• vogels
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-09 20:27
even vraag van een minder ervaren tech geek (lees geen ervaring). als ik deze bestel Link bij aliexpress dan kan ik deze toch zonder problemen in NL gebruiken of zie ik dat verkeerd?

(Global ROM, OTA supported).

wat is het voordeel van unlocken of EU ROM wat ik in zowel dit topic als in het ervaringen discussie topic lees?

• sven666pwnd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-09-2024
vogels schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:48:
even vraag van een minder ervaren tech geek (lees geen ervaring). als ik deze bestel Link bij aliexpress dan kan ik deze toch zonder problemen in NL gebruiken of zie ik dat verkeerd?

(Global ROM, OTA supported).

wat is het voordeel van unlocken of EU ROM wat ik in zowel dit topic als in het ervaringen discussie topic lees?
Deze telefoon zal geunlocked geleverd worden. Let wel op met het bestellen via de link die je zelf geeft, douanekosten zullen er nog bij komen.

Kijk eens naar banggood, telefoon incl pdm shipment (geen douanekosten) voor 365 euro (128gb) met het gebruik deze coupon :8BGMI128GB21

https://www.banggood.com/...201409DB&cur_warehouse=HK

[ Voor 14% gewijzigd door sven666pwnd op 10-09-2018 22:20 ]

• vogels
sven666pwnd schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:13:
[...]

Deze telefoon zal geunlocked geleverd worden. Let wel op met het bestellen via de link die je zelf geeft, douanekosten zullen er nog bij komen.

Kijk eens naar banggood, telefoon incl pdm shipment (geen douanekosten) voor 365 euro (128gb) met het gebruik deze coupon :8BGMI128GB21

https://www.banggood.com/...201409DB&cur_warehouse=HK
Dat is ook een unlocked versie zo te zien, dat geeft problemen met b.v. netflix.

• sven666pwnd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-09-2024
vogels schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:31:
[...]

Dat is ook een unlocked versie zo te zien, dat geeft problemen met b.v. netflix.
Die is inderdaad ook unlocked. Netflix, Rabo en ABN internetbankieren draaien echter gewoon prima. Download alleen even de apk via netflix zelf ipv de google playstore.

• vogels
Moet eens navragen of dat op het werk nog pro lemen geeft met encryptie etc.

• Wonkbonko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-11 09:05

• denbosch75
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-12-2023
Uiteindelijk wil ik toch een 'MI 8 SE' gaan aanschaffen. Na veel teruglezen lijkt me een bestelling bij 'The Solution Shop' een goede optie. Geen risico op douanekosten en relatieve snelle levering.
Aantal vragen aan het forum:
  1. Inderdaad goede keus? Ervaringen met 'The Solution Shop'?
  2. Een eerder code voor 10% korting werkt niet meer. Is er een actuele code?
  3. Deze MI 8 SE wordt geleverd met een Global ROM. Op dit forum lees ik wisselende verhalen over deze ROM. Wat mis ik met de Global Rom t.o.v. de EU ROM?

• Jacques112
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-10 20:27
denbosch75 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:34:
Uiteindelijk wil ik toch een 'MI 8 SE' gaan aanschaffen. Na veel teruglezen lijkt me een bestelling bij 'The Solution Shop' een goede optie. Geen risico op douanekosten en relatieve snelle levering.
  3. Deze MI 8 SE wordt geleverd met een Global ROM. Op dit forum lees ik wisselende verhalen over deze ROM. Wat mis ik met de Global Rom t.o.v. de EU ROM?
Our ROMs features (Whats not in Global):
Based on China Stable / Weekly builds (except HMNote3SE)
Enabled search gesture (swipe up) on the desktop
Enabled MiDrive in File Explorer
Added landscape mode for SMS app
Sunrise/Sunset in the weather app
Google apps support integrated
Importing theme from zhuti.xiaomi.com via ThemeManager
No useless Chinese bloatware apps
More free RAM due to less background processes
Unified flat style app icons for both system and 3rd party apps (eg. Play Store icon flat too, unlike official global MIUI)
Advanced menu with color icons (not just text like in official MIUI releases)
No any Chinese character under the full system
Mi Video, Mi Music, Mi Browser: No any useless Chinese content
No possibility to re-lock bootloader accidentally with flash any xiaomi.eu release
Added real 27 languages translation made by Official MIUI Fansites and MIUI Fans
Added EU T9 dialer support
Added charging sound switch
Added Spell Checker switch
Added Screen-OFF animation
Optimized GPS settings for EU
Optimized Battery consumption
Optimized RAM consumption
Added OIS auto-calibration for MI5
Added 4k Video support for MI4C, MI4S, HMNote3Pro, HMNote3SE, HMNote4X
Added 3D Touch to MI5S 3GB RAM version
Added GSMalphabet into SMS app
Added more icons grid layout 4x5, 4x6, 5x5, 5x6
Added Toggles 5x3 layout
SafetyNet passed (Google Pay)
Play Store Certified
Deodexed
Added automated tasks
Added game speed booster
Added erase module (magic elimination) to Gallery photo edit options
Fixed low volume sound via headphone
Fixed Google assistant voice response issue
And more, and more made by our 5 years MIUI mods experience.

• Jacques112
Eindelijk eens een status wijzging

2018-09-11 20:03
Holland, aankomst verwerkingscentrum, uit Guangzhou, China

• Ali_Baba
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-10 14:44
Jacques112 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:20:
Eindelijk eens een status wijzging

2018-09-11 20:03
Holland, aankomst verwerkingscentrum, uit Guangzhou, China
Gelukkig maar, heb je hem in ieder geval dichtbij. Hoop ik ook maar dat hij door de douane komt want ik zit nogsteeds te wachten op iets van een reactie van postnl... Schijtbedrijf.

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-11 18:30

psyy138

blackbulls.nl

1. 2 telefoons bij tss besteld en was dikke prima
2. nee, heb je überhaupt zelf al gezocht of gevraagd op de site?
ze hebben een uitstekende support
3. global rom is niet exact waar, ze installeren de xiaomi.eu rom voor je en niet de global rom van miui.
de xiaomi.eu rom is wel stabieler/beter voor europa in mijn mening maar je moet zelf wel twrp recovery installeren op de telefoon (ff googlen) om updates te installeren.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Jacques112
psyy138 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:27:
[...]

