ben je direct wat toekomstbestendiger mocht je een keer willen upgraden.

Qua remmen zie ik dat ze allemaal rim breaks hebben en dat is ook niet zo gek in deze prijsklasse.
Tegenwoordig zijn ook schijfremmen al wet beter betaalbaar/verkrijgbaar.

Op de MTB zou ik niet anders willen, maar op de racefiets zijn remmen wellicht wat minder essentieel, maar ga eens wat testen en kijk voor jezelf wat je belangrijk vind.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 19:43
quote:
Typhone schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:10:
Die Decathlon dingen ken ik niet zo goed maar die staan nu niet zo hoog aangeschreven in het fietswereldje.
Decathlon racefietsen zijn meer dan prima en bieden veel waar voor geld: in het fietswereldje zijn het vooral vooroordelen over B'Twin, maar de meeste hebben nog nooit zo'n fiets gehad.

Zelf heb ik ook een racefiets van Decathlon, maar dan eentje die rond de € 500 was. En dat is gewoon een hele degelijke racefiets, welke ik zo afentoe gebruik.

Denk vooral dat het neerkomt op goed onderhoud: mensen die vaak een Decathlon fiets kopen, doen geen of weinig onderhoud. Als je weinig KM's fiets is dat okay: maar als je serieus wilt gaan fietsen, dan zou je hem net als bij een auto een jaarlijkse beurt moeten geven.

Mocht je voor Decathlon gaan: doe jezelf een plezier, bestel hem niet online want dan kom je hem zelf af te monteren.... voordat je weet monteert je hem niet goed af.

XiaomiGlobal wijzigde deze reactie 04-06-2018 13:01 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
quote:
XiaomiGlobal schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:59:
[...]

Decathlon racefietsen zijn meer dan prima en bieden veel waar voor geld: in het fietswereldje zijn het vooral vooroordelen over B'Twin, maar de meeste hebben nog nooit zo'n fiets gehad.

Zelf heb ik ook een racefiets van Decathlon, maar dan eentje die rond de € 500 was. En dat is gewoon een hele degelijke racefiets, welke ik zo afentoe gebruik.

Denk vooral dat het neerkomt op goed onderhoud: mensen die vaak een Decathlon fiets kopen, doen geen of weinig onderhoud. Als je weinig KM's fiets is dat okay: maar als je serieus wilt gaan fietsen, dan zou je hem net als bij een auto een jaarlijkse beurt moeten geven.

Mocht je voor Decathlon gaan: doe jezelf een plezier, bestel hem niet online want dan kom je hem zelf af te monteren.... voordat je weet monteert je hem niet goed af.
Ik weet niet goed hoe die betreffende fiets is maar ik heb wel eens vergelijkingen gezien van de fietsen van Decathlon (die ook in Duitsland ergens werden aangeboden) en zowel de MTB als de racefiets waren 3x niks. De MTB overleefde maar twee ritten in Amerongen en was toen zo'n beetje afgeschreven (frame).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• indeblauwezon
quote:
[...]

Onderhouden ben ik sowieso van plan. 1 keer per jaar inderdaad. En heb er een fiets standaard bij gesteld die tot 180cm hoog kan dus kan ook zelf een beetje sleutelen en schoon houden.

Ik bestel hem online en laat m bij de winkel leveren zodat ze m daar af monteren :)

Dank voor de tip!

Ik heb zelf nog geen negatieve testen van Decathlon racefietsen gezien online.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 19:43
quote:
Typhone schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:12:
[...]

Ik weet niet goed hoe die betreffende fiets is maar ik heb wel eens vergelijkingen gezien van de fietsen van Decathlon (die ook in Duitsland ergens werden aangeboden) en zowel de MTB als de racefiets waren 3x niks. De MTB overleefde maar twee ritten in Amerongen en was toen zo'n beetje afgeschreven (frame).
Het blijft allemaal persoonlijk: ik heb vroeger op fietsen van € 100 gereden van Decathlon, die waren gewoon prima. Alleen na 2 jaar liet je ze gewoon ergens langs de weg achter, omdat je net zo goed een nieuwe kon kopen i.p.v. laten maken.

Maar de racefiets die ik van Decathlon heb bevalt mij een stuk beter dan de MTB's die ik van Decathlon gehad heb. Maar wellicht heeft dat er ook mee te maken, dat ik MTB's lomp en zwaar vind.

Hoe dan ook: uiteindelijk is het alle waar naar zijn geld. Decathlon heeft ook een racefiets die € 3800 kost, terwijl de goedkoopste € 259,99 is. En ook die fiets is gewoon waar voor geld.... alleen ik zou minimaal voor de Triban 500 gaan.

Volgens mij heb ik dat laatste model zelf en ik ben er wel een paar keer mee in het Heuvelland geweest: was goed te doen. Al moet ik wel zeggen: Decathlon geeft wel duidelijk aan waar de fiets voor ontworpen is.