1. 2 telefoons bij tss besteld en was dikke prima
2. nee, heb je überhaupt zelf al gezocht of gevraagd op de site?
ze hebben een uitstekende support
3. global rom is niet exact waar, ze installeren de xiaomi.eu rom voor je en niet de global rom van miui.
de xiaomi.eu rom is wel stabieler/beter voor europa in mijn mening maar je moet zelf wel twrp recovery installeren op de telefoon (ff googlen) om updates te installeren.
Hallo,

zonder twrp is het niet mogelijk( in mijn kennis ) om een custom rom te installeren.
Hiervoor dien je een unlocked bootloader te hebben, deze bootloader is dan unlocked met een xiaomi account en daarmee zou ik voorzichtig zijn. Mocht je de telefoon willen wippen of bootloader willen locken.
Dan heb je zomaar kans dat je dit account nodig hebt.
Zelf zou ik altijd kiezen, officiele software en locked bootloader.
Maar heee... dat ben ik, anders heb je zomaar ook nog eens kans of een fake rom

Even voor de duidelijkheid: neem je de Global variant of china phone met custom rom

[ Voor 4% gewijzigd door Jacques112 op 12-09-2018 17:57 ]

• Jacques112
ok, heb even gechat met chat van solution. Het is inderdaad china variant met xiaomu,eu rom. U&nlocked bootloader en geen account gebonden

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Jacques112 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:52:
[...]

Hallo,

zonder twrp is het niet mogelijk( in mijn kennis ) om een custom rom te installeren.
Hiervoor dien je een unlocked bootloader te hebben, deze bootloader is dan unlocked met een xiaomi account en daarmee zou ik voorzichtig zijn. Mocht je de telefoon willen wippen of bootloader willen locken.
Dan heb je zomaar kans dat je dit account nodig hebt.
Zelf zou ik altijd kiezen, officiele software en locked bootloader.
Maar heee... dat ben ik, anders heb je zomaar ook nog eens kans of een fake rom

Even voor de duidelijkheid: neem je de Global variant of china phone met custom rom
Ze unlocken de bootloader voor je en installeren xiaomi.eu maar geen twrp en die heb je juist nodig om die rom te updaten.
Met xiaomi.eu is niks mis mee en daardoor kunnen hun meer bieden dan andere met de miui cn (Chinese). Die heeft gewoon geen play store en veel Chinese apps. De globale rom van miui is nog niet beschikbaar zover ik weet.

Oftewel dit is de beste optie, op dit moment, alleen moet je zelf nog ff iets doen.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Jacques112
psyy138 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:18:
[...]

Ze unlocken de bootloader voor je en installeren xiaomi.eu maar geen twrp en die heb je juist nodig om die rom te updaten.
Met xiaomi.eu is niks mis mee en daardoor kunnen hun meer bieden dan andere met de miui cn (Chinese). Die heeft gewoon geen play store en veel Chinese apps. De globale rom van miui is nog niet beschikbaar zover ik weet.

Oftewel dit is de beste optie, op dit moment, alleen moet je zelf nog ff iets doen.
Ze gaan de tekst aanpassen zeiden ze net. TWRP flashen is 2 minuten werk.
Wat ik me wel afvraag, hoe krijgen ze in vredensnaam de xiaomu.eu rom erop zonder twrp??
Er is geen andere optie als een zip file van hun als ik me niet vergis.

reactie op mijn vraag hoe ze dit doen zonder TWRP:

Hi There,
I am afraid to say that we are not able to disclose how we do this. It is entirely through software.
Many thanks,
Ben

• Jacques112
Ali_Baba schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:11:
[...]

Gelukkig maar, heb je hem in ieder geval dichtbij. Hoop ik ook maar dat hij door de douane komt want ik zit nogsteeds te wachten op iets van een reactie van postnl... Schijtbedrijf.
Heb je nog steeds niks gehoord?
'Kan je ze niet bellen, vragen hoe of wat?

Hoe lang is hij nou al status wachten op douane?

• Ali_Baba
Jacques112 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:14:
[...]

Heb je nog steeds niks gehoord?
'Kan je ze niet bellen, vragen hoe of wat?

Hoe lang is hij nou al status wachten op douane?
Ik heb ze net vanavond gebeld en mij werd gezegd dat ondanks dat je het formulier hebt ingevuld en verstuurd het soms toch niet aankomt bij de douane (ondanks dat je een bevestigings mail krijgt). Dus werd mij verteld dat het beste wat ik kan doen is een mail sturen naar een bepaald mail adres met alles nog een keer op een rijtje, dit heb ik gedaan en nu is het dus even afwachten. Mijn telefoon ligt al sinds zondag bij de douane, maandag al het formulier ingevuld en verstuurd en nogsteeds niks. Hopen dat het mailtje het hem doet en ik hem dan toch nog snel binnen heb..... Vind die 40 euro extra natuurlijk zonde maar ik vind het nog erger dat ik waarschijnlijk nog een week extra mag wachten omdat PostNL de boel weer niet voor elkaar heeft (wat ik in het verleden al zeer vaak ben tegen gekomen met verloren pakketten ect.)
Hopen maar dus.

Laat ons even weten als jij hem binnen krijgt!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Ali_Baba schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:43:
[...]

Ik heb ze net vanavond gebeld en mij werd gezegd dat ondanks dat je het formulier hebt ingevuld en verstuurd het soms toch niet aankomt bij de douane (ondanks dat je een bevestigings mail krijgt). Dus werd mij verteld dat het beste wat ik kan doen is een mail sturen naar een bepaald mail adres met alles nog een keer op een rijtje, dit heb ik gedaan en nu is het dus even afwachten. Mijn telefoon ligt al sinds zondag bij de douane, maandag al het formulier ingevuld en verstuurd en nogsteeds niks. Hopen dat het mailtje het hem doet en ik hem dan toch nog snel binnen heb..... Vind die 40 euro extra natuurlijk zonde maar ik vind het nog erger dat ik waarschijnlijk nog een week extra mag wachten omdat PostNL de boel weer niet voor elkaar heeft (wat ik in het verleden al zeer vaak ben tegen gekomen met verloren pakketten ect.)
Hopen maar dus.

Laat ons even weten als jij hem binnen krijgt!
Ik had laatst een Xiaomi gaming headset en mi box (apart, 2 bestellingen via ali) bij de douane liggen en het hele proces van douane -> mijn huis duurde bij de ene 7-8 dagen en de ander 10-12 o.i.d.
Heb voor 1 pakket ook 2 keer alles moeten opsturen omdat ze het niet hadden ontvangen op de juiste afdeling, gebeurde soms....

Ik denk dat snel niet echt snel is ;), tenminste dat is mijn ervaring. Succes

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Jacques112
Jacques112 schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:04:
[...]

ja dat zou ik zeker doen... daar is die tool toch voor
instant unlock.. nice
@ivo001

heb je alles nu overgeet met mi mover, en is het foutloos gegaan?

Verwijderd

Zit al tijden gewoon te wachten tot Belsimpel hem op voorraad heeft, maar de status blijft 'binnenkort verwacht'.
Ga hem denk ik ook maar bij TSS bestellen, bedankt voor de info. 4 GB lijkt me voldoende als je er geen games op speelt toch?

• lluuk
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-11 14:45
lluuk schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:50:
[...]

Weer een update; omdat ik zaterdag niet thuis was is de zending op mijn verzoek bij een PostNL punt afgeleverd. Ik kreeg vanmiddag een melding dat de zending is afgeleverd en kan worden opgehaald. Bij het betreffende PostNL punt werd mij net echter medegedeeld dat zij het pakket niet kunnen vinden en werd mij verzocht morgen terug te komen. Ik heb gebeld met PostNL en de medewerker gaf aan dat de zending vandaag om 11.37 uur is afgeleverd. Ik moet het morgen opnieuw proberen bij het PostNL punt. Is het pakket ook dan nog ‘zoek’ gaat PostNL een ‘onderzoek’ instellen. Gaat dus lekker dit.
Update: pakketje is gevonden! Lag toch gewoon bij het PostNL punt. Ik heb geen douanekosten hoeven betalen (PDM verzending) en de verzending heeft al met al dus ongeveer een week in beslag genomen.

Blijkens de verpakking van de Mi 8 is het inderdaad de Global Version. Eerste indrukken zijn verder ook heel goed. Prachtig toestel. Alles werkt zonder problemen; geen gps-problemen, een goed werkende Play Store, Nederlandse taal, OTA-updates. Eigenlijk zoals ik gewend ben met de iPhones die ik 1-2 jaarlijks heb aangeschaft sinds de iPhone 3. Ik ben achteraf dus heel blij dat ik de Global Version heb afgewacht en niet ben gegaan voor een Chinese variant met Global Rom die wellicht een paar tientjes goedkoper is.

Verwijderd

lluuk schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:15:
[...]

Update: pakketje is gevonden! Lag toch gewoon bij het PostNL punt. Ik heb geen douanekosten hoeven betalen (PDM verzending) en de verzending heeft al met al dus ongeveer een week in beslag genomen.

Blijkens de verpakking van de Mi 8 is het inderdaad de Global Version. Eerste indrukken zijn verder ook heel goed. Prachtig toestel. Alles werkt zonder problemen; geen gps-problemen, een goed werkende Play Store, Nederlandse taal, OTA-updates. Eigenlijk zoals ik gewend ben met de iPhones die ik 1-2 jaarlijks heb aangeschaft sinds de iPhone 3. Ik ben achteraf dus heel blij dat ik de Global Version heb afgewacht en niet ben gegaan voor een Chinese variant met Global Rom die wellicht een paar tientjes goedkoper is.
Waar besteld?

• Mhaona
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-11 23:50

Mhaona

hehe

Mijn toestel is ook binnen gekomen! het heeft totaal 15dagen geduurd vanuit joybuy en heb jammer genoeg wel een duane rekening van 86.58 moeten betalen. Dit is voor een mi8 en mi band 3.

Nu wordt het de bootloader unlocken en nieuwste miui installeren :D

Mi8
LZ74488****CN
-------------
28-08-18 21:01 - Posting , GuangDongShengGuangZhouShi 51053301
29-08-18 21:39 - Despatch from Sorting Center , GuangDongShengGuangZhouShi GUANGZHOU
05-09-18 08:03 - Track added
07-09-18 16:59 - Arrival at Sorting Center , KINGDOM OF THE NETHERLANDS NLNLAMSA
07-09-18 16:59 - 已到达寄达地
10-09-18 23:20 - 寄达地海关放行
12-09-18 09:20 - 寄达地海关放行
12-09-18 20:24 - Released from Customs , KINGDOM OF THE NETHERLANDS NLNLAMSA
13-09-18 11:20 - Released from Customs , KINGDOM OF THE NETHERLANDS NLNLAMSA
13-09-18 11:25 - Arrival at Delivery Office , KINGDOM OF THE NETHERLANDS NLNLAMSA
13-09-18 11:35 - Attempted delivery , KINGDOM OF THE NETHERLANDS NLNLAMSA

[ Voor 61% gewijzigd door Mhaona op 13-09-2018 16:52 ]

• lluuk

• Ali_Baba
Mhaona schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:50:
Mijn toestel is ook binnen gekomen! het heeft totaal 15dagen geduurd vanuit joybuy en heb jammer genoeg wel een duane rekening van 86.58 moeten betalen. Dit is voor een mi8 en mi band 3.

Mi8
LZ74488****CN
-------------
29-08-18 21:39 - Despatch from Sorting Center , GuangDongShengGuangZhouShi GUANGZHOU
07-09-18 16:59 - Arrival at Sorting Center , KINGDOM OF THE NETHERLANDS NLNLAMSA
13-09-18 11:25 - Arrival at Delivery Office , KINGDOM OF THE NETHERLANDS NLNLAMSA
Hoe lang heeft het douane proces voor jou geduurt? Ik zie namelijk geen vooruitgang en ik wacht 5dagen...

• Jacques112
Mhaona schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:50:

Mi8
LZ74488****CN
-------------
ojee... weer een douane case... joybuy is garantie voor tax zie ik

• Wonkbonko
lluuk schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:15:
[...]

Uh de global.version is toch een geflashde china versie met global rom, enkel alleen een verloop stekker zit er dan 'verplicht' bij? Fijn dat je er blij mee bent, die van mij heb ik ook. Nog geen behoefte om te flashen naar MIUI.EU aangezien ik eerst nog al mn data op mn oude telefoon moet zien te backuppen.

• Mhaona

Mhaona

hehe

Ali_Baba schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:59:
[...]
Hoe lang heeft het douane proces voor jou geduurt? Ik zie namelijk geen vooruitgang en ik wacht 5dagen...
5-6dagen te zien aan de tracking.
Jacques112 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:06:
[...]
ojee... weer een douane case... joybuy is garantie voor tax zie ik
is zo?dacht dat ze daar niks mee doen.

• lluuk
Wonkbonko schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 06:23:
[...]

Uh de global.version is toch een geflashde china versie met global rom, enkel alleen een verloop stekker zit er dan 'verplicht' bij? Fijn dat je er blij mee bent, die van mij heb ik ook. Nog geen behoefte om te flashen naar MIUI.EU aangezien ik eerst nog al mn data op mn oude telefoon moet zien te backuppen.
Als ik het allemaal goed heb begrepen is er een onderscheid tussen een 'Global rom' versie en 'Global version' (beide worden ook afzonderlijk aangeboden op de diverse website). De eerste betreft een (geflashde) Chinese versie met inderdaad een global rom. De tweede betreft de officiële internationale versie afkomstig van Xiaomi bestemd voor de Europese markt. Op het doosje van die van mij staat ook 'Global Version'. Alles is in het Engels (ook de boekjes) en er zit een originele Europese stekker bij (geen verloopstekker).