Bij de 500 geven ze aan: beginnende wielertoeristen, voor ritten van 1 tot 2 uur van 20 tot 50 km. En dat is precies waar ik de fiets voor gebruikt heb. Denk als je heel fanatiek bent, dat je dan wellicht een klasse hogere wilt kopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• s0ulmaster
quote:
indeblauwezon schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:49:
[...]

Onderhouden ben ik sowieso van plan. 1 keer per jaar inderdaad. En heb er een fiets standaard bij gesteld die tot 180cm hoog kan dus kan ook zelf een beetje sleutelen en schoon houden.

Ik bestel hem online en laat m bij de winkel leveren zodat ze m daar af monteren :)

Dank voor de tip!

Ik heb zelf nog geen negatieve testen van Decathlon racefietsen gezien online.
Ik zie inderdaad niet veel negatieve ervaringen, maar persoonlijk zou ik niet kiezen voor een merk dat fietsen niet als core business heeft. Dan zou ik persoonlijk voor de canyon 7.0 gaan die ook een goede prijs kwaliteit verhouding heeft, maar fietsen als core business heeft.

Maar ga eens langs een fietsen zaak en probeer eens wat uit. Misschien vind je een dura ace groepset wel helemaal het einde of wil je toch hydraulische remmen (allemaal een stuk duurder hoor :D ).

Zo kwam ik er gisteren achter door er een keer mee te fietsen dan een dropper post (verstelbaar zadel zoals bij een bureastoel) voor mijn MTB een geniale toevoeging is. Daarvoor dacht ik eerst dan het zonde van mijn 400 euro was :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
quote:
XiaomiGlobal schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:08:
[...]

Bij de 500 geven ze aan: beginnende wielertoeristen, voor ritten van 1 tot 2 uur van 20 tot 50 km. En dat is precies waar ik de fiets voor gebruikt heb. Denk als je heel fanatiek bent, dat je dan wellicht een klasse hogere wilt kopen.
No offense maar als ik zie wat de decathlon in de regel allemaal aanbiedt dan interesseert het mij niks wat Decathlon zelf adviseert. Ze gaan fiets tot paard en hardlopen tot ijshockey. No way dat die producten afdoende zijn zodra het serieuzer wordt qua gebruik. Maar dat zijn mijn 5 cents :).

Liever nog een instapper (aluminium frame) van een gerenommeerd merk dan een medium tot 'high' end van een onbekende aanbieder. Ik heb al vaak op huurfietsen gezeten van B-/C- merken en dat verschil merk je direct.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mavamal
Ik heb zelf een goedkope hybride en de goedkoopste mtb van B'Twin in bezit en ze voldoen prima (voor waar ik ze voor gebruik, ritten van 20 tot 120 km voornamelijk vlak asfalt). Het scheelt wel iets als je je eigen onderhoud kan doen, maar bij de racefietsen vanaf de Triban 500 is het minder een issue dan bij de echt goedkope fietsen.

Schijfremmen zijn een leuke extra, maar zeker voor hydraulisch moet je flink in de buidel tasten. Als je op een budget bent, vind ik ze persoonlijk die kosten niet waard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• s0ulmaster
quote:
mavamal schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:30:
Ik heb zelf een goedkope hybride en de goedkoopste mtb van B'Twin in bezit en ze voldoen prima (voor waar ik ze voor gebruik, ritten van 20 tot 120 km voornamelijk vlak asfalt). Het scheelt wel iets als je je eigen onderhoud kan doen, maar bij de racefietsen vanaf de Triban 500 is het minder een issue dan bij de echt goedkope fietsen.

Schijfremmen zijn een leuke extra, maar zeker voor hydraulisch moet je flink in de buidel tasten. Als je op een budget bent, vind ik ze persoonlijk die kosten niet waard.
dit kan ik me prima voorstellen en gebruikte ik puur als voorbeeld om erachter te komen wat je zelf zoekt in een fiets. Met weinig ervaring kan het lastig zijn om dat zo 1,2,3 uit te zoeken, maar een goeie testrit kan daar wel redelijk bij helpen.