• Jacques112
[

[...]

is zo?dacht dat ze daar niks mee doen.
[/quote]

ik bedoel dat het er op lijkt dat hun verend methode blijkbaar iets triggert waardoor de pakketjes eruit worden gehaald. Zoals ook DHL verzending garant staat

• Wonkbonko
lluuk schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:31:
[...]

Als ik het allemaal goed heb begrepen is er een onderscheid tussen een 'Global rom' versie en 'Global version' (beide worden ook afzonderlijk aangeboden op de diverse website). De eerste betreft een (geflashde) Chinese versie met inderdaad een global rom. De tweede betreft de officiële internationale versie afkomstig van Xiaomi bestemd voor de Europese markt. Op het doosje van die van mij staat ook 'Global Version'. Alles is in het Engels (ook de boekjes) en er zit een originele Europese stekker bij (geen verloopstekker).
Belangrijkste, was het doosje gesealed? Al is je voorbeeld m.b.t. de engelse boekjes misschien ook wel het voorbeeld dat het een niet geflashde versie is.

• Ali_Baba
lluuk schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:31:
[...]

Anders moet je gewoon achterop het doosje kijken of alles in het Engels of in het Chinees staat.

• Ali_Baba
Nou hehe, de mijne is vrij gegeven.... Alleen kan ik hem pas maandag ophalen😣. Ook waarschijnlijk 40-80 euro verder dus al met al wel zonde.... Hopelijk zorgt het toestel er voor dat het het allemaal waard was.

• lluuk
Wonkbonko schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:07:
[...]

Belangrijkste, was het doosje gesealed? Al is je voorbeeld m.b.t. de engelse boekjes misschien ook wel het voorbeeld dat het een niet geflashde versie is.
Het doosje was inderdaad gesealed en de boekjes waren allemaal in het Engels.
Ali_Baba schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:38:
[...]

Anders moet je gewoon achterop het doosje kijken of alles in het Engels of in het Chinees staat.
De tekst achterop het doosje was inderdaad ook (geheel) in het Engels. Ook staat erop vermeld welke talen worden ondersteund (onder meer Nederlands).

• Jacques112
Ali_Baba schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:26:
Nou hehe, de mijne is vrij gegeven.... Alleen kan ik hem pas maandag ophalen😣. Ook waarschijnlijk 40-80 euro verder dus al met al wel zonde.... Hopelijk zorgt het toestel er voor dat het het allemaal waard was.
ok, goed nieuws je hebt hem ( bijna )
Balen dat het je toch 40-80 euro extra kost en een bulte gezeur.

Mijne is bijgewerkt op 11-9, ontvangen amsnlpost

Daarna helemaal nul wijzigingen :'( :'(

• Ali_Baba
Jacques112 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 18:13:
[...]

ok, goed nieuws je hebt hem ( bijna )
Balen dat het je toch 40-80 euro extra kost en een bulte gezeur.

Mijne is bijgewerkt op 11-9, ontvangen amsnlpost

Daarna helemaal nul wijzigingen :'( :'(
Pffff ze houden er dus wel van om het even spanned te maken voor ons...

• Jacques112
Ali_Baba schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:05:
Oh God, mijn laatste status is 10/09/2018 08:59 - Item on hold at customs, waiting for information from recipient, NETHERLANDS
Terwijl die van Ivoo deze status heeft 10/09/2018 12:17 - The item is at the local sorting centre, NETHERLANDS
Ze liepen de hele tijd tegelijk op alleen nu dit.... Ik ben wel bang voor import belasting.
hoe lang duurde het bij jou voordat je status : item hold at customs?

Die van mij heeft op 11-9 The item is at the local sorting centre, NETHERLANDS gekregen

ik heb daaronder een chinese tekst op13-9 : google translate zegt doune.
Dus ik zit nu te wachten tot ik iets hoor

[ Voor 8% gewijzigd door Jacques112 op 15-09-2018 10:44 ]

• malinwa001
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-10 08:19
Na een scamsite (miespana.es, nu miespana.com) toch maar weer besteld bij een chinees. Deze keer wel wat verder gekeken en wat reviews gelezen en bij tradingshenzhen.com gekocht. 437€ voor de 6GB/128GB versie gekozen. Niet de goedkoopste, maar doordat mijn huidige GSM het iets sneller begeven heeft dan voorzien genoodzaakt om hem snel geleverd te hebben. BE/NL shops waren te duur, daarom de EUWarehouse optie genomen. Zou toch op een week aan huis moeten zijn en dit zonder zorgen...
Voorlopig dus een week niet meer mobiel, halve dag ver en al serieus wat frustraties achter de rug...
Ik laat weten hoe snel die EU delivery is, met oa foto's bij levering van de verpakking en dergelijke.

• Ali_Baba
Jacques112 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:31:
[...]

hoe lang duurde het bij jou voordat je status : item hold at customs?

Die van mij heeft op 11-9 The item is at the local sorting centre, NETHERLANDS gekregen

ik heb daaronder een chinese tekst op13-9 : google translate zegt doune.
Dus ik zit nu te wachten tot ik iets hoor
Die chineese text komt me bekend voor.... ik ben bang dat die van jou ook bij de douane ligt.... bij mij duurde het 6 dagen.

• Jacques112
Ali_Baba schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:00:
[...]

Die chineese text komt me bekend voor.... ik ben bang dat die van jou ook bij de douane ligt.... bij mij duurde het 6 dagen.
net een chat gehad met postnl medewerker.
deze gaf aan dat het 8 werkdagen kan duren voordat de onderzoeksafdeling dit heeft verwerkt, dit komt door de hoeveelheid onderzoeksaanvragen zegt hij. Misschien personeel aanpassen aan het werk?
Maar ik heb dus informatie achter gelaten , en aan de hand hiervan wordt er contact met me opgenomen.
Wat ik wel schokkend vind: ik neem zelf contact met hun op na 4 a 5 dagen.... waarom hoor ik van hun kant helemaal niks?
Erg slechte beurt weer van postnl!!
dus 4 dagen gewacht + 8 werkdagen op verwerken..
Die hele postnl procedure duurt dus gewoon langer als joybuy bij elkaar( hoe slecht is dat )

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-11 15:43
Jacques112 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 01:27:
[...]

@ivo001

heb je alles nu overgeet met mi mover, en is het foutloos gegaan?
Niet alle apps konden mee, maar instellingen en foto's heb ik moeiteloos kunnen overzetten.

• Ali_Baba
Poeh, 77 euro import kosten. Zo te zien kan ik hem morgen ophalen dus hopen maar dat het allemaal goed is.... Geen in nog meer gezeur om eerlijk te zijn :'s.

• Wonkbonko
ivo001 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:09:
[...]

Niet alle apps konden mee, maar instellingen en foto's heb ik moeiteloos kunnen overzetten.
Gingen jouw whatsapp fotos mee?
Bij mij niet namelijk, ik moet zelf ook nog handmatig de historie van mijn whatsapp gesprekken via de PC overzetten. Back-up retrieven lukt niet.

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hier is de Mi8 128GB Global Version eindelijk binnen. 7 augustus besteld bij GearBest en afgelopen zaterdag afgeleverd. Ik vond het toch wel héél lang duren deze keer, uiteindelijk bijna 6 weken. Voor degenen die nog wachten: nog maar even geduld uitoefenen want het is een geweldig toestel :)

• Jacques112
Ali_Baba schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:30:
Poeh, 77 euro import kosten. Zo te zien kan ik hem morgen ophalen dus hopen maar dat het allemaal goed is.... Geen in nog meer gezeur om eerlijk te zijn :'s.
Wow, das best een stevig bedrag!

Ik heb even een twitter bericht de lucht ingeslingerd met #postnl.... binnen no time reactie.
Hij schijnt vandaag of morgen in de sortering ( en dan maar afwachten hoeveel, lag ook bij douane )

• Ali_Baba
Jacques112 schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:15:
[...]

Wow, das best een stevig bedrag!

Ik heb even een twitter bericht de lucht ingeslingerd met #postnl.... binnen no time reactie.
Hij schijnt vandaag of morgen in de sortering ( en dan maar afwachten hoeveel, lag ook bij douane )
Tja bij mij hebben ze natuurlijk de standaard prijs gepakt en niet wat ik er voor betaald heb..... dit scheelt ook nog weer een eurotje of 15, ipv 307 hebben ze 375 gepakt. Ik hoop dat jij er minder voor betaald maar aangezien wij hem ongeveer tegelijk hebben besteld ben ik bang dat het ook jou tegen gaat vallen :(. De MI 8 heeft veel goed te maken maar ik denk dat hij dat ook wel zal doen!

• Jacques112
Ali_Baba schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:20:
[...]

Tja bij mij hebben ze natuurlijk de standaard prijs gepakt en niet wat ik er voor betaald heb..... dit scheelt ook nog weer een eurotje of 15, ipv 307 hebben ze 375 gepakt. Ik hoop dat jij er minder voor betaald maar aangezien wij hem ongeveer tegelijk hebben besteld ben ik bang dat het ook jou tegen gaat vallen :(. De MI 8 heeft veel goed te maken maar ik denk dat hij dat ook wel zal doen!
Wt#%#$% ik moet zelfs nog meer betalen!!

82.06. ga ik aanvechten: ik kan aantonen dat deze zeker geen 400+ heeft gekost( is toch 21%)?

• Ali_Baba
Jacques112 schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:54:
[...]

Wt#%#$% ik moet zelfs nog meer betalen!!

82.06. ga ik aanvechten: ik kan aantonen dat deze zeker geen 400+ heeft gekost( is toch 21%)?
Zat er idd ook al aan te denken om er tegen in te gaan maar ik heb eigenlijk geen zin meer om er nog meer moeite in te steken..... Douane is altijd al klote geweest en het zal steeds erger worden.

• Jacques112
Ali_Baba schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:33:
[...]

Zat er idd ook al aan te denken om er tegen in te gaan maar ik heb eigenlijk geen zin meer om er nog meer moeite in te steken..... Douane is altijd al klote geweest en het zal steeds erger worden.
nee snap ik, maar waarom ik er tegenin wil gaan...... ze doen dus verschillende bedragen op exact hetzelfde product. Dus het is dus niet vastgesteld, maar "gewoon" maar besloten,
Ik heb niet eens een aankoopbon of ieder ander bewijs van aankoop hoeven laten zien.
Dus de douane heeft hem open gemaakt en dan maar op google gekeken ofzo?

• Ali_Baba
Jacques112 schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:43:
[...]

nee snap ik, maar waarom ik er tegenin wil gaan...... ze doen dus verschillende bedragen op exact hetzelfde product. Dus het is dus niet vastgesteld, maar "gewoon" maar besloten,
Ik heb niet eens een aankoopbon of ieder ander bewijs van aankoop hoeven laten zien.
Dus de douane heeft hem open gemaakt en dan maar op google gekeken ofzo?
Het is inderdaad maar een gaar systeempje daar bij die douane.... Misschien hebben ze hem open gemaakt en naar het bonnetje gekeken die er vaak wel bij in zit. Maar dan nog is het het zeker waard om tegen in te gaan, want de bedragen liggen inderdaad te ver uit elkaar.

• Jacques112
Ali_Baba schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:49:
[...]

Het is inderdaad maar een gaar systeempje daar bij die douane.... Misschien hebben ze hem open gemaakt en naar het bonnetje gekeken die er vaak wel bij in zit. Maar dan nog is het het zeker waard om tegen in te gaan, want de bedragen liggen inderdaad te ver uit elkaar.
ik ben nu via dm in gesprek, maar ik vindt het belachelijk dat ik iets moet aantonen. Waar is het bewijs van de btw oplegger? ik vind het op zijn minst logisch dat ik hiervoor een bewijs krijg, in plaatst dat ik allerlei documenten moet inbrengen om dit te ontkrachtigen, zeker omdat jij een ander bedrag hebt voor hetzelfde product?

• Ali_Baba
Jacques112 schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:52:
[...]

ik ben nu via dm in gesprek, maar ik vindt het belachelijk dat ik iets moet aantonen. Waar is het bewijs van de btw oplegger? ik vind het op zijn minst logisch dat ik hiervoor een bewijs krijg, in plaatst dat ik allerlei documenten moet inbrengen om dit te ontkrachtigen, zeker omdat jij een ander bedrag hebt voor hetzelfde product?
Tja het kan zijn dat jij hem net op een iets ander moment van de dag hebt besteld waardoor jij iets meer betaalde? Ik betaalde 307 Euro, en jij?

• Mhaona

Mhaona

hehe

Jacques112 schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:52:
[...]

Het bewijs van de duane zit bij het postnl tracknummer papiertje op. Het is een dubbelgevouwen a4tje.

Die van mij is getaxeerd op €350,37 hier komen nog 13euro afhandelingskosten bij op.

[ Voor 7% gewijzigd door Mhaona op 17-09-2018 22:29 ]

• Jacques112
Ali_Baba schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:25:
[...]

Tja het kan zijn dat jij hem net op een iets ander moment van de dag hebt besteld waardoor jij iets meer betaalde? Ik betaalde 307 Euro, en jij?
307? Ow je hebt een 64gb.

ik heb de 128 gb variant gekocht
(335)

• Jacques112
Mhaona schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:28:
[...]