Zo heb ik laatst een testrit van 5 uur gedaan met een full suspention omdat ik dat ik wou kijken of ik dat waard vind voor mijn volgende fiets. Moet je wel een FM vinden die een fiets wil uitlenen voor zo lang (en onder de modder terug krijgen :X ) Een ritje van 5 minuten zegt alleen zo weinig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mavamal
quote:
Een ritje van 5 minuten zegt alleen zo weinig.
Dat is helemaal waar, een fiets die 5 minuten heerlijk rijd kan na een uur een echt martelwerktuig zijn. Ik wou dat ik zelf wat meer onderzoek gedaan had bij mijn eigen racefiets....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 16:35
Je zou ook nog advies kunnen vragen in "het grote wielrenervaring topic" (Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20)

Verder, zou ik uit het lijstje zelf de Canyon nemen, degelijke fietsen, maar dan wel met 105 ipv Tiagra.
Maar, misschien zou je nog wat uit kunnen wijden over hoe je de fiets wilt gaan gebruiken. Ben je van plan veel korte ritten te doen bijv zo hard mogelijk, of ben je meer het type voor een rustige toertocht?

timwijn wijzigde deze reactie 04-06-2018 14:47 (29%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• indeblauwezon
Tot nu toe meestal niet langer dan 2 uur en dan zo snel mogelijk. Maar wil dit met een nieuwe fiets uitbreiden tot rond de 4 uur.

Dank voor de tip!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 13:31
Volgens mij zijn de fietsen technisch redelijk vergelijkbaar. Wellicht Is het verstandig om juist de Giant (of een Cube/Trek, die hebben ook dergelijke fietsen) te kopen, maar dan bij een fietsenmaker in de buurt. Een goede zaak geeft je voor hetzelfde geld een bike fitting erbij, met gratis een andere maat stuurpen en wellicht zelfs een beter passend zadel als dat nodig mocht zijn. Zeker bij je eerste racefiets is dergelijk advies waardevol.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18:09
Ik heb ook pas een racefiets gekocht en heb het uiteindelijk iets anders aangepakt. Ik ben langs de diverse winkels in de buurt geweest en heb verteld wat ik zocht. Ik was er al snel achter de het een alu frame werd, met 105 groep. Schijfremmen vond ik niet nodig. Elk merk heeft dan wel een fiets die daarna voldoet en de adviesprijzen liggen dicht bij elkaar. Het begint bij € 999,- (zonder pedalen, bidonhouder, afstellen etc, je decathlon fiets zeg maar) tot € 1299 (incl pedalen etc, en een goede meting, maar dan geen echte bikefit).

Voor dat verschil heb ik besloten te gaan voor de winkel die ik het fijnst vond en heb dat merk (Specialized) gekocht. De beste deal kon ik krijgen voor Giant, die werd € 1250 inclusief pedalen etc, maar ook schoenen, helm en handschoentjes, maar de echte specialist gaf me een beter gevoel. Uiteindelijk was dat in de deal zo’n € 100,- duurder. Let wel, wij kochten er 2.

Ik ben nu al blij met die keus voor de winkel. Mijn fiets had een iets langere levertijd en ik kreeg een mooie leenfiets mee. Mijn vriendin had wat last van haar knieën, en ze hebben uitgebreid geholpen met het bijstellen van de plaatjes. Ze hebben er gewoon kijk op, weten veel van wielrennen (en hebben lekkere koffie), dat heb je bij decathlon natuurlijk niet. Onderhandelen kan daar natuurlijk ook minder. Netto denk ik dat je met alles dat je nodig hebt, misschien € 100,- goedkoper uit bent bij decathlon (of online).

Tot slot; een echte bikefit zou ik als echte beginner niet doen, maar het is wel fijn als je binnenbeenlengte, romplengte, armlengte, schouderbreedte en zitbotten worden opgemeten en de fiets daarmee wordt afgesteld, en als er dan een andere pen of zadel nodig is, wordt dat bij speciaalzaken ook gewoon omgeruild.

Tl;dr zoek een fijne winkel en koop em daar. Als het niet om je laatste € 100,- gaat, bespaar die dan niet door online of bij decathlon te kopen. Giant, Specialized, Canyon, Trek, Cube zijn allemaal prima merken. De 105 groep is wel wat beter dan de Tiagra.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nathuran
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 10:50

Nathuran

Koffie!

quote:
[...]

Vorig jaar heb ik ook zo'n B'Twin fiets gekocht van ~450euro, ik fiets er wekelijks een ritje mee van 50-80km en dat gaat tot nu toe probleemloos. Eerder dit jaar bij de plaatselijke wielrenclub langs geweest op een introdagje waar ze de fiets nog een keer goed hebben afgesteld voor me, de man die me hielp was nog redelijk onder de indruk van de fiets (prijs/kwaliteit)

Voor mijn gevoel heb ik waar voor mijn geld gehad maar ik heb eerlijk gezegd geen vergelijk met andere/duurdere fietsen om dat te kunnen onderbouwen.

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• Riccardonero
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 07-01 23:59
Stel: je hebt, pak hem beet, €5000,- te besteden aan een nieuwe racefiets en je wilt er een waarmee je enkel in het hooggebergte gaat fietsen en dus eentje die zo licht mogelijk is(rond 7,0kg of iets erboven. Wel zo fijn).
Welke fiets zou je kopen?

• Malt007
De decathlon xr922 pro, met claris hydraulische achtervering en verwarmde pedalen, wel zo lekker.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True