Het bewijs van de duane zit bij het postnl tracknummer papiertje op. Het is een dubbelgevouwen a4tje.
ok,ik ga eens even kijken.... hopenlijk komt er morgen een leveringsdag/tijd in postnl app

• Ali_Baba
Jacques112 schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:29:
[...]

ok,ik ga eens even kijken.... hopenlijk komt er morgen een leveringsdag/tijd in postnl app
Je zult hem van een postnl locatie moeten afhalen dus een exacte tijd is er niet, datum wel.

• ivo001
Volgens mij zijn douankosten vaak 21% btw over de aankoopprijs + €12,50/€13 verwerkingskosten.
Ik heb tot nu toe altijd geluk gehad, inclusief mijn Mi8, maar volgens mij moet ik nu wel invoerrechten over een Mi Desk Lamp van €38 gaan betalen xD

Verwijderd

Ik heb op 2 september mijn mi8 op Joybuy besteld en hij komt morgen eindelijk binnen! Moet helaas wel €76 douanekosten betalen. Eerste keer dat ik zoiets bestel en het is gelijk raak!

• Ali_Baba
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:35:
Ik heb op 2 september mijn mi8 op Joybuy besteld en hij komt morgen eindelijk binnen! Moet helaas wel €76 douanekosten betalen. Eerste keer dat ik zoiets bestel en het is gelijk raak!
Same here, ook de eerste keer dat ik direct iets uit China bestel. Voor de rest eig allemaal in nederland gekocht hier omdat ik altijd bang was voor 2 maanden bezorgtijden. Bezorgtijden vallen achteraf toch best wel mee gelukkig.

• Jacques112
update, eindelijk heb ik nieuws over de daadwerkelijke datum: morgen ligt hij bij lokaal postkantoor.
Wat ik wel storend vind is de lacherige reacties die ik van postnl kreeg via dm. Ook ontwjken ze de moeilijke vragen en verwijzen dan gauw naar www.debelastingdienst.nl

Ik heb ook nog contact proberen te zoeken met joybuy, aangezien ze elke keer adverteren met meerdere verzendmethodes... maar probeer eens een product te bestellen met andere verzendmethode als china mail.

Volgende x iets meer betalen en invoer afkopen, dat is uiteindelijk dus gewoon goedkoper.
Wijze les ( lees duur E 86.02 )

• Jacques112
Compunologist schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:35:
Hier is de Mi8 128GB Global Version eindelijk binnen. 7 augustus besteld bij GearBest en afgelopen zaterdag afgeleverd. Ik vond het toch wel héél lang duren deze keer, uiteindelijk bijna 6 weken. Voor degenen die nog wachten: nog maar even geduld uitoefenen want het is een geweldig toestel :)
mag ik vragen wat je er uiteindelijk voor hebt betaald onderaan de streep?
Dus toestel, verzenden, dpm, afkopen invoerkosten?

• Compunologist
  • Niet online
Jacques112 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:26:
[...]

mag ik vragen wat je er uiteindelijk voor hebt betaald onderaan de streep?
Dus toestel, verzenden, dpm, afkopen invoerkosten?
Sure, € 410, inclusief een tientje verzekering. De Mi8 is een prima toestel maar ik vind die 6 weken echt te lang. Verder heeft GB ook een paar bedenkelijke dingetjes zoals o.a. die bespottelijke "Dispatch Faster" placebo knop in je orderlijst. Maar goed, blijkbaar kon ik het toch niet laten om weer 's wat bij ze te bestellen :P

• Ali_Baba
Ik heb hem en ik moet zeggen dat ik er nog erg tevreden mee ben. Nog even de eu rom downloaden en flashen.

• Jacques112
Compunologist schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:16:
[...]

Sure, € 410, inclusief een tientje verzekering. De Mi8 is een prima toestel maar ik vind die 6 weken echt te lang. Verder heeft GB ook een paar bedenkelijke dingetjes zoals o.a. die bespottelijke "Dispatch Faster" placebo knop in je orderlijst. Maar goed, blijkbaar kon ik het toch niet laten om weer 's wat bij ze te bestellen :P
die 410 met verzekering is dan eigenlijk gewoon invoerrechten enz vooruit betalen :P

en 6 weken, ja oei.... joybuy en trading szenzhen zijn dan blijkbaar toch sneller met 3 weken ( al hoewel ik die ook lang vind :-( )

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/ZUhtmjH

gelukkig mijn favo hoesje op tijd in de pocket ;)

• Jacques112
Ali_Baba schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 19:02:
Ik heb hem en ik moet zeggen dat ik er nog erg tevreden mee ben. Nog even de eu rom downloaden en flashen.
ok dus je hebt unlocked bootloader of je kan instant unlocken?

nog 1 nachie, dan ik ook :9

• Wonkbonko
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.3a1f4c4dJAJaEL

Ik heb deze binnen gekregen in de kleur blauw. In combinatie met de kleur blauw van mijn Xiaomi Mi8 is het echt afschuwlijk, de kleur is eerder paars dan blauw. Een dikke afrader dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Wonkbonko op 19-09-2018 10:13 ]

• Mhaona

Mhaona

hehe

Wonkbonko schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:51:

Ik heb deze binnen gekregen in de kleur blauw. In combinatie met de kleur blauw van mijn Xiaomi Mi8 is het echt afschuwlijk. Een dikke afrader dus.
Ik heb dit hoesje besteld waar ik nog op wacht:
https://m.nl.aliexpress.c...ae803_1&priceBeautifyAB=0

Maar veel plezier met je Mi8!

[ Voor 58% gewijzigd door Mhaona op 19-09-2018 10:10 ]

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-10 07:04
Gisteren is de Mi 8 Pro verschenen.
Handig al die verschillende types en aanduidingen van Xiaomi. Het hele aanbod is riant om het maar even positief uit te drukken ;-)

Maar er is nu dus ook een Mi 8 met vingerafdrukscan in het scherm en daarmee een 8GB/128GB uitvoering. Die komt dan ook in een transparante achterkant zoals de Mi 8 EE.
Ik wacht nog even op die denk ik... of de Pocophone.... of een iPhone... of de 6T.
Zucht ;-)

• ronald1989
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-01 22:17
Lijkt erop alsof de Mi 8 Pro een verbeterde (en internationale) versie is van de Mi 8 EE
Xiaomi states that the in-display fingerprint scanner has been improved when compared to that of the Mi 8 Explorer Edition. Unlock speed is said to be 29% higher and the success rate has improved by up to 8.8%.
Bron: https://www.gizmochina.co...hed-starts-at-%C2%A53199/

Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Wil graag een vervanger voor mijn Mi6 maar twijfel tussen de Mi8 Pro of toch de - nog aan te kondigen - Mi Mix 3. Laatstgenoemde schijnt alleen geen AMOLED te krijgen :/

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

https://www.gsmarena.com/...i_8_roster-news-33334.php

Hier staat ook mi 8 pro en mi 8 lite
Toch allemaal raar, al die modellen.

Al helemaal de mi 8 lite (mi 8x of mi 8 youth) is raar, komt uit met een snapdragon 660?
En dan is de kans weer groot dat dit de mi a3 wordt, oftewel zelfde cpu als mi a2.....

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Jacques112
Heerlijk, eindelijk binnen.

https://imgur.com/a/ahrtumq

Wat ook erg lekker is, instant unlock bootoader, ik had geen wachttijd. Zal wel komen omdat ik een ouder actief account heb.
Ben erg blij met telefoon, samen met mijn mooie houten hoesje, mooie combo.

Na unlock gelijk twrp erop en voor deze x xiaomi.eu stable miui 10 geflasht..( zal wel binnenkort weer weekly update worden :-) )

• Wonkbonko
Jacques112 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:58:

Wat ook erg lekker is, instant unlock bootoader, ik had geen wachttijd. Zal wel komen omdat ik een ouder actief account heb.

Na unlock gelijk twrp erop en voor deze x xiaomi.eu stable miui 10 geflasht..( zal wel binnenkort weer weekly update worden :-) )
Veel plezier ermee! Hoeveel ben je uiteindelijk kwijt geweest inc de belasting?

• Jacques112
Wonkbonko schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:40:
[...]

Veel plezier ermee! Hoeveel ben je uiteindelijk kwijt geweest inc de belasting?
420 :X

• Ali_Baba

Mijn account heeft al best lang permissions ect maar toch moet ik nog een maand wachten voordat ik em kan unlocken..... Tot dan deze China rom. 420 euro is wel duur! Echt jammer dat er toch altijd een paar uit worden gepakt bij de douane. Ik vind het een fijn toestel alleen moet ik erg wennen aan de locatie van het toetsenbord (ligt nu een stuk lager) dus tot dan type is nog half zonder spaties :P.

[ Voor 9% gewijzigd door Ali_Baba op 20-09-2018 16:46 ]

• Jacques112
Ali_Baba schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:44:
[...]

Mijn account heeft al best lang permissions ect maar toch moet ik nog een maand wachten voordat ik em kan unlocken..... Tot dan deze China rom. 420 euro is wel duur! Echt jammer dat er toch altijd een paar uit worden gepakt bij de douane. Ik vind het een fijn toestel alleen moet ik erg wennen aan de locatie van het toetsenbord (ligt nu een stuk lager) dus tot dan type is nog half zonder spaties :P.
ok das wel balen... mijn account is op het forum van miui.com aangemeld op maart 2013.
Ik weet niet hoe lang jij al actief bent, maar ik heb begrepen dat activiteit ook meetelt.

Wat was jij nou uiteindelijk kwijt dan?
ik heb wel een 128 gb he

ps, Joybuy was nog niet misschien van plan om mee te werken aan 2e factuur :'( :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Jacques112 op 20-09-2018 21:20 ]

• Ali_Baba
Jacques112 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 21:19:
[...]

ok das wel balen... mijn account is op het forum van miui.com aangemeld op maart 2013.
Ik weet niet hoe lang jij al actief bent, maar ik heb begrepen dat activiteit ook meetelt.

Wat was jij nou uiteindelijk kwijt dan?
ik heb wel een 128 gb he

ps, Joybuy was nog niet misschien van plan om mee te werken aan 2e factuur :'( :'(
Voor mijn 64 GB variant was ik in totaal ongeveer 385 euro kwijt. Mijn account zal ik ong mei 2017 gemaakt hebben. Dus daar zou het dan inderdaad wel aan kunnen liggen. Wel vaag wat heb een poosje geleden gewoon mijn MI 5 unlocked.

• Compunologist
  • Niet online

Fijn, mooi zo. Ziet er goed uit met dat houten hoesje, ligt dat wel een beetje stroef in je hand? Heb zelf een leather book case

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/34fyzhs.jpg

maar dat hout heeft ook wel wat :Y
Veel plezier er mee!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Twijfel twijfel en besluit genomen. De mi8!!

Is €350 een goede prijs voor de 64gig global versie inclusief pdm verzending (banggood)?

Ik zie zoveel verschillende prijzen voorbij komen met en zonder inklaringskosten dat ik het niet duidelijk krijg

• rav994
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-10 07:48
Ik heb mijn mi8 global 128g van een dag oud, op vraag en aanbod gezet.
Mocht er iemand interesse hebben.

• Jacques112
rav994 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:15:
Ik heb mijn mi8 global 128g van een dag oud, op vraag en aanbod gezet.
Mocht er iemand interesse hebben.
een dag oud, en dan al s te koop.
Mag ik vragen waarom?

edit: ik zie hem trouwens niet staan

[ Voor 6% gewijzigd door Jacques112 op 22-09-2018 10:54 ]

• Jacques112
Compunologist schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:36:
[...]

Fijn, mooi zo. Ziet er goed uit met dat houten hoesje, ligt dat wel een beetje stroef in je hand? Heb zelf een leather book case

[Afbeelding]

maar dat hout heeft ook wel wat :Y
Veel plezier er mee!
Hij ligt inderdaad lekker stroef in de hand.
Waar ik wel een beetje bang voor ben, is dat hij niet zoveel bescherming bied

• Jacques112

• Mhaona

Mhaona

hehe

Het staat er een beetje krom maar eigenlijk houd het in dat je WEL global rom op je officiele chinese telefoon kan zetten. maar NIET de bootloader daarna moet gaan locken. Dit kan alleen wanneer de Chinese software weer geïnstalleerd is.

Mocht je na dat er andere software op gezet is WEL de bootloader locken resulteert dat in een brick

• rav994
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-10 07:48
Jacques112 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 01:37:
[...]

een dag oud, en dan al s te koop.
Mag ik vragen waarom?

edit: ik zie hem trouwens niet staan
Na mijn aanschaf zag ik dat hij wide vine 3 heeft ipv 1.
Dat is voor mij reden genoeg om hem te verkopen.
Hij staat er weer op trouwens.

• Jos_M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-10 16:13

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

rav994 schreef op zondag 23 september 2018 @ 17:48:
[...]

Na mijn aanschaf zag ik dat hij wide vine 3 heeft ipv 1.
Dat is voor mij reden genoeg om hem te verkopen.
Hij staat er weer op trouwens.
Wat merk je daar in de praktijk van dan? Zijn er dingen die je niet kunt vanwege WideVine 3 ipv 1?

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-11 20:01
Jos_M schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:57:
[...]

Wat merk je daar in de praktijk van dan? Zijn er dingen die je niet kunt vanwege WideVine 3 ipv 1?
Fhd drm content kijken, zoals Netflix.

• temp9876
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-07-2021
Welke site en bijbehorende shipping keuze raden jullie aan? Paar tientjes extra betalen om er zeker van te zijn dat je geen douane kosten hebt of terug krijgt betaalt als je ze wel krijgt vind ik niet zo erg. Liefst ook met zsm levering. Bvd

Ps: belsimpel vind ik toch wel echt te duur vergeleken met gb, ali, etc.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

temp9876 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:56:
Welke site en bijbehorende shipping keuze raden jullie aan? Paar tientjes extra betalen om er zeker van te zijn dat je geen douane kosten hebt of terug krijgt betaalt als je ze wel krijgt vind ik niet zo erg. Liefst ook met zsm levering. Bvd

Ps: belsimpel vind ik toch wel echt te duur vergeleken met gb, ali, etc.
https://thesolutionshop.global/

Maar heb je al uberhaupt dit topic gelezen? Daar vind je namelijk je antwoord.

Laat maar...
temp9876
Geregistreerd op 25 september 2018.
Forumreacties 1 (1,00 per dag)

[ Voor 7% gewijzigd door psyy138 op 25-09-2018 22:19 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

• vogels
Zie ik nu goed dat ze daarn een Europian version aanbieden

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:43
Ja die staat er nu op, voor 410 nu (eergisteren was het op die site nog 430 volgens mij)

Lichtpuntje...

• ivo001
Wonkbonko schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:51:

Ik heb deze binnen gekregen in de kleur blauw. In combinatie met de kleur blauw van mijn Xiaomi Mi8 is het echt afschuwlijk, de kleur is eerder paars dan blauw. Een dikke afrader dus.
Ik heb dit hoesje besteld, en die is fantastisch.

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.437f4c4d5n1L2r

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Heb ik toch liever deze;
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.5e944c4dxg0jpg

Sterker nog, ik koop altijd die bij elke xiaomi telefoon :9

[ Voor 5% gewijzigd door psyy138 op 04-10-2018 15:23 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10 17:24
psyy138 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:22:
[...]

Heb ik toch liever deze;
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.5e944c4dxg0jpg

Sterker nog, ik koop altijd die bij elke xiaomi telefoon :9
Ik ben het eerste poster eens. Geweldige covers van MSVII. Ik gebruik juist die bij elke xiaomi telefoon.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

P. vd Loo schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 23:17:
[...]

Ik ben het eerste poster eens. Geweldige covers van MSVII. Ik gebruik juist die bij elke xiaomi telefoon.
mm.... Net gekocht, we zullen het zien 8)

O.R.C. Black Bulls Rugby

• tekken4111
Toch nog maar even hier een update posten wat betreft mijn bestelling :)

Voor eerdere verhalen, zie mijn posts van 3-5weken geleden.

Op 17 augustus dus de mi8 128gb global version besteld bij thesolutionshop. Na veel heen en weer gechat, 6x gehoord te hebben dat m'n telefoon morgen verzonden wordt en 10x een dag lang wachten op reactie heb ik uiteindelijk begin deze week geannuleerd na weer een belofte dat vorige week de telefoon toch echt verzonden zou worden.

Voor de mensen die hun bestelling dus gewoon hebben gekregen: top. Voor de rest: wees gewaarschuwd.

• Jacques112
tekken4111 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:20:
Toch nog maar even hier een update posten wat betreft mijn bestelling :)

Voor eerdere verhalen, zie mijn posts van 3-5weken geleden.

Op 17 augustus dus de mi8 128gb global version besteld bij thesolutionshop. Na veel heen en weer gechat, 6x gehoord te hebben dat m'n telefoon morgen verzonden wordt en 10x een dag lang wachten op reactie heb ik uiteindelijk begin deze week geannuleerd na weer een belofte dat vorige week de telefoon toch echt verzonden zou worden.

Voor de mensen die hun bestelling dus gewoon hebben gekregen: top. Voor de rest: wees gewaarschuwd.
Mijne bij joybuy gekocht, zelfde model/opslag.
Duurde uiteindelijk 3 weken van bestellen tot in huis ( dankzij PostNL )
Douane duurde net zolang als het traject van joybuy tot douane ( dus ook hier 100% kans op tax a 83 euro)

• tekken4111
Jacques112 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:25:
[...]

Mijne bij joybuy gekocht, zelfde model/opslag.
Duurde uiteindelijk 3 weken van bestellen tot in huis ( dankzij PostNL )
Douane duurde net zolang als het traject van joybuy tot douane ( dus ook hier 100% kans op tax a 83 euro)
Dat het wat langer duurt begrijp ik natuurlijk, maar als na 1,5 maand het status nogsteeds "wachten om te verzenden" is dan word ik daar niet blij van :(

Ik ben eerlijk gezegd nu wel genezen, helaas is deze ervaring brekend voor mij en heb ik niet zoveel zin meer om nog weer af te wachten of m'n pakketje ooit verzonden wordt. Eerst maar eens het geld retour zien te krijgen, ook dat zou "2-3" dagen duren terwijl dit einde dag 4 is. Ik ga het meemaken...

Daarna maar even kijken, misschien toch maar via een NL shop met abbo zodat het betaalbaar is ofzo. En anders afwachten op een ander leuk mobieltje.

• Jacques112
tekken4111 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:31:
[...]

Dat het wat langer duurt begrijp ik natuurlijk, maar als na 1,5 maand het status nogsteeds "wachten om te verzenden" is dan word ik daar niet blij van :(

Ik ben eerlijk gezegd nu wel genezen, helaas is deze ervaring brekend voor mij en heb ik niet zoveel zin meer om nog weer af te wachten of m'n pakketje ooit verzonden wordt. Eerst maar eens het geld retour zien te krijgen, ook dat zou "2-3" dagen duren terwijl dit einde dag 4 is. Ik ga het meemaken...

Daarna maar even kijken, misschien toch maar via een NL shop met abbo zodat het betaalbaar is ofzo. En anders afwachten op een ander leuk mobieltje.
Ik snap je frustratie.. hoop dat je met paypal hebt betaald, dan hoef je niet in de rats te zitten over het geld....

Wel jammer dat deze slechte ervaring met die website je plezier van een xiaomi toestel verpest

• Ali_Baba
tekken4111 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:31:
[...]

Misschien zou je een "2e hands" mi8 kunnen kopen. Deze zijn op v&a practisch allemaal gloednieuw en dan heb je hem in 1 dag binnen.

• tekken4111
Jacques112 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 22:03:
[...]

Ik snap je frustratie.. hoop dat je met paypal hebt betaald, dan hoef je niet in de rats te zitten over het geld....
Helaas was dat niet mogelijk, heb t met creditcard gedaan. Dus anders kan ik t alrijd nog via de creditcard maatschappij proberen te regelen.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste